Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ik neem het vooral mezelf kwalijk dat Ajax niet Europees speelt’

Laatste update:

Ajax kwam zondag in het uitduel met ADO Den Haag niet verder dan 1-1, waardoor de Amsterdammers twee kostbare punten lieten liggen in de strijd om de landstitel. De ploeg van trainer Marcel Keizer had genoeg kansen om de wedstrijd vroegtijdig te beslissen, maar de spelers lieten het na. "We hadden ze liggen, maar vergeten vaker te scoren", aldus Ziyech over de puntendeling.

"ADO had eigenlijk niets te vertellen, we moeten met 0-2 of 0-3 de rust ingaan. Vanaf de eerste minuut van de tweede helft staan we vol onder druk, tot de laatste tien minuten. Hoe dat komt? We zijn niet scherp genoeg, ik denk dat het gemakzucht is. Dat we denken van: 'het komt wel goed'", zegt de 24-jarige middenvelder bij FOX Sports.

"Je probeert elkaar te coachen, maar je raakt gewoon de grip kwijt. Dat levert soms wel wat irritaties op." Ook Ziyech speelde tegen ADO niet zijn beste partij van het seizoen en leed 26 keer balverlies. Aan het Algemeen Dagblad vertelt de middenvelder dat hij allesbehalve tevreden over zijn eigen spel is. "Ik neem het vooral ook mezelf kwalijk dat we geen Europees voetbal spelen. Daar heb ik een aandeel in gehad. In die wedstrijden heb ik zelf ook gefaald."

Vind jij dat Ajax het verdiende om te winnen van ADO Den Haag?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dat krijg je als je een alles of niets voetballer bent. Dan is het resultaat vaak ook alles of niets. Ziyech legt enorm veel risico in zijn passing en soms is dat daardoor buitencatergorie , maar minstens zo vaak is het irritant slordig.

18 september 2017 om 15:48

Bosz weet daar goed om te gaan en dat is bij Keizer niet. Volgens mij speelt Ziyech liever met Viergever voor hem want Viergever kan beter anticiperen dan Dijks.

Ik heb vaak gezien dat wanneer Ziyech aan de bal is Dijks alvast ver staat...

Om kwaliteit van Ziyech te gebruiken moet je hem lekker in een vrije rol staan.

18 september 2017 om 16:23

Bosz kon Ajax in het begin ook niet aan de gang krijgen.

18 september 2017 om 17:01

Logisch als Keizer het systeem gaat veranderen. Hoe lang laat hij Dijks en Kluivert staan? Terwijl er genoeg opties zijn.

Je kunt hetzelfde systeem als vorig jaar doorzetten... het liep tussen Viergever en Ziyech uitstekend op links.

18 september 2017 om 18:39

Ziyech had gisteren gewoon drie assists kunnen hebben als Huntelaar wat scherper was en die doelman in de laatste minuut niet die redding maakte. De ene na de andere wedstrijd strooit hij met schitterende passes maar dat wordt voorin niet altijd beloond. Bij Ziyech is het wel degelijk vaak alles.

Het niet behalen van Europees voetbal heb je vooral te danken aan de coach en wie hem als coach heeft benoemd. Het is gewoon belachelijk dat iemand het een goed idee vond om een Jupiler coach te promoveren naar een team dat gelijk moet vechten voor Champions League.

En nu zitten we vast met Keizer en je ziet het resultaat, hij is geen Eredivisie waardig coach. Hij zat prima op zijn plek bij Jong.

18 september 2017 om 15:37

Dat riep ik van te voren ook. Ik zei dat Keizer bij twee JL ploegen was weggestuurd en totaal niet de capaciteiten en ervaring heeft voor een grote club als Ajax. Toen kreeg ik van Ajacieden te horen dat je hem de kans moest geven. Toen ik zei dat die met Jong Ajax veruit het beste team van de JL had kreeg ik te horen dat Stam het met dezelfde spelers veel minder deed, dat Keizer het team grandioos voetbal liet spelen en dat die terecht hoofdtrainer werd. Toch weer een bewijs dat veel mensen de realiteit verliezen.

Voor mij was deze keuze echt onbegrijpelijk, ik kan me geen aanstelling van een trainer herinneren die ik zo dom en opmerkelijk vind als Keizer.

18 september 2017 om 15:40

Keizer is inderdaad niet de beste coach. Maar naar mijn mening is het verlies van Sanchez en het niet aantrekken van een goede linksback toch wel het grootste probleem. Nu Sanchez weg is zie je meteen dat Viergever eigenlijk ook maar een hele matige verdediger is. Ook de Ligt heeft aan Viergever niet de juiste speler naast zich waar hij zichzelf aan kan optrekken. Daarnaast laten ze Dijks ook maar aankloten aan de linkerkant die duidelijk te kort komt.

18 september 2017 om 17:55

Linksback? Je hebt Viergever altijd nog:

Veltman - De Ligt - Wober - Viergever

Of

Orejuela - Veltman - De Ligt - Viergever

Later komt Sinkgraven terug:
Veltman - De Ligt - Viergever - Sinkgraven.

Viergever is helemaal niet matig, naast hem: Dijks en de Ligt. De laatste twee genoemde spelers maken meer fouten hoor. De door mij bovengenoemde verdedigers in de basis komt denk ik veel beter uit dan met Dijks.

Dat komt ook door de speelwijze. Dit elftal komt tot beste is wanneer ze met allen drukzetten en vooruit verdedigen maar Keizer durft niet.

18 september 2017 om 19:20

Bijna iedere trainer was 2de geworden in JL. Met nouri, cassiera, vd beek, frenkie de jong, tete, boer, riedewald, neres en af en toe een afvaller van eerste erbij. Eerder genoemde namen speelde niet altijd het hele seizoen maar toch aardige invloed

18 september 2017 om 19:21

Eigenlijk kan je ook zeggen, schande dat je geen kampioen werd...

18 september 2017 om 19:21

Cerny ook

Bizar hoe zo'n wedstrijd als tegen Ado kan verlopen. Ik heb niet de hele wedstrijd gezien, maar kwam in de tweede helft binnenvallen. Dan zie je hoe Ajax in de verdrukking raakt, maar ook dat het een wonder is dat ze (ajax) die laatste 10 minuten niet weten te scoren. Heel wisselvallig ...

18 september 2017 om 15:28

Het kan nog veel erger, als je de eerste helft ook had gezien.

Klein pluspuntje is het feit dat (in ieder geval) Ziyech er bewust van is, dan lijkt me dat er aan gewerkt kan worden. Wat overigens ook nodig is, geldt voor het hele team, inclusief staf.

18 september 2017 om 15:37

Dat had ik begrepen. Wellicht toch de jeugdigheid, hoewel er toch de nodige ervaring op het veld staat (veltman, Viergever, Ziyech, Younes, Huntelaar, later Schone)

18 september 2017 om 15:53

Ja dat klopt. Ook een stukje trainer, dit voetbal lijkt eerder het Frank-de-Boer-voetbal dan het Bosz-voetbal, helaas.

18 september 2017 om 17:14

Frank de Boer voetbal was toch een stuk meer spelen op balbezit en dergelijke dekkingsfouten werden niet getolereerd. Het is gewoon chaos voetbal onder Keizer en veelal gokken op superieure kwaliteit. Vandaar ook die verdedigende problemen omdat die kwaliteit verre van superieur zijn.

Zit er niet teveel over in Ziyech. Het is nou eenmaal zo gelopen. We kunnen nu geen ijzer met handen breken om het om te draaien. Focus je nou maar op de competitie en beker. Mocht je volgend jaar toch nog 'n jaar blijven, dan kan je alsog je aandeel brengen Europees.
Nu is het gelopen zoals het is gelopen. Bepaalde omstandigheden waren niet ideaal voor Ajax, but so be it. Let's move on. Dat is het belangrijlste. Wat we nog wel in handen hebben en kunnen bereiken.

18 september 2017 om 16:29

Ik vind het goed dat Ziyech hand in eigen boezem steekt, het ligt heus niet allemaal bij hem maar dit is wel een jongen die kan reflecteren. Dat gegeven op zich is al bijzonder in de voetbalwereld...

18 september 2017 om 19:20

Heb het interview met hem gezien en denk dat Appie het grote probleem is Ik zag deze week tijdens trainingen eindelijk weer een klein beetje spelvreugde terugkomen.
Mensen kraken vooral de trainer helemaal af maar naar mijn mening hebben deze ellende meer impact dan iedereen denkt

18 september 2017 om 19:37

Precies, anno62. We moeten Appie niet als excuus gebruiken en dat gebeurt nu ook niet meer. Maar de impact van zijn ongeluk is gigantisch. Zeker voor Ziyech, die als een soort grote broer voor hem was. En Ziyech is nu eenmaal een gevoelsmens, die lijdt hier iedere dag onder. Geen excuus, maar wel een reden.

18 september 2017 om 21:10

Zeker weten alleen moet je er niet te lang over door drammen. Als zoiets je dwars zit en je speelt toevallig ook nog 'n paar wedstrijden minder met het team, zal het niet positiever worden.
Hij heeft z'n standpunt duidelijk gemaakt, klaar. Verder met de realiteit. Het leven is niet alleen zonneschijn. In die period hebben we ook wat vreselijks meegemaakt met Nouri wat automatische impact heeft gehad op Ziyech en de groep. Zoiets gaat sowieso meespelen. Daardoor kan een speler minder gaan spelen. Zijn allemaal factoren. Niet alleen bij hem ook in de groep.

Hakim, het ligt echt niet aan jou. Je kunt dit verwijten aan het technisch hart. Ze moeten gewoon eens investeren op de zwakkere posities. Haal spelers die er ECHT meteen staan. En niet die nog een jaar moeten spelen in Jong Ajax om het systeem te leren kennen. Geld is er, investeer in directe versterkingen. Haal desnoods spelers die transfer zijn. Geef ze wat extra teken geld. En je hebt namen die hun strepen al verdient hebben. En dan wel met kwaliteit. We kennen allemaal die gevalletjes Westerman, Zimling en Atouba etc

18 september 2017 om 17:20

Dat wennen aan dat ajaxsysteem is iets van de trainer. Vorig seizoen waten de enige wenspelers Cassiera en Neres. Dit seizoen Johnsen. De rest is gewoon gehaald als versterking. Neres was de beoogd versterking die er nu moest staan, het is aan de trainer of hij daar gebruik van maakt. Volgens deze matige trainer zijn ze er nog niet klaar voor, maar dit betwijfel ik ten zeerste. Veel slechter kan namelijk gewoon niet. Zeker niet als je ziet hoe Dijks en Viergever met de week minder worden. Heeft overmars goed geschoten, gewoon niets aanbieden dan moet Ajax wel verkopen en kan niemand ervoor gaan liggen komende winter, en heeft Overmars direct de mogelijkheid om te kopen.

Hij moet echt meer opletten op zijn consistentie, want op deze manier geraak je niet bij de topcompetities. Maar hij heeft genoeg groeimarge om dat goed te maken.

Ik heb de hakim bij twente uiteindelijk nooit meer gezien sinds zijn overgang naar ajax. Welgeteld 2 magistrale passes heeft deze man in ajaxshirt verzonden: tijden duel feyenoord uit op dolberg en 1x in EL afgelopen editie. Voor de rest is het veel hullen met pet op bij deze man. Zijn frustratie reageert hij bovendien af op journalisten met citaten die hier op vz niet misstaan: 'maar de statistieken zeggen dat ik veel loop, dus waar heb je het over?'. Statistieken zeggen veel hakim, maar degene die jarenlang naar voetbal kijkt, prikt er zo doorheen. Maar goed, hij is niet de slechtste bij ajax.

18 september 2017 om 15:42

Bij twente had die ook een veel vrijere rol dan bij ajax. en nog steeds de beste uit de eredivisie.

18 september 2017 om 15:48

Ik denk dat hij ook veel vrijheid krijgt bij ajax, maar kan simpelweg niet waar maken. Ik kan me niet voorstellen dat heren deskundigen bij ajax niet zien dat hij gebaat is bij vrijheid. En ddat hij beste van ED is, is puur gebaseerd op gevoel.

18 september 2017 om 16:24

Mocht hij nog meer kansen missen zul je bedoelen.

18 september 2017 om 16:31

Hoogstens in potentie de beste in de Eredivisie. Nu speelt ie als een typische mooi weervoetballer. Doet het goed als het draait, maar zakt keihard mee door de ondergrens als het tegenzit.

18 september 2017 om 15:54

Twente doet het anders beter zonder dan met Ziyech.

Ik zou Hakim hangend l of r buiten zetten in een min if meer vrij rol. Zoals bij Twente.

18 september 2017 om 16:06

Twente speelde toen vol op de counter, Ziyech hoefde toen ook niet mee te verdedigen. Bij Ajax is het totaal anders. Daar speel je vanuit balbezit en aan de flanken heb je de explosiviteit nodig van een buitenspeler om je tegenstander te passeren. Het middenveld was de enige linie waar ik niet ontevreden over was gisteren. Ik had alleen Frenkie wat langer laten staan, die speelde de eerste helft echt fantastisch.

Hij voetbalt zo makkelijk dat je altijd het idee hebt dat er veel meer in zit qua rendement. Misschien schatten we hem ook wat te hoog in.

18 september 2017 om 16:12

Een goede voetballer is ook dingen laten zien als het niet gaat. Even een ploeggenoot helpen, even rust en vertrouwen uitstralen. Ziyech kan heerlijk ballen, maar er is meer van hem nodig. Gisteren was hij in de tweede helft ook erg zwak.

Ziyech was gisteren een van de spelers die in de tweede helft door het ijs zakte. Keer op keer verloor ie de bal. Je kan dan niet verwachten dat Frenkie de Jong de kar gaat trekken. Waarschijnlijk mist Hakim ook Klaassen. Al met al zie ik van Ajax twee hele grote verschillen in hun spel. Als het loopt dan doen ze het soms echt uitstekend. Als het even niet loopt of de druk wordt de groot, zakken ze echt volledig door het ijs.

18 september 2017 om 18:28

Mag ik zeggen dat Ajax wel vaker door het ijs zakt de tweede helft? Rosenborg/heracles/ado om nu al wat voorbeeldjes te geven. Zou het te maken kunnen hebben met de jonge leeftijd van veel spelers?

onder deze trainer behaalt niemand zn niveau. Niemand steekt er echt bovenuit. Eerlijk is eerlijk ik mis Bosz wel. Deze trainer is een prutser en de spelers gaan slechter spelen. Is een teringzooi.

18 september 2017 om 16:16

We missen de Bosz van de maanden april/mei. Laten we niet vergeten dat het in het begin ook heel slecht ging onder de huidige trainer van Dortmund. Toen Bosz de jonkies in de beker liet spelen tegen Willem ll kwam de omkeer. Ik was sinds het begin tegen het benoemen van Keizer, maar vergeet alsjeblieft niet dat we vorig seizoen ook vijf punten verloren thuis tegen Roda en Willem ll...

18 september 2017 om 16:30

Inderdaad zeg en dan had hij nog Sanchez en Klaassen, het is nog even afwachten, maar het is logisch dat hij even tijd nodig heeft. En bosz had nooit een plan B, daar werkt Keizer dan wel weer aan, alleen de vraag of het optijd komt. Verder vind ik Ajax prima voetballen, maar maken geen kansen af en zijn grillig.

Ik zie Ziyech zo vaak de bal aannemen en dan precies de kant opdraaien waar een tegenstander staat die de bal zo kan overnemen en een levensgevaarlijke aanval op kan zetten, dat ik bijna niet meer zou willen dat ie aangespeeld zou worden.

18 september 2017 om 16:30

Inderdaad, Frenkie de Jong is echt een verademing, altijd in beweging, draait zo lekker weg.

18 september 2017 om 18:15

Ajax 1 speelt meestal op balbezit. Ben ik niet persã© altijd een fan van. Oranje met 5 verdedigers tijdens WK 2014 was éã©n van de mooiste Oranje-elftallen die ik ooit heb zien spelen, maar ben toch Ajax-fan en in de Nederlandse competitie is dit een haalbaar streven, maar niet met spelers die te veel balverlies leiden. Dan moet je meer als Bosz spelen, niet bang zijn dat je de bal snel verliest, omdat je gericht bent op snel terugveroveren. Dat is dit Ajax niet meer. Ze spelen als onder Frank. Rond tikken. Tegen het saaie aan dus.

Wordt tijd dat deze meneer eens het verschil gaat maken. In plaats van alleen maar balverlies. Uitwedstrijden presteert hij niet maar dat geldt voor meer ajacieden.

Persoonlijk vind ik Keizer maar weinig uitstralen. Je moet als coach spelers hebben die voor je door het vuur gaan en dat dwing je onder andere af door wat je uitstraalt. Ik heb niet het gevoel dat deze spelers maar een beetje onder de indruk zijn van hem. Ziyech blijft toch een van de belangrijkste schakels in dit Ajax.

keizer heeft het niet. Te aardig, te weinig dwingend en dan ook opgescheept met een belachelijk slechte linksback en een zeer matige linksbuiten. Hoop dat die Oostenrijker er snel bij is en die gozer die van Heerenveen is overgekomen in de basis staat. Dat kan wel eens schelen.

Eeuwig zonde, zo dichtbij en zo ver weg, als we iets scherper verdedigde na die 1-2 hadden we geen probleem, baal er ook nog steeds van maar je kunt het niet afrekenen op 1 persoon dat is te makkelijk.

Wat me vooral irriteert zijn de mensen die de Ziyech vanuit zijn Twente tijd aanhalen. Mensen die Ziyech de beste voetballer uit de eredivisie noemden op basis van voornamelijk magistrale acties uit een samenvatting.

Ook bij Twente schoot Ziyech per wedstrijd 5 vrije trappen in de tribune en 1 vrije trap binnen. Ook bij Twente had Ziyech vaak genoeg knullig balverlies. Ook bij Twente liet Ziyech vaak zijn hoofd hangen en was het niet de persoon die het team kon leiden en op sleeptouw kon nemen. Maar dat kwam (buiten die rake vrije trap) allemaal niet in de samenvatting.

Door verschillende Twente-fans aangehaald bij de transfer, met hardop de vraag of hij het wel ging halen bij Ajax. Dezelfde vraag werd gesteld door Van Halst. Allemaal afgedaan als misgunnen.

Niet altijd iedereen zo napraten allemaal.. het team heeft zich niet gekwalificeerd. Het team op het veld bepaald ook of het gras opgevreten pf niet. Als je met meerdere spelers bepaald je schouders eronder te zetten dan trek je echt wel een overwinning eruit. Tactische trucs e.d. moet je aan de coach overlaten ja maar mentaliteit zit em ook in de spelers. Spelers die het jaar daarvoor ook het ene moment het gras opvraten maar daarna speelden alsof ze tegen fc balophetdak 7 speelde... het is een collectieve fout

Ajax verliest om 3 redenen punten en dat is niet Keizer.
1. Sanchez; Je ziet nu dat de verdediging niet kan leunen op bijvoorbeeld viergever. Daarnaast heeft de ligt iemand naast zich nodig waar hij zich aan op kan trekken.
2. Klaassen; Ajax mist nu een scorende middenvelder.
3. Puur het missen van kansen.

Wat had Keizer hier in hemelsnaam aan kunnen doen. Ik bedoel tegen Ado had het bij rust al 0-3 moeten staan. Dit zelfde met Heracles thuis. Maken ze de kansen af dan stonden ze nu alleen bovenaan en was alles perfect bij Ajax. Ja ze spelen nog niet echt goed, maar ik zie het elke week beter worden.

Ziyech is helaas ook nog niet helemaal in vorm, maar ook hier gaat op dat als mensen de kansen afmaken, dan had hij redelijk wat assists.

18 september 2017 om 19:43

Ik vind anders ook dat we veel power missen. Kijk naar PSV-Feyenoord gisteren. Misschien zijn wij technisch beter of gelijkwaardig, maar qua fysiek was het een heerlijke wedstrijd. Wij verzuipen altijd als we dit soort ploegen tegenover ons hebben.

Of keizer de juiste man voor Ajax op dit moment is betwijfel ik. Waarom niet gewoon doorpakken met het spel wat ze onder bosz speelde vorig seizoen.
Eindelijk weer een seizoen elke wedstrijd met plezier naar de arena geweest,waar je op voorhand wist dat je een lekkere pot te zien kreeg.
Nu ga ik naar de arena met een totaal ander gevoel.
In het begin stond ik ook niet te juichen toen ik hoorde dat bosz de ex Feyenoorder de nieuwe trainer van ajax werd. Maar nu mis ik die man die Ajax eindelijk weer eens aan het voetballen kreeg na de jaren van Frank de boer en het stugge spel.
Ben niet gerust op dit seizoen. Moet snel wat gaan gebeuren!

Of keizer de juiste man voor Ajax op dit moment is betwijfel ik. Waarom niet gewoon doorpakken met het spel wat ze onder bosz speelde vorig seizoen.
Eindelijk weer een seizoen elke wedstrijd met plezier naar de arena geweest,waar je op voorhand wist dat je een lekkere pot te zien kreeg.
Nu ga ik naar de arena met een totaal ander gevoel.
In het begin stond ik ook niet te juichen toen ik hoorde dat bosz de ex Feyenoorder de nieuwe trainer van ajax werd. Maar nu mis ik die man die Ajax eindelijk weer eens aan het voetballen kreeg na de jaren van Frank de boer en het stugge spel.
Ben niet gerust op dit seizoen. Moet snel wat gaan gebeuren!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren