Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Die jongens van FC Utrecht zeiden: ‘Maak het nu ook af’’

Laatste update:

De titelstrijd in de Eredivisie stevent met nog drie wedstrijden te gaan, en een voorsprong van slechts één punt van koploper Feyenoord op naaste achtervolger Ajax, af op een zinderende ontknoping. In Amsterdam wordt er geen mogelijk onbenut gelaten om de druk op de Rotterdammers verbaal op te voeren, maar Jens Toornstra trekt zich hier weinig van aan.

“We halen alleen maar energie uit die opmerkingen uit Amsterdam. Iedere week hoor je ze weer van alles zeggen. Laat ze maar praten. Laat de aandacht maar lekker naar Ajax gaan. Ze hebben heel goed gespeeld vorige week tegen Schalke 04. Maar volgens mij staan wij gewoon bovenaan”, vertelt hij in gesprek met Voetbal International.

Feyenoord treft aankomend weekend Vitesse en Toornstra weet dat dit ook weer een lastige wedstrijd kan gaan worden. De middenvelder verwacht niet dat de ploeg van Henk Fraser de tegenstander iets cadeau gaat doen, al merkt hij soms wel dat tegenstanders liever een Rotterdamse kampioen zien dan Ajax: “Die jongens van FC Utrecht gingen ook tot het uiterste, maar na de wedstrijd zeiden ze wel: ‘Maak het nu ook af’. Je hoort heel veel en leest heel veel dat iedereen buiten Amsterdam het ons gunt, maar daar win je niets mee.”

Denk jij dat Feyenoord gaat winnen van Vitesse?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hahaha altijd Ajax tegen de rest, we zullen zien wie als winnaar over de eindstreep komt. Het is nog lang niet beslist

18 april 2017 om 18:39

Ik zou het niet super erg vinden als Feyenoord een keer kampioen is. Ajax heeft gewoon een slecht begin gehad, volgend seizoen zal het weer tussen PSV en Ajax zijn.

18 april 2017 om 18:50

Oh ja, op basis van wat?
Weer zo'n arrogante Ajacied. En nee, dat is geen overhaaste generalisatie.
Feyenoord heeft gewoon een beter team dan Ajax en PSV

18 april 2017 om 18:53

Helemaal mee eens. Mocht Feyenoord kampioen worden dan plaats ik deze in de categorie incidenten. Net zoals FC Twente en AZ afgelopen jaren.

18 april 2017 om 18:57

Je zegt het goed. Feyenoord heeft een beter team. Waarschijnlijk door de honger naar het kampioenschap en de drang om de supporters niet teleur te stellen. Individueel zijn de spelers van Ajax en PSV beter. Mits ze in vorm zijn natuurlijk. Wanneer je een keer kampioen word maakt je dit natuurlijk geen topclub.

18 april 2017 om 18:58

@feyenoordinfo

Reppen over een Arrogante Ajacied en dan die opmerking erachter plaatsen, dat is dan wel weer erg grappig hoor.

18 april 2017 om 19:01

Ik vraag me af wat er van het kampioensteam overblijft van feyenoord. Jones lijkt weg te willen, Elia lijkt niet te willen verlengen, Karsdorp staat onder belangstelling van een van de grootste clubs op aarde, de intresse in Jorgensen groeit ook steeds meer, de tank bij kuyt is volgend jaar toch ook wel behoorlijk leeg en Berghuis keert zeker terug naar Watford waar die voor zijn kans wil gaan vechten. Dat lijkt me niet makkelijk op te vangen. vooral Jorgensen en Jones niet.

18 april 2017 om 19:05

@rombomcu
en vergeet El Ahmadi en Kuyt niet. Er gaat veel verschuiven bij Feyenoord na dit jaar, erg benieuwd hoe ze dit seizoen doortrekken naar volgend jaar.

18 april 2017 om 19:07

Volgens mij ben je vergeten dat Feyenoord door schulden jaren lang niet mee kon doen. Echter is dat voorbij en is Feyenoord de laatste jaren alleen maar stappen aan het maken. Ik zie ze eerlijk gezegd juist alleen maar stabieler worden en verwacht de komende jaren eindelijk weer 3 titel favorieten

18 april 2017 om 19:09

De basiself van Feyenoord is echt wel sterker dan die van Psv.

18 april 2017 om 19:10

Nee Iedere voetbal kenner ziet dat Feyenoord niet de beste selectie heeft. Hebben gewoon een zeer bijzonder seizoen waarin werkelijk alles goed valt. Toornstra moet niet zo zeiken en gewoon beseffen dat dit een unieke kans is om een prijs te pakken met Feyenoord.

18 april 2017 om 19:11

Milan0 zegt het goed El Fenomeno "mits in vorm" In vorm PSV is een beter elftal dan wat Feyenoord ertegen over kan zetten hoor. Dat hebben we al 2 jaar gezien, wat dit PSV in vorm kan aanrichten, in de Championsleague en ook in de competitie.

18 april 2017 om 19:22

Beste selectie? Nee, de bank hoort ook bij de selectie en dat zwakt Feyenoord af bij blessures. Dat is keer op keer bewezen dit seizoen.

18 april 2017 om 19:47

Ik ben het met je eens dat Feyenoord het beste team is, en dat mee spelen om de titel waarschijnlijk niet structureel zal zijn de komende jaren.
En dat Ajax de beste selectie heeft met de meeste kwaliteit daar ben ik het ook mee eens. Maar persoonlijk vind ik de selectie van PSV op dit moment niet beter dan Feyenoord en Ajax, zowel als team niet en kwalitatief niet. PSV heeft een selectie die niet in balans is vb geen echte bruikbare buitenspelers, een overtal aan middenvelders, en de honger van PSV is er niet echt meer, er is dus niet op tijd door geselecteerd. Waarschijnlijk zal de bezem wel door de selectie gaan deze zomer en dan zal PSV volgend jaar vast weer echt mee doen om te de titel.

18 april 2017 om 20:10

Psv had echt al het geluk van de wereld met die poule vorig jaar. Je ziet dat bij een echte poule Psv ook helemaal niks te vertellen heeft. Ajax heeft de sterkste selectie van de Eredivisie.

18 april 2017 om 20:57

kwalitatief de beste selectie ja maar dat weten ze zelf ook en daarom staat feyenoord door hard werken bovenaan feyenoord is het beste team ajax heeft de beste spelers kijken wat op het eind beslissend zal zijn

18 april 2017 om 22:39

MillanO: individuen maken geen kampioenschap... Ze kunnen het over de streep trekken, maar de basis is een een team! Kijk naar het Nederlands Elftal ten tijden van Seedorf etc... individueel veel kwaliteit, maar het was geen team. Feyenoord heeft momenteel bovenal een team, maar kent ook zeker individueel veel klasse. Het is een elftal, buiten wellicht de zwakste bank van de 3 teams, dat op het veld in balans is en de juiste mentaliteit heeft. Dat missen we bij Ajax en PSV dit seizoen.

18 april 2017 om 23:43

Fc Twente en AZ waren geen incidenten. Daar zag je het aankomen dat ze mee begonnen te doen in de top. Ze zijn daarna afgehaakt, maar een kampioenschap destijds zat er gewoon in

18 april 2017 om 19:32

Daar zet Ajax zichzelf toch gewoon neer met de attitude die het heeft.

18 april 2017 om 20:29

De attitude die jullie ervan maken, Ajax is de grootste club van Nederland daar kan ik zelf ook niks aan doen. Daarom snap ik ook dat iedereen perse van Ajax wilt winnen. Maar alles wat uit een Ajax fan komt word tegenwoordig als 'arrogant' bestempelt.

18 april 2017 om 20:52

dus jij vindt het niet arrogant om als je gewoonn 1 punt achter staat elk weekend te roepen wij winnen alles na dit weekend staan we bovenaan keer op keer

18 april 2017 om 20:54

Jullie maken jezelf groter dan de rest! Resultaten uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst.

18 april 2017 om 20:58

Nee, want dat is nookt gezegd. "ALS wij alles winnen, staan we bovenaan." Is toch net wat anders. Je gaat uit van de zwakte van je tegenstander en niet van de sterkte van jezelf.

18 april 2017 om 21:54

Ik heb het over de grootste club. Lesje Begrijpend lezen nodig?

18 april 2017 om 22:10

Nou ajax is de succesvolste club maar zeker niet de grootste. En over het algemeen zijn ajax fans en heel de club verschrikkelijk arrogant. Ze praten altijd maar over dat ze de grootste en de beste zijn. Nou dat is al een paar jaar niet meer. Dit jaar voor het eerst weer sinds tig jaren europees wat beter. Zegt genoeg

18 april 2017 om 22:32

@ajaxbarca023 er is een verschrikkelijke bias voor Ajax in de media en binnen Oranje, dat merk je overal aan.
Andere clubs worden veel harder en vaker afgerekend op hun wanprestaties en laten we het er maar niet over hebben hoe 'studio neus' een begrip is bij clubs die niet in Amsterdam liggen.
Je merkt het ook al gewoon bij de jeugd bij Ajax zit arrogantie gewoon ingebakken.

Ajax vind zichzelf heel erg lijken op Barcelona door de Cruyf link maar in de werkelijkheid heeft Ajax qua uitstraling veel meer weg van Real Madrid, iets waar veel mensen zich dan ook echt tegen verzetten.

Wat zijn ze van Feyenoord en Ajax toch veel met elkaar bezig, kan beter op jezelf focussen. Dat heb je tenminste in de hand! Heeltijd dat over en heen gezever wie er nu kampioen word.. Over 3 weken weten we het zeker.. laten we daar nu gewoon even op wachten .

18 april 2017 om 19:05

Over 4 weken pas helaas. De bekerfinale zit er nog tussen, haha.

18 april 2017 om 19:55

Das toch logisch. Elke journalist vraagt ernaar de titelstrijd gaat eindelijk weer tussen de eeuwige rivalen, dus niet gek dat elke speler er naaf gevraag d wordt wat over de ander te zeggen.. de media is ermee bezig, de spelers geven gewoon netjes antwoord op de vragen die ze krijgen zoals ze geleerd hebben.

Ik weet het niet echt wat de competieslot kan brengen:

Vitesse uit: Is voor Feyenoord een lastige wedstrijd, dus Feyenoord wint daar niet zo maar van.
Excelsior uit: Lijkt misschien een makkelijke wedstrijd, maar Excelsior wil gewoon winnen dus ik denk dat ook nog een moeilijke wedstrijd gaat worden.
Heracles thuis: Dat zie ik Feyenoord gemakkelijk winnen, want Feyenoord is moeilijk te kloppen. Of het gebeurd net als Ajax het kampioenschap verspelen op de laatste dag. Al zie ik dat niet echt gebeuren van een Feyenoord die heel het seizoen door al eerste staan.

Ook denk ik hetzelfde over Ajax:
Psv uit: Gaat geen makkelijke wedstrijd worden, ik denk dat het een gelijkspelletje of een magere overwinning voor Ajax. Gezien Ajax in goede vorm is, en PSV niet de beste vorm heeft. Maar je weet nooit na een misschien zware EL wedstrijd, kan het voorkomen dat de spelers gesloopt zijn.
Go-ahead thuis: Zie ik Ajax gemakkelijk winnen, daar zie ik weinig problemen naar voren komen.
Willemii uit: Ik weet niet of ik de enige ben, maar ik heb het gevoel dat gewoon moeilijke wedstrijd wordt.

Zie het bovenstaande meer als mijn mening, maar ik denk toch echt dat het Kampioenschap op de laatste speeldag beslist wordt. Ik heb het gevoel dat zowel Feyenoord als Ajax nog punten gaat verspelen in deze 3 speeldagen.

18 april 2017 om 19:10

Ik had nog hoop op een titel tot na de wedstrijd tegen ADO uit. Het seizoen gaat voor ons uit als een nachtkaars. Hopelijk kunnen wij Feyenoord zondag een grote dienst bewijzen door Ajax te verslaan en zelf daardoor een piepklein kansje te houden op plek 2. Het doelsaldo van Ajax is +10 beter dan dat van PSV maar zondag telt alles dus dubbel qua doelpunten. Ajax zie ik misschien ook nog wel punten morsen in Tilburg de laatste speelronde. Maar kan iemand mij vertellen dat mocht het sprookje uitkomen en Ajax zou de Europa League winnen en dus automatisch geplaatst is voor de CL speelt PSV dan voorronde?

18 april 2017 om 19:18

Nee, dan raken we die voorronde-plek (als Nederland) kwijt en gaan Ajax en Feyenoord beide direct naar de groepsfase CL.

Wat CL inschrijvingen betreft zou het beste resultaat voor Nederland zijn wanneer Feyenoord en PSV 1e en 2e worden en Ajax 3e EL winnaar. Dan gaat onze Nr. 1 direct de CL groupsfase in, samen met Ajax als EL-winnaar. en zal moet PSV als Nr. 2 voorrondes CL spelen.

18 april 2017 om 19:22

Tenzij psv 2e wordt las ik. Dan zouden ze alle 3 gaan.

18 april 2017 om 22:11

Hoop het ook dat psv ajax puntverlies kan toebrengen

18 april 2017 om 19:23

Vitesse uit word dit seizoen geen moeilijke horde voor Feyenoord. Feyenoord heeft Vitesse op weg geholpen in de beker waardoor Feyenoord op hun beurt weer vol voor de titel kan gaan. Voor wat hoort wat.

18 april 2017 om 19:29

Ik weet niet of je dit sarcastisch bedoelt, maar ik zie toch Vitesse-uit als de moeilijkste horde

18 april 2017 om 19:56

Bij Twente - Feyenoord een paar jaar geleden leek het wel zo te werken.

18 april 2017 om 21:27

Is dat niet hetzelfde, je mening en wat je denkt? Wat je over de wedstrijden zegt klopt denk ik wel. Gaat uiteindelijk om de club die nog een steek laat vallen, die wordt geen kampioen.

18 april 2017 om 23:14

Wat je denkt en wat je mening is dat is niet hetzelfde denk ik. Maar ik ben wel van mening dat het met elkaar te maken heeft..

Toornstra:"Maar volgens mij staan wij gewoon bovenaan".

Wie bovenaan staat is kampioen, punt uit.

Maar ik blijf erbij dat Ajax de beste en in mijn ogen de terechte kampioen. Want ze spelen de moeilijkste voetbal van alle clubs want de motivatie van iedere tegenstanders zijn zeer groot als ze tegen Ajax voetballen. En nog speelt Ajax de beste voetbal met een bijna nieuw elftal en een staf. Ook speelden ze met jonge elftal en veel zware wedstrijden. Daarbij moet ik Ajax zeer complimt geven.

18 april 2017 om 20:54

feyenoord staat met een kwalitatief minder team bovenaan waarom is ajax dan de terechte kampioen die hebben dit jaar weer 20 miljoen uitgegeven en feyenoord 3

18 april 2017 om 21:42

Feyenoord speelden al jaren met dezelfde staf en selectie. Zoals ik al zei heeft Ajax in het begin te maken met nieuwe trainer en veel ontevreden spelers. Zeer knap dat Ajax alsnog zijn gegroeid. En nog speelden Feyenoord minder wedstrijden dan Ajax. Ajax heeft in de Eredivisie nog zwaarder dan Feyenoord want iedere tegenstanders willen van Ajax winnen, ook in de Arena want de tegenstanders en de scheidsrechters voelen meer op hun gemak in de Arena dan in de Kuip.

Tot nu toe slechts 1 punt verschil, niet slecht gepresteerd van Ajax.

Bij Feyenoord zeker ook knap gepresteerd maar ik zie Ajax toch de betere.

Milik, el Ghazi, Milik, en nog wat heeft Ajax veel geld verdiend... veel minder dan het helft heeft Ajax getransfeerd, dat valt dus best mee. Verder halen ze jonge spelers op die nog moeten groeien.

19 april 2017 om 11:45

Tegen Ajax zie je juist vaak dat tegenstanders op de rug rollen als ze het in het begin al moeilijk hebben.

18 april 2017 om 22:13

Hoe kom je daar nou toch bij? Ajax speelt pas goed sinds de wedstrijd tegen feyenoord. Daarvoor was het ook niet best.

Natuurlijk gunnen de mensen buiten Amsterdam het Feyenoord wel, maar op het veld is daar in ieder geval barweinig van te merken. Utrecht ging zondag echt voor de winst en zette vol in gedurende de eerste helft. Na de 1-0 was het wel gedaan.

18 april 2017 om 22:18

Het is niet helemaal hetzelfde. Noemand geeft Feyenoord iets kado, maar toch zie je nooit dezelfde beleving als tegen Ajax. Lijkt me ook heel pijnlijk, dat iedereen je een titel gunt. Zelf is als Ajacied gun Feyenoord een titel.

Ach geef Ajax is ongelijk. Sinds de klassieker is het verschil in punten enorm gedaald, van 6 punten naar 1 punt. Dan is het natuurlijk niet gek dat Ajax er vol voor gaat, met de gebruikelijke teksten.

Zowel van Feyenoord als Ajax is het dit seizoen gewoon knap. Feyenoord dat lange tijd bleef winnen (wat ik niet had verwacht aan het begin van dit seizoen) en Ajax dat een enorm goede reeks heeft nu. Ik vind het hele seizoen Ajax het betere voetbal spelen maar je bent terecht kampioen als je bovenaan staat. Alles kan nog, we kunnen niks voorspellen maar alleen hopen. Ik hoop op Ajax, maar het zal me niet verbazen als het toch Feyenoord wordt. Dan is Feyenoord gewoon terecht kampioen.

Ik geniet in ieder geval een stuk meer van het voetbal nu.

18 april 2017 om 22:16

Nou ajax speelt pas goed sinds de wedstrijd tegen ajax. Daarvoor speelde ze matig. Feyenoord speelde de eerste seizoenhelft goed voetbal en toen liepen ze uit. Nu is het wat minder in sommige wedstrijden maar ze staan geheel terecht bovenaan.

18 april 2017 om 22:21

Ajax verloor in de eerste paar speelronden vijf punten thuis tegen Willem 2 en Roda. Sindsdien zijn ze alleen maa maar ingelopen. Uiteindelijk zal je zien dat de vreemde actie met Jeroen Zoet de titel heeft beslist. Als dat is zo is dan is dat gewoon verdiend hoor. Zolang bovenaan staan en blijven is heel knap.

19 april 2017 om 11:50

Ze zijn natuurlijk niet alleen maar ingelopen. De voorsprong is al eerder geslonken en weer gegroeid.

Ik vond Feyenoord tot aan de schorsing van Vilhena en de wedstrijd in Amsterdam gewoon duidelijk de best voetballende ploeg dit seizoen. Ajax lijkt inmiddels wakker en kan nu ineens wel strijden voor elke meter, maar denk dat het net te laat wordt. Ajax heeft de titel in Kralingen uit handen gegeven.

Verwacht geen makkelijke overwinning op Vitesse as zondag.
Hoewel fraser ontkent denk ik wel dat Vitesse de rem erop heeft.
De meeste spelers willen wel,graag de bekerfinale spelen en zullen er fysiek niet inklappen zoals de bekerwedstrijd tegen Feijenoord. Daarnaast gunnen de meeste spelers van Vitesse Feijenoord wel het kampioensschap.

De energie die men bij Feyenoord haalt uit de opmerkingen van Ajacieden is bij mij niet echt overgekomen in de klassieker of bijvoorbeeld die wedstrijd tegen Pec. Voor de rest horen deze opmerkingen bij elke titelrace. Met 1 punt achterstand kan je als ploeg ook niet voor de camera zeggen dat je er geen vertrouwen in hebt. Je moet altijd uitstralen er nog in de geloven. Normaal gesproken is dit het beslissende weekend en degene die na deze speelronde op kop staat moet het afmaken.

Wel grappig dat iedereen het Feyenoord nu gunt. Ik zou er niet blij mee zijn als mensen het gunnen omdat het zo lang geleden is mja, je doet er weinig aan. Geniet ervan Jens, het is je gegund!

18 april 2017 om 20:36

Aan dat gunnen doe je niet zo veel... zoals je zegt "het wordt je gegund". Waar Jens wel wat aan kan doen, is eindelijk eens buitenhuis scoren.
Laatste mogelijkheid dit seizoen om buiten Rotterdam te scoren, Jens.

18 april 2017 om 22:23

Zal wat dat betreft nooit de wedstrijd Twente Feyenoord vergeten in hey kampioensjaar van Twente. De Feyenoorders die met angst ik in de benen de middellijn niet overgingen en opgelucht adem haalde toen Twente eindelijk scoorde. Wat mij betreft het absolute dieptepunt van het Nederlandse voetbal.

18 april 2017 om 23:10

Tja ... zo hier ieder zijn subjectieve beleving van de werkelijkheid,

Twente was dat jaar de beste ploeg en Feyenoord was niet in beste doen. Had je verwacht dat Feyenoord daar even de drie puntjes zou ophalen?

Zoals je dat misschien zondag van Utrecht verwachtte? Kansloos.

Man man man wat kijk ik uit naar de laatste wedstrijden. Het is zo lang geleden dat ajax en feyenoord saman om die eerste plaats konden knocken! Ik hoop als ajax supporter natuurlijk dat we er nog voorbij gaan en dat ik mijn vrienden weer een jaar kan plagen, wordt feyenoord kampioen dan kan ik er ook van genieten moet ik bekennen. Hoe dan ook, ik heb er zin in!

18 april 2017 om 22:52

Zou zonde zijn als je 31 wedstrijden terecht aan kop staat, over het hele seizoen het beste voetbal, de meeste en mooiste goals hebt gescoord en dan door een te smalle bank tot slot toch net aan het kortste eindje trekt.
Ajax is pas gaan voetballen na Excelsior, 4 weken geleden. Ik ben die wekelijkse klaagzang van al die huilende ajacieden niet vergeten, die de kop van Bosz eisten , die Feyenoorder. Voetbal wel iets leuker om te zien dan onder de Boer, maar wel 6 punten achter Feyenoord.
Na 4 goede wedstrijden is de hausanna stemming weer helemaal terug in Adam.
Ik hoop dat zondagmiddag alles er nog beter voor staat, 4 punten los van Ajax.
Come on PSV!

"We kijken alleen naar ons zelf" , maar ik hoor ze in Rotterdam alleen maar over ajax. Ik voel hier toch een vorm van angst. Uiteraard ook terecht, want Feyenoord speelt zeker niet goed en ajax op dit moment wel.

Het zal compleet aan liggen hoe Feyenoord om kan gaan met de druk. Feyenoord heeft toch laten zien dat het soms helemaal wegvalt in uitwedstrijden. Daarnaast lijkt iedereen wel vergeten te zijn dat Ajax het vorig jaar heeft weggegeven tegen de Graafschap.

18 april 2017 om 22:57

Komt goed. 0-1 zal genoeg zijn, PSV doet zijn plicht en wint met 1-0. Dan is het zondagmiddag klaar!

18 april 2017 om 23:16

Waar kan ik er voor tekenen?

18 april 2017 om 22:57

Schöne is het hier op voorhand vast niet mee eens

Omdat feijenoord al het hele jaar bovenaan staat zou het terecht zijn dat ze de kampioen worden. Maar ze zijn niet het beste team. Ze spelen niet het beste voetbal. En voor het Nederlandse voetbal is het zeker niet het beste dat feijenoord kampioen wordt en CL gaat spelen. Feijenoord in de CL wordt een teleurstellende vertoning en afgang voor het Nederlandse voetbal. Daarnaast is het ook helaas zo dat het feijenoord publiek zich nergens kan gedragen. Mede dat is een reden dat ik hoop dat ons het kampioenschap van feijenoord bespaard blijft.
Helaas heeft mijn club een trainer met een feijenoord achtergrond en heeft hij die club al een keer deze competitie bevoordeeld door slecht en laat te wisselen en hen zo opzichtig de winst te gunnen. Ik mag hopen dat het komende zondag niet weer gebeurt. Mocht Vitesse komende zondag de wedstrijd weer weggeven, dan is dat een onvergeeflijke schande.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren