Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Kritiek op Ten Hag houdt aan: ‘Sfeer binnen Ajax is om te snijden’

Laatste update:

Erik ten Hag heeft Ajax sinds zijn komst niet beter laten voetballen dan onder Marcel Keizer en greep ook naast alle mogelijke prijzen. De Telegraaf schrijft dat de trainer ‘het mikpunt van kritiek’ blijft en zal moeten presteren in de voorronde van de Champions League.

Directeur spelersbeleid Marc Overmars en algemeen directeur Edwin van der Sar hebben er vertrouwen in dat Ten Hag de selectie van Ajax weet klaar te stomen voor de Europese barragewedstrijden, zo valt er in het dagblad te lezen. Er is intern echter ook kritiek op de 48-jarige ex-coach van onder meer FC Utrecht en Go Ahead Eagles.

“Het robotvoetbal dat Ten Hag probeert in te slijpen en zijn ellenlange besprekingen beuken de spelers murw”, schrijft de scribent. “Betrokkenen spreken van een sfeer die om te snijden is.” Ten Hag heeft het niet zo op pers-, sponsor- en fanverplichtingen en wekt weinig sympathie met zijn rechtlijnige houding en gebrekkige communicatie, zo klinkt het.

Volgens De Telegraaf kan het geen kwaad dat Overmars Ten Hag nog eens wijst op de Ajax-filosofie en een ‘gedragswijziging’ voorstelt: “Anders zal Ten Hag nooit de harten van de spelers, fans en medewerkers veroveren en lijkt het huwelijk gedoemd te mislukken. Zeker bij het missen van de groepsfase van de Champions League én de Europa League.”

Is Erik ten Hag (nog) de juiste trainer voor Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Vind dit allemaal wel erg makkelijk lullen eerlijk gezegd. Alsof het karakter van Ten Hag is ontstaan toen hij bij Ajax binnenkwam. Nee zo is hij altijd geweest dus je weet wat je binnen haalt. Hoe moeilijk is het om gewoon me elkaar in gesprek te gaan en dit soort 'sfeer' te voorkomen?

7 mei 2018 om 07:35

Valentijn Driessen praat wel altijd of hij er letterlijk bij alles bij zit. Maar de Telegraaf weet het altijd iets sapperig te melden.

Deze man gaat het echt niet redden bij Ajax.. Hij heeft alles al tegen en er is gewoon geen tijd om het met zijn visie opbde rails te krijgen.. denk dat zeker 3 belangrijke spelers vertrekken en dat duwt Ten Hag net over t randje van niks presteren.. de CL halen met weer een andere selectie gaat echt niet lukken... maar it aint over till ill till its over...

7 mei 2018 om 08:43

Ach geef die man een kans vanaf de start van een nieuw seizoen..daarna kan je pas realistisch praten

7 mei 2018 om 09:40

Vooral 10 heel suggestieve punten vol met wishful thinking.

Vooral de hese stem is geweldig gevonden. Ik vind dat altijd overkomen alsof ie net 2 pakken shag heeft gerookt en dat komt bin mij weinig autoritair over. (Los daarvan is de vraag of een autoritaire trainer wel passend is bij Ajax)

7 mei 2018 om 10:19

messibarsa

Punte 3. en 6. slaan nergens op, maar de overige acht punten vind ik wel degelijk hout snijden.

Ik zeg het zelf ook al maanden. Ten Hag gaat Ajax dit seizoen niet verder helpen maar nu hij de hele organisatie eens goed heeft kunnen doorlichten in zes maanden, en waarbij hij tevens heeft kunnen zien wie er tegen de druk bestand zijn en wie niet, ben ik ervan overtuigd dat hij komend seizoen zijn team volledig naar zijn hand gaat zetten en daardoor Ajax eindelijk weer een prijzen gaat helpen.

Het enige is dat je je als Ajaxfan wel zlt moeten neerleggen bij het feit dat 4-3-3 niet heilig is en dat het 'ajaxvoetbal' dat men zegt te willen zien er niet heel vaak in zal zitten. Ten Hag gaat zijn team georganiseerd en binnen een discipline laten spelen waarbij er soms ook vijf verdedigers en soms maar één spits het veld in zullen komen. En niet het spectakel zal centraal staan, maar de resultaten.

7 mei 2018 om 10:54

ik zeg niet dat hij het niet kan gaan redden bij Ajax maar dat Bayern verhaal gaat nergens over. hij heeft daar de jeugd getraind, niet het eerste elftal ofzo

7 mei 2018 om 10:57

@messibarsa,

Op zowel elk punt wat jij stelt, is een tegenargument beschikbaar!
en juist punt 2 is wat er mis is bij Ajax! het vriendjespolitiek viert hoogtij bij Ajax.. Allemaal leuk en aardig dat Overmars en ten hag vriendjes zijn, maar daar bereik je dus absoluut niks mee.

7 mei 2018 om 12:41

@messibarsa
Geweldig dit sarcasme haha. Nog leuker is om te zien dat zo veel personen het niet begrijpen haha.

OT: Hij speelt nooit in het Ajax systeem dus de vraag blijft of hij zich daaraan kan aanpassen. Nu maar hopen dat de augustus blackout bij Ajax uitblijft...

Zegt wel veel over de persoon Ten Hag, lekker zijn eigen straatje en verder nergens naar omkijken. Marcel Keizer was zo slecht nog niet. Met een ervaren trainer naast hem was hij een prima coach/trainer geweest. Gepasseerd station... nu maar weer kijken naar een andere trainer?

Een "gedragswijziging" voorstellen bij een 48 jarige volwassen man die ondertussen al behoorlijk wat jaartjes mee draait. Als dit daadwerkelijk zo is, geef dan als Ajax zijnde maar gelijk toe dat je wederom hebt gefaald in het aanstellen van de juiste coach.

Ten Hag was ook niet mijn keuze geweest. Mijn haren gaan al overeind staan als hij voor de camera staat. Ik weet dat Ten Hag er altijd wat chaotisch heeft uitgezien voor de camera maar zelfs na een half jaar Ajax lijkt het er op dat hij zelf niet eens op z'n gemak z'n werk kan doen.

Naar mijn idee was er maar 1 juiste keuze en dat was Bosz terug halen. Keizer is er asociaal uitgeknikkerd en daar werd Ten Hag voor terug gehaald terwijl er nog geen jaar geleden ene Peter Bosz stond die leuk voetbal liet zien. Ok, de finale van de Europa League zie ik als een incident maar het staat wel op zijn CV. Je kon gewoon zien dat het eindelijk "zijn" elftal aan het worden is en het ging beter en beter lopen.

Maar goed, het seizoen is al 1 dag over en de chaos slaat nu al weer toe. We zijn niet anders gewend. Ik lees binnnen 1 week al weer dat er gesproken wordt over namen als Daley Blind, Davy Klaassen en nu weer Tadic die absoluut onhaalbaar zal zijn. Uiteindelijk starten we het nieuwe seizoen weer met een buitenspeler van het niveau Ebecilio, komen we 2 normale spitsen tekort en staat er een trainer die het eigenlijk ook niet zo goed weet en dat ook nog eens uitstraald. Maar wees gerust, met de begroting en de bankrekening zal alles weer in orde zijn dus de mannen met de mooie dure pakken bij Ajax zullen nog steeds lekker slapen.

7 mei 2018 om 07:58

Je betoog is erg goed, alleen het stukje over Bosz is natuurlijk onrealistisch. Bosz komt echt niet meer terug na wat er voorgevallen is met bepaalde mensen/het bestuur.

7 mei 2018 om 08:45

Hij vraagt ook niet of Bosz terug komt..

7 mei 2018 om 08:48

Ben ik ook helemaal mee eens. Het was alleen de enige juiste/logische keuze geweest. Er werd schoon schip gemaakt. De mensen die niet door een deur konden met Bosz vlogen er uit. De spreekwoordelijke rode loper lag al voor hem uit, maar goed.

Ik wil elk seizoen optimistisch zijn maar ik houd mijn hart vast voor het komende seizoen. Er zullen vast 3-4 basisspelers vertrekken en dan maar eens kijken wat er voor terug komt.

7 mei 2018 om 09:29

@afcaeric, de Telegraaf schrijft een dag na de laatste wedstrijd van het seizoen een kritisch stuk over Ten Hag. Even rustig ademhalen allemaal. Dit is het standaard riedeltje van de Telegraaf en daarnaast stonden ze pal achter Keizer en leggen ze nu alles dat Ten Hag doet onder het vergrootglas. Dit soort berichten mag best wat kritischer bekeken worden.

7 mei 2018 om 09:35

Dat is zeker waar. Ik geloof ook niet dat alles waar is. Het stuk wat ik schrijf is ook meer mijn mening dan een inhoudelijke reactie op het artikel wat de Telegraaf schrijft. De komkommertijd komt er ook weer aan dus de artikels over Ajax, PSV en Feyenoord zullen vanzelf weer verschijnen (zoals dit dus).

7 mei 2018 om 11:09

Telegraaf circle of life:

Stap 1) Potentiële trainer Ajax wordt opgehemeld;
Stap 2) Zodra hij trainer van Ajax is kan de zaag er in.

Repeat

7 mei 2018 om 12:09

Uhm Afcaerik,
leuk betoog, maar er staan toch wel wat dingen in waarvan ik zeg oke.

Blind en Klaassen zou kunnen, hebben beide wel iets met Ajax. Al zie ik van Klaassen de toegevoegde waarde niet nu op zijn positie van de Beek speelt, maar Blind kunnen ze zeker gebruiken, dus niet volstrekt gek dat daar ff gepolst wordt.

We gaan 2 normale spitsen te kort komen? Oke dus Dolberg, Cassiera en Sierhuis gaan alle drie vertrekken en dan gokken op Huntelaar of hoe moet ik dat zien. Ajax heeft daadwerkelijk te veel spitsen op dit moment.

Buitenspeler niveau ebecilio? Dus Bande is al afgeschreven voordat hij een minuut gespeeld heeft en bij Neres ga je er wederom vanuit dat hij vertrokken is.

Kijkend naar wat Ajax miste aan het begin van het seizoen was dat toch echt alleen een linksback, maar die was niet voor de winterstop haalbaar (althans degene die ze wilde hebben). Verder mistte ze bar weinig ( dat Keizer Sanchez niet opstelde terwijl hij nog van Ajax was kan niemand wat aan doen). Maar verder, Kluivert was er gewoon al he, Neres was er ook al, Viergever was aan het begin fit en basisspeler het seizoen ervoor. Veltman was de vaste rechtsback en Orejuela was al binnen. We kunnen het dus op van alles gooien, maar europees voetbal zijn we niet misgelopen omdat de gedroomde linksback nog niet hadden.

We liepen europees voetbal mis omdat de trainer er vrij weinig van bakte en later sloeg dat opeens om naar ja we hadden de juiste spelers nog niet. Onzin, Neres en Kluivert de uiteindelijke basisspelers van dit seizoen had je gewoon al. Het centrum de jong-de ligt met op linksback viergever was ook gewoon mogelijk vanaf dag 1. Zowel Dolberg als Huntelaar waren beide fit. Maar we blijven maar roepen ja Sanchez, Traore en Klaassen vertrokken en niets voor terug gekomen. Voor 2 van de 3 was de vervanger er gewoon al. Neres was al onder Bosz gehaald als vervanger van Traore met de gedachte die kan een half jaar wennen en van de Beek was altijd al de gedroomde vervanger van Klaassen. Blijft Sanchez over, maar daar was de beoogd vervanger gewoon de Ligt zodat die van links eindelijk naar zijn eigen positie op rechts kon.

Onder Bosz het jaar eerder kun je nog twijfels zetten bij het veel te laat aantrekken van Ziyech, maar inmiddels wordt dat argument herhaald voor een moment waar het niet van toepassing was tenzij je denkt dat tagliafico het verschil had gemaakt in de wedstrijden tussen winst en verlies....

7 mei 2018 om 14:36

Dit is niet meer dan de mijmeringen van een journalist na een mislukt seizoen; nergens gaat het over hoe de directie bij Ajax hierin staat. De directie hoeft dan ook helemaal niets van dien aard toe te geven.

Verder was het voor de aanstelling al bekend dat Ten Hag een stugge en rechtlijnige man is in de omgang, die het niet moet hebben van zijn persconferenties en televisieinterviews. persoonlijk vind ik dat je hem hierop niet mag afrekenen.

Daarnaast vind ik jouw wens om Peter Bosz terug te halen bizar. Peter heeft door de manier van handelen om een breuk te forceren om naar Dortmund te kunnen al zijn schepen verbrand binnen Ajax. Daarnaast vind ik de adoratie van Bosz binnen de fans van Ajax absurd. Er zijn onder Peter's bewind zo'n 70 wedstrijden gespeeld waarvan er letterlijk in slechts een handjevol "leuk voetbal" gespeeld. En aan het eind van de rit stond Ajax met lege handen. Maar het is net alsof Ajax en geweldig seizoen speelde onder zijn bewind. Waarschijnlijk is dat omdat die goede wedsrijden aan het eind van het seizoen werden gespeeld en omdat het Europees was; maar tussen die goede wedstrijden door werden veel punten verspeeld in de Eredivisie waardoor de titel werd verspeeld. Daarnaast had hij veruit de beste selectie sinds het begin van de Fluwelen Revolutie. Er wordt m.i. dan ook met twee maten gemeten ten aanzien van andere Ajax coaches.

Wat betreft aankopen zal je zien dat er goede versterkingen komen. Overmars is snoeihard aan het werk, draait overuren en heeft sinds de zomer van 2016 wat uit te geven, wat hij ook daadwerkelijk doet; denk aan Ziyech en Neres. Natuurlijk wordt het onmogelijk om Blind, die net verlengt heeft bij United, terug te halen en ook Klaassen zal onhaalbaar zijn, maar ik zou dat soort anmen ook met een korreltje zout nemen. Dat is supporterspraat, meer niet.

Overigens won de door fans verguiste FdB titel na titel met verguiste spelers als Ebicilio; op gegeven moment had FdB door de zware bezuinigingen geen enkele Ajaxwaardige aanvaller meer rondlopen. FdB is ook vrij en wat mij betreft een geschiktere kandidaat dan Bosz. FdB won landstitels met een door bezuinigingen kwalitatief zwaar getroffen selectie. Het zal mij benieuwen wat hij zou kunnen met betere spelers doorspekt met Ajax Dna, zoals v/d Beek, de Ligt, Frenkie de Jong, Mazraoui etc. Ik heb het idee dat hij meer kan met spelers als Neres als met spelers als Sana, waarmee hij opgescheept werd.

Het begint er steeds meer op te lijken dat een Telegraaf een hetze tegen ten Hag begonnen is. Zou het soms komen omdat hij een moeizame relatie heeft met de pers. Of zit er meer achter, zijn er soms mensen bij Ajax ontslagen waarmee de Telegraaf een warme band had...????

7 mei 2018 om 08:36

Ze willen graag dat Frankie de Boer terug komt bij Ajax... en ik kan ze geen ongelijk geven want Frank de Boer wie kent hem niet, Frank de Boer Frank de Boer is een échte Ajacied!!!

7 mei 2018 om 11:42

@riuajax tot het moment dat Barca aanklopt wel ja

7 mei 2018 om 17:40

Dan zullen ze nog zeker een jaar moeten wachten. Of Ten Hag moet het zo bont maken en de resultaten moeten dan weer erg tegen vallen

7 mei 2018 om 10:23

Bossie

De Telegraaf is een hetze begonnen tegen Ten Hag? Welnee joh! Als Ten Hag Ajax volgend seizoen kampioen maakt, dan is De Telegraaf de eerste om hem tot Koning van Nederland te kronen.

7 mei 2018 om 12:06

Gaat niet gebeuren onder Ten Hag. Hij heeft teveel mankementen.

7 mei 2018 om 12:19

Riuajax

Bijzonder negatief gedacht van jou, vind ik. Los daarvan, hoezo zou dit niet gebeuren onder Ten Hag? Die mankementen waar jij op doelt die gaan toch bijna allemaal over die dingen die nou net niet belangrijk zijn om goed te presteren?

Want dat hij de uitstraling heeft van een verlepte campingbaas die volledig gedesillusioneerd de sta plekken voor de caravans uit moet delen, dat heeft toch niets te maken met voetbalinhoudelijke zaken? En het feit dat hij geen Ajaxman is, buiten het feit dat je al wist toen je hem aanstelde, wat maakt dát nou uit? Het gaat er toch om dat Ajax weer echt gaat meedoen om de prijzen? Ik dacht zelf dat Ajax dit, aan zijn stand, verplicht was? Ben jij dat niet eens met mij soms? En ook jij zult toch wel snappen dat een opbouwtrainer als Ten Hag gewoon de tijd moet hebben om de groep geheel naar zjn hand te zetten. Maar áls hij dat voor elkaar heeft, dan zul je echt snel zien dat hij zijn team echt heel sterk op resultaat kan laten spelen. Misschiejn niet spectaculair, maar daar gaat het ook bij Ajax echt niet om. Het gaat tenslotte om het winnen en om het winnen van prijzen. Óók voor Ajax!

En ja, dat kan onder Ten Hag zeker ook gebeuren. Sterker nog, ik zie echt geen enkele reden waarom dat niet zou kunnen. Ajax beschikt in mijn ogen echt nog steeds over de meest talenrijke selectie van Nederland. Dat Ten Hag daar geen chocola van zou kunnen maken klinkt alleen al bijzonder onwaarschijnlijk.

7 mei 2018 om 19:13

Als jij vindt dat uitstraling niet van belang is voor een persoon met een leidinggevende functie dan ben ik bang dat je er niet veel verstand van hebt. Uitstraling is alles voor een trainer. De uitstraling van een trainer is een van de belangrijkste zaken bij het vormen van het team.

8 mei 2018 om 10:21

Ol1950

Nee hoor. Ik denk dat jij niet weet hoe het werkt. Feit is namelijk dat prijzen pakken boven alles gaat. Zelfs de meest charismaloze tandenloze zoogdieren kunnen aan het hoofd van een elftal staan, als ze titels weten te winnen liggen al die supporters die nu over de hese stem en de gemankeerde presentatie beginnen gewoon massaal aan hun voeten! Of dacht jij dat als Erik ten Hag Ajax kampioen maakt mensen daarover blijven doorzaniken? Onzin.

Topsport draait om winnen. Punt. En het is prima dat het soms gaat over ondefinieerbare zaken als uitstraling (hoe meet je dat eigenlijk Ol1950, hoe stel je objectief vast hoe groot de uitstraling is van iemand...?????), charisma, gunfactor en andere softe sector geneuzel, maar voetbalvolgers en zeker supportertjes, hebben het geheugen van een zeef en het brein van een kind van 3. Snel tevreden dus en met een titel al helemaal niet meer in staat om te relativeren.

Zware tegenvaller, ben altijd wel van het voirdeel van de twijfel, maar het voetbal dat onder Keizer juist steeds leujer werd, wordt door Ten Hag weer vakkundig afgebroken. Heb echt geen enkel aanknopingspunt gezien naar leuker voetbal. En dat gaat dus gewoon weer een verloren seizoen betekenen. Iedereen ziet dat het een slechte match is, en er zijn prima opties beschikbaar. Bosz en Frank de Boer zouden beiden al betere opties zijn. Maarja, eerst maar weer wachten tot we voor 3 prijzen uitgeschakeld zijn.

Ik vond de liedjes van de supporters van Ajax gisteren wel weer erg cynisch. Natuurlijk, het seizoen was niet best en ik snap best dat de fans naar een prijs verlangen, maar je helpt je ploeg er niet mee. Bovendien zijn veel spelers er ook gevoelig voor, ik kan me best voorstellen dat ze geen zin in dat gezeik hebben en een transfer nog iets nadrukkelijker overwegen.

7 mei 2018 om 07:48

Je helpt er ze inderdaad niet mee. Maar wat liederen moet echt niet het voetbal verleren. Laten we eerlijk wezen denk jij dat een speler in het veld dat mee krijgt? Soms mag je als supporter even je stem laten horen toch. Het was niet goed gister.

7 mei 2018 om 07:53

Je krijgt er wel wat van mee, vooral zo'n sfeer dat de ploeg een beetje wordt uitgelachen. Lijkt me niet bevorderlijk voor de jonge spelers gisteren, en ik kan me voorstellen dat zoiets bij Ziyech en De Ligt ook wel doorwerkt als er straks een aanbieding komt. Natuurlijk mogen supporters hun onvrede kenbaar maken, maar zo'n cynische sfeer is voor niemand echt prettig denk.

7 mei 2018 om 08:43

Het vervelende hieraan is dat spelers die weg kunnen vertrekken en je met de middelmaat blijft zitten.

Tja en zover Erik ten Hag... Man, hij begint nu toch al het nieuwe seizoen met een 2-0 achterstand.. Als er inderdaad niet snel (direct) gepresteerd wordt door op z'n minste de groepsfase van de EL te halen (betekent 1 CL voorronde winnen, de 1e) zal er zoveel kritiek aanzwellen dat Ajax in augustus alweer in een crisis zit...

Dit is alleen te voorkomen door een aantal toptransfers binnen te halen wat de sfeer altijd kan doen omslaan (bijv. Tadic) maar ik begrijp ook dat Van Drongelen van HSV gaat komen bij degradatie HSV en hoe zit het met Erik Pieters... (ja, misschien een vreemde naam maar Ten Hag en hij kennen elkaar uit die PSV tijd en Pieters is net gedegradeerd en past ook in het profiel (29/30, ervaren en Nederlands (sprekend) waarin Ajax een aantal spelers van wilt halen..

Overigens moet Ajax dan alsnog direct presteren natuurlijk...

Dit gaat ie niet meer rechttrekken vrees ik. Komend seizoen veel wijzigingen in de selectie die wederom niet klaar zal zijn bij de start van de competitie. Tel daar een mogelijke zware tegenstander bij op in de eerste voorronde (ajax mag naar Turkije, dat kun je nu al uittekenen) en na 2 wedstrijden heb je al crisis.

Het publiek pruimt Ten Hag niet. Dat gaat niet om spel of voorkomen. Het gaat om de onzin die uit zijn mond komt. Met geleuter over meeste schoten, doelpunten, kansen, minste tegentreffers, etc. daar moet je in Amsterdam niet mee aan komen. Het is gewoon altijd klote voor rust. Zeg dat dan ook in media, in plaats slap in de ruimte te lullen.

7 mei 2018 om 07:54

Nul procent kans dat Ajax naar Turkije moet. De nummer 2 van Turkije en FC Basel hebben namelijk allebei een geplaatste status, net als Ajax. We moeten tegen PAOK, de nummer 2 van Tsjechië (momenteel Slavia Praag) of de nummer 2 van Oostenrijk (momenteel Sturm Graz).

7 mei 2018 om 07:59

Dat is de wedstrijd die zeker gewonnen moet worden omdat je bij winst daarna sowieso Europees voetbal hebt tot de winter (of in de CL of in de El).. De opzet is iets gewijzigd. Ik weet alleen niet dus of Ajax dan nog 1 of 2 voorrondes door moet om ook echt de CL te halen.

Volgens mij zou Ajax alleen Besiktas (indien het 2e wordt) nog een gevaar kunnen vormen voor Ajax maar dan krijgt eerst Paok de ongeplaatste status (nu zijn dat Basel, Ajax en Paok).. Alle andere Turkse clubs hebben een lager coefficient dan Ajax.

Ajax is dus sowieso geplaatst en het kan alleen een Turkse tegenstander loten indien er een andere ploeg dan Besiktas 2e wordt..

Het zal v.d. geplaatste ploegen een tegenstander uit Oostenrijk, Tsjechie en dan dus Paok of een Turkse ploeg gaan..

7 mei 2018 om 09:30

@adviseur

Momenteel staat Fenerbahce 2e, die zijn niet geplaatst bij de loting, aangezien coefficient van Basel, Ajax en Paok beter zijn. Nummer 3 van Turkije is Basaksehir ook die hebben een lager coefficient dan Basel, Ajax en Paok. Galatasaray staat nummer 1, maar ook die zouden als ze 2e worden niet geplaatst zijn. Kortom wie van de huidige top 3 ook 2e wordt in Turkije, Ajax kan er tegen loten en daar zit je echt niet op te wachten.

7 mei 2018 om 10:29

Master D

"dit gaat ie niet meer rechttrekken vrees ik. Komend seizoen veel wijzigingen in de selectie die wederom niet klaar zal zijn bij de start van de competitie."

Realiseer jij je dat al die (mogelijke) tegenstanders van Ajax exact hetzelfde lot wacht? Dat die ook selecties hebben waar aan getrokken wordt en die zij ook pas eind augustus rond hebben? Je kan erover zeuren, maar er is wel degelijk veel meer sprake van een level playing field dan jij sugerreert.

"het publiek pruimt Ten Hag niet."

Exact datzelfde publiek dat hem nu belachelijk maakt om zijn hese stem en zijn rare praatjes in de media dat likt straks over een jaar gewoon netjes zijn schoenen af omdat hij Ajax eindelijk weer kampioen maakte. Zó werken die dingen. Het publiek heeft namelijk een geheugen als een zeef.

Erg zonde. Was een voorstander van zijn komst, maar achteraf moet worden geconcludeerd dat met Keizer Ajax waaeschijnlijk kampioen was geworden. Ten Hag heeft Ajax de competitie en mogelijk de CL deelname gekost.

7 mei 2018 om 07:55

Ja? Onder Keizer had Ajax t/m PSV-uit alles gewonnen?

7 mei 2018 om 08:15

Nee, de achterstand was al veel te groot, ook onder keizer. Maar de sfeer in het team was veel beter, het voetbal ook en het contact met de supporters al helemaal. Ook had Keizer het team eerder en beter kost kunnen stomen voor het nieuwe seizoen.....

7 mei 2018 om 10:55

waar heb jij het over? ik zeg niet dat Ten Hag het goed heeft gedaan maar die Keizer bakte er ook helemaal niks van bij Ajax. sowieso niet handig om een trainer met alleen ervaring in de Jupiler League neer te zetten bij Ajax. ik weet niet wie zijn idee dat was maar die aanstelling sloeg nergens op

Het napapegaaien van bommenlegger Valentijntje Driessen is weer begonnen de trainer heeft het weer gedaan maar als er een schuldig is aan de situatie nu , is dat ene heer Bergkamp die het nodig vond om Bosz er uit te werken en Keizer zonodig moest aanstellen daar ligt de kern van het probleem was dat niet gebeurt dat had mijn club er anders voorgestaan , Bosz wilde van Spijkerman af en iemand anders daar hebben maar daar stak Berglamp een stokje voor en nu is Spijkerman weg en zitten we opgescheept met Ten Hag die vind ik toch de kans moet krijgen om vanaf het begin met die selectie te werken , en als vooralsnog alleen Ziyech en misschien Kluivert weggaan dan zie ik het niet zo somber in hoor we hebben verder een prima selectie .

7 mei 2018 om 12:47

Ik vind Valentijn lijken op de intrigant uit Asterix en Obelix. Daarom moet je je niet te veel aantrekken wat hij zegt. Hij kleunt vaak genoeg mis en als journalist doet hij het niet beter dan anderen en bedrijft hij scorebordjournalistiek.
Ik denk dat het wel een goede keuze van Ajax geweest is om de trainer op tijd te vervangen omdat voortaan het zwaartepunt van het seizoen gaat liggen op de voorrondes voor de Europese competities.
Als ten Hag het huzarenstukje uithaalt om toch de Champions League te halen is het een geweldige zet van Ajax geweest zal dezelfde Valentijn dan in de Telegraaf schrijven.....

Ben gestopt na de zin: “en greep naast alle prijzen”. Voordat Ten Hag kwam waren we al uitgeschakeld in Europa en de beker en hadden we al 5 punten achterstand op PSV. Hoe kun je hem dan serieus kwalijk nemen dat we geen prijs hebben gepakt. Wat een ongelooflijk slecht artikel, puur bedoelt om iemand aan te vallen.

Geef die man nou eens een goede kans. Echt kritisch hoe sommige mensen kunnen zijn. De chaos bij Ajax zal pas verdwijnen als er vastigheid in het bestuur komt. Kijk naar Psv en Feyenoord met hun trainers. Die hebben ook ups en downs gehad en veel kritiek. Maar krijgen gewoon de kans.

"en greep ook naast alle mogelijke prijzen"

Alle prijzen? tjonge...t was er toch echt maar 1 en daar begon hij ook nog eens met 5 punten achterstand, waar er nog maar 4 van over zijn. Beetje vertekend beeld wellicht omdat psv de punten niet meer nodig had, maar dit hele artikel geeft ook een vertekend beeld.

Ondanks dat ik als Psv'er natuurlijk geniet van alle tegenslagen van Ajax dit seizoen (met een uitzondering van 1 tegenslag als vanzelfsprekend...) meemaakt hoop ik toch echt dat ze een Europees waardige selectie kunnen behouden / neerzetten om vroeg in het seizoen te kunnen pieken.

Het NL voetbal heeft écht prestaties nodig in Europa en de grootste prestaties zijn meteen vroeg in het seizoen nodig. Hopelijk kan men met Schuurs, Bandé en nog wat aankopen de selectie klaarstomen voor wat sterke wedstrijden in de voorrondes.

ON: Wat een chaos bij Ajax. Je stelt een trainer aan die met 5 punten achterstand begint, dan is het realistisch om te verwachten dat je geen kampioen wordt. Hij heeft het niet echt slechter of beter gedaan dan Keizer waarbij het voetbal ook niet om aan te zien was (AZ uit en PSV thuis daargelaten, daar vond ik Ajax erg sterk ballen onder Keizer). Maar wat is het dan vreemd dat er dan zo'n commotie ontstaat zoals nu het geval is. Recht de rug, geef je nieuwe trainer (die je met een reden hebt gehaald ga ik nog steeds van uit, al weet je het nooit bij Ajax hahaha) het vertrouwen en zorg ervoor dat je als groep voor elkaar klaar staat voor de aankomende voorrondes.

Ze kunnen beter nu hun verlies nemen en compleet gefileerd worden. Maar Ten Hag gaat het nooit en nimmer redden bij Ajax. Eigenlijk is het een PSv-coach....

Het voetbal ziet er niet uit. Robotvoetbal wordt niet voor niets genoemd.

Daarbij heeft hij de schijn tegen bij publiek en media. En die bepalen heel veel....

Nu Bosz nog vrij is, kunnen ze die beter paaien. Die stroomt gemakkelijk in en kan Ajax weer bij de hand nemen en het publiek laten smullen.

Ik ben bang dat de grote promotiecampagne rondom Frank de Boer is losgebarsten en dat Ten Hag dat duel nooit kan winnen. Dat de Boer aangeeft een terugkeer wel te zien zitten is natuurlijk al een weinig collegiale opmerking. Frank de Boer is zelf middelmaat gebleken door twee keer niets maar dan ook niets presteren in het buitenland. Die 4 kampioenschappen in de eredivisie zijn knap maar met hem kom je ook niet op het internationale niveau dat Ajax nastreeft. Ook niet met een Tadic die feitelijk ook nooit verder gekomen is dan subtoppers als Twente en Southampton. Om te zwijgen over een van Drongelen.. Ajax zou er goed aan doen Ten Hag openlijk te steunen. De man heeft een zienswijze en op basis daarvan is hij gehaald. Hij doet nu niet veel anders dan bij Utrecht. Overmars en van de Sar hebben hier duidelijk voor gekozen, blijf dan eens achter je keuze staan. En maak een duidelijk statement naar al die capuchon minkukels dat zij niet de baas zijn! Tenslotte moet Overmars ook maar eens met twee goede routiniers komen. Eigenlijk is de grote man bij Ajax op dit moment Henk Veldmate.

7 mei 2018 om 14:00

Het is niet zo dat De Boer heeft gezegd dat hij per direct terug zou willen. Hem is gevraagd of hij dat zou willen en daarop heeft hij bevestigend geantwoord.

Ten Hag zal vooral afhankelijk zijn van de selectie die Overmars zal moeten gaan aanvullen deze zomer. Voorgaande trainers lukte het ook niet tegen matige tegenstanders omdat de selectie simpelweg nooit tijdig in orde was. Jouw probleem Overmars

Wel bijzonder als ik naar de cijfers kijkt lijkt het wel of Ajax een weergaloze wedstrijd heeft gespeeld. Hier dachten de aanwezige Ajacieden in het stadion anders over. Wat was het een trieste vertoning in een veel te laag tempo en dan de laatste 10 minuten zo onder druk staan. Blijkbaar ligt de lat niet meer zo hoog.

Ik kan en wil dit verhaal best geloven.
Maar wie heeft het hier voor het zeggen. Ajax heeft de afgelopen tijd niks gewonnen. Ja Europees leuk gepresteerd. Maar uiteindelijk heb je niks. Dat is een feit.
Dus zal er iets verandert moeten worden.
Denk dat sowieso de spelers geen recht van spreken hebben hierin. Ten Hag bepaald. En niet de spelers.

Deze man heeft nu half seizoen kunnen wennen en kijken voor komend seizoen.
Dat moet het jaar van Ajax worden. En moeten ze kampioen worden.
Zullen wat aankopen gedaan worden.
Kan de Jog mooi op de plek van Ziyech spelen. Dus vind het niet erg dst die weg gaat.
En kan de Jong eindelijk op zn vertrouwende middenveld positie spelen.

Het resultaat is helaas niet beter geworden. Maar decjtniedereen mij werkelijk dat Ten Hag Ff die achterstand op PSV weg zou poetsen?

Keizer is op een niet zo beste manier eruit geknikkerd. Maar kan me wel iets bij voorstellen dat daar niet echt het vertrouwen in was. Weinig ervaring. En begon moeilijk aan het seizoen. Waar de resultaten ook niet altijd best waren.
Hij had wel meer de tijd mogen krijgenZ
Maar met Ten Hag heb ik meer het gevoel dat die wat meer zn stempel op de ploeg kan drukken. Wat rechtvaardiger is. Met meer daadkracht.
Keizer kwam wat onzeker over na mijn idee.

Ik vind verhaal weer zeikerig en negatief zoals Driesen dat altijd doet. En nooit iets positiefs te melden heeft.

Vind dit weer een makkelijk geschreven stuk

7 mei 2018 om 13:11

@zlatanunited

Je vergist je verschrikkelijk in de macht van de trainer. Spelers bepalen namelijk of jij een goede trainer wordt. Als spelers het niet in je zien zitten, is het heel snel afgelopen. Tem Hag heeft ook op geen enkele wijze de statuur van bijvoorbeeld een Guardiola of op lager niveau zelfs een de Boer. Ten Hag is ten Hag, weinig bewezen als trainer en verre van een speler die in de absolute top heeft rond gelopen.

Dan kan Ten Hag wel de strenge trainer uithangen die het maximale van zijn spelers eist, maar als die spelers vervolgens niets van je aannemen is het snel klaar, en krijgt hij nooit de machine die hij voor ogen heeft.

En het verhaal geloof ik nog ook. Als je bijvoorbeeld zag hoe het er aan toe ging bij de open training, dan zit die man er echt zo strak boven en wilt hij het zo enorm op zijn manier dat hij lak heeft aan supporters en het gebeuren er om heen en dat voorafgaand aan een wedstrijd die helemaal nergens meer om ging. Winst of verlies maakte helemaal niets meer uit Ajax was en bleef 2e. Dan is dat gewoon niet handig. Dat is een dagje voor je supporters, laat de mensen niet wachten en neem dan juist uitgebreid de tijd voor de supporters. Op dat gebied heb je namelijk enorm veel te winnen. Die tactische training die zo nodig moest maakt het verschil toch niet. Juist dat stukje begreep Keizer echt veel beter, waardoor hij er als mens bij de supporters uitstekend op staat.

Hij is toch gewoon tweede geworden? Wat een gezeik daar in Amsterdam zeg, zelfs als er niks aan de hand is, is er iets aan de hand. Hoop dat Ziyech morgen wordt verkocht en Ten Hag vandaag nog ontslagen zodat de media weer iets nieuws geks moet bedenken!

7 mei 2018 om 10:57

als je als Ajax zijnde een hoop geld hebt geinvesteerd in je selectie en je bent 4 wedstrijden voor het einde al uitgeschakeld voor het kampioenschap door een afgeroomd PSV is dat natuurlijk gewoon een absolute wanprestatie en dan is het logisch dat er kritiek komt lijkt mij

7 mei 2018 om 12:25

Japie_krekel

Bij Ajax (en eigenlijk ook voor Psv) geldt gewoon dat als je geen prijzen wint, je kritiek kunt verwachten. Dus inderdaad logisch dat Ten Hag nu neergesabeld wordt.

Maar ik herinner me ook wel de kritiek aan het adres van Cocu in zijn eerste seizoen als hoofdcoach. PSV stond toen iets van zevende of zo en de lading stront die Cocu over zich heen kreeg destijds was enorm. Lichtgewichtje, slechte mediapresentatie, kan niet boos worden op zijn ploeg, gespeelde boosheid, geen gezag of overwicht, etc. etc. En kijk nu eens, drie landstiteltjes verder??

Exact dit kan met Ten Hag ook gebeuren. Als hij Ajax kampioen maakt, en hoezo kan je dat uitsluiten als je de selectie van Ajax bekijkt (spelers en talenten om je vingers bij af te likken!)? Dus over een jaar is Erik ten Hag gewoon een topcoach!

Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald. Ik blijf hopen op een grote, zomerse opruiming bij Ajax. Al besef ik dat zoiets niet aan de orde zal zijn, horende de vele berichten vanuit Amsterdam.over hoe goed het nu wel niet gaat. Wil je echter een positieve koerswijziging inzetten, zul je de directie en technische staf moeten vervangen om met een schone lei te beginnen. Ook zul je voor de eerste voorronde CL (noodgewongen) de selectie compleet en op niveau moeten hebben. Helaas kennen we de (niet aanwezige) kwaliteit binnen de Rvc, dus zal men weer de ogen sluiten voor de realiteit. We deden een plas en het bleef zoals het was. Dus dat wordt Ten Hag vervangen nadat Ajax voor Europees voetbal is uitgeschakeld. Ergens in augustus....

Jezus wat een stemmingmakerij weer. Laten we gewoon eens wachten om te zien hoe hij het in de 1e seizoenshelft van volgend jaar doet. Meet een paar vertrekkende spelers in de zomer en een paar aankopen zal het dan wat meer Ten Hag's eigen team zijn. Ik mag aannemen dat we komend jaar wel in een Europees toernooi actief zijn (waarschijnlijk Europa League, daar horen we naar mijn mening qua niveau ook in thuis) wat toch meer kleur geeft aan het seizoen. Stel dat het team volgend seizoen ok voetbal laat zien, 2e wordt in de competitie, de beker pakt en de laatste 16 haalt in de EL. Dan is dat niet helemaal wat we als Ajacieden willen en zullen we wel flink chagrijnig zijn dat we weer geen kampioen zijn geworden, maar het is een duidelijke stap vooruit na al drama van dit jaar. Dan mag Ten Hag wat mij betreft gewoon nog blijven zitten.

Het is eigenlijk best sneu voor Ten Hag en hij zal ongetwijfeld zijn best doen en ongetwijfeld ook een goede vakman zijn, maar iedereen ziet van een kilometer afstand dat het gewoon geen match is.


Ajax is een slangenkuil en dat hoort en past nu eenmaal bij de club en je moet weten hoe de hazen lopen. Je moet verbaal goed uit de voeten kunnen, je moet weten om te gaan met Amsterdamse bluf en branie, je moet communiceren met de achterban (supporters, sponsors, 5e colonne, etc, etc).

Daarnaast moet je het aantrekkelijkste voetbal van NL spelen én ook nog eens alles winnen.

Ten Hag heeft het allemaal nét niet en met Schreuder erbij als assistent wordt het een Twents Cabaretduo. Grijp nu in en het het gezichtsverlies calculeren we maar gewoon in.


Vervolgens moet Ajax een trainer hebben die weet hoe het bij Ajax werkt en ook een verleden met de club hebben. Ik kom uit bij 2 kandidaten : Brom of van 't Schip.

Ik zeg van' 't Schip, maar met van de Brom kan ik ook goed leven.

7 mei 2018 om 12:29

Vazieman

"ajax is een slangenkuil en dat hoort en past nu eenmaal bij de club en je moet weten hoe de hazen lopen. Je moet verbaal goed uit de voeten kunnen, je moet weten om te gaan met Amsterdamse bluf en branie, je moet communiceren met de achterban (supporters, sponsors, 5e colonne, etc, etc).
Daarnaast moet je het aantrekkelijkste voetbal van NL spelen én ook nog eens alles winnen. "

Ja, das war einmal. Heden ten dage moet Ajax gewoon alles winnen inderdaad, dat hoeft totaal niet met aantrekkelijk voetbal. Als Ajax na een seizoen lelijk voetballen kampioen wordt, dan staat het plein voor P5 gewoon weer helemaal vol met heel veel feestvierende mensen.

En in die zin is het ook totaal onbelangrijk of Ten Hag nou wel of niet uit zijn woorden komt. Als hij resultaat boekt, kan hij lispelen en Twents praten zoveel hij wil, dan is alles vergeven én geen enkel issue meer.

7 mei 2018 om 17:57

Ik ben het niet met je eens. Als je én geen Ajax verleden hebt én geen bijzondere voetballer was en een behoorlijk Twents profiel hebt moet je wel uitzonderlijke goed zijn om geaccepteerd te worden.

Ten Hag kan er ook niets aan doen dat hij door Ajax aangesteld is en hij heeft de beste bedoelingen, maar hij past gewoon niet.

Ajax moet gewoon onderscheidend zijn en als we op een PSV manier kampioen moeten worden dan pikt niemand dat.

Ik kom al 40 jaar bij Ajax en ken de club erg goed en bij Ajax zijn er inmiddels ook twijfels.

Ik gun Ten Hag het beste, maar Ajax is voor hem niet de juiste club.
Idioot dat ze hem aangesteld hebben, maar dat doet er niet meer toe.
Ze moeten gewoon met een trainer in zee gaan die de Ajax cultuur kent.
Brom, Schip of misschien wel weer FdB.

8 mei 2018 om 10:14

Vazieman

Nee. Ook bij Ajax draait het om winnen. Dat mag, zeker na al die jaren prijsloos natuurlijk ook gewoon lelijk trouwens. Dat wordt absoluut wél aanvaard in Amsterdam. Kijk maar hoe de titels van De Boer gevierd zijn. Nauwelijks een wanklank gehoord.

Erik ten Hag moet zich inderdaad bewijzen, maar dta moet iedere Ajaxtrainer, maar zodra hij een titel wint, dan zal hij gewoon aan de borst worden gesloten en, uiteindelijk, gewoon alsnog een 'echte Ajacied' worden!

Ben benieuwd. Wees toch ook niet verbaasd als aan het begin van het nieuwe seizoen Frank de Boer 'ineens' opduikt als de nieuwe trainer.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren