Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ajax strijdt samen met AC Milan om komst Portugees jeugdinternational’

Laatste update:

Domingos Quina wordt gezien als een van de grootste talenten in de jeugd van West Ham United, maar kansen in de hoofdmacht zijn tot nu toe schaars voor de achttienjarige middenvelder. Quina maakte vorig seizoen zijn debuut in de Europa League en kwam deze voetbaljaargang niet verder dan een aantal optredens in de Engelse bekertoernooien.

Zijn eerste wedstrijd in de Premier League laat echter nog op zich wachten en dat is volgens de Daily Mirror voor Quina reden om zich op zijn toekomst te beraden. De Engelse tabloid meldt dat Ajax en AC Milan op dit moment de clubs met de meest concrete interesse in de international van Portugal Onder-19, wiens contract bij the Hammers na dit seizoen nog een jaar doorloopt, zijn.

In het verleden hebben ook clubs als Manchester United, Arsenal en Liverpool laten blijken Quina in de gaten te houden, maar de Engelse grootmachten lijken vooralsnog een stapje terug te hebben gedaan. Quina is sinds 2016 actief bij West Ham, dat hem in dat jaar oppikte bij stadsgenoot Chelsea. The Blues haalden de technisch begaafde middenvelder op hun beurt in 2012 weer weg uit de jeugd van Benfica.

Denk jij dat Domingos Quina haalbaar is voor Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

En weer lekker al die jonkies halen Overmars.. Als Ajacied zijnde ben ik jaloers op een technisch directeur als Marcel Brands die afgelopen week de spijker op z'n kop sloeg met de uitspraak: Het kapitaal moet op het veld staan.

18 april 2018 om 14:53

Ik vind dit altijd zo'n gelul in de ruimte. Ajax geeft meer dan voldoende geld uit. Of dacht je dat Neres, Ziyech, Tagliafico, Sanchez, Kristensen en zo nog een hele hoop spelers gratis waren? Bijna al die spelers hebben flink wat geld gekost, er is op dit moment gewoon een gezonde balans van goede aankopen en doorstromende jeugd. Dat de resultaten niet goed zijn, heeft daar een heel stuk minder mee te maken.

18 april 2018 om 15:29

Juist, Ajax heeft laatste tijd juist al veel spelers aangetrokken. Probleem is dat je niet kan blijven kopen, en geen dure ervaren spelers kunt halen. Je komt dan niet uit met je salaris huishouding.

18 april 2018 om 15:37

Ik vind het ook onzin dat Ajax niet genoeg uitgeeft, de laatste jaren hebben ze 10tallen miljoenen geïnvesteerd. Wat ze fout doen is dat ze niet genoeg spelers hebben van de leeftijd 25-30 jaar hebben die ook echt een meerwaarde in het team hebben. Het is niet goed voor de hiërarchie dat de beste spelers (de Ligt, Ziyech, Neres, Onana) allemaal rond de 20 zijn. Die jongens kijken echt niet meer op naar een Schone of Veltman.

Bij PSV is er duidelijk een kerngroep van o.a. de Jong, van Ginkel, Zoet die de rest aansturen en dat kunnen maken doordat ze én ouder zijn maar ook qua kwaliteit boven de rest staan.

18 april 2018 om 15:49

Ajax moet niet investeren in spelers kopen maar in behouden. Daar zit t het probleem.

18 april 2018 om 17:01

Ayrshire

Volgens mij is de kritiek niet dat Ajax geen geld uit zou geven. Want dat doen ze namelijk wél de laatste paar jaar. Sterker, er wordt meer geld uitgegeven dan ooit namelijk, door Ajax, aan spelers.

De kritiek is dat het meeste van al die miljoenen wordt besteed aan jeugdspelers (van 15-18 jaar oud) én aan tieners die tussen de vijf en tien miljoejn kosten. Maar keer op keer blijkt gewoon weer dat Ajax daarmee elke keer weer van die wisselvallige selecties neerzet, die op de beslissende momenten het gogme, de ervaring en de brille missen van ervaren spelers. En waardoor ze ook zo vaak op die beslissende momenten geen thuis geven.

En je kunt natuurlijk bedragen van 1,5-2 miljoen neerleggen per jeugdspeler, zoals Lucas Andersen, Victor Fisher, Dennis Johnsen en Victor Jensen (die zelfs 3,5 miljoen kostte), maar het rendement van al die jeugdspelers is, op Eriksen na, behoorlijk matig. Verreweg de meeste van al die jeugdspelers vertrekken uiteindelijk weer uit Amsterdam zonder een impact te hebben op het eerste. Neem Boccara, Meleg, Muric, Cerny.

Dus laat Ajax nou gewoon eens een sterke speler halen, van 25-27 jaar, voor een belangrijke positie in het veld, om al die tieners die erom heen staan (kluivert, Neres, Vdbeek, Frenkie de Jong, etc.) te ondersteunen en te leren hoe je écht een heel seizoen moet presteren en dat dus elke week in plaats van één leuke wedstriujd en daarna drie keer teleurstellen.

18 april 2018 om 19:04

"nou heb je 200 in je mik gedaan, je had 500 bij je gisteren. Waar zijn die andere 300 dan?" - Huisbaas Bob.

Ajax ontving afgelopen zomer 81(!) miljoen euro aan transferinkomsten. Het kocht voor "slechts" 28 miljoen in. Nu weet ik niet in hoeverre Ajax op voorbaat al uitgaat van transferinkomsten. En dat je natuurlijk nog salariskosten hebt en bijvoorbeeld wilt investeren in de jeugdopleiding etc. Maar dat is een verschil van 50 miljoen .

19 april 2018 om 20:44

Wat denk je dat er overblijft van die 81 miljoen?

18 april 2018 om 14:55

Zei je dat ook toen Eriksen, Vertonghen, Aldeeweireld en Sanchez werden gehaald?

18 april 2018 om 17:05

Keizer

Denk van niet, maar misschien wel toen Lucas Andersen, Victor Fisher, Ilan Boccara, Robert Muric, Dejan Meleg, Vaclav Cerny, Danny Hoesen, Zivkovic, Marvin Höner, Markus Bay, Ottar Magnus Karlsson, Franco Antonucci en Mats Rits werden gehaald.

18 april 2018 om 17:21

Toch speelde ze met enkele van die namen meer dan Break-even. Een Antonucci is voor paar miljoen vertrokken toen hij nog o19 was, nog voor zijn profdebuut. Fischer heeft gewoon een belangrijke rol gehad in een kampioenschap en heeft genoeg wedstrijden Ajax 1 gespeeld + is met winst verkocht en maakt daarmee de kosten van de helft van dat rijtje al goed. Spelers als Honer en Meleg waren vooral om genoeg spelers te krijgen om Jong Ajax als team compleet te krijgen (ook huren van Lobotka, die ze hadden moeten kopen, blijft onbegrijpelijk dat ze dat niet deden, was zo'n geval) Karlsson blijft echt een vreemd geval, is ook international geworden maar vond dat echt een van de slechtste spelers die ik contract heb zien krijgen. Maar risico's op spelers als Zivkovic, Antonucci, Muric en vooral Andersen, Fischer en Cerny moet je gewoon blijven nemen. Alle 3 meer dan genoeg talent om Ajaxniveau te ontstijgen, zeker Cerny heeft enorme pech met blessures gehad en de trainerswissel. Maar in dat rijtje kan je nog makkelijker 20 namen toevoegen maar de succesverhalen hebben veel meer opgebracht dan de goedkope gokjes.

18 april 2018 om 14:55

Zei je dat ook toen Eriksen, Vertonghen, Aldeeweireld en Sanchez werden gehaald?

18 april 2018 om 14:55

Overmars heeft al vaak aangegeven dat hij best vaak wilt spenderen maar vaak tegengehouden wordt. Dan kan je als technisch directeur vrij weinig, ook als je Marcel Brands zou heten.

18 april 2018 om 14:56

Het seizoen is nog niet eens afgelopen of er is alweer kritiek hoor. Nico vergeten? Laatste jaren ook genoeg miljoenen uitgegeven. Ik vind het juist goed dat Overmars al bezig is met aankopen, dan heeft hij de zomer om te kijken naar wat grotere en/of oudere spelers.

18 april 2018 om 14:57

Ajax heeft veel meer kapitaal op het veld staan hoor.

18 april 2018 om 14:58

Dat is ook gelul want psv heeft meer geld op de bank dan in het veld ik ben een feyenoorder maar die haat op ajax is nou wel leuk geweest

18 april 2018 om 15:12

Heb met al die jonkies niet zoveel problemen als er daarnaast ook geïnvesteerd wordt in ervaring. Daar schort het nog wel eens aan. .

18 april 2018 om 17:07

Zlatan65

Precies!

Niets mis met het aantrekken van talenrijke spelers, PSV doet niet anders. Maar PSV haalt ook gewoon ervaren krachten die je in je team ook altijd nodig hebt. Ajax laat dat ieder jaar opnieuw weer na. terwijl je ieder jaar opnieuw hetzelfde ziet gebeuren, Ajax laat het op beslissende momenten afweten, omdat het ervaring en slimheid mist.
Koop dã¡t eens in!

18 april 2018 om 15:15

''het kapitaal moet op het veld staan''

Ziyech & De Ligt worden al geschat op bijna 100 miljoen.

Dat is al ongeveer evenveel dan de volledige basiself van PSV bij elkaar. Het is dus onzin dat Ajax geen kapitaal op het veld heeft staan.

Buiten de bovengenoemde 2, vertegenwoordigen ook de overige spelers van Ajax enorm veel kapitaal. Schone is de enige die haast volledig is afgeschreven.

18 april 2018 om 15:25

100 miljoen ga je natuurlijk nooit krijgen voor Ziyech en de Ligt. Ziyech zal echt niet meer kosten dan 30 miljoen, en de Ligt is in zijn eentje geen 70 miljoen. Denk dat je met 40-50 miljoen voor de Ligt wel tevreden kan (en moet) zijn.

18 april 2018 om 16:42

En nu overdrijf je.. de ligt zijn transferwaarde is 25 miljoen en ziyech word geschat op 20 miljoen was het. Wat clubs ervoor geven is totaal iets anders. Zijn meteen de duurste van ajax. Bij psv bijvoorbeeld. Chucky 22 miljoen en arias 15 miljoen. Ajax heeft hoger, maar wat jij zegt is overdreven en geen idee waar jij je schattingen vandaan haalt.

18 april 2018 om 17:02

Jij baseert transferwaardes nu op een website waar iedereen zijn mening over kan geven... iedereen in Nederland weet dat De Ligt meer dan 50 miljoen gaat opbrengen en Ziyech meer dan 30.

18 april 2018 om 17:12

Voetbalimpact

Tja, ik laat me zelden verleiden tot discussies over waardes en marktwaardes. Maar als jij stelt dat 'iedereen in Nederland' wel weet dat Ziyech 'meer dan 30 miljoen (neem ik aan?)' gaat opbrengen, dan moet ik je helaas melden dat je je vergist. Ik weet dat absoluut niet. Sterker, ik denk niet dat die 30 miljoen er voor Ziyech nog inzit. Speler die aangeeft absoluut weg te willen, die ruzie heeft met de supporters en die dus echt onder geen beding meer kan blijven spelen in Amsterdam, die gaat nooit voor de hoofdprijs. Die gaat dus voor veel minder. Want Ajax kan in dat scenario totaal niet meer de hoofdrijs vragen. althans, vragen kan altijd maar dan wordt hij niet verkocht en dan heb je de poppen pas echt aan het dansen. Totaal gefrustreerde speler waar het publiek de pik op heeft. Nou, succes dan daarmee he! Gaat dus niet gebeuren. Dan neemt Ajax met minder ook genoegen, zo werken die dingen.

18 april 2018 om 18:11

@ madco123,

De waarde van De Ligt wordt geschat op /- 55 a 60 miljoen. Gezien de geruchten in verschillende media in Duitsland, Spanje en Engeland sta ik er niet van te kijken als Ajax ongeveer dit bedrag gaat kijken.

AS Roma bood onlangs 35 miljoen euro voor Ziyech, maar Ajax wees dit bod af. Ziyech is na de winterstop ook beter gaan voetballen en is vaak betrokken bij een goal. Ziyech speelt deze zomer ook nog eens een WK waardoor zijn waarde nog meer kan stijgen. Ik denk dat Ajax tussen de 30 en 37,5 miljoen voor Ziyech gaat krijgen.

18 april 2018 om 23:14

Lekker PSV supporter worden dan

Als deze jongen speeltijd verkiest boven geld en geduldig genoeg is wellicht een jaar in Jong te spelen zou het wellicht een goede match zijn. Maar kan me gezien de stagnatie van zijn ontwikkeling niet voorstellen dat Ajax een hoge afkoopsom en dito salaris gaat betalen.

18 jaar en reeds 3 clubs gesleten en op zoek naar een 4e... Dan moet je je toch afvragen of je iets hebt aan zo'n jongen, Ajax zijnde.

18 april 2018 om 15:09

Aan de andere kant, hij weet iig nu dat hij al verkeerde keuzes heeft gemaakt. Ging van Benfica naar "de top" toen hij 12 was. Vanuit daar misschien te weinig perspectief en op zijn 15/16 naar een ploeg waar hij meer kans zou maken. Misschien ziet hij nu in dat hij naar een club toe moet waar hij kans maakt op minuten. Normaal komen spelers hier pas achter als ze 23 zijn ofzo. Het kan ook positief uitgelegd worden.

Ik heb weleens van deze speler gehoord, maar heb hem nog nooit zien spelen en weet dus niet of hij een (toekomstig) aanwinst voor Ajax kan en zal zijn, maar ik heb dan toch liever dat Ajax een andere speler binnenhaalt.

Hij schijnt dus een aanvallende middenvelder te zijn en aangezien Ziyech waarschijnlijk zal vertrekken in de zomer, zou een nieuwe aanvallende middenvelder wel nodig zijn. De rest van de middenvelders die Ajax heeft, zijn niet goed genoeg of hebben toch een andere speelstijl als Ziyech.

Iemand als Labyad lijkt mij een goede kandidaat en de naam van Rodolfo Pizarro (een Mexicaanse aanvallende middenvelder van 24) werd ook genoemd en die zie ik ook wel graag komen. Die Pizarro doet mij qua speler een beetje denken aan die Franco Vã¡zquez van Sevilla.

Zou dus ook wel graag zien dat Ajax weer iemand uit Zuid-Amerika scout en ja, ik weet dat Mexico in Midden-Amerika ligt.

18 april 2018 om 15:04

Maar waarom zeg je dan Zuid-Amerika als je Mexico bedoelt?

18 april 2018 om 15:08

Omdat er in Mexico dus ook iemand rondloopt die een goede aanwinst voor Ajax kan zijn. En aangezien Ajax de afgelopen transferperiode de weg naar Zuid-Amerika (met o.a Sanchez, Neres, Tagliafico, Orejuala en Cassierra) inmiddels wel goed weet te vinden, heb ik graag dat ze dan weer in Zuid- of Midden-Amerika rondkijken.

18 april 2018 om 15:24

Dacht altijd dat F. De Jong plek van Ziyech zou overnemen. Of gaat hij op de plek van Schone spelen?

18 april 2018 om 15:37

Frenkie vind ik ook een andere type speler als Ziyech en als Ziyech vertrekt, dan zie ik het liefst een middenveld met Frenkie rechts, van de Beek centraal (op de plek van Schone dus) en dan de vervanger van Ziyech links.

18 april 2018 om 15:27

Ik denk dat Frenkie de Jong de opvolger wordt van Ziyech en dat men daarachter een speler extra moet hebben.

18 april 2018 om 17:27

Pizarro is recentelijk voor 10+ miljoen gekocht door de club waar hij nu zit, die ga je dus nooit krijgen. Benedetti zie ik ze wel weer bij uitkomen eigenlijk, zie De Jong plek van Schone overnemen en middenveld op andere manier gaan functioneren, meer gericht op spelen vanuit centrale rol met middenvelders dichter op elkaar dan nu geval is, dan moet de verdediging wel nog hoger gaan spelen omdat anders te grote gaten gaan vallen tussen de linies.

18 april 2018 om 19:08

@ Wolterx,

Pizarro speelt sinds januari 2017 voor Guadalajara en het klopt dat ze hem voor 10 miljoen+ (11 miljoen van wat ik heb gelezen) hebben overgenomen van Pachuca (de oude club van Lozano), maar vanaf aankomende zomer heeft Pizarro er dan anderhalf jaar bij Guadalajara opzitten en misschien dat hij dan een overstap naar het buitenland wilt overwegen?

Ajax zal dan wel rond de 15 miljoen voor hem moeten betalen, maar ik denk wel dat Pizarro een goede aanwinst voor Ajax kan zijn. Al denk ik dat PSV wat Mexicanen betreft, wel een streepje voor zal hebben op Ajax.

Benedetti (20-jaar) zou inderdaad ook een goede optie voor Ajax kunnen zijn. Speelt als een paar jaar sinds 2015 in het eerste van Deportivo Cali (de oude club van Cassierra en Orejuala) en wordt ook als een van de grotere talenten van Colombia gezien.

Er zijn bij Ajax maar 2 dingen nodig op dit moment.. Er moet een ervaren bijtertje ala nigel de jong aangetrokken worden en de trainer plus spelers bij de directie over de vloer en de boel overleggen en bekijken of dit zo nog door kan gaan.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren