Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Clubicoon United hekelt vertrek Ronaldo: ‘Dat hoor je als manager te weten’

Laatste update:

Dimitar Berbatov is niet onder de indruk van de prestaties van Manchester United dit seizoen. De Bulgaar, die in 2008 bij the Red Devils tekende en daar prijs na prijs won, is van mening dat de club van Erik ten Hag moet strijden voor het kampioenschap in de Premier League. Ook is hij kritisch op de manier waarop Cristiano Ronaldo eind vorig jaar vertrok. “Wanneer je iemand hebt met de status van Ronaldo, een levende legende in het voetbal, moet je hem respect tonen”, aldus Berbatov.

De oud-spits vindt dat United niet tevreden kan zijn met het huidige seizoen. “Naar mijn mening zouden ze moeten vechten voor het kampioenschap zoals voorheen”, begint Berbatov, sprekend namens Enterprise Rent-A-Car, tegen GOAL.com en Voetbalzone. “Natuurlijk zijn de tijden veranderd, de macht in het voetbal is verschoven. Maar voor United zou dit seizoen niet gezien moeten worden als een groot succes. Ze zullen keer op keer moeten vechten voor de grote prijzen.”

Het artikel gaat verder onder de video
Meer video's

The Red Devils, die op dit moment derde staan in de Premier League, verspeelden vorige week nog een 2-0 voorsprong tegen Sevilla in de kwartfinale van de Europa League. Uiteindelijk eindigde het duel met de Spanjaarden in 2-2. “Als ik mensen verhalen vertel over mijn tijd bij United is er één woord dat altijd terugkomt: concentratie”, aldus Berbatov. “Dat was het woord dat Sir Alex Ferguson ons altijd meegaf vlak voordat we het veld betraden. Concentreren tot de negentigste minuut. Dat is vaak het probleem: het gebrek aan concentratie wanneer je met 2-0 leidt en denkt dat het al gespeeld is. Nou, de wedstrijd is dus nog niet gespeeld. Helemaal niet als je speelt tegen een ploeg zoals Sevilla.”

Nieuwe spits
De Bulgaar vindt dat United een nieuwe spits nodig heeft. Zelf scoorde Berbatov 56 keer in 149 wedstrijden voor the Mancunians. “Iemand die doelpunten kan leveren”, legt hij uit. “Je moet een spits kopen waarvan je zeker weet dat hij 25 goals maakt. Zo iemand hebben ze nodig. Ze moeten heel snel op zoek naar een goede doelpuntenmaker.” De oud-spits zou Harry Kane graag zien komen, hoewel hij niet denkt dat de Engelsman Tottenham Hotspur zal verlaten. Ook ziet hij een risico in de leeftijd van Kane, aangezien hij dertig wordt in juli.

“Er bestaat geen twijfel over zijn scorend vermogen. Hij is een van de beste van zijn generatie in het maken van goals, hoe hij de wedstrijd beleeft en hoe hij het spel begrijpt. Hij is ongelofelijk. Ik denk dat hij bij Tottenham blijft aangezien ik denk dat zijn nalatenschap voor Spurs te groot is”, vervolgt Berbatov. “Hij is topscorer aller tijden, evenals topscorer van Engeland. Hij is de tweede aanvoerder bij Tottenham. Het eerste wat er bij het woord ‘Spurs’ bij mij naar boven komt is Kane. Zijn legacy daar is gewoon te groot. Als je naar een andere club gaat, denk ik dat niemand die een band heeft met Spurs blij zal zijn. Iedereen zal woest zijn.”

Berbatov ziet in Victor Osmhen ook een geschikte optie. De Nigeriaan staat dit seizoen op 21 doelpunten in de Serie A en leidt Napoli daarmee naar de eerste landstitel sinds 1990. “Het is zo lastig omdat je iemand nodig hebt die een garantie is voor doelpunten. Iemand van de juiste leeftijd zodat hij zich kan ontwikkelen en alleen maar beter en beter kan worden. Je moet hem dus voor meerdere jaren kunnen gebruiken. Naar mijn mening is Osimhen zo iemand”, zegt Berbatov. “Hij beleeft een ongelofelijk seizoen en laat goede dingen zien. Dit is het type speler dat ik zou willen zien bij United.”

Pijnlijke vertrek van Ronaldo
De oud-spits heeft het daarnaast ook over het vertrek van Ronaldo bij United eind vorig jaar. Volgens Berbatov was de ‘Ronaldo-soap’ een geval van slecht management. “Ik denk niet dat het een fout was om hem terug te halen. In het eerste seizoen maakte hij veel doelpunten. Naar mijn mening was het een kwestie van misverstanden, miscommunicatie en een gebrek aan wederzijds respect.”

“Wanneer je iemand hebt met de status van Ronaldo, een levende legende in het voetbal, moet je hem respect tonen”, aldus Berbatov. “Je hoeft niet constant met hem te praten. Als hij niet speelt, vertel je hem dat en leg je de keuze uit waarom je hem niet opstelt. Hij moet zich speciaal voelen, helemaal omdat hij dat ook is. Dit soort spelers hebben die status verdiend in het voetbal en dit hoor je als manager te weten. Als je dit niet laat zien loopt het uit de hand, net zoals afgelopen winter met Ronaldo en Ten Hag.”

Dimitar Berbatov en Ben Foster waren te zien in de Enterprise Rent-A-Car UEFA Europa League 2022/23 campagne, Mission Masterclass. Je kunt aflevering één hier bekijken.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het zou van erik juist dom zijn om ronaldo over je heen te laten lopen, dan is meteen je aanzien weg en denken andere spelers ook dat ze hem kunnen ondermijnen

19 april 2023 om 17:57

Slecht gemanaged door eth. Laat zijn onervarenheid zien. Dit soort wereldspelers horen anders behandeld te worden. Ook met messi, neymar of mbappe zou eth gebotst zijn. Dan klopt er iets niet.
Berbatov spreekt de waarheid, van matig seizoen tot de case cr7 slecht gemanaged

19 april 2023 om 18:06

Perfect gemanaged door ETH, niemand staat boven het team. Het merendeel juicht ETH toe. Binnen en buiten Manchester. Als je dat niet snapt, begrijp je weinig van teamvorming

19 april 2023 om 18:07

Volgens mij werd hij ook anders behandeld. Werd aanvoerder gemaakt en alles. Maar meneer wilde niet meevoetballen, druk zetten kent hij niet en echt kijkt echt veel te veel naar zijn eigen prestaties en niet naar die van het team. Met zijn conditie en loopvermogen, zou hij juist de hele wedstrijd druk kunnen zetten op de laatste 2 spelers en kunnen fungeren als aanspeelpunt in balbezit. Maar dat wilde hij niet. Er zijn genoeg toppers (Benzema om maar een voorbeeld te noemen) die wel hun eer opzij kunnen zetten en voor de teamprijzen willen spelen.

19 april 2023 om 18:08

Hahaha grapjas. Niemand is groter dan de club. ETH is aan het herbouwen. Niemand is daarin heilig. Wil je mee, prima maar dan je ook mee. Wil je dat niet, dan moet je wat anders gaan doen. Het is gewoon bussiness. Of dacht jij bij je baas hetzelfde gedrag te kunnen vertonen. Dan krijg je dezelfde vraag toegeschoven.

19 april 2023 om 18:13

Ik lees veel support voor hoe eth het doet, maar inmiddels is de publieke opinie aan het keren. Trainers in Engeland en buitenland leveren kritiek op eth, analisten leveren nu ook kritiek, fans begin te morren.
Eth doet het aardig maar niet speciaal. En gezien zijn spitsenprobleem had hij cr7 moeten houden. Weghorst doet het een stuk beter toch

19 april 2023 om 18:27

Berbatov lult uit zijn nek en weet helemaal niet waar hij over praat. Het enige goede wat Ten Hag heeft gedaan is afscheid nemen van Ronaldo. Daarna ging het veel beter lopen en was het meer een team. United moet voor de titel gaan! Waar heeft die man het over. Daar hebben ze het materiaal helemaal niet voor. Een 3e plek zou het hoogst haalbare zijn in deze competitie. Eigenlijk zijn Liverpool, Chelsea, Tottenham beter dan United dus topprestatie van Ten Hag.

Al die oudjes, die even denken te weten hoe Ten Hag werkt en met zijn spelers omgaat. Ze roepen maar wat en kennen de feiten niet!

19 april 2023 om 18:40

Als dit een topprestatie is dan was de tweede plek van Solskjaer en de tweede plek van Mourinho plus EL winst buitenaards. Laten we even normaal blijven doen mensen. Liverpool en Chelsea beleven een flutseizoen. United doet het prima onder Ten Hag, maar geweldig vind ik weer overdreven. Volgens mij heeft Arsenal het minst gespendeerd van de top 4 en die staan eerste. Dat noem ik een geweldige prestatie

19 april 2023 om 19:24

Toen United tweede werd onder OGS draaide Liverpool en Chelsea ook een flutseizeon. Dus deze herhaling van jou slaat constant nergens op. Daarbij was Arsenal in opbouw (wat Unifed nu aan het doen is) en had Newcaslte geen investeerders.

Niemand zegt hier iets over een topprestatie Japie. Ook dit maak jij er weer zelf van.

Dat jaar dat Mourinho tweede werd met United was zeker een hele goede prestatie. Dat heeft ook niemand gezien dat dat niet zo is.

Arsenal heeft nog helemaal niks dit seizoen. Hebben zij dan een top seizoen zonder prijzen en tweede?

Je moet eens met nieuwe en juiste feitjes komen Japie. Wordt een beetje intonig

19 april 2023 om 19:48

Lol "eigenlijk zijn Liverpool, Chelsea en Tottenham beter dan United". Wat een onzin, Liverpool is op basis van de afgelopen jaren inderdaad beter maar de rest zeker niet. Tottenham heeft 2x zo weinig salaris- en transferbudget. Ten Hag doet het goed, maar een topprestatie is het zeker niet als je ziet wat Arsenal doet met een stuk minder budget.

19 april 2023 om 19:50

@Bocherief,

Je bedoelt voormalig wereldspeler. Al Nassr plukt momenteel ook de vruchten van de komst van Ronaldo. Van met 2 punten voorsprong aan kop zonder Ronaldo naar tweede met 3 punten achterstand en ook nog eens een wedstrijd meer gespeeld dan de nummer 1.

De man heeft geen goal gescoord tegen een club die vijfde of hoger stond. Wedstrijden verloren van top 5 clubs waarin Ronaldo niet op wist te staan om het verschil te maken.

Vergane glorie en blij dat hij uit Manchester weg is.

19 april 2023 om 20:39

@AFC-Busbybabe Ik benoem ook de feiten. Het is mooi dat een Nederlandse coach het prima doet bij United, maar het is imo respectloos om zijn voorgangers vervolgens neer te zetten als prutsers terwijl die het ook gewoon goed hebben gedaan op Rangnick na

19 april 2023 om 22:06

Zou t anders hebben gedaan maar eerlijk gezegd dit is 1 vd redenen dat men in de UK ten Hag op handen draagt. Los daarvan heeft Berbatov gelijk, hij komt uit een context waarin winnersmentaliteit centraal stond. Die is ver te zoeken al jaren overigens.

19 april 2023 om 22:12

Japie onder Solksjaer was t ook omdat Liverpool, Tottenham (die toen echt boven United stonden qua niveau) en Chelsea het beroerd deden. Top 4 is echt hele goede prestatie van ten Hag. Dat hij wordt gehyped ja behoorlijk. Structurele problemen zitten overigens nog steeds in de top en de organisatie dus verwacht nog steeds weinig echte vooruitgang.

19 april 2023 om 23:02

Nu beleven Liverpool en Chelsea toch ook een dramatisch seizoen? Ligt die 4e plek van Ten Hag dan ook aan dat feit of geldt dat feit alleen als je Solskjaer heet?

19 april 2023 om 17:59

Precies Kieftenbeld, alleen gaan sommigen er gewillig tot de ellebogen in. Respect moet wederzijds zijn, en je nooit door niemand laten ondermijnen. Was dat gebeurd, dan was je de hele kleedkamer kwijt.

Respect tonen zoals Ronaldo weigerde mee te trainen tijdens de voorbereiding op het nieuwe seizoen? Respect zoals hij weigerde mee te gaan tijdens het tournee voor de start van het seizoen?

Respect voor iemand die een transfer forceerde ?

19 april 2023 om 17:35

EN respect voor iemand die vroegtijdig de boel verlaat.
Alleen die eerste zin al. Niet onder de indruk van de prestaties terwijl alle fans niet eens haddne verwacht dat ze dit seizoen mee zouden kunnen doen om de CL tickets. Die man is niet serieus te nemen.

19 april 2023 om 18:52

Hoezo had niemand verwacht dat United kon meedoen om de CL plekken? Onder Van Gaal, Mourinho en Solskjaer is ook gewoon de CL gehaald en die hadden echt niet veel betere selecties dan Ten Hag. Er wordt nu net gedaan alsof United dit al jaren niet meer hebben gepresteerd. Mourinho werd tweede en won de EL en Solskjaer werd tweede en derde in de competitie. Alleen zijn laatste seizoen viel tegen

19 april 2023 om 19:32

Omdat United afgelopen seizoen het slechtste seizoen hadden met spelers als Maguire SMS Fred Lindelof Telles die niet het juiste niveau hebben om United naar de top te brengen. Of jij nu zeggen dat het wereldspeler zijn die zo bij een City of Liverpool in. de basis zouden spelen?

Daar is dat ol gebaseerd Japie. Na al.die jaren werd het niet beter maar slechter. Of wou je zeggen dat United de jaren onder OGS de sterren van de hemel speelde?
Denk niet dat je het weet, want je komt alleen maar met deze onnozele cijfers zonder verdere onderbouwing.




19 april 2023 om 20:41

Ik vind United nu ook niet de sterren van de hemel spelen. Imo heeft Solkjaer het gewoon uitstekend gedaan. Noem dan Rangnick die er inderdaad niks van gebakken heeft

19 april 2023 om 21:53

Solkjear was de slippendrager van Ronaldo. De man is een taktische onbenul. De supporters klaagden over het slechte voetbal . Solkjear had de beschikking over Cavani en Pogba,Mata,Damian,Ronaldo en nog wat spelers waarvan ik even niet op de nen kan komen tot zijn beschikking.Toen Ten Hag kwam moest hij het met veel minder doen. De club zat op de bodem kwa sfeer ,moraal en richting. Wat Ten Hag tot nu toe heeft neergezet is een topprestatie die verder gaat dan voetbal alleen.

19 april 2023 om 23:04

Ja, want toen Solskjaer instapte bij United was de sfeer geweldig. Die had exact met dezelfde problemen als Ten Hag te maken toen hij daar coach werd. Solskjaer werd tweede in zijn eerste seizoen en derde in zijn tweede seizoen. Laten we kijken of Ten Hag dat ook lukt of dat dat alleen is weggelegd voor een "tactisch onbenul" als Solskjaer

19 april 2023 om 17:41

Ronaldo had net eeen kind verloren dus dat hij in het begin niet meedeed snap ik, maar hij snapte niet dat hij door een achterstand had

Respect komt van twee kanten, dat schijnen mensen nog eens te vergeten. Zelfreflectie is ook een fijne eigenschap in een samenwerking tussen mensen. Twee dingen die Ronaldo nog eens over het hoofd ziet.

19 april 2023 om 18:11

Inderdaad. Ronaldo werd door ETH zelfs aanvoerder gemaakt.

Niemand is groter dan de club. En dat is de kracht van Ten Hag als trainer.

Man u onder eth: 71% van zijn wedstrijden gewonnenMan u onder ferguson: 66% van de wedstrijden gewonnenDit zegt eigenlijk genoeg. Denk dat het algemene niveau in het voetbal de laatste 20 jaar ook omhoog is gegaan.

19 april 2023 om 18:15

Haha da’s mooi, gewoon betere cijfers dan SAF :-)

Sowieso, Berbatov? Gaan we nou iedereen die in het eerste van United heeft gespeeld een podium geven om te zeggen dat het vroeger veel beter was?

19 april 2023 om 18:42

Beetje een vreemde vergelijking. Benoem dan ook even de prijzenkast van Ferguson bij United

19 april 2023 om 19:39

Kunnen Erik niet echt op de prijzen afrekenen, want de ene die hij kon pakken heeft hij gepakt. Laten we de landstitel even daar laten

19 april 2023 om 19:48

Daar gaat het nu even niet om Jaap. Berbatov vindt het allemaal niet goed genoeg, maar zo’n statistiek toont dus aan dat het prima is nu. Als EtH dat volhoudt moeten de prijzen wel komen

Ook al is Ronaldo een absolute legende en zal zijn naam altijd het voetbal blijven domineren door alle records en prestaties die hij heeft verbroken en neergezet, dat wil niet zeggen dat Ronaldo alles kan doen en laten. Het respect was op een gegeven moment gewoon weg tussen ten Hag en Manchester United aan de ene kant en Ronaldo aan de andere kant.

Had ook het idee dat de spelers niet meer blij met hem waren en dat hij al helemaal niet meer gewenst was na dat interview waar hij zowat alles en iedereen binnen United kapot leek te maken. Een vertrek is gewoon het beste voor hem geweest, ook voor United.

Het is jammer om te zien hoe Ronaldo sinds zijn vertrek bij Real Madrid eigenlijk een beetje tegen is gevallen. Heeft ook met z'n leeftijd te maken, maar zijn periode bij Juventus was niet echt succesvol te noemen ondanks de kampioenschappen en zijn terugkeer bij United was uiteindelijk ook gewoon een ramp.

19 april 2023 om 17:51

Hoezo was zijn periode bij Juventus niet succesvol dan? Hij heeft daar zo goed als alle prijzen gewonnen, zowel in teamverband als individueel. Dit deed hij dan ook nog eens van zijn 34ste tot zijn 37ste. Terwijl andere spelers dan al stoppen of gaan uitbollen in een minder competitie heeft hij dit nog 4 jaar kunnen uitstellen en is hij zelfs nog eens de uitdaging aangegaan in de moeilijkste competitie ter wereld. Daar kan ik alleen maar respect voor hebben, dat hij zichzelf zo nog wil uitdagen op die leeftijd. De stap van Real naar Juve was natuurlijk jammer, maar alsnog heeft hij top gepresteerd de jaren erna, voor anderen zouden zijn statistieken bij Juve gewoon uitzonderlijk zijn. Dat ook nog eens terwijl de rest van Juve barslecht was in die periode.

19 april 2023 om 18:18

Als je puur naar de prestaties kijkt van Ronaldo bij Juventus, heeft hij het gewoon top gedaan met 134 wedstrijden, 101 goals en 22 assists. En daarnaast 5 prijzen gewonnen (2x Serie A, 1x Coppa Italia en 2x Supercoppa Italiana) maar die prijzen had Juventus een paar jaar terug zonder Ronaldo ook wel gewonnen in Italië.

Ronaldo werd vooral gehaald om het laatste zetje richting de Champions League te geven, en dat is in geen enkele seizoen gelukt: 18-19 uitgeschakeld door Ajax, 19-20 door FC Porto en 20-21 door Olympique Lyon en daarbij was het financieel ook gewoon onverantwoord want Ronaldo was gewoon een te grote kostenpost wat Juventus heeft teruggeworpen in financieel en sportief opzicht.

En eerlijk is eerlijk, ondanks al zijn goals en zijn spel merk je ook de negatieve impact van Ronaldo qua spel. Dat ging ten koste van o.a. Dybala, maar ook gewoon Juventus als team. Ik vond het Juventus zonder Ronaldo, beter dan het Juventus met Ronaldo en vooral het Juventus van 2014 tot de komst van Ronaldo was in alle opzichten gewoon beter.

Overigens is het niet zo dat het de schuld van Ronaldo is dat Juventus minder presteert en in de problemen is gekomen. Juventus zelf heeft ook gewoon wanbeleid gevoerd.

Als Ten Hag de situatie beter gemanaged had met Ronaldo en gewoon wat meer respect had getoond dan had hij echt nog wat kunnen hebben aan hem hoor. Zie maar hoe belangrijk hij vooral het jaar ervoor nog was toen Ole nog trainer was. Iemand die hem wel respecteerde. Kijk hem nu dan eens spelen met Weghorst die 1 op 17 ofzo loopt, kan je toch niet veel beter noemen?

Wat lopen hier toch een hoop mensen rond met een Ronaldo bril op. Die kunnen niet objectief naar Ronaldo kijken. Die man is klaar. Is ook vreselijk irritant in dat land waar hij nu speelt. Daar kunnen ze hem ook wel uitkotsen!

Heeft er persoonlijk voor gezorgd, dat de trainer aldaar ontslagen werd. Dan ben je gewoon een ontzettend naar mannetje geworden, die vooral gek is met zichzelf. Absoluut geen team player!

We gaan toch niet elke speler een clubicoon noemen toch? Goeie speler geweest, maar speelde vaker slecht door z’n nonchalante houding, dan dat hij goeie wedstrijden speelde.

Wat Ronaldo betreft, elke voetballer heeft z’n houdbaarheidsdatum. Ronaldo heeft die van hem al bereikt, anders was hij wel opgepikt door een andere Europese (sub-)topclub.

19 april 2023 om 20:15

Clubicoon gaat me ook wat ver, maar jouw opmerking ook. Wat was dit een heerlijke voetballer. Echt fabelachtige techniek!

19 april 2023 om 21:52

Ja natuurlijk. Zijn controle was fabelachtig, vooral hoe hij een bal uit de lucht kon plukken was fenomenaal. Maar ik heb tegenwoordig het gevoel dat spelers uit het verleden enorm opgehemeld worden en we de mindere kanten snel vergeten. Kan me nog herinneren dat spelers als Ferdinand en Scholes zich ergerden aan de geringe intensiteit en nonchalance van Berba.

Onrealistisch om te denken dat ETH met United in zijn eerste seizoen mee hoort te strijden voor het kampioenschap. Als je ziet hoeveel tijd Arteta heeft gekregen, wat nu zijn vruchten afwerpt of hoe heerlijk City kan ballen. Als die de FA cup of Europa League wint en zich plaatst voor CL voetbal, is het een prima 1e seizoen geweest.

Berbatov een club legende? Hij was een aardige speler die van Tottenham naar United ging. Het was een net niet top spits . Al die ex spelers van United die weten hoe het moet!? De meeste kunnen nog niet eens de F-jes managen.

Berbatov, die Ferguson nog als trainer gehad heeft, heeft blijkbaar niks van Ferguson geleerd. Als er iets is waar Ferguson genadeloos mee afrekende zijn het spelers die zichzelf belangrijker vonden dan de club. Zie dat Ronaldo.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren