Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ronaldo ondergaat ‘transformatie’: ‘Zo maakt hij er meer dan Messi’

Laatste update:

Met drie doelpunten was Cristiano Ronaldo dinsdag weer van grote waarde voor Real Madrid. Door een 4-2 overwinning op Bayern München bereikte De Koninklijke na verlenging de halve finale van de Champions League. Volgens Gary Neville kan de Portugees op een andere positie nog jaren mee.

De Engelsman denkt dat Ronaldo een goede spits zou zijn. “Hij valt de laatste tijd niet meer negentig minuten lang op, maar hij moet het meer hebben van momenten. Als spits kan hij in die momenten zomaar twee doelpunten maken. Ik denk dat hij nog lange tijd door kan gaan. En hij wordt steeds meer een doelpuntenmaker, hij komt steeds vaker in het strafschopgebied”, zegt Neville tegenover Sky Sports.

“Ik denk dat hij langer zal spelen dan Lionel Messi. Ronaldo zal nog meer doelpunten gaan maken, hij laat ongelofelijke dingen zien”, vervolgt Neville, die bij Manchester United samenspeelde met de Portugees. “Ik denk dat we een transformatie van een speler hebben gezien. Ryan Giggs ging op gegeven moment ook meer centraal op het middenveld spelen. Ronaldo weet dat hij niet meer de hele tijd heen en weer kan lopen, hij weet dat hij niet meer iedere speler kan passeren. Hij wordt een stroper, een doelpuntenmaker en een goede ook.”

Cristiano Ronaldo voortaan in de spits

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Onzin! Messi kan ook nog meer doelpuntenmaker!! Niet alleen Ronaldo!

Newsflash Gary, Ronaldo is al een aardige doelpuntenmaker. Dat hij geen mannetje meer uit kan spelen op techniek is ook geen nieuws. Gisteren was er nog een moment waarbij hij het probeerde, maar jammerlijk faalde.

19 april 2017 om 14:18

Klopt, toen deed Marcelo even een paar keer voor hoe het wel moet. Vraag dat maar aan Robben

19 april 2017 om 14:24

Toch raar dat Robben hier minder last van heeft. Passeert nog steeds regelmatig zijn mannetjes.

19 april 2017 om 14:27

Klopt maar wat heb je liever een mannetje kunnen passeren of elk jaar 40 goals maken en je team en land aan prijzen helpen?

19 april 2017 om 14:30

Ander type speler en een andere bouw. Ronaldo is extreem explosief geweest en heeft daar hard voor moeten trainen. Hij is daardoor sterk en snel, maar niet lichtvoetig. Robben daarentegen is heel lichtvoetig en snel, maar niet sterk. Robben is dus heel wendbaar en kan spelers op een vierkante meter uitspelen, terwijl Ronaldo dat voornamelijk op snelheid en fysiek deed. Nu beiden wat ouder worden wordt de snelheid wat minder hoog en zitten ze ook minder snel op de top. Robben heeft echter nog altijd die lichtvoetigheid, waardoor ie nog altijd in de kleine ruimte een man kan uitspelen, terwijl Ronaldo zijn grootste 1-op-1 kwaliteit wat minder is geworden.

19 april 2017 om 14:36

Ja maar Robben is er steeds een lange tijd uit, Ronaldo daarentegen niet. Wat heb je liever?

19 april 2017 om 21:18

Bij die 40 goals heb je ook aanvoer nodig. Ronaldo kan niet zonder aanvoer. Messi levert aanvoer én scoort goals (waarvan hij bij veel ook nog de kans zelf creã«ert/heeft opgezet).
Het is echt ongelooflijk hoe men goals overschat. Ja, tuurlijk, daar draait het uiteindelijk om, maar je hebt geen goal zonder assist/opgezette aanval (tenzij de doelpuntenmaker zelf de 'assist' geeft, m.a.w. de goal zelf creã«ert, maar dat doet Ronaldo weinig, hij is puur een afmaker).

Je kan bijvoorbeeld zeggen dat Ronaldo scoort tegen Bayern en Messi dat niet doet en dat Ronaldo dus opstaat en Messi het laat afweten, maar Messi gaf tegen Juve een uistekende pass waar ie iemand 1 op 1 zet met de keeper.
Waarom is dat een mindere prestatie dan een intikkertje (relatief) scoren? Is net zo belangrijk in mijn ogen. Maar de overgrote meederheid kijkt enkel kortzichtig naar statistieken van goals.
Ronaldo is een afmaker, niets meer. Messi maakt af én zet aanvallen op/verdeelt het spel.

19 april 2017 om 14:27

Jammerlijk faalde? Als we het over hetzelfde moment hebben mag je het gerust lachwekkend noemen

Hij heeft hier zeker een punt als het, als we het stukje over messi even buiten beschouwing laten natuurlijk. Deze zomer hazard halen voor op links en dan Ronaldo naar de punt.

19 april 2017 om 14:29

Ja, heeft hij zeker. Ronaldo is slim genoeg om te beseffen dat hij niet meer de snelle jongen is van vroeger. Moet ook zeggen dat ik de laatste jaren Ronaldo sowieso erg anders vind gedragen dan vroeger. Hij is rustiger, lijkt professioneler, volwassener en laat steeds meer positieve dingen van zich horen. Okã©, hij laat al te graag zien dat hij de man is die heeft gescoord en het weer flikt. Maar om eerlijk te zijn, zouden wij niet hetzelfde doen als wij ons hele leven voor 180% alleen hebben besteed aan 1 doel, de beste van de wereld willen worden? Of hij dat is blijft natuurlijk een eeuwige discussie, maar iedereen weet hoe hard hij hier voor heeft gewerkt. Ik denk dat mensen heel anders naar Ronaldo zouden kijken als hij zich vanaf het begin in zijn carriã¨re hetzelfde zou hebben gedragen als de laatste jaren.

19 april 2017 om 14:38

Het lijkt inderdaad alsof ie meer bezig is met het team dan met zichzelf. Waar hij vroeger nog beteuterd stond te kijken als een teamgenoot een doelpunt maakte, terwijl die hem ook aan Ronaldo kon afleggen, lijkt hij dit nu gewoon te vieren. Je zag ook in die finale van het EK dat hij zich om het elftal bekommerde en stond te coachen langs het veld, terwijl hij voorheen met een zielig gezicht op de bank plaats nam.

19 april 2017 om 19:14

Haha willen worden..dat klopt wel. Hij heeft glorieuze momenten gehad en zker getopt, maar echt de beste is messi altijd geweest omdat hij zelfs in bagger wedstrijden/seizoenen magistrale dingen kan doen zonder daar je hele leven voor te moeten trainen. Petje af voor de mentaliteit en aangeleerde kwaliteit van de wereldspeler Ronaldo. Maar messi was, is en zal altijd individueel beter blijven ook al pak je cijfers en prijzen erbij. Acties, inzicht en talent zijn niet in cijfers uit te drukken

22 april 2017 om 13:49

Ok je mening is hierbij genoteerd.

Heeft er gewoon 7 inliggen tegen Bayern, met die buitenspeldoelpunten 9.
Dat is gewoon legendarisch. en al 100 CL goals en dat op 32 jarige leeftijd, waar andere topspelers op hun 32e afbouwen.

Ik vond het wel pijnlijk om te zien hoe hij bij een sprint tegen Hummels makkelijk werd ingehaald. Dat zou 5 jaar geleden nooit gebeurd zijn.

19 april 2017 om 14:18

die buitenspel doelpunten tellen gewoon dus je kan gewoon zeggen 9 doelpunten. de rest is overbodig

19 april 2017 om 14:19

Zag ik ook in de 1e wedstrijd dat die eruit werd gesprint door Lahm.

19 april 2017 om 15:05

Nou is Lahm ook behoorlijk rap

Het is ongelooflijk hoe 2 wedstrijden ervoor kunnen zorgen dat sommige analisten (nota bene oud-ploeggenoten) hun broek volsp...! Niet normaal die stemmingmakerij in het voordeel van Ronaldo. Mooie prestaties tegen Bayern, in de wedstrijden die iedereen ziet en met hulp van de scheids. Dat kan je niet ontkennen, maar voor de rest van het seizoen presteert hij werkelijk niets in vergelijking met Messi en Neymar of zelfs Griezmann en consorten.

Ronaldo is inderdaad een goeie spits en hij zal zich inderdaad omscholen. Maar voor de wedstrijden tegen Bayern speelde hij een middelmatig seizoen met meer missers dan goals. En ineens denkt iedereen weer dat hij de beste speler ter wereld is.

Ik krijg echt stuiptrekkingen in al mijn ledematen als ik 'analisten' als Neville zulke dingen hoor zeggen. Kijken die eigenlijk ooit een andere wedstrijden dan de halve finales van de CL? Volgens mij denkt die gast ook nog steeds dat Man United een grootmacht is en de Engelse competitie de beste.

19 april 2017 om 14:20

Ronaldo heeft zijn trainingsaanpak veranderd. Dit betekent dat hij hieraan moest wennen en nu zijn vruchten begint af te werpen.

Voor jouw informatie. Man utd is nog steeds een grootmacht. Zeker in Engeland nog steeds de grootste club. Daarna wedijvert het met Real op monidlae schaal betreft meeste omzet en status van grootste club

19 april 2017 om 15:29

Als je als fan blij bent dat je club een financiã«le grootmacht is, mij goed. Ik had het over voetbal, niet over de zakencijfers. Het is werkelijk ongelooflijk straf dat de grootste club van het land al 6 jaar geen kampioen kan spelen en meespeelt voor de halve finales van de EL.

Ze zijn op dit moment zelfs niet de beste club van de stad en die beste club van het stad is er rustig uitgeknikkerd in Europa door een ploeg uit Frankrijk.

Maar daar draait het niet om. Mij gaat het erover dat bepaalde mensen als analist worden binnengehaald en eigenlijk niets anders doen dan onzin verkopen. Carragher op kop, maar anderen halen ongeveer hetzelfde niveau van onzin.

Laat mij het zo zeggen: ik krijg er grijs haar van als mensen op basis van 2 wedstrijden beweren dat hij de beste is, terwijl hij minstens 20 slechte wedstrijden heeft gespeeld.

19 april 2017 om 15:39

Als jouw stelling was 'united is de beste club' dan was ik het met je eens geweest. Maar qua grootsheid van de club kunnen city, Arsenal en Chelsea gecombineerd niet aan tippen. Alleen Liverpool komt dicht in de buurt

19 april 2017 om 15:40

Over de analisten heb je gelijk. Maar dat kan je zelfs breder trekken: in Nederland zie je dat ook.

19 april 2017 om 14:25

Wat een selectieve verontwaardiging zeg. Toen Barcelona het presteerde met heel veel hulp van de scheids tegen PSG stond iedereen op de banken, maar nu moet het maar gebagatelliseerd worden. En dan zeggen dat Neymar en Griezmann dit seizoen beter gespeeld hebben. Zet die anti-Ronaldo bril maar af

19 april 2017 om 14:39

In dit land heerst er al jaren een misgunning/haat richting Real. Je merkt het aan de mannen van SBS, de commentator en de reacties na afloop. Na afloop van Barca-PSG sprak iedereen van 'De beste comeback' ooit i.p.v. van de verschrikkelijke beslissingen van de scheids. We moeten er maar mee leren leven, de scheidsrechters maken fouten, hele erge fouten. Het is gewoon afwachten op VT

19 april 2017 om 15:32

Het is echt schrikbarend. Kijk na de wedstrijd van Barã£â§a - PSG zei ik ook wat een ongelovelijk slechte scheids en had het niet echt over de goede comeback, maar toen ik iedereen op de banken zag staan en nergens iets over de scheids las, ben ik ook nu gewoon glashard elke verwijs naar de scheids aan het ontkennen. Gewoon omdat ze dat toen ook deden. En zo gauw iemand (heitinga en Waterreus) er over begon werden ze als zuurpruimen en zwartkijkers neergezet?? Serieus. Zoveel verontwaardiging bij mensen onderling dat ik echt op facebook gestopt ben om te reageren op mensen, omdat er echt 0 respect lijkt onderling.

19 april 2017 om 14:30

Waar hebben neymar en dan vooral griezmann meer gepresteerd? Tot februari as atletico geen vechtmachine en was Sevilla hun voorbijgestreefd in goed spel en het behalen van punten.. Ronaldo is minder geworden maar denk als je een ploeg hebt die voor hem werkt en hem in scoringsposities brengt zoals real dat doet je heel veel aan hebt zeker nog wel 2 jaar

19 april 2017 om 14:31

In vergelijking met Messi? Absoluut mee eens. Messi is veruit de betere dit seizoen. Maar Ronaldo presteert niets in vergelijking met Neymar en Griezmann? Dan heb je zeker niet vaak gekeken hoor kerel. Neymar presteer al weken niets en was eigenlijk enkel echt sterk in het begin van het seizoen toen Messi een tijdje afwezig was geloof ik. Verder gewoon de mindere van de drie voorin bij Barca al het hele seizoen.griezmaan is dit seizoen al helemaal een flauw afkooksel van de speler die hij vorig seizoen was.

Ronaldo presteert niets voor de rest zeg je. Hij is onzichtbaar dit seizoen, dat is het enige dat je kan zeggen. Hij valt niet of nauwelijks op iit tot enkele seizoenen geleden. Maar hij heeft al zoveel belangrijke doelpunten gemaakt. En dan verwijt je andere mensen dat ze niet kijken...

19 april 2017 om 15:22

Als je de wedstrijden van Madrid dit seizoen bekijkt, kan je toch alleen maar concluderen dat Ronaldo een zwak seizoen speelt op voetballend vlak. Hij is er dit jaar in geslaagd om in elke grote wedstrijd tot februari te verdwijnen net zoals vorig jaar.

Nu staat hij er ineens weer en dan lijkt alles weer rozengeur en maneschijn. Griezmann daarentegen heeft in de topwedstrijden geregeld zijn stempel gedrukt en draagt de aanval van Atletico geregeld op zijn eentje. En als je Neymar de laatste weken zwak vond, dan heb je enkel naar de statistieken gekeken, want elke analist en liefhebber is het erover eens dat hij sinds 2017 zijn beste voetbal laat zien.

Maar je kan een fan van Ronaldo niet verwijten dat hij enkel naar de statistieken heeft gekeken, dat doen zijn fans namelijk al 5 jaar lang. Jammer dat de statistieken van Suarez gewoon beter zijn dan die van Ronaldo de voorbije twee jaar...

19 april 2017 om 15:37

Ik ben niet eens een fan van Ronaldo? Ik ben blij met zo'n speler bij Real uiteraard maar hij staat niet in mijn persoonlijke top 10 favoriete voetballers van het moment, daar staat Messi overigens wel in.

Griezmann in de topwedstrijden? hahaha komop man? In alle wedstrijden tegen Villareal, Sevilla, Real, Barca en Bayern heeft Griezmann 3 doelpunten geloof ik. Als spits is dat gewoon erg weinig. 2 potten tegen Sevilla, 2 tegen Bayern, 1 tegen Villareal, 4 tegen Barca en 2 tegen Real. 11 topwedstrijden dit seizoen, 3 doelpunten. Raad eens hoeveel Ronaldo er in diezelfde topwedstrijden heeft gemaakt? Alleen al tegen Atleti 3

19 april 2017 om 16:22

Er is er maar een de winnaar aan het einde van het seizoen.
Ik zou mijn geld op Ronaldo zetten. Op het winnen van de titel en de Cl.

Maar je zegt het zelf: als je de wedstrijden van madrid bekijkt.....
Als? Heb je ze nou wel of niet gezien?
Ik heb ze allemaal gezien.
Ronaldo miste de voorbereiding wegens een blessure opgelopen tijdens de EK finale. Die zij gewonnen hebben!
Miste ook een paar wedstrijden. Daarom was hij minder snel op dreef.
Real heeft 6 verliespunten minder dan Barcelona.
Bale is de helft van het seizoen geblesseerd en Benzema de helft van de tijd apatisch.
Ronaldo is er nog altijd de topscoorer. Scoorde een hattrick tegen Atletico. 5 tegen Bayern !!!!!

Als ik wedstrijden van Barcelona dit seizoen bekijk, dan zie ik Messi meer niet dan wel. Tegen Psg. Tegen Juve. 6 verlies punten meer dan Real in de competitie. Als Messi, Suarez en Neymar zoveel beter zijn volgens jou, hoe komt dat dan zij slechter doen dan Real?
Zou Barcelona minder vaak de scheidsrechters meehebben dit seizoen dan?

19 april 2017 om 18:38

Niet een bijster goede reactie m.i. Een team verliest niet alleen punten door een slechte aanval. De verdediging heeft meer invloed daarop en die van Real is een niveau hoger dan die van Barca. Ook scoorde Ronaldo 5 tegen Bayern. Klopt. Maar 2 daarvan waren toch echt buitenspel tegen een, mede door arbitrage, gedemoraliseerd team. Niet een hele bijzondere prestatie. Niet zoals je het wilt verkondigen.

Verder snap ik het punt van 291110 wel omdat ook de 2e helft gister Ronaldos bal contact ogenschijnlijk op 2 handen geteld kon worden. Hij is uiterst effectief maar zeker niet de beste voetballer doorgaands het hele seizoen. Behalve voor statistiek junkies en mensen met een gekleurde bril.

20 april 2017 om 09:41

Dit zijn dus de vergelijkingen die kant noch wal raken. Laten we gewoon even de punten achterwege die Ramos op het einde nog binnenhaalt, of Isco vorig weekend en je komt op een heel eindje van Barcelona als 3e over meet aan het einde van het seizoen.

Doe nu alsjeblieft niet alsof Ronaldo eigenhandig beter presteert dan Msn. Wat een kromme vergelijking.

20 april 2017 om 11:51

Die baltoetsen vergelijking toch altijd... Is Buffon een slechte keeper omdat ie maar 3 baltoetsen heeft? Nee toch? Zolang hij die 3 ballen eruit houdt.of Varane een slechte verdediger omdat ie tegen pakweg Levante 8 baltoetsen heeft? Als Real domineert en Levante er 8 keer uitkomt heeft Varane het perfect gedaan he. Nou Ronaldo komt als spits niet zo vaak aan de bal, maar als hij de bal krijgt in een kansrijke positie maakt hij hem wel af. Dat is wat hij moet doen, dat is wat hij doet. Overigens is 10 baltoetsen op 45 minuten voor een spits écht niet weinig. Hij is geen Pirlo die het spelletje even komt verdelen. Hij is ook geen Neymar meer die met de bal aan de voet 4 spelers voorbij gaat en op die manier gevaar sticht.

Feit blijft, Ronaldo presteert gewoon prima. Hij doet het beter en is belangrijker dan Griezmann en Neymar, iets wat 291110 door zijn afkeer niet wil inzien of erkennen. Dat Messi beter speelt momenteel daar heeft ie natuurlijk wel gelijk in

19 april 2017 om 14:41

Grappig hoe je zegt dat hij 'werkelijk niets' presteert over iemand die 31 goals maakt in 38 duels.

Voor zijn doen is het 'matig'. In vergelijking met anderen is het een wereldprestatie.

19 april 2017 om 17:22

En toch staat hij er op de momenten dan het moet. Je kan een heel seizoen crappy spelen maar als je er op de allerbelangrijkste momenten er wel staat dan heb je nog steeds een super seizoen na mijn mening.

19 april 2017 om 17:56

Dit seizoen idd minder dan voorgaande seizoenen,
maarja als je al jaren 1 op 1 loopt met goals mag er wel eens een wat "minder" seizoen bij zijn , maar

19 goals in la liga..(3de als topscorer)
7 doelpunten in de Champions League

En hij presteert werkelijk niets in vergelijking met Messi en Neymar of zelfs Griezmann en consorten????

gelukkig hebben we het dan niet over jouw analytisch vermogen..lijken mij prima cijfers waar menig topspits voor tekent aan het begin van het seizoen

19 april 2017 om 18:33

Precies dit, misselijkmakend. En al die Nederlandse "real fans" zouden eens een cursus Spaans moeten nemen dan zouden ze zien dat die Spaanse Real fans al het hele seizoen terecht op hem afgeven. Hij schiets er nog steeds in ja, maar daar is ook letterlijk alles mee gezegd, en ook het minste wat je mag verwachten van een spits van Real. Gister speelde hij echt tergend slecht de hele wedstrijd, echt niets goed gedaan behalve die ene goal, ja het wa er maar 1.

Waarom moet altijd messi erbij gehaald worden? En andersom ook altijd ik snap dat niet we hebben geluk dat we van beide mogen genieten en wie er beter is? Denk dat ieder daar zijn eigen voorkeur voor heb omdat ze allebei niet onder doen voor elkaar het knappe van ronaldo vind ik altijd hij kan geen bal raken en er toch ff 3x inschieten dat is toch iets knaps hij laat zich niet gek maken en wacht ze kansje rustig af

Dat viel me in de heenwedstrijd tegen Bayern al op, en eigenlijk al het gehele seizoen. Je zag 'm weinig, althans minder dan voorheen, maar als ie er dan was scoorde die. Gister was daar de overtreffende trap van.

Als Real een goede linksbuiten koopt en Ronaldo blijft in de spits staan dan zie ik 'm daar nog wel wat jaren renderen.

Op fifa zet ik hem ook altijd in de spits als met FUT draft al een goede rechtsvoor heb.

Ronaldo is perfect,op papier, voor spits. Snel,fysiek sterk,goed schot, goed techniek

Het is eigenlijk zielig voor Messi dat hij in het tijdperk Cristiano Ronaldo moet voetballen. Messi is natuurlijk meer dan een bovengemiddelde voetballer. Maar zal helaas nooit kunnen tippen aan het pure athletische vermogen dat Cristiano Ronaldo. Hoe deze held telkens weer verandert van trainingen om op het hoogste niveau te blijven presteren is ongekend. Elk jaar denk ik weer dat het tijdperk CR7 voorbij is vooral dit jaar waarin hij 0 succesvolle dribbelacties heeft, maar op de echt belangrijke momenten staat hij er dan toch weer in tegen stelling tot ..
#BeetjeLachenMag

Ontopic: dit bericht was niet meer serieus te nemen toen Neville zei hij wordt een doelpuntenmaker haha

19 april 2017 om 14:28

Als je t nou ook echt als BeetjeLachenMag bedoelde had ik erom kunnen lachen. Maar die omhekeerde psychologie is indd wel #BeetjeLachenMag. Hij scoort 5x in 210 minuten tegen Bayern, RESPECT, of t nu buitenspeldoelpunten waren of niet. Maar om zijn matige seizoen nu te gaan verbloemen met zijn prestaties tegen bayern?? Laten we met z'n allen wel realistisch en overal objectief blijven, voor zover mogelijk.

Tot nu toe speelt Cristiano het hele seizoen al op deze manier en heeft hij nog steeds 15+ doelpunten minder dan Messi volgens messivsronaldo.org. Daarnaast vergeten heel veel mensen dat Cristiano 2,5 jaar ouder is en in de CL bijvoorbeeld 20 potten meer gespeeld heeft. Dus neen, Messi zal hem uiteindelijk gewoon inhalen met elk doelpuntenrecord dat hij nu heeft.

19 april 2017 om 16:35

Zal, zal... zullen we wel zien.
Hopelijk wint Messi nog eens een keertje met Argentinie de Copa America. Al is dat een aanzienlijk mindere prestatie dan het winnen van de EK. Niet alleen mindere sterke landen maar vooral omdat het tournooi veel vaker wordt gehouden.
Want hum....ik zie nog hele ordes fans en misschien Messi ook, ooit nog zelfmoord plegen omdat het de beste voetballer allertijden, in hun ogen dan, het maar niet wil lukken om met zijn nationale ploeg, overigens overvol met vedettes, iets groots te winnen. Zoals Ronaldo wel lukte.

Dat doelpunten record in de CL, daar durf ik nog wel op te wedden dat Messi hem niet gaat breken.
Bovendien, n de ompetitie heeft Messi eindelijk weer eens vaker gescoord dan Ronaldo, omdat die geblesseerd was aan het begin van het seizoen na een zware EK die hij overigens wel won.

Ongelooflijke speler, zorgt zo goed voor zijn lichaam en leeft voor de sport. Ronaldo stond zowel de eerste als de tweede wedstrijd op tegen Bayern dat zijn de echte grote spelers. Hopelijk zien we nog vele mooie dingen van deze geweldenaar.

Wat ik gewoon zo jammer aan Ronaldo vind, is dat hij altijd voor eigen succes gaat. Je zag het gisteren toen hij ' makkelijk ' kon afgeven aan Benzema, maar toch redelijk kansloos op Neuer schoot. Stiekem denk ik ook dat er bij Real wel wat spelers zijn die daar van balen. Toch sierde het Marcelo dat hij wel het overzicht behield en niet zelfzuchtig was. Toch denk ik dat Real Ronaldo moet proberen te lozen. Het zou zomaar eens kunnen dat ze veel beter zouden spelen en andere spelers plots zouden kunnen opstaan en veel beter zouden renderen.

Is toch logsich, Messi speelt de laatste 2 jaar meer als middenvelder dan als aanvaller.
Ronaldo speelt meer en meer als spits.
Toen Messi als valse nr9 speelde, kon niemand hem bijhouden wat doelpunten betreft

Ronaldo kan ook niet meer de hele tijd heen en weer lopen ? Serieus ? Ik heb ronaldo gisteren meerdere keren al sprintend druk zien zetten in zijn eentje . Zodra een speler over de 30 is verandert er iets in de mindset bij die domme mensen die commentaar geven . Kijk gewoon eens goed !

Een aanval met bale op link ronaldo in de spits en een goede rechtspoot op rechts zou wel echt meesterlijk zijn. Overinges viel assenio gistergoed in

Ronaldo speelt de hele tijd rond de zestien metergebied dan nog in buitenspel positie wachtend op de rest van zijn teammaten om hem van ballen te voorzien om te kunnen scoren

Messi de dag van vandaag haalt ballen vanop het middenveld creã«ert spel geeft assists en scoort goals

ondanks dat messi nu meer middenvelder is geworden dan pure spits heeft hij nog steeds meer goals en assists op zijn conto dan ronaldo die meer en meer puur als aanvaller is gaan spelen

als barcelona xavi met verratti en alves met bellerin had vervangen had messi zijn spel niet moeten aanpassen en had hij nog betere statistieken ondanks dat zijn statistieken alsnog beter zijn dan die van ronaldo inclusief scoorpercentage in la liga en champions league

19 april 2017 om 16:39

...messi de dag van vandaag haalt ballen ... lachen. Messi is al jaren de veldvoetballer die de minste meters maakt op het veld. Sinds 2014. En niet een beetje minder maar een paar kilometer minder dan de op een na minst. Heeft alleen keepers achter zich in de Primera Division.

19 april 2017 om 17:44

ondanks dat heeft hij nog meer en beter goals assists dribbels en spelverdeling dan c ronaldo

Langer spelen dan Messi tuurlijk!!! dat wil ik nog wel eens zien laat staan meer doelpunten

Ja als grensrechters al niet meer gaan vlaggen als die scoort dan gaat het hard. Ronaldo is een goede voetballer, maar vond die andere beter.

Na 100 goals en verpulverende records in alle competities moet deze man zich nog steeds bewijzen blijkbaar. Hij is een fenomeen en zal gemist worden als hij stopt. De kinderlijke reacties hier tonen aan hoe goed hij wel is, zelfs diegenen die geen voorstander zijn zijn blijkbaar op een bepaalde manier gek van hem. Geweldige speler samen met Messi de allergrootste. Neymar en Griezman ? ff lachen om die 2 naast Ronaldo of Messi te plaatsten. Presteer eerst maar eens meer dan 10 jaar op een ongezien niveau

Jongens het is Gary Nevilla die dit roept he.. Ronaldo is gewoon een fenomeen, klaar.

Maar waarom die vergelijking met Messi zo wordt gemaakt snap ik niet. Het zijn namelijk twee totaal verschillende spelers. Waar ik Ronaldo zo in respecteer is zijn voortdurende honger naar meer goals, succes en prijzen. Dat heb ik bij Messi minder, die loopt af en toe over het veld alsof hij het allemaal wel prima vindt na 1 of 2 goals. Ronaldo wil er iedere wedstrijd 5 maken.

Voor de goal vind ik Ronaldo dodelijker. Op de rest van het veld heerst Messi.

19 april 2017 om 17:46

ondanks alles zelfs ondanks in uw ogen minder honger heeft messi betere statistieken

3e goal van Ronaldo had scheids of grens nooit kunnen zien dat het buitenspel is. Scheids staat op middellijn en grens op hoogte van de verdediging.

Vergelijk Ronaldo aub niet met Messi, Ronaldo is een gewone doelpuntenmaker, Messi is zo veel meer. Veel meer betrokken bij het spel en veel slimmer dan Ronaldo. Veel meer techniek en veel meer inzicht dan Ronaldo.

Ik vind het nog te vroeg om de spits in te gaan. Maakt op links minimaal 40 doelpunten per seizoen en staat daar momenteel nog niet op. Zie hem steeds meer de spits induiken en vind zijn rendement daar een stuk lager. Hoewel hij 5x gescoord heeft tegen Bayern München heeft hij hier los van pas 2x gescoord. Ook in la liga pas 19x ( weinig voor zijn doen). Simpelweg, omdat ik hem steeds meer op 9 zie spelen waardoor Benzema ook gaat zwerven. Ben er geen fan van en hoop eigenlijk nog dat hij tot z'n 34ste een flankspeler blijft ( robbery ook bijvoorbeeld).. daarn aast zo snel mogelijk bale verkopen aangezien hij niet past in t spel. Vaker geblesseerd dan spelend en totaal niet bepalend. Met bale komt real aan minder voetbal toe.

Ronaldo is een hele andere speler dan Messi. Messie lijkt meer een middenvelder dan een aanvaller, ronaldo wint veel meer in de licht is sterker en komt veel vaker voor dan messi bij belangrijke mensen. Dus ik begrijp niet waarom mensen zeggem dat messi beter is. messi heeft zijn eigen spel en ronaldo ook. Messi is meer van de voor zettjes etc. maar ronaldo is een monster en dat bewijst die meerdere keren (net als tegen bayerm gisteren)

Ja, ja, bla bla bla, Ronaldo is niets waard en Messi is de beste! Dat is toch weer gisteren en vandaag duidelijk geworden! Pff, rare jongens die zogenaamde voetbalkenners met een Cule Bril (of moet ik een Messiaans bril zeggen?).

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren