Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Amrabat zag beelden: ‘Karim stak zijn vingers in mijn mond, vieze vingers’

Laatste update:

Nordin Amrabat liep in de wedstrijd tussen Marokko en Iran (0-1) een hersenschudding op, maar stond tegen Portugal (0-1) weer aan de aftrap. De 31-jarige aanvaller kan zich niks herinneren van het voorval waarbij hij een hersenschudding opliep en zag later de beelden terug. Dat was ‘geen pretje’, zo vertelt hij tegenover De Telegraaf.

“Ik wilde nog doorvoetballen, maar zelfs daar weet ik niets meer van”, zegt Amrabat. Hij vindt de kritiek die de medische staf van Marokko te verduren kreeg niet terecht. “De dokter heeft me daarna op het veld behandeld en hij gaf wat tikjes in mijn gezicht, sproeide wat water over me heen, maar verbood me om terug het veld in te lopen.”

“Ik zag achteraf op de beelden dat mijn medespelers mij op mijn zij legden, ik geloof dat Hakim (Ziyech, red.) mijn benen omhoog hield en Karim (El Ahmadi, red.) stak zijn vingers in mijn mond. Zijn vieze vingers, haha. Nee, alles om te voorkomen dat ik mijn tong zou inslikken”, vervolgt de aanvaller, die bevestigt dat hij een hersenschudding heeft opgelopen. “Verder viel op de scan niets te zien wat het onverantwoord maakte om tegen de Portugezen te spelen.”

“Naast het advies van de dokter heb ik even gegoogeld wat de gevaren waren en of ik op de lange termijn geen hinder zou ondervinden van het spelen met een lichte hersenschudding”, aldus Amrabat. Hij begon met een helm aan de wedstrijd, maar gooide die al snel af. “Dat ding was zo heet, ik zweette zo erg dat het me echt hinderde en daarom heb ik hem al in de eerste helft afgedaan. Ik moest alleen uitkijken dat ik geen klap op mijn kop zou krijgen.”

Vind jij het logisch dat Nordin Amrabat speelde tegen Portugal?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat een strijder. Voorbeeld voor velen

21 juni 2018 om 10:45

Strijden en onverantwoord handelen liggen wel dicht bij elkaar.

21 juni 2018 om 10:57

Totaal geen voorbeeld, echt een totaal verkeerd voorbeeld voor de jeugd dit. Onverantwoord en onbezonnen. Ik reken dat die Amrabat zelf niet eens aan, ik snap best dat die jongen er alles voor over heeft om te spelen op een WK. Ik reken dit de medische staf van de Marokkaanse bond aan én Fifa dat die nog geen reglementen en protocollen hebben in verband met dit soort blessures.

21 juni 2018 om 11:14

Nou hij leeft nog, heeft verder niks opgelopen, was na afloop prima in staat de pers te woord te staan en speelde bovendien een uitstekende wedstrijd. Dan ben ik toch wel benieuwd waar iedereen uit op kan maken dat hij niet gespeeld zou mogen hebben? Want ik heb sterk heb vermoeden dat ze voor veel mensen alleen gaat om het feit dat het Marokko is.

21 juni 2018 om 11:22

"want ik heb sterk heb vermoeden dat ze voor veel mensen alleen gaat om het feit dat het Marokko is."

Waar komt jouw vermoeden vandaan, als ik vragen mag?

Verder, dat hij, ogenschijnljik, 'niks opgelopen heeft', nog leeft en na afloop met de pers kon praten dat zegt in mijn ogen dat je waarschijnljik niets weet over hersenschuddingen en de gevolgen op middellange en lange termijn. je riskeert blijvende en structurele hersenschade. Hersenatrofie, langdurige neurologische en psychische klachten kunnen het gevolg zijn. Vroeger dacht me dat dit gevaar alleen dreigde bij matige of zware hersenschuddingen, maar inmiddels weten we dat lichte hersenschuddingen hetzelfde effect kunnen hebben. Daar krijg je dus, als je zo lichtvaardig ermee omgaat als Marabat, later heel erg veel problemen mee krijgen.

Dus dat hij er gisteren en vandaag normaal leek te zijn, dat zegt dus niets over de langere termijn gevolgen.

21 juni 2018 om 11:26

Hoezo nou weer alleen omdat het Marokko is?! Voor als het je nog niet opgevallen was: een heel groot deel van Nederland heeft juist het beste met Marokko voor he vriend? Anyway, ik snap van de speler zelf ook dat hij wil spelen maar hoofdblessures worden normaliter erg serieus genomen. Je zag aan die jongen dat hij echt even van de wereld was. Normaal staat er dan 10 dagen rust houden voor, in Nederland, in Marokko, in Amerika of in Fiji, dat maakt verder helemaal niet uit. Geen idee waar die slachtofferrol ineens weer vandaan komt?

21 juni 2018 om 11:42

@constant kante
Ben je een dokter?
Je loopt gewoon te speculeren zonder enige kennis en zonder enige dossieskennis maar trekt de conclusie dat hij een slecht voorbeeld is. Waar is dat op gebaseerd zonder enige dossierkennis van Amrabat?
Marocberkane heeft gewoon gelijk. Je loopt gewoon bevooroordeeld te kletsen uit je nek zonder enig objectief bewijs.
Maar ondertussen Amrabat wel zwart maken. Haha lachwekkend.

21 juni 2018 om 11:46

Je hebt toch zelf ook wel al die blije reacties gezien vanuit heel Nederland, zowel na het verlies tegen Iran als gisteren. Mensen kunnen het niet opbrengen om normaal inhoudelijk op een voetbalwestrijd te reageren, maar moesten daar van alles en nog wat bij halen. En ondanks dat ik dacht dat ik wist hoe de situatie in Nederland was, schrok ik daar toch wel van.
En dan vraag ik me ook af waarom iedereen zo bezorgd zou zijn om een mogelijke blessure bij Amrabat?

21 juni 2018 om 11:59

Er zijn anders heel veel Nederlanders die het ze keihard gunde. Er is links en rechts ook gewoon hoog van de toren geblazen, hoort er allemaal bij, maar hoe hoger je in de boom gaat zitten, hoe harder je kunt vallen. Ik vind het jammer, vond ze aardig voetballen, vechten voor iedere bal, dat zie ik wel graag.

21 juni 2018 om 11:59

@bombanera99 - het is niet zomaar af te doen als onzin wat Constant Kante verkondigd hoor. Mijn schoonzus heeft jaren geleden ook een hersenschudding verwaarloosd door niet voldoende rust te pakken toen het nodig was. Daar heeft ze nog altijd last van. Als er bij Amrabat een hersenschudding is vastgesteld is het gewoon hoogst opmerkelijk dat hij aan de start van deze wedstrijd is verschenen. Vanuit Amrabat z'n optiek snap ik het nog wel, want hij heeft natuurlijk de wil om te spelen op het WK, maar vanuit medisch oogpunt snap ik er geen zak van (en nee, ik heb ook geen inzage in zijn dossier gehad, maar dat lijkt mij ook niet nodig als een hersenschudding wel is vastgesteld)..

21 juni 2018 om 12:00

Dus je moet een dokter zijn om zoiets te mogen zeggen? Constant_kante heeft gewoon gelijk. Ik studeer neuro- en farmaceutische wetenschappen en een hersenschudding waarbij geheugenverlies betrokken is geweest, kan zware hersenschade en hersenatrofie tot gevolg hebben. Maarja ik ben geen dokter dus ik zal wel onzin praten.

21 juni 2018 om 12:24

"je loopt gewoon bevooroordeeld te kletsen uit je nek zonder enig objectief bewijs. Maar ondertussen Amrabat wel zwart maken. Haha lachwekkend."

Ik kan uitstekend leven met het feit dat jij vind dat ik 'bevooroordeeld nog wel) uit mijn nek klets. Meningen verschillen nu eenmaal.

Maar dat ik 'amrabat zwart maak' is een buitengewoon treurig bewijs dat je mijn bijdrage kennelijk helemaal niet gelezen hebt. Ik maak Amrabat nergens zwart, ik maak de Marokkaanse bond (en hun medische staf) zwart én ik ageer tegen de Fifa dat die nog geen protocol hebben voor hersenschuddingen. Overigens, maar dat heb ik vandaag in deze discussie nog niet gesteld, ik kan jou en iedereen hier garanderen dat over een tig aantal jaar het koppen van een bal verboden gaat worden. Eerst bij de jeugd, daarna ook in het totale voetbal, vanwege de ernstige risico's die aan het koppen van een bal verbonden zijn. Maar daar moeten we nog even op wachten.

Dus, fijne vriend, dank voor jouw mening maar ik voel me totaal niet aangesproken. Ik maak Amrabat totaal niet zwart, ik snap volledig dat die jongen wil spelen op een WK. Maar de artsen hadden hem in bescherming moeten nemen. Dát is mijmn kritiek. En als je daarop nog wilt reageren, heel graag maar ik ga niet meer in op kritiek op dingen die ik niet zeg.

En voorat je het over die boeg gaat gooien, mijn kritiek op de medische staf van de Marokkaanse voetbalbond, doordat ze Amrabat niet hebben verboden te spelen wat ik onverantwoord vind, staat niet gelijk aan wat voor kritiek dan ook op de stand van de medische wetenschap in Marokko op dit moment. Want dáár is helemaal niks mis mee. Wel met de arts van de bond dus.

21 juni 2018 om 12:27

Marocberkane, ja ik heb er wat gezien ja. Maar ik heb meer reacties gezien dat Marokko veel pech had tegen Iran en meer had verdiend tegen Portugal. Zoals er ook genoeg Marokkanen waren die het hilarisch vonden dat Nederlamd er niet bij was, die heb je er ook bij, betekent niet dat dat de standaard gedachtegang is toch?

21 juni 2018 om 12:31

marocberkane

"je hebt toch zelf ook wel al die blije reacties gezien vanuit heel Nederland, zowel na het verlies tegen Iran als gisteren. Mensen kunnen het niet opbrengen om normaal inhoudelijk op een voetbalwestrijd te reageren, maar moesten daar van alles en nog wat bij halen."

Dit beeld herken ik niet. Sterker, in Nederland maak ik eigenlijk alleen mensen mee die het onwijs leuk vinden dat Marokko meedoet en, zeker bij gebrek aan deelname van oranje, Marokko daardoor hebben omarmd. Er zullen vast mensen 'blij' zijn met het verlies van Marokko, maar ik vind het wat ver gaan om bij een reactie waarin ik inga op een concreet topic, die hersenschudding van Amrabat, meteen beticht te worden van 'vooringenomenheid' of zoiets. Ik snap stiekum ook wel een beetje dat je kennelijk iets op mijn projecteert, dus in die zin ben ik niet boos op je of zoiets. Alleen zou ik het wel fijn vinden als je gewoon eerst even checkt of je gevoel in dat opzicht wel juist is.

Ik ben wat dat betreft waar het dit punt aangaat gewoon bezorgd om het welzijn van die speler. Het is een voormalig Psvér. Niet dat dát persé uitmaakt, als het Ziyecy was overkomen had ik exact hetzelfde gezegd, maar waarom zou ik dan niet 'bezorgd' kunnen zijn?

21 juni 2018 om 12:34

thucan

Is exact mijn ervaring.

Het zal best zo zijn dat er hier in een koffiehuis in Loosduinen smalend is gedaan over die 'blauwen' en dat ze een hekel hebben aan Marokkanen, maar mijn algemene indruk is dat verreweg de meeste mensen gewoon symapthiek staan tegenover het Marokkaanse voetbal en het de Marokkanen totaal niet misgunnen.

Dat mensen die PVV stemmen nu ook zitten te lachen omdat Marokko uitgeschakeld is, daar zou ik me als Marokkaan niet heel erg druk om maken. Je weet wat je hebt aan dat soort mensen.

21 juni 2018 om 12:36

Real_amsterdam

Mijn vader zei vroeger altijd 'ik hoef geen dokter te zijn om te weten dat lepra een erge ziekte is. Waarop mijn moeder dan weer zei: 'nee klopt, maar het helpt wél'.

Nou zoiets dus ongeveer.

21 juni 2018 om 12:37

Wat een onzin zeg!
Jammer dat je er van alles zelf bijhaalt.
Veel waren voor Marokko juist omdat er veel Nederlanders in zaten en omdat ze best een goed team hebben.

En ja sommige waren niet voor Marokko ,welkom bij het voetbal.

21 juni 2018 om 12:43

Marocberkane

Ik ben het toch wel met Sanderkoevoets en Constant Kante eens hoor.
Ik zie om mij heen juist heel veel Nederlanders die toch wel een zwak voor Marokko hadden. Niet in de laatste plaats omdat daar toch wel een paar van 'onze' spelers in spelen! Daarnaast heeft Marokko qua spelbeeld 2x onterecht verloren.

Daarnaast: ik vind dat je er vanuit mag gaan dat op dit niveau er een medische staf rondloopt die weloverwogen beslissingen kan nemen over het wel of niet verantwoord zijn of een speler met een lichte hersenschudding mag spelen.

Ik ben geen arts en mijn 'common sense' zegt dat het niet verstandig is, maar zij zullen het toch wel weten?!! Van Amrabat begrijpt iedereen wel dat als hij van de medische staf groen licht krijgt, hij wil spelen op een podium als het WK.

21 juni 2018 om 12:48

"ik ben geen arts en mijn 'common sense' zegt dat het niet verstandig is, maar zij zullen het toch wel weten?!! Van Amrabat begrijpt iedereen wel dat als hij van de medische staf groen licht krijgt, hij wil spelen op een podium als het Wk."

Het is een bekend gegeven dat een clubarts zich altijd in een soort spagaat bevindt wat betreft zijn functie én het feit dat er daarnaast ook nog een clubbelang is. Vrij vertaald, het is echt wel bekend dat artsen die normaal gesproken een speelverbod zouden (moeten) opleggen daar weleens de hand mee lichten omdat ze onder druk gezet worden vanwege die andere belangen. En niet iedere arts is tegen die druk bestand.

Vergeet niet dat de Belgische dokter Martens, die de geblesseerde enkel van Van Basten behandelde, groen licht gaf aan Cruijff om Van Basten op te stellen voor een belangrijke Europa Cup wedstrijd tegen Malmo. Door regen was het veld die avond enorm nat en zwaar en op die avond heeft Van Basten zijn enkel voor de rest van zijn carriere vernaggelt, zoals hij dat zelf zei. Uiteindelijk moest Van Basten veel te vroeg op zijn 30e stoppen.

21 juni 2018 om 13:35

Het is goed afgelopen, maar voor het zelfde geldt loopt het helemaal verkeerd af. Met dit soort dingen kan je er beter aan de veilige kant naast zitten. Uiteindelijk is het ' maar' voetbal en is de gezondheid van die jongen belangrijker. Natuurlijk wil hij zelf graag, juist daarom moet je hem tegen zichzelf in bescherming nemen.

Heeft toch niets te maken met Marokko man, zat mensen in Nederland (mij inclusief) gunden het die jongens van harte. Niet in de laatste plaats omdat we er binding mee hebben door de jongens uit de Eredivisie. Zelfs best wat bekende Nederlanders die openlijk hun steun voor Marokko uitspraken. Uiteraard heb je er ook wat kneuzen tussen zitten die het je niet gunnen, maar zo heb je dat bij ieder volk.

21 juni 2018 om 13:28

Voorbeeld voor iedereen voor hoe het absoluut _niet_ moet.

Totaal onverantwoord en schokkend dat de coach/med. staf en Fifa toe stond dat Amrabat weer mocht spelen.

21 juni 2018 om 14:56

Voorbeeld? Als hij tegen zijn hoofd was geschoten was hij verder van huis geweest. Met misschien wel blijvende hersenschade tot gevolg. Ik vindt deze beslissing om hem te laten spelen zeer dom.

Wat een vechter is deze jongen. Speelde bovendien ook echt een geweldige wedstrijd tegen Portugal. Was voor mij echt de MOTM. Ik hoop hem nog eens in de Eredivisie te kunnen bewonderen.

21 juni 2018 om 11:51

Ja ik heb enorm van hem genoten, hij is de echte aanjager van dit team en is daar toch wel een grote meneer geworden. Elk team zou zon jongen er toch bij willen hebben.

21 juni 2018 om 13:51

Ja en nee.. Hij was onverzettelijk maar zoals altijd eigenlijk wel (zeker afgelopen seizoen bij Leganes) spel vertragend en kan nooit een bal in 1 keer voorgeven. Verder speelde hij een uitstekende wedstrijd, alleen van een rechtshalf mag je toch verwachten dat ie ballen voor de pot gooit vind ik. Zelfs als ie een kans kreeg wachtte hij op een Portugees terwijl hij hem zo voor kon geven

Lekker vertrouwen in je medische staf als je daarna even gaat googlen of je wel kunt spelen en wat voor consequenties dat kan hebben..

21 juni 2018 om 10:53

Wat een onzin. Heeft helemaal niets met vertrouwen in de staf te maken. Gewoon een kwestie van goed ingelicht willen zijn, ik vind het juist zeer verstandig om ook zelf te bekijken wat eventuele consequenties kunnen zijn, meerdere invalshoeken enzo.

21 juni 2018 om 11:00

"gewoon een kwestie van goed ingelicht willen zijn"

En dan ga je dus googlen??? Enig idee hoeveel onzin en regelrechte prietpraat er op Internet staat? Medische vragen oplossen door te googlen is ongeveer net zoiets als de etiketten van tien potjes met medicijnen verwijderen en daarna lukraak een potje open maken om de medicijnen te slikken. 'het zijn medicijnen, dus het zal wel goed komen',..... Buitengewoon onverstandig en zeer onverantwoord!

Als je je goed wilt laten inlichten, dan vraag je een second opinion. Bij een bevoegde en gespecialiseerde arts!

21 juni 2018 om 11:47

@constant
Ik heb nu al 2 reacties van je gezien. Als er hier iemand prietpraat verkondigt zonder enige vorm van dossierkennis dan ben jij het wel.
Zelfs al had hij een 2nd opinion gehad dan nog zou een normaal mens op internet gaan zoeken wat het precies inhoudt. Zelfs bij een 3rd opinion. Verder weet je ook niet of er een 2nd opinion is geweest maar trek je de conclusie al dat die er niet geweest is.
Je loopt gewoon onzin te verkondigen puur en alleen uit je bevooroordeelde agenda.

21 juni 2018 om 12:33

Wat is dat telkens met die dossierkennis.. Interessante is dat in het artikel word gesproken van een hersenschudding. Daar wordt op gereageerd, dus hebben we enige dossierkennis. Namelijk er is een hersenschudding geconstateerd. Vervolgens geeft Constant aan welke gevolgen het kan hebben om vervolgens een activiteit te gaan doen waarbij er kans is waarbij je hoofdschade oploopt, vlak na constatering van een hersenschudding. En jouw reactie is prietpraat. Goed gefundeerd ook, sterke argumentatie vervolgens waarin je weerlegd dat er geen kans is op hersenastrofie of andere gevolgen.
En waar jij een bevooroordeelde mening ziet, ben ik je kwijt. Het is begrijpelijk dat Nordin wilde spelen, maar gezien de belangen tussen gezondheid en voetbal wellicht niet de verstandigste. Hopelijk zal hij er niets aan overhouden, dat zal de toekomst uitwijzen, want ook ik heb geen medisch dossier of scans van dhr Amrabat in mijn bezit.

21 juni 2018 om 13:10

Bombanera

"je loopt gewoon onzin te verkondigen puur en alleen uit je bevooroordeelde agenda."

Dat ik onzin verkondig (en dat op Internet daarentegen de juiste medische informatie zou staan), vind ik verder uitstekend en kan ik prima mee leven.

Maar laat mij eens zien op basis waarvan en welke uitspraken van mij, jij opgemaakt hebt dat ik een 'bevoroordeelde agenda' zou hebben? Want dat blijkt verder nergens uit je teksten.

In je eerder bijdrage zei je ook al dat ik 'amrabat aan het zwart maken ben;'. Nou, dat vond ik al een hele merkwaardige conclusie, want in mijn tekst staat heel duidelijk te lezen:
"ik reken dat die Amrabat zelf niet eens aan, ik snap best dat die jongen er alles voor over heeft om te spelen op een WK. Ik reken dit de medische staf van de Marokkaanse bond aan én Fifa dat die nog geen reglementen en protocollen hebben in verband met dit soort blessures."

Oftewel, nee ik maak Amrabat niet zwart! En kennelijk lees je niet. Waarom reageer je dan op mijn reactie eigenlijk? Hoe dan ook, ik neem aan dat je wilde suggestie van mijn 'bevooroordeelde agenda' op exact hetzelfde principe berust. Nergens op dus. Als je niet meer reageert en uitlegt hoe je daar dan wél bij gekomen bent, dan zie ik dat als bevestiging van jouw kant.

21 juni 2018 om 13:16

Balletjeterug

"wat is dat telkens met die dossierkennis.."

Nou, op zichzelf is dat als argument best te begrijpen. Mensen willen inderdaad nogal eens reageren uit de heup en zomaar wat dingen roepen, zonder details te kennen of daar een redelijke inschatting van te kunnen maken.

Maar zoals jij zelf ook al aangaf, hier staat vast dat een hersenschudding vastgesteld is. Nou, wat je zegt, over de gevaren daarvan vallen in zijn algemeenheid, zoals ik dat ook exact heb gedaan, wel wat dingen over te zeggen. En daarbij reageerde ik op de reactie van Marocberkane, die stelde van 'ach, niks mis mee, hij heeft gewoon gespeeld, prima gedaan, niets te zien, etc. ' Ik snap die reactie van Marocberkane eigenlijk ook heel goed. Hij heeft in wezen nog gelijk ook. ER is nu niets aan Amrabat te zien. Maar dat maakt dus niet dat het dus niet gevaarlijk was om te spelen. En dat maakt ook niet dat de lange terijn effecten nu eenmaal erg gevaarlijk zijn.

Wat ik al zei, als je straks ernstige neurologische problemen krijgt, concentratieverlies, spraak, geheugen, motoriek, hoofdpijn, zelfs je karakter en je psychische welbevinden kunnen beinvloed worden. Dat vind ik nogal wat om zomaar even weg te doen met 'ja wat lul je nou, jij kent het dossier niet'.

21 juni 2018 om 13:38

Precies. In eerste instantie kan je aan de buitenkant niet zien dat er iets mis is.

Maar zie bijv. dit:
en.wikipedia.org/wiki/Second-impact_syndrome

Heeft uiteindelijk toch wel goed uitgepakt, veruit de beste op het veld bij Marokko. Speelde Guerreiro helemaal kapot, zowel op fysiek als op snelheid. Zelf zou ik dat risico nooit hebben genomen, 5 dagen na een hersenschudding spelen is nog best wel gevaarlijk.

De behandeling was dus klapjes-water-wisselen en Google. Maar hij herinnert zich niets meer?
Spelen met je leven en toekomst, vele onderzoeken van en die zijn allemaal glashelder.
Lijkt me niet dat hij onvervangbaar is en hij zei zelf dat ie zware benen had en sneller moe was.
Aan alle kanten dus dom en onverantwoord.
Heeft niets te maken met nationalistisch gemotiveerde ‘inzet’.
Enfin, we zien uiteindelijk wel wat de consequenties zijn. Beter voor hem dat ze naar huis gaan.

21 juni 2018 om 10:56

Goh, wat tof dat je erbij bent geweest, omdat je de gehele behandeling blijkbaar kent! Daarnaast, voor welke dokters praktijk ben jij werkzaam? Ben wel benieuwd .

21 juni 2018 om 11:08

De medische baas (Een hoog aangeschreven Belgische dokter) van de FIFA heeft in een statement de behandeling afgekeurd en nadrukkelijk benadrukt dat er een algemene richtlijn is voor dit soort hoofdletsel.

21 juni 2018 om 11:20

In die richtlijn staat dat bij vermoeden van een hersenschudding er 3 minuten op het veld onderzocht mag worden. De arts van Marokko gaf aan dat ze direct doorhadden dat er sprake was van een hersenschudding en daarom niet de volle 3 minuten nodig hadden. Bovendien lag Amrabat sowieso al buiten het veld, omdat het incident buiten de lijnen had plaatsgevonden.
Verder stond er in dat betreffende speler direct gewisseld moet worden. Ook dat is gebeurd; Zoals we allemaal hebben kunnen zien is hij vervangen door zijn broertje.
Ten slotte moet de speler meteen naar het ziekenhuis worden gebracht voor verder onderzoek. Amrabat is nog tijdens de wedstrijd naar het ziekenhuis gebracht en heeft daar 24 uur doorgebracht.

21 juni 2018 om 11:45

Je kan niet direct door hebben of er een hersenschudding is of niet en zeker niet met hoe het getest is. Verder zie ik dat je in een eerder post gelijk in de Marroko-slachtofferrol kroop dus ga ik verder niet meer reageren.

21 juni 2018 om 13:17

Een hersenschudding is pas om een scan te zien. Dat kun je niet langs het veld vaststellen.

21 juni 2018 om 13:31

Nee niet vaststellen, maar je kunt toch wel een vermoeden hebben. Er zijn meerdere symptomen die kunnen wijzen op een hersenschudding. Hij is toch ook gewoon naar het ziekenhuis gebracht voor verder onderzoek?

21 juni 2018 om 14:28

Ja, precies! En ik ben met je eens dat de medische staf, op dat moment, natuurlijk heel verstandig is geweest door Amrabat niet terug het veld in te laten keren. En inderdaad, daarna is er in het ziekenhuis onderzoek gedaan waar de hersenschudding is vastgesteld.

Maar daar ligt mijn kritiek niet zozeer. Die ligt bij het punt waar Amrabat is toegestaan om te spelen. Dat besluit vind ik, gelet op de risico's, totaal onverantwoord.

Denk niet dat het verantwoord was om te spelen maar wat een strijder zeg. Met gepaste afstand de beste man aan de kant van Marokko. Die jongen van Dortmund had zijn handen vol aan hem.

Een gewonde leeuw, blijft een leeuw! Genoten van zijn passie en strijd gisteren. Een van de beste spelers op het veld.

@constant
Ik heb nu al 2 reacties van je gezien. Als er hier iemand prietpraat verkondigt zonder enige vorm van dossierkennis dan ben jij het wel.
Zelfs al had hij een 2nd opinion gehad dan nog zou een normaal mens op internet gaan zoeken wat het precies inhoudt. Zelfs bij een 3rd opinion.
Je loopt gewoon onzin te verkondigen.

wielrenners worden ook op de fiets gezet als ze enigszins weer kunnen fietsen, dus hij komt er wel overheen hoor, gewoon opstaan en verder gaan.

21 juni 2018 om 12:02

... of het verstandig is, dat is een ander verhaal..

Sorry, maar ik vond Amrabat erg slecht. Zowel tegen Iran als tegen Portugal. Hij kwam geen man voorbij, zijn acties lukte niet. Okee hij werkt hard, maar dat is niet de voornamelijkste taak van een rechtsbuiten!!

Die moet die bal voor kunnen geven op het hoofdje van de spits of hem lekker terug kunnen leggen op Hakim of een andere speler.

Jammer, had meer van hem verwacht als een van de dragende spelers van het Marokkaanse elftal.

On:

Onbegrijpelijk dat de medische staf groen licht gaf voor speeltijd. Bij een hersenschudding moeten mensen op zijn minst 10 dagen rusten. Dacht al gisteren bij mij zelf als hij voor de goal vrijkomt en hij kan hem vrij inkoppen. Doet hij het dan?

Als ik een premier leage club runde ergens onderdaan het linkerrrijtje dan wel bovenaan het rechterrijtje zou ik deze kerel direct contracteren. Wat een inzet, wat een mentaliteit, wat een drive! Klasse!

21 juni 2018 om 13:43

Hij staat onder contract bij Watford.

“verder viel op de scan niets te zien wat het onverantwoord maakte om tegen de Portugezen te spelen.”

Een hersenschudding is al reden genoeg om niet meer te spelen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren