Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Younes moest bij mij niet twee, maar vier weken op De Toekomst trainen’

Laatste update:

Erik ten Hag wilde Amin Younes zondag in de wedstrijd tegen sc Heerenveen vlak voor tijd laten invallen, maar de vleugelspeler besloot anders. De Duits international weigerde om de bank te verlaten en dat leverde hem na afloop flink wat kritiek op. Maandag werd bekend dat Ten Hag Younes de komende twee weken bij Jong Ajax mee laat trainen en Aad de Mos vindt dat de trainer van de Amsterdammers zich nog mild opgesteld heeft.

“Zeer terecht. Het verbaast mij dat Ten Hag niet op de persconferentie zei: ‘Dit is werkweigering. Ga jij je maar vier weken melden bij Michael Reiziger en Winston Bogarde (de trainers van Jong Ajax, red.).’ Dat is wat je moet doen als een speler weigert”, begint de oud-trainer van onder meer Ajax en PSV tegenover De Telegraaf.

De Mos stipt aan dat Ten Hag Younes met een invalbeurt wilde belonen voor zijn inzet op de training en noemt het incident ‘te banaal voor woorden’: “Goed werk op de training is een normale zaak en wel het minste wat je kan verwachten van een professional die bij Ajax speelt en zich in de kijker wil spelen bij het Duitse elftal.”

Younes leek in januari onderweg naar Napoli, maar besloot wegens familieomstandigheden af te zien van een winterse overstap. Doordat hij in de zomer wel transfervrij naar Napels lijkt te vertrekken, houdt Ajax niets meer aan deze transfer over: “Dus meneer Younes zou bij mij niet twee weken, maar vier weken op De Toekomst kunnen trainen”, sluit De Mos af.

Vind jij dat Amin Younes langer verbannen had moeten worden?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dat vind ik nou ook weer wat overdreven. Dat Ten Hag hem buiten de selectie houdt vind ik al een prima signaal, 2 weken is meer dan genoeg. Een speler in zijn situatie een maand bij het tweede laten trainen wordt niemand beter van..

12 maart 2018 om 19:32

Nou lekker belangrijk. Zoals de Mos al aangeeft boven denk hij ook niet echt aan Ajax

12 maart 2018 om 20:37

Snap niks van sommige mensen. Wie heeft er nou baat bij om 1 minuut te spelen. Younes liep in de 60e minuut al warm, beloon hem dan om langer te speler. Een wedstrijdpremie, wie interesseert dat nou, hij is er om te voetballen, geld heeft hij wel. Ten Hag moet niet zo eigenwijs doen, het stond 4-1, van tijdrekken was geen sprake. En dan zie je als Younes zijnde Kluivert op zijn plek staan, dat jochie speelde 1 leuke wedstrijd en wordt gelijk behemelt tot toptalent. Raakt al weken geen bal meer goed man. Ik gun Younes een mooie club als het allemaal zo moet man..

13 maart 2018 om 06:25

Als ons secretariaat om 16.59 uur een telefoon doorzet, dan moet ik het ook opnemen. Ik word ook voor 8 uur per dag betaalt. Wat Youness doet is werkweigering. Is hij groter dan de club? Dacht het niet!

13 maart 2018 om 07:47

Komop man, ga niet een telefoontje vergelijken met dit. Dis is voetbal, ga dan dammen spelen. Zelfs bij VI lachen ze Ten Hag compleet uit.

13 maart 2018 om 07:52

Ten Hag zet Younes voor schut, en beledigd hem om 1 minuut te spelen! De wissel had geen enkele zin, voor beide partijen. Zo'n telefoontje op jouw werk heeft daar niks mee te maken. Je baas zegt al om 3 uur dat hij zo een klus heeft, jij wacht erop en dan zegt hij het nog eens 1 minuut voor tijd, denk dat je het beter zo kan zeggen.

13 maart 2018 om 07:54

Of nog beter, je werkt heel hard en doet altijd je best, de baas zegt dat je een beloning krijgt, en hij geeft je 1 cent meer per uur

Typische Aad opmerking. Vier weken totaal overdreven. Deze twee weken is prima en een gepaste straf voor wat Younes heeft gedaan.

Bovendien, Ten Hag heeft Younes straks tegen PSV ook gewoon weer keihard nodig. Dus er moet wel een straf komen, maar niet te lang en te zwaar natuurlijk want het moet het sportieve niet in de weg zitten.

12 maart 2018 om 18:24

Wat heeft de Mos tegen ten Hag? Altijd negatief.

13 maart 2018 om 09:08

De Mos heeft iets tegen Ten Hag? Dat is mij niet opgevallen om eerlijk te zijn.

Snap niet dat veel mensen het met Younes eens zijn. Als je om 17.00 klaar bent met werken in een Mediamarkt, bouwmarkt of waar dan ook en 16.57 komt er nog een klant binnen lopen dan zeg je toch ook niet tegen je baas dat de klant pech heeft, omdat het bijna tijd is? Ook al zijn het maar 3 minuutjes, hij krijgt er meer dan dik voor betaald.

12 maart 2018 om 17:34

Oh jawel.

Heb heel vaak klanten moeten vertellen dat we gaan sluiten toen ik nog als verkoper werkte, want dan beginnen we met het tellen van de kassa

12 maart 2018 om 19:33

Ja maar hij stond nog niet onder de douche toch?

12 maart 2018 om 20:39

Werkte? Winkel failliet?

13 maart 2018 om 06:26

Haha. Ziet het al voor me dat Youness uit de douche wordt gehaald om nog de laatste minuut te moeten spelen.

13 maart 2018 om 10:28

Neen, andere job. Mensen klimmen hoger op de ladder soms, snap je

12 maart 2018 om 17:35

Ik vind die metaforen die mensen hier gebruiken echt behoorlijk beroerd. Het gaat hier niet om een zinvolle invalbeurt. Het helpen van een klant bij een winkel is wel zinvol.

Ik begrijp Younes wel ergens, maar hij had gewoon moeten invallen natuurlijk. Dat had Ten Hag achteraf ook moeten zeggen. Niet dat het een beloning was, want dat is ook onzin.

12 maart 2018 om 18:01

Hoe weet jij dat het geen zinvolle invalbeurt zou zijn geweest?

12 maart 2018 om 18:13

Het stond 4-1, 93e minuut en er was niemand geblesseerd. Dus dan kunnen we allemaal concluderen dat invallen niet zinvol had geweest.

12 maart 2018 om 18:54

En hoe weet je dat een klant iets bij je koopt? Onzin opmerking dus, Younes moet gewoon z'n werk doen.

12 maart 2018 om 20:14

Kan mij nog een kampioenschap herinneren met 1 goal verschil... Je weet maar nooit. Lekker ontregelen die hap.

12 maart 2018 om 20:24

Zinvolle invalbeurt? Moet je verdomme als "prof" voetballer niet gewoon voetballen wanneer jouw leidinggevende (erik ten Hag) dat zegt? Dan kun je metaforen belachelijk vinden, maar wat pas helemaal belachelijk is dat meneer Younes zelf bepaalt om z'n duizenden euro's op de bank te gaan zitten tellen in plaats van op te komen draven wanneer de coach dat zegt.

Nee, het is helemaal niet "arme Younes". Al stond het 30-0, je doet gewoon wat er van je gevraagd wordt en waar je een contract voor hebt en als je dat niet doet is dit het gevolg.

Dat het misschien "onhandig" is van ten Hag is absoluut voor iedereen duidelijk, maar Younes is niet de baas.

12 maart 2018 om 17:35

Nu vergelijk je toch wel appels met peren. Je kan eerder zeggen dat de werkgever de werknemer een bonus van €0,10 euro geeft, omdat hij zo hard gewerkt heeft.

12 maart 2018 om 18:01

Nou zeker niet hoor. Volgens mij verdiend Younes ongeveer 10 keer modaal (2/3 ton als ik het goed heb, want hij kwam als nietszeggende jeugdspeler en heeft nooit zijn contract verlengd). Een wedstrijdbonus bij Ajax is rond de €1000,-. Als hij 10 keer modaal verdiend dan kun je prima zeggen dat het een bonus van €100,- voor een gewone werknemer is, want €100,- op €30.000,- is procentueel evenveel als €1000,- op €300.000,-. Een bonus van €100,- kan iedere jan modaal gewoon waarderen.

13 maart 2018 om 09:10

Zytto34

Ik lees op andere plekken dat Ajax allang geen wedstrijdpremies (meer) betaald. Alleen bij titels en prijzen krijgen de spelers premies.

12 maart 2018 om 17:35

Wat een slechte vergelijking. Is eerder als het 16:57 is en dan komt je werkgever met BS taak net voordat je weggaat. Dan ga je ook gewoon naar huis.

12 maart 2018 om 17:36

Als de taak geen nut heeft

12 maart 2018 om 17:54

Of je kijkt gewoon 180 seconden heel interessant naar je a4'tje en gaat dan naar huis.

12 maart 2018 om 19:34

Om 17.00 ja. Tot dan doe ik keurig wat mijn manager van me verlangd

12 maart 2018 om 17:37

Dit is een zeer slechte vergelijking. Hij was namelijk nog niet aan het werk.

12 maart 2018 om 19:35

Hoezo niet? Of denk dat het zijn hobby is om op de reservebank te gaan zitten?

12 maart 2018 om 17:37

Precies. Younes is speler van Ajax en moet het beste doen voor zijn team. Als Ten Hag vind dat hij moet voetballen, dan moet hij maar zijn ego opzij zetten. Zulke spelers wil ik niet zien bij Ajax

12 maart 2018 om 19:36

Dat mag ie volgend jaar bij Napoli proberen.... haha, ze lynchen hem.

13 maart 2018 om 03:04

Maak je maar niet druk. Daar krijgt hij zelfs die minuut niet.

12 maart 2018 om 17:37

Sterker nog, het is niet alsof Ten Hag Younes na afloop van de wedstrijd nog het veld op stuurde. In feite sloot Younes de Mediamarkt nog voor vijven af.

12 maart 2018 om 17:45

Nee, maar, om in deze metafoor te blijven, het is alsof Ten Hag Younes om 16.57 opbelde of hij nog even wilde komen werken. Waarna Younes zei, lijkt me niet nodig, ik denk dat de huidige werknemers ook wel de winkel kunnen sluiten. Als je dit met een jeugdspeler doet snap ik het wel. Maar Younes heeft zich altijd vol ingezet voor Ajax, een goede Europese campagne gespeeld vorig jaar en is toen Duits international geworden. Die geef je geen dertig seconden om het te belonen voor hard trainen. Geef hem dan een keer een half uur of laat Noa Lang zijn debuut maken.

12 maart 2018 om 19:17

Ik zie veel mensen reageren met dat Ten Hag Younes opbelt of hij wil komen werken, of iets in die strekking. Feit is dat Younes al aan het werk is, dat begint namelijk al als hij zich op de club meld voor de betreffende wedstrijd. Samen eten, eventueel nog een bespreking, de bus in, of naar de kleedkamer is allemaal part of the job.

Daarnaast reageren er veel met dat 1 minuutje of meer/minder iets is voor debutanten, of voor spelers die mogen "ruiken" aan het eerste. Dit is een onbeschreven zogenaamde voetbalwet, maar geen feit. Niemand van ons kent de relatie tussen Ten Hag en Younes, dus de achterliggende gedachte zoals Ten Hag het omschrijft hebben wij maar gewoon aan te nemen.

Dan blijft er (mijn mening, geen feit) voor mij maar een optie open. Dit is gewoon werkweigering. Daarnaast heeft Younes (aanname) Ajax geflashed door zijn transfer op het laatste moment te laten afketsen wegens familie omstandigheden. Younes vergeet dat Ajax hem een kans heeft gegeven om te bewijzen dat hij een potje kan voetballen. Vervolgens gaat hij er zo mee om. Dat smoeltje ook toen hij geweigerd had. Zo van, kijk mij eens dapper zijn. Persoonlijk had ik hem niet eens verbannen naar de beloftes/2e. Ik had hem op non actief gezet, en blijf maar thuis. Nu help je hem nog met fit blijven, wedstrijdritme etc. Terwijl hij voor nop vertrekt.

Edit: Hoe belangrijk iemand ook kan zijn voor een club (komt ie), niemand is groter dan de club, al zeker Younes niet.

12 maart 2018 om 17:43

Dit is niet de juiste vergelijking. Eerder is het jij heb flinke studie erop om promotie te maken van assistent naar manager en dan zegt je baas om je te belonen mag je nog ff een dagje werkje van een beginneling doen. Dan zou iedereen ook nee zeggen

12 maart 2018 om 19:39

Wat is dat nu voor een lachwekkende vergelijking....

Zolang die assistent van jou een contract voor assistent heeft moet ie het bijbehorende werk doen. Niet dat van beginneling of wat dan ook maar gewoon dat van assistent. Daar wordt ie toch voor betaald of niet?

12 maart 2018 om 17:45

Als je iemand als younes voor 2 min wil laten invallen dan is dat gewoon een vernedering. Geef hem groot gelijk dat hij niet wilde invallen.

12 maart 2018 om 19:40

Iemand als Younes.... vent je doet net of we hier met Messi te maken hebben.

12 maart 2018 om 17:46

Zytto34..... ten hag wilde hem “belonen”. Belonen met 2 minuten speeltijd!!! Dan ben je toch knettergek in je kop of niet dan? Die man wisselt dramatisch en veel te laat. Ik geef younes helemaa gelijk. Sodemieter op met je 2 minuten beloning. Ga lekker zelf dat veld in zou ik zeggen. Ten hag moet eens leren wisselen en als hij spelers wil belonen moet ie ze veel eerder in brengen. Zeker als ze 10 keer meer inzet tonen in het veld dan degene die de voorkeur krijgt.

12 maart 2018 om 17:52

Je weet dat ze bij Ajax gewoon wedstrijdpremies krijgen? Als je dan 3 minuten mag invallen pak je gewoon +- €1000,- mee, dus het is in mijn ogen wel degelijk belonen.

12 maart 2018 om 18:23

Ze krijgen bij Ajax geen wedstrijdpremies. Dat is al jaren bekend en heeft kenneth perez gister ook nog ff duidelijk gezegd in de uitzending. Kampioenspremies hebben ze daar.

12 maart 2018 om 17:51

Je kan de stelling ook zo bekijken: Wat nou als je om 16.57 moet werken en om 17.00 de winkel gaat sluiten. Wat heeft het dan nog zin dat je die 3 min komt werken.

12 maart 2018 om 17:54

Oh maar als jouw Mediamarkt collega om 17:57 aan je vraagt of je nog voor hem wil invallen voor 3 minuten klinkt het wel beter?

12 maart 2018 om 18:05

Waarom niet? Als ik de rest van de dag een beetje zinloos op een bank naar voetbal mag kijken en ik gewoon doorbetaald krijg dan kom ik wel even 3 minuten achter de kassa staan voordat de winkel sluit.

12 maart 2018 om 19:42

Tegen 1 mln per jaar wil ik ook wel 30 sec achter die kassa zitten... desnoods 10 sec.....🤪

12 maart 2018 om 18:14

Slechtste vergelijking ooit hahah. De vergelijk van martijnnr12 is pas goed gevonden. Zogenaamd belonen voor 3 minuten.

12 maart 2018 om 20:02

Je plaatst het nu in een totaal andere situatie. Het gaat erom dat al het werk al is gedaan en er niets meer te doen is, en jou baas zegt dat je maar 3 minuten rondjes moet lopen tot 17;00. Geloof me maar dat als je ook maar een beetje zelfrespect hebt dat je hem je middelste vinger laat zien en dat je wegloopt

Ik vind het juist knap wat Younes deed. Een minuutje voor tijd was het ofzo? Belonen...meen je dit? Het is gewoon typisch willen tonen wie de baas is, echt degoutant. Als coach had je dit moeten weten, dit is geen beloning maar een vernedering.

12 maart 2018 om 17:35

Het is gewoon idioot van beiden. Younes moet in het licht van zijn carrière dit uitzitten. Verder is een dergelijke weigering geen goede reclame voor jezelf als je bij een nieuwe club aan de slag gaat.

Ten Hag is misschien wel erger, als je iemand voor 30 seconden wilt 'belonen', dan heb je qua spelersmanagement geen kaas gegeten. Hij kwam ook heel onzeker over in het interview. Wat een verschil zeg met bijv. Bosz.

12 maart 2018 om 23:53

Hij heeft het wat hoog in z'n bol, Duitsland ziet dit ook en als hij mee mag naar het WK zal het als bankzitter zijn. En dan laat je zien dat, hoe suf het ook is om zo in te vallen, je gewoon nee zegt tegen je coach. Ik zou er twee keer over nadenken als bondscoach, genoeg spelers die laten zien dat ze wel willen..

12 maart 2018 om 17:36

Het is gewoon belonen inderdaad. Waarschijnlijk krijgt Younes dan een wedstrijdpremie van iets van 1000 (?) euro.

12 maart 2018 om 17:36

Nou dat kan hij wel zo voelen. Maar zal gewoon moeten gaan staan als t gevraagd wordt. Dan kan je altijd nog achteraf achter de schermen t met Hag over hebben. Lijkt me een betere gang van zaken..
Vernederen.. tis geen wereldvoetballer die op de hak wordt gezet. Tegelijkertijd maakt Hag idd de fout om te zeggen " als beloning". Maar Younes moet gewoon niet weigeren .

Als het werkweigering is dan ontsla je hem toch? Hij vind binnen no time een nieuwe club of hij kan meteen bij Napoli aan de slag. Denk dat het hem echt geen moer boeit. Laatste twee minuten invallen als beloning. Kom op zeg.

Na de streek die hij Ajax heeft geleverd in de winterstop vraag ik me sowieso af wat hij nog bij de selectie doet. Dus ja van mij mag hij helemaal wegblijven

12 maart 2018 om 19:45

Heeft hij Ajax een streek geleverd? Hoe dan? Dat hij in de winter naar Napoli mocht of dat hij van Ajax weer terug mocht komen omdat wij hem zo hard nodig hadden?? Niemand laat zichnzonte kakken zetten door Ten Hag of welke trainer dan ook. Dit was een bizarre beslissing van een trainer die even de tijd vergeten was. Is gewoon iemand voor lul zetten. Als ik Younes was geweest had ik rustig naar beneden gelopen en rustig mijn trainingspak uitgedaan tot de scheids af had gefloten. Dan had je Ten Hag te kakken gezet.

12 maart 2018 om 20:10

T was gisteren heel zinloos om hem nog te brengen. Wellicht levert het hem nog wel de winst premie op.
Maar sinds zijn fratsen met Napoli ben ik totaal klaar met younes. Ik heb Overmars veel onzinnige dingen zien doen, maar een bankzitters voor 5 mln een half jaar behouden, zie ik zelfs Overmars niet doen.

Nou nou, Aad de Mos is ook eens streng hoor. Bij welke club? Oh wacht, voor tv. Kom op zeg. Younes is straks misschien nog nodig en voor de lange termijn hoeft Ten Hag geen indruk meer op hem te maken, hij gaat toch weg. Prima zo.

Tis allemaal niet zo moeilijk en je hoeft het wat mij betreft ook met geen enkele andere baan te vergelijken. Als de trainer zegt dat je moet invallen, dan val je in. Punt. Of het nou 3 minuten is of 30 minuten maakt niet uit. En anders ga je lekker wat anders doen.

12 maart 2018 om 18:52

Exact. Als meneer Younes het er niet mee eens is dan kaart je dat na de wedstrijd aan bij de trainer, maar nadat je het werk wat wordt gevraagd hebt verricht. Als iedereen maar gaat doen wat hij zelf wil dan wordt het chaos en zal de teamgeist dalen.

Je kan altijd twijfelen of het nuttig is wat er gevraagd wordt maar bespreek dat na afloop.

Ze willen gewoon dat jong Ajax kampioen word , dus doen ze het gewoon zo hahahaha

Ik vind dat Ten Hag Younes niet zo laat had moeten invallen (want dat getuigt m.i. ook van weinig respect richting Younes), maar dat Younes - nu Ten Hag datkennelijk toch nodig vond - ook niet had moeten weigeren om in te vallen.

In ieder geval levert dit nu alleen gezeur op, terwijl deze situatie met een beetje gezond verstand van beide kanten gemakkelijk had kunnen worden voorkomen.

Wat ten hag deed was kleineren GUN dan als trainer bij een 4-1 stand een noa lang zijn debuut en kom dan niet met poes pas dat je een speler een minuut gunt die vorig seizoen nog een finale speelde van EL

Aan de ene kant vind ik dat Aad de Mos een goed punt heeft. Niet willen invallen getuigd van enige arrogantie en is een speler op zijn plaats zetten geen slecht idee.
De timing van de trainer om hem erin te brengen zal hem misschien hebben teleurgesteld maar dan nog.
Aan de andere kant is twee weken mee trainen bij Jong meer dan genoeg.

Een tijd terug las ik nog berichten dat Younes zich heel goed opstelde en zich schikte in zijn 'nieuwe' rol. Dus wat is daarvan waar?

Ten hag krijgt veel lof maar hij weet dat hij fout zit. Je laat een speler van het kaliber Younes niet in blessure tijd invallen. Echt een belediging. Als je hem minimaal 20 min geeft dan ben je een trainer die zich ook in kan leven in zijn spelers. Aad de.Mos zou ook voor jou een eye opener zijn. Arrogantje

12 maart 2018 om 22:51

Van het kaliber Younes? Hou toch op man! Er zijn maar heel weinig spelers die een dusdanige carriere hebben gehad dat ze zich boven het team mogen plaatsen. Younes, met zijn 24 jaar en matige preastaties, hoort daar zeker niet bij. Dat hij het niet leuk vindt snap ik. Dan spreek je de trainer daar na de wedstrijd op aan. De termen "vernedering" en "respect" worden hier wel erg uit hun verband gerukt.

Is gewoon diefstal hij weet allang dat hij naar Napoli gaat is onderling al afgesproken zogenaamd onder privé omstandigheden miljoenen steekt hij in zijn zak maar laat maar lekker gaan om daar een heel jaar op de bank te gaan zitten want zo goed is hij nou ook weer niet voor het buitenland

12 maart 2018 om 22:47

goed verwoord

Ik vind dat trainers, die in de 90ste minuut wisselen geschorst moeten worden. Dat is niets anders dan spelbederf

De enige die hier fout zat was Ten Hag.. Hoe kom je er bij om een zinloze wissel te doen bij een stand op het bord waarbij gewoon de zege zeker is en nog maar 1 minuut te gaan. Younes had volkomen gelijk om zo te reageren

Denk dat de Mos zichzelf n betere kandidaat had gedacht dan ten Hag. Kan die de Mos niet weg !

Zo ga je niet met je personeel om. Het zijn geen kinderen.

Is niet goed wat youness deed maar kan hetvwel begrijpen had 1 van die 2 jonkies het veld in gestuurd voor hun is het een eer maar voor youness een vernedering vind dit echt een fout van ten hag als hij een klein beetje na had gedacht was dit voorkomen en fout nr 2 was om zoiets in de media te gooien had ook intern opgelost kunnen worden

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren