Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ajax meldt zich met bod van veertien miljoen bij Barcelona’

Laatste update:

Ajax werd in de afgelopen weken al een aantal keer met de komst van Munir El Haddadi in verband gebracht en de Amsterdammers lijken een transfer van de enkelvoudig Spaans international nog niet uit het hoofd te hebben gezet. Sport meldt zondagochtend namelijk dat Ajax zich met een bod van veertien miljoen euro bij het Camp Nou heeft gemeld.

De kans dat Munir volgend seizoen daadwerkelijk in de Eredivisie te bewonderen is, lijkt echter klein. Zijn club heeft naar verluidt namelijk een transfersom van twintig miljoen euro in gedachten, terwijl de aanvaller zelf de voorkeur geeft aan een overstap naar Napoli, waar hij volgend seizoen gegarandeerd deel kan nemen aan de Champions League.

Naast Ajax en i Partenopei is er met Zenit Sint-Petersburg nog een derde kaper op de kust. Munir is een droomaanwinst voor trainer Roberto Mancini, al is het 21-jarige talent naar verluidt na zijn avontuur bij Valencia vorig seizoen uit op een ‘stabielere club’. Zenit komt daarnaast met een bod van twaalf miljoen euro niet in de buurt van wat Barça graag wil ontvangen.

Munir speelde in augustus 2014 zijn eerste wedstrijd voor Barcelona en kwam sindsdien tot 10 doelpunten in 45 wedstrijden voor de Spaanse grootmacht. Barça stalde hem afgelopen seizoen op huurbasis in de sinaasappelstad en daar was hij goed voor 7 goals in 36 officiële wedstrijden. De Spanjaard met Marokkaanse roots beschikt in Catalonië nog over een contract tot medio 2019.

Vind jij dat Ajax veertien miljoen euro uit moet trekken voor Munir El Haddadi?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als ik dit bericht lees acht ik de kans zeer klein dat Munir daadwerkelijk naar Ajax komt. Vind hem ook geen broodnodige aankoop. Verdedigend moet er versterkt worden in mijn ogen.

16 juli 2017 om 11:05

Niet broodnodig maar geeft de selectie wel een kwaliteit impuls. Deze jongen is beter dan een Bojan of Cuenca in hun tijd voordat ze bij Ajax kwamen. Ik snap de interesse dan ook goed. Ik hoop dat er snel een linksback bij komt en een Nigel of Wesley maar dat zal wel niet gebeuren haha!

16 juli 2017 om 11:14

Zouden ze nu al geen vertrouwen meer hebben in Neres of in Younes?

16 juli 2017 om 11:25

Slaat nergens op. Natuurlijk hebben ze daar vertrouwen in? Anders hadden ze Younes wel laten gaan voor die 12 miljoen die geboden werd. Hoe breder de selectie hoe beter. Concurentie is nou eenmaal belangrijk om het optimale uit de selectie te halen..

16 juli 2017 om 11:27

En dat maak jij op uit een nietszeggend gerucht op voetbalzone?

16 juli 2017 om 11:36

Nietszeggend gerucht op voetbalzone? Die heb ik dan gemist.. Bron: https://www.ajaxshowtime.com/article/hoofdnieuws/105644/torino-brengt-officieel-bod-uit-op-younes

16 juli 2017 om 11:48

Dus jij koopt een speler van 14 miljoen in dezelfde leeftijdscategorie omdat concurrentie goed is?

16 juli 2017 om 12:16

Ik koop niets. Naar mijn mening is het gewoon een goede speler voor Ajax.

16 juli 2017 om 12:27

UrbyAFC mijn bericht was bericht op intellectueel en toen ik mijn bericht plaatste zag ik die van jouw nog niet .

16 juli 2017 om 12:28

Gericht* excuses. Zit op de app.

16 juli 2017 om 13:07

Haha ik had het niet door! Geen probleem👍

16 juli 2017 om 13:15

Ja eigenlijk wel. In de tekst wordt er al duidelijk verwezen naar het feit dat hij andere/betere clubs voor het uitzoeken heeft. Wel heeft hij dan kans om op de bank te komen en bij Ajax kan hem meer speeltijd gegarandeerd worden misschien. Ik verwacht daarom dat het, zoals je idd terecht zegt, bij een interessant gerucht blijft.

Ik zeg doen! Dit zou een top aankoop worden.
Jonge speler met potentie!

16 juli 2017 om 10:23

Dat dachten we bij bojan en cuenca?? ook destijds. Vielen ook vies tegen in eredivisie

16 juli 2017 om 10:27

Dit is weer een andere speler, dat bojan en cuenca niet geslaagd zijn zegt niets over dat hij niet kan slagen. Daarnaast werden ze gehuurd en wil ajax deze speler kopen.

16 juli 2017 om 10:44

Daarnaast werd Bojan verkeerd gebruikt (vind hem beter achter de spits) en lag Cuenca continu in de lappenmand . Is jammer, maar op die feiten kan je je transferbeleid niet op toepassen.

16 juli 2017 om 11:49

Moet eerlijk zeggen dat ik Bojan talentvoller vind dan deze Munir. Bojan heeft een iets betere dribbel, meer scorend vermogen (al komt dat er niet altijd uit) en meer spelintelligentie. Munir maakte vorig seizoen in het voorseizoen echt indruk op de fans van Barcelona en was één van de redenen waarom ik hem liever bij de eerste ploeg zag dan de aankoop van Paco Alcácer. Begrijp alleen niet helemaal waar hij zou moeten spelen bij Ajax. Heeft bij Valencia als rechtsbuiten gespeeld en was in de jeugd van Barcelona spits. Ajax heeft al genoeg talent op rechtsbuiten, in de spits al twee uitstekende spitsen. Je gaat hem toch niet als typische buitenspeler op links zetten? Daar is hij helemaal niet geschikt voor. Dan kan je beter een ander nemen.

17 juli 2017 om 01:07

Ik denk dat dit gerucht ook niet waar is. Hij zou inderdaad voor de rechtsbuiten positie gehaald worden denk aangezien dat de minst sterk bezette voorhoede positie is, maar volgens mij heeft keizer wel vertrouwen in neres/kluivert. Ajax speelt sowieso met naar binnen komende vleugelspelers waardoor kluivert zal moeten concurreren met younes denk en neres met cerny dan. Aangezien cerny ook lijkt te kunnen renderen in keizers spel. Dus daarom geloof ik dit gerucht niet. Zie ze eerder voor een iets minder bekend talentje gaan die niet al bij 1 vn de grootste clubs ter wereld speelt en dus een betaalbaar salaris zal hebben en niet een basisplaats zal eisen.

16 juli 2017 om 10:25

Alleen omdat hij Barcelona gespeeld heeft ja. Dat zagen we ook met Cuenca en Bojan. Uit de opleiding van Barcelona breekt sowieso bijna geen wereldtop meer door en als hij echt zo goed was doet Barcelona hem niet weg, want die Alcacer bakt er ook niks van en Turan en Rafinha doen het op de vleugel ook zeer matig. Betekend dat deze jongen nog slechter is en ik twijfel sowieso aan zijn mentaliteit want die oogt zeer zwak.

16 juli 2017 om 10:33

Hij is zeker wel goed. Het enige probleem is, is dat hij MSN voor zich heeft. Dat betekent weinig minuten. En ik snap dus überhaupt niet waarom ze hem wel verkopen maar die koekenbakker Alcacer. Barca is ongelovelijk slecht bezig, niet normaal. Allemaal talenten verkopen terwijl je bezig bent Paulinho te kopen. Bah, dat bestuur moet per direct worden vervangen.

16 juli 2017 om 10:27

En ze hebben nog geen talentvolle buitenspelers? Kluivert, Neres (al vind ik hem tot nu toe tegenvallen)

16 juli 2017 om 10:32

Neres is gehaald voor dit seizoen. En hoe kan je hem tot nu toe vinden tegenvallen? Elke keer als hij speelt scoort hij of geeft hij een assist. Het was meer dat Bosz een blinde tunnelvisie op Traore had, want elke trainer had een speler met zoveel wanprestaties op een rij er uit gehaald behalve Bosz.

16 juli 2017 om 11:14

Eens! Die Neres gaan we nog wel mooie dingen van zien dit seizoen. Al is die betaalde 12.5miljoen wel te veel voor hem tot nu toe haha 😅

16 juli 2017 om 11:29

Neres komt er wel, bij Bosz kreeg Traore de voorkeur maar ik denk dat niemand dat begreep.

Ik verwacht een nieuwe middenvelder en een aanvaller en 2 backs en wellicht ook een verdediger die op de CV kan spelen. Maar ik vind het wel goed dat Ajax voor deze bedragen spelers gaat halen. Dit zijn wel de spelers die je koopt er ook direct staat.

16 juli 2017 om 10:27

Hoe weet je dat? Misschien moet die jongen wel zo erg wennen hier dat het een gevalletje cuenca/bojan word. 14 miljoen is een te grote gok zeker als je al neres hebt die voor 15 miljoen is gehaald.

16 juli 2017 om 10:28

Klopt, Neres valt me ook tegen..

16 juli 2017 om 10:30

Neres was 12. Voor de rest heb je gelijk. Ontzettende miskoop gaat dit worden. Bojan was een nog groter talent en kon hier al geen potten breken. Laat staan Munir met zijn zwakke mentaliteit.

16 juli 2017 om 10:46

Je kan Neres niet beoordelen, want daarvan is al snel gezegd dat hij voor komend seizoen gehaald is en ik vond hem bij vlagen echt wel goed spelen.

16 juli 2017 om 11:38

Neres wordt met de dag duurder als ik de mensen op Voetbalzone moet gaan geloven :-'

16 juli 2017 om 12:31

Kinderachtige en nietszeggende opmerking van 3*ajax en Finalvoetbal. Gister gewoon gescoord hoor en speelde zeker geen slechte pot. Heel apart dit het interesseert je geen ene reet of hij wel of niet goed speelt maar even het beleid of kraken.

16 juli 2017 om 12:52

Doel op Munir dat het een miskoop gaat worden . Ben zelf wel fan van Neres.

17 juli 2017 om 01:09

Bojan werd dan ook totaal verkeerd gebruikt. Dat was een meevoetballende rechtsbenige spits als rechtsbuiten sigthorsson moest gaan bedienen...

Ik hoop dat Ajax het niet voor elkaar weet te krijgen want zou de transfer niet snappen. Waar zou hij moeten spelen...

16 juli 2017 om 10:31

Inderdaad.. zal dan aan de rechterkant gezet worden net als Bojan.. Ook Bojan speelde zijn beste wedstrijden juist in het centrum en als we nou ergens nou juist helemaal geen versterking nodig hebben.. Naar mijn weten is Munir gewoon een spits en die zijn niet nodig.

17 juli 2017 om 01:11

Enige verschil is dan dat munir links is en dus wel op zijn goede been uit komt als hij naar binnen trekt. Dat vn bojan sloeg helemaal nergens op.

Ik mag toch hopen dat dit niet waar is. Voor 14 miljoen kan je zoveel meer doen dan zo'n overschatte speler halen. Lijkt me dat de prioriteit sowieso op het middenveld en de verdediging moet liggen op dit moment. Daar heeft Marc het afgelopen half jaar er veel uit gesaneerd en is het nu veel te dun bezet zeker na het ongeval met Nouri en het waarschijnlijke vertrek van Riedewald.

16 juli 2017 om 11:45

Opzich heb je een De Jong, Sinkgraven en Eiting als vervangers voor de huidige basis. Opzich prima als ze Eiting ook al goed genoeg vinden. En anders voor op het middenveld die Rigoni halen. Dan heb je een goede voor het middenveld en een backup op de flanken. Qua verdediging moet er sws wel een goede linksback. Sinkgraven is veel te vaak geblesseerd en Viergever zie ik liever centraal. Die kan je wel als backup gebruiken op de lb positie.

16 juli 2017 om 12:33

Probleem is alleen dat je verdedigend nu zo krap zit dat Sinkgraven zich vooralsnog moet gaan richten op linksback en Eiting is natuurlijk nog de vraag of hij al goed genoeg is, want hij heeft volgens mij zijn Eredivisie debuut nog niet gemaakt (of ik ben een invalbeurt van 10 minuten alweer vergeten). Daarom zou een ervaren middenvelder geen overbodige luxe zijn. Marc moet in ieder geval snel gaan handelen nu want de vCL staat alweer voor de deur en zoals we vorig jaar zagen mag je nog maar 1 speler inschrijven voor de 4de voorronde.

16 juli 2017 om 16:11

Een ervaren middenvelder is inderdaad geen overbodige luxe. Maar ik denk niet dat er veel middenvelders komen die in eerste instantie de bank warm moeten houden. Of het moet een vervanger van Schone zijn.

17 juli 2017 om 01:13

Je weet dat rigoni een half speler in een 4-4-2 systeem is wat dus betekent dat hij een buitenspeler wordt in een 4-3-3 systeem?

16 juli 2017 om 17:19

Ajax moet hem niet halen maar munir overschat en 14 miljoen teveel vind ik wel wat overdreven als younes 15-20 mil is is 14 miljoen voor munir een koopje

Tja waarom zou je naar ajax gaan als je ook naar een club als Napoli kan. De voordelen hoef ik niet uit te leggen.

Wel mooi dat ajax een klein beetje mee kan in het transfergeweld van de huidige voetbalwereld. Eerst 14 mil voor neres, nu deze gozer.

16 juli 2017 om 11:47

Neres koste 12 miljoen, mensen doe toch eerst eens onderzoek voor je iets zegt.. jij bent al de zoveelste die er compleet naast zit. Omdat de kans op speeltijd bij een club als Ajax vrij groot is, en bij de op papier grotere clubs je vaker op de bank zit. Het is maar hoe je het bekijkt, wil je voor je ontwikkeling gaan of voor je salarisstrook..

16 juli 2017 om 14:12

Blijkt dus 12 miljoen te zijn ipv 14 miljoen. Zit er inderdaad COMPLEET naast... wat erg 😑

16 juli 2017 om 12:57

Met Mertens, Insigne, Callejon en Milik hebben ze genoeg opties. Munir wil juist spelen. De kans daarop is groter bij Ajax. Maar ik denk niet dat Ajax 14 miljoen over heeft voor Munir.

16 juli 2017 om 17:07

Napoli of Ajax......mmmm
zuid Italie of west Nederland
Pasta's of boerenkool..
Zon of regen voor 80% van de tijd
buiten het salaris wat bij napoli beter zal wezen

Ik zie hem ook niet naar Nederland komen,
maar snap niet wat Napoli met hem zou willen

16 juli 2017 om 18:40

Regen 80% van de tijd? Gemiddeld regend het 2 op de 7 dagen en vaak maar 2 uurtjes.

18 juli 2017 om 08:03

Oh sorry paullisma, denk dat je gelijk hebt...ben geen meteoroloog idd..
Was een statement wist niet dat menen echt gingen uitrekenen hoeveel het regenden.

Volgens mij vind Munir Rusland geen optie. Alleen Napoli is een ander verhaal, dan lijkt Ajax me toch niet veel kans te maken.

16 juli 2017 om 12:34

Gaat hij bij Napoli wel minuten maken?

Ik kan deze aankoop alleen naar begrijpen als het betekend dat Younes weggaat en Ajax daarop inspeelt. Anders is de prio achterin en nog (helaas) een spelverdeler.

16 juli 2017 om 10:47

Ik lees dat veel vinden dat de vleugels goed bezet zijn. Maar hoe vul je het vertrek van Traoré en Clement op dan? Je kan zeggen eigen jeugd, maar ik vind dat gat opvullen met een zo goed mogelijke speler wel van ambitie spreken.

16 juli 2017 om 10:52

Traore hebben ze Neres in de winter al voor gehaald, Clement speelde op een handje vol minuten enkel in Jong Ajax. In de aanval heb je momenteel Younes, Kluivert, Cassierra, Huntelaar, Dolberg, Neres en Cerny terwijl Muric ook nog niet verkocht is. 7 spelers voor 3 posities is goed bezet. Daarnaast maakt Mazraoui een goede indruk en die kan overal spelen op linksback, LCV en op doel na (heeft afgelopen seizoen rcv, rb, lcm, rcm, cam, linksbuiten, rechtsbuiten en spits gestaan bij jong Ajax) die verlies van Clement kan invullen.

16 juli 2017 om 11:20

Stom, Cerny was ik even vergeten. Al zie ik dit seizoen geen plek voor Cassiera (Huntelaar is de ideale pinchhitter) en Muric. Die jongen is heel ver verwijderd van zijn toegeschreven potentie. Ben benieuwd uit welk oogpunt Ajax deze deal wil maken. Misschien dat Younes met clubs bezig is?

17 juli 2017 om 01:16

Maar younes speelt juist net op die positie in de aanval waar je helemaal niks aan munir hebt... dus of ze zijn bij ajax achterlijk, of dit is een beetje onzinbericht. Ik denk het laatste.

Ditzelfde 'Sport' meldde een paar dagen geleden dat Munir voor 14 miljoen weg mag van Barca, en dan zou Ajax zeker gelijk 14 miljoen bieden? Lijkt me sterk. Bovendien, waar moet ie gaan spelen?

Deze speler is toch vrij divers die zowel in de spits als op de buiten positie kan spelen. Ik snap niet helemaal waarom anderen niet willen waarom wij ons niet voorin moeten versterken. We hebben zeker op de links en rechts buiten niet zoveel opties. Younes, Neres, Kluivert, Cassierra en Cerny. Uiteraard kan je speler van Jong Ajax/ajax A1 de kans geven maar die zijn nog jong met weinig ervaring. Zo op het eerste oog vind ik de buitenposities nog niet heel sterk bezet. Younes en Neres zullen denk ik basis gaan spelen. Kluivert is nog jong maar wel erg beloftevol en Cerny en Cassierra zijn ook nog vraagtekens hoe die gaan presteren. Zeker bij een blessure heb je erg weinig keus. Of deze Munir dan de juiste aankoop is voor dit bedrag kan ik niet goed over oordelen maar ik snap wel dat Ajax zich voorin nog wil versterken. Uiteraard moet er helaas na het wegvallen van Nouri ook nog een middenvelder bij. Juist de verdediging vind ik zelf eerlijk gezegd het sterkst.

16 juli 2017 om 10:48

Verdediging zullen/zijn vertrekken/vertrokkem: Dijks, Riedewald, Tete en Westermann, doorgeschoven is dan Zeefuik. Op CV heb je 3 keuzes; De Ligt, Sanchez en Viergever en op linksback maar 1 optie met Sinkgraven (die weer geblesseerd is) enkel rechtsback zit wel goed. Linksback is een must om Viergever voor centrum te kunnen houden.

16 juli 2017 om 11:00

Ik geef je gelijk, in de breedte is de verdediging nog niet optimaal, maar de basis staat daar wel als een huis. Dus een verdediger extra kan zeker, maar dat betekent voor mij niet dat je niet nog een buitenspeler hoeft te kopen. Zeker omdat ik denk dat enkel Younes wel een zekerheidje is en afwachten hoe Neres presteert dit jaar en of Kluivert zijn niveau kan doortrekken. We zullen zien, maar Ajax is nog niet klaar op de transfermarkt en gezien hun budget kunnen we nog wel wat verwachten hoop ik.

16 juli 2017 om 11:43

En voor het gemak vergeet je Huntelaar. Begrijp me niet verkeerd maar met aanvulling uit de jeugd is dat ruim voldoende voorin, laat staan dat je er 14 miljoen (!) voor moet betalen.

16 juli 2017 om 12:10

Nee hoor. Ik mag toch hopen dat Huntelaar niet als optie wordt gezien op de buiten positie. Daar vind ik hem niet geschikt voor. Dolberg en Huntelaar zijn 1e en 2e spits lijkt me en die positie is prima ingevuld. Cassiera heb je dan nog als 3e optie in de spits. Op de buiten positie heb je zoals ik het nu zie drie volwaardige spelers. Younes, Kluivert en Neres. Waarbij Kluivert en Neres misschien nog een vraagteken zijn of ze al een seizoen constant presteren. Zeker Kluivert is nog erg jong. Ook Cerny is een vraagteken op welk niveau hij gaat spelen. Ik vind hetzelf op de buiten positie dan wel wat magertjes. Of Munir nu de juiste keuze is of niet ga ik verder niet over oordelen. Maar ik juich een extra buitenspeler wel toe.

16 juli 2017 om 13:38

Je hebt gelijk hoor, had over de buiten posities heen gelezen. Had m'n reactie al aangepast maar dat werkt in de app blijkbaar nog niet soepel (genoeg).

Ik vind 14 miljoen voor een 'extra' buitenspeler buitensporig veel geld. Ruim 20% van de totale begroting. Als je dat niet op kan vangen vanuit de jeugd is dat spijtig, maar een breedte-speler mag mijns inziens niet zoveel kosten. Je vraagt je af of die jongens een seizoen constant kunnen presteren, wat inderdaad de vraag is, maar moet je dan een speler van 14 miljoen halen waarvan je dat ook niet weet? Bojan en Cuenca schieten me zo even te binnen van Barca die ook niet lekker konden aarden, dan is het toch van de gekke om Munir voor dat geld te halen? Een extra buitenspeler prima, maar dan eentje vanuit de jeugd of een aankoop waarvan je vrij zeker weet dat hij het waar kan maken.

Kunnen we wel naar het rijk der fabeltjes verwijzen. 3 redenen. 1. Prio ligt achterin bij Ajax. 2. 14 miljoen is volgens diezelfde krant de vraagprijs, no way dat Ajax direct de vraagprijs doet bieden dan. 3. De beste speler wilde al niet naar Rusland omwille van de competitie laat staan naar Nederland dan tegen een lager salaris. I don't buy it. Ajax zal eerste de verdediging versterken als Dijks en Riedewald verkocht zijn, dan een multifunctionele speler voor middenveld en flank (zoals Rigoni, zelf lijkt Barco uit Argentinië me daarvoor ideaal) en geen spits/vleugelspeler.

De prioriteit van Ajax moet liggen bij een linksback, rechtsback en Sneijder. İndien een flankspeler gehaald wordt kan dat beter een ervaren rot zijn die het niet erg vind om op de bank te zitten. Je hebt talenten zoals Kluivert, Neres, Youness, Cerny op de flanken lopen.

16 juli 2017 om 11:32

Rechtsback ligt de prioriteit niet. Zeefuik is een goed talent met de potentie Ajax 1 te halen. Een linksback en een 4de centrale verdediger lijken me meer prioriteit bij een vertrek van Riedewald.

Aan de reacties van een hoop mensen te zien. Begrijpen die er echt helemaal niks van lol. Ja de aankoop munir zou overbodig zijn, mits younes niet toch ineens weggaat. Bovendien is munir gewoon een bruikbare speler voor Ajax, maar dan word weer verwezen naar bojan en cuenca en dan zie je toch maar weer dat al die mensen niet naar voetbal kijken. Om te zeggen dat munir overschat is, terwijl je met younes speelt die alleen maar naar binnen kan komen. Nee dat is lekker! Ik zou zeggen kijk even meer naar het voetbal, munir zou gewoon een bruikbare speler voor Ajax zijn. Munir heeft talent zat, alsof de eredivisie ook überhaupt zo een hoog niveau is. Hou toch op.

Sja.. je betaald geen bak geld voor een wissel.. maar Kluivert en neres zijn nog niet constant denk ik.. vind het een goeie aankoop waarbij je jezelf kunt afvragen waarom?

t lijkt erop dat ajax nu echt aan die uitspraken van 6 jaar geleden wilt nakomen. aansluiting op de europese (sub) top. ze durven laatste jaren risico te nemen en investeren. ik weet nu hebben ze ook de middelen voor. maar ik vind dit een goede zaak.
of munir daadwerkelijk een succes wordt, kan je die vraag bij iedere speler stellen. maar kom maar op. neem dat risico. haal hem.

16 juli 2017 om 11:26

Zo denk ik er ook over. Als deze jongen daadwerkelijk naar Ajax wil, dan moet je dat doen. Nu is het misschien teveel van het goede, maar als je dan een Sneijder of een Nigel de Jong terug kan halen dan is je middenveld ook enorm goed in balans. Er moet sowieso één of twee backs bij. Al kan ik ook goed leven met Viergever en Veltman. Maar een selectie met Ziyech, Sneijder of De Jong, Dolberg, Sanchez, Munir, Onana en enkele toptalenten als Frenkie, Kluivert en Donny. Dan ben je op papier een Europese subtopper volgens mij.

Ik zou het NIET doen want anders had Guardiola hem wel gehaald want 20 miljoen is niet veel. Guardiola kent hem erg goed. YouTube gezien hij kan zijn mannetje niet 100% uitspelen, dus ik zeg niet doen. Ajax wil aanvallend voetbal spelen dan moet je als aanvaller je mannetje kunnen uitspelen, daar is 14 miljoen euro voor Ajax-begrip zeker voor!

Niks voor Ajax nu ze Neres al hebben. En je gaat niet Neres of hem als 'reserve' gebruiken. Beiden te goed en te duur voor.

Elke keer als hij mocht invallen bij Barca maakte hij wel indruk op mij. Ik zou persoonlijk liever proberen om Emre Mor te huren. Die mocht verhuurd worden van Bosz.

16 juli 2017 om 11:23

Toen stond Barca vaak ruim voor.... stond Barca achter? Dan was hij niet gewisseld.

Ik heb net wat filmpjes zitten te kijken op Youtube en moet zeggen dat het een leuke speler is en zeker wat zou toevoegen bij Ajax. Alleen waar moet hij spelen, ik denk dat Ajax meer gebaat is om een goede verdediger aan te trekken. Maar als je hem kan halen en hij doet het goed dan kun je hem makkelijk voor veel verkopen.

16 juli 2017 om 11:24

Nee hij kan zijn mannetje niet 100% uitspelen wel links en rechts... en als hij goed zou zijn had Guardiola hem wel gehaald. Dus niet doen!

16 juli 2017 om 11:30

Nou, hij kan prima zijn mannetje uitspelen van wat ik gezien heb op Youtube.

16 juli 2017 om 11:39

Links en rechts ja maar niet 100% uitgespeeld... zoals je loopt zo je tegenstander voorbij. Ik zeg niet doen! Anders had Guardiola hem wel gehaald.

Je kan het altijd proberen. €14mil voor Munir vind ik niet veel, maar lijkt mij niet haalbaar.

Maar toch mooi om te zien dat Marc van zijn bijnaam af wilt

16 juli 2017 om 11:40

Dat is echt veel voor Ajax begrip!

Ik hoop dat deze jongen bij Barcelona blijft. Had hem het afgelopen seizoen ook graag als 4e aanvaller gezien in plaats van Paco Alcacer. Heeft veel talent en verdient het om meer kansen te krijgen in het eerste elftal. Gun hem echter wel zijn minuten en ben bang dat hij dit (in het reserveteam dat ik heb bijgevoegd) niet veel zal krijgen.

Cillessen
Vidal
Santos
Mascherano
Digne
Rafinha
Roberto
Gomez
Deulofeu
Alcacer
Munir/Denis

Zou zijn komst zeker toejuichen. Ik hoop sowieso dat Ajax nog een linksback, een middenvelder en een vleugelaanvaller binnenhaalt en el Haddadi lijkt mij een prima speler om de nieuwe vleugelaanvaller te worden.

Hij is nog jong (21-jaar) en is erg talentvol. Met Younes, Cerny, Kluivert en Neres heeft Ajax momenteel 4 vleugelaanvallers en Cerny, Kluivert en Neres zijn ook allemaal zeer talentvol, maar ik verwacht niet dat je een heel seizoen lang op de kan rekenen en met de komst van el Haddadi kan er in mijn ogen mooi gerouleerd worden op de flanken, tussen Younes, Kluivert, Neres, Cerny en el Haddadi.

Ook hoop ik dus nog op een linksback. Riedewald staat op het punt om te vertrekken, terwijl Dijks (ook niet van het gewenste niveau) ook zal vertrekken en 'n heel seizoen lang met Viergever of Sinkgraven als linksback, wordt ik ook niet vrolijk van en namen als Haps, Tavares, Mas en Arana zijn de afgelopen weken voorbijgekomen, maar Haps zie ik liever niet komen, Tavares heeft zijn contract inmiddels verlengd en dan blijven er met Mas en Arana eigenlijk 2 opties over en persoonlijk heb ik een voorkeur voor Arana, maar ook Mas zie ik graag komen.

Als middenvelder hoop ik op een terugkeer van Sneijder. Hij is dus sinds kort transfervrij en ik zou zeker overwegen om Sneijder terug te halen, gezien de treurige gebeurtenis met Nouri en het vertrek van Klaassen en als Nouri nog gewoon zou kunnen voetballen, dan zou Sneijder in mijn ogen overbodig zijn, maar nu kan Ajax Sneijder in mijn ogen wel gebruiken.

Met Frenkie de Jong, Ziyech en Schöne heeft Ajax 3 spelers die op de positie van Sneijder kunnen spelen, maar het liefst heb ik er dus nog 1 iemand bij. Dan zou ik op het middenveld met Sneijder, van de Beek en Ziyech spelen en Frenkie de Jong zou ik gewoon rustig brengen en dit seizoen gewoon vrij veel speelminuten geven, langzaamaan klaarstomen voor de basis van Ajax, want ik sluit niet uit dat Ziyech volgend jaar zomer een stap zou willen maken en dan heb je dus met de Jong alvast een opvolger klaargestoomd.

Ook wilt Sneijder nog gewoon in beeld blijven voor het Nederlands elftal, voor het geval dat Nederland zich plaatst voor het WK van volgend jaar en ook dan lijkt Ajax mij een prima keuze voor Sneijder.

Zie opstelling: Younes zou ik vanaf rechts laten spelen, want vanaf links is hij te voorspelbaar. Hij maakt 90 van de 100x toch dezelfde actie vanaf links, terwijl hij vanaf rechts meer variatie in z'n spel zal hebben en dan zullen ook Dolberg of Huntelaar meer voorzetten vanaf de zijkant ontvangen.

Onana
Veltman
Sánchez
Viergever
Arana
Sneijder
van de Beek
Ziyech
Younes
Dolberg
el Haddadi

Ik ben zeer benieuwd of dit überhaupt waar is, Ajax moet wel een extra buitenspeler gaan halen voor dit seizoen, op de vleugels heeft Ajax alleen Younes, Kluivert en Neres. 14 miljoen.. daarvoor kan je een nieuwe LB aantrekken en een vleugelspeler. Het is wel mooi om te zien dat Ajax zich steeds meer gaat bemoeien met bedragen boven de 10 miljoen, er is dan ook duidelijk een stijgende lijn te zien.

16 juli 2017 om 12:26

Heb jij Cerny al volledig afgeschreven? Maar ik ben het er wel mee eens dat er nog een vleugelspits bij moet.

16 juli 2017 om 20:24

Nee dat niet, maar ik weet het niet zo goed met hem.. ik kijk dan ook vaak naar Jong Ajax en daar speelt hij toch vaak wisselvallig, de ene keer speelt hij de pannen van het dak, en de andere wedstrijd zie je hem totaal niet. Misschien dat dit zijn jaar wordt maar ik heb zo mijn twijfels.

Leuke aanwinst, je kunt op zijn minst een poging wagen zou ik zeggen. Ik hoop ook dat ze met Sneijder, St. Juste bezig zijn en nog een linksback indien Riedewald vertrekt.

Die 14 miljoen terughalen, 4 miljoen in de kast leggen en Haps halen. Is toch een overbodige aankoop dit? :s

Ajax en marrocaanse roets ik zeg niet doen

16 juli 2017 om 12:57

En hoe verklaar je de liefde naar Ziyech en Nouri dan? Ik denk meer dat je naar zijn kwaliteiten moet kijken dan naar de afkomst en hij heeft zeker de kwaliteiten om basisspeler bij Ajax te zijn.

Positieve is dat Ajax een speler wil contracteren die het team sterker maakt en geen bankzitter!

Wat Ajax nu doet is het binnengekomen transfergeld van de vertrokken spelers aan het herinvesteren voor korte en de wat langere termijn want anders is de belastingdienst de lachende 3e partij. Het eigenvermogen blijft onaangeroerd en gaat misschien nog iets omhoog en daarom schrik ik niet van die 14 miljoen die Ajax wil gaan betalen. Op de Nederlandse markt zal Ajax zich (voorlopig) niet meer roeren, de meeste spelers in de eredivisie zullen Ajax niet beter gaan maken en zijn daarom ook te duur.

Ik denk niet dat een speler als Munir in de Eredivisie wil spelen, is gewoon een stap terug en niet goed voor zijn carrière. Dit soort spelers willen gewoon in Spanje, Italië, Engeland of Duitsland spelen. Ajax laat liever je talenten doorstromen en verkoop ze na een paar jaar voor veel geld. Deze speler is een desinvestering.

16 juli 2017 om 13:54

Je maakt pas een stap terug als je regelmatig in het 1e van Barcelona hebt gespeeld maar dat is lang niet het geval. Hij is een groot talen maar nog lang niet toe aan het 1e en dan is 14 miljoen best veel.

Lijkt me geen goed idee denk dat hij het ook niet gaat redden in de eredivisie maar dat hoeft ook niet kan het beste in spanje blijven waar hij het goed doet ik vind het nog steeds jammer dat we alcacer hebben gehaald ipv munir houden

Lijkt me weer zo'n bericht als elke zomer van een bijzondere aankoop die misschien gedaan wordt, om vervolgens onverwachts een onbekende speler van 2 miljoen te presenteren. Niets op tegen want die spelers doen het altijd goed en Ajax moet geen 20 miljoen voor een speler betalen, maar ik zie liever Nigel de Jong komen.

Geloof er geen reet van. Neres kwam al voor 16 miljoen en zal gaan spelen dit seizoen; Dolberg is onbetwiste basisspeler en nog los van een evt. vertrek zal Ajax echt geen 14 miljoen trekken om iemand aan te trekken die Justin Kluivert in de weg zal zitten. Liever haal je nog een middenvelder: zou vol inzetten op een charme-offensief richting Wesley Sneijder; na het vertrek van Klaassen en met het tragische uitvallen van Nouri kan hij de ruimte voor de middenlinie opvolgen. Sneijder, Ziyech en Van der Beek - ik denk dat hij de concurrentiestrijd met Schöne gaat winnen - is in mijn ogen een perfect gebalanceerd middenveld voor Ajax.

Is Ajax verder nog actief op de transfermarkt? Ik stel me voor dat ze nog een rechts- en een linkback willen halen, want met enkel Viergever en Veltman ben je zowel kwalitatief als kwantitatief niet heel rijk bedeeld wel?

16 juli 2017 om 18:42

16 miljoen voor Neres? Waarom zo overdrijven?

16 juli 2017 om 19:08

Prima, 15 miljoen dan... http://voetbalflitsen.nl/nieuws/scfgyf/update...

Heeft Ajax nou inmiddels niet genoeg aanvallers?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren