Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Feyenoord maakt rentree officieel: ‘Niet geworden wat ik had gehoopt’

Laatste update:

De terugkeer van Jean-Paul Boëtius bij Feyenoord is maandagochtend officieel beklonken. De buitenspeler zette in het bijzijn van directeurs Eric Gudde en Martin van Geel zijn handtekening onder een contract tot medio 2020. Boëtius komt naar verluidt voor 1,5 miljoen euro over van FC Basel, dat hem in 2015 nog voor 2,2 miljoen euro van Feyenoord overnam.

Het afgelopen halfjaar werd de enkelvoudig Oranje-international door Basel verhuurd aan Racing Genk. Hij krijgt nu rugnummer 7 in De Kuip is blij om terug te keren op het oude nest. “Dit voelt als thuiskomen. Feyenoorder ben ik altijd gebleven, maar ik ben blij dat ik nu ook weer speler van deze club ben. Het voelt fijn om veel bekende gezichten te zien en met open armen ontvangen te worden. Ik ging hier weg met de hoop om me te verder te ontwikkelen en nieuwe stappen te zetten”, vertelt hij op de website van de Rotterdammers.

“Dat is niet geworden wat ik gehoopt had. Dat is teleurstellend, maar ik heb er geen spijt van. Ik ben een ervaring rijker en meer volwassen geworden.” Boëtius wil bij Feyenoord om de prijzen gaan voetballen en heeft zijn blik al gericht op de Johan Cruijff Schaal. De competitie, KNVB Beker en Champions League zijn vervolgens mooie vooruitzichten: “Ik kijk er naar uit om m’n teamgenoten te ontmoeten en aan de slag te gaan. Hopelijk gaan we met elkaar een mooi proces tegemoet.”

Ook technisch directeur Van Geel is blij met de terugkeer van het jeugdexponent: “Jean-Paul is een kind van de club, weet wat er hier gevraagd wordt en welke druk er bij Feyenoord is om te presteren. We hopen dat we met elkaar heel mooie jaren tegemoet gaan.”

Denk jij dat de rentree van Jean-Paul Boëtius een succes gaat worden?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

PSV nu ?? Ajax 2018/2019 ??
Reacties

Prima buitenspeler voor 1.5 miljoen. Nu hopen dat hij zijn talent alsnog gaat inlossen. Welkom thuis JPB!

Erg dom dit van Feyenoord een speler die het bij hun zelf niet redden en bij twee ander clubs ook niet.

26 juni 2017 om 12:24

Bij Genk deed hij best aardig hoor, maar het is inderdaad afwachten of hij het laat zien bij Feyenoord.

26 juni 2017 om 12:25

Je praat echt onzin he. Bij Genk was hij gewoon goed

26 juni 2017 om 12:28

Daarom wou Genk hem ook niet definitief overnemen terwijl het geld er wel is...

26 juni 2017 om 12:41

Genk wilde hem wel, maar zonder Europees voetbal konden ze hem niet halen......

Wel aan de feiten houden dan. Want deed het gewoon goed daar.

26 juni 2017 om 12:46

Welk geld zonder Europees voetbal? Ze konden hem alleen overnemen wanneer ze het geld voor Europees voetbal hadden...

26 juni 2017 om 12:53

Bij Genk in 11 wedstrijden 4 goals en 4 assists dacht ik gelezen te hebben. Dan doe je het gewoon goed.

26 juni 2017 om 13:04

Ik zie net dat Genk een bedrag van 2 miljoen heeft neergelegd voor een rechtsback deze transferperiode. Dan was het geld er voor Boetius ook wel geweest als ze 100 procent overtuigd waren toch? Genk heeft nergens aangegeven dat ze hem vanwege het geld niet kunnen halen, dat zijn alleen geruchten geweest vanuit de media. Cijfermatig heeft hij het aardig gedaan, voetballend volg ik Genk te slecht om te oordelen of Boetius nog wat kan. Maar het blijft raar dat een speler die je 2/3 jaar geleden hebt uitgezwaaid omdat hij er niet meer aan te pas kwam, weer gaat terughalen als basisspeler terwijl hij zich niet sterk ontwikkeld heeft en jijzelf net kampioen bent geworden.

26 juni 2017 om 13:27

Er zijn meerdere Belgen hier die hebben bevestigd dat Genk door de uitgaande transfers afgelopen jaren, geld zat hebben. Echter dat zij het bedrag niet gerechtvaardigd vonden voor de speler. Heb hem zelf niet gevolgd, maar dit is wat hier meerdere malen is genoemd.

26 juni 2017 om 13:39

Het is inderdaad een niet hele stabiele factor. Alhoewel hij wel iets speciaals heeft en een wedstrijd kan maken. Je hoeft niet alleen maar stabiele spelers in een team te hebben. Het is een speler die voor verassing kan zorgen. Soms moet je een gokje nemen en wat meer afgaan op je gevoel.

26 juni 2017 om 14:55

Geld heeft Genk genoeg (Ndidi en Bailey nog pas verkocht). Het gaan om het hoge loon dat hij zou krijgen en de ster van het team was hij niet om dit te krijgen. Dit noemt gewoon een goed beleid.

26 juni 2017 om 12:27

Tja, wanneer heb je het gered bij een club? In zijn eerste 2 seizoenen (vooral zijn 2e seizoen) was hij geweldig. Daarna kwam een dip maar kan je hem dat kwalijk nemen als 19 a 20-jarige speler? Ik vind van niet. Toen kwam Basel met een mooi project en koos hij daarvoor.

Ik heb veel vertrouwen in Boetius en in Gio. Boetius kan onder Gio net zo'n ontwikkeling mee maken als Vilhena. Vertrouwen kan wat dat betreft wonderen verrichten.

26 juni 2017 om 12:38

Volgensmij bij Feyenoord prima gepresteerd maar omdat hij in zijn laatste periode niet veel speelde weggegaan. Ook bij Genk prima gepresteerd.

26 juni 2017 om 14:08

Had als Feyenoord zijnde eerder voor Larson gegaan. Boetius is wel dreigend maar blaffende honden bijten zeggen ze wel eens.

26 juni 2017 om 14:31

Larsson had ook direct vier keer zo duur geweest, dus ik snap volkomen dat ze niet voor hem gegaan zijn. Dat ze wel voor Boetius gaan, daar snap ik dan weer weinig van. Ja, het is iemand die de club kent, maar ik vind hem absoluut niet gelijkwaardig aan Elia. Aan hem om het tegendeel te bewijzen, maar als er niet nog een goede buitenspeler bij komt, zie ik het somber in.

26 juni 2017 om 15:10

Boetius voor 1,5 miljoen is op zich wel een goede deal als hij weer zijn normale niveau kan halen. Maar het is wel een risico dat hij zijn oude niveau niet haalt. Sam Larsson vind ik wel een betere speler, Boetius is toch meer een renner en Larsson toch meer de technische voetballer met een zeer goed schot. Ik zou sam Larsson gehaald hebben maar het kan zo zijn dat zoals wel vaker bij Feyenoord een goedkope speler toch een uitstekende aankoop blijkt. Toch heb je voor meer dan 5 miljoen wel vaak een goede speler hoor en de meeste spelers in de eredivisie die het goed doen slagen wel bij PSV of Ajax.

26 juni 2017 om 22:18

Sam Larsson kan alsnog gehaald worden hoor. Feyenoord heeft met CL voetbal en Karsdorp zo'n 40 miljoen aan inkomsten en Larsson zal 3.5 kosten aangezien hij nog maar 1 jaar vast ligt.

26 juni 2017 om 23:24

Maar die inkomsten hebben ze nog niet. En als Feyenoord iets niet moet doen is het geld uitgeven wat ze nog niet hebben.

Welkom terug Jean-Paul! Ik ben toch meer tevreden dan ontevreden met deze aankoop, maar hoop echt dat er nog een buitenspeler met meer kwaliteit bij komt. Boetius en Bilal in de basis op de vleugels vind ik te mager.

26 juni 2017 om 13:18

Eens, maar ga er toch wel van uit dat Berghuis komt (hopelijk niet meer dan vier miljoen).
Prima aankoop Boetius, maar had liever Larsson gezien. Tuurlijk had Larsson vijf miljoen gekost, maar Boetius is eigenlijk een rechtsbuiten en gaat bij Feyenoord weer op links spelen. Tenzij Boetius het alternatief is van Berghuis en Feyenoord alsnog voor Larsson gaat, maar dat betwijfel ik.

26 juni 2017 om 14:18

Berghuis van mij ook wel voor meer dan vier miljoen komen hoor. Daar mogen ze echt wel 5-7 voor uittrekken, aangezien hij erg belangrijk is (geweest) voor ons spel. Hoop dan ook echt dat hij nog wel komt, maar dit zal pas laat in de transferperiode zijn. En Boetius wordt wel gehaald voor de linksbuiten positie, waar hij ook een geweldig seizoen kende bij Feye. Van kant wisselen/zwerven kunnen ze altijd in een wedstrijd.

26 juni 2017 om 14:25

Berghuis, winger van de Nederlands kampioen, international, eigendom van een Engelse club...voor €4mln? Verwacht minimaal het dubbele en dat betaalt Feyenoord niet.

Ging hij juist niet weg omdat hij te licht bevonden werd?

26 juni 2017 om 12:37

Onder Rutten wel ja. Vilhena deed het ook slecht onder Rutten, kijk eens waar die nu staat. Rutten maakte Achahbar en Manu beter, van een 5 een 6,5 maar maakte ook van Boetius en Vilhena van een 7 naar een 5.

26 juni 2017 om 12:51

Nu je het zegt... juist de spelers die minder talent hadden kregen vertrouwen van Rutten en de spelers die meer talent hadden werden als waardeloze spelers behandeld. Misschien zal Boetius wel opbloeien onder van Bronckhorst

26 juni 2017 om 13:33

Alleen is Rick Karsdorp een uitzondering.

Denk dat Boetius het wel weer goed gaat doen, ook omdat hij nu samen speelt met Vilhena. Sowieso een niet al te grote gok deze aankoop. Welkom Jpb!

26 juni 2017 om 13:39

Nou dat vind ik nogal overdreven eerlijk gezegd! Dat Vilhena wat minder vertrouwen had daar ben ik het mee eens maar op die positie had feyenoord ook clasie en el ahmadi daarnaast is 21 wedstrijden niet zo heel slecht. Boetieus speelde eigenlijk alles wel en heeft gewoon gefaald dat seizoen ook is hij toen onder van Bronckhorst gewoon vertrokken! Van Rutten weet je dat die spelers beter maakt. Daarnaast zijn de selecties totaal verschillend en was hij in dot kampioensseizoen 3x zo sterk.

26 juni 2017 om 12:54

In z'n laatste jaar bij Feyenoord moest hij het doen in de voorhoede met Immers, Kazim en te Vrede. Toch wel een pak minder dan wat er straks hopelijk staat met Toornstra, Jorgensen, Berghuis en wellicht van Persie.

Zal voor de eredivisie zeker bruikbare speler zijn. Denk alleen niet dat het echt voldoende gaat zijn voor CL niveau. Ook niet het idee dat Feyenoord er in de toekomst nog veel aan gaat verdienen met een doorverkoop, maar goed je weet het nooit.

26 juni 2017 om 12:26

hij is 23 en koste 1,5 miljoen.

als hij 6 goals en 8 assists geeft is ie al weer 6 ofzo waard. dusja. vrij laag risico

26 juni 2017 om 12:30

Met zo'n vaart zal het ook niet lopen, eventuele toekomstige clubs zien ook dat hij al een keer mislukt is in het buitenland. Maar inderdaad 1,5 miljoen is natuurlijk een prima prijs k.

26 juni 2017 om 12:31

Als je het platter bekijkt, heb je em verkocht voor 2,2 en haal je em terug voor 1,5 mil. Je hebt gewoon al 7 ton aan deze jongen verdient zonder dat ie daar een doelpunt voor hoeft te maken. Inderdaad een laag risico op deze wijze.

26 juni 2017 om 13:17

Precies, in de huidige transfermarkt is dat gewoon peanuts. Bovendien komt hij nu in een team waarvan het spel hem een stuk beter zal liggen dan in dat seizoen onder Rutten.

26 juni 2017 om 12:59

Welke voetballers in de Eredivisie zijn nou wel voldoende voor CL niveau? Niet reã«el om van Feyenoord te verwachten dat ze voetballers (laat staan buitenspelers) kunnen halen die zich staande kunnen houden in de CL.

Leuke transfer, ben benieuwd wat voor niveau hij kan halen.

Ik ben zeer benieuwd of ie het niveau kan halen uit de eerste anderhalf jaar na zijn debuut. Dan is hij zeker een meerwaarde. Als ie nog steeds op het niveau zit van toen hij vertrok wordt het niks. Ook hoop ik dat zijn houding wat veranderd is t.o.v. zijn vertrek. Die maniertjes richting de arbitrage na de zoveelste mislukte actie kunnen we wel missen.

26 juni 2017 om 12:43

Ben ik met je eens. Zijn laatste seizoen qua houding en mentaliteit was om te janken. Qua prestaties ook maar dat was te verwachten na zijn bliksemstart en zijn teamgenoten. Hij ging van Pelle naar Kazim/. Te Vrede. Met Jorgensen in de spits verwacht ik weer veel acties en assists van Boetius.

26 juni 2017 om 15:03

Wat ook enorm zal schelen is dat hij weer met Vilhena in zijn rug speelt (meer diepgang) en dat er ook op rechts een echte vleugelspeler zal staan. In zijn laatste seizoen bij Feyenoord speelde hij met een puur verdedigende El Ahmadi in zijn rug en op rechts stond Toornstra, die toch vooral als extra middenvelder fungeerde waardoor op rechts 0,0 diepgang was en alle acties over links of door het midden moesten. Boëtius stond dus echt op een eilandje en dat was voor de tegenstanders heel makkelijk verdedigen.

Ik heb er vertrouwen in. JPB gaat nu zijn belofte inlossen.

Soms doet een vertrouwde omgeving wonderen met mensen, dus laten we hopen dat hij zich weer als een vis in het water voelt. Voor dat geld is het niet veel risico, maar hij heeft de afgelopen seizoenen nou niet echt groei laten zien. Ik denk dat dit wel goed uit kan pakken en toch leuk dat hij weer terug is op het oude nest.

Gevalletje Ryan Babel. Gehaald op basis van sentiment. Toegevoegde waarde minimaal, want ja je kan moeilijk zeggen dat hij een betere speler is geworden sinds zijn vertrek bij Feyenoord.

26 juni 2017 om 12:39

Helemaal mee eens. Het is voor de fans daar alleen lastig om dit objectief te bekijken wat ik ook wel snap. Heb dat bij Ajax ook vaak genoeg meegemaakt.

Ivm Elia is dit geen stap vooruit denk ik dsu vind dit wel best

26 juni 2017 om 13:02

Heeft weinig met sentiment te maken. 1,5 miljoen voor een buitenspeler die eerder al prima seizoenen heeft gedraaid in de Eredivisie (in een veel slechter elftal) en nog steeds pas 23 is, is gewoon een prima deal uit zakelijk oogpunt.

Bovendien, zelfs als hij geen betere speler is geworden, onder Koeman haalde hij in een seizoen volgens mij iets van 10 goals en 10 assists, dat zijn hele mooie statistieken voor een buitenspeler. Als hij dat niveau weer heeft is het geen geld.

26 juni 2017 om 13:38

Als je structureel tot de laatste dag om de titel wilt spelen is dit niet het niveau waar je naar moet streven denk ik. Dus dan speelt in mijn ogen het sentiment wel zeker mee.

26 juni 2017 om 13:44

Grappig dat je zegt dat het niets met sentiment te maken heeft terwijl je alleen maar sentimentele prestaties aankaart van Boetius.

Als hij recent dezelfde statistische prestaties had behaald viel er misschien nog wat over te zeggen. Maar als je zo gaat argumenteren dan zou Royston Drenthe ook nog van waarde voor Feyenoord kunnen zijn.

26 juni 2017 om 14:12

Wat voor sentimentele prestaties haalt Scotsman dan aan? Hij houdt zich juist strikt tot de feiten.

26 juni 2017 om 14:24

"grappig dat je zegt dat het niets met sentiment te maken heeft terwijl je alleen maar sentimentele prestaties aankaart van Boetius."

Statistieken zijn sentimenten? Volgens mij moet je eens een Van Dale aanschaffen.

26 juni 2017 om 16:46

Wil je zeggen dat Feyenoord op basis van zijn goede prestaties van de afgelopen 2 seizoenen hem heeft gehaald dan?

Boetius in zijn huidige vorm is toch overduidelijk een gok van Feyenoord. En die gok nemen ze op basis van het feit dat het een jongen van de club is die in het verleden voor de club heeft gepresteerd. Allemaal gevoelsmatige keuzes. Jij memoreert zelf aan het seizoen waar Boetius voor Feyenoord top was, en hoopt dat hij die vorm van dat seizoen weer hervind. Is toch gewoon puur gebaseerd op je gevoel? Feitelijk gegevens tonen aan dat Boetius al 3 seizoenen lang ondermaats presteert. Statistisch betekent dit dat de kans groter is dat hij wederom ook komend seizoen niet top zal zijn.

Tuurlijk hoop ik voor Feyenoord en Boetius dat het goed uitpakt. Maar je kan niet ontkennen dat bij deze transfer geen sentimentele waarde aan zit. Want als je realistisch bent, dan is Boetius in zijn huidige vorm bij lange na geen waardige vervanger voor Elia.

26 juni 2017 om 13:37

Gevalletje Ryan Babel... als je niet weet waar je het over hebt... reageer dan niet op deze manier...

Fantastisch nieuws. Ik heb vertrouwen dat Boetius zich zal ontwikkelen zoals Vilhena onder Gio heeft gedaan. Een linkerflank met Kongolo, Vilhena en Boetius is prachtig.

Gewoon een goede aankoop. Ik heb genoeg negativiteit voorbij zien komen. Maar voor 1,5 miljoen is dit een prima buitenspeler. Daarnaast, wie zou je anders moeten halen?

En wat dan nog dat Boetius is mislukt in het buitenland (niet mislukt bij Genk)?Jorgensen was mislukt in het buitenland, Berghuis was mislukt in het buitenland, Pelle was mislukt in het buitenland. Als je mislukt in het buitenland betekent dat niet dat je er niks van kan. Jean Paul deed het goed bij Feyenoord. Het is net alsof zijn eerste twee seizoenen nooit zijn gebeurd.. Hij is toch wat ouder en heeft zijn dip gehad. 1,5 miljoen in een vertrouwde omgeving, ik denk dat dit een succes gaat worden.

Dus, een speler heeft geen basisplaats en je verkoopt hem. Daar doet hij het niet goed, want hij wordt verhuurd. Aan het eind doet hij wat leuke dingen, maar overtuigt ook daar niet. En terwijl hij zelf aangeeft de stappen niet te hebben gezet, haal je hem terug? Terwijl je de CL in gaat?

26 juni 2017 om 13:21

Het lijkt me dat Gio hierin een zeer belangrijke rol heeft gespeeld. Hij denkt dat hij weer Boetius kan laten vlammen zoals onder Koeman en dat hij zich kan doorontwikkelen. Eigenlijk wat Gio ook met Vilhena heeft gedaan. Ik heb daar vertrouwen in en dan heeft Feyenoord heel goedkoop een goede vleugelspeler.

Even off-topic:

Is dit dan het nieuwe thuisshirt van Feyenoord?
Is daar al iets over bekend?

Normaliter zou het al bekend moeten zijn lijkt mij...

26 juni 2017 om 13:22

Het contract met Opel loopt tot 1 juli. Daarna zal shirts bekend worden gemaakt.

Goed van Feyenoord dat ze JPB halen die uit de eigen jeugd komt ipv een onbekende buitenlandse speler. Voor Feyenoord te hopen dat ie kan opbloeien onder Gio. Maar de gedachte gang achter deze transfer is goed.

Voor dit bedrag is dat natuurlijk een goede aankoop. Mocht het niets worden, heb je maar weinig geld verloren en als hij het maar een beetje ok doet, kan je later wellicht weer een rendement maken.

Haha lachwekkende reacties hier. Moet je het bericht van een aantal weken geleden lezen met de reacties. Toen zag bijna iedereen hem liever niet komen. Meningen kunnen snel veranderen blijkbaar

Prima aankoop gezien het transferbedrag. Bij enigszins normale prestaties van hem, zal je hem zeker weer met winst kunnen gaan verkopen, dus zakelijk gezien een prima aankoop.
Daarbij heeft hij een tijdje erg goede cijfers weten neer te zetten in de Eredivisie, in tijden dat we een veel minder elftal hadden (10 goals, 10 assists). Nu is het uiteraard de vraag of hij nog op goed niveau kan spelen, maar gezien het feit dat hij echt wel wat te bewijzen heeft nu, verwacht ik dat het wel goed gaat komen met hem.

Het is wel noodzakelijk dat Feyenoord Berghuis weet te halen. Met twee goede flankspelers, wordt het direct makkelijker voor beide spelers, omdat er ruimte ontstaat voor een actie. Berghuis is voor mij (in goede doen) een absolute topspeler in de Eredivisie. Dit hebben we zeker aan het eind van het seizoen ook gezien. In dat geval heb je twee behoorlijk goede buitenspelers, waardoor je er niet veel/niet op achteruit gaat tov vorig seizoen.

Voor de critici: nee dit is geen aankoop om CL te spelen/overwinteren. Zo'n budget heeft Feyenoord simpelweg niet, maar als ze een elftal weten te smeden die wederom kampioen zou kunnen worden (psv moet veel nieuw inkopen, Ajax nieuwe trainer), dan zouden ze de terugkomst naar de top verder kunnen versnellen. Dat moet nu het doel zijn, alle extra's zijn simpelweg leuk meegenomen.

Precies Lampard. Niet vergeten uit welke situatie Feyenoord komt. Verantwoord investeren nu, en keihard zijn bij de verkoop van bijvoorbeeld Karsdorp. Richten op de competitie en buffelen in de CL en wie weet (met wat geluk) doorstromen naar de EL. De CL is niet het doel, maar een leuke bijkomstigheid van een kampioenschap. Tuurlijk is daar veel geld te verdienen maar qua begroting is zelfs Everton 3 x groter dan Feyenoord denk ik zomaar. Laten we daar niet te veel van verwachten.

Verkopen voor 2,2 miljoen en terugkopen voor 1,5 miljoen. Dat is best netjes gehandeld. 7 ton winst in 2 jaar voor Feyenoord. Al betwijfel ik wel of Feyeoord potten kan breken met zulke spelers in de Champions League. Tot nu toe is Feyenoord er zwakker op geworden deze transferperiode.

Misschien dat een vertrouwde omgeving hem doet opbloeien. Even off topic: zowel Wijnaldum als Boëtius gaf een paar jaar geleden in een interview nog aan geen tattoos te willen. Nu zitten ze helemaal onder. Ben benieuwd naar de beweegredenen. Ook Castaignos heeft zich in ijltempo helemaal laten beschilderen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren