Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Het zit in hun koppies dat de KNVB Feyenoord als kampioen wil’

Laatste update:

Drie KNVB-bestuurders spraken in een korte tijd achter elkaar hun voorkeur voor Feyenoord uit in de titelrace. Operationeel directeur betaald voetbal Gijs de Jong was de eerste die zijn steun voor de koploper van de Eredivisie uitsprak, waarna ook voorzitter Michael van Praag en technisch directeur Hans van Breukelen volgden. In Amsterdam reageert men vol onbegrip.

Ajax-directeur Edwin van der Sar reageerde op twitter al cynisch op de uitlatingen van de KNVB-top. “Wat ik ervan vind? Onnodig”, zegt hij donderdag in De Telegraaf. “Mij wordt ook over van alles en nog wat mijn mening gevraagd. Maar over sommige zaken moet je je niet uitlaten. Of je bespreekt het intern met betrokkenen, zoals toen de KNVB naar onze mening vroeg na het vertrek van Danny Blind.”

Ook Sjaak Swart vindt het onbegrijpelijk dat personen met een hoge rang binnen de KNVB zich op een dergelijke manier uitlaten. “Ik vind het raar dat De Jong, Van Breukelen en Van Praag dit zeggen”, aldus Mister Ajax in de krant. “Willem van Hanegem en Jan Boskamp zijn voor Feyenoord, ik ben voor Ajax. Wij zijn clubmensen en móeten een voorkeur hebben. De KNVB kiest partij voor Feyenoord, maar die bestuurders horen toch neutraal te zijn?”

Edwin van der Sar is niet zo blij met de uitlatingen van Hans van Breukelen... #ajax #feyenoord #eredivisie #shotsfired

A post shared by Voetbalzone.nl (@instavoetbalzone) on

Swart vraagt zich niet meer af of de zogenaamde ‘hoop vanuit Zeist’ een rol zal spelen in de titelstrijd. “Zal beïnvloeden? Dat is al lang gebeurd, man”, klinkt het. “Tonny Vilhena moest zondag bij PEC Zwolle rood hebben voor die overtreding bij de zijlijn! En als Kevin Blom dat niet aandurft, moet hij minimaal geel geven. Vilhena staat op scherp en was dan geschorst geweest. Toch een lastig wedstrijdje, hoor, Utrecht-thuis, zonder Vilhena. En twee minuten later maakte hij weer een overtreding die geel waard was. Maar Blom deed weer niks, hè? Het zit in de koppies van de scheidsrechters dat de KNVB, hun werkgever, Feyenoord als kampioen wil.”

Ook Jacques Brinkman, oud-hockeyer, doet vanuit zijn oogpunt een duit in het zakje. “Zo openlijk je voorkeur uitspreken als sportbestuurder is in de hockeywereld ondenkbaar. Natuurlijk kun je zeggen dat het ook maar mensen zijn, maar wel mensen die hun rol moeten kennen. Je neutraliteit en onafhankelijk zélf ter discussie stellen, is wel het domste dat je kunt doen. Ik denk dat dit een van de symptomen is waarom er op dit moment zo veel weerstand tegen de KNVB is. Prinses Beatrix zegt toch ook niet op welke politieke partij ze stemt?”

Bestuurders van de KNVB moeten hun voorkeur in de titelrace voor zich houden

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Er is een verschil tussen iemand iets gunnen en dat het je doel/voorkeur heeft dat die ene partij kampioen moet worden. Genoeg neutrale mensen gunnen Feyenoord een titel na bijna 20 jaar afzien, ook ik gun het hen.

13 april 2017 om 07:19

Eens, maar wanneer je in de top van de KNVB werkt ( wat overigens niet veel voorsteld gezien het wanbeleid de laaste tijd) hoor je dergelijke uitspraken niet te doen. Zij horen zich niet uit te spreken over dit soort zaken. Laat ze eerst maar eens een fatsoenlijk beleid voeren. Ik gun het oranje en de rest van Nederland namelijk om ons te kwalificeren voor het WK in Rusland.

13 april 2017 om 10:15

Bullseye! Zo is het ook, leuk voor ze dat ze (hoewel ze allemaal PSV dan wel Ajax minded zijn vanuit het verleden) Feyenoord weer eens een titel gunnen. Maar vanaf nu is elke vrije trap die Feyenoord onterecht krijgt 'in opdracht van' de Knvb. Je stoot met dit soort uitspraken zoveel mensen voor de borst, daar waar een topman normaal z'n snater moet houden. Laat ze de wanorde onder hun eigen dak eerst op de rit krijgen, lijkt me een beste taak namelijk...

13 april 2017 om 07:30

Dat is ook helemaal niet het probleem maar spreek het niet uit... hoe raar gaat dit worden als scheidsrechters het ook gaan uitspreken...

1 voordeel aan het hele verhaal... dat Knjb geschreeuw kan nu voorgoed de prullenbak in!

13 april 2017 om 09:44

Ik ben het niet met je eens. Verschil tussen gunnen en voorkeur mag jij me uitleggen.
Als ik een voorkeur heb voor Feyenoord, maar ik gun het Ajax, zou dat een raar antwoordt zijn hoor.

13 april 2017 om 10:03

Als je antwoord met dt schrijft, kom je sowieso al wat raar over

Dat hele gunnen van feyenoord slaat nergens op en zou je ook als supporter niet moeten willen. Wat mensen er in feite mee zeggen, is dat ze het vrij zielig vinden dat feyenoord al zo lang geen kampioen is geweest, dat moet je toch niet willen lijkt me.

13 april 2017 om 10:43

Dus het kan niet gegund worden op basis van de stappen die afgelopen jaren gezet zijn. Het is maar net hoe je het zelf beredeneerd lijkt me.

13 april 2017 om 10:49

Als de KNVB had gezegd dat ze AZ gunde, dan mocht het weer wel. Maar omdat het toevallig een concurrent is van Ajax en PSV ligt dit antwoord wat gevoeliger.

13 april 2017 om 07:53

Ik ben voor Ajax. Van mij hoeft hier geen aandacht aan besteed te worden vanuit Ajax hoek. Lekker laten gaan. Maar dat doet niets af aan het feit dat het zeer onprofessioneel is van deze bestuurders om dit te doen. Of je nou het feyenoord nou gunt of niet, hou gewoon je mond... ik zeg niet dat het gebeurd maar het kan invloed hebben. Ze hadden de schijn moeten voorkomen

13 april 2017 om 10:01

Eens. En als Feyenoorder zit ik ook helemaal niet te wachten op de sympathie van die bobo's. Als je in zo'n positie zit moet je gewoon je mond houden over dat soort zaken vind ik.

13 april 2017 om 07:58

Kan ik me alleen maar bij aansluiten. Oke het is raar dat men zich zo openlijk uitspreekt, maar joh lekker belangrijk.

En die Sjaak Swart daar zouden ze wat aan moeten doen. Zelfs de vd kerkhofjes beginnen hier redelijk normaal bij te lijken. Deze man begint echt een karikatuur van zichzelf te worden.

13 april 2017 om 09:16

Wat maakt dat nou uit, die man is 78 en je hoeft het toch niet te lezen en ik neem dan niet helemaal serieus meer. Wat betreft de uitspraken van de knvb, er gaat nog ergens een discutabele beslissing genomen worden door een scheidsrechter en dan komen er vanzelf vragen. Denken die mensen nou ook niet aan hun werknemers. Wel je scheidsrechter wil hier nou vragen over krijgen.

Swart de man met de volledige ajax bril en waar echt alleen nog maar onzin uitkomt. Ajax moet hem beschermen en vragen of hij zijn mening voor zich gaat houden. Deze man maakt zich keer op keer belachelijk.

Die had rood moeten krijgen en die geel en die zus en die zo. Gelukkig gebeurd dit ook bij wedstrijden van ajax dat er spelers kaarten horen te krijgen en ze dan niet krijgen.

Tja van de sar heeft hier wel gelijk idd . Knvb moeten gewoon niet hun mening geven over een kampioenschap en wie ze hopen. Aan de andere kant is dit best bijzonder het zijn beide PSV mannen en hopen dat Feyenoord kampioen word. En ze spreken het allebei uit terwijl PSV ook nog een kansje heeft.

13 april 2017 om 07:33

Nee, ze gunnen het Feyenoord. Althans ze zeggen dat ze het gunnen ipv hopen. Een wezenlijk klein verschil.

13 april 2017 om 07:53

Ach ze moeten geqoon niet zeiken. Dat domme gelul altijd. Als feyenoord nou letterlijk iederer jaar echt mee had gedaan om het kampioenschap oke, maar nu is jet toch zo gek nog niet dat de "neutrale" mensen het feyenoord gunnen. En als dat evht doorwerking zou hebben zou dat wel zo onbewust en minimaal zijn. Gewoon lekker naar jezelf kijken.

Ik snap dat hele gun verhaal niet! Op basis van wat? Dat je al jaren niet de schaal gewonnen hebt?De beste hoort gewoon te winnen!

13 april 2017 om 07:36

En momenteel zijn wij dat. Gunnen op basis van een lange tijd geen kampioen geworden is "normaal" hoor. Hetzelfde als met AZ en FC Twente toen. Hetzelfde als met Portugal het afgelopen EK. Dat is namelijk menselijk. Is het verstandig? Nee, dat niet.

13 april 2017 om 07:41

Gunnen hoort niet thuis in topsport.Die gene die t meeste punten haalt of een finale wint heeft t gewoon verdiend!

13 april 2017 om 09:19

Ik ken weinig mensen die Portugal met hun anti voetbal het ek gunde. Voor de rest heb je gelijk, feyenoord is toch wel de underdog en de gun factor ligt daar al snel hoger.

13 april 2017 om 07:37

Nee obv het dal waar ze uit zijn geklommen. Gewoon lezen.

13 april 2017 om 08:08

Het heeft er waarschijnlijk ook mee te maken dat het voor het Nederlands voetbal beter is als feyenoord kampioen wordt. Dat zorgt voor een kapitaal injectie. Ben trouwens ajax supporter

13 april 2017 om 08:11

Een club die finaal af gaat in Europa, ja man daar zitten we op te wachten.

13 april 2017 om 09:57

Misschien wel, misschien niet. Maar nadat Ajax het 4x heeft mogen proberen en 0 keer door de groepsfase is gekomen, mag van mij iemand anders het ook wel proberen.

Zeker gezien de groeppen waar Ajax in geplaatst werd, hadden ze toch best 1-2 keer de volgende ronde mogen halen.

Verder zijn ze afgegaan tegen Rostov en Wien in de kwalificatie wat het nederlands voetbal ook niet echt verder heeft geholpen.

13 april 2017 om 11:25

Vanaf seizoen 2011/2012 t/m seizoen 2015/2016 heeft Ajax 58,1 Europese punten bij elkaar gesprokkeld. PSV - 57,1, AZ - 43,6, FC Twente - 27,6 en Feyenoord - 19,1. Jij doet je naam eer aan want je hebt geen idee waar je over praat.

13 april 2017 om 11:33

Harstikke bedankt, ik was eigenlijk ook van plan te onderzoeken welke club de meeste punten behaald heeft voor ons allemaal.

Ik gun het MVV Maastricht om eens kampioen te worden. Die hebben nog nooit iets gewonnen. Echt zo onnozel dat iedereen het feyenoord gunt...

13 april 2017 om 07:38

Lekker makkelijk de nuance weglaten. Lees de tekst en reageer dan.

13 april 2017 om 07:50

Zit er in de uitspraken van de knvb mensen wel enige nuance dan? Dit kan gewoon niet, zo simpel is het.

13 april 2017 om 09:33

Marcelgroen, kom zelf dan met die inhoudelijke nuancering als je iemand een gebrek aan nuance en lezen van de tekst kwalijk neemt.

13 april 2017 om 09:57

Hoeft niet. Lees gerust het volgende artikel van vPraag. Daarin geeft hij aan waarom hij het gezegd heeft. Wat mij betreft een duidelijke en goede redenering. Of hij dat in zijn rol moet uiten , is een andere vraag.

Als Gijs de Jong, Michael van Praag en Hans van Breukelen de titel aan Feyenoord gunnen, doen ze dat maar lekker in stilte. Of ruil die bondsdas en het pluche in Zeist in voor een Feyenoord-shirt en een seizoenskaart in de Kuip. Een of het ander. Ik vind het ongehoord dat notabelen van een neutrale sportbond zich meerdere keren uitspreken over hun voorkeur. Zeker omdat Gijs de Jong bij de eerste keer al een bak stront over zich heen kreeg.

Als je iets dergelijks zou lezen over de voetbalbond in pakweg Oekraiene of Polen gaan de alarmbellen over corruptie gelijk af...

13 april 2017 om 07:39

2 van de 3 willen sowieso geen Feyenoord shirt gezien het feit dat dit echte PSV mannen zijn. Ja het is stom om dit uit te spreken. Maar iedereen vergeet dat ze zeggen, "ik gun het ze wel". Het woord 'gun' is hier belangrijk. Ze hopen het niet, ze willen het niet, ze gunnen het. Een heel groot verschil.

Praat hij over een speler die rood had moeten hebben? Om vervolgens Viergever, Klaassen en Kluivert niet te noemen naar een elleboog/slaande beweging. Man, Sjaakie laat zich toch weer gaan.

13 april 2017 om 07:39

Die man moet je niet serieus nemen. Je kunt hem vergelijken met die gekke oude man van een het einde van de straat. Je lacht er soms om maar meestal vind je het gewoon sneu dat iemand zo ver heen is.

13 april 2017 om 07:41

Ja precies. Normaal reageer ik er ook niet op, maar soms wodt het te veel. Net als bij de gebroeders vd Kerkhof en v Hanegem. Soms wordt het teveel, ff op reageren en dan kan je weer een paar weken vooruit.

13 april 2017 om 07:58

Maar door het wijzen op andere eventuele overtredingen, doe je precies hetzelfde. 😉

Stel je voor dat er een situatie onstaat net zoals de penalty tegen Itrecht vorig jaar maar dan nu voor Feyenoord. Dan hoor ik alle ajacieden al roepen dat het een doorgestoken kaart is. Daarom ben ik het ook niet eens met het openbaren aan wie ze de kampioenschap gunnen.

13 april 2017 om 07:59

Wie het ook word, het is verdiend.

13 april 2017 om 08:36

Een beetje slimme ajacied zal dat niet roepen.....het zou echt lachwekkend zijn als je echt denkt dat scheidsrechters worden beinvloed door topbestuurders.

Je kunt als bobo je voorkeur hebben en/of het iemand meer gunnen maar ik weet niet of het verstandig is om dat uit te spreken. Dit vanwege de objectiviteit. Bovendien heb ik dan liever dat de KNVB alles in het werkt stelt om Oranje op het WK 2018 te krijgen en dat ze dus eens met een nieuwe bondscoach komen.

Laten we hopen dat dit als een rode lap op een stier werkt. Het versterkt in elk geval wel het teamgevoel bij Ajax, want hiertegen wil je je verzetten. Met andere woorden: dom van deze mensen. Ze moeten zich hier niet mee bezig houden. Laat ze de rotzooi bij de Knvb eerst maar eens opruimen.
Overigens, apart dat Swart de wedstrijden van Feyenioord zo intensief volgt.

Vilhena had rood moeten hebben? Je zou maar met Sjaak in t bejaardentehuis zitten... geen wonder dat er veel alcoholisme is onder bejaarden.
Alsof de KNVB ook daadwerkelijk een voorkeur heeft in handelen. Als hij dan toch Vilhena aanhaalt, is het ook vreemd dat hij 2 wedstrijden schorsing krijgt terwijl Makkelie geel gegeven zou hebben. Dat terwijl Klaassen met een soortgelijke overtreding helemaal geen punt van discussie is.

Soms zit het mee, soms zit het tegen. Maar je mag kenelijk geen voorkeur hebben. Het is alsof je als journalist niet mag stemmen, omdat je geen politieke voorkeur mag hebben. Het is ieder zijn goed recht. Gunnen is iets anders dan bevoordelen.

Ik gun het degene die aan het eind van de rit de meeste punten en evt beste doelsaldo als het daarop aankomt. De rest zijn allemaal subjectieve zaken, dat kampioenschap gunnen, daar heb je helemaal niets aan als je als tweede eindigt

Het hoort niet maar het is een persoonlijke mening die geen enkel invloed heeft op het beleid van de Knvb en of de uiteindelijke eindstand.
Er wordt wel veel drukte gemaakt om eigenlijk niets.
Swart is meer een grappenmaker geworden dan iemand die echt serieus genomen wordt in de voetbalwereld.

Wat een onzin je mag je voorkeur toch uitspreken we leven hier niet in Noord Korea. Waar die ajaxcieden zich druk om kunnen maken.

Vertegenwoordigers van de Knvb horen zich ten alle tijden neutraal op te stellen en zo iedere vorm van partijdigheid uit te sluiten. Maar het is al jarenlang een zooitje binnen de Knvb en dat geven dit soort uitspraken eens te meer weer. Incapabele mensen die een zware last leggen op de schouders van de scheidsrechters. De scheidsrechters die toch al onder vuur liggen met hun discutabele beslissingen de laatste tijd. Mocht er de laatste wedstrijden al of niet terecht of onterecht een strafschop gegeven worden aan Ajax of Feijenoord dan zal naar hen met het verwijtende vingertje worden gewezen. Al dan met de vraag: in opdracht van de Knvb? Tevens kan men dan ook de vraag stellen: Is hier sprake van Match fixing. De Knvb hoort hier ten alle tijden buiten te blijven. Dus de twee zgn. kopstukken van de Knvb dienen hun mond gewoon dicht te houden.

Mensen kunnen het lezen zoals ze willen. Van Breukelen is een PSV-er en als hij een andere club de titel gunt dan zijn eigen, dan kun je het ook opvatten dat hij zich niet door een clubbril laat verblinden en daarmee een ander ook wat 'gunt'.

De essentie van zijn verhaal, als jij voor een bedrijf werkt en je weet dat alle bazen iets graag willen, ben je dan geneigd net even de andere kant op te kijken, net even iets anders te interpreteren om je bazen te helpen, ze te pleasen, likes te ontvangen?

Kijkend naar het karakterloze fluitkorps in Nederland, naja, dat de beste maar moge winnen!

Ze hadden ook gewoon kunnen zeggen voor het Nederlands voetbal is het goed als er sterke concurrentie is in eigen land en dat we op regelmatige basis een andere kampioen zien.
Dan blijf je weg van een voorkeur expliciet uitspreken en geef je impliciet aan dat na jaren Ajax en PSV het goed is als een ander kampioen wordt..
Daarom zit het bestuur van de Knvb ook vol zwakke bestuurders, geen enkel benul van de impact van de woorden die ze uitkramen en de positie die ze bezetten

Ik ben niet voor Feyenoord, en ook niet voor Ajax. Maar ben t helemaal eens met oud-hockeyer Brinkman eens.

Kan mij iemand uitleggen wat nou echt het probleem is van deze uitspraken? Het is niet zo dat deze bestuurders ook maar iets van invloed hebben op resultaten.

13 april 2017 om 08:56

Waarom niet? Ze zijn toch deel van dezelfde organisatie die scheidsrechters aanstelt?

13 april 2017 om 10:05

Dus je suggereert dat scheidsrechters meekrijgen om voor Feyenoord te fluiten? En dat Feyenoord spelers die een elleboog uitdelen niet geschorst worden....oh nee...wacht....

Swart spoort natuurlijk niet, vorig jaar waren er immers zeer discutabele beslissingen aan het eind van de competitie in het voordeel van Ajax zoals bijv. tegen Utrecht. Die zijn er altijd en iedere club krijgt zn deel.

Los daarvan kan je voorkeur uitspreken zoals de Knvb doet natuurlijk niet, veroorzaakt alleen maar wrijving. Neutraliteit is sowieso helaas ver te zoeken in voetballand. De NOS en FOX die beiden een sterke voorkeur voor Ajax hebben (ik herinner me de beteuterde gezichten van de verslaggevers en het negeren nog goed toen PSV onverwachts de titel greep vorig jaar). Een zingende verslaggever toen PSV achter kwam in de Cl). Een bondscoach die spart met de trainer van een van de drie topclubs en de andere twee negeert.

Als AZ supporter heb ik niet echt een voorkeur en vind ik het leuk dat de competitie met nog vier wedstrijden te gaan nog zo spannend is, maar ik kan me wel irriteren aan gemis van objectiviteit door mensen die beter zouden moeten weten. Zoals de Knvb.

Volgens mij een storm in een glas water.
Ze hebben niet gezegd dat ze een voorkeur hebben, maar dat ze het Feyenoord gunnen. dat is heel wat anders.
Maar om van der Sar en andere mensen die zich hierover opwinden gerust te stellen: ik gun het Feyenoord zeker niet. Helpt dat?
Ik heb een pesthekel aan die club en als PSV het niet kan worden heb ik liever Ajax dan Feyenoord als kampioen.
Ik hoop nu maar dat van der Sar dit leest. Kan ie weer rustig slapen.

Wat een overdreven reacties zeg. Iedereen gunt het Feyenoord toch. supporters die er altijd staan ook als het slecht gaat, dat is in de arena bijvoorbeeld wel anders. Typisch ook dat Sjaak Zwart hier ook weer iets van moet vinden. Die man moeten ze geen podium meer geven man.

Wel gek dat dit wel wordt geaccepteerd, maar als ze hetzelfde over Ajax zouden zeggen dan zou de wereld te klein zijn voor sommigen. Zouden we reacties als 'knjb' krijgen en dat Ajax hieraan haar kampioenschappen te danken heeft. Maar dat terzijde.

De Knvb hoort gewoon ten alle tijden gewoon neutraal te zijn op dit gebied. Als bestuursleden kan je je clubvoorkeur hebben maar spreek ze dan niet uit. De Knvb is de Nederlandse bond voor alle clubs, dus voorkeuren horen daar niet thuis. Als ze zo fanatiek achter Feyenoord staan moeten ze een functie bij Feyenoord gaan vervullen, maar niet bij een neutrale Nederlandse voetbalbond.

13 april 2017 om 09:41

Als het over ajax gaat mag er niet geklaag worden en nu het over feyenoord gaat hoor je al die ajacieden klagen iets van de pot verwijt de ketel? Van mij mag iedereen zijn eigen voorkeur hebben en het is niet dat v.breukelen feyenoordfan is hij wil dat ze kampioen worden omdat het al 18! Jaar geleden is hadden ajax en psv in die situatie gezeten had hij het hun gegunt

13 april 2017 om 09:47

Elke dwaas in dit land mag een mening hebben. Dat is niet mijn punt.

Wanneer je bepaalde functies bekleed, zoals nu, een functie in een nationaal neutraal voetbal bond, horen clubvoorkeuren logischerwijs niet thuis. Je mag ze hebben maar gewoon niet uitspreken. Je bent daar voor alle clubs in Nederland, niet alleen voor de jouwe. Dus houd die mening gewoon voor jezelf of solliciteer bij jouw favoriete club.

De top3 clubs worden ten alle tijden voorgetrokken en daar zyn wij in nederland aan gewend maar als er iets niet in het straatje van ajax , feyenoord of psv pas moet je ze is horen want dan zijn ze zielig maar ze denken nooit aan de andere clubs die altijd moeten wijken voor ze

13 april 2017 om 10:58

Gaat het niet om. Als hoofd voetbalorgaan dien je neutraal te blijven, daar horen dit soort meningen niet thuis. Niemand gaat dood aan deze mening maar je dient gewoon je mond te houden. Ik had de meningen wel willen lezen als ze dit over Ajax zouden zeggen, dan had half NL erover gevallen. Een spiegeltje voorhouden is soms ook wel eens goed. Zij moeten dit niet doen, klaar. Niet meer en niet minder. En mensen een calimero noemen mag niet op voetbalzone

En toch blijft iedereen maar volhouden dat de Knvb zo nodig voor Ajax is...

13 april 2017 om 11:18

Als er geen kern van waarheid inzit waarom beginnen alle ajacieden er dan over dan zit het jullie toch hoog en waarom zou dat zijn als het niet waar is wat ze zeggen ......

Kunnen ze ipv over het kampioenschap in NL zich meer bezig houden met het NLs elftal of hun steun aan ajax in de EL uitten, dingen die belangrijker zijn voor de knvb

We moeten Swart van Hanegem vdKerkhofjes niet zo serieus meer nemen. Wat wel zorgelijk is is dat die van Hanegem nog iedere week een column in het AD mag schrijven.

Ik hoop dat de Knvb degradeert!! Hahaha
Nee even zonder gekheid, ik kan ze hier alleen maar gelijk in geven, als Knvb mag je helemaal geen voorkeur uitspreken, ook niet als daar door de media om gevraagd wordt!
Dit soort meningen hoor je gewoon voor jezelf te houden, maar goed het gaat al langer goed mis bij de Knvb, dus helaas horen daar ook dit soort uitspraken bij. Ik ben er geen voorstander van!

Ik gun het Feyenoord ook wel hoor, hoop alleen dat Ajax het wordt.
Waarom ik het Feyenoord gun?

- hebben we weer 2 topclubs
- kan feyenoord dat nieuwe stadion neerzetten
- loopt niet heel feyenoord leeg
- Ajax kan de voorrondes beter aan

Als Ajax het wordt

- loopt Feyenoord leegt
- plaatsen zich niet voor Cl
- breken die gekkies heel rotterdam af

Al dat gedoe over gunnen. We hebben het hier toch over topsport of niet? Daarin telt alleen winst en verlies en als iedereen het Feyenoord gunt, dan is dat niet echt positief.
Dan is het een soort medelijden met Feyenoord geworden. Zo van, ze zijn nu al bijna 20 jaar aan het prutsen en het is zo zielig allemaal voor ze en daarom gunnen we het Feyenoord maar.
Zo werkt het toch niet en bovendien wordt Ajax kampioen en dat gun ik ze van harte....
En hoe meer mensen Ajax het niet gunnen, hoe leuker het is om kampioen te worden.

Het is onbegrijpelijk. Al is het wel de meest oprechte vorm van een compliment geven. Iedereen vind Feyenoord zo zielig en klein dat ze hun wel een keertje de titel gunnen. Als ze daarna maar wel weer gewoon in de hoek gaan staan om naar de grote jongens te kijken. Succes

Het gaat er om dat iemand in zijn positie (van Breukelen) zich niet zo moet uitlaten in de media. Hij geeft dat zelf ook aan, maar doet het vervolgens toch. Dat tast je geloofwaardigheid als bestuurder aan. Het punt van kritiek van o.a. van der Sar is in mijn ogen dan ook meer dan terecht. Heeft er niks mee te maken of hij het nu Feyenoord, Ajax of PSV gunt. Dit moet je gewoon voor je houden, zeker op dit moment in de titelstrijd.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren