Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

AZ gaat met Ronald Koeman Europa in‎

Laatste update:

Ronald Koeman is vanaf komend seizoen trainer van AZ. De landskampioen uit Alkmaar heeft de voormalig trainer van Ajax en PSV aangesteld als opvolger van Louis van Gaal. Directie en bestuur van de Alkmaarders kwamen zondag een dienstverband van twee jaar overeen met de 46-jarige Zaankanter.

AZ stemde afgelopen week in met een voortijdige beëindiging van het contract van Van Gaal per 1 juli 2009. De voormalig bondscoach wordt bij Bayern München de hoofdverantwoordelijke tot medio 2011. De Amsterdammer, die nog tot volgend jaar onder contract stond, zat in 182 officiële duels op de bank bij de Noord-Hollanders.

De opvolger van Van Gaal moest van naam en faam zijn, liet technisch directeur Marcel Brands afgelopen week optekenen. De voorkeur van AZ ging uit naar iemand die de Nederlandse taal machtig is. "Iedereen kent de AZ-cultuur, daarbij zoeken we het liefst Nederlandse of Nederlands sprekende spelers en coaches."

Zowel Co Adriaanse (Red Bull Salzburg) als Dick Advocaat (Zenit Sint-Petersburg) ging niet in op de avances vanuit Alkmaar. Koeman zit al ruim een jaar zonder werkgever, na zijn ontslag in april 2008 bij Valencia. Hij werd in het verleden met Ajax en PSV landskampioen. Tussendoor was hij ook werkzaam bij Benfica.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Goede keuzen van Az,
Koeman toch weer de champions leugeu in ben benieuw of het zelfde niveu kan halen als van gaal

17 mei 2009 om 19:43

koeman gaat van gaal overtreffen

17 mei 2009 om 20:15

Koeman is de ideale trainer om aan te trekken als een goede coach vertrekt. Dit is zo geweest bij Ajax en ook bij Psv. Maar als hij het zelf moet bedenken dan wordt het niks. Maar gelukkig zullen er waarschijnlijk aardig wat sleutelspelers vertrekken bij Az en dan komt het geniale aankoopbeleid van Koeman weer om de hoek kijken en dan wordt het niks met Az.
Wat me wel opvalt is dat Az de hele tijd weer een coach zoekt met een Ajax verleden. Dat viel me al op als je keek naar het lijstje met coaches die ze wilden benaderen, en dat valt me ook op als je kijkt naar de laatste coaches, Adriaanse, Van Gaal en Koeman.. Je zou bijna denken dat Az Ajax wil zijn....

17 mei 2009 om 20:26

Wat is dat voor een lariekoek? Hoezo wil Az als Ajax zijn? Wij zijn al jaren achtermekaar geen kampioen!! Denk eerder dat wij op dit moment A Z willen zijn, kwa prestaties dan. Onze clubgeschiedenis spreekt natuurlijk voorzich.

Maar ontopic: ik denk persoonlijk dat wij in Amsterdam blij moeten zijn. Koeman heeft overal bewezen er een zooitje van te maken nadat hij het roer overnam van de successen van zijn voorgangers. Koeman heeft opzich altijd wel duidelijke ideeen over de dingen die hij wil, maar hij maakt gewoon verkeerde keuze's. Vooral zijn aankoopbeleid is natuurlijk gigantisch de mist ingelopen iedere keer weer. Ik ben hier dus wel blij mee,

adriaanse is vandaag kampioen geworden, en zou dus nu misschien sneller een beslissing kunnen nemen over het feit of hij in Amsterdam aan de slag zou willen. Hoop wel op Adriaanse, hij hoeft nu ook geen keuze meer te maken tussen A Z of Ajax.

17 mei 2009 om 20:52

De ideale trainer om een goede coach op te volgen? Verre van. Hij loopt weg met het succes van anderen. Hij is een afbraaktrainer. Adriaanse bouwde het goede spel bij Ajax en haalde de spelers, Koeman profiteerde daarvan. Daarna ging het alleen maar slechter, door slechte aankopen en slechte mentaliteit.

17 mei 2009 om 21:12

Dat word nog knap lastig, van Gaal heeft het fantastisch gedaan dan is het natuurlijk moeilijk om het net zo goed of zelfs beter te doen.

17 mei 2009 om 21:59

Heren, excuus dat ik er niet bij vermeld heb dat het Sarcastisch bedoeld was, maar ik dacht dat dat uit de rest van het bericht toch wel aardig zou blijken. Ik bedoel er juist mee te zeggen dat Koeman alleen in staat is prijzen te pakken als er daarvoor een goede trainer heeft gezeten. Dan teert hij op het voorbereidende werk van die trainer en dan wordt het alsmaar minder, onder andere door zijn dramatische aankoopbeleid.
@elkinga
Je moet het ook niet heel serieus nemen en ik snap ook best wel dat Az de laatste tijd beter bezig is dan ons aller Ajax, maar sommige dingen vallen gewoon op. Van Gaal was succesvol met Ajax, gaat naar Az, Adriaanse was succesvol met Ajax, gaat naar Az, Koeman, was toch aardig succesvol met Ajax alhoewel dit wellicht niet zijn verdienste is, gaat naar Az. Maar ook dingen als die witte mouwen op hun normaliter volledig rode shirts. Daardoor begint het al weer meer op het Ajax shirt te lijken. Het klinkt natuurlijk debiel, en het zal wellicht toeval zijn, maar toch..
Om verder geen misverstanden te laten plaatsvinden ben ik er overigens heel erg blij mee. Koeman heeft wel vaker bewezen een topploeg in recordtijd de helling naar beneden af te kunnen laten sjeezen, dus dat is voor ons in Amsterdam alleen maar gunstig. Nu maar hopen dat Adriaanse alsnog wil, hij hoeft in ieder geval niet meer te kiezen tussen Ajax en Az!

18 mei 2009 om 00:12

1afcajax1
Zo kun jij jou post elke draai geven die je maar wilt.
Als iemand jou corrigeert, gauw gaan melden dat het sarcastisch bedoelt was.
En wat ik wel erg vreemd vindt toen vorige week de naam Koeman in verband met Ajax werd gebracht ,er zoveel positieve reacties op Vz verschenen.
En nu hij trainer van Az is geworden, komen de afkraak reacties over hem weer los.
Speur ik daar niet iets van jaloersheid in?

18 mei 2009 om 06:11

inderdaad 1afcajex1 jouw reactie was mooi niet sarcastisch bedoeld... maar ik denk juist wel dat je een punt had! Ik vind koeman helemaal geen slechte keuze... tactisch gewoon zeer sterk en heeft resultaten geboekt! Als een succesvolle coach weggaat en het niet haalbaar blijkt te zijn om een type van gaal te halen die ook succesvol op kan bouwen... lijkt het me juist een zeer verstandige keuze om iemand te halen, die kan 'teren' op het succes!

Koeman is gewoon hoe je het went of keert geen slechte coach! Zijn resultaten spreken voor zich... tuurlijk heeft hij altijd een goede voorganger gehad waar hij resultaten boekt... maar is het dan juist niet moeilijker om aan het verwachtingspatroon te voldoen?

17 mei 2009 om 18:00

Goede keuze, hij heeft het toch lang volgehouden bij Ajax, en dat kan je niet van veel trainers zeggen sinds Van Gaal

17 mei 2009 om 21:07

dat moet nog blijken volgens mij dat het een goede keus is? 2 dingen die ik opvallend vind;
1. hij solliciteert nog maar heel kort geleden naar het trainerschap bij Ajax
2. Az (of Scheringa) wilde van Gaal betrekken in de keuze van een opvolger. In het geval van Koeman geloof ik nooit dat dat van Gaal's keuze is. Sterker nog, deze 2 kunnen nauwelijks samen door een deur. Ik ben benieuwd in hoeverre dat nog invloed zal hebben in het bijtekenen/aanblijven van sommige spelers die van Gaal zo hoog hebben zitten...

Ach ja, hem zal het ook wel lukken.

Niet verwacht dat Koeman in beeld was in Alkmaar..
Ben benieuwd hoe hij het daar gaat doen..

Gunstig ook voor Ajax, want nu hoeft Co niet te kiezen..

koeman zal az geen kampioen maken dus een goede keuze

17 mei 2009 om 17:59

Ik denk dat het een verstandige keuze is, ook al is hij paar keer weggegaan hij is wel kampioen geworden bij psv en ajax!

17 mei 2009 om 18:05

bij psv kampioen jah.afhankelijk van az en ajax.
en bij ajax kampioen.jah vindt je dat gek?met zlatan,vd vaart,trabelsi,maxwell,mido,sneijder,pienaar,gryge. laat hem nu maar naar ajax komen.is kijken of hij kampioen wordt.

17 mei 2009 om 19:23

En waarom niet?hij heeft het bij ajax ook goed gedaan toch. Op dit moment is az verder dan iedereen.als er niet teveel spelers vertrekken zie ik niet in waarom az de titel niet zou kunnen prolongeren.

17 mei 2009 om 19:02

Inderdaad. Ik vind het een matige trainer die ondanks zijn prijzen nergens zijn stempel op heeft gedrukt.

17 mei 2009 om 19:43

mvbfan:

wat jij zegt slaat nergens op.
Hij mocht bij Ajax dan wel geweldige spelers hadden, maar je moet niet vergeten dat in die jaren Psv ook een geweldig team had met Kezman, Robben, V O H.
Dus Ajax had toen wel concurrentie hoor

Koeman gaat ook de hele top af van in Nederland.
Het zal zoals altijd bij Koeman wel niks worden

gwn je tv carierre blijft voort zetten

17 mei 2009 om 17:59

Koeman is anders wel met Ajax En psv kampioen geworden. Dus het slaat nergens op wat je zegt.

17 mei 2009 om 18:06

Ik ben het met Psl22 eens! Hij is dan misschien wel kampioen geworden met Ajax en met Psv, maar dat gebeurde wel met 2 ploegen die door zijn voorgangers waren opgebouwd en ontwikkeld. En dan praten we nog niet eens over die geweldige aankopen die hij in die periodes geregeld heeft. Ik moet overigens wel zeggen dat het een grote verassing is!

17 mei 2009 om 18:09

Bij Ajax werd hij kampioen met een geweldig elftal, overigens opgebouwd door Co, met Ibrahimovic, Van der Vaart, Maxwell, Chivu... Dat was een elftal dat stond, ingespeeld was, automatismen had en gewoon een goede selectie. Dan is Koeman een goede trainer, die gewoon de mensen neerzet zoals ze horen te staan.

Dit zou je kunnen zien als een incident, maar bij Psv flikte hij het weer. Er stond een elftal met Gomes, Farfan, Cocu, Alex en Park. Dat elftal was ook ingespeeld, kende automatismen en stond gewoon. Ook daar was Koeman een goede trainer; hij hield het elftal dat door Hiddink was gebouwd nog jarenlang in stand. Uiteindelijk klapte het in elkaar.

Voor Az misschien een goede keus, aangezien ook daar het elftal staat. Voor Ajax beduidend een mindere keus, want er staat nog geen elftal en ingespeeld is het helemaal niet. Maar om eerlijk te zijn, zie ik Az geen kampioen worden met Koeman aan het roer.

17 mei 2009 om 18:27

Dat is ook overdreven hoor, het was volgens mij juist de overgang van streng (adriaanse) naar mild (koeman). In dat elftal zaten best ook wel een aantal ego's die niet altijd even zo goed op de werkwijze van Co reageerde. Ook zat Ibrahimovic bij Adriaanse bijvoorbeeld vaak op de bank, bij Koeman werd hij pas basisspeler. Ook konden veel spelers heel goed met Koeman, zo kan ik me nog herinneren dat Maxwell hem zelfs als zijn vader beschouwde. Ook had het bereiken van de kwart finale niks met Adriaanse te maken, dat was voor het grootste deel te danken aan het tactisch inzicht van Koeman. Daar pakte we punten die we vooraf niet voor mogelijk hielden.

Anderzijds is van Ronald Koeman het grote nadeel dat hij zich bemoeit met het aankoopbeleid, toppers werden verkocht bij Ajax en Psv, maar Koeman kwam alleen met troep op de proppen. Elftallen die beginnen met goede spelers worden op die manier in de jaren sowieso minder, tot het uiteindelijk uit elkaar klapt en dan vliegt Koeman meestal door naar een volgende club.....

17 mei 2009 om 18:46

O dus als Ajax kampioen word dan ligt het aan de klasse van de selectie en als Ajax geen kampioen word dan is het de schuld van de trainer en niet de selectie want de trainer die word er uiteindelijk eruit gegooid, jullie kunnen makkelijk praten.

Goeie keuze van Az, nu nog de spelers zien te behouden (vooral Dembele en Schaars) en dan zijn ze klaar voor de Cl avontuur.

17 mei 2009 om 18:54

hij is alleen maar kampioen geworden omdat de vorige trainers het goed opgebouwd hadden, de 2de seizoen heeft ie de clubs waardeloos gemaakt.. slechte keuze voor az......

17 mei 2009 om 19:03

Dat is dan toch alleen maar goed. Betekent dat hij waarschijnlijk ook kampioen gaat worden en ver gaat komen in de Champions League omdat van Gaal het zo goed heeft gedaan bij Az. Positief voor Az dus.

Zonder grappen, ik verwacht dat hij het gewoon prima gaat doen. Is een nuchtere man, heeft verstand van voetbal en heeft al bewezen aardig te kunnen presteren in de Cl (kwartfinale Ajax, onterecht uitgeschakeld door Pipo).

18 mei 2009 om 06:15

ow dus hieruit opmakend kan ik concluderen dat je guardejola ook een slechte trainer vind? Want hij heeft goede spelers/ Koeman is gewoon een goede trainer... punt

goede keus van beide partijen..

17 mei 2009 om 19:00

nee nee menno ik ben het er niet mee eens wat een koekuh bakker

Nou kan die mooi nog een seizoen teren op de aankopen van van Gaal net zoals toen bij Ajax (adriaanse, Beenhakker) en bij Psv (hiddink). Tactisch is Koeman zeer sterk, alleen zijn aankopen zijn echt dramatisch. Laten we hopen dat het bij Az beter geregeld is en dat hij niet weer aankomt met spelers van het kaliber Sikora, Anastasiou, Soetaers en Zonneveld

17 mei 2009 om 18:58

Misschien krijgt Koeman wel niet veel over de transfaires te zeggen , ik denk dat er andere mensen zijn die zich daar ook mee bemoeien. Verder is Koeman gewoon een goede trainer die met goed materiaal ook meestal goede resultaten heeft gehaald. Als Ronald zich niet met de transfaires bemoeit en er wordt niet te veel verkocht dan zie ik hem zo weer kampioen worden.

17 mei 2009 om 21:19

Trans-wát ?!

17 mei 2009 om 22:03

Voor transfers hebben ze Marcel Brands, echt een genie als het gaat om gericht aankopen doen.

17 mei 2009 om 22:25

Tja toch zal Koeman wel inspraak krijgen. Ik kan me niet voorstellen dat een trainer 0,0 inbreng heeft bij het halen van spelers. En de inbreng van Koeman was de afgelopen jaren nou niet bepaald succesvol.

Tja, persoonlijk vind ik het een flinke stap terug. Vriendelijke kerel hoor daar niet van... alhoewel juist wel. Ook de persconferenties zullen flink minder worden.

17 mei 2009 om 19:46

Beter dan van Gaal hadden ze zowieso niet gekregen.

Verstandige keuze voor Az word nu wel heel armoedig bij ajax ....... hopen op foppe dan maar

17 mei 2009 om 23:49

Het was voor mij een nachtmerrie geweest als het Koeman werd. Dan hou ik nog liever van t Schip, of de Boer of Blind. Ben blij dat Koeman het niet is geworden voor Ajax.

Bij Az is Koeman beter op zijn plaats met een goed ingespeeld elftal en, heel belangrijk, met Brands iemand die zelf de transfers regelt. Als je Koeman dat laat doen verknoei je een heleboel geld en ga je heel hard richting middenmoot wat kwaliteit van de selectie betreft.

Als trainer en tacticus een prima coach, wat betreft transfers een drama. Prima keus dus voor Az, zolang Brands het roer in handen houdt.

Hoop voor Ajax op Co (is nu kampioen en kan nu dus rustig kiezen) of Foppe.

slechte coach. wel een trainer met status zoals brands het wilde.

18 mei 2009 om 00:51

@ El-bruno

precies hoe je het zegt brands moet een trainer halen met topstatus(of ik bedoel erg goede voetballer geweest) en dat heeft hij gedaan.. maar het is een waardeloze trainer in alkmaar zit ik niet op hem te wachten.. verbeek ging sowiezo niet door omdat men in de ledenvergadering vond dat hij niet bij de cultuur paste.. koeman wel? clubhopper met zn status.. ik weet het nu al: "koeman gooit al die dingen om" en maakt az niet beter

Nu kunnen ze daar in Alkmaar weer jaren wachten op een titel.

17 mei 2009 om 18:14

Koeman heeft Ajax anders wel voor 't laatst kampioen gemaakt hoor! Dat zul je wel weer vergeten zijn, want 't is alweer zo ver-schrik-ke-lijk lang geleden!

'prachtig' logootje trouwens!

Goede keuzen hoor.
Denk wel dat hij het werk zo'n beetje door kan zetten van van Gaal.
(opmerkingen van dat hij Az geen kampioem kan maken slaan nergen op )

Ik hoop dat koeman doorgaat met de mooie successen in alkmaar, maar mijn gevoel zegt dat hij zo'n trainer wordt daar in alkmaar die binnen 1 jaar weer weg is

Daar is Az Ajax dan weer een slag voor.
Goede keuze denk ik met Ronald Koeman haalt Az een ervaren trainer in huis die ook ervaring heeft in de Cl.

17 mei 2009 om 18:05

Waarom een slag voor? Weet jij wat Ajax van plan is? Of waar Ajax mee bezig is?

On: ervaring heeft die zeker, alleen is dit wel even andere koek dan zijn vorige clubs. Waar die de beschikking had over veel meer kwaliteiten, en individuele kwaliteiten. Ook van een wat hoger niveau.

Maar ben benieuwd of die dit team kan houden zoals het is... Want het teamspel is toch echt waar az het van moet hebben.

17 mei 2009 om 18:15

Denk dat Ajax graag met Koeman in zee was gegaan.
Het zal voor Ajax steeds lastiger worden een goeie ervaren trainer te vinden nadat Adriaanse,rijkaard,van Gaal,olsen en Koeman dus niet komen.
Zal wel een buitenlandse trainer worden nu denk ik zo.

17 mei 2009 om 18:30

Dat denk jij, maar dat is nergens op gebaseerd.. Want Koeman en Ajax is nooit vanuit Ajax aan elkaar gelinkt. Adriaanse is gisteren kampioen geworden, misschien is men daar wel mee bezig? weet jij veel. Gewoon maar aannemen dat Az Ajax hierdoor nu voor is, slaat in ieder geval nergens op.

17 mei 2009 om 19:03

Adriaanse heeft toch laten weten niet naar Ajax of Az te komen?
Jou reactie slaat idd nergens op,maar wens jullie veel succes met de zoektocht naar een trainer!

17 mei 2009 om 20:36

Je kletst maar wat fcgrunn:

Koeman stond wanhopig te springen om weer aan de slag te gaan, hij solliciteerde al openbaar bij de N O S dat Ajax hem wist te vinden Dit betekend dus dat Ajax hem niet wou, anders hadden ze hem al gelijk benaderd toen. Ze zijn dus duidelijk met andere kandidaten bezig. Toen A Z dus wel bij hem kwam heeft hij zich geen moment bedacht. Ajax is dus niet overtuigd van zijn kwaliteiten, en dat ben ik ook niet. Ik ben blij dat hij naar A Z gaat. Maar kom niet met praatjes over dat A Z, Ajax voor is want in Amsterdam willen ze hem dus duidelijk niet.

17 mei 2009 om 23:20

Ach ja er zijn van die mensen die in iedere topic wel een kans zien om Ajax te bekritiseren. Als Ajax Koeman had gehaald had Fcgrunn waarschijnlijk gezegd dat het een slechte trainer is.

On:
Ben benieuwd hoe hij het gaat doen. Heeft het ondanks alles bij Ajax en Psv vrij goed gedaan qua resultaten. Qua aankopen was het niet al te best. In ieder geval een naam waar Scheringa op hoopte.

Was te verwachten. Scheringa was op zoek naar een naam. Nu maar is afwachten hoe deze naam het gaat doen bij az. Het is toch wel even andere koek dan Koeman zijn andere clubs. Ben benieuwd of die de lijn kan doorzetten van van Gaal.

Weer een extra kansje op Co voor Ajax.

Ben heel blij voor Koeman! Zat toch te wachten op een mooie Nederlandse club. Heeft daarvoor menig club afgezegd! En nu wordt dat wachten beloond! Denk ook dat de 2 goed bij elkaar passen!!

En ik las pas nog dat Az opzoek was naar een T0ptrainer!!!!, het wordt een zware taak om Louis te doen vergeten.

Denk toch dat Koeman een goede coach is voor Az. Het nadeel wat hij kan hebben is dat iedereen volgend jaar verwacht dat Az zijn prestatie evenaard en als dit niet lukt dat ze de fout in de schoenen van Koeman gaan duwen.

17 mei 2009 om 18:04

Onderbouw je mening graag.

Koeman is een coach met veel ervaring en hij kan Az tot grote hoogtes laten stijgen. Ik denk dat Az het misschien ook wel ver kan schoppen in de Cl onder leiding van Koeman.

17 mei 2009 om 18:24

Grote hoogtes gaat me denk ik een beetje te ver als je het over Koeman hebt.

Geef nou zelf toe: Koeman kon bij Psv en Ajax teren op een opgebouwd elftal dat al routines had. Nu weer bij Az. Van Gaal heeft alles voor hem klaar gelegd zoals Hiddink en Co dat hadden gedaan.
Het wordt echter een moeilijker verhaal als Az straks leeggekocht gaat worden. Ik wil niet vooruit lopen op de zaken wat betreft transfers maar ik geloof er niet in dat dit team zo blijft als het nu is.

Stel je voor dat belangrijke schakels als Schaars en de Zeeuw worden verkocht. Dan moet Koeman zelf gaan inkopen, en dat wens ik teams niet toe. Hij staat gewoon niet bekend om zijn goede transferzaken.

Ik hoop dat hij mag werken met de huidige kern van Az maar zodra die wegvalt zie ik Koeman geen goede resultaten boeken met Az.

Denk wel dat het een goede keuze is van az. Koeman heeft meerdere landskampioenschappen gehaald en veel Europese ervaring en dat kan az wel gebruiken.

koeman heeft bij vitesse ook niks kunnen waarmaken,dus ik denk dat az geen kampioen meer wordt

Goed van Az. Weer een toptrainer. Ik denk wel dat Koeman het alleen maar doet om verder te borduren op Van Gaals werk en zo alle lof krijgt als Az het volgend seizoen weer goed doet. Toch knap van Az dat ze zon man binnen kunnen halen met zoveel ervaring.

een trainer met cl ervaring dat is wat az wilde, gefeliciteerd met de aanstelling.
en ook zo lekker snel.
en mensen.....ik lees steeds de naam van co overal dat ie naar Ajax gaat....bespaar jezelf die telleurstelling want die komt echt niet, hij heeft geloof ik nee gezegd.

17 mei 2009 om 18:14

Dat Koeman trainer van Az zou worden had ook helemaal niemand verwacht.

gelukkig geen Koeman bij ajax wat een drama is hij ...
proficiat Az suc6 ermee

Gelukkig!! Had hem echt niet bij Ajax willen zien, prutser eerste klas die alleen met andermans matriaal(spelers) succesen boekt. Heeft zelf nooit een team op kunnen zetten, zowel bij Ajax als bij psv. Bij Ajax had Co al een heerlijk team neer gezet, en bij psv had Hiddink al alles klaar liggen voor hem.

Foute keuze. Hoopte voor Az dat Co weer kwam. Die zal hoogstwaarschijnlijk nu naar de Amsterdammers verhuizen

Koeman is hoe je het went of keert toch een winnaarstyp. Bij de clubs waar hij gewerkt heeft draaide het in zijn tijd om winnen niet om goed te spelen, maar natuurlijk heeft Az die mentaliteit en continuiteit wel nodig in de Champions League. De tijd zal het leren zal blijken.

als hij nu maar een tijdje langer blijft, kan verkeerd uit pakken met koeman maar je weet het niet, heeft genoeg ervaring, zeker in de cl, we zullen zien wat het brengt

Ben benieuwd hoe dit loopt, want het is afwachten wat er over blijft van de selectie in Alkmaar. Als ze de spelers bij Az weten te houden denk ik dat Koeman wel weer hoge ogen kan gaan gooien volgend seizoen.

Dit had ik niet verwacht.
Maar toch weer een goede zet van Koeman(van Az weet ik het zo net nog niet, maarja wie hadden ze anders moeten halen).

Ik had verwacht dat Koeman bij Ajax terecht zou komen.

17 mei 2009 om 18:07

Koeman is bij Ajax door een achterdeurtje naar de concurrent Psv gegaan. Denk je nou echt dat hij weer vrolijk bij Ajax binnenstapt. De helft van de supporters zouden dit niet pikken en hij zou zichzelf ook belachelijk maken bij deze zet.

17 mei 2009 om 18:10

Wat is dit nou weer voor een onzin? Via de achterdeur naar Psv gegaan? Onzin, het ging gewoon mis bij Ajax, waarna hij eerst naar Benfica ging en een tijd later pas, ging hij bij Psv aan de slag. Volgens mij geen Ajacied die zich daar druk over maakt, ik niet in ieder geval, ik ben wel blij dat ie niet komt, maar dat is meer omdat hij garant staat voor enorm slechte aankopen.

17 mei 2009 om 18:11

Uhh hij had aangeven dat hij beschikbaar was wanneer Ajax hem zou benaderen. Dus ja ik denk dat hij vrolijk weer de Arena binnen gestapt was.

sorry hoor maar echt een trainer van niets overal waar hij aan de bak gaat faalt hij,nu kan die ook az kapot maken!!

17 mei 2009 om 18:09

Overal waar hij aan de bak gaat faalt hij?? Ik weet niet of je de seizoen bij Ajax, Psv en Benfica hebt gezien, maar die heeft hij uitstekend afgesloten hoor. Bij Ajax 2x landskampioen, Psv 1x landskampioen en met Benfica 2de geworden en de kwartfinale van de Cl gehaald met een middelmatige selectie. Deze man heeft grote trainerskwaliteiten. Ik denk dat hij volgend jaar gewoon weer mee gaat doen voor de titel.

17 mei 2009 om 18:09

Wat zeg je dan over Psv? En over Ajax bijvoorbeeld ? Ik vind dat deze man toch een zeer goede keus is voor Az !

* 4e Plaats als assistent van het Nederlands Elftal tijdens het Wk 1998 in Frankrijk
* 3 keer kampioen van Nederland (2003/2004, Afc Ajax - 2007, Psv)
* 1 keer winnaar van de Nederlandse beker (2002, Afc Ajax)
* 1 keer winnaar van de Nederlandse Supercup (johan Cruijff Schaal) (2002, Afc Ajax)
* 1 keer winnaar van de Portugese Supercup (2005, Sl Benfica)
* 1 keer winnaar van de Spaanse beker (2007/2008, Valencia Cf)

17 mei 2009 om 18:14

Hij heeft nou niet echt bepaald gefaald bij Psv en Ajax hoor, twee landskampioenschappen bij Ajax, doorstroom van heel veel talenten die bijna allemaal international zijn geworden. En bij Psv heeft hij ook de landstitel gehaald en hij heeft in de Champions League ook geen onaardige resultaten neergezet. Met jouw club, werd hij 4e en 6e, ook niet onaardige, daar kunnen jullie tegenwoordig alleen nog maar van dromen. Ik vind niet dat hij faalt, in Nederland in ieder geval niet.

Bij Benfica en Valencia (wel de beker gewonnen, dat daargelaten) heeft hij inderdaad slechte resultaten neergezet, dat moet gezegd worden, maar 'echt een trainer van niets overal waar hij aan de bak gaat faalt hij' dat vind ik niet waar.

hmmm dit word 1-2 jaar teren op het team van de voorganger. Ik weet niet of dit wel zo handig is van Az. Voor koeman uiteraad een geweldige kans om mensen de mond te snoeren(waaronder de mijne) Kijken of hij net zo 'mooi' voetbal kan laten zien als Co en Louis dat deden... Perfecte counters gevolgd door dominant positie spel. Of dat het een psv verhaal word en dat hij op het nippertje kampioen wordt met matig voetbal. Wel heeft hij ervaring met de Cl dus dat zou een plusje kunnen zijn....

1 ding is zeker co komt niet na ajax toe,jammer dat van gaal gekozen heeft voor bayern m.van gaal had nog 1 jaar tegaan bij az ,had hij net zogoed weer na ajax kunnen gaan heel jammer voor ajax

Een beetje coach kan met dit Az zeker nog wel een seizoen of 1,2 uit de voeten. Met Koeman in de Cl heb je ook direct een goede kans om ver te komen, daar is hij goed in. Met de underdog rondes snoepen in de cl, hij beschikt over een goed tactisch inzicht en komt daardoor steeds ver. Anderzijds gaat het helemaal fout zodra Koeman zich met het aankoopbeleid gaat bemoeien, ik hoop voor Az dat ze daar alert op zullen zijn, maar volgens mij tekent Az zich ook een beetje door veel macht aan de trainer toe te kennen. In het geval van Louis van Gaal en Adriaanse slim, als je het bij Koeman doet ben je binnen enkele jaren weer subtopper/middenmotor.

Lijkt mij een prima keuze van Az. Een trainer die ervaring heeft in de Cl. Az weer kampioen maken zal niet makkelijk worden, maar het kan met Koeman wel. Alleen kijken welke spelers er zullen vertrekken.

gelukkig, dan gaat koeman niet naar ajax. die prutser die kampioen wordt met 11tallen die er al staan maar zelf niks maar dan ook niks kan opbouwen wil ik niet hebben bij ajax. Als hij az ook nog verpest wordt het leuk volgend seizoen

Slechte keuze als je het mij vraagt. Ronald Koeman is een buitengewoon sympathieke kerel, maar als trainer heeft hij mij nog nooit kunnen overtuigen.

Bij ajax en psv heeft hij wat successen geboekt, maar voornamelijk door voort te borduren op het werk van zijn voorgangers, je zag dan gedurende een seizoen dat het steeds minder werd.. Bij Valencia is hij natuurlijk ronduit geflopt..

Wens hem iig succes, want wat ik al zei het is wel een prima persoon natuurlijk.

Uitgerekend de club waar Ronnie nog niet openlijk had gesolliciteerd. Opmerkelijk is wel dat hij het werk overneemt van zijn goede 'vriend' Louis van Gaal, iemand die hem achteraf dus nog Cl-heeft bezorgd ook. Zal Ronald Louis er nog even voor bedanken?

Agg, het is hem ook wel gegund. Sowieso voor alle partijen een goede keuze! Az en haar spelers weten waar zij aan toe zijn. Koeman heeft eindelijk weer werk. Bertina thuis niet constant haar vent over de vloer. En wij, supporters, zijn af van dat schaamteloze gehengel van Koeman op Tv naar een leuk cluppie "dicht bij huis"!

nu Ajax en Co nog tot elkaar komen en we kunnen weer vol goede moed beginnen aan weer een nieuw seizoen vol spanning en sensatie, met roddel en achterklap. Ow ja, en mooi voetbal!

17 mei 2009 om 18:15

Denk niet dat Co komt, anders had Az liever een maandje afgewacht, Co gaat op zoek naar een club waar hij miljoenen kan verdienen.

Tsjonge jonge, konden ze niks beters vinden, nu maar hopen dat hij niet de eerst mogelijke trein weer pakt, Koeman is niet van lange termijn-visie en dat is wat Scheringa toch wil? Snap er niks van, nu hopen dat Az niet wordt leeggekocht, anders zie ik het somber in

Wat voor Extrawaarde kan de trainer Koeman aan dit team geven ?
Waarin is Koeman beter dan Van Gaal ?
Zal Az verder kunnen groeien onder Koeman ?

Az zal sowieso haar standaard moeten optrekken naar Cl-nivo,
hoe gaat Koeman dit invullen ?

Ik wens hem veel geluk toe !

Ik weet niet of dit wel een goede keuze is, totaal andere trainer dan Van Gaal. ik heb niks tegen de persoon Koeman maar Az had beter een andere coach gekozen.

Koeman is goed wanneer er al een team staat, dus wat dat betreft heeft Az een prima trainer in huis gehaald. Ik denk alleen niet dat ie daar 3-4 jaar blijft, dan heeft ie namelijk al de volgende trein gepakt

Op de officiele Az site staat het nu ook

goede keuze!
hij heeft in iedergeval Cl ervaring

Wat ik me afvraag is of Schaars nu wel wil verlengen en langer onder Koeman wil werken?

17 mei 2009 om 20:13

Tja ik vraag me af waarom Schaars dat niet zou willen.
Koeman word door iedereen bestempelt als een waardeloze coach.
Hij heeft toch zijn prijzen gepakt en of dit nu met een team is wat al is opgebouwd ja of nee, hij flikt het hem toch.
Ik vind dit geen onverstandige keus van Az.
Koeman heeft ondertussen toch al wel weer wat ervaring, ook in de Cl

Goeie keuze! Zal het eerste jaar goed presteren, net als bij Ajax en Psv waar ie in een gespreid bedje terecht kwam!!
Maar na een seizoen ben ik wel benieuwd!!

Zo hier ben ik best blij mee. Dat betekend in ieder geval dat hij niet naar Ajax gaat. Denk dast Az ook beter bij hem past. Zeker het spel van het afgelopen jaar. Wel te hopen dat hij spelers kan behouden. Anders word het zwaar in Alkmaar

Yes, ik ben hier blij mee als Psv'er. Ik zie Az nu toch als een concurrent en vind Koeman geen goede trainer. Ik wil niet provoceren maar Koeman is geen opbouwtrainer en als je bijv. naar Valencia kijkt dan zie je dat hij het daar Zeer slecht heeft gedaan. Goed nieuws dit voor Psv in mijn ogen.

Kan goed voortborduren op het succes van anderen, en aangezien er een goede organisatie bij az is neergezet door V Gaal en Scheringa denk ik wel een goede keuze, tenzij er natuurlijk belangrijke spelers weggaan, wat eigenlijk wel te verwachten is, dan denk ik dat het niks word. Nu hopen dat Co naar Ajax komt !

ik vind het toch verrassend. ik weet niet echt wat je hebt aan koeman, heb altijd het idee dat hij geen opbouwer is. zeker als ik kijk naar de aankopen die hij deed. maar ze hebben er een goede technische man zitten, dus dat zal wel goedkomen.ik ben dan ook zeer benieuwd. succes ronald

Hier ben ik blij mee, want nu komt hij in ieder geval niet naar Ajax! Alle spelers van Az zullen ook vertrekken dus hij zal het nog heel zwaar krijgen daar denk ik zo.

17 mei 2009 om 18:35

O, dus nu ineens gaan A L L E spelers vertrekken?! Waar slaat dat op? Op niets gebaseerd, deze uitspraak! Ajax moet wel erg veel moeite doen om een geschikte trainer te halen!

Is er een trein station in Alkmaar?

17 mei 2009 om 18:55

Het is dat ik je geen compliment kan geven

17 mei 2009 om 21:06

Haha precies, die is wel erg grappig.

On: Koeman lijkt me een goede trainer voor Az. Hij heeft bewezen goed voort te kunnen bouwen op eerder behaalde successen (ajax en Psv) en ook dat hij tactisch voldoende bekwaam is om goed te presteren in de Cl (ajax, Psv en Benfica). Bovendien heeft Koeman een groot buitenlands netwerk, waardoor Az wellicht goede spelers van Barcelona kan huren in de toekomst.

Goeie keus van az .dan komt ie zeker niet naar ajax maar az kan zich vast houden dat koeman het wel altijd goed in de cl

verassende keuze van az.
nou ja koeman kan in ieder geval weer profiteren van het werk van zijn voorgangers zoals hij gewend is.
hopelijk voor ajax psv en de andere kampioenskanidaten gaat hij ook het aankoopbeleid op zich nemen, want dan wordt az de komende 5 jaar zeker geen kampioen.
had maar tv-analiticus gebleven ronald

Lykt me een goede coach, met veel ervaring ( op coachend gebied maar ook op falend gebied; Valencia dan )

Hoop dat hij Az nog swingend kan laten voetballen en dat hij misschien iets moois doet in de Champions League

Zo zo erg verrassend koeman. Was niet de eerste naam die me clubbie moet lijden, heeft in het verleden wel successen geboekt, ook al teerde hij voornamelijk op zijn voorganger. Bij valencia iets minder maar had ook begrijpen dat dat niet helemaal aan hem lag.
De man is ook wat ouder geworden heeft een jaar rust gehad, dus misschien ken het wel wat worden. We zullen het gaan merken. iig alvast s6

voor az zeker een trainer met een naam
en koeman gaat wel een uitdaging aan want ik denk dat het van gaal met zijn omgang met spelers was en tactisch inzicht dat az zo goed maakt(e)
kben benieuwd wat hij toe kan voegen

Wat zie ik weer veel negatieve reacties hier, laten we maar eerst eens zien hoe hij gaat presteren ipv. nu al oordelen dat het een slechte keus is. Ik denk dat hij met zo'n goede ingespeelde ploeg als az toch hoge ogen kan gooien zowel in de cl. als in de eredivisie..en tja..als az niet voor koeman zou kiezen..wie zouden ze dan moeten nemen..er blijft immers weinig over. Ik heb er een goed gevoel bij dat hij met mijn club mooie resultaten gaat boeken en het is te hopen dat er geen spelers gaan vertrekken bij az. Bij ajax kwam hij overigens best ver in de cl. destijds..ik weet nog dat ze best goed speelden tegen inter, as roma etc. Volgens mij zou ajax uiteindelijk ook bij Koeman aankloppen aangezien de andere benaderde trainers allemaal geen zin hadden in ajax. Goede move van az dus.

Dit is wel een verassing die niemand zag aankomen. maar goede keuze voor Az, en iedereen dacht dat hij terug ging naar Ajax. Het word nu lastig voor Ajax wie ze zullen aanstellen, ze willen denk ik niet te lang wachten op Co, die op zijn beurt weer wacht Vfl Wolfsburg. Misschien moeten ze die Boloni van Standard Luik aantrekken, die de kampioenenmaker daar de laatste paar seizoenen. Of misschien van Hanegem in combinatie met Van ´t Schip.

poeh, ben blij toe voor Ajax... Stel je voor die Koeman weer bij Ajax. En nu werk maken van Co, zoveel opties zijn er niet.

Ben enorm blij voor Koeman toch een leuke uitdaging gevonden in Alkmaar en is toch een aardige trainer dat de komend seizoen iets verassends zal maken met Az, en voor de mensen die Koeman afzeiken door zijn leiding bij Ajax ten eerst heeft deze man het positiespel verbeterd en speelde ze in alle flanken beter.

Qfritz

omdat koeman als trainer niks heeft gepresteert.

17 mei 2009 om 18:56

Ik citeer een eerder geplaatst bericht:

* 4e Plaats als assistent van het Nederlands Elftal tijdens het Wk 1998 in Frankrijk
* 3 keer kampioen van Nederland (2003/2004, Afc Ajax - 2007, Psv)
* 1 keer winnaar van de Nederlandse beker (2002, Afc Ajax)
* 1 keer winnaar van de Nederlandse Supercup (johan Cruijff Schaal) (2002, Afc Ajax)
* 1 keer winnaar van de Portugese Supercup (2005, Sl Benfica)
* 1 keer winnaar van de Spaanse beker (2007/2008, Valencia Cf)

Klopt dus wat je zegt, Koeman heeft niks gepresteerd!

17 mei 2009 om 19:01

dan mag die assitent prestatie er zeker af. koeman heeft daar niets bij gedragen! kampioen van nederland met materiaal van een ander, naderhand 2 clubs (psv, ajax) compleet vernield. en dan zijn die supercup en de portugese supercup troostprijsjes waar niemand iets om geeft. maar dan wel de spaanse beker! wat heeft koeman toch veeeel gepresteerd!!

17 mei 2009 om 19:10

Tis in ieder geval niet niks, dat is wel duidelijk en dat wilde ik duidelijk maken! De reactie waar ik op reageerde slaat dus nergens op!

17 mei 2009 om 21:27

Ja echt geweldig zeg ! Stel je voor dat Oranje Koeman net had als knechtje-in-opleiding van Hiddink zeg, dan hadden we ons niet eens gekwalificeerd !

17 mei 2009 om 21:42

Het gaat erom dat er gesuggereerd wordt dat Koeman nix gepresteerd heeft!!

17 mei 2009 om 21:58

Daar had iedereen kunnen zitten slimpie. Koeman heeft heus wel prestaties geleverd, maar laat die dan zien aan de hand van prijzen of kwalificaties die de moeite waard zijn en ga geen feiten zoeken die totaal niet relevant zijn om je punt te versterken. Je punt staat alleen op basis van de feiten, die zijn er voldoende dus hou het daar dan bij.

Hij moest toch ergens heen, Ajax wilde hem niet.

Goede keuzen Denk wel dat hij het werk zo'n beetje door kan zetten van van Gaal.
Az wordt weer kampioem,

Hij komt uit de Zaanstreek, hier kun je als Az-zijnde je voordeel mee doen

Hã© Koeman:

Sno kopen? Of wil je Anita hebben? Of toch Kennedy? En ik hoorde dat de beste spits die ooit in Nederland heeft rondgelopen, Rossini (utrecht), ook graag bij Az wil spelen.. Interesse?

Man, man, man wat ga ik lachen als ik de headlines zie volgend seizoen met de aankopen van Az. Of Ronald moet geleerd hebben van zijn fouten en het aankoopbeleid aan iemand anders over laten.
Kijk hij maakt Az misschien wel kampioen, maar gaat dan sowieso vertrekken naar een buitenlandse club en scheept Az op met zo'n bagger selectie, dat de volgende coach moeite zal hebben er iets van te maken.

Maar goed, het blijft koffiedik kijken. In ieder geval wens ik hem en Az succes volgend jaar. Nu hopen dat mijn Ajax nog eens stevig aanklopt bij Kampioen Co.

17 mei 2009 om 19:02

ik ben het helemaal met je eens overal waar die coach is wordt het bagger.. laat ie een bagger selectie over dus ik ben blij dat ie niet bij ons ajax terrecht is gekomen.. nu ma hopen op foppe of Cotje..

Dat gaat volgend jaar nog wel goed maar dan langzaam minder zoals altijd met koeman

Ik zie hier dat mensen zeggen dat het een goede keus is. Nou, dat is het zeker niet! Koeman maakte Ajax en Psv(met heel wat geluk) dan wel kampioen maar moet je eens opletten als het slecht gaat. Dan pakt hij zo weer de trein naar een andere club. Als ik advies mag geven aan de Az leiding: Blokkeer de ingang van de Ns als je Koeman ziet.

Haha je mag hem hebben in alkmaar.
Waarom denk je dat hij niet benaderd is door Ajax.
1 seizoen goed ballen en dan vervolgens een puinhoop achterlaten
Psv 1,5 seizoenen goed ballen en een puinhoop achter laten.
Of zijn we die coach alweer vergeten die in een aantal duels 15 punten verspeelde
En dit koste Psv bijna het kampioenschap
Matige aankopen bij beide clubs.

Met goed materiaal een goede trainer maar een elftal bouwen kan hij niet.
volgens mij ook vergeten wie van der vaart bij Ajax heeft gemaakt en vervolgens heeft verkloot.


yes koemn naar az pf was ff bang dat hij terug naar ajax zou komen.
goie treainer met matriaal van een ander ajax (adriaanse) psv (hidink) en nu mischien met az ook als er niet te veel bepaalende splelers weg gaan. maar waneer koeman het zelf moet doen maakt hij rae keuzes en brengt hij onrust het is niet voor niks dat zowel psv en ajax koeman links laten liggen na dat hij bij beide en open solicitatie heeft gehouden.nee cheringa op van gaal kon je an maar koeman is een rat

slechte keuze. koeman heeft het alleen echt goed gedaan bij vitesse. bij ajax en psv heeft hij vooral veel meegenomen van zijn voorganger en naarmate de tijd verstreek het gewoon ontzettend slecht gedaan. en valencia was ook al een drama. maar ik ben blij dat hij in ieder geval niet naar ajax gaat.

Koeman is gaar hij gaat in de 1ste ronde bij champions leugeu er al uit en in de eredivisie iets van 5de worden

17 mei 2009 om 19:03

Dat weet ik niet hoor, ik zie koeman best ver komen in de champions league ( als het elftal in tact blijft). Hij is tactisch gewoon een goede trainer.

Grote verassing. Koeman is vaak een "free-rider" geweest vind ik. Hij lifte mee op de aankopen van zijn voorgangers bij zowel Ajax en Psv. Zelf zijn zijn aankopen niet denderend geweest. Voor een Ajacied als ik, ben ik niet blij maar ook niet teleurgesteld met zijn komst. Het kan alles of niets worden voor Koeman.

17 mei 2009 om 19:14

Achteraf gezien lijkt dat misschien zo, maar hij heeft wel die toen nog redelijk onervaren spelers naar een hoger plan getild. Zowel Ajax als Psv hebben toen met Koeman goed gepresteerd in de Champ. League.

Ik vind het maar een matige coach. In Europa zie ik Az wel verassen, want taktisch zit het wel goed bij Koeman. Maar leuk voetbal en spelers beter maken dat was in ieder geval bij Psv niet aan de orde. Ook bij Valencia wist hij met zeer goede voetballers nauwelijks resultaten te behalen. Ook bij Benfica en Ajax heeft hij voor zeer veel verdeeldheid gezorgd. Desondanks is het wel mooi dat nu heel veel grote trainers in de Eredivisie werken; Koeman, Rutten, Mcclaren, Sollied, Jans, Been.

17 mei 2009 om 19:33

Heel leuk, maar we missen nu de big-three(hiddink,v Gaal en Adriaanse). Nu weet ik waarom Louis niet mocht meebeslissen over zijn opvolger, het is zijn vijand Koeman geworden

Had dit niet verwacht! Maar eigenlijk wel een goeie zet van az. I dacht dat Co al zeker was van az. Misschien toch Ajax? Hij heeft volgens mij Ajax niet echt afgewezen, maar gezegd dat ie eerst kampioen wilde worden met Salzburg.

Ik denk dat Co naar Ajax gaat!

Dank je wel Dirk, prima keuze. Nu is er zeker een concurrent minder op de velden. Beter voor Feyenoord dit. Koeman maakt helemaal niemand kampioen namelijk, dat doen zn voorgangers voor hem namelijk.

't is wachten op de trein.................................


suc6 ronald.

gelukkig niet naar ajax
bij psv mislukt en bij valencia
en ook ajax niet beter gemaakt dat was al een goed team

leuk om al deze reacties te lezen , de meeste ajax "supporters" reageren met wat een kluns beter niet naar ons toe , wat ga ik jullie allemaal uitlachen als az gewoon kampioen gaat worden volgend seizoen...
en over voorgangers gesproken bij andere clubs ... dat heeft bijna iedereen mclaren heeft nu ook succes met 2de plaats dankzij rutten dusja zo kan je nog wel een heel verhaal neerzetten..

@ 717us
Volgens mij is het allang bekend dat co niet naar ajax gaat

17 mei 2009 om 19:13

Co heeft aan Rik van den Boog laten weten zich eerst volledig op het slot met Salzburg te richten. Daarna wil hij tijd nemen om zich te bezinnen op wat hij nog wil doen in het leven.... Hij heeft dus nog helemaal niet bedankt voor Ajax.

Zou toch mooi zijn; Koeman naar az en Co naar Ajax. Dan hebben we allebei wat we willen. Az wilde een trainer met cl ervaring (alsof ze daar nu in hun 1e jaar al potten willen breken) En Ajax was op zoek naar een autoritaire man.

Iedereen weet dat van Gaal en Koeman niet goed met elkaar kunnen opschieten. Als we alles moeten geloven wat Scheringa zegt zijn uit de onderhandelingen tussen Bayern en Az o.a. gekomen dat Bayern en Az gaan samenwerken. Ben dan benieuwd hoe dat gaat tussen die 2..

17 mei 2009 om 19:06

Van Gaal en Koeman gaan ook niet samenwerken, alleen de clubs.

Ik geef hem de voordeel van de twijfel, wie blijft wie gaan er weg.
Kijkt hij naar Mc.laren dan weet hij dat hij het eerste jaar niets moet veranderen en daarna zal je zien hoe Rk de poppetjes naar zijn hand gaat invullen

Logische en goede keuze van Az. Beter dan dat ie naar Ajax zou gaan. Bovendien komt Co'tje toch naar Ajax, al duurt dat nog even.

en daar zijn de koeman haters weer die niet objectief kunnen kijken en zich wederom laten leiden door hun emoties!
overal waar hij trainer is geweest heeft hij prijzen gepakt.
en jullie zoeken altijd een exuus nooit gewoon een compliment erg triest!

bij ajax,noemen jullie zlatan dat was nog niet de zlatan van nu en was toen een moielijke jongen (soms nog).
van der vaart had toen der tijd problemen met zich zelf en uit wedstrijden kon hij mentaal niet aan en maakte een goede keuze door naar duitsland te gaan voor beide partijen.
dankzij koeman is sneijder wel vroeg gebracht daar hoor je niemand over!
dankzij koeman is maduro nu de sterren aan de hemel aan het spelen bij valencia!
en het wanbeleid van het Bestuur van ajax want ja jullie waren het er allemaal over eens die moest weg en van der vaart geven jullie koeman de schuld en maduro hoor je niemand over!
psv fans niet zo janken want koeman mocht wel oprotten van het bestuur (terwijl hij gewoon 1ste stond!) daarna was de schaal toch veilig en dachten ze o nu mag hij blijven....wat voor visie is dat...
na 6 maanden komt een club als valencia ik was ook gegaan!
en clubliefde kent hij niet maar er zijn weinig spelers/trainers die dat wel kennen dus ook een argument van lik me versie!
feit blijft ajax,psv maakt hij kampioen valencia is ook een club met wanbeleid en schulden erg jammer maar hij kwam en pakte ook daar nog even de spaanse beker!
maar blijven jullie maar zoeken naar exuses.
en waarom janken jullie psv fans zo dat hij weg ging als het toch een trainer van nix is ben je er toch niet rouwig om...?
az heeft bewezen een gezonde voetbal visie te hebben en slachtvaardig te zijn dat blijkt maar weer.

17 mei 2009 om 19:11

Het zou inderdaad mooi zijn wanneer A Z zich 'slachtvaardig' heeft bewezen met deze keuze

17 mei 2009 om 19:14

dat is jou visie van het verhaal. maduro sterren van de hemel? dat valt ook weer erg mee. hij is overigens pas goed gaan spelen toen koeman weg was. dus dat klopt al niet. bij benfica en valencia presteerde die slecht, zijn opvolgers hebben die 2 clubs weer terug gebracht. dat hij kampioen werd en toen mocht blijven was logisch, want als koeman geen kampioen was geworden was dat echt een schande geweest! koeman stond met psv een aantal wedstrijden voor het einde Ruim voor op de concurrenten en gaf het bijna nog uit handen. en als je een statement wilt maken van dit formaat probeer er dan een beetje samenhangend verhaal van te maken a.u.b.

17 mei 2009 om 20:04

verdiep je eerst maar meer in valencia voor je er opmerkingen over maakt..
hij kreeg kretiek toen hij hem naar valencia haalde hij was toen nog niet rijp voor de basis...toen hij kwam presteerde het elftal al drama en was het vertrouwen er al drama toch wist hij er nog een team van te maken dat een prijs wist te pakken!
maduro speelt als een grootte de laatste tijd wat dus aangeeft dat koeman een gezonde visie heeft tot en iedereen beweert het tegenover gestelde zonder enige onderbouwde reactie maar als schapen achter elkaar maar napraten...ja en wie bouwde die mega voorsprong op...koeman toch zelf eind van het ritje gewoon kampioen.
reker heeft een wanbeleid heeft mensen als piet de visser weg gejaagd miskooop rodriwues moest komen in tegenstelling to de meesterscout adviseerde.
net zoals bij ajax al jaren een wanbeleid gevoerd word maar nee overal is het koemans zijn schuld makkelijke zondebok voor iedereen!

17 mei 2009 om 20:39

sorry maar van je verhaal klopt niets! maduro mocht bij ajax weg vanwege zijn dramatische jaar. bij valencia werd na koeman zijn vertrek maduro op de bank gezet! toen valencia niet veel keuzes had door blesures mocht maduro het in de verdediging proberen en dat pakte dan goed uit. dat heeft helemaal Niets met koeman te maken! ik loop niemand achterna. ik geef mijn mening en zeg dat de jij verkeerde feiten op tafel legt. reker had niets te maken met het feit dat koeman het kampioenschap samen met zijn team bijna nog uit handen gaf. koeman heeft er vaak een potje van gemaakt. en jij gaat me niet vertellen dat er bij valencia en benfica ook een wanbeleid was. want daar waren goede spelers aanwezig en een goed bestuur! beide al jaren topclubs.

18 mei 2009 om 12:21

jij snapt het volgens mij echt niet....koeman is toch de trainer geweest die in maduro toekomst zag hem naar valencia gehaald heeft op de pers conferentie werd duidelijk dat hij voor de toekomst is gehaald!
nu ben je paar jaar verder en jij zegt omdat adere wegvallen hou toch op met die slappe onzin die jongens trainen elke dag en hij heeft zich met trainingen en wedstrijden bewezen.
toen koeman bij valencia kwam stonden ze ook gewoon 9de.
en als jij wilt ontkennen dat valencia al jaren een wanbeleid voert en daarom mega schulden heeft en waarschijnlijk genoodzaakt is om silva en villa te verkopen dan zit er structueel meer mis en is het knap dat koeman daar nog een spaanse beker won.
ik geef met maduro alleen maar aan dat koeman weldelijk een visie heeft en ergens aan kan bouwen als hij de tijd krijgt!
en nee benfica heeft hij gevaald maar in mijn ogen geen schande als je tegen dat porto te kort komt!
en ik doel niet op joupersoonlijk maar over de vele kortzichtige niet onderbouwde koeman haters hier en wel heel erg opmerkelijk dat het allemaal geemotioneerde psv en ajax supp zijn.

zo scheringa is snel gaan onderhandelen
ik vindt het niet zoeen geweldige keuze mischien kan hij wel voor een verrassing zorgen in de Cl hij heeft met psv ajax en benfica Cl overwinterdt zal scheringa gedacht hebben
ik moet het nog maar zien
ik had liever een talenvolle trainer genomen zoals stanley menzo

Ik ben hier heel blij mee...
maar niet voor Az, ben vooral blij dat dit betekent dat Koeman Niet naar Ajax komt!

Nu gaat Az het met een beetje mazzel nog 1 jaar goed doen met dank aan van Gaal, en dan daarna wordt het weer niks, met dank aan Koeman...

Dat hij met Ajax en Psv kampioen werd is niet gek, dat waren uitstekende elftallen. Voor de rest heeft hij clubs kapot gemaakt met z'n vage aankopen. Daarnaast kon de een na de ander niet door een deur met meneer Koeman. Nee, ik heb geen hoge hoed van hem op. Ik hoop voor iedereen die Az een warm hart toedraagd dat het anders zal zijn!

dit is een beetje jammer. Koeman is tactisch zeer sterk met elftallen die door zijn voorgangers opgebouwd zijn. zelf spelers aantrekken en beter maken, dat kan hij niet, hij moet na 2 jaar weer weg, anders gaat az erg ver zakken...

17 mei 2009 om 19:23

Precies! Dit is helemaal waar, misschien dat het ooit een aardige bondcoach zal zijn. Hij moet gewoon met uitstekende spelers kunnen werken.

Volgend seizoen 0 punten voor Az in cl en geen kampioenschap. Ik ben blij dat Koeman naar Az gaat, kan die alles wat vgaal opgebouwt heeft weer naar de klote helpen.. De concurrentie zal hierblij mee zijn.. Maar wat zal Ajax nou gaan doen?
Volgens mij is alleen Danny Blind nou nog over van het lijstje.. Ik hoop het zo..

17 mei 2009 om 20:08

Mensen zeggen dat Co definitief niet komt, maar dat is onzin.. die wilde zich eerst richten op Salzburg (die nu kampioen is geworden) en dan even bedenken wat hij verder zou willen doen. Dus ik hoop nog steeds Co Adriaanse..


We shall see.

17 mei 2009 om 21:45

Az heeft veel contact gehad met Co. Dus als hij naar Az niet komt, dan komt hij al helemaal niet naar Ajax.

17 mei 2009 om 20:03

Het beleid van Az is afgelopen jaren gewoon goed, Koeman past in het profiel wat Az wil, en Az wilde naar het vertrek van van Gaal snel duidelijkheid geven aan de spelers.

Koeman vind ik zeker geen verkeerde keuze, heeft toch een boel ervaring op gedaan.

goede keuze als er nu maar geen trein langs komt waar hij op moet stappen

Hele rare keuze dit! Ik snap niet hoe je na Louis van Gaal de keuze kan maken voor Ronald Koeman. In mijn ogen heeft Koeman als trainer elk team dat hij ooit heeft getraind verpest. Met Ajax en Psv was ik ook nog kampioen geworden. Dat ware prachtige elftallen die koeman met zijn trainingen en aankopen toch mooi kapot heeft gemaakt. Ik hoop voor Az dat hij het bij hun beter doet

Ik ben blij met Koeman als trainer van Az. Hij is de beste mogelijke Nederlanse keuze na Advocaat, Adriaanse, Rijkaard en Jol geen echte opties waren. Ik vind het maar interessant dat Az heeft t laten weten tijdens de beker finale!

Koeman is een succesvolle trainer geweest maar zijn reputatie is nu wat minder na zijn tijd in Valencia. Een beetje als Co - fantastisch in Tilburg en dan een moeilijke periode bij Ajax. Hij heeft Cl ervaren die heel belangrijk is en heeft goed met Benfica gepresteerd.

Ten slotte, hij is , net als van Gaal, iemand die de Englische voetbalfans haat na zijn gele kaart (die een rood had moeten zijn) tegen Engeland in de Kuip in 1993 toen Taylor de bondscoach was en daarna scoorde hij een mooie vrije trap!

17 mei 2009 om 21:42

ik hoop voor je dat je een dvdtje van het afgelopen seizoen hebt want je komt er nog wel achter hoe goed die conducteur is

Ronald Koeman is de beste keuze wanneer je kijkt welke Nederlandse trainers er vrij waren. Heeft bij vele topclubs gewerkt en ook succes gehad. Co Adriaanse was waarschijnlijk 1e keuze maar die heeft aangegeven zowel niet bij A Z als Ajax aan de slag te willen gaan dus is de keuze van Koeman geheel begrijpelijk.

Goeie coach ik denk dat Az dit jaar nog beter gaat presteren dan dit jaar zoals de beker etc

Gelukkig niet naar Ajax. Heeft Ajax gedwongen tot de grootste fout in de afgelopen 20 jaar: men koos voor Koeman en niet voor Van Gaal. Dat wordt iig ex-topclub Az...

Waarom krijg Koeman inhemelssnaam de talenten van het almachtige Az onder zijn hoede?? Ik gun Ronald Koeman het allerbeste maar laat hem lekker een kleinere club hogerop nemen, deze man kan de top niet aan en is mislukt bij zowel Ajax als Psv, met z'n trein die hij moest pakken. Ik denk dat Scheringa het spoor bijster is, eerst Van Gaal voor niks laten gaan en dan een zeker niet goedkope Koeman aanstellen, waar is ht boerenverstand van dhr Scheringa gebleven.

17 mei 2009 om 19:49

Ach, Koeman doet het in ieder geval 1 seizoen goed en Dirk is misschien zo rancuneus om dit als wraakactie te zien op het vertrek van vijand V Gaal, zo is die man ook wel weer. Grote trainers zeggen Ajax en Az ook allemaal af, dus het is kiezen tussen 3 kwaden(ten Cate,verbeek en Koeman)

Opvallende keuze van Az! Waarom? Omdat ze slim door op de lange termijn te denken op de bovenste plaats zijn gekomen. En Koeman is misschien een uitstekende trainer voor de korte termijn, maar op de lange termijn maakt hij alles kapot. Zonde vind ik dit, want Az had toch wel meer potentieel, dan nog één jaar te knallen.

Qfritz

als Az een groter club wilt ,moeten ze een trainer als koeman niet halen.

17 mei 2009 om 20:05

omdat koeman als trainer volgens jou niks heeft gepresteerd?

wrm heeft az koeman gekozen je kon duidelijk zien dat hij trainers kwaliteite te kort kwam bij valencia.
ik ben er als psv fan wel blij mee ma vind et wel jammer want in de champions league gaan ze kansloos ten onder!
ik wens az veel suc6 met koeman

Als trainer van Ajax werd Koeman tweemaal kampioen van Nederland, won hij de Knvb beker en de Johan Cruijff Schaal. Met Psv slaagde hij er eveneens in beslag te leggen op de landstitel. In dienst van Benfica won Koeman de Portugese Supercup en met Valencia de Copa del Rey. Zowel met Ajax, Psv als Benfica behaalde hij tevens goede resultaten in de Champions League .
als je dit zo leest klinkt de trainer Koeman als een goeie keus.

17 mei 2009 om 20:07

@ sahinbjk

Zie je nou wel? Ik toch een aardige C V van Koeman!

tsja.. kan er niet rouwig om zijn als ajacied zijnde. Tot nu toe is hij goed gebleken in het voortborduren op wat andere trainers hadden neergezet, dus wat dat betreft past ie wel bij az, waar nu echt een team staat. Maar op de lange termijn zie ik het somber in voor Az, als er bepaalde spelers weggaan (schaars, Dembele & De Zeeuw) en Koeman moet zelfs spelers gaan halen..... maargoed ze hebben daar een goeie Td in de persoon van Brandts en die heeft z'n zaken wel op orde, dus wat dat betreft zal koeman zich ga transfers geen zorgen hoeve maken..

Al met al, goeie keus voor op korte termijn maar ik denk niet voor op de lange termijn.

Nou alsnog hopen dat Ajax Co nog een keer probeert te benaderen, nu hij kampioen is geworden in Oostenrijk.

Pffff, eigen goal van Scheringa hoor! Lange termijn succes effectief de nek om gedraaid...als je dan toch risico moet nemen, omdat er bijna geen goeie traners te krijgen zijn, had wat mij betreft beter op Verbeek kunnen gokken. Die heeft het bij Heerenveen heel netjes gedaan leek mij.

Had het eigenlijk wel verwacht. Ajax is te afwachtend (met een te duidelijke voorkeur voor anderen), en ik denk dat Az gewoon een goede slag heeft geslagen.

Koeman heeft als trainer best gepresteerd. Hij weet hoe het is om op het hoogste niveau te spelen, en hij weet hoe het is om kampioen in Nederland te worden.daarnaast heeft ie een jaar rust gehad. Ik denk dat ie die periode heeft gebruikt om te kijken naar wat hij fout heeft gedaan en wat hij kan verbeteren. Heb alleen geen idee of de spelers van Az hierdoor het idee hebben te willen blijven om met Koeman het volgende seizoen in te gaan.

Koeman is een tot nu toe redelijk succesvolle coach op Papier..
De successen die hij gehaald heeft zijn niet puur zijn scouting en team buildingwerk.er lag bij zowel Ajax en Psv een prima basis goede speler en beide ploegen hadden een coach die niet ontslagen werd wegens gebrek aan succes. Hiddink is zelf weggegaan en Co Adriaanse moest weg wegens andere zaken . Co speelde prima voetbal en heeft enkele europese topspelers gescout Chivu, Ibrahimovic en ook nog Maxwell! Koeman heeft de groep overgenomen en vervolgens de successen behaald hij stapt tijdens zijn eerste kampioenschap bij Ajax halverwege het seizoen in. Bij Psv was het helemaal een gespreid bedje.. Hij zal het Bij Az redelijk doen als de groep intact blijft die Van Gaal gecreerd heeft! En zo heeft ronald koeman weer de mogelijkheid om in een gespreid bedje te komen!
Valencia affaire staat ons allemaal nog in het geheugen wat een zooitje heeft ie daarvan gemaakt. Kampioen zal ie wel niet worden volgend seizoen dat is een te zware taak zou mij ook niet verbazen als er een aantal spelers weggaan bijv de zeeuw , schaars en nog een spits dat Az top 5 gaat spelen!

17 mei 2009 om 20:37

A Z is ook niet de gedoodverfde favoriet hoor komend seizoen daar hoeft niemand bang voor te zijn. Die eer krijgt Ajax zoals elk seizoen wel weer!

Als er niet te veel spelers vertrekken dan zal A Z echter gewoon mee blijven doen in de top en zien we wel hoe het seizoen zich ontwikkeld. In ieder geval pakt Koeman overal prijzen, zelfs bij het zo geplaagde Valencia waar jij aan refereer. En vergeet niet dat hij het overal goed heeft gedaan in de C L. Dat vind ik ook iets positiefs. Over dat gespreide bedje heb je wel volkomen gelijk.

17 mei 2009 om 21:12

Precies maar dat is mijn punt overal waar hij succes had kwam hij in een gespreid bedje. Als manager lijkt hij mij goed maar als het tegen gaat zetten lijkt hij mij absoluut niet de geschikte kandidaat!

Als er nu één trainer is waar ik een hekel aan heb dan is het wel Koeman. Als je het verschil zag tussen het voetbal van Flores en Emery bij Valencia of Valencia onder Koeman dan weet je wel wat te kiezen. Buiten de copa, de eerste competitiematch en het in de ploeg zetten van Mata heeft hij niets goed gedaan(van 5de naar 17de plaats).
Het is te hopen voor Az dat hij ondertussen al veel geleerd anders zal het niet goed lopen.

Pff... Ben hier erg gelukkig mee als Ajacied, was al bang dat die naar Ajax zou komen... Voor Az een prima coach, er staat immers al een elftal en daar kan Koeman prima 1 of 2 jaar op teren voordat het gaat rotzooien daar. Het is wel te hopen voor Az dat het niet helemaal leeg stroomt, want anders zie ik het somber in voor de Alkmaarders met Koeman aan het roer.

ik weet niet wat ik hiervan moet denken want hij deed het bij Ajax goed en daarna is het niet meer zo goed gegaan met Koeman had hem misschien toch ook liever bij Ajax gezien.

17 mei 2009 om 20:59

nu maar hopen dat de trein niet snel weer langs komt .

17 mei 2009 om 21:13

Dat is onmogelijk, want zoals Koeman toen al zei: 'deze trein komt maar 1 keer langs'.

On: Goede coach voor Az, heeft Cl ervaring (en daarin ook gepresteerd) en is goed in het voortborduren op het succes van een ander. Perfecte keuze dus.

17 mei 2009 om 21:41

zal dan wel de intercity naar amsterdam worden denk ik

17 mei 2009 om 21:47

Nou, maar die komt de laatste jaren minimaal 1x per jaar langs, dus daar gaat de uitspraak: 'komt maar 1 keer langs' niet voor op

17 mei 2009 om 21:17

en Az krijgt de trainer die anderhalve week geleden nog een open sollicitatie deed bij Ajax... En die de in Alkmaar bijkans heilig verklaarde van Gaal eruit werkte bij Ajax een paar jaar geleden.

Daarnaast; volgens mij heeft alleen Rijkaard aangegeven niet in Nederland te willen trainen. De andere afzeggingen hadden alles met timing/omstandigheden te maken. zie Olson, Adriaanse, etc. Allebei wel degelijk gevleid en geïntresseerd maar door respectievelijk een niet te realiseren dubbelfunctie en een nog lopend seizoen niet als kandidaat in beeld.

Gelukkig niet naar Ajax. Nu kan koeman doen waar hij goed in is, voortborduren op het succes van een ander.

Zou hij Van Gaal nog bellen?
Schaars zal nu wel weggaan want die had in zijn Vitesse tijd geen goede band met Koeman.

Goede keuze van Az.

Alleen had ik Koeman liever bij Ajax gezien.

Ik vraag me echt af, wie nou naar Ajax gaat.

Adriaanse en Rijkaard willen niet.
Jol doet het goed bij Hsv.
Advocaat gaat naar Belgie.

Word het dan toch jaartje Danny Blind als interim?

haha mooizo was al bang dat hij naar amsterdam zou komen! nu hopen op co.. als blind het maar niet word.. dus co'tje overhalen!

Wat een nagepraat hier in de meeste reacties: 'blij dat Koeman niet naar Ajax komt' , 'koeman kan nix, heeft nix gepresteerd, kan alleen maar de erfenis van z'n voorganger overnemen, 'co Adriaanse komt naar Ajax. Een prima samenvatting van al deze reacties. Alles moet nog blijken! Met name of Adriaanse wel naar Amsterdam komt, want ruim een week geleden stond er weldegelijk duidelijk te lezen op 'n voetbalsite dat Adriaanse N I E T naar Ajax wil :

Adriaanse bedankt voor Ajax-job

Co Adriaanse (62) wordt niet de nieuwe hoofdtrainer van Ajax. De oud-trainer van onder meer Ajax, Az en Willem Ii heeft de Amsterdammers laten weten dat de club zijn naam kan schrappen.

Dus voorlopig kan er alleen maar gehoopt worden!

17 mei 2009 om 22:06

Ja maar dat is een deel van het interview, als je het 2e deel van het artikel erbij pakt, lees je dat hij zich eerst op het kampioenschap wilde richten en er over na wilde denken. Sindsdien heb ik Rik van den Boog zelf niet meer met namen horen komen. Alleen bij Az heeft hij echt gezegd dat hij niet wilde.

Dit komt namelijk daarna:

"co Adriaanse heeft ons na een telefoontje duidelijk aangegeven dat hij zich volledig richt op het slot met Salzburg. Zijn seizoen daar duurt nog een aantal weken. Daarna wil hij tijd nemen om zich te bezinnen op wat hij nog wil doen in het leven. Dat respecteren wij", aldus algemeen directeur Rik van den Boog in gesprek met het Algemeen Dagblad."

ik weet ook niet of Adriaanse wel of niet wilt komen, maar ik vind het wel opvallend dat hij wel zegt niet naar Az te gaan en dat niet over Ajax zegt, als ie er echt al uit was, had hij wel gewoon letterlijk gezegd waar het op stond, om van het gezeur af te zijn. Dat is mijn redenatie in ieder geval, Adriaanse is niet het type dat er doekjes om wind, ik denk dat ie er zelf nog niet uit is.

Koeman is een waardeloze trainer.

Bij Vitesse presteerde hij destijds behoorlijk, maar hij had toen ook wel een goede selectie. Daarna volgde hij Co Adriaanse op bij Ajax. Hij profiteerde toen van het aankoopbeleid van Beenhakker en Co Adriaanse. Koeman had namelijk de beschikking over spelers als Ibrahimovic, Chivu, v/d Meyde. Voor hem was het dan ook erg makkelijk. Een avontuur in Portugal bij Benfica mislukte vervolgens. Daarna dook Koeman opeens weer op. Nu mocht hij het bij Psv proberen en daar wilde hij ook wel een zakcentje verdienen. Bij Psv profiteerde Koeman van de erfenis van Guus Hiddink, maar het jaar daarop kreeg Koeman het een beetje benauwd en hij wist niet hoe snel hij weg moest komen toen Valencia uit het niets voorbij kwam. In Spanje stond geen erfenis voor Koeman klaar. Hij moest het een keer zelf doen. Een succes is dat niet bepaald geworden.

Nu mag Koeman naar Az, waar hij kan profiteren van de erfenis van Van Gaal. Dat zit wel snor denkt Scheringa. Koeman is namelijk heel goed in profiteren op sportief gebied en profiteren op financieel gebied ligt Koeman nog beter. Ik denk dat Koeman het na zijn beginjaar, waarin hij nog even kan profiteren, heel erg moeilijk gaat krijgen. Want over een jaar zullen er wel wat spelers vertrokken zijn en dan mag Koeman zelf aankopen gaan doen. Daar is hij niet bepaald erg goed in. Daarnaast stelt Scheringa een vijand van Van Gaal aan als zijn opvolger, ook niet bepaald slim. Ik denk dat Scheringa en Az over 1,5 jaar tot de conclusie komen dat Koeman het gewoon niet heeft als trainer. Als Koeman ze dan al niet voor is geweest, want Ronald maakt nergens zijn werk af. Als het ook maar eventjes te heet wordt onder zijn voeten, dan kiest hij het liefst het hazenpad.

Ik als Ajacied ben blij dat hij in ieder geval niet naar Amsterdam toekomt. Ik heb nog steeds goede hoop op Co Adriaanse. Co is kampioen geworden vandaag en kan nu even zijn welverdiende rust pakken. Hij heeft de afgelopen jaren nogal het een en ander meegemaakt. Rik moet hem maar een mooie vakantie geven op de Bahama's voor een week of 5 en dan mag hij gebruind en wel weer terugkomen en ons Ajax naar nieuwe successen leiden. Althans, dat hopen we dan maar...

Hij verknalt het weer met Az en neemt zijn Holmaat Bruins-slot mee
strx verkoopt die el hamdoui en neemt die kluivert aan als vervanger:s je weet maa rnooit met deze mens koop alleen waardeloze spelers

had ik totaal totaal niet verwacht! Helemaal omdat hij zei: Ajax weet waar ik woon. En dan gaat hij nu naar az. Ajax moet gewoon geduld hebben en wachten op Co.

Prima keus, ik neem aan dat hij flink geleerd heeft van zijn missers eerder als trainer, alle trainers gaan nu eenmaal een paar keer flink op hun bek. Maar het is een winnaar en een voetbalgek. Welke trainer kan nog bogen op zo'n carriere als speler en als trainer. Dus ik denk dat Az hier een goeie aan heeft. Proficiat Az, het zou mij niets verbazen als ze gewoon weer kampioen worden.

Ik zie zoveel reacties als: "ik denk niet dat hij Az kampioen gaat maken".
Ik denk niet dat een trainer een club kampioen maakt, ook van Gaal niet!
Az heeft perfecte beleidsbepalers, bestuurders, voorzitter spelersgroep etc.
Nu gaat Ronald Koeman daar ook een "onderdeel" van worden.
Ik vind het een goede keuze en misschien wordt Az volgend jaar weer kampioen

ik wens alle az supporters veel sterkte.als de ploeg niet compleet blijft en treinmachienist koeman gaat inkopen doen houd dan je hart maar vast.
In a dam en eindhoven hebben nog steeds last van die waardeloze aankopen die koeman in petto heeft.
Als een dembele of hadoei vertrekt kan koetje bij ons zijn favorite spits lazoviets wel op komen halen geheel gratis.
Mensen die hier roepen dat hij van gaal gaat overtreffen zijn volgens mij ergens heel hard tegen aan gelopen.
Nee ,koeman is totaal de verkeerde keus voor az.maar goed wij hebben er gelukkig geen last van want toen hij openlijk aan het soliciteren was om weer trainer in eindhoven te worden werd ik even niet goed.gelukkig hebben ze daar meer ervaring met ronaldje evenals in a dam waar hij ook op tv voor soliciteerde.
Wat een drama dit gun ik az niet

Toch wel verrassend, had verwacht dat ie naar Ajax zou gaan, maar goed. Scheringa neemt geen genoegen maar met onbekende trainers dus dit is wel een naam met faam die ie binnenhaalt. Ik moet nog even aan het idee wennen.

Het is voor mij geen verrassing iedereen was het er al over eens dat ajax en Az in de zelfde vijver aan het vissen waren. Dat er nu veel supporters uit amsterdam op koeman afgeven heeft meer te maken met afgunst dan dat ze hem op resultaten beoordelen. Hij heeft toch van elk elftal een team weten te maken (bij ajax) of te houden (bij psv)

En er wordt nu net gedaan of een trainer alleen verantwoordelijk is voor het aankoopbeleid, dat is natuurlijk niet zo! De algemeen directeur heeft het veto recht aangezien de meeste algemeen directeuren geen voetbal verstand hebben laat deze zich door de technisch directeur en de scouts voorlichten als van al deze mensen alleen de trainer een speler wil hebben komt hij echt niet, ook al heet je Koeman. De keuze van koeman voor Az is ook niet zonder risico hij zal toch altijd afgemeten worden aan zijn voorgangers. Hij weet echter wel dat er een goede organisatie achter hem staat. Voor Az was dit de beste optie die direct beschikbaar was, en heeft bewezen dat hij zeker een elftal op niveau kan houden voor een jaar of 2.

koeman vind ik persoonlijk een zeer matige trainer. altijd zo verdedigend.. jammer. Ik vind het niet erg, dit zal beteken dat Co naar Ajax komt en dat de grootste concurrent een matige trainer heeft aangetrokken. gunstig.

17 mei 2009 om 21:43

ik weet niet of jij een nieuwe bril nodig hebt Haiii, maar hij speelt zeker niet verdedigend hoor. dat doet Huub Stevens en daarom is psv het kampioenschap dit jaar misgelopen dankzij meneer stevens. ben blij dat hij weg is. maar reker is ook dom om rutten aan te trekken, hij had adriaanse moeten kiezen. trouwens, koeman houdt niet eens van verdedigend spelen

Wat een keuze dit is wel de laatste die je in Alkmaar wil zien. Hij maakt er overal een zootje van, wat zullen ze lachen in Amsterdam.

Ben je net als Az zijnde kampioen geworden na jaren bloed zweet en tranen geinvesteerd te hebben in de club..je hebt een goede structuur en een steeds betere spelersgroep opgebouwd en dan haal je Koeman binnen..1 juli 2009 is de datum waarop Az keihard afbreekt wat het heeft opgebouwd

een hele goede keuze van Az, dit is een geweldige trainer.
bij ajax en psv heeft hij goed gepresteerd.
nu heeft Az een kans om te overwinteren in de Cl.
en chapeau heerenveen met jullie bekerwinst, na een fantastische wedstijd wel verdiend. maar ik moet zeggen dat is hem Fc Twente ook gegund had

17 mei 2009 om 21:41

Ok even dit: Heb je gezien met wat voor materiaal de man kampioen is geworden met Ajax? Trabelsi, Maxwell, Zlatan, Chivu, vd Vaart, Sneijder etc etc Met een team wat gesmeed was door Co.

Heb je gezien met wat voor team en met welk materiaal hij vervolgens ternauwernood kampioen werd met Psv? Met een team wat eigenlijk gesmeed was door Guus Hiddink?

Dat was Gullit zelfs gelukt De enige echte klussen die hij vervolgens zelf deed waren Benfica en Valencia... Beide niet echt spectaculair afgelopen

Ik vind dat jullie te negatief zijn over Koeman. Ja zijn voorgangers hebben een team gesmeed, maar hij zelf is met de selectie kampioen geworden en dat kunnen veel coaches niet zeggen die bij Ajax de laatste jaren hebben gezeten. Kijk maar naar Mvb wat heeft hij nou gepresteerd, als Koeman daar stond had hij het veel beter gedaan.

Geen slechte keus van Az. Koeman heeft laten zien dat hij kampioen kan worden met een goeie selectie zie Ajax en Psv. Hij is tactisch ook goed, maar de transferbeleid moet hij gewoon over laten aan Marcel Brands.

Nou Sneeuwvlokje laat maar zien wat je kan !!

misschien ben ik dan de enige maar ik heb altijd veel vertrouwen in koeman gehad. 't is jammer dat hij bij valencia niet slaagde en z'n nederlandse clubs achter zich liet, maar hier heeft hij spijt van betuigd. ik zie het iig wel zitten met az en koeman.

17 mei 2009 om 21:48

ben maar zuinig op je dvd van het afgelopen seizoen want als koeman gaat inkopen ...................................................

17 mei 2009 om 21:55

Voor inkopen hebben we Marcel Brandts, dus daar hoeven wij ons geen zorgen over te maken.

Nou dan blijft er helemaal geen trainer meer over voor ajax.
Dan blijft er voor ajax alleen de afvallers over.
Az doet het gewoon goed en zet de lijn gewoon voort.

17 mei 2009 om 21:53

Inderdaad, de enigste die over is, is dus Foppe de Haan. Al hoop ik zelf dat de Trainer van Fc Twente naar ajax gaat, zie ik hem ook niet naar Ajax vertrekken. Ik denk dat we het met Blind moeten doen, helaas.

Ronald Koeman is onbetrouwbaar, zodra er een beter club om de hoek komt kijken verkast hij daarheen.

17 mei 2009 om 21:52

Dat was denk ik een enkel incidentje. Dat was bij Psv en hij had groot gelijk want Valencia is toch niet de minste club (toen).

Hij zal denk ik eerst zijn klus in Alkmaar klaren voordat hij weer vertrekt. Tenzij hij word ontslagen maar daar moeten we nu nog niet aan denken want hij is pas net aangenomen!

Gelukkig Ajax zit nog zonder trainer...en ik was bang dat ze Koeman opnieuw zouden halen.

Blij dat Az hem heeft ingelijfd...nu kan hij daar alles kapot maken...want als goudlokje iets niet kan is het trainer zijn...
Koeman is goed in het voort teren op zijn voorgangers...en met zijn geluk zal hij vast in het begin nog wel resultaten halen,maar voor de lange baan,zal hij alles verder overhoop halen.

Jammer is wel dat ze bij Az niet met geld smijten,en daarom zal hij wel niet veel fout kunnen aankopen.we zullen zien wat er gebeurt...maar als Az supporter zou ik niet erg blij zijn met zijn komst.

17 mei 2009 om 21:53

Nou niet met geld smijten? Ze waren wel bereid om bijna 20 miljoen voor Alfonso Alves te betalen hoor! ! Die was bijna 27 destijds.. De situatie is nu anders dan vorig jaar (toen was er heel veel kritiek op het aankoopbeleid van Az), maar het geeft wel aan dat Az bereid heel wat te betalen als het niet lekker loopt, zoals vorig seizoen. Het scenario dat Koeman daar toch geld gaat verkwisten lijkt me niet helemaal onwaarschijnlijk..

Het klopt dat Koeman tactisch een goede coach is en dat het goed mogelijk is dat hij met Az in de Cl ver komt en/of kampioen wordt. In Alkmaar moeten ze vrezen voor wat daar op volgt. Ik vind dat Koeman bij Ajax en Psv de weg ook tegelijkertijd naar beneden heeft ingezet door slechte aankopen te doen (in combinatie met falende bestuursleden die dat toelaten). Scheringa heeft Co Adriaanse en Louis van Gaal technisch gezien best veel ruimte gegeven, voor de Az supporters is te hopen dat hij dat niet ook bij Ronald Koeman doet. Zolang hij dat niet doet en Koeman geen enkele zeggenschap over aankopen krijgt, hebben ze aan Koeman de perfecte trainer, maar in de praktijk hebben trainers altijd zeggenschap over de aankopen, sterker nog ze eisen het vaak.

Adriaanse gaat zeker niet naar Ajax omdat hij niet in een zooitje ongeregeld terecht wilt komen en bij een goed georganiseerde club aan de slag wil.

Ajax zal gewoonweg naar Ernie Brandts moeten stappen of naar misschien wel Erwin Koeman alhoewel hij het denk ik naar zijn zin heeft in Bulgarije/hongarije.

Ronald Koeman past totaal niet bij Az. Az houdt erg van aanvallend voetbal en dan moet je net Ronald Koeman treffen die van defensief voetbal houdt en die als eerste het balletje erin wilt prikken en dan de hele boel achterin dicht timmeren. Als ze zo'n spelletje willen spelen moeten ze ook nog flink investeren in een bikkelharde verdediger. Ik denk dat je het dan niet redt met Kew Jaliens en Hectór Moreno in het centrum.
Mij lijkt het een onverstandige keuze omdat ze nu een heel andere cultuur treffen.

Als Co Adriaanse naar Psv was gegaan zou het ook ineens een cultuurschok opleveren omdat Psv goed defensief kan spelen en Adriaanse van offensief voetbal houdt. Jammer dat hij niet naar Az ging want ik had graag een goeie prestatie gezien in de Champions League met Adriaanse.

Ik ben erg benieuwd wat Ronald Koeman in Alkmaar presteert.

Denk dat het presteren van Koeman samenhangt met welke spelers Az gaan verlaten en wat Az aan zal trekken. Als spelers als Luyckx, Holman en Didulica vertrekken zullen daar betere spelers voor aangetrokken moeten worden. Pelle is ook te zwak voor dit Az. Hopelijk blijven spelers als Schaars, Dembele en De Zeeuw behouden voor Az. Misschien kan Koeman zorgen dat speles die Champions League ervaring hebben naar Az zullen komen.

Gaat dit topic nou over de trainer van Az of over de frustratie van de ajax-toeschouwers. Hoe huichelachtig kan je zijn. Co Adriaanse werd destijds met pek en veren de arena uitgejaagd en de laatste trainer die iets aansprekends heeft gepresteerd wordt nu met hoon overladen. Het kampioenschap van Koeman was opeens het kampioenschap van Co. Wat velen vergeten dat na Koeman geen enkele trainer iets heeft gepresteerd in Amsterdam. Natuurlijk ken ik alle vooroordelen over Koeman. Het verschil is echter dat hij nu in een stabiele organisatie met een standvastig beleid terecht komt. Marcel Brands bepaalt het aankoopbeleid en men laat zich niet leiden door de waan van de dag. Overigens hoorde ik na het aanstellen van Van gaal dezelfde reacties vanuit Amsterdam. Helaas jongens, de titel is in het bezit van alkmaar en met het beleid van jullie komt hij voorlopig nooit meer in Amsterdam.

Wat een flop
Eerst solliciteerd hij nog openlijk om bij Ajax aan de slag te gaan en een paar weken later tekent ie een contract bij de concurrent??

17 mei 2009 om 22:09

Dat is toch niet zo onlogisch. Koeman wilde graag aan de slag. Hij had gezegd dat hij geen 'nee' tegen ajax zou zeggen en dat ze wel wisten waar hij woonde. Blijkbaar wisten ze dat niet, of hadden ze geen zin om hem op te zoeken. Als Az dan komt, waarom zou hij daar dan niet tekenen? Bovendien is het perspectief, eerlijk is eerlijk, op dit moment in Alkmaar aanzienlijk mooier dan in amsterdam.

ah bale.
ik had al heel lang gehoopt dat hij naar ajax zou komen
want hij is toch de laaste trainer die ajax kampioen heeft gemaakt.
maar helaas pindakaas

Kijken of Koeman hier wel zijn contract uitdient. Volgens heeft hij dat namelijk niet veel vaker gedaan.
On: Wel een onverwachtse keuze. Ik wist niet eens dat ze met Koeman hadden gesproken. Ben wel benieuwd hoe hij het volgend jaar gaat doen in de competitie en vooral in de Cl.

Als de geschiedenis zich herhaalt wordt Az geen kampioen komend seizoen. Als speler diende Koeman de Top 3. Als laatste bij Feijenoord waar hij geen kampioenschap behaalde. Nu doet hij als trainer hetzelfde en bij Ajax en Psv heeft hij als met de schaal in de handen gestaan.

Maar verder lijkt hij mij wel een geschikte coach voor Az. Een zeperd als bij Valencia kan altijd. Hiddink en Van Gaal zijn ook niet overal succesvol geweest.

Goed meegenomen van Az hij is toch een goede coach die het bij ajax en psv goed heeft gedaan hoor en 1 seizoen bij valencia deed die het slecht maar dat betekent niet dat hij er dan niksmeer van bakt!! Succes Koeman.

Ronald koeman beschikt over de nodige internationale ervaring waardoor hij in het plaatje van dirk past. Tactisch is hij uitermate sterk en hij heeft meestal een vertrouwelijke band met zijn spelers en hij spreekt meerdere talen wat zeer handig is.
Ik hoop voor Az dat Ronald zich niet gaat bemoeien met het transferbeleid want daarin ontbreekt het hem aan kennis.

Ik ben nu al benieuwd wanneer de volgende trein langskomt Toch wel vreemd dat hij na die open sollicitatie bij Ajax nu bij Az terecht is gekomen.

17 mei 2009 om 22:22

Open sollicitatie? Waarschijnlijk doel je op zijn woorden bij studio voetbal: 'ik denk dat als ik kandidaat ben, ajax wel weet waar ik woon'. Ik vind dat dat zo vreemd geinterpreteerd wordt door iedereen. Het kwam op mijn namelijk niet als een open sollicitatie over. Hij reageerde op de vraag of hij in amsterdam aan de slag ging, en deed dat door aan te geven dat hij geen onbekende is in amsterdam en dat ze hem wel kenden.

Waarschijnlijk was hij geen kandidaat, want anders had hij denk ik geen nee gezegd. Het kan ook dat hij toch liever lekker rustig bij Az ging werken, waar een kampioenselftal staat, waar hij volgend jaar lekker de Cl mee in mag.

Dat is goed nieuws, voor Ajax!

dan is de weg nu helemaal vrij voor Co!

17 mei 2009 om 22:38

Vergeet Co een keer!! Die komt niet! Als hij geinteresseerd was had Az desnoods tot in Augustus gewacht om hem te presenteren, Co is te groot geworden voor Nl. Az heeft Koeman gepakt, Ajax moet het doen met Blind of Verbeek of Jans of Sollied

A Z had het zich moeilijk gemaakt door een buitenlandse coach uit te sluiten. Nederlandse topcoaches dus. Rijkaard - Hiddink - Advocaat - Jol en Adriaanse vielen om tal van redenen af.
Blijven over de coaches, de Koemannen - Ten Cate - Verbeek - Jans - Brandts en good old Foppe.
Tja dan kan ik niet ontevreden zijn over Ronald Koeman. Van dit rijtje heeft hij de meeste prijzen gepakt.

En nu doen de Ajaxsupporters vreselijk hun best om Ronald Koeman af te kraken, maar hij is toch echt de beste coach van de overgebleven coaches !

Nu ben ik op mijn beurt weer heel benieuwd met welke coach, en nee niet Co, Ajax uiteindelijk op de proppen gaat komen. Ik gok op Ron Jans of Foppe

17 mei 2009 om 22:25

Foppe is toch met pensioen?

Ronald is inderdaad de beste coach van het rijtje wat jij opnoemt, en ik ben blij dat Az voor hem heeft gekozen en niet voor Verbeek of Ten Cate. Jans en Brandts hadden op zich ook nog wel gekund, maar zijn beiden geen toptrainers en hebben nog nooit Cl gespeeld/een kampioenschap gewonnen.

17 mei 2009 om 22:26

Klopt , maar op de Knvb.nl heeft hij een uitzondering gemaakt voor 2 clubs.................... A Z en Ajax

17 mei 2009 om 22:37

Oh dat had ik niet achter hem gezocht. Laatst in een interview zei hij nog dat hij alleen een uitzondering zou maken voor zijn favoriete vakantieland Nou dat lijkt me dan een uitstekende keuze voor ajax met al de jonge spelers die ze hebben en ajax heeft ook geen concurrentie meer voor hem dan, nu Koeman naar Az gaat.

Grappig, van Gaal en Koeman leven op voet van oorlog. Zal louis niet leuk vinden, dat "vriend" Ronald hem opvolgt.
On: Koeman is wel kampioen met zowel Ajax als psv geworden. Ben benieuwd of hij dat met az ook kan. Denk het persoonlijk niet.
Ik heb altijd gezegd: Louis weg, az weer middenmoter.

Denk dat de kredietcrisis ook Scheringa flink heeft geraakt. Hij moet tenminste aardig in de war zijn om Koeman als trainer aan te stellen. Koeman is 2 x kampioen geworden met teams die er al stonden. Daarna heeft hij de clubs flink laten afglijden met zijn aankoopbeleid. Ben bang dat Scheringa er binnenkort nog een crisis bij krijgt.

17 mei 2009 om 22:59

Koeman en Bruins Slot zijn ervaren genoeg om Az goed te leiden,en de resultaten zijn ook afhankelijk van blessures/transfers etc.
Het is dus koffiedik kijken wat de toekomst Az zal brengen.

Koeman gaat dus niet naar Ajax,die nu ook Vermaelen aan Arsenal dreigt kwijt te gaan raken. Arsenal bereidt nu een eerste bod voor van rond de 7.5 Miljoen Pond bron : mirror.co

Koeman gaat verpesten, wat Van Gaal zorgvuldig heeft opgebouwd!

17 mei 2009 om 23:26

vorig seisoen had van gaal anders het zeer zorgvuldig gedemonteerd bij Az terwijl ie een jaargang eerder alleen door exelsior in de luren was gelegd als titelaspirant

Mogelijk kent men in Alkmaar het verleden van Ronald Koeman. Succesvol, maar dramatisch als het op aankopen aankomt. Marcel Brands leeft al jaren in de schaduw van meerdere Az coaches, allen met een behoorlijk ego. Zou het kunnen zijn dat er, in samenspraak tussen de heren Scheringa, Brands en Koeman, een afspraak is dat Ronald Koeman over de technische zaken gaat, maar het aankoopbeleid de komende jaren door Marcel Brands wordt bepaald? Zou dat Az ten goede komen?

Ik ga er niet van uit, maar stel dat Koeman kampioen wordt met A Z: zijn er meer trainers die binnen een landelijke competitie met drie verschillende ploegen kampioen zijn geworden?

Eindelijk heeft deze clubhopper weer een club gevonden. En dat na talloze open sollicitaties.

Het komend seizoen zal het voetbal er in Alkmaar er niet leuker op worden. Er gaat in Alkmaar weer echt saai resultaatvoetbal gespeeld worden. Wellicht goed voor de punten, maar slecht voor het kijkspel. Veel geluk ermee daar !

voor het behoud van de sportieve prestaties is koeman denk ik een goede keus. vrees alleen dat het aanvallend voetbal van het huidige az flink geofferd gaat worden.
de prestaties van koeman zijn vrij goed echter zitten er veel rare dingen in zijn loopbaan lange slechte periodes ed.
dit kan negatief zijn maar ook positief veel ervaring in enkele dingen

Jullie kunnen wel zeggen dat hij gemakkelijk kampioen is geworden met ajax en psv, maar je moet het toch nog even doen hoor, komt je niet aanwaaien, ook al heb je de beste spelers ter wereld tot je beschikking. Laten we ook eerlijk zijn jongens, een club als Az mag best blij zijn met een grote naam als Ronald Koeman als trainer!

18 mei 2009 om 00:20

Niet als Co Adriaanse en Louis v Gaal je voorgangers waren

Ronald Koeman is de langst zittende coach bij Ajax geweest sinds van Gaal! En ja hij heeft destijds bij Ajax een goed team "overgenomen" en daar heeft hij het goed mee gedaan. Az heeft nu ook een goed team, dus ik ben echt benieuwd of hij hier ook het succes kan voortzetten! ik wens hem succes, maar ben wel benieuwd wat van Gaal er van vindt? ;-)

Koeman kan een goed team doorzetten, zoals hij bij Ajax en Psv prijzen pakte.
Mara als hij de club verlaat laat hij een totale chaos achter. Plus dat als er een grotere club komt, is Koeman weg. Alles voor het geld

tjonge lees het net(laat ja) en dacht gelijk al, ja ajax is gebeurd . ja gebeurd sportief nu definitief bestuurlijk was het al jaren gebeurd. geef ze allemaal maar een seizoen kaart met geld toe het komend seizoen (komende 10 jaar zowiezo) is gebeurd. het gezang niets in amsterdam is van een blijfend karakter. wie of at moet ajax redden ?? niets en niemand meer , laatse jaren waren het steken in het hard , dood het alsjeblieft nu maar , het is gewoon voorbij nu......... Rip 2009 eens is het voorbij , nooit meer de meer nooit meer de echte 433 nooit meer de topscorer nooit meeer een europese prijs nooit meer aanvallend en dominerend voetbal, en van gaal je doet er verstandig aan, stoppen op je hoogtepunt, en koeman heel veel succes in de cl, en ja zelf feye mag kampioen worden het nieuwe seizoen ik heb het helemaal gehad

Geweldig goede keus

Ja Koeman, deze kans moet je pakken. Die trein naar Alkmaar komt maar 1 keer voorbij. En ja, dit is sarcastisch bedoeld. Toch hoop ik voor Az dat hij het goed zal doen daar.

Ik ben bang dat we A Z alvast kunnen afschrijven als titelkandidaat voor komend seizoen. Koeman zal door alle te verwachten transfers een nieuw elftal moeten opbouwen en dat is in het verleden niet bepaald zijn kracht gebleken. Maar ik hoop dat ik ongelijk krijg en dat A Z komend jaar met Twente, Ajax, Psv en Heerenveen en/ of Groningen om de titel gaat strijden!

18 mei 2009 om 02:52

mag ik jouw glazenbol even lenen, heb hem effe nodig .....

rs

Ik snap eigenlijk niet waarom iedereen Koeman hier zo afbrandt, en denkt dat Az een domme keuze heeft gemaakt. Het enige dat ik kan verzinnen is pure rancune, en kortzichtigheid.
Want zowel bij Ajax als Psv is hij natuurlijk niet lekker weggegaan. Zijn Cv ziet er echter spik en span uit. Hij is de laatste trainer die kampioen is geworden bij Ajax, is bij Psv kampioen geworden en verliet Psv toen ze bovenaan stonden in de eredivisie. Verder heeft hij zowel met Ajax, Psv en Benfica overwinterd in de Championsleague, en dat is een prestatie die voor deze ploegen erg bijzonder is. Natuurlijk is hij bij Valencia geflopt, maar zelfs daar heeft hij beslag weten te leggen op een prijs, want hij heeft daar de beker gewonnen. De reden dat hij bij Valencia geflopt is, is dat Koeman geen opbouwtrainer is, maar een trainer die met een gevestigd team op de korte termijn voor succes kan zorgen. Bij Valencia was het echter éã©n grote puinhoop, en Koeman is er de man niet naar om dan de boel te reorganiseren en weer op de rails te krijgen.
Koeman moet het van andere kwaliteiten hebben. Hij is tactisch sterk, en weet wat er van zijn ploegen gevraagd wordt op Europees topniveau.
Het mooie is dat Az kampioen is geworden, en een ingespeelde ploeg heeft. Het manco van Az is dat de selectie haast geen spelers herbergt die Chamionsleague-ervaring hebben. Zoals ik al zei kan Koeman ingespeelde ploegen naar succes leiden, en weet hij wat er gevraagd wordt van een team op Europees topniveau. Omdat hij over deze kwaliteiten beschikt, is hij in mijn ogen de meest geschikte kandidaat om het takenpakket van Van Gaal ver te nemen. Hij kan het succes in de competitie continueren ( ze strijden met Koeman gewoon weer mee om het kampioenschap), en kan voor een stunt zorgen in de Championsleague(hij kan het gebrek aan Cl- ervaring in het team compenseren met zijn tactisch inzicht, want hij weet wat het topniveau inhoudt).
Koeman is inderdaad geen bouwer, maar een coach die op de korte termijn succes boekt. Dat is precies wat Az nodig heeft.

Ow ow ow, wat een pijnlijke keuze!

Positief:
- geeft jonge spelers de kans.
- slaagt er in om een ploeg bijeen te houden
- houdt meestal vast aan een basis door hemzelf gekozen waardoor spelers vertrouwen krijgen.
- kan met verschillende culturen omgaan

Negatief:
- dramatisch aankoopbeleid
- kan geen eigen team opbouwen
- als een ploeg in een dip komt slaagt hij er nooit in daar weer bovenop te komen, niet bij ajax, niet bij Psv (psv had hij ongelooflijke mazzel. Ik sta nog steeds versteld.) en niet bij Valencia.
- lijkt vaak een te los beleid te voeren. Spelers voelen zich er goed bij, maar ogen ook vaak te gemakszuchtig.

Neutraal: (dit kan als positief of negatief worden beschouwd, maar is afhankelijk van meningen)
- gooit vaak jonge spelers in het diepe
- traint heel erg veel op dode spelmomenten (de sleutel van zijn succes bij Psv).


Als Az het team bijeen kan houden dan zie ik hem nog wel de lijn doortrekken. Maar over 2-3 jaar max zit daar weer een andere trainer. En een ontslag zie ik nu al aankomen. Maar goed, das ook wel te verwachten als je zijn Cv bekijkt. Wie weet breekt hij hier met de trend.

nou dat wordt dan spannend volgend jaar voor het kampioenschap, onder Koeman gaat Az zeker minder punten pakken zeker met zware Cl verplichtingen, verder zal bepalend zijn wat wordt verkocht/gekocht deze zomer, en zal de nivilering zich verder doorzetten (twente en heerenveen komen eraan...); Ajax en psv missen broodnodige Cl inkomsten, zal gaan tussen Az,ajax,psv,twente en heerenveen. Ik zet mijn geld op Twemte mits ze de ploeg op nivo kunnen houden. Het rommelt te veel bij Ajax, en dat is een garantie voor matige prestaties.

Ronald succes in ieder geval

Pff wat een hoop onzin reacties zeg.
Koeman is gewoon een hele goede coach en az mag blij met hem zijn.
En over zijn aankoopbeleid blijft het wel een trainer. Zegt wat ie wil en de scouts en Td die regelen de rest dus die komen met opties en daar mag ie dan uit kiezen dus schuif niet alles in de schoenen van koeman.(zo was het ook bij Ajax)
Bij ajax is de hele structuur gewoon verot waardoor geen 1 coach zal slagen als ze dat niet mogen veranderen.
Az wordt er alleen maar beter van weer zo'n goede coach te halen en dat doet Az al jaren goed onder leiding van Scheringa.
Maar er moet niet meteen verwacht worden dat Koeman wel weer even kampioen zal worden of doorbreekt in de Cl.
Dat zal ook niet de doelstelling zijn voor Koeman.
Als het team compeet blijft maakt ie een kans anders niet omdat Az al jaren alleen maar talenten koopt dus dat zal onder Koeman echt niet veranderen.(daar is scheringa veel te slim en zakelijk voor)
Az moet gewoon weer voor de top 3 gaan en hopen op een stuntje in de Cl.
Als dat lukt heeft Koeman het goed gedaan.

Ik als Ajax fan vind het jamer dat Koeman deze keus heeft gemaakt nu maar hopen op Foppe of Co ook al gaat het Ajax spelletje er dan aan (mischien maar goed ook)

Peace

hoezo rommelt het nou weer bij ajax?? dat make jullie ervan dat het zo rommelt.. Tuurlijk gaat het wat minder. maar het is nou niet zo dat de paniek toegeslagen is. van basten is op een nette manier weggegaan en besefte dat hij meer had moete bereiken met het team wat ie onder zich had, maar was gewoon nie gelukt..
En nou rustig op zoek naar een geschikte opvolger...adriaanse zou alsnog wel mooi zijn!!

Koeman zit goed in Alkmaar. Lekker dicht bij huis. Az heeft een goeie selectie dus hij kan voor de prijzen meedoen. Plus het feit dat ze de Cl in gaan.
Tuurlijk hoopt hij Barcelona te treffen dat wil iedereen toch wel zien. Koeman tegen Barcelona met Az.

gelukkig heeft az koeman genomen dan gaat ie in iedergeval niet naar ajax, was er al bang voor dat ajax koeman zou nemen

18 mei 2009 om 07:40

Nou ben ook erg blij dat hij niet naar Ajax komt. Ik was alweer bang dat Yakubu weer zijn eerste aankoop zou worden. Ook komen er overal waar hij komt conflicten, herinner me de middelvinger van Sneijder nog en ook vdv was geloof ik nier erg gelukkig onder Koeman want Koeman vondt dat ze niet samen in 1 elftal konden spelen. ook het voetbal was niet om aan te zien het 2e kampioenschap werd ook nauwelijks gevierd omdat het met laf voetbal was behaald. Ook bij Valencia kwam hij in conflict met dragende spelers dus hou mijn hart vast voor de Az supporters. Maar goed wie weet heeft hij weer veel bijgeleerd en doet hij zaken nu anders.

Is het geen tijd voor een Pol?

Ik zelf vind het helemaal niets dat Koeman de coach van Az gaat worden. Was van plan een seizoenkaart te gaan halen. Nu dus niet. Koeman is eerder een afbreker dan een opbouwer coach

18 mei 2009 om 08:13

Hoezo een seizoenkaart halen? Er is een wawchtlijst van vele jaren. Gelukkig maar want successupporters zoals jij kunnen beter wegblijven. Koeman is in de huidige situatie egwoon de beste keuze. kan rustig voortboorduren op het fundament van een stevige organisatie.

ik ben benieuwd wat koeman er van brengt bij az

mij lijkt koeman een goeie keus goed zo az

goeie keus van az hopelijk kan hij van gaal overtrefffen. als er dit jaar geen spelers vertrekken en een gungstige loting krijgt in de cl kan az ver komen in europa

az haalt een cariere tikker als een spaan sub/top-club voor koeman staat is die weer,
vertrokken hopen voor hun dat die hun verwachtingen gaat waarmaken

Het lijkt me een loodzware klus om nu bij Az in te stappen. het is welhaast onmogelijk om het beter te doen dan je voorganger, hoewel, als ze de selectie enigszins bij elkaar kunnen houden, Az natuurlijk wel titel favoriet is.

Gezien zijn verleden kun je er meer op vertrouwen dat hij Az goed laat presteren in de Cl dan in de competitie. Hij presteerde immers goed met Ajax, Benfica en Psv in de Cl.

Maar zijn recente prestaties in de reguliere competitie zijn niet imponerend. Ten onrechte kampioen met Psv en Valencia zakte door zijn hoeven in de competitie na Koeman's komst.

Maar bij mijn club heeft hij het uitstekend gedaan. Helaas voor hem heeft hij de credits pas later gekregen, toen het helemaal niet meer zo vanzelfsprekend werd dat Ajax kampioen werd. Integendeel.

18 mei 2009 om 20:34

Kijk, 2 titels bij Ajax en 1 bij P S V, bekers bij de nederlandse clubs zowel als met Valencia. Valencia was al een puinhoop toen Koeman kwam en hij heeft het niet echt beter kunnen maken maar toch nog de Beker gepakt.
Met Benfica werd hij toch 2e achter Porto.

Kortom, er zijn weinig Nederlandse trainers die zo goed hebben gepresteerd.

En idd, de Ajaxsupporters zouden hem wel eens dankbaarder mogen zijn voor de laatste grote successen.

Bij A Z staat een strakke organisatie waar de taken duidelijk zijn afgebakend. Brands doet de transfers / stelt een speler voor en Koeman mag die goed of afkeuren.

Louis van Gaal heeft ook geen eigen spelers gehaald. Alleen hij voerde wel een persoonlijk gesprek met die spelers om er achter te komen of hij met die speler kon werken.

Daarom denk ik dat Koeman misschien wel eens goed kan functioneren in Alkmaar.

Yes,, hebben wij (ajax) Die prutser niet

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren