Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Spelers van Ajax laten zich uit over halve finale: ‘Het is een wereldteam’

Laatste update:

Ajax hoort vrijdagmiddag om 13.00 uur bij de loting in het Zwitserse Nyon wie de tegenstander in het tweeluik voor een plek in de finale is. Manchester United, Olympique Lyon en Celta de Vigo zijn de mogelijke tegenstanders op 4 en 11 mei. De eindstrijd van het toernooi is op 24 mei in Stockholm.

"Olympique Lyon is een lastige ploeg en Manchester United heeft een wereldteam. Als ik moet kiezen dan ga ik voor Celta, die hebben we in de groepsfase ook al twee keer gehad", zo vertelt Joël Veltman in gesprek met NUsport. "Nu moet het in de halve finale gebeuren." Door zijn rode kaart in Gelsenkirchen moet Veltman de eerste wedstrijd in de halve finale missen. Peter Bosz zelf gaf aan dat hij liever niet tegen Celta speelt, omdat de Spaanse club in de groepsfase al tweemaal de tegenstander was.

"Of ik een voorkeur voor een tegenstander heb? Dat komt morgen (vrijdag, red.) wel, ik ga eerst een feestje vieren", jubelde Davy Klaassen. Matthijs de Ligt liet weten dat Celta de Vigo op papier de beste loting zou zijn, maar dat hij Manchester United een mooie club vindt om tegen te spelen. Amin Younes heeft geen voorkeur voor de loting van de halve finales. "De tegenstander maakt mij niet uit. Nu we de halve finales hebben gehaald, willen we het toernooi ook winnen."

Wat is de beste loting voor Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ja celta loten is wel een must, daar valt van te winnen en in 1 knotsgekke finale kan je nog wel eens stunten tegen ploegen als United en Lyon.

21 april 2017 om 07:58

Dit is precies wat ik ook zeg. Over 2 wedstrijden is het veel moeilijker om te winnen van United dan Celta. Sanchez is een talent, die heeft nu zijn mindere periode dat kan ook gebeuren

21 april 2017 om 08:00

Celta zou ideaal zijn... Lyon wordt een krachtmeting, maar die geven ook zat goals weg.
Man United zou leuk zijn voor de ambiance, maar maatje te groot over 2 wedstrijden.
Of Ajax mag als laatste thuis dan zie ik wel kansen.

Loting uit of thuis beginnen wordt ook heel belangrijk.

21 april 2017 om 08:03

Ja, dat zei iedereen hier ook over Schalke. Ik zie OL als beste team van de vier maar denk dat Ajax tegen iedereen een kans heeft. Mijn voorkeur ligt bij United. Ajax speelt altijd sterk tegen Engelse ploegen.

21 april 2017 om 08:08

Dat het elftal van 6 jaar geleden leuk speelde tegen city zegt helemaal niks meer over dit seizoen hè. Het is gewoon veel gunstiger om celta te loten, mindere spelers, mindere coach en bovenal heb je er al eens tegen gespeeld dit seizoen dus dat is een voordeel.

21 april 2017 om 08:13

Schalke liet thuis ook zien dat ze iets beter waren. Ajax had het voordeel dat ze thuis erg boven zichzelf uitsteeg, maar eerlijk is eerlijk, OL en United zijn toch echt een stap verder dan Schalke. Ik zie Ajax thuis niet z'n gala voorstelling geven. Hopen op Celta in de volgende rond en je kunt stunten in de finale

21 april 2017 om 08:30

@Leopart dus als Schalke beter speelt thuis zijn ze beter. Maar als Ajax veel beter speelt thuis stijgen ze boven zichzelf uit? Dan stijgt Ajax wel regelmatig boven zichzelf uit want tegen Feyenoord en Kopenhagen speelden ze thuis ook zo absurd sterk. Het is te hopen voor Ajax dat ze eerst uit loten. Dan kan je een eventuele nederlaag makkelijker wegpoetsen dan wat je nu zag tegen Schalke. En dan geef ik ze eerlijk gezegd tegen elke ploeg wel een kans.

21 april 2017 om 09:17

@martijnr12, Ajax heeft dit seizoen drie keer een mooie voorstelling kunnen geven, maar liet zien tegen dezelfde tegenstanders de onderliggende partij te zijn. Als je tegen dezelfde tegenstander twee keer speelt en het maar een keer kan laten zien dan is het duidelijk dat het niet iets structureel is. Ik zie ze tegen een tegenstander van formaat niet zo goed voetbal op de mat brengen en uit is Ajax sowieso nooit dominant geweest dit seizoen.

21 april 2017 om 09:17

Ja en als Ajax net zo speelt als in het thuisduel dan win je van elk team in de El. Met als kom je niet ver.
Ajax moet Lyon ontlopen die kunnen ze in mijn ogen zeker niet aan, United kan te doen zijn omdat ze niet geweldig spelen en Celta zou de ideale loting zijn daartegen heb je de meeste kansen 50/50 schat ik in.

21 april 2017 om 09:58

Ik denk dat je tenzij ipv mits bedoelt, nu zeg je dat Ajax er alleen uit vliegt als ze Celta loten.

En verder weet je nooit hoe het loopt, normaal is Manchester United inderdaad een maat te groot, maar Ajax was de laatste jaren erg goed tegen Engelse teams en Manchester United is ook niet goed dit seizoen. Ik denk dat alleen Lyon een onmogelijke opgave is.

21 april 2017 om 09:59

Sebas, ook dan win je niet van united.. die hebben sinds 10 oktober niet meer verloren.. en daarnaast gewoon een veel beter team..

21 april 2017 om 10:10

@leopart, Zit het zo diep jonge dat je het niet kan verkroppen Ajax na gisteren toch nog in een soort van slecht daglicht te zetten, te triest. Wat Martijn ook al aangeeft, je zegt dat Ajax thuis boven zichzelf uit steeg en Schalke thuis gewoon weg beter waren dan Ajax? Lachwekkend die reacties van jou altijd als het woordje Ajax vernoemt wordt

21 april 2017 om 10:12

..ManU en Besiktas hadden anders ook moeite door te komen.

21 april 2017 om 10:33

@ leopart, heb jij ooit in je leven weleens iets positiefs over Ajax gezegd?

Ajax was tot nu toe over 2 wedstrijden altijd beter dan de andere ''topploegen''.

Celta 2-2 en 3-2
Feyenoord -1-1 en 2-1
Kopenhagen 1-2 en 2-0
Schalke 2-0 en 2-3
Legia Warschau - 0-0 en 1-0

Overigens is dat met veel topploegen zo dat ze niet 2x shinen in een tweeluik.
Manu speelt uit gelijk, OL verloor uit van Besiktas en Celta wist uit ook niet te winnen.

21 april 2017 om 10:45

@grasveld7 ik ben geen Ajax supporter dus ik hoef Ajax niet door een roze bril te bekijken als jij. Ik geef zelfs aan dat Ajax een gala voorstelling gaf dus waarom zou het diep zitten bij mij? Of heb ik ongelijk dat Ajax die gala voorstelling uit nog niet heeft gegeven? Jullie reacties is juist lachwekkend en vooral als mensen Ajax niet door een roze bril bekijken. Volgens mij ben ik miet eens zo heel kritisch richting Ajax... maar blijf je maar aangevallen voelen als iemand Ajax niet door een roze bril bekijkt. Daar kom je ver mee...

21 april 2017 om 10:46

@Leopart maar dat doen die ploegen dan toch net zo goed? Die spelen thuis goed tegen Ajax maar laten uit bij Ajax zijn de onderliggende partij te zijn. Sorry, maar uit is Ajax dit seizoen geen enkele keer zo de wil opgelegd tegen die ploegen als dat Ajax dat deed in de thuiswedstrijden. Wat hierboven ook al aangegeven wordt zijn de onderlinge resultaten ook allemaal in het voordeel van Ajax. Tegen een nog betere ploeg zal het natuurlijk nog lastiger worden. Maar feyenoord en Anderlecht lieten bijvoorbeeld al zien dat je prima een resultaat kan behalen tegen United. Wees toch blij dat een Nederlandse club het weer zo goed doet en naam maakt in Europa, in plaats van het een incident te noemen. Ajax structureel minder in uitwedstrijden ja. Maar ze zijn ook structureel oersterk in thuiswedstrijden met topprestaties als het er echt om ging.

21 april 2017 om 10:48

@finalvoetbal, volgens mij geef ik aan dat Ajax thuis drie keer een gala voorstelling gaf. Sorry dat ik dat niet positiever kan maken....

Verder geef ik aan dat Ajax die gala voorstelling uit niet heeft kunnen brengen en dat ze nu een tegenstander kunnen loten waarbij ze thuis het voetbal niet op de mat kunnen brengen. Of verwacht jij van wel? Uit gaan ze het sowieso niet brengen dus ze moeten thuis dominant xijn tegen een team van formaat.

21 april 2017 om 10:48

Wacht ff ze geven drie keer een voorstelling, maar lieten het over twee wedstrijden tegen dezelfde tegenstanders maar een keer zien. Dan is het duidelijk iets dat niet structureel is???? Misschien moet je toch nog een keer nadenken. In welke wedstrijden lieten ze het zien???? Thuis wedstrijden. Is het dan niet zo dat er gewoon een verschil is tussen Ajax thuis en Ajax uit. En is dat dan niet een verschil dat haast voor elk team geldt???

21 april 2017 om 10:54

@martijn12 jullie Ajax supporters zijn vaak jankerds! Ik ben geen Ajax supporter dus ik maak Ajax niet veel groter dan ze zijn. In jullie ogen zijn ze van het niveau Barcelona.... ik geef alleen aan dat Ajax thuis heel dominant heeft gespeeld en dat ze heel goed waren, maar dat ze uit toch minder waren en zelfs verliezen. Dat laat in mijn ogen zien dat Ajax het thuis moet beslissen, maar ik zie ze niet xo dominant tegen united en Lyon. Ik zie niet in wat daar zo negatief aan is. Volgens mij is het realistisch gedacht dat Ajax thuis niet dr bovenliggende partij zal zijn tegen United en Lyon. Ik geef in een eerdere bericht ook aan dat Ajax Celta moet loten en dat ze in een finale wel de twee genoemde clubs kan pakken. Maar omdat ik niet zeg dat Ajax voor 100% de EL gaat winnen word ik gezien als een soort hater. Sorry dat ik Ajax niet door een roze bril bekijk. Ik zie ze kans maken en jullie denken dat ze de cup gaan winnen.

21 april 2017 om 10:56

@ninjaki, ze lieten het drie keer zien echt dominant te zijn en iedereen is thuis sterker, maar wat ik aangeef is dat ik niet verwacht dat ze zo dominant zullen zijn tegen united en Lyon, maar wel tegen Celta en dat ze dus Celta moeten loten. Ajax moet niet uit naar united en Lyon want thuis verwacht ik ze niet sterker dan die twee clubs rn uit zijn xe idd minder.

21 april 2017 om 11:00

Je zegt nu dat Ajax eruit vliegt als ze Celta de Vigo loten. Ken je de betekenis van het woordje 'mits'?

21 april 2017 om 11:02

Dit zijn toch geen topploegen man.

21 april 2017 om 11:30

Gewoon zenuwachtig dat Ajax de titel pakt. En terecht want Feyenoord gaat echt nog punten verspelen. Ajax speelt als een kampioen en Feyenoord stijgt met een middelmatige selectie al 9 maanden boven zich uit.

21 april 2017 om 11:37

Ik ben wel benieuwd hoe jij het ziet. Je zegt dat ajax steeds thuis de beste is, en de tegenstander uit de betere is. En ajax in totaal van de twee wedstrijden steeds de beste is.

Als conclusie zeg je dan dat het bij ajax incidenteel is, terwijl het bij de andere club in de return gewoon betere kwaliteit is.

Dan kan je toch ook omdraaien? Schalke speelt thuis oke. Net ietsje beter dan ajax maar scheelt niet veel, en wordt uit in amsterdam weggespeeld. Is het dan nog steeds dat schalke meer kwaliteit heeft?
Of heeft Ajax dan meer kwaliteit maar konden ze het uit tegen schalke minder goed tonen (dus had ajax incidenteel een mindere wedstrijd)

Ik ben het voornamelijk eens met de reacties op wat jij schreef, aangezien het heel subjectief met een anti-ajax bril líjkt te zijn geschreven.
Later zeg je echter dat dit niet het geval is, dus ik ben oprecht benieuwd wat je dan bedoeld, zodat ik jou reactie zo objectief mogelijk in elk geval kan meewegen.

21 april 2017 om 12:09

Laat ons nou gewoon lekker van het moment genieten. En ja Ajax supporters denken momenteel gewoon dat we tegen iedereen een kans hebben. We hebben een leuk, jong en fris team en in Europa zijn wel eens gekkere dingen gebeurd. Geef mij maar man u. Zlatan waars gebleseerd en wij hebben al een van man u gewonnen op Old trafford een aantal jaar geleden

21 april 2017 om 13:49

Tegen wie gaat Feyenoord de punten verspelen? Feyenoord stijgt 9 maanden boven zichzelf en Ajax 3 wedstrijden. Laat me niet lachen man. Ajax gaat punten verspillen tegen psv en Vitesse gaat echt niet aanzetten tegen Feyenoord met oog op volgende week en Excelsior is gewoon thuis voor Feyenoord en Heracles in de Kuip...

21 april 2017 om 14:04

@Iseldiroed, eindelijk een beetje een normale reactie en iemand die het wilt begrijpen. Waarom ik het bij Ajax als een incident zie is omdat ik het ze te weinig heb zien doen zulke goede wedstrijden. Ajax liet echt zien een veel betere tegenstander te zijn en uit een heel ander niveau. Het verschil met de andere teams is dat zij het veel vaker hebben laten zien dan alleen drie keer. Ik heb Ajax verder in de Europa league niet zulke wedstrijden neer zien zetten en in de Nederlandse competitie ook weinig. En waar het bij mij om ging was dat ik Ajax dit spel niet zie doen tegen Lyon of united en dat Ajax het dus wel van hun thuiswedstrijden moet hebben.
Elke Ajax supporter lijkt voorbij te gaan aan de punt dat ik denk dat ze zo goed voetbal niet tegen een sterkere tegenstander als Lyon en united gaat brengen. Ajax komt goed op stoom, maar als Ajax niet vaker dit niveau kan halen dan kun je toch niet zeggen dat zij dit structureel doen?

21 april 2017 om 14:27

@leopart, wat praat jij onzin! Ajax is al heel het seizoen goed bezig. Check de wedstrijden van Ajax in de EL van voor de winterstop. Met name tegen Panathinaikos thuis. Toen speelde Ajax met een heel erg jong team en werd desondanks overtuigend gewonnen. Ook de wedstrijd tegen PSV thuis was Ajax duidelijk de bovenliggende partij maar werd er helaas gelijk gespeeld. Het is gewoon erg knap wat Bosz doet met Ajax. Wisselvalligheid hoort bij een jonge ploeg maar de pieken zijn erg hoog. Dat het nog niet structureel zoals jij stelt is natuurlijk onzin. Anders sta je niet nummer 2 in de competitie met grote kans op de titel en sta je niet in de halve finale van de EL. Door je verhaal klinkt een toon van jaloezie.

21 april 2017 om 14:39

@leopart, hoe vaker je jouw reactie leest, hoe duidelijker het wordt wat een onzin je uitkraamt. Echt totale onzin. Olympique Lyon staat in de Lique 1 nummer 4 of zo. Manchester United staat nummer 5 en die heb ik nog geen wedstrijd op de mat zien leggen als Ajax deed tegen Schalke. Olympique Lyon is een ander verhaal, ook bij hen zie je dat ze extreem kunnen pieken. Net als Ajax dat kan. Ajax kan extreem pieken. Je weet helemaal niet of Ajax hetzelfde kan doen tegen Mufc en Lyon. Dat is gissen en totaal nergens op gebaseerd. Een aanname die je niet gemaakt hebt op feiten maar op vermoedens. Het niveau bij Ajax gaat omhoog. Dat gaat structureel worden. Bosz is daarmee bezig. Net zoals Gio bezig was en is om het niveau van Feyenoord omhoog te brengen dusdanig dat zij kampioenskandidaat nummer 1 zijn. Vervolgvraag is, is of Feyenoord na deze titel nog door kan groeien. Antwoord hierop is, nee dat zie ik niet gebeuren. Het niveau van Ajax daarentegen gaat structureel omhoog, dat kan ik je wel vertellen. Spelers als Dolberg, van de Beek, de Ligt, Sanchez, Nouri, Kluivert gaan vanwege hun jeugdigheid grote stappen maken en gaan het Ajax niveau omhoog stuwen. Dergelijke spelers heeft Feyenoord niet. De spelers die Feyenoord heeft, en die Feyenoord dit jaar naar alle waarschijnlijkheid kampioen gaan maken, zitten allemaal aan hun tax en zelfs ver daar boven. Die gaan dat niet nog een seizoen kunnen opbrengen. Alleen Tonny Vilhena, Karsdorp en Kongolo kunnen mogelijk nog stappen maken maar of die er volgend seizoen nog zijn???

21 april 2017 om 07:58

En toch denk ik dat Manu te pakken is over 2 wedstrijden. Ajax speelt altijd goed tegen Engelse ploegen en Manu speelt niet haar beste seizoen....
Laat ik vooropstellen dat het sowieso een lastig karwei gaat worden!

21 april 2017 om 10:44

@ Rombomcu,

Op papier is Celta de meest gunstige loting, maar ook dat zal knap lastig en aardig pittig worden voor Ajax, terwijl Manchester United en Olympique Lyon nog lastiger zullen worden. Ajax heeft Celta eerder dit seizoen al in de poulefase getroffen en toen speelden ze thuis bij Celta gelijk en in de Arena won Ajax met 3-2, maar in beide wedstrijden begonnen sterkhouders van Celta als Guidetti en Aspas begonnen op de bank en dat zal Celta nu in de halve finale niet doen.

Maar als Ajacied ben ik erg benieuwd. Tegen Celta liggen er, ook als ze met hun sterkhouders spelen, in principe mogelijkheden, maar dat zal onwijs pittig gaan worden.

Elke tegenstander heeft nu zijn voor en nadelen.
We hebben op Veltman na (zie liever Tete) geen schorsingen.

Een fit Ajax moet over 2 wedstrijden partij kunnen geven tegen alle 3 de mogelijke opponenten.
Het liefst Celta, Lyon, Man U. In die volgorde als je het mij vraagt en dan Man U in de Finale met Zlatan in Zweden.

Traore viel me gisteren wel zwaar tegen. misschien was die moe...

Ajax hoeft voor niemand bang te zijn meer, want geloof er is ook geen ploeg die Ajax graag zou loten.
Worden 2 leuke 1e weken in mei, gelukkig treffen we met GAE thuis en Willem II, 2 ploegen die te doen zijn op papier in de competitie.

Wat doet Feyenoord zondag uit bij Vitesse? Daar kan Ajax zich dan op instellen.
Winst in Eindhoven lijkt een stuk minder belangrijk na gisterenavond...

21 april 2017 om 08:01

Ik denk dat alle drie clubs juist hopen dat ze Ajax loten. Zoals je kan zien zijn het jonge jochies die geweldige wedstrijden afwisselen met zeer matige.

21 april 2017 om 08:47

Dat denk ik ook dat ze hopen dat ze Ajax loten. Maar zo dacht Schalke er ook over en die kwamen van een koude kermis thuis. Onderschatting tegen Ajax ligt op de loer mits Ajax zelf niet door het ijs zakt.

21 april 2017 om 09:54

Tja Schalke en Kopenhagen waren ook erg blij om Ajax te loten. Maargoed, we zien het wel. Halve finale is al fantastisch!

21 april 2017 om 11:41

Lyon en united hebben ook gezien dar ajax twee keer beter was dan Celta. Dus ik vermoed dat die twee het liefst ons en celta hebben, maar dan alsnog liever celta dan ajax.
Wij zullen dan in onderlinge verhoudingen 3e vd 4 staan (united/lyon/ajax/celta)

21 april 2017 om 08:01

Viergever is ook geschorst toch?

21 april 2017 om 08:15

Klopt, Viergever is ook geschorst voor de volgende wedstrijd.

21 april 2017 om 08:03

Zlatans seizoen is helaas over voor hem.
Persoonlijk zie ik Lyon als zwaarste loting Celta of Manu in de halve.
Hoewel ik met een grote club als Manu toch bang voor de scheidsrechter ben

21 april 2017 om 09:48

Ik weet niet of je de beelden hebt gezien van Zlatan gisteren, maar die kwam zeer ongelukkig terecht waardoor zijn knie naar achter knakte. Zag er vergelijkbaar uit als wat gebeurde bij Kurt Zouma van Chelsea.

Op basis van de beelden lijkt het me heel sterk dat Zlatan dit seizoen nog zal spelen. Ik zou het niet uitsluiten dat het een potentiele carriere beeindigende blessure kan blijken te zijn. Al zal Zlatan ongetwijfeld niet zo willen eindigen en een eventuele lange revalidatie ook nog wel aan willen gaan.

Daarnaast viel gisteren Rojo uit bij United, waardoor ze nu 3 van de 4 centrale verdedigers geblesseerd hebben. Dat is een groot probleem voor ze, temeer omdat ze nu echt een belachelijk vol en zwaar programma hebben in het restant van het seizoen.
Ze moeten straks de halve finale spelen, vervolgens 3 dagen later uit naar Arsenal, de return van de halve finale en 3 dagen later uit naar Tottenham.

United speelt al stroef, maar met bovenstaande zaken in gedachten nemende zou ik als Ajax fan United wellicht nog wel het liefst loten. Stroef draaiend team met een ontzettend zwaar programma en enkele cruciale blessures. Daar liggen gewoon kansen.

21 april 2017 om 11:00

Zlatan valt uit, maar dan hebben ze altijd nog Martial en Rashford. Daarom wordt het ook hierboven een topploeg genoemd. Ze hebben gewoon heel veel goede spelers. Je mag idd hopen dat zij ook last krijgen van het zware programma wat er aan komt. Ik hoop zelf wel op Man Utd, gewoon omdat ik het mooi vindt om te zien wat Ajax tegen hun doet en het de meest aansprekende club is die er nog bij zit.

21 april 2017 om 11:11

Klopt, alleen zijn Martial en Rashford natuurlijk nog maar talenten. Martial is het hele seizoen al niet in vorm en ook Rashford heeft het lang lastig gehad. Die begint echter net de laatste weken weer wat beslissender te worden.

Feit is wel dat, mocht Zlatan echt zwaar geblesseerd zijn, United wel voor een uitdaging zal staan. Je moet anders spelen aangezien Rashford, Martial en ook Rooney compleet andere spitsen zijn. 2 van de 3 zijn totaal niet in vorm en met het verplaatsen van Rashford naar de spits krijgt United weer een 'probleem' op de linkerflank.

21 april 2017 om 10:56

@ de Havik,

Naast Veltman is Viergever de volgende ronde ook geschorst. Pakte gisteren helaas geel en is daardoor dus geschorst.

Ik hoop dat Bosz heeft gezien dat Veltman op de bank thuishoort en totaal geen verbetering is als rechtsback, ten opzichte van Tete en nee, dat zeg ik niet sinds gisteren. Al heet het seizoen vind ik Veltman maar niets als rechtsback en ik heb liever Tete als back, die verdedigend sterk is (iets wat Veltman niet is) en in aanvallend opzicht is Tete inderdaad niet de beste, maar zoveel slechter dan Veltman is Tete toch ook weer niet in aanvallend opzicht?

Gister zag ik, nadat Tete erin kwam, Tete wel erg hard werken en zowel in aanvallend als verdedigend opzicht heeft hij gister zijn steentje bijgedragen en ik heb de afgelopen maanden ook vaak reacties gelezen dat Tete geen goede voorzet heeft. Nou, net alsof Veltman die wel heeft en ja, Veltman heeft zo nu en dan mooie crosspasses over zo'n 50 meter, maar die zijn ook maar op een hand te tellen en gister had Tete wel een aandeel in het doelpunt van Viergever, want Tete gaf namelijk de voorzet en ja, er zat wat geluk bij, maar deze voorzet van Tete kwam in ieder geval nog goed voor een medespeler van Ajax, iets wat bij de voorzetten van Veltman vrijwel nooit zo is.

Op papier is Celta de meest gunstige loting voor Ajax, want in principe is Ajax zeker niet kansloos tegen Celta en er liggen dus zeker mogelijkheden, maar het zal ongetwijfeld knap lastig worden voor Ajax, ongeacht of ze nou Celta, United of Lyon loten.

Nu de loting van straks afwachten en ik kijk ook alvast naar de wedstrijd van zondag tegen Psv. De verlenging van Ajax gister, zal ongetwijfeld een slijtage slag zijn geweest voor Ajax, maar juist door de goals dei Ajax in de laatste 10 minuten maakte, hoop ik dat dit tegelijkertijd ook een soort motivatie zal vormen voor Ajax tegen Psv.

Zoals ik hierboven al aangaf: ik hoop dat Bosz heeft gezien dat Tete in de basis hoort en nee, dat zeg ik niet op basis van alleen gister. In alle wedstrijden die Tete dit seizoen heeft gespeeld, wat niet veel wedstrijden zijn, kon je duidelijk zien dat Tete beter is dan Veltman en ik hoop dan ook op Tete tegen PSV en voor de rest denk ik dat de Ligt (als centrale verdediger) en Viergever (als linksback) zullen spelen, mits Sinkgraven wederom niet fit genoeg zal zijn.

In de aanval zal Bosz denk ik kiezen voor Neres op rechtsbuiten (denk dat Kluivert op de bank zal beginnen, om niet overbelast te worden), Traorã© als diepe spits en Younes als linksbuiten. Ik denk dat de wendbaarheid van Traorã© tegenover Moreno en (vooral) Isimat erg handig zal zijn en ja, Dolberg is ook vrij wendbaar en kan makkelijk wegdraaien, maar Traorã© is daarin toch wel wat beter vind ik en misschien dat je Dolberg nog later in de wedstrijd in kan brengen.

Onana
Tete
Sanchez
de Ligt
Viergever
Klaassen
Schone
Ziyech
Neres
Traore
Younes

Geef mij maar Manchester United. Engelse ploegen liggen Ajax altijd goed. Zouden hele mooie wedstrijden worden waarin ik de kans nog op 40 zet om door te gaan. Ze zullen dan in ieder geval op en top geconcentreerd zijn.

Daarnaast speelt united tussen de 2 europa league wedstrijden in tegen zowel Tottenham als Arsenal. Ook zware wedstrijden.

Ajax is normaliter typisch een ploeg die enorm boven zichzelf uit kan stijgen wanneer het echt moet tegen grote tegenstanders. Juist tegen kleinere tegenstanders hebben we het vaak moeilijk. Duimen voor manchester united dus!

21 april 2017 om 08:45

Ik zou het zelfde zeggen waren het niet dat Mourinho trainer is van Manchester. Hij heeft elke keer dat hij tegen Ajax speelde ons altijd weg getikt. Natuurlijk ook omdat hij toen nog een veel beter team had, maar tactisch weet hij ook hoe hij Ajax moet aanpakken.

Ik denk dat er geen makkelijke tegenstanders meer zijn, iedereen wil winnen nu we zo ver zijn. Celta is misschien juist de gevaarlijkste omdat je er al 2 keer redelijk makkelijk tegen gespeeld heb.

21 april 2017 om 09:57

Ajax speelt wel heel anders dan toen hij Ajax onder Frank de Boer tegenkwam. En wat je zelf ook al zegt, Real Madrid (toen) of Man United (nu) is wel een wereld van verschil. Als je dan ook nog hoort wat voor programma en welke blessures ze bij United hebben, dan denk ik dat United geen slechte loting zou zijn. Maar in principe moet je in deze fase van ehet toernooi iedereen kunnen verslaan.

21 april 2017 om 08:49

Mourinho zal weten te profiteren van het spel van Ajax door veel fysiek erin te gooien. Daarnaast hebben ze veel snelheid voorin wat dodelijk is voor een verdediging die hoog druk zet.

21 april 2017 om 10:46

Je moet dan wel twee wedstrijden boven jezelf uitstijgen wil je Lyon en United willen kloppen, je hebt meer kans over 1 wedstrijd als over 2.

Loot maar Celta en in een finale kan alles gebeuren, een Lyon en United laten zich denk ik niet over twee wedstrijden verrassen door dit Ajax, ze hebben de eerste pot tegen Schalke ook gezien die zullen er van hebben geleerd.

Jammer dat Besiktas toch niet door is, was ook een ploeg die voor Ajax te doen was geweest.

21 april 2017 om 08:11

Celta zou inderdaad de beste ploeg zijn om te loten. United is gezien de Europa League ook wel te doen. Kijk naar Anderlecht en Feyenoord die hadden zo 2x van United kunnen winnen.
Lyon moet je niet loten! Die hebben ook veel jonge jongens, maar zijn constanter dan Ajax. Ook speelt Lyon altijd vooruit, wat Ajax ook wil en wat Schalke gisteren deed. Ajax had het gezien de tacktiek van Schalke erg moeilijk gisteren.

21 april 2017 om 09:55

Met die argumentatie kan ik het niet helemaal eens zijn.

Feyenoord won de thuiswedstrijd met 1-0 aan het begin van het seizoen, toen Mourinho veel spelers liet spelen die nog geen ritme hadden. Spelers als Darmian, Rojo, Schneiderlin, Rashford, Depay en Young kregen speeltijd, Terwijl Zlatan op de bank begon. In de return kreeg Feyenoord met 4-0 aan de broek.

Anderlecht heeft ook niet 2x van United kunnen winnen. Uit speelde United 1-1 maar had Anderlecht welgeteld 1 bal tussen de palen gekregen en die ging er dan ook direct in. United was simpelweg veel beter en had kansen zat om te winnen. Dat scenario ging ook op voor gisteren. Anderlecht heeft een periode aardig mee kunnen doen, maar United was simpelweg veel beter maar maakte de vele kansen wederom weer niet af.

Wat United wellicht wel te doen maakt, is het feit dat Ibrahimovic waarschijnlijk een zware blessure heeft opgelopen. Ook Rojo viel uit, waardoor United op dit moment maar 1 fitte centrale verdediger heeft. Mocht Rojo er ook wat langer uit liggen dan heeft United een probleem. Daarnaast speelt United na de 2 halve finales bij iedere wedstrijd 3 dagen later een zware uitwedstrijd. Ze moeten namelijk na die wedstrijden uit naar Arsenal en Tottenham.

United mis 3 verdedigers plus zlatan dat moet opzich wel kunnen.
Lyon liever niet
Liever finale ajax celta
Dat zouw mooie finale zijn.

Ik hoop man united, vooral omdat dat een schitterende club is en Engelse hebben er nog wel eens n handje van andere te onderschatten. Daarnaast heb je daar ook een super groot uitvak ik meen 6 of 7 duizend? En dat helpt ook zeker mee. Maar ik ben al lang blij dat we door zijn!

Waarom is United een maatje te groot. Kregen Anderlecht ook pas in de verlenging op de knieën!

Heerlijke voetbalavond! Ik ben een neutrale kijker en heb geen favoriete club, maar ik voelde mee met de emotie van de spelers. Kwam zo recht door het beeldscherm binnen in mijn woonkamer. De laatste steekbal van Ziyech op Younes waaruit die 2e goal van Ajax viel.....man man man.....wat een klasbak is Hakim ook! Younes maakt ook flinke stappen in zijn ontwikkeling door en kiest strategisch zijn duels uit en anders een balletje breed maar wel vooruitdenkend. Heel het team zit in een heerlijke flow. Om de EL finale te bereiken denk ik dat we de meeste kans maken tegen Celta de Vigo. Manchester Untd. kunnen we ook hebben als Zlatan echt geblesseerd is voor de rest vh seizoen. Lacazette vrees ik het meest voor bij de Fransen. Potverdorie, wat is hij goed zeg. Dat kunnen ook leuke duels worden tussen Sanchez en Lacazette! Omg, nu al zin in die heerlijke aanstaande voetbalavonden met Ajax in de halve-finale!

Prachtig Ajax in de halve finale!

Als je gewoon alles op een rijtje zet is Celta de beste optie om te loten: Op alle posities minder spelers dan Lyon/manu, minste steun van supporters en je hebt er al van gewonnen. Van onderschatting is in de halve finale sowieso geen sprake meer, Ajax zal er vol opklappen

Van de 4 ploegen die over zijn heeft Lyon toch wel de beste indruk op mij gemaakt. United is een ploeg met uitzonderlijke klasse maar ze spelen regelmatig in een veel te laag tempo en komen daardoor moeilijk tot scoren. Celta is een goed team dat flink kan strijden maar voetballend de minste van de 4.
Als we geen Lyon loten ben ik al lang tevreden.

Celta en anders Man U. Lyon beter niet. Die hebben een heel sterk team. Zij hadden gister pingels nodig, maar dat lag aan Lacazette. Heeft hij het vizier op scherp, dan waren zij na 90 min al doorgeweest.

De teamgeest van Ajax is op dit moment ook mooi om te zien. Er lijken geen rotte appels tussen te zitten. Neres, Westermann, Van de Beek etc. Iedereen toont zich in de beelden heel blij voor het team en lijkt momenteel bereid zijn ego hiervoor opzij te willen zetten.

Wat de halve finale en de finale verder heel spannend maakt is dat alle vier clubs onzeker of kansloos zijn voor CL volgend jaar op basis van de competitie. Iedereen zal er daarom vol voor willen gaan waardoor de smoesjes dat men EL niet serieus zou nemen niet meer opgaan.

21 april 2017 om 12:10

Ajax en Manchester doen in de competitie zeker nog mee voor de CL plaatsen. Dus laat die maar tegen elkaar spelen. Celta deed dit weekend al met een B team spelen en zullen dat voor de andere Europese wedstrijden ook doen en verwacht dat Lyon inderdaad ook alles op de EL gaat gooien.
Voor Man united zou plek 3 nog weleens heel interessant kunnen zijn met tv gelden. Interessanter dan EL winst? Geen idee denk het haast wel met de Engelse bedragen.

21 april 2017 om 13:48

Kan me voorstellen dat Manu qua prestaties in Europa zich ook weer eens wat positiever wil presenteren dan de afgelopen jaar want die hebben hun reputatie geen goed gedaan.

Maakt niets uit wie we loten. Celta is riskant. Lyon kan een Nederlandse ploeg vernederen en ManU daar heeft Ajax bewezen van te kunnen winnen.

Winnen moet Ajax sowieso en elke tegenstander is lastig om andere redenen. Dan het liefst tegen ManU, die zullen Ajax misschien nog onderschatten en hebben ook te maken met blessures.

ManU moet je hebben in de finale. Dat gaat Ajax winnen. Daar krijgen ze vleugels. Lyon in dr halve finale is het grootste gevaar. Sterke ploeg, lastig voetbal. Ajax heeft het altijd lastig tegen franse ploegen.

Hopelijk blijft Tete basis inplaats van Veltman

Ik hoop dat Ajax Celta de Vigo tegenover zich krijgt. Als ze United krijgen dan kunnen ze het schudden denk ik.

Allereerst alle ajacieden gefeliciteerd met het behalen van de halve finale wat een cupfighters zeg 3 0 achter met 10 man en toch terugknokken zelfs over viergever valt niks negatiefs te zeggen haha hoop op man utd of celta vind persoonlijk voetballend lyon de beste ploeg (en in mij ogen de favoriet) man utd heb betere spelers maar vind lyon meer een team wat er ook gebeurd lekker van genieten nog en denk dat heel nederland hoop dat ajax in de finale komt en hem zelfs wint (zal toch mooi zijn 3 nederlandse clubs in de cl)

Iedereen die om Celta roept heeft behoorlijke onderschattings problemen. Celta is flink gegroeid in het tournooi en speelde tegen Ajax heel anders. Toen Guidetti meedeed zag je direct dat Ajax problemen met het spel had. Ik hoop op Man united, door het programma in engeland zullen ze behoorlijk vermoeid raken (net als ajax overigens) en Zlatan is geblesseerd dat wil ook helpen.

21 april 2017 om 12:10

Hou toch op, Guidetti voegde totaal niks toe net als in de heenwedstrijd, dat hij toevallig 1x voor het doel kwam en dan ook nog eens scoorde had totaal niks met het spelbeeld te maken. Ajax had ook bij celta de 3 punten mee moeten nemen en heeft ze terecht in Amsterdam gehouden. Tuurlijk is celta beter gaan voetballen maar ook Ajax is gegroeid in het toernooi. Geef mij celta of united maar, liefst geen Lyon..

Het maakt echt niet uit welke van deze drie je loot. Tegen alle drie moet je op je best zijn en een beetje geluk hebben om door te komen. Tegens alle drie is Ajax de underdog.
Celta is de poule wel verslagen maar nu krijg je echt een heel andere ploeg tegen en er is kans op onderschatting.
Lyon dat spel staat mij helemaal niet aan. Dat is nou net een tegenstander die Ajax helemaal niet ligt.
Manu is misschien nog wel de beste optie, is natuurlijk een elftal vol sterren, maar die voetballen heel open. Als je als team goed speelt zijn ze te verslaan. Wel zal iedereen top moeten zijn en goed samenspel. 1 op 1 zijn de spelers van Manu allemaal beter.

De enige van de overgebleven ploegen die zich via de competitie nog voor CL voetbal kan plaatsen is Man United. Na de EL data spelen die tegen Arsenal en Tottenham uit. Wie zegt dat Man United de competitie plaats drie niet belangrijker gaat vinden. De tv gelden in Engeland zijn niet misselijk tussen plaats 3 en 4 en kunnen zomaar meer opleveren. Doe mij maar United. Zeker als je eerst uit speelt dan heeft Man United toch al 3 zware wedstrijden in de benen als je een goed resultaat haalt in de uitwedstrijd!
Celta en Lyon kunnen spelers sparen in de competitie en zo een voordeeltje opbouwen als Ajax nog meedoet voor de titel.

Toch een vrij unieke situatie nu... zowel in Rotterdam, als in Eindhoven als in Utrecht hopen ze nu op een prijs voor Ajax... waar ze normaal gesproken de naam niet eens hardop willen zeggen... als Ajax de Europa League wint dan hoeft Utrecht geen play-offs te spelen en gaan ze direct de Europa League in en stromen ze bovendien later in... Feyenoord gaat dan ongeacht of ze 1e of 2e worden de poulefase van de cl in en psv mag zelfs nog voorronde cl spelen... en ook niet geheel onbelangrijk: enorm veel punten voor nederland er bij...

Ik zou het liefst Celta de Vigo willen als ik ajax was. Manchester United heeft een op papier veel beter team en een ervaren trainer, Lyon is vooral heel sterk en kan daarnaast ook nog heel goed voetballen. Dat is dus lastig omdat ik niet denk dat ajax voetballend beter zou zijn en in de duels kun je dan in de problemen komen. Celta is natuurlijk ook een goed team (anders haal je de halve finale natuurlijk niet) maar ik denk echt dat ajax beter is. Met een goede dag en een beetje geluk sta je dan in de finale!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren