Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Update: ‘KNVB heeft reeds gesprek met Louis van Gaal achter de rug’

Laatste update:

De KNVB gaat op korte termijn met Louis van Gaal om de tafel. Beide partijen zullen bespreken hoe het verder moet met het Nederlands elftal, nadat Danny Blind afgelopen zondag werd ontslagen. Dat meldt het Algemeen Dagblad dinsdag. Van Gaal wordt door velen gezien als de geschikte kandidaat om Oranje uit het slop te trekken, maar de krant schrijft dat de kans ‘nul lijkt’ dat hij in de huidige situatie zal willen instappen.

De Telegraaf meldde maandag al dat de KNVB Van Gaal hoopt te binden als adviseur in de zoektocht naar een nieuwe bondscoach. Volgens het AD heeft het voor de Nederlandse voetbalbond geen zin om alleen voor de korte termijn bij Van Gaal aan te kloppen.

De KNVB zal zelf ook een aantal zaken op orde moeten krijgen om voor de nieuwe bondscoach in kaart te brengen met wie hij te maken gaat krijgen. Zo is er nog altijd geen nieuwe algemeen directeur aangesteld na het vertrek van Bert van Oostveen. Hans van Breukelen, technisch directeur bij de bond, wacht voor de zomer een tussentijdse evaluatie. Gezien de ontwikkelingen in de afgelopen negen maanden bij Oranje, zal dat een pittig gesprek worden.

Update 29 maart 22.23 uur - 'KNVB heeft reeds gesprek met Louis van Gaal achter de rug'
Vier dagen na het ontslag van Danny Blind is de KNVB begonnen met gesprekken die moeten leiden tot de aanstelling van een nieuwe bondscoach. Jean Paul Decossaux, commercieel directeur van de KNVB, heeft aan de NOS laten weten dat er ook met Louis van Gaal is gesproken. De voormalig bondscoach van Oranje lijkt echter de aangewezen man om vanaf 1 oktober als bestuursvoorzitter aan de slag te gaan.

Louis van Gaal is de beste kandidaat als opvolger van Danny Blind

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Geweldig nieuws! Onze hoop in bange dagen.

28 maart 2017 om 10:47

Inderdaad, hoop echt dat hij komt. Zelfs als hij het WK niet haalt blijft hij een held, want hij heeft het dan tenminste geprobeerd in mijn ogen.

Maar ik denk dat Van Gaal het wel voor elkaar krijgt om ons naar het WK te loodsen.

28 maart 2017 om 10:55

Louis zal niet de bondscoach worden, staat ook zo in de tekst.

Mocht hij het wel doen, dan zie ik hem het ook niet voor elkaar krijgen om ons alle wedstrijden in de kwalificatie te laten winnen. Het WK kunnen we normaal gesproken gewoon vergeten.

28 maart 2017 om 11:51

Hoeft ze ook niet allemaal te winnen. Als frankrijk wint van Zweden en Bulgarije....... Zweden en Bulgarije spelen gelijk tegen elkaar.
Dan kan Nederland genoeg hebben aan 4 overwinningen (wel het liefst met dikke cijfers). Dan mag je nog verliezen van Frankrijk . En mocht je n puntje pakken daar...dan is dat n bonus.
En als we gaan spelen met Zoet,tete v dijk ,de vrij , Willems(anholt), wijnaldum strootman klaassen Depay Robben Janssen. Dan moet je gewoon dat voor elkaar krijgen.
Dan met people manager Gullit en fred rutten als coach..... En v Gaal als tech directeur. Komt het allemaal wel goed.
#positief denken 😆

28 maart 2017 om 11:52

Wie weet pakt Nederland een punt uit bij Frankrijk. Of wie weet laat Zweden een slippertje liggen thuis tegen Wit-Rusland / Bulgarije. Ik sluit nog niks uit. 1ste worden we niet meer, maar 2e kan nog. Het is te hopen dat Zweden nog een keer een slippertje laat vallen (of Nederland minimaal 1 punt uit in Frankrijk). Nederland heeft sws een betere selectie dan Zweden, dus thuis winnen van Zweden moet lukken met deze opstelling.

Zoet
van Dijk
de Vrij
Hoedt
Klaassen
Strootman
Sneijder
Wijnaldum
Robben
Janssen/Dost
Memphis
28 maart 2017 om 12:08

Stã©l dat dit het geval is, dan kom je op een puntentotaal van 19 of 20. Het is bijna uitgesloten dat dit genoeg is om bij de beste 8 nummers 2 te horen.

28 maart 2017 om 12:10

Dat is de mening van de krant. Laten we een kaarsje branden en hopen op witte rook van Z.h. Louis van Gaal.

28 maart 2017 om 12:28

@castromann, ik zie Luxemburg of Wit-Rusland nog wel gelijk spelen of winnen van Bulgarije hoor. Nederland zal thuis ook sws winnen van Bulgarije, dus van Bulgarije hoeven we sws niet bang te zijn.

28 maart 2017 om 12:36

@olliee, Als je naar wikipedia gaat, dan zie je dat Zweden op nummer 5 staat van beste nummers 2 met 3 punten boven Montenegro (slechtste nummer 2), dus als Nederland 2e wordt, zullen ze echt niet bij de slechtste nummers 2 horen hoor.
Type maar in google: World Cup 2018 Qualification Uefa, en neem dan de engelse wikipedia hiervan.

Hieronder de stand van de nummers 2 op dit moment:

1g Italy 410
2b Portugal 49
3h Greece 48
4d Republic of Ireland 48
5a Sweden 47
6c Northern Ireland 47
7i Iceland 47
8f Slovakia 46
9e Montenegro 4 4

28 maart 2017 om 12:37

Klopt zermattperson .
Maar hopelijk is punten aantal dan genoeg om bij de beste nr 2 te horen.
Hopen dat landen die nu bovenaan staan zoals engeland spanje Duitsland ook alles winnen in hun poule zodat de nr 2 minder punten heeft op het eind.
Het zal krap worden voir nederland. .maar zo lang het theoretisch nog kan..moet je er voor gaan!

28 maart 2017 om 13:56

Een betere selectie, maat zonder vertrouwen.

28 maart 2017 om 14:24

Dit is wat mij betreft de beste opstelling voor Nederland.
----------------------Vorm--------------
-------------de Vrij-----------Van Dijk------------------------
Karsdorp------------------------------------------ Aanholt
---------De Jong-------------Wijnaldum
--------------------Sneijder-------------
Robben--------------------------------Depay
----------------------Van Persie-

Eerste Reserves:
GK: Cillessen
RB: Janmaat/tete
CV: Hoedt
CV: Bruma
LB: Pieters/blind
Cvm: Strootman
CM: Klaassen
Cam: Promes
RV: Lens/babel/berghuis
LV: Elia/toornstra
SP: Janssen/dost

Vorm/Cilles
Kars/Janmaat
De Vrij
Dijk/Hoedt
Aanholt/Piet
De Jong
Wijn/Klaas
Robben
Sneijd/Prome
Depay/Elia
Persie/Janss
28 maart 2017 om 11:56

Wat is het geweldige nieuws dan wel precies wat je hebt gelezen? Begrijp me niet verkeerd hoor, ik hoop ook dat LVG toch nog een termijn aan gaat met de KNVB. Maar ik krijg uit dit artikel niet de indruk dat LVG hier trek in heeft? Sterker nog, hij wilt eigenlijk niet in deze zooi instappen. Wat ik heel erg begrijp

Jaap stam lijk me goede optie

28 maart 2017 om 10:41

Laten we is stoppen met lichtgewichten als Stam, Blind en Van Basten of trainers die overal gefaald hebben (gullit bijvoorbeeld). Het Nederlands voetbal heeft gewoon een ervaren trainer nodig die alles heeft meegemaakt en 11 logische namen opstelt. Iedereen die onder Van Gaal getraind heeft noemt hem technisch/tactisch de beste trainer die hij heeft meegemaakt. Van Sneijder tot Perez tot Kluivert. Met een goede tactiek kan je ver komen (WK 2014) en dat zal nu ook nog steeds kunnen. Veel spelers waren bij dat WK nog jonkies en zijn 3 stappen verder en Sneijder/robben zitten nog op hetzelfde niveau. Alleen rvp niet meer en kuyt heeft afgezwaaid. Met een goede trainer die de poppetjes goed weet neer te zetten en ze op scherp kan zetten kun je het WK misschien nog halen. Als je alle wedstrijden behalve Frankrijk uit wint sta je waarschijnlijk gewoon 2de.

28 maart 2017 om 10:51

Ik ben benieuwd of Louis in dit zinkende schip wil stappen, maar een ervaren hoofdcoach is wel een must om dit Nederlands elftal nog op de weg omhoog te krijgen. Ik zou ook voor een buitenlandse coach gaan. We moeten iemand die objectief is naar ons spelersmateriaal kijken en vervolgens het beste eruit halen ipv steeds de Nederlandse voetbalvisie te volgen. Louis durfde daar ook vanaf te stappen.

28 maart 2017 om 10:57

Jaap Stam is er gewild bij veel Premier League clubs op dit moment. Dit bewijst dat hij zeker geen lichtgewicht is.

28 maart 2017 om 11:34

Verder heeft Stam nog niets bewezen als hoofdtrainer. Stam over een jaar of 8 bondscoach lijkt me vroeg genoeg. laten we nou eindelijk eens het verstand gebruiken en een trainer nemen die het klappen van de zweep kent al een aantal keer op z'n plaat gegaan is en ook prijzen heeft gewonnen.

28 maart 2017 om 11:41

Gullit was ook trainer in de PL

28 maart 2017 om 10:47

Die gaat dat nooit doen.

28 maart 2017 om 11:05

Natuurlijk niet, gaat net zo lekker bij Reading, is direct einde carrière voor Stam. Want heel veel eer is er niet mee te halen.

28 maart 2017 om 11:19

Waarom lijkt je dat een goede optie? Omdat er eerder vandaag een artikel over was?

Zeer benieuwd met wie Louis zal aankomen. Zelf gaat hij het niet meer doen ben ik bang. Zou Van Marwijk een optie kunnen zijn samen met Van Bommel?

28 maart 2017 om 10:43

Die krijgt (denk ik) het 4-voudige betaald in Saoedi-Arabie en gaat bijna zeker het WK halen wat hem ook een bonus oplevert. Die blijft daar nog lekker zitten denk ik.

28 maart 2017 om 11:21

Advocaat heeft Blind enkele maanden geleden na een dienstverband van 3 maanden weer in de steek gelaten, omdat hij ergens anders meer kon verdienen. Dat heeft Advocaat wat mij betreft iets te vaak gedaan om hem nog serieus te nemen.

28 maart 2017 om 11:51

Tuurlijk niet. Die zitten lekker bij Saudi-Arabia en zijn al bijna geplaatst voor het WK, dan gaan ze echt niet terug naar het NL efltal waar het een puinhoop is zowel sportief als bestuurlijk.

Ik zou voor Ten Cate gaan, velle trainer die ze denk ik wel weer kan triggeren.

Ik denk dat Peter bosz een hele goede zou zijn presteert toch goed met ajax internationaal. Al zou dat wel jammer voor ajax zijn.

28 maart 2017 om 10:31

Peter Bosz gaat nu echt niet zelfstandig weg bij Ajax. Hij zit er pas net en heeft nog lang niet alle doelen behaald die hij kan halen. Die zijn nog minimaal twee jaar bij Ajax.

28 maart 2017 om 11:40

Prima, gelijk doen en Frank de Boer terug aan het roer bij Ajax. Ben niet bepaald weg van Bosz bij Ajax. Hartstikke leuk hoor dat aanvallende spel, maar het kampioenschap is kilometers uit zicht. Frank de Boer deed in elk geval met een vele malen mindere selectie tot het eind van het seizoen mee om de prijzen afgelopen seizoen.

28 maart 2017 om 14:45

Daarbij moet je wel melden dat als Peter Bosz zo doorgaat met Ajax en een punten aantal lijkt te halen waar die de vorige seizoenen kampioen mee zou zijn geworden, dus zo slecht is het allemaal niet, Ajax werd op een gegeven moment kampioen met een punt of 68, normaal zoals dit jaar wordt je daar 3de mee

28 maart 2017 om 14:03

Peter Bosch dan zullen we ook gelijk Mathijs de Ligt tegenover zetten Griezmann zetten. Hoe Nederlands elftal speelt is typisch Bosz zijn speelstijl waar mee ze geen resultaten gaan behalen.

Als ze hem aanstellen, dan gaat het hem lukken ook. Terug naar het systeem waar Feyenoord ooit mee is begonnen en waar we erg ver mee kwamen in Braziliã« (5-3-2) met RVP er gewoon weer bij

28 maart 2017 om 10:35

We gaan toch niet omdat 1 of andere idioot een 17 jarige opstelt en waardoor alles fout gaat ineens het systeem wijzigen?! Het ging weer prima met 4-3-3 alleen als je verdediging zo lek is als een mandje, met de ligt, is het voor heel het elftal onzeker voetballen.
En RVP er weer bij hoeft van mij niet die bakte er tijdens de EK kwalificatie ook al niks meer van en scoorde nog een eigen goal.

28 maart 2017 om 10:45

Omdat de ligt een fout maakt, gaat alles fout? Er is veel meer aan de hand met het Nederlands elftal. Het gaat echt niet erom dat er een jongen van 17 erin staat. Het is als een tijd drama. Ik deel de mening dat het systeem aangepast moet worden. 4-4-2 desnoods en een buitenlandse coach ( of van gaal )

28 maart 2017 om 10:45

Afschuiven op de ligt is erg makkelijk. Die 2 vedettes van rome en Liverpool maak ik me meer zorgen om, lamlendige spelers.

28 maart 2017 om 10:47

Waarom niet we krijgen teveel tegen, achterin staat het voor geen meter en dat is niet geheel afteschuiven op de ligt, want daarvoor stond het ook al niet.. Met 5-3-2 misschien meer rust achterin? En om RVP nou gelijk afteschrijven op een eigen goal? Vind ik een klein beetje ver gezocht. ik zie het wel zitten RVP en dost voorin

28 maart 2017 om 11:09

Met Hoedt de tweede helft in plaats van de Ligt stond het gewoon stabiel hoor. Ook tegen Zweden en Frankrijk hebben we niet veel kansen weggegeven dus de verdediging lijkt me niet het probleem. Ook hebben we met de Vrij, van Dijk, Hoedt en Bruma normaal gesproken voldoende degelijke opties.

28 maart 2017 om 11:47

Dat is natuurlijk ook geen eerlijke vergelijking. Dat het in de tweede helft stabieler oogde had voornamelijk te maken met het feit dat die Bulgaren in de tweede helft helemaal niet meer aandrongen. Neemt natuurlijk niet weg dat deze jongen nooit opgesteld had mogen worden. En je mag zo'n jongen al helemaal niet laten debuteren met zo'n matige verdediger als Martins Indi naast hem.

28 maart 2017 om 11:59

Maar ook dan nog heeft onze voorhoede niets klaargekregen. Als Bulgarije niet had gescoord, was je naar huis gegaan met 1 puntje wat natuurlijk alsnog veel te mager is tegen de nummer 70 van de wereld.

28 maart 2017 om 12:03

Nah ik geloof dat we wel hadden gewoonnen met 0-1 of 0-2 als we gewoon met Hoedt hadden gespeeld in plaats van de Ligt. Zoals Robben ook aangaf na de wedstrijd je speelt hun gewoon in de kaart met zulke fouten. Bulgarije hoefde de tweede helft alleen nog maar te verdedigen en stegen boven zichzelf uit.

28 maart 2017 om 17:05

Pieterpost, het is al bijna drie jaar niet om aan te gluren bij oranje, maar jij vindt dat de blunder van De Ligt het enige is dat fout is gegaan?

28 maart 2017 om 11:07

5-3-2 werkte ook niet echt op het wk pas toen ze in de 2de helft van de wedstrijden 433 gingen spellen liep het lekkerder.

van Gaal gaat het natuurlijk nooit doen, niet met die bestuurlijke chaos die er nu heerst bij de Knvb.
Hij zou perfect geschikt zijn om technisch directeur te worden, Jan Smit of Riemer van der Velde zouden prima opties zijn als voorzitter met dan Gaston Sporre als algemeen directeur voor 2 a 3 jaar om de boel weer op de rit te krijgen binnen de Knvb.

Ik hoop persoonlijk nog altijd op Frank de Boer met als assistenten Ron Jans, Trustfull en Meulensteen.
Als tweede optie zou Gullit samen met Ron Jans en Meulensteen geen gek idee zijn.

28 maart 2017 om 11:24

Dat zou juist een uitermate gek idee zijn. Gullit heeft als trainer nergens gepresteerd. Waarom zou je hem coach maken? Daar schieten we letterlijk niks mee op. Dan gaan we van de ene onervaren coach naar de andere.

Dit elftal heeft een persoon nodig die sfeer, vertrouwen en duidelijkheid creert. Ik heb zaterdag elf bange en onzekere spelers gezien. Daardoor gingen de meest logische dingen mis en nam het zelfvertouwen zienderogen af.

Coaches waarvan ik verwacht dat die deze klus aankunnen zijn: Van Gaal, Blanc, Advocaat, Heynckes, Preud'homme en Klinssman.

28 maart 2017 om 11:40

Gullit is wel iemand die sfeer brengt in een groep en het moraal kan verhogen. Als je dan mensen met knowhow als Jans (voor het tactische deel) en Meulensteen (voor de veldtrainingen) er naast hebt, dan zou dat best goed kunnen gaan. Dan moet je echter zeker zijn dat die mensen met knowhow er zitten en dan pas de bondscoach aanstellen. Het moet niet zo zijn dat je dadelijk Gullit gaat aanstellen en er een paar hansworsten op de bank bij komen zitten.

28 maart 2017 om 11:49

Gullit is zeker niet de ideale kandidaat maar als people manager zou hij het best aardig kunnen doen, helaas is hij behoorlijk beperkt als het gaat om training geven dus kun je daar een Ron Jans of Meulensteen bij zetten.

Aan de buitenlandse opties die jij benoemd zijn indd allemaal geschikt maar gaan het niet worden.

Van Gaal: Vanwege prive omstandigheden + zijn vrouw is er nu ook wel eens klaar mee. Ook kan ik me niet voorstellen dat hij met het risico op reputatieschade nu wil instappen

Blanc: Veel te duur voor de Knvb, ik zie hem nog eerder een franse middenmoter overnemen dan dat hij voor het Nederlands elftal kiest. Daarbij een fransman als bondscoach van Nederland? dat gaat echt niet samen.

Advocaat: Is de meest reã«le optie van de 6 maar heet ook al aangegeven dat ze het eerst eens op orde moeten krijgen bij de Knvb als het gaat om de bestuurlijke chaos, daarbij botert het ook niet tussen hem en van Breukelen vanwege zijn vertrek als assistent.

Heynckes: Jupp Heynckes heeft meerdere malen aangegeven dat hij gestopt is als coach en lekker van zijn pensioen wil gaan genieten. Clubs als Bayer Leverkusen en Hamburg hebben ook geprobeerd hem terug te halen maar werden afgewezen. Zelfs Bayern Munchen dacht er aan om Heynckes terug te halen na die 3 jaar Guardiola. Waarom zou hij dan wel in de slangenkuil genaamd de Knvb stappen?

Preudhomme: Is zeer loyaal richting Club Brugge, er gingen veel geruchten in de belgische media dat hij een grote kandidaat was voor het bondscoachschap van Belgie maar dat hij dat heeft afgewezen vanwege zijn contract bij Brugge. Waarom zou je dan het Nederlands elftal wel willen coachen?

Klinssman: Beetje de Marco van Basten van Duitsland, werd uitgelachen bij Bayern en ook bij het Nationale team nam niemand hem serieus, Joachim Low was de enige reden dat ze tijdens het WK van 2006 nog goed deden. Ook in Amerika is hij niet voor niets ontslagen, Wat kan Klinssman wel wat bijvoorbeeld een Ruud Gullit niet kan? lood om oud ijzer wat mij betreft.

28 maart 2017 om 11:57

Klinsman heeft wel een goed Wk gehad in 2014 met de VS. Zonder Low.

28 maart 2017 om 11:57

consy

Preud'homme had in mei gezegd dat hij nog een jaar bij Brugge zou blijven, toen Wilmots nog bondscoach was. Na het desastreuze EK en Wilmots' ontslag kon hij natuurlijk niet op zijn woord terugkomen en het nationale elftal gaan coachen, maar het is een publiek geheim dat hij dat wel zag zitten. Wie niet?

Aan het eind van dit seizoen vertrekt hij bij Brugge dus aangezien Nederland niet op 1,2,3 een nieuwe bondscoach nodig heeft, is hij zeker een optie.

28 maart 2017 om 11:58

Hm, ja, goeie punten. Alleen is niet geschoten bij Blanc en Preud'homme altijd mis. Blanc zou maar zo weer eens aan het werk willen.

En Preud'homme kan ook een duo-functie worden aangeboden. Hij heeft in Nederland gewerkt en is nog nooit bondscoach geweest. Dat is een aantrekkelijk vooruitzicht voor hem. Met, eventueel Gullit, als assistent. Dan kan die mooi de hele week Europa door om onze spelers te bekijken

28 maart 2017 om 13:09

@bon Jovi

Oke, dan lijkt het me zeker de moeite waard om Preudhomme een aanbieding te doen.
Spreekt Nederlands, wat een pluspunt is en staat volgens mij ook nog eens voor goed voetbal.

28 maart 2017 om 13:13

@fct13

Niet geschoten is indd altijd mis dus wat mij betreft proberen ze het ook wel maar ik had weer wat tegen namen als Klinssman en bijvoorbeeld Ragnick. Trainers van die kwaliteit zijn ook in Nederland wel beschikbaar.

Preudhomme en Gullit lijkt me niet zo'n gelukkige combinatie, Gullit wil op de voorgrond, niet met alle respect ( zo zou Gullit het wss zien ) achter een oud keeper uit Belgie.

Ik hoop dat Van Gaal allereerst verteld dat Henk Ten Cate echt een hele slechte optie is, dat de KNVB dat lekker uit zn hoofd laat! Co Adriaanse zouden ze ook een spreekverbod moeten geven, valt me tegen dat hij Pierre van Hooijdonk of die rare Arno Vermeulen niet naar voor geschoven heeft.. Normaal steekt hij namelijk de veren in de kont van zijn tafelgenoten, "wat vind ik jou goed zeg! Vind jij mij ook zo goed?" "Ja Co, ik vind jou ook fantastisch!" BAH!

Die Hans van Breukelen had naar mijn mening allang moete afstappen toen Blind dat deed.

Ik zie meer van Gaal op de plek van Hans van Breukelen. Dan kan hij mooi de organisatie goed opbouwen en sturen en op zoek gaan naar een geschikte trainer. Ben benieuwd welke ideeën van Gaal allemaal heeft.

28 maart 2017 om 10:40

Na 2018 zie ik hem ook liever een bestuursfunctie bekleden bij de Knvb, maar eerst moet hij ons zien te redden met zijn vaardigheden als trainer. Niemand die het zou kunnen doen als hij.

Mooi, Ik denk dat de kans wat groter is dan nul procent. Van Gaal wilt zich misschien voor zijn matige jaren in Manchester revancheren en kan de groep als geen ander motiveren. Hij is de 2-in-1 oplossing, daar waar een Gullit-Ten Cate combi teveel van het goede zou zijn. Verder heeft hij in principe niks te verliezen, want het zal geen schande zijn mocht hij er alsnog niet in slagen om Oranje naar het WK te loodsen. Slaagt er daar wel in, dan heeft hij zichzelf zowat onsterfelijk gemaakt, en van zo'n kans houdt Louis wel.

28 maart 2017 om 12:21

Hoezo moet er een persoonlijke ding worden, omdat v Gaal iets recht moet zetten? Omdat hij gefaald heeft in Manchester en nu zijn tegendeel moet bewijzen in Oranje? Hoezo is het geen schande als v Gaal niet kwalificeert. Kan je net zo goed een fris Nederlandse trainer aanstellen. Gullit en Ron Jans lijkt mij een perfect duo. Zoals je zelf zegt 'ze hebben in principe niks te verliezen'.

28 maart 2017 om 14:06

Van Gaal hoeft niks te bewijzen, maar hem kennende zou hij toch zijn carrière met een succesje willen afsluiten, al is dit ook meer afgaande op zijn drive.
En nee. Twee coaches in een combi lijkt me weer een complexe poppenkast waar deze jongens niet in trappen. Ik zie buiten de 'personality' rol geen toegevoegde waarde bij het aanstellen van Gullit. Ik begrijp niet waarom dat niet in één persoon kan, voor de spelers ook een stuk overtuigender. Ik zie het al voor me Gullit die vertelt hoe zijn weekend in Dubai was, om vervolgens schoolmeester Jans huiswerk uit te zien delen..

Te hopen dat van Gaal naar Koeman gaat en met hem goed gaat zitten en hem overhaalt om samen het puin te ruimen en het Nederlands voetbal weer op de kaart te zetten.

Hebben niet de beste band maar toch hoop ik dat ze inzien dat het het beste is voor het Nederlandse voetbal.
Anders zou ik toch deze periode kiezen voor een Advocaat of een jonge trainer en Advocaat er naast.

Gullit zie ik niet zitten omdat er echt puin geruimd moet worden en er een harde hand overheen moet.

28 maart 2017 om 10:43

Koeman is niet gek, en ik denk zelfs dat Louis niet zo gek is om het te proberen bij Koeman. Ik denk eerlijk gezegd dat Koeman geen bondscoach zal zijn voor de komende 3 jaar. Er wachten nog een aantal mooie kansen op hem en hij zit in een heerlijke flow qua trainen.
Ik zou zeggen Van Gaal tot 2018, en daarna een nieuwe coach die zonder een valse start kan beginnen aan de campagne voor 2020.

Hopelijk ziet de Knvb het licht en gaan ze niet door met van Breukelen EN stellen ze van Gaal aan als Technisch directeur. Als bondscoach zou ik gaan voor Van Marwijk met als assistenten van Bommel en Jonk.

Voor de functie van Algemeen directeur lijkt Toon Gerbrands mij wel een geschikte kandidaat.

28 maart 2017 om 10:57

Van Marwijk kan je vergeten. Die zit in Saudie Arabie.

28 maart 2017 om 11:04

Tsja..het is nou niet zo dat ze in Saudie Arabie de "lange termijn" er hoog in het vaandel hebben en ze ontslaan daar redelijk makkelijk coaches. Geen idee hoe SA er voorstaat in de kwalificatie voor WK maar als dit tegenvalt laten ze hem misschien helemaal makkelijk gaan.

Makkelijk zal het gaan zijn om hem los te weken, maar wel mogelijk en verwacht dat hij er zelf ook wel oren naar heeft.

Van Gaal is de beste keuze als bondscoach maar de slechtste als adviseur. Deze man heeft Blind naar voren geschoven als zijn opvolger en we weten allemaal hoed dat is afgelopen.

Als van Gaal niet komt, dan maar op Dickie wachten. Als hij niet ontslagen wordt zal hij eind Juni klaar zijn, ruim op tijd voor eind Augustus. Die thuiswedstrijd tegen Luxemburg kan Fredje Grim ook wel aan.

Als hun beide niet kunnen wordt het een gok. Die ten Cate zou ik niet nemen, althans niet als hoofdcoach. Is net als Blind een leuke veldrtainer maar als nationale coach moet je je principes een beetje opzij zetten. Seedorf als bondscoach met ten Cate en Gullit ernaast.

Dat gelul over spelers die wissel staan moeten niet spelen bij Nl11 is de grootste onzin die er is.

Als Cilissen ofzo geen eerste keeper is betekent dat niet dat hij totaal niet speelt of dat hij niet de beste kan zijn. Dat de Ligt fouten maakte was niet goed maar de ervaring van Zoet en Indi, die daarop in hadden moeten spelen was velen malen schrijnender. Cilissen had beide ballen gehad.
Je moet met de spelers die we nu hebben en de gernige kwalitiet, een tactisch sterke formatie neerzetten.

terug naar het 532 (352) lijkt me het meest logisch, ook als straks Robben er niet meer bij is.

Cilissen
van Dijk
de Vrij
Hoedt
Karsdorp
Wijnaldum
Strootman
Blind
Promes
Janssen
Depay
28 maart 2017 om 13:13

Advocaat heeft slechts een houdbaar datum van hooguit 1 jaar, dus als je hem neemt, moet je na het WK wel iemand anders nemen. Het is bovendien maar de vraag of we het WK gaan halen.

28 maart 2017 om 11:50

Leuk dat jij denkt dat Cillessen beide ballen had gehad, maar dat is een vermoeden en geen feit. Cillessen is simpelweg ook geen wereldkeeper. Daarnaast is het heel simpel om naar ervaring van Zoet en Indi te gaan wijzen. Beiden zijn als een baksteen laten vallen in Oranje en dan is het niet gek dat ze enigszins nerveus die wedstrijd in gaan. Zo'n Zoet kan toch niet vooraf anticiperen op het geprutst van de Ligt. Die doet iets onverwachts en daardoor komt Zoet in de problemen, niet andersom.

Cillessen heeft in Oranje net zo goed houdbare ballen doorgelaten. Denk even aan de onthutsend zwak ingeschoten penalty die 100 houdbaar was in de met 0-1 verloren wedstrijd tegen Ijsland. De 2-0 in de korte hoek die 100 houdbaar was in de met 3-0 verloren wedstrijden tegen Turkije 6 dagen later. Het uitkomen bij de 1-0 kan je ook twijfelachtig noemen. De 0-1 tegen Frankrijk van Griezmann, waarbij Cillessen gokt op de korte hoek en daar al heen stapt, terwijl Griezzman de vrije trap gewoon in de hoek van Cillessen schoot. De 2-3 van Frankrijk die vanuit een lastige hoek recht op hem af wordt geschoten maar die hij dwars door zijn geopende benen laat gaan.

Ik zie niet in waarom zo'n speler eerste keeper zou moeten worden, zelfs als hij niet speelt bij zijn club. Sinds het WK heeft hij in 14 interlands slechts 2x de 0 weten te houden. Beiden keren tegen Letland. In die wedstrijden kreeg hij er 23 om de oren, waaronder dus diverse ballen die houdbaar waren. Enkele daarvan waren in cruciale WK kwalificatiewedstrijden.

Nederland speelt nu dankzij het verlies tegen Bulgarije nog 5 finales in de WK kwalificatie. In die hele periode speelt Cillessen met zekerheid welgeteld nog 1 officiele wedstrijd bij Barcelona. Daar kan je toch ook niet op bouwen? Zoet ligt bij velen sowieso al onder een vergrootglas. Als hij de goals die ik bovenstaand heb genoemd tegen zou hebben gekregen in Oranje, dan zou de wereld te klein zijn. Bij Cillessen is het blijkbaar snel vergeten.

We moeten maar hopen dat uit het rijtje van 5-6 potentiele keepers voor Oranje, er minimaal 2 a 3 wekelijks onder de lat komen te staan en naar een topvorm weten te groeien. Op dit moment banken ze bijna allemaal en dat is gewoon een probleem.

28 maart 2017 om 12:39

Inderdaad! Waarom ga je advies vragen aan iemand die je heeft geadviseerd om Blind te nemen.

Ooh, en wat zijn alle rasoppertunisten weer blij. Lachwekkend dit. Alsof van Gaal ons nu opeens naar het WK zal loodsen. Wees nou eens realistisch, het kan niet meer, over en uit. Verschrikkelijk, men waait al gauw met alle winden mee...

28 maart 2017 om 10:49

Hoezo kan het niet? Verliezen van Frankrijk zit er waarschijnlijk weer in, maar dat geld ook voor Zweden. Daarnaast gewoon van de andere ploegen winnen, dus ook Zweden. Ga ervan uit dat Zweden dit ook doet, behalve dat ze verliezen van Nederland. Dan staat het gelijk in punten. Onderling resultaat van Nederland is dan beter (weet alleen niet of het om doelsaldo draait of om onderling resultaat).
Daarnaast, vergeet niet dat we van Frankrijk verloren door een zondagsschot van Pogba die Stekelenburg had moeten hebben. En we gelijk speelden tegen Zweden doordat in de laatste minuten onterecht een goal van Dost werd afgekeurd.
Het is moeilijk, maar positief blijven!

28 maart 2017 om 11:05

@muykeska..wat een onzin, kwalificatie kan absoluut nog wel en is niet onmogelijk. Jouw reactie is meer lachwekkend te noemen,

28 maart 2017 om 12:06

Nee hoor Muykeska heeft gewoon gelijk. Het stikt hier van de onrealistische populisten. Roepen om de haverklap dat mensen weg moeten, spelers op hun retour er weer bij moeten, en zelf komend met namen doe 0 % kans maken dat ze in deze rotzooi stappen. Wees eens realistisch en zie gewoon in dat we gewoon een erg slechte lichting voetballers hebben. Dat is al tijden nationaal en internationaal te zien. En toch blijven veel mensen maar roepen dat wij makkelijk van landen als Zweden en Bulgarije gaan winnen. Op basis waarvan? Een paar meehobbelende voetballers bij subtopclubs??

29 maart 2017 om 22:49

Ja sure, in 2014 hadden we ook een matige lichting.. derde op wk zeg maar nietsmeer.

29 maart 2017 om 23:52

Het gaat ook om instelling. De werklust en tactiek was afgelopen jaren ver te zoeken en het lijkt gewoon alsof er een enkel tactisch plan is. Ook met middelmatige voetballers kunnen resultaten behaald worden maar dan dienen er dus ook verstandige mensen aan de touwtjes te trekken.

Iedereen zegt ten Cate en Gullit, maar wat Derksen zei klopt qua persoonlijkheden.

Is het geen optie te gaan voor Gullit met Rutte?

Dan Louis als supervisor bij de KNVB erbij en klaar!

Rutte wordt geroemd om zijn veldtraining en Gullit om zijn charisma, ideale combi lijkt mij!

Misschien als tweede assistent komt Jans in beeld.

Nou die Hans van Breukelen kan ook zijn spullen maar inpakken. Doet helemaal niks waar die voor aangesteld is. Wat ze nu met Van Gaal doen is eigenlijk het werk van een technisch directeur. De belangrijkste taken laat die aan zich voorbij, en focust op de minst belangrijke dingen als een prestatie manager of whatever hij wilde doen. Zet daar gewoon van Gaal maar neer als TD

En voor de volgende wedstrijden lijkt mij dit de beste opstelling. Kappen met dat 433 gedoe, zijn we niet meer goed in en hebben we niet meer de juiste spelers voor.

Op het WK hebben we gezien hoe goed een 2 spitsensysteem kan werken. Dost in de spits met robben in een vrije rol die daar om heen speelt.

Tete is onze beste rechtsback en Aanholt doet het uitstekend in de Premier League (!). Speelt iedere wedstrijd, is nota bene in de winter getransfereerd van Sunderland naar Crystal Palace en was meteen in de eerste maand die hij daar actief was al Player Of The Month. In plaats van Aanholt zou je natuurlijk ook Pieters kunnen opstellen (die het ook wekelijks bewijst in de Premier League), maar Pieters is minder aanvallend gezien.

CIlissen
Tete
Vrij
Hoedt
Aanholt
Depay
Strootman
Wijnaldum
Sneijder
Robben
Dost
28 maart 2017 om 11:19

Hoezo is Tete "onze beste rechtsback" ?!!! Die valt toch regelmatig door de mand als hij weer eens speelt en is een notoire kaartenpakker.

Karsdorp heeft meer potentie en heeft ook veel betere pass en voorzet.

28 maart 2017 om 12:39

Hoe kom je er ooit bij dat Tete een notoire kaartenpakker is. Hij heeft pas 1x rood gekregen door 2x een gele kaart.

28 maart 2017 om 12:44

Ik heb het toch niet over rode kaarten alleen? 2x geel over meer dan 1 wedstrijd betekent ook een schorsing.

28 maart 2017 om 12:55

Hij heeft in 54 wedstrijden jupiler league 12 gele kaarten gepakt. Dat is ongeveer 1 gele kaart per 4.5 wedstrijden. Dat is voor een verdediger gewoon heel normaal. En over het algemeen heeft hij in 10500 speelminuten 22 gele kaarten gepakt. Ook dat is gewoon gemiddeld 1 kaart per 5 wedstrijden. En wat je opmerking van 2x geel over meer dan 1 wedstrijd betekend ook een schorsing betreft. In de Eredivisie is de regel bij 5 gele kaarten 1 wedstrijd schorsing en daarna weer bij 10 gele kaarten.

28 maart 2017 om 12:14

Volgens mij heb je tijdens het WK steeds maar tot de rust gekeken. Volgens mij heeft Van Gaal bij 3 wedstrijden zijn taktiek moeten aanpassen van 5-3-2 naar 4-3-3 omdat het voor geen meter liep...

van Gaal is de enige toptrainer met visie die Nederland heeft op dit moment en kan als geen ander de kwaliteiten zien van de spelers en kan een eenheid maken van een team en weet wat discipline inhoud maar die zal het helaas wel niet doen , stel hem aub aan en pleur die v Breukelen eruit dan zal het sowieso al beter gaan en laat v Gaal een trainer aanstellen die wel capabel is in te doen waar voor hij is aangenomen het WK lijkt verloren dus van de grond opnieuw beginnen en kappen met met oude hap en verjongen dat lijkt mij de enige manier om weer sterk voor de dag te komen op het EK 2020 .

28 maart 2017 om 11:18

Dat weten we nu wel ken je nog een ander liedje ? volgens mij had hij nooit geselecteerd moeten worden of denk je dat hij dat expres gedaan heeft , maar kom eens met wat zinnigs .

28 maart 2017 om 11:45

Die 2e goal kun je gewoon op conto schrijven van Wijnaldum, Strootman en Bmi, alle 3 stonden ze erbij en keken er naar. Geen afvallende bal pakken, geen man pakken, niet door dekken. Daar kun je Ramos neerzetten, maar ook die redt het niet als de rest niks doet.

28 maart 2017 om 11:59

Ik ben juist van mening dat het Nederlands elftal meer oudere spelers moet terug halen en vol voor het WK van 2018 moet gaan. Wij lopen maar 3 punten achter op Zweden en 2 op Bulgarije. Beide landen krijgen wij nog thuis.

Met oa De Jong en Van Persie maar eventueel ook Lens ipv Promes krijgen wij denk ik meer defensieve zekerheid en stabiliteit. Dat heeft dit Nederlands elftal nodig. Wijnaldum, Strootman, Klaassen, Promes, Dost, Depay, etc. zijn nog niet klaar om het elftal te dragen en Robben kan het niet in zijn eentje.

Ik snap dat er iets totaal anders voor de groep moet.

Maar in een organisatie dat een totale chaos is kan je gewoon geen buitenlandse coach neerzetten. En de buitenlandse namen die ik hoor gaan ons ook niet verder helpen Preudhomme, Klinsmann kom op mensen die zijn niet goed genoeg. Simeone? Dolgraag als trainer maar die komt nooit naar de Nederlandse Bond. Totaal andere mentaliteit (waar ik van hou), dat gaat nooit gebeuren met deze bond. Alle andere toppers zijn bezet..

Het wordt gewoon een hele lastige missie maar we zijn het er wel over eens dat dit het moment is om de boel flink om te gooien en samen met de clubs (voor de verandering) iets moois neer te zetten.

On Topic: ik hoop eigenlijk op van Gaal in de directie die dan gelijk een gedegen voetbal organisatie neerzet met een lange termijn visie. Coach mag natuurlijk ook maar ik denk dat we aan het eerste op de lange termijn het meeste hebben.

Van Gaal erbij betrekken als adviseur en zodra je Van Breukelen goedkoop of gratis eruit kunt knikkeren hem op die stoel zetten. Dan heb je een man met voetbalkennis en visie aan het roer staan, en geen man die anderen alleen maar naar de mond praat en wegloopt voor zijn verantwoordelijkheid.

Als van Gaal niet als coach in wil stappen, is hij de ideale man voor de positie van van Breukelen.

kom maar Louis.
Ik miste die man echt de afgelopen maanden. wat een geweldige trainer is dit.

Beetje slap van de KNVB. Een technisch directeur moet toch gewoon een bondscoach kunnen aanstellen? Heb het idee dat van Breukelen verstoppertje aan het spelen is ofzo.

Ben wel benieuwd wie van Gaal als bondscoach ziet want veel trainers zijn niet beschikbaar. Hoop op Verbeek als van Gaal zelf niet meer beschikbaar is.

28 maart 2017 om 12:11

Eens, maargoed van Breukelen heeft nog geen moment laten zien capabel te zijn voor de positie waarop hij nu zit. Neem alleen al dat gedoe met Gullit, net als zijn grote afwezigheid bij de persconferentie van zondagavond. Oke, de KNVB vond het een bestuursaangelegenheid, maar dat neemt niet weg dat een technische man daar ook gewoon verantwoordelijk voor is.

Op korte termijn.
Wat een toeval dat hij vanavond net als Capello bij de wedstrijd zou zijn.
Dus vanmiddag of morgen zal dat dan zijn.

De opstelling vanavond is interessant. Veel aanvallende impulsen.

Het was van Gaal die de Knvb adviseerde om Blind te nemen.

Ik persoonlijk geloof niet dat iemand in de voetbalwereld nu op dit moment zit te wachten om hier in te stappen. De KNVB heeft grove fouten gemaakt en het kortzichtige beleid wat er is gevoerd is nu zichtbaar geworden.Er moet stelselmatige verbetering komen voor onze toekomstige elftallen, een beter beleid dat het nederlands voetbal weer terug kan brengen naar de plek waar het thuis hoort. Louis van Gaal is daar nu op dit moment denk ik perfect voor geschikt, om als hoofd van de KNVB de juiste opleidingen en mensen neer te zetten voor de toekomst. We moeten de mensen tot de verantwoording roepen ,net zoals we de mensen vooraan stonden toen het Nederlands elftal 2de werd op het WK.Onze jeugdelftallen komen stellselmatig al jaren tekort en redden het altijd net niet.Het word tijd dat we de succesverhalen om ons heen eens gaan bekijken zoals Duitsland dat bij ons deed. Zoals Spanje de Filosofie van Cruijff heeft geimplementeerd in hun elftallen.En misschien een denktank organiseren met oud bondscoaches en echte sportmensen oud voetballers en zakenmensen. Succes hebben mag niet een 2de plaats zijn of een 3e plek vieren, de manier van meedoen is al genoeg moet eruit.Hopelijk hebben de mensen in de voetballerij genoeg hart en verstand om samen een plan te maken, en samen een mooie toekomstplannen te maken voor succes van het nederlandse voetbal. Dit is alleen mijn persoonlijke mening en ik hoop echt dat er wat gebeurt in de top van de KNVB.

Helemaal het enthousiasme begrijpen doe ik niet. Het idee van Blind als bondscoach is waarschijnlijk min of meer op advies van Van Gaal, in Bertje van Oostveen zijn hoofd geplaatst. Van Gaal wilde Blind zelfs meenemen naar Man Utd, dit ging niet door vanwege Giggs. Hij moet kwaliteiten bij blind hebben gezien. En nu zijn mensen lyrisch dat hij gaat adviseren, wie het nu moet gaan worden.

In mijn Utopie zou van Gaal de BC zijn. Zijn allerlaatste kunstje, zijn huzarenstukje!!

Verder zou ik m.b.t. de resterende kwalificatiewedstrijden terug vallen op 4-2-3-1. Een solide defensie met aanvallende mogelijkheden denk ik.
Met als volgt de opstelling, mits iedereen fit is:
Dm: Cilissen
Ra: Karsdorp/Tete
Cv: de vrij
Cv: van dijk
La: Kongolo/Aanholt
Cvm: de Roon
Cvm: Strootman
Lm: Depay
Cam: Sneijder
Rm: Robben, niet fit: dan Promes
Sp: Janssen

Houd toch op met je Louis van Gaal, mensen beseffen niet dat hij de grootste oorzaak is van het verval van het nederlandse voetbal. Deels door het schrijven van het 'masterplan' voor de Knvb in 2001, dat technische zaken beschreef met het oog op trainen en opleiden. We hebben allemaal gezien wat daarvan is gekomen; zwaar gebrek aan talent, en allemaal gemaakte systeemvoetballers zonder individuele klasse; echte 'teamspelers' zoals Van Gaal het graag ziet. Hij vergeet dat het in eerste instantie om individuele klasse gaat, en daarna pas kan je daar een team van smeden. Cruijff snapte dat wel, Van Gaal niet.

Verder is Van Gaal blijven steken in '95. Niet voor niets heeft hij de laatste 10 jaar, en met name zijn laatste jaren als coach nergens meer dwingend voetbal op de mat weten te leggen. Hij hanteert een zwaar verouderde visie daarvoor, en deze is tegenwoordig veel te statisch, teveel balletjes breed en dus op safe, te weinig spel tussen de linies, te weinig beweging zonder bal, te weinig centraal inspelen, te weinig voetbal en combinatiespel op het middenveld, teveel vaste stramienen en taken, waardoor voorspelbaar. Kijk naar Bayern, waar hij niet op het middenveld wist te heersen, maar snel de bal naar Robben probeerde te krijgen. Kijk naar Man U, waar hij zowat hetzelfde behoudende, doodsaaie spelletje als De Boer speelde. Kijk naar Oranje, waar hij zich totaal aanpaste.

Van Gaal is een goed tacticus, maar geen visionair. Is een coach die zich tegenwoordig moet aanpassen, niet een coach die dwingend kan spelen met goed combinatiespel met als doel de tegenstander uit te spelen.

Doordat vrijwel niemand dat ziet en verblind is door de resultaten die hij allemaal behaald heeft, wordt er blind achter hem aangelopen, en zo ook achter zijn zwaar verouderde kijk op de Hollandse School.

Van Gaal snapt de Hollandse School niet, de ware Hollandse School is voortgekomen uit vanuit Michels en vooral Cruijff, en visie Cruijff is gelijk aan de Hollandse School.

Cruijff had dus gevolgd moeten worden al die tijd, de man die Ajax, het nederlands elftal, Barcelona en het huidige voetbal groot en aantrekkelijk heeft gemaakt. Het Barcelona onder Guardiola en het Bayern onder Guardiola, waren verder uitontwikkelde versie van de Hollandse School, en logisch ook, want Cruijff zat daarachter.

Maar blijf vooral die blaaskaak volgen, en blijf vooral Cruijff met het kapmes boven het maaiveld wegkappen en zijn visie negeren. Overal om ons heen wordt visie Cruijff gedeeltelijk of in zijn volledigheid gretig toegepast, en men loopt steeds meer en meer op ons uit.

Cruijff is een visionair, dacht als speler al stappen vooruit, als trainer en visionair ook. Hij had het Nederlandse voetbal vooruit kunnen helpen, en weer voorop kunnen doen lopen. Beginnend bij Ajax, waar hij is weggepest en weggewerkt, door ego en angst voor zijn invloed. en zijn pupil Jonk ook, waardoor deze nu de visie Cruijff over de wereld verspreidt, en niet bij Ajax. We vragen er zelf om, als kleinzielig calvinistisch landje die zijn helden niet werkelijk kunnen eren en volgen, slechts mee pochen. In plaats daarvan kiezen we voor een figuur die de ware Hollandse School niet snapt, en zeker niet met de tijd heeft mee laten groeien, en al zeker niet de tijd vooruit heeft laten gaan.

Zullen we iemand aanstellen die een ander systeem durft te gebruiken dan 433? Bijna iedere bondscoach houdt daar aan vast terwijl dit systeem is bedoeld om met een linkspoot op links en een rechtspoot op rechts te spelen zodat de spits voorzetten krijgt. Aangezien dit niet gebeurt kunnen we beter een moderner systeem hanteren bijvoorbeeld 442? Wie is het eens?

Kans dat het Nederlands elftal het WK in Rusland niet haalt is 99 procent. Als er iemand in staat is om aan die ene procent genoeg te hebben dan is het Louis van Gaal.

Gertjan Verbeek! Beetje zelfde type als van Gaal. Spelers hebben een trainer nodig met pit. Samen met ten cate ofzo.

Pff alweer deze louis, hij is veel te oud en het begint afgezaagd te worden om steeds dezelfde mensen te zien. Louis moet lekker op pensioen. Dan gaan voor de boer ofzo. Louis heeft zen tijd gehad.

Hoop echt dat van Gaal het voor het zeggen krijgt bij de Knvb, denk alleen dat Hans dan voor zijn baan kan gaan vrezen ;-) Die is totaal ongeschikt binnen de directie!
Blind wordt ontslagen en meneer doet zelf niet het woord, maar laat het aan een ander over.
Laat van Gaal maar proberen om de puinhoop binnen de Knvb een beetje of helemaal op te ruimen. Er moet daar structureel verandering komen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren