Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Barça is nagenoeg rond en wil toeslaan voor transfer Neymar’

Laatste update:

De transfer van Philippe Coutinho naar Barcelona geraakt mogelijk in een stroomversnelling. Het Spaanse Sport meldt dat Liverpool nagenoeg akkoord is met Barcelona over de transfersom. Coutinho wordt gezien als de mogelijke vervanger van Neymar, die hevig in verband wordt gebracht met een recordtransfer van 222 miljoen euro naar Paris Saint-Germain.

Coutinho is eerder met de Spaanse grootmacht een contract voor vijf seizoenen overeengekomen, meldt Sport. Wel zou de spelmaker in Spanje met minder salaris genoegen moeten nemen. De onderhandelingen tussen de clubs over Coutinho zijn in een vergevorderd stadium en bij Barcelona 'leeft veel optimisme' dat de Braziliaan deze zomer binnengehaald kan gaan worden.

Barça vertrouwt erop dat de wens van de speler de doorslag gaat geven bij Liverpool. "Het is nagenoeg zeker dat Coutinho na deze zomer speler is van Barcelona", aldus de krant. Liverpool hoopt dat het de transfer in ieder geval kan vertragen totdat de club moet aantreden in de laatste voorronde van de Champions League op 15 of 16 augustus.

Barcelona hoopt de deal juist af te ronden voordat het Neymar voor een recordbedrag verkoopt aan Paris Saint-Germain. De club verwacht dat Liverpool ineens meer geld gaat vragen omdat The Reds dan weten dat Barcelona honderden miljoenen euro’s aan de transfer overhoudt. Sport verwacht dat de transfersom van Coutinho ongeveer 85 miljoen euro bedraagt.

Philippe Coutinho is een goede opvolger van Neymar

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

85 miljoen is veel te weinig voor Coutinho. Hij deed laatst nog een uitspraak waarin hij zei dat hij liever een held in Liverpool wordt ipv 'een van de spelers' bij Barca. Als die club dan daadwerkelijk komt lijkt het toch vaak moeilijk nee te zeggen..

30 juli 2017 om 12:40

Maar als Neymar vertrekt dan is hij niet meer een van de spelers bij Barca maar kan hij daar ook een held worden.

30 juli 2017 om 12:59

Rodeduivelfan

Zeker waar. Je kunt het hem ook niet kwalijk nemen als hij vertrekt natuurlijk, maar het zou zo zonde zijn voor Liverpool.

30 juli 2017 om 12:44

85 miljoen is gewoon een prima prijs

30 juli 2017 om 12:48

Is inderdaad best weinig maar vooralsnog heeft alleen de krant 'sport' dit bevestigd en laten we niet te veel concluderen aangezien de meeste kranten deze dagen alles verzinnen om te hun papierwerk goed te verkopen.

30 juli 2017 om 12:58

Ja het valt me op dat al die verzinsels van kranten niet iets is wat in Nederland ook gebeurt. Als de Telegraaf, het AD of Voetbal International iets meldt dan is dat vaak ook zo. Verder heeft VZ de wandelgangen maar daar staan juist de 'roddels' in die in buitenlandse kranten staan. Gelukkig maar

30 juli 2017 om 13:16

Het verschil kan je afleiden uit de naamgeving alleen al. Nederlandse kranten hebben een sportgedeelte met daar enkele pagina's voetbalnieuws. In Spanje zijn Marca, Sport en Mundo Deportivo uitsluitend sportkranten. Die moeten tientallen pagina's sport schrijven iedere dag van de week. Vaak gaat meer dan de helft dan nog eens over Barcelona of Real Madrid alleen al. Dus nemen ze het realiteitsgehalte niet altijd even serieus

30 juli 2017 om 14:05

@sambazzz ja inderdaad nu je het zegt! In de wandelgangen staan bijna nooit NL media!

30 juli 2017 om 17:05

Ja maar de geruchten van Zlatan naar United, Mourinho naar United, Rooney naar Everton en wellicht Neymar naar PSG zijn wel uitgekomen. Wanneer het toch achteraf geen roddels zijn, dan hoor je niemand erover dat ze er flink naast zaten. Maar wanneer de kogel nog niet door de kerk is, dan is iedereen ineens de wijze mens die enorm veel verstand heeft van voetbal.

30 juli 2017 om 12:58

Dat soort uitspraken hoor je altijd, maar als barca, real of bayern komt is het toch gewoon altijd een stap omhoog. Die kans krijgen niet alle spelers.

Ben toch wel echt heel benieuwd wat er nog allemaal gaat gebeuren. Ergens zegt mijn gevoel op de een of andere manier dat Neymar wel is serieus kan gaan vertrekken. Coutinho is een fantastische voetballer maar je levert wel heel veel goals in en het zijn toch wel verschillende spelers. Ben ook benieuwd of Liverpool überhaupt wil meewerken aangezien Klopp juist erg ambitieus is

30 juli 2017 om 12:35

Ik geloof dat hier niks van waar is en Dembele uit eindelijk word gekocht door Barca.

30 juli 2017 om 12:38

Dembele gaat deze zomer niet weg hoor. Daar is Dortmund heel stellig in

30 juli 2017 om 14:38

Dan volgend seizoen ook goed. Ik speel liever met Denis dan Coutinho.

30 juli 2017 om 19:16

Zoals ik eerder al eens heb gezegd, Denis Suarez mag van mij Neymar vervangen. Dembélé zou dit seizoen nog niet komen naar Barca, maar pas volgend seizoen. Verratti mee in de deal betrekken met Neymar en miss nog een verdediger halen en dan ben je klaar, momenteel.

85 mill maar? Zo jong en getalenteerd. Liverpool moet hoger durven te vragen in deze markt! Normaal gesproken is 85 natuurlijk correct maar nu is het nogal goedkoop.

30 juli 2017 om 14:47

Nu is dat ook nog steeds de correcte prijs want er is ook officieel nog niets drastisch gebeurd op de transfermarkt als je bedoeld met de vele geruchten rondom Neymar en Mbappe.
Voorlopig ligt het transferrecord op 105 en voor Pogba is dat veel te veel geweest als je Coutinho vergelijkt met recente aankopen zoals De Bruyne en Lukaku. Eerdere aankopen zoals Neymar, Ronaldo die bedragen rond de 90 miljoen voor hen en dus is 85/90 miljoen een correcte prijs ook voor Coutinho.
Neymar en Ronaldo zijn namelijk beter maar Neymar is ook al weer 4 jaar geleden.
Het beste vind ik Coutinho te vergelijken met de aankoop van De Bruyne voor 74 miljoen 2 jaar geleden en de huidige top aankoop van 85 miljoen voor Lukaku al is hij wel een spits dan weer...

Voor Pogba en Bale is er gewoon ook iets te veel betaald geweest 105/100 miljoen. Die hadden maximaal rond de 80/85 mogen kosten vind ik.

Natuurlijk verwacht ik wel eens Mbappe of Neymar verkocht worden en het transferrecord al 160 miljoen bereikt voor Mbappe. De hele transfermarkt hoger zal komen liggen. Als Neymar ook door zal gaan, ligt het record al 2,5 maal hoger sinds de aankoop van Ronaldo of Bale naar Madrid en verwacht ik dat de transfer die nu gebeuren van rond de 90 snel de 150 zullen bereiken. Spijtig genoeg bestaat de kans dat dit kan 2x bevestigd worden met Mbappe en Neymar dus de kans is er dat we volgend jaar totaal andere waardes hebben of zelfs al op het einde van deze transferperiode verschillen kunnen zien.

30 juli 2017 om 15:00

Coutinho valt in mijn ogen het best mogelijk te vergelijken met De Bruyne in 2015 naar City voor 74 miljoen. Coutinho is een tikkeltje beter nog en we zijn 2 jaar verder dus maximaal 90 miljoen is nog een correcte prijs alles boven dat bedrag is teveel. Liverpool zal zeker wel 100 of meer willen en dat recht hebben ze zeker.

Trouwens, hij is geen opvolger voor Neymar? Eerder voor Iniesta. Alleen Hazard en Dybala kunnen Neymar zijn plek overnemen. Niet Deulofeu of Arda. Dan zou ik nog eerder Adama Traore terughalen!

30 juli 2017 om 12:40

Dybala is een spits. Waarom zou je zoveel geld uitgeven aan een speler om hem dan op een andere plek te zetten.

30 juli 2017 om 12:45

Ik vindt dat Coutinho veel te aanvallend is om een opvolger van Iniesta te zijn. Hij is niet een 'echte' spelverdeler. Hij is meer een speler van de geweldige dribbles in de box en een geweldig schot en af en toe een prachtige pass. Iniesta is echt een spelverdeler die min of meer de hele wedstrijd de bal rond speelt en strooid met geweldige passes.

30 juli 2017 om 12:50

Af en toe een prachtige pass? Ben je wel helemaal goed? Coutinho smijt wekelijks met prachtige steekballen bij Liverpool.

30 juli 2017 om 12:56

Wat ik hiermee bedoel is dat hij wel een geweldige pass heeft maar dat het niet echt een spelverdeler is (zoals Iniesta) die de hele wedstrijd rond passt. Hij is meer van de acties. Met af en toe bedoel ik ook wel wekelijks. Bij Iniesta had ik namelijk elke wedstrijd.

30 juli 2017 om 14:39

Ooit over nagedacht dat dit komt door hoe Liverpool hem gebruikt? Coutinho speelt veel dieper dan Iniesta, waardoor hij veel minder het spel hoeft te verdelen. Ondanks dat spat de klasse er vanaf en zie je gewoon dat hij dit wel kan. Laat hem dus inpassen in het Barca systeem en je hebt een fantastische vervanger. Daarnaast ben ik van mening dat je niet een gelijkwaardige speler aan Iniesta moet halen, maar een andere soort. Dit geeft meer tactische opties.

30 juli 2017 om 16:19

Daar kan hij zich in het eerste jaar lichtjes voor aanpassen toch. Als ze hem op het middenveld gebruiken zal hij simpelweg iets minder moeten dribbelen maar wel meer gebruik moeten maken van zijn uitstekende passes en misschien nog wat ervaring opdoen op verdedigend vlak. Hij is ook nog maar net 25. Het eerste jaar zal de concurrentie nog zwaar zijn maar Iniesta zal waarschijnlijk eerder maar voor 50 maximaal meer kunnen meedoen, zeker als er midweekse wedstrijden zijn. Daarnaast kan het toch ook zo zijn dat ze Coutinho toch halen als linkswinger al denk ik ook dat hij met een beetje aanpassing toch fantastisch kan meedraaien na 1 seizoen om Iniesta te vervangen. De rol van Xavi is totaal niet voor hem en dat is dan eerder iets voor Verratti of Thiago Alcantara weggelegd.

Coutinho en Verratti zijn totaal verschillende spelers maar wel zeer interessant voor het middenveld samen. Iniesta is ook heel anders dan Xavi bijvoorbeeld.

En Thiago die is eigenlijk een mengelmoes van Xavi en Iniesta.

Als je ze in volgorde zult plaatsen de favorieten voor Barcelona van verdedigend naar aanvallend dan is dat zo.

Mascherano, Sergi Roberto, Busquets, Xavi, Verratti, Rakitic, Thiago, Rafinha, Iniesta, Turan, Coutinho, Denis Suarez, Messi, Neymar, Suarez

Coutinho is net als Denis Suarez of Arda Turan te vergelijken op aanvallend vlak maar gewoon nog beter en dan op defensief vlak komen ze overeen met elkaar. Al zijn ze qua flair en dribbels ook totaal verschillend. Op dat vlak valt Turan of Denis Suarez zelfs niet in de buurt om te vergelijken met Coutinho.

30 juli 2017 om 12:56

Dit kan je niet menen. Traore boven arda verkiezen? Valt me trouwens echt op dat mensen doen alsof arda een nietsnut is. Ben zelf geen grote fan v hem (en dit zeg ik als gs supporter=arda ex speler) maar wie kan er ontkennen dat arda gewoon belangrijk voor barca was toen neymar geblesseerd of in een mindere periode zat vorig jaar??? Bekijk maar even ardas statistieken v vorig seizoen. Niet verkeerd als je het mij vraagt. En neymar is allesbehalve altijd top geweest bij barca.dus wees blij als barca supporter dat die weggaat voor zo'n mooi bedrag.

30 juli 2017 om 13:07

@SampaoliFeye Ondanks dat ik Arda wel weg zou willen bij een goed bod is het een beetje raar om te zeggen Adama Troare beter is. Arda heeft uitstekend gedaan bij de blessure/vormdips van Neymar en sluit mij dus ook aan bij de mening van @VET8. Ik vond dat hele stukje wat je geschreven hebt een beetje onzin. Dybala is totaal geen opvolger van Dybala want hij is niet iemand die je op linksbuiten zet en Hazard is nogal onrealistisch. Coutinho speelt bij Liverpool ook meestal op linksbuiten dus waarom niet bij Barca?

30 juli 2017 om 17:49

Hazard ook niet vind ik barca moet of dembele halen of een spits die naar de flanken kan trekken griezmann, dybala of aubu bijvoorbeeld dan kan messi op 10 waardoor er ook veel ruimtes vrij komen voor de opkomende backs

Volgens de bronnen zou liverpool rafinha willen en zijn ze al bezig met lanzini. Coutinho zal vrijwel zeker naar barca vertrekken. Rond het neymar nieuws is de laatste update dat barca 222 miljoen wil plus een speler uit het rijtje : draxler, di Maria, verratti of rabiot. Ze zijn geïnteresseerd in Di Maria en barca wil paulinho heel erg dus gaan ze zijn afkoopsom betalen van 40 miljoen. Van het geld van neymar willen ze een topper halen uit het lijstje : dembele, dybala of griezmann. Dat is het laatste nieuws, lijkt me ook erg stom als je paulinho gaat kopen als je al die talenten van barca ziet spelen lol. Ben benieuwd wat barca hier uit sleept, ik voorspel weinig goeds dus.

30 juli 2017 om 12:39

Barca heeft niks te eisen. Zodra psg 222 miljoen op tafel legt kan barca mokken over spelers zoveel ze willen maar dat kan toch niet gebeuren

30 juli 2017 om 12:41

Niet als PSG het niet in 1 keer kan betalen.

30 juli 2017 om 13:41

Ik zou is een keer wat nieuws volgen ipv meteen zulke reacties geven. Psg moet belasting betalen over die 222 miljoen, dus kan het bedrag oplopen tot 300 miljoen. Iets meer research doen volgende keer, namelijk al 100x gezegd.

30 juli 2017 om 14:43

Maar dat belastinggeld heeft niets te maken met de transferclausule van 222 miljoen. Die belasting gaat namelijk niet naar Barcelona. Zolang een clausule niet in een keer betaald wordt, mag de club weigeren en meer vragen. Als PSG daadwerkelijk in een keer 222 miljoen af wil tikken, is Barcelona kansloos. Echter gaat dit natuurlijk nooit gebeuren met de FFP (lees: ondanks dat ik de FFP ook maar erg matig vind).

30 juli 2017 om 15:27

Ik heb het op een ander topic ook al gevraagd, maar kan iemand me vertellen over wat voor belasting dit gaat? Want btw zit volgens mij niet op transfers, en bovendien claimen bedrijven btw gewoon terug, dus zou sws niet relevant zijn.

En verder betaalt een bedrijf aan het einde van het jaar inkomstenbelasting, als ze winst gemaakt hebben. Lijkt me dat een kostenpost van 222 miljoen deze belasting eerder zal drukken dan verhogen.

Over tekengeld en salaris moet door de speler belasting afgedragen worden.

30 juli 2017 om 16:20

PSG betaalt de 222 miljoen aan Neymar, zodat hij weer zijn contract kan afkopen. De Spaanse belastingdienst ziet deze 222 miljoen als inkomen van Neymar en eist daar belasting over, wat volgens mij boven de 100 miljoen zou uitkomen.

30 juli 2017 om 16:26

Ok, maar als het een transferclausule is kan PSG die toch zelf activeren door het bedrag aan Barca te betalen? Ik zie dit niet als inkomen eigenlijk. Als het al als inkomen gezien wordt, zou dat afgezet moeten worden tegen een uitgaande post van 222m.

30 juli 2017 om 17:11

Dit soort clausules zitten in het contract van de spelers opgenomen om ervoor te zorgen dat zij een hoger bedrag moeten betalen wanneer zij hun contract af willen kopen dan wanneer ze alleen het restant aan salarisinkomsten moeten betalen. De speler moet dit bedrag voldoen aangezien het een deal is tussen de speler en de club. Dus een club zou dat niet zelf kunnen activeren. Ik heb wel gehoord dat ze er in spanje over denken om het aan te passen, maar volgens mij is dat nog niet gebeurd. Dus zou dit voor nu nog gewoon volgens deze regels gedaan moeten worden. Daarbij denk ik dat diegene die zulke regels maken beter weten of en hoe hier belasting over verdiend kan worden. Dus als zij het als een vorm van inkomsten zien zal het wel zo zijn. En er valt wat voor te zeggen. Die andere club zorgt ervoor dat hij zijn geld op zak kan houden door hem zoveel geld te geven dat hij het kan afkopen. Anders had hij het van zijn eigen vermogen moeten betalen. Nu in principe dus ook, maar verhogen zij dat eigen vermogen. En aangezien ze dat geld met een reden geven die werkgerelateerd is. Het is geen gift van ze die hij mag gebruiken zoals hij wil. Hij is verplicht daarvan zijn contract af te kopen.

30 juli 2017 om 13:46

Jouw bronnen zijn de daily mails en suns, ik heb ze ook gelezen en net zoals deze kunnen ze allemaal naar de prullenbak. Denk je nou echt dat 85 miljoen genoeg is en dan coutinho genoegen neemt met minder salaris wanneer zijn 'grootste' vriend zoals men zegt naar psg gaat....

30 juli 2017 om 14:09

Lol dat zijn mijn bronnen helemaal niet? Ik weet niet waar je dat vandaan haalt, zoals ik al zei eerst even alle nieuwtjes lezen. Dat je boos bent dat coutinho weggaat voor een laag bedrag, daar kan ik niks aan doen. Coutinho zal vast minder salaris krijgen bij barca! Volgens mij haal jij je nieuwtjes uit the sun en the daily mail.

30 juli 2017 om 14:30

Oké mr. all knowing. Ik ben niet boos dat hij gaat, want hij gaat niet volgens mijn betrouwbare bronnen. Het lanzini nieuws heb ik alleen bij de suns en mails gelezen dus vandaar. Lijkt me volkomen logisch dat ik jou niet geloof als de bekende betrouwbare lfc bronnen al jou statement als prullenbak geruchten hebben bestempeld. Geloof wat je wil, maar ga niet ineens de informatie guru uithangen omtrent Liverpool nieuws daarbovenop, als je dit artikel leest, dan kan elke persoon toch wel zien dat dit artikel totaal niet logisch geschreven is... update: je reacties over de laatste weken zijn me opgevallen doordat je op elk artikel inspeelt alsof je het gelijk geloofd en niet sceptisch zoals de meesten frequente reaguurders. Dus wees niet boos op mij als ik nog weinig van je zal aannemen op gebied van Liverpool of de pl

30 juli 2017 om 14:41

Ja, want jouw bronnen zijn betrouwbaar? Net zoals suarez niet zou weggaan zeker? Niet ineens beweren dat je gezegd had dat hij weggaat, als hij dalijk toch naar barca komt hé. Alle betrouwbare bronnen van lfc zeiden ook dat suarez ging blijven, hoe verliep dat nou ook alweer? Dus omdat ze lanzini naar de prullenbak hebben verwezen is het niet waar? We zullen zien, bovendien als jij lanzini nieuws alleen bij die kranten leest. Raad ik je aan iets verder te kijken dan je neus lang is. Zou je goed doen.

30 juli 2017 om 14:46

Maar als jij alles zo goed weet en het wel kan vinden, waarom deel je het dan niet met hem? In je vorige reactie blies je ook flink hoog van de toren terwijl het 0,0 van toevoeging was. Ik ben dus eerder geneigd om Schop te geloven dan dat ik jouw verhaaltjes geloof. Je roept en roept en je hebt het over bronnen, maar je noemt ze nergens. Zijn ze er uberhaupt wel of ben je iemand die kickt op popiejopie doen op internet?

30 juli 2017 om 14:47

Cute, maar wat moet ik hier nu mee? Reageren op je drogredenen of semi agressieve suggesties? Beste lijkt me dat je met je sources komt over lanzini en rafina toch? Btw cheers SMK88, jou was het ook al opgevallen

30 juli 2017 om 14:53

Rac1, druk wel op vertalen. Denk niet dat je Spaans kan, maakt het wel wat makkelijker zo.

30 juli 2017 om 14:54

Nee, die bronnen zijn er helemaal niet joh. Klets gewoon uit mijn nek! Net zoals jij net deed over het belasting verhaal. Rac1 meld dat, meest betrouwbaar als het gaat om Barcelona. Zoals ik hieronder al zei, druk eff op vertalen. Dan kan je het ook lezen, wel zo handig.

30 juli 2017 om 14:55

Oh dat bericht, dat was inderdaad erg geloofwaardig! toevallig zit ik al op 790 woordjes op duolingo en ben lerende, maar was niet nodig omdat die bij lfc gerepost word in het Engels, maar bedankt voor je denigrende aanname over mij haha

VZ neemt allemaal onzin berichten over van de Spaanse media. Coutinho heeft 2 dagen geleden met Klopp gezeten en gezegd dat hij graag wil blijven. Aangezien de club hem niet wil verkopen.

30 juli 2017 om 13:48

Ja en als je logisch het bericht bekijkt klopt er ook helemaal niks van. Coutinho zou gaan naar barca en neymar, niet naar barca die neymar laat vertrekken

Denk eerder dat Couthino komt, zodat Barva Neymar tevreden kan houden. Ze zijn toch goede vrienden. Messi ook weer blij dat er een goeie dribbelaar bij komt.

30 juli 2017 om 16:13

Ik denk ook dat Barça Neymar wil paaien door Coutinho te halen. Ik denk echter ook dat dat te laat is en dat Neymar gaat vertrekken. Ik begrijp alleen niet waarom je zegt dat Messi daar blij mee zou zijn. Wat heeft hij eraan dat er iemand bij komt die de hele tijd de hele tijd gaat dribbelen?

Ik zou het van Liverpool niet begrijpen als ze hem laten gaan. Nu hebben de Engelse clubs zoveel geld, dan mag je toch wel verwachten dat de top 5-6 hun spelers weten te behouden. Het lijkt me niet dat ze die 80 miljoen echt nodig hebben.

Wat een indianenverhaal weer...
Ik zeg niet dat Coutinho nooit zou weggaan,maar reken maar niet op 85...
Leipzig (keita) en Southampton ( van Dijk) stellen zich ook keihard op,zullen ze van geleerd hebben.
150 is het bedrag wanneer die 222 voor Neymar zouden binnenkomen bij Barca.
Bovendien zie ik hem toch wel blijven.

Ik zie Coutinho niet vertrekken en anders kan Liverpool best wel meer geld vragen. Heeft afgelopen januari ook zijn contract verlengt en denk niet dat ie perse weg wil. Wil je als kampioenskandidaat gezien worden moet je spelers als Coutinho behouden.

Om eerlijk te zijn, zou ik Coutinho niet als de opvolger van Neymar zien en dat is gewoon puur omdat ik Coutinho, in tegenstelling tot Neymar, geen vleugelaanvaller vind. Coutinho vind ik het beste op het middenveld en zou een goede versterking zijn, aangezien Iniesta niet de jongste meer is en ook redelijk blessuregevoelig is.

Nu Neymar toch op het punt lijkt te staan om voor 222 miljoen naar PSG te verkassen, kan Barcelona zich goed versterken op de markt. Ook als Neymar blijft, zullen ze waarschijnlijk genoeg te besteden hebben, maar persoonlijk hoop ik dat ze nog een middenvelder (wordt dus waarschijnlijk Coutinho) en een nieuwe vleugelaanvaller halen en ook zou ik nog een extra centrale verdediger overwegen.

Als nieuwe vleugelaanvaller zou ik Dembélé van Dortmund overwegen. Ik weet dat ik een tijdje terug nog aangaf dat Dembélé nog niet naar Barcelona moest gaan en nog minimaal 1 seizoen bij Dortmund moest blijven, maar toen had ik niet gerekend dat Neymar (zo goed als zeker) zou vertrekken bij Barcelona en nu Neymar lijkt te vertrekken, zal Dembélé ook gewoon enorm veel kans maken op veel speelminuten en hij lijkt mij een prima vervanger voor Neymar en als centrale verdediger zou ik een jonge verdediger overwegen, die kan rouleren met de centrale verdedigers van momenteel en het dan op den duur kan overnemen en dat zat ik aan iemand als Mina te denken.

En ik weet dat Barcelona Marlon Santos ook al definitief heeft binnengehaald, maar toch hoop ik op de komst van nog een centrale verdediger. Ook sluit ik niet uit dat Barcelona overbodige spelers als Arda, André Gomes, Douglas, Vermaelen en el Haddadi zal verkopen en dan komt daar dus ook nog het waarschijnlijke vertrek van Neymar bij en dan heb je dus deze selectie, aankomend seizoen:

GK: Marc André ter Stegen - Jasper Cillessen.
RV: Nélson Semedo - Aleix Vidal.
CV: Gerard Piqué - Yerry Mina - Samuel Umtiti - Marlon Santos.
LV: Jordi Alba - Lucas Digne.
CM: Ivan Rakitić - Sergio Busquets - Javier Mascherano - Sergi Roberto - Sergi Samper.
AM: Denis Suárez - Andrés Iniesta - Rafinha - Philippe Coutinho.
RB: Lionel Messi - Gerard Deulofeu.
CA: Luis Suárez - Paco Alcácer.
LB: Ousmane Dembélé.

En dan heb je nog genoeg opties om te rouleren, aangezien bijvoorbeeld spelers als Rakitić en Samper aanvallender op het middenveld uit de voeten kunnen, terwijl (als het echt nodig zou zijn) spelers als Denis, Iniesta, Rafinha en Coutinho dan ook nog eventueel op de vleugels zouden kunnen spelen en Messi kan natuurlijk zelf als diepe spits, maar ook op de vleugels en op de 10-positie uit de voeten.

ter Stegen
Semedo
Piqué
Umtiti
Alba
Rakitic
Busquets
Coutinho
Messi
Suárez
Dembélé
30 juli 2017 om 13:46

Goed stukhe hoor maar je vergeet wat dingen. Ik denk dat er geen cv meer nodig is omdat je pique, umtiti, masche en marlon hebt. Mina komt volgens mij volgend jaar. Met umtiti en pique heb je een basis duo. En met mascherano de perfecte man die in basis kan staan of op de bank. En met marlon die genoeg wedstrijden in la liga/beker zal spelen omdat ik hem acht als groot talent. Umtiti is (niet te vergeten) ook pas 23 jaar. Ik weet niet of Vermaelen in aanmerken komt voot een langer verblijf maar heeft het opzich prima gedaan tijdens de verbereiding. Persoonlijk hoop ik dat hij gewoon vertrekt omdat ik hoop dat Marlon meer speetijd krijgt volgend seizoen. Zoals ik al vaak gezegd heb vindt ik Coutinho juist niet echt goed voor ons middenveld aangezien ik hem 'te' aanvallend vind. Maar misschien zit ik fout. Ik denk dat Valverde ook gewoon vast houd aan het 4-3-3 met de punt naar achter. Dat pakt al helemaal nadelig uit voor Coutinho maar misschien gaat Valverde dit veranderen omdat hij bij Bilboa wel met de punt (middenveld) naar voren speelde. Samper is niet echt een speler wat aanvallend op het middenveld kan spelen. Zijn positie is echt de positie van busquets. En Iniesta zou ik niet echt op de vleugels neerzetten. Dembele is een interessante optie maar misschien ongeschikt op linksbuiten maar ook daar ben ik niet zeker van omdat ik hem daar amper heb zien spelen.

Dat zou een hele goede prijs zijn als Barca dat voor elkaar krijgt. 85 miljoen is niks tov de 150mil die ze eerst vroegen

Wat ik me af vraag. Deze speler is toch geen echte buitenspeler? Waarom betaald Barça dan zoveel geld voor een speler die misschien niet eens op zijn eigen positie terecht kunt en het dus maar de vraag is of hij het goed gaat doen.

Denk dat je dan beter een echte buitenspeler kunt halen, al zou ik zo niet weten welke

30 juli 2017 om 13:50

Misschien moet Barca Bale inlijven, hehe. A la Figo andersom. Maar dan moet Bale geen corners nemen in Bernabeu. Dan krijgt ie een varkenskop geworpen!

30 juli 2017 om 14:10

Eerder een vaste vervanger voor Iniesta denk ik dan vanaf 2018 waarschijnlijk. Maar kan toch wel redelijk uit de voeten op de positie van Neymar. Dus op dit moment met al de geruchten niet slecht bekeken. Zal ook Neymar iets meer twijfelen als Coutinho eerst komt. Coutinho gaat het vele malen beter doen dan Arda Turan op die 2 posities centraal of als links winger.

Denken ze dat Liverpool meer gaat vragen zodra de transfer van neymar rond is? Haha, dit bericht zit vol onlogische redenaties om de ongeloofwaardige gegevens te verantwoorden. Well done sport.

30 juli 2017 om 15:03

Dit klinkt indd te dom om waar te zijn. "Snel die transfer met Coutinho afronden. Als Liverpool weet wat wij voor Neymar krijgen, gaan ze veel meer vragen." Bij Liverpool volgt natuurlijk niemand het transfernieuws rond Neymar. Die verkopen Coutinho voor 85, zien Neymar voor 222 vertrekken en denken dan:"Bloody hell, hadden we toch 100 moeten vragen." Heel geloofwaardig...

30 juli 2017 om 15:12

Bedankt, vond het al zo verontrustend dat zo veel mensen de mensen het wel geloofde

30 juli 2017 om 15:22

Vriend van mij is Barcelona fan. En beweert dat het 99% rond is. Ik heb hem 99% uitgelachen.

Dat wordt toch nog het een en andere komende week. Neymar naar PSG of zal die nu nog meer twijfelen als Barcelona Coutinho (een van zijn lievelings teamgenoot) gaat halen. Hmmm
In ieder geval kost Coutinho volgens mij toch wel wat meer dan 85, eerder 100 en als Barcelona inderdaad zou wachten tot Neymar verkocht is zou dat al snel 120 kunnen zijn. Dus aan de ene kant slim van Barcelona om nu vlug Coutinho te proberen halen voor 85/100 miljoen. Denk dat Neymar dan nog even afwacht om te tekenen.

30 juli 2017 om 14:41

Denk dat als het van Neymar alleen afhangt dat hij gaat kiezen voor het geld - de enige vraag is of PSG echt wil doorduwen of gewoon "wraak" willen nemen voor Verratti en op het eind toch niet doorduwen. Dan heeft Neymar zich inmiddels onmogenlijk binnen de ploeg gemaakt en zit hij (en dus ook Barca) met een probleem

30 juli 2017 om 15:09

Valt af te wachten en dit valt ook nog op te lossen al zal Neymar wel het een en andere moeten verwoorden dan. Persoonlijk vind ik dat MSN nog minstens 2 of zelfs 3 jaar de beste aanval kan zijn maar begrijp wel dat Neymar mogelijk nog beter zal presteren als hij alleen de leider wordt. Alleen overdrijven sommigen. Ronaldo en Messi zijn beter in clubverband en daar worden de meeste wedstrijden gespeelt. Internationaal is Neymar soms beter of van hetzelfde niveau dat is mijn mening. Frankrijk is een stapje terug dus slim gezien van Neymar wel. Maar Messi gaat zeker nog 2 jaar beter zijn. Daarna maakt Neymar kans om de beste te zijn en de golden bal te winnen. Als hij dat inziet kan hij ofwel nog 2 jaar geduld hebben en misschien met Coutinho erbij lukt dat makkelijker. Dan is hij 27,5 en kan dan 4/5 jaar een gooi doen om misschien 3 keer de ballon dor te winnen

30 juli 2017 om 15:35

Barcelona heeft een moeilijke keuze. Met Neymar erbij behouden ze nog een sterspeler voor de komende 6-7 jaren.
Denk als Neymar en Iniesta vertrekken Barcelona nog 2-3 nog meedoen voor de grote prijzen al zal dat al moeilijker worden dan met de selectie van de afgelopen 3-4 jaar.
Als ze Neymar behouden denk ik dat ze die tijd nog kunnen verdubbelen naar 4-6 jaar. Het enige wat ze nodig hebben zijn de juiste middenvelders om nog Xavi en straks Iniesta waardig genoeg te vervangen... Verratti en Coutinho samen zouden een geweldig duo zijn maar ook Thiago uiteraard.

Zonder Neymar moet Barcelona al hopen dat ze een sterspeler kunnen halen die bij de top 3 hoort eens Messi en Suarez zijn gestopt met voetballen. Neymar zal daar zeker bijhoren. Zit het in Ousmane Dembele of Dybala ook om een top 3 voetballer te worden ?
Dat is het risico die ze dan lopen eens Neymar verkocht is.

85 miljoen is eigenlijk wel de correcten prijs, maar denk dat Liverpool in deze markt wel 110-120 miljoen mag vragen hoor. Ben benieuwd hoe alle clubs eruit zullen zien op 1 september.

Natuurlijk is coutinho geen vervanger van Neymar maar een basisspeler ipv een waardeloze gomez of turan
Nu nog Dembele halen van Dortmund.
Ohja verkoop Suarez en koop Lewandowski
Pff het is zo simpel
Allemaal

30 juli 2017 om 14:48

De gretigheid van suarez zou ik juist houden tot zijn einde carriere. Weinig spelers die zoveel honger hebben dan hij heeft.

Dit lijkt mij niet de opvolger van Neymar. Coutinho is wel echt een fantastische speler, hoop dat ie nog minimaal een jaartje bij liverpool blijft!

denk dat Barca ook vooral denkt aan de Braziliaanse markt bij een vertrek van Neymar. Blijkbaar is couthino onderhand bijna even populair daar dan Neymar. Moest Neymar dan blijven hebben ze werkelijk de hele braziliaanse markt (toch geen kleine) in handen

Volgens mij kan coutinho gewoon de isco van barcelona worden. Niet veel snelheid maar constante dreiging, goede dribbel en super in de kleine ruimtes. Hij zal ook het spel minder vertragen dan dat Neymar deed. Of je veel goals inleverd daar praten we aan het einde vh seizoen wel over. Ik denk dat dit JUIST goed gaat uitpakken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren