Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van Hanegem stoort zich aan De Boer en Perez: ‘Ik vond het echt niks!’

Laatste update:

Michiel Kramer heeft zijn laatste wedstrijd voor Feyenoord mogelijk gespeeld. De aanvaller maakt na ‘kroket-gate’ geen deel uit van de selectie voor het duel met Roda JC Kerkrade van zondagmiddag en mag in januari vertrekken, zo heeft hij te horen gekregen van trainer Giovanni van Bronckhorst.

Willem van Hanegem heeft met de 29-jarige Kramer te doen, zo vertelt hij in het Algemeen Dagblad: “Oké, het was niet slim van Kramer. Maar de ophef, iedereen die het veroordeelt, ik heb daar gewoon niets mee.” De clubicoon van de Kuipbewoners doelt op het onbegrip dat de analytici van FOX Sports voor de actie van de spits hadden.

“Kenneth Perez en Ronald de Boer die er hun afschuw over uitspraken. Niet eenmaal, maar voortdurend, dat vond ik echt niks. Kramer nam een hap van een broodje kroket. Dat was niet bijdehand, maar er zit helemaal geen zware theorie achter. Kramer was simpelweg balorig. Nu is het voor hem voorbij bij de club waar hij zo gek op was en eigenlijk is dat jammer”, aldus Van Hanegem. Kramers contract loopt aan het einde van het seizoen af.

Ben jij het met Willem van Hanegem eens?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

"maar de ophef, iedereen die het veroordeelt, ik heb daar gewoon niets mee.”

Alsof meneertje van Hanegem vaak goed onderbouwde kritieken heeft en nooit azijn zit te zeiken... man man man schijnheilig gedoe. Hij moet altijd overal wat over vinden en dan wel anderen afkraken op hun mening.

Bittere oude man.

23 december 2017 om 11:20

Hij leeft in een oude doos en kan zich in de huidige tijd niet vinden. Hij wil gewoon niet realiseren.

23 december 2017 om 11:51

Inderdaad. Zwaar overdreven gedoe over een broodje kroket. Het stond zelfs in de krant en een dokter zei zelfs dat t niet zoveel uitmaakt en dat een broodje kaas net zo erg is haha

23 december 2017 om 13:51

Je hebt gezien hoeveel negatieve media-aandacht het krijgt? Dát is het probleem en niet dat hij een broodje kroket nuttigt. Ik vind de mate van ophef ook belachelijk, maar met duizenden camera's in het stadion (immers heeft iedereen tegenwoordig een camera in zijn smartphone) is het gewoon onhandig om dit te doen. Het is gewoon een gezag ondermijnende actie. Je weet dat de media als een stel jachthonden op dergelijke "dingetjes" hoopt om meteen van een mug een olifant te maken. En dat kan Gio natuurlijk niet gebruiken.

23 december 2017 om 11:24

Jij slaat de plank volledig mis. Ondanks het feit dat ik het niet altijd met hem eens ben onderbouwd hij altijd zijn mening. En over Perez heeft ie gewoon gelijk. Die neem ik niet meer serieus sinds het incident met de grensrechter.

Kramer wordt betaald om fit te worden (tijdens de training en wedstrijden). En daar hoort de broodje kroket, hoe jammer het ook is, NIET bij.

23 december 2017 om 11:36

Dat zegt hij toch ook? Hij geeft alleen aan dat het herhaaldelijke geneuzel van Perez en de Boer nogal veel van het goede was (ik heb de taal wat opgeschoond).

23 december 2017 om 11:56

Een broodje kroket heeft geen invloed op de fitheid of conditie van een topsporter. Alle voetballers eten weleens iets wat niet 'mag'. Het wordt nu op de camera vast gelegd en iedereen praat maar mee dat dit absoluut niet kan. Wat een drama om niks.

23 december 2017 om 12:08

Genoeg voedingspecialisten die het daar niet mee eens zullen zijn.

23 december 2017 om 13:07

Alsof het gaat om het eten van een broodje kroket. Welke voetballer is nog meer in het nieuws gekomen omdat hij op camera een broodje kroket eet? Juist ja, geen. Het probleem is dat Kramer met dit soort ongein in beeld komt

Van hanegem heeft het erover dat Kramer voetbalt bij zijn 'droomclub' als dat zo is dan zou ik er alles aan doen om daar bij te mogen blijven. Kramer doet er alles aan om Feyenoord alle reden te geven om van hem af te willen.

23 december 2017 om 13:56

Ach als je logisch nadenkt moet een broodje kroket toch niet zo erg zijn. Kramer deed het alleen vol in de spotlights dus wilde een statement maken. Nouja dan krijg je dus dit soort reacties.

Als sport niet te vergelijken , maar rico Verhoeven tikt ook 7 hamburgers weg bij mac Donalds. En dan heeft hij nog honger. En dat is ook een redelijk fit baasje geloof ik

23 december 2017 om 12:22

Ach, we eten allemaal wel eens wat vet. Of je dat nou doet op een zaterdag of in de middag, wat maakt het uit. De timing was alleen op zijn zachtst gezegd niet erg handig.

We weten ook niet hoe het contact tussen Van Bronckhorst en Kramer doorgaans verloopt. Als Kramer het deed om zijn honger te stillen, dan moet er niet zo moeilijk over gedaan worden. De kroketten in De Kuip zijn namelijk goed te eten. Er zal vermoedelijk een provocerend ondertoontje in het eten van de kroket zitten. En daar moet je als trainer wel tegen optreden.

Dat sommige mensen dit nog goedpraten.
Toch niet normaal dat een speler van een profclub, zoiets doet?
Laat staan, een NL topclub.

Als Luuk De Jong dat zou doen, zal er ook ophef zijn en als Huntelaar het doet, helemaal.

Benieuwd wat v Hanegem dan zou roepen...

Het is toch te hopen dat hij een Dobberman kroket zat te eten en niet zo een C merk. Dan smaakte het in ieder geval nog goed. Ikzelf vind het ook niet kunnen. In de gym zit je toch ook geen junk food te eten? Is geen gezicht. FitLife,BestLife. Kramer hoort sowieso niet bij Feyenoord. Gewoon smoes om hem weg te doen.

23 december 2017 om 11:55

Hoop niet dat het een Dobberman kroket was, want dan zou hij hond eten... Hoop eerder een van Dobben kroket

23 december 2017 om 12:04

Oeps, van Dobben inderdaad. Wauw geen idee waar ik met m'n hoofd was op dat moment haha. Bedankt voor het corrigeren.

23 december 2017 om 11:56

Was het Kramer ook niet die ooit zei dat het voetbal hem eigenlijk weinig interesseert, maar hij het vooral voor het geld doet? Zoiets meen ik mij te herinneren. Kan ook Weghorst of Dost zijn geweest, maar ik dacht echt dat het Kramer was.

Hoe dan ook deel ik je mening. Ik walg van Kramer als voetballer (vooral richting Ajax), maar als mens kan ik het wel in perspectief plaatsen. De voetbalwereld is natuurlijk op zichzelf ook helemaal doorgeslagen.

23 december 2017 om 12:10

Dat was Kramer ja. Die wil het liefst zo ver mogelijk van het profvoetbal vandaan zijn, maar er zit goed geld in, dus echt klagen zit er niet in.

Oh ja nu kan de Kromme hier niet tegen.
Terwijl hij zelf wel altijd of alles en iedereen een mening heeft.

Het gaat niet om het broodje kroket, maar wel om het tijdstip. Dit doe je simpelweg niet tijdens een wedstrijd. Het toont aan hoe professioneel Kramer is, ben blij dat het nog eens extra uitgelicht werd. Weg met die walgelijke speler !

In ieder geval had Feyenoord nu een handvat ....

23 december 2017 om 13:57

Eens, maar niemand het bijna over het tijdstip of moment. Het lijkt overal om het broodje kroket te gaan

Het AD besteedt zo maar ineens hele stukken over Feyenoord. Nou ja over een broodje kroket dan. De voedingsdeskundige van Sparta wordt er bij gehaald, En ja het is helemaal fout. Het zou zo maar een cm in z'n reactie kunnen schelen.
Hij zit daar als derde spits. Vente speelde en Jörgensen zat ook op de bank.
Editie NL besteedde er ook al aandacht aan. Verder zien ze Feyenoord nooit staan en is er maar één club die voor het Amsterdamse RTL telt.
Maar het leidt gelukkig af van de zoveelste soap in Amsterdam.
Ook knap van Fox om Kramer in de rust op het veld, terwijl hij met de grasmeester stond te praten te filmen. Alle vaste camera's waren onbemand (die stonden een bekertje koffie te drinken), dus is er zomaar ineens een mobile camera met Kramer het veld op gelopen. Toevallig deze ene keer. Ja, ja. Normaal zijn die er nooit in de rust.

23 december 2017 om 11:43

Sorry dat ik het zeg, maar het klinkt nu meer of je lid bent van de alu-hoedjes-vereniging.. Het is echt niet zo “jullie tegen de rest” als je hier probeert af te schilderen hoor.

23 december 2017 om 22:08

Hahaha de alu-hoedjes bestaan nog echt ook. Alleen de vereniging kwam ik niet tegen op het web

Gaat weer nergens over Johan Cruyff rookte in de rust weleens een sigaret niemand die zich daaraan stoorde nu gaat natuurlijk iedereen roepen JC vergelijken met Kramer gaat wel erg ver maar wat was/is nou erger sigaret of kroket.

23 december 2017 om 11:53

Nou ik zal je helpen....theo Janssen. Die rookte toch ook gewoon? Ik dacht ook dat ik Ronald de Boer eens bij Edwin Evers heb horen zeggen op de radio dat hij ook in de rust rookte.

23 december 2017 om 12:08

Voor de langere termijn is een sigaret schadelijker. Als je hem over directe prestaties hebt omdat Kramer had moeten invallen bij blessure Vente, dan is een Broodje kroket schadelijker, omdat met zo iets in je maag, je geen topprestatie kan leveren. Het verteerd niet echt snel of lekker namelijk.

23 december 2017 om 12:59

Tast inderdaad je organen van binnen aan. Snapt überhaupt niet dat kroketten nog te koop zijn

23 december 2017 om 13:16

Dus Frikandel is dan beter om te nemen? Of beter nog een broodje bal?
Wat is er zo slecht aan de kroket dan? Denk dat hij bij het nemen van een bami bal dezelfde straf had gekregen omdat de trainer op z'n teentjes is getrapt

Och, als het zijn geliefde Feyenoord betreft, kan Willem zich er ineens niet in vinden. Kramer is een prof voetballer bij een topclub. Het is onbegrijpelijk dat hij dan in de rust een broodje kroket loopt te eten. Wat als hij moest invallen omdat Vente geblesseerd raakte? Of er was een breekijzer nodig? Dan kon Kramer opdraven met een broodje kroket nog in z'n maag ronddwalend.

Als het een speler van elke andere profclub betreft, dan had Willem het ook veroordeelt.

Deed Kramer dit eigenlijk toen hij als reserve op de bank zat? Of zat hij op de tribune omdat hij niet bij de selectie zat?
Vind ik nogal een verschil. Bij de eerste vind ik het echt heel erg dom. Bij de tweede optie vind ik alle ophef nogal overdreven!

Ja wat een ongelofelijk gelul dit allemaal. Helemaal met de kromme eens. Ook dat Van Bronckhorst hier zo kinderachtig over doet heeft me wel een beetje verrast. Toen ik het gisteren las, dacht ik direct ook waar maakt men zich druk om. Had van bronckhorst dit ook tegen Kuyt gedurfd te doen?

23 december 2017 om 13:13

Ja want topprof Kuyt eet wel een broodje kroket tijdens de wedstrijd.........

Bij Kramer zal vast het broodje het probleem zijn. Of ligt het misschien aan het feit dat uitgerekend Kramer het doet. Prima, dat Kramer geen prof voetballer wil zijn maar waarom gaat ie dan niet lekker naar de amateurs?

Logisch dat de Kromme dit niks vindt, in zijn glorietijden werd er gewoon nog flink gezopen de avond voor de wedstrijd en stond menigeen met een shagje in de rust. Zo'n broodje kroket maakt het verschil dan ook niet. In het geval van Kramer al helemaal niet want die kan er niet zoveel van.

Je kan je ook afvragen wie zo dom was om dat broodje aan hem te geven. Ook een onhandig persoon.. Maar het is overdreven, waarom iedereen erover valt is het hele voorkomen van deze jongen. Recalcitrant en helemaal op het moment dat hij hoort te vechten voor z'n plekje doet hij zoiets als dit. Ja, dat is gewoon niet slim. Mmm.. Van matige houding.

Willempie, vroeger kon dit misschien, in jouw tijd. Nu, met de bedragen die op het spel staan niet meer natuurlijk Feyenoord fans betalen goed geld voor een kaartje, enige wat Kramer hoeft te doen (want wedstrijden spelen doet hij niet) is zijn best doen op de trainingen en zich professioneel opstellen. Doet hij doet niet, dan is ie gewoon slecht bezig. En misschien wordt het wat overdreven, maar als je zoiets doet, kun je kritiek verwachten. Als er iemand loopt te zaniken is het Van Hanegem wel

23 december 2017 om 13:31

Je hebt gelijk. Alleen vind ik het wel mooi dat Van Hanegem pedante opinies vaak even corrigeert. Daar wat tegenwicht aan bieden is zijn functie in deze.

23 december 2017 om 13:59

Wat zij aan conditie misschien te kort kwamen maakten ze met mentaliteit wel weer goed en dat mis ik bij de huidige generaties.

Natuurlijk is het tegenwoordig een stukje sneller en beter, maar dat komt ook door het specifieker trainer en betere methodes.

Ik heb totaal niet te doen met spelers die bewust de boel lopen te provoceren door op het veld in de rust een broodje kroket te eten. In de huidige voetballerij kan het gewoon niet en betwijfel of het wel kon in de tijd van Willem van Hanagem. Als zoiets gebeurd bij de landskampioen van Nederland, dan wordt het nu eenmaal uitvergroot, want alles ligt daar onder een vergrootglas. Niks nieuws onder de zon. Als dit bij Roda of Willem II gebeurd, dan had je inderdaad minder ophef gehad.

Het geeft gewoon een amateuruitstraling. Je had die Wayne Shaw met zijn vleestaart voor Sutton United tegen Arsenal, 47-jarige keeper bij wie Jeroen Verhoeven eruit zou zien als een bodybuilder, spelende voor een 7e-klasser of zoiets.

Dat kan nog, hoort bij die club.

Maar bij Feyenoord niet. Of je moet spelen voor Feyenoord amateurs op Varkenoord. Staat gewoon stom en als club voel je je voor schut gezet.

Broodje kroket serieus kom op man met dat is ie nog beter dan normaal. Ik zou zeggen broodje kroket per goal gelijk in zijn contract zetten en bonnetje mag ie dan lekker declareren. Loon in natura punt!

Schijnheilig gedoe. Met name ban Perez, die stond gewoon nog om 4 uur s ochtends bier te tanken in de kroeg in Alkmaar als hij de volgende dag moest voetballen. Dat is wel kwalijk. Kramer zijn taak is om bij wen achterstand Zo'n 10 minuten voor tijd in te vallen en dam die ene kans die ke altijd nog krijgt te maken. Van een broodje kroket ga je niet ineens naast schieten/koppen hoor.

Een broodje kroket. Waar hebben we het over, een broodje gezond is ongezonder.

Kramer is niet in de verkoop omdat hij een kroket at, laten we daar duidelijk over zijn. Dit is de spreekwoordelijke stok om hem mee te slaan. Hij is gewoon al gedegradeerd tot 3e spits en het komt goed uit voor Feyenoord. Daarnaast is het een speler met erg nare trekjes, natrappen en dergelijke. Hij kan de grens van het irritante en het onsportieve niet goed bewaken. Had hij bij ADO ook al. Jammer, want hij is een gevaarlijke spits.

Deze opinie van Van Hanegem was te verwachten. Hij is van het oude jongens krentebrood en stoort zich eraan dat van randzaken hoofdzaken gemaakt worden. Dat begrijp ik heel goed en is op zich best terecht. Alleen weet je als Kramer zijnde ook dat met de huidige belangen dit soort dingen makkelijk tegen je gebruikt kunnen worden. Voorkomen is dan beter dan genezen.

Het grote probleem van het eten van zo'n broodje kroket is de media-ophef die het teweeg brengt. Waarom denk je dat verslaggevers zo vaak provocatieve vragen stellen? Ze hopen dat de geïnterviewde speler uit zijn schoot klapt en alles en iedereen binnen de vereniging voor rotte vis uitmaakt. Dan krijgt de verslaggever een schouderklopje voor de media-ophef die het teweeg zal brengen en zijn interview aan alle kanalen verkocht kan worden.
Kramer zou zich moeten realiseren dat het niet "normaal" is om als reserve bij een topclub een broodje kroket te nuttigen in de rust, zeker niet bij die stand (2-1). Ik denk dat hij dit weet, maar zo schoon genoeg van zijn rol bij Feyenoord is dat hij zoiets heeft van: wtf, ik doe het gewoon.
En nu wordt er haast een boek geschreven met de titel "het broodje kroket van Michiel". Ja, dan sla je wel een figuur voor Feyenoord natuurlijk. Dat Gio daar niet gecharmeerd van is en hem één wedstrijd disciplinair schorst, vind ik dan een logische sanctie.

Jeugdspelers van een profclub krijgen vanaf de JO9-1 al gelijk een lijst mee van wat ze wel en niet mogen eten en daar staan frietjes en zulke snacks op dat ze dus niet mogen eten! Het signaal alleen al wat dan de spits van het eerste elftal afgeeft richting deze jeugd wat ooit in de Kuip wilt voetballen. Van Hanegem moet dus ook beter weten, maar dit was allemaal nog niet zo belangrijk in zijn tijd waarschijnlijk

Ik begrijp helemaal dat Feyenoord kramer gestraft heeft omdat het meer een provocerende actie van Kramer lijkt. Maar verder wordt het wel erg overdreven allemaal door de analisten, ben het dan ook helemaal eens met de Kromme. Het is ook niet zo dat als je Kramer in het veld ziet lopen dat je denkt dat hij niet afgetraind is(gevalletje van beukering of mido of iets dergelijks) Het lijkt er dus op dat als de camera er niet is zich niet helemaal laat gaan en elke dag langs de mc Donalds rijdt. of iets dergelijks. Het is alleen makkelijk om Kramer nu af te kraken omdat hij dit seizoen niks presteert op het veld. Als hij dit vorig seizoen had gedaan terwijl hij als invaller een aantal keren feyenoord de overwinning had gebracht werd het waarschijnlijk veel meer als cultheld gezien en konden de fans er wel om lachen.
Het is alleen ontzettend dom de media iets te geven waarmee ze je kunnen aanvallen en lijkt bijna bewust te zijn.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren