Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Veltman is de grootste engnek op de Nederlandse velden, een kwal’

Laatste update:

Ajax wist zondagmiddag in een kleurloze Klassieker betrekkelijk eenvoudig af te rekenen met Feyenoord (2-0). De Amsterdammers werden in de tweede helft, toen de eindstand al op het scorebord stond, verder in het zadel geholpen door een rode kaart voor Nicolai Jörgensen. Laatstgenoemde kon na een overtreding op Joël Veltman inrukken met zijn tweede gele kaart en deed na afloop zijn beklag over het gedrag van de Ajacied. Jörgensen weet zich gesteund door Jan Everse.

De trainer in ruste, die gedurende zijn actieve spelersloopbaan zowel voor Feyenoord als Ajax speelde, had zich geërgerd aan de manier waarop Veltman reageerde na een sliding die Jörgensen uiteindelijk zijn tweede gele kaart opleverde. "Hij is de grootste engnek op de Nederlandse velden", is Everse bij RTV Rijnmond vernietigend over de verdediger van Ajax. "Die heeft al zoveel spelers een kaart aangenaaid. Jörgensen raakte Veltman niet eens, want ze gingen er met z'n tweeën in."

"Ja, misschien dat hij hem half geschampt heeft. Daarna dook die ook nog even opzij, weet je wel”, vervolgt hij. "Dan verlang ik weer terug naar de tijden met Israël, Laseroms, Van Hanegem. Die hadden hem gewoon een keek gegeven. Ik denk weleens: joh, schop een keer net over de bal. Ik vind het zo'n misselijke kwal van een gozer."

Kun jij je vinden in de woorden van Jan Everse?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Eens over Veltman, maar dat neemt niet weg dat de gele kaart gewoon terecht was.

21 januari 2018 om 21:12

Ach ja in de tot dusver 3 toppers ging onze aanvoerder voorop in de strijd en 3 maal werd er gewonnen. Kan een el ahmadi bijvoorbeeld een voorbeeld aan nemen. 18 klassiekers gespeeld en 0 gewonnen. Veltman geeft tenminste de juiste signalen af dat ze tot het gaaitje moeten gaan. Die tackle op boetius in de 1ste helft op de middelijn was een perfect voorbeeld. Met zulke momentjes win je als aanvoerder de wedstrijd.

21 januari 2018 om 21:19

Sssssst.... je mag niet zeggen dat Veltman goed speelt! Dat is tegen het zere been van vele hier!

Chapeau voor Joël wat een wedstrijd weer! Gewoon zwaar terecht onze captain!

21 januari 2018 om 21:29

Veltman is ook gewoon een heel aardige verdediger. Misschien nog wel de beste verdediger in Nederland. Beter dan veel ajax-supporters denken in ieder geval. Maar het is inderdaad ook de grootste kwal op de Nederlandse velden. Hij overschrijdt grenzen om tegenstanders uit het spel te halen. Het is echter zo dat de scheidsrechter tegen dat gedrag op moet treden. Het is niet aan de tegenstanders om veltman dan maar te schoppen. Veltman is juist uit op het provoceren van tegenstanders en het aansmeren van kaarten.

21 januari 2018 om 21:34

Voorop gaan in de strijd is inderdaad de tackle op Boetius. Hard en stevig maar op de bal. Goede actie niets mis mee. Voorop gaan in de strijd is niet op een misselijk makende wijze als een Duitser gele kaarten aannaaien. Als een speler in mijn team zich wekelijks zo zou misdragen dan zou ik me kapot schamen. Ik kan me niet herinneren dat Ajax ooit eerder zon matennaaier in het team heeft gehad.

Kan me ook niet voorstellen dat Ajax supporters hier trots op zijn. En het is ook zonde want hij speelde goed. Had zijn directe tegenstander in de zak en gaf een goede assist. Ik hoop niet dat Veltman ambities heeft richting Engeland want daar houden ze helemaal niet van dit gedrag.

21 januari 2018 om 21:53

Maar erger je jezelf niet aan Veltman dan. Ik zit vaak genoeg naar wedstrijden te kijken met vrienden die voor Ajax zijn en die ergeren zich dood aan Veltman. Vorig seizoen in de Europese campagne zorgt hij er nog voor dat het moeilijker wordt dan nodig met zijn oliedomme tackles en kaarten.

21 januari 2018 om 22:13

Is dit iets nieuws van de ajaxcieden hier. Goh veltman speelt eens goed. Laten we meteen slachtoffer gaan lopen spelen. Feit blijft dat hij voor deze reeks wedstrijden, gewoon een matige speler was. Dat hij nu opeens toevallig leuk speelt. Betekend niet dat jullie meteen zo hoeven te doen.

21 januari 2018 om 22:15

Een kaart aannaaien is ervoor zorgen dat iemand onterecht een kaart krijgt. In dit geval was de kaart 100 % terecht. Bovendien had Jorgensen zijn tweede gele kaart al veel eerder moeten krijgen.

21 januari 2018 om 22:22

Jörgensen en niemand anders naaide zichzelf een tweede gele kaart aan. Face it all.

21 januari 2018 om 22:24

@juvedeef

Veltman speelt al ruim anderhalf jaar goed. Één van Ajax meest waardevolle spelers als dienende speler. Veltman is één van Ajax sterkhouders, zeker verdedigend knapt hij een hoop rotzooi op.

21 januari 2018 om 22:16

Je mag vinden van Veltman wat je wil, maar die gozer kan nooit iets goed doen (zelfde als Blind). Jorgensen raakt hem duidelijk op zijn enkel en Veltman voelt aan zijn enkel, maar het is niet zo dat hij enorm theater maakt zoals hij (helaas) tegen Lozano wel deed.

21 januari 2018 om 22:57

Zag zojuist de actie van Jörgensen op Veltman op Studio Voetbal vanuit een andere hoek. Zo zeg, daar zie je pas hoe Jörgensen erin kleunt, net niet met gestrekt been, maar wel met de noppen naar voren.... Vol op de enkel en voet van Veltman. Terecht geel en logisch dat Veltman even crepeerde van de pijn.

22 januari 2018 om 00:41

Grote ontwikkeling doorgemaakt die Veltman. Voorgaande jaren had hij nog wel wat foutjes, maar is intussen een echte leider achterin die er vol in gaat en heel slim kan verdedigen. Hoop dat hij een grote transfer gaat krijgen en heel Nederland de mond snoert

23 januari 2018 om 19:12

Ten eerste: Jan Everse is veruit de grootste kwal op en langs de Nederlandse velden.. en dan van de afgelopen 50 jaar! Daar kan Veltman nog een puntje aan zuigen

Foute Feynoorder met een roze Feyenoord bril die ook nog een blauwe maandag bij Ajax heeft gespeeld

Ten tweede: Veltman is inderdaad een beetje een kwal. Maar niet om dit geval. Het valt me op dat bijna elke speler die maar een beetje wordt geraakt gaat liggen rollen alsof hij zijn benen heeft gebroken. Dat geldt voor 80 procent van de spelers en dus zeker niet alleen voor Veltman. Dat is meer een gewoonte dan een uitzondering tegenwoordig

Het was gewoon een oliedomme overtreding en hij raakte hem wel degelijk. Dat kun je niet op Veltman afschuiven

Een kwal is nog licht uitgedrukt. Oncollegiaal en een kwal. Hij speelt niet bij Barça..!

21 januari 2018 om 21:06

Ah, dus als je bij Barca speelt is theater wel collegiaal? Wat wil je eigenlijk zeggen?

21 januari 2018 om 21:16

Inderdaad, de club waar je bij speelt lijkt me in deze situatie echt totaal niet relevant haha

21 januari 2018 om 21:28

Oncollegiaal? Voor welke collega’s dan? Hij speelt bij Ajax, daar voetballen zijn collega’s. De rest zijn concurrenten. Met dat collegiale voetbal, zijn we lekker afgezakt de afgelopen jaren. Eindelijk iemand die gewoon de grens op durft te zoeken.

21 januari 2018 om 21:41

We zijn mede afgezakt door dat onder andere Kuipers maar niet alleen hij wedstrijd na wedstrijd doodfluiten. De Nederlandse scheidsrechters fluiten liever 10 x ten onrechte voor een overtreding dan dat ze 1 x een overtreding laten lopen daarom ligt het spel continu stil in de eredivisie.

21 januari 2018 om 22:04

Het spel ligt stil omdat mindere ploegen heel veel overtredingen maken omdat ze anders op techniek weggespeeld worden. Het is goed dat veel scheidsrechters daar tegen optreden, daarom kunnen we genieten van spelers als Messi i.p.v. dat die alleen maar onderuit geschopt worden zoals vroeger.en vergis je niet, het is de internationale norm. Alleen in Engeland fluiten ze anders, in Spanje fluiten ze zelf vaker dan in de eredivisie.

Overigens viel het aantal vrije trappen deze klassieker reuze mee, Ajax was gewoon meestal in balbezit en Feyenoord maakte niet eens zoveel overtredingen.

21 januari 2018 om 22:11

Nu ligt het weer aan Kuipers? Het is wel idd zo, zolang Nijhuis geen wedstrijd meer van Feyenoord fluit waar El amhadi en Vilhena naar hartelust tegenstander omver mogen lopen zal dit Feyenoord voorlopig geen topwedstrijd in Nederland meer winnen. Hou toch op met dat VI gelul, zelfs een zeer matig Ajax wint 2 keer op een redelijk eenvoudige manier van Feyenoord omdat jongens als Ziyech, Schone, f de Jong technisch zoveel beter zijn dan al die dravertjes op het middenveld bij Feyenoord. Je krijgt toch bijna medelijden met zo'n Toornstra, heb hem heel de middag als een kip zonder kop over het veld zien hollen. Dat gejaag van Feyenoord werkt heel leuk tegen 80 procent van de zeer matige clubs in de eredivisie. een team met een klein beetje technische bagage voetbal daar makkelijk onderuit. ongeacht de scheidsrechter.

22 januari 2018 om 01:14

vandaar dat ze ook kampioen zijn, blijkbaar was 80% teveel voor jouw clubje!

22 januari 2018 om 06:42

In de PL ligt het spel veel minder vaak stil omdat ze daar van tempo in een wedstrijd houden. De Spaanse competitie is ook een stuk minder interessant dan de PL mede door dat het vaak stil ligt. Doodschoppen moet je natuurlijk affluiten maar buiten de PL zijn ze schijnbaar vergeten dat voetbal een contact sport is. Is Nederland, niet zozeer gisteren slaan de scheidsrechters vaak volledig door. Liever 10x te veel fluiten dan 1x te weinig is de trant. Zonde want ook in Nederland is voetbal van origine een contact sport.

22 januari 2018 om 10:29

Kuipers heeft elke keer gefloten ongeveer als er iemand op de grond zat. Schreeuw er dan ook nog bij en je krijgt hem gegarandeerd mee.
Soms is een duel een duel en hebben beide kanten inbreng, en niemand schuld, naar mijn mening kon het duel Veltman Jorgensen ook prima zo worden afgedaan.

22 januari 2018 om 12:19

Een grens opzoeken of een kaart aannaaien. Twee totaal andere werelden !
Bikkelhard zijn is goed maar zijn gedrag is benedenpijl.
En iedereen die hier zegt dat hij een topverdediger is voor Ajax. Dan moet top dan wel plaatsen tegen de kleintjes van de eredivisie. Bij grote wedstrijden en in Europa is hij degene die het zijn club met domme keuzen onnodig lastig maakt.
Ajax zal zijn plafond zijn.

21 januari 2018 om 21:57

Ik snap gewoon niet waarom mensen Veltman nog verdedigen. By far de vervelendste voetballer die er op de velden rondloopt. Echt een ongofelijke kwal is het gewoon.

22 januari 2018 om 07:00

Wordt al gauw vervelend s je niet tegen je verlies kan.

22 januari 2018 om 09:22

Het gat niet om de voetbalkwaliteiten maar om z'n verwerpelijke gedrag. Ik ben blij dat het gros van de Feyenoord supporters gelijk schande sprak van de actie van Bilal tegen Ado vorig jaar, een vergelijkbare actie als die van Veltman afgelopen zondag. De 1 vind het professioneel de ander matennaaien. Ik heb het niet zo op dat soort theater, dat heeft niets met winnen of verliezen of clubvoorkeur te maken maar instelling.
El Ahmadi had ook als een aangeschoten hert kunnen gaan rollebollen na het natrappen van Ziyech, gelukkig staat hij gewoon op en gaat hij collega Ziyech geen kaart aan naaien. Misschien niet professioneel maar wel zo prettig.

23 januari 2018 om 19:13

Maar lang niet zo erg als Jan Everse

23 januari 2018 om 22:14

De actie van Bilal tegen Ado vergelijken met veltman gisteren is echt totaal bespottelijk. Bilal rolde 20 meter door en keek even naar de scheids of de kaart al was gegeven. Veltman werd gewoon hard op de enkel geraakt en dat doet gewoon pijn. Terechte gele kaart dus. Als je dat niet ziet of begrijpt, dan dan is je gevoel voor nuance echt zoek. Ik hoor dan ook vooral een hoop frustratie door weer een verloren klassieker. En Jan Everse die iemand anders een engnek noemt, dat is regelrecht lachwekkend.

Ja die spelers heb je nu eenmaal, ik vind het ook een vreselijke man. Speelt ie voor jou, dan kijk je af en toe de andere kant op, zouden Feyenoorders ook doen.

21 januari 2018 om 21:09

Ongetwijfeld scheelt het als ie in jouw favoriete team speelt. El Ahmadi had Ziyech ook een rode kaart kunnen aan naaien na het natrappen, ik ben blij dat el Ahmadi normaal doet en niet gaat liggen rollen als een slechte clown.

21 januari 2018 om 21:22

Die schaamte hebben Ajacieden schijnbaar niet bij wangedrag van eigen spelers. Misschien is dat ook wel 1 van de verschillen tussen Ajacieden en Feyenoorders.

21 januari 2018 om 21:26

Dan moet er wel sprake zijn van wangedrag. Jorgensen mag blij zijn dat hij zo lang mocht blijven staan. Solliciteerde de gehele tweede helft naar de tweede gele kaart.

21 januari 2018 om 21:27

Ik ben Feyenoorder maar betwijfel of je het zo club gebonden kan bekijken. Ligt denk ik meer aan de supporter an sich. Een speler als Veltman bij Feyenoord zou ik het liefst zo snel mogelijk zien vertrekken. Dit hoort niet op een veld thuis.

21 januari 2018 om 21:33

gaat je haat voor Ajax zo ver dat elke Ajacied precies hetzelfde is? 1 fan van feyenoord heeft een gevoel van schaamte en nu voelt elke feyenoorder er ook zo over? Echt typisch een feyenoorder, om zo over jezelf te praten. 3 punten mee naar Amsterdam, dat is alles dat telt. Veltman is de laatste heel goed aan het spelen dus kritiek van feyenoorders is te verwachten.

21 januari 2018 om 21:44

Sorry hoor wat Veltman doet is wangedrag. Huilen als een baby over het gras rollen en als Jörgensen zn kaart ontvangen heeft weer vrolijk opstaan alsof er niets gebeurd is.
Wangedrag, oncollegiaal, matennaaier geef het een naam..

21 januari 2018 om 22:08

Tornado, vind je dit dus ook van Vilhena die deed alsof hij een gebroke neus had nadat hij de arm voelde van Neres? Wat een hypocriet gezwets zeg, bah bah bah!

21 januari 2018 om 22:09

Stelletje zeiksnorren zeg... Wat voor wangedrag toonde Veltman vandaag dan?

Veltman kreeg de onderkant van de schoen van Jörgensen vol op zijn hiel/enkel, dat doet even flink pijn op zo’n moment. Maar ja, het is Veltman, dan zal het wel theater zijn voor velen. Van mij mag Veltman een foto van zijn hiel op social media laten zien.

Jörgensen ging er gewoon ongecontroleerd en onbehouwen in en raakte Veltman gewoon. Treurig dat de Deen zijn handen waste in onschuld na de wedstrijd en het min of meer op Veltman afschoof.

De Deen hoort zijn uitsluiting volledig bij zichzelf te zoeken en leidt zo mooi de aandacht af,

Koren op de molen voor de Veltman-haters. Wordt een beetje moe van die Veltman-hetze.

Zal wel pijn doen bij sommigen, die perfecte voorzet doe Veltman panklaar neerlegde op het hoofd van Huntelaar.

21 januari 2018 om 22:26

Hou op man. Vreselijk ventje. Heel fijn om in je team te hebben dat wel! Maar niet mijn manier... beetje duits ofso.

21 januari 2018 om 22:29

Vreselijk ventje als je een fervent aanhanger van de Veltman-hetze bent. Ieder zijn ding

21 januari 2018 om 22:44

Lekker generaliserend wel pik.

21 januari 2018 om 22:52

Vilhena “elleboog” incident begin van de wedstrijd keuren jullie wel goed? Daar was meer theater dan het hele geval Veltman.

21 januari 2018 om 22:52

Vilhena “elleboog” incident begin van de wedstrijd keuren jullie wel goed? Daar was meer theater dan het hele geval Veltman.

21 januari 2018 om 23:10

Net als de hypocrisie in de situatie waar Jörgensen zijn elleboog in het gelaat van Schöne plaatste bij een kopduel. Daar hoor je geen Rotterdammer over. Stel dat Veltman dat bij een Feyenoorder had gedaan, dan was het uiteraard vies wangedrag geweest.

22 januari 2018 om 00:39

Buitenspelval meestal ben je zeer objectief maar nu even niet. Neem ik je niet kwalijk. Maar als Gullit nog voetbalde zou hij Veltman in zn gezicht spugen.

22 januari 2018 om 00:58

Spugen nog wel? Dat zou alleen maar een teken van zwakte en machteloosheid zijn.

22 januari 2018 om 02:14

Tornado, dus als ik het goed begrijp schaam jij je voor Vilhena en Tapia?
Of wangedrag, oncollegiaal, matennaaier geef het een naam..

Of komt dat dan weer niet goed uit?

22 januari 2018 om 07:44

Neem aan dat je Rijkaard bedoelt Barrycopa?!

22 januari 2018 om 09:16

Ja!

21 januari 2018 om 21:57

Als Ajacied snap ik de frustratie bij tegenstanders van Ajax. Het is zeker niet mijn favoriete speler. Maar ik zie het als een goede leerschool voor de jonge spelers in onze competitie, want deze trekjes zie je ook in de top. Dat ie bij Ajax speelt zegt me in deze dan ook niet veel.

Haha, wat een reactie. Geef hem wel gelijk. Is natuurlijk gewoon dom van jorgensen. Daar met al veel op zak een overtreding maken, maar veltman kan zo mee in bollywood.

Waren de bitterballen weer verkeerd gevallen bij Everse?

21 januari 2018 om 21:38

Precies daar moest ik ook gelijk aan denken. Deze man kan ik niet serieus nemen . Probeert populair over te komen

Ach ja...
Verlangen naar ouwderwetse benenbrekers maar afgeven op Veltman.

21 januari 2018 om 21:12

Ouderwets harde duels en als een droeftoeter gaan liggen rollen is een enorm verschil. De tijd van van Hanegem Neeskens en andere helden uit lang vervlogen tijden zou niets voor Veltman zijn die zou 5 x per wedstrijd als een aangeslagen kleuter over het veld hebben liggen rollen.

21 januari 2018 om 21:18

Maximaal twee keer. Één keer aanstellen, de tweede keer voor het echie.

21 januari 2018 om 21:36

@tornado, dat is zo populistisch gelul. Tijden van Israel en van Hanegem zouden nu met de tv beelden bestempeld worden als schande. Spugen, ellebogen, bewusten schoppen en nu zijn het helden. Veltman speelde een prima wedstrijd en snoert nog even iedereen de mond die denkt dat hij nooit opkomt en een goede voorzet kan geven. Als er iemand in de spiegel moet kijken is het de spits van Feyenoord wel die hem gewoon hard raakt.

Dat jij nog een extra schreeuw eruit gooit kun je alles van vinden maar is niet zo walgelijk als de overtreding ansich. Maar jouw perspectief is die van een teleurgestelde supporter denk ik dan maar.

21 januari 2018 om 21:56

Ik vind het theater absoluut verkeerd en walg daar als Ajacied ook van.

Wat ik me wel afvraag is waarom bewust over de bal trappen om een speler geblesseerd te schoppen dan wel ok is. Dat zeg jij niet trouwens, dat zegt Everse. Ik vind dat net zo goed een walgelijk onderdeel van het spel.

22 januari 2018 om 10:33

Dat walkgelijke is als een boodschap voor Veltman. Naai jij mij, naai ik jou, heeft niet te maken met vies spel maar met wraak op vies spel. Wie begint is gewoon de ssmeerlap.

21 januari 2018 om 21:12

Hahaha echt he. Bedoel ik snap de frustratie wel, maar om dan vervolgens terug te verlangen naar gasten die daadwerkelijk 90 minuten lang niet 1 minuut met voetbal bezig waren, maar met het zo veel mogelijk blesseren van tegenstanders, alsjeblieft niet zeg

21 januari 2018 om 21:24

Ga jij nou werkelijk beweren dat van Hanegem en Neeskens alleen maar bezig waren met tegenstanders blesseren? Jij begrijpt er niet heel veel van blijkt alweer...

21 januari 2018 om 21:39

Nou, ik heb van Hanegem wel veel ergere dingen zien doen. En ook Neeskens gaf lachend een doodschop. Om van Israël en Laseroms maar te zwijgen. Maar toen mocht er ook veel meer op een voetbalveld. Tegenwoordig kan dat niet meer. En Veltman, zonder het goed te willen praten, heeft gewoon geleerd van alle Europese duels. In Spanje, Duitsland en Italië is dit gedrag schering en inslag. Hoeveel wedstrijden heeft Ajax internationaal wel niet verloren omdat ze zelf niet meegingen in het theater? Pas als de voetbalbonden in gaan grijpen in dit gedrag en schorsingen gaan uitdelen kan je dit gedrag uitbannen. Tot die tijd heet het professioneel. Hoe walgelijk het ook mag zijn.

21 januari 2018 om 21:55

Nee ik had het vooral over Israël en lazeroms. Van Hanegem kon natuurlijk wel fantastisch voetballen. Lazeroms en Israël zouden waren totaal niet bezig
Met voetbal. Maar ik mag
Toch hopen dat je dat zelf ook had kunnen invullen dat ik die 2 er mee bedoelde. Dus begrijp jij er dan niet zoveel van?

Het was ook gewoon een domme tackle van Jorgensen. Je weet dat Veltman zo zal reageren, want dat ben ik wel eens met Everse, Veltman is niet bepaald de sportiefste speler. Ik kan me een paar jaar terug met Bilal herinneren na die actie van Duplan, ik denk dat weinig supporters er graag naar kijken, maar het is effectief, zie vandaag.

22 januari 2018 om 06:57

Ja dahaag. Deze actie van Veltman vergelijken met Bilal die het stadion uitrolt zonder geraakt te worden. Veltman wordt vol geraakt, heb je de beelden gezien? Lekker de noppen langs zijn been. Dat ie wat toneel speelt oké, maar niet eens in de buurt van wat Bilal deed.

22 januari 2018 om 08:14

Ah ja, Veltman zijn been moest geamputeerd worden Leidsehood. Maak je niet zo enorm belachelijk man, gisteren gaf je ook al van die rare reacties. Kijk eens rustig, Veltman stelt zich enorm aan. En jij verdedigt dit wangedrag nog. Ga je schamen, dit is echt niets anders dan Bilal.

23 januari 2018 om 19:21

Jullie doen net alsof hij zich enorm aanstelde, maar dat doen alle profvoetballers tegenwoordig. Bij elke tik rollen ze alsof ze zwaar geraakt zijn en een minuut later lopen ze er weer frisjes bij. Het is soms ook gewoon de schrik, en een flinke tik kan ook best erg pijn doen

Een minuut of zo, daarna trekt het weer weg

Gezien de overtreding vond ik het geen overdreven reactie

Heel normaal tegenwoordig

Dat neemt niet weg dat ik Veltman ook een beetje een gekkie vind met zijn gedrag, hij zou zich meer op zijn eigen spel moeten concentreren

Een fan zal ik nooit worden, ook niet als verstokte Ajacied

23 januari 2018 om 22:30

Geamputeerd is misschien wat overdreven, maar dat Leidsehood zich moet schamen slaat echt de plank volledig mis. Als je stevig komt inglijden en je bent te laat zoals jorgenson was, dan is zo'n schop erg pijnlijk. Dat jij hier kennelijk geen overtreding met geel in wil zien geeft aan, dat je niet objectief een overtreding kan beoordelen.
Ik kan me goed voorstellen dat veltman bij niet-Ajacieden (maar ook bij Ajacieden) snel in de irritatiezone zit, maar dit geval was duidelijk geen wangedrag en al helemaal niet te vergelijken met de lachwekkende actie van Bilal.

"ik denk weleens: joh, schop een keer net over de bal."
Wat een misselijkmakende uitspraak zeg. Zelf ook niet de sportiefste, die Everse.

21 januari 2018 om 21:22

Hahaha inderdaad. Wat een kwal, die Evertse!!

Maar serieus: de grens tussen alles doen om te winnen en onsportief gedrag in natuurlijk dun. Die kaart van Jorgensen was terecht en totaal onnodig. Dat aanstellen van Veltman ook.

Aan de andere kant: in Italië en Portugal doen ze niet anders, daar is dat heel normaal… dun lijntje

Veltman zal geen populariteitsprijs winnen. Ik weet niet wat het is, waarom vertoont Veltman dit gedrag structureel? Heeft Veltman een hele lage pijngrens, bij het idee dat iets mogelijk pijn zou kunnen gaan doen het maar gelijk uitgillen als een mager speenvarken?
Gewoon een grote jongen worden en geen collega's meer kaarten aan naaien.

21 januari 2018 om 21:11

Veltman naait hier niemand een kaart aan. Jorgenson maakt op een domme plaats in het veld een overbodige tackle en is daarbij te laat. Dat Veltman zich aanstelt klopt, maar die kaart heeft Jorgenson zichzelf aangenaaid.

21 januari 2018 om 21:15

Ik kan geen links plaatsen maar ik vind het allemaal twijfelachtig. Jörgensen is te laat dat klopt maar hij gaat vol voor de bal. Uiteindelijk glijd Veltman eerder tegen Jörgensen aan dan andersom.
Het maakt voor de beoordeling van de scheidsrechter misschien niet uit maar wat is de meerwaarde voor Veltman om zich als een clown te gedragen?

21 januari 2018 om 21:21

Die meerwaarde zie ik ook niet. Ik geniet persoonlijk van spelers die direct opstaan en doorgaan. Aanstellerij kan ik juist niet waarderen, ook niet van Ajacieden. Echter vind ik het nu wel heel erg raar dat men hierbij zo stil staat, aangezien de kaart gewoon gegeven kan worden voor deze overtreding. Als Veltman nou echt met een schwalbe een kaart had aangenaaid was de discussie terecht, maar nu wordt er gewoon iets uitvergroot om maar niet bij het laffe verlies stil te hoeven staan. Dat is althans de indruk die ik heb. Feyenoord was al klaar voor ze het veld op kwamen met de tactiek en spelopvatting. Het aanstellen van Veltman, dat naar mijn mening geen invloed had op de beslissing van Kuipers om de tweede gele kaart te geven, was zo'n ontzettend klein iets in deze wedstrijd... Ik vind de aandacht hierover in ieder geval buitensporig.

21 januari 2018 om 21:26

Omdat hoe heftiger de reactie, de scheidsrechter het wellicht eerder als ernstig denkt te zien en dus eerder geel geeft. Als je het gedrag van Veltman er niet bijhaalt, maar gewoon puur kijkt naar de tackle, dan kun je daar geel voor geven en Jorgensen is het daar ook mee eens. Die noemt het vooral dom van zichzelf bij de Nos. Ik vind het erg overdreven om het dan weer op Veltman te projecteren, die iets doet wat al sinds jaar en dag in het voetbal gebeurd, namelijk iet wat overdreven reageren nadat je een tikje krijgt.

21 januari 2018 om 21:47

Zeker een instabiele scheidsrechter als Kuipers is erg gevoelig voor buitel partijen en theater. Dat had Veltman goed door...

21 januari 2018 om 22:03

@Toekomst,

Dit staat los van de wedstrijd, die was al gespeeld op dat moment.

Waarom dit wordt uitvergroot is door zijn eigen interview van de week waarbij hij zich vergelijkt met Italiaanse verdedigers en o.a. de wedstrijd tegen Psv.

Ook zonder gekerm had Jorgensen geel gehad. Dat weet hij ook, zie interview. Maar je zag ook dat de spelers van Feyenoord gefrustreerd raakte van het speenvarken gegil van Veltman.

Ben trots op El H bij de aktie van Zyech. Zo kan het ook.

21 januari 2018 om 22:20

Je vergeet even te noemen dat Jorgensen al veel eerder zijn tweede kaart had kunnen krijgen. Maar dat vergeet je gemakshalve...

22 januari 2018 om 07:36

Jezus man moet je nou werkelijk overal gaan reageren met dat geklaag? Het was een overtreding klaar. Gestrekt been op de voet van Veltman en dat doet ook echt pijn. Vilhena maakt een ECHTE schwalbe. Jorgensen maakte een ECHTE vieze overtreding bij Schöne. Maar we moeten Veltman weer als schandpaal gebruiken. Puike wedstrijd captain! Laat ze maar praten.

Even over de bal trappen. Volgens mij ben jij de grootste kwal van Nederland Jan. Veltman is misschien niet collegiaal, maar de laatste jaren wel duidelijk gegroeid in zijn spel. Boetius en Lozano hadden geen schijn van kans. Ga zo door Joël!

21 januari 2018 om 21:21

Gegroeid is niet de juiste term. Er komt een moment dat hij hier niet mee wegkomt. Hij is een beperkte speler al jaren en denk dat dit de manier is om iets te forceren. Niet alleen oncollegiaal richting andere spelers maar ook uitgegroeid tot meest gehate speler in de eredivisie. Als je dat als groei interpreteert geef ik je gelijk

21 januari 2018 om 21:35

Waarom komt bijna geen enkele linksbuiten meer langs hem dan, inclusief Lozano?

21 januari 2018 om 22:29

Precies Nouri, niemand reageert er ook op omdat je gelijk hebt. Mensen die Veltman kaka vinden, wat moeten zij wel niet van Boetius & Lozano vinden dat zij zon slechte back niet voorbijkomen? Veltman is gewoon een van de beste verdediger van de ED

Vroeger was het zeker beter haha
Rot op met die Everse- gekleurd

Wat een overdreven reacties allemaal. Ga eens naar een speler als Lozano kijken. Die ligt al op de grond te huilen als iemand naar hem kijkt. Maar daar hoor je natuurlijk niemand over. Ik snap dat sommige Veltman niet mogen, maar die gele kaart was gewoon 100% terecht. Misschien moeten de fey-supporters even de oogkleppen afdoen en de terechte schuldige het kwalijk nemen, namelijk Jorgensen...

21 januari 2018 om 21:13

Sommige Feyenoord supporters zijn gewoon gefrustreerd nu. Weer een Klassieker niet gewonnen en dan ook nog met zulk laf voetbal.. Ik kan me voorstellen dat ze het liever over andere dingen hebben.

21 januari 2018 om 21:19

? Wat heeft dat met het oncollegiale gedrag van Veltman te maken?
Ajax wint terecht een feit.
Veltman gedraagt zich weer eens uitermate oncollegiaal feit.
Dat heeft niets met club voorkeur te maken dat is een objectieve waarneming.

21 januari 2018 om 21:26

Zo, dat is een behoorlijk zwakke reactie van je Toekomst. Je zal vast slechte verliezers hebben, zoals je ook slechte winnaars hebt.

21 januari 2018 om 21:27

Ik denk dat Veltman hier vooral zichzelf mee heeft en oncollegiaal wil ik het ook niet noemen, omdat de beslissing van Kuipers niet gemaakt zal zijn op basis van de aanstellerij van Veltman. Nogmaals, als Veltman met een schwalbe een kaart echt had aangenaaid dan was zoveel commotie terecht. Nu komt het op mij over alsof de aanstellerij, die totaal geen invloed had op de wedstrijd, groter wordt uitgemeten dan het is. En ja, eerlijk gezegd denk ik wel dat er wat frustratie in zit..

21 januari 2018 om 21:27

Wat doet hij dan dat oncolegiaal is? Waarom kan hij na een belachelijke tackel geen last hebben? Veltman is het type dat zou simuleren, maar dat dat in deze situatie zo is, is niet zo duidelijk. Het was gewoon een kut tackel. En slechte verliezers hierboven zoeken een zondebok. Doen alsof Veltman een soort Hitler is, gewoon uitermate overdreven. Je kan zo nog 10 gelijke momenten uit deze wedstrijd halen, in een random Spaanse pot 100.

21 januari 2018 om 21:38

Frikx, een belachelijke tackle? Ze gaan beiden voor de bal en Veltman was er net wat eerder. Wel of geen geel boeit me niet maar op de beelden zie je dat hij wel degelijk geraakt wordt op zijn rechterbeen. Vertelt die vent na afloop dat ie last van zn linker heeft. Dat zegt toch genoeg?

21 januari 2018 om 22:21

Tornado, hoe weet jij dat Veltman geen pijn had?

21 januari 2018 om 22:51

Oh, ik wist niet dat iemand maar op één plek in zijn lichaam pijn kan hebben.

En ja, Veltman was inderdaad eerder, die tackle Jorgenson was gewoon te laat. Punt. Gele kaart is terrecht.

Zet die bril maar af.

21 januari 2018 om 23:26

Bril? Waar heb je het over kerel? Je herhaalt gewoon wat ik zeg!

Hahahahaha waarom? Die boetius zit in zijn broekzak en hij gaf een perfecte voorzet op de kop van Huntelaar waarmee de wedstrijd beslist werd. Vervolgens komt jorgensson te laat en te hard in en krijgt terecht zijn 2de geel (die hij al had kunnen hebben). Misschien overdreven schreeuw, maar weer maakt hij in een topwedstrijd zijn directe tegenstander ontschadelijk en dit keer had hij zelfs een belangrijke eindpass. Heerlijk speler onze Veltman. Dit seizoen alle toppers de baas geweest met Veltman die voorop in de strijd ging. Deed Materazzi dit of doet Ramos het in een CL finale dan vragen we ons zelf af waarom we ze niet in Nederland hebben.

21 januari 2018 om 21:27

Het is dat Berghuis niet helemaal goed inkopt maar toen was Veltman Boetius toch ff kwijt..
Het gaat ook niet over de voetballende kwaliteiten van Veltman maar over z'n structureel oncollegiale gedrag...

21 januari 2018 om 21:39

Weet je wat oncollegiaal is? Die smerige tackle en die elleboog van Jorgenson. Toch wel vreemd dat iemand die geraakt wordt bekritiseerd wordt door zijn schreeuw maar diegene die de overtreding maakt niet. Berghuis die weer loopt te stoken en bij elk opstootje betrokken is is zeker wel collegiaal? Veltman is nu eenmaal de pispaal maar zoals hij tegenwoordig speelt zal dat mij een dikke worst zijn want hij was weer prima vandaag.

21 januari 2018 om 21:50

Tja uhh hoe zou het toch komen dat Veltman de pispaal is.......
Voetballend is Veltman prima als voetballer/mens wat minder ach je kan niet alles hebben...

21 januari 2018 om 21:52

Vreemd? Nee joh je denkt toch niet dat die calimero's hier in rotterdam de hand in eigen boezem steken. Die wijzen liever naar de knjb en veltman, is veel makkelijker gezien ze zelf altijd de sportiviteit zelve zijn 🤣

Hahaha... Hij raakte hem niet, vervolgens "ze gingen er tegelijk in" en daarna raakte hij Veltman lichtjes... Jorgenson was te laat. Het was een overbodige tackle op een plaats in het veld waar dit niet nodig was. Een speler met geel op zak had gewoon nooit in zo'n situatie terecht mogen komen.. Dit is gewoon zijn eigen stomme schuld. Dat Veltman zich aanstelt klopt, maar dat maakt de kaart niet minder terecht.

21 januari 2018 om 22:13

Het mag zeker benoemd worden, maar netzoals in de andere thread zal ik er op wijze dat Vilhena exact hetzelfde deed maar dan nog erger. Dan is het gewoon hypocriet om over Veltman te zeiken als Vilhena door alle Feyenoorders even handig wordt vergeten.

21 januari 2018 om 22:14

Kijk de overtreding nog even terug zou ik zeggen. Komt toch hard in op het been. Dat doet wel even pijn hoor.

21 januari 2018 om 22:31

Hoezo aanstellerij? Jorgensen was te laat en komt met z'n schoen op de enkel. Waarom is dat aanstellen dan? Dat doet zeer kan ik je vertellen. En die Everse moet z'n bek houden! Heeft het over onsportief van Veltman en noemt daarna iets wat nogal onsportief is. Dan ben je gewoon een onvolwassen gefrustreerde zak! Hopelijk valt hij morgen van de trap. Ownee dat is onsportief...

Dit was toch gewoonceen terechte gele kaart, snap het gezeik dus niet. Jorgensen was dom en te laat. Geel+geel=rood. Die som had Jorgensen ook kunnen maken.
Hoe dan ook: 2-0, Ajax zet de schtervolging weer in op PSV.

21 januari 2018 om 22:18

Niemand zegt dat de gele kaart niet terecht is. Maar men hekelt het speenvarken gegil van Veltman. Heb jij El Ahmadi zien rollenbollen als of hij een doodschop kreeg van Zyech of stond hij meteen op?

Ajax heeft terecht gewonnen en Jorgensen terecht 2x geel. Maar dat Veltman na zijn eigen interview onder een vergrootglas ligt is toch logisch. Hij is gewoon een matennaaier.

Ik heb een schijthekel aan dat soort spelers en miljoenen anderen net zo. Toen Basacikoglu lag te rollenbollen heb ik me kapot geschaamt. Waarschijnlijk zullen degene die het gedrag van Veltman goed praten, toen met een vingertje hebben gewezen 😜.

21 januari 2018 om 22:23

Hoe weet jij dat Veltman geen pijn had? Hij gaf aan dat zijn enkel stijf was en hij er ijs op zou doen.

22 januari 2018 om 00:33

Ik heb je nog niet gehoord over Vilhena die als een stervende zwaan naar beneden ging omdat hij het shirt van Neres in z’n gezicht kreeg. Wat een hypocriet gelul allemaal zeg. Reageer je frustraties lekker af op v Bronckhorst die zijn spelers met zo’n laffe tactiek het veld in stuurt.

Veltman moet een beetje gaan uitkijken met zijn verwerpelijke gedrag. Vroeg of laat komt hij een speler tegen die zichzelf niet in de hand heeft of die het niet meer uitmaakt of ie rood krijgt en Veltman van het veld schopt. Dat keur ik uiteraard niet goed, maar hij maakt het er zo langzamerhand zelf naar. De gele kaart voor Jörgensen was overigens wel terecht.

21 januari 2018 om 21:14

Van Bommel was nog twee keer erger, dat vond heel Duitsland. Het stimuleren viel ook best mee want Jorgensen kwam gewoon belachelijk in. Wat doet Veltman hier nou eigenlijk fout? Niemand kan toch ontkennen dat dit een schandalige tackel is? Als dit al stimuleren is, kijk dan eens naar een random wedstrijd in Spanje.

21 januari 2018 om 21:20

Zeker, van Bommel kon er ook wat van. Maar twee keer erger als Veltman. Denk eerder andersom. Van Bommel kon zuigen en was altijd bezig met het beïnvloeden van de scheids, maar Veltman vind ik gewoon onsportief en oncollegiaal. Al begrijp ik ook best dat je het minder erg vindt als zo iemand in jouw ploeg zit.

21 januari 2018 om 21:29

Van Bommel werd door spelers aangegeven als meest gehate speler in Duitsland, door spelers. Hoe grote plank heb jij voor je kop? De spelers zijn immers je collega's.

21 januari 2018 om 21:30

Het lijkt me niet dat veel Duitsers weten wie Veltman is. Dan is het nogal makkelijk voor Van Bommel om volgens diezelfde Duitsers twee keer erger te zijn.
Schandalige tackel valt wel mee. Eerder dom. Wel geel waard, maar het is niet zo dat het direct rood had moeten zijn. Al wou Veltman wel laten doen geloven dat zijn been de Ziggo Dome was ingetrapt.

21 januari 2018 om 21:55

Van bommel was een viespeuk van het ergste soort, maar doordat hij dat gestreepte tenue aan had wordt het bij jullie als slim en geweldig gezien onder het mom "altijd bezig zijn met de scheids"... jaja zo kennen we er nog een paar

21 januari 2018 om 21:55

Frikx van Bommel was een meester in het irriteren van tegenstanders, talloze kleine overtredingen maken etc.. Altijd op het randje, zodat een tegenstander de fout inging. Dat is wat anders dan aanstellerij.

21 januari 2018 om 22:32

Dan heb jij van Bommel nooit meegemaakt.

22 januari 2018 om 01:04

Maar in dit geval gaat het niet over van Bommel.

Veltman is gewoon in elke topper man of The match wat een geweldige verdediger zo hoort het gewoon!!!

Voetbal is oorlog en hij is een beest !!!

21 januari 2018 om 22:20

Maar wel met een vinger wijzen naar Basacikoglu

22 januari 2018 om 02:21

Omdat Veltman gewoon hard word geraakt op zn enkel, totaal niet te vergelijken met Basacikogli die door rolde naar het parkeerterrein, kijk het nog even uit de andere hoek en dan zie je hoe Veltman werd geraakt. Dit is echt een dieptrieste discussie puur en alleen omdat men Veltman niet mag.

In dezelfde zin dat hij Veltman een kwal noemt doet meneer Everse ook een duit in het zakje..

"dan verlang ik weer terug naar de tijden met Israël, Laseroms, Van Hanegem. Die hadden hem gewoon een keek gegeven. Ik denk weleens: joh, schop een keer net over de bal. Ik vind het zo'n misselijke kwal van een gozer."

Dat het niet sportief is en dat het niet de eerste keer van Veltman is, dat is duidelijk. Dat moet hij niet doen. Maar deze reactie is net zo lachwekkend.

Wauw. Even over de bal trappen. Dat vind ik nogal wat. Dat heb je ze zelf ook niet alle 24 in een kratje zitten hoor als je dat zegt. Je kan zeggen wat je wil over Veltman, maar die gozer is hartstikke stabiel dit seizoen. Dat het vanaf de andere kant lijkt alsof hij af en toe trekjes heeft kan ik me best voorstellen, heeft wat betreft een beetje dezelfde uitstraling als Cillessen. Dat je 'm daardoor een flinke trap gunt vind ik echt krankzinnig.

Die Everse heeft ook een gekleurde mening. Het was gewoon een stevige overtreding waar je geel voor kan geven. Je moet als club en fan van dat Calimero complex af...daar groei je van.

Ach die man wil gewoon zijn publiek tevreden stellen. Als hij op de Amsterdamse radio was geweest had hij deze populistische praat vast achterwege gelaten. Kan trouwens aan mij liggen maar volgens mij zie je in de herhaling gewoon dat Jorgensen Veltman redelijk hard raakt.

Tja, als hij in je team zit maakt het je niet uit, hij haalt z'n directe tegenstander altijd uit z'n spel. Denk dat het een hoop discussie zou schelen als we allemaal accepteerden dat dit verwerpelijk is als het je eigen team benadeelt en een vorm van ultiem doorzettingsvermogen en een winnaarsmentaliteit als het je team bevoordeelt.

Overdreven of niet. Een overtreding was het en geel was terecht. Als je dan gaat lopen zeuren over 'overdreven reactie', ben je een slechte verliezer of je hebt geen enkele kijk op de hedendaagse voetbal. Trouwens Jorgensen had al 3 gele kaarten kunnen krijgen in de eerste helft. Hij mag blij zijn dat hij nog zolang heeft mogen spelen.

Wat een volslagen idiote opmerking van Everse. Als je zo'n kronkel in je hoofd hebt kan je beter zwijgen, wat een engnek.

21 januari 2018 om 21:20

Die Everse heb ik nog nooit op een zinnige opmerking kunnen betrappen en is er maar een die zijn club dupeert en dat is Jorgensen zelf, die moet zo’n overtreding daar niet maken want het was gelijk gedaan met de wedstrijd .

Dit is gewoon Veltman opzoeken. Één discutabel moment opzoeken en dan de speler de schuld geven omdat het makkelijk is. Niks meer dan een zondebok aanwijzen, t is triest. Als je dit stimuleren vind, ben je echt niet goed bij je kop. Is gewoon belachelijke tackel. Kijk een random wedstrijd in Spanje en je ziet 100 van dit soort momenten. Hier was nog veel contact.. snap echt geen reet van die Everse. Maar als je hier zegt dat hij een keer een rotschop moet krijgen, dan..

Precies. Klinkt net zo belachelijk.

De heer everse direct zwaar beboeten!
Hoe diep kun je zakken.
Veltman maakt een sliding en werkt de bal weg.
Nadat de bal weg is komt de heerj vol in op de benen van
Veltman
Eigenlijk direct rood ,komt goed weg met geel

21 januari 2018 om 21:21

Beboeten? En welke instantie mag dat gaan doen?

Verder was het geel, absoluut geen directe rode kaart.

21 januari 2018 om 21:53

Beboeten? Wie moet dat doen? Op basis van wat?
We leven gelukkig niet in een politiestaat we hebben ook nog zoiets als vrijheid van meningsuiting, of telt dat niet voor Everse?

21 januari 2018 om 23:23

Mensen die geweld verheerlijken zou je geen podium moeten bieden.

22 januari 2018 om 01:11

Als je bewust iemand trappen als geweld zou zien, dan zou je zijn opmerking kunnen classificeren als aanzetten tot geweld, wat volgens het Strafrecht verboden is en ook door VvM niet beschermd wordt.. Dit gaat natuurlijk wel te ver, maar je kunt wel stellen dat het vrij achterlijk is om zulke opmerkingen in de media te maken.

Ach ach.. als aanvallers het doen hoor je niemand, als veltman het doet ishet een kwal en een engnek. Daarna een schop toewensen is nog genanter. Ja vroeger werd er niet gedoken of niet aangesteld, prima. Maar wij kunnen allemaal lief blijven en het volgende tournooi maar weer eens missen omdat we “volgens de morale regels” willen spelen. Everse moet gewoon eens terug in de realiteit komen. Jorgensen wordt geen kaart aangenaaid, want hij vond het zelf ook geel. Ongeacht dat veltman zich aansteld. Maar dit keurige gedrag wint geen prijzen meer. Vandaag en tegen psv wint ajax en is de buitenspeler van de tegenpartij onzichtbaar. Taak volbracht. Het hoeft niet altijd mooi. En persoonlijk, ik ben ook geen fan van het aanstel gedrag, maar dit zie je overal. Ik zie vihlena ook de eerste helft naar zijn hoofd grijpen of die eraf gaat vallen, maar die wordt ook niet meer dan geschampt. Beetje klaar met dat sarren op spelers. Winst moest behaald worden, hoe maakt niet uit. Als we eens leren dat het daarom gaat, dan komen we misschien nog eens ergens.

Wat een idioot die Everse. Gewoon onhandig inkomen van Jorgensen. Uit ervaring weet ik dat je behoorlijk kunt schrikken als je geraakt wordt. Dat Veltman zo reageert/schrikt is niet zo gek.

Ik vind dit geen kaart aannaaien, maar gewoon oerdom van Jorgensen.

Wat een bizar stomme achterlijk reactie van everse zeg.
Kortom iemand gunnen dat hij geblesseerd raakt.

De heer Everse is net zo'n kwal geweest in zijn carriere, als dat Veltman nu is. Ook is meneer Everse vooral goed in ruzie maken en vertrekt ie overal met slaande deuren. Dit soort heren met een kort lontje gaan dan andere de maat nemen, door zichzelf binnen 10 seconden tegen te spreken. "jorgensen raakte Veltman niet eens" kan ik niet rijmen met "ja, misschien dat hij hem half geschampt heeft." Ook Everse constateert dus dat Jorgensen Veltman geraakt heeft.

Haha, ik heb Puyol die toch bekend staat als top verdediger. Een keiharde topverdediger toch? Ik heb Puyol ooit met een Brancard van het veld zien gaan toen Barca voorstond. Hij werd na een nietszeggende tackel in 5 minuten van het veld gedragen. Toen de seconde dat de brancard over de zijlijn was, sprong hij eraf, en ging hij al springend weer het veld in. En dat was Puyol, de harde maar faire verdediger... Haha, als je dit gedrag van Veltman stimuleren vind, en misselijk. Dan hoop ik dat je geen fan van Puyol bent.

21 januari 2018 om 21:54

Puyol doet zoiets eenmalig, Veltman structureel. Dat is het verschil, maar dat zie je niet als je voor Ajax bent, want dan kijk je erover heen. Persoonlijk maak ik me niet druk om hoe Veltman zich gedraagt.

21 januari 2018 om 22:08

Lijkt me ook totaal niet relevant hoe Veltman zich gedraagt. Waar hebben we het hier over zeg, een speler die hard geschopt wordt blijft eventjes iets langer liggen. Nou, nou wat erg.

Meneer Everse moet zich eens afvragen waarom de spits besluit een keiharde sliding in te zetten op de helft van de tegenstander terwijl hij al geel heeft? Het is Jorgensson die zijn ploeg benadeelt en die nu geschorst is voor de wedstrijd tegen Utrecht en niet de heer Veltman.

Wel grappig dat hij verlangt naar Laseroms, de apotheker van de eredivisie. Is het mensen wel eens opgevallen hoe veel spelers uit die tijd rond hun vijftigste overleden zijn aan een hartaanval?

Inderdaad, van Bommel was tien keer erger. En die huidige trainer van Nac. Jezus, hij was pas erg.

Veltman is een soort verdediger aan het worden die wij de laatste jaren in Nederland niet hadden. Een harde, geraffineerde, uitgekookte back. Een italiaanse verdediger, zou ik haast zeggen. Of portugees. Prima toch? Goed voor nederlandse elftal ook.

Het been van Veltman was wel stijf na afloop en er moest ijs op. Misschien dus toch wel (hard) geraakt.

21 januari 2018 om 22:51

Ja alleen vertelde hij dat zijn linker enkel in het ijs moest terwijl zijn rechter enkel geraakt werd. Geeft een beetje het verstandelijk niveau aan van deze jongen .

22 januari 2018 om 00:04

Ja want jij ziet op tv natuurlijk precies wat er wel en niet geraakt wordt. Denk je dat Veltman ijs gaat doen op het been dat niet is geraakt?

22 januari 2018 om 02:57

Nee ik denk dat hie liegt om zijn onsportief gedrag te verdoezelen

Wat een misselijke uitspraak!

Veltman speelt iedere topper (ook thuis tegen Lozano) zoals je een Europese wedstrijd / een topper hoort te spelen.... Hard, en alles voor de winst!

We lopen hier in Nederland te schreeuwen in de media dat we allemaal te lief zijn... maar nu zoekt Veltman de grens op om ten koste van alles te winnen (zoals dat in Spanje, Italie en Portugal bij iedere wedstrijd gebeurd) en het wordt verafschuwd?!?!

Hij maakt voetballend regelmatig een foutje maar verdedigend is hij een beest! In Italiã« zou Veltman absoluut de waardering krijgen die hij verdiend!

En dat laatste, terug in de tijd naar Israel en van Hanegem...
Zij waren geen haar beter! Dan zouden we wekelijks overtredingen krijgen van wat die Spartaan in de 90e minuut bij Lars Veldwijk van Groningen deed! Maar dan niet in de 90e minuut voor punten maar ook bij 3-0 voor...

Man of the match tegen Psv en vandaag ook éã©n van de betere!

21 januari 2018 om 22:53

Het gaat er niet over dat Vetman hard speelt en uitdeelde alleen over het feit dat hij niet kan ontvangen en constant probeert zijn tegenstander te naaien

22 januari 2018 om 01:03

Hoe probeert hij zijn tegenstander te maaien? Dit is echt een domme opmerking.

22 januari 2018 om 03:04

Haha en dan mijn reactie dom noemen.

Vandaag doet hij net of hij zijn rechter enkel breekt en staat en minuut later vrolijk rund te rennen. Na de wedstrijd loopt hij te huilen dat zijn linker enkel in het ijs mist door deze.

Daarnaast heb je denk ik de wedstrijd en zijn gedrag niet gezien in de laatste wedstrijd tegen PSV en de wedstrijd van vorig jaar tegen Feyenoord.



Is toch gewoon een gele kaart. Is te laat, raakt hem vol op de enkel. Volgens mij is Everse een enorme Engnek.

21 januari 2018 om 22:24

Everse is Feyenoord supporter, ondanks dat hij na zijn jaren bij Feyenoord maar wat graag bij Ajax ging voetballen. zijn probleem is dat hij enorm gefrustreerd is nu na het kampioensjaar Feyenoord enorm door het ijs is gezakt. Kansloos uit de CL gegooid, met grote cijfers verloren en met de kerst al kansloos voor de titel. En dat had hij niet verwacht, hij dacht dat Feyenoord stappen had gemaakt, zeker toen er zo energiek ingekocht werd afgelopen zomer. Het leek of men in Rotterdam haar zaakjes goed voor elkaar had, twee nieuwe buitenspelers, nieuwe backs, extra verdediger, talentvolle middenvelder erbij.

De niet Feyenoord supporter zag allang dat Feyenoord creatviteit mist. Dat ze met angst naar Amsterdam kwamen, met een dubbele dekking op de buitenspelers van Ajax, met backs die niet de middellijn over mochten, alles om maar niet te verliezen. Geen enkel druk naar voren, alleen maar teruglopen. En dan blijft Ajax maar komen, aanval na aanval daar waar Feyenoord alleen maar lange ballen naar voren peerde, naar hun eenzame spits die steeds gefrustreerder raakte door het gebrek aan bruikbare ballen. En won hij een kopduel, dan was er geen enkele medespeler om hem heen om die bal op te pikken.

Dan gaat die spits ineens ook maar verdedigen, helemaal mee terug mee naar vlak voor de eigen zestien om daar een Ajax speler onderuit te trekken, voor de ogen van de scheids. Pakt die geel voor. Op een plek waar hij helemaal niet hoort te komen.

En dan staat hij in de tweede helft met twee nul achter. De frustratie bereikt zijn hoogtepunt en hij ziet zijn kans om een statement te maken, even een harde sliding in te zetten op zijn tegenstander. Maar de tegenstander is sneller, tikt de bal weg en ja dan gebeurt het, hij komt vol in op Veltman. En die gaat jammerend naar de grond. Tweede gele kaart, wegwezen en geschorst voor de wedstrijd tegen Utrecht.

En aan wie ligt het dan, ja natuurlijk, aan Veltman. Die speelde veel te goed, veel te degelijk, Boetius kwam er bijna niet aan te pas. Maar naast het verdedigende werk ook regelmatig mee naar voren, over zijn tegenstander heen, de achterlijn halen en notabene een assist geven. Ja inderdaad meneer Everse, wat een Engnek die Veltman. Hoe durft die Veltman te jammeren als een Feyenoorder hem onderuit schoffelt. Wat een onrecht wordt die Jorgensson aangedaan zeg. Een gele kaart alleen maar omdat hij zijn tegenstander schopt, het moet toch niet gekker worden. En nu zonder Jorgensson naar Utrecht. Allemaal de schuld van Veltman, van Kuipers, van de Knvb.

Een spiegel, die hebben ze thuis bij Everse kennelijk niet.

21 januari 2018 om 22:42

Welke aanstellerij? Wil je echt met droge ogen beweren dat Jorgensson hem niet schopt? Waarom denk je dat Jorgensson hem besluit te schoppen?

Veltman zet het iets dikker aan, maar de pijn is er wel degelijk, na afloop moest hij direct gaan ijssen om de zwelling tegen te gaan. Vind ik eigenlijk heel normaal in het voetbal, als iemand je hard schopt, dan mag je best een beetje overdrijven om de scheidsrechter aan te sporen om in te grijpen.

Maar goed, ook jij hebt kennelijk niet de beschikking over een spiegel.

21 januari 2018 om 23:08

Waar heb je het over? Ik stel toch zelf al dat Veltman het dikker aanzette dan het was. Dat ziet iedereen, maar dat zien we overal, op alle velden. Elke keer wanneer een speler ergens op de grond ligt te kermen maar daarna gewoon weer verder kan spelen, is een geval waarbij overdreven werd.

Heb net Barca gekeken, daar gebeurt echt precies hetzelde. Zelfs Messi doet dat als hij geschopt wordt. Helaas moet je dat doen, want anders wuift de scheidsrechter het weg. De reactie van het slachtoffer bepaald ook mede de reactie van de scheidsrechter. En deze schop van Jorgensson was gewoon geel waard.

Maar de reden dat Jorgensson besluit om Veltman in die fase van de wedstirjd, op die plek besluit te schoppen, dat is gewoon pure frustratie. Omdat hij de hele wedstrijd op een eiland stond. In een Pelle / Kramer rol proberen kop duelletjes te winnen terwijl er geen enkele aansluiting van medespelers was.

Het was vandaag gewoon duidelijk, Feyenoord had voor haar laatste kans op de titel moeten gaan maar van Brockhorst durfde niet. Hij had een tactiek bedacht om proberen te overleven, om met een 0-0 naar huis te kunnen. Dus in plaats van dat de Feyenoord fans haar pijlen op Veltman richten, zouden ze best weleens de hand in eigen boezem mogen steken. Om van Hooijdonk te citeren, wat Feyenoord vandaag liet zien, dat verwacht je van een degradatie kandidaat, niet van de landskampioen.

Veltman deed vandaag niks verkeerd. In de herhaling van de zijkant zie je dat Jorgensen wel wild in komt. Wat Everse bezielt om zulke dingen te zeggen heeft meer met hem te maken dan het spel van de Ajacied. Sterker nog, als al die spelers die hij opnoemt nu hadden gespeeld hadden ze elke wedstrijd rood gepakt. Dat hele argument slaat dus nergens op.

En als St. Juste het had gedaan? Of De Ligt? Of wie dan ook? Had ie dan ook zo gereageerd? Nee. Veltman heeft gewoon de schijn tegen. Net zoals Toivonen dat had bij Psv. Toivonen vind ik een vreselijk figuur en niet dat ik fan ben van Veltman, maar ik merk er nu minder van. Hoe komt dat? Ik ben Ajacied. Dan kijk je daar toch anders naar.

Ik ben wel benieuwd wie hij allemaal bedoelt met "die heeft al zoveel spelers een kaart aangenaaid." In ieder geval komt Veltman nog lang niet in de buurt van spelers als Busquets. Of Suarez.

"jörgensen raakte Veltman niet eens, want ze gingen er met z'n tweeën in." Dus omdat ze er samen ingingen, raakten ze elkaar niet? Wat is dat dan voor ronduit lachwekkende argumentatie. Dus in een kopduel kunnen spelers elkaar ook niet raken? Juist.

"ik denk weleens: joh, schop een keer net over de bal. Ik vind het zo'n misselijke kwal van een gozer"
Tja. Wie is hier nou de misselijke kwal?

Ik snap niet eens waarom hij zich zo ergert. De reactie is misschien overdreven, maar laten we niet doen alsof dat nergens anders gebeurt. Dit hoort er gewoon bij, helaas. Spelers gaan liever liggen dan dat ze overeind blijven. Bij elke club is dat zo. Wil natuurlijk niet zeggen dat het leuk is, maar ja, wat doe je eraan als fan zijnde?

Als we oranje kijken en de tegenstander doet dit, noemen we dit een slimmigheidje. Dan vinden we het ook niet leuk, maar dan ineens maken we er iets relatief positiefs van. Doet een Nederlander dit, of iemand die speelt voor een Nederlandse club, dan is het allemaal vreselijk.

En wat zeggen we van Berghuis, die helemaal vanaf de andere kant van het veld komt om op Veltman te zeuren? Niets. Dat hoort wel? Aan zulke dingen erger ik me dan weer. Ook als Ajacieden dat doen. Of over Amrabat, die schreeuwde en gebaren maakte naar de scheids? Dat is dan weer even een dingetje he, dat mocht even 2 weken niet. Roda was daar even flink de pineut van met Meester/legende/almachtige Nijhuis, en daarna doen we er niks meer tegen. Waar is Guzubuyuk met z'n respect-bandje als je hem nodig hebt?

We kunnen zoveel momenten eruit halen en zeggen dat het smerig is, maar welk moment pakken we? Het moment waarop heel Nederland al reageert. Van die mensen in het voetbalwereldje die te lang zonder aandacht zitten zien de kans dan om weer even de media te halen. En dan nog met zo'n walgelijke uitspraak komen, even over de bal heen trappen, sjonge jonge.

Ach ja.... Jan Everse.... Matige speler, matige coach.... matige analist. Heeft nog nooit ergens echt iets toegevoegd. Maar hij mag het vinden... is zijn goed recht.

Oliedom van Jorgensen, maar die eerste was nog dommer. Door die rode kaart verloor je niet, wedstrijd was al gespeeld. Verder maakt het mij niet uit hoe een beperkte speler Veltman zich gedraagt.

Toch weer opmerkelijk dat Ziyech overduidelijk natrapt wat rood is, maar dat we dat niet terug zien bij de NOS samenvatting. Ze moeten objectief blijven, maar hebben het daar vaak moeilijk mee.

Verder hoop ik dat zowel Gio als Van Geel met zijn tamme eredivisie aankoopjes na dit seizoen vertrekken.

21 januari 2018 om 23:28

Het feit dat je Veltman beperkt noemt is echt genieten na wederom een ijzer sterke topwedstrijden van Joel!

22 januari 2018 om 01:11

Het is maar wat je een topwedstrijd noemt, op papier wellicht, maar in de praktijk was dat het niet. Hij stond tegenover Boetius, een speler van niveau Roda JC en hij had nauwelijks iets te doen, dan is een voldoende halen wel makkelijk. Bovendien speelde die ook fantastisch in de topper tegen Rosenborg.

Ik heb weer een zwak Feyenoord gezien en daar maak ik me druk om, ik ben niet zo simpel om me te ergeren aan spelers van de tegenpartij.

21 januari 2018 om 23:56

@El Fenomeno

Dat is jouw mening, de scheidsrechter stelde duidelijk na afloop dat hij niet vond dat Ziyech natrapte, hij het een lichte overtreding vond die hij waargenomen had en daarom voordeel gaf aan Feyenoord. Zelfs Been de analist bij Fox, toch echt een Fyenoord supporter, noemde het te licht om als natrappen te kwalificeren.

Je hebt wel gelijk dat van Geel en Gio echt veel beter in hadden kunnen kopen. Voor 32 miljoen euro verkocht afgelopen jaar, 20 miljoen euro aan CL inkomsten maar toch werd Boetius teruggehaald, een speler die in het buitenland mislukt was en nauwelijks meer gespeeld heeft afgelopen jaren. Aangevuld met een Heerenveen speler. En een dure linksback terwijl er uit het niets een enorm talent uit de jeugd doorbreekt?

Het is wel duidelijk dat Feyenoord veel te weinig creativiteit heeft. Uit armoede speelde ze vandaag consequent de lange bal i.p.v. te voetballen. Stel je voor dat je al die bedragen van die aankopen bij elkaar gedaan had om een of twee speler uit de categorie 10 miljoen plus te halen. Dan had je nu veel dichter bij Ajax en PSV gestaan, clubs die wel dergelijke spelers gehaald hebben.

22 januari 2018 om 01:19

Ik was weer de enige die zwaar tegen de komst van Larsson was. Een typische speler die leuk is voor een middenmoter, maar niets is voor Feyenoord. Te traag, te weinig rendement, heeft weinig diepgang en een te lage handelingssnelheid. Haps voor zes miljoen is inderdaad ook veel te veel geld voor een modale back. Je hoeft maar tien minuten van die Malacia te zien om te concluderen dat die in alles beter is dan Nelom, waarom ziet Gio dat niet en heeft die een blessure van Nelom nodig om hem eens op te stellen?

Feyenoord heeft niet alleen veel te weinig creativiteit, maar ook veel te weinig voetballend vermogen. Ons middenveld zijn pure renpaarden, die moeten het allemaal van buffelen en volgen hebben. Zelfs een Berghuis is meer een momentenvoetballer dan iemand die heel veel betrokken is bij het veldspel of vijf keer een man voorbij speelt.

Van Geel zonder budget is erg goed, maar met budget haalt die altijd miskopen, kijk maar wat die deed bij zijn vorige werkgevers. In een perfecte wereld wordt er afscheid genomen van Gio en Van Geel, maar helaas zullen beiden er volgend jaar nog zitten.

22 januari 2018 om 01:12

Wel grappig dat de “matige” Veltman met 3 vingers in zijn neus zowel Boetius als Jorgensen in z’n zak had.

22 januari 2018 om 01:20

Jorgensen kreeg geen enkele bruikbare bal en stond op een eiland, Boetius had die in zijn zak, maar dat hadden Van Polen en Van Peppen ook.

21 januari 2018 om 22:31

Hoe weet jij zo goed dat Veltman geen pijn had?

22 januari 2018 om 00:03

Nogmaals, dat is geen oncollegiaal gedrag, het is onderdeel van de sport. Na een overtreding wordt er altijd overdreven om zo de scheidsrechter te beinvloeden. Bij elke club gebeurt dat, elke week weer. Ook bij Feyenoord, met als beroemste voorbeeld Bilal.

Ajax supporters weten dat en snappen heel goed dat het noodzakelijk is wil je meedoen bij de top. Doe je het niet, dan krijg je minder beslissingen in je voordeel. Dat is gewoon de realiteit.

22 januari 2018 om 10:17

Het gaat om de hypocrisie van sommige Feyenoorders. Het is al meerdere keren aangekaart onder dit artikel, maar elke keer als een een Feyenoorder gevraagd wordt over het gedrag van Vilhena dan hoor je ze opeens niet meer. Alleen Veltman was een matenaaier, zo'n speler wil je toch niet in je team hebben, zou me doodschamen etc. etc. Maar dan zwijgen over Vilhena. En dat meten met 2 maten zorgt gewoon voor deze lange discussies.

Geen woord aan gelogen. Veltman is momenteel de onsportiefste voetballer op de Nederlandse velden. Zijn actie tegen Sparta en zijn eerste reactie daarop waren zelfs voor mij beschamend. Een Nederlandse voetballer, ook nog international, die zo’n onsportief gedrag vertoont om zijn tekortkomingen te compenseren. Des te treuriger voor de club Ajax, alsmede het gehele Nederlandse voetbal dat zo’n figuur het tot aanvoerder van Ajax heeft kunnen schoppen. 10 jaar geleden zou het ongekend zijn. Vandaag helaas de harde realiteit.
Dat hij een rotschop moet krijgen vind ik dan wel weer overdreven. Ook al roept hij dat wel over zichzelf af. Onsportief gedrag leidt helaas tot meer onsportief gedrag.

Everse moet even populistisch doen voor RTV Rijnmond. Veltman speelde vandaag weer een dijk van een wedstrijd en bij die tweede gele kaart van Jorgensen duidelijk te laat en raakte hij hard het been van Veltman.

Eerder dit seizoen had je misschien meer recht van spreken maar na deze wedstrijd slaat het nergens op.

En dit (everse) is een oud speler van Ajax, schandalig.

“Jorgensen raakt hem niet eens, want ze gingen er met zn tweeen in.”

Juist ja. Hele sterke beredenering.

Ik hoor Jorgensen voor de microfoon zeggen dat het niet verstandig was om deze overtreding te maken en dan moet een figuur als Berghuis zich daar ook nog even druk om maken. Wat een mietjes zeg met een figuur als Jan Everse voorop. Eerst zegt hij dat hij hem niet eens raakte en dan was her schamperen. Misschien toch morgen even naar Hans Anders beste Everse. En Everse zal zo sportief zijn zeker met zijn opmerking van over de bal heen schoppen. Nou Veltman- zeer goed gespeeld vandaag.

22 januari 2018 om 00:05

Tuurlijk jongen, die aansteller, dat zijn mietjes. Feyenoorders doen zoiets niet, alleen de onsportieve tegenstanders doen dat.

22 januari 2018 om 05:49

Frtorres,

Doen dat dan niet alle voetballers? Behalve de vrouwen dan.

22 januari 2018 om 11:57

Frtorres, je blijft maar in herhaling vallen, dus doe ik dat ook maar...

Hoe kun JIJ in hemelsnaam weten wat Veltman WEL of Niet voelt aan de hand van televisiebeelden ? Het begint een beetje te lijken op een kapot cassettebandje...

Ik heb nog geen enkele respons van je gelezen over het "vilhena momentje"; als je het dan hebt over het over de grond rollen alsof je dood gaat was dat toch echt een schoolvoorbeeld, dat terwijl hij alleen maar reageerde op die manier om een kaart te kunnen aansmeren aan Neres, die hem wel raakte, maar zeker niet met opzet.

Toegegeven, ik heb geen idee wat Vilhena wel of niet gevoeld heeft, ik ga echter niet 20+ keer reageren met telkens dezelfde opmerking. Het wordt nl een beetje zielig te worden...

laat die everse maar lekker lullen het was gwn een overtreding en jaa toevallig had hij al geel daar kan veltman niks aan doen

Veltman is gewoon een zielig ventje die er plezier in heeft om andere een kaart aan te naaien . Dat ziet toch iedereen..

21 januari 2018 om 22:56

Ik zie een beperkte rb en een redelijk goede rc in Veltman en een uiterst bang en zwak Feyenoord met een domme inzet van Jurgensen die met geel op zak niet zo'n overtreding moeten maken..of Veltman zich aanstelde...misschien...misschien niet maar als Jurgensen de situatie beter had ingeschat was er niets gebeurt.

22 januari 2018 om 00:07

Iedereen ziet toch dat Jorgenson Veltman hard schopt terwijl hij al geel op zak heeft? Vind jij dat dan normaal gedrag of is dat juist heel erg gefrustreerd danwel dom te noemen?

hij benadeelt notabene zijn eigen club ermee, want nu is hij in de zware uitwedstrijd tegen Utrecht geschorst terwijl het nog niet duidelijk is of van Persie er klaar voor is.

22 januari 2018 om 05:47

Veltman is inderdaad zielig. Echter is Jorgensson een domme speler. Een gele kaart op zak en dan zo op een tegenstander komen sliden. Dan ben je toch echt de domste speler op het veld.

En heeft Jan Everse ook een mening over de elleboogstoot van Jörgensen in de eerste helft? Tegen PSV speelde Veltman wel over het randje.....vandaag deed hij niks verkeerd...oliedomme overtreding van Jörgensen vinden de meesten? Kan zijn, maar ik zag vooral een speler die de hele wedstrijd gewoon minimaal een stap te laat was. Jörgensen was gewoon uiterst zwak, en liep gefrustreerd over het veld, net als Boëtius en Berghuis. Vilhena was gewoon zielig.

Wat ik erg vind, is dat veel mensen het (volgens de poll) prima vinden dat een speler een doodschop krijgt ("schop eens over de bal heen".

21 januari 2018 om 22:33

Edit: de emoji hoort daar niet. Blijkbaar is mijn leesteken omgezet naar een emoji.

21 januari 2018 om 22:58

Hoe jij dat Veltman zich ontzettend aanstelde? Dat hij dus geen pijn had?

21 januari 2018 om 23:03

* hoe weet jij

Die gast kwam met twee benen vooruit in op veltman met de noppen naar voren en dan veltman een kwal vinden. Typisch een reactie uit Zuid om te klagen over Ajax ipv in de spiegel te kijken.

Veltman is geen goede voetballer ma wel iemand waar je elke wedstrijd op aan kan met werklust dat is ook echt het enigste wat die gozer kan behalve kaarten aan naaien

22 januari 2018 om 00:09

Nou hij kan anders ook zeer behoorlijk voorzetten, werkelijk een prachtige assist vandaag. Weet zijn momenten om op te komen goed te kiezen en speelde zijn directe tegenstander compleet uit de wedstrijd.

Ik denk wel eerlijk gezegd dat Veltman, die in Nederland kan teren op z'n doorzettingsvermogen en op het randje (en soms overheen) kan voetballen, maar desondanks nooit op Europees niveau gaat slagen.

Veltman word geraakt door Jurgensen die te laat inkomt en hem wel degelijk raakt. Dit was voldoende voor de kaart. Verder ben ik op basis van vorig seizoen en eerste helft van dit seizoen ook niet echt een Veltman fan maar in een 343 opstelling waarin hij meer een rc rol vervuld en je ziet duidelijk meer vertrouwen en voetballend gaat het de laatste tijd goed.

In dit geval had jurgensen gewoon beter de situatie moeten inschatten en moet je als supporter boos op hem moeten zijn. En zeuren over dat Feyenoord nooit een kaartennaaier op het veld heeft staan moeten eens naar de beelden van de recent vertrokken Kramer kijken.

Het was geen swalbe dus 1 persoon is verwijdbaar..Jurgensen

21 januari 2018 om 22:59

Eens hiermee... De wedstrijd kwam nooit opgang door de manier van fluiten, zo smerig was het niet. Niet zo fan van?? Komt toch helemaal niks uit deze gast, tis dat ie kop of munt mag raden, anders denk je dat ie niet heeft mee gedaan. Serieus kan niks positief over hem verzinnen, voor de camera spreekt ie ook maar een bandje in, met slappe teksten. Enkeltje naar FC Brugge!!

Eindelijk het hoge woord is eruit. Ik had zelf NAARNEK, voor die gast.


Wedden dat Blom als enige Nederlander dit niet vind over veltman, ook nooit z'n artikel heeft gelezen en de volgende tegenstander van Veltman gewoon rood geeft...

21 januari 2018 om 23:00

Valt geen kaart aan te naaien als je geen domme overtreding maakt..die ook zonder theater gewoon geel was..hij was te laat en hij raakt zijn tegenstander

21 januari 2018 om 23:47

Ga toch fietsen joh, ik ben geen Feyenoorder, maar slaat totaal nergens op. Alle twee op de bal, amper tot niet raken.. en hoe zie je de actie van Ziyech dan?? Keurige natrap op de bal????

22 januari 2018 om 11:43

alle twee gaan voor de bal maar Jurgensen is gewoon te laat en amper raken is raken en kan geel voor worden gegeven...de actie is voldoende en er is geen enkelschade nodig voor een kaart.

Met geel opzak had jurgensen gewoon die sliding beter moeten inschatten en dat hij geen schade doet is geen redden om geen geel te geven.

dat Veltman misschien overdrijft is niet fijn om te zien voor Feyenoordsupporters op dat moment maar iedere club krijgt wel eens te maken met dit fenomeen.

wat gewoon blijft staan is als jurgensen beter had nagedacht was dit allemaal niet gebeurt dus leg lekker problem daar neer.

Ik ga geen andere acties erbij halen omdat vergelijken ervan nergens opslaat...daarbij waren de eerste 25 minute van Kuipers niet de allerbeste qua fluiten maar daarna redelijk herpakt.

Ach ja ga hier over zeiken. Misschien dat je dan denkt dat je jezelf het nog kan aanpraten dat Feyenoord een kans had, maar het stond 2-0 en Feyenoord liep van minuut 1 angstig over het veld, tijdrekken, en jongens als Tapia en Vilhena die doen alsof ze pijn hebben.
Wees nou gewoon eens reeel en ga bij jezelf kijken en vraag je zelf af waarom een spits met geel op zak de rechtsback zo ver terug in het veld zo laat komt tackelen.
Verder zijn de uitspraken van Everse werkelijk schandelijk, ik wist niet dat "een keer net over de bal" tackelen stoere mannen voetbal is van Israel en co., in mijn mileu word dat pas als vies en schandalig beschouwd.
Zielige gozer en een zielig volkje, niemand die Joel voorbij komt, wereldspeler is het niet, maar vind hem hartstikke lekker spelen dit seizoen en o zo belangrijk. Dat hij niet de zelfde kwaliteiten heeft als Eriksen of zo is duidelijk, maar een jongen uit de eigen jeugd die nu al 6-7 jaar bij het eerste zit, heerlijk, dat is echt een genot voor Ajax.

Wat is Jan een verschrikkelijke vent... Volgens mij is hij vergeten zijn pilletjes in te nemen. Iemand een engnek noemen omdat hij in jouw ogen onsportief speelt (wat deze wedstrijd niet het geval was in mijn ogen). Maar vervolgens hopen dat er iemand is die Veltman kan blesseren... Jan je bent zelf een engnek en een kwal van een vent!

We kunnen toch wel stellen dat Veltman het uiteindelijk product is van de (voetbal)opleidingen die hier worden gegeven? Je eigen mankementen compenseren met smerige oncollegiale acties. Ach, het is iets wat wij schijnbaar missen in het Nederlands voetbal. Ik heb liever een rechtsback die niet loopt te rollen als die wordt geschampt, maar gewoon echt mannelijk kan verdedigen. Wel leuk voor Veltman dat die een keer een assist geeft, want daar wordt die gemankeerde centrale verdediger, tocht om geroemd.

Hopen dat die dit niveau door kan gaan trekken en verkocht wordt aan een Russische of Turkse ploeg, dan hoeven we namelijk dit soort pseudo personaliteits niet meer op de Nederlandse velden en televisie te zien en kunnen we een kans geven aan een mannelijke rechtsback die heel misschien ook kan voetballen.

Geef Jantje Everse, maar een portie bitterballen dan is ie even rustig☺️.

Feyenoord heeft vanmiddag kansloos verloren en zijn bezig aan een treurig seizoen en dan gaan ze nu massaal jammeren over of Veltman dat hij zo onsympathiek is...

Ze zijn zeker Rollebol Bascikoglu zeker vergeten.... over een kaart aannaaien gesproken...

Wel Ajacied zouden ze in Zuid wel sympathiek vinden. Als Veltman weg gaat, gaan ze hun pijlen richten op Kluivert, De Ligt of wie dan ook...

Maar mooi dat Feyenoord de zondebok heeft gevonden, misschien helpt het ze om deze verliespartij te vergeten...

22 januari 2018 om 01:17

“fcbogarde
3 november 2015 om 19:34
#122

Wat een aansteller en slechte acteur.

Een regelrechte aanfluiting voor de sport.”

Jij over Bilal ruim twee jaar geleden. Maar als mensen zoiets over Veltman vinden, dan ligt het aan die mensen en hun “haat jegens Ajax”. Aan Veltman ligt het natuurlijk niet. Is het nou zo moeilijk te accepteren dat Ajax ook wel eens rotte appels in de selectie heeft?

Het begint echt wen beetje triest te worden al die reacties, en het afgeven op iets of iemand omdat er weer verloren is.
Vorig jaar was alles hozana en zat alles mee, en nu ligt het allemaal aan een ander.
Jorgensen was te laat, en komt in op de benen van Veltman dus een 2de gele kaart wat mij niet meer dan terecht lijkt.
Heeft hij self ook toegegeven in het interview na de wefstrijd, wat hem juist siert vind ik.
Tegen Lozano was echt een lachertje Veltman, daar werd ik ook een beetje misselijk van.
Maar nu is het zoeken naar iets.

Je kunt van alles over Veltman zeggen, maar op het moment dat Jorgensson zijn sliding inzette wist hij al dat ie te laat was. Of Veltman nou aanstelde of niet, die gele kaart was gewoon terecht. Het was immers gewoon een domme lompe overtreding.

Lekker dit soort uitspraken, dat maakt de overwinning alleen maar mooier. Het doet echt zeer dat ze wederom van Ajax hebben verloren.

Ik praat het niet goed van veltman maar waar ik me soms aan irriteer is dat die overtredingen die hij maakt of een andere speler die niet lekker zit bij een andere club hij door de mangel wordt gehaald maar (schrijf de namen misschien niet goed) als bv een maschorano of chellini iemand de grond intrapt vinden we het een echte kerel

Die ellebogen zwaaiende Jorgensen moet niet zeiken. Die elleboog op Schone is zeker niet zo bedoeld. Wie zelf vies speelt moet niet zeuren.

Als je in de jeugd al begint met de kinderen te vertellen dat je ,als je iets geraakt wordt te doen alsof je een doodschop krijgt, en de kinderen zien op de tv hun "helden" dit gedrag ook constant tonen dan weet je dat het nooit meer goed komt.

Veltman had tegen psv al Rood moeten hebben

Weer een loser opmerking van een Feyenoord support...

Het is nu al duidelijk wie de Gouden Eikel gaat winnen. Wat een smerige mannetje is die Veltman zeg! Het is gewoon onsportief om een gele kaart aan te naaien aan de tegenstander. Bij PSV deed hij het ook al alsof hij het veld is uitgeslagen. Als hij nou echt geblesseerd zou raken, dan kon je erover discussiëren.

Wow zeg wat een commentaren allemaal. Ik ben zelf ajax fan en kan ook niet goed tegen theatraal spel maar Velt wordt wel degelijk geraakt. Jorgenson mocht allang blij zijn dat hij nog op het veld mocht staan met zijn gefrusteerde gedrag bijn de hele wedstrijd. Niet te vergeten het gedrag en schoppen van Toornstra waar je niets van hoort maar wel het trapje van Ziyech wordt benoemd. Bij Feyenoord supporters is het toch altijd iets anders wat de schukld krijkgt. Het is de scheidsrechter, de bal of het gras wat het altijd gedaan heeft.
Hoe Feyenoord gisteren het veld was ingestuurd met de opdracht volgens mij om 0-0 te spelen was uiterst laf en kampioen onwaardig. Je zag het al met Brad Jones die vanaf minuut 1 al aan het tijdrekken was.

Zie veel discussies waarin het theater van Veltman wordt afgezet tegen het al dan niet terecht zijn van Jorgensens gele kaart. Maar dat staat los van elkaar. Sowieso had Jorgensen die kaart wel gekregen, en niet meer dan terecht. Het is alleen de manier waarop Veltman zich profileert. Al veel langer dan alleen gisteren. Hij zal het ongetwijfeld ‘slimmigheidjes’ noemen, maar in werkelijkheid is het een maskerade van zijn onkunde. Veltman is vooral een heel middelmatige verdediger; niet voor niets vertrouwt Ajax hem niet meer centraal in de verdediging. Als Veltman hardheid en flair zou kunnen combineren zoals De Ligt, zou hij dit wekelijkse ge-eikel niet nodig hebben.

Gisteren blèrde hij de boel bij elkaar terwijl hij niets had, tegen Lozano was het een grote musical en ik kan me ook nog goed herinneren hoe onsportief hij tegen Sparta fakete dat hij de bal wilde uitspelen om een blessurebehandeling toe te staan. En aangezien Ajax toch graag staat voor mooi, goed voetbal, met de stijl en klasse die bij een kampioen hoort, snap ik niet waarom Ajax-fans dit gedrag verdedigen of juist toejuichen. De man is nota bene aanvoerder! Je ziet als fan toch veel liever een verdediger zoals De Ligt?

Ik zou het schitterend vinden als in de eerstkomende wedstrijd van Ajax tegen PSV of Feyenoord uit, een aanvaller eens keihard doorgaat op Veltman en hem echt eens blesseert. Heeft-ie werkelijk eens wat om te gaan janken en leert hij dit soort streken eens af.

Nou wat bezielt die Jan Everse, Jorgensen haalt Veltman gewoon neer. Ik vind het 2x geel maar ja dat is mijn mening. Ik vind dat Jan Everse een mening mag hebben, maar deze klopt niet met de beelden die wij zagen.

Everse heeft een punt. Veltman moet stoppen met dat soort gemaakt gedrag. Ook tegen PSV was hij heel opzichtig bezig met onbeholpen acties, waarvan eentje met een pingel had moet worden bestraft. En bovendien past dit gedrag totaal niet bij een club als Ajax. Gelukkig staat er vanaf vandaag of morgen een nieuwe rechtsback klaar. Dan kan die pseudo topverdediger naar waar hij hoort: op het strafbankje. Heeft in het verleden al genoeg punten gekost. Hopelijk komt er een Duitse club langs die hem voor een aardig bedrag wil overnemen. Daar lijkt hij mij goed te passen met zijn gejammer. Weg ermee. Overigens moet Jorgensen niet zeuren met zijn elleboogje richting Schone. Was minstens een gele, misschien wel rode kaart waard. Dus dat wegsturen van hem was dik verdiend en valt onder het gezegde: eigen schuld, dikke bult. En nu we toch bezig zijn; hoe komt het met die 2 spelers van Vitesse? Over spelverruwing gesproken. Het blijft toch ook wel vermakelijk, dat ballen;-)))

Wellicht dat Veltman de populariteitsprijs nooit zal winnen. Doet wel alles om te winnen en dat is een mentaliteit die Nederlanders misschien niet cool vinden, maar ieder team kan zo'n type goed gebruiken. In dit geval ook gewoon een domme overtreding van Jorgensen als je al geel op zak hebt.

Vroeger spaarde ik voetbalplaatjes

Het idiote fenomeen deed zich voor dat 1 op de 5 plaatjes van Jan Everse was

Dubbele plaatjes ging je proberen te ruilen maar het plaatje van Jan Everse kon je het zo goed in de fik steken

Iedereen had er al 20 van

Elke keer als ik dat hoofd zag dacht ik: nee niet weer he!

Bizar dat deze kwal van de voetbalsport nog steeds leeft en zijn mening kan verkondigen

Niemand wilde hem, niemand wil hem maar hij heeft nog steeds een podium

Knap hoor! Onkruid vergaat niet en komt altijd weer terug

Veltman is gewoon een nuttige speler om te hebben. Soms wat onbesuisd maar ik ben blij met hem. De haat is gewoon egoistisch. Als hij bij een andere club had gespeeld dan was hij wel het mannetje geweest.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren