Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Luxemburg stunt tegen Frankrijk; België plaatst zich voor WK

Laatste update:

De nationale ploeg van Luxemburg heeft voor een stunt van jewelste gezorgd door Frankrijk op 0-0 te houden. De Rode Leeuwen waren zelfs nog dicht bij de overwinning toen Gerson Rodrigues van Telstar de paal raakte. België won tegelijkertijd met 1-2 van Griekenland en verzekerde zich daarmee van een plaatsbewijs voor het WK in Rusland.

Frankrijk - Luxemburg 0-0
Frankrijk begon met een van zijn sterkste opstellingen, maar wonderwel bleef het bij rust bij een doelpuntloos gelijkspel. Les Bleus waren uiteraard sterker en losten 21 doelpogingen, maar Jonathan Joubert hield zijn doel schoon. Antoine Griezmann was het dichtst bij een treffer toen Joubert diens keiharde vrije trap tegen de lat tikte. Ook Kylian Mbappé kreeg een goede mogelijkheid, maar de topaankoop van Paris Saint-Germain faalde in de afwerking. In de tweede helft slaagde Frankrijk er opnieuw niet in om Luxemburg op achterstand te zetten.

BIZAR! ???? Luxemburg speelt gelijk tegen Équipe de France de Football en is zelfs nog dicht bij de zege, maar Gerson van Telstar (!) schiet tegen de paal!

Geplaatst door voetbalzone op zondag 3 september 2017

Bondscoach Didier Deschamps greep daarom na een uur in en haalde Mbappé en Olivier Giroud naar de kant ten faveure van Alexandre Lacazette en Kingsley Coman. De eerste serieuze kans was voor Djibril Sidibé, wiens kopbal werd gekeerd door Joubert. Hierna kwam Frankrijk niet verder meer dan een kans voor Layvin Kurzawa en men mocht nog van geluk spreken dat het bij 0-0 bleef, want Rodrigues schoot twaalf minuten voor tijd na een indrukwekkende sprint tegen de verste paal van doelman Hugo Lloris.

Griekenland - België 1-2
België had in de eerste helft zestig procent balbezit, maar mocht van geluk spreken dat men geen doelpunt hoefde te incasseren. De Grieken counterden vier keer erg gevaarlijk; zo moest Thibaut Courtois zich strekken om een harde knal van Konstantinos Stafylidis tegen de dwarsligger te tikken. België stelde daar een schot van Jan Vertonghen tegenover, maar kon niet imponeren en Roberto Martínez wist dan ook dat het in de tweede helft beter moest, maar in de eerste 25 minuten lag het tempo veel te laag om gevaarlijk te kunnen worden. Na zeventig minuten was het plots raak: Vertonghen opende de score met een knal in de korte hoek. Zeca maakte er met een volley 1-1 van, maar een kopbal van Romelu Lukaku leverde België toch nog de overwinning op in Griekenland.

BOTS!?? Pepe is normaal gesproken de dader, maar deze keer is hij het slachtoffer. Danny Makkelie trekt de donkerrode kaart!

Geplaatst door voetbalzone op zondag 3 september 2017

Hongarije - Portugal 0-1
Hongarije had nog een klein kansje op de tweede plaats in Groep B, maar dan moest het winnen van Portugal. Dat bleek een onmogelijke opgave. De Hongaren kwamen na een half uur spelen met tien man te staan na een rode kaart van Tamás Priskin. De aanvaller plantte zijn elleboog vol in het gelaat van Pepe. Scheidsrechter Danny Makkelie gaf de terechte rode kaart. Vlak na rust haalden de bezoekers voordeel uit de man-meer-situatie. Op aangeven van Cristiano Ronaldo kopte André Silva van dichtbij raak: 0-1. Ondanks het veldoverwicht en meerdere kansen, wist de regerend Europees kampioen de score niet verder uit te breiden. Portugal is zeker van de play-offs, maar strijd nog met Zwitserland, de huidige koploper, om de eerste plaats in de poule. Op 10 oktober staan de nummers een en twee tegenover elkaar in Portugal.

Een terecht gelijkspel?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Werkelijk waar bizar dit! 1 miljard aan spelers op het veld bij frankrijk en 0-0 spelen tegen Luxemburg

3 september 2017 om 22:42

Inderdaad! Het is ook goednieuws dat Frankrijk het vandaag moeilijk had tegen Luxemburg!! Dit betekent dat Zweden niet met dikke cijfers zal winnen!! Hopelijk speelt Luxemburg ook zo tegen Zweden en dan kan NL flink op doelsaldo inlopen door dik te winnen van Wit Rusland. Nederland moet minimaal 4 doelpunten inlopen op Zweden, wil het niet afhankelijk zijn van doelsaldo als het wint van Zweden! Ik zie het zomaar gebeuren, aangezien Zweden niet dik zal winnen van Luxemburg en Nederland dat hopelijk wel zal doen tegen Wit Rusland.

3 september 2017 om 22:44

Laten we het AUB hopen!

3 september 2017 om 22:46

Ho ho. Niet zo snel. Dit betekent helemaal niet dat Zweden niet met dikke cijfers van Luxemburg zal winnen. Als het allemaal zo voorspelbaar was had Frankrijk natuurlijk niet gelijk gespeeld tegen Luxemburg. Het geeft wel wat hoop, maar niet meer dan dat.

3 september 2017 om 22:46

Als Luxemburg een zelfde resultaat haalt, dus een gelijkspel tegen Zweden, dan hoeft Oranje alleen maar hun eigen wedstrijden te winnen zonder te letten op doelsaldo. Dat is wel iets prettiger voetballen.

3 september 2017 om 22:47

Er is ook nog niemand geweest deze kwalificatie die met echt grote cijfers van luxemburg won. Wij hadden met 5-0 de grootste uitslag. Voor de rest heeft iedereen met minimale cijfers van luxemburg gewonnen of zelfs gelijk tegen ze gespeeld.

3 september 2017 om 22:47

Er is ook nog niemand geweest deze kwalificatie die met echt grote cijfers van luxemburg won. Wij hadden met 5-0 de grootste uitslag. Voor de rest heeft iedereen met minimale cijfers van luxemburg gewonnen of zelfs gelijk tegen ze gespeeld.

3 september 2017 om 23:00

@Zermattperson

Ik zie nu dat Wit-Rusland laatste staat. Wordt het resultaat tegen de laatste plaats weggehaald? Dan zou Nederland wel in het voordeel zijn omdat Zweden twee keer met 4-0 heeft gewonnen van Wit-Rusland

3 september 2017 om 23:07

@Koekoek, dat resultaat wordt alleen weggehaald in strijd om de beste nummers 2, niet de strijd tussen Zweden en Nederland om plek 2.

3 september 2017 om 23:07

Dat gaat alleen over de beste nummers 2. Mocht Oranje Zweden kloppen en Wit rusland eindigt laatste kunnen de Zweden wel eens flink de pineut zijn

3 september 2017 om 23:19

Nederland gaat gewoon door en wint met minstens 3-0 van Zweden!

4 september 2017 om 00:13

Wel leuk toch dat alles nog open ligt. Zelfs Bulgarije kan op papier nog 1e worden. Nl elftal moet daarom gaan zorgen dat ze tegen wit Russen als de bliksem gaan scoren. Veel doelpunten zijn nodig het verschil met Zweden moet teruggebracht worden naar min 1 in het nadeel voor Nl aangezien je toch moet winnen.

4 september 2017 om 01:15

Als Nederland ultra aanvallend gaat spelen met een aanval robben - dost - Huntelaar - Depay (of elia) zie ik ze er best 4 of 5 inprikken

4 september 2017 om 05:13

Tegen Frankrijk (dure team) ben je natuurlijk extra gemotiveerd dan tegen Zweden.

4 september 2017 om 06:32

Als half Zweed vind ik het ook wel zo dat we met z'n alle, inclusief Frankrijk het ook wel weer getroffen hebben. Als je alle andere groepen ziet van B tot I dan is het ook wel weer zo dat Nederland en Zweden aan elkaar gewaagd zijn en dat Frankrijk onze ondergang is.

Die belgen bijvoorbeeld kwalificeren zichzelf in een groep met Bosnië, Griekenland als sterkste tegenstanders en in groep G is het Spanje en Italie. De rest bestaat uit Albanie, Israel etc. in groep F zit toch alleen Engeland, en in groep E zit helemaal niemand waar je u tegen zegt (polen, Denemarken etc.) overigens is D precies hetzelfde, daar maakt Servië de dienst uit maar een kopstuk ontbreekt. (leuk voor Servie trouwens). Die Duitsers in groep C en Zwitsers en Portugese in B hebben ook niks te vrezen.

Kom je bij A, dan heb je uiteraard de poule des doods. Die normaal Frankrijk altijd ontloopt tot de een miljarden generatie hebben en dan pakken ze hem. Al met al kunnen we beide de koppen stoten maar het is gewoon niet een gelukkige loting geweest voor beide.

4 september 2017 om 08:30

Dit is gewoon een incident hoe schandalig het ook is, Zweden gaat gewoon winnen van Luxemburg.

4 september 2017 om 12:36

Volgens mij is iedereen ook vergeten dat Belarus - Frankrijk 0-0 werd. Verder speelde Belarus 1-1 tegen Luxemburg en wonnen ze 2-1 van Bulgarije. Tegen Zweden nu dan 0-4 verloren maar het gaat daar echt geen makkie worden voor Nederland om veel te scoren. Bovendien zal het resultaat voor de beste nummers 2 ook niet meer gelden wanneer Belarus laatste wordt.

4 september 2017 om 13:59

@elmatador,
Gelukkig heeft Nederland wel met dikke cijfers gewonnen van Luxemburg, dus als Wit Rusland laatste wordt, dan tellen de resultaten van Luxemburg weer mee

3 september 2017 om 22:50

Voor wie Frankrijk vaker kijkt is dit wel niet zo'n grote verrassing hoor. Frankrijk heeft op papier natuurlijk geweldige spelers, ze missen echter mentale hardheid waardoor ze regelmatig uitglijders maken. Uit bij Zweden was ook al zo'n uitglijder, gewoon veel beter zijn en dan de tegenstander onderschatten. Er is geen echte leider op het veld of langs de lijn (laten we eerlijk zijn de huidige coach is dat zeker niet), en dat missen ze om consistent te presteren.

Belgie kampt met hetzelfde probleem.

3 september 2017 om 22:57

Eindelijk, snap nog steeds niet waarom mensen Frankrijk goed vinden, vond ze tegen Nederland ook matig. Nederland was alleen 10000x zo slecht. Frankrijk was echt niet bijzonder. Sowieso ben ik nooit onder de indruk van nationale elftallen, behalve Duitsland. Die laten 10 jaar al consistent voetbal zien, vaker dan Spanje bv.

3 september 2017 om 22:59

Inderdaad. Dat missen ze ten opzichte van Spanje en Duitsland.

3 september 2017 om 23:30

Klopt, maar nu alweer herpakt. Je ziet nu dat ze alles weer winnen, 3-0 tegen Italie bijvoorbeeld. Je weet van Spanje dat ze altijd Barca speelstijl hanteren of proberen. Bij Spanje hoef je maar paar spelers te veranderen en je hebt alweer een sterke selectie die prachtig voetballen. Xabi Alonso is vervangen, Xavi is ook vervangen. Je hebt nu Isco in bloedvorm, de beste middenvelder momenteel ter wereld in mijn ogen, speelde goddelijk tegen Italie. Daarnaast Asensio als talent en Morata als spits. Verdediging bestaat uit Madrid en Barcelona sterren. Terwijl je met Iniesta en Busquets middenvelders hebt die elkaar door en door kennen. Spanje en Duitsland zijn een stap te ver voor de meeste elftallen momenteel. Duitsland is onwijs sterk 29 doelpunten voor en 2 tegen met 21 punten in 7 (!) wedstrijden. Zie je het verschil met Frankrijk? Die hebben 15 voor 5 tegen en 17 punten in 8 wedstrijden. De poule maakt geen zak uit, Frankrijk zit in net zo'n slechte poule (wellicht slechter) als je naar de vorm kijkt van alle landen.

4 september 2017 om 05:15

Zei ik al, veel mensen nemen de spelers uit BPL serieus, groot sterk fysiek. Leuk allenaal naar ze missen wel tactisch en slimheid.

Bijvoorbeeld Erik Pieters willen ze linksback zien, hij heeft daar ook gespeeld vaak met weinig succes. Pieters is sterk maar gebrek aan tactisch en slimheid.

Tete bijvoorbeeld gisteren, ik zag hem hier en daar vaak niet goed positioneren, vooral wanneer er de bal niet in zijn buurt is...

Ik wil niet de voor de hand liggende comment plaatsen, maar het is toch een schande dat Nederland met 4-0 afgaat terwijl Luxemburg hier gewoon een felbevochten punt haalt.

3 september 2017 om 22:45

Als oranje gewoon 5-4-1 speelt is de kans groter dat 0-0 wordt ipv vasthouden aan de Hollandse school die sinds 1978 niet meer werkt

3 september 2017 om 22:58

1978? Het werkte prima 1988 dacht ik zo, bovendien 2010 prima gespeeld.

3 september 2017 om 23:02

In 1988 speelden we eigenlijk best defensief in een 4-4-2 opstelling.

3 september 2017 om 23:49

5-4-1 is niet het enige alternatief voor de hollandse school hoor. Mourinho parkeert de bus ook gewoon met een 4-2-3-1. Probleem is dat we niet genoeg fysieke, defensieve middenvelders hebben.

4 september 2017 om 00:31

Met fosu mensa en riedewald krijgen we dat fysieke blok wel. Misschien zijn die nu nog niet goed genoeg maar dat komt wel. Daar achter drie sterke centrale verdedigers. Met de vrij van dijk en blind. Dan aanvallende backs met willems links en karsdorp rechts. Promes klaassen en depay zien maar hoe ze het voorin oplossen. Voorlopig ff geen janssen. 3-4-3 ombuigen tot het nieuwe Hollandse systeem. Oke het duurt nog 3 a 4 jaar voordat fosu en riedewald goed genoeg zijn. Tot die tijd word het niks.

Wat wel mooi is dat je alle posities dubbel bezet hebt tegen die tijd.

Bruma de ligt hoedt
Ayoub bazoer vilhena sinkgraven
Ramselaar janssen bergwijn.

4 september 2017 om 01:20

Nee joh ralphashman!!! Alle goede resultaten zijn behaald toen we afstapten van dat idiote 4-3-3. In 88 met 4-4-2, in 2010 met 4-2-3-1 en in 2014 met 5-3-2. Met een dergelijk systeem hadden we
Het ook Frankrijk lastig kunnen makken

3 september 2017 om 22:48

Misschien moeten we concluderen dat Luxemburg ook beter is dan het Nederlandse elftal en wel weet hoe je Frankrijk kan bestrijden.

3 september 2017 om 22:48

Begrijpelijk dat Frankrijk hier punten verspeelt. Zij hebben zich donderdag natuurlijk helemaal leeg geknokt tegen het grote Oranje...

3 september 2017 om 22:49

Onzin. Luxemburg reageerde na de wedstrijd alsof ze het wk gewonnen hadden. Schitterend! Het was echt iets bijzonders. Waarschijnlijk ook onderschatting van de Fransen

3 september 2017 om 23:45

Ja je moet niet vergeten dat ze na deze wedstrijd voor hun club spelen. Als je slim bent, dan verdedig je met 9 man en speel je heel agressief zodat ze bang worden om geblesseerd te raken. Dat is vaak de manier om een groot land van een winst af te houden.

Haha, dit is toch prachtig! Luxemburg(4-5-1) weet wel hoe je dat varkentje wast en wij komen daar doodleuk met 4-3-3 aanzetten alsof we ook maar serieus kans hadden om met de Hollandse school resultaat te halen.

Louis van Gaal was niet zo naïef. Dat elftal van toen was misschien nog 2 klassen beter als dat we nu hebben(sneijder, Rvp, Robben nog op niveau), maar hij wist dat je alleen met een 5-3-2 (of 3-5-2, is maar hoe je het wilt noemen) formatie vuist kan maken tegen betere landen.

Hiddink(in mindere mate), Blind en nu Advocaat zijn met hun aanpak kinderlijk naïef geweest. Kost ons nu wel mooi weer een eindtoernooi.

3 september 2017 om 22:43

Zwaar mee eens. Tijd voor realistische voetbal. Zoek een tactiek die bij het materiaal past en pas aan per wedstrijd.

3 september 2017 om 22:54

Hoeft niet, Nederland kan winnen van Zweden met 3-0. Het is niet onmogelijk, Zweden speelt uit en reist af. In drie dagen twee wedstrijden afwerken is overigens achterlijk, maar goed. Nederland kan gewoon doorgaan, hebben het meer in de hand dan Zweden, lol.

3 september 2017 om 23:51

Als je een beetje tactisch inzicht zou hebben zou je weten dat het nederlands elftal gewoon 4-2-3-1 speelt. Zoals Mourinho altijd speelt bijvoorbeeld, niets hollands aan.

4 september 2017 om 01:22

Nederland speelde echt ontzettend 4-3-3 tegen Frankrijk

4 september 2017 om 07:58

Neehoor, Wijnaldum en Strootman vormden het 'defensieve' blok, en sneijder stond een stuk naar voren. De opstelling was tijdens de wedstrijd niet heel duidelijk te zien want we werden van het kastje naar de muur gestuurd.

Regerend Europees kampioen Frankrijk?

3 september 2017 om 22:44

Ja haha, Eder denkt er anders over.

Wat een geweldig resultaat voor Luxemburg! Dat had toch niemand verwacht, maar met hard werken en een flinke portie geluk hebben ze het toch klaargespeeld! Maar goed over geluk gesproken, het had zelfs nog zomaar 0-1 kunnen eindigen... Zo zie je maar elk land heeft wel eens zijn off-day. Hopelijk beleeft Zweden die van hun tegen Oranje

3 september 2017 om 22:44

Ik heb liever dat Zweden een offday tegen Luxemburg heeft en daar gelijkspelen of verliezen. En Nederland zou Zweden op eigen kracht moeten kunnen pakken want dan hebben we niet 5 goals ofzo meer nodig.

Nederland wordt vernederd met 4-0 tegen Frankrijk, Luxemburg speelt 0-0 gelijk, Luxemburg Nederland

Als Luxemburg dit nou ook ff flikt tegen Zweden..

?

Dat is het enige wat ik te melden heb op Frankrijk - Luxemburg

Gefeliciteerd Belgen onder ons hier, prachtige prestatie om je zo snel te plaatsen. En dik verdiend.

3 september 2017 om 22:52

Luxemburg verdiende te winnen.

LMAO REGEREND EUROPEES KAMPIOEN????

LMAO REGEREND EUROPEES KAMPIOEN????

Als Luxemburg dit nou ook ff flikt tegen Zweden..

Nu even t zelfde doen tegen Zweden..

waar speelt die keeper van Luxemburg?? die vent kan aardig keepen moet ik zeggen.

4 september 2017 om 01:20

Volgens mij speelt hij nog steeds voor de Luxemburgse kampioen F91 Dudelange.

Dit moet de Nederlander moed geven. Luxemburg ijzersterk verdedigd vandaag. Hier gaat Zweden echt niet zo makkelijk overheen walsen zoals de meesten denken.

3 september 2017 om 22:56

Ik denk zelf een incidentiel succes van Luxemburg, Zweden zal er overheen walsen vermoed ik zo. Nederland moet tegen de Wit-Russen knallen, anders wordt die laatste wedstrijd tegen de Zweden een formaliteit. Dit Nederlands elftal gaat echt niet met 3 doelpunten verschil winnen van Zweden. Ik heb er in iedergeval een hard hoofd in.

3 september 2017 om 23:08

Ik zou Huntelaar erbij pakken voor die wedstrijd. En dan gewoon in de basis. Huntelaar en Sneijder hebben Zweden in de Arena al eens met 4-1 geklopt. Robben deed toen niet eens mee. Löw pakte Gomez en Klose ook gewoon op latereleeftijd er weer bij. Niet te snel afschrijven Huntelaar.

4 september 2017 om 12:41

Belarus - Frankrijk 0-0. Waarom zou Nederland wel over Belarus heen walsen ?
Ik denk dat het grote verschil is dat een Frankrijk met al hun sterspelers wel de tegenstander onderschatten en Zweden bijvoorbeeld niet.

Eigenlijk onvoorstelbaar, die Fransen horen met dit materiaal na 8 wedstrijden op 24 punten te staan.
Net zoals het Nederlands elftal een paar jaar geleden.

Hmmmmpfffff, prsfst!!!!! Waaaaat!!!!
En hier hebben wij kansloos van verloren? Zijn we dan zo slecht in het verdedigen? Het is een retorische vraag. Man, man, nu staan we nog meer voor lul in Europa.

3 september 2017 om 23:38

Eerder Frankrijk. Verder moeten we ook niet te veel naar dit resultaat kijken. Donderdag heeft Frankrijk geweldig gespeeld, vandaag erg slecht. Met zo'n wedstrijd als donderdag was Luxemburg ook volledig kansloos geweest.

België heeft niks te zoeken op het Wk.
Ons spel trok andermaal op niks.
Weer met hoge verwachtingen naar een groot tornooi en kansloos onderuit in de kwartfinale, zie je zo aankomen.

3 september 2017 om 22:46

Ik zie ze er liever uitgaan in de kwartfinale dan in de groepsfase. Hebben we veel te vaak meegemaakt

3 september 2017 om 22:47

Kwalificatie bedoel ik dan he

Zo, en ik dacht dat Portugal het ek had gewonnen en niet Frankrijk. Misschien moet ik het toch iets intensiever volgen dat voetbal...

Goed dat we ons geplaatst hebben maar op wat voor een manier. Lieve hemel, als je nog niet goed kunt spelen tegen Griekenland dan kun je beter thuis blijven van het wk hoor

edit: trouwens jammer dat er niet meer aandacht wordt besteed aan wedstrijden van Belgie. Het is natuurlijk een Nederlandse voetbalsite, maar gezien het hoge aantal Belgische leden misschien geen slecht idee? Niet zo uitgebreid als Oranje, dat spreekt voor zich. Maar misschien iets meer dan het minimale, wat andere landen hier ook krijgen

4 september 2017 om 00:12

Heheh, wat vleugjes jaloezie en moeilijke gewenning dat we ineens zo ver op jullie achter lopen zie je overal wel een beetje. Maarehm... 'als je niet goed kunt spelen tegen Griekenland kun je net zo goed thuisblijven'... op een site waar men zweet bij wedstrijden tegen Luxemburg en Ijsland, en afhankelijk is van resultaten tussen Zweden en Bulgarije.. dat helpt je zaak niet echt mee Maar van harte, hoop dat Martinez het tactisch wel wat verder schopt dan Wilmots.

Huh, het resultaat tegen de nummer laatst vervalt toch? Dus de 4-0 van Zweden vandaag telt dan toch niet meer als het zo blijft?

3 september 2017 om 22:48

Die telt sowieso mee. Het gaat bij het bepalen van de eindstand in de poule om alle uitslagen. Pas bij het bepalen van de slechtste nummer 2 worden de resultaten tegen de nummer 6 (in de poules met zes teams) weggestreept.

3 september 2017 om 22:51

Thanks voor de uitleg

Proficiat Luxemburg. Ze hebben echt als 1 man gevochten om de nul te behouden. Frankrijk had miljoen kansen. Ik heb ook sterk het gevoel dat de fransen soms met een te arrogante opstelling het veld op komt tegen de mindere teams. Heel gped wat Lux hier heeft gepresteerd. Verder nog een mooie kans op de paal van die jongen met dreadlocks bij lux. Bij het eindsignaal zag je ze ook echt als een team, wat voor hun, de overwinning vierde

Hopelijk kunnen de Luxemburgers dit meenemen naar hun wedstrijd tegen Zweden. Ik schat onze kansen op de play-offs op ongeveer 5%, dus alles moet meezitten.

Wat een stunt van Luxemburg zeg. Ze gingen er bijna vandoor met de overwinning. Die Rodriques was zo slecht niet haha!

Ook echt genoten van Sierd de Vos, heerlijk commentaar.

3 september 2017 om 22:55

Haha inderdaad, ik heb smakelijk gelachen om "Advocaat gooit nu een pot pindakaas door de tv" hahaha

Tegen wie moeten Zweden en Frankrijk nog?

4 september 2017 om 00:49

Was ideaal als zweden nog tegen frankrijk moest

4 september 2017 om 09:22

Zweden heeft gewonnen van Frankrijk, dus hoezo ideaal 😉

Belgie speelt een slaapverwekkende en inspiratieloze pot. Debruyne, Mertens, Fellaini, Carrasco, Dembele ... allemaal niet goed vandaag. Het was net alsof Wilmots terug was. Nee, met deze ploeg en instelling gaan we geen potten breken op het Wk.
Maar het zal wel heten dat we 'veel geleerd' hebben na vandaag. En dat we Griekenland die al twee jaar ingeslagen was, opzij gezet hebben. Iedereen content, terwijl de gebreken kristalhelder zijn.

3 september 2017 om 23:12

Dat was juist iets wat nu wel opviel: Vertonghen, Meunier, Courtois, ze waren het er allemaal over eens dat ze een slechte pot hadden gespeeld. Meunier was zelfs behoorlijk hard over zijn eigen prestatie.

De klik van "we mogen al blij zijn dat we er bij zijn" lijkt wel gemaakt.

Maar goed: het is duidelijk dat als Hazard er niet bij is er nog wel wat werk is aan de 3-4-2-1/3-4-3

3 september 2017 om 23:35

Het lijkt me ook duidelijk dat Radja in dit soort wedstrijden altijd in de basis moet staan. Laat Witsel, Dembele en Fellaini maar op de bank of thuis voor de buis.
Radja heeft diepgang, een goed schot uit de tweede lijn en bij mijn weten altijd 100 procent inzet. Dat kan je van die andere drie niet zeggen.

4 september 2017 om 10:28

Deze match toonde gewoon aan waarom Witsel altijd in de basis staat. Zet daar Naingolan en De Bruyne naast en je hebt een wereldmiddenveld.

Lekker dan, deze stunt komt 1 wedstrijd te vroeg. Gaan ze tegen Zweden nooit herhalen. Statistisch onmogelijk. En de Zweden zien nu nog kans op de groepswinst, want Frankrijk moet naar Bulgarije die thuis goed presteren. Zo'n scenario zou natuurlijk wel een giller van jewelste zijn.

En ze kwamen ook goed weg, die Fransen! Ik heb het niet over de kans van Rodrigues want Frankrijk had veel meer kansen. Maar ze worden een doelpunt ontnomen. Rodrigue stond helemaal niet buitenspel.

Ik wil België en haar fans feliciteren met het kwalificeren voor t WK. Wij hebben hard gevochten voor resultaat, maar helaas het mocht niet baten. Overigens vond ik die doelpunt van Vertonghen echt een heerlijke om te zien, hij had de tijd en haalde lekker uit (wel minder voor ons natuurlijk).

Ik hoop dat België zijn plicht doet tegen Bosnië, dat zou ze erg sieren. Wij moeten zelf in iedergeval winnen van Gibraltar (Thuis) en van Cyprus (Uit) , we hebben ons zelf echt in de vingers gesneden door die gelijkspel tegen Estland. Vanavond had er ook minimaal een puntje in kunnen zitten.. Helaas..

Frankrijk Luxemburg heb ik niet kunnen kijken ivm Griekenland, maar wat is daar gebeurd zeg?

Geloven jullie het nu? Frankrijk is niet goed en zal ook nooit het WK winnen, qua spelers is het mooi op FIFA. In de praktijk vrij matig. Waarom Nederland 4-0 ten onder ging? Omdat Nederland precies dacht zoals de meeste hier 'Frankrijk is zo goed en heeft zo'n geweldige selectie met zulke dure spelers'. Frankrijk is qua team vrij matig. Herinneren jullie je Nederland tijdens WK kwalificaties? Dat we nabij 30 punten hadden uit alle wedstrijden? Het gaat om de mindset en die was bij Nederland ver te zoeken tegen Frankrijk, want laten we vooral niet op Pogba rennen want die kost 105 miljoen dus die zal wel veel te goed zijn. Neem het Nederland kwalijk, 4-0 had nooit gehoeven.

3 september 2017 om 23:03

Vind je dit niet voorbarig. Een gelijkspel tegen de bus van Luxemburg kan gebeuren. Je declaseert Frankrijk terwijl ze nog altijd 1e staan in de poule.

3 september 2017 om 23:12

Helemaal niet. Hij nuanceert alleen de ophemeling van peperdure spelers aangezien voetbal nog altijd een teamsport is.

3 september 2017 om 23:13

Totaal niet, Frankrijk staat maar 1 punt boven Zweden, maar hoe er met Frankrijk wordt omgegaan is ronduit hilarisch. Ze zijn nog steeds niet door naar het WK. 'Beste generatie ooit blablabla'. Ben het spuugzat, ook met dat debiele PSG en hun koopverslaving (die ook nooit de CL pakken vanwege hun slechte verdediging, ze kopen van alles behalve een stabiele back, en nee met Alves word je geen CL kampioen op die leeftijd meer). Continu spelers kopen voor tientallen miljoenen en hen direct de naam geven van wereldtalent, maar in praktijk is het anders. Ik declasseer ze omdat ik niet weet wat goed is aan Frankrijk. Pogba? Hij raakt onwijs vaak de bal kwijt, ben zelf United-fan en hij irriteert me mateloos. Kante is heel goed, die krijg je van me. Aanval is helemaal niet zo goed als men denkt, van Giroud, Griezmann en Coman word ik niet warm. Verdediging valt eveneens zwaar mee en door Lloris won Zweden. Of hoe Koscielny op snelheid door iedere speler in de PL wordt uitgelopen. Nee, dank je wel. Ik heb liever Duitsland, consistent voor 10 jaar nu.

Frankrijk staat eerste omdat de rest onwijs slecht is tot dramatisch. Ze moeten zich schamen dat ze niet de volle punten pakken met zo'n 'wereldselectie' als we toch gaan classeren.

Frankrijk mag daarnaast van geluk spreken dat Luxemburg eveneens geen doelpunten maakte. Sowieso was Rodriguez doorgebroken en stond hij geen buitenspel, maar goed.

4 september 2017 om 03:32

Is ook zo... Frankrijk heeft geen creatieve spelers, die bijvoorbeeld een steekpass kan geven, of technisch zijn in de kleine ruimte... Die hebben ze wel maar laten ze thuis, met bijvoorbeeld een Benzema, hij alleen al is een upgrade van hier tot Tokio ten opzichte van Giroud. Ik ben geen rassist, ben zelf lichtelijk getint, maar donkere spelers hebben niet dat verfijnde, en aangezien er in dit Frans elftal zo beetje alleen maar donkere spelers valt te zien, zal het nooit een verdedigende ploeg kapot kunnen spelen.

4 september 2017 om 01:33

Nee, Nederland had juist te weinig ontzag voor de Fransen . Lalalala die fysiek sterke Fransen gaan we wel ff aanpakken met 3 middenvelders...en dan ook nog eens met eentje erbij die geen stap te veel zet, en eentje die al over de top is en het fysiek niet aan kan....lalalala lekker naïef 4-3-3 lalalala een debutant in de verdediging lalalala een spits die al 2 jaar geen pepernoot raakt in welke competitie dan ook...leuk , lekker mee voetballen met die Fransen ....waatttt ? 4-0 verloren ? Hahaha maakt toch niet uit, tegen Bulgaren spelen we gewoon weer met die spits die niet kan voetballen , die aarts luie middenvelder en met 3 middenvelders ...hahaha wat
Maakt ons het uit, zo lang we de Hollandse school maar handhaven .

wat nou als luxemburg boven wit rusland eindigt. is het doelsaldo dan niet een stuk gunstiger voor nederland?

Toch best wel genoten van Frankrijk - Luxemburg zeg! Heerlijke strijdlust gezien van de Luxemburgse spelers en een wat laconiek Frankrijk die pas ver in de tweede helft serieus aanspraak probeerden te maken op de overwinning. Ze mochten zelfs nog blij zijn met een punt omdat die gast van Telstar (!!!) slechts de paal raakte na die heerlijke solo..

Daarom is Frankrijk ondanks het aanwezige potentieel ook niet zoe goed als Spanje of Duitsland. Die hadden thuis nooit punten verspeeld tegen Luxemburg. Frankrijk ligt Nederland gewoon niet goed. Maar er zijn ook wel goede teams waartegen we vaak goed uit de verf komen.

Laten we nu nou niet gaan hopen dat Luxemburg ons de kastanjes uit het vuur gaat halen. Ik kan me echt niet voorstellen dat ze nu ook Zweden op een punt houden. Hoe dan ook is dit een mega stunt en geeft mij het gevoel dat vooral Advocaat zich achter z'n oren mag krabben. Misschien hadden we daar wat minder open moeten spelen? Maar goed, dat is nu geschiedenis.

4 september 2017 om 01:35

Hebben die Luxemburgers dat niet al eens gedaan? Een 1-1 bij Tsjechië waardoor we toch nog play off tegen Ierland speelden?

Gefeliciteerd Belgie.

Faeroer tegen Andorra 1-0.

Hoe komen twee voetbaldwergen en micro-naties in hemelsnaam in dezelfde groep terecht??

Ik zou al jaren graag eens naar Faeroer willen, maar het ligt zo ver weg en onbereikbaar.. hoe zou dat voelen voor iemand uit Andorra?

Andorra thuis had zo'n 1700 toeschouwers, deze wedstrijd kon ik niet vinden. 1000 misschien?

3 september 2017 om 23:15

Faeroer heeft tijdens de EK-kwalificatie o.a. 2x van Griekenland gewonnen en zat daardoor in pot 5 voor dit WK. ;-)

4 september 2017 om 12:04

En dan staat Letland nog onderaan in die poule. Een land dat in 2004 zelfs nog op het EK stond.

Ongelooflijk en dan moet je nagaan dat Luxemburg niet eens in de top 100 staat,en winnen op het einde nog bijna door een speler van Telstar.

Verliezen van Zweden en gelijk tegen Luxemburg, maar tegen ons doen ze wel hun best. Nadeel aan de naam die we toch nog hebben. Tegen Oranje kan je je wel opladen. Die eindigde de laatste wk's 3e en 2e. Dat we van het niveau Zweden zijn vergeten ze dan even.

Op het einde van de rit ligt Frankrijk eruit en gaan Zweden en Nederland verder.. Nee zonder gekheid Nederland had ook gewoon de wedstrijd op slot moeten gooien, dan had je hier ook een punt kunnen pakken.

Met een beetje meer geluk had Nederland ook gelijk gespeeld tegen Frankrijk.

Ik vind gewoon dat de spelers van Oranje deze kans moeten pakken. Ga alvast een strategie bedenken, stiekem trainen, zorg dat je dat WK pakt. Mooi dat Luxemburg niet het Luxemburg is van jaren terug. Knallen tegen de Zweden en dan flinke cijfers tegen de W-Russen en binnen is het. Enkele jaren terug was dit nog normaal, maak het dat weer.

Een paar dagen geleden gelezen dat dit het sterkste elftal ter wereld is. Tjah...

Nadat eerst Bulgarije ons enorm helpt door van Zweden te winnen doet ook Luxemburg nu mee. Als Nederland zich niet zo had laten afdrogen door Frankrijk en we beter voor de dag waren gekomen tegen Bulgarije had dit echt een geweldige week kunnen zijn voor onze WK kansen... Helaas hebben we die kansen niet met beide handen gegrepen.

Verder wel een beetje typerend dat dit Frankrijk gebeurt. Over het algemeen komen die op grote toernooien tekort en ondanks het vele talent dat er rondloopt hebben ze een gebrek aan ervaring als het erop aankomt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren