Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Update: Sinkgraven mist ook return tegen Olympique Lyon

Laatste update:

Ajax kampt in aanloop naar het eerste duel met Olympique Lyon in de halve finale van de Europa League met de nodige personele problemen. Coach Peter Bosz zal met name moeten puzzelen in zijn verdedigingslinie.

Joël Veltman en Nick Viergever zullen de eerste ontmoeting met de Franse topclub hoe dan ook aan zich voorbij moeten laten gaan vanwege een schorsing. Daarnaast is ook het meespelen van Daley Sinkgraven hoogst onzeker is. De linkervleugelverdediger kampt al enige tijd met een knieblessure en trainde vrijdag nog altijd apart van de groep, zo weet De Telegraaf.

Datzelfde gold voor Bertrand Traoré. Hij liep in de competitiewedstrijd van vorige week PSV een liesblessure op en is daar nog altijd niet van hersteld. Woensdagavond wacht Ajax in eigen huis het heenduel met Lyon; de return staat acht dagen later op het programma in het Parc Olympique Lyonnais.

Update 8 mei 17.00 uur - Sinkgraven mist ook return tegen Olympique Lyon
Daley Sinkgraven moest de eerste wedstrijd tegen Olympique Lyon al aan zich voorbij laten gaan en komt ook in de return niet in actie. De linksachter, die van origine een middenvelder is, kampt nog altijd met een knieblessure. Nick Viergever of Jairo Riedewald zal donderdag waarschijnlijk op de positie van Sinkgraven spelen.

'Een fitte Daley Sinkgraven is voor Ajax de beste optie als linksachter'

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Opzich geen heel groot probleem. Want met tete, de ligt en sanchez achterin en kluivert, younes en dolberg voorin en het normale middenveld staat er een prima elftal. Alleen vervelend dat er niet echt iemand is voor de linksbackpositie.
Verder misschien Donny van de Beek wel een optie. Wedstrijden met Donny van de Beek tegen Schalke en Kopenhagen waren ook stukken beter, toch wat meer dynamiek in de ploeg.

28 april 2017 om 16:54

Je hebt Riedewald nog voor linksback.

28 april 2017 om 17:04

Klopt, over het hoofd gezien, zeker waar. Zou alleen wel typisch Bosz zijn om dan Westermann opeens in het centrum te zetten en De Ligt dan als back. Maar Riedewald zou het zeker verdienen.

28 april 2017 om 17:41

Het kan ik vind dat westermann ook een kans verdient nu veltman en viergever respectievelijk geschorst zijn.

28 april 2017 om 18:11

Einde Ajax in de EL lijkt mij.

Lacazette vs De Ligt, dat wordt een ziek lachertje, Lacazette gaat lachend naar huis.

Tenzij Sanchez als voorste man gaat spelen maar dat betwijfel ik aangezien hij altijd als laatste man speelt en dan kom je met De Ligt in dekking/positie fouten.

De enige reden dat Ajax zover in de EL is gekomen is door Sanchez als groot talent, wat geluk en een goed team met vele talenten maar tegen Schalke zag je het binnen een minuut of 2 weer terug waarbij de nummer 10 van Duitsland binnen 2 minuten De Ligt en Sancez 2x uitspeelt en zelfs nog een keer scoort in verlening en gewoon wint als die verdediger van Schalke niet dom ligt te slapen en slim weg rost.

Riedewald is beschikbaar maar ach in Nederland willen we het voetbal kapot maken door een 17 jarige op te stellen in het topvoetbal als nota bene een verdediger en Ajax zijn kans in de EL en het Nederlands elftal op het WK te verprutsen binnen een paar minuten."

Persoonlijke fouten kunnen niet in het (sub)topvoetbal, dat is killing en einde. Daarvoor moeten talentjes eerst voor rijpen met vele trainingen en minuten.

Je laat een groene band Taekwando met veel talent toch ook niet voluit sparren met een zwarte band Taekwando?

28 april 2017 om 18:17

Oh ja en dan vergeet ik Groningen en Excelisor nog waar De Ligt en Onana de fout in gingen.

Waren die fouten er niet stond Ajax nu op gelijke stand met Feyenoord en konden ze vorige week naar Eindhoven met een voorsprong en had je aan een punt genoeg.

28 april 2017 om 18:28

Er werd een overtreding begaan op Onana.

28 april 2017 om 18:37

Sorry, ben afgehaakt nadat je zei dat Sanchez de enige reden is dat wij zo ver zijn gekomen. Wat een zootje onzin en negativiteit zeg. Volgens mij is Ajax door verschillende redenen zo ver gekomen. Tegen Kopenhagen thuis vanwege goed aanvallend voetbal, tegen Schalke thuis ook goed aanvallend voetbal. tegen Schalke uit zou je zelfs nog kunnen zeggen dankzij Viergever (al zou dat heel kort door de bocht zijn). Ajax zo ver gekomen door goed teamspel. Tegen Schalke uit zag je ook hoe ze allemaal er nog voor gingen vechten.

Tegen Lyon gaan we het zien, je kan er niet veel over zeggen. Zijn we de favoriet? Nee, absoluut niet. Maar tegen Schalke waren we ook al bij voorbaat kansloos dus we zien het wel. De enige echt zwakke schakel is mijn inziens Riedewald die ik dit jaar nog niet sterk heb zien spelen. Tete kan Veltman prima opvangen, is verdedigend misschien wel sterker met zijn snelheid en goede tackle. De Ligt moet inderdaad nog veel leren, maar doet ook genoeg goed werk wat jij vergeet te benoemen.

28 april 2017 om 19:17

Heb je nog wat positiefs te melden wees blij dat er weer een Nederlandse ploeg bij de laatste 4 zit wanneer was dat ook weer voor het laatst ? , doe niet zo negatief joh of beter reageer anders niet , weest blij dat er weer een ploeg punten heeft gehaald , en bekijk het als het glas half vol ipv half leeg PFF

28 april 2017 om 19:49

Lacazette kan toch waars niet spelen?

28 april 2017 om 20:22

Lacazette doet niet mee,maat. Ook de return is twijfelachtig voor hem.

28 april 2017 om 20:22

"maar tegen Schalke waren we ook al bij voorbaat kansloos dus we zien het wel."

Huh?

28 april 2017 om 20:26

Negatief of kritisch?

Met blij zijn kom je nergens in het voetbal op de 8ste klasse bierteams na. Als Nederland straks niet op het WK speelt, Ajax verliest van Lyon en geen kampioen wordt ben jij zeker de eerste die klaagt?

Tegen Lyon zijn er kansen maar met De Ligt is dat zelfmoord. Die gozer is pas net ook 17 en staat in de verdediging van de grootste club van Nederland, dat kan toch niet man.

Lekker Riedewald daar zetten, die gaat toch al weg omdat hij het helemaal zat is en terecht.

Anders moet Ajax gewoon lekker thuis blijven en niet gaan spelen als je een 17 jarig jochie op het veld zet in de verdediging tegen een goede Franse ervaren ploeg. Die Bulgaren lachen zich waarschijnlijk nog de pletter.

28 april 2017 om 20:27

Van mij mag Bosz anders vertrekken. Leuk dat hij het erg goed doet en daar sta ik helemaal achter maar je moet niet steeds dezelfde fouten maken als trainer en een 17 jarig jochie kapot maken terwijl je beter kan.

28 april 2017 om 20:37

Ik mis enige vorm van opbouwende feedback, jezelf kritisch noemen zonder met oplossingen te komen is te makkelijk. Dan ben je echt gewoon negatief.

Ja mocht Ajax er in de halve finale uitvliegen ben ik tevreden over het seizoen en zal ik absoluut niet zeiken. We zijn begonnen met een nieuwe trainer en hebben daardoor in het begin wat onnodige punten verspeeld. Voor de rest is het spel er op vooruit gegaan en zijn we door een zeer sterk seizoen van Feyenoord geen kampioen geworden. De halve finale is daarnaast een unicum, dat maken we minder vaak mee dan een kampioenschap.

Tevens is het te simpel om het eventueel mislopen van een WK te wijten aan 1 speler in 1 wedstrijd. Volgens mij speelt het Nederlands elftal 10 wedstrijden en dan is het allemaal de schuld van 1 speler die 1 helft van een wedstrijd heeft gespeeld? Riedewald heeft mij dit seizoen echt nog niet weten te overtuigen en maakt tevens elke wedstrijd wel een foutje, dus wat maakt hem dan beter dan De Ligt, zijn leeftijd?

28 april 2017 om 22:42

Dus als Oranje zich niet plaatst komt dat geheel en al door De Ligt? Heb ik me vergist of speelden er nog tien andere spelers voor Oranje tijdens die wedstrijd? Of heeft De Ligt alle posities in zijn eentje gespeeld? Bij het eerste doelpunt was hij fout, maar bij het tweede doelpunt waren er meer spelers verwijtbaar bezig.

Ajax is zeker niet favoriet tegen Lyon maar om nu al de schuld van een mogelijk verlies bij De Ligt neer te leggen is gewoon te idioot voor woorden.

28 april 2017 om 23:09

Misschien heb ik het mis, maar Ajax speelt toch de halve finale El?
En hebben onderweg daar naar toe 1 wedstrijd verloren, waarin ze
nou niet bepaald helemaal werden weggespeeld. Een paar momenten
van onoplettendheid, fysiek even de onderliggende partij, een domme
rode kaart van Veltman, maar ook een geweldige mentaliteit getoond
om in de verlenging met 10 man, met een 3-0 achterstand in een
kolkend Schalke stadion, terug komen tot 3-2 en dus uiteindelijk zeer
terechte plaatsing voor de halve finale. Dan doe je volgens mij echt
wel iets buitengewoon, en dat verdient meer bewondering dan deze
neerbuigende teksten. Wees blij dat "we" weer een Nederlandse club
in de halve finale van een Europees toernooi hebben staan, en dat
deze die plek ook nog eens voor de volle honderd procent heeft
afgedwongen. Luister ook eens naar de lovenswaardige kritieken
over Ajax vanuit de buitenlandse media. En ja, Olympique Lyon is
de favoriet voor deze halve finale, maar dat wil niet zeggen dat Ajax
op voorhand volstrekt kansloos is. Zelfs bij uitschakeling kan Ajax
met opgeheven hoofd het Europese toernooi verlaten. Dus een heel
klein beetje meer respect voor Ajax is best op zijn plaats....

28 april 2017 om 23:39

@kevinBronswijk ja want Riedewald speelt altijd foutloos en is enorme verbetering tov de Ligt....NOT!!!

29 april 2017 om 04:24

Als je een normale verdediging hebt zonder de Ligt dan was er in Duitsland geen probleem en was je makkelijk door, nu vlieg je er weer bijna uit door jongelingfouten.

In het topvoetbal telt geen geluk maar resultaten en De Ligt is gewoon niet klaar voor Ajax 1, hoe je het ook wendt of keert en laag of hoog springt.

Leuk die halve finale EL, als jij het leuk vindt om eens in de 20 jaar als de grootste Nederlandse club iets te bereiken Europees, wie ben ik om je tegen te houden? Net zoals ze in Rotterdam het fijn vinden om eens in de 20 jaar kampioen te worden.

29 april 2017 om 04:27

Als Juventus Swinkels ipv Chiellini tegenover Barca zet en Messi, Suarez en Neymar Juventus met 10-0 afslachten door persoonlijke fouten van Swinkels is het niet de schuld van Swinkels en de trainer?

8 mei 2017 om 18:27

Je hebt het niet helemaal goed gehad over de Ligt he? Speelde waanzinnig.

28 april 2017 om 16:55

Denk niet dat dat gaat gebeuren. Peter Bosz heeft een voorkeur voor Schone.

Riedewald kan prima spelen als linksback, als ziet Bosz dat anders. Hij heeft vaak genoe gop die plek gespeeld, zelfs nog in Oranje.

28 april 2017 om 17:02

Ja maar hij heeft nu geen keuze. Tete-Sanches-De Ligt - Riedewald lijkt mij heet meest voor de hand liggende nu

Dus Riedewald- de Ligt- Sanchez- Tete word dan de verdediging en voorin word het dan Younes- Dolberg- Kluivert.

28 april 2017 om 17:02

Dat lijkt mij ook - prima opstelling en eigenlijk ben ik wel blij dat Bosz gedwongen wordt te gaan spelen met Riedewald en Tete als backs - verdedigend stuk sterker dan Veltman en Sinkgraven! En dat gaan we nodig hebben tegen OL.

28 april 2017 om 17:31

Hahaha vundt het behoorlijk kort door de bocht.
Vlijft ook apart dat iedereen maar Sinkgraven afkraakt.
Gewoon een solide seizoen als LB en ik durf wel te stellen dat hij met 2 jaar LB van het NL elftal is.

28 april 2017 om 19:17

Sinkgraven is de beste linksback van Ajax en Viergever is verdedigend het beste op die positie.

28 april 2017 om 19:36

De wedstrijden dat Viergever op LB stond vond ik hem beter dan Sinkgraven. Ik vind dat Viergever de beste LB van Ajax is.

28 april 2017 om 19:49

Maar Viergever is ook de beste CB die Ajax heeft. Het team speelt het best met Viergever in het centrum en Sinkgraven op links

28 april 2017 om 22:38

Ik ben helemaal niet zo blij met deze backs. Misschien dat Tete verdedigend wat sterker is, maar bij Riedewald heb ik daar echt mijn twijfels over. Bovendien zullen we thuis echt een goede uitslag neer moeten zetten. Met deze backs verwacht ik niet veel aanvallende impulsen. Hopelijk bewijzen ze me ongelijk. Daarnaast hoop ik dat viergever er in de uitwedstrijd weer bij kan zijn, daar zullen we ervaring goed kunnen gebruiken.

Dat moet opgevangen kunnen worden. Viergever is het grootste gemis. Ik denk dat Ajax zeker in staat is om te winnen woensdag, als ze spelen zoals tegen Schalke. Uit wordt het enorm lastig, maar als je met een 2-0 overwinning daarheen gaat ligt de finale binnen handbereik. Ookal mocht het tegen Lyon over zijn voor Ajax, mogen we als Ajacieden terugkijken op een uitstekend europees seizoen. Maar zover is het nog niet! Ik schat de kansen voor het tweeluik Ajax-Lyon: 40-60.

Ik hoop dat Ajax het thuis wederom relatief makkelijk gaat hebben, maar nu wel de kansen afmaakt. Kansen krijgen wij altijd in ieder geval.. 2-0 a 3-0 thuis zou schitterend zijn.

28 april 2017 om 17:31

Acht de kans klein. Lyon is een stuk beter dan Schalke.

28 april 2017 om 20:24

Ander speltype. Je kunt die ploegen moeilijk vergelijken. Schalke won dit seizoen simpel van Nice, dat heel goed draait in de Franse competitie.

Ik neem aan dat De Ligt, Riedewald, Tete en Kluivert zullen spelen ter vervanging van de genoemde spelers. Maar meer tegenvallers achterin kunnen we niet gebruiken, want met Zeefuik en Westerman als invallers is de spoeling wel erg dun.

Dat wordt dus Tete, Sanchez, De Ligt en Riedewald. Jonge verdediging, maar wel met enige kwaliteit. Alleen als er nog iemand weg valt is er een echt probleem. Traore is ook op te vangen door Dolberg, al vind ik hem in de spits sterk spelen.

Dan wordt de verdediging dus van links naar rechts Riedewald - De Ligt - Sanchez - Tete? En Kluivert op rechts met Younes op links en Dolberg in de spits. Dat gaat knap lastig worden, ook al heb ik best vertrouwen in de jongens die er dan in komen. Zeker Tete vind ik geweldig. Echter zijn wisselingen, zeker twee, in de verdediging vaak niet zo fijn.

28 april 2017 om 17:32

Het is dat deze backs vrij verdedigend zijn ingesteld dus vraag me af of het wel echt een aderlating zou zijn tegen de sterke aanvallers van Lyon.

28 april 2017 om 17:35

Het had inderdaad evengoed een tactische keuze kunnen zijn om deze twee op te stellen.

Gelukkig heeft Ajax een erg brede en supersterke selectie, mag dus geen enkel probleem opleveren. Ook niet alvast een manier zoeken om je in te dekken tegen de 0-1 nederlaag die je mag verwachten gezien de veel sterkere selectie die Lyon heeft

28 april 2017 om 17:13

Klopt. De geluiden van "we misten een x aantal basisspelers" zullen bij ons niet snel klinken. Waarschijnlijker is dat Lyon gewoon beter is.

28 april 2017 om 17:15

Je zou toch ook maar eens een reactie schrijven zonder te provoceren ... Er is niemand die zich indekt, hoewel al die absenties het niet makkelijker maken. Maar goed, daar heeft Lyon ook last van.

8 mei 2017 om 17:23

Hehe heb je het toch gruwelijk mis maat

8 mei 2017 om 21:28

Pakte inderdaad anders uit dan ik verwachte. Hoewel het er in de eerste 25 minuten wel op ging lijken en de 0-1 in de lucht hing. Maar, ajax herstelde zich erg knap en maakt donderdag een goede kans. Succes gewenst!

Ik wil niet negatief zijn, maar zonder Viergever wordt het voor Ajax lastig om de gevaarlijke aanvallers af te stoppen. Mocht Ajax winnen dan zal dat in ieder geval niet zonder tegendoelpunten zijn. Daar komt bij dat Traore juist tegen Lyon beter van pas zou komen dan Dolberg vanwege de verdediging die met veel ruimte in de rug speelt zoals tegen Roma. Desalniettemin verwacht ik een mooie wedstrijd met kansen voor beide partijen.

Alleen Viergever zal echt gemist worden. Tete en Zeefuik op de backposities en De Ligt en Sanchez centraal. Al denk ik dat Bosz Westermann misschien wel laat spelen..

28 april 2017 om 16:55

Oja even niet aan Riedewald gedacht, die zal logischerwijs spelen.

28 april 2017 om 16:57

Ja we zullen Viergever missen maar gelukkig mist Lyon Lacazette. Dat zie ik als een groter gemis voor hun dan dat wij Viergever moeten missen.

28 april 2017 om 16:57

Wat denk je van Riedewald als linksback

Hopelijk speelt Riedewald de wedstrijd van zijn leven op de linksbackpositie. Dan kan Viergever weer naar het centrum zodat de Ligt rustig gebracht kan worden. Toch ben ik niet gerust. Hopelijk hebbend e aanvallers van Lyon een slechte dag of keept Onana de wedstrijd van zijn leven. Wat we gewoon nogig hebben nu om door te gaan is geluk.

28 april 2017 om 17:03

Het is nu nog te vroeg om dat te zeggen. Ik vond Lyon ook de slechtst mogelijke optie maar ben me er wat meer in gaan verdiepen en ik denk dat ze te pakken zijn. Ze zijn natuurlijk wel favoriet, maar ze staan ook op een vierde plaats in frankrijk op een straatlengte van de koploper. Ajax zal een goede dag moeten hebben, maar die anderhalve week rust kan de ploeg wel eens goed hebben gedaan. We zullen zien

28 april 2017 om 19:28

Ik zie niet in waarom Lyon favoriet is. Dit seizoen 13 wedstrijden verloren, waarvan de laatste 5 wedstrijden 3 verliespartijen.. Met anderhalve week rust die Lyon niet heeft zie ik Ajax ze wel pakken thuis

Met Tete en Riedewald zijn de problemen in de verdediging zo opgelost. Je gaat er nog op vooruit ook.

Enkel het gemis van Traorã© zou wel een flinke aderlating zijn. Juist in grote wedstrijden als nu tegen Lyon is hij van veel waarde.

De bookies geven Ajax meer kans om te winnen... verbaast me eigenlijk wel! Ga maar wat geld inzetten op Lyon, dan verzacht dat de wonden die avond misschien een beetje...

28 april 2017 om 17:16

Dan ben je waarschijnlijk je geld kwijt want ik zie Ajax wel de finale halen. Van Lyon ben ik niet zo kapot, zeker niet als die sterke spits niet meedoet.
En na het misgelopen kampioenschap zal Ajax volledig uitgerust en met de volle focus de wedstrijd ingaan.

28 april 2017 om 19:23

Mja, Lyon heeft wel al Roma en Besiktas uitgeschakeld. Stuk voor stuk tegenstanders waar Ajax ook niet zomaar mee af zou rekenen.

28 april 2017 om 19:49

AZ kreeg genoeg kansen tegen Lyon dus moet je maar is nagaan wat Ajax wel niet kan doen.

28 april 2017 om 19:32

Wat je vergeet is dat lyon bij een 1-1 in minuut 60 niet per se de winnende hoeft te maken, omdat ze die uitgoal hebben. Ajax moet sowieso winnen of 0-0 gelijkspelen.

Op zich, zoals hierboven al veelvuldig aangegeven, kun je nog best een leuk elftal op stellen. Tete zie ik niet als een achteruitgang, hoewel Viergever wel echt gemist gaat worden. Gelukkig heb je Klaassen, Younes en Ziyech en Dolberg is mits in vorm geen straf in de spits. Hopen dat je niet teveel met blessures te maken krijgt of domme schorsingen oploopt voor de uitwedstrijd. Count your blessings - dan heb je Viergever er in ieder geval weer bij. Ik zie Ajax, mits ze goed spelen, thuis wel winnen, maar zie Lyon ook zo een 4-0 pakken thuis. Met een 2 of zelfs 3-0 ben je er gewoon niet, dat weten ze nu hopelijk ook.

Het is jammer dat er sowieso 2 en misschien 3 verdedigers niet kunnen spelen tegen Lyon. Alhoewel, dat Veltman niet zal spelen, vind ik niet erg, want ik vind Tete gewoon beter. Maar het meest logische lijkt me, als Sinkgraven inderdaad ook niet mee kan spelen, dat Bosz dan met Tete als rechtsback, Sanchez en de Ligt centraal en Riedewald als linksback begint en dat hij in de aanval met Kluivert (of Neres) op rechts, Dolberg als diepe spits en Younes als linksbuiten begint.

Wel fijn dat Ajax toch een vrij brede selectie heeft. Het kost wel wat moeite om spelers tevreden te houden (zoals Tete, Riedewald en de inmiddels vertrokken el Ghazi en Bazoer) en van mij mag Bosz sommige wisselspelers ook wel wat meer minuten geven en dus wat meer rouleren, maar in mijn ogen horen Tete (op de plek van Veltman) en Riedewald (op de plek van Sinkgraven) sowieso thuis in de basis en ja, Sinkgraven doet het beetje bij beetje steeds beter als back, maar toch heb ik liever iemand als Riedewald op die positie.

Indien Sinkgraven en Traore (en Viergever en Veltman die er sowieso niet bij zullen zijn ) niet fit genoeg zullen blijken voor de wedstrijd tegen Lyon, dan verwacht ik deze 11 spelers (zie opstelling).

Onana
Tete
Sanchez
de Ligt
Riedewald
Klaassen
Schone
Ziyech
Kluivert
Dolberg
Younes

Tsja, toch denk ik dat het avontuur hier eindigt. 0-1 verlies thuis, 3-1 verlies uit. Nog steeds een prima seizoen gehad Europees, alleen jammer van de titel.

Dan komt Riedewald als linksback is helaas alleen geen opkomende back dus zal Younes zelf veel moeten variëren. Ik hoop wel dat Bosz start met van de Beek, Ziyech en Klaassen dat heeft wat meer power dan met Schone erbij.
Traore in de spits is wel jammer deed het tegen Schalke toch goed.

Ik ben echt heel benieuwd hoe Ajax het gaat doen in het tweeluik met Lyon. Een paar maanden geleden zou ik ze kansloos geacht hebben (toegegeven: dat komt mede door die afslachting van AZ door Lyon), maar ik heb er nu wel vertrouwen in. Tegen PSV speelde de vermoeidheid duidelijk parten, daarvan kan nu geen sprake zijn. Met het team dat er staat, ondanks de vier afwezigen, geef ik Ajax nu best een kans. Ik vraag me vooral af of het hoge druk zetten tegen deze tegenstander ook werkt en hoe Lyon hier mee omgaat.

Ik maak me hier niet zo druk over dit lost Bosz wel weer op.

Veltman mag van mij nog wel even geschorst blijven eerlijk gezegd. Tete lekker laten spelen in het vervolg. Sinkgraven een opluchting als die niet speelt als linksback. Elk nadeel heeft zijn voordeel zei een filosoof ooit.
Hoop dat Traorã© het wel haalt

Ajax is dus zijn beste spits voor grote wedstrijden en het wapen van de goed voetballende backs kwijt. Zeker Sinkgraven is eigenlijk onmisbaar. Ik zag het al somber in, maar nu wordt het wel heel moeilijk...

Dit is waarom je ook spelers zoals Tete en Riedewald ook nodig hebt en niet moet laten weggaan. Als je ooit bij de top wilt horen dan moet je bank ook genoeg spelers hebben die kwaliteit hebben en Ajax heeft dat nu.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik tot voor kort nog een van Viergevers critici was, vooral omdat ik erg veel vertrouwen heb in Tete en Riedewald, maar zijn inzet tegen Schalke 04 was tomeloos, en dat gaat absoluut gemist worden de komende wedstrijd tegen OL. Ben nog steeds van mening dat er meer gerouleerd had kunnen worden, maar Viergever is in vorm absoluut ook een betere back dan Sinkgraven naar mijn mening. Vind ook dat hij aanvallend best sterk is, heeft veel lef en pit in zijn spel, en brengt verdedigend natuurlijk een hele hoop meer als Daley. Zie dan ook het liefst De ligt in het centrum met Viergever op links, maar nu is het hopen dat daley op tijd fit is, maar dan mist hij hoe dan ook wel wat wedstrijdritme.

Het gaat loodzwaar worden. Ik schat Lyon het hoogst in van alle vier halve finalisten. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat Ajax kansloos is. Als iedereen zijn taken uitvoert kan Ajax de finale halen.

Grote onzin om Schalke veel lager in te schatten dan Lyon. Spelen een ander soort voetbal. Die ploegen kun je moeilijk met elkaar vergelijken. Schalke won in de EL dit seizoen uit en thuis van Nice, dat in de competitie 20 punten voor Lyon staat. Daarnaast heeft Lyon in Europa nog nooit een halve finale of finale kunnen halen en hebben ze een negatieve balans tegen Ajax. Slechts 1 goal in 4 wedstrijden, 2 nederlagen en 2 gelijke spelen.

Als ik het goed begrijp heeft niet alleen Ajax een probleem;

Het is nog maar de vraag of Alexandre Lacezette volgende week woensdag in actie kan komen in het Europa League-duel met Ajax. De Franse spits ondervindt nog altijd hinder van een spierblessure en zal komend weekend in de competitie in ieder geval niet spelen.

?dat kondigt trainer Bruno Genesio aan op de website van de Franse club. "we weten nog niet wanneer hij weer hersteld is", vertelt de coach. Komende vrijdag zal Lacazette in ieder geval niet spelen, in de wedstrijd tegen Angers FC. "dat is zeker. Het duel in Amsterdam zal voor hem een race tegen de klok worden."

Je maakt gewoon een goede kans.
Lyon verloor dit jaar ook uit van Guingamp, St Etienne en Caen,dus het moet mogelijk zijn.
Vooral de 0 zien te houden en uit scoren.

Onana
Riedewald-de ligt-sanchez-tete
Van den beek-Ziyech-Klaassen
Younes-dolberg-kluivert

Lijkt mij op dit moment ook de sterkste opstelling...

Hij wordt, zeker in deze wedstrijd waar je al voor staat, niet gemist. Ik neem aan dat een fitte Sinkgraven ook niet gespeeld had. Het staat nu verdedigend toch wat stabieler.

Een Riedewald of Viergever is verdedigend en fysiek toch wat stabieler dan een Sinkgraven. In wedstrijden dat je echt moet en je bijvoorbeeld achter staat, kan je sinkgraven goed gebruiken onder andere door zijn techniek.

Lekker richten op volgend seizoen. Deed t prima maar is op te vangen met riedewald en viergever voor die twee potjes (eventueel zelfs tete nog lb).

Sinkgraven is geen gemis voor Ajax. Leuke linksback in wedstrijden dat je veel beter bent maar zo'n wedstrijd is het niet donderdag. Het is een wedstrijd waar degelijkheid wordt gevraagd. Geen domme fouten maken, je niet laten overrompelen. Dan zou ik eerder Viergever linksachter zetten en de Ligt in het centrum.

Lijkt me geen probleem. Sinkgraven is prima vervangen afgelopen weken

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren