Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘De Vrij zei tegen mij: ‘We trainen in Nederland niet, we doen niks’’

Laatste update:

Er wordt in Nederland niet hard genoeg getraind, zo concludeert Fred Rutten. De ex-trainer van onder meer FC Twente, Schalke 04, PSV, Vitesse en Feyenoord zegt bij het programma De Tafel van Kees van FOX Sports dat spelers constant zeggen dat er in het buitenland een stuk harder getraind wordt.

“Ik heb met Stefan de Vrij gesproken, toen we op trainingskamp waren met Al-Shabab. Die zei: We trainen in Nederland niet, we doen niks. Davy Klaassen gaat weg en die zegt precies hetzelfde”, zegt Rutten over de trainingsarbeid in de Nederlandse competitie.

“Ik ben als trainer veeleisend. Tegenover mezelf, maar ook tegenover mijn spelers”, vervolgt de oefenmeester zijn verhaal. “Men is heel snel geneigd om in te dutten. Dan krijg je mijn stopwoordje: tevredenheid leidt tot luiheid. Dat is een gegeven wat in de maatschappij leeft, dus ook bij topsporters.”

Ben jij het met Fred Rutten eens?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dit is heel simpel te verklaren. We hebben de jongste selecties van de wereld. Die talentjes kunnen nog lang niet zo hard trainen als de volwassen mannen. Dit is natuurlijk ook een mentaliteitskwestie. Daarnaast is techniek trainen in Nederland alles. Och ja. Toen Vitesse bijna van Lazio won was ook iedereen tevreden, omdat er 2 keer is gescoord in een 433 opstelling met veel balbezit. Als er wat meer types als Kashia instonden, dan hadden ze misschien nog gewonnen ook!

17 september 2017 om 12:10

Inderdaad, de verliezers mentaliteit lijkt ook te zijn overgeslagen naar de supporters. "Hey we hebben wel reclame gemaakt voor het Nederlands voetbal". Kansloos. Zet die jochies nou is ff 4 of 5 keer in de week in een krachthonk. Leer ze hoe ze moeten verdedigen ipv alleen dat balletje rond te tikken.

17 september 2017 om 12:28

Talentjes? welke talenten in godsnaam? Het zijn jonge spelers waar nl clubs mee lopen te gokken. Een hype uit nood geboren vanwege het gebrek aan geld. We hebben al jaren geen geen puur NL talent op veld zien lopen. Bij top3 niet en daaronder loopt tegenwoordig nog minder dan middemaat. Ik heb gister voor de grap zwolle-heracles zitten kijken. Waar gaat dit in godsnaam over? In ED moet je toch op zn minst een bal in juiste richting kunnen aannemen? Of een keeper die bal kan aannemen of meteen wegschieten? Er lopen teveel amateurs die ook nog eens niet hard trainen.

17 september 2017 om 13:57

Spelers tot 23 jaar zijn gewoon "talentjes". Frank heeft het over fysieke belastbaarheid, niet over absolute kwaliteit.

17 september 2017 om 12:46

Ja maar het rustig aan doen is wel typisch Nederlands man. Iedereen kan elke weekend zich klemzuipen en af en toe verboden middelen gebruiken. De maandag kunnen ze prima het werktempo op kantoor aan. In andere landen is er veel meer competitie en moet je alles op alles zetten om de tempo bij te benen. In Nederland heerst er ook een zesjescultuur. Een type als Robben zou met zo een mentaliteit in de klas wellicht een buitenbeentje zijn. Ik zelf blijf altijd 100% geven en dat wordt niet altijd gewaardeerd. Ook omdat je dan de tempo behoorlijk opschroeft en men hier in Nederland is liever lui dan moe. Mentaliteit zoals je ziet bij Kluivert en Robben dat ga je in de toekomst steeds minder zien. De jeugd gaat liever naar festivals of gaat voor het grote geld ipv de beste te worden van de competitie of toernooi. Kijk bijvoorbeeld City en Feyenoord. Bij City zijn ze gewend om elke wedstrijd 110% te geven. Bij Feyenoord zijn ze gewend om met 80% inspanning een wedstrijd te winnen. De intensiteit op de training moet hoger liggen dan in een wedstrijd.

17 september 2017 om 13:06

Mentaliteit en kluivert in 1 zin...
Kluivert die met drank op achter het stuur iemand dood rijdt... kluivert wat een ordinaire zakkenvuller is, geef jij nu als voorbeeld van goede mentaliteit...

Dan snap je het zelf ook niet helemaal..

Robben en van Nistelrooy en van Bommel. Die hebben mentaliteit. Kluivert niet!

17 september 2017 om 14:00

justin loopt er elke wedstrijd de kantjes ervan af wat heeft hij nou bewezen dat hij in een zin genoemd mag worden met robben kwa mentaliteit.typische ajax bril reactie.ze moeten gewoon harder trainen simpel zat en die talentjes kunnen het niet aan?laat je die minder trainen of soms apart van de groep tijdens kracht oefeningen.daarvoor heb je toch specialisten in dienst die weten hoe ze moeten doseren voor jongeren.overal ter wereld word er hard getraind maar in nederland zou het een probleem voor de talenten moeten zijn hou toch op man met die excuses.

als jij 2ton tot 1 miljoen in het jaar verdient dan ben je het naar je supporters toe verplicht om hard te werken en alles te geven.vele supporters die moeten vele dingen laten om een seizoenskaart te kunnen betalen minste wat ze dan mogen verwachten is arbeid.

dat is het probleem in nederland zijn veel ste welvarend en liever lui dan moe.daarom hebben al die spelers een mentaliteit van niks en zijn ze niet bereid voor elkaar te strijden.dat zien we ook elke keer bij het nederlands elftal.kwalitatief wel prima spelers maar mentaliteit van niks.het boeit ze helemaal niets of ze nou winnen of niet geld krijgen ze toch wel.

verliezen op kwaliteit tegen buitenlandse ploegen is niet gek maar als je ook nog eens verliest op mentaliteit dan is er een groot probleem.je zou juist zeggen als nederlandse teams tegen buitenlandse moeten spelen dat ze juist alles uit de kast halen om zichzelf te bewijzen maarja als je traint als een stel lamme dan ben je na 45 min kapot.

17 september 2017 om 14:02

Ik weet niet waar jij werkt maar bij mijn baas kun je het niet flikken om op maandag op halve kracht te werken omdat je nog moe bent van het weekend. Juist in Nederland is ivm de vele flexcontracten (het hoogste percentage in europa) de concurrentie moordend qua werk...

17 september 2017 om 16:05

Onzin. Nederlanders werken Europees gezien niet veel uren, maar de arbeidsproductiviteit is hier heel hoog.

"bovengemiddeld productief
‘dat we met zo weinig gewerkte uren toch goed scoren in Europa, kan alleen doordat we erg productief werken’, zegt hoofdeconoom Peter Hein van Mulligen in een reactie. Cijfers van het Europese statistiekbureau Eurostat bevestigen dat.
Als de gemiddelde arbeidsproductiviteit per gewerkt uur in de 28 EU-landen op gemiddeld 100 wordt gesteld, kwam de eurozone in 2016 uit op 106,9. Met 112,4 zit Nederland daar duidelijk boven. Het EU-gemiddelde voor de arbeidsparticipatie in uren schommelt rond de 56. Er wordt gerekend op basis van een werkweek van veertig uur."
https://fd.nl/economie-politiek/1215841/nederland-...
Waarschijnlijk heb je heel weinig van de wereld gezien, als je denkt dat Nederland een mentaliteit heerst van "rustig aan doen".

18 september 2017 om 08:15

Dan heb jij volgens mij nog nooit in het buitenland gewerkt.... Man, de instelling in andere landen is vaak echt ver te zoeken, Nederlanders zijn juist veel te veel op het werk gericht en vergeten te leven. Wellicht dat het ten opzichte van bijvoorbeeld Aziatische landen tegenvalt, maar voor de rest van de wereld zijn wij juist gruwelijk efficiënt tijdens het werk. Ik werk nu in Polen, sta er van versteld hoe makkelijk het is om er hier bovenuit te steken, eerder hetzelfde in Brazilië meegemaakt. Nee, Nederland is zo lui nog niet hoor

17 september 2017 om 13:16

Leuk verhaal frankverlaat3, alleen had Lazio meer balbezit dan Vitesse.

17 september 2017 om 13:57

Ik vraag mij af welke 23 hebben dit reactie geliked. Wat een onzin. In Frankrijk en Spanje lopen ook genoeg jongens die even oud zijn als in de Eredivisie maar qua fysiek en techniek zijn ze kilometers verder dan hier. Doe niet alsof alleen net 18jarige hier rondlopen. De fysiek van de spelers hier is belachelijk. Alsof ze nog nooit een sportschool van binnen hebben gezien.
En techniek trainen? Oh, please.
In de voetbal wereld moet een speler (bij wijze van spreken) Fysiek sterk zijn als een Afrikaan of technisch begaafd als een zuid Amerikaan. En de spelers in de ED horen bij geen van die groep.

17 september 2017 om 14:19

Mentaliteitskwestie? Dat denk ik niet per se. Je oogst wat je zaait. Als je als trainersgilde een soort zesjescultuur hebt gerealiseerd heb je daar zelf debet aan, dat komt niet alleen door de instelling van onze jeugd. Het is bekend dat de Knvb, anders dan bijvoorbeeld de Spaanse, Duitse en Franse voetbalbond, heel eenzijdig vertrouwt op de eigen voetbalcultuur en totaal geen inspanning doet eens bij anderen in de keuken te kijken. Terwijl Duitse mentaliteit en italiaanse verdedigen bijvoorbeeld welkome toevoegingen zijn voor onze voetballers. En dat gebrek zie je terug in de trainers die worden opgeleid. Er loopt net zo weinig persoonlijkheid en visie rond op dat vlak als tussen de opportune broodvoetballers zelf. Van trainers als Erwin van de Looi, Philip Cocu, John van 't Schip, Fons Groenendijk, de inmiddels gestopte Robert Maaskant, maar ook nobody's als Rene Hake, Jurgen Streppel en Marcel Keizer moet ik serieus van op de pot. Karakterloze slapzakken die uitstraling noch visie hebben. Giovanni van Bronckhorst vind ik van hetzelfde laken een pak. Waarom lukt het niemand van hen spelers, fullprofs behoorlijk verdedigen bij te brengen? Of gewoon eens hun ploeg 90 minuten vechten in te prenten? Als ik PSV zie is het werkelijk om je dood te schamen! Niet vooruit te branden elke zondag en na tijd staat iedereen te vertellen waar het aan lag en hoe het anders moet. Feit is en blijft dat ze gewoon niet beter kunnen en daar zijn de trainers schuldig aan. Voor het eerst ben ik het met Ruud Gullit eens: de Jaap Stams van deze generatie lopen in potentie wel rond, maar ze worden niet gescout. Zou je pakweg een type Tommy Beugelsdijk optrainen, beter maken op zijn sterke punten en hem zo inzetten dat die benut worden dan kun je daar serieus een hele goede mandekker van maken. Levert elke bal in bij een betere teamgenoot, maar zou dan wel 90 minuten in de buurt van een spits blijven. Zo pakken ze het in Italie wel aan in de opleiding, in Nederland loopt nu niemand rond die die concentratie kan opbrengen.

Met als gevolg dat het niveau vd competitie terugzakt waardoor je in Europa nauwelijks mee kan komen. Daarnaast heb je waarschijnlijk ook nog spelers die gauw tevreden zijn zoals Locadia en Janssen, waardoor het betekent dat ze niet de moeite zullen doen om kritisch naar hunzelf te kijken en verbeterpunten te zoeken.

We zitten de laatste tijd te zeiken op Robben omdat hij overkomt als een brompot, maar het is gewoon de keiharde realiteit. Nederlandse voetballers hebben een flutmentaliteit gekregen, de zogenaamde 'een 6 is ook een voldoende'-houding.

Het is duidelijk dat de Nederlandse jongens pas in het buitenland echte mannen worden. Ik hen het idee dat we in Nederland halsstarrig vast blijven houden aan een visie die redelijk achterhaald is. Ook onze speelwijze is zo nu en dan naïef. Het is toch niet zo moeilijk om in Frankrijk te gaan kijken of in Duitsland, waar talent zat zit en die kwalitatief echt goed zijn. En daar een nieuw beleid op te gaan hanteren. Het lijkt wel alsof echt iedereen zijn/haar kop in het zand steekt.

17 september 2017 om 14:04

de visie maakt inprinciepe niet uit mooi aanvallend voetbal te willen spelen.maar als jij minder traint als je concurrenten dan houd je het gewoon niet een hele wedstrijd vol en kun je ook niet zon hoge intensiteit halen en dat is wel een probleem.
als ze nou elke dag uur langer op het veld stonden en tactisch en technisch nog beter geschoold worden dan heb je dit probleem niet.technisch zijn de spelers van nu ook gewoon stuk minder als 15 jaar geleden en fysiek zijn we al jaren een drama in de eredivisie.komt ook omdat helemaal niks toegestaan is dus je haalt weinig voordeel uit meer fysieke arbeid want scheidrechters zijn toch stel natte kersen.

In de zin van niet hard genoeg trainen hoort ook het kracht gedeelte bij mag ik hopen. In Nederland vind ik namelijk dat dat nogal ontbreekt. Wij missen namelijk hier in Nederland spelers die dat hebben vind ik en ook bij het Nederlands Elftal ontbreekt dat.

Nederland loopt nog steeds mijlenver achter op landen als Spanje, Engeland en Duitsland als het gaat om trainingsintensiteit, maar ook krachttraining. Ik weet nog hoe Sneijder na een jaar Real Madrid opeens een paar kilo spiermassa erbij had. Of vergelijk de Huntelaar bij Ajax eens met zijn fysiek na een paar jaar buitenland. En dat waren geen jongens die lichamelijk nog niet volwassen waren, beide 23 of ouder toen ze vertrokken.

In het moderne voetbal is het belangrijk dat je je atletisch vermogen ontwikkelt en niet alleen op het veld met een bal aan het trainen bent. Duelkracht, sprongkracht, sprintkracht, maar ook sterke spieren, pezen en botten die tegen een stootje kunnen. Ontzettend belangrijk. Dat lijkt men in Nederland nog niet helemaal te begrijpen. Gevolg is dat we altijd met heel veel ontzag praten over andere landen waar de competities 'fysiek sterk' zijn. Alsof je niet zowel sterk als technisch vaardig kunt zijn, en alsof de Eredivisie gedoemd is een competitie te zijn van jochies die het van tactisch vernuft en een goede techniek moeten hebben. Onzin.

Een voetballer is vandaag de dag een topatleet die zowel technisch als fysiek het maximale eruit moet proberen te halen. Nederland zou Nederland niet zijn zonder een nadruk op het voetballende aspect, maar feit is dat er nog veel winst valt te behalen op het gebied van individuele krachttraining.

17 september 2017 om 13:07

Ik ben het eigenlijk helemaal eens met jouw betoog, maar het gebrek aan al die factoren in Nederland hebben toch ook grotendeels te maken met de huidige generatie voetballers. Ze zijn veel te verwend en groeien hier op in een relatief erg rijk land. Als ze eenmaal 20 zijn, hebben ze al wekelijks een basisplaats en een maandloon waar een gemiddelde Nederlander zo'n 6 maanden voor moet werken.

Deze generatie voetballers weten niet wat hard werken is, omdat het tot nog toe niet nodig is. Vaak als ze dan een transfer naar het buitenland 'verdienen', leren ze pas echt dat ze er niet meer mee weg komen. Vaak is het dan al te laat en dan heb je weer een speler die lang niet alles uit het lichaam en het talent haalt.

17 september 2017 om 13:32

Dat is in omringende landen toch ook zo + een veel hoger loon.

17 september 2017 om 13:58

Maar die landen zijn veel groter en hebben dus ook meer kans op grote talenten. Verder heeft het ook een beetje met de mentaliteit van een voetballand te maken. Wij geloven nog steeds heilig in de oude school, terwijl dat niet meer werkt. Als je als bond niet op tijd reageert, creeer je een slechte basis voor talenten waardoor het algemene niveau niet genoeg stijgt of wellicht zelfs daalt.

Als een speler tegenwoordig 3 goede wedstrijden speelt, is het ineens een toptalent hier in Nederland. Dat helpt natuurlijk niet mee als zo'n speler al geen extra meters loopt. We zijn niet meer zo kritisch als eerder en dat moet wel nu (bijna) elke club het moet hebben van de jeugdopleiding.

17 september 2017 om 18:06

Lukaku had bij Anderlecht duidelijk al goede genen, maar nu bij man utd is hij echt een beer geworden

Dat we minder hard trainen dan dat ze in het buitenland doen is nu opeens een probleem omdat het Nederlands voetbal op dit moment niks meer voorstelt.

Mijn inziens ligt het probleem puur omdat we ons juist teveel focussen op kracht en minder op techniek. Als ik kijk naar het nederlands elftal en de clubs in de eredivisie mis ik toch veelal de creatieve spelers. Waar die er vroeger aan overvloed waren kiezen we nu voor spelers op het middenveld die totaal geen risico nemen en vooral hard kunnen rennen. Clasie, strootman, Vilhena, Toornstra etc. Wordt tijd dat we weer gaan voetballen.

17 september 2017 om 13:01

Grappig ik heb juist het idee dat het voetballend vermogen vaak wel prima is in Nederland. Er word ook altijd vanaf dr jeugd aan aangeleerd om een voetballende oplossing te zoeken. Als je de jeugdspelers van Engeland Duitsland of Frankrijk ziet, staan er vaak al enorme kerels. De mannen van oranje lijken vaak echt jochies. Van de week viel mij het ook op bij de vrij. Dat is ook echt ren beest geworden in Italië

17 september 2017 om 13:06

Vroeger wel, nu niet meer. Welke Nederlandse speler gaat nog eens lekker zijn man voorbij . De techniek is echt dramatisch slecht. Elke Nederlandse speler moet se
Bal bij aanname nog 2 keer goedleggen terwijl dat bij de Fransen , Duitsers , Spanjaarden allemaal in een keer gaat. Het is allemaal creatiefloos tikkie breed , niks geen voetbal meer.

17 september 2017 om 14:15

Voetballend vermogen vaak prima? Bedoel je +10 jaar geleden? Kom op zelfs bij Oranje hebben wij alleen een speler die zijn directe tegenstanders .makkelijk voorbij gaat: Robben. De rest tikt alleen maar rond.

Dat valt ook wel te zien in Europees verband. Hoe vaak gebeurt het wel niet dat spelers in Nederland kramp krijgen tijdens Europese duels en kijk bijvoorbeeld naar Oranje, waar een groot deel fysiek niet sterk en krachtig genoeg is om aan te haken.

We moeten juist weer meer focus op creativiteit en techniek leggen! Dat was altijd de kracht van oranje maar tegenwoordig hebben we geen speler meer die een mannentjw voorbijgaat en alle aannames zijn te langzaam. Dat viel me nog veel meer op tegen de Fransen dan het verschil in fysieke kracht. Die Fransen namen een balletje zo makkelijk aan, kijken al voor en tijdens de aanname om zich heen en het is snel tik tak weet verder. Vergelijk dat eens met een strootman , een Janssen ...iedere bal moet eerst nog 3 keer worden aangeraakt, gezicht naar de grond. Of het inspelen van een Hoedt. Het eindeloze risicoloze breedgetik van Wijnaldum en strootman. Ook op kracht kunnen we bijspijkeren, maar laten we stoppen met onze pupillen vol te proppen met
Opdrachten en teambelang. Ging laatst naar mijn neefje kijken en die had een supertalent in zijn team en die werd gewoon verboden door zijn coach om te pingelen . Waanzin. Laten we gewoon weer gaan voetballen en genieten . Als we gaan proberen de Duitsers en zo te verslaan met
Robotvoetbal dan weten we zeker dat we dat van ze verliezen. We hadden in creativiteit en techniek een goed wapen maar nu is alles "risicoloos tikkie breed anders wordt de coach boos"

17 september 2017 om 14:08

probleem is juist dat er tegenwoordig alleen maar naar techniek en tactisch word getraind maar voetbal is aan het evalueren over de jaren en fysieke aspect word gewoon steeds belangrijker.alleen het trainen van techniek doen we ook helemaal niet meer op de juiste manier en alle specialisten word afgeleerd om hun kunsten te vertonen.hierdoor leiden we alleen maar 13 in dozijn voetballers op en geen echte parels meer. redelijk goed in alles maar blinken nergens in uit.

je moet gewoon ook meer fysiek gaan trainen en langer want kan toch niet zo zijn dat elke speler die naar het buitenland vertrekt zegt dat we in nederland trainen als een stel lamme?dan is er toch iets goed mis.tegen frankrijk zie je die kurzawa en kante 90 minuten lang rennen en dan zie je bij ons strootman en consorten een beetje rond sjokken waanzin.tijd voor een duitse trainer voor de groep die de juiste mentaliteit er wel in weet te slijpen voor topvoetbal anno 2018

17 september 2017 om 14:42

Ja ook fysiek kan beter. Maar wat veel erger was was het verschil in techniek. Nederland heeft het nooit moeten hebben van fysieke kracht wn daar gaan we het ook nooit mee winnen. Maar Nederland had altijd wel een paar spelers die met individuele klasse een wedstrijd kunnen beslissen. Verdedigend zie ik het wel goed in voor oranje de komende 5 tot 10 jaar. De vrij, van dijk, karsdorp, hoedt, Janmaat, tete en daarachter al weet talenten ala
Kongolo, de ligt etc. Aanvallend is het echter een grote eenheidsworst en talenten in de aanval
Dienen zich ook nog niet Aan. Fysiek moet ook beter maar
Veel belangrijker is dat we de achterstand op techniek inhalen en ook weer ruimte gaan geven aan creativiteit.

17 september 2017 om 15:00

nederland heeft gemiddeld de langste mensen van de wereld.hoezo kunnen we het fysiek dan niet opboksen tegen andere landen.altijd maar excuses maken het is toch ongelovelijk dat een hendrix bij psv en veltman bij ajax bijvoorbeeld al jaren in het eerste spelen en nog steeds van die graspriestjes zijn.ik kan daar met mijn hoofd niet bij volwassen kerels met het fysiek van een jeugdspeler en dat moet zogenaamd bij de top van nederland horen.

Ik zie Rutten graag weer in Nederland aan het werk gaan. Oranje lijkt me ook wel wat voor hem. Deze trainer wordt zeer onderschat terwijl hij weet hoe je met talent moet omgaan. Maar ja omdat ie een beetje slist wordt hij niet serieus genomen. Wij Nederlanders zijn zo kortzichtig.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren