Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Arsenal bereikt persoonlijk akkoord; clubs in gesprek om deal af te ronden

Laatste update:

David Raya mag zich hoogstwaarschijnlijk snel een Gunner noemen. Arsenal heeft een persoonlijk akkoord bereikt met de felbegeerde Spaanse doelman, die bij Brentford tot medio 2024 onder contract staat. The Bees zijn inmiddels op de hoogte van de wensen van zijn doelman, die naar Noord-Londen wil verkassen. Het zou goed nieuws betekenen voor Mark Flekken, die met het vertrek van Raya eerste keeper zal worden bij de nummer negen van afgelopen jaargang.

Transfermarktexpert Fabrizio Romano schrijft dat de gesprekken over Raya snel in een stroomversnelling zullen raken. Onderwerp van de onderhandelingen is onder meer de transfersom. Brentford vraagt ruim 46 miljoen euro, terwijl Arsenal denkt aan 35 miljoen. Brentford-manager Thomas Frank verdedigde de vraagprijs van de club onlangs. "Wat moet je vragen voor een speler met een eenjarig contract? Declan Rice ging naar Arsenal voor 105 miljoen pond, is dat een eerlijke prijs? Transfers zijn altijd een gecompliceerde zaak. Meestal vinden de partijen elkaar in het midden." Er worden dan ook geen al te grote problemen verwacht tijdens de verdere onderhandelingen. Ook de precieze constructie van de transfer wordt nog besproken.

De goalie stond voor de serieuze interesse van Arsenal in de nadrukkelijke belangstelling van Bayern München. Raya had in eerste instantie zeker oren naar een transfer naar Beieren, daar hij graag in Europees verband uitkomt. Na de laatste ronde gesprekken tussen Bayern en de entourage van Raya is de deal echter afgeketst. Der Rekordmeister wilde de Catalaan huren met optie tot koop, maar dat voorstel is afgewezen door zowel Brentford als Raya. Brentford zou het voorstel alleen accepteren als Raya zijn tot medio 2024 lopende contract verlengt, maar dat lijkt uitgesloten. Bovendien heeft de tweevoudig international zijn zinnen nu gezet op een overstap naar Arsenal. Na het persoonlijke akkoord lijkt zijn wens spoedig in vervulling te gaan.

Arsenal heeft zich deze zomer al op meerdere posities versterkt en wil nu ook Raya aan zijn selectie toevoegen. Eerste doelman Aaron Ramsdale kende een prima seizoen, waardoor Raya te maken zou krijgen met zware concurrentie. Raya zou in Noord-Londen bovendien worden herenigd met oude bekende Iñaki Caña. De keeperstrainer werkte eerder bij Brentford. Voor Matt Turner lijkt er hoe dan ook geen toekomst te zijn. De Amerikaanse reservedoelman staat in de nadrukkelijke belangstelling van Nottingham Forest, dat hem definitief wil overnemen van Arsenal. The Tricky Trees zijn echter ook geïnteresseerd in Manchester United-goalie Dean Henderson.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Arteta laat hier wel zien geen lievelingen te hebben, goed om te zien. Goeie competitie voor ramsdale, laat ze maar uitvechten wie de betere is.

2 augustus 2023 om 01:02

Ramsdale en Saka zijn inderdaad de enige twee spelers die op dit moment geen serieuze concurrentie hebben. Als je dan Raya kan halen en Turner voor een redelijk bedrag kan verkopen + een concurrent voor Saka kan halen dan heb je wel echt een sterke selectie. Elke positie minimaal dubbel bezet.

2 augustus 2023 om 08:18

Eens. Al denk ik dat er ook wel een ander type spits bij mag. Een type Toney.
Liefs Nketiah verkopen en dan een Toney er voor halen (ja, I know, schorsing).

Balogun een kans geven. Havertz als back-up, tot Toney mag spelen.

2 augustus 2023 om 08:45

Arsenal had Nelson niet moeten verlengen en gewoon Diaby moeten halen. Dan heb je een goede concurrent. Ik zie op dit moment toch echt liever een goede back up spits zoals Glennn ook aangeeft. Balogun en Nketiah verkopen en je hebt geld.

2 augustus 2023 om 08:57

Toney voor een bescheiden bedrag in de winter of all-out gaan en Osimhen of Ferguson proberen te halen, volgende zomer.

2 augustus 2023 om 09:16

Met Nketiah, Balogun, Jesus en evt Havertz zit het toch wel goed met de spitsen?

2 augustus 2023 om 09:28

Nketiah en Balogun gaan weg

Goed nieuws voor Flekken. Ik denk dat hij het zomaar uitstekend kan gaan doen.

Vind ik toch enigzins pikante transfer om ruim 36 miljoen te betalen. Dan zeg je niet per direct dat het je tweede keeper is. Ramsdale was vorige seizoen op de lijn fantastisch maar heeft aan de voet een aantal cruciale fouten gemaakt. Zal het wel hard vinden van Arteta als hij daarop op doorselecteerd

2 augustus 2023 om 08:48

Clubs betalen 60 miljoen voor een eerste transfer. Dan is 35 toch gewoon redelijk conform voor een tweede keeper?

2 augustus 2023 om 09:04

Ben je sarcastisch of serieus? 35 miljoen voor een tweede keeper met een eenjarig contract is bijzonder veel geld.

2 augustus 2023 om 09:18

Ach ja, Turner is tweede keeper bij ons. Daar wordt ook £20m-25m voor gevraagd. Dus zoveel verschilt dat niet eens..

2 augustus 2023 om 09:19

Zeker als je dan ook nog bedenkt dat je een fysieke, kopsterke en balvaste spitd nodig hebt en rechtsbuiten.

2 augustus 2023 om 09:21

Ik ben serieus. Een eerste keeper kost gewoon 60-80 miljoen. Dan is 35 miljoen voor een tweede keeper met mogelijkheid tot eerste keeper echt niks geks aan.

Hartstikke leuk maar Arsenal heeft op dit moment 3 spitsen en 2 rechtsbuitens. Er zal eerst een en ander wegmoeten voor iets terugkomt.

2 augustus 2023 om 09:22

Sterker nog, Raya komt hiermee in het rijtje 10 duurste keepers ooit. En dat met wat Mcmulenga zegt er nog bij is dit gewoon heel veel geld voor een keeper.

2 augustus 2023 om 09:59

@arsenal890 - er zijn slecht 2 keepers voor 60 miljoen of meer ooit verkocht. Dus een eerste keeper kost dat niet gewoon. Ik heb het even opgezocht, maar hij wordt zelfs de 6e duurste keeper ooit. Hoe kan je dat nou niet gek vinden voor een 2e keeper? Ja de markt stijgt, maar daarom is het, al helemaal met een 1-jarig contract, enorm veel geld.

@tilburg013 - Je zegt dat ze dat vragen, maar of ze het krijgen is nog maar de vraag. Waarom zou een club dat gaan betalen voor, met alle respect, Turner?

Verder heeft Arsenal al over de 200 miljoen aan uitgave dit seizoen en denk ik persoonlijk dat ze hun laatste budget beter voor andere posities kunnen gebruiken. En niet zoals Zermatt_person zegt voor nog een een spits, maar eerder voor een back of reserve rechtsbuiten.

2 augustus 2023 om 10:05

Ik vind 35 miljoen echt geen gekke prijs voor een tweede keeper. dat is nou eenmaal de markt. Wil je een goede basiskeeper betaal je geld voor een Onana of een Allison. Nu heb je een potentiële basiskeeper voor 35 miljoen.

Nottingham wil tussen 15/20 miljoen betalen voor Turner. Dat is nu eenmaal de markt.

Waarom heeft Arsenal nog een back nodig? Ze hebben al 5 backs. Een reserve rechtsbuiten is er ook al. Indien Balogun en Nketiah weggaan vang je 80 miljoen, dan heb je wel een type Toney nodig.

2 augustus 2023 om 10:05

Achterin is het dik in orde, reserve rechtsbuiten zag ik ook graag nog komen maar Nelson heeft natuurlijk ook verlengd. Die spits is totaal niet nodig op dit moment, maar alleen als Nketiah en/of Flo vertrekken. Mochten die gaan zie ik ook liefst een wat langere spits komen, maar met Havertz hebben we daar ook al iemand voor, althans ik denk dat Arteta die rol voor hem ziet.

Dat het veel geld is, zeker, maar waarom blijft men daar maar over bezig? Is het jullie geld? Zegt het iets dat een speler duur is? Enige dat imo telt is of de club het geld uit kan geven en hoe ze aan het geld gekomen zijn. Is het kunstmatig verkregen zoals we tegenwoordig vaker zien of gewoon eerlijk verdiend? Daar zou wat meer naar gekeken moeten worden. Chelsea heeft onlangs ook weer een boete gekregen van de UEFA (geloof ik?) omdat ze geen sluitende documenten konden aanleveren mbt betaalde fees aan spelersmakelaars etc. Hopelijk pakt de PL dit ook weer op en zien we eens een keer significante straffen voor clubs die de regels niet netjes naleven en daar ook schuldig voor bevonden worden ipv een miezerige boete uit te delen die nog lager is dan de voordelen die ze ermee behaald hebben.

En nee, hiermee zeg ik niet dat Chelsea of City schuldig zijn, maar waar rook is...ach, wie houden we voor de gek, die clubs en hun handelswijzen stinken gewoon.

2 augustus 2023 om 10:21

Samcro - wat zou mij het schelen waar Arsenal zijn geld aan uitgeeft. Ik ga er op in, omdat Arsenal890 zegt dat het "gewoon" is voor een keeper, terwijl de cijfers wat anders zeggen. En voor je info. in de afgelopen 10 jaar heeft Arsenal slechts 370 miljoen ontvangen aan transfers en Chelsea 1380 miljoen. In 2020 had Chelsea bijvoorbeeld uit wedstrijddagen, Tv gelden en commercie een omzet van 470 miljoen en Arsenal 380 miljoen. Dus wat stinkt er? Dat je club gewoon minder omzet draait of je haat?

Edit: En waarom haal je sowieso ineens Chelsea en City bij dit onderwerp als niemand het daar over heeft?

2 augustus 2023 om 10:25

Jij mag het absurd vinden hoor, dat is je goed recht. Ik vind het een vrij normaal bedrag in deze markt. uit de cijfers blijkt wel dat als je een goede topkeeper wilt je gewoon 20-30 miljoen meer bepaalt.

2 augustus 2023 om 10:28

Waar zeg ik dat het absurd is? Ik zeg dat het niet "gewoon" is uit de cijfers en dat het veel geld is voor een keeper. Ik zeg daar ook bij dat ik denk dat Arsenal het resterende budget beter aan iets anders uit kan geven. Maar als ik dat zeg krijg ik de wind van voren van Samcro, omdat hij blijkbaar een andere mening niet kan hebben.

2 augustus 2023 om 10:45

Als je die gelegde link niet snapt houdt het wel op. Snap ik ook wel, je gaat niet voor niets Chelsea verdedigen, maar we weten stiekem allemaal wel hoe Chelsea aan haar status van nu gekomen is en dat het daar lang niet allemaal volgens de regels gegaan is. Maar dat mag je blijkbaar niet benoemen, tenzij het een Chelsea topic is en dan wordt het ook off-topic genoemd. Tja..

2 augustus 2023 om 10:46

Lol, als je dat al 'de wind van voren krijgen' vindt vraag ik me af hoe jij in het echte leven met reacties omgaat.

2 augustus 2023 om 11:10

Samcro - We praten hier over een transfer van een keeper van Arsenal. Dat het gezien de omstandigheden veel geld is voor, op het oog lijkend, tweede keeper met een 1-jarig contract. Dus ja, wat is de link precies met Chelsea en City? Dat zij allebei een dure eerste keeper hebben? Je haalt ze er puur bij om dingen van Arsenal beter voor je te laten voelen. Prima als jij je daardoor beter voelt, maar kom nou is met echte cijfers? Die status is al ruim 25 jaar geleden zo verkregen en nog een feit voor je. Sinds 1992, oprichting premier league, hebben Chelsea en Arsenal allebei 1190 wedstrijden gespeeld in de prem. Hierbij heeft Arsenal slechts 43 punten meer bij elkaar gesprokkeld dan Chelsea. Dus ongeveer gelijkwaardig in 31 jaar. En de enige keer dat ze bestraft zijn voor het niet volgen van de regels was omtrent aankopen jeugd. Of ben jij een insider die feiten ziet die het onderzoeksteam van de UEFA niet ziet? Want dan kan je beter direct solliciteren voor een functie daar.

En de wind van voren krijgen betekent niet dat ik er niet mee om kan gaan. Het gaat erom dat hier puur op basis van feiten gereageerd werd dat het veel geld is. Jij moet direct weer je haterige gevoel op losgooien en dingen erbij halen die totaal niet relevant zijn. Of ben jij iemand die in het echte leven ook altijd met de vingers naar andere wijst als jij op iets aangesproken word? Zegt in mijn optiek meer over jou dan over mij.

2 augustus 2023 om 11:26

Haha, ja laten we het op een 'nee jij dan' aan laten komen, daar hebben we echt iets aan.

Ik doe in mijn eerste reactie helemaal niet haterig naar jou toe, lees maar terug. Blijkbaar ben jij een Chelsea fan en voel je je aangevallen dus val je mij aan met allemaal nutteloze feitjes waar niemand om gevraagd heeft.... En dag hoor.

PS blijkbaar begrijp je dus echt niet waarom ik ze erbij haal, want ik doel helemaal niet op hun keepers (nergens genoemd ook) maar op hun creatieve navolging van de regels.

2 augustus 2023 om 11:36

Maar helemaal niemand begon over die regels dus waarom zou je daarover beginnen? Dat is totaal onnodig? of vind je dat serieus een toevoeging? Dat ik een Chelsea fan ben is geen geheim en de haterige comment is om met je vingers te wijzen naar Chelsea en City, terwijl dit echt 0,0 relevant was. Jij hebt het over stiekem weten hoe Chelsea aan het geld komt dus ik kom niet met "nutteloze feiten" maar met omzetten waar Arsenal niet aan kan tippen. En als jij nooit over een van de twee clubs begon dan was dit ook helemaal niet ten sprake gekomen. jij leeft blijkbaar nog 30 jaar terug en het doet blijkbaar nog steeds zeer. Hiermee praat ik trouwens afgelopen jaar onder Boehly niet goed, want dat is inderdaad waanzin. En nog staan ze qua netto transferuitgaven nog steeds dik onder Arsenal. Ik begin over keepers om een beetje te porren waar je nou echt op uit bent of op doelt. En dit een topic over een transfer van een keeper is.

2 augustus 2023 om 11:50

Nooit geweten dat je Chelseafan bent, maar het blijkt idd vrij duidelijk uit de geschiedenisles.

Chelsea is door vals spelen in de positie gekomen waar ze nu in zitten, van mijn part mogen ze met terugwerkende kracht alsnog bestraft worden en volledig in elkaar donderen, 1 vd lelijkste clubs van Europa samen met PSG en City. Dan hebben we dat in ieder geval duidelijk.

Verder over de keepers, het is idd een hoog bedrag voor een reservekeeper, maar wat boeit het als de leiding hem dat bedrag waard vindt en het kan betalen met eerlijk verdiend eigen geld? Daarom vind ik het zo vreemd dat mensen praten over de aankoopbedragen alsof het hun eigen geld is, waar maak je je druk om? (zo zijn we weer rond en kunnen dit hele proces nog een keer doorlopen als je wilt....ik niet btw)

2 augustus 2023 om 11:59

Zoals ik al eerder aangaf maakt mij het bedrag dat Arsenal betaald voor de keeper niet uit. Ik reageerde op het feit dat het door Arsenal fans als "gewoon" bestempeld werd terwijl hij de 6e duurste keeper aller tijden wordt. en daarnaast de keeper een 1-jarig contract heeft en waarschijnlijk niet direct eerste keeper is. We zijn hier toch om onder andere een discussie aan te gaan? Dus dan mag ik toch best vinden dat Arsenal in mijn ogen haar resterende budget beter op een ander vlak kan besteden? Want ik denk dat met de aankopen die al gedaan zijn dat budget niet zo groot meer is. Dus dan kan er toch gereageerd worden met waarom jij denkt dat het juist wel goed is dat zij hun resterende budget hier aan uitgeven?

2 augustus 2023 om 12:12

Heb ik ook al op gereageerd, maar omdat ik iets over Chelsea zei ging je direct in een defensieve modus en las je eroverheen misschien?

Achterin is het dik in orde, reserve rechtsbuiten zag ik ook graag nog komen maar Nelson heeft natuurlijk ook verlengd. Die spits is totaal niet nodig op dit moment, maar alleen als Nketiah en/of Flo vertrekken. Mochten die gaan zie ik ook liefst een wat langere spits komen, maar met Havertz hebben we daar ook al iemand voor, althans ik denk dat Arteta die rol voor hem ziet.

2 augustus 2023 om 12:26

De feiten zeggen dus van niet aangezien hij de 6e duurste keeper ooit wordt.

2 augustus 2023 om 12:41

Ik heb dat wel gelezen alleen dacht ik dat je hiermee reageer op dat ik zei dat ik ze eerder een back of buitenspeler nodig vind hebben (ipv een keeper). Op de basis na vind ik de backs gewoon erg zwak bij Arsenal. Spits volledig mee eens en Nelson is okã©, maar niet de kwaliteit die je in mijn optiek moet nastreven als een club als Arsenal zijnde.

2 augustus 2023 om 13:27

Ik vind Zinchenko geweldig en Tierney een goede back-up, daar kan je evt nog met Kiwior en in uiterste nood met Gabriel spelen, heb je dus 3 waardige spelers voor. Rechts kan je White of Timber neerzetten en voor beide posities heb je nog Tomi rondlopen. Met Zin, Tierney, White, Timber en als 1e backup van die allemaal Tomi denk ik dat we goed bezet zijn. Wellicht kan het nog beter, maar ik ben wel content met deze bezetting. Wie zie jij hiervan als basis en backup? Ben wel benieuwd wie je erg zwak vindt.

Nelson is niet van het niveau, dat vind ik ook en liever had ik daar iemand als Diaby gezien. Laten we hopen dat Nelson nog zijn potentie waar gaat maken, werd in de jeugd hoger aangeschreven dan Sancho, dan wel pre-Utd Sancho.

2 augustus 2023 om 14:18

Links is inderdaad prima, maar ik neem aan dat Timber gehaald is als center back en niet als rechtsback? Ik was vergeten dat Arsenal Tomi nog had als rechtsback. Anders had ik het op rechts namelijk erg dun gevonden. Tomi heeft een goede periode gehad, maar het moet nog maar blijken hoe hij terugkomt van zijn blessures. Mij lijkt White namelijk je basis te zijn dus is het lastig voor Tomi om ritme op te doen na zijn lange afwezigheid. Centraal hebben jullie het goed voor mekaar, mits er maximaal 1 geblesseerd raakt. Gabriel, Saliba en Timer zijn alle 3 basis materiaal. Een speler als Lamptey vind ik dan weer een mooie speler voor Arsenal. Maar die zal wel aardig prijzig zijn.

2 augustus 2023 om 16:33

Ik denk dat Timber gaat spelen op de rb zoals Zin op de lb dat doet, dus inschuiven naast de dm. Met Timber kan je aan de andere kant Tierney opstellen die er dan overheen kan denderen. Timber zal enkel centraal gezet worden als Saliba of Gabriel rust krijgen of geblesseerd/geschorst zijn imo. Arteta heeft Timber in pre-season ook al een keer op links gezet zodat hij ook aan die kant van het veld aan de rol en het team kan wennen.

Tomi is idd nog de vraag hoe die terug komt, had een goede periode voordat White vaste rb werd en wat pech met blessures. Herpakt ie zijn vorm is er ook daar weer concurrentie en genoeg backup zodat we niet bij 1 blessure direct ver terug vallen qua niveau.

Lamptey had ik een jaar of wat terug ook wel graag zien komen ja, maar denk dat die nu niet per se meer nodig is. Maar we gaan eerst eens zien hoe de nieuwe aankopen het gaan doen.

Hoe denk jij dat Chelsea het zal gaan doen? Nieuwe coach, veel nieuwe spelers.. Of mag ik dat niet vragen in dit topic over Arsenal en keepers

Zeker een goede keeper en misschien wel een verbetering op Ramsdale voetballend gezien maar 35 miljoen is wel veel. Turner is wel geen competitie voor Ramsdale maar toch, twee keepers die zowat evengoed zijn is meestal toch geen succes bij clubs. Dan kun je die miljoenen beter bij andere posities spenderen

Nou, ik heb Raya vaak genoeg zien keepen, maar heb nooit iets gezien waarvan ik onder de indruk raakte. Ook een beetje een dwerg. Kan me niet voorstellen dat Ramsdale deze keepersstrijd verliest, of hij moet het heel erg verneuken. Maar je hebt nu in Raya wel een betere tweede keeper dan Turner qua voetballend vermogen.

2 augustus 2023 om 06:17

Raya kan natuurlijk veel beter meevoetballen en is natuurlijk ook bepaald geen koekebakker met zijn handjes. Ramsdale is qua keepen misschien iets beter, maar kan weer weinig met een bal. Dit zal 50/50 worden

2 augustus 2023 om 08:24

Ramsdale kan uitzonderlijk veel met een bal voor een keeper. Maar geneigd om een blunder hier en daar te maken. Maar goed, dat kan Raya ook best goed. Denk dat je Ramsdale eruit speelt als je laat zien overweldigend beter te zijn dan hem. Raya is niet die guy.

2 augustus 2023 om 08:33

Nergens heb ik het over "overweldigend beter zijn". Ik denk ook niet dat dit een vereiste is

2 augustus 2023 om 08:51

Beter doe je rustig. "Overweldigend beter" is mijn eigen inschatting over wat er nodig is om Ramsdale uit de basis te spelen, daarmee suggereer ik niet dat jij dit zegt. Dus het maakt niet uit of jij het ergens hebt gezegd of niet.

2 augustus 2023 om 09:37

Dat klopt. Al lijkt het mij dat je er daar gewoon naast zit. Maar dat moeten de komende maanden uitwijzen. Ik zou het wel zonde vinden van Ramsdale, ik ben daar wel gecharmeerd van. Leuke gast ook

2 augustus 2023 om 08:19

Inderdaad klein. Voetballend een vooruitgang op Ramsdale gok ik, maar ook maar licht...

Ik zie dat geld liever anders besteed. Al zou een exit van Runarsson en Turner top zijn. Turner is een leuke shotstopper, maar geen voetballende keeper. Ziet er alijd er zenuwachtig uit.

2 augustus 2023 om 08:26

Ja, het geld besteden aan nog een keeper lijkt mij ook apart, maar goed, het is mijn geld niet. Dat gebruik ik om me ervan te distantiëren. Ergens hoop ik nog dat Raphinha komt maar dat zal wel niet.

Ramsdale toch niet helemaal stabiel richting het einde van het seizoen. Dit zal vast een impuls van Arteta en co zijn om de boel weer op scherp te zetten. Ben erg benieuwd naar Arsenal komend seizoen. Het wordt toch tijd voor Arteta om te gaan oogsten, helemaal met de investeringen die nu zijn gedaan en de tijd die hem al is gegeven. Mocht dit seizoen niet meegedaan worden om de titel denk ik toch dat Arsenal op zoek zal gaan om die laatste stap weer te zetten naar boven. Denk dus in zekere zin wel een cruciaal seizoen op meerdere vlakken.

2 augustus 2023 om 01:26

Dat is dan wel een vrij prijzige impuls

2 augustus 2023 om 10:06

Arsenal heeft afgelopen seizoen toch meegedaan voor de titel? Je kunt niet zomaar verwachten dat Arsenal de titel wel even pakt als de concurrent City is. Beste team van de wereld die net nog de treble won.

2 augustus 2023 om 10:38

Inderdaad, iedereen stapt heel makkelijk over het feit heen dat Man City veruit de beste ploeg van Europa is en alle prijzen heeft binnengehaald vorig jaar. Als je bijna het hele seizoen 1ste staat en vervolgens tweede wordt, is zuur. Maar Arsenal was letterlijk de enige ploeg die de PL nog leuk heeft gemaakt vorig seizoen. Jaren daarvoor was het Liverpool. Wanneer hebben ploegen als Chelsea en United echt serieus meegedaan om de titel? Die hebben veel en dan ook veel meer geïnvesteerd dan Arsenal, trainers gewisseld etc. Is dat dan de oplossing geweest? Ten Hag geeft in 1 jaar meer uit dan Arteta in z’n eerste 3 jaar heeft gedaan. Volgens mij beseffen mensen niet wat een puinhoop van boven tot onder was. Dat weten ze trouwens wel want in die tijd hadden ze er geen moeite mee om te benoemen hoe slecht Arsenal werd geleid en hoe slecht ze bezig waren. Maar als ze dan opeens boven verwachting presteren dan falen ze. Zo heb je in principe altijd gelijk.

2 augustus 2023 om 10:43

Nee nee dan stijgen ze boven zichzelf uit en is het een one-off, wel bij de les blijven

Lekker laten blaten zeg ik, wij weten hoe het precies zit en waar we heen gaan. Toen Arteta net begon was het helemaal hilarisch, die roeptoeters van toen slaan nu wild om zich heen om maar op andere manieren kritiek te kunnen hebben. Ik vermaak me daar goed mee en zij weten ook precies wie ze zijn.

2 augustus 2023 om 11:45

Vraag uit pure interesse. Denken jullie als Arsenal aanhangers dat ze dit seizoen weer serieus mee gaan doen om de titel? Je zag richting het eind van afgelopen seizoen toch een soort verval/vermoeidheid bij de ploeg insluipen. Mijns inziens zijn United, Liverpool en Chelsea zichzelf ook behoorlijk aan het versterken en doorselecteren. Ik hoop in ieder geval voor alle Gunners dat de laatste 1/2 maanden incidenteel was en niet dat de eerste 8 maanden een boven zichzelf uitstijging was.

2 augustus 2023 om 11:59

Ja dat denk ik wel. De blessures speelden een belangrijke rol op het eind en dat was de reden dat het verval erin sloop. Nu is dat opgelost en staat er een ontzettend kwalitatieve selectie. Zowel basis als op de bank.

Vergelijk ik het met United, Chelsea en Liverpool dan denk ik dat Arsenal de grootste kans heeft. Liverpool hun hele middenveld is weg en een nieuw middenveld gaat niet opeens lopen lijkt mij. Chelsea met pochettino heb ik nog niet hele hoge verwachtingen van en United heeft buiten Onana nog niet hele interessante aankopen gedaan vind ik.

2 augustus 2023 om 12:09

Ik denk dat de groep alleen maar hongeriger is dan ze al was. En ik denk ook dat we idd bovenin mee gaan doen en zelfs in de CL voor een verrassing kunnen zorgen.

2 augustus 2023 om 13:29

Ik help het jullie hopen voor komend seizoen, het voetbal van Arsenal vorig seizoen was erg mooi om te zien. Zal het kampioenschap ook de doelstelling zijn die Arsenal zich stelt komend seizoen?

2 augustus 2023 om 16:34

Je moet altijd voor het hoogst haalbare gaan en Arteta kennende zal hij in elke competitie voor de winst willen gaan of in ieder geval zo lang mogelijk mee blijven doen. Of het een doelstelling is waar ook consequenties aan vasthangen in de zin van ontslag, dat zeker niet imo.

Vind dit werkelijk geen speciale keeper. Kan me ook niet voorstellen dat Ramsdale deze strijd gaat verliezen. Bij iedere Manchester United-topic zie ik Arsenal-fans los gaan over de bedragen die United betaald en dan ben ik toch wel benieuwd wat ze van het geld smijten bij deze transfer vinden. Maar dat zullen ze vast wel goed praten.

2 augustus 2023 om 06:26

Jij zit nu ook precies hetzelfde te doen als wat je Arsenal fans beschuldigt te doen bij Man Utd topics

2 augustus 2023 om 07:43

Ja, en dat heb ik heel bewust gedaan omdat ik me kapot erger aan de houding van de Arsenal fans. De afkeer van United is kennelijk groter dan de liefde voor de eigen club. Ik ga echt niet ontkennen dat United niet veel betaald voor zijn spelers, want dan zou ik de kop in het zand steken. Arteta heeft bij Arsenal 4 jaar de tijd gekregen om aan een team te bouwen. Respect voor hem en het bestuur want het was niet altijd best. Ik hoop dat ten Hag die kans ook krijgt bij United. En in die 4 jaar heeft Arsenal ook de hand niet op de knip gehouden om de selectie te versterken dus ik snap de kritiek niet zo. Verschil tussen Arsenal en United aan de ene kant en Chelsea aan de andere is dat Chelsea een soort Utrecht beleid voert. Een schot hagel afvuren en alles contracteren wat je raakt. Arsenal en United doen veel gerichtere aankopen. Maar 100 miljoen voor Anthony is net zo banaal als 116 miljoen voor Rice.

2 augustus 2023 om 07:55

Laten we rustig afwachten hoe Rice het doet ipv hem nu al qua transfer te vergelijken met Antony. Daarnaast heeft Ten Hag in 2 jaar nu net zoveel uit mogen geven als Arteta in 4 jaar dus helemaal gelijk staat dat ook niet aan elkaar. Utd klapt er geld tegenaan voor snel succes, hun keuze. Arsenal is overduidelijk bezig met de lange termijn. Hoe hard er van buitenaf ook geschreeuw wordt om ‘oogsten’ ze laten zich daar niet door leiden. Ook dit seizoen worden er door de hiërarchie geen prijzen geeist. Er moet natuurlijk wel gepresteerd worden, maar daar maak ik me weinig zorgen over als je kijkt naar afgelopen seizoen. Zou mij niet verbazen als we opeens lang meedoen in de CL en dat is weer een grote stap voorwaarts. Hoe dan ook veel zin in het nieuwe seizoen, nog maar 10 dagen!

2 augustus 2023 om 08:48

"Maar 100 miljoen voor Anthony is net zo banaal als 116 miljoen voor Rice." - Rice is een sterkhouder in de meest sterke competitie van de wereld, Antony was een vleugelspeler uit de Eredivisie die heel goed heel boos kon kijken. Bij United wouden ze Rice ook heel graag.


Even tussendoor: Ik ken je niet als United-fan trouwens. Maar als we dat alles buiten beschouwing laten, dan snap ik heus wel dat je vraagtekens zet bij de (waarschijnlijke) transfer van Raya, dat doe ik ook. Hier zien we meerdere Arsenal-fans dat doen.

2 augustus 2023 om 10:25

@theroscoe Ik ben ook geen United-fan. Ik heb geen enkele favoriete club in Engeland. Ik heb hoogsten sympathie voor mijn mede Tukker Erik ten Hag. Maar ik erger me gewoon alle kleuren van de regenboog aan de selectieve verontwaardiging van Arsenal en Chelsea fans bij United topics.

Anthony komt van een topploeg in Nederland die Champions League speelt, terwijl Rice dan wel in de sterkste competitie van Europa mag spelen, maar hij deed dit dan wel bij pakweg het Heerenveen van de PL. Maar veel mensen kakelen elkaar maar wat na op deze site. Anthony maakt wel degelijk een ontwikkeling door en zijn nutteloze trucjes zijn voor een flink deel verdwenen. Is dat genoeg om 100 miljoen te rechtvaardigen? Nee natuurlijk niet. Ik vind Rice geen hele bijzondere speler, maar het feit dat hij home-grown is, maakt hem alleen al 30 miljoen duurder. Ten Hag heeft vorig jaar 3 aankopen gedaan. Anthony is geen succes en veel te duur. Maar Martinez en Casemiro zijn "koopjes van de week" gezien de impact die zij hebben gehad op op de prestaties van United. . En Martinez kan dan ook nog eens jaren mee. Onana daarentegen vind ik wel weer erg veel.

Mocht United worden overgenomen dan zou ik als eerste Overmars ophalen om qua transfers orde op zaken te stellen.

2 augustus 2023 om 08:54

Zit toch niet zo te janken. United heeft in 1 jaar ten Hag meer uit dan Arsenal in 4 jaar. Of wat te denken van de vergelijking met Liverpool? 1 jaar ten Hag meer uitgegeven dan 7 jaar klopp, netto gezien.

2 augustus 2023 om 09:20

1 jaar Ten Hag..

Bijzondere transfer. Bijna 40mln voor een 2e keeper die goed is, maar de strijd van Ramsdale niet gaat winnen lijkt me. Benieuwd waar ze nog meer mee komen. Tijd om eens wat jongens te verkopen.

Prima keeper die Raya, ben benieuwd wie errste keeper wordt. Raya is te goed om tweede keeper te worden. Tegelijkertijd is Ramsdale ondanks zijn foutjes ook te goed voor tweede keeper.

Ik snap deze transfer niet echt. Er wordt veel gezegd dat Ramsdale concurrentie nodig heeft. Maar hij won twee seizoenen terug de strijd met Leno. Hij was als keeper niet de minste op de lijn. Arsenal doet goede zaken op de transfermarkt maar dit vind ik wel de minste transfer dusver als het doorgaat.
Ook omdat Raya graag naar Arsenal wilt komen krijg ik het gevoel dat hij bepaalde toezegging heeft gekregen voor een basisplaats. Man City heeft met Ortega één van de beste keepers van de Bundesliga tijdje terug gekocht en heeft hem als 2e keeper. Daar moet me het een beetje aan denken. Arsenal wilt te graag een dubbele selectie hebben. Hoop niet dat we hierdoor problemen krijgen in de kleedkamer.

2 augustus 2023 om 10:00

Lijkt er meer op dat Arsenalfans het niet meer gewend zijn dat er 2 basiswaardige spelers voor 1 positie in de selectie zitten. Arteta wil elke positie dubbel bezet hebben met basiswaardige spelers, ik juich het alleen maar toe. Laat Rambo en Raya het maar uitvechten wie er tussen de palen mag staan en als over een jaar of 2 blijkt dat de reserve zich niet kan schikken in zijn rol kan je er nog een mooie som voor vangen. Heb echt geen enkel probleem met deze transfer, kijk ernaar uit om te zien wie de strijd gaat winnen.

2 augustus 2023 om 10:20

Als het om veldspelers gaat dan vind ik het niet erg als het dubbel bezet is. Zij kunnen altijd nog gewisseld worden tijdens een wedstrijd of af en toe op de bank zitten voor rust.. Maar bij keepers heb je dat niet. Moet me een beetje denken toen Casillas de strijd aanging met Lopez een tijdje terug bij Real. Dat ging ook niet heel soepel des tijds en zorgde voor problemen in de kleedkamer bij hun dacht ik. Keepers hebben meer vertrouwen nodig van de trainer. Als ze gekocht worden dan hebben ze vaak ook een goede band met de trainer en in mindere periodes blijven ze onder de lat staan.

2 augustus 2023 om 10:39

Kan best hoor dat er problemen van komen, maar ik denk niet dat Raya toezeggingen heeft gekregen mbt een basisplek. Dit zorgt er denk ik alleen maar voor dat Ramsdale verder groeit. Vieira kwam ook als concurrent voor Ode, we hebben allemaal gezien wat die afgelopen seizoen gepresteerd heeft toen hij meer moest vechten voor zijn plek. Geen volledig gelijk voorbeeld omdat hij captain is, maar strekking is ongeveer hetzelfde.

2 augustus 2023 om 11:24

Misschien heb je wel gelijk dat Arsenal fans niet gewend zijn aan hevige concurrentie. Wenger zijn invloed op mij is nog niet helemaal verdwenen merk ik soms. De beste man die continue vertrouwen hield aan bepaalde spelers .
Uiteindelijk is hevige concurrentie wel goed voor de club maar we moeten niet te ver doorslaan. Bepaalde spelers zoals Saka en Rice zullen altijd voorkeur krijgen. Had hetzelfde verwacht bij Ramsdale.

2 augustus 2023 om 11:58

We hebben wel vaker gelijkwaardige keepers gehad; Leno/cech, Leno/emi Martinez, Almunia/fabianski/szczesny, Ospina/cech. Sinds ik Arsenal kijk zijn enkel Seaman en Lehmann onomstreden geweest, verder was er altijd discussie.

Enige verschil is dat het niveau van Ramsdale/raya hoger is dan de eerder genoemde gelijkwaardige keepers. Ik heb er ook wel moeite mee hoor, een reservekeeper voor zoveel geld, 6e duurste keeper ooit las ik hier zojuist.

Als Raya het hele seizoen op de bank zit zal zijn waarde niet stijgen. Ik was voor een goedkopere optie gegaan, maar goed, trust the proces zeg ik dan maar

2 augustus 2023 om 12:04

Gaat er ook om dat wanneer Ramsdale een blessure krijgt er een waardige vervanger is. Turner is dat niet. Zou toch zuur zijn als je daardoor een titel zou verspelen.

2 augustus 2023 om 12:08

Als Raya het hele seizoen op de bank zit zal zijn waarde niet stijgen.

Zeker waar, maar ik denk dat degene die niet in de PL speelt wel in de bekertoernooien aan bod zal komen. Al hoop ik wel dat je 1 het vertrouwen geeft om en PL en CL te spelen. De ander kan dan in de League en FA spelen. Ik begrijp de twijfel ook best, maar hoop dat het ervoor zorgt dat onze 1e keeper -wie dat dan ook wordt- nog beter wordt dan dat ie is.

2 augustus 2023 om 12:14

Martinez was in zijn jongere jaren lang niet zo goed en iedereen was vrij verbaasd toen hij tijdens de covid periode goed kon keepen door de blessure van Leno. Werd pas in zijn laatste jaar als betrouwbaar gezien. Cech was wel een tijdje onomstreden naar mijn idee. Echte keepers concurrentie was er niet, misschien toen Fabianski Szczesny afloste omdat hij rookte in de douches en in een mindere periode zat maar verder dan dat kom ik niet.
Er zijn amper clubs die dubbel zo sterk zijn als het gaat om keepers. Op dit moment kom ik niet verder dan Man City met Ortega en Ederson.
Had liever een jonge moderne keeper gezien zoals die jonge Japanner die maat een half miljoen zou kosten als voorbeeld zijnde.

Fijn een waardige concurrent voor Ramsdale. Zou ook zomaar de eerste keeper kunnen worden aangezien Ramsdale’s prestaties regelmatig fluctueren. Sowieso wat meer rouleren met alle wedstrijden die er zijn.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren