Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Waarom zou hij naar Everton gaan? Hij moet bij Ajax blijven’

Laatste update:

Davinson Sánchez maakt in zijn eerste jaar in de Eredivisie veel indruk en de Colombiaan wordt alweer in verband gebracht met een vertrek bij Ajax. Meesterscout Piet de Visser denkt echter dat Sánchez er goed aan zou doen om nog minstens een jaar in Amsterdam te blijven.

“Waarom zou je naar een club als Everton gaan, als je daar geen Champions League kan spelen? En bij een topclub is de kans groot dat hij op de bank belandt. Dat zou eeuwig zonde zijn. Een hard gelag”, vertelt hij in gesprek met de NOS. “Ik weet hoe de voetballerij werkt - ik ben niet naïef - maar ik adviseer: blijf bij Ajax. Dan kan je na één of twee jaar de topclubs uitkiezen.”

De Visser ziet dat Sánchez bij Ajax een mentaliteit inbrengt die eerder niet aanwezig was. De scout herkent dat van zijn tijd bij PSV, toen hij Heurelho Gomes en Alex toevoegde aan het elftal van Guus Hiddink. Van die laatste heeft Sánchez overigens wel wat weg volgens De Visser: “Qua mentaliteit lijkt hij erg op Alex, maar Sánchez heeft het voordeel dat hij een uitstekende bouw heeft. Hij heeft niet zo'n log lichaam. Hij is erg sterk, snel en lenig. En nog maar twintig jaar...”

Vind jij een club als Everton een goede bestemming voor Davinson Sánchez?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Sanchez lijkt wel keuzes te maken om sportief stappen te zetten. Anders was hij vanuit Colombia wel direct naar Barcelona gegaan. Sanchez moet alleen vertrekken als een echt grote club komt, want Everton is niet zijn niveau en alles je eenmaal daar zit kom je niet zo makkelijk weg.

Alleen vertrekken als een club uit de top acht van Europa aanklopt, anders blijven.

13 mei 2017 om 16:10

Ajax speelt sowieso voorronnde, dus zo gek is zijn gedachte niet toch

13 mei 2017 om 16:22

Vergeet je niet dat Ajax de jaren dat ze voorronde speelden er keihard uitvlogen tegen matige ploegen en dit seizoen EL niet het standaardniveau van ajax is als je het afzet tegen de rest van het seizoen

13 mei 2017 om 17:18

@frc12

Dat is niet correct, Ajax heeft grote stappen gemaakt op de coefficienten lijst en is daardoor nu zelf een beschermde ploeg in de voorronde CL. Daarmee ontloopt Ajax de beste ploegen.

13 mei 2017 om 18:47

Vergeten jullie niet dat Ajax nog 2 kansen heeft om helemaal geen voorronde Cl te hoeven spelen. Morgen (niet in eigen hand) en de El finale (wel in eigen hand). Laten we eerst eens even wachten of dat niet verzilverd voor we gaan lopen roepen dst Ajax de voorronde Cl niet door komt.

13 mei 2017 om 19:44

Speelt de kampioen voorronde ?

13 mei 2017 om 16:12

Daarbij hebben ze nu ook de ervaring gekregen om de voorrondes door te komen.

Helemaal mee eens. Davinson Sanchez is in korte tijd uitgegroeid tot de beste verdediger in de Eredivisie (niet dat dat erg lastig was, maar toch), maar loopt ook voorop in de strijd in de Europa League. Barcelona zal komende zomer op zoek gaan naar een jonge centrale verdediger en zal ongetwijfeld nog een keer bij Davinson uitkomen. Ondanks dat ik hem graag bij Barcelona zou willen zien denk ik dat het verstandig is om nog een jaar bij Ajax te blijven. In opbouwend opzicht en met de bal aan de voeten kan hij nog stappen maken en denk dat hij dat het best kan doen bij Ajax.

13 mei 2017 om 16:27

Sterker nog....ze zijn al bij Sanchez uitgekomen. Alleen wilde ze hem eerst in het 2e laten spelen. Dat ze nu nog altijd in hem geïnteresseerd zijn is dus eigenlijk geen vraag. Vraag is alleen of ze hem nu nog voor het 2e zouden halen!

13 mei 2017 om 16:53

Precies, tipptopp geeft het al aan. Davinson Sanchez staat al op de lijstjes bij Barcelona en was voordat hij naar Ajax ging serieus in beeld bij Barcelona B. Dat wilde hij (terecht) niet en is nu in beeld om het eerste elftal te versterken. Aangezien de prioriteiten waarschijnlijk liggen bij het aantrekken van een rechtsback en een middenvelder zal er waarschijnlijk niet genoeg budget zijn om een topverdediger aan te trekken. Dus dan kom je al gauw in de categorie Mauricio Lemos, Davinson Sanchez, etc. uit.

13 mei 2017 om 17:41

Barca moet een cv halen dat zich al heeft bewezen en erg snel moet zijn.

13 mei 2017 om 18:11

Ja. Na Atletico en Villarreal de minst gepasseerde defensie van Spanje en dat ook nog eens met een relatief risicovolle speelstijl. En hopelijk wordt dat onder de nieuwe coach alleen maar beter. Met Pique en Umtiti staat er een ijzersterk duo, daarachter is het met de ouder wordende Mascherano en de vertrekkende Mathieu nog matig. Marlon Santos wordt naar het eerste elftal gehaald, maar dan is er nog iemand nodig. Davinson Sanchez heeft dus uitzicht op speeltijd.

Maar nogmaals, ik zou in zijn situatie bij Ajax blijven.

13 mei 2017 om 17:21

De situatie bij Barcelona is niet veranderd. Ze kunnen Sanchez geen basisplaats garanderen omdat Pique, Uminitu daar al spelen. En ook Macherano is nog niet vertrokken. Hij gaat echt niet naar Barca om op de bank te zitten, adners had hij dat verleden jaar wel gedaan. Nu heeft Sanchez de bevestiging van zijn eerdere keuze gehad en zal hij nog meer vasthouden aan de eis dat hij wil spelen.

13 mei 2017 om 18:13

Die is wel degelijk veranderd. Jeremy Mathieu vertrekt, terwijl Mascherano minder zal gaan spelen (of zelfs ook gaat vertrekken). Maar nogmaals (en weet niet waarom dat dan weer niet uit mijn reactie wordt gehaald), ik zou bij Ajax blijven in dit geval en pas de stap naar Barcelona maken als Mascherano vertrokken is (en dat hij zelf meer heeft geleerd over het opbouwende aspect van verdedigen).

13 mei 2017 om 18:24

Mathieu speelde niet zoveel, Sanchez zal niet gehaald worden als basisspeler. Verleden jaar was Sanchez vrij duidelijk, hij heeft geen interesse in Barca als hij daar niet in het eerste speelt.

Barca zou gewoon eens in de eigen jeugd rond moeten kijken en die spelers als bankzitter of tegen mindere tegenstanders gebruiken. Gewoon Marlon die straks alweer 22 is een kans geven. Dan wordt Barca ook weer aantrekkelijker voor jong talent.

13 mei 2017 om 18:46

Niet helemaal eerlijk. Jeremy Mathieu miste al 24 wedstrijden dit seizoen door blessures en is ook nu weer geblesseerd. En dan komt hij nog steeds tot 16 wedstrijden dit seizoen. En nee, natuurlijk wordt Sanchez niet gehaald als basisspeler. Verder is de situatie natuurlijk compleet anders, eerst kwam hij binnen als relatief onbekend talent bij het tweede elftal. Nu komt hij (hopelijk) binnen als uitblinker in een team dat de Europa League heeft gewonnen. Hij heeft veel meer perspectief als hij nu de overstap zou maken.

Overigens ben ik groot voorstander van het gebruiken van eigen jeugd, maar dan moet er wel iets rondlopen. Er is toptalent tussen de palen, op linksback (cucurella) en rechtsback (palencia), maar eigenlijk nauwelijks centraal achterin. Ja, Marlon Santos. Maar die is net gehaald en maakt volgend seizoen de overstap naar het eerste elftal. Het is geen gekke gedachte om een jonge talentvolle centrale verdediger aan te trekken.

Everton heeft twee voordelen ten opzichte van Ajax :
- Je krijgt waarschijnlijk een hoger salaris
- Je speelt ieder weekend in de Premier League

Maar voor de rest is het vooral een stap opzij, want je weet dat onder normale omstandigheden plek 7 het maximale zal zijn. Dan speel je dus ieder seizoen om je te kwalificeren voor de Europa League, een toernooi wat je misschien wel dit seizoen op je naam kan schrijven met Ajax. En dan is meedoen daaraan je nationale doelstelling ?

Daarom is het in mijn ogen meer een stap opzij in plaats van een stap omhoog. Dat is dus leuk voor spelers die het bij Ajax goed doen en niet de potentie hebben heel erg veel hoger te eindigen. Voor die jongens is het vooral financieel mooi en de ervaring dat ze Premier League voetbal gespeeld hebben. Maar voor jongens als Sanchez speelt dat allemaal niet, zijn plafond ligt hoger. Daardoor is de overweging om voor salaris weg te gaan ook minder relevant, die jongen gaat na zijn vertrek bij Ajax sowieso genoeg verdienen.

13 mei 2017 om 16:35

Het is toch niet gek dat in een competitie met 6 topploegen. de doelstelling de 7e plaats is. 7e plaats in de PL halen is knapper dan 2e worden in de eredivisie. daarnaast is dit seizoen natuurlijk een uitschieter, een incident, voor Ajax qua Europees avontuur

13 mei 2017 om 16:47

Dat is helemaal niet gek, als je een hogere doelstelling gaat nemen wordt het ook niet meer serieus. Overigens vind ik in Engeland momenteel alleen Chelsea en Manchester City echte Europese topploegen. United, Arsenal, Liverpool en Tottenham is Europese subtop momenteel in mijn ogen.

Maar weet waar je aan begint als speler, je wint geen prijzen (prijzen die je bij Ajax wel kan winnen) en moet tevreden zijn dat je het jaar erop mag meedoen aan de Europa League. Terwijl je die (incidenteel) met Ajax misschien wel kan winnen. Dan zou ik lekker bij Ajax blijven, waar een goed team staat, waar je volop gewaardeerd wordt en bovendien waar vandaan je ook de stap naar grotere club kan zetten. Met Cillessen, Blind, Eriksen, Alderweireld, Vertonghen, Suarez, Van der Wiel en Milik is bewezen dat je via Ajax ook bij hogere clubs als Everton uitkomt.

Het gaat een ander verhaal worden wanneer grotere clubs zich ermee gaan bemoeien. Maar buiten de top 6 moet je in Engeland nergens naar toegaan als Sanchez. In Duitsland zou ik alleen Dortmund en Bayern als geschikte clubs zien, in Spanje de top 4 en in Italie de top 3. Dan zou je AS Monaco en PSG nog kunnen overwegen maar dan houd het eigenlijk ook wel op.

Of het Europese avontuur een incident is zullen we moeten afwachten de komende seizoenen. Voorlopig zou ik het zeker als een incident beschouwen, omdat er nog geen aanwijzingen zijn dat het structureel is.

13 mei 2017 om 16:55

maar een prijs winnen in de eredivisie is toch minder waard dan een goede klasseringen in de Pl. zelfs bij een degradatie uit de PL krijgt een club al meer geld dan wanneer je de eredivsie wint.

als je kon kiezen tussen spelen tegen go ahead uit of naar St. Jamespark te mogen als je een uitwedstrijd tegen een llaggeklasseerde ploeg moet spelen.

ik schat Napoli niet veel hoger in dan everton.

Je moet niet vergeten dat toen eriksen en vertonghen naar spurs vertrokken, de spurs gewoon een middenmotor was. het liverpool van suarez speelde in zijn eerste jaren ook rond plek 7. Alderwereild moest zelfs een tussenstap nemen die nog lager was dan everton: southamtpon.

Ajax is echt niet alles. als je goed genoeg bent bij everton is de stap ook zo gemaakt naar de absolute top. zie bijv Stones.

13 mei 2017 om 17:19

Of hij zit daar nog jaren vast omdat ze een prijskaartje van 100 miljoen om z'n nek hangen. Ik zou ook niet naar Everton gaan, 1 of 2 jaar geduld en hij komt bij de absolute top terecht. Als die in de zomer al niet komen.

13 mei 2017 om 17:21

@gloryunited

Jij praat over de klasseringen uitgedrukt in geld, maar zo bekijk ik dat niet. In Engeland is een klassering op welke plaats in de Premier League dan ook al meer waard als een trofee in praktisch ieder land.

Maar wie weet over een paar jaar, afgezien van enkele verstookte Everton fans, nog dat Everton in 2016-2017 op een 7de plek in de competitie eindigde ? terwijl als jullie zondag kampioen worden heel veel mensen gaan onthouden dat Feyenoord in 2017 kampioen werd. Dit gaat over een stukje geschiedenis schrijven. En met alle respect, je plaatsen voor Europees voetbal staat in schril contrast met het winnen van een prijs. Een prijs die voor altijd in de prijzenkast zal blijven staan en een blijvende herinnering achterlaat.

De keuze tussen Excelsior of Sunderland uit is wel snel gemaakt ja, maar met Ajax speel je dit seizoen toch ook 19 Europese wedstrijden. En qua ambiance hebben wij heel wat mooiers meegemaakt als al die ''dode'' wedstrijden in de Premier League waar amper sfeer is. Paok, Panathinaikos, Standard Luik, Kopenhagen, Schalke 04, Lyon en Legia ... heksenketels puur sang. Iedereen staart zich blind op 34 Eredivisie wedstrijden waarna vooral de wedstrijden tegen laagvliegers aangehaald worden.

Napoli schat ik overigens wel degelijk hoger in dan Everton. Een club als Everton zou het Real Madrid nooit zo lastig kunnen maken en zou ook geen top 3 klassering in Italië halen.

Overigens denk ik dat Everton financieel niet bij machte zal zijn om hem over te nemen. Gezien de vele interesse en zijn contract tot en met 2021 praten we over bedragen die boven de transfersom van Milik liggen. En dan nog hebben we de luxe om aanbiedingen rustig te weigeren.

13 mei 2017 om 17:28

Everton heeft toch echt minder status dan Liverpool. En spelen tegen Burnley, Crystal Palace is ook geen feest. In Engeland geven ze weinig om de EL die laten de meeste ploegen lopen, op Mourhino na maar dat is meer om zijn slechte seizoen te verbloemen. CL spelen met Everton gaat nooit gebeuren.

Een finale EL is van een hele andere orde dan zevende worden in de PL. Dat is niet te vergelijken. In het buitenland volgen ze de wedstrijden van Everton niet, de EL (halve) finale wel. Keer op keer in het Uefa elftal van de week gekozen worden, dat kan bij Ajax, niet bij Everton.

Daarnaast is het spel dat Ajax speelt meer gerelateerd aan het spel in de top zoals bij Barca, Madrid, Muichen of Psg. Everton speelt veel behoudender, ze moeten wel met de top zes die beter zijn.

Tot slot weet ik niet of Everton uberhaupt van plan is heel veel geld uit te geven. Ajax verkoopt de laatste jaren alleen tegen de absolute hoofdprijs, weet niet of zij dat kunnen / willen. Koeman komt uit de eredivisie dus die is de oude bedragen gewend en daarmee gaat het echt niet lukken,

13 mei 2017 om 17:53

De laatste Engelse ploeg die in de finale stond was Chelsea met anti voetbal 5 jaar geleden. Europees doet Engeland al tijden niet mee. Het echte voetbal word gespeeld in de top van Spanje en Duitsland. Engeland loopt achter op vlak van techniek en tactiek en het is vaak beuken zonder inhoud.

13 mei 2017 om 18:26

Inderdaad. Stoor me ook mateloos aan dat ophemelen van de PL. Het is namelijk buiten het financiã«le aspect totaal niet onderbouwd met sportieve prestaties laat staan een attractieve speelstijl, hoewel dat laatste natuurlijk subjectief blijft.

13 mei 2017 om 21:12

ja maar ajax zal niet jaarlijks meespelen in de finale van de Europa League. Dat het dit jaar gebeurt is heel mooi maar geen garantie dat het weer gebeurt. Daar kan je niemand mee lokken.
Bij everton leert sanchez wel verdedigen als een beest. Ja hij is nu al een beest maar van paar jaar PL word je nog meer een beest

13 mei 2017 om 21:13

idd Falcao. de Premier League is idd overrated vandaar dat de persoon achter jouw karakter naam geen potten kon breken bij chelsea en United. maar bij atletico en Monaco wel.
Of ben je fan van de zaalvoetballer falcao

14 mei 2017 om 02:41

Falcao heeft voor ie naar de PL ging een zware blessure gehad, waarom denk je dat ie zoveel minder is geworden?

Ik kan net zo goed zeggen dat bale de beste speler van de PL was maar bij real op de bank zit. Zeg nou zelf, Engelse ploegen doen het gewoon waardeloos in Europa als je het budget in acht neemt.

13 mei 2017 om 20:13

Lekker dat flipperkastvoetbal van de PL. Zodra je in de PL gaat spelen, dan kun je je ontwikkeling vaarwel zeggen. Klopt dat je iedere week moet presteren, maar gericht werken aan verbeteringen in je eigen spel komt er niet meer van.

Mag hopen dat ie blijft, maar mocht hij weggaan dan lijkt het me verstandig dat hij naar een club a la Sevilla gaat. Als je daar slaagt kun je sowieso overal naartoe, zelfs bij Barca kom je dan binnen als een grote naam.

wat wegen die 6 wedstrijden in de CL op tegen de 10+ topwedstrijden van niveau die je in engeland kan maken. Bovendien zal het salaris niet misselijk zijn. Voor Sanchez nu zou het een goede stap zjn. waarom ook niet? Bij everton is Jagielka oud en kan zo in korte termijn vervangen worden

13 mei 2017 om 17:09

Zo top zijn die wedstrijden niet. Ze komen de laatste jaren er niet meer aan de pas in de CL. Dat is echt een schande als je zoveel geld te besteden hebt. Cl is het toernooi waar je als speler jezelf wil laten zien.

13 mei 2017 om 17:47

Nou of dat echt een schande is valt te betwijfelen. Die competitie is gewoon te sterk en er is geen enkel moment voor rust teams als Barca, Real, Bayern en Juve kunnen veel wedstrijden nog rustig aan doen. Het aantal top teams is daar ook gigantisch en dan komt er nog is een hele ander mentaliteit bij kijken want je kan veel zeggen van Britten maar ze gaan er wel echt voor.

13 mei 2017 om 21:15

in de CL is het vooral spanje dat nu domineert. die hebben nog meer geld uitgegeven dan de BP clubs. Verder ligt het tempo zoveel hoger dat het niet altijd even goed voetbal kan zijn. Maar moordend tempo van de BPL wordt vaak onderscht hier in nederland

14 mei 2017 om 02:42

Ik denk niet dat iemand het tempo onderschat, meer dat mensen het dom vinden. Tempo wordt boven goed voetbal gesteld en daarom worden er immens veel fouten gemaakt.

Everton? Hou eens op zeg! Zet Sanchez neer bij pakweg Real Madrid, Barcelona of Bayern en hij vult ook daar zijn rol moeiteloos in. Sanchez is een wereldverdediger in worden, ik denk niet dat er een talent voor die positie, met die potentie en van die leeftijd rondloopt die met hem kan wedijveren op dit moment. Ajax hoeft absoluut geen haast te maken met de verkoop van Sanchez naar mijn idee. Sterker nog, ik schat de kans hoog in - door mijn vertrouwen in Ajax voor de EL-finale - dat de Amsterdammers volgend jaar Champions League spelen. Als je het centraal blok Sanchez-De Ligt behoudt, in de wetenschap dat ook Dolberg, Ziyech en Onana onderdeel uitmaken van de as van je team, schat ik de kans groot dat Ajax genoeg in huis heeft om in de Champions League te overwinteren. Een succesvolle campagne op het hoogste Europese niveau maakt deze spelers alleen nog maar meer waard. Elke transfer die Ajax komende zomer toelaat zal voor een 'bodemprijs' zijn, waarmee de club zich sportief ook nog eens in de voet schiet.

Voor Ajax vind ik het jammer dat Tete waarschijnlijk vertrekt. Verdedigend zo'n goed talent, veel beter dan Veltman, samen met Viergever een van de zwakkere schakels in het team. Ik denk dat Ajax met een paar gerichte transfers volgend jaar een schitterend, CL-waardig elftal op de been kan brengen om potten te breken op het kampioenenbal (zie opstelling).

Onana
Tete
Sanchez
De Ligt
Haps
Sneijder
Ziyech
van de Beek
Kluivert
Dolberg
Neres
13 mei 2017 om 16:36

met een luie sneijder als 1 vd 2 Cam's ga je volledig overlopen worden op het middenveld

13 mei 2017 om 17:30

Sneijder? Welnee, Ajax laat toch echt liever Nouri spelen. Sneijder is over. Ajax kooppt alleen versterking, geen spelers die al begonnen zijn met afbouwen.

Eerlijk gezegd verwacht ik dat hij nog zeker een jaar in Amsterdam blijft. Hij zou er inderdaad ook verstandig aan doen om zich hier nog lekker een seizoen door te ontwikkelen. Voor de absolute top vind ik hem nog niet constant genoeg en ondanks een indrukwekkend seizoen valt er nog voldoende te verbeteren aan zijn spel. Facetten die hij hier allemaal nog kan bijleren met het bijkomende voordeel dat hij hier ook nog gewoon zijn foutjes mag maken, zonder dat het gelijk consequenties heeft. Tot slot, deze jongen gaat geen tussenstap maken, maar rechtstreeks naar de top. Keuze is aan hem of dat hij nu binnenkomt als een absoluut toptalent (met het risico dat je daar op de bank beland) of over 1 a 2 jaar als een gewaardeerde kracht die zich over meerdere seizoenen heeft bewezen (met meer krediet dus).

Uiteraard spreek ik nu ook hoop uit, want allemachtig wat is dit een geweldige aankoop zeg! Die gaat de komende jaren nog vele spitsen een klote middag bezorgen.

Haalt Ajax de groepsfase Champions League dan is Ajax verzekerd van 10 wedstrijden + PSV, Feyenoord en Sanchez speelt minimaal 14 wedstrijden tegen goede teams of zeer goede teams van internationaal niveau.

Mogelijk bekert Ajax verder in de Europa League of Champions League.

Dat is best lekker dan alleen tegen Engelse teams die internationaal er niks van bakken.

Groepsfase is 6 wedstrijden. En als de el winnen zitten ze daar gelijk in

13 mei 2017 om 18:02

Klopt, ik doelde meer op het feit dat ze de Europa League niet winnen, aanpassing werd niet doorgevoerd.

Ik vind dat mensen wat doorslaan als het om Sanchez gaat. Doet t prima bij Ajax dat sinds een paar weken aardig voetbalt. Nu moet hij 50m kosten, is Everton te min en zou hij fluitend bij real United en Barca de basis inlopen ..

Heb wel vertrouwen in Sanchez. Ik denk niet dat hij iemand is die voor eerste de beste club weg gaat. Bij Ajax blijven, kampioen worden en de CL in, dat zijn allemaal nog ervaringen die je mee wilt maken. Bovendien zien we de laatste tijd dat alleen spelers die minimaal 23 jaar zijn, slagen in het buitenland. Wijnaldum is daar een voorbeeld van, net als van Dijk, de Vrij en Strootman. Sanchez kan echt beter tot zijn 23 ste wachten. Zelfs Memphis (een talent van de buitencategorie) is bij Manu niet geslaagd dus dat zegt genoeg.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren