Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘PSV moet creatief zijn, hij is beter dan De Ligt, Isimat en Schwaab’

Laatste update:

PSV nam deze transferperiode al afscheid van Héctor Moreno, Andrés Guardado en Jetro Willems, terwijl Davy Pröpper naar Brighton & Hove Albion lijkt te gaan en Luuk de Jong mogelijk ook nog vertrekt. Het Eindhovense publiek mort na de vroege Europese uitschakeling door NK Osijek en PSV lijkt een lastig seizoen tegemoet te gaan. Aad de Mos vindt dat de club meer terug moet vallen op zijn jeugdopleiding.

De oud-trainer van onder meer PSV, Ajax en Anderlecht was onlangs aanwezig bij de Otten Cup en zag daar veel potentie: “In deze donkere tijden moet je als PSV creatief zijn. Dan kun je wel zeggen dat deze spelers nog jong zijn, maar Marco van Basten en Frank Rijkaard waren 17 jaar toen ik hen bij Ajax liet spelen. Ik vind dat ze bij PSV nog laat zijn”, vertelt hij in gesprek met Omroep Brabant.

De Mos raakte tijdens het jeugdtoernooi vooral onder de indruk van Armando Obispo, die de trofee voor beste speler mee naar huis mocht nemen. Volgens de analyticus doet Phillip Cocu er goed aan om de verdediger zo snel mogelijk bij het eerste te halen: “Ik durf te zeggen dat Obispo beter is dan Matthijs de Ligt, beter dan Nicolas Isimat-Mirin en beter dan Daniel Schwaab. Je mag niet wachten met het opstellen van deze jongen, want dan mis je de trein.”

Vind jij dat Phillip Cocu Armando Obispo een kans moet geven?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dat kan, zelfs Aad, onmogelijk zeggen als je die jongen alleen nog op een lager niveau hebt gezien. Uiteraard zou PSV haar talenten wel eens wat sneller mogen brengen. Maar stellen dat hij beter is dat die andere drie spelers lijkt mij onmogelijk te voorspellen.

7 augustus 2017 om 13:47

Klopt! Maar Aad weet als geen ander dat als hij had gezegd "obispo is best een veelbelovende speler", hij nooit de headlines zou halen. Hij, en met hem vele 'experts', proberen steeds de eerste te zijn om een talent te ontdekken. En als je dat maar vaak genoeg doet, komt er vanzelf een speler voorbij die daadwerkelijk slaagt en dan kan je daar weer een tijdje over pochen.

Aad heeft in een ver verleden prima gepresteerd in België en teert daar 25 jaar later nog steeds op.

7 augustus 2017 om 14:04

Iedereen loopt maar te zeiken en te zeuren dat PSV meer talenten moet laten doorstromen. Volgens mij gaat kwaliteit nog altijd boven de kwantiteit.
Ik schat Cocu hoog genoeg in om spelers te beoordelen of zij geschikt zijn voor de 1e.

7 augustus 2017 om 14:11

Sorry maar waar gaat deze reactie over? Misschien snap ik het niet of verwoord je het niet op de goede manier. Maar Niemand zegt dat er kwantiteit voor kwaliteit moet komen. Enkel dat PSV wel wat vaker jeugdspelers op mag stellen ten kostte van huurlingen.

7 augustus 2017 om 15:11

Probleem van talenten jong een kans te geven is dat ze dan ook eerder afgebrand worden. Kijk naar Bazoer, die nu bij Barcelona had moeten spelen als je de verhalen drie jaar terug hoorde. En Riedewald en Tete, ook niet geslaagd bij Ajax en bankzitter geworden.
Je hoeft talenten niet tot hun 20ste in de JL te laten spelen maar je moet er ook mee oppassen om ze op hun 17de of 18de al basisspeler te maken.

7 augustus 2017 om 15:19

Wat dat betreft is het traject van Vd Beek ideaal, want hij kreeg wel steeds meer speeltijd, maar werd niet direct iedere wedstrijd basis gezet vanaf zijn debuut. Bij De Ligt is het sneller gegaan, maar ook hij heeft nog vaak zat op de bank gezeten sinds zijn debuut.

Ze hebben uiteindelijk wel die minuten in het 1e nodig om verder te ontwikkelen, maar door ze er nog niet iedere wedstrijd neer te zetten zorg je er wel voor dat ze nederig en hongerig blijven.

7 augustus 2017 om 15:48

Ja, en Edson Braafheid speelde ooit een WK finale, dus? De Mos heeft er echt wel kijk op, als hij dat zegt dan geloof ik iig dat hij qua nivo dichtbij komt.

Mathijs de Ligt is een beer van een kerel, en al een Europa League finale achter de rug. Deze jongen is geheel onbekend. Laat hem eerst maar eens zijn debuut maken. Populail gelul van de heer de Mos

7 augustus 2017 om 13:10

deze jongen staat al jaren bekend als het grootste talent van zijn lichting dus een kans moet hij zeker krijgen binnekort.de ligt is inderdaad een beer van een kerel maar maakt nog erg veel fouten,mag ook voor zijn leeftijd maar we moeten niet doen alsof we het over een topverdediger op dit moment hebben.maar hij krijgt wel de kans en daardoor ontwikkeld hij zich wel beter dat zeker.piroe is ook een speler met meer potentie als lammers als back up.ook beide wingers komt erg veel dreiging vanuit en ook gudmonssen in jong psv speelde geweldig vorig seizoen die moeten ook binnekort gewoon een keer de kans krijgen.

7 augustus 2017 om 13:43

Zoveel fouten maakt de ligt niet. Heeft een paar foutjes gemaakt na zn debuut maar is sindsdien gewoon solide, maakt minder fouten dan 90% van de verdedigers in de ED.

7 augustus 2017 om 13:58

De Ligt is nog maar 17, dan maak je veel fouoten. En deze jongen kan best het grootste talent zijn, talent alleen is niet alles, als je geen kansen krijgt ben je verder van huis.

7 augustus 2017 om 14:13

@lucasandersen
Lees Baardgrasmus maar eens.
Een paar foutjes?
Fouten waaruit doelpunten vielen.
Mag gezien zijn leeftijd!
Maar daarom is de Ligt juist nog geen gevestigde speler.
Juist nog een jongeling die nog veel kan en moet leren.
Wel objectief blijven en niet alleen door een Ajax bril.
Let wel, ook ik vind de Ligt voor de toekomst een van de betere verdedigers voor Nederland.
Maar nu nog (lang) niet.

7 augustus 2017 om 14:19

Lees jij mijn post is? Ik geef m gelijk in dat de ligt net na zn debuut een paar foutjes heeft gemaakt. Logisch, even omschakelen naar een nieuw niveau. Die foutjes zijn er de laatste tijd wel uit. Hij is geen gevestigde speler maar maakt minder fouten dan de meeste 'gevestigde' ED verdedigers, met uitzondering van Sánchez, botteghin en Vd Heijden daargelaten miss

7 augustus 2017 om 14:32

Zou ook knap beroerd wezen als een verdediger va Ajax meer fouten zou maken als de verdediger van bijvoorbeeld Excelsior, Roda, PEC, Twente of Utrecht 😂

7 augustus 2017 om 15:13

Ach, een verdediger van 17 mag wat mij betreft nog wel is een foutje maken zolang ie ook maar regelmatig een hoog niveau er tegenover zet. Ik denk dat van een 26 jarige verdediger van Utrecht meer consistentie maar een lagere bovengrens wordt verwacht.

7 augustus 2017 om 13:13

Toch stip je met die omschrijving van De Ligt iets interessants aan. De Ligt is inderdaad een beer van een kerel voor zijn leeftijd, maar overschatten we daarom misschien zijn talent niet een beetje? Het fysieke aspect is voor een verdediger erg belangrijk, maar is ook iets wat zich doorgaans later ontwikkelt en ook iets wat zich de hele carrière kan blijven ontwikkelen. Snelheid bijvoorbeeld heeft dat veel minder en het viel me in de voorronde CL op dat De Ligt tamelijk traag is en ook verschillende malen verkeerd stond te dekken. Ik wil die jongen er niet volledig op afrekenen, immers maken zijn leeftijdgenoten vast dezelfde fouten op een achterafveldje, maar het is wel iets waardoor ik twijfels blijf houden bij De Ligt. Ook in Oranje natuurlijk twee vrij dramatische wedstrijden (al was die tweede tot de rode kaart nog redelijk, die eerste was drama). En ook de voorronde CL zag hij er niet altijd even lekker uit. Ik moet weleens denken aan De Vrij, die kwam als vrij iel mannetje ook door op zijn 17e, echter bleek hij qua inzicht en voetballend vermogen al heel ver te zijn. Het fysieke heeft hij erbij geleerd, en ik denk dat hij nu misschien wel onze beste verdediger is in Nederland. Of denk aan Van der Hoorn, fysiek imponerend, maar qua inzicht en snelheid matig en op dat vlak leek hij zich ook nauwelijks te ontwikkelen.

7 augustus 2017 om 13:25

Ik ben het volledig met je eens dat we maar rustig moeten afwachten hoe De Ligt zich gaat ontwikkelen de komende jaren. Zijn snelheid kan inderdaad ook een valkuil zijn. Echter heeft hij nu op zijn leeftijd al minimaal 2 a 3 momenten waaruit je kan zien dat die jongen begrijpt hoe je echt moet verdedigen. Het verschil zit hem in de kansen die je krijgt. Bij Psv durven ze dit nog niet aan om jeugdspelers te laten staan naar een slechte wedstrijd. Maar de wereld voor Mathijs de Ligt ziet er rooskleurig uit.

7 augustus 2017 om 13:28

tja maar we hebben minstens evenveel momenten waarbij hij volledig ernaast zat.de ligt heeft natuurlijk een groot voordeel met zijn fysiek waardoor hij ook een stuk eerder de kans krijgt.maar als je eerlijk moet zijn is het duo sanchez viergever veel stabieler.

psv moet obispo ook gewoon kansen gaan geven nu hij steekt er al jaren met kop en schouders bovenuit in zijn leeftijdscatogorie.

7 augustus 2017 om 13:30

Ik vind het ook mooi dat Ajax hem de kans geeft, en als je het afzet tegen zijn positie en leeftijd is het zelfs heel bijzonder dat hij een basisplaats heeft. Toch denk ik dat hij op dit moment nog wel een van de zwakke schakels is in het elftal van Ajax. Het is een risico hem op te stellen. Bovendien lijkt het wel of Sanchez niet meer kan verdedigen met De Ligt naast hem, terwijl hij met Viergever in het centrum juist enorm sterk oogt. Voor het Nederlands voetbal juich ik het toe dat De Ligt speelt (maar hou hem in godsnaam nog even uit Oranje) en als Feyenoorder vind ik het ook niet erg dat Ajax het met hem oplost, maar ik denk wel dat het punten gaat kosten dit jaar. Of dat niet met Viergever was gebeurd weet ik niet, maar ik vind op dit moment Viergever centraal een betere en meer solide keuze.

7 augustus 2017 om 13:34

De ligt doet het gewoon uitstekend! Krijgt nu onterecht te veel kritiek op basis van 1 of 2 wedstrijden en daarnaast is er geen discussie mogelijk dat het een gigantisch talent is. Een van de weinige spelers die de absolute top kan halen in de eredivisie. Hij is alleen wat traag maar verder is een van de grootste talenten die ik in jaren heb gezien!

7 augustus 2017 om 13:38

Er is altijd een discussie mogelijk of iemand een talent dan wel een gigantisch talent is. Volgens mij ontkent niemand zijn potentie, maar wordt er ook erkend dat de verdediging niet geweldig staat op dit moment. De backs zijn daar deels debet aan, maar het centrum zag er tegen Nice ook niet goed uit.

7 augustus 2017 om 14:07

Dat wist ik niet, dan hoop ik dat deze talent zo snel mogelijk zijn kans gaat krijgen. Persoonlijk denk ik wel dat het duo achterin bij Psv te vervangen is. Moet gewoon lukken als deze jongen zo veel talent in huis heeft.

7 augustus 2017 om 19:23

De Ligt bleef als enige Ajacied overeind in de verloren Europa League finale. Hij is echt de meest talentvolle verdediger van Nederland. Niet voor niets staat hij op het lijstje van Bayern Munchen en Barcelona. Aad de Mos heeft het al vaker mis gehad wat talenten betreft. Ooit zei hij hetzelfde over Denswil.

7 augustus 2017 om 13:31

Je doet nu alsof De Ligt al jarenlang ervaring heeft in de Eredivisie, terwijl hij slechts een goed halfjaartje heeft meegedraaid bij een goed spelend Ajax.

En zoals bij zoveel veelbelovende spelers bij Ajax, is het maar eens afwachten hoe het op de lange termijn verloopt.

7 augustus 2017 om 15:20

Uiteindelijk kijken ze bij Ajax vanuit een eredivisie oogpunt. Het label supertalent hoor je door de echte ajacieden nauwelijks. Het is de media die zo schrijven over spelers van Ajax. Ik had allang door dat Anwar El Ghazi een terugval zou krijgen. Bazoer heb ik me wel echt over verbaasd. Maar Mathijs de Ligt is in mijn ogen het grootste verdedigende talent op de Nederlandse velden op zijn leeftijd dan. En als je tijdens een Europa league finale bijna foutloos speelt dan mag je wel veronderstellen dat je een grote aan het worden bent.

7 augustus 2017 om 13:31

Maar De ligt kost ons wel het WK

7 augustus 2017 om 13:41

Dat valt nog te bezien en is niet alleen De Ligt aan te rekenen, daarvoor zijn ook al punten verspeeld. Blind is daar meer schuldig aan, die had die jongen nooit maar dan ook nooit mogen oproepen in die fase. En dan was het als snuffelstage bedoeld, maar hij moest hem door blessures toch voor de leeuwen gooien tegen Bulgarije met alle dramatische gevolgen van dien.

De Ligt kon er niets aan doen dat hij werd opgeroepen, ik denk dat hij het zelf ook voorbarig vond net als de rest van Nederland.

7 augustus 2017 om 13:55

Haha grapjas. Ben je nou echt zo blind van haat dat je de Ligt daar echt de schuld van geeft?? Kan er nog wel een paar noemen die er niet al te lekker uitzagen bij Oranje. De Ligt wordt een topper.

7 augustus 2017 om 13:58

Wat ben jij triest. Grabbelende zoet, matige strootman, blunderende stekelenburg en zo kan ik nog wel even door. Achter je pc scherm een 17jarig toptalent de schuld geven van het mislopen vh wk. Triest.

7 augustus 2017 om 14:13

Dit is echt met stip de meest trieste opmerking die ik in lange tijd heb gehoord. Sneijder heeft zelf gezegd dat de hele verdediging faalde, maar jij weet het beter. En dat je er nog duimpjes voor krijgt, geeft aan dat duimpjes niets zeggen over voetbalinzicht.

7 augustus 2017 om 14:45

Die clowneske keeper kost ons het WK. Eerst als een slapjanus uitkomen en bij de tweede Bulgaarse goal staat hij volledig verkeerd in zijn goal. De buitenlandse interesse voor Zoet is zeer bevreemdend. Was tegen Tsjechië ook al zwak.

7 augustus 2017 om 15:09

Net zoals Janmaat ons geen eindronde heeft gekost met die enorme blunder, gaat De Ligt ons ook geen eindronde kosten met zijn enorme blunder. Iets met teamsport, meerdere wedstrijden die verloren zijn, oncapabele bondscoach, etc.

7 augustus 2017 om 15:22

Communicatie met de altijd onzekere Jeroen Zoet heeft ons minstens net zo veel problemen opgeleverd. Je ziet duidelijk tijdens die goals dat Jeroen er als een zoutzak naar zat te kijken. Daarbuiten had Blind nooit maar dan nooit De Ligt moeten opstellen als broekie.

7 augustus 2017 om 14:13

De Ligt maakt elke wedstrijd wel een cruciale fout(vaak ook nog afgestraft)dus zo moeilijk moet dat niet zijn.
Hoor elke keer dat het mag want hij is nog zo jong, elke wedstrijd weer..
Misshien is er gewoon nog niet klaar voor , misschien is hij een minder groot talent dan dat iedereen hoopt..

7 augustus 2017 om 14:29

Beer van een kerel die nog lang niet klaar is voor het niveau waar ajax naar streeft. Daarbij hebben veel mensen twijfels over zijn potentie, wat ik wel kan begrijpen. Overhypte middelmaat die jongen

7 augustus 2017 om 17:15

en Breefheid een WK finale...

Obispo is wel echt een mega talent inderdaad. Wat mij betreft mag je hem er wel in gooien naast een ervaren CV hoor

7 augustus 2017 om 13:51

Helaas zullen ze dat nu niet meer doen, nu ze met Luckassen al voor veel geld een jonge CV hebben hehaald. En ik zie Cocu niet snel een duo opstellen met nieuwkomer Luckassen en jong talent Obispo. Hij zal er altijd een ervaren CV naast zetten.

7 augustus 2017 om 16:00

Voordeel is wel dat Obispo linksbenig is en opbouwen goed. Heeft een traptechniek waar Schwaab en Isimat alleen maar van kunnen dromen.

Geinig. De Ligt is al in zijn eentje beter dan die Duitser en Isimat samen. Dus of Cocu snapt er helemaal niets van of die jongen is toch niet zo goed als De Mos hem omschrijft.

7 augustus 2017 om 13:01

Ik ben fan van De Ligt begrijp mij niet verkeerd, maar ik zie hem toch regelmatig de hemel in geprezen worden. Ik zie hem echter nog genoeg fouten maken, wat volledig begrijpelijk is voor een 17-jarige, en zie dat hij nog genoeg te leren heeft. Die jongen heeft een gruwelijke potentie, maar stellen dat hij een stuk beter is dan die twee bij PSV achterin gaat mij wel erg ver.

7 augustus 2017 om 13:22

DR. Mario, dat zie ik sergio Ramos ook nog doen... Ene Frank de Boer had zelfs de kreet het de Boertje... Dat zegt niks

7 augustus 2017 om 13:31

vergelijkingen met ramos en de boer raken kant noch wal.dat zijn heel ander type speler en voetballend vele malen beter als de ligt.de ligt is meer een breker maar heeft het nadeel dat hij heel erg traag is.voor ajax is het momenteel gewoon beter als viergever en sanchez centraal samen staan die zijn veel meer complementair als de ligt en sanchez.want de ligt is momenteel gewoon een slechtere uitvoering van sanchez.

7 augustus 2017 om 13:52

Als je er niets van af weet is het beter om stil te zijn. De ligt staat juist bekend als een voetballende verdediger. Stond jarenlang in de jeugdopleiding van ajax op het middenveld...

7 augustus 2017 om 14:09

Ramos is vrij zwak aan de bal. Ik kan zo 10-15 momenten opnoemen waar hij een goal weggeeft door een foute pass. En De Ligt is op zijn 17!!!de al heel constant in heel veel dingen en zeer goed. Als hij gewoon doorgaat met deze progressie lan hij over 2-3 jaar een volgende stap maken.

7 augustus 2017 om 13:47

Ik vind De Ligt ondanks dat hij natuurlijk veeel meer talent heeft dan Isimat momenteel nog niet veel beter. Hij kan wel beter voetballen en is verdedigend goed maar hij maakt ook veel fouten. Isimat is opbouwend niet goed maar kan prima verdedigen en maakt eigenlijk zelden een beslissende fout.

Ik denk ook dat Obispo een talent kan zijn. Weet niet of hij het eerste aankan. Maar ik weet wel zeker dat ik Aad niet serieus neem als het op jeugdspelers aankom. Volgens hem was ook RAI Vloet een wereldtalent die allang in PSV1 had moeten spelen. Die jongen komt nu zelfs te kort voor topklasse zaterdag...

Dit kan bijna alleen Aad de Mos. Een speler van 18 jaar die het goed doet op de Otten Cup beter noemen dan eigen verdedigers en een van de grootste talenten van de concurrent.

7 augustus 2017 om 15:53

Waar zeg ik dat? Ik wijs enkel en alleen erop dat deze bewering van De Mos op basis van de Otten Cup ridicuul is. Hij kan zomaar beter zijn, maar dat roepen op basis van de Otten Cup, terwijl De Ligt al een Europa League finale heeft gespeeld, slaat nergens op.

Hahaha Aad heeft weer iets teveel gezopen van het weekend. Die jongen is zo goed dat hij zichzelf niet in de basis kan spelen bij die middelmaat die er nu staat.

7 augustus 2017 om 13:02

Of hij krijgt de kans niet. Dat kan natuurlijk ook. Hendrix is ook al jaren minimaal gelijk aan wat er liep, maar komt er nu pas door.

7 augustus 2017 om 13:13

hendrix is gigantisch overschat helemaal als middenvelder.fysiek veel ste zwak,altijd te laat in de duels en zijn passing is gewoon erg matig.100%logisch dat hij moest banken voor guardado ook nu zou ik hem niet opstellen vertraagt het spel veel ste erg.misschien op linksback een optie maar dmc moet je hem niet willen.

7 augustus 2017 om 13:17

Hendrix minimaal gelijk aan Gaurdado? Mag je vinden hoor..

7 augustus 2017 om 13:30

Valt ook wel mee maar dat Guardado een betere passer is, is wel duidelijk maar ook met Hendrix heeft PSV genoeg goede wedstrijden gespeeld in het verleden. Hendrix is goed in ballen veroveren en als het een beetje loopt dan zal die in de passing ook veel sterker zijn dat die veel beter kan als de afgelopen wedstrijden is in ieder geval duidelijk.

7 augustus 2017 om 13:34

hendriks is sinds hij erbij gekomen altijd al een vertragende factor geweest viel gewoon minder op omdat hij betere spelers omzich heen had staan.zijn passing is gewoon erg zwak en vaak half hoog dat is gewoon erg vertragend.

fysiek is hij ook gewoon matig dus snap niet waarom hij zon goede optie op het middenveld zou moeten zijn.als linksback zie ik hem nog wel stappen maken maar op het middenveld zal het nooit een topper worden.

Vergelijk het eens met Ajax. Daar krijgen spelers uit de eigen opleiding een kans en kijk waartoe het heeft geleid afgelopen seizoen. Natuurlijk heb je niet altijd succes en goede resultaten, maar je bouwt iets op. Spelers doen ervaring op, ze worden beter en worden gerijpt. Je houdt het geld in de knip, je leidt spelers op en boekt geleidelijk aan successen. Dat kan je m.i. beter doen dan vele miljoenen euro's uitgeven aan aankopen, die op langere termijn gezien, kwaliteit missen.

Ik snap niet zo goed waarom De Ligt in deze vergelijking erbij gehaald moet worden om eerlijk te zijn...

7 augustus 2017 om 13:19

Ik neem aan omdat hij een andere zeer jonge verdediger wil noemen die ook enorme potentie heeft (en die iedereen inmiddels een beetje kent en weet hoe hij het doet op het hoogste niveau hier).

Voor deze jongen hoop ik dat De Mos gelijk heeft, dan heeft PSV goud in handen. Dan moet PSV het wel aandurven om deze jongen op te stellen. En daar zijn ze bij PSV over het algemeen niet heel happig op.

7 augustus 2017 om 13:21

Niet zo gek toch....

Net zo oud als deze jongen, ook een centrale verdediger, zelfe competitie, team dan vergelijkbaaris kwa niveau.

Behoorlijk duidelijk dat hij er bij word gehaald zelfs als vergelijk....
Lees meer op www.voetbalzone.nl

7 augustus 2017 om 13:34

Dat zouden criteria kunnen zijn waarop je ze kunt vergelijken. Het scheelt bijvoorbeeld maar een half jaar (De Ligt is jonger) tussen beide, dus dan kun je inderdaad een goede vergelijking maken. Enige waar je (noch) geen vergelijking kan maken is in de competitie. Waar Mathijs de Ligt bij Ajax 1 zit heeft deze jongen nog niet eens in Jong PSV gespeeld. Kortom, De Mos vergelijkt het optreden van deze Obispo op een A junioren toernooi met spelers die presteren op landelijk en internationaal niveau.

Ik zou het opmerkelijk vinden als deze jongen op dit moment beter als De Ligt zou zijn, aangezien De Ligt zich in de Europa League staande wist te houden afgelopen seizoen. En een betere verdediger zou Cocu dan over het hoofd zien in de eigen jeugd?hij is trainer van PSV en weet wat er rondloopt in de jeugd. Hij is misschien heel terughoudend met het brengen van talenten, maar die zou dat echt wel gezien heben. En als helemaal of zo'n jongen beter is als zijn huidige centrale duo.

7 augustus 2017 om 14:03

@adzevedo:

Ik zeg ook niet dat hij beter is dan de Ligt toch? Sterkerik ken heel deze jongen niet eens.

Maar de Mos heeft het over hem wel te brengen, en haalt de Ligt aan als vorobeeld omdat die wel speelt inderdaad. In de Eredivisie dus, wie beter is zou ik niet weten. (persoonlijk denk ik ook de Ligt, maar heb geen idee) Maar hij geeft aand at de Ligt op deze leeftijd ook minuten al maakt in de Eredivisie.

Maar gaat er om dat de vergelijking met de ligt zowaar eens wel logische is....

7 augustus 2017 om 13:49

Hij is momenteel het jonge verdedigende talent van Nederland. Niet zo gek om andere verdedigende talenten aan hem te spiegelen.

7 augustus 2017 om 15:12

Inderdaad omdat hij een andere jonge talentvolle verdediger is.

Maar stiekem ook een beetje omdat het droppen van de naam van De Ligt lekker veel aandacht trekt. Boefje hoor, die Aad de Mos. Nooit vies van een slim mediatrucje, deze man. Verder kan hij ook niet veel meer, dus het is hem vergeven.

9 augustus 2017 om 10:23

Kijk jij snapt 't

Ik ken de jongen niet, maar ik heb PSV-ers al wel vaker over hem horen praten. Ik hoop dat PSV en Cocu de ballen hebben om jonge jongens erin te knallen. Er is maar 1 manier om erachter te komen of hij het gaat maken of niet en dat is door gewoon te spelen!

7 augustus 2017 om 16:13

Ja is echt een hele fijne speler, sterk in de duels maar ook voetballend echt goed. Fijne traptechniek schiet regelmatig een bal erin vanuit een vrije trap of afstandsschot.

7 augustus 2017 om 17:01

Laat Cocu hem dan maar eens debuteren! Hoe sterker PSV wordt, hoe beter de competitie wordt!

Word altijd moe wanneer Aad over zichzelf begint. Iedereen had Van Basten en Rijkaard jong laten debuteren. Misschien is deze kerel nog niet zo ver..en beter dan De Ligt? We gaan het zien..

Zijn pleidooi voor meer PSV jeugd in het eerste elftal is zeker niet verkeerd, noch het feit dat het de moeite nam naar de Otten Cup te kijken (dit soort toernooien trekken internationaal goede teams met talentvolle spelers). Maar ik denk dat je heel voorzichtig moet zijn om te zeggen dat een speler die nog nooit zijn debuut heeft gemaakt al beter is dan je huidige twee centrale verdedigers, dat zou Cocu meteen zien als trainer. Het goed doen op een toernooi met A junioren is prachtig, maar dat niveau ligt wel wat lager als in de Jupiler League, de Eredvisie of de Europa League. Die jongen heeft nog niet eens bij Jong PSV meegedaan.

Vergelijking met De Ligt is nog lastiger te maken, geld hetzelfde voor als die andere twee die PSV in het centrum heeft: hij speelt op een ander podium, waar het niveau hoger is. Daarbij komt nog eens dat hij bij Ajax zit, dus dat niemand intern kan vergelijken.

7 augustus 2017 om 19:07

"noch het feit dat het de moeite nam naar de Otten Cup te kijken"

Da's op zich niet zo vreemd. De Mos woont op loopafstand van De Herdgang en staat er wel om bekend dat hij heel vaak bij de jeugd gaat kijken.

Jeugd de kans geven is inderdaad echt iets wat PSV moet gaan doen. Dat gaan we ook wel doen als ik kijk hoe smal de selectie nu is. Een 17 jarige jongen voor de leeuwen gooien in een nieuw team met relatief weinig ervaring zou ik alleen niet doen. Obispo is een groot talent maar ik zou hem eerst een jaartje heel veel laten spelen bij Jong Psv. Hij heeft al laten zien dat hij tegen leeftijdsgenoten makkelijk mee kan dus hij is wel toe aan een stapje hogerop. Als hij bij Jong PSV dan ook makkelijk overeind blijft dan kan je hem na een wedstrijd of 10 bij altijd nog de kans geven in het eerste. Piroe, Mauro en Gakpo zou ik trouwens ook een vaste plek geven bij Jong Psv. Die hebben allemaal in de voorbereiding laten zien te goed te zijn voor de onder19 ploeg.

Ken deze jongen niet, weet ook niet of hij in de voorbereiding regelmatig bij PSV 1 heeft gespeeld maar dat had eventueel gekund. Wellicht maakte hij gelijk indruk waardoor je het geld van Luckassen op een andere positie kon besteden. Luckassen en deze jongen centraal zie ik niet gebeuren. Te onervaren.

Beter dan de ligt... Jezus open deuren intrappen dit. Bijna iedere centrumverdediger die een beetje kan positioneren en koppen is al beter. Makkelijk scoren van aadje dit

Ik ben het met aad eens dat het een zeer groot talent is. Maar beter dan die drie moet natuurlijk nog blijken. Ik hoop ook dat psv hem binnenkort eens kansen gaat geven, staat overigens al jaren bekend als een zeer groot talent. Wat ik wel weet is dat hij voetballend beter is dan die drie, maar het is een verdediger. Verdedigend weet ik niet of die al beter is.

ben het eens met Aad met het feit dat PSV wel sneller talenten mag laten doorstromen naar het eerste elftal, vooral als ik naar de gretigheid kijk van de spelers. PSV 1 laat nu bar weinig zien dus zou concurrentie misschien zelfs positief werken en vervangers hoeven dan ook niet perse gehaald te worden indien we een goede vervanger al in eigen huis hebben zoals Lunqvist, en die jongen zit er alsnog niet bij

Groot talent, maar niet beter dan De Ligt. Wel snel, sterk. Ik durf wel te stellen dat hij bij Ajax al zou zijn doorgeschoven. Net zoals ik niet begrijp waarom Gudmundsson zo weinig minuten maakt in het eerste. Vind ik echt een groot talent. Mag PSV toch sneller doen. De potentie loopt er absoluut.

Cocu kennende zal hij jeugdspelers weinig kansen geven aangezien hij er geen oog voor heeft. Kan iemand mij vertellen welke speler onder Cocu beter en slimmer is geworden? Ik vind nou bepaald niet dat Cocu spelers beter maakt. Ook laat hij PSV een systeem spelen die hij en de spelers zelf ook niet snappen.

Ik lees dit allemaal met enige verbazing, want als je je een beetje verdiept in deze jongen dan denk ik dat Aad de Mos het wel erg goed heeft gezien.
Ajax wilde hem een paar jaar geleden dolgraag hebben, maar PSV heeft alsnog snel toegehapt door hem een contract aan te bieden. Lees maar eens de reacties op Ajax Showtime:

Martijn Berden scoorde twee keer, de middenvelders vonden elkaar makkelijk, maar de grote uitblinker bij PSV was Armando Obispo. Gelinkt aan Ajax in het populaire social media-circuit en omdat Wim Jonk ook in Eindhoven was, mag er van mij gelijk actie worden ondernomen. Het wegvallen van Timothy Fosu-Mensah is dan vergeven en vergeten want Obispo is werkelijk een genot om naar te kijken. Sterk in de duels, in de lucht, opbouwend over de grond en met lange ballen rustig en secuur en bovendien een linker centrale verdediger die bij Ajax zo spaarzaam zijn.
Marcel Brands zal er van walgen, maar na zijn uitspraken in het Algemeen Dagblad over Ricardo Kishna hoeven we het inmiddels toch niet meer te hebben over een gentlemen's agreement? Obispo is een Ajax-verdediger, hopelijk hebben meer mensen dat zaterdag gezien. Ajax moet Obispo halen.

Dhr. De Mos is weer 'ns aan het roeptoeteren, daar is'ie goed in nl. Echter, zit er idd. behoorlijk wat potentie in deze jongen,.......geldt al de gehele jeugdopleiding als enorm groot talent; maar aanhaken en meekomen met het eerste elftal is natuurlijk een heel ander verhaal (appelen-peren meneer De Mos)!!!

Dan nog even iets, is stoor me eraan als je zomaar dingen roept, bijv. Adzevedo:

Die jongen heeft nog niet eens bij Jong PSV meegedaan,

Ik kan je vertellen dat hij vorig jaar tegen Dordrecht zijn debuut in het profvoetbal bij Jong PSV heeft gemaakt, dus wel even goed controleren voor je iets gaat roepen.

Het probleem bij PSV is denk ik dat ze niet durven om jeugdspelers een kans te geven om in te vallen als een wedstrijd zeker al gespeeld en al in het voordeel van PSV is. Zodat ze kunnen wennen aan het niveau en heb je gelijk al een vervanger klaar staan wanneer er een basis speler vertrekt.
Kijk naar Ajax die hebben vorig seizoen diverse jeugdspelers ( Van Beek, Kluivert , de Ligt. De Jong enz ) al laten invallen waardoor ze nu al klaar staan om in het eerste te spelen.

7 augustus 2017 om 19:14

"het probleem bij PSV is denk ik dat ze niet durven om jeugdspelers een kans te geven"

Dat zal komend seizoen sowieso veranderen. Van de 22 spelers die nu nog in de A-selectie zitten komen er 12 uit de eigen jeugd.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren