Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Balotelli veroordeelt ‘onzinnige’ uitspraken Alves na overlijden Astori

Laatste update:

Mario Balotelli heeft zich geërgerd aan de uitlatingen die Dani Alves deed na het overlijden van Davide Astori. Alves toonde zijn medeleven aan de nabestaanden van de Italiaan, die in de nacht van zaterdag op zondag het leven liet, maar stipte ook aan hoe 'duizenden kinderen niet de aandacht krijgen die ze verdienen en dagelijks sterven vanwege de honger'. Onnodig, zo is het oordeel van Balotelli.

Volgens de spits van OGC Nice, tevens landgenoot van Astori, had Alves die toevoeging weg kunnen laten. "Wat hij zei was niet onwaar, maar hij had het op dat moment voor zichzelf kunnen houden. Hij had zijn condoleances moeten overbrengen en het daarbij kunnen laten, zonder onzin te praten. Je kunt zulke dingen niet zeggen als je wordt geconfronteerd met de dood van een ander", vertelt Balotelli dinsdag in een live stream op Instagram.

"We zijn niet van streek, omdat we hem niet zo goed kenden", zei Alves maandag op een persconferentie over het overlijden van Astori. "Ik leef mee met de familie. Ik denk dat Davide deed wat hij moest doen in deze krankzinnige wereld en dat hij nu in een betere wereld is. In deze wereld zijn er duizenden kinderen die niet de aandacht krijgen die ze verdienen en dagelijks sterven vanwege de honger En zij zijn net zo belangrijk. We moeten allemaal op een gegeven moment het leven laten, we zijn allemaal passanten in het leven. Het is inderdaad misschien treurig, maar vooral voor zijn familie."

"Hij haalde er irrelevante zaken bij", vervolgt Balotelli over de woorden die de verdediger van Paris Saint-Germain in de mond nam. De spits leerde Astori bij de nationale ploeg van Italië kennen als een 'goede en beschaafde' jongen. "Helaas kan ik donderdag niet bij de begrafenis zijn, omdat ik dan een training heb. Anders was ik in de auto gestapt om de begrafenis te gaan bijwonen. Het is gebeurd, ondanks de vele tests die we eens per maand ondergaan. Het is beangstigend om aan te denken, want hij lag in bed en leek in orde. Het kan zomaar voorbij zijn."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
6 maart 2018 om 23:26

Loze woorden.. proberen een politiek correcte heer uit te hangen en doen alsof ie m goed kent vanuit de nationale ploeg, maar dan stellen dat ie zn begrafenis niet kan bijwonen vanwege een fckn training??? Dan ben ik het toch liever met Alves eens..

6 maart 2018 om 23:28

Wauw ik lees het nu ook. Hiervoor zal hij echt wel een training voor mogen missen van Nice.j

6 maart 2018 om 23:53

Zullen we maar ophouden met Vz....? Er is vandaag weer een bom ontploft i Syrie en wij discussieren dagelijks over een kutspelletje met een bal...... Zo mag je dus nergens meer over rouwen of over praten want er zijn altijd mensen die het slechter hebben...??? Neem maar contact met me op als een van jullie naasten sterft, dan vind ik nog wel iemand op deze aardkloot die het zwaarder heeft.....wat een onzin zeg. Die man is verdomme op jonge leeftijd gestorven en z'n ploegmaten hebben hem gevonden. Dan begint die onnozele Alves over kinderen die doodgaan....???? Gigantische idioot.

7 maart 2018 om 00:07

Wanneer alle spelers naar de begrafenis gaan van Astori waar hij ooit mee heeft gevoetbald dan wordt het ook wel een hele drukke bedoeling. Met alle respect, maar de familie Astori zit in dit geval ook niet op Balotelli te wachten.

Wel chappeau voor onze Baloknalli, eindelijk laat hij zien dat ie volwassen wordt.

7 maart 2018 om 01:11

@markv Dus omdat balotelli niet naar de begrafenis kan, ben jij het met alves eens? Goeie genade kun je ook zo goed voetballen toevallig?

6 maart 2018 om 23:53

Balotelli is dan ook gewoon een intelligente knaap. Al die stunts vanvroeger hebben hem naamsbekendheid gegeven. Het creeerde een soort knuffelstatus. Iedereen vind het leuk om op Balotelli te haten, maar stiekem smult iedereen ook wel van al die verhalen. Wat doet Balotelli nou werkelijk fout? Hij gooide dartpijltjes naar jeugdspelers en een verloor daarbij een oog. Hij heeft handgranaten uit de tweede wereldoorlog tot ontploffing gebracht in zijn eigen huis en hij beledigde zijn trainer en iedereen bij ManC door te weigeren een hesje aan te trekken. Agh boeiend. Geniet van die gozer, hij kan prima voetballen en heeft iedere liefhebber van voetbal op de wereld laten juichen met zijn fantastische goal tegen Duitsland.

Dani Alves is wel hypocriet. Net alsof hij een kwart van zijn salaris doneert aan deze kinderen.. natuurlijk heeft hij gelijk, maar start dan een initiatief uit naam van Astori om weeskinderen in Italie te helpen...

7 maart 2018 om 00:09

Hij heeft iedereen laten juichen. Dat is natuurlijk onjuist, iets met postbode en brieven...

7 maart 2018 om 06:55

Alves werd er ook naar gevraagd, hij kwam niet zelf met een statement. Het is misschien niet relevant voor de huidige situatie, maar ergens is het natuurlijk gewoon waar. Half europa vind het verschrikkelijk en ik lees hier op vz dat mensen met tranen in hun ogen zaten terwijl ze de beste man nooit in het echt hebben gezien. Hoe hard het ook is, misschien is het juist wel een goed moment om een statement te maken. Naast astori zijn er duizenden die elke dag sterven van honger, ziekte, armoede en misdaad. Maar omdat men astori op televisie heeft gezien, lijkt het alsof zijn overlijden als die andere doet verdwijnen. Alsof die mensen er niet toe doen, omdat we ze niet bij naam kennen. Het is heel erg en dat zegt alves ook. Maar er zijn nog miljoenen situaties per jaar waar nooit naar om gekeken wordt. Hij kan ook meegaan in de flow en zeggen hoe erg en verschrikkelijk het is, maar daarmee geeft hij dan ook alleen maar aandacht aan astori, terwijl hij meer leed ziet in de wereld dan alleen dit verlies. Netjes? Misschien niet helemaal, maar het zet wel aan het denken. Waarom hier zoveel aandacht voor, terwijl met diezelfde aandacht voor mensen in 3de wereldlanden misschien wel duizenden gered kunnen worden.

Ik vind dat Balotelli gelijk heeft, we moeten niet van alles erbij halen. Natuurlijk moet er ook aandacht komen voor andere slachtoffers, maar niet in deze. Mensen zoals Alves moeten leren om gebeurtenissen te scheiden.

Ook vrij onzinnig dat hij dit even moet melden.

6 maart 2018 om 23:31

Het is ook vrij onzinnig dat jij moet melden dat het vrij onzinnig is dat hij dit even moet melden. En het is ook vrij onzinnig dat ik moet zeggen dat het vrij onzinnig is omdat jij moest zeggen dat het vrij onzinnig is dat hij dit even moest melden

6 maart 2018 om 23:45

Shit, wat ben jij een irritant mannetje zeg....verschrikkelijk.

7 maart 2018 om 00:52

Als er aan alves gevraagd wordt of de gebeurtenis hem raakt oid vind ik het een vrij normale reactie eigenlijk. Er gaan over de hele wereld elke dag mensen dood, waarom zou alves zich net bedroeft voelen om astori maar niet om de rest van de wereld. Als ik iemand niet ken maakt een sterftegeval me ook vrij weinig uit. Ik vind het natuurlijk wel vervelend voor de nabestaanden enzo, maar ik slaap er niet slechter door om zo maar te zeggen. Zo'n reactie is dan toch niet raar als er naar gevraagd wordt.

7 maart 2018 om 20:10

Hèhè eindelijk iemand die het snapt in mijn ogen..

Altijd lastig oordelen dit vind ik. Alves heeft zeker gelijk, iedere dag, ieder uur sterven er kinderen op deze wereld in de stilte. Het is goed dat daar ook aandacht voor wordt gevraagd, maar dat maakt het overlijden van Astori niet minder erg. Het moet niet zo zijn dat het van Astori minder erg is omdat het ook bij jonge kinderen gebeurd. Het zijn ook niet de woorden van Alves die dat insinueren, maar zo kon het opgevat worden.

Opvallend vind ik nog de laatste alinea. Als Balotelli echt die begrafenis bij wil wonen, dan kan hij toch een training overslaan?

Alves heeft gewoon gelijk. Ik vind het ook erger dat duizenden onschuldige mensen worden vermoord. Oorlog kan je voorkomen, een hartaanval niet.

6 maart 2018 om 23:28

Je snapt het niet he? Hij heeft ook gelijk, alleen op dat moment niet nodig om te zeggen. Goed lezen.

6 maart 2018 om 23:41

Hoezo niet? Wanneer moet hij het zeggen dan? Als er wordt gevraagd aan hem over de dood van astori en hij geeft zijn mening erover. Wat is de punt?

6 maart 2018 om 23:49

Dat hij hiermee de dood van een speler bagataliseert. Soms moet je je mening voor je houden en je mond houden. Hij zegt iets waar niemand iets aan heeft en alleen maar negatief opgevat kan worden.

6 maart 2018 om 23:52

Als een familielid net is gestorven en de buurman komt langs en zegt “ gecondoleerd.. maar ja er gaan elke dag duizenden mensen dood” .
Het Is natuurlijk wel gewoon waar. Laat niet weg dat als zijn doel is om aandacht naar deze mensen te trekken, hij dit beter op een ander moment kon doen. En dus niet de dood van een collega had hoeven te gebruiken voor dit doel.

6 maart 2018 om 23:52

Als een familielid net is gestorven en de buurman komt langs en zegt “ gecondoleerd.. maar ja er gaan elke dag duizenden mensen dood” .
Het Is natuurlijk wel gewoon waar. Laat niet weg dat als zijn doel is om aandacht naar deze mensen te trekken, hij dit beter op een ander moment kon doen. En dus niet de dood van een collega had hoeven te gebruiken voor dit doel.

7 maart 2018 om 03:03

Verkeerde vergelijking.

Vergelijk het met de man drie straten verderop die sterft en een familielid komt bij jou aanbellen zodat jij nu kan condoleren en vertellen hoe erg je het allemaal wel niet vind.

Alves wordt hier natuurlijk naar gevraagd, hij greep heus niet de eerste de beste microfoon aan om zijn zegje te doen

7 maart 2018 om 09:42

Alves zegt het toch niet tegen de familie van astori. Dus omdat het een voetballer is moet iedereen het heel erg vinden?

7 maart 2018 om 12:08

Nee, hij zegt het niet Direct tegen de familie van Astori, maar wel Indirect. Een voetballer is een bekend figuur, die veel mediaandacht met zich meebrengt. Daarom zegt Alves het ook. Gewoon onnodig, klaar, hoef je niet goed te praten. Als hij het zo erg vindt dan houdt hij wel een hoorzitting ergens, hoef je niet smet op de dood van een geliefd figuur te gooien.

7 maart 2018 om 00:58

@Quar3sma: ja, gelijk... vraag is alleen of het fraai is. Leuk om te horen als je vrouw/kind/vader of moeder is overleden... nee, je moet eigenlijk niet zo zeuren, want er zijn massa’s kinderen die ook van de honger omkomen. Dat is veel erger!!

Het is gewoon schandalig naar de nabestaanden toe. Laat ze rouwen. Als Alves echt zo’n stoere jongen is, komt hij op voor deze arme kinderen in een andere setting en doneert hij flink. Dat zou pas een positieve impact hebben. Maar nee, hij moet zo smakeloos doen... walgelijk!

Ik moest even in mijn vel knijpen. Balotelli die na al die jaren iets verstandig zegt. Ik ben het aan de ene kant met hem eens, maar ook weer een beetje met Alves. Wat Alves zegt klopt en vind het ook treurig voor al die kinderen, maar het was niet het juiste moment om te zeggen.

8 maart 2018 om 07:53

Hij is al 2.5 a 3 jaar een veranderd mens. Verstandig geworden. Maar vele mensen blijven hangen in het verleden of zien dat nu pas

Ik weet niet wat ik er van moet vinden. Hij zegt gewoon netjes dat hij mee leeft met de familie, etcetera, etcetera. Daarna wil hij nog even aandacht geven aan het feit dat er duizenden kinderen per dag sterven door honger/oorlog. Is dit een goede timing? Nee, denk het niet. Moeten we meer aandacht aan zulke onderwerpen besteden en niet naar de achtergrond drukken in ons veilige Europa? Zeker weten.

7 maart 2018 om 09:55

Maar hoezo meer aandacht besteden aan die kinderen. Dit klinkt heel hard en ik zou die kinderen met alle liefde willen helpen, alleen als we ze proberen te helpen dan komt het geld toch niet aan!
Als alle centen aan waren gekomen die giro 555, soshulpdingen etc. opgehaald hadden hier alleen al in nederland was de armoede in die landen een stuk minder geweest.
Het komt alleen niet aan omdat de landen zo corrupt als wat zijn alles in eigen zak.
Met aandacht en geld red je de kinderen niet. Eerst hogerop alles afbreken, voordat het weer op te bouwen is.

Ontopic: Dani Alves.... geweldige voetballer, maar oh zo ongelukkig in zn uitspraken af en toe ookal bedoeld ie het goed.

Balotelli heeft hier volledig gelijk. Alves bagatelliseert hier eigenlijk het verlies van de nabestaanden. Natuurlijk zijn er ernstige problemen in de wereld waaronder hongersnood. Maar het is zo onzinnig om dit te melden als een soort statement.

Ach ik vind Alves een misselijke vent maar hier vond ik dat hij gelijk had. Ik snap dat de dood van Astori hard aankomt in de voetbalwereld maar in sommige situaties wordt het rouwen je ook opgedrongen lijkt het, dat wordt zo'n beetje hypocriet. Iedereen wordt ernaar gevraagd, sommige mensen verwachten overal een minuut stilte voor de voetbalwedstrijden etc. Wat maakt Astori nou specialer dan al die andere mensen die dagelijks sterven zoals Alves al aangaf? ik snap dat (oud-)teamgenoten hier enorm door aangedaan zijn en ik moedig de acties in Italie ook zeker aan. Maar moet Alves dan meespelen en mee onder de indruk zijn terwijl hij het kan relativeren en zelf ook snapt dat er veel ergere dingen zijn? Astori laat helaas een vrouw en een dochtertje achter en zat in de fleur van zijn leven en dat is vreselijk. Maar mijn hart gaat toch ook meer uit naar kinderen die sterven vanwege honger, k***, ongevallen etc etc. Hier wakker van liggen terwijl je normaal geen seconde slaap verliest bij al die andere sterfgevallen vind ik erg hypocriet. Tenminste, voor de mensen als ons die Astori nauwelijks kenden. Dat familie, vrienden, collega's en fans hier meer door geraakt worden lijkt me logisch. Maar ik persoonlijk val niet onder deze groepen en Alves ook niet.

Was het handig? Vast niet, maar Alves had 100 procent gelijk vind ik

6 maart 2018 om 23:45

Het punt is dat je zoiets gewoon niet moet zeggen. Of hij nou wel of niet gelijk had. Het is onbeleefd om zoiets te zeggen en het voegt niks toe.

7 maart 2018 om 03:00

Ik vind het nog veel onbeleefder om Alves naar de dood van een voor hem willekeurig persoon te vragen en te verwachten dat hij een PC antwoord geeft en hem niet toestaan een eerlijke en imo correcte mening te geven.

7 maart 2018 om 12:11

Het is een collega-voetballer, of hij nou bekend voor hem is of niet. Als een collega van jou sterft die een verdieping of 2 hoger werkt (hypotetisch), ga je ook je respect betuigen.

Mensen als Dani Alves moeten eens begrijpen dat voetballers of andere beroemdheden nu eenmaal meer aandacht krijgen door hun bekendheid. De bekendheid zorgt voor een grotere bereik onder de mensen. En dit zorgt er ook voor dat mensen zich toch iets meer betrokken voelen bij de betreffende personen.

Dus zoals Ballotelli het al zei, dat verhaaltje over kinderen die sterven en waar geen aandacht aan besteed wordt was totaal ongepast en had Alves voor zich mogen houden.

Ach hypocriete Alves. Er lijden miljoenen mensen honger terwijl jij miljoenen verdient. Als iemand zoiets tegen mij zegt na het verlies van een dierbare zou ik laaiend worden. Het kan wel waar zijn maar in elke segment is er solidariteit en 'samenrouw'. Kijk maar naar de slachtoffers van de verschrikkelijke MH17 ramp. Had een bekende nederlander hardop durven te zeggen wat Alvest stelt? Neen. Er is iets als gepaste respect. Punt. Man man man, zat Alves niet mee te janken doordat Brazilië van de kaart werd geveegd door Duitsland? Er zijn ergere dingen hoor!

7 maart 2018 om 02:57

Maar toch een beetje zielig dat dat respect en die solidariteit enkel van toepassing is wanneer het een bekend persoon of een groot topic in de media betreft. Met de stille doden hoeven we blijkbaar geen solidariteit te tonen want die mogen door Alves zelfs niet benoemd worden. Hij moet gewoon net doen alsof ook hij geraakt is door de gebeurtenissen, anders is hij een slecht persoon. Onze maatschappij is op dat vlak echt verknipt hoor.

Dat verplichte solidariteit tonen omdat iets in de media komt, bah. Al die kindjes die het leven laten als onschuldige slachtoffers in de oorlog in Syrie kan niemand wat schelen, dat zien we niet passeren op tv. Maar een rijke voetballer die te vroeg sterft? Jij moet en zal je medeleven betuigen en oh wee als je durft te zeggen dat er ergere dingen zijn. Hoe hypocriet wil je het hebben?

Al dus de man die niet eens een traininghesje zelfstandig kan aantrekken of snapt dat vuurwerk alleen buiten gebruikt dient te worden.

7 maart 2018 om 02:57

Of dat darts in een dartboard horen en niet in jongeren

7 maart 2018 om 10:39

Devalueert dat zijn uitspraken dan?

wat een idioot is die Alves zeg. k neem aan dat dani alves 85% van zijn bizarre salaris gebruikt om deze ellende aan te pakken.

Een bekendheid sterft en iedereen heeft het erover. Duizenden kinderen sterven elke dag en je hoort er bijna niemand over. Alves heeft gewoon een punt. Er bestaan geen slechte momenten om zulke dingen aan te kaarten. Respect voor Alves.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren