Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Oranje zakt naar historisch dieptepunt; nieuwe nummer één op FIFA-ranking

Laatste update:

Het Nederlands elftal is opnieuw naar een historisch dieptepunt gezakt op de wereldranglijst van de FIFA. In juli daalde Oranje af naar de 32ste plaats en inmiddels staat de ploeg van Dick Advocaat 36ste. De daling komt vooral door het verlies van oude punten, want Oranje speelde geen wedstrijd sinds de publicatie van de vorige ranglijst in juli.

De grootste veranderingen op de wereldranglijst zijn het gevolg van de Gold Cup. Verliezend finalist Jamaica steeg negentien plekken en staat 57de, terwijl de Verenigde Staten als toernooiwinnaar zijn geklommen van plek 35 naar plek 26. De VS haalt onder meer het Nederlands elftal in, terwijl Oranje ook is voorbijgestreefd door Kameroen.

Namibië is de grootste stijger (van 156 naar 136), maar het meest opvallend is dat Duitsland weer van de troon is gestoten door Brazilië. Vorige maand keerde Die Mannschaft kortstondig terug op de eerste plek na het winnen van de Confederations Cup. Zwitserland stijgt van plek vijf naar plek vier, terwijl Polen de zesde plaats inruilt voor de vijfde. Portugal zakt twee plekken en staat zesde. België lost Frankrijk af als nummer negen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wauw, Zwitserland op plek vier? netjes!

10 augustus 2017 om 11:01

Zeker netjes! Alleen is de Fifa ranking best scheef. Hoe kunnen Engeland, Italie, Belgie en Spanje onder Polen en Colombia staan, terwijl Polen en Colombia veel minder goed zijn dan Spanje enzo.. Ik vind zo'n ranking maar vreemd. Nederland is daarnaast beter dan Peru, maar toch staan Peru nummer 14 en Nederland 36... En te bedenken dat Tapia de beste speler van Peru is😂😂

10 augustus 2017 om 11:15

Ze zouden net als tennis een ranking moeten hebben met punten voor een toernooi die pas vervallen als dat zelfde toernooi weer is gespeeld. Dus dat je vier jaar lang een x aantal punten hebt vanwege je prestaties op het laatste ek of wk. Nu is het zo dat hoe korter geleden een wedstrijd is gespeeld, hoe meer die meetelt. Dus als je toevallig vlak voor een loting net wat oefenwedstrijden wint telt dat zwaarder mee dan een derde plaats op het laatste wk

10 augustus 2017 om 11:31

ja maar je bent natuurlijk ook zo sterk als je laatste wedstrijden. volgens mij klopt het systeem wel redelijk maar blijft het gewoon lastig te bepalen.

10 augustus 2017 om 11:37

Het gaat om de aantal punten die je haalt niet om hoe goed je spelers zijn

10 augustus 2017 om 11:38

Colombia heeft gewoon een sterk elftal hoor, staan volgensmij 2e in de kwalificatie voor het wk. Spanje is iets beter dan colombia, maar colombia is wel hetzelfde niveau als engeland, italie en belgie. Zwitserland zit wel onder dat niveau.

10 augustus 2017 om 11:44

Engeland en Italie hebben helemaal geen beter elftal dan Polen en Colombia. Colombia heeft echt een goed team en Polen heeft echt een paar topspelers als Lewandowski, Krychowiak, Piszcek en Glik en heel veel degelijke spelers als Milik en Blaszscykowski. Bij het Engelse nationale elftal hebben zoveel mindere goden meegedaan (zoek maar is op welke spelers een cap hebben gespeeld in Engeland die nu actief zijn) en echte toppers hebben ze ook niet. Niks voor niks dat dat Nationale elftal sinds 1966 bijna alleen nog maar gefaald heeft. Italie stelt op de zo goed als bejaarde Juve verdediging ook niet zo veel meer voor hoor. Vroeger hadden ze Totti en Del Piero voor in nu een spits uit China. Italie heeft wel een paar leuke talenten met Belotti en Bernadeschi, maar op dit moment zie ik ze gewoon verliezen van Polen en Colombia.

10 augustus 2017 om 12:05

Ik heb toevallig een Peruaanse vriendin en volg door mijn schoonfamilie toevallig een beetje het voetbal. Tapia is echt niet de ster speler van Peru. Toen hij naar Twente vertrok zijn de meesten hem daar vergeten. Maar als ik naar de wedstrijden van oranje kijk van de afgelopen 2 jaar dan heb ik het idee dat het 50-50 is. Een beetje misplaatste arrogantie. De meeste thuiswedstrijden spelen ze trouwens in Lima. Gewoon op zeeniveau dus daar putten ze ook geen voordeel om op hoogte te spelen en toch hebben een Brazilië en Argentinië het moeilijk tegen Peru.

10 augustus 2017 om 13:57

Nee inderdaad. Hij werd door fans alleen wel enorm gehyped daar toen hij naar Feyenoord ging. Zijn grappige youtube filmpjes te vinden waarin het ook gebracht wordt alsof hij een grote meneer was vorig seizoen.

10 augustus 2017 om 17:48

Ik zou die landen uit Zuid-Amerika zoiezo niet onderschatten zij hebben een hele andere cultuur waar je moet presteren en iedereen de beste wilt zijn.overigens speelde Tapia in de jeugd van Manchester United en Arsenal en hij kon dat niveau gewoon aan,alleen werd hij weggestuurd vanwege zijn lengte.

Niet serieus te nemen deze ranglijst. Helaas jammer dat ze er wel na kijken met lotingen.

10 augustus 2017 om 10:35

Dat is dus het hele vervelende aan deze lijst... Nou hebben we als Nederland verder niets te klagen, want we zullen best in die regionen zitten op dit moment. Maar als je dan ziet dat de wereldkampioen voorbij is gestreefd door een land dat ze met 7-1 verslagen hebben en Zwitserland op plek 4 staat dan is dit een ronduit belachelijke lijst natuurlijk..

10 augustus 2017 om 10:45

Dus 1 wedstrijd is meer representatief voor de kwaliteit van een land dan een hele periode? Dat is toch veel raarder?

10 augustus 2017 om 10:47

Nee, het punt is dat de meesten niet begrijpen hoe zo'n ranglijst tot stand komt en er een compleet verkeerde gedachtegang bij hebben.

Als Robin Haasse straks eens wint van pakweg Federer dan betekent dat toch niet dat Haase ineens boven Federer zou horen te staan.

Je refereert bijvoorbeeld naar de 7-1 oorwassing van 2014. Dat is jaren geleden en telt natuurlijk totaal niet meer mee.

Brazilie heeft het afgelopen jaar 9 wedstrijden gewonnen en 1 verloren. Alle 7 kwalificatiewedstrijden, belangrijker dan een oefenpot, werden gewonnen.

Wat vooral het punt zou zijn is dat het EK van 2016 meer dan een jaar geleden is en de punten die daar door Duitsland behaald zijn, zijn nu gehalveerd in waarde. Braziliã« heeft ze daardoor blijkbaar net voorbij kunnen streven.

10 augustus 2017 om 10:51

Die 7-1 telt weldegelijk mee, er wordt namelijk gekeken naar de laatste 5 jaar.
Maar voor de rest heb je een punt dat 1 wedstrijd niet bepalend is wie hoger moet staan

10 augustus 2017 om 11:41

2014 jaren geleden. Hoe dan? De selecties van beide teams zijn sindsdien amper gewijzigd. Deze Fifa ranking past in deze tijd van opportunisme. Spelers worden verkocht als zoete koek, er worden astronomische bedragen neergelegd en deze lijst is zoals de waan van de dag. In het verleden werd eens in de vier jaar bepaald wie de beste ploeg van de wereld was door onderlinge strijd op een eindtoernooi. Nu word je elke maand of om de 2 maanden geconfronteerd met een nieuwe ranglijst. Je leest dan of er een historisch hoogte- of dieptepunt is bereikt. Feitelijk totaal onbelangrijk.

10 augustus 2017 om 12:06

Ronduit belachelijk?! Kijk eerst naar wat voor wedstrijden Brazilie de afgelopen maanden heeft gewonnen. Twee keer van Argentinie gewonnen de nummer 3 op de lijst, Colombia de nummer 8 en Uruguay. Daarnaast speelt Duitsland gelijk tegen Denemarken die destijds op de 47e plek stond.

Brazilie is 1 punt omhoog gegaan op de lijst. Terwijl Duitsland er 60 heeft verloren.

10 augustus 2017 om 12:37

@gsaray1976,

Het gaat over de afgelopen 4 jaar, waarbij de resultaten van tussen 3 en 4 jaar geleden nog maar 20 procent van hun originele waarde hebben. Die specifieke overwinning van destijds heeft derhalve een verwaarloosbare impact op de huidige ranking. 'telt totaal niet meer mee' is inderdaad niet juist gezegd van mijn kant.

10 augustus 2017 om 15:04

Waarom is deze ranglijst niet serieus te nemen? Het is een objectieve en na te rekenen ranglijst die gebaseerd is op de resultaten van de laatste 5 jaar.

En omdat deze ranglijst ook nog bepalend is voor plaatsingen is deze lijst wel degelijk serieus te nemen.

10 augustus 2017 om 16:32

Omdat je er geen pijl op kunt trekken er word een toernoi gespeeld waar alleen kampioenen aan mee kunnen doen en daar door kunnen andere landen stijgen of zakken dan is het toch niet serieus te nemen..

Zwitserland zo hoog? Niet echt representatief lijkt mij.

10 augustus 2017 om 10:31

Of juist wel representatief want ze winnen gewoon veel wedstrijden en pakken daarmee punten.

10 augustus 2017 om 10:42

Tuurlijk winnen ze behoorlijk veel wedstrijden, maar ze hebben bijvoorbeeld minder kwaliteit als frankrijk. Waarschijnlijk lligt het gewoon aan de oefenwedstrijden die ze regelen. Frankrijk speelt liever tegen Engeland of spanje, terwijl zwitserland vaker tegen honagrije ofzo speelt. Weet niet of daar qua te verdienen punten ook verschil in zit, maar dan is de kans dat frankrijk wint uiteraard wel een stuk kleiner

10 augustus 2017 om 10:47

De tegenstander en het type wedstrijd speelt inderdaad een rol. Het hebben van kwaliteit is ook maar relatief he. Je kunt individueel hele goede spelers hebben maar als dat er niet uitkomt, of minder dan bij bijvoorbeeld Zwitserland, dan verdien je het ook niet om hoger te staan. Daarom vind ik deze lijst dus wel representatief. Teams die goed presteren pakken punten, waarbij ook nog eens gekeken wordt naar de kwaliteit van de tegenstander en het soort wedstrijd dat gespeeld is.

10 augustus 2017 om 11:06

Je noemt het niet representatief, maar vervolgens geef je aan dat je eigenlijk niet weet hoe het tot stand komt.

Oefenwedstrijden tellen bijvoorbeeld minder zwaar mee dan officiele wedstrijden. Een oefenwedstrijd heeft factor 1, terwijl een kwalificatiepot factor 2.5 heeft. Daarnaast heeft de tegenstander er ook mee te maken. Oefenen tegen zwakke tegenstanders levert minder punten op dan tegen sterkere tegenstanders. Hoe lager een team op de ranglijst staat, des te minder punten je er tegen kan winnen.

Verder tellen resultaten behaald in het afgelopen jaar met factor 1, tot 2 jaar terug met factor 0.5, 3 jaar terug 0.3 en 4 jaar terug factor 0.2.

10 augustus 2017 om 11:00

Als zwitserland tegen Liechtenstein wint krijgt je er bij wijze van spreke 5 punten bij. Win je tegen Duitsland krijgt je er 30 punten bij. Verlies je van Duitsland verlies je maar 5 punten, verlies van je Liechtenstein verlies je in 1x 50 punten. Geloof dat het zo een beetje is geregeld.
Op de eindtoernooien verdien je nog meer punten geloof ik.

Ik weet niet hoe ver zo'n ranglijst terugkijkt, maar sta er wel van te kijken dat Nederland zo laag staat. We hebben inderdaad een eindtoernooi gemist en wat wedstrijdjes verloren, maar de laatste 3 ook weer gewonnen tegen Marokko, Ivoorkust en Luxenburg.

Achja die lijst zeg me toch niet veel, toevallig een periode geen wedstrijden hebben betekent meteen al een flinke daling en het maakt niet uit wat Duitsland wint ze raken altijd hun 1ste plek kwijt.

Een land die voetbal niet als een sport ziet staat hoger dan Nederland .. interessant.

Hoe kan Brazilië hoger dan Duitsland staan?

10 augustus 2017 om 10:37

Brazilië heeft een heel knappe serie gedraaid in Zuid-Amerika en doordat de positie van je tegenstander bepaalt hoeveel punten je voor een overwinning krijgt, heeft Brazilië veel punten bij elkaar gesprokkeld. Tegen San Marino, Azerbeidzjan, Noord-Ierland, Tsjechie en Noorwegen krijg je nou eenmaal minder punten dan tegen Argentinië, Colombia, Chili en Uruguay.

Duitsland heeft dan wel de Confederations Cup gewonnen, maar behalve Chili (7) stonden de tegenstanders Australië (45), Kameroen (35) niet hoog. Zelfs Mexico, toch een vrij goede tegenstander, staat bijvoorbeeld maar 1 plaats hoger dan Peru wat één van de zwakke broeders in de kwalificatiepoule van Zuid-Amerika is.

10 augustus 2017 om 12:01

Ah bedankt vaag maar maakt wel veel duidelijk.

10 augustus 2017 om 10:50

Welk land ziet voetbal niet als een sport volgens jou?

10 augustus 2017 om 11:31

Ik denk dat hij doelt op de VS, waar voetbal historisch gezien niet tot de meest populaire sporten behoort.

10 augustus 2017 om 11:32

Zal de USA bedoelen, een daar heeft ie gelijk in...

10 augustus 2017 om 11:44

Dus volgens jou heeft hij gelijk wat betreft dat ze in de VS voetbal niet als een sport zien? Laat me niet lachen zeg. Het is misschien niet de populairste sport maar zeker upcoming om aan te haken bij de populairdere sporten. Om nou te zeggen dat ze het daar niet als sport zien is wel erg kort door de bocht. Nederland zou op sommige voetbalfacetten nog wat van ze kunnen leren.

10 augustus 2017 om 12:05

Voetbal in de USA kennen veel mensen niet hoor pas als je ze het uitlegt, dan denken ze van "oh!". Er zijn natuurlijk mensen die het volgt maar geliefd en bekend is het daar niet echt in een paar steden natuurlijk.

10 augustus 2017 om 12:08

Je zit nu echt onzin te verkondingen hoor. Over het algemeen kent iedereen de sport 'soccer' daar. Maar allicht zal jij het wel beter weten 😉

Tja, als Zwitserland en Polen boven Frankrijk staan weet je hoe serieus de ranking is... Nederland komt er weer. De generatie die nu 27-28 is was niet zo talentvol als eerdere lichtingen. Dat samen met de beperkte trainers die we hadden en de oogkleppen van de KNVB hebben ons hier gebracht.

10 augustus 2017 om 10:36

Ga maar eens ff googlen hoeveel wedstrijden Polen heeft verloren de afgelopen 3 jaar. Ook denk ik dat Polen tenminste nog een redelijke kans zou hebben tegen Frankrijk.

10 augustus 2017 om 10:41

Polen heeft inderdaad een prima team, zeker beter dan NL. Maar als je de spelers vergelijkt is Frankrijk toch beter.

10 augustus 2017 om 10:46

Beter dan Nederland? Nee, Nederland speelde vorig Polen in de laatste ontmoeting ook helemaal zoek. De periode dat het totaal niet liep. Wonnen we met 1-2. Over de gehele selectie heeft Nederland betere spelers. Ze hebben het gewoon dramatisch gedaan, maar als ze 10x tegen elkaar spelen, wint Nederland er 6. Nederland komt er echt wel weer , maar dat zal helaas niet aankomend WK zijn.

10 augustus 2017 om 10:51

Tsja, kwartfinales halen (bij de beste 8 van Europa) tijdens het EK vind ik nu niet echt top 5 waardig helemaal als je de intercontinentaal zou afzetten (dus met Brazilie, Mexico etc erbij). Heel ironisch ook, dat oefenpotje daarvoor hadden ze nog verloren van Nederland. Flauwekul ranking in mijn ogen. Polen heeft best een leuk team, maar ook niet veel meer dan dat en zeker geen top 5 mondiaal.

10 augustus 2017 om 10:59

@Arnhemmer. Ik dacht dat we oefenwedstrijden niet als graadmeter gebruikten. Verder schat ik janssen/dost niet hoger in dan Lewandowski. En onze keepers niet beter dan die pool bij juve. (ik begin maar niet met een poging tot het schrijven van zijn naam).

Ik zou hier als Nederlander niet al te veel belang aan hechten, natuurlijk is het een indicatie dat het wat minder gaat maar Nederland heeft ik mijn ogen nog steeds het potentieel om een top-10 land te zijn. Dat een land als Zwitserland 4de staat verwondert me eerlijk gezegd wel zij hebben toch geen echte topprestaties neergezet de laatste jaren?

Waardeloze ranking....pijnlijk dat deze wel serieus genomen word (loting)

Toch knap hoe Tite Brazilië weer omhoog gestuwd heeft. En met al het talent dat hij in zijn selectie heeft, zie ik ze nu al als topfavoriet voor het aanstaande WK.

10 augustus 2017 om 10:32

Frankrijk heeft echt de aller grootste talenten in mijn ogen. Die kunnen echt 4 WK waardige elftallen opstellen.

10 augustus 2017 om 10:43

Dat zou idd mijn andere favoriet zijn. Bijzonder knap hoe zij zich na een paar debacles op eindtoernooien weer omhoog hebben gewerkt.

Met spelers als Mbappe en Dembele (bovenop al die andere topspelers) hebben ze natuurlijk goud in handen, maar ik denk dat het volgende WK net iets te vroeg komt om al te winnen. Daarna zou er weleens een lange periode van Franse overheersing kunnen komen.

10 augustus 2017 om 12:14

Brazilië heeft inderdaad een getalenteerde selectie. Ik schat zeker Duitsland en misschien ook wel Frankrijk hoger in. Ook Portugal is een team om rekening mee te houden, al is het centrum van de verdediging wel verouderd. Ze hebben wel een mooie selectie van ervaring (bijv. Ronaldo en Pepe) en talent (bijv. Renato Sanchez en Andre Silva).

Iedereen die klaagt dat de lijst niet klopt: hoe kan een objectieve lijst die is gebaseerd op resultaten van wedstrijden niet kloppen? Als je wint, krijg je punten. Verlies je, krijg je geen punten. Als je laag staat dan heb je dus niet goed gepresteerd en is de lijst representatief voor de prestaties en dus ook voor de kwaliteit van een land.

10 augustus 2017 om 10:37

Omdat wanneer je Frankrijk tegenover Zwitserland zet Frankrijk 8/10 zal winnen. Prestaties en kwaliteit hoeven niet altijd samen te gaan. Kijk maar eens naar het campingelftal van Denemarken en die grieken.. Zoveel kwaliteit hadden die miet.

10 augustus 2017 om 10:49

Dat weet ik zo nog niet hoor. Zwitserland heeft echt niet zo 'n slechte selectie. Als dat zo was dan hadden ze niet zoveel wedstrijden kunnen winnen. En aangezien bij de puntentelling ook de kwaliteit van de tegenstander en het soort wedstrijd wordt meegenomen kun je niet zeggen dat Zwitserland onterecht hoog staat. Daarnaast: deze lijst geeft ook niet de kwaliteit van de selectie weer he, maar is een weergave van prestaties over een aantal jaar.

10 augustus 2017 om 10:54

Volgens mij tellen oefenpotjes ook mee voor die ranking toch? Dus als je alleen tegen Liechtenstein, Andorra of iets voetbalt, tover je jezelf een hoop punten erbij!

10 augustus 2017 om 11:12

Nee dus. Tegen die tegenstanders verdien je nauwelijks punten. Helemaal in oefenwedstrijden niet.

10 augustus 2017 om 11:14

Nee. Dat maakt items over de ranglijst meteen zo pijnlijk. Mensen die allemaal maar roepen dat die ranglijst nergens op slaat, maar die ondertussen geen flauw benul hebben van hoe de ranglijst tot stand komt en welke resultaten sommige landen behalen.

Oefenpotjes tegen laaggeklasseerde landen levert nauwelijks punten op. Oefenen tegen flutlanden is dus nadelig voor je ranking.

10 augustus 2017 om 11:36

Dank voor de uitleg, het was ook een vraag. Je krijgt er dus wel punten voor, maar bijzonder weinig. Ik blijf de lijst maar kul vinden hoor. Ik weet nog dat Nederland korte tijd eerste stond en het toen al flauwekul vond, de wereldkampioen verdient die plaats.

10 augustus 2017 om 12:52

Het WK is maar een enkel toernooi wat eens in de 4 jaar gehouden wordt. Het is simpelweg ook een momentopname waar een blessure bijvoorbeeld een grote impact heeft.

Ik vind het systeem gewoon prima. Resultaten over het laatste jaar tellen het zwaarst. Die over het jaar er voor nog voor 50%, 3 jaar terug 30% en tot 4 jaar terug 20%.

De wedstrijden worden beoordeelt op diverse factoren. Oefenwedstrijden factor 1, maar bijvoorbeeld kwalificatiewedstrijden factor 2.5. Daarnaast dus een factor voor de kracht van de tegenstander, gebaseerd op Fifa ranking en bond waartoe de tegenstander behoort.

Het draait allemaal om behaalde resultaten en niet om hypothetische 'als Frankrijk 10x tegen dat land speelt dan winnen ze 8x' meningen. Als Frankrijk echt zo goed zou zijn, dan zouden ze al een jaar lang iedereen op moeten rollen en meer volledig tellende punten moeten behalen dan een land dat zwakker wordt geacht.

Een tennisser kan wel steevast van iemand winnen die hoger staat op de ranking, maar je kan toch niet stellen dat het onterecht is als de ander steevast verder komt op toernooien dan hijzelf. Als een tennisser 2 jaar op rij alle grand slams wint, maar vervolgens een jaar niets, dan dondert hij ook gewoon naar beneden in de ranking.

Naar mijn mening is nummer 1 gewoon Duitsland. Die zijn kampioen geworden op het grootste toernooi dat er bestaat. Overige wedstrijden slaan nergens op om op die manier een nummer 1 te worden.

Jammer, maar begrijpelijk. Even jammer als het gebrek aan een doorlink of een afbeelding waarin de hele lijst staat gepubliceerd bij dit artikel.

Mensen even een feit. Zwitserland polen en voorál oranje moet een topdag hebben en Frankrijk een offday. Anders zal altijd frankrijk winnen. Kijk naar het spelersmateriaal en voor welke clubs ze allemaal spelen. En dan doet topspits benzema niet eens mee. Frankrijk staat laag in de ranklijst maar dat halen ze wel doen. Met griezmann mybappe pogba payet ngolo kante in de gelderen.

Die ranglijst neem ik verre van serieus. Zwitserland een leuke ploeg hoor. Tot nu toe altijd redelijke indeling in de kwalificatiespoules. Wanneer ze op een eind ronde nog nooit veder gekomen dan de tweede ronde volgens mij. Misschien een kwartfinale.
Polen heeft nog nooit indruk gemaakt op een eind toernooi.
En wat Nederland betreft is die positie is een mooie afspiegeling van hoe de KNVB momenteel zijn besturing uitvoert. Het kan in mijn ogen alleen maar beter.

Deze lijst laat zien welke land de beste resultaten heeft gehaald over een bepaalde periode, niet welk land 1 tegen 1 het sterkste elftal heeft. Iemand die alleen maar 7s haalt kan best intelligenter zijn dan iemand die alleen maar 8en haalt, terwijl die laatste betere resultaten heeft. Ik let persoonlijk nooit zo op deze lijst (ook niet toen NL hoog stond), maar ze gebruiken het wel.

Leuk hoor die arrogantie hier, maar Zwitserland is gewoon een betere PLOEG dan Nederland. Gaan voor elkaar door het vuur, hebben goede spelers en winnen hun wedstrijden. Nederland verliest van Bulgarije, houd alsjeblieft op man. Dan hoor je gewoon ergens in die regionen thuis. Zwitserland is een uitstekende ploeg die het iedere ploeg moeilijk kan maken en ons al helemaal.

Oh nee wat erg die ranglijst. We stonden op een gegeven moment eerste net na de verloren WK-finale. Dat zegt voor mij genoeg over deze lijst. Leuke indicatie, want we hebben ook slecht gepresteerd, maar lekker.boeiend.

Eind van de maand tegen Frankrijk, kunnen we zakken naar ergens rond de veertigste plek hahaha. Denk dat dan de bodem is bereikt en daarna zullen stijgen. Missen we het WK dan is de bodem nog niet in zicht.

1. Brazilië
2. Duitsland
3. Argentinië
4. Zwitserland
5. Polen
6. Portugal
7. Chili
8. Colombia
9. België
10. Frankrijk
11. Spanje
12. Italië
13. Engeland
14. Mexico
15. Peru
16. Kroatië
17. Uruguay
18. Wales
19. Zweden
20. IJsland
21. Costa Rica
22. Slowakije
23. Noord-Ierland
24. Iran
25. Egypte
26. Verenigde Staten
27. Oekraïne
28. Congo DR
29. Ierland
30. Bosnië en Herzegovina
31. Senegal
32. Ecuador
33. Turkije
34. Tunesië
35. Kameroen
36. NEDERLAND
37. Oostenrijk
38. Griekenland
39. Nigeria
40. Tsjechië
41. Paraguay
42. Servië
43. Roemenië
44. Japan
45. Australië
46. Denemarken
47. Burkina Faso
48. Algerije
49. Ghana
50. Slovenië
51. Bulgarije
52. Montenegro
53. Ivoorkust
54. Haïti
55. Hongarije
56. Jamaica
57. Schotland
58. Saoedi-Arabië
59. Marokko
60. Panama
61. Rusland
62. Albanië
63. Oezbekistan
64. Mali
65. Zuid-Afrika
66. Guinee
67. Bolivia
68. Venezuela
69. Israël
70. Wit Rusland
71. Armenië
72. Oeganda
73. UAE
74. Honduras
75. Sierra Leone
76. China
77. Qatar
78. Azerbeidzjan
79. Syrië
80. Congo
81. Kenia
82. Trinidad en Tobago
83. Libië
84. Noorwegen
85. Mauritanië
86. Curaçao
87. Gabon
88. Faeröer eilanden
89. Madagaskar
90. Benin
91. Gunee Bissau
92. Palestina
93. Cyprus
94. Canada
95. Zambia
96. India.
97. Estland
98. Litouwen
99. Guatemala
100. Zimbabwe
101. Irak
102. El Salvador
103. Mozambique
104. Kazachstan
105. Malawi
106. Suriname
106. Jordanië
107. Nicaragua
108. Finland
109. Noord Korea
110. Georgië
111. Togo
112. Kaapverdië
113. Antigua en Barbuda
114. Equatorial Guinea
115. Niger

Ik hoorde Bert van Marwijk een keer zeggen dat Thailand gewoon het niveau is van de Nederlandse eredivisie,maar die staan net onder de top 100 landen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren