Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Een speler als Xavi Simons kan doorbreken, dat missen we nu ook’

Laatste update:

Het Nederlands elftal loopt dinsdagavond waarschijnlijk definitief deelname aan het WK mis en Jeroen Stekelenburg predikt geduld. De commentator annex verslaggever van de NOS stelt dat Oranje rustig moet bouwen aan een toekomst en zich moet proberen te plaatsen voor het EK van 2020 en het WK van 2022.

“We zullen dan geen dertig punten uit tien wedstrijden pakken, zullen niet als favoriet meedoen aan die kwalificatiereeksen. Maar als je dingen nu structureel gaat aanpakken, dan pluk je daar over een jaar of acht de vruchten van”, aldus Stekelenburg bij Sportforum. Hij verwijst bijvoorbeeld naar Xavi Simons, die als veertienjarige in de jeugd van Barcelona speelt en het daar erg goed doet.

Xavi Simons heeft voor de vierde keer op rij de Ballon d’Or voor jeugdvoetballers gewonnen. 👏🏆

Geplaatst door voetbalzone op woensdag 6 september 2017

“Dat schijnt zo'n ontzettend groot talent te zijn dat ze bij Barcelona denken: over drie jaar heeft hij de leeftijd waarop Lionel Messi bij ons debuteerde. Natuurlijk kan zo’n speler een keer doorkomen, want dat missen we nu ook”, aldus Stekelenburg. “Als je terugdenkt aan de gouden generatie van de jaren tachtig, heeft iedere generatie wel een bijzondere aanvallend ingestelde speler gehad, maar dat zie je nu helemaal niet.”

“We hadden Marco van Basten, Ruud Gullit, Dennis Bergkamp, noem maar op. Maar wie moet dit Oranje de komende jaren op sleeptouw gaan nemen?”, vraagt Stekelenburg zich hardop af. Simons, de zoon van oud-profvoetballer Regillio Simons, is de aanvoerder van de Onder-14 van Barcelona en woont al sinds zijn derde in Catalonië. Hij maakte onlangs overigens zijn debuut voor de Onder-14 van het Nederlands elftal.

Met dat laatste zal Willem van Hanegem in ieder geval verguld zijn, want de oud-middenvelder gaf begin september bij Ziggo Sport al te kennen dat hij hoopt dat Xavi Simons voor Oranje gaat kiezen: “We hebben een hoop spelers met talent. Je moet ze nu al te pakken krijgen voor het Nederlands elftal. Dat ventje van veertien zit al vier jaar bij Barcelona. Je moet zorgen dat hij voor Nederland kiest. Dat is het grootste talent dat er is.”

Denk jij dat Xavi Simons gaat doorbreken bij Barcelona?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik sluit niet uit dat dit soort jochies uiteindelijk voor Spanje kiezen. Ze wonen meer dan de helft van hun leven niet in Nederland en kunnen na een aantal jaar gewoon een Spaans paspoort aanvragen.

10 oktober 2017 om 08:12

zal uiteraard voor Spanje kiezen, woont daar geloof ik al vanaf zijn 3de!

10 oktober 2017 om 08:45

Waarom maakt hij dan onlangs zijn debuut voor Oranje U14?

10 oktober 2017 om 08:48

Omdat het niet bindend is en niet opgeroepen is voor voor Spanje u14 (betwijfelen of die er is überhaupt) vanaf u17 als grote toernooien komen is het pas interessant.

10 oktober 2017 om 08:48

Uiteraard nog wel. Waarom speelt hij dan voor oranje onder 14 als het allemaal zo zeker is.

10 oktober 2017 om 08:48

Hoezo uiteraard, hij heeft niet eens een Spaans paspoort, zijn ouders zijn allebij Nederlands. Dit is geen Asensio scenario.

10 oktober 2017 om 09:00

Meen te hebben vernomen dat hij dat inmiddels wél heeft, sinds zijn 10 jaar in Spanje wonen is bereikt.

10 oktober 2017 om 09:22

Het feit dat hij in Spanje woont zegt helemaal niets, er wonen duizenden Nederlanders in het buitenland,zijn dat opeens ook geen Nederlanders meer??!

Hij spreekt thuis Nederlands, zijn familie is Nederlands, desondanks dat hij in Barcelona woont wil niet zeggen dat hij opeens een Spanjaard is.

Tevens het feit dat hij voor Oranje onder 14 speelt bevestigd dit...waarom zou hij al die moeite doen als hij ook gewoon voor Spanje onder 14 kan spelen??

10 oktober 2017 om 11:37

Marokkanen spelen ook voor oranje en wanneer ze de keuze moeten maken spelen ze defenitief voor Marokko wanneer zr zien dat ze daar meer kans maken op speeltijd. Waarom zou het bij deze jongen niet zo zijn als hij merkt dat hij met spanje meer kans zal maken op winnen van prijzen?

10 oktober 2017 om 11:37

Zucht. Doe nou niet alsof wij iets zinnigs kunnen zeggen over wat zo'n ventje wil.

Misschien zit hij al tien jaar samen met zijn vader in oranje pyjama voor de TV naar het Nederlands elftal te kijken. En droomt hij al die tijd van het spelen voor oranje. Dit soort dingen worden vaak via ouders doorgegeven, en niet via het land waar je woont. Kijk naar al die Marokkaanse Nederlanders die heel hun leven hier wonen en toch voor Marokko kiezen. Familie is belangrijk en kan het zomaar winnen van je geografische omgeving.

En misschien ook niet. maar hoe dan ook: het slaat nergens op om te roepen dat jij wel even weet waar hij voor gaat kiezen.

10 oktober 2017 om 11:50

Hij spreekt beter Spaans dan Nederlands... en woont al zijn hele leven daar.

Is dan ook niet raar dat hij meer binding zou hebben met Spanje. Helemaal wanneer hij ouder wordt. Dus het feit dat hij nu voor NL U14 speelt zegt echt niks. Is gewoon afwachten.

10 oktober 2017 om 12:11

uitkomen voor Spanje? zou hij niet voor Catalonië uitkomen dan?

10 oktober 2017 om 08:12

Dat ligt er natuurlijk helemaal aan. Aan hun ouders (hoe Nederlands zijn die). Wat zijn de mogelijkheden met oranje/spanje. Hoe kunnen ze opschieten met de Nederlandse jongens.

Iig laten we alsjeblieft niet onze hoop ophangen aan jongens die nog niet eens hebben gedebuteerd. In Nederland blijven wij maar jongens van 17/18 bombarderen tot the next best thing. Dat worden alleen maar teleurstellingen. We moeten onder ogen zien dat het voetbal veranderd is. En dat onze jongens pas op 23/24 echt een volwassen bouw krijgen. In tegenstelling tot de Fransen. Waar jongens van 17/18 al fysiek meekunnen.

10 oktober 2017 om 08:39

We hebben meerdere talentvolle spelers in buitenland. Voorselectie voor u15 bevat 2 spelers in buitenland (Deze Xavi Simons en Malcolm Ebiowei van Arsenal u15, had ook trials voor Engeland u15 terwijl ik zelf als hij weer fit is Noah Ohio zou oproepen. Speelt voor Man City, '03 born. Voormalig Man U en halve Nederlander) terwijl de aanvoerder van de U14 van vorig jaar (Naci Unuvar) ook nog elders voor kan kiezen waar ze al met hem weg lopen. De groep van '02 en '03 heeft paar spelers die door andere clubs heel hoog aangeschreven worden (Ryan Gravenberch, jongste doelpuntenmaker YL uit '02, Bogarde uit '02 die veel Engelse interesse geniet, Unuvar, Simons, Ohio en Ebiowei die of al in buitenland spelen of met 12 al aanbiedingen kreeg om er paar te noemen) Tevens heeft Xavi Simons al een Spaans Paspoort.

10 oktober 2017 om 09:24

Je noemt enkel,laten we zeggen Nederlanders met buitenlands tintje op...is dat toeval of volg je alleen deze jongens?

10 oktober 2017 om 11:54

Neehoor, volg er vrij veel al zeg ik het zelf maar op dit moment zijn dit de spelers die meeste opvallen en meeste buitenlandse interesse genieten of hoogste piek hebben momenteel.

10 oktober 2017 om 09:02

Ziyech en Amrabat zijn in Nederland geboren, die kiezen toch ook niet voor Nederland. Nou zijn wij over het algemeen wat minder nationalistisch, maar dat argument werkt nu dan ook wel toch?

Verder echt onmogelijk te zeggen hoe goed dit ventje wordt, misschien de nieuwe Messi, misschien haalt ie nooit het eerste van een profclub. Hij is 14.

10 oktober 2017 om 09:10

Ziyech koos dan ook eerst voor Oranje en zit door een eigen blunder bij Marokko.

10 oktober 2017 om 12:31

Ja, hij was er niet van op de hoogte dat hij na zijn wedstrijd voor Marokko niet meer voor NL mocht spelen.

10 oktober 2017 om 12:36

@Jong Ajax en de komende jaren zullen topclub huiverig zijn om hem eventueel te kopen, aangezien hij weleens naar de Afrika Cup zal moeten. Ziyech moest door een verslaggever verteld worden dat hij niet meer voor Oranje kon spelen toen hij minuten had gemaakt voor Marokko. Waar hij in eerste instantie beledigd was dat hij niet bij Oranje zat terwijl hij dat wel zou verdienen. Dan kan je achteraf blij zijn als speler dat je voor dat land kiest, maar op dat moment was dat denk ik best een beetje een blunder van Ziyech.

10 oktober 2017 om 13:17

@Jong Ajax my bad. Maar dat doet volgens mij vrij weinig af aan de rest van mijn argument. Ik haalde het namelijk alleen als voorbeeld aan waarom het in sommige gevallen niet handig kan zijn of voor een Afrikaans land uit te komen.

10 oktober 2017 om 19:37

@martijn12 blunder???? Denk dat zijn zaakwaarnemer wel weet dat je niet meer voor Nederland kan kiezen als je een officiële wedstrijd speelt voor marokko en elke voetballer weet dat het zit het knvb gewoon dwars dat ze hem zijn misgelopem en wat betreft africa cup die word vanaf 2018 in de zomer gespeeld

Onze hoop op een veertienjarige gevestigd ??

De crisis is nog dieper dan gedacht.

10 oktober 2017 om 08:16

Jij begrijpt het blijkbaar niet? Vertel jij dan eens waar 'onze hoop' wel op gevestigd moet zijn? Bij Barcelona roepen ze niet voor niets dat het een toptalent is en tuurlijk, het is vroeg om te zeggen waar hij over 10 jaar staat. Feit is wel dat we zulke spelers moeten binden, voordat het te laat is.

10 oktober 2017 om 08:43

Waar in de tekst lees jij "Al onze hoop is gevestigd op Xavi Simons"? Hij noemt hem louter als voorbeeld.

10 oktober 2017 om 09:22

Het gaat er niet om dat de hoop daarop gevestigd is, het gaat erom dat er nu eindelijk een wereldtalent is dat eventueel ooit voor Nederland kan spelen. Dit jochie heeft nu 3x op rij de gouden jeugdbal gewonnen. Weet je wie dat als enige andere speler ooit voor elkaar heeft gekregen?.... jawel de enige echte Lionel Messi.

Dit jochie (want dat is het echt nog) heeft de status bij Barcelona dat hij het grootste talent is sinds Messi. Daar moet je dan toch wel een beetje hoop op hebben. Er kan uiteraard nog van alles mis gaan in zijn ontwikkeling als voetballer, maar de voortekenen zijn niet onaardig 😉

10 oktober 2017 om 11:40

Lekker makkelijk scoren.

Zoals de andere reacties al aangeven: de hoop is helemaal niet gevestigd op een 14-jarige.

Het kernpunt is juist dat we de komende twee tot vier jaar gewoon nergens echt aan mee gaan doen, en dat je dus moet gaan kijken naar de generatie er na. Dus misschien jonge talenten eerder laten ruiken aan het grote werk, in plaats van middelmatige spelers op blijven stellen die nooit het topniveau zullen opkrikken. Die ervaring die ze opdoen is op termijn dan waardevoller.

10 oktober 2017 om 13:20

Deze jongen is over 4 jaar 18. Spelers als Sneijder waren op hun 18e al goed genoeg voor Oranje en dat terwijl er toen nog een sterke basis stond.
Als er meer van zulke talenten zijn van 14 jaar dan mogen we heel erg blij zijn en hopen dat er weer een goede lichting aankomt. En als hij echt zo goed is dan kan hij zomaar recordinternational gaan worden want hij speelt iedereen eruit op zijn plek omdat er op dit moment helemaal geen bepalende kwaliteit in het Nederlands elftal zit op Robben na.

Hoe vaak zou Jeroen Stekelenburg die Simons hebben zien spelen door naar hem te verwijzen? Ook belachelijk dat er nu al zoveel verwachtingen rond die jongen worden gewekt. Hij is 14 jaar. Dan kan er nog zoveel gebeuren waar je geen invloed op hebt en wat zijn spel kan aantasten. Als ie echt zo goed is komt er vast wel in bij Barca en kunnen we daarna verder discussieren of hij inderdaad degene is die het Nederlands voetbal de komende jaren moet trekken.

10 oktober 2017 om 08:23

3 ballon dors op die leeftijd is niet niks hoor.

10 oktober 2017 om 09:37

Vier keer op rij zelfs....

10 oktober 2017 om 08:37

Helemaal mee eens. De meeste die hem de hemel in prijzen hebben hem waarschijnlijk nog nooit zien voetballen. Laten we nou eerlijk zijn hoeveel mensen kijken er nou naar Barca onder 15? Het is echt belachelijk hoef druk er op de schouders van een 14 jarige wordt gezet vanuit de media. Hij ziet op een leeftijd waarop hij moet genieten van het spelletje en niet het gespreksonderwerp moet zijn in alle voetbal talkshows.

10 oktober 2017 om 09:20

Ik heb hem iets van 5x zien spelen, 2x voor Oranje u14 en 3-4x bij Barcelona en het is een type dat we bijna niet hebben meer in Nederland. Hoge passzuiverheid, bal niet vaker raken dan nodig als balletje goed rond gaat en soms linies doorbreken met een goede, gecontroleerde dribbel. Vormde een leuk duo met Naci Unuvar bij Oranje u14 tegen Japan. Zit ook weer in voorselectie u15 dus benieuwd hoe hij het daar gaat doen.

Je zult maar net zien dat deze jongen bij elke jeugdploeg van Oranje speelt en uiteindelijk voor Spanje kiest.

10 oktober 2017 om 09:24

Waarom?

Wie gaat er nou weer voor Nederland spelen als je na 1 slechte wedstrijd al uitgekotst wordt door de zogenaamde Oranje-supporters.

10 oktober 2017 om 08:52

Dat werkt in ieder land zo, in spanje misschien nog wel het ergst.

10 oktober 2017 om 12:25

In Spanje echt niet hoor, ja op het moment van de fout en/of slecht spel wordt je vervloekt en uitgefloten door het publiek, maar de dag erna wordt je alweer de hemel ingeprezen. Spanjaarden zijn heel trots op hun helden en hun fouten worden vergeven. Zou het stukje van Thijs Solleveld in het AD ff lezen, de kop is zoiets van. Nederlanders zijn trots op hun sporters, totdat ze verliezen.

10 oktober 2017 om 08:28

Propper schiet tekort, maar Frenkie de Jong moet nog een basisplaats veroveren bij Ajax.. Ik ben wel een fan van De Jong en zijn stijl, maar Van de Beek ligt nog voor op hem en Klaassen kan ook nog even mee. Dus het is niet zomaar gezegd dat de Jong dat allemaal even inloopt. En dat Vilhena een gek kapsel heeft, lekker belangrijk..

10 oktober 2017 om 08:47

Pogba ook. Zou toch ook niet mistaan op het middenveld.

10 oktober 2017 om 11:01

Niet zo moeilijk om te ontkennen,want volgens mij heeft ie gewoon de tondeuse eroverd gehaald en is alles gewoon tot op 3 mm afgekort

10 oktober 2017 om 11:47

Ik ben ook helemaal klaar met al dat gezeik over hoedjes, kapsels, tattoos, auto's en andere irrelevante dingen. De grootste ijdeltuit op de velden is ook nog eens een van de twee beste spelers die er zijn. Dus laten we naar die kwaliteit kijken en niet naar alle Boulevard/story/vi crap die er omheen gehangen wordt.

Wat betreft kwaliteit: Simons is een geweldig talent maar nog veel te jong om iets te zeggen over zijn profcarriere op het hoogste niveau. Kijk naar Freddy Adu; die was op deze leeftijd de nieuwe Pele. Nou, we hebben gezien hoe dat is afgelopen.

Van de Beek en Frenkie zijn allebei grote talenten, maar we hebben de afgelopen jaren heel veel grote talenten gezien die niet de uiteindelijke stap zetten naar het gewenste topniveau. Dus laten we blij zijn met hun, maar er niet al te hard op gaan rekenen.

We zitten gewoon in een flinke periode van droogte. We hebben geen topspits, we hebben geen topvleugelspelers, we komen middenvelders van niveau te kort. Alleen in de verdedigende linie hebben we een paar spelers die een goed niveau halen (van Dijk, De Vrij in elk geval). En die zijn veel geblesseerd geweest. Dus we moeten niet teveel gaan verwachten van de komende een of twee kwalificatiereeksen.

En oh ja, laten we ophouden met het afzeiken van de spelers die nu in een oranjeshirt spelen. Zij kunnen er ook niks aan doen dat ze geen wereldtoppers zijn. We zijn als supporters verwend geweest, en zo gedragen we ons ook. Ook wij als supporters spelen op dit moment niet op topniveau.

10 oktober 2017 om 09:27

Met een Frenkie de Jong kun je internationaal niet aan komen zetten, die heeft een postuur van een 14-jarige. Misschien dat dat in Nederland nog lukt, maar tegen zo'n beren het oostblok, Ijslan of Frankrijk wordt hij omver geblazen. Ik heb het dan niet over zijn lengte, maar over zijn postuur.

10 oktober 2017 om 10:06

Frenkie de Jong wordt als eerste geofferd als Ajax 'echt' moet winnen. Die heeft bij lange na die status nog niet.

triest....zelfs onder 21 wat kampioen werd leverde uiteindelijk te weinig op..deze is pas 14!!!!er kan van alles gebeuren...

10 oktober 2017 om 09:18

Ehm. De kritiek op cillessen, janssen, blind, veltman en de ligt worden even buiten beschouwing gelaten. Ik snap je punt, maar ik vond het niet heel eerlijk. De grootste kritieken op oranje het afgelopen jaar zijn op de coaches geweest en op veltman en janssen. Dus de “blanke spelers” worden absoluut niet buiten beschouwing gelaten. De kritiek die nu geuit werd zou nog steeds kloppende kunnen zijn. Let op, mocht het daadwerkelijk racistisch reacties zijn geweest, dan distantieer ik me daar volledig van hoor, dat is in mijn optiek namelijk totaal krankzinnig. Dat zou zelfs geen seconde bij mij op zijn gekomen.

10 oktober 2017 om 09:21

Racisme? Wijnaldum speelde gewoon heel erg slecht alsjeblieft wat een slecht excuus. Ik heb niemand horen klagen over babel dit weekend, hij was juist 1vd besten bij nederland. Elke witte speler werd niet buiten beschouwing gelaten want janssen kreeg de meeste sh*t over zich heen van iedereen, en terecht, want hij was bagger. Niks met racisme te maken.

10 oktober 2017 om 10:10

Je vergeet wel een van de grootste toppers; de zogenaamde kabel affaire. Een heleboel mensen wisten niet eens wat de oorspronkelijke betekenis van het woord "kabel" was. Ze zien een paar zwerte jongemannen aan tafel zitten, de media pikte dit op en maakte er direct een negatieve associatie van. Het waren zogenaamd vijf zwerte jongens (wat niet eens correct was) die zich afzonderden van de rest, maar dit werd nooit vanuit de andere kant bekeken...

10 oktober 2017 om 10:53

Die groep zat samen aan tafel omdat er die avond Roti werd geserveerd, maar er niet genoeg was voor iedereen, dus zaten er een aantal donkere jongens samen met de lelieblanke Richard Witsche (what's in an name) aan de 'roti tafel'. Een mooi staaltje opruiing van de media die kranten en tv programma's moest verkopen. En iets wat er bij de racistische onderbuik van Nederland als zoete koek in ging.

Ik zou hem nog snel bij de selectie halen, wellicht kan hij nog meedoen vanvond en meehelpen om de Zweden met 7 doelpunten verschil te verslaan. On; laat die jongens lekker zelf beslissen voor welk land ze eventueel willen uitkomen.

Wat een onzin. Die jongen zal best een talent zijn, maar die lopen hier ook. Maar hoe kun je een ontwikkeling van een speler voorspellen? Bergkamp zag men bij Ajax niet als grootste talent van zijn lichting maar ontwikkelde zich opeens stormachtig. Zo zijn er ook voorbeelden van spelers waarvan men dacht dat het absolute toppers zouden worden en helemaal in de vergetelheid zijn geraakt.
Bij Ajax is er nu een lichting die bijna alles op een hoop speelt. Ook clubs als Arsenal. Spelertjes worden vervroegd doorgeschoven naar oudere teams. Ben benieuwd wie er straks echt van doorbreken.
Iedereen kakelt elkaar maar na. Oranje presteert nu ondermaats maar de diverse jeugdteams presteren wel naar behoren. De opleidingen zijn ook niet zo slecht als men nu overal beweerd. Het gaat fout als de spelers de jeugdopleiding verlaten. Ze spelen veelal te vroeg in het eerste. Ze moeten dan op hun tenen lopen omdat er vaak geen spelers zijn die die jongens kunnen sturen. Spelers die in de bloei van hun carrière zitten en van alles al hebben meegemaakt. En dan heb ik het niet over 32 plussers, nee spelers tussen 25 en 30.
Er zijn ook genoeg talenten die veel te vroeg naar het buitenland gaan. Gaan ze naar Engeland, zijn financieel al zo goed als binnen maar spelen niet op het hoogste niveau omdat die clubs de spelers die direct inzetbaar zijn voor het eerste gewoon kopen. Die clubs hebben 50 talenten waarvan er misschien 2 doorbreken. De rest is niks anders dan handelswaar.
Je hebt dus talenten die hier op de tenen lopen omdat ze in een veel te jeugdig elftal moeten spelen, of talenten die niet aan het spelen op het hoogste niveau toekomen.

belachelijk

eerst bewijzen nog

kijk na mink peeters
talent bij real madrid
nu bij vvv- venlo en heeft nog geen minuut gespeeld
komt daar ook niet aan de bak

Ik zei het gister al in een ander topic, maar waar zijn we mee bezig? Het gaat minder met Nederland en er moet zeker een plan komen waar je over een paar jaar de vruchten van kan plukken. Alleen ga je toch niet jonge spelers benaderen als Xavi Simons? Laat deze jongens lekker voetballen en beter worden. Als ze rond de 16 of 18 zou je ze best kunnen benaderen, maar zelfs dan moet je het eigenlijk aan de speler zelf laten. Overigens ben ik van mening dat wij met het huidige Nederlands elftal nog beter kunnen als we de juiste tactiek gebruiken. Ik zeg niet dat wat ik nu ga voorstellen het beste is, maar dit lijkt mij wel wat.

Normaal was ik nooit van de 5-3-2 opstellingen, maar na wat nadenken en wat voorbeelden gezien te hebben ben ik van mening veranderd; helemaal voor het huidige Oranje, omdat wij de spelers er voor hebben. Ten eerste zou ik gaan spelen met De Vrij, Van Dijk en Bruma als centrale verdedigers omdat dat flinke kerels zijn en zij ook gewoon met een bal overweg kunnen. Als rechtsback zou ik voor Karsdorp gaan; iemand die de hele flank afgaat en goede voorzetten kan geven. Op linksback kies ik dan voor Van Aanholt omdat het ook iemand is die de hele flank af kan gaan en goede voorzetten kan geven. Het middenveld bestaat dan uit twee lopende middenvelders (oftewel box-to-box spelers); hier heb ik Wijnaldum en Strootman voor gekozen omdat die dat zeker kunnen. Wijnaldum speelt ongeveer hetzelfde voor Liverpool en Strootman bij Roma. Blind zou ik dan als een wat verdedigend ingestelde middenvelder neerzetten aangezien hij passend echt geweldig is. Dan in de aanval Dost als een target man, wat echt nodig is in deze opstelling en dan Robben (als hij nog blijft voetballen) er zwervend omheen als het grootste gevaar voor goal.

Hoe ik ze dan zou laten spelen is heel direct. De centrale verdedigers en Blind geven dan vooral diepe en lange ballen naar Dost die met zijn lengte dan kan door koppen of met zijn lichaam de bal kan vasthouden; dan komen de lopende middenvelders op. Of Blind en de verdedigers geven hem diep aan de backs die continu diep gaan om zo de bal voor te geven en Dost in stelling te brengen. Het is wat anders dan het normale Nederlandse voetbal aangezien wij niet gewend zijn om zo direct te spelen, maar ik vind het zeker wat hebben.

---------------------Cillissen--------------------...
--------De Vrij----Van Dijk----Bruma--------
Karsdorp-------------------------Van Aanholt
-------Wijnaldum---Blind---Strootman-----
-------------Dost-------------Robben----------

p.s. Ja, ik weet het; lekker veel Football Manager gespeeld.

10 oktober 2017 om 11:58

Miccoli

De Vrij en Van Dijk zijn al minstens een jaar het gedroomde koppel. Maar helaas zijn ze bijna dat hele jaar geblesseerd geweest. Karsdorp ook een tijd eruit.

Wat betreft je middenveld; ik ben altijd een Strootman fan geweest, maar het is echt niet goed genoeg nu met hem. Wijnaldum eigenlijk hetzelfde, al geef ik die nog een kans om de weg omhoog weer te vinden. Blind zou ik ook graag op het middenveld zien. Die zie ik als een soort betere versie van Emanuelson, en we hebben een stevige kracht op het middenveld nodig.

Aanval; nog even los van het feit dat Robben straks weg is; van wie moet Dost zo de aanvoer krijgen? Als je zo speelt moet je volgens mij met types als Janssen en Promes gaan spelen. Dost komt zo helemaal alleen te staan.

Laat hem vanavond maar vast een paar minuten meedoen. Scheelt het hem weer dat hij de onmogelijke keuze tussen Spanje en Cataluña niet hoeft te maken.

Mikebiker tuurlijk is het de schuld van de zwarte speler maar eigenlijk meer omdat er nog te weinig zwarte spelers in het Nederlands elftal zitten, waar was Haps met zijn snelheid en als opkomende back? Ik lees namelijk steeds dat Robben te traag aan de bal is ja dat klopt die is gewend dat een back over hem heen gaat en ruimte trekt en gelijk een afspeel punt heeft. Nee we blijven Stoffel Blind opstellen die er wordt er nog uit gelopen door een bejaarde en die heeft een handelingssnelheid van een oude commodore 64.maar daar is Blind niet de enige in, maar terug komend op het feit dat Xavi S voor Nederland zou moeten kiezen.... als ik zijn ouder zou zijn liet ik hem nu voor de Spaanse jeugd elftallen uitkomen en hem ervaring op laten doen, uiteindelijk ligt het besluit toch bij deze jone jongen.

Laat Catalonie maar onafhankelijk worden, dan is de keuze vrij makkelijk voor hem. Zien we hem zeker schitteren bij de Naranja Mecanica!

Het is ongezond voor zo'n jongen dat hij nu al zo vaak in de schijnwerpers wordt geplaatst. Laat die jongen zich nou eens rustig ontwikkelen en dan zien we dan wel verder. Al wordt het de nieuwe Iniesta, met maar één zo'n topper redden we het ook niet op de lange termijn. Er moeten structureel meer talenten worden opgeleid. We moeten kijken wat we fout doen in Nederland en daar iets aan doen.

Niet alleen het Nederlandse Voetbal zit in een dal, maar ook de analytici en critici zijn nog nooit zo slecht geweest als de afgelopen jaren.

Waar de voetballers op veel te jonge leeftijd al denken het gemaakt te hebben, lijken de analisten ze ook op steeds jongere leeftijd te gaan over-hypen. Dat is wel wat anders dan een tijd waarin de jeugdige talenten, hoe veelbelovend ze ook waren, gewoon nog de schoenen van de gevestigde orde mochten strikken voordat ze zelf de kar mochten voortrekken. Je kunt zeggen dat het ouderwets is, echt niet meer van deze tijd of zo, maar het heeft ook te maken met hierarchie; je sporen moeten verdienen, ervoor werken. Van basten had (bij wijze van) in een teen meer voetballend vermogen dan pak m beet wouters, erwin koemen of van Aerle in heel hun lijf. Maar ik geloof niet dat Marcootje daar op welke wijze dan ook maar de draak mee durfde te steken. Op alleen die geweldige techniek wordt geen enkele ploeg kampioen.

10 oktober 2017 om 12:04

Zowel de voetballerij zelf, als de media, zijn vooral bezig met aandacht (en daarmee geld) genereren. Allemaal korte termijn. Wat betreft die media kan het me niet schelen, die kan je uit zetten, en dat doe ik dus ook.

Alleen wat betreft de voetballerij is het een probleem. Alle bullshit er om heen moet nu vergeten worden, er moet weer gekeken worden naar hoe je kwaliteit op het gras krijgt. Dus niet het imago van de Knvb of oranje, niet de nostalgie van de Hollandse School, maar spelers opleiden en begeleiden die beesten in het veld worden. Hoe dat moet, dat moeten de professionals maar uitzoeken. Maar de communicatie eromheen kan me echt helemaal niks schelen. Echte topspelers sluiten zich ook al jaren af van die onzin, die lezen bijna niks meer. Dat zag je aan Sneijder, die gelooft het allemaal wel wat ze over hem zeggen, tot ze aan zijn familie komen. Een CR7 zoekt het wel op, maar die wordt er alleen maar sterker van. Ook een methode.

Het hoort bij een topspeler zijn dat je de media lekker langs je heen laat gaan. Dus laat die analytici maar lekker slecht zijn.

10 oktober 2017 om 14:02

Good thinking.
Voorbeeldje nemen aan de Ijslanders. Je hoort of ziet die gasten niet en kwalificeren zich gewoon weer voor een eindtoernooi.

10 oktober 2017 om 14:39

Inderdaad. Die hebben het voordeel dat het verwachtingspatroon om hen heen niet zo groot is. Maar toch, ze staan er nu voor de tweede keer op rij, zonder gedoe, zonder relletjes, zonder opsmuk. Dat zou oranje nu ook goed kunnen gebruiken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren