Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Man United troeft Ajax tactisch af: ‘Ajax is voetballend heel sterk’

Laatste update:

Manchester United kwam woensdagavond nauwelijks in de problemen tegen Ajax en sleepte na een 0-2 overwinning de Europa League in de wacht. De 27-jarige Daley Blind was na afloop trots, al zei hij het nog niet helemaal te ‘beseffen’.

De verdediger annex middenvelder van het Nederlands elftal voegde eraan toe dat Man United er ‘keihard’ voor heeft gewerkt en dat de zege de ploeg dan ook toekwam: “We werken er ook keihard voor. Het is niet dat het zomaar onze kant opvalt. We hebben het heel tactisch gespeeld en dat heeft goed uitgepakt”, zei hij tegen RTL7.

“We weten dat Ajax voetballend heel sterk is. Wij hebben met Paul Pogba en Marouane Fellaini een fysiek sterk middenveld en daar hebben we goed gebruik van gemaakt. Vanuit de tweede bal probeerden we op hun helft te voetballen. Daaruit scoren we twee keer.”


Heeft José Mourinho Peter Bosz in tactisch opzicht overklast vanavond?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

PSV nu ?? Ajax 2018/2019 ??
Reacties

Ik vond MU nou niet bepaald hoogstaand voetbal spelen. Ze hebben hun fysiek gebruikt. Zie alleen absoluut niet het geld terug wat MU in de selectie heeft gestopt. Uiteindelijk wel verdient gewonnen door Manchester

24 mei 2017 om 23:08

Had je serieus verwacht dat een team van José mooi aanvallend speelt? Laat staan in een finale...

24 mei 2017 om 23:09

Verwacht niet misschien wel gehoopt.

24 mei 2017 om 23:10

Dit resultaat maakt een wereld van verschil voor MU, vooral door het halen van de CL. Uiteindelijk meet je succes aan prijzen, niet hoe mooi je speelt. Die goal van Pogba is Ajax 10 tallen miljoenen waard.

24 mei 2017 om 23:55

Dat is niet helemaal waar. Uiteindelijk zijn prijzen alleen niet voldoende om herinnerd te worden. Mensen hebben het nu nog steeds over het oranje en Ajax van de jaren 70, maar niemand zal later nog praten de EK's van Griekenland en Portugal, de CL van Chelsea onder Di Matteo of deze EL van Man U.

25 mei 2017 om 00:23

Dat zijn echt uitzonderingen, prijzen zijn veel gemakkelijk te behalen dan zo goed spelen dat je onthouden word.

En neem mij maar van mij aan dat de mensen in Griekenland en Chelsea nog steeds feestvieren om hun prestaties. Net als dat niemand het Ajax van 95 zou hebben onthouden als ze die finale niet gewonnen hadden.

25 mei 2017 om 00:23

Dat weet je niet. Hier kan je geen uitspraken over doen. De prijs van Chelsea was hun eerste CL. Griekenland was een utopie. Daar heeft iedereen het over als er weer een ek aanbreekt

25 mei 2017 om 00:40

Over Griekenland kun je concluderen dat het spuuglelijk was, dat is eigenlijk het enige wat ik mij kan herinneren.

Maar goed ik ga liever ten onder met mooi voetbal, dan gedisciplineerd met de bus voor je eigen goal staan en vol op de counter voor resultaat.

Ajax bracht vandaag niet wat het kon, maar dat is de verdienste van Man U. Geld maakt voetbal kapot.

25 mei 2017 om 02:35

Mensen hebben over het ajax van de jaren 70 omdat de ajax van nu gewoon niks is hahhahahha

24 mei 2017 om 23:57

Het is echt triest wat zo'n grote club dit seizoen op de mat legt. Daar kan je als fan toch ook niet trots op zijn.

25 mei 2017 om 01:28

Ajax is tactisch gesloopt door Man U, niet echt op het conto van bosz te schrijven toch?

25 mei 2017 om 07:48

Ik vind dat Bosz de Rinus Michels award wel weer in kan leveren. Hij heeft tactisch niet ingegrepen om de wedstrijd te doen kantelen. Dit spel van MU was daarnaast zo voorspelbaar.

Snap dat niemand die EL serieus neemt, hier wilt geen neutrale kijker toch 90 minuten naar gluren. Heel veel bombarie vooraf over Ajax, maar wat stelden die vreselijk teleur zeg. Tegen dit United viel echt wel wat te halen, maar telkens als Ajax randje 16 kwam zakten ze door hun hielen als pasgeboren hertjes.

Finale had eigenlijk in de JC-Arena moeten worden gespeeld, want die Amsterdamse bluf kunnen ze klaarblijkelijk alleen thuis opbrengen. Jammer hoor, want ze kunnen gewoon fantastisch voetballen.

Zo zonde na zo’n mooie Europese campagne. Je slechtste wedstrijd speel je eigenlijk in de finale(gekeken naar aantal gecreëerde kansen).

24 mei 2017 om 23:29

Inderdaad. Winnen is heilig, en daar past Mourinho een zeer effectieve tactiek voor toe. Echter is het (neutrale) publiek de verliezer. Kan me niet voorstellen dat kijkers vanavond hebben genoten vanavond op de ajax haters en utd fans na. Ajax staat weer op de kaart door deze europese campagne. We kunnen trots zijn op dit Ajax ook al grijpen we naast de cup.

24 mei 2017 om 23:09

Vanwege deze saaie finale stelt de EL niets voor? Afgelopen jaren heb ik meer leuke wedstrijden in de EL gezien dan in de CL. We moeten terug naar een systeem waar geld minder belangrijk is maar tot die tijd is de Europa League een prima alternatief voor de Champions League.

24 mei 2017 om 23:27

Precies, zoals vorig jaar een schitterende campgne met Villareal, Dorrmund, Liverpool en Sevilla, prachtige teams. Dit jaar was het meer het jaar van de kleinere teams en het resultaatvoetbal maar de EL blijft een prachtig toernooi. Vorige jaren zeer veel plezier aan beleefd.

24 mei 2017 om 23:31

Je kan veel zeggen over Ajax, maar resultaat voetbal spelen ze absoluut niet .

24 mei 2017 om 23:12

Ik neem de EL zeker serieus. Vond de EL qua amusementswaarde dit seizoen 500 keer leuker dan de voorspelbare CL. Die finale wordt ook weer een draak van een wedstrijd. Met elk jaar dezelfde teams.
Ajax stelde teleur, maar dat was ook de verdienste van United.

24 mei 2017 om 23:13

Man utd bespeelde alsof ze tegen amateurs speelde die ze graag pret laat hebben in de speeltuin en alsof ze energie moesten sparen voor een zware wedstrijd programma. Jeetje wat een k instelling vandaag. Wat een zonde van zo'n mooi europees seizoen.

24 mei 2017 om 23:16

Naja ik had dit wel voorspeld eigenlijk. Zoveel mensen leken zo ontzettend zeker. Maar buitenshuis durven ze niet. Je zag het aan alles. Tempo lag ontzettend laag, de steekballen en de risico ballen die je wel Moet spelen werden niet gespeeld. Er wordt in de opbouw soms gewoon naar een blauw shirtje gespeeld... Sterker nog, zelfs vanaf de ingooi rechtstreeks in de voeten van een tegenspeler..

Ik denk dat het gewoon niet meezat, vanaf de aftrap was er geen bravoure, iets wat ze inderdaad thuis wel opbrengen.

Ik vind het eigenlijk wel heel knap; het zijn nog maar 18-21 jarige spelertjes. Ongelofelijke prestatie, mogen ze trots op zijn. Nu moeten ze bijelkaar blijven en dan gewoon meer lef tonen. Die bravoure van thuis ook meenemen buitenshuis. Dan komen ze er wel.

Helaas is dat een utopie. Die spelertjes van 18-21 willen elke week spelen en als ze een keertje minder presteren willen ze weg om elders te banken.

Mooi om weer eens naar een Nederlandse club te kijken die een finale speelt. Hopelijk kunnen ze zich door ontwikkelen en de CL halen.

24 mei 2017 om 23:43

Ik neem jou niet meer zo serieus boy. Jammer dat we geen potten konden breken maar Ajax stelde dit jasr als enige club echt iets voor in Europa.

25 mei 2017 om 07:50

Dit jaar wel. De jaren ervoor was Ajax internationaal ook een lachertje. Maar internationaal zijn ze ook dit jaar meerdere keren (in uitwedstrijden) overklast.

25 mei 2017 om 01:11

Wat kan je doen als er steeds 10 man in de zestien?

Voorspelbare finale. Felliani is gewoon een dikke baas die wint

24 mei 2017 om 23:08

Het is een lompe houthakker. Niets mis mee tegen een jeugdig ajax kom je daar het mee. Maar het feit dat hij in de basis staat bij MU heeft aan dat MU geen topclub is.

25 mei 2017 om 00:40

Toch werkt de tactiek best goed. Ze hebben er 3 prijzen mee gewonnen.

24 mei 2017 om 23:09

Bosz had iets moeten bedenken tegen Fellaini, want die won echt alles en dan heb je schone die hem gaan verdedigen, Really?

24 mei 2017 om 23:17

Vond Schone opstellen de grootste fout van vanavond. Die jongen is echt enorm goed hoor, maar in dit soort wedstrijden zie je toch dat hij veel te kort komt.

Geen snelheid, geen handelingssnelheid... Loopt de hele wedstrijd achter de feiten aan en was eigenlijk de zwakte van dit Ajax vanavond.

Een tactische fout.

25 mei 2017 om 03:57

Als Ajax als eerste met een geluksdoelpunt scoorde dan roep je dat Mourinho iets had moeten bedenken tegen Schone... Pogba was nergens gisteren al had ik liever vd Beek.

24 mei 2017 om 23:10

United wint de finale dankzij Fellaini en niet dankzij het systeem van Mourinho. Goed gezien

24 mei 2017 om 23:12

Want mooi voetbal is echt voetbal? En wat valt onder mooi voetbal. Wie weet vinden mensen het wel mooi om "verdedigend" voetbal te zien. Ze zouden speciaal een prijs moeten maken voor ploegen die veel balbezit hebben en kansen creeeren maar toch verliezen.

24 mei 2017 om 23:19

Sorry hoor maar als je naar een team kijkt dat 2x de bal raakt en in een wedstrijd 3x een peer geeft naar voren om dan te scoren in anderhalfuur tijd, dan heb je in mijn ogen echt geen leven.

Waar kijk je dan naar?

Ik begrijp en zie dat het prijzen wint. Allemaal leuk en aardig. Heel effectief. Maar dodelijk voor de sport.

Verder naief van Ajax en gewoon zwak gespeeld vanavond. Helaas, maar het zat er gewoon niet in. Mourinho weet hoe je wint. En ja, helaas is dat op deze manier.

24 mei 2017 om 23:25

Voetbal.

Iedereen heeft er een andere kijk op. Ik kan genieten van Juventus dat ook niet heel erg aanvallend is en volgens mij had niemand moeite met Ijsland op het Ek.

We hebben allemaal geen level blijkbaar.

24 mei 2017 om 23:32

Juventus speelt niet zo als dit United.

24 mei 2017 om 23:36

Ijsland is een underdog, dan is zulk spel logisch. Het spel van juventus vergelijken met dit United is een grove belediging aan de Oude Dame.

25 mei 2017 om 02:07

Atletico vind ik ook wel mooi hoor

Voor een club die terug naar de europese top wil is het natuurlijk een beetje raar dat er geen een fysieke middenvelder (of spits eigenlijk) is die je voor dit soort wedstrijden kunt gebruiken. Een type Klaassen voegt in zo'n wedstrijd niet zoveel toe bijvoorbeeld.
Nu was het echt een speeltuin voor Pogba en Fellaini. Fellaini met name heeft in zijn eentje 15 kopballen gewonnen.

25 mei 2017 om 00:06

Heeft niks met Klaassen te maken, dat zijn 2 reuzen van 2 meter waardoor je elk duel in de lucht wint. Waarom denk je anders dat ze 90 minuten lang met zn alle in de 16 blijven hangen en alle ballen hoog naar voren rossen, die duels kan je namelijk niet winnen als je 2 koppen kleiner bent. Wat jij maar een speeltuin kan noemen, heb er nou niet bepaald van genoten of mooie aanvallen uit zien bloeien.

25 mei 2017 om 00:32

Ik noem Klaassen als voorbeeld omdat hij het meest vervangbaar is als type speler. Je hebt een type schone nodig voor de opbouw van achteruit en een type Ziyech voor de creativiteit.

Als daar een type Fellaini en die een beetje laat werken verlies je weinig door Klaassen eruit te halen maar je blokkeert wel een sterk punt van de tegenstander.

Wat een teleurstellende wedstrijd. United heeft wat het wilde en prima dat ze het zo hebben gedaan, maar voor de wedstrijd was het niet goed natuurlijk. Ajax kon er niet doorheen komen en door de vroege goal van Pogba had United weinig drang naar voren verder. Elke lange bal op Fellaini bleef bijna in de ploeg. Hij kwam vaak in duel met Schøne, dus daar had hij weinig moeite mee. Het was hopen dat het balletje toevallig een keer goed zou vallen voor Ajax en dat is helaas niet gebeurd.

Ajax was nergens vandaag. Manchester schakelde Younes en dolberg uit en ajax was nergens. Leuk voor de Nederlandse competitie en ploegen die uit vorm zijn shalke en Lyon maar tegen top ploegen zijn ze nergens. Geen schande ofzo

25 mei 2017 om 00:09

Haha owja die heb ik nog niet voorbij zien komen, uit vorm clubs zoals Schalke en Lyon. Die kunnen er natuurlijk ook helemaal niks van, besiktas en Roma stellen dan ook geen drol voor, onzin. Als Ajax die niet had gewonnen hadden we nu ook deze praatjes gehad. United speelde het gewoon slimmer dan Ajax vandaag, niet met het mooiste voetbal maar wel effectief.

25 mei 2017 om 00:35

Ajax heeft het natuurlijk fantastisch gedaan maar er zat wel iedere keer een hoogtepunt en een dieptepunt in over 2 wedstrijden tegen Schalke en Lyon. United wint vandaag ook een beetje gelukkig met mazzel goals maar ja het is niet dat Ajax zelf iets creëerde. Ajax mag gewoon trots zijn op haar prestatie en zien nu wat ze missen zo'n Ziyech, Younes en Dolberg voorin missen toch wel wat spieren. Die Valencia zette Younes met zijn lichaam kinderlijk eenvoudig hem eruit bijvoorbeeld. Al met al mis je de ervaring om zo'n wedstrijd over de streep te trekken.

Ajax mag ttrots zijn op haar Europese campagne, maar het heeft helaas niet zo mogen zijn.

Wel vond ik de meeste mensen vooraf te positief over Ajax en te denigrerend over MU.
Fellaini zou er niets van kunnen, maar was in deze wedsttrijd van doorslaggevend belang.

Als je eigen sterkhouders zoals Klaasen en Zyech niet thuis geven, is het helaas gelopen koers.

Nogmaals, complimenten aan Ajax.

24 mei 2017 om 23:16

Deze wedstrijd heeft wederom aangetoond dat de meeste mensen Klaassen en Ziyech zwaar overschatte.

25 mei 2017 om 00:14

@dominic, praat geen onzin, op basis van alleen deze wedstrijd is het plotseling weer overschatting.. over een heel seizoen gezien zijn het 2 fantastische spelers voor Ajax die zijn meerwaarde hebben laten blijken. Even voor alle duidelijkheid, wat sommige mensen nog wel eens vergeten, Ajax is geen topclub meer!! En behoren daar ook niet meer onder, des te knapper is deze prestatie.

25 mei 2017 om 00:41

Ze worden overschat. Er wordt gedaan of Klaassen en Ziyech zo even meedraaien bij topclubs maar dat gaat niet lukken. Ziyech is technisch sterk maar hij heeft de drive en vooral het fysiek niet en Klaassen heeft dat juist wel maar is technisch weer minder. Deze jongens moeten eerst het bij een Napoli, Roma, Everton etc. Want voor de echte teams in het buitenland zijn ze toch nog te licht. Ze zijn zeker toe aan een stap hoger dat wel maar ze gaan nog geen basisspeler worden bij een team dat meespeelt om de prijzen.

24 mei 2017 om 23:18

Kijk het punt met Fellaini is dat hij uitblinkt in het anti-voetbal door zijn kracht en lengte (met een redelijke techniek). Het is wat dat betreft de perfecte Mourinho speler. Zeer ergerlijk, maar helaas wel belangrijk.

24 mei 2017 om 23:33

Sorry hoor, maar dat is gewoon onderdeel van het spel, dat jij dat anti-voetbal noemt ... tja... wat moet je daar mee??
Hij schopt niet, provoceert niet en gaat niet over de schreef (vanavond). Hij maakt in positieve zin gebruik van zijn mogelijkheden. Prima toch, Ajax heeft daar vanavond te weinig tegen over kunnen stellen.

24 mei 2017 om 23:36

Naah een goed fysiek helpt gewoon zeker. Kijk zo'n Younes een goede dribbelaar maar tegen Valencia kwam hij er totaal niet aan te pas door zijn fysiek. Dat is ook gewoon het probleem het fysiek en je ziet toch wel dat united geen moment in de problemen is geweest.

24 mei 2017 om 23:46

Het is onderdeel van het spel en het is zeker effectief, maar mooi is het niet. Fellaini is goed in wat hij doet en dat mag gezegd worden, maar hij is geen speler voor in een voetballende ploeg. Het is niet mijn type speler, en zal het nooit worden, maar dat doet niks af aan hoe belangrijk hij kan zijn. Dat maakt het niet minder ergerlijk.

25 mei 2017 om 02:09

Nou een voetballende dm is meer geschikt voor mourihno's voetbal. Mourihno' heeft brekers zoals essien en makelele nodig. Echte beesten maar kunnen voetballen als het moet ook al nam makelele nauwelijks risico

25 mei 2017 om 03:23

Ik kon eigenlijk wel genieten van dat constante gebulldozer op dat middenveld van Pogba en Fellaini. Zorgden er echt voor dat Klaassen en Ziyech op een stel D'tjes leken die bij voorbaat kansloos een duel in gingen. Prima dat jij dat vindt Lennonturbo, maar probeer jouw mening niet aan die van de complete voetbalwereld te koppelen. Dat komt vrij onnozel over.

24 mei 2017 om 23:15

Vind Dolberg heel vaak al zo afwezig erbij lopen en geen duels aangaan. Normaal pikt hij nog zijn doelpuntje mee wat dat dan nog verbloemd. Doelpunten maken is zijn kwaliteit. Valt dat weg dan vind ik dat er vaak weinig overblijft.

24 mei 2017 om 23:16

Speelde zeer matig maar kreeg ook echt niks. Klaassen en Schone werden zwaar afgetroefd op het middenveld en Sanchez kon niet opbouwen daardoor.

25 mei 2017 om 00:01

Logisch want Dolberg kreeg sowieso geen ballen. Het middenveld kon niks en Traore en Younes ggeven sowieso al nooit een bal maar die hadden het al lastig tegen hun directe tegenstanders. United had gewoon een goeie tactiek en ze hebben toch ook meer kwaliteit.

25 mei 2017 om 02:09

Onzin dolberg verloor elke duel. Ook tegen lyon op zijn goal na

Ajax moet de boel bij elkaar houden. Klaassen alleen wegdoen. Lichtpuntjes waren toch wel de Ligt, die nu al op zijn 17de een wereldtopverdediger is. En Frenkie de Jong dat wordt ook een grote speler. Ajax moet CL halen en dan hebben ze echt goede kansen denk ik. Dit was de beste leerschool voor hun allemaal. Heel zielig dan, dat je door zo'n waardeloze ploeg als United wordt uitgeschakeld.

25 mei 2017 om 03:27

Een wereldtopverdediger? Stond opzich goed te dekken maar heeft tig keren balverlies geleden door onnozele ballen over de zijlijn of inleveren bij Fellaini/Pogba. Heeft zeker net zo veel balbezit weggegeven als dat hij verovert heeft. Tuurlijk kan hij wereldtop worden, hij is pas 17. Maar vanavond werd gewoon duidelijk dat niemand van dit Ajax wereldtop is. Ajax was vanavond de waardeloze ploeg, niet United.

Behoorlijk kansloos. Schöne dramatisch, had eerder gewisseld moeten worden. Wissel Dolberg -Neres was op zn mist twijfelachtig. Younes blijft een " one trick pony" hij is precies 1x buitenom gegaan.
Gewogen en te licht bevonden.

Al de voorgaande ploegen vielen ook aan en gaven ruimte weg, daar profiteerde Ajax van. Er werd telkens gedaan alsof geweldig speelde, maar ze profiteerden juist van de ruimte die ze kregen in plaats van dat ze er voetballend tegen gesloten verdedigingen heen kwamen. United heeft ze simpel lam gelegd.

25 mei 2017 om 00:27

Verschil is geluksdoelpunt dan wordt het moeilijk.

Was mooi als Ajax gewonnen had maar was ook een blamage voor MU geweest als ze verloren hadden met een begroting van ruim 12 keer zoveel.
Gewoon trots zijn dat we als Nederlandse ploeg de finale gehaald hebben en weer meetellen in Europa.
Zuur dat we niet gewonnen hebben maar trots dat we zeker niet minder waren.
MU 2 kansen gehad en 2 frotgoals gemaakt.
Trots op Ajax

25 mei 2017 om 02:37

2de goal was geen frotgoal was gewoon netjes erin getikt

Aad de mos nog dat ajaxx CL kan winnen Pff.
Dat is wel lichtjaren verder.
Ook man utd zal nooit verder komen dan laatste 16 CL met deze ploeg.
Verder maakt de nederlaag me niet uit alleen de manier waarop wel.
Ajax heeft heel europa niets kunnen laten zien terwijl er hoge verwachtingen waren gekomen en ajax best werd gehyped.

24 mei 2017 om 23:29

United haalt deze zomer spelers als Griezmann dus dat team zal wel veel beter worden de komende jaren, niet zoals Ajax die de besten gaat verliezen aan clubs als United....

24 mei 2017 om 23:35

Ja United zou ook gaan shinen van spelers als Ibra, Pogba, Mkhitaryian, Mara, Herrera enz. Maar dat gaat toch niet gebeuren met Mourinho.

Terecht verloren. Overlast op vooral tactisch gebied. Ijzerster verdedigd.

Kan een glimlach niet verbergen als ik mensen hier Fellaini een goede voetballer zie noemen. Een lange,lompe houthakker met belachelijk veel fysiek en die goed kan koppen. MOTM vandaag, absoluut, maar komt echt op alle fronten tekort voor MU.

24 mei 2017 om 23:32

Topper voor de EL Felaini, maar tegen de echte top heb je er natuurlijk niets aan.

anti voetbal of niet het gaat om de prijzen,als ajax met 1 counter de wedstrijd had gewonnen ,dan hadden de ajax supporters niks gezegt,ik had het ajax wel gegund die beker,maar ze hadden geen schijn van kans vanavond,maarja aan de ene kant vind ik het ook wel mooi, je hoorde niet anders dat ajax die beker wel ff zou winnen,manchester stelt toch helemaal niks voor,e daley blind zal al helemaal niet in het eerste van ajax staan,ik moet er ook wel een beetje om lachen,misschien dat ze nu een toontje lager gaan zingen.

Ajax is gewoon tactisch overklast, Mourinho is slim genoeg geweest om Sanchez te laten opbouwen en daar ging het telkens mis.
Natuurlijk een vervelende goal van Pogba, en als Veltman met z'n hoofd naar de bal was gegaan i.p.v met zijn borst, had die misschien nog wel de vrije trap meegekregen. Maar dat valt hem natuurlijk niet te verwijten.
Ajax was helaas niet goed genoeg en mag terugkijken op een mooie prestatie in de EL.

24 mei 2017 om 23:25

Ajax is vandaag tactisch afgebluft en waren simpel niet goed genoeg.

25 mei 2017 om 00:26

Nee het is een geluksdoelpunt daardoor kan Manchester verder...

Damn wat een deceptie deze finale... we kwamen er niet aan de pas. Ook deels door het zwakke voetbal van onze 3 aanvallers. Geen diepte, geen acties. Fysiek sneeuwden we onder op De Ligt en Sanchez na.

Haha tactisch afgetroefd. Knap hoor als je de selecties naast elkaar legt. Draai de budgetten om en Ajax wint hier met 75-2

25 mei 2017 om 00:25

Het is geen tactisch maar geluksdoelpunt hoor.

Glory glory Man.utd...

Wat een enorm simpele overwinning in de finale...

Nooit het idee gehad dat Ajax ook maar een kansje had. De grote mond van de Amsterdammers vooraf, was nergens op gebaseerd. Zo goed is Ajax echt niet

3 prijzen in zijn 1e seizoen. mourinho doet het toch maar weer... hij gaat Man.utd weer groot maken...
1e manager die 2x de Cl en nu 2x de EL wint

25 mei 2017 om 00:25

Manchester had ook weinig kansen hoor
..

25 mei 2017 om 00:34

Manchester had weinig kansen. Ajax had geen kansen. Man U terecht gewonnen.

25 mei 2017 om 03:41

Welle kans had Manchester? Ajax: schot van Younes ging voorlangs, aasist Younes zag er gevaarlijk maar niemand stond daar, Traore had kansje. Doelpunt van Pogba is gewoon geluk. Rasford had ook een kans, 1 op 1 maar Ajax moest aanvallen ja counter (het is hen 1x gelukt!). Tweede doelpunt is ook geluk, het valt precies in.....

Manchester heeft ook geen overtuigende doelpunt gemaakt hoor.

Wat Blind vertelde is gene spelt tussen te krijgen.
Waar Ajax dominant en goed in is. Het druk zetten en voetballend vermogen. Hebben ze ontlopen en Ajax daarin niet de kans gegeven.
De middenvelders kwamen er niet aan te pas. En door de lange bal te spelen kon Ajax geen druk zetten.
Sanches en de Light hebben nog noot zoveel de bal gehad als in deze wedstrijd.
Zag er saai en slecht uit. Maar door United echt wel tactisch de wedstrijd naar zich toe gehaald. Ajax heeft daar verder niks tegenover kunnen zetten. Is toch het klasse verschil. United was een maatje te groot. Voetballend was dat misschien niet zo te zien. Maar tactisch zeker wel. Dat iso ik een manier vam voetbal. Sommige zien dat als anit voetbal. Mourinho heeft 12 van z'n 14 finales gewonnen. Dat telt uiteindelijk.
Iedereen dacht dat Ajax zo eventjes van dit "zwakke" United zou winnen.

Had het Ajax zo graag gegund. Maar hadden niks in te brengen. Ze hadden het echt verdiend over heel het toernooi gezien te hebben. Maar helaas.
Het spel oppakken volgend seizoen. En dan wel met prijzen eindigen

25 mei 2017 om 00:23

Niet maatje te groot... geluksdoelpunt winnen ze de wedstrijd. Ze hebben geen goed goal gehad en weinig kansen gehad hoor.

Blind zei niet hierbij dat ze geluksdoelpunt hadden... dat was nodig ook

25 mei 2017 om 03:32

Zonder dat 'geluks'doelpunt hadden ze ook gewonnen, ze hebben er 2 gemaakt. Waarvan de 1e goed vrijgespeeld is door Pogba waardoor hij Klaassen afschud, en de tweede technisch mooi geraakt wordt door Mkhitaryan. Sanchez stond ook niet goed opgesteld bij het schot van Pogba, dat is geen kwestie van luck.

Niet op tactisch maar geluksdoelpunt wint Manchester helaas.

25 mei 2017 om 00:51

Heb je wel gekeken, Peter?

Ajax is helaas tactisch afgetroefd en wat jij een geluksdoelpunt noemt, komt voort uit een foute ingooi van Riedewald en een Klaasen die daarna te laat is om Pogba te blokken. Ajax heeft het aan zichzelf te wijten en is dit verlies niet door pech "overkomen"

Eigenlijk hetzelfde verhaal als Ajax in Eindhoven, al konden ze daar nog het "excuus" gebruiken van de verlenging tegen Schalke.
Ajax op tactiek verslagen. Ook nu geen fatsoenlijke kans gecreëerd en dus kansloos verloren. Ook nu ontsnapte Veltman aan rood.
Jammer, maar er zat ook nu helemaal niets in voor de Amsterdammers. Hopelijk weten ze volgend seizoen wel de voorronde CL door te komen.

Moreno 90 minuten lang geen bal op goal gehad. Triest.
Klaassen en Dolberg mogen van mij vertrekken.

Tactisch was United inderdaad beter vandaag en dat heeft de doorslag gegeven. United had Ajax vast staan op het middenveld waardoor we niet aan het voetballen kwamen, helaas.

United die Ajax tactisch weet te overtreffen... Ik heb respect voor een minder elftal die tegen een club als Barca, Real of Bayern tactisch een overwinning uit het vuur weet te slepen. Puur omdat die bijna altijd een betere selectie hebben. Maar we hebben het over United tegen Ajax. Zelfs met deze selectie kan en moet United dit Ajax met aanvallend voetballend kunnen oprollen.

Ik kan alleen maar blij zijn dat we een trainer als Bosz hebben. Vandaag was kansloos, maar ik heb sinds jaren bij vlagen weer eens kunnen genieten van Ajax. Deze man houdt gewoon van voetbal. Mourinho houdt vooral van niet verliezen. Niet onbelangrijk hoor, maar je kunt ook winnen met iets aantrekkelijker voetbal.

25 mei 2017 om 03:51

Em dat is ook moeilijk te trainen en dat kan Mourinho niet. Hij kan alleen de bus parkeren voor korte termijn.

Ajax mag trots zijn op wat ze bereikt hebben in de EL. Man United was vanavond gewoon een maatje te groot . Dit zag je aan de volwassenheid van de spelers. Ze hadden een zeer goede tactiek bedacht om Ajax lam te leggen. Of het mooi is,is weer een ander verhaal.Trainer Bosz wordt alom geprezen om zijn positive spelopvatting . Het is inderdaad leuk om naar te kijken maar in sommige wedstrijden naïef. Wanneer je een sterke tegenstander treft moet je ook weleens een aanpassing doen .En dit vertikt hij. Dit is zijn zwakte. In deze wedstrijd had je Schöne en Veltman niet op moeten stellen. Dolberg wordt niet goed bediend maar hij deed er zelf ook niet veel aan. Hij was echt te passief. Ajax moet nu gaan door selecteren. En Bosz moet slimmer worden en een plan b hebben wanneer het niet loopt.

Wat opviel was het fysieke verschil tussen Ajax en MU spelers, zoals Mikhitaryan die Veltman een paar keer omkegelde. Ik heb het dan niet eens over Pogba en Fellaini. Maar ook Blind, als je hem vergelijkt met de Blind uit de tijd van Ajax. Ik denk dat ze veel meer tijd doorbrengen in het krachthonk dan de Ajax spelers.uiteraard is het krachthonk niet de meest geliefde plek voor de spelers, maar ja, je wordt er vorstelijk voor betaald. En onbewust hielden de Ajax spelers zich toch wat in als ze met die spierbonken een contrast hadden.

Volgens mij waren het 2 lucky goals. United was niet om aan te gluren. Mourinho krijgt 200 miljoen voor nieuwe spelers maar hij kan beter een nieuwe coach aantrekken die Manu weer als Manu laat voetballen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren