Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Real Madrid zet streep door transfer en wenst Mbappé succes in Parijs'

Laatste update:

Real Madrid ziet definitief af van Kylian Mbappé, zo weten Mundo Deportivo en Onda Cero vrijdagochtend te melden. De eisen van het megatalent zijn zelfs voor de Koninklijke te gortig, waardoor de weg naar Paris Saint-Germain open ligt. De Franse topclub moet wel diep in de buidel tasten voor de komst van Mbappé.

AS Monaco vraagt namelijk een bedrag van 180 miljoen euro, maar dat vormt voor Paris Saint-Germain geen probleem. Voor Real Madrid vormde die transfersom wel een probleem. Spanje beschouwt Monaco namelijk als een belastingparadijs. Daardoor moeten Spaanse bedrijven bij een transactie naar het prinsdom nog eens negentien procent van het bedrag aan de Spaanse overheid betalen.

Totaal zou de transfersom van Mbappé dan uitkomen op 215 miljoen euro en dat vinden de Madrilenen teveel. Bovendien had het megatalent ook behoorlijke salariseisen. Mbappé vroeg naar verluidt twaalf miljoen euro netto per jaar, wat neerkomt op 231.000 euro per week. Real Madrid is bang dat een dergelijk salaris voor een pas achttienjarige speler voor scheve gezichten in de kleedkamer zou gaan zorgen.

“Gefeliciteerd en veel succes in Parijs”, zou Real Madrid vervolgens aan Mbappé hebben laten weten. De kans is nu behoorlijk toegenomen dat de jonge aanvaller zijn loopbaan in de Franse hoofdstad vervolgt. Naar verluidt gaat Paris Saint-Germain binnen afzienbare tijd een eerste bod van 155 miljoen uitbrengen, exclusief bonussen. Mbappé zelf ziet een overstap naar Parijs ook wel zitten, want hij zou naar verluidt graag samen willen spelen met Neymar.

Zou jij Kylian Mbappé graag bij Paris Saint-Germain willen zien?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hahah mooie reactie van Real. Gefeliciteerd en zoek het maar uit met je salaris eisen.

11 augustus 2017 om 11:46

En terecht. 180 miljoen voor een 18 jarige. Moet niet gekker worden.

11 augustus 2017 om 11:55

Ben niet echt fan van real, maar die reactie vindt ik wel schitterend

11 augustus 2017 om 12:12

Ja maar zo heilig zijn ze niet want de volgende keer happen ze wel weer. Enige club die geem astro bedragen betaald is Bayern

11 augustus 2017 om 12:47

40 miljoen voor een zestienjarige jongen vind ik toch wel astronomisch hoor maar dat is mijn mening. Voor de rest is Real prima bezig met het aantrekken van talentvolle voetballers.

11 augustus 2017 om 12:54

Als Barca fan moet ik toegeven dat Real qua aankopen t beste is. Ze hebben veel betaald voor CR7, Bale en Zidane. En deze hebben t allenaal waar gemaakt of kunnen voor t zelfde of meer worden verkocht (lees: Bale).

11 augustus 2017 om 13:04

Het mooie is nou juist dat dit geen sneer is.

Je hoort er nu geloof ik bij te zeggen voor welke club je bent, dus dat doe ik maar: ik ben voor Barcelona. Hebben we dat ook gehad. Maar ik vind deze reactie van Madrid klasse. Ze ontkennen nergens dat ze zelf ook weleens veel geld betalen voor een spelers, sterker nog, dat waren ze bij Mbappe ook bereid om te doen. Alleen niet tot elke prijs.

Maar in plaats van zuur te doen, doen ze het enige juiste: elkaar een hand geven en succes wensen. Het enige dat er namelijk aan de hand is, is dat je er zakelijk niet uit bent gekomen. Dat kan gebeuren.

Nu is het nog zaak dat de grote clubs vaker netjes gaan reageren, in plaats van dat gekibbel de hele tijd. Geldt zeker ook voor Barcelona, die hadden Neymar ook gewoon succes moeten wensen in Parijs, nadat ze een zak met 222 miljoen euromuntjes hebben ontvangen. Ruzie is wat anders dan een zakelijk geschil.

11 augustus 2017 om 13:09

Dat succes wensen had prima gekund zonder PSG hierbij te betrekken. Hij is namelijk speler van Monaco, dus als ze hem succes wilden wensen bij een club, dan had dat bij Monaco moeten zijn en niet bij Psg.

11 augustus 2017 om 13:17

@skes14, dat is waar, dat had gekund. Ik beschouw de opmerking over Parijs als een knipoog, omdat iedereen weet welke kant hij op zal gaan. Dan ben je als Madrid mooi de eerste die hem feliciteert. Het staat iedereen vrij om dat anders te interpreteren, maar ik kan er niks zuurs in ontdekken. Terwijl er genoeg zurigheid in de voetballerij zit, zeker rondom transfers.

11 augustus 2017 om 13:58

Leuk en aardig, maar real spelers worden ook dagje ouder of je moet je frisse wind laten waaien om spelers uit te dagen. Dan moet je dus inkopen. Ook zij zullen net als man utd en barca lopen tegen 100mio bedragen. Want alle sterren die nu upcomming zn, worden nu verdeeld. Real kan nog 1 jaar heersen overigens

11 augustus 2017 om 16:06

@MartinaRody Ben met je eens dat Real nu heerst en dat volgend jaar ook zal doen, tenminste dat verwacht ik, want dat kun je gewoon nog niet weten. Maar waarom dan volgens jou slechts 1 jaar? Ik ben er benieuwd naar waarom je dat denkt. In mijn ogen kan Real juist de komende jaren die absurde transferbedragen blijven vermijden vanwege hun uitstekende scouting van talenten en het aantal enorm goede jonge spelers die ze in hun selectie hebben. Casemiro is jong en nu al wereldtop. Kovacic kan de vervanger van Modric worden en vind ik nu ook al een geweldenaar. Ronaldo gaat met zijn fitheid nog wel een aantal jaartjes mee en zal geleidelijk minder gaan spelen (wat nu al het geval is), maar dan hebben ze Bale die eindelijk op links kan gaan shinen. Kroos, Benzema, Marcelo nog lang niet uitgevoetbald. Met Varane een topverdediger in wording, met Isco een nog vrij jonge wereldtopper, met Asensio een jonge
hele goede speler en ga zo maar door. Bij Real staan voor de ouder wordende toppers gewoon al nieuwe toppers klaar.

11 augustus 2017 om 12:52

Haha perfect verwoord. Maximaal 120mio en qua salaris ook achter BBC en Modric.

Is het echt de moeite om nu al 215 miljoen euro uit te geven aan zo een jong ventje dat net een jaartje Monaco achter de rug heeft en je meteen moet opstellen?

11 augustus 2017 om 12:31

Nee gewoon nee

11 augustus 2017 om 13:07

Natuurlijk wel. PSG heeft een geldkraan die open staat. Het is absurd dat het zo is, maar het is zo. Dus dan koop je het allergrootste talent dat je rond ziet lopen. En als er nog zo'n talent is en de geldkraan is nog niet leeg, dan koop je die ook.

Waarom zou je dat geld in die kraan laten zitten? Misschien veranderen ze wel van gedachten. En dan heb je niks. Nu heb je Mbappe.

Begrijp me niet verkeerd; ik vind het allemaal belachelijk, zoals het nu loopt. Maar vanuit het perspectief van PSG is het volkomen begrijpelijk.

11 augustus 2017 om 12:07

Idd. 18 jaar en nog niks bereikt dan een titel megatalent. Geen topscorer of assistkoning. Geen CL of EL winst op zijn naam. Dus is 180 miljoen neertellen voor hem een grote grap. Volgens mij ging het met Depay net zo. Megatalent bij PSV maar dat was het dan ook.

11 augustus 2017 om 12:21

Depay: 1 eredivisie in een seizoen waar ze amper concurrentie hadden

Mbappe: ligue 1 gewonnen met 95 punten en hij heeft zelfs de record van de meeste goals van een tiener in de ko fase van de cl.

Dus ten eerste kan je zoiezo Mbappe niet met depay vergelijken.
Ten tweede weten we allemaal dat er inflatie is in de voetbalwereld door de toenemende inkomsten in de vorm van televisie kosten en sponsors.
Absoluut gaat dit nergens over maar relatief is het nog steeds hetzelfde als je rekening neemt wat alle topclubs verdienen en uitgeven.

11 augustus 2017 om 12:40

Ik vind de grap hier de vergelijking Depay-Mbappe. De eerste deed het goed bij Psv, de tweede was dit jaar de op 1 na meest beslissende speler in Europa (na Lionel Messi) en is de beste jonge spits sinds R9 - een jaar of 20 dus.

Hij brak records in de CL en legde prestaties op de mat waar Messi, Ronaldo, Zlatan of Henry op die leeftijd enkel van konden dromen, verpulverde ze zelfs, en heeft zijn club naar de titel in Frankrijk en de halve finale van de CL geleid. Wat knapper is dan EL winst overigens.

Dit is natuurlijk geen Dolberg of Iheanacho maar een total package, een talent dat je 1 maal in x-aantal jaren ziet en als je naar de huidige transfermarkt kijkt, is een bod van meer dan 100 miljoen natuurlijk logisch. Die 180 ging er over maar dat waren natuurlijk enkel geruchten, net zoals dit bericht. Niettemin wordt dit ook weer als zoete koek geslikt.

11 augustus 2017 om 13:05

En natuurlijk kloppen de statistieken, zijn ook echt uitstekend, maar als je die jongen ziet spelen oeiii. Zonder kennis van die statistieken en hem alleen al zien spelen moet genoeg zijn.

11 augustus 2017 om 13:11

Helemaal eens met Bon Jovi.

Er wordt heel vaak gedaan alsof spelers vergelijkbaar zijn op basis van dingen als leeftijd, prijzen, etc. Maar zo werkt het niet. Scouts kijken naar de kwaliteiten van zo'n jongen, en zien iets heel bijzonders. Lekker belangrijk dan, dat hij nog geen CL heeft gewonnen. Kopen die gast. En gelet op de huidige markt betaal je dan zo'n bedrag. Want als je deze speler mis loopt, dan kan je gaan zitten wachten tot je er weer zo een vindt, want die zijn er momenteel niet.

11 augustus 2017 om 12:10

Precies. Dat PSG is niet meer serieus te nemen als ze dit doen. Voor die sjeik voelt dit in zn portemonnee net zoals bij ons het kopen van een brood, maar laat hem maar weer lekker vliegvelden etc. bouwen, daar hebben we meer aan dan dat hij de voetbalwereld verziekt.

11 augustus 2017 om 12:33

Alsof clubs als Real Madrid, Manchester United op dat gebied wel serieus zijn te nemen. Ook die clubs geven belachelijk hoge bedragen uit. Nu is er een club die nog meer kan uitgeven en dan zijn die clubs allemaal op hun teentjes getrapt. Hypocrisie speelt deze transferperiode wel de hoofdrol in de voetballerij.

11 augustus 2017 om 12:43

Je vergeet wel even dat clubs als United en Madrid het financieren uit eigen inkomsten en het niet cadeau krijgen van een eigenaar. Dat is hetgeen waar de mensen aanstoot aan nemen.

Hoe kom je er bij dat United op zijn teentjes is getrapt? Daar klopt niets van.

11 augustus 2017 om 13:14

Eens met wat Sammerens zegt, die transfers worden tenminste nog gefinancierd met geld dat binnen het voetbal verantwoord kan worden. Met die externe dollars is dat niet zo. Dat is inderdaad wat mij stoort aan Psg. Verder niet.

Het boeit me ook niet dat United 100 miljoen voor een speler betaalt, ik vind het allemaal best. Wat me stoort bij United, is dat ze op zo'n rare manier de keuzes maken. De ene na de andere megatransfer, en geen van allen zijn ze echt een succes. United moet niet ophouden met geld uitgeven. United moet juist beginnen met een degelijke voetbalvisie maken, en dan spelers kopen die daar in passen. Als die dan 100 of 150 miljoen kosten: prima.

Hij wilde graag bij Monaco blijven om te ontwikkelen en dacht niet aan geld...las ik 3 weken geleden en nu zou die 12 miljoen netto eisen? Ik weet het niet hoor met al die roddels...wel word ik helemaal gek van al de bedragen en het feit dat tottenham nog niets gehaald heeft en Diego Costa nog nergens zit.

11 augustus 2017 om 11:53

Kan toch? Je hoeft niet weg maar als er dan een club komt kan je een hoog salaris neerleggen en als ze het accepteren dan ben jij spekkoper en zo niet dan blijf je lekker. Zullen genoeg mensen ook in het bedrijfsleven doen als je niet weg hoeft en ergens toch op gesprek komt een hoog salaris neerleggen en zien waar het schip strand.

11 augustus 2017 om 12:04

Misschien is hij van gedachte veranderd haha.

11 augustus 2017 om 12:25

En sinds wanneer zijn de woorden in de voetballerij serieus te nemen? Er word gelogen en bedrogen. Alsof een jongen van 18 jaar die zo ontzettend word opgehyped niet aan zijn bankrekening denkt...

12 miljoen euro per jaar.., misschien kan die jongen beter in China gaan voetballen..

11 augustus 2017 om 11:55

In Europa zijn er genoeg spelers die 12 miljoen euro per jaar verdienen. Tuurlijk is de transfersom ontzettend hoog en dat salaris voor een 18-jarige ongelooflijk, maar mocht hij komend seizoen weer zo sterk spelen in alle competities heeft hij bewezen dat hij in potentie de beste spits van de aardbol is. De bedragen worden steeds hoger en ik denk dat deze transfersom over 5 jaar dan helemaal niet meer zo gek zou zijn.

Moeilijk te geloven. Zowel de som als de reactie van Real als de reactie van Mbappe.

Ik was een enorme liefhebber van het spel van Monaco alsook de geweldige prestaties van Mbappã©. Alleen is de transfersom voor deze man zwaar overdreven. Hij heeft 1 goed seizoen achter de rug. Als Real zijnde zou ik dit bedrag niet geven. Hoeveel spelers mislukken bij de absolute top? Mbappã© kan daar 1 van zijn. Goed van Real.

11 augustus 2017 om 13:19

Dat maakt deze situatie ook zo exemplarisch. Een club die de transfersom binnen het voetbal op moet hoesten (real Madrid) besluit dat die speler te duur is, en de club die een onbeperkte externe geldkraan heeft (psg) zal hem vermoedelijk oppikken. Ziehier de nieuwe werkelijkheid van de transfermarkt. Zelden hebben we grote veranderingen zo helder kunnen zien gebeuren als nu.

11 augustus 2017 om 13:32

Edo

Real zou het bedrag ook kunnen betalen, maar het valt op dat ze ook spelers voor grote bedragen verkopen om in orde te zijn met de Ffp. NU weer met Morata. Waar doet PSG dit? Manchester City is ook zo een gevalletje. Krijgen we nu een verschil tussen de grootmachten met geld en de grootmachten in handen van Quatar of andere magnaten? Die vallen blijkbaar buiten de FFP

11 augustus 2017 om 13:49

Ja, dat verschil gaat er komen, of is er eigenlijk al. Dat gat kan maar beter snel gedicht worden, maar of dat lukt weet ik niet.

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat Madrid, Barca en Atletico dezelfde trucs gaan hanteren. Ze hebben alledrie laten zien dat ze bereid zijn om 'creatief' met de transferregels om te gaan. Dus misschien volgens ze straks het spoor van PSG wel.

Het is beter zo. Het is veels te veel geld voor iemand die een half jaar goed gepresenteerd heeft. Hij heeft enorme potentie maat Real is niet gek om zoveel te betalen.

11 augustus 2017 om 12:27

Ze waren anders aardig op weg om een belachelijk hoog bedrag te betalen. Dat een andere club bereid is nog meer te betalen, doet daar niets aan af.

11 augustus 2017 om 12:35

Sirius

Heb jij de aanbieding gezien dan? Real heeft hem niet gehaald dus het bedrag is ook niet betaald. Er zijn veel geruchten, maar zijn prijs wordt ook opgedreven door zulke bedragen in de media

11 augustus 2017 om 12:36

Wie zei dat dan? Het waren alleen maar geruchten. Real betaalde echt geen 140m hoor. Misschien 80 maar niet meet dan dat voor Mbappe.

11 augustus 2017 om 13:03

En 80 miljoen voor een 18-jarige is natuurlijk een schijntje. Ik wou aangeven dat Real Madrid er ook niet vies van is om "te veel" te betalen voor spelers.

11 augustus 2017 om 13:21

80 miljoen is zeker geen schijntje, maar in deze transfermarkt, met de hoeveelheid geld die in het voetbal zit, zou dat geen raar bedrag geweest zijn. Het is soms inderdaad obsceen, dit soort bedragen voor spelers, maar er is nou eenmaal heel veel geld beschikbaar.

11 augustus 2017 om 13:29

Sirius

Real is er inderdaad niet vies van. Maar de laatste jaren doen ze wel veel uitgaande transfers ook, in tegenstelling van Psg. Als je Morata verkoopt voor 80 miljoen kan je er Mbappe voor halen.

11 augustus 2017 om 15:46

Wel met de kanttekening dat PSG nog niet eens zo heel lang een topclub is. De club werd pas in 2011 overgenomen, waardoor de club eerst moest opbouwen. Uiteindelijk zal PSG ook moeten verkopen om aan de FFP regels te kunnen voldoen.

Bovendien zijn de uitgaande transfers met enigszins mooie bedragen toch voornamelijk spelers die de club zelf ook voor aardig wat geld heeft aangetrokken maar uiteindelijk niet konden aarden of de verwachtingen niet waar konden maken.

Prima gedaan van Madrid. Ik snapdat de stijgende transferprijzen ook zorgen voor stijgende salariseisen, maar 12 miljoen... Voor een speler die het net een jaartje in het eerste heeft laten zien? Nee, je kan ook te ver gaan

Ben heel benieuwd als het echt tot een transfer komt wat dit met Mbappe doet. Net een jaar gepresteerd, het is lastig om op die leeftijd die lijn door te trekken. Zie je ook bij Martial, is ook voor een belachelijk hoog bedrag aangetrokken.

11 augustus 2017 om 12:04

Speelde vorig jaar slecht maar dat ligt meer aan Mourinho dan Martial.

Naar mijn mening een onverwachte wending. Een paar weken terug wees nog alles erop dat Mbappe naar Real zou gaan, maar zo zie je maar weer hoe snel dingen kunnen veranderen.


Ik zou het ongelofelijk stom vinden van Mbappe als hij voor PSG kiest i.p.v. Real. Door het vertrek van Morata krijgt hij makkelijk genoeg minuten.


In potentie een wereldtopper, maar als je als club een vinger geeft en de hand wordt geclaimd houdt het gewoon op.

Super goed gedaan Madrid!!! 215 miljoen euro voor iemand die een seizoen goed heeft gespeeld in de matige ligue 1. We hebben hem bij Madrid niet nodig, we hebben Asensio!!! Hala Madrid

Ik geloof dit bericht niet echt. Mbappé komt over als een jongen die behoorlijk humble is...

Ik verwacht eigenlijk dat Mbappé gewoon blijft..

11 augustus 2017 om 13:24

Dat kan je alleen beoordelen als je hem echt kent.

Ik vind mezelf ook best humble, verdien een goed salaris maar heb dan ook helemaal geen aandrang om op zoek te gaan naar meer, meer, meer. Maar als je in de situatie zit van Mbappe, en iedereen wil je hebben, dan hoef je misschien nog maar 1 keer in je leven een keuze te maken waarmee je de rest van je leven gebeiteld zit, zowel financieel als sportief. Dus dan is het 1 keer hard spelen, en je bent klaar. Kan je daarna de rest van je leven humble zijn.

Mundo Deportivo het klankbord van de Spaanse clubs, moet je niet teveel aandacht aan besteden. Geloof niet dat Mbappe ooit weg zou gaan deze zomer, want die bedragen zouden zelfs Perez onrustig maken

Hoopte als Barca fan dat hij toch maar Real ging! Gelukkig is Real ook niet zo stom! Laat hem dan maar lekker bij de suptop spelen. De echte Absolute top daar kan Mbappe mooi over dromen! Real, Bayern, Barca, Juventus, Atletico. Droom verder Mbappe en succes met het samen spelen met Neymar als dat er ooit van komt

11 augustus 2017 om 12:32

Damn, wat een snelle conclusies trek jij zeg. Als hij zich zo stormachtig blijft ontwikkelen zoals afgelopen seizoen dan zal hij de komende jaren een van 's werelds beste spelers zijn. Deze jongen heeft talent genoeg en het spat er ook daadwerkelijk vanaf. Waarom is Atletico wel de absolute top maar clubs uit Engeland of bijvoorbeeld een PSG niet als ik vragen mag?

11 augustus 2017 om 12:36

Les Gones

Omdat de clubs in Engeland het zwaar laten afweten in Europa. Atletico stond in 2 champions league finales, of moeten we dat minimaliseren?

11 augustus 2017 om 12:40

Clubs uit Engeland kunnen niet eens de Europa League winnen, ja nu, nu Sevilla niet mee deed anders had Sevilla de 4e op rij gewonnen. En Sevilla staat niet bij ons in de top 3. Dus nee, ik betwijfel of de Engelse clubs uberhaupt de subtop wel bereiken?

11 augustus 2017 om 12:52

Elke club laat het wel eens afweten maar dat betekent toch niet automatisch dat het geen topclubs meer zijn?

11 augustus 2017 om 13:29

@les Gones, het wordt snel een definitie kwestie zo, maar "de absolute top" waar het hier over gaat, dat zijn toch clubs die de prijzen pakken?

In de afgelopen 5 jaar heeft er geen enkele Engelse club in de CL finale gestaan. Drie keer Real Madrid, twee keer Juventus, twee keer Atletico, 1 keer Dortmund, 1 keer Barcelona, 1 keer Bayern. Dan is er dus meer aan de hand dan dat Engelse clubs een keertje het laten afweten, dit is meerjarig. Zeker als je bedenkt hoeveel geld daar zit.

Real is zo goed bezig de laatste jaren. Ze kopen slim aan, verkopen / verhuren ook terecht bepaalde spelers.
Nu weet ik absoluut niet wat waar is van dit bericht maar ik zou het een mooie statement vinden.
Zou leuk zijn als hij kwam maar broodnodig is hij niet. Deze slectie van Real is al geweldig!!

12 miljoen is hij niet waard. Hij moet blij wezen met 3 miljoen per jaar. Uiteindelijk als die echt waarde toont komt ie heus wel aan de 20/30 miljoen. Ga dan maar voor Dembele hoor

11 augustus 2017 om 12:42

Dembele zal gegarandeerd ook niet genoegen nemen met 3m per jaar.

11 augustus 2017 om 16:30

vz brengt het ook niet helemaal juist. Al zullen ze het gewoon van de genoemde media overgenomen hebben en ligt de fout dus daar. PSG bood Mbappe 12mio per jaar. En hoewel Mbappe's voorkeur bij Madrid lag bracht dat hem wel aan het twijfelen. Madrid wou echter niet verder dan 6mio gaan aangezien ze sinds kort een bepaalde structuur in de salarissen toepassen. Uiteindelijk zouden ze nog tot 7mio gegaan zijn en daar zou Mbappe akkoord mee zijn.

Als Madrid de jacht inderdaad opgeeft, wat reeel lijkt, zal dat vooral aan de transfersom liggen. 120mio, 130, 150... Allemaal getallen die op een bepaald moment genoemd zijn en waarmee Madrid akkoord wou gaan. Monaco bleef de prijs maar opdrijven en nu lijkt Madrid de limiet bereikt te hebben.

Het zou echter zomaar kunnen dat dit bericht ofwel gewoonweg niet waar is, of dat Madrid zich over een tijdje weer meldt. Monaco wil natuurlijk liever aan Madrid verkopen omdat PSG een rechtstreekse concurrent is, Monaco heeft goede banden met Madrid en Mbappe zelf wil nog steeds liever naar Madrid, ook al betalen ze minder.

Mocht het toch niet tot een transfer naar Madrid komen doet dit me erg veel denken aan het scenario van Pogba vorige zomer. Het grootste talent ter wereld, dat graag naar Madrid (in het geval van Pogba Madrid of Barca) wil, Madrid dat geinteresseerd is en lange tijd als grootste kanshebber wordt genoemd. En uiteindelijk een 'mindere club' in het voetbal die met er met de speler vandoor gaat omdat Madrid toch niet zoveel wil uitgeven aan 1 speler. In het geval van Pogba juichte ik dat toe, we hadden immers al zo'n beetje het beste middenveld ter wereld. Nu met Mbappe zou ik het erger vinden, deze jongen is gewoon 150mio waard. Als Madrid het zich kan veroorloven hoop ik dat ze de knip trekken. Is die financiele ruimte er niet dan is dat jammer

Goed antwoord van Real, 18 jaar en denken dat je al alles bent. 180 miljoen voor een 18 jarige gaat nergens meer over, voetbal is al ziek maar door dit soort dingen is het einde zoek. Als blijkt dat PSG inderdaad deze speler kan binnen halen dan mag het FFP geen waarde meer hebben.

Beter zo tegen United hebben we gezien dat real genoeg concurrentie heeft ronaldo speelde niet daarom dat Zidane voor 44-2 koos met bale en benzema in de spits en isco samen met modric kroos en casemiro er achter dus als je mbappe haalt dan word de concurentie veel heviger

Geweldig nieuws zou dit zijn!

De selectie is sterk genoeg. Ik zou persoonlijk alleen nog een type Chicharito toejuichen. Een reserve spits van max 25m. Eigenlijk jammer dat ze Mariano hebben laten gaan.

Verder moet Real het beleid van de voorgaande jaren blijven doorzetten. Een gezonde mix tussen jonge (spaanse) talenten, eigen spelers, en Galacticos.

Hoe zijn de huidige topclubs eingelijk geworden tot wat ze nu zijn?

Volgens mij door domweg meer geld uit te geven dan andere clubs.
Real Madrid kreeg staatsteun en kon gewoon meer geld uitgeven dan andere clubs.
Barcelona werd gezien als een tool om Catalonie onafhankelijk te krijgen ( lees = veel geld dat niet altijd voor voetbal bedoeld is word erin gepompt).

Deze clubs zijn groot geworden doordat ze meer geld kunnen uitgeven dan andere spaanse clubs en niet omdat ze met hetzeflde budget als pakweg Malaga een superged beleid hebben gevoerd , nope
gewoon meer geld uitgeven...

Dit gebeurde echter 50-60 -70- 80jaar ( of nog langer) geleden, dus iedereeen is het allang vergeten hoe zulke clubs groot zijn geworden.

Maar nu doen een aantal andere clubs zoals PSG hetzelfde wat Barcelona en Real ooit deden en dat mag niet.... want zulke clubs hebben geen historie.. wat???

Om maar te zwijgen over de chinese clubs die juist van voetbal een supermondiale sport willen maken ipv Europa en Zuid Amerika only..

Geschiedenis en historie moet je nou eenmaal opbouwen. en dat gaat gepaard met investeringen zeker in de huidige wereld.

Als clubs zoals PSG of de Chinese clubs niet bestaan zal het voetbal nooit veranderen en zal altid de reals and barcelona's (de zogenaamde historische clubs) domineren.

PSG en de chinese clubs zou je juist moeten toejuichen omdat ze het voetbal willen veranderen, maar wij van de westerse willen dit juist blokkeren. Want stel je nou eens voor als China de beste spelers haalt of dat ze ooit een voetbal macht a la Brazailie wordt....

Stel je voor dat de arabieren van PSG de beste club ter wereld maakt. Dat kan toch niet? Arabieren hebben toch niks met voetbal? Dat doen ze toch allemaal maar voor propaganda doeleinden ? of hun geld wit te wassen? of is gewoon een speeltje van rijke mensen die niks om voetbal geven???
Hoe kan een arabier nou van voetbal houden?

Oh ja zoals de " Koninklijke" real madrid van Franco, of Onafhankelijk FC Catolonie ( Barcelona) ....

Moge Mbappe naar PSG gaan en nog een aantal topper!
Als het kan moet C Ronaldo ook nog even naar een Chinese club gaan met Messi en dat zal voetbal pas interessant maken ipv al Spaanse CL finales die we de laatste 5 jaar hebben gezien.............

11 augustus 2017 om 16:29

Deels mee eens. De kern van je verhaal klopt voor een aantal clubs, bijvoorbeeld in Spanje inderdaad. Voor veel andere clubs klopt het niet, die zijn groot geworden door in de vroegere jaren een beter team op de been te brengen, op welke manier dan ook. Zoals de Nederlandse clubs; een vernieuwende visie en hup! je wint de Europa Cup 1.

Wat wel gewoon waar is, is dat die 'oude' topclubs allemaal nog steeds profiteren van het succes van vroeger. Hun naam is gebaseerd op wat ze toen hebben gepresteerd. Dat is niet erg, maar het is ook niet erg als dat nu doorbroken wordt. In die zin vind ik het prima dat nu PSG opgepompt wordt.

Maar dat neemt niet weg dat dat externe geld wel heel erg disruptief werkt. PSG is nog een club met supporters enzo, dus dat kan erger. Monaco heeft bijvoorbeeld altijd een leeg stadion. Dat heeft niks meer met voetbal te maken. Dus daar zit ik dan echt niet op te wachten, maar voor een oliesjeik maakt het misschien weer niks uit.

Overigens vind ik de passages over Arabieren wel een beetje jammer. Alsof dat de reden is dat we het niks vinden. Het probleem is dat er ineens een enorme sloot geld van buiten het voetbal naar binnen gepompt is. Dat vonden we niet leuk met Abramovich, dat vonden we niet leuk met de Chinezen, en dat vinden we niet leuk met de Qatari. Het is niet nodig of nuttig om daar te doen alsof het iets met de afkomst te maken heeft.

11 augustus 2017 om 18:02

PSV=> Philips
Ajax => joodse gemeenschap!
Feyenoord = havenbaronnen.
Ac Milan => berlusconi
Juventus => fiat concern

Alle grate clubs Zion groot geworden door extern geld .
Ook Hollands Voetbal Ajax , die pas groot werd in Nexerland torm Het joodse gemeenschap geld in de club Pompte en zo een oneerlijke positive heeft tov andere mederlandse clubs.

Het is niet te geloven dat je als club 400 gaat uitgeven aan twee spelers, eigenlijk zou de fifa een limiet moeten stellen aan die transferbedragen. Straks hou je maar 5 clubs over die om de cl kunnen strijden, omdat de rest niet het geld heeft om topspelers te kopen.

Als PSG deze transfer ook nog afrond... Dan mogen de Fifa, en de Uefa, direct hun deuren sluiten.
Lachwekkend de voetbalwereld, echt waar.
Eigenlijk moeten alle clubs dat buiten de ''elite'' groep valt, lekker uit de FIFA-UEFA stappen en een eigen, 100% faire voetbalbond opstarten, wat tevens een non-profit organisatie is.

Slim gedaan van Real , waarom 180 wat kan oplopen tot 215 miljoen uitgeven aan zo'n jonge voetballer? Die dalijk misschien z'n draait niet weet te vinden of iets

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren