Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Driessen: ‘Ajax rest niets anders dan hem in de zomer te verkopen’

Laatste update:

Nimmer in de geschiedenis van Ajax heeft een voetballer zulke verdeelde reacties opgeroepen bij de achterban van de club als Hakim Ziyech, zo stelt Valentijn Driessen. De chef voetbal van De Telegraaf vindt het ‘verschrikkelijk’ dat iemand als Ziyech op een dergelijke manier wordt weggejaagd. “Hij bezit de creatieve kwaliteiten, die zo zeldzaam zijn in de Eredivisie en dan is het verschrikkelijk als zo iemand op deze manier wordt weggejaagd uit ons land. Zoals hij eerder ook bij Oranje werd verdreven”, verzucht Driessen vrijdag in het dagblad.

Ziyech kreeg donderdagavond in het thuisduel met VVV-Venlo (4-1) applaus wanneer hij in balbezit was, zijn naam werd gescandeerd, maar een minderheid koos ervoor om de Marokkaans international uit te fluiten en ‘Ziyech rot op’ te roepen. “Uiterlijk onbewogen, onverstoorbaar en scorend reageerde Ziyech zelf op de verdeeldheid tussen jubel en verguizing. Hij vertelde de leiding van Ajax al eerder slechts met zijn voeten te willen spreken. Vandaar zag hij niets in een statement na alle onverkwikkelijkheden van zondagavond”, zo stelt Driessen in zijn column.

Ziyech kreeg zondagavond, enkele uren na de nederlaag tegen PSV, een duw van een fan toen de spelersbus werd opgewacht in Amsterdam. Het bleef niet alleen bij lichamelijk contact. “Er werd zelfs gedreigd met een revolte als Ziyech ooit nog het shirt van Ajax zou dragen. Een dreigement dat gelukkig niet werd waargemaakt.” Driessen oordeelt dat Ajax ‘vanzelfsprekend’ een statement had moeten maken. “Intern werd de affaire goed opgepakt door de leiding van de club, maar naar buiten toe heerste een oorverdovende radiostilte. De club vergat openlijk z’n afkeuring uit te spreken over het incident.”

De omstandigheden, en de vertrekwens van Ziyech zelf, zorgen ervoor dat de wegen in de zomer zeer waarschijnlijk gaan scheiden. “De club rest niets anders dan hem in de zomer te verkopen. Ondanks zijn specifieke kwaliteiten, twee mooie Amsterdamse seizoenen, het WK in Rusland voor de boeg met Marokko en uitzicht op de eerste plaats in het klassement Telesport Voetballer van het Jaar gaat dit ongetwijfeld niet voor de hoofdprijs gebeuren. Zo zijn er uiteindelijk alleen maar verliezers in deze almaar voortetterende affaire te noteren.”

Ajax doet er goed aan om Hakim Ziyech in de zomer te verkopen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zo lang het wk nog niet gespeeld is en er ook nog geen onderhandelingen plaatsvinden weet niemand of hij al of niet de hoofdprijs op gaat brengen. Valentijn Driessen is hier te snel mee. Natuurlijk vertrekt Ziyech bij Ajax, dat was zijn carrièreplanning. Ik denk ook dat het goed is dat hij vertrekt, want een eventueel derde seizoen bij Ajax gaat nog meer spanningen geven. Want wat er nu gebeurt is een gevolg daarvan. Een deel van de achterban is teleurgesteld geraakt in hem en een nog kleiner deel hiervan is helemaal klaar met hem.

20 april 2018 om 08:25

Hoe bepaalde mensen met Ziyech omgaan is te lachwekkend voor woorden. We hebben zelf zoveel creatieve voetballers voortgebracht en jong buitenlands talent groot gemaakt. Ziyech heeft een bepaalde klasse die ik bij niemand anders in de competitie terug zie. Wij kijken alleen maar naar iemands minpunten en nooit naar iemands kwaliteiten. Ziyech nog een seizoen bij Ajax, ik juich het toe. Je kan je toch niet voorstellen dat het spel nog statischer gaat worden. Een vervanger voor hem is er niet, nee ook niet Frenkie de Jong.

20 april 2018 om 10:08

Ryanbabel8

"wij kijken alleen maar naar iemands minpunten en nooit naar iemands kwaliteiten."

In topsport zijn het vooral de minpunten die bepalen of een toptalent ook echt een topspeler wordt of dat het altijd tot de grote massa middelmatigen blijft behoren. Iedereen kan zien wat Ziyech in huis heeft, maar als je dan kijkt naar vergelijkbare toptalenten in andere landen, dan zie je die enorme minpunten bij die spelers niet. Dát mag je best opmerken en daar iets van zeggen lijkt mij. Dat we alleen maar positief zouden mogen zijn over Hakim Ziyech vind ik de grootst mogelijke onzin.

20 april 2018 om 08:33

Het is gewoon te triest voor woorden. Dan noem je jezelf "supporter" en je doet niets anders dan je club en zijn spelers benadelen. In dit geval ook nog in mijn ogen de beste speler van de Eredivisie wegpesten. Die jongen strooit met fantastische ballen, tuurlijk zit het eens tegen, maar man man man. Alsof je op je dagelijkse leven zelf nooit fouten maakt.

Dan zeggen ze dat zijn mentaliteit niet alles is. Man die jongen maakt vaak de meeste kilometers, is vaak overal te vinden. Had in het begin wat conditionele problemen. Maar verreweg brengt hij de mooiste momenten van de Eredivisie. Bijna elke wedstrijd is er met hem wel een "oh of Oe" moment. Van welke andere speler kan je dat nog zeggen?

Nee, dan ben je niet alleen een rotte ei voor je eigen club, maar ook voor de hele Eredivisie als je zo met spelers omgaat.

Ik vind dat je heus teleurgesteld mag zijn als je club wat minder presteert. Emotie is voetbal, maar dit. Dit is gewoon te triest voor woorden. Ga dan maar gewoon tennis kijken. Voetbalonwaardig dit gedrag. En ja, voetballers verdienen veel. Dat vind ik ook belachelijk, maar het blijven nog altijd gewoon mensen die op het veld staan. Vergeet daarnaast niet dat hun carriere vaak max 10-15 jaar duurt en dat ze daarna met veel minder genoegen moeten doen.

20 april 2018 om 17:45

Ja, ik noem mezelf supporter en ik vind dat ik ook wel eens kritisch naar hem kijken mag. Maar dat betekent niet dat ik hem uitfluit of op een andere manier vervelend tegen hem doe. Ik vind ook dat je als supporter je fatsoen moet houden en hem met respect moet behandelen.

20 april 2018 om 09:33

Is opgevallen dat wij meestal spelers die extra wat bezitten en die anders zijn dan de rest altijd weg zijken in Nederland.is het niet in de jeugd dan gebeurt het boven in.we moeten zulke spelers koesteren dan de rest of huis en tuin voet ballers die we zoal hier op de velden hebben lopen.technische begaafde spelers denken iets anders dan de rest en leven in een ander zone dan wij.dat hij niet veel lacht en niet met de horde meegaat zoals wij allemaal doen moet het niet zo zijn dat we hem dan niet moeten.technische begaafde spelers laten liever hun voeten spreken dan de eeuwige ideale schoonzoon geleuter uithangen,wat je nergens brengt,zoals ons Nederlands voetbal anno nu,,je eigen karakter telt in topsport en niet anders,,,,

20 april 2018 om 10:11

Bertbert

"is opgevallen dat wij meestal spelers die extra wat bezitten en die anders zijn dan de rest altijd weg zijken in Nederland"

Is jou al opgevallen dat we in Nederland wonen? Zo doen wij dat hier! Al eeuwen. 'wij' houden niet van mensen die opvallen, mensen die dingen goed kunnen, mensen die boven de massa uit steken en mensen waarvan we denken dat die zich beter voelen dan 'ons'. Iedereen die in Nederland zijn kop boven het maaiveld uitsteekt, die wordt een kopje kleiner gemaakt. Vandaar ook dat 'wij' bijzonder slecht zijn in het eren van helden en het waarderen van speciale mensen. Niemand mag hier beter zijn dan de rest. Zo werkt dat hier.

20 april 2018 om 10:54

@Bertbert Ja joh, Suarez zo hard gepest dat hij bij de eerste de beste kans vertrok. Oh nee die verlengde toen iedereen riep dat hij zou vertrekken.... Ruiz en Tadic ook keihard weggepest bij Twente. Eriksen keihard weggepest. Sneijder is huilend door de achterdeur vertrokken. Heb jij wel enig idee hoe dom jij overkomt. De spelers die topper pretenderen te zijn en dan teleurstellen op de momenten dat het moet die hebben een haat liefde verhouding met het publiek. Ziyech behoort gewoon tot die categorie. Heel simpel vergelijk Ziyech maar eens met Eriksen in zijn laatste seizoen bij Ajax en bedenk je dan ook meteen dat Ziyech een heel stukje ouder is met een pak meer ervaring. Dan zie je meteen de reden van de haat liefde verhouding. Let wel dat betekend nog niet dat je met je poten aan hem mag zitten, maar dat er een deel van het publiek teleurgesteld in hem is, kan ik wel begrijpen.

20 april 2018 om 10:55

Pas al een Nederlander waardering krijgt vanuit het buitenland dan gaat men hem/haar hier pas waarderen

Tsja. Schandalig hoe je een speler zo weg kunt jagen bij je club. Met afstand de beste middenvelder van de Eredivisie.. zelfs in een vormdip presteert Ziyech het om nog goals en assists te leveren. Schaam jullie de ogen uit de kop! "Supporters"

20 april 2018 om 07:34

Leuke reactie, wel jammer dat je vergeet dat het om voetbalsupporters gaat en niet over klapvee..

En hardstikke leuk dat Hakim het leuk doet tegen Vvv, maar deze wereld speler blinkt uit in negativiteit. Zoals hij bij Heerenveen en Twente ook al deed.

20 april 2018 om 07:50

Voetbal supporter zeg je toch ? dan zou ik mij helemaal kapot schamen met dat uitfluiten want het is een van de weinige echte voetballers die we hebben , ik hoop dat hij blijft want voor dit soort spelers kom je naar een stadion ,

20 april 2018 om 07:51

Hij doet t niet alleen tegen vvv! Wat meer voetbal kijken denk k! Beste speler van de eredivisie, karakter kan me geen reet schelen als ie maar lekker voetbalt en dat doet ie elke wedstrijd weer! En genoeg clubs die m willen hebben!

20 april 2018 om 07:57

Hij doet het niet alleen leuk tegen VVV. Hij heeft het Europees ook laten zien. Punt is dat Ziyech het voornamelijk van assist moet hebben, speelt het team slecht en staan zijn medespelers slecht gepositioneerd, dan lijkt het dat Ziyech ook waardeloos speelt, maar ook in slechte wedstrijden (neem bv PSV) is hij de beste aan Ajax kant. Als je hem uitfluit kan je het hele elftal uitfluiten. Waarom wordt Schone, vd Beek, Kluivert of Huntelaar nooit uitgefloten dan? Moet Ziyech weg? Laten we het weer opvullen met een jong Ajax speler, of laten we een Lodeiro/Duarte achtige aankoop doen. Heerlijk om daar de Europeese voorrondes mee in te gaan.

20 april 2018 om 08:04

Want de supporters steunen hem niet?
Ik hoor regelmatig eerbetoon van het publiek maar dat hoort hij blijkbaar niet.
Maar dat is typisch Ziyech. Die kan niet met kritiek omgaan, en hoort alleen het negatieve.en vind het maar heel vreemd als je uitgefloten wordt nadat je de bal 45 keer heb ingeleverd bij de tegenstander ..

20 april 2018 om 08:12

@993410,

Dat was voorheen inderdaad zo. Maar gister was het echt schofterig. In plaats van achter Ziyech te gaan staan na een handgemeen met een supporter wordt hij uitgefloten en wordt er zelfs massaal rot op geroepen. Schandalig.

Ik ben geen Ziyech fan, begrijp mij niet verkeerd. Maar dit was echt bij de beesten af. Beschamend.

20 april 2018 om 08:33

Hetzelfde overkwam hem in Heerenveen en Twente, ik geloof niet in zoveel toeval..

Zou het dan misschien toch een beetje aan meneer Ziyech kunnen liggen?

20 april 2018 om 09:28

Waar heb jij het over welke jaar bij heerenveen en twente?

20 april 2018 om 09:35

@drmario,
Hoeveel mensen zouden "Ziyech rot op" hebben geroepen? Hoeveel mensen in de JC ArenA reageerde daar op en begonnen spontaan daar tegen te fluiten? Hoeveel moedigde hem aan en scandeerde de hele wedstrijd z'n naam?

I rest my case...

20 april 2018 om 09:36

@Sabir
Daar is hij ook uitgefloten toen hij vertrok. Feiten doen soms pijn. Ziyech had ook problemen met de trainer van Marokko. Ook daar was Ziyech schoon van blaam, toch?

20 april 2018 om 09:41

@993410

Je schrijft: "leuke reactie, wel jammer dat je vergeet dat het om voetbalsupporters gaat en niet over klapvee.. En hardstikke leuk dat Hakim het leuk doet tegen Vvv, maar deze wereld speler blinkt uit in negativiteit. Zoals hij bij Heerenveen en Twente ook al deed".

Ik zou als ik jou was eens een Engels woordenboek kopen en opzoeken wat het woord "support" betekent. Maar ik zal je de moeite besparen: het betekent "steun". En iemand uitjouwen en vernederen, kan je volgens mij heel moeilijk uitleggen als steun. En volgens mij zou een cursus Zelfkennis je ook goed doen, want getuige je reactie, ontbreekt het daar behoorlijk aan bij jou. Het zijn vooral de "supporters" die jij vergoelijkt, die uitblinken in negativiteit en de club meer schade berokkenen, dan dat ze er betekenis voor hebben. De reacties zijn enorm schadelijk voor Ajax omdat potentiã£â«le aankopen en versterkingen de weerzinwekkende en vernederende manier waarop de successupporters van Ajax met hun eigen spelers omgaan, natuurlijk meenemen in hun overwegingen om wel of niet voor Ajax te kiezen en ik zou er alle begrip voor hebben dat alleen al daarom voor een club als PSV zouden kiezen. Zyech heeft duidelijk de verkeerde keuze gemaakt om voor Ajax te kiezen, bij PSV had hij waarschijnlijk een standbeeld gekregen in plaats van de hoon en vernedering die hij nu over zich heen krijgt.

Je bent volledig maar dan ook echt volledig gestoord als je een kroonjuweel als Zyech de deur uit pest en je hebt een volstrekt gebrek aan realiteitsbesef als je denkt dat je de komende jaren ooit nog een speler van dat kaliber terug krijgt. Zyech is met afstand de beste speler van NL, een creatieveling, een artiest, een schepper, een bloem in de woestijn. Een speler waar de echte Ajacied van droomt, die hij in zijn armen sluit en op een voetstuk plaatst. En wat doen de Tokkies onder de Ajax supporters: ze vernederen hem tot op het bot en jagen hem daarmee de deur uit, zodat hun onderbuikjes weer een beetje tot rust kunnen komen. Aan alles kan je zien dat Zyech er in tegenstelling tot bij de successupporters, uitstekend op staat bij de spelersgroep en het moet ook hen pijn doen om te zien hoe hun maatje en collega tot op het bot toe wordt vernederd. Ik zou me dan ook levendig kunnen voorstellen dat ze eerste de beste gelegenheid aan grijpen om de deur van de Arena achter zich dicht te slaan omdat ze natuurlijk heel goed begrijpen dat de mensonterende behandeling die Zyech ten deel valt, ook hen kan overkomen als ze het even niet hebben. En dat kan je maar beter voor zijn. De "supporters" die hun beste speler vernederen, hebben het Intelligentie quotiã£â«nt van een fruitvlieg en zijn daarom niet in staat verder te kijken dan hun neus lang is en zich te realiseren tot welke gevolgen hun verwerpelijke gedrag kan leiden en hoeveel schade ze Ajax daarmee berokkenen. Van supporters die zich alleen maar bekommeren om hun onderbuik kan je er als club maar beter niet teveel hebben. Pech is dat die op succes afkomen als bijen op honing, waardoor je er als succesvolle club meer hebt dan je waarschijnlijk zou willen. En zie er dan maar weer eens vanaf te komen.

20 april 2018 om 10:44

@007,

Ook niets meer dan respect voor de mensen die het voor hem opnamen. Maar dat het überhaupt te horen is zegt genoeg over het aantal mensen dat de moeite nam om Ziyech hun mening te laten horen. Dat was geen kleine groep, maar echt een vrij groot aantal. Neemt niet weg dat de tegenpartij klasse tegenstand bood. Al is het triest dat dat überhaupt nodig was.

20 april 2018 om 11:18

@scepticus

Hulde! Hulde! Hulde!
Enige puntje van kritiek is dat je een beetje te mild bent voor het uitschot dat zich fan durft te noemen.

Ik ben zo klaar met die non-argumenten van balverlies en vrije trappen, zijn zogeneemde houding en gebrek aan zelfreflectie. Zie Ziyech graag nog jaren bij Ajax maar omwille van die zogenaamde fans hoop ik dat hij vertrekt en erg succesvol wordt.

Al zullen die fans dan weer vooraan staan en zichzelf op de borst kloppen: weer een Ajax-speler die succesvol is geworden dankzij Ajax.

20 april 2018 om 16:29

Scepticus, als ik je meer dan 1 duimpje had kunnen geven, had ik dat gedaan. Je zegt het precies zoals het is. Ik ben benieuwd naar de reacties volgend seizoen als we zijn creativiteit missen.

20 april 2018 om 09:06

@Keizer Ziyech zou al weggaan. Maakt niet uit wat de omstandigheden zijn of waren. Kijk het filmpje op youtube waarin hij 2 jaar geleden zijn contract ondertekende maar terug.

Het lijkt nu alsof hij weg word gejaagd, maar dat is niet zo. Deze "supporters" zorgen ervoor dat Ziyech via de achterdeur vertrekt. En dat verdient hij niet met zijn staat van dienst deze afgelopen 2 jaar. Er is gewoon een groepje dat de eerlijkheid van Ziyech niet kunnen waarderen. Ik heb liever dat dan een schijnheil die de alles doet om in een goed blaadje te komen bij de supporters. Hij heeft zijn voeten laten spreken ook al kwam hij qua uitlatingen soms grof uit de bocht. En dat word dan gezien als negativiteit terwijl hij gewoon zegt wat hij denkt.

20 april 2018 om 10:35

Precies. Het uitfluiten had in eerste instantie nog te maken met bepaalde elementen van zijn spel. Terecht of onterecht, laat ik in het midden. Wie tegen dat signaal ingaat, maakt zich niet geliefder bij zijn criticasters. Vele spelers zijn Ziyech daar in voorgegaan. En bij een nieuwe club zal hij of een medespeler daar opnieuw mee te maken krijgen. Naar mijn mening is de bom pas volledig gebarsten nadat Ziyech liet weten dat hij na dit seizoen weg wil gaan. Iets wat al lang bekend was door sommige uitspraken uit het verleden. Er bestaan Ajax-fans die niks rondom hun club kunnen relativeren. En dan zegt een speler, die niet aan hun onmogelijke eisen voldoet (elke wedstrijd een wereldpartij en de titel met een onevenwichtig elftal), ineens dat er wel degelijk iets boven Ajax gaat. Dat konden die heren niet verkroppen. Ze verloren daarmee al het respect voor Ziyech. Ik keur het geduw bij de bus niet goed met deze opmerking, maar ik vind dit toch wat anders dan het woord ''wegpesten'' dat ik nu zo veel lees.

Nimmer in de geschiedenis? Apart dat zo'n 'Ajaxwatcher' dan alweer is vergeten dat Zlatan bijv. eenzelfde reactie op riep. Sterker nog, begon zijn laatste wedstrijd niet ook nog met gefluit waarna hij dat weergaloze doelpunt maakte tegen Nac? Werd v.d. Vaart ook niet tegen het einde verguisd terwijl dat de geniale nummer 10 van Ajax was? Ajax staat voor bravoure en mooi sprankelend aanvallend voetbal. Ik vind het pijnlijk om te zien dat spelers die dat allemaal belichamen dan zo worden afgemaakt door (een deel) van het eigen publiek. Wat doen die mensen op de tribune bij Ajax als je die creatieve spelers met bravoure gaat uit fluiten, vraag ik me af?

Ach die Driessen heb ik nog nooit serieus genomen maar de kranten moeten vol en hij moet zijn column ook kwijt ik heb die man nog nooit op iets zinnigs kunnen betrappen , en dat Ziyech wordt uitgefloten komt door een klein deel de zogenaamde harde kern die zichzelf nog al belangrijk vinden maar die de club liever kwijt is dan rijk .

20 april 2018 om 09:35

Ik snap niet wat Driessen hier verkeerd zegt en waarom hij niet serieus te nemen is...

Wat ook onvoorstelbaar is dat een klein deel van het publiek zoveel aandacht krijgt van Driessen en zijn maten.
Natuurlijk is het beter dat hij nu verkocht wordt in de zomer. Dat was maanden geleden al duidelijk geworden.
Nu is het zaak voor Ajax om de spelersgroep voor volgend seizoen zo snel mogelijk gereed te hebben

20 april 2018 om 08:57

Gewoon voor een goede prijs verkopen, €35mln of zoiets en anders is het toch jammer en blijft ie in Amsterdam.

20 april 2018 om 09:30

Ik hoop gratis weg verdient Ajax niet

20 april 2018 om 10:37

Natuurlijk, Overmars gaat hem gratis weggeven! Droom verder, die gaat weer gewoon voor rond de 25 miljoen weg.

Hij word weggejaagd door een deel van de supporters en niet door ajax. Ik heb begrepen dat hij ook meerdere keren is uitgescholden met allerlei slechte verwensingen met het woord marokkaan erachter (gedicrimineerd).begrijp dat hij weg wil

Laten we nou niet doen dat het alleen aan het publiek ligt. Ook Ziyech zelf heeft een bijdrage gehad in deze situatie. Uitfluiten is niet goed maar de houding van Ziyech naar Ajax en het publiek is ook niet goed. Hij heeft eens gezegd ik voel geen warmte van het publiek, maar hij heeft zelf ook nog nooit warmye layen zien voor Ajax en zijn publiek. Het moet van 2 kanten komen!

Ach als hij naar een Valencia of een Milan vertrekt en daar wel CL speelt en Ajax het opnieuw moet doen met alleen nationaal voetbal zonder een prijs te winnen dan zullen die supporters denk ik een droeftoeter opzetten van spijt.

Ach ja, zelfs een zlatan werd in het verleden uitgefloten door een aantal van die dodo's, om nu ineens zichzelf op de borst te kloppen dat hij bij "hun cluppie heb gespeeld". Heren die denken dat zij de club zelve zijn. Kritiek is prima, maar als je mensen (verbaal en op fatsoenlijke wijze) wil aanpakken, doe dat lekker bij de veroorzakers van de problemen. Ook een eriksen werd gezien als slappeling en nu bejubeld. Dom volk

Ze gaan hem nog missen volgend seizoen bij Ajax.
Die jongen is zo belangrijk voor het elftal. Ja, hij maakt ook veel foutjes en doet verdedigend niet veel. Daarentegen zorgt hij (in)direct voor veel goals...

20 april 2018 om 08:30

Ik denk dat het tegendeel waar is, en dat we moeten hopen dat hij van de zomer vertrekt.
Dat de jongen leuk kan voetballen is een feit maar met zijn negatieve instelling is hij funest voor de team dynamiek. Wat trouwens geen nieuws is aangezien hij dezelfde klachten bij Heerenveen en Twente kreeg.

Overmars kennende gaat hij hier gewoon de hoofdprijs uithalen hoor. Iedereen wist dat hij na dit seizoen zou vertrekken heeft ie bij tekenen van contract al aangegeven. 2 jaar Heerenveen, 2 jaar Twente en 2 jaar Ajax welke club is de volgende waar hij 2 jaar speelt?

Laat ik voorop stellen dat het op zijn zachts gezegd niet netjes is wat er met zyech gebeurd. De "supporters" die dit doen zijn echt te zielig.
Echter heeft Zyech het zichzelf ook niet makkelijk gemaakt bij Ajax. Hij kan enorm slecht tegen kritiek ook als deze wel terrecht is en als je je dan zo in de media uitlaat is dat niet heel slim.
Het is een geweldige voetballer maar denk door zijn mentaliteit dat die de top niet zal halen

De betreffende supporters zijn volgens mij aardig snel op het pikkie getrapt. Wanneer je weet dat je eigen speler lastig kritiek kan ontvangen, maar wel één van je beste spelers is, ga je hem steunen en niet uitfluiten. Dat werkt uiteraard averechts en uiteindelijk verliest iedereen. Zo'n jongen moet je juist motiveren een aanmoedigen. Nu is de kans groot dat hij weggaat en mist Ajax een essentiële creatieve voetballer. De supporters zouden het wat slimmer aan mogen pakken. Maar het is ook niet heel verrassend dat ze dat niet begrijpen.

20 april 2018 om 09:12

Dat vind ik een beetje kort door de bocht. Dus omdat het je beste speler is mag je niet kritisch op hem zijn? Hij wordt ook genoeg gesteund maar hij hoort altijd alleen het negatieve geluiden. het is maar ene klein groepje wat dit doet.. Vervolgens wel zeggen dat het je allemaal niks doet om daarna te zeggen dat je het niet normaal vind en weinig waardering krijgt. Beetje vreemd.
Als je een grote jongen wilt worden moet je met kritiek om kunnen gaan en dat kan hij dus blijkbaar niet. Verwacht daarom ook niet dat hij de top gaat halen.

Het lijkt me niet heel waarschijnlijk dat dit aan "het publiek " ligt..
Temeer dit ook in Heerenveen en Twente gebeurde..

20 april 2018 om 09:29

Vooropgesteld is het Ajax publiek behoorlijk kritisch natuurlijk. Ik was laatst voor het eerst bij Ajax voor mijn werk en er wordt toch wel heel snel gefloten - maar dat heeft te maken met speltempo, passing et cetera.

Ben het met je eens het toch wel toevallig is dat Ziyech dit nu al driemaal oproept (een verdeeld publiek). Ik zou zelf nooit spelers uitfluiten, maar Ziyech heeft met vlagen wel een bepaalde irritante uitstraling dat het hem allemaal niks doet en ik snap dat een publiek dat niet wil zien. Daarbij heeft het echt nul komma nul met racisme te maken, voordat mensen dat gaan roepen.

Het is waarschijnlijk toch niet echt een makkelijke jongen want overal heeft hij problemen met de leiding en supporters , in eerste instantie ook mij Marokko. Daarnaast moet hij toch echt nog veel verbeteren want zo veel balverlies wordt in een topcompetitie echt niet geaccepteerd . Toch is het een hele goede voetballer . Ik hoop dat ie blijft maar ook voor zijn eigen ontwikkeling zou het beter zijn om naar de PL te gaan .

Ik denk dat beide kanten wel schuld treft. Maar Ziyech is echt niet zo'n lastpak als iedereen denkt. Hij is gewoon eigenwijs, so what? Kunnen de mensen daar ineens niet mee om ofzo? Is dit de eerste keer dat een speler een beetje arrogante trekjes vertoont? Of zit hier meer achter? Zo'n sierlijke voetballer moet je toch gewoon kunnen koesteren man, doe eens ff normaal zeg. Je kan fan zijn van een club maar dat betekent niet dat je zo moet reageren. En dat duwen ging er helemaal over, dan zou ik ook willen vertrekken en wel snel!

Met of zonder dat gedoe na zondag zou Ziyech vertrekken. Wat er nu gaande is vind ik genant, zeker voor mensen als Driessen. Hij zoekt telkens stokken om mee te slaan. Is ook niet verrassend want volgens mij is hij een "Cruijff man". We weten allemaal dat er verschillende kampen zijn binnen Ajax.

20 april 2018 om 10:06

Ach, zo'n Driessen moet zijn columns weer vullen en Ziyech is natuurlijk hot topic. Dat is helaas zo met de meeste redacties en auteurs, schrijven met alle winden mee - zo lang het maar verkoopt. Aad de Mos vond PSV aan het begin van het seizoen een middenmoter en halverwege november waren ze de gedoodverfde titelkandidaat en zo zijn er duizenden voorbeelden. L

Daarbij vind ik het wel bizar dat er zoveel 'kampen' binnen het Ajax huis zijn, waar je zelfs dus types Driessen onder schaart. De club heeft zoveel voor zich spreken, een beetje eenheid achter de schermen zou toch aangenaam zijn.

Uitfluiten vind ik sowieso uit den boze. Maar het is nu eenmaal een mannetje wat aversie oproept door zijn gedrag. Wat weinig mensen weten is dat hij zelf de harde kern heeft geprovoceerd. Uit bij Roda en laatst ook tijdens het busincident. Daardoor is de harde kern tegen ziyech. Dat staat compleet los van zijn voetbal kwaliteiten of inzet op het veld.

Nog erger is een bus te laten stoppen en zulke zgn supporters hun verhaal te laten doen. Negeren deze figuren. Had ME in laten zetten en hen vrije doorgang geven. Geen aandacht geven aan deze hersenlozen die helaas bij iedere club zitten. Zie laatste actie notabene bij PEC. Bizar gewoon en het is Kopieergedrag !

Wat men aan voorbij lijkt te gaan is dat het merendeel van de geniale acties van Ziyech plaatsvindt vanuit de omschakeling en/of nadat de wedstrijd eigenlijk al is opengebroken en er dus meer ruimte komt te liggen. Wanneer de tegenstander nog voluit de bus kan parkeren is ie vaak matig en komen zijn passes er ook niet echt doorheen.

Er moet dus wel echt ruimte liggen, anders rendeert ie een stuk minder. Ga maar eens na hoeveel van zijn goals, assists of geweldige passes in (de laatste fase van) de 2de helft plaatsvonden, waarbij Ajax vaak al voorstaat. Erg veel. Als Ajax het lastig heeft is hij doorgaans niet degene die de ban weet te breken, dat moet door anderen gebeuren (er zijn natuurlijk uitzonderingen). Pas wanneer Ajax al op rozen zit en de tegenstander moet komen blinkt hij echt uit.

Wat dat betreft is het ook meer een speler voor een counterploeg waar hij aanvallers vanuit de omschakeling diep kan sturen.

Staat voor mij vast dat ie ook in het buitenland gaat slagen wat een inzicht en traptechniek heeft hij geweldig gaan komende jaren niemand die beter is in de eredivisie

20 april 2018 om 14:19

Misschien gaat die wel slagen maar niet bij een topclub. Daar heeft hij de mentaliteit niet voor. De komende jaren niemand beter dan Zyech nou je kan ook overdrijven. Goede voetballer absoluut. maar niet buitensporig goed of zo

Ajax zou hun spelers gewoon aan hun contract kunnen houden.

Viergever, Dijks, Younes vertrekken. Daarvoor in de plaats komen Schuurs en Bande. Terwijl het voor Cerny en Cassierra een belangrijk jaar gaat worden; wordt Europees voetbal gehaald, dan zullen ze blijven. Wordt dit niet gehaald dan zullen ze, evt. op verhuurbasis, vertrekken.

Uit de woorden van Overmars gisteren maak ik op dat hij aast op ervaren krachten. Ik zou dan denken aan Daley Blind; het zou een mooie stunt zijn. Die gozer heeft voor de rest van zijn leven al geld zat en als hij terugkeert bouwt hij bij Ajax net zo'n heldennaam op als zijn vader. Anders zou ik Thomas Vermaelen proberen of een type Gabri.

Hoe komt het toch dat zo'n jongen zoveel weerstand oproept? Eerst bij Heerenveen en Twente en nu bij Ajax. Ondertussen ook nog bij het Marokkaans team. Dat hij technisch begaafd is is zeker, maar zijn mentaliteit en uitstraling zijn voor herhaling vatbaar.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren