Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Fluminense wil voor het weekend 15 miljoen plus bonussen van Ajax’

Laatste update:

Ajax heeft Richarlison nog zeker niet binnen. De twintigjarige aanvaller van Fluminense leek voor een bedrag van twaalf miljoen euro op weg naar Amsterdam, maar die transfer heeft vertraging opgelopen. Volgens de Braziliaanse sportkrant Lance meldt Ajax zich binnenkort met een nieuw bod van vijftien miljoen euro. Het is de vraag of dat bedrag voldoende is, want Fluminense zou ook inzetten op contractueel vastgelegde bonussen.

De huidige nummer twaalf van de Série A ziet een vertrek van Richarlison echter wel als 'onvermijdelijk'. Ajax heeft de beste papieren; Chelsea is weliswaar geïnteresseerd, maar concreet zou die belangstelling niet zijn. "Zelfs mensen in Brazilië die verbonden zijn aan Chelsea, geloven niet in de transfer", aldus de krant. AC Milan werd enkele weken ook genoemd als mogelijke nieuwe club voor Richarlison, maar zou evenmin een officieel bod hebben uitgebracht.

Richarlison en Fluminense zijn voorlopig in afwachting van nieuw contact uit Amsterdam. De Brazilianen zien het nieuwe bod graag voor komend weekend tegemoet. De kans bestaat dat de jonge voorhoedespeler woensdag tegen Universidad Catolica in de Copa Sudamericana zijn laatste wedstrijd speelt voor Fluminense. Trainer Abel Braga heeft aan Globo Esporte laten weten dat hij het talent zal blijven gebruiken zolang zijn transfer naar Europa niet is afgerond.

Richarlison, die op alle posities in de voorhoede uit de voeten kan, speelde tot dusver 60 officiële duels voor Fluminense. Daarin was hij goed voor 15 doelpunten. Hij kwam daarnaast tien keer uit voor Brazilië Onder-20, waarvoor hij drie keer tot scoren kwam. Eerder deze zomer legde Ajax Klaas-Jan Huntelaar en Benjamin van Leer vast, terwijl Davy Klaassen, Jaïro Riedewald, Kenny Tete, Diederik Boer, Heiko Westermann en Richairo Zivkovic vertrokken.

Moet Ajax vijftien miljoen euro bieden op Richarlison?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Op basis van wat Rugu hier heeft gezegd, zou ik toch liever zijn dat een dergelijk bedrag uitgeven aan Pavon, als ze al zulke bedragen willen uitgeven. En ik vraag mij ten zeerste af of het verantwoord is voor Ajax. Als je al laten we zeggen 17 miljoen uitgeeft, plus laten we zeggen 1 miljoen salaris en hij blijft 3 jaar, dan moet hij 20 miljoen opbrengen als we alleen hiernaar kijken. Alle andere kosten zijn dan nog niet meegenomen. Om een beetje een interessante hoeveelheid over te houden zal er een recordbedrag moeten komen over een paar jaar. Ik heb mijn twijfels erbij.

25 juli 2017 om 09:37

Laat ze dat geld maar investeren in een fatsoenlijke linksback.

25 juli 2017 om 09:52

Als je dan leest dat Nicolas Tagliafico zo'n 5 miljoen moet kosten, dan snap je gewoon niet dat we met Dijks als back-up zitten opgescheept. Argentijns international, snel, zeer fel, aanvallend intenties maar gaat over lijken in de verdediging. Als de vraagprijs echt 5 miljoen is moeten PSV en Ajax nu direct op de stoep staan daar.

25 juli 2017 om 10:04

@wolter, blijkbaar wil hij dan niet naar Nederland komen. Ajax gaf duidelijk aan dat er geen speler is die beter is dan Dijks die zowel betaalbaar is, én die naar Nederland wil komen.

25 juli 2017 om 10:06

De aanname is dan wel dat zo'n tagliafico ook naar de eredivisie wil. En zo vanzelfsprekend is dat helaas niet.

25 juli 2017 om 10:16

Dat sowieso, maar als je kijkt naar de namen waarin ze zijn gelinkt (allemaal enorm hoog aangeschreven talentvolle Braziliaanse backs) dan zou ik niet uitsluiten dat ze vooral hebben gezocht in Brazilië. Terwijl Nicolas Tagliafico in Argentinië speelt, ik zeg niet dat hij haalbaar is maar voor die prijs moet je een poging wagen want je gaat geen betere back vinden voor zo'n bedrag. Hij heeft al een jaar op huurbasis in Europa gespeeld een hele tijd geleden, is bijna 25 dus als hij de stap wil zetten is dit het ideale moment.

25 juli 2017 om 10:26

+- 20 miljoen voor een linksback is dan weer het andere uiterste. Dat geld krijg je nooit meer terug.

25 juli 2017 om 13:48

De backs gaan komende tijd erg in waarde stijgen denk ik hoor. Je ziet het nu ook bij man city. Clubs gaan steeds meer inzien hoe belangrijk moderne backs zijn.

25 juli 2017 om 14:15

Ik had gehoord dat Nelom open staat voor een transfer ;-)
Maar inderdaad ik snap je punt.
Ze nemen wel een risico door zoveel voor bepaalde Zuid Amerikaanse voetballers te betalen, maar soms heb je de hoofdprijs, kijk maar naar Sanchez, geweldige verdediger!

25 juli 2017 om 09:39

Pavon zie ik de hele tijd voorbij komen. Kan hij ook op links uit de voeten? Begreep dat hij met name op rechts speelt..

25 juli 2017 om 10:02

Hij heeft wel wat wedstrijden op links gespeeld, maar is idd wel echt een rechtsbuiten. Persoonlijk zou ik dat niet zo'n probleem vinden, want dan kan Kluivert meer op links spelen en dat is waar ik hem een stuk beter en onvoorspelbaarde vind.

Richarlison leek me een goedkopen alternatief voor Pavon, maar nu de vraagprijs weer verhoogd wordt hoop ik dat ze toch voor Pavon gaan.

25 juli 2017 om 10:27

Wat ik begreep wel ja. Hij is rechtsbenig, prima trap ook met links van wat ik heb gezien op filmpjes.

25 juli 2017 om 10:34

Maar Richarlison wordt gehaald als linksbuiten toch? Op rechts heb je ook nog Neres, lijkt me gek om nu een tweede Argentijn van 12-15 miljoen voor de rechtsbuiten positie te halen... Dus dan zou Pavon weer minder relevant zijn.

25 juli 2017 om 10:54

@gaalmeister.. Dat klopt. Aan de ene kant zou het zonde zijn om twee dure aankopen voor dezelfde positie te hebben, want dan kan je er wellicht 1 afschrijven. Aan de andere kant vind ik Kluivert een stuk beter op links, waardoor je eigenlijk alleen Neres op rechts hebt (ervan uitgaande dat Cerny een jaar op huurbasis vertrekt).

Hetgene dat Richarlison dan weer als voordeel heeft is dat hij, nog meer dan Pavon, op iedere positie voorin inzetbaar is. Daardoor zou hij de andere aankoop Neres niet in de weg zit. Hij zou op den duur ook Dolberg kunnen vervangen na een transfer.

25 juli 2017 om 11:15

Pavon zou meer dan 20 miljoen moeten kosten. Hij lijkt mij inderdaad ook beter, maar meer dan 20 miljoen is gewoon zelfs voor Ajax teveel. Je moet ergens de grens trekken.

25 juli 2017 om 11:28

Tsja.. Lozano zou ook meer dan 20 miljoen kosten en was daardoor onhaalbaar. Het is moeilijk in te schatten hoeveel zo'n speler daadwerkelijk moet kosten.

Marc krijgt vaak kritiek omdat hij pas op het laatste moment spelers binnen haalt, maar dat is vaak de enige manier om dit soort spelers te halen. In het begin van een transferperiode kan een club nog hoog inzetten, maar als er over twee weken toch blijkt dat er minder clubs echt concreet worden zou een bod van 15 miljoen ineens toch interessant genoeg zijn.

25 juli 2017 om 09:40

Ja ik vind het, zonder de speler te kennen, ook wel een heel groot risico voor een nederlandse club. Wat een geld zeg! Zelfs voor het rijke ajax. Dan hebben ze gewoon 2 vleugelspelers van 30m

25 juli 2017 om 09:44

Tja als je het niet doet dan laat je je geld lekker ontwaarden met die mega inflatie op de voetbalmarkt. Vroeger had je voor haps en juste ook geen 11 miljoen betaald, maar als je het niet doet betaal je er over 2 jaar 15 miljoen voor door het geld wat er alsmaar bij komt van de TV, sponsors, etc.

25 juli 2017 om 09:46

Er is deze zomer in de vorm van Klaassen 1 speler verkocht voor ongeveer hetzelfde bedrag. Valt dus wel mee met dat risico. Zijn ook nog spelers als Dolberg en Sanchez die een flinke dot meer marktwaarde vertegenwoordigen dan deze 2 aankopen. Ja, het is een hoop geld. Is het een groot risico? Voor de financiele huishouding van Ajax niet. Om winst te gaan maken over deze 2 is het inderdaad een hogere aankoopprijs dan wanneer je iemand van 5 mil koopt.

25 juli 2017 om 09:48

Elpistolero. Daar noem je inderdaad ook wel wat interessants. Mochten deze jongens niet 100 procent slagen, maar het aardig doen, dan haal je over 2/3 jaar waarschijnlijk nog steeds 10/15 miljoen op met die oplopende transferprijzen.

25 juli 2017 om 09:49

Ja misschien heb je gelijk. En ik ben er in principe ook voorstander van dat een voetbalclub zn geld uitgeeft aan spelers ipv oppotten. Maar klinkt toch eng!

25 juli 2017 om 09:50

@inkemontana:
Ja maar het problee is dat als bijv een Dolberg een rot jaar heeft nu die marktwaarde ook direct keldert.

Het zijn hier in Nederland vooral dag prijzen, gezienhet geenbewezen spelers zijn.
Dit zag je bij PSV konden een jaar geleden dik cashen voor de halve selectie na het kampioenschap. En gokte er op om met de zelfde "sterke" selectie de CL in te gaan. En hoopte dan nog meer te krijgen.

Maar het werd een drama seizoen, en die spelers leveren nog maar de helft op ineens.

25 juli 2017 om 10:05

Als je bankzitter riedewald voor 9 miljoen euro verkoopt, dan is 15 miljoen toch gewoon normaal?

25 juli 2017 om 10:12

Ja vergelijkingen kun je op elke manier maken. Als je 1e spits 250k kost is 15m totaal wezenloos bijv .. Het enige dat ik aangeef is dat het een flink risico is. Als zo'n speler mislukt gooi je 20 procent van je kapitaal weg. Als dat geen flink risico is weet ik het ook niet meer. Daarmee zeg ik niet dat ze het niet moeten doen hoor. Het is alleen on-nederlands, en de vraag is of je het sportief en/of financieel terug kunt verdienen.

25 juli 2017 om 10:19

Het is niet on-Nederlands lijkt me hoor. De hoogte van de bedragen misschien wel, maar risico met dat gedeelte van je kapitaal niet. Kijk naar Feyenoord. Ik weet niet hoe rooskleurig de cijfers heden ten dage zijn, maar ik denk dat die met de aankopen van Haps en st. Juste voor meer dan 20 procent van het transferkapitaal risico nemen. Dit zijn in verhouding eenzelfde soort risico's.

25 juli 2017 om 10:20

Zelfs als Dolberg en Sanches een rot seizoen spelen, dan hebben ze allebei nog een lang contract dus kan het ook weer anders zijn het seizoen erop. Psv heeft gewoon niet goed doorgeselecteerd en spelers die goed speelden, hadden geen 4 jarig contract

25 juli 2017 om 10:25

@inke Ja mee eens. Maar dat komt doordat wij arm zijn Anyways, hoop voor jullie dat ie niet mislukt!

25 juli 2017 om 10:26

@lee112:
Ja Riedewald was wel er voor al lang onbetwist basis speler en zelfs international!

Deze jongen is nog niks, dus je hebt 0,0 garantie! Er is geen club die het zlefde bedrag gaat betalen voor een speler die daar vooris aangetrokken en niks heeft laten zien.....

25 juli 2017 om 10:28

Dat is mijn probleem dus ook. Ik ben volledig voor entertainment met goede spelers, heb ik elke week weer wat leuks te zien in de Arena. Maar een goed beleid is ook belangrijk en ik hoop niet dat men nu door slaat in de sferen van 'we hebben geld'.

25 juli 2017 om 10:28

@ryanpaulssen:
Ja kan, maar kan ook niet...

Dat is dus het grote risico altijd als opleidings land.
het is eend ag prijs/jaar prijs en die kan per jaar stijgen en dalen. Waar bijv het in een grote competitie meer een vaste waarde zal hebben.

25 juli 2017 om 10:50

@dante, Dat is maar net hoe je het bekijkt. Er zijn wat uitgaande transfers dat herinvesteren ze. Daarbij doen ze dat nu liever voor 1 goede dan 2 van middelmaat. Persoonlijk vind ik dat een goede zaak. Dus de absolute investering valt reuze mee en zo kun je toch in een hoger segment spelers kijken en ben je niet veplicht te kijken naar de sigi's en gudelje's van deze wereld. Risico beperkt en investering verantwoord

25 juli 2017 om 11:04

@ajaxglobal Dat is de vraag. Dure spelers zijn niet automatisch beter.

Het verbaast me trouwens ook wel die verandering onder de ajax-supporters. Een paar jaar geleden kraakten we samen psv-ers af omdat het een koopclub was, en wij een verstandig beleid voerden. De laatste tijd wordt van geel belachelijk gemaakt omdat hij geen zuid-amerikanen voor veel geld haalt

25 juli 2017 om 12:44

Vind dit wel een groot verschil Dante. Laat ik vooropstellen dat iedere club een koopclub is. Ik denk dat PSV haar imago tegen had vanwege haar omstreden deal met de gemeente..

Ajax koopt over het algemeen basisspelers op posities waar geen eigen jeugd het gewenste niveau heeft. De breedte wordt opgevuld met voornamelijk eigen jeugd. Dit is althans het streven en ik vind dit beleid fantastisch. Ik houd van de hele cirkel bij Ajax van spelertjes jong kopen en opleiden om ze vervolgens te kunnen aanschouwen in Ajax 1 en ze na een paar goede seizoenen te zien vertrekken naar grote clubs en ze daar te zien slagen. Zoals je zelf wel hebt opgemerkt ontbreekt het op dit moment aan die goede seizoenen en juist daar heb je ook gerichte aankopen nodig om je gaten in de selectie op te vullen. Al die jonge gastjes hebben wel behoefte aan stabiliteit en ondanks dat ik graag die talentjes zie spelen komt kwaliteit in topsport op 1. Daarom vind ik dat Overmars in deze tijden met grotendeels zijn eigen opbrengsten best 2 gerichte aankopen moet kunnen doen voor in totaal zo'n 30 miljoen mits dit in de begroting past.

Tot slot zijn de mensen die van Geel belachelijk maken dat hij geen geld uitgeeft wat hij niet eens kan besteden binnen het budget natuurlijk niet de slimste mensen. Weinig reden om dan je gelijk te halen tegenover mensen die wellicht niet eens snappen dat je gelijk hebt. Feyenoord levert de afgelopen jaren prima beleid en loopt wat dat betreft nog een paar jaartjes achter op Ajax. Wij hebben deze fase van weinig geld uitgeven en veel opleiden ook moeten doorstaan en ik ben er zeker van dat wanneer Feyenoord niet afstapt van dit beleid ze over een paar jaar ook dure gerichte aankopen kan doen en bovendien haar eigen sterspelers voor nóg hogere bedragen kan verkopen.

25 juli 2017 om 13:14

Ja ik zie ons toch als opleidingsland. En daaronder zie ik ook betaalbare aankopen met winst doorverkopen. Als je over bedragen van 15-20m gaat praten, wat al snel het geval zal zijn met wat zuidamerikaanse agenten en eigenaren, veranderd dat. En ik denk dat we nooit de aansluiting zullen vinden met de europese top, dus die investeringen zullen zich niet snel gaan lonen. Niet sportief, en niet door transferwinst (of iig heel lastig). Ik denk niet dat het slim is. Denk trouwens dat als je 30m extra in je jeugd investeert je meer en langer succes hebt, alleen misschien niet even snel. Maar natuurlijk is het aan ajax om te bepalen of dit een verantwoord risico is.

25 juli 2017 om 13:54

Ajax verkoopt spelers echter makkelijk voor meer dan 20 miljoen als ze presteren. Als je je bedenkt dat grote clubs alleen maar meer uitgeven hoeft zo een speler alleen maar goed te spelen en hij levert zo 30+ op. Dan heb je jog 15+ extra voor je jeugdopleiding...

25 juli 2017 om 14:08

Milik en Klaassen hebben al aangetoond dat het zeker haalbaar is om grote bedragen te ontvangen. Je ziet nu dat we ons steeds harder kunnen opstellen omdat de noodzaak om te verkopen er niet meer is, net zoals bij clubs als bijv Porto of Monaco. Dus ja ik denk zeker dat we zo'n Braziliaan na 2 goede jaren en een beetje samba kunnen doorverkopen voor minstens 30 miljoen en misschien wel 40 of 50. Ook als hij faalt zal Overmars er nog wel een aardig bedrag uit halen aangezien hij voor Dijks al 5 miljoen kon krijgen en zijn andere transfers ook prima zijn. Ben het wel met je eens dat er ergens een grens getrokken moet worden en zo'n 15 miljoen lijkt mij wel een aardige grens. Zo beperk je in ieder geval het risico en kan Ajax wel een misser veroorloven.

25 juli 2017 om 17:11

Deze jongen is basisspeler bij zijn club. Niks laten zien? Klopt niet.

25 juli 2017 om 09:41

Pavon zal niet meer garantie bieden. Daarnaast zijn er al genoeg berichten in de media verschenen die bedragen noemen voor Pavon waarbij de transfersom de 20 miljoen ruim overstijgt.

Dergelijke spelers kun je, mits ze slagen, natuurlijk wel voor meer verkopen. Als een Richarlison of Pavon bij Ajax twee goede seizoenen doormaakt kun je er zo 40+ miljoen aan verdienen denk ik.

25 juli 2017 om 10:51

Niet meer garantie hoor, dat niet. Maar de verwachting is wel hoger, mits de bedragen vergelijkbaar zijn.

25 juli 2017 om 11:26

Als ze mislukken dan dalen ze in waarde. Het is al eerder voorgekomen dat Nederlandse clubs zoveel konden investeren in spelers en dat deden ze toen ook maar dat bleek geen garanties te bieden en langzaam zakte ajax ver weg. Mensen als Overmars haalde ze weer een beetje uit het slop. En nu is er vet gecasht. Overmars wil niet weer een dergelijk scenario en heeft een prima beleid en ik vertrouw er ook wel op dat hij hier mee doorgaat. Toch blijft het opletten voor nl clubs

25 juli 2017 om 12:23

Verschil is wel dan bijv Pavon zich al jaren bewijst in het buitenland. Suljemani had 1 leuk seizoen erop zitten en speelde weliswaar fantastisch bij Heerenveen maar had toch vele malen minder laten zien dan Pavon bijv. Ik vind het bedrag ook hoog en weet niet zeker hoe Ajax haar geld gaat uitgeven in deze nieuwe vijver maar als ze met Pavon aankomen voor 20 miljoen kunnen we hem gerust een zekerheidje noemen.

On: Als Ajax al een akkoord had en Flumines nu een nieuw bod wilt ontvangen moet Ajax meteen de stekker eruit halen. Als ze dit soort dingen proberen en je trap er in dan kan je volgend jaar weer een nieuw continent zoeken om je spelers te scouten.

25 juli 2017 om 10:06

Niet helemaal juist. Hij zal ook extra inkomsten genereren aan shirts en een speler wordt doorgaans over zijn contractduur afgeschreven..... bij een 20 miljoen kosten en een 5 jarig contract staat ie dus voor 4 miljoen per jaar op de balans. Als je na 2 jaren er 12 voor krijgt heb je boekhoudkundig geen verlies geleden. Verder is het een speler die door goed spel ook geld voor de club verdiend.

25 juli 2017 om 10:26

Ga aub nog maar eens goed door de boekhoudlessen voordat je dit soort onzin verkondigt. Een speler staat altijd obv zijn marktwaarde op de balans en als een speler een slecht seizoen heeft gedraaid wordt zijn marktwaarde minder. Dit leidt dan uiteraard tot een herwaardering van zijn balans-/marktwaarde, wat een boekhoudkundig verlies in de w&v oplevert van het betreffende jaar.

25 juli 2017 om 10:30

Volgens mij ben je na 2 jaar ongeveer 17 mil kwijt (15 mil transfersom en 2 mil salaris) en maak je 5 miljoen verlies bij een verkoop van 12 miljoen

25 juli 2017 om 10:31

@remember:
Met alles respect, maar zou jou nooit aannemen als boekhouder van mijn bedrijf!

Moet zeggen zou er dan wel financieel geweldig uitzien, tot het moment dat ik ineens failliet ben omdat er niks van de cijfers klopt...

En een jonge als dit en een club als Ajax heet dit amper tot weinig effect op de marketing en shirts. Het is totaal geenbekende speler in het buiteland ook ofzo..

Dezelfde bron die claimde dat ze spraken met voorzitter Uri C... Vind het lastig dit op waarde te schatten, de keren dat ik hem zag spelen vond ik hem geen 15 miljoen waard en al helemaal niet op de vleugel. Maakte op mij de indruk van een verbeterde versie van El Ghazi met meer pure kracht en snelheid. Heb hem amper een succesvolle take-on zien maken bij zowel Fluminense als Braziliaanse jeugdelftallen. Dit is niet het type speler waar ik als fan op voorhand blij mee ben als we er 15 miljoen voor neerleggen. Ik laat me wel graag verrassen maar zie er gewoon geen linksbuiten in, zeker geen die Younes eruit gaat spelen.

25 juli 2017 om 11:19

- Maakte op mij de indruk van een verbeterde versie van El Ghazi met meer pure kracht en snelheid -

Een middelmaat als El Ghazi is al 9 miljoen waard. Als jij dit de verbeterde versie daarvan vindt is 15 miljoen nog eens geen gek bedrag.

Ik vind 15 miljoen ook een behoorlijk bedrag, maar voor minder dan 10 miljoen kom je uit bij middelmaat zoals Mahi en Larsson. Dat zijn spelers waarbij je zeker weet dat ze nooit de top zullen bereiken. Bij spelers als Neres en nu deze Richarlison heb je nog een kans dat zij dit wel zullen bereiken. Het is natuurlijk geen zekerheid, maar een club als Ajax moet risico's nemen.
Het geld moet niet alleen op de bank staan, maar ook op het veld.

25 juli 2017 om 11:37

Ow zeer zeker maar het type past gewoon niet bij Ajax naar mijn gevoel, iemand beweerde laatst dat deze jongen zelfs het laagste slagingspercentage met zijn dribbels heeft van de hele competie (meer dan 20 pogingen ondernomen) De keren dat ik hem zag spelen was het technisch degelijk, wel vreemd loopje maar enfin. Passing niet ideaal maar genoeg om mee te werken maar in zijn kracht als er ruimte was om zijn snelheid uit te buiten. Wel koelbloedig voor een flankspeler met veel rendement maar speltechnisch niet veel anders. Zodoende deed hij me beetje aan El Ghazi denken, zou hij er bij Ajax 10 kunnen maken? Zeker. Met oog daarop zou hij welkom zijn maar betwijfel of hij ook zijn waarde op de flank (!) zou hebben als de tegenstanders zich ingraven want daar heeft hij nu nog amper tegen gespeeld. Markt is ridicuul inmiddels, we kunnen ons dit soort bedragen veroorloven maar persoonlijk zie ik bij Ajax liever een ander type winger. Dat doet niets af aan deze speler, maar past gewoon niet bij het beeld heb van een linksbuiten bij Ajax. Wil iemand die een mannetje voorbij kan als het druk is en altijd 2 man nodig heeft om afgestopt te worden.

25 juli 2017 om 11:50

Ik heb toevallig laatst 1 volledige wedstrijd van hem gezien. Het is niet een typische flankspeler inderdaad. Viel me wel op dat die heel goed de ruimtes benut en de diepte ingaat. Aangezien hij op de flanken en in de spits kan spelen zou het eventueel ook een toekomstige concurrent van Cassiera kunnen zijn als Dolberg en Huntelaar volgend seizoen of het seizoen erop zijn vertrokken.

Kijk je echt als pure flankspeler dan had ik het liefst Lozano of Pavon bij ons gezien. Maar helaas zit Lozano nu bij PSV en is Pavon te duur (meer dan 20 mil volgens de geruchten).

Pffff 15 miljoen is toch wel erg veel geld, al ken ik de speler natuurlijk niet goed. Maar voor dat bedrag zet je hem niet op de bank en met Younes, Kluivert en de eveneens dure Neres hebben we toch al drie buitenspelers in huis (heb de hoop op Cerny een beetje opgegeven). Ben erg benieuwd wie er dan gaan spelen straks!

25 juli 2017 om 09:52

15 miljoen is veel inderdaad. Maar ik zie liever dat Overmars 15 miljoen aan kwaliteit inkoopt dan 3x een net-niet speler van 5 miljoen. Ajax heeft het geld om kwaliteit in te kopen, als Ajax nu al zo lang met deze jongen bezig is dan moeten ze echt wel overtuigd zijn. De tijd waarbij de Duarte's, Zimlings etc. gekocht worden is dan ook hopelijk voorbij. Het beleid waarbij toptalenten uit eigen jeugd worden aangevuld met grotere aankopen die als het goed is kwaliteit toevoegen spreekt me als fan ook een stuk meer aan.

25 juli 2017 om 10:19

Wil je geen 4 buitenspelers hebben? Wij bij PSV hebben er ook 3 met Bergwijn, Lozano en Locadia maar hoop eigenlijk op nog eentje.

25 juli 2017 om 12:58

We hebben er al 4 en het lijkt me overduidelijk dat Marc er nog eentje bij haalt zodat Cerny 5e keus wordt.

26 juli 2017 om 20:17

Die Cerny kan er niks van. Heb dan nog liever Pereiro!

25 juli 2017 om 11:24

Ach, je zult toch op meerdere paarden moeten wedden. Bovendien kunnen we niet voorspellen hoe de spelers bij Ajax verder zullen ontwikkelen. Ajax heeft immers een nieuwe koers uitgezet met de filosofie om meer te gokken op binnenkomende transfers. Ze hebben niet voor niets een nieuwe partner: KB88, een chinees gokkantoor.

Je hebt al een dikke 50M opgehaald van alle uitgaande transfers deze zomer, dus is 15M een bedrag dat Ajax prima kan missen. Als clubs als Chelsea en AC Milaan ook intresse hebben nu, en hij zou 2 jaar goed spelen bij Ajax verkoop je hem toch weer voor minimaal 3X zoveel, en mocht hij mislukken dan haal je er ook zo'n 10M uit met de bedragen die steeds verder oplopen. Ik hoop dat Ajax deze jongen haalt zodat er in ieder geval nog 1 "grote naam" bijkomt. Vind het wel raar dat er geen betere LA dan Dijks is gevonden want daar gaan we het niet mee redden mochten we CL halen dit seizoen.

25 juli 2017 om 09:41

Ik kom tot 40 miljoen, Riedewald, Tete en Klaassen. Wie mis ik? Boer, Westermann gingen transfervrij en Zivkovic zal ook niet dik 10 miljoen hebben opgebracht.

25 juli 2017 om 09:41

Minimaal 3x zoveel? Hoe vaak verkoopt een nederlandse club een speler voor 45m? Zelfs 30m is volgens mij nog nooit gebeurt.

25 juli 2017 om 09:45

Gaat snel genoeg gebeuren.

25 juli 2017 om 09:48

Molukkenstraat was volgens mij wel 30m toch? En hoeveel was Memphis, ook iets in die richting als ik het goed heb. Verder is 45 met de stijgende prijzen, en het harde verkoopbeleid van Ajax de laatste tijd, niet ondenkbaar na 2 jaar goed presteren. Maar schat de kans overigens ook wel klein dat dat gebeurt.

25 juli 2017 om 09:48

Molukkenstraat haha, autocorrectie voor Milik.

25 juli 2017 om 09:55

Milik en Memphis hebben inderdaand de 30 miljoen overschreden. Verder gaan er natuurlijk de aankomende jaren een aantal flinke klappers vallen met de oplopende transferprijzen. En mocht deze Braziliaanse jongen het gewoon goed gaan doen, dan speelt de relatief hoge inkoopprijs natuurlijk ook mee. Je ziet over het algemeen dat spelers die duur zijn ingekocht ook duurder worden verkocht omdat de verkopende club nog een even groot gedeelte aan winst wil hebben.

25 juli 2017 om 10:47

@elpistolero16 Er vinden erg weinig transfers plaats met zulke bedragen. Zelfs in het geweld van de pl is het sporadisch. Ik zou dus zeker niet speculeren op iets dat in de toekomst waarschijnlijk wel een keer gaat gebeuren. Want dan is het nog altijd de vraag of dat lot in de loterij precies die speler was die jij voor een godsvermogen gekocht had.

25 juli 2017 om 12:32

@dante

Ik verwacht dat in Nederland deze transferperiode de 40 gewoon overschreden gaat worden. Ajax heeft als eens de 50 mil kunnen aantikken (25 vast 25 variabel voor bazoer), die 50 was discutabel en afwachten of je die überhaupt binnen ging halen.

Echter verwacht ik dat of Sanchez of Dolberg of Ziyech alsnog gekocht gaan worden in reinste paniek vlak voor het sluiten van de markt. Hoe later de transfer des te hoger het bedrag. Weet Overmars ze alle drie nu binnen boord te houden chapeau, maar de transfermarkt is nog lang open en ik heb de vreemdste dignen zien gebeuren tegen het einde van de transfermarkt (bv een Milik voor 30+ verkopen, die had echt bar weinig laten zien bij Ajax en schommelde tussen bank en basis terwijl er geen eens een tweede spits was.....)

25 juli 2017 om 13:06

Dat verwacht ik ook Ninjakai. Ik vertrouw erop dat Overmars ervoor gaat liggen zolang hij kan maar er komt een moment waarop het bod gewoon te hoog is om te weigeren en verwacht ook dat dit dan de nieuwe Nederlandse recordtransfer is. Hoop echter dat die potentiële transfer van Mbappé niet doorgaat want dat zal wel flink doorschuiven naar meerdere clubs en competities. De irritantste periode in een voetbalseizoen is voor mij de maand Augustus waarin je constant hoopt dat je sterspelers niet worden weggekocht op het laatste moment.

25 juli 2017 om 13:08

Ik doelde op 1 transfer van 45m. Ik vind 25m + 25m variabel trouwens geen 50m. Pas als aan al die variabelen voldaan is. En het gebeurt zelden dat aan alle variabelen voldaan wordt bij een transfer.

Ik ben benieuwd. Zou wel erg pijnlijk zijn als ajax een topper kwijtraakt vlak voor het seizoen. Ik hoorde gisteren veel supporters al zeggen dat de selectie eigenlijk zo al niet op orde is.

25 juli 2017 om 14:11

Veel supporters reageren dan ook puur vanuit emoties. Er moeten 2 gerichte aankopen bij en dan zijn we gewoon klaar. Vreemd dat zoveel supporters maar wat roepen, dan vraag ik me af hoe ze ooit voor Ajax zijn geworden aangezien dit beleid precies past bij het DNA van de club.

25 juli 2017 om 09:44

Ja maar al had Ajax 100 miljoenbinnen gehaald. Je moet je geld alsnogs lim uit geven.

15 miljoen plus bonus is gewoon een flinke gok voor Aja xook nog steeds. En juist een AC en Chelsea laten hem link sliggen blijkt nu. En je wet niet of hij wel goed gaat spelen en of je hem voor 3X zoveel verkoopt dan. Als het zo makkelijk was zou iedereen het doen.

En je gaat ook niet 1,2,3 zo maar weer 10 miljoen krijgen voor een mislukte flank speler!

En in wat komt er dan een grote naam bij? Deze jongen is alles behalve een grote naam het is een dure naam. Maar heeft nogniks bewezen, en vraag me af of Ajax hier wel in doo rmoet gaan.

Voor 15 miljoen zou ik hem lekker laten lopen. Je ziet dat deze jongen kan voetballen, maar het is nu ook weer geen super talent dat je daar als Ajax zo'n bedrag voor moet neertellen.

25 juli 2017 om 09:45

Helemaal met je eens, weet ook niet of het waar is wat er boven staat.

Als dit wel op waarheid is gebaseert, ultimatum stellen en anders wegwezen.

Blijkbaar wil de speler in kwestie ook niet zo graag naar Ajax, anders was hij al hier geweest.

Gewoon verder kijken en als je iemand ziet die aan de normen voldoet, deze voorzichtig polsen of hij wel naar Ajax wil nee dan gelijk verder kijken.

25 juli 2017 om 09:47

@master D:
Nou inderdaad, en het risico word ook gewoon te groot dan.
En voor dit soort bedragen kan je als Ajax ze niet even een jaartje op de bank laten. Dan kan je dat geld beter besteden voor een directe versterking.

en zeker as hier nog eens bonus constructies bij moeten komen.

25 juli 2017 om 12:02

Neres is/was toch ook geen supertalent? Daarnaast heb ik het idee dat deze jongen hoger wordt aangeschreven dan Neres, maar kan ook aan mij liggen.

Of je er direct 15 mln voor neer moet leggen weet ik niet. Je hebt met Neres, Younes en Kluivert al 3 goede buitenspelers, dus het is geen noodzaak.

25 juli 2017 om 12:46

Precies, lekker laten lopen. Je focussen op een goede linksachter en evt. rechtsachter want daar zit de achilleshiel van Ajax. Geef daar dan serieus geld aan uit. Weet zeker dat je voor dat geld (of een paar miljoen meer) 2 goede verdedigers overhoudt. Kan me niet voorstellen dat niemand wil, Sanchez is raadplegen of hij nog een paar goede Colombianen weet?

joh, gewoon doen. risico's moeten genomen worden zo nu en dan.

De hele echten komen niet naar Ajax,wat Ajax kan kopen zit er onder,en dan zijn dit prima spelers.
voor 8/10 miljoen haal je niks meer,neem dan deze gok maar,
Er wordt zo veel verkocht uit de jeugd dat je dit makkelijk kan betalen.
Wat is nu 15 miljoen de helft van Klaasen, mooi toch??
Vindt Ajax goed bezig en... het is nog geen 1 september,er komt heus nog wel
iets bij,ze zijn niet gek in Amsterdam, ze weten het beter dan wij, ze zijn er het hele jaar mee bezig,

25 juli 2017 om 10:36

@burgos:
Het probleem is dat deze komende 2 weken als 2 vand e belangrijkste wedstrijdenvan het jaar op het spel staan.

En ook vorig jaar wisten ze zich niette plaatsen voor de CL en kwam ineens daarna Ziyech. Die ze er voor al goe dkonden gebruiken voor plaatsing voor de Cl.

Als ze echt een heel jaar er mee bezig waren mochten die spelers er nu wel al zijn!

25 juli 2017 om 10:40

Sanchez is geen ''hele echte'' volgens jou? Als die nog een jaar draait als afgelopen seizoen, gaat dat beest een transfer maken naar een topclub, en gaat de kassa bij Ajax opnieuw flink rinkelen.

Als Ajax deze speler als een buitenkans ziet wordt er ook 15 miljoen op tafel gelegd, moet wel zeggen dat het belachelijk veel geld aan het worden is mocht dit werkelijk waar zijn..

25 juli 2017 om 10:49

@grasveld:
Sanchez is gewoon een geweldige aankoop!

Maar was niet bekend toen als een hele echte nee. Want dan vragen die clubs daar er ook dood leuk 20 tot 40 miljoen voor.

Maar die isnu bij Ajax wel een hele echte geworden. Is gewoon een geweldig schot in de roos van Ajax! Maar er gaan veel talenten vanaf daar voor ruim 20 miljoen plus weg naa Europa al.

25 juli 2017 om 12:23

Klopt, dit is dan ook altijd achteraf praten natuurlijk. Maar dat zijn de risico's die je soms moet nemen. De kijk op spelers zullen ze bij de club in 98% van de gevallen toch echt wel beter weten als die wij hebben. Precies, in die landen vragen ze belachelijk hoge bedragen voor hun talenten, en iedere club in Europa doet daar vrolijk aan mee, dus geef ze is ongelijk. Daarom denk ik dan ook dat als Ajax echt 15 miljoen neer gaat leggen voor deze speler, hij het waard is.

Ik hoor vrienden uit Brazilië steeds zeggen dat deze jongen dat geld zeker niet waard is. Speelt OK bij een middenmotor, that's it. Maar ja, ik neem aan dat de scouts bij Ajax iedere wedstrijd uit die competitie goed bekijken.

Ajax heeft zoveel geld op de bank, dat ze zulke gokken kunnen maken. Wat maakt het uit als we nu 15-20mil uitgeven aan spelers die anders nooit in NL zouden komen voetballen? Zou toch liever een LB halen. Je kan me niet vertellen dat alle spelers op die positie, niet naar Ajax willen komen..

Lekker laten gaan. Is te veel geld voor deze speler, aangezien hij nog amper wat heeft laten zien. Als ik naar hem kijk dan is hij zeker niet beter dan Younes, dus dan kun je als back-up van Younes beter een eigen jeugdspeler laten banken. Genoeg talentvolle gasten.

Pff 15 miljoen voor een aanvaller die 15 goals maakt in 60 wedstrijden bij de nummer 12 van Brazilie..

Ik weet niet precies wat het niveau is van de nationale league van Brazilie, maar dit is toch een behoorlijk bedrag zeg.

25 juli 2017 om 11:03

Lastig te zeggen, makkelijkste speler om mee te vergelijken zou Neres zijn. Maar pure stats is dan gevaarlijk aangezien Neres bij een goal elke 83 minuten betrokken was in de Eredivisie terwijl hij in Brazilië bij 1 goal elke 200+ minuten betrokken was. Dit is natuurlijk niet representatief omdat het hier om 1 speler gaat. Wel ben ik het met je eens dat het bedrag gewoon enorm hoog is, ik ben ook niet gewillig dit te zien gebeuren maar als het gebeurd ben ik wel zeer benieuwd.

25 juli 2017 om 11:37

Ja.. Chelsea en Milan hebben natuurlijk ook niet voor niets interesse. Daarnaast kan Ajax het zich permiteren om risico's te nemen. Als er bij 1 vd 5 een Sanchez tussen zit, dan haal je er al winst op.

25 juli 2017 om 11:42

Dat zeker niet maar betwijfel of ze hem als flankspeler zien, daar zit mijn grootste knelpunt. Is niet een speler die een mannetje voorbij gaat op de flank op techniek en diens acties veel atletisch vermogen bevatten, betwijfel of dit net zo succesvol is als de tegenstander op papier minder is aangezien Fluminense geen absolute hoogvlieger is dit jaar.

25 juli 2017 om 11:50

De grote toptalenten gaan niet naar Nederland uit Brazilie (en Argentinie) zoveel is duidelijk. Dan kom je in de categorie er onder uit en dat is dan hit or miss voor een groot bedrag. De Braziliaanse competitie is tactisch erg zwak, maar fysiek en technisch goed dus het niveau is vaak beter dan men denkt. Het is niet zo dat Ajax daar even ongeslagen kampioen wordt. Brazilie heeft gewoon te maken met een aantal uitdagingen:
- de beste spelers worden elk jaar verkocht, nog veel meer dan bijvoorbeeld in Nederland. Dus een team wat kampioen wordt, verliest vaak minimaal 5 sterkhouders (sinds de opkomst van China vaak zelfs nog meer)
- Het bestuur is altijd een rommetje, je kan als trainer geen 4 wedstrijden verliezen zonder er uit te vliegen zo'n beetje.
- Tactisch erg laag niveau, weinig goede trainers, weinig nieuwe trainers krijgen de kans, weinig topspelers hebben de ambitie om trainer te worden en zoals hierboven gezegd krijgt een trainer ook amper de kans om zijn speelstijl op een elftal te implementeren.

Richarlison zit in die categorie, hit or miss. Je kan zien dat hij talentvol is, en zich kan onderscheiden op dat niveau maar het is moeilijk te zeggen waar zijn plafond ligt. Ik vind 15 miljoen te veel, net als voor Neres. Maar het lijkt er op alsof elke speler uit Brazilie x2 gaat van zijn actuele waarde. Voor 7-9 miljoen kan je dit doen, voor 15 vind ik het ook teveel voor een Nederlandse club.

Ajax moet wel uitkijken met al die Braziliaanse talentjes. Ze hebben talent maar Ajax kan geen garantie krijgen dat het ook verzilverd word. Ik vind het maar niks die 15m. Koop liever een speler waar je meer zekerheid bij hebt.

25 juli 2017 om 10:57

Een duidelijk teken dat er iemand, of meerderen intern bij Ajax meeverdienen aan die transfers, anders zijn die grote bedragen voor matige talenten nauwelijks uit te leggen.

25 juli 2017 om 11:03

Inderdaad. Het valt gewoon niet te verklaren dat Ajax investeert in spelers waarvan de uitkomst niet te voorspellen is. Wanneer al die talentjes maar een flop worden of een gemiddelde speler kan je weer gaan inkopen. Natuurlijk zal een keer de potentie echt waargemaakt worden maar je gaat mij niet vertellen dat elk Braziliaanse talent zogenaamd een nieuwe Neymar word.

25 juli 2017 om 11:17

@SamiraTehrani Het past gewoon in de nieuwe filosofie van ajax om te gokken op grote binnenkomende transfers waarvan de uitkomst niet te voorspellen is. Ze hebben onlangs een nieuwe partner: KB88, een chinees gokkantoor.

25 juli 2017 om 11:20

Zal ik het je maar verklaren dan, Ajax is blijkbaar nog al goed in het inkopen van talentjes, ze hebben hier nl bakken met geld aan verdient..
En al die talentjes floppen niet allemaal dat heeft de tijd wel geleerd,
en als er een paar floppen is de schade doorgaans beperkt.
Nu de investering groter wordt het risico ook groter maar daar staat een behoorlijke buffer tegenover.
Helaas zal Ajax afhankelijk blijven van doorverkoop en dus nooit een groots team opbouwen..

Bizar. Niet doen. Ga eerst eens wat ervaring toevoegen aan je selectie. Gewoon wat spelers met ervaring de eredivisie. Die selectie die ze nu hebben is ronduit gênant voor een club als Ajax. Dan kun je wel weer interessant doen met een hip Braziliaantje voor veel te veel geld, maar dat lijkt me toch niet de prioriteit. Kracht en ervaring in de verdediging en op het middenveld is eerst nodig.

25 juli 2017 om 12:43

@moridin

Ik zou er echt vrede mee hebben als ze nooit meer eredivisie ervaring kopen. Heeft echt veel meer flops opgeleverd als voltreffers.

Dan vervolgens kracht en ervaring in de verdediging. De meest krachtige in de verdediging is een zuid Amerikaans talentje. De meest krachtige daarna is een 17 jarig talentje. Die twee blijven juist op kracht overeind.

Viergever moet het hebben van zijn ervaring en vond ik de meest stabiele en misschien zelfs de beste verdediger van Ajax van dit seizoen. Die had wel ff twee jaar nodig om dit niveau aan te tikken, terwijl die Zuid Amerikaan 4 weken nodig had......

Moeten ze deze braziliaan halen voor dat bedrag, dat zeker niet. Maar liever die braziliaan als het alternatief Larson van Heerenveen of zo iets dergelijks is....

15 goals in 60 wedstrijden.. en dan 15 miljoen plus bonussen moeten betalen. Nooit van z'n langzalzeleven aan beginnen Ajax!

Veel geld voor zo'n speler. Eigenlijk is het een spits maar het is niet echt een spits. Hij kan op de buiten maar het is niet echt een buitenspeler. Klinkt niet een speler als die in het Ajax systeem past. Ik vind dat we vervallen in oude patronen als we maar geld gaan uitgeven. Vooral op een positie waar niet de grootste prioriteit ligt wat mij betreft. Een extra centrale verdediger en een linksback zou voor mij prioriteit numero uno zijn.

Gewoon doen, zeker als Dolberg straks toch nog weggekocht word voor 30 miljoen, dan heb je ineens een goedkoop alternatief 🤣

Ajax moet deze speler ten koste van alles gewoon kopen. Ooit zul je over de grens van 15M moeten gaan als je als club zijnde naar de top wilt. Het is en blijft altijd een gok en ben benieuwd of Ajax dit wel aan durft. Ze willen niet nog een Sulejmani-situatie mee maken.

12 miljoen wordt 15 met bonussen. Hoe lang laat je nog met je sollen..... Het houdt een keer op. Er zullen nog wel andere linksbuitens haalbaar zijn die 10 kosten en ook naar Ajax willen komen.

Halen die hap, niet moeilijk doen. 200 miljoen op de bank dus een gokje kan je wagen.

Ik zie liever dat Ajax Sneijder haalt. Ik vind vdBeek nog niet beslissend genoeg. Scoort amper niet erg snel ook. Nouri moet vervangen worden en is Frenkie de Jong wel een waardige vervanger als Ajax CL gaat spelen. Gewoon Sneijder halen, met een clausule van 2,5miljoen euro als hij naar de MLS kan in de winterstop.

Laat maar zitten. De kans dat je verlies op hem draait wordt dan wel groot. Snel doorschakelen naar het halen van Sneijder en twee nieuwe backs. De flankposities zijn al redelijk goed bezet met Neres, Cerny, Younes en Justin Kluivert.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren