Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Momenteel mogen we blij zijn als we 23 spelers hebben voor Oranje’

Laatste update:

Het Nederlands elftal ontbreekt komende zomer voor de tweede keer op rij op een groot eindtoernooi. Aanvoerder Kevin Strootman is kritisch op Oranje en beseft dat hij zijn zijn collega-internationals weer vanaf het nulpunt moeten beginnen, in de hoop kwalificatie voor het EK van 2020 af te dwingen en het Nederlandse voetbal er weer bovenop te krijgen. De middenvelder van AS Roma weet dat het lastig wordt, maar ziet voldoende potentie.

Volgens de ex-speler van onder meer Sparta Rotterdam en PSV dienen genoeg talenten zich aan. "Timothy Fosu-Mensah, die nu voor de tweede keer vanuit Jong Oranje bij ons komt, speelde net zoals tegen Frankrijk ook in Schotland vrij aardig”, vertelt hij in gesprek met Voetbal International. “Nathan Aké pakte aan de linkerkant zijn minuten mee. Virgil van Dijk is helemaal terug, belangrijk voor ons. Dit zijn jongens met wie we een stijgende lijn kunnen gaan inzetten. Alleen moet iedereen wel beseffen dat we echt vanaf het nulpunt beginnen.”

Strootman ziet grote verschillen met het Nederlands elftal van jaren geleden. "Momenteel mogen we blij zijn als we 23 spelers hebben voor Oranje, terwijl de bron vroeger onuitputtelijk leek. Kwalitatief is er enorm veel veranderd, maar daar is genoeg over gezegd”, aldus de 39-voudig international. "Misschien moet iedereen in Nederland wel wat realistischer worden en de feiten onder ogen zien. Wij, als spelersgroep, proberen dat te zijn, hoewel ik vind – en die kritiek deel ik – dat we tijdens de kwalificatie veel meer hadden moeten brengen. Want, met alle respect, die play-offs halen was toch niet onmogelijk?"

Kevin Strootman is de nieuwe leider van het Nederlands elftal

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
16 november 2017 om 11:59

Kwalitatief zijn we beter dan Zweden en een aantal landen die zich wel geplaatst hebben. Strootman, Blind, Ginni, van Dijk, de Vrij, Memphis en Promes zouden zo bij de helft van alle geplaatste landen basis zijn. Daarnaast heb je met Tete, Propper, v.Ginkel en Dost ook niet de minste. Er moet gwn een duidelijk bestuur gevormd worden en een trainer waar deze spelersgroep naar luistert. Daarnaast moet de trainer met een vaste basiselftal spelen( voor vertrouwen) en naar je mogelijkheden. Met de huidige selectie moet je 4-4-2 spelen, 4 mans middenveld ( Blind op 6, Strootman/ Ginkel en Propper op 8 en Ginni op 10) en 2 snelle aanvaller ( Memphis en Promes). Kortom extra houvast op het middenveld en counteren. Je hebt veel meer aan een extra lopende middenvelder dan een Vincent Janssen, die er niks van bakt. Als alternatief kan je Dost erin doen en gwn lange ballen spelen met lopende mensen: Ginkel, Ginni, Memphis, Propper en Promes.

16 november 2017 om 12:25

Nee man geen 4-4-2 aub. Gewoon 4-3-3 buitenspelers zijn belangrijker dan ooit in het moderne voetbal. Iedere topclub / land speelt ook gewoon 4-3-3. Nederland heeft ook altijd z'n beste wedstrijden gespeeld met 4-3-3 op 1 potje tegen spanje na wk 2014

16 november 2017 om 12:09

Het probleem in Nederland is dat wij niet durven door te selecteren. Zo een Schone had er allang eruit gemoeten bij Ajax en in plaats daarvan had je Frenkie erin moeten gooien. Een Kluivert had allang de plek van Younes over moeten nemen, dan hadden wij wellicht nog wel Europa League gespeeld en dus verder kunnen ontwikkelen als voetballand. Dit zelfde geldt ook voor clubs als PSV en Feyenoord die zijn beide te lang doorgegaan met bepaalde spelers die gewoon op de bank hadden moeten plaats nemen. Zo een Sam Lammers ja die had Luuk uit zijn lijden moeten verlossen. Malen die mag je ook wel gewoon meteen opnemen in het eerste van Psv. Bij Feyenoord leunen ze ook teveel op mensen met ervaring, maar ervaring is niet altijd een toegevoegde waarde in een team. Vaak is de gretigheid van een jonge speler veel belangrijker, omdat die wel 110% geeft en wel zijn longen uit het lijf rent. Kijk bijvoorbeeld naar Frenkie die in Jong Oranje maar de bal zo snel mogelijk uit het doel haalde om weer te scoren als team. Die heeft zicht nog nooit echt kunnen bewijzen. Die is zo gemotiveerd dat hij een halve marathon kan rennen. Ja In Nederland hebben wij het altijd over ja spelers hebben geen ervaring. Maar kijk nu naar onze statistieken op Europees gebied. Je gaat mij niet vertellen dat we geen ervaren spelers hebben rondlopen bij Ajax, PSV en Feyenoord. En toch zakken we door het ijs. Sja ik zeg dat we tever zijn doorgeslagen in het opstellen van ervaren voetballers. Je moet net als Van Gaal drie spelers de garantie geven op een basisplaats en de rest knokt zich er maar in. Sja zo werkt het wel bij de huidige generatie. Die moet je op die manier scherp houden.

16 november 2017 om 13:47

Kortom: alle ervaring de deur uit en nog meer inzetten op de jeugd? Is dat niet precies wat wij al jaren doen? Inclusief het accepteren van de fouten die jeugdige spelers maken? En dan roepen dat het erbij hoort? Terwijl we topsport proberen te bedrijven?

16 november 2017 om 15:29

Die Schone hebben ze er nu al drie keer uitgehaald bij Ajax maar ze komen toch steeds weer bij hem terug.

als het echt niet anders kan wil ik nog wel als 23e man aantreden in ruil voor een paar centen, maar alleen als er echt nood aan de man is!

Misschien ook eens beginnen met gasten zoals meneer Strootman zelf een schop onder hun kont te geven als ze gewoon niks laten zien bij Oranje, wat een overschatte speler is dit zeg. Leuk dat die bij AS Roma speelt maar Oranje draait slechter met hem eigenlijk.

16 november 2017 om 11:52

Strootman is natuurlijk ook geen 6 en daar speelt hij bij Oranje wel. Verder heb je wel gelijk dat hij overschat is. Hij maakt veelal cruciale fouten zoals balverlies op momenten dat het 'dodelijk' is en een gebrek aan concentratie bij passes.

16 november 2017 om 12:37

Overschat vind ik niet het juiste woord. Hij had ontzettend veel potentie, maar heeft twee ontzettend zware blessures gehad en daardoor niet zijn potentiële niveau behaald. Maar daar kan ie zelf weinig aan doen, want met zijn mentaliteit zit het wel prima imo

16 november 2017 om 13:08

Speelde Blind de laatste wedstrijden niet op 6? Wat mij betreft is het zaak dat bepaalde spelers vertrouwen krijgen. De volgende bondscoach moet heel duidelijk stellen wie op welke positie #1 is. Al die veranderingen elke keer brengen ons helemaal niets. Duidelijk een eerste keeper uitroepen (cillessen of Zoet) duidelijk een centraal duo (van Dijk en de Vrij), Duidelijk een 6 (blind), een 10 (??) en een spits (??). Als je deze sleutel posities goed invult en deze spelers vertrouwen geeft kunnen we vanuit daar weer gaan bouwen. Desnoods hetzelfde voor de back posities. We hebben relatief veel gelijkwaardige backs. Geef echter één iemand de voorkeur op rechts en één iemand op links, in plaats van elke keer weer een ander.

16 november 2017 om 17:26

Het nadeel alleen met Blind op 6 is dat hij erg langzaam is. Het voordeel is dat je Willems weer op kunt roepen. Die voegt wat toe aan het aanvallende spel van Oranje. Met Ake en Pieters heb ik dat niet, terwijl Van Aanholt naar mijn mening de mindere speler is voor die positie.

16 november 2017 om 17:34

@ajax 111

Mensen verwachten nog steeds te veel van Strootman en dan mag je gerust zeggen dat hij overschat is. Verder is hij mentaal niet erg sterk als je zelden een goede wedstrijd voor Oranje speelt.

Ik ben het met je eens dat hij veel potentie had voor zijn blessures, maar daar koop je niet veel voor. Je moet het in Oranje doen met wat je nu hebt en dan vind ik Strootman wel degelijk overschat.

16 november 2017 om 11:56

Is wel samen met Blind onze beste passer. Er is nu een beeldvorming over hem ontstaan en als hij dan een paar ongelukkige passes heeft zoals tegen Roemenie word hij gelijk gezien als een drama. Maar hij deed ook een hele hoop dingen goed.

16 november 2017 om 12:37

Beste passer? Hou op hoor. Grossiert letterlijk bijna elke wedstrijd van NL in foute passes en zichzelf vastlopen. Ik heb hem op heel weinig goeds kunnen betrappen tijdens de kwalificatieserie hoor. Behalve Bulgarije uit (for obvious reasons) vond ik hem denk ik alle andere keren dat hij speelde de slechtste man aan de kant van Nederland..

16 november 2017 om 12:47

Zoals ik zei zijn passing is af en toe ongelukkig, maar heel vaak juist heel precies.

16 november 2017 om 13:09

De precieze passes zijn dan ook allemaal breed en terug. Ik heb strootman in Oranje nog nooit op geniale passes kunnen betrappen. Gudelj deed dat ook bij Ajax. Alles breed of terug, maar voor uit was het drama. Denk dat zeker Sneijder en propper betere passers zijn.

16 november 2017 om 17:13

Strootman is inderdaad een fantastische passer (levert ieder seizoen veel assists), maar dan moet je hem wel goed gebruiken.
Niemand voelt zich bij Oranje helemaal goed in z'n vel. Ook Wijnaldum kan niet brengen wat hij bij Liverpool brengt. Dat is echt geen toeval.

16 november 2017 om 17:31

Dat komt omdat ze verkeerd gebruikt worden. Strootman speelde erg vaak als verdedigende middenvelder (iets wat hij totaal niet is), terwijl Wijnaldum als nummer 10 speelt, terwijl hij de kwaliteiten van een echte nummer 10 niet heeft. Wijnaldum is gewoon een normale aanvallend ingestelde middenvelder met loopvermogen.

Nou 23 man haal je wel, het is eerder 23 dezelfde namen. Gedurende de hele kwalificatie is geen enkel duel begonnen met dezelfde 11 namen volgens mij. Er haakte altijd wel iemand af met een blessure oid. Als je dat vergelijkt met de periode van Van Marwijk, dan was er toch een stuk meer vastigheid in de selectie én basiself.

Het is gewoon allemaal misgegaan tegen Bulgarije uit doordat De Ligt werd opgesteld.

16 november 2017 om 11:08

Ja een team waar tientallen mensen aan werken en dan 1 persoon de schuld geven wat een grap. Als er iemand echt Oranje heeft vernield waren het Hiddink en Blind. Alleen van Gaal zag in dat je niet met de standaard 4-3-3 ver kon komen, en dat was zelfs een elftal dat bijna voor de helft uit Feyenoord bestond!? En nu hebben ze Ake etc. daar moet je echt wat van kunnen maken, maar alles zit zo vastgeroest daar en die 4-3-3 is heilig.

16 november 2017 om 12:01

De formatie zegt niet zoveel. Genoeg buitenlandse coaches spelen met 4-3-3. Mourinho speelt 433 als hij de bus parkeert. Het gaat erom welke spelers je opstelt en welke instructies je ze ingeeft. 433 is niet de reden voor tikkie breed, tikkie terug.

En je kunt zeker wel één speler de schuld geven voor een goal. Als je als verdediger zo'n grote blunder maakt is het gewoon jouw fout, zo'n fout mag je nooit maken. Natuurlijk is het niet alleen de Ligt zijn fout dat we het niet halen, maar als we gelijk hadden gespeeld tegen Bulgarije dan waren we naar het WK gegaan.

16 november 2017 om 15:30

Van Gaal kwalificeerde zich gewoon met een 4-3-3 systeem. Alleen tegen echt sterke tegenstanders kwam hij met de 3-5-2 aanzetten.

16 november 2017 om 11:19

Je kunt ook gewoon kijken naar Strootman zelf en de rest van het team die de Ligt lieten verzuipen.

16 november 2017 om 12:03

Elke wedstrijd gaan tientallen passes fout waar counters uit kunnen komen. Feit blijft dat de blunder die de Ligt maakt enorm is. Neemt niet weg dat er veel meer is misgegaan in de kwalificatie.

16 november 2017 om 12:13

Een foute pass is iets heel anders dan een steekbal geven op de spits van de tegenstander he (zeker als je een routinier als Strootman bent, die man draagt verdomme de aanvoerdersband tegenwoordig..)

16 november 2017 om 11:23

Onzin. Wat denk je van de assist op Marcus Berg (je directe concurrent Zweden) door Strootman. Die blunder is groter dan die van De ligt. Die laatste is alleen recenter en bevat makkelijker handvatten (jong, onervaren, alternatief Hoedt) om het daar op te gooien.

Maar er was alleen alternatief Hoedt.. Hoedt, die vervolgens in zijn debuut eveneens een cruciale blunder beging. Inmiddels is De Ligt onder Advocaat Hoedt ook voorbij. Sterker nog, Hoedt wordt niet eens opgeroepen.

Hoedt was nl een hype en Blind zag dat. Denk je echt dat Lazio een topper laat gaan voor 13mln naar Southampton in een transfer window waar de 50 miljoentjes je om de oren vliegen....? Precies. De keuze voor De Ligt dus als oorzaak aanwijzen is ondoordacht.

16 november 2017 om 11:49

en op basis waarvan zou de ligt hoedt voorbij zijn dan want de ligt heeft het in de eredivisie al moeilijk genoeg en is bij lange na nog niet op het niveau van een volwaardige international

16 november 2017 om 12:40

Op basis dat Advocaat Hoedt niet selecteerde en De Ligt in de basis liet starten tegen Roemenië bedoelt SuperVO neem ik aan. Laatstgenoemde speelde een foutloze wedstrijd overigens dit keer.

16 november 2017 om 16:46

Pruimert...dat blijkt uit de selectie en gebruik van De Ligt door Advocaat.

16 november 2017 om 11:28

Ben je echt zo dom of doe je alsof? Blind had De Ligt daar nooit moeten opstellen, eens. Maar hij had ook erg beperkte keuze centraal achterin omdat er zo veel blessures halen. Dan komt die fout van De Ligt, vervolgens haalt ie Matthijs er nog in de rust af ook wat echt een brevet van onvermogen is, gelukkig is die jongen mentaal sterk want veel 17-jarigen hadden daar langwr last van gehad denk ik.. De wedstrijd erop komt dan de andere redder in nood: Wesley Hoedt: die gaat in de 10e minuut even kinderlijk in de fout maar enfin. Waarom de schuld op de schouders van een 17-jarige jongen schuiven die door een incapabele bondscoach omterecht werd opgesteld destijds. Waarom niet aan routinier Strootman die de assist aan Zweden geeft in de eerste poule wedstrijd én rood pakt tegen Frankrijk waardoor we keihard de boot in gaan? Waarom niet aan gearriveerde PL uitblinker Wijnaldum die helemaal niks kan in een Oranje shirt? Waarom niet aan die flapdrol van een Lloris die ons naait met een onvoorstelbare blunder in blessuretijd? Waarom niet door die zuivere afgekeurde goal in Solna? Er heeft een hoop tegen gezeten deze kwalificatieserie (komop joh, denk je echt dat Zweden 8-0 wint?!), als 1 van bovenstaande dingen anders was gelopen waren we er (misschien) wel bij. Matthijs de Ligt de schuld geven van het niet kwalificeren is zielig en niet terecht..

16 november 2017 om 12:05

Blind stelde de Ligt op omdat hij per se een rechtsbenige en linksbenige verdediger wilde. Dat is echt van de zotte, in het buitenland lachen ze je in je gezicht uit.

16 november 2017 om 12:19

Ja De Vrij, Van Dijk, Bruma (Rekik speelde nog niet bij z'n club toen) waren allen niet beschikbaar. Dan moet je met BMI en De Ligt/Hoedt/Viergever. Ik had persoonlijk Viergever opgesteld, niet spectaculair maar altijd degelijk en je hoeft niemand in zo'n belangrijke pot te laten debuteren. Van Hoedt en De Ligt was hun basisdebuut allebei dramatisch. Blind had ook wel idioot veel blessures/afmelding altijd en maakte dan ook nog van die achterlijke keuzes, tja..

16 november 2017 om 12:26

Hoedt heeft vaak zat laten zien bij zijn vorige club dat het echt een goede verdediger is. Dat je direct voor de leeuwen wordt gegooid is dan de schuld van de bondscoach, dat is gewoon precies hetzelfde als het verdedigen van de Ligt. Natuurlijk is het de schuld van de bondscoach, maar dan zijn het nog wel de fouten van Blind.

16 november 2017 om 12:45

Ja klopt, Hoedt en De Ligt zijn allebei goede verdedigers vind ik (voorlopig wat mij betreft de ideale 3e en 4e CV achter Van Dijk en De Vrij, al is Rekik ook echt in vorm schijnt). Sja, als hij Hoedt i.p.v. De Ligt had opgesteld en die had gespeeld als in zijn debuut de week erop waren we waarschijnlijk ook de boot in gegaan, hij had gewoon voor ervaring moeten kiezen en lekker Viergever naast BMI moeten zetten.

16 november 2017 om 12:50

De Ligt had op dat moment 3 en een halve wedstrijd in de eredivisie gespeeld. Hoe kun je dan zeggen dat Hoedt opstellen geen verschil had gemaakt?

16 november 2017 om 13:34

Oh dat had zeker verschil kunnen maken, maar ik achtte ze er allebei nog niet klaar voor. Hoedt had weliswaar meer wedstrijden gespeeld maar het gaat wel om de knikkers daar, stevig veel druk erop. Als je dan ziet dat hij bij z'n basisdebuut in een vriendschappelijke wedstrijd een vergelijkbare fout maakt na 10 minuten door totaal verkeerd op te stellen en onder de bal door te gaan (bijna identiek aan de situatie met de Ligt) dan vraag ik me af of dat wel goed was gegaan tegen die Bulgaren die non stop lange ballen inpompten. Anyway, dat blijft koffiedik kijken en we zullen het nooit weten. Het punt was in ieder geval dat we nooit van z'n leven zo'n jongen (of dat nou De Ligt is of het was Hoedt geweest bijvoorbeeld) kunnen aanwijzen als schuldige voor het missen van het WK door 1 positionele fout.

16 november 2017 om 17:15

Ik blijf het onzin vinden dat men Blind hier zo op aanpakt. Jouw eigen voorbeelden illustreren al welke bizarre pech Blind (en NL) heeft gehad. Je kunt jouw opsomming namelijk nog vertienvoudigen. Arjen Robben was er alleen bij in de eerste 20 minuten tegen Ijsland in de EK kwalificatie... Zie even welke inbreng hij had onder de opvolgers van Blind die hem wel konden gebruiken. Hetzelfde geldt voor Van Dijk, De Vrij die grotendeels afwezig waren. En als ze er wel waren dan zat Depay wel op de tribune bij Manu, Was Klaassen ziek, Wijnaldum geblesseerd, etc.

En dan heb ik het nog niet eens over Zoet die 2x de verkeerde hoek in duikt tegen Turkije en/of/ Tsjechie, dom rood van Indi, penalty van Vd Wiel, blunders van Bruma, De Vrij, Riedewald, Blind jr, Van Dijk, Wijnaldum... Het was echt ongelooflijk. Triest gewoon. Maar ik blijf erbij dat Blind gewoon de publieke opinie tegen had en dat je dan wonderen nodig hebt met deze groep om daar onderuit te komen.

Als je dan bij je openingswedstrijd tegen Ijsland verliest omdat Robben na 20 minuten afhaakt, Indi rood pakt en daarna Vd Wiel een penalty veroorzaakt ...tsja dan is het kermis. Hij werd daar volledig neergesabeld terwijl zijn team zijn plan A, B en C verruineerde.

Kwalitatief zijn we inderdaad een stuk minder dan jaren geleden. Landen als IJsland en Zweden laten alleen wel zien dat je als team ver kunt komen. Afgelopen kwalificatiereeks heb ik me vooral geërgerd aan het gebrek aan beleving. Alleen in de laatste wedstrijd tegen Zweden had ik het idee dat ze er vol voor gingen en als team erop klapten. Verder vond ik het maar tam en ongeconcentreerd. Ballen over 5 meter moet toch ook wel met deze spelers lukken maar toch zie je zoveel verkeerde inspeelpasses en laksheid.

16 november 2017 om 11:53

Onzin. Zweden uit onder Blind samen met de oefenwedstrijd tegen spanje (2-0, ook onder Blind) warrn fantastische wedstrijden. Meer als genoeg beleving.. denk maar aan sneijder die het team op sleeptouw nam waardoor we eigenlijk met 0-5 in stockholm hadden moeten winnen. Iedereen praat elkaar na, zoals sander hierboven al aangeeft is het een combinatie van gigantisch veel (discutabele) voorvallen. Onwaarschijnlijk dat we er niet bij zijn met notabene evenveel punten als die zweden. Komend EK zijn we er gewoon weer bij met Koeman aan het roer.

16 november 2017 om 12:27

Oefenwedstrijden kun je simpelweg niet vergelijken met wedstrijden waar het om gaat. Dan ligt de druk er veel dikker op.

Strootman had wel even mogen vermelden dat hij voorop liep in de malaise. Hij is wellicht de speler met de grootste fouten van de afgelopen kwalificatiereeks. Dan kun je een heel mooi verhaal ophangen over team en kwaliteit (open deuren), maar hij moet eerst eens kritisch naar zichzelf kijken.

Natuurlijk is het ook geen 6, maar dat betekent niet dat je zulke amateuristische fouten kunt maken. Dat soort fouten zijn op elke positie erg gevaarlijk en dat moet er toch wel uit bij Strootman, wil hij onder de nieuwe bondscoach nog speelminuten maken.

16 november 2017 om 12:23

Die assist tegen (of beter gezegd 'voor' Zweden op Berg en de rode kaart tegen Frankrijk waren wel echt de dieptepunten maar verder scoorde Strootman ook echt ELKE wedstrijd een onvoldoende, idioot veel balverlies, slechte passing, weinig onderscheppingen. Een schande dat deze man de band mag dragen tegenwoordig vind ik, de slechtste speler van NL in deze kwalificatiereeks!

16 november 2017 om 12:28

Tweede gele kaart van Strootman was natuurlijk helemaal niks aan de hand, zo eerlijk moet je dan wel weer zijn. Dat was niet eens een overtreding.

Ze graven hun eigen graf door zo te denken. Die Zweden en Ijslanders zien ook dat ze gewoon letterlijk 0 kwaliteit hebben op Bjarnason, Sigurdson en Gunarson na, wat ook al geen je van het is. Maarja die geloven dat ze ondanks alles een kans maken. Allemaal mentaal.. en als je er dus zo in staat gaat het al finaal mis. Tijd voor een coach die net als van Gaal de neuzen dezelfde kant op zet en de spelers goed gebruikt.

De beste 10 landen vormen de groepshoofden voor kwalificatie dat zijn zoals het er nu uit ziet: Duitsland, Portugal, Spanje, België, Frankrijk, Engeland, Zwitserland, Italië, Polen en Ijsland. Daarna komen er met uitsluiting van Croatië alleen landen die jij gewoon moet kunnen hebben met deze selectie, dus stop met dat azijnzeiken en geloof in jezelf. Dan staan we zonder moeite op het Ek van 2020..

16 november 2017 om 12:29

Bjarnasson en Gunnarsson zijn ook echt geen toppers hoor. Die werken zich gewoon echt helemaal verrot voor het team, en dat doen die andere ook allemaal voor elkaar. Sigurdsson is de enige echt goede speler van de IJslanders.

16 november 2017 om 13:25

Nee dat zeg ik ook: niet je van het. Op het gebied van verdedigende middenvelders vind ik Gunnarson bijvoorbeeld wel een killer, die missen we dus wel als verdedigende middenvelder. Aangezien de Jong nooit meer word opgeroepen.. Bjarnasson en Sigurdsson zijn wel goede spelers vind ik alleen ook dat is geen Sneijder/robben niveau..

16 november 2017 om 12:51

Maar Oranje had toen wel telkens 3-4 spelers lopen die in de buurt van de wereldtop kwamen of al wereldtop waren. Van der Vaart, Robben, Sneijder, Van Persie. Die vier spelers kun je best aanvullen met jongens als Strootman, Wijnaldum enzovoort.

Nu hebben we dat niet en dan zie je toch wel dat Strootman en Wijnaldum enorme beperkingen hebben in hun spel. In 2010 hadden we misschien een gelukkige loting, maar echt mazzel zat er niet bij. In 2014 was dat anders en kwamen we wel een paar keer goed weg.

Oranje is helemaal niet zo slecht als iedereen roept. Nee de top van de wereld zijn we niet meer, maar met de juiste instelling en tactiek kunnen we ons er wel tussen wringen (net als 2014). Stel een coach aan die durft af te wijken van 4-3-3. Ik zeg niet dat we niet meer in dit systeem moeten spelen, maar alleen als het echt kan en/of nodig is. Strootman is zo zwak bij Oranje omdat hij een totaal andere rol heeft. Hetzelfde geldt voor Wijnaldum. We hebben zat goede verdedigers, dus daar kan het niet aan liggen. Spelen met een versterkt middenveld (zoals van Marwijk goed zag) kan ons weer terug brengen naar de top.

Zal wel aan mij liggen maar ik kom makkelijk aan 23 spelers, enige waar het gewoon dun bezaaid is is de aanval verder is er keuze zat. Nee er zitten geen wereldtoppers tussen maar die heb je ook niet nodig om je te kwalificeren voor een toernooi.

Het probleem is dat er geen hiërarchie is, het is onduidelijk hoe het Nederlands elftal wil spelen en wie er op welke positie eerste, tweede keus is. Elke keer verandert alles, met iedere trainer verandert het systeem 3x en elke keer is iedereen geblesseerd.
Qua kwaliteit is het natuurlijk gigantisch verslechterd, maar met dit team moet je ook gewoon naar alle Wk's en Ek's gaan

17 november 2017 om 00:03

Janssen bakt er sowieso niks van en Strootman en Wijnaldum worden in heel andere rollen geplaatst dan bij Roma en Liverpool. Daar zijn ze dienende spelers en bij Nederland moeten ze de kar trekken en het verschil maken. Dat werkt niet

We zijn echt niet zo slecht als iedereen nu schreeuwt. Behalve tegen Frankrijk waren we tegen ieder land de betere ploeg. Het probleem is dat we het een schande vinden als Frankrijk ons wegtikt. Nou, ik zat Duitsland - Frankrijk te kijken en ondanks dat het 2-2 werd, werden die Duitsers in de eerste helft bij vlagen ook compleet overlopen. Frankrijk is gewoon extreem goed, Nederland is gewoon subtop. We hebben gewoon dramatisch gepresteerd.

Doorselecteren. Weg met dat oude systeem waar we letterlijk nooit succes hebben mee behaald behalve in de jaren 70. Zelfs het Ajax wat de CL won in 95 speelde 343. Speel maar lekker op de counter en gooi de pot dicht. De tijd van domineren is afgelopen. Niet 5 maar misschien max nog maar 2 wereldtoppers op het veld. Onze manco was vroeger de verdediging en nu de aanval. Bouw dan daarop verder. Mooi voetbal kan ook uit de counter. Jongens als promes en lens speelden vaak gewoon als 2e spits maar worden hier in Nederland als buitenspeler opgesteld. Waarom? Op de counter zijn zulke jongens dodelijk. Hier in nl zou Griezman zelfs op de flanken verdwijnen en dan moet ie nog mee verdedigen ook haha.

16 november 2017 om 13:37

2 wereldtoppers? Welke 2 dan? Ik kom eerlijk gezegd na het einde van Robben uit op nul wereldtoppers.

16 november 2017 om 13:43

In potentie de vrij en van dijk terwijl we in onze topdagen nog Robben van Persie Sneijder en de Jong tegelijkertijd konden opstellen in hun topjaren.

17 november 2017 om 06:09

Daar maken we hier graag backs van. Ik denk dat een Karsdorp wel dat gif en de techniek heeft maar bij lange na niet het niveau. Bazoer ging naar mijn idee de goede kant op of Aken maar beiden lossen hun potentie nog niet in. Veltman en de Vrij zijn te sloom. Villenha had ook een optie kunnen zijn maar loopt teveel. Kvind hem toch het meest een type Davids.

"Dijk" "Stijgende lijn" "Nulpunt" aldus klimaatdeskundige Strootman. Verhaal klopt wel maar met wat meer gelaten scheten was je nog steeds verder gekomen dan playoffs. Kijk hoever Zweden is gekomen als ploeg/team zijnde. Ik neem een advocaat in de hand want ik sta op het punt Advocaat neer te slaan voor weer een waardeloos PSV seizoen. Hij heeft dan wel vaak gewonnen en Blind gemaakt.. Bulgarije was waardeloos.. Maar je kan niet zeggen dat er een teamspirit als Van Gaal is ontstaan. De Koe melken doe ik ook liever niet. Man man man..

16 november 2017 om 15:19

Kun je aub even aangeven wat nou eigenlijk ongeveer de strekking van je verhaal is als je weer nuchter bent?

16 november 2017 om 15:45

Advocaat heeft het alleen okay gedaan bij teams die voorheen matig waren. Altijd zo geweest. NL betreffende idem. Onder Blind al niet denderend surprise surprise en Advocaat heeft er okay van gemaakt. Tactiek, opstelling en natuurtalent daargelaten.. Je hebt teamspirit nodig. Advocaat en zijn recente PSV seizoen is het droom tragisch beeld hoe het niet moet.

Hilarische posts altijd onder zulke onderwerpen. Iedereen die voor de 400e keer even uitlegt hoe het allemaal moet. De ene open deur is nog niet ingetrapt of je struikelt over een clichã©matige uitleg van een of andere kenner die zichzelf te serieus neemt.

We zijn gewoon een lichting niet zo heel goed. Dan word je een keer derde in de poule en komt even alle stront bovendrijven, die geen probleem vormt als die goal van Dost tegen Zweden niet wordt afgekeurd. Succes met uitleggen jongens. Analyseer ze en vergeet vooral niet dat je er extreem veel verstand van hebt uit je luie stoel!

16 november 2017 om 16:06

Gebrek aan kwaliteit is idem, is ook een open deur. Neemt niet weg dat er wel een kern in zit. Ik zit op een bank overogens xd

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren