Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

NEC twijfelt aan ontslag Hyballa: ‘Weet niet of het de juiste beslissing is'

Laatste update:

NEC nam maandag afscheid van trainer Peter Hyballa. De Nijmeegse club verloor twaalf van zijn laatste dertien competitiewedstrijden, waardoor de positie van de Duitser niet langer houdbaar was. Directeur Bart van Ingen ging uiteindelijk over het ontslag van Hyballa, maar erkent evenwel zijn twijfels te hebben over de genomen beslissing.

"Uiteindelijk moet je als bestuurder ook je verantwoordelijkheid nemen. Ik weet ook niet of het honderd procent de juiste beslissing is", vertelt de beleidsmaker tegenover FOX Sports. NEC is door de magere resultaten van de laatste maanden afgezakt naar een zeventiende plaats in de Eredivisie. "Het makkelijkste is om achteraf te oordelen, maar in die luxepositie begeef ik mezelf niet."

"Hij reageerde gelaten en professioneel, maar misschien was er ook wel sprake van opluchting", zegt Van Ingen over Hyballa. "De spelers spreek ik morgen. Dan krijg ik een beter beeld van hun reactie. We hebben met spelers gesproken over de situatie, maar zij gaan natuurlijk nooit zeggen dat het aan de trainer ligt. Dat begrijp ik ook wel."

NEC handhaaft zich in de Eredivisie

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Deze beslissing is puur en alleen genomen om supporters rustig te houden. Zwak vind ik dat. Anders had hij Hyballa eerder al ontslagen. Twee wedstrijden voor het einde doe je dat niet meer. Deze man laat zich leiden door de boosheid van 'supporters', omdat hij bang is dat het anders echt misgaat straks en hij zijn spullen kan pakken. Kansloos.

24 april 2017 om 20:16

Of om Hyballa uit zijn lijden te verlossen. Dat was mijn 1e gedachte iig.
Hij heeft veel moeten doorstaan, en nu zal toch vooral het bestuur de zondebok zijn, niet Hyballa. Dus het is maar wat de uiteindelijke redenering zal zijn geweest.

Afijn, tenzij je 100 procent zeker weet dat je gaat degraderen, is het heel onverstandig om je trainer te ontslaan 2 wedstrijden voor het einde. Dan nog eens gelijk erna in de media aankondigen dat je twijfels hebt over het besluit, is wel heel erg.

24 april 2017 om 20:57

Precies, maar dan laat hij zich dus ook leiden door die menigte. Terwijl het volgens mij belangrijker is om niet te degraderen dan om Hyballa uit zijn lijden te verlossen. Hij had ook kunnen zeggen dat die protesten niet helpen en dat Hyballa niet meer met de fans zal spreken.

24 april 2017 om 20:18

Maar hij laat eerst Hyballa nog naar buiten gaan om de supporters tot kalmte te manen. Die man vertelde net dat het onveilig zou zijn als hij naar buiten zou gaan ipv Hyballa omdat het bestuur altijd de gebeten hond is. De omgekeerde wereld daar in Nijmegen. Laf bestuur.

24 april 2017 om 20:18

Nu kan de beste man de supporters zelf gaan sussen als het uit de hand loopt want dan is er geen Hyballa meer die dat doet. Net alsof de spelers beter gaan spelen onder een ander iemand de laatste 2 wedstrijden. Ik denk dat hij de volgende is die inderdaad zijn spullen kan pakken. Als die slimmer was geweest had hij het Hyballa af laten maken en daarna ontslaan.

24 april 2017 om 20:21

Dat zou kunnen, maar als je 12 van de 13 laatste wedstrijden verliest. Dan mag je wel je vraagtekens bij zijn functioneren zetten. Ongeacht of het smerig is of niet.

24 april 2017 om 20:59

Tuurlijk, maar denk je werkelijk dat ze nu van az en Heerenveen (die clubs volgens mij) gaan winnen, of dat ze het ineens gigantisch veel beter gaan doen in de nacompetitie? Als ze iets hadden willen veranderen, had je dat vier wedstrijden geleden moeten doen. Toen was er ook al reden genoeg en kon je nog echt iets bereiken met een ontslag.

27 april 2017 om 19:24

Nee, dat sowieso niet. Alleen men roept nogal snel dat het ontslag onterecht is. Maar als je puur kijkt naar de prestaties is het eerder raar waarom hij er zo lang zit.

24 april 2017 om 20:56

De supporters waren blij met Hyballa, dus snap niet bepaald wat je bedoeld. Hij was populair onder het publiek en zijn passie zorgde ervoor dat wij ook het geloof in Hyballa behielden. Hyballa is absoluut geen slechte coach, daar is het zo'n 80% denk ik mee eens. Misschien iets meer research doen voordat je weer zoiets zegt.

24 april 2017 om 21:03

Volgens mij snap je niet helemaal wat ik bedoel. De meeste supporters waren inderdaad blij met Hyballa. Maar dat kleine groepje debielen wilde graag verandering. En die waren ook niet heel positief richting Hyballa daarin. Dat Hyballa nu ontslagen is, komt wat mij betreft voort uit het feit dat het bestuur de supporters rustig wil houden met deze verandering. Want als het nu misgaat ligt het niet aan de andere coach. En heeft het bestuur er 'alles' aan gedaan. Gaat het goed dan is die bestuurder een held. Ik snap dan ook niet waar je laatste zin op slaat? Ik zeg toch nergens dat alle supporters van nec hyballa weg willen hebben?

24 april 2017 om 21:17

Dat groepje wil Hyballa ook helemaal niet weg hebben, maar Bart van Ingen. Hyballa wordt slechts naar buiten gestuurd om de boel te sussen, Van Ingen zou waarschijnlijk een kopje kleiner gemaakt zijn. Het bestuur moet weg, al jaren, dat is wat wij supporters willen. Van Ingen heeft alleen maar meer kritiek gekregen vanuit de supporters en de media... de beste man is ook emotioneel te veel verbonden met de club.

24 april 2017 om 21:25

Klopt, ik hoor vaak kritiek op het bestuur van fans om me heen. Sowieso lijkt mij de beste man niet houdbaar als je als club in zo een bruisende stad zo gigantisch afglijdt. Nec moet in staat zijn om een selectie samen te stellen waarmee je structureel richting de top 12 of 13 mag gaan. Met uitschieters naar boven. Maar dit materiaal is gewoon echt niet goed genoeg daarvoor. Heeft nec een rvc met kundige mensen die de bestuurders kunnen lozen? Of zijn dat allemaal baantjesgeile mensen die bang zijn zelf te moeten gaan?

24 april 2017 om 21:31

Vooral dat laatste. Het probleem is dat deze mensen een hart voor de club hebben en dus koste wat koste NEC en hun eigen hachje willen redden. Van Ingen is met name verantwoordelijk voor alles. NEC is al vanaf begin dit seizoen een soap wat nog steeds niet ten einde is... Wie gaat NEC in godsnaam aanstellen als nieuwe trainer, of maakt Ron de Groot het af. Lijkt mij de logische keuze. Dit materiaal stond rond de winterstop nog in het linkerrijtje. Is het echt dan kwaliteit of mentaal? Ik denk beiden.

24 april 2017 om 21:44

Volgens mij las ik dat de tweede man het af ging maken, want die lag ook goed in de groep o.i.d. Dat ze in het linkerrijtje stonden, komt denk ik doordat de nummer 8 tot en met 14 redelijk gelijkwaardige ploegen zijn. Dus als je dan even daarbij hoort kan je heel makkelijk schommelen tussen het linkerrijtje en het rechterrijtje. Maar als je reeel naar die selectie kijkt, is die denk ik niet genoeg voor die top 14 (ongeveer top 14, pin de niet vast op de punt nauwkeurig). Dat je dan in een negatieve spiraal belandt en zoveel verliest werkt mentaal natuurlijk. In dat geval was het logischer als ze Hyballa vier wedstrijden geleden hadden ontslagen, toen hij weigerde om die extra assistent te nemen. Of in ieder geval om die ervaren man naast hem te nemen. Maar dat durfde Van Ingen niet omdat hyballa populair is. Dat hij hem nu dus ontslaat kan wat mij betreft alleen zijn in de hoop de supporters wat rustiger te houden. Zo van: jullie willen verandering; de enige mogelijke verandering is een andere trainer dus dan zijn jullie blij. Terwijl wat je zegt het merendeel boos is op het bestuur. Off: een vriend van mij liet laatst een foto zien van Hyballa die straalbezopen aan het feesten was in Van Rijn haha. Mooie vent is het.

Ik ben blij voor Hyballa dat hij niet meer voor dit clubje hoeft te staan. De spelers hebben hem gewoon in de steek gelaten; Om nog maar te spreken over het bestuur dat zich blijkbaar elke fout kunnen permitteren. Elke keer komt er negatief geluid over wat het bestuur heeft geflikt. Elke keer ook al die buitenlandse spelers en/of spelers zonder enige toevoeging aan het elftal; Zelfs Roda, wat geen topclub is voegt op dit moment nog meer toe dan Nec. Sterkte aan mensen die Nec een warm hart toedragen, want het zijn moeilijke tijden voor de echte supporters van Nec.

Wat een sneu clubje is Nec(lees: bestuur van Nec) zo, gewoon puur wanbeleid dit.... Als je het toch niet zeker weet doe je het toch niet? Je hebt vooral te doen met de supporters daar nu en dan niet de stadionbestormers want die brengen de club eveneens in diskrediet.

En wie ontslaat het bestuur van Nec? Als er 1 orgaan binnen die organisatie een brevet van onvermogen heeft afgegeven is het de bestuurslaag wel.
'nooit meer een vreemdelingenlegioen' was het devies na de degradatie. Nu maken ze weer precies dezelfde fout.
Mijn hart gaat uit naar de NEC supporter (en dan niet de idioten die ertussen zitten). Die moeten dit met lede ogen aanzien. Vanuit Rotterdam hoop ik van harte dat jullie bestuur degradeert, maar NEC er zelf in blijft. Onmisbare club voor deze competitie, maar een bestuur dat heel snel moet oprotten.

Ik hoopte niet op degradatie voor NEC. Ik vind het een club die in de Eredivisie thuis hoort. Ik vind dit echter zo een zwak besluit, dat ik geen medelijden heb als zij nu degraderen.

De prestaties waren natuurlijk enorm enorm zwak, maar dit heeft ook totaal geen zin. 2 wedstrijden voor het einde een man, die wel vol passie voor de groep staat, ontslaan. Klote bestuur toch altijd..

Zelfden een trainer met zoveel pure passie gezien en iemand die weigert om zijn elftal af te vallen. De laatste 12 wedstrijden heeft hij minimaal 8x de mogelijkheid gehad om NEC compleet af te zagen, aangezien het aan passie, bezieling en doorzettingsvermogen ontbrak, maar telkens voor de camera bleef hij met dezelfde passie en vastberadenheid spreken. Ik heb veel bewondering voor Hyballa en vind het zeer spijtig dat hij is ontslagen. Mijns inziens is het gewoon puur gebrek aan kwaliteit en de juiste mentaliteit in de selectie, waardoor de zo laag staan. Geen elftal wat gewend is in dit soort situaties de juiste intensiteit en oplossingen te vinden. Natuurlijk is Hyballa eindverantwoordelijk, maar als de sinaasappel al volledig is uitgeperst heeft het geen zin er nog eens in te knijpen. Hopelijk vind hij een mooie nieuwe uitdaging in de toekomst, wellicht nog eens in de Eredivisie, want dit is een trainer die zeker tot prestaties instaat is.

Erg jammer dat men in Nijmegen niet verstandiger beleid is gaan voeren na de laatste degradatie. Men blijft keer op keer de zelfde fouten maken. Zonde, want mijn inziens hoort NEC gewoon in de Eredivisie.
Betreft Hybala snap ik echt niet dat ze de laatste 2 (en evt nacompetitie) wedstrijden hem laten afmaken. Een gemis voor de Eredivisie dit.

24 april 2017 om 22:25

Ze zijn wel degelijk ander beleid gaan voeren. Voor de vorige degradatie werden allemaal dire buitenlanders aangetrokken in de hoop ze voor meer geld te verkopen, waardoor de schulden maar opliepen. Nu is er voor gekozen om niet meer geld uit te geven dan binnenkomt, waardoor NEC qua spelersbudget bij de onderste 3 staat. En dat is op het veld duidelijk terug te zien, er is gewoon totaal niet geinvesteerd in een fatsoenlijke selectie.

ja waar gaat Futuralis nu mee komen? Gezien zij verantwoordelijk zijn voor de selectie die nu beschikbaar is zullen zij ook wel een trainer kunnen vinden die bij dit materiaal past.

Belachelijk. Hier kon Hyballa niks aan doen. Je hebt iemand met zo'n voetbalhart juist nodig. Zelfs in de Jupiler League. Hadden ze hem maar de kans gegeven. Hier zullen ze zichzelf mee hebben, niet Hyballa.

Het bestuur moet weg, en met name Bart van Ingen. Laf is de trainer eerst na buiten sturen, en dan weg sturen aan het eind van het seizoen. STOP eens met die duiventeelt van buitenlandse spelers en denk eens met een lange visie!!

Als club toon je pas ruggengraat als je die man met twee seizoenen had verlengd. Je ziet hem werken, iedereen inclusief alle spelers schijnen met hem weg te lopen en hij neemt telkens zijn verantwoordelijkheid, die niet hij maar het bestuur had moeten nemen wat mij betreft, naar de supporters toe.

Voor de winterstop ging het prima met dit matige materiaal en nu loopt het ineens niet. Dat is heel normaal want NEC heeft gewoon een bij elkaar geraapt zooitje waarmee het ontzettend lastig trainen en communiceren is in het veld. Ik zie ze niet degraderen, aangezien de JL ploegen gewoon te weinig kwaliteit hebben, maar het zal je net twee wedstrijden tegen zitten in de nacompetitie.

25 april 2017 om 13:56

Nou, ik ben blij dat ze hem geen verlenging hebben aangeboden. Dat hij vol passie zit, zijn verantwoording neemt en hard werkt wil nog niet zeggen het een goede trainer is.

Hij heeft gewoon gefaald en niet het beste uit de selectie gehaald, dus dan ga je eruit. Zo simpel is topsport.

25 april 2017 om 15:42

Je gaat me toch niet vertellen dat er meer uit deze matige selectie te halen valt? NEC heeft gewoon een elftal waarmee je meespeelt om degradatie. Geen snars beter dan Roda, Sparta of Excelsior hoor.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren