Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Elia: ‘Die ene supporter van ADO, daar zijn veel mensen over begonnen’

Laatste update:

Eljero Elia werkt momenteel met Feyenoord naar de mogelijke kampioenswedstrijd tegen Excelsior toe en voor de vleugelspeler wordt dat, na een landstitel met Juventus, de tweede keer dat hij kampioen wordt. Die eerste titel met la Vecchia Signora telt hij echter niet echt mee omdat zijn aandeel toen zeer beperkt was.

In Rotterdam is Elia echter wel een dragende speler, die zich dit seizoen ook nog eens ver van randzaken heeft gehouden. Er waren wel wat kleinere incidenten, maar volgens de aanvaller waren die het noemen nauwelijks waard: “Ach, die ene supporter bij ADO Den Haag, daar zijn veel mensen over begonnen. Hij riep de meest verschrikkelijke dingen. We scoorden en ik liep even zijn richting op. Meer was het niet”, legt hij uit aan het Algemeen Dagblad.

Elia is niet bang om via sociale media of via zijn actie op het veld een statement te maken. De traditionele media probeert hij echter meer te mijden: “Die René van der Gijp die bij Voetbal Inside iedereen maar zit uit te lachen. Johan Derksen hetzelfde verhaal. Lekker op maandag even Ard van Peppen van Roda JC Kerkrade de grond intrappen. Terwijl die mensen zelf ook voetballer zijn geweest. Ik ben daar gewoon niet van.”

Denk jij dat Eljero Elia volgend seizoen ook voor Feyenoord speelt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Gelijk heeft hij! Johan Derksen en René van der Gijp horen te weten dat het niet leuk is om elke maandagavond de grond in te worden getrapt. Verder vind ik Elia rustiger dan in andere jaren, wat hen goed lijkt te doen

4 mei 2017 om 12:04

Tja, tegelijkertijd weet je dat ze iedere week 140 minuten moeten vullen met praten over voetbal, en dat ze daar gewoon veel onzin lullen. Als je daar waarde aan gaat hechten als voetballer heb je even niet de juiste mindset.

4 mei 2017 om 12:15

De manier waarop zij spelers als Ard van Peppen, Stanislav Manolev of Bram van Polen bewust uitlachen of kleineren is gewoonweg schandalig laag. Dat heeft niks meer met voetbalhumor te maken, dat is gewoon pesten voor volwassenen. VI zou wel eens wat vaker voor in de spiegel mogen kijken met dit soort zaken.
Hetzelfde geldt trouwens voor die "matchfixing man". Die vent klopt gewoon niet helemaal, die heeft zeker 1 of meerdere beperkingen of een verslavingsverleden. Om zo iemand dan elke week uit te lachen is gewoon heel goedkoop. Een of twee keer herhalen is prima want het was ook wel een grappig filmpje maar zij doen het echt al maanden achter elkaar.
Daar doelt Elia hier zeer terecht op en dat vind ik heel erg collegiaal van hem.

4 mei 2017 om 12:35

"als je daar waarde aan gaat hechten als voetballer heb je even niet de juiste mindset."

Je hebt het maar te accepteren als mensen jou of je collega's wekelijk tot op het bot belachelijk maken en / of leugens over je verspreiden? Als je je daarover opwindt / druk maakt, dan heb je de verkeerde mindset?

4 mei 2017 om 13:22

Wat een zwakke respons. Als je een argument wil weerleggen, doe dan in ieder geval even je best Sawyers. Ik bedoel te zeggen dat Gijp & Co niet serieus te nemen zijn, ze nemen zichzelf ook niet serieus. Je kunt er ook gewoon boven staan en trots zijn op wat je bereikt met je wat beperkte middelen in het geval van Ard van Peppen. Ik vind het een beetje zwak als je je er zo over opwindt. Het feit dat zij zo kinderachtig continu in herhaling vallen en elkaar gelijk blijven geven maakt het toch al onmogelijk om hen serieus te nemen? Hoe denk je dat het in Engeland gaat met al die roddelmedia? Daar heb je gewoon mee om te gaan als publiek figuur, sad but true.

Overigens ben ik het met Masterm1nd eens dat het zeer laag is wat ze doen met die matchfixing man.

Wat zijn toch die zogenaamde randzaken waar die jongen zich volgens de media en napraters hier mee bezighoudt?

Haha het is te triest voor woorden als je nagaat wat er af en toe voor onzin en leugens over bepaalde spelers wordt geschreven...

4 mei 2017 om 10:28

Ik snap er ook niks van. Bij Elia zie je ook nooit een ongeã¯nteresseerde houding, of gebrek aan scherpte ofzo. In de categorie Van der Wiel en Drenthe zie je dat bijvoorbeeld wel, en zo zijn er zat spelers. Maar Elia ziet er 100% gemotiveerd uit.

Verder ook gewoon goed dat hij zijn mening geeft over Derksen en co. Probleem met dat programma is dat het veel kijkers trekt. Dus het publiek vreet het gewoon. Dat is net zo sneu als die programmamakers zelf.

4 mei 2017 om 10:32

Je ziet geen ongeinstereseerde houding, maar je kunt toch niet ontkennen dat hij soms nogal wat rare maniertjes heeft? Dat wordt hij ineens weer heel boos of gefrustreerd en Elia trekt zich ook nog teveel aan van wat mensen van hem vinden. Zoal bijvoorbeeld bij die voorpagina van het AD, het is geen toeval dat juist hij daar weer op reageerd.

4 mei 2017 om 10:41

Zijn dat rare maniertjes, of is dat gewoon menselijk? Als je constant in de schijnwerpers staat en constant onnozele randzaken opgerakeld worden, kan ik me voorstellen dat het irritant is als 'anderen' je uit je concentratie willen halen.

De ene reageert daar anders op dan de ander.

4 mei 2017 om 10:56

Ik vind het sneu dat jij je zo druk maakt om een amusementsprogramma. Doe mannen geven alleen hun mening, en doet dat op een manier zoals ik, en wellicht jij ook, onderling met hun vrienden praten. Niet altijd even genuanceerd, en je hoort het ook met een korreltje zout te nemen. Het is en blijft, ik herhaal, amusement.

Ik vind Geer en Goor, Boer zoekt vrouw, en noem het allemaal maar op, ook programma's van niks, maar laat die mensen in hun waarde in plaats van ze sneu te noemen

4 mei 2017 om 11:00

@Nk Totti, ik "hoor" helemaal niks te doen. Als jij dat wil, prima.

Dat amusement snap ik. Maar het centrale punt is: ze doen dat over de rug van anderen. Dat doen die andere programma's niet.

Edit: valt me op dat je oproept om anderen in hun waarde te laten. Laat dat nou net hetgeen zijn wat ze bij Gijp en Derksen niet doen.

4 mei 2017 om 11:03

@jvdw, veel voetballer zijn helemaal kapot gemedia-trained. Die staan als zombies voor de camera, en zeggen dingen als "het belangrijkste is het team-resultaat" nadat ze net vanaf 25 meter een omhaal in de kruising hebben gejaagd. Ik mag het wel hoor, als speler wat meer van hun emoties laten zien. Jij vindt het "rare maniertjes". Ik vind het menselijk. Zolang ze geen tegenstanders bij hun keel grijpen of de scheidsrechter aanvallen ofzo.

4 mei 2017 om 11:16

Edo, hij heeft echter wel een punt met het feit dat ze bij VI over spelers praten zoals (hoogst waarschijnlijk) jij en ik dat ook doen. Als jij die Jallet gisteren zag voetballen en je spreekt er met je vrienden over dan zal je waarschijnlijk ook iets zeggen als: "die kale kon er echt geen reet van vandaag zeg". Dan doe je hetzelfde als die gasten daar aan tafel doen. Blijkbaar kunnen veel mensen die aanpak wel waarderen van VI, anders was het niet zo succesvol. Wat ik vooral sneu vind, is dat jij mensen die dat programma wel waarderen gelijk met sneu moet labellen.

4 mei 2017 om 11:23

Tja, hier wreekt het zich dat ik het programma al lang niet meer kijk. Maar laat me proberen het uit te leggen wat ik bedoel. Er zijn twee aspecten:

1) er is in mijn ogen een groot verschil tussen enerzijds zeggen "hij kan er niks van" na een slechte wedstrijd, en anderzijds herhaaldelijk onder de gordel stoten uitdelen en op de persoon spelen. Dat laatste is wat ik vroeger vaak zag, en dat vind ik misselijk makend. Als ze dat tweede nu niet meer doen, dan hebben ze een stap gezet. Vertel het me maar, als dat zo is.

2) er is ook een groot verschil om iets in een intieme setting te zeggen, en om datzelfde te delen op een publiek platform met miljoenen mensen. Kijk naar hoe je over vrouwen praat in de kroeg of in de kleedkamer. Dat doe je omdat dat besloten is. Je zou je kapot schamen als je dat op internet zou doen. Dat is menselijk. Maar geen argument om publiekelijk mensen stuk te maken. En nogmaals - zie punt 1 - kritisch zijn over een slechte prestatie is prima. Maar er zijn grenzen.

4 mei 2017 om 11:33

Je kan Geer en Goor niet met een programma vergelijken die erom bekend staat dat ze stelselmatig mensen de grond in willen trappen. Dat wat zij af en toe doen heeft helemaal niks meer met het verkondigen van je eigen mening te maken, maar goedkoop over de rug van anderen willen scoren. Manolev is toch het meest pijnlijke voorbeeld denk ik.

Mijn "probleem" met het programma Voetbal Inside is dat ze een redelijk groot bereik hebben. Als zij roepen dat Eljero zijn Bentley in de prak / total loss rijdt, dan moet je eens opletten hoeveel mensen stellig roepen dat zijn auto / auto's in de prak heeft gereden en hier ook heilig in geloven. Het smerige aan dat verhaal is dat het niet zijn fout was. Bovendien reed hij niet te hard. Dat verhaal over zijn zogenaamde straatrace met Marko Arnoutovich idem dito.

Het is voor mensen vanaf de zijlijn heel makkelijk om te roepen, dat ze dit soort berichtgevingen met een korreltje zout moeten nemen. Daarmee houd je dit soort taferelen (onbedoeld wellicht) in stand. Amusement? Af en toe, maar er zijn genoeg voorbeelden te noemen wat niks met amusement te maken heeft.

4 mei 2017 om 10:35

In mijn ogen is Elia altijd 100 gemotiveerd en echt randzaken zijn er naar mijn weten ook niet, aangezien ik zijn carriere eigenlijk al volg sinds hij bij FC Twente kwam spelen. Het probleem met Elia is dat hij mentaal niet bijzonder sterk is als de druk erg hoog ligt. Een ongelukkig transfer erbij en je hebt een niet al te beste cocktail.

Dat is de reden waarom hij in het buitenland erg wisselvallig was en soms zelfs totaal niet aan spelen toekwam. Die wisselvalligheid in combinatie met een blessure bij HSV heeft zijn carriere geen goed gedaan. Het is niet dat hij een slechte mentaliteit heeft. Hij is mentaal niet sterk genoeg om het maximale uit zijn talent te halen.

4 mei 2017 om 10:44

Inderdaad, speelt gewoon een goed en voorbeeldig seizoen. Hij reageert soms op dingen die in de media worden gezegd, zoals toen de Ajax spelers de druk tevergeefs probeerden op te voeren. Maar dat hij daar op reageert is alleen maar leuk.

Ik snap eigenlijk niet dat voetballers zich uberhaupt druk maken over wat ze bij Voetbal Inside roepen. Het gemiddelde voetbalverstand aan die tafel ligt nou niet bepaald gemiddeld hoog en objectiviteit is er ook lang niet altijd. Dat programma moet je gewoon bekijken als een lolletje. Als je het serieus gaat nemen, kun je het beter af zetten. Ook eigenlijk de reden dat ik het al ruim 3 jaar niet meer kijk.

Verder heeft Elia tot nog toe best een mooie carriere, maar hij zal toch niet helemaal tevreden kunnen zijn als hij eenmaal gestopt is. Hij had genoeg talent om een zeer goede buitenspeler te worden, maar speelt op zijn 30ste (met alle respect) in de Eredivisie. Helaas heeft hij niet de mentale weerbaarheid van een absolute topsporter en dat is toch jammer als je ziet hoeveel talent er in hem schuilt.

4 mei 2017 om 11:14

@sirius. iedereen zit nou een keer anders in elkaar. Je hebt mensen die zich totaal niks aantrekken van wat daar gezegd wordt. Dat is een kwaliteit die je hebt of die je niet hebt. Dat vond ik bij Wesley Sneijder wel mooi; die kreeg alleen maar bagger over zich heen, trok zich er niks van aan, tot ze nare dingen over zijn familie gingen zeggen. Toen stond hij vooraan om ze te beschermen. En terecht.

Maar er zijn anderen die dit niet kunnen. Dat betekent in mijn ogen niet dat zij het allemaal maar moeten accepteren, al zullen alle mediatrainers zeggen dat je beter niet kunt reageren. Als je week in week uit om niks voor lul gezet wordt, dan kan ik me best voorstellen dat je dat niet zo tof vindt.

En dan is er nog de categorie spelers die er alleen maar beter van worden. Daar zit volgens mij 1 man in: Cr7. Ik ben zeker geen fan van Madrid of van Cr7, maar dit aspect aan hem vind ik echt geweldig. Hij zoekt de controverse op, krijgt de bijbehorende bak sh*t over zich heen, en wordt alleen maar beter. Geweldig. Hoogtepunt was toen hij zei "iedereen is jaloers op mij, omdat ik knapper, betere en rijker ben dan alle anderen". Fantastisch.

4 mei 2017 om 13:05

Mij persoonlijk maakt het vrij weinig uit hoe een speler is in de pers of op social media. Ik heb het ook niet over Elia als persoon, maar als voetballer. Ik vind juist dat Elia helemaal niet zo lastig is.

Wat ik probeer duidelijk te maken, is dat Elia in het veld niet echt een mentale weerbaarheid heeft die veel spelers met zijn talent wel hebben. Als dat bij Elia goed had gezeten, had hij nu in een topcompetitie gespeeld bij op zijn minst een subtopper.

Natuurlijk kan hij de druk van de Eredivisie wel aan en daarom presteert hij ook gewoon goed. Hij heeft namelijk veel meer talent dan de gemiddelde Eredivisie-speler. Echter is hij nu 30 jaar en had op de top van zijn kunnen moeten zijn. Dat is duidelijk niet het geval en dat is gewoon erg jammer.

4 mei 2017 om 15:07

Ja, mijn reactie was op jouw eerste alinea.

Met je tweede alinea was en ben ik het eens. Qua rauw talent had er meer in gezeten bij Elia. Maar ja, om dat er uit te halen is weer een vaardigheid op zich. Die heb je of die heb je niet.

Elia heeft zich altijd met randzaken bezig gehouden en daarom is hij de beperkte speler gebleven die hij nou eenmaal is. Dit jaar is zijn sterkste jaar op zijn 30ste en in de eredivisie dus hoeveel moet dat voorstellen? Daarnaast kan hij zich niet een heel seizoen zonder rare fratsen eens gedragen bedoel een supporter van ADO die je uitscheld. Wat denk je dat in LA liga gebeurd of andere grote competities. CR7 word in elk stadion met de grond gelijk gemaakt en je ziet hem nooit iets tegen een supporter roepen maar laat zijn voeten spreken. Elia is gewoon geen snuggere jongen. Maar heeft dit seizoen wel een constant seizoen gehad voor het eerst in zijn carriã¨re en daarnaast ook meer gescoord dan ooit in zijn carriã¨re. Als hij deze lijn eens weet vast te houden kan hij nog een aantal mooie jaren te gemoed gaan.

4 mei 2017 om 11:38

"elia heeft zich altijd met randzaken bezig gehouden en daarom is hij de beperkte speler gebleven die hij nou eenmaal is."

Kun je concreet aangeven wat deze randzaken zijn?

"daarnaast kan hij zich niet een heel seizoen zonder rare fratsen eens gedragen bedoel een supporter van ADO die je uitscheld."

Wat zei hij tegen die ADO supporter? Heeft hij hem uitgescholden? En als je iemand uitscheldt gedraag je je dan per definitie raar? En wat deed hij nadat hij die supporter aansprak?

4 mei 2017 om 12:10

Echt, geloof me. Ik heb er een hekel aan om mensen te verbeteren op internet.

Maar als je van iemand zegt dat ( zonder concrete voorbeelden) het "geen snuggere jongen" is, en vervolgens zelf later zegt dat hij mooie jaren " te gemoed" kan gaan.

Dan vraag je er bijna om.

Elia is dus een jongen die vroeger in een hoekje ging zitten tijdens het lallen en brullen in de kleedkamer en de bijbehorende kleedkamer-humor. Dat is namelijk waar het bij Voetbal Inside om draait, platte kleedkamer-humor. En dat doen ze verdomde goed, met leuke items, zeer eigenzinnige gasten en waar je in de hemel geprezen kan worden, of naar beneden wordt gehaald.

4 mei 2017 om 11:00

@fcexclusief:
Wat een onzin dat is voetbalhumor! Iemand helemaal kapot maken iedere week is voetbal humor?

Manolev heeft ook later aangegeven dat het hem echt pijn deed.. en Gijp heeft zijn excuses gemaakt. Maar dit afdoen als voetbalhumor is totale onzin.

Jij zou het alshumor beschouwens als ze jou iedere week weer helemaal kapot maken op nationale TV? En vervolgens zit die labiele Gijp wel zelf thuis in een hoekje te huilen omdat hij het mentaal niet aan kan.

Ik kijk ook graag naar VI, maar ze slaan vaak zat echt wel eens door over mensen.

4 mei 2017 om 13:31

Capis met de opmerking dat Gijp zelf in een hoekje zit te huilen doe je toch precies hetzelfde als waar jij je hier vanaf keert? Het feit is gewoon dat die gasten met ongenuanceerde voetbal- en kroeghumor zo'n breed publiek hebben gekregen. Dat dat soms te ver gaat is zeker waar, het feit dat Gijp zijn excuses aanbood geeft dat wel aan. Maar dat ze stelselmatig iedere week dezelfde gasten kapot maken is echt onzin. Daarbij moet je het allemaal niet zo serieus nemen, dat doen ze zelf ook niet. Het is voornamelijk vermaak, met zo nu en dan een stukje nieuwswaardigheid, doorspekt met complete onzin, puur om maar iets te zeggen te hebben.

Als je je daar als publiek figuur niet van kunt keren durf ik te stellen dat het niet goed zit met je mentale weerbaarheid en dit ook vroeg of laat in je nadeel zal werken in je vak. En zie hier, Elia, windt zich altijd op over zulke dingen, en zijn carriere is een aaneenschakeling van kleine rare dingetjes waardoor hij het nooit helemaal waar heeft kunnen maken met zijn enorme talent.

4 mei 2017 om 16:08

@schwarz: Nee is niet het zelfde, want ik doe het hier 1x! REn blijf het niet week inw eek uit inwrijven! Is toch een erg groot verschil, en geef alleen maar aan dat het extra triest is dat als je zelf nergens tegen kan wel andere belachelijk maakt.

En ik voetbal heel mijn leven en ook bij onsvallen harde grappen. Maar een keer is het genoeg, en zeker als het op nationale TV het doet.

Waarom zou een publiek figuur dit wel moeten accepteren. Maar een Publiek figuur als die gasten van de VI niet een voorbeeld moeten geven in normen en waarden.

En dat ze het zelf niet serieus nemen betekendn og lang niet dat ze wel daad werkelijk mensen kunnen kwetsen! Of moet je als publiek figuur ook direct van ijs zijn? Doe normaal het is makkelijk praten achter de toetsen.

Maar wil wel eens zien hoe jij en je familie reageren als jij iedere week belachelijk word gemaakt voor heel Nederland. Kritiek mag en is vaak terecht of een mening, maar belachelijk maken is iets heel anders!

Die ene ADO supporter, laten we het gelijk daarbij houden. 5 min later maakte Elia een hartje met zijn handen en lachte lief toe naar Midden Noord.

Overigens heeft hij wel echt gelijk over VI

4 mei 2017 om 11:18

Ik heb dat hele incident niet eens gezien, maar verbaas me over de reacties. Ik ben voor Ajax, maar zie Elia absoluut niet als een jongen die problemen veroorzaakt ofzo. Hij heeft zijn hart op zijn tong, en verder niks. Snap helemaal niks over de ophef. Ja, hij haalt niet alles uit zijn carriã¨re wat er qua talent in had gezeten. Maar dat is een kwaliteit die je hebt, of die je niet hebt.

Ik kijk pas sinds kort naar VI en ik wist niet wat ik zag haha. Allemaal zo politiek incorrect, ordinair, gewoon zeggen wat je denkt en iedereen met de grond gelijk maken. En ik zal heel eerlijk zijn. Ik vind het heerlijk. Je moet het gewoon met een korreltje zout nemen. Maar programma's als studio voetbal vind ik nog lachwekkender. En dat zijn dan zogezegd serieuze voetbalprogramma's.

4 mei 2017 om 13:34

Ja die programma's zijn gewoon doorspekt met mensen die heel graag een afwijkende mening willen hebben om zo iets nieuws te zeggen. Co Adriaanse is daar heel goed in, Derksen ook, het is allemaal zo opzichtig. Ik vermaak me overigens doorgaans prima met VI en ook Studio Voetbal.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren