Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Aan Ajax gelinkte Cristian Pavón staat voor verrassende overstap naar Ligue 1’

Laatste update:

Cristian Pavón vervolgt zijn loopbaan zo goed als zeker bij Girondins Bordeaux, zo weet L’Équipe donderdag te melden. De gesprekken met Boca Juniors over een huurdeal zijn naar verluidt in volle gang, al is het niet bekend of er een koopoptie wordt opgenomen in de huurovereenkomst van de 23-jarige aanvaller.

Pavón werd de afgelopen maanden meermaals genoemd als potentiële aanwinst van Ajax. Volgens Argentijnse media volgt directeur Marc Overmars de flankspeler al sinds 2017. Boca Juniors zette nog niet zo lang geleden in op een transfersom van tussen de vijftien en twintig miljoen euro, wat Ajax er niet toe heeft bewogen om een concreet bod neer te leggen in de Argentijnse hoofdstad. Er zouden wel gesprekken zijn geweest met Boca-directeur Nicolás Burdisso, maar dat leidde niet tot een deal voor Pavón.

De elfvoudig international van Argentinië maakte vorig jaar een goede indruk in de aanloop naar het WK, wat ploeggenoot Lionel Messi verleidde om Pavón ‘een nieuwe partner’ en ‘een heel goede speler’ te noemen in de Argentijnse media. De buitenspeler werd hierdoor al snel aan Barcelona gelinkt, maar in plaats daarvan tekende Pavón een nieuw contract bij Boca Juniors, met daarin een afkoopsom van naar verluidt 42,5 miljoen euro.

De door Bordeaux begeerde vleugelspits, die afgelopen seizoen tot 4 doelpunten en 3 assists in 19 optredens kwam namens Boca Juniors, werd recentelijk ook in verband gebracht met de Portugese topclubs Benfica en FC Porto. In een verder verleden stond Pavón op de lijstjes van onder meer Barcelona, Arsenal, AS Monaco en Zenit Sint-Petersburg.

Zou jij Girondins Bordeaux een goede club vinden voor Cristian Pavón?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als dit waar is, dan is dat een bijzondere stap. Van een afkoopsom van 42,5m naar een huurconstructie naar de middenmoot van Frankrijk.

1 augustus 2019 om 13:18

Houd toch op man met je middenmoot Frankrijk. Iedereen (behalve jij) weet dat Bordeaux daar niet thuishoort.

1 augustus 2019 om 13:23

Waarom zo geprikkeld? Er is een verschil tussen ergens niet thuishoren en er effectief al jaren staan, als je als club in 10 jaar tijd steeds tussen plek 5 en 14 eindigt, ben je gewoon een huidige middenmoter.

1 augustus 2019 om 13:29

Als je de laatste 10 seizoenen bekijkt, dan kun je volgens mij wel spreken van de inmiddels structurele middenmoot met eindklasseringen van respectievelijk 6de, 7de, 5de, 7de, 7de, 6de, 11de, 6de, 6de, 11de plaatsen. Op historische gronden horen ze daar misschien niet thuis, maar de realiteit is anders.

1 augustus 2019 om 13:30

@marseillefan1, Girondins is sinds het jaar dat ze kampioen werden (2009) maar één keer in de top 5 geëindigd (2012 - als 5e). Dan behoor je mijn inziens tot de middenmoot.

1 augustus 2019 om 13:40

Ze hebben inderdaad slecht gepresteerd de afgelopen 10 jaar maar een club als Bordeaux kan je toch geen middenmoter noemen. Ja qua resultaten uiteraard wel maar qua statuur, historie etc niet. We noemen Manchester United toch ook niet opeens een subtopper of Ac Milan een subtopper?

1 augustus 2019 om 13:42

Als je een beetje verstand van voetbal hebt noem je die clubs wel subtoppers. Als je AC Milan een topclub gaat noemen, dan gaat er pas iets mis.

1 augustus 2019 om 13:44

Milan is inmiddels aardig subtopper ja....

1 augustus 2019 om 13:46

Jawel het is gewoon en middemoter hoe wil je het dan noemen topclub?

1 augustus 2019 om 13:57

Marseillefan

Met alle respect voor de club Bordeaux, maar zowel United als Milan zijn veel grotere bekendere clubs dan Bordeaux, United schommelt in de laatste 10 seizoenen dan ook nog eens tussen plek 1 en 7, Milan tussen plek 1 en 10, dus hoe sterk die twee clubs ook zijn afgedaald, ze hebben nog altijd prijzen gewonnen en hebben nooit in de gevarenzone gestaan zoals Bordeaux. Beide clubs zijn momenteel echter ook gewoon subtoppers, wat nog een verschil is met middenmoters.

1 augustus 2019 om 13:58

SolekidManU

Er is een groot verschil tussen subtop en middenmoot natuurlijk. Milan is subtop in Italië, Bordeaux middenmoot in Frankrijk.

1 augustus 2019 om 13:59

@marseillefan1 - Nee, klopt, Milan wordt nog een topclub genoemd. Een vervallen topclub.

Of is pak 'm beet Nottingham Forest ook nog een topclub?

1 augustus 2019 om 14:34

Nottingham Forest is een gevallen topclub.

1 augustus 2019 om 15:11

Maar ze staan daar al jaren, zo'n topclub is het al een hele tijd niet

1 augustus 2019 om 18:07

Manchester United en AC Milan zijn 2 van de grootste clubs in de geschiedenis van het voetbal, hoe kan je die met bordeaux vergelijken. Wat is AS Saint Ettienne dan? Zijn die ook nog een top club?

1 augustus 2019 om 13:23

Komt ook door het matige seizoen dat hij heeft gedraaid, daarnaast is Bordeaux wel een aardig cluppie hoor.

1 augustus 2019 om 13:23

Presteren al jaren redelijk tot zwak.

1 augustus 2019 om 14:19

En nog verhuurd ook. Iedere scouting heeft blijkbaar nog zijn twijfel en durft niet definitief toe te slaan met een bod.
Ajax heeft nog steeds een geweldig team.
Zolang er niemand is vertrokken zoals bijvoorbeeld Neres, is het ook geen prioriteit om hem te halen.

1 augustus 2019 om 15:49

Ajax heeft hier niks mee te maken.

Er staat in het artikel dat Pavon een erg goed WK speelde. Dat viel toch juist heel erg tegen? Niemand speelde een goed WK bij de Argentijnen. Ik wil hiermee overigens niet zeggen dat Pavon er niets van kan. Het lijkt mij dat Bordeaux er een goede aan heeft.

1 augustus 2019 om 13:36

Op het WK was het inderdaad niet opvallend. Maar in het artikel wordt aangegeven dat hij in de aanloop een goede indruk achterliet. Heb die 'aanloop' niet zelf gezien maar meen me te herinneren dat hier ook tijdens het WK een paar keer aan gerefereerd werd.

Zegt denk ik genoeg over de kwaliteiten van Pavón dat hij nu bij Bordeaux terecht komt. Als een getalenteerde buitenspeler tegenwoordig 'maar' 15-20 miljoen moet kosten dan zal het met de kwaliteiten ook wel meevallen. Hij zal vast wel op het lijstje van Ajax en PSV gestaan hebben maar blijkbaar niet voldoende voor die twee clubs om door te willen pakken. Na alle hype ben ik wel benieuwd hoe hij het hier gaat doen en of we spijt moeten krijgen dat hij niet in Nederland is komen spelen.

1 augustus 2019 om 13:23

Want Bordeaux is een club van niks..?

1 augustus 2019 om 13:26

Dat zegt hij toch niet? Je reageert zo geprikkeld op alles van Bordeaux dat je misschien de foute club als profiel foto hebt? Bordeaux heeft een mooi historie, maar als je ano 2019 naar de laatste 10 jaar kijkt is Bordeaux pure middelmaat, logisch dan dat Pavon, welke een blinde draver is, bij het huidige Bordeaux terechtkomt.

1 augustus 2019 om 13:48

Pavon stond nog niet zo lang geleden in de picture bij clubs als Arsenal. Dan is het toch wel een redelijke downgrade als je bij de nummer 14 van Frankrijk terecht komt? Snap je dat echt niet Marseillefan?

1 augustus 2019 om 13:54

De laatste 10 jaar is het inderdaad kommer en kwel maar over het algemeen kan je Bordeaux naar mijn mening gewoon geen middenmoter noemen. Maar dat zal wel aan mij liggen

1 augustus 2019 om 14:00

Marseillefan

Op basis van de meest recente geschiedenis zijn ze dat jammer genoeg wel, het blijft een club van statuur ja, maar 10 jaar lang sukkelen tussen plek 5 en 14 is toch wel middenmoot niveau.

1 augustus 2019 om 14:02

Bordeaux is van een ander niveau dan Benfica, Porto, Barcelona en Arsenal ja, waar hij ook mee in verband werd gebracht. En internationaal is Bordeaux inderdaad een club van niks. Slechts één keer de Inter Toto Cup, het derde toernooi op clubniveau, nee, dan ben je een club van niks.

1 augustus 2019 om 14:05

Op basis van jouw logica zou Pavon beter bij Bordeaux of St. Etienne kunnen tekenen dan bij City.
Ik snap (en weet toevallig ook van je) dat je moeite hebt met clubs die weinig geschiedenis hebben en dat is je goed recht.
Heeft ook iets nostalgisch.

Echter, kan je heden ten dage niet meer uitgaan van de resultaten die behaald zijn in het verleden en zeker de spelers niet. Als hij kon kiezen tussen een City of Bordeaux, zou hij toch gek zijn als hij zegt "ik ga naar Bordeaux want vroeger was dit echt een goede ploeg?

1 augustus 2019 om 14:37

Nee want Bordeaux heeft nooit wat laten zien in de Champions League of Uefa Cup he masterapie, yeah right. Ik snap ook wel dat Porto, Benfica, Barcelona en Arsenal grotere club zijn, maar jij doet net of Bordeaux een club van het niveau fc Groningen is

1 augustus 2019 om 15:08

Niemand zegt dat Bordeaux een club van het niveau FC Groningen is, maar je moet alles relatief zien tot de competitie waarin de ploegen actief zijn

1 augustus 2019 om 13:31

Maicon speelde ook voor Bordeaux dus wat je zegt slaat nergens op. Misschien heeft bordeaux wel een prima plan voor hem neergezet?

1 augustus 2019 om 13:37

Je bedoelt Malcom? Het is dat dat zo'n gigantische klepper is.

1 augustus 2019 om 13:48

Oke oke dus je schrijft deze speler af op basis van dat hij "maar" 15-20 miljoen kost?

Luka Jovic werd vorig jaar voor 7 miljoen aan Frankfurt verkocht, heeft vervolgens de pannen van het dak gespeeld en is nu voor 60 miljoen naar Madrid.

Just saying.

1 augustus 2019 om 14:04

Nee, niet compleet afgeschreven, maar de talenten waar de echte clubs achteraan zitten gaan tegenwoordig voor een veelvoud. Dus op basis daarvan is hij blijkbaar niet meer zo hot als hij eerst was.

1 augustus 2019 om 15:07

Rare denkwijze hoor. Weet je hoeveel topspelers in wording eerst subtop-middenmoot clubs verkiezen en daarbij is 20 miljoen veel voor een speler die uit de braziliaanse of argentijnse competitie komt.

1 augustus 2019 om 15:17

Wat kostte Neres en Richarlison dan om even twee voorbeelden te noemen? En hoe doen zij het? Precies. De prijzen daar liggen gewoon veel lager.

1 augustus 2019 om 15:36

Ik weet niet of je die twee Brazilianen kan vergelijken met Pavon. Pavon wordt al jaren een mooie toekomst toegedicht, maar ondertussen speelt hij dus ook al jaren voor Boca Juniors. Het is geen verkeerde club, maar als hij echt zo getalenteerd is, waarom zit hij dan op zijn 23ste nog bij Boca? Dit terwijl hij al sinds 2013 bekend is bij de grote clubs.

Neres en Richarlison hebben beiden (voor minder geld) al de overstapt gemaakt in hun tienerjaren. Zij werden meteen opgepikt door Europese clubs. Het lijkt mij dat Pavon dan toch niet zo goed is als men denkt dat hij is. Anders zat hij ondertussen wel bij een Europese club.

Maar goed, hij is nog maar 23 jaar en mag zich nu laten zien in Frankrijk. Hij heeft nog genoeg jaren te gaan, dus ik zal niet te snel zijn met mijn oordeel.

Het werden wel steeds mindere lijstjes waar hij op kwam te staan...

Vreemd dat er geen grotere clubs voor hem kwamen, is echt wel een goeie hoor. Fysiek sterk en snelheid te bieden, in Premier League had hij wel gepast bij een West Ham of Everton. Misschien komt dat nog wel. Doet me denken aan Alexis Sanchez in zijn jonge jaren, iets minder scorend vermogen maar toch veel talent.

1 augustus 2019 om 13:53

West Ham tegenwoordig ook al een grotere club dan Bordeaux 😂

1 augustus 2019 om 13:55

In ieder geval wel een betere

1 augustus 2019 om 14:03

@marseillefan1

Niet per se groter, ik ging verder met een andere zin. Je hoeft niet zo kleinzerig te doen over de Franse clubs. Bordeaux zal zeker niet mis zijn, maar het blijft vreemd dat er geen Spaanse of Engelse clubs deze jongen hebben gehaald. Een club die 14e eindigde vorig jaar seizoen in de Ligue 1, dat staat niet in verhouding met een speler als Pavon.

1 augustus 2019 om 14:05

Wanderinf

West Ham beter? West Ham is de laatste 10 jaar meer in de rechterkolom geindigd dan in de linkse hoor, eindigen al jaren tussen plek 20 en 7, ze zijn dus zelfs gedegradeerd in 2010-2011, enige wat daar beter is is het loon en de PL zelf. Laatste 3 seizoenen telkens rechts geindigd tussen plek 10 en 13, die doen het gewoon slecht.

1 augustus 2019 om 14:11

Bordeaux stelt tegenwoordig gewoon niet enorm veel meer voor, niet op basis van hun verleden maar op basis van het heden. Tegenwoordig is het gewoon een middenmotor met een begroting van 65 miljoen. Een club als West Ham (ook een traditieclub met onder andere een Europacup II winst) speelt in de steenrijke Premier League en draait meer omzet dan Lyon, Napoli en Milan. Dus ja West Ham is een grotere club qua prestaties dan Bordeaux en qua geschiedenis is er over te discussiëren.

1 augustus 2019 om 14:17

Je moet natuurlijk ook naar het niveau van de competitie kijken en ik schat zomaar dat 10e worden in Engeland een stuk moeilijker is dan 10e worden in Frankrijk.

1 augustus 2019 om 14:29

Wandering

Jij stelt dat West Ham beter is, maar die presteren qua plekken nog veel minder dan Bordeaux, het niveau van beide competities vlakt dat wat mij betreft af tot een gelijke stand, waardoor jouw argument dat West Ham beter is vervalt, het zijn gewoon beide middenmoters.

1 augustus 2019 om 14:38

Als jij in de middenmoot eindigen in Frankrijk gelijk stelt aan het in de middenmoot eindigen in Engeland, dan zijn wij inderdaad klaar

1 augustus 2019 om 15:12

Wandering

Bordeaux heeft, nogmaals, nooit tegen degradatie gestreden, laat staan gedegradeerd, zoals West Ham, West ham eindigt al jaren rechts, Bordeaux al jaren links, beiden zijn middenmoot maar Bordeaux doet het op vorig seizoen na toch net iets beter en eindigt vaak rond plek 6, West Ham vaak rond plek 12. Zet dat naast elkaar en je kan ze toch redelijk tegen elkaar afvlakken, zet beide tegen elkaar onderling en het is gewoon 50/50, alsof West Ham en de PL zo fantastisch zijn, die Franse ploegen blijken elk jaar lastige kluiven in Europa.

1 augustus 2019 om 15:36

Het verschil is wel dat west ham al amper 6e zou kunnen worden met de top 6. Daarnaast zal wolves normaal gesproken ook beter zijn en dus zit je dan al op plek 8. In Frankrijk heb je PSG met nu daarachter Lille (in 17/18 nog de nummer 17) en Lyon wat redelijk constant in de top terug te vinden is. De tegenstand in Frankrijk ligt gewoon vele malen lager. Ik wil niet per se stellen dat west ham een beter ploeg is dan bordeaux, maar om te zeggen dat bordeaux beter is door in het linkerrijtje te eindigen gaat me dan ook wel weer wat ver.

1 augustus 2019 om 15:56

Smurfano

Het scheelt dan ook dat ik nergens zeg dat Bordeaux beter is... Lezen mensen, lezen!

1 augustus 2019 om 18:45

Sorry, my bad

Ik vind dat Ajax behoorlijk wat buitenkansjes heeft laten lopen deze zomer ook met deze Pavon als hij naar Bordeaux gaat.
Ajax had spelers als Odegaard, Moise Kean, Mathias Vargas en deze Pavon kunnen halen want uiteindelijk bleken ze toch veel goedkoper dan gedacht.
Odegaard had Ajax kunnen huren met mogelijk optie tot koop, Moise Kean kostte slechts 30 miljoen, Mathias Vargas kostte maar 10,5 miljoen en Pavon had gehuurd kunnen worden met optie tot koop. Nou voor 40,5 miljoen plus huursommen had Ajax geweldige zaken kunnen doen door deze spelers te halen.
Dan had Ajax deze bizarre selectie kunnen hebben :

Onana
Veltman Schuurs Martinez Tagliafico
Vd.Beek Blind Ziyech
Tadic Kean Neres

Varela
Mazraoui Alvarez Magallan Dest
Odegaard Schone Marin
Pavon Dolberg Vargas

Erg jammer dat Ajax hier geen serieus werk van heeft gemaakt. Gemiste kansen naar mijn mening. En nu wordt het ook wel steeds moeilijker om nog een geschikte vervanger te kunnen vinden mochten Ziyech en Neres nog verkocht worden. Bergwijn staat namelijk in de belangstelling van Sevilla, Vargas en Pavon zijn allebei bijna al getransfereerd, Diatta van Club Brugge is veel duurder geworden nu Club Brugge al Danjuma Groeneveld heeft verkocht dus er blijven weinig geschikte kandidaten over en moet Ajax er waarschijnlijk alles aan doen om Ziyech en Neres te kunnen behouden.

1 augustus 2019 om 14:16

Dominiquethiem

Je begint bij bijna elk artikel van Ajax over Odegaard, Kean en Pavon, en je noemt het steeds gemiste kansen of buitenkansjes, maar je weet wel dat het ook wel echt mogelijk geweest moet zijn om het een buitenkans of gemiste kans te noemen he? En dan bedoel ik niet alleen qua transfersom, maar ook waar een speler heen wil, of de club zaken wil doen met ajax (of er geen hogere bieders zijn), keuze van speler voor meer salaris, de eigenaar van de speler die alleen wil verhuren aan grotere ploegen of bepaalde competities enz enz. Kean begon je steeds over met die ruildeal, maar dat is nooit aan de orde geweest. Pavon is niet meer wat het geweest is, zeker als we naar statistieken kijken en het feit dat hij nu naar een middenmotor in Frankrijk gaat. Odegaard moest blijkbaar verhuurd worden in de PD. Isak en Vargas, weet niet of dat nou gemiste kansen zijn, of die uberhaupt zo interessant waren. Bovendien, je geeft aan dat ze al die speler hadden kunnen halen, maar waarom zou je? Twee buitenspelers en een aanvallende middenvelder halen die je vervolgens op de bank zet? Of wat bedoel je met je twee selecties?

1 augustus 2019 om 14:26

Ja, een aantal goede spelers waren dan voorlopig op de bank beland. Maar die waren dan ook voornamelijk met het oog op de toekomst gehaald moeten worden want de kans is zeer groot dat na dit seizoen Ajax afscheid moet nemen van Onana, Veltman, Tagliafico, Vd.Beek, Schone, Ziyech, Dolberg en Neres. Nou dan is het fijn als hun vervangers al een jaartje bekend zijn geworden met de speelwijze van Ajax en met hun teamgenoten. Volgend seizoen hadden dan spelers als Odegaard, Marin, Pavon en Vargas zeker basis gestaan.
En natuurlijk had het kunnen zijn dat bepaalde spelers om bepaalde redenen niet voor Ajax hadden gekozen. Maar als je het niet probeert dan weet je het ook niet of ze misschien wel voor Ajax hadden willen kiezen.

1 augustus 2019 om 14:33

Ja, maar nogmaals het waren helemaal geen gemiste kansen want dan moeten die kansen er ook wel echt zijn en die waren er niet, en zoals Sparta hieronder zegt, wie zegt dat Pavon zo goed is?

Maar het belangrijkste, je denkt toch niet dat Ajax nu zo'n grote club als City is bijv. dat ze maar even spelers halen voor tientallen miljoenen en deze een seizoen op de bank zetten? Er is veel geld binnengekomen, maar dat doen ze nooit met die intentie.

1 augustus 2019 om 14:40

Misschien niet met die intentie maar voorlopig lijkt het er wel op dat spelers als Alvarez, Marin en Promes mogelijk op de bank kunnen komen. Dat is al zo'n 45 miljoen wat op de bank kan komen.

En ik vind het wel gemiste kansen omdat er geen serieuze poging is ondernomen om ze naar Ajax te halen op Odegaard na dan die een rondleiding kreeg bij Ajax.

1 augustus 2019 om 14:18

Dit is geen gemiste kans. Pavon staat al tijden stil in zijn ontwikkeling en Kean zou absoluut onhaalbaar zijn. Kean kostte 'slechts' 30 miljoen zeg je lol, alsof Overmars dat even door de RVC gedrukt krijgt. Met salaris, bonussen en zaakwaarnemerscommissies erbij kom je zo uit op een totale investering van 50 miljoen. Bovendien vraag ik me af of Kean trek heeft in potjes op het kunstgras van Vvv, Emmen etc.

1 augustus 2019 om 14:30

Misschien mist hij daar een gebrek aan uitdaging. Dat kan er zomaar weer uitkomen bij een nieuwe club. Hij is wel een rasvoetballer met unieke kwaliteiten.

Nou, Overmars gaf toe dat Ajax interesse heeft in Bergwijn die zal ook zeker minimaal 30 miljoen moeten kosten. Als je dat voor Bergwijn erdoor kan krijgen kun je dat ook voor Moise Kean. En Moise Kean weet ook wel dat hij met minder salaris genoegen zou moeten nemen in de eredivisie. En voor de kunstgras potjes hadden Dolberg of Huntelaar kunnen spelen.

Wie wordt er eigenlijk niet gelinkt aan Ajax?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren