Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Bij Ajax kun je in driekwart van de wedstrijden op 60 procent spelen'

Laatste update:

Davy Klaassen verruilde Ajax vorige zomer voor Everton, maar het Engelse avontuur van de middenvelder is tot dusver volledig mislukt. Bij the Toffees kwam Klaassen dit seizoen nauwelijks aan spelen toe en dat is voor René Meulensteen geen verrassing. De oefenmeester stelt dat het gat tussen de Eredivisie en de Europese topcompetities steeds groter wordt.

“Klaassen is het bewijs dat de stap van Ajax, PSV of Feyenoord naar de topcompetities alleen maar groter is geworden”, zegt Meulensteen, tot januari trainer van het Indiase Kerala Blasters, in gesprek met het Algemeen Dagblad. “Sorry hoor, maar in Nederland spelen we toch ook in een 'drollentempo'? Zo gek is het niet dat Klaassen het zwaar heeft gehad.”

“Bij Ajax kun je in driekwart van de wedstrijden op zestig procent spelen en nog winnen. Tja, dat is in Engeland even anders”, vervolgt de voormalig assistent van Sir Alex Ferguson bij Manchester United. “Daarom had ik hem liever bij een club als Napoli gezien. In Engeland is er één toverwoord: intensiteit. Qua inhoud, qua fysiek, qua omschakeling. Daar moet hij nu keihard aan werken om alsnog te slagen.”

Ben jij het met René Meulensteen eens?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

- Klaassen is het bewijs dat de stap van Ajax, PSV of Feyenoord naar de topcompetities alleen maar groter is geworden -

Selectief bewijs noem ik dat. Er zijn ook zat succesverhalen.

Ik kan ook zeggen: '' Sanchez is het bewijs dat de stap van Ajax naar de PL niet zo groot is''.

De 'grote' spelers van Ajax zijn toch allemaal wel redelijk succesvol geweest in de Pl:
- Suarez
- Eriksen
- Vertonghen
- Alderweireld
- Blind
- Sanchez

Alleen Klaassen heeft het tot nu toe nog niet gered.

Ook veel 'redelijke' spelers zijn naar de PL vertrokken en die deden het matig of slecht:

- Anita
- Siem de Jong

19 mei 2018 om 10:45

Ja, want Sanchez is opgeleid in de eredivisie...

Maar wel met je eens hoor, het falen van Klaassen zegt niets over de verhoudingen van de eredvisie en premier league.

De laatste succesverhalen van eredivisiespelers naar Engeland gingen allemaal naar de onderkant premier league; denk aan Propper en Locadia, en iets eerder mensen als Wijnaldum, Anita en Pieters naar Newcastle en Stoke. De clubs speelden allen dusdanig laag dat je tijd krijgt om je te ontwikkelen naar Engels niveau.

Aan de andere kant heb je Blind naar Man Utd, de Ajacieden naar the Spurs. Deze clubs spelen dusdanig hoog dat ze 75% van de tijd het spel maken, dan komt het ook veel minder op fysiek en intensitieit uit.

Klaassen heeft de pech dat hij naar Everton ging. Te groot om spelers veel tijd te geven zich te ontwikkelen, maar te klein om regelmatig het spel te maken. Dit resulteert in werkvoetbal, wat in Engeland erg hard werken betekent. Dat Everton een ongebalanceerde selectie heeft met 10 middenvelders en 0 fatsoenlijke spitsen helpt ook niet echt mee.

19 mei 2018 om 10:54

Gek genoeg zijn het allemaal buitenlanders die geslaagd zijn, toeval?

Dit heeft volgens mij alles te maken met mentaliteit en opvatting

19 mei 2018 om 10:54

Anita deed het toch wel aardig hoor. Er was een fase dat hij constant een goed niveau haalde.

Voor de rest wel met je eens hoor. Het talent van de voetballer icm een aantal specifieke kwaliteiten zorgen ervoor dat je slaagt op een hoger niveau. Sommige spelers komen in Engeland beter tot hun recht als in bijvoorbeeld Italië of Spanje. Heeft vrij weinig met een verschil in niveau te maken. Klaassen is gewoon bij de verkeerde ploeg terechtgekomen, en nu vooral bij de verkeerde trainer, maar ik zie hem bij een Italiaanse middenmoot prima tot z'n recht komen.

19 mei 2018 om 10:59

Alderweireld zat bij Atletico op de bank en werd door Koeman naar Southampton gehaald en herpakte zich.
Over Eriksen waren veel twijfels toen hij werd gekocht maar hij heeft die gelogenstraft.
Blind is bruikbaar maar meer een "utility" speler en zit vaker op dan bank.
Mephis nog een Nederlandse speler met wel een imposant physiek.heeft het ook niet.gered en begint nu langzaam te presteren.
Locadia heeft ook nog geen potten kunnen breken.
Redelijke spelers stuk voor.stuk maar geen top op Suarez na en Sanchez in de toekomst maar dat zijn geen Nederlanders net zo min als Vertonen, Alderweireld en Eriksen.

19 mei 2018 om 11:28

Suarez, eriksen, verthongen en alderweireld zijn allemaal jaren geleden vertrokken. Het gaat om de verhouding van nu. En Blind is niet echt geslaagd in Engeland als je het mij vraagt. Kijk naar Depay, flopte bij united volledig, nu speelt hij de sterren van de hemel bij Lyon.

19 mei 2018 om 11:30

@finalvoetbal

Je schrijft: "selectief bewijs noem ik dat. Er zijn ook zat succesverhalen".

Een zeer terechte opmerking. Een groot talent als Memphis redde het ook niet bij Manu en doet het bij een andere club ineens heel goed. Bij Davey Klaassen speelt natuurlijk ook mee dat de trainer die hem kocht en vertrouwen in hem toonde, er binnen de kortste keren uitvloog en diens opvolger nauwelijks naar hem omkeek. Zonder vertrouwen, krijgen zelfs de allergrootste spelers het moeilijk, lat staan een speler die daartoe niet behoort. En we moeten natuurlijk ook niet doen alsof alleen in NL het tempo en de wedstrijdintensiteit in vergelijking met GB veel lager ligt, dat geldt voor vrijwel alle andere competities. Davey Klaassen heeft zijn hele carriere nog voor zich en het is weer typisch Nederlands om hem na 1 mislukt seizoen meteen helemaal af te schrijven. Ook een latere stervoetballer als Wesley Sneider redde het niet bij Real Madrid en met hem is het later ook weer helemaal goed gekomen. Ook Di Maria wist het niet te maken bij Manu, terwijl dat ook niet bepaald een misselijke speler is. Spelers zijn ook maar mensen en maken in hun leven ook wel eens een verkeerde keuze.

19 mei 2018 om 12:42

Sneijder wel gered bij reaĺ, nog best belangrijk geweest daar. Ken je feiten!! Het is dat real destijds echt een koop club was en er allemaal wereldspelers werden aangetrokken. Kan je absoluut niet met klaassen vergelijken. As je blijft zeg, klaassen kan nix behalve als de dolle heen en weer rennen.

19 mei 2018 om 13:23

Robben hebben ze bij Real, net als Sneijder, ook voor een prikkie van de hand gedaan, zo ging dat in die tijd. Spijt dat ze daarvan hebben gehad!

19 mei 2018 om 13:53

@hugooost

Je schrijft: "sneijder wel gered bij reaĺ, nog best belangrijk geweest daar. Ken je feiten!!"

Of Sneijder wel of niet belangrijk is geweest, is subjectief en dus geen feit. Ik vind het allemaal nog wel meevallen, jij denkt daar kennelijk anders over. En natuurlijk kan je dat wel met Klaassen vergelijken. Ze waren immers van dezelfde leeftijd en niet al te succesvol bij hun eerste buitenlandse club. Voor Sneijder geldt dat m.i. ook, zijn verblijf bij Real is immers slechts tot 2 jaar beperkt gebleven, ook al heeft hij wel iets meer gespeeld dan Klaassen. Uiteindelijk is het nog allemaal goed gekomen met hem zoals het ook met Klaassen nog allemaal goed kan komen.

19 mei 2018 om 12:02

En maar vol blijven houden met zn allen dat ons talent in NL moet blijven om uiteindelijk te slagen in het buitenland.....zo snel mogelijk wegwezen hier en een echte opleiding tot topspeler gaan volgen

19 mei 2018 om 12:43

Men is reel en objectief, zou je ook moeten doen.

19 mei 2018 om 12:54

Anita matig tot slecht? Wat een grap.

Siem de Jong is volledig gefaald, Anita scoort al minstens een 6/10 en kon tenminste het niveau aan.

20 mei 2018 om 13:26

@ Medellin, als ik Anita moest beoordelen in de PL dan zou ik hem een 5 geven en dat vind ik matig. Ik was nooit onder de indruk van zijn prestaties. Slecht was een verwijzing naar De Jong.

19 mei 2018 om 13:21

Wat jij zegt, je kan altijd iemand vinden die gefaald heeft en dat als HET bewijs zien. Kolder van de bovenste plank.

Buiten dat maak ik me geen zorgen, want de topclubs zullen blijven vissen in de Eredivisievijver, want men is te bang om de nieuwe Sneijder of van Nistelrooij aan zich voorbij te zien gaan.

19 mei 2018 om 17:26

Finalvoetbal

En hoe zat dat dan met Riedewald (heel matig), Fisher (bijzonder matig tot ronduit slecht), Pelle Clement (niveau lager in Championship), Stekelenburg (via omweg maar in Engeland eigenlijk nooit basisspeler geweest of geworden) en Van der Hoorn (redelijk)?

Hoe dan ook, vraag is wat je hier exact tegen elkaar afzet, over welke periode je dat doet en hoe je dan zou moeten komen tot die slotsom (het gat tussen Ajax (of Psv) en de PL is groter/kleiner geworden)? Of moeten we daarvoor ook Van Nistelrooij, Stam, Robben en Jonk meenemen in de overwegingen?

20 mei 2018 om 13:24

@ Kante, je noemt nu voornamelijk spelers op die het bij Ajax 1 niet eens hebben gered.
Natuurlijk is het gat dan juist WEL enorm groot met de Pl.

20 mei 2018 om 18:59

Van Stekelenburg hoor je ook weer niks meer van. Zonde, lijkt het weer te lukken maar dan vertrekt Koeman etc.

19 mei 2018 om 17:45

Snap je, het slaat nergens op. Dan heb je nog spelers van andere voormalige Eredivisie clubs zoals Tadic, Wijnaldum, van Dijk (weliswaar via Celtic eerst), van Aanholt, Propper, Pieters etc.

Meulensteen leek best een goede trainer door zijn ervaring bij MU. Zou hem graag eens in de ED zien om te kijken eat hij echt kan.
Over het niveau verschil ben ik het wel met hem eens. Ben erg benieuwd of een Ziyech ook naar de PL gaat en of hij dan wel kan aanhaken.

19 mei 2018 om 10:40

Ziyech speelt ook in een drollentempo. En zelfs dan heeft hij al ontiegelijk veel balverlies. Hij gaat daar niet slagen denk ik. Klaasen is gewoon niet goed genoeg. Van alles net niets. Jammer voor hem.
Propper had bij PSV al meer drive in zijn spel. Technisch begaafder dan Klaasen en een hogere handelingssnelheid. Heeft ook een wat groter postuur.

Het is altijd afwachten. Ik begrijp best dat men het probeert, maar de kans op slagen wordt wel steeds kleiner.

19 mei 2018 om 10:51

@ Sneekpsv,

Ik had gehoopt dat Proper beter was dan Ziyech want Proper speelt voor Oranje en Ziyech niet.

Maar ik vind en ik denk heel veel Nederlanders vinden Ziyech toch wel een stukje beter. Dat is ook de reden waarom mensen nu nog steeds Blind aan het afzeiken zijn en balen dat Ziyech niet bij Oranje zit. Als we een betere speler op die positie hadden lopen zouden we ook niet zo balen toch?

Ziyech had in de 1e helft van het seizoen erg veel balverlies ja. in de 2e helft was dit echt veel en veel minder en kan die uitstekende statistieken overleggen. Ik denk dat hij echt een succes wordt bij een club als AS Roma, Lyon, Liverpool of Dortmund.

19 mei 2018 om 11:16

Laat Ziyech het eerst nog maar eens bewijzen in het buitenland. Op dit moment ben ik wel tevreden met Proper in het Nederlands elftal

19 mei 2018 om 13:10

Ik denk dat Ziyech het heel moeilijk gaat krijgen in een topcompetitie. Hij laat weliswaar goede dingen zien bij Ajax maar het bijna allemaal vanuit stilstand of een laag tempo. Neem bijvoorbeeld zijn crosspasses, die geeft hij zo goed omdat hij bijna nooit onder druk staat. Laatst was er een analist en die vergeleek Ziyech met een degelijke middenvelder in de PL. Die speler gaf dezelfde ballen als Ziyech maar onder hoge druk en vol in de actie. Dat heb ik Ziyech nog niet echt zien doen. Sterker nog, de reden van zijn vele balverlies is o.a. zijn verkeerde keuzes als hij onder druk wordt gezet.

19 mei 2018 om 17:39

Finalvoetbal

Ik vind en ik denk met mij heel erg veel Nederlanders (voor zover die geen seizoenkaart hebben van Ajax, en dat zijn er een heleboel) dat Propper een betere voetballer vinden dan Ziyech.

Passing is net zo nauwkeurig als die van Ziyech, minus het onnoemlijk vele balverlies. Ziyech is misshcien net iets geraffineerder, maar dat scheelt niet heel veel. De steekballen die Ziyech geeft, zie ik Propper óók heel vaak geven. Fysiek is Propper sterker dan Ziyech. Het scorende vermogen is ongeveer gelijk. Het loopvermogen van Propper is echt dik superieur aan dat van Ziyech.

En dat zijn alleen de voetballende kwaliteiten. Als we dan ook nog de persoonlijkheden meenemen, dan is Ziyech een bijzonder slappe persoonlijkheid die zich door een paar fluitende mensjes compleet laat gaan, die een chip op zijn schouders meedraagt, die weinig respect toont, maar het wel voortdurend opeist. Propper is gewoon een normale kerel, die geen domme dingen roept, zich keurig weet te beheersen en die zich gewoon normaal gedraagt. Dus ook op dit vlak laat Propper zich van een betere kant zien dan Ziyech.

Het nut van je tweede alinea dat ontgaat mij trouwens volledig. Mensen zeiken over Dailey Blind 'omdat Ziyech voor Marokko koos'??? Sorry, maar waar gaat deze redenering exact heen? Dailey Blind wordt afgezeken omdat het een trage voetballer is die eigenlijk op geen enkele positie in oranje echt bruikbaar is. Er zijn (veel) betere opties op het middenveld met spelers die niet als A junioren overhoop gelopen worden. Als linksback is het een enorm risico, want veel en veel te traag om de echt snelle buitenspelers bij te houden. Aanvallend is het verder niet heel veel wat hij buij kan dragen. Eigenlijk de e nige plek die momenteel nog voor hem over zou kunnen zijn is als LCV in een vijfmansdefensie. In een viermansdefensie kan hij uiteraard ook al helemaal niet in het centrum spelen, want dan is oranje veel en veel te kwetsbaar. Maar in een vijfmansdefensie zijn De Ligt, Hoedt, De Vrij en Van Dijk stuk voor stuk betere spelers.
En los hiervan, als je het over Ziyedch hebt, hoe komen we dan bij Dailey Blind uit eigenlijk? Totaal andere posities.
Of bedoelde je Danny Blind, als bondscoach die Ziyech uit oranje gehouden zou hebben? Hahaha, in dat geval kun je mijn gezwam in de vorige alinea natuurlijk direct vergeten... Al ben ik het, in dat geval, niet met je eens. Danny Blind werd en wordt afgezeken omdat hij een waardeloze bondscoach was, die ons behalve een EK ook een WK plaatsing gekost heeft. Dat waren en zijn op zichzelf al meer dan voldoende redenen om Blind met alle recht van de wereld keihard af te zeiken!!

20 mei 2018 om 13:20

@ Kante,

huh ik heb nergens iets Dailey Blind gezegd? Het ging uiteraard over Danny Blind omdat hij verantwoordelijk wordt gehouden dat Ziyech niet bij Oranje speelt. Dit item komt iedere interlandperiode in het nieuws dus dacht dat het wel duidelijk was. Dailey kreeg juist lof voor zijn spel op de 6 positie.

Voor de rest over Ziyech en Proper.

Ziyech scoort bij Whoscored, Opta en de scouts van grote clubs beter dan Proper. Dat is een behoorlijk goede graadmeter voor de kwaliteiten van een speler.
En ook zonder de statistieken en de meningen van de scouts ben ik gewoon meer onder de indruk van Ziyech.

Voor de rest vind ik het jammer dat je naar de Ajax supporters verwijst want ik en vele andere supporters kunnen echt wel een speler objectief beoordelen.
Lozano >>> Kluivert
Wijnaldum >>> Klaassen
Depay >>> Traore

Dit zijn enkele voorbeelden waarbij ik de PSV-ers gewoon beter vind.

20 mei 2018 om 18:46

Finalvoetbal

Haha, okay excuus dan nog voor die vergissing rond Danny/dailey Blind.

Maar los daarvan ben ik natuurlijk gewoon veel meer onder de indruk van Propper dan van Ziyech, maar dat kan natuurlijk. Iedereen mag zijn eigen mening hebben natuurlijk.

Ik zou graag eens wat van Klaassen zelf horen i.p.v. al die mensen die er wat over te zeggen hebben.

19 mei 2018 om 13:03

Wat kan Klaassen eigenlijk zeggen? Het is duidelijk dat Everton hem niet goed genoeg acht en ik ga er vanuit dat hij deze zomer wil vertrekken.

19 mei 2018 om 13:25

Er kan meer aan de hand zijn toch? Ik heb hem nog niet 1x gehoord/gelezen, alleen natuurlijk wat Allardyce te zeggen had maar verder waren het allemaal kantlijnen.

19 mei 2018 om 13:44

Koeman gaf ook al aan dat Klaassen moeite had om fysiek aan te haken en dat het toch tegenviel wat hij eigenlijk liet zien. Ik moet ook eerlijk zeggen dat men dit had kunnen zien aankomen.

In Oranje kon je al zien dat Klaassen ondergesneeuwd werd als de tegenstander ook kon voetballen. Tegen de kleintjes wou hij nog wel eens een redelijke wedstrijd spelen.

Klaassen heeft nu het probleem dat aanvallend ingestelde clubs in grote competities vaak al Europese subtoppers zijn en die gaan voor betere spelers. De mindere clubs spelen kick-and-rush-voetbal en dan krijgt Klaassen het erg zwaar. Ik moet nog maar zien of hij bij een club als Napoli een redelijk niveau haalt.

Klaasen had zelf geen specifieke kwaliteit. Was een harde werker en viel op omdat hij zoveel goals maakten. Dat kan alleen als je bij Ajax of PSV zit. Je kan dan je positie even verlaten en in de 16 duiken. Maar verder komt hij overal tekort. Ik snapte al in Nederland niet waarom hij zo werd geroemd. Om eerlijk te zijn, ik had dit zien aankomen.

19 mei 2018 om 10:56

Ik denk dat dat ook 1 van de problemen is in Nederland. Wij willen ijn Nederland dat een speler alles kan. In het buitenland is dat anders. Neem een Crouch. Deze man heeft niet hoog gespeeld omdat hij goed kon voetballen. Hij was juist uniek in zijn spel. Neem ook gebroeders de Jong. Ze kunnen een mee voetballen en goals maken en het zijn echte teamspelers maar ze missen 1 echte specialisatie. Ideaal voor Nederland maar lastig voor buitenland.

19 mei 2018 om 11:04

Eens, hoorde laatst bij Voetbal Inside ook die opmerking. Je hebt geen Sinkgraven nodig op 3 posities, je hebt een hele goede linksback nodig met specifieke kwaliteiten. En trainers die dat in zoveel mogelijk spelers naar boven kunnen halen. De meest specifieke kwaliteit van Klaassen was effectiviteit in de 16. Iets wat Ajax heel erg gemist heeft dit seizoen, al heeft Vd Beek ook z’n goals gemaakt gelukkig.

19 mei 2018 om 12:35

In principe is dat gewoon een specifieke kwaliteit van Klaassen, als middenvelder het moment en positie te kiezen om steeds in de 16 uit te komen en te scoren.

19 mei 2018 om 12:46

Als prof voetballen moet je ook kunnen voetballen, helaas kan klaassen dat niet.

Klaasen had zelf geen specifieke kwaliteit. Was een harde werker en viel op omdat hij zoveel goals maakten. Dat kan alleen als je bij Ajax of PSV zit. Je kan dan je positie even verlaten en in de 16 duiken. Maar verder komt hij overal tekort. Ik snapte al in Nederland niet waarom hij zo werd geroemd. Om eerlijk te zijn, ik had dit zien aankomen.

19 mei 2018 om 11:20

Zijn specifieke kwaliteit was zijn loopvermogen, drive, gevoel voor ruimte en scorend vermogen.

Onbegrijpelijk dat mensen daar zo geringschattend over doen.

19 mei 2018 om 11:28

En de onderscheidende kwaliteiten loopvermogen en drive vallen weg als je in Engeland zit, want dan ben je daar opeens gemiddeld in ipv op de top zoals in NL

Als je dan ook nog moet wennen aan de spelintensiteit en de ruimtes die je zo goed kon vinden er veel minder zijn en daarna ook nog eens een andere trainer krijgt die verdedigend speelt en niks in je ziet dan wordt het lastig.
Gold eigenlijk ook voor Clasie, al vond ik die in NL al minder dan Klaassen.

Ziyech zie ik het echt niet maken in Engeland ook vanwege de intensiteit en niet de ruimte krijgen in het veld om zijn kwaliteiten te gebruiken

19 mei 2018 om 12:50

Ziyech is een heel ander verhaal dan zo wel clasie als klaassen. Ziyech heeft spelinzicht, kan een steek/diep te pass geven en een geweldig trap techniek. Daarnaast heeft hij ook nog es van die technischbegaafde hoogstandjes. Die zal het wel redden hoor.

Wij zagen dit bij ajax ook wel. Het is wel een aardige jongen die tijd neemt voor ons als fans, maar hij moest de bal altijd 2 keer raken om hem onder controle te krijgen en erg langzaam. Ben blij met van de beek op zijn plekje.

Die jonge heeft ook totaal geen vertrouwen gehad natuurlijk, iedereen kan wel roepen dattie er niks van kan maar bij zo'n overgang moet alles wel kloppen natuurlijk. Ik zeg niet dat hij daar een van de beste kan worden maar hij kan best en nuttige speler voor een PL club zijn mits goed gebruikt en vertrouwen.

Meulensteen heeft gelijk in wat hij zegt. De PL is gewoon rennen en vliegen elke week weer. Denk dat de Spaanse, Italiaanse en Duitse competities hem beter zullen liggen al moet hij daar ook aanklampen

Dit soort jongens redden het niet zonder er 100 voor te gaan. Dat lukt alleen spelers als Sneijder en van Persie.

Als het waar is wat deze meulensteen zegt zou je dat ook bij de interlands tussen Nederland en Engeland moeten merken, volgens mij viel dat hard mee..

19 mei 2018 om 12:57

Kun je niet vergelijken, PL teams spelen anders tegen elkaar dan het nationale elftal.

Kun je nagaan wat hij hier zegt.zou t daardoor komen dat Ajax zoveel punten tegen "minderl ploegen veliest. Omdat zze minder dan 60 procent geven

Onzin uitspraak, als je op 60 procent speelt, dan loop je dus gewoon een beetje te klooien op het veld.. Als je tegenstander dan wel volle bak speelt, (dat zijn gewoon profs die dagelijks trainen) dan verlies je vrijwel altijd.. op 60% win je misschien van amateurs, maar niet drie kwart van je wedstrijden in de eredivisie

19 mei 2018 om 12:16

En dat weet jij zo zeker omdat?

19 mei 2018 om 13:01

Omdat op 60% spelen heel erg weinig is. Zo groot is het verschil in de Eredivisie nou ook weer niet. Feelingood heeft gewoon een goed punt. Geen enkele club kan op 60% spelen in z'n competitie. Zelfs Manchester City niet.

19 mei 2018 om 13:12

Omdat dat mij nogal logisch lijkt denk je niet.. je talent komt pas bovendrijven als je jezelf daarvoor inspant.. Ajax heeft al vaak zat moeite tegen de clubs uit het tweede rijtje.. als je op 60 procent speelt heb je dus amper de focus en verlies je gewoon alles hoor.. Een Usain Bolt zou nooit een finale halen als hij de halve finale op 60 procent zou lopen..

19 mei 2018 om 13:07

Dit heb ik al vaker gehoord van ex-ED spelers, ik denk zelfs Wijnaldum.

Langs de ene kant heel apart om te horen. Het blijft een teamsport maar als je bij Ajax/psv/feyenoord speelt en meer dan de helft van de selectie denkt zo/voelt dat zo aan dat ze meer in zich hebben dan ben je wel heel fout bezig, zeker als je geen kampioen wordt.

Daarnaast, speel lekker op 90 percent. Dan val je harder op en kon je een nog betere transfer maken of was je status tenminste wat hoger/beter geweest wanneer je een terugval hebt zoals Klaassen nu meemaakt.

Klaassen kwam terecht in een puinhoop van een team wat voor geen meter liep, en had te maken met flinke concurrentie waar flink in werd geinvesteerd (sigurdsson, Rooney). Die jongen heeft vervolgens ook geen enkele kans gekregen om het vertrouwen weer terug te winnen van Allardyce, die ook maar een vreemde trainer blijkt te zijn met zijn neerbuigende uitspraken over Klaassen.

Klaassen zou net als Pröpper een team moeten zoeken in het rechterrijtje waar hij meer minuten krijgt, om aan het tempo van de PL te wennen.

19 mei 2018 om 11:21

‘T zal ook niet een klein beetje aan hem liggen? Hij moet lekker naar de BuLi gaan

19 mei 2018 om 11:25

Ongetwijfeld zal het ook (deels) aan hemzelf liggen, maar hij mocht zich bewijzen in welgeteld 5 wedstrijden waar iedereen van Everton liep te schutteren (waren ook de wedstrijden tegen de Top 6 van de Pl).

Om vervolgens voor de rest van het seizoen geslachtofferd te worden vind ik veel te zwaar en oneerlijk voor hem.

19 mei 2018 om 13:25

Hij mag het dagelijks op de training laten zien toch? Blijkbaar geen kans afgedwongen

19 mei 2018 om 12:59

Het probleem met Klaassen is dat hij gewoon niet zo goed is. Hij heeft een redelijke trap en loopvermogen. Dat laatste is in de Premier League sowieso een vereiste, dus dan blijft er niet veel over waar Klaassen op kan terugvallen.

Bij Brighton zou Klaassen nog slechter uit de verf komen, want die spelen nog veel meer kick-and-rush-voetbal dan Everton. Propper is een ander type met specifieke kwaliteiten. Hij heeft een goed overzicht, een lekkere pass in de benen en hij leest het spel bovengemiddeld snel. Bovendien is Propper een centrale middenvelder. Klaassen is een aanvallende middenvelder.

Ik vind niet dat het gat tussen de Eredivisie en de topcompetities te groot is geworden omdat Klaassen het niet is gelukt. Klaassen was in de eredivisie al een speler die vooral uitblonk om werklust, loopvermogen en ervaring. Voor de rest had hij echt niet meer techniek dan een speler als Stijn Schaars. Nu speelt hij in een competitie waar ze allemaal loopvermogen en conditie hebben en dan is het logisch dat er niet zoveel overblijft. Ik had dan misschien niet verwacht dat het zo slecht zou gaan maar dat hij geen bijzondere speler is dat had ik je wel op een briefje kunnen geven. Voor de rest heeft Meulesteen natuurlijk wel gelijk over het grote gat tussen de eredivisie en de topcompetities. Al denk ik niet dat dat gat nu opeens groter is dan 5 a 10 jaar geleden. De topteams zijn misschien net iets minder maar alles daar onder is nogsteeds van hetzelfde bedenkelijke niveau. Dus ik denk ook niet dat er nooit meer iemand slaagt in het buitenland, er gaan heus wel spelers slagen maar dat zijn alleen de bijzondere talenten. Niet de huis, tuin en keuken voetballers zoals Klaassen (dan heb ik het over de echte subtop of top. Klaassen moet met iets meer vertrouwen prima mee kunnen draaien bij een middenmotor)

Klaassen is het bewijs dat je als beperkte lopende voetballer prima in de eredivisie terecht kunt, maar die kwaliteiten gewoon te weinig zijn voor het buitenland waar op enige tempo voetbal wordt gespeeld. Hij moet lekker naar een club waar hij alleen in de zestien aan de bal hoeft te komen en zich niet teveel met het spel hoeft te bemoeien

- Klaassen is het bewijs dat de stap van Ajax, PSV of Feyenoord naar de topcompetities alleen maar groter is geworden -

En dan wel met Napoli aan komen zetten... Italie heeft toch ook gewoon een hele sterke competitie?

Dat kan inderdaad, maar dan word je dus geen kampioen.
Ajax heeft de laatste jaren teveel wedstrijden op half gas gespeeld met een bedroevend resultaat.

Onzin in tweevoud. In de Eredivisie heeft Ajax bewezen, door niet altijd 100% te geven, juist geen kampioen te worden. En met Klaassen wordt een selectief geval genoemd, waarbij diverse omstandigheden niet hebben geleid tot een geslaagde overgang van Ajax naar Everton. Er zijn ook legio voorbeelden waar spelers, vanuit de Eredivisie naar de PL vertrokken, wel zijn geslaagd. Van de werker Kuyt had men toch ook geen hoge pet op? Ook nog eens een beetje in stijl vergelijkbaar met Klaassen. Daarnaast de ex Ajacieden Verthongen, Alderweireld en Eriksen. Diversiteit in kwaliteiten, en alle drie redelijk tot goed geslaagd. Natuurlijk is er verschil in competitie, maar dat wil niet zeggen dat niemand uit de huidige Eredivisie zou kunnen slagen in de Premier League.

19 mei 2018 om 12:56

Je kan twijfelen over kuyt , hij was een supersub die het laatste halfuur zijn direct tegenstandee kon vermoeien. Maar voetballend was hij nooit goed geweest hoor.

19 mei 2018 om 12:56

Die houterige spelers hier in eredivisie, kunnen 9 van de 10x niet mee in topcompetities. We moeten voetballers op leiden en geen simple lopers. Schande pff!!

het niveauverschil tussen de Eredivisie en de Premier League is inderdaad heel groot maar het ligt ook aan je kwaliteiten. Klaassen vind ik geen hele speciale voetballer dus dat hij het niet heeft gered vind ik niet heel raar omdat er van een 10 meer verwacht word in Engeland.

Blind en Wijnaldum zijn ook geen speciale voetballers maar omdat die meer als waterdragers fungeren hebben die zich makkelijker kunnen aanpassen. de nummer 10 positie goed invullen is toch een stuk lastiger

Het is eigenlijk best triest dat clubs scouts betalen om passende spelers voor de selectie te vinden. Maar als je aan het fysiek van Klaassen nog niet zag dat hij op alle fronten tekort komt in de pl, dan begrijp je er weinig van.. Die stond in Nederland bij een dominant Ajax vaak op de goede plek, maar die maakt toch geen schijn van kans in het opportunistische box to box voetbal in de kelder en middenmoot van Engeland..

Wat een domme uitspraak. Geen enkele club kan 75% van de tijd op 60% spelen. Bovendien is Klaassen het type speler dat altijd 100% geeft. Klaassen heeft gewoon het probleem dat hij nergens echt in uitblinkt en dit Everton speelt ook niet naar zijn kwaliteiten. Natuurlijk is het niveauverschil groot, maar bijna alle Nederlanders die er nu spelen doen het echter prima in de Premier League. Propper doet het prima bij Brighton en Wijnaldum doet het leuk bij Liverpool.

Klaassen is de eerste speler in een best behoorlijke lijst die het niet gehaald heeft in Engeland. Meulensteen stond er goed op bij Manchester United destijds, maar hij zegt zelden iets en als hij iets zegt, is het vaak erg kort door de bocht. Martins Indi kwam uiteindelijk op de bank bij FC Porto en doet het nu goed in de Premier League. Volgens de logica van Meulensteen zou Martins Indi dus het voorbeeld zijn dat het niveauverschil tussen Porto en de Premier League ook groot is.

Beetje onzin dit. Er zijn er namelijk ook die het wel halen. Heel recent nog Sanchez.
En als er nu een speler is die altijd 100 procent heeft, is het Klaassen wel. Dus ook dat gaat niet op.

'“bij Ajax kun je in driekwart van de wedstrijden op zestig procent spelen en nog winnen.''

Ja en zonder prijzen eindigen, super leuk joh!
Rot toch op met die ''op 60% spelen'', die lamzakken moeten eens leren elke wedstrijd 100% te geven. Maarja dat hebben ze niet over voor ons (het publiek), de competitie en ook niet voor hun armzalige salaris.

En de trainingen zijn hier ook om te janken. Gooi het verdomme eens goed op de schop in dit mickey mouse land.

Waarom bestaat het Nederlandse uit het zeer kritische, niet geneigd tot genieten?

Wees tevreden met wat deze spelers hebben bereikt. Moet het werkelijk zo zijn dat de mondiale top vier uit louter Nederlandse spelers moet zijn opgebouwd?

Who the fuck is Rene Meulensteen? Een steen om zijn nek en weg ermee!

Kijk! Hier heb je het.
Wedstrijd spelen op 60%.
Dat is precies waarom het hier zo slecht gaat.
Gebrek aan inzet en motivatie.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren