Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Rentree van Danny Blind bij Ajax lonkt na officiële voordracht

Laatste update:

Danny Blind maakt mogelijk op korte termijn zijn rentree bij Ajax. De Amsterdammers laten maandagmiddag namelijk via de officiële kanalen weten dat de voormalige verdediger is voorgedragen als lid voor de Raad van Commissarissen van de club. Op 23 april zal tijdens een buitengewone algemene vergadering worden besloten of Blind inderdaad de opvolger van Theo van Duivenbode wordt.

President-commissaris Leo van Wijk ziet in Blind een geschikte kandidaat voor de vrijgekomen positie: “Na het vertrek van Theo van Duivenbode zijn wij op zoek gegaan naar een geschikte opvolger. Een collega-commissaris die zich met name op de voetbalportefeuille gaat richten. Iemand die de nodige ervaring met zich meebrengt en bij voorkeur Ajacied is en de club goed kent”, laat hij weten op de website van de Amsterdammers.

“Wij waren verheugd toen wij Danny Blind benaderden en hij liet weten geïnteresseerd te zijn. Danny voldoet ruimschoots aan de criteria die wij voor ogen hebben, dus ik ben erg tevreden dat wij hem voor kunnen dragen als kandidaat.” De voordracht van Blind als lid van de RvC wordt gesteund door de vereniging Ajax, die als grootaandeelhouder geldt, en de ondernemingsraad van AFC Ajax NV.

Als Blind inderdaad aan de slag gaat als lid van de Raad van Commissarissen, betekent het na zes jaar afwezigheid weer een terugkeer in Amsterdam. Tussen 2008 en 2012 was de voormalige bondscoach van het Nederlands elftal als technisch directeur werkzaam in de Johan Cruijff ArenA, de plek waar hij tussen maart 2005 en mei 2006 ook als trainer actief was. Als speler kwam hij tot een kleine vijfhonderd wedstrijden voor Ajax en won hij onder meer vijf landstitels, de Champions League en de wereldbeker voor clubs.

Denk jij dat Danny Blind een geschikte kandidaat zou zijn voor de RvC van Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
12 maart 2018 om 14:34

Zat hij niet in het anti-Cruijff kamp? Wat hem zijn laatste functie bij Ajax kostte. Ben de draad een beetje kwijt met alle stromingen binnen Ajax. Maar het is een interessante ontwikkeling. Volgens mij is dit het volgende signaal dat de Fluwelen Revolutie volledig teniet wordt gedaan.

12 maart 2018 om 14:57

Cruyff zat in het anti Blind kamp.

12 maart 2018 om 15:00

Yep. De Fluwelen Revolutie heeft men opzettelijk laten klappen, helemaal niks aan gedaan van bovenaf te lijmen, te leiden, bij te sturen, etc.. Jonk en Cruijff weggepest terwijl de opleiding als een speer ging, en dan is dit weer zó voorspelbaar dat de Van Gaal kliek weer terugkeert, want er zullen er meer volgen, misschien zelfs Van Gaal. Allemaal vooropgezet. Het hele bestuur is ant-Cruijff, en pro-Van Gaal, en dan weet je het wel. Zelfs alle leden kozen unaniem toentertijd voor opperrat en Cruijff-hater Hennie Henrichs (bestuursvoorzitter), boven Cruijff. Dus een of ander smerig bestuurdertje zonder enige know-how, verkozen boven hét clubicoon en bewezen grootste voetbalvisionair van de wereld.

Die kliek snapt helemaal niks van opleiden (van Gaal heeft de opleidingen bij Ajax en de Knvb in 2001, met alle negatieve gevolgen van dien), snapt niks meer van dominant aanvallend combinatiespel met als gevolg het balletje breed en teruggedoe, etc.

Sinds 2000 volg ik Ajax zeer intensief, maar de haat-liefde verhouding slaat nu uit richting 'haat'.

12 maart 2018 om 15:06

Cruijff was niet zo kleinzielig, Cruijff dacht niet in kampen, was zich alleen bewust van kampen, en vroeg zo onder meer Frank de Boer, een Van Gaal pupil, zich te schikken naar zijn visie, ten behoeve van de club, en om de visie van Cruijff weer eens zonder die tweestrijd een echte kans te geven.

Cruijff heeft allerlei Van Gaal pupillen aangesteld, in de hoop dat het kampengedoe juist over zou zijn binnen die generatie, en dat die jongens hun egootje opzij zouden zetten, ten behoeve van de club.

Dus maar eens kappen Cruijff onterecht naar beneden te halen, wat zo vaak gebeurt, zonder enige aanleiding. Het zal het kleinzielige, calvinistische Nederland zijn, waar een grootheid als Cruijff niet groot mag zijn, met het kapmes boven het maïsveld weggekapt moet worden.

Doordat Nederland Cruijff heeft laten vallen en genegeerd, is het nederlandse voetbal in verval geraakt. Na diens vertrek naar Barcelona/spanje, zette hij daar de evolutie van de Hollandse School voort, waar in Nederland, onder aanvoering van Van Gaal en ook Van Marwijk, er een of ander slap aftreksel ontstond, met uiteindelijk zeer middelmatige jeugd en het 'realistische' balletjes breed voetbal.

12 maart 2018 om 16:06

Blind werd door Cruijff aangevallen, Blind viel Cruijff niet aan. Cruijff heeft Blind er uit gewerkt, tegen de zin van ieder die ooit met Blind gewerkt heeft in. Cruijff was eigenwijs en weigerde te luisteren naar mannen als Frank de Boer. Zoals altijd, eigenlijk.


Heel mooi dat Blind terug komt. Blind hoort bij Ajax. Het is schandalig dat hij er toen in die revolutie (die ik niet fluweel zal noemen) er uit gesmeten is.

12 maart 2018 om 16:52

Werkelijk waar ongelofelijk dat 'scholletje' zich gewoon weer in een pluche plekje bij Ajax heeft weten te lobbyen. Een beter bewijs dat onkruid niet vergaat is er echt niet.

En nou snap ik ineens ook dat ik die Blind een paar dagen geleden bij Peptalk op Ziggo ineens hoorde verkondigen dat hij er niet meer op zat te wachten als clubs als Vitesse, AZ, Heerenveen, Groiningen of Sparta hem zouden benaderen voor een functie. Hij was coach geweest van Ajax en oranje, dus een stap terug, dat zat er voor hem daarna niet (meer) in. Ik geloofde mijn oren niet toen ik dat hoorde, maar nu snap ik dat dus veel beter. Mener wist allang van deze aanstaande benoeming.

Misschien is dit wel een goede positie voor Blind. Blijft natuurlijk een ras-echte Ajacied en het is helemaal niet verkeerd om wat meer voetbal know-how in de RvC te hebben.

12 maart 2018 om 14:35

Ben niet tegen zijn komst in de RvC maar ben wel bang voor nog een kapitein (“..met verstand van de technische portefeuille..”) op het schip. Ik voorzie de volgende bestuurlijke rel al.. Zal het ooit rustig worden bij Ajax, ik denk het niet.

12 maart 2018 om 16:42

Natuurlijk niet. De afgelopen jaren zijn rustig te noemen voor Ajax, omdat de directie en koers de afgelopen jaren slechts deels gewijzigd zijn. Echter is in die relatief rustige periode alsnog een hoop gezichtsverlies geleden door clubiconen of zijn er slachtoffers gemaakt.. Maar voor Ajax begrippen dus rustig. Geen grote schoonmaak, geen rigoureuze schoonmaak of media-rellen tussen twee grote groepen. Sinds de Revolutie is het eigenlijk best oké gegaan voor Ajax doen.

12 maart 2018 om 15:07

Dat iemand bij Ajax gespeeld heeft, maakt iemand geen ras-Ajacied. Iedereen wil wel bij Ajax spelen. Dit wordt gewoon weer zo'n plucheplakker, die zijn eigen positie belangrijker vindt dan hoe het Ajax vergaat. Wil er gewoon bijhoren en interessant doen.

12 maart 2018 om 15:18

Als iemand zijn hele leven lang bij Ajax heeft gespeeld vind ik je wel degelijk een ras-Ajacied.

12 maart 2018 om 15:33

Daneman, als er iemand een ras-Ajacied is, is dat Blind wel.

12 maart 2018 om 15:40

Iemand die miljoenen in het buitenland laat liggen om lekker bij ajax te blijven ballen en daar ook bijna zijn gehele carrière heeft gespeeld, mag je absoluut een ras ajacied noemen.

12 maart 2018 om 16:12

Ajacied genoeg om Cruijff een mes in de rug te steken. Uiterst onbetrouwbaar figuur. Hoop hem nooit meer bij Ajax in functie te zien. Daarnaast na zijn carrière als speler altijd en overal in iedere functie gefaald.

12 maart 2018 om 16:36

Het mes kwam van Cruyff niet van Blind.

Hakkie2 gaf al de juiste reactie:

Blind werd door Cruijff aangevallen, Blind viel Cruijff niet aan. Cruijff heeft Blind er uit gewerkt, tegen de zin van ieder die ooit met Blind gewerkt heeft in. Cruijff was eigenwijs en weigerde te luisteren naar mannen als Frank de Boer. Zoals altijd, eigenlijk.

12 maart 2018 om 16:52

Blind gewoon blijven weren. Voegt niks toe, maakt waarschijnlijk juist kapot. Als we voetbal know-how toe willen voegen, graag iemand als Jordi Cruijff om alvast inzicht in de bedrijfsvoering te krijgen. Misschien dat Rijkaard dit nog net wel ziet zitten. Groenendijk, Galasek, Lerby, Litmanen, Ooijer, Heitinga, Olsen.. Qua persoonlijkheid vind ik die laatste namen ook wel passen, al ontbreekt bij sommige nog de kennis om op dat niveau denk te kunnen werken.

12 maart 2018 om 18:11

Hij heeft helemaal niet zijn hele leven voor ajax gespeeld. van '79 t/m '86 speelde hij bij sparta.

Soms moeten oud voetballers begrijpen dat ze misschien goed waren op het veld maar niet geschikt voor trainer of RvC etc. Dat geld namelijk helemaal voor hem.

12 maart 2018 om 14:41

Zonder denigrerend te willen zijn, maar wat heb jij van danny meegemaakt?

12 maart 2018 om 14:47

Gelukkig hebben we youtube om dat terug te kijken en heeft hij niet voor niks een Champions League gewonnen. Hij was gewoon een hele goede speler.

12 maart 2018 om 14:58

Gaat mij erom dat mensen die bepaalde periodes niet hebben meegemaakt niet zo snel zouden moeten oordelen.
Ik zat in de jaren negentig ook in het stadion en Blind was een van onze lievelingen. Dat hij later misschien.soms wat vreemde keuzes maakt neemt dat niet weg.
Overigens was hij een degelijke voetballer maar geen wereldtalent. Hij is niet uit pure goedheid altijd bij Ajax gebleven..er was ook niet zo heel veel interesse..

12 maart 2018 om 15:49

Genoeg om te oordelen dat ik hem niet geschikt vind als trainer en RvC

12 maart 2018 om 15:50

Inderdaad. Als voetballer was hij echt een topspeler, en een echte Ajacied.
Ik weet nog wel, elk jaar weer spannend of hij bijtekende of niet, en elk jaar weer de opluchting als hij weer een jaartje eraan vastknoopte en onder andere Man UTD links liet liggen.
Zijn hart ligt zeker bij Ajax.
Helaas is hij als trainer en technisch directeur niet goed genoeg.
Ik hop wel voor de Rvc.

12 maart 2018 om 17:24

Fraxz

Een topspeler is Blind nooit geweest. Niet in het begin van zijn carriere en ook niet aan het einde daarvan. Heeft wel en goede ontwikkeling meegemaakt van degelijke rechtsback naar een uitstekende centrale verdediger onder Louis van Gaal. Was in die periode wel de aanvoerder en boegbeeld. Maar topspeler zeker niet. Speelde nooit in het buitenland. Was ook in oranje eigenlijk bijna altijd reserve. Maakte volgens mij vier grote toernooien mee (WK 1990, EK 1992, WK 1994 en Ek1996), maar kreeg pas op het laatste toernooi (EK 1996) ook daadwerkelijk speeltijd.

12 maart 2018 om 14:47

Die twee functies zijn ook zo goed met elkaar te vergelijken hè. Jouw reactie raakt kant nog wal.

12 maart 2018 om 14:47

Waarom is hij niet geschikt voor een rol in de RvC dan? Zou je daar ook wat steekhoudende argumenten bij kunnen benoemen als je zoiets stelt?

12 maart 2018 om 17:13

In welke rol is Blind, na zijn actieve loopbaan als voetballer, een succes geweest? Niet als trainer, niet als bondscoach, niet als directielid, niet als hoofd jeugdopleidingen.. De enige functie die hij in de afgelopen 18 jaar 3 jaar heeft vasthouden was assistent bondscoach en dus niet eens een leidinggevende of beleidsbepalende functie.

Hij heeft in bijna alle mogelijke voetbalgerelateerde functies na zijn loopbaan de kans gehad, maar was nergens succesvol in. Er is dus ook geen enkele aanleiding om te denken dat hij wel capabel is om een toezichthoudende rol juist te vervullen, sterker nog, bovenstaande dient juist als argumentatie waarom hij daar niet voor geschikt is. Ook zijn, zeer waarschijnlijk kortstondige, functioneren als belangenbehartiger van zijn zoon bleek een deceptie. Hoe kunnen we van hem dan verwachten dat hij wel in staat is om Overmars te beoordelen op onderhandelingsvaardigheden of keuzes die hij daarin maakt?

Maar, naast zijn CV, zijn er ook persoonlijke redenen om geen voorstander te zijn van Blind in de Rvc. Zijn persoonlijkheid komt heel betweterig over en, gezien Cruijff hem er niet bij wilde bij Ajax en hij zelf meedeed om daarom Louis van Gaal naar binnen te werken, denk ik ook dat het niet iemand is die opbouwend te werk gaat in het belang van de club. Het liet minimaal zien dat de visie van Blind niet strookt met het beleid dat Cruijff bij Ajax wilde neerzetten en nu nog (deels) wordt toegepast, waardoor zijn beoordeling van het handelen van Van der Sar en Overmars mogelijk ook niet objectief zal plaatsvinden.

12 maart 2018 om 15:12

als Leo van Wijk vind dat hij het wel dan zal hij het wel kunnen.

12 maart 2018 om 15:34

Dave, op basis waarvan concludeer jij dat hij niet geschikt is voor een factie in de RvC?

Zou er bij Danny nog rancune zijn over het feit hoe hij weg moest een aantal jaar geleden?
Zoja dan Is dit geen goede keuze in mijn optiek

Wordt steeds leuker bij Ajax. Danny Blind binnen de Rvc, met 0 bestuurservaring, 0 trackrecord.
Wederom een teken van beleidsonkunde in Amsterdam.

Wel saillant dat Blind nu mag meebeslissen over het lot van Van Der Sar & Co, die hem bij de "fluwelen" revolutie juist naar buiten hebben gewerkt. Blind was een Van Gaal aanhanger he.

De deur voor Louis wordt nu dus langzaam op een kiertje gezet

12 maart 2018 om 14:21

Was op zich te verwachten, de heren in de RvC zijn 180 graden gedraaid toen Cruijff ze in hun zetel had geholpen.

12 maart 2018 om 14:26

0 bestuurservaring? Kijk als je geen kennis van zaak hebt waarom reageer je dan? Hij is Directeur spelersbeleid en technisch directeur geweest bij Ajax en technisch directeur bij Sparta.

Combineer dat met zijn vele andere functies die hij heeft uitgevoerd en het feit dat hij de club door en door kent is het een uitstekend persoon voor in de Rvc. Je kan kritiek hebben op het feit dat hij gefaald heeft in die vele functies maar zeggen dat hij geen ervaring heeft is ronduit absurd.

12 maart 2018 om 14:37

Beetje tegenstrijdig, niet? Overal gefaald maar alsnog uitstekend persoon voor in de Rvc? Op basis van wat dan, omdat die ervaring heeft? Tuurlijk zal je normaal gesproken leren van je fouten maar iedere functie die hij uitgevoerd heeft (en dat zijn er een hoop, alleen bij Ajax al) was het gewoon niks.

12 maart 2018 om 14:47

De RVC bestuurt niet, die controleert. Besturen doet de raad van Bestuur (directie)

12 maart 2018 om 17:17

Klopt, maar de RvC heeft wel invloed op het functioneren in bepaalde gevallen. Waar Overmars, door zijn goede prestaties als technisch directeur, steeds meer vrijheid kreeg kan dat nu wellicht weer worden teruggedraaid. Sowieso is het raar om iemand aan te stellen als lid van de RvC die juist door de directie uit de club is gezet.. Ik vind Blind ten eerste ongeschikt, maar ten tweede vind ik het ook absurd dat hij als optie genoemd wordt om zijn verleden met Van der Sar en Overmars. Ik kan mij niet voorstellen dat Blind een constructieve bijdrage gaat leveren aan Ajax en ben bang dat hij juist zal proberen om zijn visie erdoorheen te drukken..

Wat een onzin. De man die bij Ajax elk baantje kreeg omdat hij zo'n Ajax man was, maar steeds weer een nieuw baantje nodig had. Hij was namelijk nergens geschikt voor. Nederlands elftal was ook een enorm succes.

Ja, klinkt als een gewéldige kandidaat voor de rvc -__-

Ajax man ja, geschikt, nee.

Hoe bestaat het dat de beste man zich toch weer ergens naar binnen weet te werken?! Mislukt als trainer & TD in Amsterdam en dan heb ik nog niet eens over het recente debacle bij Oranje.

Als trainer vond ik hem niet goed, maar Danny is wel een echte Ajacied en Amsterdammer, en ik denk dat hij met zijn ervaring best een belangrijke rol in de RvC zou kunnen spelen... Zeker naast alle niet-voetballers als Leo van Wijk, Peter Mensing en Leen Meijaard.

12 maart 2018 om 14:36

blind is een ajacied maar zeker geen echte amsterdammer want blind is geboren en getogen in zeeland en heeft eerst 7 seizoenen voor sparta gespeeld maar het is volgens mij wel een goed idee om een voetballer in de rvc te hebben zolang blind de opstelling van ajax niet gaat bepalen , als voetballer geweldig maar als trainer echt een drama

12 maart 2018 om 14:40

Danny is geen Amsterdammer maar een Zeeuw even voor de info.
Voor de rest deel ik je mening wel.

Uitstekende positie voor Blind. Kent de club door en door, heeft ontzettend veel ervaring in zo'n beetje iedere functie in de voetballerij maar hoeft nu niet uit te voeren maar te controleren. Sterke zet van Ajax, ze zullen vast genoeg gezeik gaan krijgen vanwege Blind's imago maar dat zal gauw overwaaien.

12 maart 2018 om 14:30

Tja, het is en blijft inderdaad een Ajax man. Het enige waar ik mee zit is dat Danny ook een echte aanhanger was/is van Louis van Gaal en niet akkoord ging met de Cruijff Revolutie. Ik hoop dat hij nog steeds het beste voor heeft met Ajax en niet vanwege rancune een Overmars of Van der Sar er probeert uit te werken. Ook al mag Van der Sar natuurlijk wel eens krtisch bekeken gaan worden.

12 maart 2018 om 14:51

Wat is er mis mee om aanhanger te zijn van Louis v Gaal ? onder deze grote trainer heeft Ajax na de de jaren 70 de grootste successen geboekt dat waarschijnlijk nooit meer geëvenaard wordt , dus dat slaat helemaal nergens op wat je zegt .

12 maart 2018 om 15:09

hij zegt toch helemaal niet dat er iets mis is met het feit dat blind een van gaal aanhanger is ofwel ?? miccoli hoopt alleen dat dit geen botsingen geeft binnen het bestuur van ajax

12 maart 2018 om 15:17

Mijn excuses als het over komt als of ik Van Gaal maar niks vind, want dat is niet zo. Hij heeft inderdaad veel betekend voor Ajax en veel grote prijzen gewonnen. Wat ik daarmee bedoel is dat Blind de Cruijff Revolutie probeerde te blokkeren door Van Gaal destijds aan te stellen als Technisch Directeur. Dit is uiteindelijk (gelukkig) niet doorgegaan. Ik zeg hier gelukkig omdat Van Gaal en Cruijff toen gewoon niet samen ging.

Dus mijn vrees is nu, omdat Blind juist een Van Gaal aanhanger was en niet een van Cruijf, dat hij wellicht nog wat verborgen wrok heeft naar personen zoals Overmars en Van der Sar die overduidelijk door de Cruijff revolutie zijn neergezet. Dus zijn voorkeur voor Van Gaal ipv Cruijff destijds is wat mij dwars zit. Niet de persoon Van Gaal zelf, want hij is natuurlijk ook een juweel voor de sport geweest. Dit kan misschien zorgen voor wat onrust.

12 maart 2018 om 15:27

ik vind het toch vreemd dat overmars en v/d sar zo anti van gaal zijn , ze hebben hem jarenlang als trainer gehad en successen met hem geboekt , mede dankzij van gaal hebben hun een grote carriere gehad en zo moeilijk kan het toch niet zijn om de goede ideeen van cruijff en van gaal te combineren

12 maart 2018 om 15:28

Nog voor dat Blind wat kon zeggen riep Cruyff (ik ben een vriend van Tjeu La Ling) dat Blind onbetrouwbaar was en weg moest.

Dus logisch dat Blind niet de kant van Cruyff koos.

Maar goed, Cruyff is dood dus dat mag geen probleem meer zijn

12 maart 2018 om 15:46

Het is heel simpel. V Gaal heeft met ajax vele prijzen binnengehaald, maar heeft in zijn tijd de succesvolle, door cruijff opgezette jeugdopleiding vollesig afgebroken. De opleiding waardoor hij zijn successwn heeft kunnen behalen. Hier heeft ajax nu nog steeds last van.

12 maart 2018 om 15:56

oke ik heb respect voor van gaal als trainer , maar ik denk dat je als technisch direkteur niet veel aan hem hebt omdat ie dan echt heel de club wil dicteren en alles wil hebben zoals hij het wil

12 maart 2018 om 16:55

Van der Sar en Overmars hebben in principe helemaal niet zo'n hekel aan Van Gaal. In de discussie Van Gaal vs Cruijff daar hebben ze zich in principe buiten gehouden. De rol van beiden in de Cruijff revolutie was bij de totstandkoming helemaal niet zo groot. Overmars is eigenlijk na dat gedoe rondom Van Gaal en Cruijff pas technisch directeur geworden en Van der Sar algemeen directeur. Jonk en Bergkamp hadden meer moeite met Van Gaal en waren ook de voornaamste pionnen van Cruijff op dat moment. De verhalen dat Van Gaal overigens de jeugdopleiding die Cruijff had opgezet kapot gemaakt zou hebben is vooral populistisch gebral als je het mij vraagt. Wordt eigenlijk weinig tot nooit onderbouwd. De generatie Van der Vaart, Sneijder, Heitinga, De Jong, Stekelenburg etc. brak bijvoorbeeld gewoon al ruim na het vertrek van Van Gaal bij Ajax door. Die zijn gewoon opgeleid op 'de Van Gaal manier'. Eentje die veel minder verschilt van die van Cruijff dan sommigen het doen voorkomen. Als iemand goed is met jeugd is het Van Gaal wel. Je ziet het nu ook bij AZ. Goeie producten uit de jeugd. Daar heeft Van Gaal zich in zijn tijd als coach bij AZ ook hard voor gemaakt. De strijd Cruijff versus Van Gaal was vooral een ego-strijd. Van Gaal overvleugelde Cruijff in de jaren '90 als de betere coach. Cruijff heeft daar altijd een verhaal over opgehangen dat ze zo veel verschilden en dat slikken heel veel mensen als zoete koek, maar dat valt allemaal ontzettend mee.

Lijkt me een prima keuze als rvc. Blind wordt natuurlijk nu verguisd door de meesten vanwege oranje, maar voetbalverstand heeft hij zeker wel. Van Gaal had hem niet voor niets als assistent. Als bondscoach veel te onervaren, maar we moeten nu niet doen alsof hij nergens iets van bakt. Bij zn analyses op tv komt er in iedergeval meer zinnigs uit dan gemiddelde analyticus en hij heeft jarenlange ervaring rondom Ajax en het profvoetbal.

Ik zeg doen. Heeft keer op keer bewezen een topper te zijn. Zoals toen hij de beslissende penalty er in schoot tegen Gremio. Dat zijn toch het soort kwalificaties waar Ajax naar zoekt bij het invullen van bestuursfuncties.

12 maart 2018 om 14:45

ik zeg ook doen want voetbal nowhow is goed in een rvc , maar aan een benutte penalty tegen gremio heb je natuurlijk niks als bestuurslid , daar word je beoordeeld op je bestuurlijke kwaliteiten , hans van breukelen deed het overigens prima hier als lid van de rvc bij psv en faalde daarna hopeloos bij de knvb

12 maart 2018 om 14:57

Ik weet het niet helemáál zeker, maar ik vermoed dat Migi zijn penalty voorbeeld cynisch bedoeld is .

12 maart 2018 om 15:06

ja met cynisch lezen schijn ik nogal een probleem te hebben hansie heeft ooit een paar penalties gestopt namelijk in 88 en was een uitstekend lid van de rvc van psv alleen had ie daar beter kunnen blijven ipv overstappen naar de knvb ben ik bang

12 maart 2018 om 14:57

Ik merk toch enig sarcasme in deze opmerking. Ironisch dat zo'n soort kwalificatie juist de reden is dat Blind in beeld is, namelijk voetbal know-how. Als trainer niet uit de verf gekomen maar heeft wel bestuurlijke ervaring en wel degelijk verstand van voetbal.

Dat gezegd te hebben denk ik dat het dus een goede zet is, naast de andere rvc leden die toch minder voetbal ervaring hebben.

Blind is naast de rol van voetballer alleen enigszins geslaagd in de rol van Jeugdtrainer (waar je nog kunt betwijfelen of dat een kunst is geweest in dienst van Ajax, waar over het algemeen talenten spelen die tot het hogere segment behoren. Jajaja net als bij Feyenoord en PSV en Az...). Bij de Knvb en als trainer totaal mislukt, wellicht dat ie als assistent ook wel is geslaagd. Op basis van wat is deze man geschikt als RvC-lid? Omdat hij tot de groep Van Gaal/van Os/henrichs behoort?

Zo zie je maar weer, met vriendjes op de juiste plek kom je ook in de voetbal wereld ver, en krijg je kansen terwijl je al jaren faalt.

12 maart 2018 om 17:35

Over omhooggevallen mensen te spreken.. Iemand die overal faalt, maar alsnog een zeer speciaal traject krijgt bij de Knvb (boven een topkandidaat als Koeman die kant-en-klaar was om zich te bewijzen) tot hier als mogelijk lid van de Rvc... Dit is niet te verkopen.

Gezien zijn loopbaan als voetballer mag hij van mij altijd bij de club rondlopen, maar gezien zijn verleden na zijn sportieve loopbaan moeten we slim genoeg zijn om hem nooit meer een officiële functie aan te bieden.

Prima zet van Ajax. Kan de club sportief nog sneller naar beneden trekken. Je moet zo langzamerhand blijkbaar masochist zijn, Ajax supporter zijnde. Al wat Cruijff voor ogen had inmiddels tegenovergesteld bewerkstelligd. En nog mede door een paar jongens die door hem waren voorgedragen. Et tu, Brutus?

12 maart 2018 om 14:51

Blind is Ras Ajacied en heeft zowel als Speler als in andere rollen in de voetballerij, ook bestuurlijke functies, de nodige ervaring. Als trainer was het minder, maar dit is zeker geen gekke aanstelling, heeft namelijk genoeg voetbalverstand. Niet zo gek om dan een bestuurder te hebben met een voetbal achtergrond, iets wat nog ontbrak in de huidige rvc.

Dat gezegd te hebben, voorlopig zijn het supporters van andere ploegen die negatief reageren hierop, en zijn Ajacieden positief.

12 maart 2018 om 17:40

Selectief lezen noem je dat. Ik zie ook negatieve reacties van Ajacieden en (voor Ajax op een negatieve manier) positieve reacties van supporters van andere clubs.

Feit is dat Blind in alle functies ervaring heeft met falen. Nergens was hij een succes, in geen enkele rol was hij een succes. Hieruit kan opgemaakt worden dat hij heel goed weet hoe het niet moet en dat hij blijkbaar niet weet hoe het wel moet. Waarom zou hij dan in staat zijn om te juist te kunnen oordelen over het functioneren van bijvoorbeeld Overmars? Gezien zijn verleden lijkt hij qua competenties in ieder geval niet geschikt.

Ook als persoon is hij er juist uitgewerkt door Overmars en Van der Sar, dus als hij al in staat zou zijn om wel juist te kunnen oordelen over het functioneren op voetbaltechnisch gebied dan nog is het de vraag of zijn oordeel objectief zal zijn....

Dit moet je niet willen.

12 maart 2018 om 23:09

In welke functie dan ook is Blind een succes gebleken. Dan ga je dus zeker niet de technische portefeuille in de RVC aan deze persoon geven. Maar bij Ajax kan dat kennelijk wel. Daarmee wordt voortgeschreden op de ingeslagen, heilloze weg. Jammer dat er weer zo veel tijd verloren gaat om het daarna weer op te moeten bouwen. Vooral omdat ook vaak misser op misser volgt. Hoe dan ook, als de Ajax supporters tevreden zijn omdat Blind een ras Ajacied is, wie zijn wij om diegenen dat geluk te ontzeggen;-)).

12 maart 2018 om 15:05

Volgens Cruyff zou het allemaal vanzelf goedkomen met een groepje oud voetballers.

12 maart 2018 om 23:14

Cruijff zag al een poosje voor zijn overlijden dat het bij Ajax helemaal niet zo ging als hij had bedoeld. Helaas had hij niet meer de kracht om zich weer te laten gelden en heeft hij zijn handen er van af getrokken. Hij was niet ziende blind(). De hyena’s hebben toen toegeslagen. Via de achterdeur komen nu al de tegenstanders van Cruijff weer in bepalende functies bij Ajax. De resultaten zijn al een paar jaar zichtbaar. Wees niet bang dat deze weg wordt verlaten. Zo lang de cijfers zwart schrijven doet de AFC er niet toe.

13 maart 2018 om 11:59

Cruyff heeft altijd alles op de kop gegooid, ruzie gemaakt met bijna iedereen en is uiteinelijk overal bij weggelopen.

Haha, en nu Patrick Kluivert nog laten terugkeren.

In het geval van Blind zie je maar weer handig / effectief het is om de ‘juiste mensen’ om je heen te hebben...

Vind het jammer en ook wel vreemd om te zien hoe er door de jaren heen een hetze gecreëerd is rondom danny, en dan.in die mate dat het bijna automatisch overging op daley.
Hoor hier op de site heel veel papegaaien, en dan vooral vaak van jongeren die allerlei aannames hebben gedaan gebaseerd op verhalen uit de media.
Ik kan.mij nog herinneren hoe gek wij waren van Danny. Hij was een echte mister Ajax, echte Ajacied...
Daarna gebeurden er een aantal zaken, waarover danny zelf.nooit uit de school is geklapt, en ineens was hij een gluiperd en scholletje en achterbaks en noem maar op.
Al deze conclusies waren allemaal gebaseerd op verhalen.in de media..
Ik denk dat danny dit helemaal niet verdiend heeft.
Als coach en bondscoach was hij geen succes, maar daar verwijt ik de knvb ook het nodige. Als technisch directeur was hij niet eens zo slecht.
Rvc is weer een heel andere functie waar je meer de lijnen van de club bewaakt, denk dat Danny dat wel kan en een kans verdiend. Er hebben al teveel nepajacieden in de rvc gezeten.
Ook over dat hij in het zogenaamde anti cruijff kamp zat? Ik ben wel een aanhanger van cruijff maar als je dat niet bent en serieus denkt dat een ander beleid beter is, ben je dan meteen slecht en.een verrader?

Verder ken ik danny niet persoonlijk, ken zijn jarakter ook niet maar vind wel dat hij overal afgebrand word. Tegenwoordig hoef je maar iets te roepen on the net, en het is bijna waarheid..

12 maart 2018 om 15:38

Niets aan toe te voegen! Klopt als een bus!

12 maart 2018 om 17:54

Ik geef toe dat ik Blind alleen ken als niet-voetballer, maar heb hem wel bewust meegemaakt in zijn loopbaan daarna. Nooit is hij daarin ergens langer werkzaam geweest dan 3 jaar in dezelfde functie, behalve als assistent-bondscoach en dat was ook grotendeels vanwege zijn speciale behandeling. Kortom, overal relatief kortstondige dienstverbanden, veel verschillende functies. Als ik een bedrijf was en ik kreeg zo'n CV op mijn bureau voor een functie, zou ik alleen daarom al niet overtuigd zijn. Zoveel wisselingen zijn meestal geen goed teken.

En als we gaan kijken naar Blind's functioneren klopt dat ook. In geen enkele rol was hij een succes. Laat staan een groot succes. Ook waren er redelijk vaak relletjes, waarbij hij linksom of rechtsom betrokken was. Toeval? Ik geloof het niet. Daarmee wil ik ook zeker niet zeggen dat Blind onbetrouwbaar is of een nare persoonlijkheid, maar op zijn minst wel dat hij makkelijk te beïnvloeden is en hierdoor meegaat in interne machtsspelletjes. Dingen die ik het liefst zo min mogelijk meer zie bij mijn club.

Ajax is de kant van Cruijff op gegaan en, ondanks het uitblijven van een kampioenschap en enkele mindere keuzes, vind ik dat over een lange periode terugkijkend een uitstekende beslissing. Daarom zie ik dat ook graag doorgetrokken worden in de toekomst en iemand die openlijk koos voor een andere koers in de RvC kan dit alleen maar in gevaar brengen. Zeker gezien de manier waarop Blind Ajax verlaten heeft is het moeilijk om aan te nemen dat hij objectief zal oordelen over het functioneren van bijvoorbeeld Overmars.

13 maart 2018 om 07:59

Ben.het met je eens, wil er alleen aan toevoegen dat hij vaak geen.eerlijke kans kreeg.

Blind heeft letterlijk overal gefaald! Echt, de man is totaal ongeschikt voor welke functie dan ook in het topvoetbal. Als voetballer een kei, maar daarna was het allemaal hemeltergend slecht !

Hoe krijgt deze man het toch elke keer voor elkaar om een positie binnen Ajax te krijgen. Geweldige voetballer maar als bestuurder echt 0 gepresteerd. Maar dan ook echt 0.

12 maart 2018 om 17:30

Het is ook ongelooflijk... Echt dramatisch.. En waarschijnlijk omdat de huidige RvC juist af wil wijken van de lijn van Cruijff, nog meer dan Overmars en Van der Sar nu al zijn gaan doen.. Dat was volgens mij ook de reden dat Van Duijvenbode vertrok, omdat hij het qua koers niet meer eens was met de RvC en Van Duijvenbode wel echt een Cruijff-man was.

Kortom, de RvC zoekt weer iemand die in hun straatje past en als één iemand zich hiervoor graag laat lenen dan is het toch wel Blind...

Tjongejonge zeg....het is werkelijk waar niet te geloven hoe vaak die kerel opduikt....
Mag toch hopen dat dit de aankomende 1 april-grap van Ajax is.

Het beleid bij Ajax is onnavolgbaar. Er zijn teveel poppetjes die aan allerlei touwtjes mogen trekken. Ajax is een club van intriges en achterkamertjes politiek. Lijntjes worden uitgezet en visjes worden langzaam weer binnengehaald. Het is een soort van Goede Tijden Slechte Tijden aan de Amstel.
Als buitenstaander weet je toch ook niet meer wat je van deze aanstelling moet denken. De afgelopen jaren is alleen de aanstelling van Bosz een heel groot sportief succes gebleken. Overmars, van de Sar en al die andere voetbalgrootheden bakken er tot op heden helemaal niets van en maken van Ajax éã©n grote Nederlandse soap.

12 maart 2018 om 17:27

De aanstelling van Frank de Boer is ook een groot succes te noemen. Tijdens jaren van bezuinigen op spelersuitgaven heeft hij felbegeerde kampioenschappen met Ajax behaald. Natuurlijk was er veel kritiek, maar hij zorgde wel voor veel rust binnen Ajax en naar buiten toe. Hij was, in mijn ogen, ook degene die ervoor zorgde dat iedereen redelijk lang en dicht bij elkaar bleef staan. Al lukte dat uiteindelijk met Jonk niet. Na zijn vertrek is er echter steeds meer onrust in de club ontstaan. Eerst het vertrek (en de redenen waarom) van Bosz, de aanstelling van Keizer, het ontslag van Keizer/bergkamp/spijkerman en de aanstelling van Ten Hag en nieuwe staf.. Frank de Boer was in mijn ogen de meest verbindende factor in het technisch hart.

Ook Overmars is gewoon een succes. Heeft veel uitstekende deals gesloten voor Ajax en, mede door zijn technisch beleid, staan er nu zoveel miljoenen op de bank. Overmars heeft zich uitstekend ontwikkeld en is in mijn ogen het grootste succes te noemen.

Van der Sar heeft ook op commercieel gebied uitstekende deals gesloten, waarvoor hij toen verantwoordelijk was. Als Algemeen Directeur moet hij echter nog een hoop leren. En Jonk noem ik persoonlijk ook een succesvolle trainer, omdat hij de jeugdopleiding wel dusdanig heeft neergezet dat er nu talenten doorbreken. De jaren dat Jonk in zijn functie bezig was, leveren naar mijn mening de talenten op die in het afgelopen anderhalf jaar een beetje zijn doorgebroken en ik verwacht dat het hierna weer minder wordt. De één schrijft dat toe aan geluk qua aanwezigheid van talent in een lichting, ik een combinatie van Jonk en dat al aanwezige talent.

Gvd wat slim zeg, ze piepelen Danny Blind om in de RVC te gaan en dan vervolgens VDS en Overmars? eruit te werken. Dan kunnen ze de schuld volledig bij Danny Blind leggen (wat niet te voorkomen is als hij daar zit). Zo blijft de rest van het bestuur van Ajax onder de radar en zullen ze veilig hun baan kunnen behouden zonder al te veel in de publiciteit te hoeven komen.

Gefaald als clubtrainer, gefaald als bondscoach, geen bestuurlijke ervaring. Wanneer dit niet lukt kan hij vast nog wel materiaalman of suppoost worden.

Van harte alvast Danny!

Dit lijkt me een plek die blind wel goed zou kunnen passen. Iets meer op de achtergrond, hart voor de club, technisch inzicht. Maarja, je weet nooit of het gaat botsen met sar en overmars...

Ach, slechter dan zijn voorganger zal hij het niet kunnen doen.
Hopelijk gaat het door, want ik gun hem wel een mooie positie bij Ajax.

Geen idee of dit de beste zet is, sowieso niet het idee dat de Rvc van Ajax zich vaak laat gelden dus waarschijnlijk maakt het niet eens uit. Wordt wel altijd misselijk van mensen die hem een scholletje noemen, gewoon een echte Ajacied (ja inderdaad.. uit het kamp van degene die ons de CL bezorgde! Altijd lastig als mensen t niet met je eens zijn). Niet altijd alles goed gedaan (maar wie wel??).

Het verval van Ajax kent geen grenzen.

Eerst stelt men een grijze muis aan als coach om vervolgens 'alleskunner' Danny Blind aan te stellen als beleidsbepaler. Als speler was ie ooit grandioos, maar daarna viel hij in zowat elke andere voetbalfunctie flink tegen. Maar de 'topman van Ajax' Leo van Wijk vind Danny een goede gast, uhmm ik bedoel natuurlijk een echte aanwinst voor het Rvc.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren