Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Totti komt in illuster rijtje met Di Stéfano, Beckenbauer, Rijkaard en Cruijff

Laatste update:

De UEFA gaat Francesco Totti eren voor zijn imposante carrière. De legende van AS Roma krijgt in augustus de zogenaamde President's Award uitgereikt bij de aftrap van het Europese seizoen. Totti wordt de zeventiende persoon uit de voetbalwereld die op die manier wordt onderscheiden en voegt zich in een illuster rijtje. Het is de hoogste onderscheiding die de UEFA kent.

Aleksander Ceferin gaat de award uitreiken. Volgens de voorzitter van de UEFA is de onderscheiding bedoeld voor 'buitengewone prestaties, uitmuntende professionaliteit en bijzondere persoonlijke kwaliteiten'. "Al die kwalificaties zijn van toepassing op Totti, een man die een kwart van zijn leven heeft gegeven aan zijn geliefde AS Roma", geeft de preses aan in een officieel statement.

De President's Award wordt sinds 1998 jaarlijks uitgereikt aan iemand die een waardevolle bijdrage leverde aan de ontwikkeling van het voetbal. Onder meer Sir Bobby Robson, Frank Rijkaard, Alfredo Di Stéfano, Eusébio, Franz Beckenbauer en Johan Cruijff gingen Totti voor. "Gefeliciteerd Francesco, met een fantastische carrière en je buitengewone loyaliteit aan AS Roma en aan het voetbal", zegt Ceferin.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

From Sergiño, to you | PSV
20 hints ??#voetbal
Reacties

In mijn ogen heeft hij hiervoor veel te weinig prijzen gewonnen. Het was natuurlijk een geweldige speler, maar ik vind niet dat clubliefde een argument moet zijn om deze prijs te winnen.

1 juni 2017 om 18:24

Heb je hem ooit zien voetballen? In zijn hoogtijd dagen was hij echt geweldig. Mede daarom is het zo speciaal dat hij Roma al die tijd trouw is gebleven. Maxwell is wereldwijd de speler met de meeste prijzen. Zou hij dan zo'n prijs verdienen? Spelers als Totti, Reus, Gerrard etc. hebben misschien niet zo veel prijzen gewonnen, maar hebben het voetbal wel een gezicht en een ziel gegeven.

1 juni 2017 om 18:32

Ik heb hem vooral de laatste 10 jaar echt bewust mee gemaakt en ik kan niet zeggen dat hij nou zo geweldig was. Ik weet niet wat hij daarvoor allemaal heeft gepresteerd.

1 juni 2017 om 18:47

Je hebt hem niet eens gezien toen hij de WK in 2006 won, en de jaren daarvoor man man toen was hij zeker op zijn best! Totti heeft gewoon pech gehad dat AS Roma niet vaak een top team had! Stel je voor dat Ibrahimovic jaren lang was bij Inter of Juve gebeleven dan had hij ook nooit zo veel prijzen kunnen winnen. Een speler als Arbeloa heeft ook genoeg prijzen gewonnen! Prijzen winnen doe je zeker niet in je eentje! Dus die hele discusie vam hij heeft wrinig prijzen gewonnen kan rechtstreeks de prullenmand in 😉

1 juni 2017 om 20:20

Ik heb al de 25jaar van Totti meegemaakt. Hij heeft mooie dingen laten zien waar je een moeie reeks voor youtube mee kan maken. Maar er zijn ook genoeg momentjes om een filmpje te maken van zijn fout gedrag. Gedrag die je alleen in Rome kan vertonen zonder consequenties. Prijzen tellen is een manier om spelers te vergelijken. Hij heeft met zijn club minder prijzen gehaald dan andere spelers ook door eigen toedoen. Hij was heel vaak onzichtbaar op het veld. Kreeg een super salaris waardoor spelers niet aangetrokken konden worden (clubliefde : maar niet te weinig cash aub) of verkocht moesten worden. Zo zijn belangrijke spelers vertrokken die mogelijk wel de belangrijke momenten hadden gepakt (montella, Battistuta bijvoorbeeld) De reden waarom Totti vaak afwezig was door rode kaarten kwam vaak door zijn onsportieve uitspattingen. Totti heeft nog een minpuntje waar men zomaar vergeten lijkt te zijn. Een schwalbeenaar van topclasse, een op belangrijke momenten ondermaats presterende voetballer (waardoor hij gefrustreerd raakte en rood kreeg.) 25jaar waarvan je youtubefilmpjes kan maken van moeie acties maar ook een hoop zijn er te maken van topdieptepunten. Balotelli achtige dieptepunten.

1 juni 2017 om 20:51

Ik lees je verhaal en dan denk ik hoe negatief kan je zijn maar toen ik jou naam zag, dacht ik oke die heeft een punt 😂

1 juni 2017 om 18:29

Ik ben het hier mee eens. We hebben het hier over de aller grootste voetballers aller tijden. Leuk en aardig hoor maar als je dit soort prijzen al voor clubliefde gaat uitreiken waar eindig je dan? Als Davy Klaassen straks bij Ajax blijft en zijn carriã¨re er eindigt verdiend die het dan ook? Natuurlijk niet, net zoals jij ook zegt Totti ook niet. En waarom dan bijvoorbeeld een Dirk Kuyt niet ook? Die heeft bewezen clubliefde te hebben door terug te keren, heeft zelfs in de CL finale voor Liverpool gescoord. Waar eindigt het als we zulke arbitraire maatstaven er op na houden voor zo'n prijs?

Natuurlijk behoort hij in de top van de beste voetballers over de afgelopen twee decennia maar niet in de top 5. En daar moet zo'n eer voor bewaard worden de beste spelers van hun generatie. Dus een Ronaldo, of Messi (als dat zou kunnen het is Uefa dus misschien alleen voor Europese spelers). Niet voor Totti, die een keer landskampioen is geweest.

Edit: even naar alle winnaars gekeken, zelfs een Gerard heeft hem niet gekregen. Iemand die ook immens veel voor zijn club betekende en zelfs de CL er mee won. Ik vind het heel vreemd. Zoals Rodeduivelfan zegt hieronder, ze lijken mee te gaan in de emotie van het moment en daardoor kunnen ze niet objectief deze prijs geven. Eigenlijk zou je moeten zeggen dat je tien jaar moet wachten voor dat je de prijs uitreikt dan pas kan je iemand goed op waarde schatten.

1 juni 2017 om 18:37

Klaassen en Kuijt zijn geen wereldkampioen geworden, en Kuijt is vertrokken toen hij kon. Totti bleef bij Roma, zelfs toen hij naar de galacticos kon

1 juni 2017 om 18:45

Misschien hoort Totti niet in dit rijtje, maar de vergelijkingen die je maakt met Klaassen en Kuyt is lachwekkend. Ik volg Totti al jaren (vanaf 1998) en het is zeer zeker een speciale speler, hij krijgt van velen niet de credits, omdat ze de Italiaanse competitie niet volgen of zoals velen hier te jong om hem in zijn prima te hebben gezien. Maar ieder zijn eigen mening.

1 juni 2017 om 18:48

Tja een Gerard kon ook overal heen, won de CL wat ik voor een club als Liverpool een grotere prestatie vind als het WK met Italiã« winnen en is altijd trouw gebleven. Die won het ook niet. Natuurlijk een legende voor de club maar waar houdt het op als je een speler als Totti in het rijtje van Cruijff en Eusebio zet puur omdat hij zijn club is trouw gebleven? Er zijn ook andere voetballers die altijd bij hun club zijn gebleven, het niveau vind ik uitmaken, Totti hoort qua niveau en nalatenschap daar niet in thuis.

E: Ik wil overigens toevoegen dat ik dus juist chargeer met Klaassen en Kuijt en alleen de vergelijking maak met ze om te laten zien dat je ergens een grens moet stellen en dat Totti zich niet genoeg heeft bewezen voor dit rijtje voetballers. Zelfs als hij naar andere clubs gegaan zou zijn en van alles had gewonnen zit hij niet op dat niveau qua talent. Als je iets beter begrijpend had gelezen had je het dus niet lachwekkend hoeven vinden.

1 juni 2017 om 19:24

@surreal: de CL winnen net zo een grote prestatie als een WK winnen? Jij bent niet serieus te nemen dus

1 juni 2017 om 19:36

Ik vind het niet inherent net zo'n grote prestatie maar als je kijkt naar de teams wel. Of mag je niet naar situatie kijken? Ben je dan gelijk niet meer serieus te nemen? Wat een kwats. Het WK winnen is ook een grotere prestatie dan de PL winnen maar vind jij het dan knapper van Spanje dat zij het in 2010 wonnen dan dat Leicester de PL won in 2016?

1 juni 2017 om 19:50

Surreal

je moet het maar durven Totti vergelijken met Kuyt en Klaassen, wat die twee met een bal kunnen kan Totti met een gepelde kiwi. Serieus, je slaat de plank hier volledig lis, wat Totti laten zien heeft met een bal daar kunnen er niet veel aan tippen, Totti is 1 van de allerbeste voetballers ooit, die tijden met Cassano in de spits bij Roma is van het mooiste voetbal ooit op een groene mat gelegd. Bovendien is Totti inspirator van het WK 2006 geweest, en heeft hij Roma wel degelijk prijzen bezorgd, niet veel neen maar Toma is nu eenmaal geen club met veel prijzen. Wat word Totti hier onderschat zeg, schandalig.

1 juni 2017 om 20:24

"je moet het maar durven Totti vergelijken met Kuyt en Klaassen, wat die twee met een bal kunnen kan Totti met een gepelde kiwi. Serieus, je slaat de plank hier volledig lis"

Nogmaals ik gaf met Klaassen en Kuijt niet aan dat ik ze van vergelijkbaar niveau vind maar nam twee makkelijke voorbeelden (en in Klaassen zijn geval een hypothetisch voorbeeld) dat ik het onzin vind om voor clubliefde deze prijs uit te rijken.

"totti is 1 van de allerbeste voetballers ooit, die tijden met Cassano in de spits bij Roma is van het mooiste voetbal ooit op een groene mat gelegd"

Kijk dit vind ik dus pure onzin. Totti was goed, that's it. Hij had zoals hij zelf ook heeft gezegd als hij naar een grote club ging een van de zovelen Galacticos geweest. Omdat hij altijd maar bij een team heeft gespeeld wordt hem ontzettend veel toegedicht dat eigenlijk niet zo is en het wordt steeds extremer. Moet je nou even teruglezen wat je zegt, dan mag ik hem schandalig onderschatten maar jij overschat hem nu dan weer schandalig. Het beste voetbal aller tijden jeetje man kom op zeg.

Veel mensen kunnen hem slecht beoordelen omdat hij bij Roma heeft gespeeld en nergens anders. Daarom is het lastig om het te vergelijken en dan gaat men mee met het idee van de Italiaanse fans dat het een of andere half god is. Neen, Totti was goed en had voor betere clubs kunnen spelen. Wellicht een paar jaar meedraaien bij Real en dan weer afbouwen want alleen in zijn hoogtijd dagen was hij van dat niveau. In zijn 24 seizoen is hij maar 4 keer boven de 15 goals uitgekomen in de competitie. Nu vind ik scorenboard journalistiek een beetje zwak ik maar dit wel een veelzeggend feit. Kijk naar een Kaka die lukte het al in 6 seizoen 2 keer. Kijk naar Platini die lukte het 3 keer in 5 jaar! Zelfs die staat er niet in, zo'n grote voetballer.

Mijn hele punt is, er zijn heel veel voetballers die gigantisch veel betekend hebben voor het Europese topvoetbal die er in niet in staan. Die deze prijs niet hebben gekregen en beter waren of zijn dan Totti.

als het niet op basis van club liefde gaat, verdienen grootheden zoals Platini, Bergkamp, Zidane, Best en Van Basten het allen meer. Totti hoort gewoon niet in dit rijtje thuis. Net het segment daaronder, met Seedorf, Kluivert, Figo, Raul, Lampard, Gerrard etc.

Fantastische spelers die allen mooie dingen hebben laten zien maar niet zoals de eerst genoemde spelers die de prijs zelfs niet hebben gekregen. Het rijtje voordat Totti er in kwam waren legendarisch voor de sport, niet alleen hun teams. Totti is een Italiaanse legende, een legende voor Roma maar daar houdt het op.

1 juni 2017 om 21:06

Van het mooiste, niet het mooiste, dat is heel wat anders. Bovendien betwijfel ik of je Cassano en Totti hebt zien ballen samen? De hakjes en gewiekste versnellingen dribbels vlogen je daar om de oren. Ik kan met een gerust hart zeggen dat ik Totti bewust heb meegemaakt en erg vaak heb zien spelen, en wat Totti met een bal kon en deed is van de buitencategorie.

Enkele van de aller beste voetballers ooit hebben maar enkele jaren bij Real gespeeld, snap daarin je punt dus niet goed, Totti zou bij Real 1 van de 11 geweest zijn ja, maar alleen de beste spelers op die positie komen uberhaupt in aanmerking voor een overgang naar Real, dat Totti er dan waarschijnlijk "maar" enkele jaren had kunnen spelen is logisch, zo is het ook Ronaldo vergaan, Figo, Beckham, Makelele, etc etc, etc, kortom zelfs de allergrootste maken dit mee, vroeg of later.

Je zegt het zelf al, stats zijn niet altijd relevant, Totti heeft toch maar mooi 1op3 gescoord en nog zat assists gegeven, bovendien was Totti een 10, geen spits, dan zijn zijn stats meer dan opperbest. Dat hij maar 4 keer boven 15 goals is uitgekomen zegt mij dan ook niks, Totti was een speler die zeer vaak oog had voor medespelers en veel assists en pre assists gaf, of gewoon het spel beter liet lopen en maakte. Zo'n bal artiest moet je niet doodslaan met stats, dat is heiligschennis.

Dat die spelers deze prijs niet hebben gekregen en Totti wel doet niets af aan de legende van Totti, dat kan je louter aan de organisatie wijten die deze prijs uitreikt. Totti hoort zeker wel in dat rijtje thuis, Bergkamp was ook een stylist a la Totti, zeer vergelijkbaar, ik zou niet weten waarom Bergkamp groter zou zijn dan Totti, Bergkamp verdiende deze prijs ook wel, maar Totti ook.

Jij vind Totti niet legendarisch voor de sport, anderen vinden dat dan weer wel, dat is gewoon een mening, ik vind Totti met al zijn geniale voetbal momenten en stylistische manier van spelen een sieraad en aanwinst voor het voetbal, Totti belichaamt wat een trequartista is, hij is een Italiaanse legende, DE Roma Legende en een voetbal legende. Totti word over 100 jaar nog herinnerd, omwille van zijn trouw maar ook omwille van zijn skills. Was Totti naar Real gegaan en had hij daar als onderdeel van de Galacticos prijzen gewonnen zou deze discussie er niet eens zijn, het bewijs dat vele zich nog steeds doodstaren op prijzen en cijfertjes.

2 juni 2017 om 00:17

Dankjewel Alex.
We zijn het eens!
Off topic:
Ik hoop dat Juve de cup pakt morgen, al is het alleen maar voor het respect dat ik heb voor Buffon en Chielini. Maar vooral voor de bijdrage aan de ontwikkeling van de Serie A

1 juni 2017 om 19:21

El Fenomeno, een beetje een blokkige kijk op deze uitreiking. In mijn ogen hoort deze prijs te worden toegewezen aan iemand die belangrijk voor het voetbal is geweest. Zowel de sport zelf, als het gezicht van de sport. Totti wordt in Rome op handen gedragen en staat symbool voor clubliefde. Deze man was niet alleen een fantastische voetballer met een eigen stijl en vaardigheden die er weinig hebben, maar ook nog eens een voorbeeld richting de jeugd: geld en roem is niet het enige waar het om draait. Als het aan Totti lag was hij tot zijn dood doorgegaan als il capitano bij AS Roma.

1 juni 2017 om 19:28

Vriend deze man kon naar elke club die hij maar wou. Had je is moeten zien hoeveel prijzen hij had gewonnen. Bijv Real in de tijd van figo beckham zidane carlos. Maar hij koos ervoor om te blijven.

Wat een legende, we gaan hem missen!

Deze man is zeker een vast een Roma-legende, maar in mijn ogen toch geen voetballegende. Vind het vreemd om hem tussen de naam te zien staan en lijkt me gebaseerd op de huidige emotie die rond hem momenteel heerst.

1 juni 2017 om 19:00

Onzin, Totti in zijn "prime-time" was absolute wereld top. Ik weet nog dat er eeuwige discussies waren over wie Zidane beter vond en wie Totti. Naar mijn mening was het Zidane maar dit zegt wel wat over de man zijn klasse. Totti liet op het veld magie en oorlog zien, intelligentie en oerinstinct, prof mentaliteit en tuig mentaliteit, hij was de bad boy maar met buitengewone kwaliteiten. Het was altijd een en al spektakel om hem te zien voetballen. Dat hij niet veel prijzen met Roma pakt is normaal. Roma is gewoon geen topclub.

1 juni 2017 om 19:52

Totti is zeer zeker een voetballegende, snap niet dat je dat kan vinden wanneer je aijn skills en weergaloze goals gezien hebt, want die kan je toch nooit gemist hebben?

Waar blijft de poll? Is de onderscheiding terecht? Imo is het antwoord nee. Als je kijkt naar de voorgangers, is Totti toch van een lager niveau. En in het verleden zijn er betere spelers geweest die het wel verdiende.

Deze prijs is niet meer dan terecht.

Voor sommigen is alleen het aantal gewonnen prijzen een maatstaf. Maar die zouden eens verder moeten kijken dan alleen prijzen. En als ze dat niet doen, moeten ze ook niet vergeten dat hij weldegelijk wereldkampioen geworden is in tegenstelling tot sommige andere topspelers.

Hij is een icoon voor de gehele voetballerij.

1 juni 2017 om 18:36

Inderdaad, belachelijk dat mensen hier niet vinden dat hij dit verdient. Hij heeft echt iets bijzonders gebracht in het moderne voetbal.

1 juni 2017 om 18:36

Inderdaad, belachelijk dat mensen hier niet vinden dat hij dit verdient. Hij heeft echt iets bijzonders gebracht in het moderne voetbal.

Pfff de reacties hier... Volgens mij was deze man ooit een van de beste spelers ter wereld, en heeft hij ook het WK gewonnen. Wat dat betreft heeft hij dus wel degelijk zijn prijs gepakt. Natuurlijk is hij de laatste tijd niet meer zoals hij vroeger was, maar ik vind wel degelijk dat deze man die prijs verdient. Clubliefde is echt iets bijzonders tegenwoordig, en deze man is een en al AS Roma. Hij heeft iets bijzonders gebracht in het moderne voetbal. Absolute legende!

1 juni 2017 om 18:54

Maar Xavi, Iniesta, en Lahm dan? Meer prijzen en waren stuk voor stuk wereldspelers op hun positie.

1 juni 2017 om 21:24

Inderdaad een beetje een aparte vergelijking, zeker als je Xavi noemt, die speelt nu toch echt ergens anders...

Dat Totti een keer WK won maakt hem niet de beste speler, hij had toen een geweldig elftal oa Del Pierro, Maldini, Buffon, etc... Maar het blijft wel een mooie "Italiaanse" speler om naar te kijken. Als je zijn stijl en uitstraling kijkt denk je al gauw aan Italiaans.

Hij is geen voetballer die wekelijks presteert of te wel ervoor gaat om nog betere voetballer te worden, leergierig.

Beetje type Barry van Galen maar op een andere niveau / manier. Ook Barry kan top halen maar vecht hier niet voor. Heeft net als Totti ook een moment waarvan je denkt die wil ik wekelijks zien maar komt helaas niet uit door omstandigheden oa gedrag maar we weten dat deze spelers WEL kunnen voetballen.

Beetje verdeeld over deze prijs. Natuurlijk verdient die man lof voor wat hij gedaan heeft in de voetbalwereld. Zijn spel, zijn doelpunten waren van wereldklasse. Alleen, alleen...weinig prijzen. Zo zie je maar waarop je een speler wil beoordelen. Het is maar wanneer het je uitkomt precies. Ik denk dat het buikgevoel hier wel parten speelt, want iemand die voor 1 club heeft gespeeld is zeldzaam deze tijd.

Ik heb echt een hekel aan individuele prijzen bij teamsporten. Het is in mijn ogen onmogelijk om een aanvaller met een verdediger te gaan vergelijken en spelers uit andere tijden vallen ook niet te vergelijken. Maar als we deze prijs dan toch gaan uitreiken, vind ik dat Totti hem verdiend. Hij heeft misschien niet de meeste prijzen gewonnen, maar hij heeft wel veel voor de voetbalwereld (en Italië in het bijzonder) betekend.

Voor mijn gevoel zijn veel mensen Totti pas in de laatste jaren gaan volgen. Ze vinden het mooi dat een oude speler met clubliefde nog steeds op een behoorlijk niveau mee kan komen. Deze mensen hebben Totti in zijn hoogtijdagen niet zien voetballen. Rond de periode 2000-2006 hoorde Totti bij de absolute wereldtop, maar dat hebben veel mensen niet meegekregen.

Was Totti een legende geweest als hij naar Real Madrid was gegaan en daar een aantal landstitels, Champions League's en een Gouden Bal had gewonnen? Ik denk het niet. Bij Real Madrid was hij één van de 25 sterren geworden, terwijl hij nu de Koning van Rome is.

Roma is gewoon surreal en alles is een soort van truman show. Hun politici en mediahooligans zijn een ramp voor Rome. (lazio was zo sterk dat 7 clubs moesten fuseren om te concurreren).
Daar kampen de Laziali al heel lang mee. Het bombardement van nepnieuws rondom roma. Het spijt mij echt hoe Nederlanders zich hebben laten strikken door deze show. Totti heeft minder prijzen gewonnen dan Gottardi en Mancini(was fantastisch wekelijks te zien. En Nedved, Salas, Veron,.. de driehoekjes... om wat namen te noemen van Lazio. En de niet te vergeten Baresi, Costacurta's... het spel inzicht van Seedorf... Cocu... zoveel prachtige voetballers in de europa gezien.
Ik beschouw het als een parallele wereld waarmee je helaas me moet leven.

Tja het moet ook zeer frustrerend zijn voor de *azio supporter(s), Roma heeft vaker de Scudetto gewonnen, vaker de Copa gewonnen, heeft niet 11 jaar in de serie B gespeeld en zijn ook dit jaar weer voor ze in de competitie geindigd met 17 punten achter C'e Solo AS Roma. Ciao

2 juni 2017 om 16:46

Prijzen winnen was toch onbelangrijk? De scudetto van 1915 krijgen we hopelijk toegewezen binnenkort. Als het recht zal zegevieren tenminste.


La S.S. Lazio ha vinto:
1 Scudetto
5 Coppe Italia
3 Supercoppe Italiane
1 Coppa Delle Coppe
1 Supercoppa Europea

La a.s. roma ha vinto:
1 Scudetto
2 Coppe Italia
2 Supercoppe Italiane
Lijst met de prijzen die Lazio en Roma wonnen tijdens Tottis carriere.

2 juni 2017 om 17:28

Kijk, er was ook al een AS Roma voor Francesco Totti, met bijv. een Conti, Falcao, Ancelotti, Giannini etc in de gelederen, daarom hebben wij 3x Scudetto; 9x Copa Italia gewonnen. Nog veels te weinig absoluut...

Maar Lazio is 27 jaar "ouder" heeft dus minder gewonnen en durft zich dan ook nog DE club van Rome te noemen....kansloos!

2 juni 2017 om 17:49

Lazio staat op -1 scudetti omdat roma er een kreeg (andere clubs stuurden hun voetballers naar het front maar roma mocht met zijn "top" elftal de competitie afronden) en Lazio een niet kreeg toegewezen. (Oorlog brak uit waardoor de competitie vroegtijdig werd gestaakt : Genoa kreeg de scudetto)

2 juni 2017 om 18:01

Lazio is de club van Rome omdat de club in Rome is opgericht. Niet corropoli (abruzzo) zoals ASRoma.

2 juni 2017 om 18:10

AS Roma is opgericht om de hegemonie van de noordelijke clubs Juve, Milan & Inter te doorbreken! Tja en aangezien Napoli heel wat jaartjes in de serie B (met Lazio )en zelfs serie C rondt dwaalde bleef natuurlijk maar 1 club over om deze clubs het ook maar een klein beetje lastig te maken! Juist AS Roma!

2 juni 2017 om 18:12

Oja zoek maar eens op: eeuwige ranglijst serie A sinds 1929 of 1930 als ik me niet vergis na Inter, Juve & Milan komt Roma!

3 juni 2017 om 15:16

Ik heb op de Nederlandse wikipedia gekeken en daar staat roma derde en op de Italiaanse vierde. Ik ga ervanuit dat de italiaanse klopt. Van de van oorsprong uit het noorden zijn torino en genua gepasseerd. Net als Lazio. De hegemonie vebreken is niet echt gelukt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren