Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Keizer pareert kritiek Younes: ‘Op eigen verzoek eerder teruggekeerd’

Laatste update:

Marcel Keizer vindt de kritiek die Amin Younes vrijdag uitte op Ajax niet terecht. De linksbuiten beklaagde zich in De Telegraaf over het gebrek aan vrije dagen dat hij na vorig seizoen had gekregen, maar volgens de trainer koos Younes er na de Confederations Cup met Duitsland zelf voor vroegtijdig terug te keren in Amsterdam.

Keizer benadrukt dat Younes na het toernooi in Rusland langer vrijaf zou krijgen. "Maar vanwege de situatie rondom Appie Nouri is hij op eigen verzoek eerder teruggekeerd, omdat hij vond dat hij geen vakantie kon vieren", zegt de oefenmeester in aanloop naar De Klassieker van komend weekeinde tegen Feyenoord op een persconferentie. "We hebben vervolgens geprobeerd om hem tijdens iedere interlandperiode wat extra dagen vrijaf te geven. Zo is hij na de wedstrijd tegen sc Heerenveen op zondag direct vertrokken, terwijl hij zich pas dinsdag hoefde te melden bij de nationale ploeg van Duitsland."

"We weten allemaal dat hij de rust kan gebruiken, maar ik vind het niet terecht dat hij zegt niet fit te zijn, omdat hij onvoldoende vrije dagen heeft gehad", vervolgt Keizer. "Door omstandigheden hebben beide partijen ervoor gekozen om weer eerder aan de slag te gaan. We moesten weer snel aan de bak in de Champions League en wilden hem daar graag bij hebben. Later hebben we hem tijdens de interlandperiodes niet veel vrije dagen meer kunnen geven, doordat hij gewoon bij de Duitse ploeg verwacht werd."

Kun jij je vinden in de kritische uitlatingen van Amin Younes?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Niet zo verstandig om dit soort onenigheid de media in te slingeren mannen. Ga bij Ajax nu eens intern over dit soort zaken met elkaar in gesprek. Dit geeft alleen maar onrust. Totaal onnodig

20 oktober 2017 om 14:22

Komt mij allemaal over als een storm in een glas water.

Zo'n journalist stelt gerichte vragen als: heb je te weinig vakantie gehad? Had Ajax het anders moeten oplossen? Door je bijvoorbeeld nog wat extra dagen te geven? enz. Younes antwoordt netjes met ja, misschien of dat zou kunnen.

En vervolgens worden zulke vragen door de gewiekste journalist verwerkt als antwoord en beklag van Younes, alsof hij het letterlijk zo geventileerd heeft als één grote klaagzang.

Het is gewoon prima dat Keizer daarna netjes zijn visie geeft als er vragen over worden gesteld door met wat feitelijkheden te strooien. Niet om Younes een loer te draaien, maar om nog meer speculatieve journalistiek voor te zijn.

Het gaat allemaal nergens over. Onenigheid is wat overdreven.

20 oktober 2017 om 14:31

Heb jij de interviews zelf gezien? Of neem je voor het gemak maar even aan dat het zo gelopen is?

On. Ze begrijpen bij ajax toch hopelijk wel dat bijv. 3x 5 dagen vrij heel anders is dan 1x 15 dagen vrij? Of zijn ze echt zo dom om te denken dat jmhij op deze manier ook wel hersteld en fit geraakt?

Geef die gozer gewoon een extra vakantie als hij dat nodig heeft. Hij is toch niet onmisbaar ofzo? Gelijk een mooie kans om kluivert eens een paar wedstrijden vertrouwen te geven op links en neres op rechts.

20 oktober 2017 om 14:34

Ja, zo kun je alles weg redeneren. Het geeft juist onrust omdat de vragen verdwijnen en de antwoorden in de media blijven hangen. Younes riep ook al in de media dat hij van de zomer een mooie transfer had willen maken, maar niet weg mocht. Hij begrijpt niet dat hij niet mocht en Sánchez wel. Zal vast en zeker ook een reactie op een vraag van een journalist zijn geweest. Maakt dat het minder onhandig?

20 oktober 2017 om 14:43

@ bizzlad

Ik neem voor het gemak helemaal niets aan en nee, ik was niet bij het bewuste interview. Ik stel dan ook in mijn eerste zin dat het mijn zo over komt. Als een mening, geen feit. Zoals je wellicht begrijpt bedoel mijn beargumentering dan ook zuiver hypothetisch. Snap je?

Helaas is het wel hoe het vaak gaat in de interactie tussen interviewer en geïnterviewde met daarop volgend een uitgetikte weergave. Zeker bij een rioolkrant als de Telegraaf, die wel vaart met de verkoopcijfers bij conflicten, roddel en achterklep.

Ik zeg dus niet dat het daadwerkelijk zo gelopen is, maar het zal niet de eerste keer zijn dat gerichte en met ja geantwoorde vragen in het antwoord worden verwerkt om het meer kracht bij te zetten.

Daarnaast vind ik zo'n vermeende aanval op Ajax niets voor Younes, die me meestal in interviews overkomt als een slimme en sympathieke jongen, die zich ook na de zomerstop positief over Ajax uitliet over zijn aanblijven en zijn antwoorden goed afweegt,

20 oktober 2017 om 14:59

@ djo AMS

Zo kun je idd alles beredeneren. Dat mag toch, maar hoezo weg beredeneren? Ik redeneer helemaal niet weg, ik zeg enkel dat het mij overkomt als een storm in een glas water. En geef daar voor mijn hypothese. Niet on de laatste plaats omdat de Telegraaf de betreffende krant is. Onrust creëren is welhaast hun middle name.

Younes en ook Ajax verklaarden idd al eerder dat hij niet weg mocht deze zomer en Younes zei daar achteraan dat hij dat geen straf vond omdat hij zich prettig voelde in Amsterdam en bij Ajax, hij begreep dat hij geen transfer kreeg in afgelopen transferwindow.

Nog een leuke hypothetische vraag zoals de journalist gesteld zou kunnen hebben: 'Sanchez mocht weg, jij moest blijven? Snap je dat jij moest blijven?'Antwoord: 'Nee eigenlijk snap ik niet dat ik moest blijven, maar ik heb er desondanks vrede mee.'

Het lijkt me sterk dat een intelligente jongen als Younes niet zou begrijpen, dat Ajax voor Sanchez een dergelijk miljoenen niet kon weigeren, terwijl deze al met zijn hoofd bij Ajax was vertrokken. In tegenstelling toch hijzelf.

20 oktober 2017 om 15:53

Je begrijpt dat je vrij specifiek bent in je hypotheses? Met deze manier van beredeneren hoef je nooit meer 1 interview te lezen in je leven.

20 oktober 2017 om 16:10

@ bizzlad

Je bedoelt dat ik met specifieke voorbeelden kom om mijn hypothese te verduidelijken? Ja en, moet ik dan met er niets toe doende of vage voorbeelden komen? Dat zou nergens op slaan. Daarnaast noem ik het toch ook geen specifieke feitelijkheden?

Uiteraard begrijp ik dat... Maar idd, als ik een interview lees, dan probeer ik altijd wel een beetje tussen de regels door te lezen en te beredeneren hoe dingen gezegd worden, door wie en op welk denkniveau zo'n geïnterviewde zit (Tokkies, die in uigebalaceerde volzinnen spreken, zijn in mijn ogen bijvoorbeeld ongeloofwaardig, net als eerder tevreden personen, die zich plotseling beklagen), wie of welke medium het interview heeft geschreven en welke belangen er mee spelen, welke achtergrond en mogelijke motieven er zijn voor een geïnterviewde en interviewer om zich te als zodanig uiten, enz.

Ik zie echt niet in, waarom ik door beredeneren van mijn leven geen interview hoef te lezen. Verder kijken dan je neus lang is, maakt het mijns inziens juist interessanter.

20 oktober 2017 om 16:20

Nou, je hoeft geen interviews meer te lezen omdat je ruim 80% van het artikel zelf invult (verzint.) Je kent niet alle journalisten in Nederland neem ik aan, dus het zullen veelal ongefundeerde hypotheses zijn die waarschijnlijk vooral aantonen wat jij hoopt dat er gebeurt is. Ik zou zeggen, bespaar je de tijd en moeite

20 oktober 2017 om 16:41

Hoezo vul ik 80% van het artikel zelf in? Ik vul het artikel nergens in.. Zoals gezegd komt het voor mijn gevoel over als een storm in een glas water en aan de hand van hypothetische voorbeelden zoals ze vaker worden toegepast probeer ik dat te verduidelijken. Hoezo is dat ongefundeerd en toont dit aan dat ik alleen maar hoop dat het zo gegaan is? Waarom zou ik daarop hopen...

En natuurlijk ken ik niet alle journalisten, dan hoeft ook niet om te begrijpen dat kranten als de Telegraaf bekend zijn om hun eigen draai geven van de werkelijkheid t.b.v. de verkoopcijfers. Moet ik daarvoor elke journalist kennen? Als laatste: hoe ik verder mijn tijd en moeite indeel bepaal bepaal ik gelukkig nog altijd zelf. Een prettige avond nog.

20 oktober 2017 om 17:10

Nou ja, je vult het artikel dermate zelf in dat je de rollen volledig omdraait en er ineens vanuit gaat dat Youness eigenlijk alleen maar met Ja, Nee en Misschien heeft geantwoord. Prima hoor, moet je ook helemaal zelf weten. Alleen lijkt mij dan zonde van je tijd om een interview überhaupt nog te lezen. Het is dan ook een tip om het niet te doen en je tijd anders te besteden, geen opdracht.. Tenslotte, wie ben ik om jou te vertellen hoe jij je tijd besteed

Jij ook een fijne avond en prettig weekend toegewenst.

Pareert is een groot woord. En kritiek van Younes ook. Wat ik hiermee bedoel, is dat het allemaal wat groter gemaakt wordt dan dat het eigenlijk is.

Younes en Keizer geven aan dat hij eerder teruggekomen is vanwege Appie. Allebei erkennen ze dat ze er voor zorgen dat er meerdere vrije dagen zijn. En Younes geeft aan dat hij extra vakantie aangevraagd heeft, maar dit niet krijgt. Verder doet hij er niet zo moeilijk over en volgens mij valt het ook wel mee wat Keizer er over zegt.

Hoe dan ook: ik snap Younes wel. Hij voelt dat er jegens hem onrecht wordt aangedaan. Hij geeft altijd alles, strijd voor elke meter en wil alles winnen. Alleen hij krijgt totaal geen vertrouwen van de fans van Ajax. Totaal geen 'liefde' (neem het woord liefde hier met een korreltje zout) en totaal geen steun. Niet in de Arena en niet er buiten. En dat doet iets met je zelfvertrouwen, bij sommige spelers in ieder geval. Ik zeg niet dat het onterecht is dat het Ajax publiek zo reageert, het is logisch zelfs, want het geduld raakt een keer op. Maar tegelijkertijd neemt dit niet gevoel van Younes weg. En eerlijk is eerlijk: hij heeft meer aan steun dan aan continue afgekraakt worden. Hetzelfde geldt voor Veltman, Dijks en in het verleden Blind. Het is gewoon lastig om Ajax speler te zijn en je moet heel, heel erg hard kunnen zijn en met kritiek om kunnen gaan.

Het interview van FOX met Keizer vorige week, over waarom Younes nou eigenlijk elke wedstrijd de 90 minuten speelt, sprak natuurlijk boekdelen. En dit alles is weer een reactie hierop.

Hopelijk speelt Younes zondag en scoort hij er twee! Al heb ik zelf liever Dolberg op links, Huntelaar in de spits en Neres op rechts. Maar dat terzijde.

20 oktober 2017 om 14:10

Die jongen is blijkbaar moe/niet goed hersteld door zijn verkorte vakatie, ook ivm met Nouri.
Wat voor reden dat ook heeft, dat is een feit waar zowel Younes als Keizer mee te maken hebben.

Waarom wordt dat niet gewoon binnenkamers uitgesproken, nu wordt het vanzelf een dingetje ...

20 oktober 2017 om 14:15

Je hebt gelijk hoor en ik heb mijn reactie nog aangepast nadat jij reageerde, daarvoor mijn excuses. Maar het is veel actie en reactie wat er gaande is.

Alleen, het kan en hoeft niet altijd binnenkamers blijven. In deze situatie denk ik ook dat het niet heel erg is. Het is allemaal niet zo schrikbarend wat er gezegd wordt, toch?

20 oktober 2017 om 15:46

Je hoeft je niet te verontschuldigen, alleen is mijn reactie hierboven nu wat minder relevant.

Nee, het als allemaal niet schokkend en ze hebben ook allebei op hun manier gelijk, maar dit kan door derden (een Driessen ofzo) weer op allerlei negatieve manieren worden uitgelegd. Daartoe moet je gewoon geen aanleiding geven.

20 oktober 2017 om 14:20

Het enige wat ik wil is dat hij soms gewoon gewisseld wordt want dat roep ik al weken zodat hij zelf ook in bescherming wordt genomen. Haast geen vakantie en elke week 90 minuten voor iemand die dat nog nooit heeft mee gemaakt en ook een super lange seizoen al achter de rug heeft is niet best. Zijn prestaties zijn er niet beter op geworden dus dan kan je al je vraagtekens bij die factoren zetten, hij krijgt geen steun van de fans zoals je al zegt en is volgens hem zelf ook wat uitgeput. Keizer heeft uitgelegd waarom Younes altijd 90 minuten speelt maar waarom kan hij niet het laatste kwartier even missen bij een normale voorsprong? Er zijn genoeg spelers die op die positie uit de voeten kunnen.

20 oktober 2017 om 14:26

Kijk... als je de uitleg van Keizer volgt: Hij kan drie keer wisselen per wedstrijd en meestal is dit één buitenspeler, één middenvelder en Dolberg.

Dan moet je dus altijd de keuze maken of je een Neres/kluivert of Younes wisselt. Als er dan aangegeven wordt dat Younes beter is in de laatste 15 minuten dan een Neres/kluivert qua drukzetten, haal je dus één van de laatste genoemde er uit. Dat is de beredenering - niet wat ik vind

Overigens, wat ik niet heb vernoemd: het interview van Keizer met Fox is natuurlijk een lichte sneer naar Younes. Je bent niet beter dan de rest, maar je speelt alleen vanwege je conditie. Niet heel erg handig geformuleerd, want ook dat geeft Younes weinig vertrouwen.

20 oktober 2017 om 15:39

Maar de kritiek op de prestaties van Younes is toch gewoon terecht? Jij hebt het over vertrouwen, en dat kan best er mee te maken hebben, maar ligt het er ook niet aan dat Younes niet zo goed is als wordt gezegd? Ik vind hem namelijk qua rendement ronduit belabberd (buiten een paar wedstrijden per jaar om), en qua verdedigende ethos valt hij mij ook niet bijzonder op. Wat zijn grootste kwaliteit is, is dat hij altijd dreigend is. Dat is zeker goed, maar wanneer daar vaker niet dan wel een vervolg op komt in de zin van een assist of goal dan heb je er alsnog niet heel veel aan. Dan kan je het wel over vertrouwen hebben, maar dat vertrouwen moet je ook verdienen. En vertrouwen van de trainers krijgt Younes genoeg, want hij maakt bijna alle minuten van alle wedstrijden vol.

20 oktober 2017 om 15:43

Ik vind die beredenering niet eens zo vreemd eerlijk gezegd. Kluivert en Neres ogen gewoon kapot als de wedstrijd tegen het einde loopt. Zetten amper nog druk en bewegen steeds minder zonder bal. Logisch dat je dan een van die 2 wisselt.

20 oktober 2017 om 16:41

Is ook zo. Aan de andere kant worden spelers beter als ze af en toe helemaal kapot gaan... Dus kan je soms ook het risico nemen. Plus, als Ajax zijnde moeten er genoeg wedstrijden tussen zitten waar je in de 60ste minuut 3-0 voor staat en dan kan je het zeker proberen.

20 oktober 2017 om 17:26

Ik ben het ook mee eens dat die andere 2 helemaal op zijn dan maar bij een 3-0 voorsprong zoals jij zelf zegt of 2-0 al kan je toch wel Younes eruit halen voor Neres/Kluivert. Dolberg heeft zijn hele jeugdcarriere op linksbuiten gespeeld en Keizer heeft zelf gezegt dag hij een op daar is en heeft het 1/2 keer daar al opgesteld, hij kan dat toch ook ff 15 minuten of toch maar half uitgebrande Younes daar laten.. een 4-4-2 lijkt me ook geen probleem.

Zal allemaal best dat hij te weinig rust heeft gehad. Maar word het niet eens tijd om dese man op de bank te plaatsen?hoeveel oneindig krediet kan een speler hebben? Dit heb ik nog nooit meegemaakt in het profvoetbal. Nooit scoren of een assist ,slecht spelen. Maar je mag erin blijven omdat je zogenaamd dreigend bent en iedere wedstrijd wel een succesvolle dribbel hebt waarbij je de kans uiteindelijk toch verputst.

Wat een sukkel die Keizer, dit doe je toch niet, je speler gaat de fout in, Prima. Maar zelf moet je het goede voorbeeld geven, zal niks meer worden. Kun je nu al zien

20 oktober 2017 om 14:25

Beiden gaan niet echt de fout in, Keizer legt het uit zodat hij later ook niet nog (meer) de fans over zich heen krijgt over dit. Verder is het toch Keizer’s fout dat hij Younes nooit even wisselt. Younes probeert aan de fans die massaal tegen hem zijn waar het onder anderen aan ligt dat hij niet goed speelt. Ik begrijp ze beiden maar zou toch meer wissels van Younes zien om dit dan ook een beetje te verhelpen.

20 oktober 2017 om 14:35

Ja, en als een typetje Jurgen Klopp zo open is, dan is het een verademing en willen we allemaal zo'n coach. Heb de persconferentie gezien, Keizer zei helemaal niks verkeerds. Het wordt weer gewoon groter gemaakt dan het is.

Younes zit gewoon te zeiken. Keizer zeikt wat terug via de media. Beide heren hebben wat gezegd hierover. Nou dat mondje dicht en focussen op voetbal. Ik weet dat het zwaar is Younes, voetballen voor miljoenen euro's, maar probeer je er overheen te zetten.

Jammer dat Younes onnodig voor onrust zorgt door dingen te zeggen die niet waar zijn. Ik had hem slimmer ingeschat. Als ik Keizer was had ik hem een wedstrijdje op de bank gehouden. Hij is al niet fit (zegt hij zelf) en dan ook nog je club voor paal zetten.

Hij zei daarnaast dat Younes zal spelen zondag, dus daar kunnen we ons in ieder geval alvast weer op verheugen.

Zet hem een poosje op de bank, heeft hij voorlopig een poosje rust. Zoveel heeft hij nog niet bijgedragen dit seizoen. draven langs de kant rendement 0%.

20 oktober 2017 om 14:24

Zijn er ook Ajacieden die hem wel waarderen? Ik heb het idee dat iedereen Younes zat is. Hoe kan je elke keer maar opgesteld worden en zo weinig presteren als linksbuiten bij Ajax?

20 oktober 2017 om 15:14

Ja hoor, ik ben er een van. Younes vind ik een zeer goede speler met een goede dribbel en hij komt zeer vaak zijn mannetje voorbij. Nu weet hij zijn goede spel niet uit te drukken in cijfers de laatste 1,5 jaar, maar toch speelt hij goed. Nu heeft hij op het moment 1 doelpunt en 1 assist wat al beter is dan vorig jaar rond deze tijd. Het gebeurt ook vaak zat dat uit goede acties van hem kansen worden gecreeerd of indirect wordt gescoord. Daarnaast vind ik dat Younes ook goed kan passen, maar dit helaas niet genoeg doet.

Ik beweer niet dat Younes perfect is, want dat is hij duidelijk niet. Hij is nog te egocentrisch en gaat te vaak binnen door (weer). Hij had vorig jaar een periode waarin hij het echt afwisselde met buitenom gaan en toen was hij ook echt goed bezig. Ook moet hij inderdaad effectiever zijn, maar hoe vaak hebben we Younes op een paal of lat zien schieten? Als die kansen er in gaan dan had hij zo 15 doelpunten meer gemaakt het laatste jaar. Ook vind ik dat Younes vaker diep moet gaan en moet werken aan zijn snelheid.

Daarnaast vind ik het op het moment moeilijk om hem af te zeiken aangezien zowat elke Ajax speler onder de maat presteert. Viergever, De Ligt, Onana, Dolberg, Ziyech (alhoewel hij weer beter begint te worden) en Kluivert waren vorig jaar allemaal een stuk beter.

20 oktober 2017 om 16:49

Kom op. Younes is gewoon niet zo goed. Druk zetten valt reuze mee en die dreiging ook. Dijks kwam niet voor niets zo vaak in de problemen verdedigend. Gebeurd niet bij een vleugelspeler die druk zet, dreiging heeft en goed meeverdedigd. Ook lijkt Younes totaal geen hoger tempo aan te kunnen. Als het tempo omhoog gaat wordt hij slechter, zakt het tempo weer in is hij beter. Daarnaast heeft hij geen goede voorzet, geen goed schot, kan niet koppen. Heeft alleen een goede dribbel. Zelfs geen echte versnelling. Dus wat is dan precies zo goed??? Het is bruikbaar en niet meer dan dat. Netzo als spelers als Kennedy bruikbaar waren. Maar zelfs ideale wissel (rommedahl niveau) is het niet.

Slechte reactie van Keizer. Het is een keuze die volledig te begrijpen was van Younes om zijn vakantie voortijdig af te breken. Dat zou niet tegen hem gebruikt moeten worden. Je zou juist met de speler moeten meedenken. Hij heeft serieuze vakantie nodig en dan niet een extra avondje na Heerenveen uit, maar een echte vakantie van 10 dagen of zoiets. Geef hem dat dan ook. Ajax gaat echt niet kapot als we Younes tien dagen niet hebben en we hebben een selectie die breed genoeg is om het op te vangen. Hem geen vakantie verlenen tijdens het seizoen is ook een keuze, terwijl je makkelijk er voor kunt kiezen dit wel te doen.

20 oktober 2017 om 14:54

Maar anderzijds ook begrijpelijk dat Younes niet een willekeurige andere week vrijaf kan krijgen toch? CL was extreem belangrijk voor Ajax en de competitiestart natuurlijk ook.

20 oktober 2017 om 15:38

Ik snap dat ze Younes rond de voorrondes CL en EL geen vakantie hebben gegeven. Maar waarom had hij in september de week van Ado, Scheveningen en Vitesse bijvoorbeeld geen vrij kunnen krijgen? Of dat je hem na de interlands van oktober had gezegd dat hij vrij was. Sparta thuis win je ook zonder Younes wel. Had ie ook weer een week gehad. Ik vind dat je daar als club gewoon over moet nadenken

20 oktober 2017 om 16:48

Waarom wel dan? Er zijn genoeg mensen die wegens omstandigheden over moeten werken.

20 oktober 2017 om 16:54

Omdat een speler aangeeft niet fit te zijn, waarbij zijn spelpeil dat lijkt te bevestigen. Je kunt hem missen, want er zijn genoeg vervangers. Je erkent zelf als club dat hij vermoeid is. Welk nut heeft het dan om hem te laten aansukkelen met deze vorm?

Leven van een profvoetballer is in niks te vergelijken met een willekeurige andere baan. Bij een willekeurige andere baan heb je namelijk wel de mogelijkheid om een periode 4 weken achter elkaar vakantie te nemen. Die luxe heeft een voetballer niet. Je benadeeld als club nu vooral jezelf door een vermoeide speler te blijven gebruiken, waardoor hij niet presteert en zijn marktwaarde daalt.

Het wordt groter gemaakt dan het is, maar los dit even gauw intern op ipv op elkaar te reageren via de media. Dat Younes rust wil kan ik begrijpen. Laat hem gewoon even op de bank en geef hem een paar dagen vrij. Ik waardeer Younes nog xeker wel, maar van mij mogen Kluivert en Neres zondag beginnen.

Het artikel maakt wel weer duidelijk wat de enorme impact is die de hele situatie met Nouri teweeg heeft gebracht. Ik vreesde al dat we hier het hele seizoen last van bleven houden. De vorm van Younes en met name vd Beek bewijzen dat je een voorval als deze niet zomaar achter je laat. Het heeft Ajax dermate parten gespeeld dat we een paar maanden na de EL finale zijn weggezakt tot een bedenkelijk niveau. Hoop op de periode na de winterstop als iedereen er even lekker tussenuit is geweest.

EEN goede trainer steunt zijn speler... !

20 oktober 2017 om 14:36

Want Marcel Keizer steunt Younes niet? Heel Nederland roept dat Younes moet banken, maar Keizer stelt 'm elke week op. Ik denk dat Younes genoeg steun krijgt van Keizer hoor.

Younes is een heel sociale jongen en het siert hem dat hij bij de ploeg wilde zijn na het drama met Nouri. Dat hij na Heerenveen 1!! dag rust krijgt is natuurlijk lachwekkend. Hij heeft te weinig vakantie gehad. Daar had Keizer en zijn staf rekening mee moeten houden.
Heb het interview met Younes gelezen. De kop is tendentieus. De reactie van Keizer bewijst weer dat hij totaal niet geschikt is. Totaal geen empathie.

Sowieso op de bank ermee. We zullen in de Kuip geregeld onder druk staan en er zullen veel duels worden uitgevochten. Dan heb je nog minder aan deze speler (geen rendement en geen stootkracht). Hij heeft een aardige dribbel, maar dat is het ook wel. Ik erger mij al twee seizoenen aan deze jongen. Dit niveau hoort bij Ajax te worden doorgeselecteerd. Daar hoort een speler te staan die gewoon 10 goals en 10 assists per jaar aflevert. Berghuis en Lozano doen dit ook gewoon.

Wat mij betreft spelen we zondag met Dolberg of Cassierra op linksbuiten. Die hebben veel meer dreiging, kracht en doelgerichtheid.

Younes komende zomer alsnog in de verkoop. Doodzonde dat ze hem afgelopen zomer niet hebben weg gedaan. Zijn marktwaarde (redelijk optreden tegen Schalke, status van Duits A-international en net Europese finale gespeeld) gaat nooit meer zo hoog zijn.

Wat ik vreemd vind, is hoe Younes aangeeft dat hij niet fit is en Keizer hem tog blijft opstellen. Laat hem banken voor 2-3 weken zodat hij zijn rust kan pakken en weer de Younes van vorige seizoen kan zijn.

20 oktober 2017 om 15:20

Dat heeft Keizer een paar weken geleden uitgelegd. Younes blijft 90 minuten lang druk zetten; Neres, Kluivert en Cerny niet. Die houden dat volgens Keizer niet vol. Daarnaast vind ik niet dat wij betere of gelijkmatige vervangers hebben voor Amin. Kluivert is nog erg wisselvallig en grillig, Cerny gaat het waarschijnlijk niet redden en Neres moet al de rechtsbuiten positie bezetten.

Ik ben het overigens wel met jou eens dat Younes rust moet krijgen, want als hij zelf aangeeft niet fit te zijn, dan moet je daar naar luisteren als coach zijnde. Het is alleen zo lastig om hem twee weken rust te geven door bovenstaande redenen.

Geef die jongen toch gewoon een week of twee vrij. Nu heb je weinig aan hem en daar heb je beide last van. Wat is nou het probleem, wat younes zegt komt heel realistisch over en eerlijk. Hij geeft zelfs aan dat hij nu voor zichzelf op moet komen omdat hij zich niet gehoord voelt. Die jongen heeft nog nooit zoveel achter elkaar hoevel spelen. Wat is het probleem nou om hem de tijd te geven die hij zelf zegt nodig te hebben.

Jammer dat Charlison niet is gekomen. Dat zal vast wel de reden zijn dat Ajax Younes niet verkocht heeft. Geef die jongen dan een keer week vrij om zijn hoofd leeg te maken. Een van de beste dribbelaars van de eredivisie.

Younes zei nadat hij terug was al dat hij verwachtte dat hij in de interland periode vrij zou zijn, maar werd dus wel opgeroepen...

Prima trainert! Als ie een 'beetje moe' is komt die toch lekker op t bankie zitten. Laat die kleine Kluivert maar starten in de Kuip zondag. Neres op rechts, lekker veel switchen, Hakim voor de steekbal en kat in't bakkie 😎

Prima trainert! Als ie een 'beetje moe' is komt die toch lekker op t bankie zitten. Laat die kleine Kluivert maar starten in de Kuip zondag. Neres op rechts, lekker veel switchen, Hakim voor de steekbal en kat in't bakkie 😎

Younes klinkt in mijn ogen als calimero, hij wel, ik niet! Hij is groot en ik ben klein en dat is niet eerlijk

Menig Ajacied zal er niet rouwig om zijn wanneer Younes een paar weken vakantie krijgt.

Geef deze jongen maar een week of 2/3 vakantie, hij presteert nu toch niet. Wie weet komt hij dan terug in vorm, maar een scorende speler zit niet in hem. Dus trek je conclusies, Ajax.....

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren