Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Waarom hij niet onze eerste keeper is? Ik vind Cillessen een betere keeper’

Laatste update:

Jeroen Zoet gaf eerder deze week in een interview aan het vreemd te vinden dat niet hij, maar Jasper Cillessen de eerste keeper is van het Nederlands elftal. Bondsocach Dick Advocaat begrijpt de onvrede bij de doelman van PSV, maar vindt zijn uitspraken in de media ‘vreemd’.

Zoet is basisspeler bij PSV, terwijl Cillessen op de bank zit bij Barcelona. “Dat hij ontstemd kan ik wel begrijpen, maar ik vind het wel vreemd dat hij dat laat weten via Voetbal International. “Ik vind het een beetje een verkeerde keuze van hem en dat zal ik hem ook nog wel laten weten. Waarom hij niet onze eerste keeper is? Ik vind Jasper Cillessen een betere keeper. De reden dat ik Cillessen laat spelen is dat hij alle wedstrijden gespeeld heeft.”

Na het mislopen van het WK zit de periode van Advocaat als bondscoach er ook bijna op. “Na de wedstrijd tegen Roemenië neem ik mijn besluit over mijn toekomst bij Oranje”, aldus de keuzeheer, die normaal gesproken vertrekt bij de KNVB. “We willen het op onze manier goed afsluiten. In verband met de FIFA-ranking willen we twee goede prestaties neerzetten. Het gaat natuurlijk altijd ergens om. Spelers kunnen zich individueel laten zien. Voor mij is het altijd een eer. Als je trainer van Oranje bent, wil je altijd winnen.”

Wie zie jij het liefst onder de lat bij Oranje

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Waarom is dat nu wel opeens een argument? Normaal gesproken moet je spelen om in aanmerking te komen, maar blijkbaar geldt dat voor Cillessen niet. Daarbij, hoe kun je weten of Cillessen een betere keeper is, of uberhaupt in vorm is, als hij nooit speelt?
Als beide keepers wekelijks spelen en in normale vorm zijn had ik ook voor Cillessen gekozen, hoewel het kwalitatief niet veel verschilt, maar op dit moment verdient Zoet het gewoon.

3 november 2017 om 12:33

lijkt me een geldig argument! de beste speelt zo moeilijk is dat niet! en op basis waarvan verdiend Zoet het? omdat die 1e keeper van PSV is? vind ik echt onzin. Denk juist dat Cillissen meer groeit als Keeper bij Barcelona dan Zoet als keeper bij Psv! trainingen bij barca zijn van een veel hoger niveau

3 november 2017 om 12:41

Cilissen heeft 2 weken geleden zijn eerste officiele minute gemaakt inn5 maandne voor barcelona?. Daarbij zeggen ze ook dat spelers wedstrijd r8tme moeten hebben waarom cillissen dan niet?. Daarbij komt dat doet al meerdere keren punten heeft gepakt voor Psv,goed in vorm is en wel iedere week keept?

3 november 2017 om 12:47

@arends,

Dat is zo'n kul argument. Denk je nou echt dat Cillessen zich meer ontwikkelt door het trainen met betere spelers dan Zoet die elke week keept? Alsof Messi en Suarez elke dag met Cillessen bezig zijn om hem te helpen. Trainen bij Barca betekent niet opeens dat je de hele dag afwerkt met die gasten hoor, voor zover dat al helpt bij je ontwikkeling als keeper.

3 november 2017 om 12:52

Denk dat er bij Barcelona ook wel iets betere keeperstrainers rondlopen dan bij PSV.

3 november 2017 om 12:53

een kul argument? wat je kul noemt! Een schot pareren van Suarez of Luuk de jong zit zeer zeker een verschil in. de oefenpotjes op de training zijn van een veel hoger niveau word dus als keeper een snellere reactie vermogen vereist. En Barcelona werkt echt wel 3 a 4 keer af op goal misschien wel vaker. Je hebt als keeper van Barcelona echt wel meer weerstand op de training dan bij Psv. En door de weerstand omhoog te gooien word een speler beter als die de training dan kan bijbenen.

3 november 2017 om 12:59

@arends,

Ja daar zit een verschil in, maar wel tot op zekere hoogte. Je ontwikkelt je relatief gezien echt niet sneller en beter dan Zoet die elke week zijn wedstrijden keept. Dan betekent dat dus ook dat je spelers die bij topclubs op de bank zitten kunt laten spelen want die trainen ook bij grotere clubs..

3 november 2017 om 13:02

@lennonronaldo,

Voor zover de keeperstrainer van een club van invloed is of je wel of niet geselecteerd moet worden:

José Ramon de la Fuente is de keeperstrainer van Barcelona.
Ruud Hesp is de keeperstrainer van Psv.

Dan mag jij kiezen wie de betere en meer ervaren keeper is geweest.

3 november 2017 om 13:08

Je ontwikkeld je ook niet minder hoor alleen wedstrijd ritme heeft cillissen veel minder.
En deze zin van je:

Dan betekent dat dus ook dat je spelers die bij topclubs op de bank zitten kunt laten spelen want die trainen ook bij grotere clubs..

dat zeg ik niet maar ik vind wel gewoon dat de besten moeten spelen. En Cillissen is echt wel beter. Waarom denk je dat Zoet nog bij PSV speelt? Er zijn gewoon geen clubs die concreet voor hem zijn geworden!

3 november 2017 om 13:09

Dus je vind dat iemand die een betere keeper zou zijn geweest dan een ander automatisch ook een betere keeperstrainer?

3 november 2017 om 13:14

Waarom keepers geen spelritme nodig hebben? Omdat speller zijn veel meer aspecten kent. Spelsituaties aanvallend en verdedigend. Keeper zijn kent enkele aspecten maar vergt veeeeel minder "wedstrijdritme" als speller zijn. Hoeveel keepers zijn wel niet een rotsvaste stand-in geweest in het verleden?

Fred Grim, Henk Timmer, Diederik Boer, Patrick Lodewijks, Stanley Menzo...en dat is maar een beginnetje. 0 wedstrijdritme en stonden er als ze nodig waren voor hun club.

3 november 2017 om 13:14

@arends,

Daarom zeg ik ook al een paar keer: Wanneer beide keepers spelen en in vorm zijn, zou ik ook voor Cillessen gekozen hebben. Maar in deze situatie niet, juist ook omdat Zoet sterk keept de laatste tijd.

3 november 2017 om 13:15

@lennonronaldo:

"denk dat er bij Barcelona ook wel iets betere keeperstrainers rondlopen dan bij Psv."

Keeperstrainer van Barcelona is Jose Ramon de la Fuente. Die heeft alleen op het 2e en 3e niveau gespeeld in Spanje.

Keeperstrainer van PSV is Ruud Hesp. Die is drie jaar eerste keeper van Barcelona geweest en heeft een EK en WK meegemaakt.

3 november 2017 om 13:15

@NTL-30,

Volgens mij hebben juíst keepers ritme nodig om optimaal te presteren. Voor keepers is het vaak in een split-second een beslissing maken of reageren.

3 november 2017 om 13:18

Dat Cillessen zich niet sneller zou ontwikkelen is jou persoonlijke mening.
Ik ben van mening dat Cillessen zich wel sneller ontwikkeld. Voor hem is alles nieuw en ziet hij het keepersvak van een compleet andere kant met andere trainingen en andere wedstrijden (als hij een keer speelt). Zoet heeft in de huidige situatie alles al gezien en daar komt niks nieuws bij.

Buiten dat is Cillessen gewoon de betere keeper.

3 november 2017 om 13:23

@100% Meijer,

Ja, maar maakt je dat meteen een betere keeper? Cillessen heeft op dat gebied nu meer ervaring. Met het rondlopen in een stadion, douchen in een andere kleedkamer en Spaans proberen te praten met andere spelers.
Trainen bij Barca zal ook echt niet slecht zijn voor zijn ontwikkeling, maar het maakt echt niet zoveel verschil dat hij zich sterker ontwikkeld dan Zoet op dit moment.
Daarbij komt dat het hier gaat om Oranje. Dat is een selectie waar ze allebei vaak zat hebben bijgezeten. Dat is voor beiden niks nieuws. Zoet heeft ook genoeg Europese wedstrijden gespeeld, dus voor hem is dit ook niet nieuw.

Ten slotte, ja Cillessen is normaal gesproken de betere keeper. Dat zeg ik ook al een aantal keer. Alleen is dat op dit moment niet te beoordelen omdat hij niet speelt en geen ritme heeft. Zoet speelt wel, speelt goed en heeft ritme.

3 november 2017 om 13:36

Keepers trainen groot deel apart, en staan vaak alleen bij de afwerkvormen en partijvormen op doel. En als hij daar de ene naar de andere bal om zijn oren krijgt, heeft het trainen met al die sterren ook niet zo heel veel zin. Gaan de bondscoaches dan wel eens naar de trainingen kijken, want daarop moeten ze hem dus beoordelen! Of wordt Cillissen niet beoordeeld op hoe hij keept, maar of hij een keer leuk naar Ruud en Dick zwaait vanaf de bank?

3 november 2017 om 13:40

Ik denk dat jij je best doet om mij niet te begrijpen. Ik ben van mening dat Cillessen voor zichzelf (en tov Zoet) een stap heeft gezet door nu anders te trainen. Dus niet meer het zelfde als de afgelopen jaren, maar echt anders, met andere tegenstanders.
Als jij zelf van omgeving (sportvereniging of baan) wisselt, zul je ook moeten toegeven dat je ineens sneller groeit ondanks dat je hetzelfde (of misschien zelfs simpeler) werk gaat doen.

3 november 2017 om 13:49

Dat kan en mag hij vinden, punt is: Advocaat schreeuwt overal van de daken dat hij voorkeur geeft aan mensen die wekelijks bij hun club spelen, dit past hij ook toe, alleen bij Cillissen en Zoet maakt ie wel uitzonderingen. Lijkt me niet helemaal fair. Snap Zoet wel. Daarbij scheelt het kwalitatief ook weinig tot niks.

3 november 2017 om 14:04

Onzin, er is wel degelijk belangstelling voor Zoet geweest. Ik vind ze beide niet van het niveau Manuel Neuer. Cillessen is slecht bij hoge ballen en stopt nooit een penalty. Zoet zijn optreden oogt af en toe wat onzeker.

3 november 2017 om 14:10

Het laten zien op de training of het laten zien in het veld is ook een wereld van verschil. Want ik vind Cillessen het niet beter doen dan Zoet.

3 november 2017 om 14:24

Als kwaliteit niet presteert heb je niks aan zijn kwaliteiten. Anders had Real Madrid wel gewonnen van Tottenham. Kwalitatief gezien zijn hun veeeeel beter.

3 november 2017 om 14:28

Wisselspeler is een geldig argument!!@! Is toch onbegrijpelijk dat een wissel keeper en wissel spits die geen Pepernoot raakt basis klanten zijn in Oranje!!!
Zowel Cillessen als Janssen verdienen het niet geselecteerd te worden en is gewoon de grootste grap. Op wel argument wordt Cillissen in de basis gezet ?tegen Wit Rusland maakt hij ook een Blunder want die bal mocht er nooit in, dat diagonaal schot was gewoon houdbaar en elke goede keeper had die dus Advocaat zit weer lucht te verkopen!!!!
Janssen nou al anderhalf a twee jaar geselecteerd? Scoren doet hij niet en spelen doet hij amper in Turkije is het net zo slecht als in Engeland. Lijkt wel of ze kosten wat het kost deze jongen als eerste spits in Oranje willen hebben nou met voetballen heeft het niks te maken!

3 november 2017 om 12:34

De bondscoach bepaalt of dat moet, jij niet. Dick zegt hier duidelijk dat hij de beste laat spelen. Helemaal terecht, natuurlijk.

Dick is echt niet gek. Zoet is een prima clubkeeper, maar geen international. Cillessen is veel beter, met of zonder ritme. Zoet zit er bij gebrek aan beter bij, maar gewoon als bankzitter.

3 november 2017 om 12:49

@doncoxxx,

Ik zeg toch niet dat ik dat bepaal? Geef alleen zijn eigen redenatie aan over het wel of niet selecteren/laten spelen van bepaalde spelers.
Cillessen is niet 'veel beter' dan Zoet. En al helemaal niet zonder ritme. Bovendien kun je op dat moment niet eens toetsen of hij daadwerkelijk beter is, aangezien je dat nergens aan kunt afleiden.

3 november 2017 om 12:50

@doncoxxx,

Je doet net of Cillessen een wereld topper is, Cillessen is net als Zoet een uitermate beperkte keeper, pure middelmaat. Dat Advocaat voor Cillessen kiest vindt ik niet zo gek, Advocaat kan natuurlijk meer met de keeper Cillessen hebben maar zowel Cillessen als Zoet is zeker internationaal gezien middelmaat, armoedig eigenlijk als eerste keeper voor je nationale team.

3 november 2017 om 14:05

En zo is het, vergelijk ze met Neuer. Die is top.

3 november 2017 om 17:16

@tornado72, ik doe helemaal niet net alsof Cillessen een wereldtopper is, dat maak jij ervan. Ik vergelijk Cillessen en Zoet aan de hand van Zoet's huilverhaal en ik reageer op harrie1610. niet meer, maar ook niet minder.

3 november 2017 om 12:35

Trainingen.

3 november 2017 om 12:51

@wve,

Zoals hierboven ook aangegeven: dat is totaal geen graadmeter. Van trainen met Messi wordt je niet opeens een heel goede keeper. In de midden van de rondo staan met Suarez en Busquets om je heen maakt je geen betere keeper. Een paar keer per week afwerken met Iniesta ontwikkelt je als keeper echt niet dusdanig dat je er zoveel beter van wordt.
Bovendien keepers trainen sowieso niet de hele week met de hele selectie mee.

3 november 2017 om 13:10

Op de training van Oranje ook nog he? is zeker ook geen graadmeter? beide keepers trainen daar maar maakt ook geen verschil dus?

3 november 2017 om 13:19

@arends,

Haha, uh nee natuurlijk niet. Die 3 trainingen? Kom op zeg, wat is je punt nu?

3 november 2017 om 13:24

3 trainingen...? volgens mij trainen Zoet en Cillissen al tijden bij oranje... echt wel kan zien wie de betere is!

3 november 2017 om 13:26

@arends,

Normaal gesproken beoordeel je toch echt iemand op basis van zijn prestaties in het veld. Op trainingen valt dat nauwelijks te bepalen.

3 november 2017 om 13:51

wat een kul opmerking.. op basis waarvan maakt Cocu de opstelling dan bij Psv?
Tuurlijk valt dit goed te bepalen of je moet je ogen dicht hebben

3 november 2017 om 14:49

Het gaat hier over het Nederlands elftal. Daar trainen ze niet wekelijks met elkaar he............

3 november 2017 om 12:36

Heeft advocaat ooit gezegd:"Als je niet speelt bij je club dan speel je niet in Oranje"? Een paar bondscoaches hebben dat gezegd, maar ik heb advocaat dat niet horen zeggen in het huidige bondscoachschap. Dat Blind en hidding A zeggen wil niet beteken dat advocaat ook automatisch A zegt.

3 november 2017 om 12:46

@aldertonghen,

Uh ja, onder andere over Sneijder.

3 november 2017 om 13:08

Ik bedoel dat hij het echt "als regel" heeft gebruikt. Dat hij het een keer voor een individu in 1 van de sterkste linies gebruikt, oké. Maar heeft hij er ooit een issue van gemaakt bij janssen, depay, van dijk (vorige interland), etc.? Volgens mij niet.

3 november 2017 om 13:13

@aldertonghen,

Los daarvan kun je moeilijk bepalen of iemand een betere keeper is als hij al jaren nauwelijks wedstrijden keept.

3 november 2017 om 14:08

Dat is waar, Advocaat heeft er kijk op. Dat heeft hij wel bewezen met zijn keuzes en tactische meesterzetten. Hoe zat dat ook met die wissel van Robben , Willem was zijn assistent toen....😎

3 november 2017 om 14:17

Harrie1610 ik begrijp wat je bedoeld maar "jaren" is natuurlijk overdreven. Is nu 1 jaar en 2 maanden in Barcelona. Ik begrijp best wat je bedoeld daar niet van, maar zoals mensen hier al zeggen Messi en Suarez die op je afwerken of luuk en bergwijn. Trainen met Ter Stegen of met pasveer/room. Bij Barcelona leer je mega veel. Ja zoet speelt 1x in de week. Maar tegen roda, nac, etc. kan hij net zo goed een kop koffie gaan drinken, want zoveel heeft hij ook niet te doen. Ritme voor keepers maakt niet veel uit denk ik en als dick denkt dat Jasper beter is dan moet hij hem gewoon opstellen.

3 november 2017 om 12:49

Volgens mij hebben Blind en Hiddink die uitspraakt gedaan en Advocaat niet. Ik vind Cilessen ook de beste keeper die we hebben, maar zet wel vraagtekens m.b.t. ritme.

3 november 2017 om 13:05

Waarom zou het Geen argument zijn? Het feit dat iemand keept wil toch niet zeggen dat hij beter is? Cilessen heeft al een transfer naar Barca afgedwongen...zoiets is Zoet na een jaartje of 5 nog niet gelukt. Ik vind het heel logisch dat Advocaat kiest wie hij beter vindt en niet perse kiezen voor diegene die weekelijks keept.

Dat iemand brult dat de keeper ook weekelijks zijn wedstrijd moet maken wil niet zeggen dat dat de norm van iedereen is, laat staan dat dat de norm voor Advocaat moet worden.

3 november 2017 om 13:09

@NTL-30,

Ik had het inderdaad begrepen als Zoet niet in vorm zou zijn. Mensen doen net alsof het kiezen is tussen Cillessen de wereldkeeper en Zoet de amateurkeeper. Nee, Zoet is op dit moment in vorm, keept er goed en speelt elke week. Het gaat er dus inderdaad niet alleen om dat Zoet keept, maar juist dat hij góed keept.

Daarnaast kun je nauwelijks bepalen of Cillessen op dit moment een betere keeper is, want hij speelt nooit. Zoals ik eerder zei: Wanneer beiden spelen en in vorm zijn had ik ook voor Cillessen gekozen. Maar op dit moment verdient Zoet het omdat hij erg goed staat te keepen.

3 november 2017 om 14:04

Dan verschillen we van mening. Omdat een keeper minder keept (soms mag hij wel..met bekerpotjes en de laatste onnodige wedstrijden champions league denk ik) wil niet zeggen dat hij het verleert heeft. Cilessen pakte in 3 jaar een basisplaats bij Ajax, Oranje en maakte een transfer naar Barcelona. Alleen omdat hij het niet weekelijks kan bewijzen zou hij zijn plek verliezen? Laat Cilessen dan eerst laten zien dat hij het verleert is en dan mag de eerste keeper van PSV (bij gebrek aan beter) zijn kans pakken.

Maar laten we wel wezen...topclubs zijn niet gek. Zoet is een goede clubkeeper en nu ook in vorm. Dat maakt hem nog niet rijp voor een grote stap naar boven. Anders was hij inmiddels wel weg. Daarom keept hij nog steeds bij PSV en is Onana straks weg voordat Zoet ook maar iets afgedwongen heeft. Is niet erg...maar hij is geen natuurtalent en ook geen echte topkeeper/punten pakker.

Ik zeg er meteen bij...prima clubkeeper en steekt in prima vorm.

3 november 2017 om 14:21

Ik vind het argument van "je moet spelen bij je club" ondertussen wel oud worden en niet eens meer van toepassing. De enige coach die heeft verteld dat hij spelers selecteert op basis van de minuten die zij spelen bij hun club was Van Gaal. Advocaat heeft nooit gezegd dat dat een belangrijk punt was voor hem.

3 november 2017 om 23:42

Waarom zou je 1 van de weinige betrouwbare factoren vervangen voor iets dat al meerdere keren heeft laten zien een stuk minder betrouwbaar te zijn. De regel dat je moet spelen bij je club is in het leven geroepen voor kwalitatief gelijke spelers. In dit geval heeft advocaat volkomen gelijk. Het zijn de schreeuwende psv'ers die zoet een basisplek bezorgd hebben tegen Bulgarije uit. Samen met de ligt ongeveer de zwakste van het veld.. Maak die fout nu niet nog een keer.. Zoet zal altijd tekort komen voor het Nederlands elftal.

Ondanks dat Cillessen niet veel speelt, zou ik ook voor hem kiezen. Vind hem nog steeds de beste keeper die we hebben. Zoet is een prima keeper, maar niet meer dan dat. Hij mag blij zijn dat hij al af en toe heeft mogen keepen in het Nederlands elftal.

Heerlijk die Advocaat, zeggen waar het op staat. Cillessen is ook gewoon een completere keeper, ik denk dat niemand daaraan twijfelt. Alleen gebrek aan speeltijd bij Barca biedt perspectief voor Zoet, maar Advocaat kiest gewoon voor de betere keeper. Cillessen is fit en keept alle bekerwedstrijden.

3 november 2017 om 12:37

inderdaad gewoon zeggen waarop het staat! en vind het ook gewoon een geldige reden.
De bondscoach moet ook gewoon de beste 11 op stellen die op dat moment het best zijn volgens hem. Het Nederland elftal is geen plek om iemand de kans te geven als 1e keeper of omdat die het leuk doet bij zijn club en op basis daarom iets verdienen... gewoon de beste laten spelen

Hoewel Cillissen natuurlijk de betere keeper is, blijft het een beetje scheef. Er wordt zoveel gehamerd op dat je week in week uit moet spelen, maar in dit geval boeit dat niks? Lijkt me dat dit voor keepers ook moet gelden.

3 november 2017 om 12:38

door wie? ja door de supporters! Advocaat hamert daar helemaal niet op. Hij heeft alleen gezegd dat het je kansen kan vergroten op speeltijd in oranje. Blind riep wat anders maar Blind is er niet meer dus die uitspraken tellen ook niet meer mee

3 november 2017 om 12:53

Het komt idd iets meer van Blind af, maar ook bij Advocaat telt het. Maar goed, een beetje hoort het ook.

3 november 2017 om 13:02

Dan had hij Sneijder er vorige keer gewoon bij kunnen houden maar dat deed ie niet. Selectief consequent zijn heet dat.

Nou dan weten we dat ook gelijk.
Ben het ook met Dick eens.
Een van de weinige keren zelfs.

Zoet is simpelweg slechter dan Cillessen. Ook heeft Zoet in Oranje nog nooit een degelijke wedstrijd gekeept. Zoet is niet het type persoon dat zich kan onttrekken als een ploeg tegenslagen te verwerken krijgt en dan is het voor Zoet een lastig verhaal bij Oranje. Natuurlijk is het een beetje scheef, maar het is ook scheef dat men Zoet nog steeds beoordeelt op twee goede wedstrijden tegen Atletico.

3 november 2017 om 12:47

Cilissen wel dan?, heeft ook veel fouten gemaakt in de laatste ek en wk kwalificatie.

En zoet beoordeeld word op atletico?, misschien eenndit jaar kijken maar wedstrijde,zowel tegen feyenoord punten gepakt als tegen utrecht mrt een paar cruciale reddingen toen het 1-0 stond. Afgelopen zondag ook weer paar cruciale reddingen.

3 november 2017 om 13:43

Volgens mij kostte zoet PSV de nodige punten tegen feyenoord. Kan me een terugtrek balletje op de lijn nog wel herinneren.

3 november 2017 om 14:24

Een beetje lullig om dat er bij te halen aangezien dit zonder doellijn technologie nooit was gebeurd.

3 november 2017 om 12:57

Jij volgt PSV niet als je zegt dat Zoet beoordeeld wordt op twee goede wedstrijden tegen Atletico.

3 november 2017 om 13:13

Ik volg PSV wel degelijk en ik vind Zoet niet meer dan een aardige doelman. Hij is redelijk goed als het goed gaat met de ploeg en hij zakt door het ijs als het slecht gaat. Vorig seizoen was daar weer een goed voorbeeld van.

3 november 2017 om 13:12

Zoet staat hartstikke goed te keepen dit seizoen, juist Cillissen teert nu op zijn verleden. Zoet moet gewoon eens de kans krijgen en dan niet de ene wedstrijd wel en de andere niet. Cillissen is ook nooit er uitgegooid als ie een fout maakte.

3 november 2017 om 13:45

Dat komt ook omdat het bij relatief kleine fouten bleef betreft Cillessen, terwijl Zoet toch een paar momenten had die neigden naar blunders. Zoet staat inderdaad best goed te keepen dit seizoen, maar het probleem is dat hij dat nooit doorzet over een lange termijn. Verder is het tempo en de intensiteit voor een doelman in de Eredivisie net zo'n groot verschil met het buitenland als voor voetballers. Zoet wordt niet aantoonbaar beter, terwijl ik Cillessen zelfs een betere doelman vind geworden, terwijl hij niet veel speelt. Hij is zekerder en lijkt ook meer zelfvertrouwen uit te stralen.

Ik vind het ook vreemd dat Cillessen keept. Ik vind het maar een matige keeper vooral vanuit zijn kant gezien de linkerkant. Wie ervoor kiest om reservespeler te zijn bij Barcelona hoort niet in de basis. Ik denk dat Frans Hoek een grote vinger in de pap heeft wie er keept. Zoet is van hetzelfde niveau als Cillessen ook een matige keeper. Het maakt niet uit wie er speelt qua niveau. Dan hoor je de voorkeur te geven aan de keeper die speelt. In welke wedstrijd had Cillessen een doorslaggevende invloed?

Zoet is middelmaat, maar Cillessen is ook middelmaat. Er zit volgens mij weinig kwaliteitsverschil tussen. Pak dan degene die in vorm is en niet degene die bij Barcelona Ter Stegen in mag trappen.

Bij gebrek aan beter moet er uiteindelijk op kwaliteit worden gericht. Dan komt Cillessen inderdaad aan de bak. Zoet moet een transfer maken naar een buitenlandse topcompetitie en daar een vaste basisspeler worden om eerste keus te blijven (en natuurlijk goed presteren). Dan is Cillessen voorbij gestreefd, mits Cillessen ook slim is om uiteindelijk naar een club te verkassen in een topcompetitie om aan speeltijd toe te komen en goed te presteren, dan is hij eerste keus.

Maar Cillessen heeft ook niet echt de status gekregen die Ter Stegen had toen hij concurreerde met Bravo om een eerste plek. Bravo deed alle wedstrijden in de competitie, terwijl Ter Stegen naast de Copa del Rey, ook om de Champions League ging keepen. Cillessen wordt echt als tweede keeper gezien en mag alleen bekerwedstrijden keepen. Heeft ook een beetje zijn krediet verspeeld door die wedstrijd tegen Alaves, waar hij een niet zo goede indruk achterliet. Na die incident, heeft hij prima gespeeld.

De laatste tijd zie ik Zoet toch weer uitstekend spelen bij Psv. Ok, ik zie alleen maar de thuiswedstrijden, maar hij pak echt goede ballen en komt weer zelfverzekerd over. Ik heb geen idee hoe Jasper het doet op de trainingen bij Barcelona. Ik denk Advocaat ook niet. Ik vond Jasper bij Ajax wel beter dan Zoet in die periode. Misschien baseert Advocaat zich ook hierop en op trainingen van het NLs-elftal.

Beiden zijn beperkte keepers. Lastig kiezen tussen die twee. Ongelooflijk hoe we op elke positie tegenwoordig een middelmatige speler hebben.

Ik vind Zoet echt een middelmatige keeper en Cillissen een goede keeper. Ik moet er echter wel bij zeggen dat Zoet op dit moment goed in vorm is en over Cillissen kan ik weinig zeggen omdat hij nauwelijks speelt.

De afgelopen wedstrijden die Cillissen heeft gespeeld in Oranje, heeft hij het naar behoren gedaan en in de wedstrijden die Zoet voor Oranje heeft gespeeld vond ik hem slecht.

Kortom, ik vind de keuze van Advocaat logisch.

Wat een totale non-discussie. Zoet en Cillessen zijn beide geen wereldtoppers. Het niveau van Van der Sar zullen ze nooit evenaren. Advocaat heeft gewoon voor veel verwarring gezorgd bij Zoet. Die heeft altijd geroepen dat spelers wedstrijdritme moeten hebben en een basisplaats bij hun club. Nu geeft Advocaat eindelijk toe dat hij Cillessen beter vind. Prima, dat is de keuze van de bondscoach. Maar geef dat dan gelijk vanaf het begin aan. Cillissen 1, Zoet 2. Duidelijkheid is beter voor alle partijen toch?

Als PSV en dus Zoet ook goede wedstrijden laat zien, verdiend Zoet gewoon een basis plaats. Cillessen moet het laten zien op de training. Wie zegt dat hij het goed doet op de training? Suarez en Messi scoren makkelijk. Cillessen zal wel kansloos zijn.

Ik heb het idee dat Cilessen er momenteel voordeel bij heeft, dat hij niet speelt. Zodra het over Zoet gaat, wordt elke fout die hij de afgelopen maanden al dan niet gemaakt heeft weer onder een vergrootglas gelegd en als reden aangevoerd waarom hij niet in Oranje zou moeten spelen. Maar Cillessen speelt niet, dus die maakt ook geen fouten die je onder dat vergrootglas kunt leggen...

Eens en oneens met Advocaat hier. Hoewel het zeker waar is dat Zoet dat, naar mijn mening, niet in de pers hoeft te zeggen, vind ik dat Zoet het plekje onder de lat in Oranje verdient.
Zoet en Cilissen zijn qua overall niveau vergelijkbare doelmannen, maar met ieder zijn eigen kwaliteiten. Zoet is beter in positionering, reflexen en balvastheid, Cilissen is de betere coach en kan het spel sneller verleggen.
Dan is het maar net afhankelijk hoe je team speel wie je selecteerd.
Voor de mensen die zeggen dat Cilissen beter is in Oranje dan Zoet: Tot nu toe zeker waar. Cilissen verre van een geweldenaar, maar Zoet heeft, in Oranje, nog minder gepresteerd. Wat mensen wel vaak vergeten is dat Zoet "vaste" eerste doelman werd in een periode dat het bij PSV ook niet lekker liep (lees: de beste man had een vormdip van jewelste) nu hij zijn vorm hervonden heeft bij PSV, verdient hij daarom wat mij betreft een nieuwe kans als vaste Oranje keeper.
Off: lees veel in de comments over discussie tussen speeltijd en kwaliteit. Voor mij is het heel simpel: speeltijd is pas van belang bij gelijkwaardige spelers, zoals in deze situatie. Anders selecteerd je altijd de kwalitatief beste speler. Een betere discussie zou zijn of vorm nog belangrijk voor de speler (zou je Narsingh als hij er, bij wijze van, de afgelopen wedstrijden 3 gemaakt heeft verkiezen boven een Robben als hij al 3 wedstrijden op rij niets zou/had laten zien?)

Edit: Voetbalzone moderators: op de één of andere manier werkt de "enter" knop niet als je een reactie plaatst als je via de facebook app voor android voetbalzone hebt geopend. Weet niet of er meer zijn met dit probleem, maar ik vind het maar lastig haha
Edit2: Na de edit lijkt het wel weer te werken... Bijzonder 😂😂

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren