Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Danny Blind ontbreekt bij training van Nederlands elftal

Laatste update:

Bondscoach Danny Blind ontbreekt zondag bij de training van Oranje, zo meldt de NOS. De oefensessie op sportpark de Toekomst staat onder leiding van zijn assistenten Frans Hoek en Fred Grim. Overigens trainen alleen de spelers zaterdagavond niet gespeeld hebben, de basisspelers beperken zich tot een training in de gym.

De spelers van Oranje verzamelden zich bij het Hilton-hotel in Amsterdam en stapten vanaf daar in een bus die hen naar de trainingslocatie bracht. Arjen Robben was de laatste die in de bus stapte, bondscoach Danny Blind deed dat dus niet. De KNVB liet eerder bij monde van commercieel directeur Jean-Paul Decossaux al weten zondag om de tafel te gaan met Blind.

Volgens het Algemeen Dagblad ontbreekt Blind wegens dat gesprek op de training van zondag. Na de 2-0 nederlaag in Bulgarije ligt het hoofd van Blind op een hakblok. De bondscoach gaf zaterdag al aan dat hij twijfelt over zijn toekomst. “Ik zoek de schuld bij mezelf. Dit komt rauw op mijn dak. Ik moet voor mezelf nadenken, dat zal mijn werkgever ook wel doen”, zei hij toen voor de microfoon van de NOS.

Vlak voor vertrek naar Amsterdam vertelde Blind zondag in Bulgarije ook dat hij zelf niet wil vertrekken voor de oefeninterland met Italië. "Ik draag ook verantwoordelijkheid naar mijn spelers en ben ook best nog strijdbaar. Ik zit tegen Italië op de bank, tenzij de KNVB anders besluit. Na die wedstrijd wil ik me wel beraden en alles rustig op een rijtje zetten."

Moet Danny Blind vertrekken als bondscoach?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hij wordt vast en zeker ontslagen

26 maart 2017 om 16:29

Zal natuurlijk niet gebeuren... blijven daar lekker hun zakken vullen... toch wel diep en diep triest dat ze na het mislopen van het EK nog niks hebben veranderd..

26 maart 2017 om 17:13

Ja ik denk dat ie ook blijft alleen maar omdat geen 1 nederlandse toptrainer dit wil overnemen. Ik vond het ook al raar toen ze uitgeschakeld waren hadden ze gelijk moeten doorpakken. Zodat je dit dus kon voorkommen. Half nl zag dit aankommen, hoe kan het dan dat de mensen die over het voetbal gaan minder verstand hebben van voetbal dan menigte mensen die hier reageren.

Maar wat gebeurd is gebeurd. Ik zeg louis van gaal aub kom terug en laat hem met voornamleijk jonge spelers als de ligt ramselaar hoedt willems proper depay bazoer klaassen jansen dost kasdorp en tete en nog een paar een vaste kern samen stellen voor de langere periode zodat we in toekomst weer mooie tijden kunnen beleven

26 maart 2017 om 17:28

Frank de Boer? Had jij verwacht dat Bert van Marwijk ons naar de finale zou loodsen? Kom op, Blind moet gewoon weg. Hij weet de spelers niet op het juiste plekje te raken en ik denk dat de Boer wel de juiste man is. De passie die hij altijd had aan de zij lijn, het geschreeuw als iemand te lui is of denkt dat hij even niet hoeft te rennen. Alleen vond ik hem ook niet zo sterk in zijn wissels... als hij daar nou een goeie assistent voor vindt!

26 maart 2017 om 18:59

Ik denk dat de meeste mensen wel even klaar zijn met de Ajax cultuur in Oranje. Tijd voor een buitenlandse bondscoach.

26 maart 2017 om 16:34

Blind wordt ontslagen. Erg blij mee. Maar laten we aub Bas Dost ook ontslaan. Wat een vreselijke vogelverschrikker, leuke spits voor Heerenveen en Heracles en pist er een balletje in tegen acedemica en arouca in de Portugese goofy league. Kunnen jullie denken dat het offtopic is. Maar qua ergernis is het erger dan Danny Blind. Die kan er niets aan doen dat hij incapabel is, en tot bondscoach is verheven door nog meer incompetente figuren.

26 maart 2017 om 16:42

Heeft welgeteld 1 fatsoenlijke bal gekregen in de 44e minuut en ergens rond de 75e minuut krijg hij de tweede die hij kon terugleggen op Klaasen.

Oftewel, je weet bij Dost hoe beperkt hij is. Dan stel je dus vleugelspelers op die in dienst van hem spelen. Doen ze dat niet kun je hem net zo goed niet opstellen.

26 maart 2017 om 16:42

Wat een onzin mentalist. Er waren er meer niet zo goed gisteren, en Bas Dost is als spits wel heel erg afhankelijk van de aanvoer en heeft bovendien nog niet zo vaak de kans gehad, pas zijn derde basisplaats sinds zijn debuut. Of vind je ook dat de ouders van De Ligt hem nu van voetbal moeten afhalen omdat hij gisteren erbarmelijk voetbalde?

26 maart 2017 om 16:42

Mee eens. Het is hopen dat Janssen een stap terug doet en in bijvoorbeeld Duitsland gaat slagen dan hebben we tenminste een veel completere spits.

Maar sjonge jongen wat doet dit mij veel pijn. Iedere wedstrijd op het WK of EK van Oranje is een waar volksfeest en dat heeft Danny het Nederlandse volk nu twee keer ontnomen.

26 maart 2017 om 16:46

Dost moet je bedienen. Als je dat goed doet, betaald hij je dubbel en dwars terug. Doe je dat niet, dan kan hij zo bij het grofvuil idd. Mijns inziend alleen gebruiken wanneer buitenspelers bruikbare ballen kunnen afleveren...

26 maart 2017 om 16:53

@mentalist; na gisteren gestopt met het verdedigen van de keuzes van Blind?

26 maart 2017 om 17:00

Ik vond Dost gister nog 1 van de betere. Kon af en toe balletje tenminste nog vasthouden en afleggen aan het middenveld achter hem. Zo'n Strootman bijv. was echt vele malen slechter, die heeft er ook echt nog nooit wat van gebakken.

26 maart 2017 om 17:02

Dost ontslaan? Haha mag die wereldtopper Robben dan ook met pensioen? Heb meer van Dost gezien dan van Robben.. heel NL was treuriggggg met Danny Blind voorop.

26 maart 2017 om 17:20

Ijsmuts. Ik reken Blind af op resultaten. "Gekke keuzes" doe ik niet zoveel op. En je moet eerlijk zijn, tot gisteren deed Blind het gewoon naar behoren qua puntenaantal. Maar nu is de koek gewoon op. Niks met verdedigen te maken. Mensen te snel afvallen ben ik niet zo van.

26 maart 2017 om 17:22

Na gisteren eerder Strootman. Men wat speelde die gozer belachelijk slecht zeg. Als die een passing percentage van 20% heeft gehaald is het veel.

26 maart 2017 om 17:26

Dost "moet je bedienen". Nou ik zeg lekker belangrijk. Zon Vincent Janssen is gewoon veel completer en beter. Nooit meer discussie over de spits aub. Sterker nog, dat is gewoon je beste speler.

26 maart 2017 om 17:31

Lid van de vincent Janssen fanclub. Iemand die een halfjar het leuk heeft gedaan en daarna bij Tottenham kei-hard door het ijs zakt is de beste speler, kom nou mentalist...

26 maart 2017 om 17:31

Helemaal mee eens. Bas is niet geschikt als spits. En Bas moet je idd bedienen maar alle ballen die vanaf de 2e helft naar voren ging heeft Dost er geen 1 van kunnen neerleggen of vasthouden. Schamper elke bal zodat we ook geen 2e bal konden afvangen. Ook Strootman heeft nog nooit een goede wedstrijd bij Oranje gespeeld maar gisteren met 20 verkeerde passes was het verschrikkelijk. Selecteren op basis van welke competitie is echt kolder en moeten wedstrijd nooit meer doen.

26 maart 2017 om 17:40

Tot gisteren deed hij het gewoon naar behoren?! Schrijf je dit nou echt? We hebben onder Blind 9 kwalificatiewedstrijden gespeeld, daarvan hebben we er 3 gewonnen, van toplanden als Kazachstan, Luxemburg en Wit-Rusland. De rest werd verloren (ijsland, Tsjechiã«, Frankrijk, Bulgarije, Turkije) en tegen Zweden werd gelijkgespeeld. Het enige dat de balans voor Blind nog een beetje redt zijn oefenwedstrijdjes, het minst belangrijke onderdeel. Al verloren we ook van Griekenland in een oefenwedstrijd (en van Frankrijk) en speelden we gelijk tegen Belgiã« en Ierland. Maar Engeland, Wales, Polen en Oostenrijk hebben we maar mooi verslagen, in oefenwedstrijden.

26 maart 2017 om 18:50

Ik schrijf het echt ja. Deze cyclus ging helemaal niet zo desastreus tot gisteren dus. Dat jij allerlei feiten uit de oudheid oprakelt doet daar niet zoveel aan af.

26 maart 2017 om 19:59

Je hebt helemaal gelijk Mentalist!

Waarom zou je Bas Dost opstellen als je Luuk de Jong hebt en Vincent Janssen? Luuk speelt iedere week de sterren van de hemel bij Psv, en Kane heeft niks meer te vertellen bij Tottenham hotspur sinds Janssen daar speelt.

En precies zoals je al aangeeft, Bas Dost speelt niet iedere week tegen de beste verdedigers, dan moet je hem zeker niet opstellen tegen Bulgarije, waar de opvolgers van Sergio Ramos en Boateng al klaar staan om hun te doen vergeten volgend seizoen.

26 maart 2017 om 20:03

Eens, ik zie ook liever Janssen. Completer en een harde werker, past meer bij NL-elftal. Neemt niet weg dat Dost een uitatekende spits is, mits je hem bedient

26 maart 2017 om 20:15

@mentalist
De statistieken van Blind liegen er niet om. 7 wedstrijden gewonnen, 3 gelijkgespeeld en 7 verloren. Dat is gewoon dramatisch. Dat zijn 28 verliespunten van de 51 die je kon halen. Ik snap echt niet hoe je hier tevreden over kan zijn.

26 maart 2017 om 20:45

Als het niet zo slecht ging hoe kan een verliespartij dan alles verpesten? Best sneu dat je het nog steeds voor Blind wilt opnemen

26 maart 2017 om 20:46

Jij was altijd de gene die Huntelaar in de spits wilde terwijl Huntelaar ook een spits ie die bediend moet worden en nu opeens is het "lekker belangrijk" en is Dost ongeschikt? Totaal niet serieus te nemen...

26 maart 2017 om 20:48

Leopart en Apyro. Ik neem het voor Blind op en ben tevreden? Lees mijn reacties even zou ik zeggen.

26 maart 2017 om 18:55

Hij wordt na Italiã« op staande voet ontslagen. Rijkaard wordt de nieuwe Bondscoach.

Met gemak is het verhaal Blind wel klaar.... Totaal zichzelf het onmogelijk gemaakt

26 maart 2017 om 16:40

Laat van Gaal het zaakje nog maar een keer oprichten. Onze beste trainer ooit die nog een laatste huzarenstukje tentoonstelt. Ik zie het standbeeld van Louis al klaar staan.

26 maart 2017 om 16:49

Van Gaal presteerde het om met een gouden generatie zich niet te plaatsen voor het WK in 2002. Het kan nog erger dus.

Maar oke, alles beter dan Blind.

26 maart 2017 om 17:06

1 van neerlands beste coaches 'alles beter dan Blind' noemen, je hebt 'm lekker hangen Jordy . V. Gaal presteerde het ook met een al even zo zwakke selectie als waar Blind nu mee werkt, makkelijk zich te kwalificeren voor het Wk en de halve finale te bereiken. Remember?

26 maart 2017 om 17:06

Je bent dus helemaal bujgedraaid mentalist?

26 maart 2017 om 17:14

Als je dat afweegt tegen wat hij wél gepresteerd .. veeel meer.. o stal waar hij trainde prijzen gewonnen. En 3e op WK waar niemand een stuiver voor gaf..

26 maart 2017 om 17:54

Met Blind en Kluivert als assistent?

26 maart 2017 om 17:54

Van Gaal is een held voor mij, don't get me wrong. Maar in 2002 was de klap voor mij veel en veel en veel harder dan nu. Dit zagen we al maanden aankomen.

Ik haal het alleen aan omdat het relevant is; wederom geen plaatsing voor eindtoernooi

Niet om van Gaal af te branden. Rustig aan jongens..

26 maart 2017 om 18:57

Ja maar hij presteerde wel met minder materiaal om derde van de wereld te worden. Dat zie ik Blind dus nooit doen. Het lukt hem niet eens om bij de eerste drie van deze poule te eindigen.

Hopen op een buitenlander als coach

26 maart 2017 om 16:23

Dit hoop ik ook. Die kijkt naar andere spelers en niet alleen naar de eredivisie. Desnoods geen 4 3 3 als we maar weer gaan winnen !

26 maart 2017 om 16:27

Precies ja, een coach die niet zo gefocust is op de Nederlandse competitie. En een coach die snapt dat de 'nederlandse school' al lang niet meer bestaat.

26 maart 2017 om 16:45

Een focus op de Nederlands competitie zou al een enorme verbetering zijn tov de focus op de Toekomst die er nu heerst. Let wel, de Toekomst met hoofdletter, ironisch genoeg wordt de toekomst met een kleine letter vergooid doordat Blind niet verder kijkt dan de Toekomst met grote letter.

26 maart 2017 om 17:22

Leuke woordspeling Baardgrasmus. Maar je moet gewoon zodanig eerlijk zijn dat de toekomst van Oranje gewoon in Amsterdam ligt. Hoe jammer of lastig te verteren dat ook is. Waar ik me wel bij aansluit is dat er een zooitje aanwas is die nu gewoon niet rijp is voor Oranje.

26 maart 2017 om 17:37

@mentalist
in 2014 deed Oranje het alleraardigst met veel (jonge) spelers uit een andere stad dan Amsterdam.
De toekomst van Oranje ligt niet alleen in Amsterdam, maar ook in Rotterdam en Eindhoven. Hoe lastig dat ook te verteren is.

26 maart 2017 om 17:59

De toekomst ligt in Amsterdam? De Toekomst wel, maar de toekomst hopelijk niet. Want laten we eens de debutanten onder Blind erbij pakken. Tete? Bankzitter. Riedewald? Bankzitter. Bazoer? Vertrokken, want hij was bankzitter, zijn toekomst ligt in ieder geval niet in Amsterdam. El Ghazi? Vertrokken, want bankzitter. De Ligt? Dat behoeft niet eens een betoog.

Maar er zijn er meer gedebuteerd onder Blind. Hoedt, basisplaats Lazio. Vilhena, sterkhouder Feyenoord. Van Dijk, staat in de belangstelling van grote clubs. Zoet, basis PSV al jarenlang, maakt mogelijk stap deze zomer. Karsdorp, basisplaats Feyenoord en staat al nadrukkelijk in de belangstelling van grote clubs. Ramselaar nog, die heeft toch wel vaak een basisplaats in zijn eerste seizoen bij Psv.

Heb je ook nog De Roon, Brenet, Hendrix, Berghuis en Janssen, waarvoor het afwachten is welke stappen zij gaan zetten volgend jaar. Dit geldt ook voor die ajacieden die ik hierboven noem, maar ga alsjeblieft niet zeggen dat de toekomst in Amsterdam ligt, want alle debutanten van Ajax de afgelopen jaren stagneren, belanden op de bank of willen weg (behalve De Ligt dan ) . Of bedoel je met de toekomst Nouri, De Jong, vd Beek, Eiting, Clement of een andere jeugdspeler van Ajax die weer veel te snel een kans krijgt in Oranje en vervolgens ver terugvalt?

26 maart 2017 om 18:05

Welke Toekomst ligt er in Amsterdam dan, buiten het trainingscomplex van Ajax om? De back van nu en van de toekomst is Karsdorp, niet Tete. Op links is het Kongolo, Willems of Van Aanholt; ook allen niet uit Amsterdam. Centraal hebben we voorlopig De Vrij en Van Dijk, met daarachter nog Hoedt; ook allen niet uit Amsterdam. Op het middenveld heb je in Amsterdam aardig wat talentvolle jongens lopen, maar ook niet meer dan dat. Het zijn allemaal wereldtalent, met name Nouri, maar minuten maken op het hoogste niveau doen ze niet. Om dan even een echt wereldtalent erbij te pakken: Mbappe is net 18, scoort er op los, geeft flink wat goals aan en is bepalend in de Ligue 1 en CL. Nee, als je het mij vraagt ligt de toekomst van Nederland niet in Amsterdam; daar ligt juist de verloedering van het Nederlands elftal. Stel je nu Frank de Boer aan als opvolger van onze Amsterdamse vriend, dan blijven er Ajacieden geselecteerd worden die er verre van klaar voor zijn. Laat die zogenaamde wereldtalenten uit Amsterdam eerst maar eens wat presteren in de Eredivisie en vervolgens geef je ze een kans. Stel een buitenlandse trainer aan die selecteert op basis van kwaliteit in plaats van clubvoorkeur en dan moet het in principe gewoon goed komen. Zelf denk ik aan een 3-5-2 systeem waarbij je tegen de grote landen spelers als Promes, Depay, etc. op de flank kan zetten en tegen sterkere landen Willems / Van Aanholt / Kongolo en Karsdorp.

26 maart 2017 om 18:54

Kap nou eens met die van aanholt. Die zou bij ajax, psv feyenoord niet in de basis staan en laten we het nu ook niet overdrijven met kongolo dat gio soms.die nelom opstelt terwijl kongolo fit is, zegt ook genoeg. Face it we hebben gewoon een mat8ge selectie. Onze zogeaamde toppers, die leveren wanprestatie na wanprestatie met strootman voorop. Niet 'm alleen gister ook tegen zweden

26 maart 2017 om 16:55

Cesar Prandelli is nog vrij, italiaanse tacticus. Dat kunnen wij wel gebruiken in Nederland na een tactisch onbenul als Blind. Hij is ook erg flexibel qua formaties. dus hij houdt niet strak vast aan 'ons heilig 433' Zo heeft hij met italie van spanje, engeland en duitsland gewonnen met een 4312 formatie. Om daarna tegen mindere landen met een aanvallend 442 te spelen. Jurgen Klinssman is een 2e optie die ik graag zou aanhalen. Speelt een stuk gecontroleerder dan wij gewend zijn Nederlans. veelal een controleren 442 of 433 met punt naar achter. Dit is niet verkeerd omdat wij aanvallend heel beperkt zijn en moeten gaan opereren vanuit een gesloten organisatie. En de laatste optie is natuurlijk een andere Italiaan, Claudio Ranieri. Maar die hoef ik niet toe te lichten denk ik.

26 maart 2017 om 17:01

Alsjeblieft geen Klinsmann, die kon het bij Amerika ook niet waar maken, en daar hanteerde net als Blind een vaag selectie beleid.

26 maart 2017 om 17:08

Welke keuze van Klinsmann vond jij toendertijd onbegrijpelijk? Hij heeft zich wel met Amerika weten te plaatsen voor het WK, iets wat Blind met Nederland(!) niet eens gaat lukken. Daarbij is Klinsman in staat om een lange termijn visie op te stellen en uit te voeren. Als hij hierin de steun van de Knvb krijgt en zijn eigen visie er in mag verwerken. Zie ik Nederland wel weer kunnen groeien. Natuurlijk weet ik ook dat hij niet goed genoeg is om een WK titel of EK titel te winnen. Maar het beleid van de jeugd en het hele Nederlandse voetbal moet gewoon op de schop. Daar acht ik Klinsman wel geschikt voor. Zodra we ons weer stabiel kunnen plaatsen kan je Klinsman aanstellen als Directeur technische zaken (i.p.v. van breukelen) en kun je bijvoorbeeld Koeman aanstellen of dan misschien Van Bronckhorst of Cocu (aan de hand van hoe zij zich ontwikkelen natuurlijk)

26 maart 2017 om 17:30

Alsof dat een grote verdienste is. Je plaatsen in de amerikaanse zone...

26 maart 2017 om 18:06

Nee in een poule met Bulgarije, Zweden, Wit-Rusland, Luxemburg en Frankrijk 2e worden. Dat is moeilijk? Voor Blind wel zo te zien. Het gaat er niet om of het moeilijk of makkelijk is. Je moet je gewoon plaatsen, Punt. Klinsman plaatste zich, en Blind nu waarschijnlijk voor de tweede keer niet. Dat is het verschil.

26 maart 2017 om 18:08

Nee, je hier plaatsen als Nederland is een grote verdienste.. Dat hoort ook gewoon te gebeuren. Verschil is dat Klinsmann het wel lukte en Blind niet. Allemaal leuk en aardig die verheerlijking van het Nederlandse voetbal, maar er moet nu gepresteerd worden in plaats van dat er mooi gevoetbald wordt. Beide gebeurt niet onder Blind, maar onder een andere, buitenlandse bondscoach moet dat presteren vanzelf weer gaan lukken.

26 maart 2017 om 18:59

Nee dat hoort niet zomaar te gebeuren. Je hebt het over de "verheerlijking van ons voetbal" en hoe dat overdreven is maar ervoor zeg je wel dat we ons even moeten plaatsen. Je spreekt jezelf dus volledig tegen. Amerikaanse groep is makkelijker ja. Dat is een feit.

26 maart 2017 om 19:48

De Amerikaanse groep is ook makkelijker, dat zeg ik nergens. Het punt is dat de Amerikaanse selectie ook een stuk minder is. Dus relatief hebben wij het gewoon even zwaar als zij. Alleen weet Klinsman zich wel te plaatsen en Blind niet.

26 maart 2017 om 17:37

Ik zou graag Preudhomme als trainer willen zien.

26 maart 2017 om 17:46

Roger Schmidt of held Bielsa!

Duurt lang voordat er een beslissing is genomen...

Deze kwalificatie is al naar de klote, kun je beter wachten met een ontslag.

26 maart 2017 om 16:40

Juist niet wachten, dan heeft de nieuwe bondscoach meer tijd om zijn visie over te brengen naar de spelers zodat het in de kwalificatie voor 2020 hopelijk gelijk beter gaat

26 maart 2017 om 17:23

Geen enkele kwalitatief goede optie stapt nu in hoor. Die zijn ook niet gek. Als je het WK niet haalt in deze reeks wordt je alsnog door de media afgeschoten als nieuwe bondscoach. Geen enkele goede optie wil met dat bezoedelde blazoen starten aan een kwalificatiereeks.

Wederom heeft de Knvb gefaalt, door Blind nu pas de laan uit te sturen. Dit had al moeten gebeuren na het missen van het EK, maar toen had niemand er de ballen voor. Nu zit je nog dieper in de shit, want je ligt er voor 2018 ook al uit en er zijn geen goede opties beschikbaar.

26 maart 2017 om 17:25

Nou nou niet zo negatief. Je krijgt Zweden, Bulgarije, Luxemburg nog in eigen huis, Wit Rusland en Frankrijk uit. Win alle thuiswedstrijden plus die tegen de Wit-Russen en je bent vrijwel zeker 2e. Nieuwe bondscoach aanstellen die deze groep wel kan motiveren en het moet haalbaar zijn.

26 maart 2017 om 18:10

En met een tweede plaats ben je niet verzekerd van het WK, aangezien alleen de groepshoofden en de beste acht #2 gaan. Thuis van Zweden winnen met deze knuppel aan het roer gaat hem al niet worden en als ik die Bulgaren gisteren zag spelen, win je die thuis ook niet. Het is inderdaad niet onmogelijk, behalve als Blind aanblijft.

26 maart 2017 om 18:16

@Lw88: grote kans dat je met dat aantal verliespunten niet bij de beste nummers twee hoort.

26 maart 2017 om 19:01

Dat is onzin. Bijna alle nummers twee hebben ongeveer het aantal verliespunten van zweden, die ploegen winnen ook niet alles. Je kan er nu gewoon weinig over zeggen

Dat betekend dus dat Danny Blind ontslagen is of op het punt staat om ontslagen te worden? Eindelijk! Ik heb het vandaag al vaker aangegeven: ik zit op het puntje van m'n stoel te wachten op de mededeling dat Blind ontslagen is en nu ontbreekt natuurlijk nog de officiã£â«le mededeling, maar dit begint er in ieder geval op te lijken.

Dat de Knvb Blind sowieso al ooit als bondscoach aanstelde, was al bizar. Want toen Guus Hiddink bondscoach van Nederland werd, werd ook meteen bekend gemaakt dat als Hiddink zijn contract uitgediend zou hebben bij het Nederlands elftal, dat Blind het over zou nemen en Hiddink deed het eigenlijk tegen alle verwachtingen in niet zo goed met Nederland, werd ontslagen en daardoor werd Blind eerder naar voren geschoven en de Knvb heeft veel fouten gemaakt, maar Blind aanstellen als bondscoach was het domste en de grootste fout die ze ooit hebben gemaakt!

Als opvolger van Blind hoop ik in ieder geval op een buitenlandse bondscoach.

26 maart 2017 om 16:40

De hoofdschuldige is inderdaad de KNVB. Ze hadden zichzelf enorm klem gezet met hun "5 jaren plan." Blind is een lachertje, Maar de KNVB is nog een leveltje hoger qua triestheid.

26 maart 2017 om 17:28

Ik ben vooral benieuwd naar zijn opvolging. Want ik kan met niet voorstellen dat er ook maar 1 internationaal gelouterde coach aan denkt om nu in te stappen.

Een nieuwe coach zal op dit moment immers nooit ongeschonden kunnen starten. Wanneer je nu instapt en aangekondigt wordt als de grote redding van het Nederlands voetbal en je vervolgens toch het WK misloopt (wat reeeler is gezien de situatie dan dat je jezelf kwalificeert) zal je door de media toch gezien worden als een mislukking. Dan kun je nooit meer in alle rust en kalmte starten met een nieuwe kwalificatiereeks.

Geen enkele buitenlandse topper wil zo'n smet op zijn CV.

Yess!!! Weg ermee, als Blind nog terugkomt stop ik met kijken naar het Nederlandse elftal!! Alles behalve blind, van mij part zetten ze Johan Derksen voor de groep maar aub geen Blind meer.

Laten we hopen dat hij eruit wordt gezet en dat de keuze niet bij Blind zelf wordt neergelegd..
Mocht hij ontslagen worden heeft de nederlaag van gister toch nog zijn functie gehad.

Wordt echt tijd voor een andere coach. Een coach die eerst een 17 jarige speler laat debuteren en dan wisselt in de rust. Dit zou echt alleen in een oefenwedstrijd mogen! Je gaat zo'n jonkie toch niet slachtofferen..

26 maart 2017 om 16:25

Eens! Hem opstellen vond ik al bizar. Maar als je de toffe coach uit wilt hangen, ga je hem niet wisselen in de rust. Dat is a, maar geen b zeggen. Bovendien doet dit afbreuk aan zo'n jonge jongen zijn zelfvertrouwen. Zonde want ik zie veel potentie in Mathijs...

26 maart 2017 om 16:47

Iedereen hoor ik zeggen dat er veel potentie is bij De Ligt. Maar vervolgens is de lijst met krasjes (excelsior, Kopenhagen, Bulgarije) bizar groot voor iemand die minder dan 10 wedstrijden gespeeld heeft.

Ik wil geen afbreuk doen aan zijn talent. daar kan ik niet over oordelen omdat ik hem veel te weinig gezien heb. Maar laten we alsjeblieft stoppen met onze talenten te hypen alsof het de wereldtoppers van morgen zijn. Gun die gasten even de tijd. Zelfs al zijn ze goed, ze komen vaak in een team te spelen dat niet de kwaliteit heeft van vroeger waardoor er veel meer op hen afkomt.

En dat journalisten met het hypen meedoen vind ik verwerpelijk, maar blijkbaar is dat geoorloofd: alles voor de kijkcijfers/oplage. Maar dat Blind hierin meegaat door De Ligt te selecteren / op te stellen en vervolgens zijn verkeerde gok gaat herstellen als het ruim te laat is, onvoorstelbaar. Laat De Ligt lekker naar Jong Oranje gaan, ik hoop voor hem dat het geen Vlaar syndroom wordt. En Blind heeft zijn naam voldoende eer aangedaan - met pek en veren de stad uit. En laat hij de vacaturecommissie van de Knvb meenemen, anders krijgen we straks een wondercoach vanuit een andere sport omdat we daar nog zo veel van kunnen leren.

26 maart 2017 om 16:57

@erasmus: buiten het feit dat ik het volledig met je pleidooi eens ben, vind ik niet dat ik meedoe aan de hype. Ik noem het beestje gewoon bij de naam. Het is een jongen met veel potentie, let op: potentie! Dit betekent niet dat hij dit ook automatisch iblost. Jonge gasten maken foutjes, zeker in het verdedigen. Dat is nu eenmaal een ervaringsvak(buitensporige talenten daargelaten).

Maar wat betreft het hypen en elke tiener te verheffen tot god of the ballgame ben ik het helemaal met je eens.

26 maart 2017 om 16:42

Bizarre beslissing inderdaad. Je zet niet alleen kwalificatie op het spel, maar ook de carriã¨re van zo'n jongen. Die heeft nu een levenslang trauma overgehouden aan zijn debuut in oranje.

Hmm zegt opzich niks. Het gesprek is gaande dus nogal een nutteloos bericht. De spanning wordt zo wel iig lekker opgebouwd.

26 maart 2017 om 17:07

Het zit dieper dan alleen Blind, ja hij heeft gefaald en moet snel verdwijnen maar ook de directie moet wat mij betreft snel wegwezen.

Het plan ''de winnaars van morgen'' is 1 grote grap als je de verkeerde mensen op posities hebt zitten die de besluitvorming verrichten.

Blind out, van Oostveen out, van Breukelen out, van Praag out.

26 maart 2017 om 17:31

Van Oostveen is al ff 'out'

Blind is super inconsistent, maakt rare selecties, lijkt tactisch weinig indruk te maken en komt niet over als iemand met een grootse persoonlijkheid die het tij nog kan keren. Het lijkt me dan ook logisch dat het na het recente debacle is afgelopen, waarbij de spelers zich uiteraard ook achter de oren mogen krabben. Ook zonder tactiek zou je natuurlijk van Bulgarije moeten kunnen winnen....

Heeft zich allang onmogelijk gemaakt! KNVB is niet geloofwaardig meer. Ze kunnen geen goede bondscoach vinden en ze kunnen scheidsrechters amber goed opleiden. Tijd dat er bij de knvb nieuwe mensen komen. Ze moeten een oud-profspeler de baas laten zijn

Ik ben er klaar mee. Ik heb uit frustratie maar een lijstje argumenten verzameld om duidelijk te maken waarom hij weg moet.
Toen Cruijff in een machtsstrijd verwikkeld was met die apen als Steven Ten Have en co., stelden die laatste groep Van Gaal aan als technisch directeur. Die nam vervolgens Danny Blind mee. Die aanstelling is vervolgens door de rechter ongedaan gemaakt, maar Blind had nog een baantje te goed dus. Dat Van Gaal wat dat betreft loyaal is, weten we, want dat heeft hij ook met Andries Jonker gedaan toen hij hem naar Bayern haalde.
Hij was assistent onder Van Gaal en alles ging goed. Maar Van Gaal, een harde op controle gerichte coach, ging weg, en Hiddink, een peoples manager die een losse aanpak hanteert wordt aangesteld. Twee tegenpolen. De Knvb heeft dus geen idee van wat ze aan het doen waren. Ze hebben geen koers, geen plan, ze stelden gewoon een grote naam aan. Maarja, dat krijg je als je bestuurders een voetbalbond laat besturen.
Direct bij Hiddinks aanstelling werd er gezegd dat Blind het na 2 jaar direct zou overnemen. Op basis waarvan? Nou, zei de bond, dat heeft in Duitsland bij Low ook goed uitgepakt. Volgens die redenering kun je dus Roel van Velzen eerst assistent maken en is hij na 2 jaar een geschikte bondscoach.
Vervolgens ontsla je Hiddink vanwege de matige prestaties. Maar Blind doet het nog slechter, en wordt niet ontslagen, terwijl die al 2 keer zo veel de tijd heeft gekregen als Hiddink.
Oke, als het nou Mourinho of Guardiola was, kun je nog zeggen: hij kan het wel omdraaien. Maar Danny Blind heeft nergens bewezen een geschikte coach te zijn. Dat ene jaar bij Ajax was ook niet goed. Er is geen enkele basis om te concluderen dat dit nog goed komt.
Een bondscoach moet spelers niet leren voetballen, je ziet ze immers 4 keer per jaar. Dat leren ze al bij de clubs. Je moet een tactisch plan hebben, vertrouwen kweken. Dat kan hij beide niet. Hij heeft geen enkele uitstraling, is geen leider, geen charisma, een houten zak is het. Geen bondscoach waardig. Kijk hoe ze al het veld opkomen, geen enkele passie, geen zelfvertrouwen.
Tuurlijk is het niet de beste generatie ooit van Nederland, maar kijk naar de middenvelders: Sneijder is een topspeler, Wijnaldum en Strootman doen het heel erg goed bij Roma en Liverpool, daar moet je echt wel wat beters mee kunnen neerzetten. Maar ze spelen als C-junioren. We hebben de beste verdedigers sinds jaren, beter dan het duo Mathijsen en Boulahrouz, hoe komt het dan dat het zo lek is als een mandje. Ook voorin is het echt niet zo dramatisch hoor. Alleen op goal misschien. Maarja, als je geen enkele keeper 2 wedstrijden laat staan schiet het ook niet op.
Hij is een aanfluiting. Bedankt voor de moeite maar hou de eer aan jezelf.
Frank de Boer, kom er maar in. Een coach die tenminste een verdediging kan neerzetten, een harde coach met uitstraling.

26 maart 2017 om 17:16

Stel dat Blind ontslagen wordt gok ik ook op De Boer. Enkel heb ik bij hem ook mijn twijfels en als dit geen succes wordt dan moet hij van heel ver komen om weer bij een fatsoenlijke ploeg aan de bak te komen.

26 maart 2017 om 17:34

Sneijder WAS een topspeler en Strootman en Wijnaldum draaien mee. Laten we toch eens stoppen met het overschatten van onze voetballers.

26 maart 2017 om 19:42

Reageer je op mij?

Het maakt nu niet meer uit of die blijft of niet. Wk is toch alweer over. Lekker laten aanmodderen tot de nieuwe kwalificaties. Dan ook echt iedereen eruit. Hoek grim breukelen etc. 1 grote net niet familie

Ligt op het hakblok en hakken maar. Wat een schandalige prestatie gister Blind is echt de slechtste bondscoach ooit. Opzouten met die zooi! En de Ligt hoef ik de komende 5 jaar niet meer in Oranje te zien. Ga jezelf maar lekker ontwikkelen bij Ajax.

26 maart 2017 om 16:29

je kan dit de ligt niet aan rekenen.

26 maart 2017 om 16:44

Nee natuurlijk niet.
Of had die jongen moeten zeggen, ,,sorry trainer, ik ben hier nog niet klaar voor".
Iedere jonge speler grijpt een dergelijke kans.
Nee, Matthijs de Ligt komt er echt wel.
Ik hoop voor hem, dat het wat gedoseerder gaat plaats vinden.

26 maart 2017 om 16:49

De fout ligt bij Blind, maar door die fout moeten we helaas wel De Ligt als volwaardig international beschouwen en dan valt het oordeel niet mee. Het was een parodie op een verdediger, ik denk het beroerdste debuut in Oranje sinds Marcel Peeper (in 1990) en die laatste kon er zelf helemaal niets aan doen.

26 maart 2017 om 17:16

Eigenlijk misschien wel. Of Peter Bosz had tegen Blind moeten zeggen: ik wil niet dat je die jongen voor de leeuwen gooit. Of zijn zaakwaarnemer. Zo'n jongen moet beschermd worden tegen zo'n volledig doorgeslagen gek als Danny Blind.

26 maart 2017 om 17:21

Klopt, maar voor De Ligt zou ik wel een uitzondering maken. De beste knul is geeneens volwassen, een debutant, en zal als jonge hond nooit nee zeggen tegen een bondscoach. Ik vind dat hij wel in bescherming moet worden genomen na dit debacle.

26 maart 2017 om 17:41

Wat heeft de rest van het elftal gedaan?

26 maart 2017 om 20:42

Voetballen.

Niet alleen blind moet weg , heel de KNVB moet op de schop.

Als hij gaat -wat ik wel zie gebeuren- moeten ze ook helemaal doorpakken en het in Zeist ook anders gaan doen, je kan nu wel de bondscoach wegsturen maar daarmee verschuif je het probleem alleen, het zit veel dieper dan een incapabele bondscoach.

Probleem van de Knvb is dat wanneer ze Blind ontslaan ze hem pas ontslaan op een moment dat het zo goed als onmogelijk is om je nog te kwalificeren voor het eindtoernooi. Daarom zou het goed zijn wanneer ook anderen binnen de Knvb hun verantwoordelijkheid nemen en opstappen. Lijkt me een moment om de bezem er goed doorheen te halen.

Wat ik eigenlijk nog het meest frustrerend vind, is dat 80% op deze website deze wanprestraties onder dramacoach Blind al aan zag komen. Net als de politie treedt de KNVB pas op als het al te laat is....

26 maart 2017 om 16:38

Haha idd. De verwachtigen waren al laag, als je daar dan nog steeds niet aan kan voldoen heb je het wel echt verprutst...

De Bondscoach is eindverantwoordelijke op het sportieve vlak.
Ik denk dat Danny Blind, er het beste aan doet door eenzijdig te stoppen.
Hij kan dan altijd als argument gebruiken, dat er geen chemie tussen hem en de spelersgroep meer is.
En dan kunnen wij en de media roepen wat we willen, maar als Blind de eer aan zich houdt, kan niemand zeggen dat hij is ontslagen.
Wellicht kan Blind in een andere functie binnen de K.n.v.b. aan de slag?

26 maart 2017 om 16:43

Wat zie je precies voor je? Mascotte valt voor mij zelfs af. Geen mens die gelukkig wordt van zo'n zoutzak in een pak.. Als mascotte moet je in elk geval energiek en vrolijk zijn, waarmee Blind dus automatisch afvalt.

26 maart 2017 om 17:18

Blind zal zijn oprotpremie willen vangen en dus niet zelf opstappen. Die komt natuurlijk helemaal nergens meer aan de bak.

Jongens, niet te enthousiast worden. Hij heeft nu overleg met de baas. Dit betekent waarschijnlijk dat we over twee uur een Knvb bericht krijgen dat ze alle vertrouwen hebben in Blind...

Het begin van het einde is hopelijk gemaakt. Als ze met hem door gaan zijn ze niet goed wijs.

Een brevet van onvermogen voor de gehele KNVB. Wordt tijd dat er flink de bezem doorgaat in Zeist. Een aanfluiting voor het gehele Nederlands voetbal. Wat in tientallen jaren is opgebouwd is in een tijdsbestek van 2 jaar compleet tot aan de grond afgebroken. Wat een wanbeleid van de KNVB

Blind weg absoluut, maar Hans van Breukelen evengoed ook. Deze man heeft Blind de hand veel te lang boven het hoofd gehouden. Wegwezen, beiden. Over de andere mensen binnen de Knvb kan ik geen goed oordeel geven omdat het allemaal nobodies zijn.

Blind weg, en nog belangrijker: alle mensen die betrokken zijn bij zijn aanstelling. Heel Nederland wist al dat niks zou worden met die prutser, maar de knvb dacht daar anders over.

Dick Advocaat of Jürgen Klinsmann zou ik graag als bondscoach willen zien.

17 wedstrijden gespeeld, en slechts 7 gewonnen. Debacles tegen Ijsland, Turkije en Bulgarije... Als Blind nu niet wordt weggestuurd is de Knvb volkomen ongeloofwaardig. En mocht dat de situatie zo worden, dan is het niets minder dan billijk als Hans van Breukelen zijn lot aan dat van Blind verbindt, want de kans is groot dat de kans om te kwalificeren met Blind alleen maar kleiner gaat worden. Dat risico nemen betekent zitten op de blaren als we onze kont ermee branden.

Blind heeft wel een aantal miscalculaties gemaakt waar onnodig veel risico in lagen. Zijn oogappeltje Promes viel wederom tegen, maar blijft op schier ongelimiteerd krediet rekenen. Zijn vervanger in de tweede helft, Luuk de Jong, is hopeloos uit vorm. Als dat je laatste wissel en je moet wat forceren kun je beter kiezen voor iemand die in vorm is en iets speciaals heeft om de ban te breken: het is onbegrijpelijk dat Blind Depay niet bracht in de slotfase. Zoals het ook onbegrijpelijk is dat hij een aanvaller voor een aanvaller wisselde, want wat rechtvaardigde een viermansverdediging bij een 2-0 achterstand nog?

De keuze voor Martins Indi begreep ik evenmin. Een van de zwakste verdedigers die tot onze beschikking staan, erg ongepolijste en een bron van onrust achterin. Wat doe je dan een jonge jongen als De Ligt aan om te laten debuteren. In een wedstrijd die zo belangrijk is. Niets ten nadele van de Ajacied, want wat kun je hem kwalijk nemen? Maar waarom niet gewoon Welsey Hoedt, die dit seizoen 26 wedstrijden bij Lazio bewees een topper te zijn en dus gewoon qua ervaring wat stabieler is dat De Ligt. Bovendien praatte Blind deze keuze niet alleen goed met een kulverhaal over twee linksbenige centrumverdedigers willen vermijden, maar gaf hij ook aan De Ligt de afgelopen weken te hebben gevolgd. Als dat waar is, zou je toch wel even achter je oren krabben na diens blunder tegen Excelsior? Kans is groot dat hij ook een foutje gaat maken in zijn eerste interland, zo is wel gebleken! En dat is helemaal niet vreemd, want die jongen is nog maar 17!!! 17 jaar en maar een handvol wedstrijden voor Ajax 1! Hoe verzin je het!?

Mag duidelijk zijn dat Blind mag bloeden voor zijn rotzooi. Eigenlijk is er maar een man die Oranje nog kan redden. Alleen een tactisch brein als Louis van Gaal kan ervoor zorgen dat we ook van Frankrijk winnen en dan de volle winst pakken, alhoewel ook hij met dit Oranje steeds afhankelijker wordt van de (povere) kwaliteit van het elftal. Want Wijnaldum, Strootman, Klaassen en Depay zijn prima spelers hoor, maar het worden geen wereldtoppers zoals Sneijder, Van Persie en Robben vrees ik. Maar hopelijk weet Blinds opvolger er toch wat van te maken. Waarschijnlijk wordt het Van Gaal niet, en dan zou Frank de Boer natuurlijk de ideale kandidaat zijn gezien zijn beschikbaarheid. Maar ook die zal rekening houden met een groot afbreukrisico en of dat zo'n goed idee is na zijn debacle met Inter...

26 maart 2017 om 17:34

Waarom zou Van Breukelen solidair moeten zijn? Die heeft Blind toch niet aangesteld? Die is pas gekomen nadat Blind het overnam van Hiddink.

Ik zie bovendien niet De Boer aan de slag gaan. Die heeft al vaker aangegeven zichzelf te jong te voelen voor een rol als bondscoach.

Het is jammer dat Rijkaard niet meer wil trainen. Dat was de ideale man geweest voor de job.

Hopen dat we een buitenlander krijgen ipv een bondscoach met een duidelijke club voorkeur

26 maart 2017 om 17:01

Het verleden heeft uitgewezen dat er zat Nederlandse bondscoaches zijn geweest zonder een duidelijke clubvoorkeur, daarom vind ik je post ook misplaatst. Dat Blind een klein Ajax-brilletje(lees:monocle) heeft kan ik mij echter wel in vinden. Van Gaal, v Marwijk, Hiddink etc. hadden dit niet ondanks hun clubverleden..

26 maart 2017 om 19:09

Ajaxbril? Volgends mij speelde gisteren alleen De Ligt als Ajacied, maar dat krijg je als je opgehitst wordt tegen alles wat Ajax is...

26 maart 2017 om 19:24


Allereerst ben ik niet opgehitst tegen Ajax. Ik ben niet zo van de rivaliteit en onderlinge haat. Kan genieten van Ajax(neem de game tegen Kopenhagen als voorbeeld).
Echter heeft meneer Blind heeft al vaak aangegeven de Eredivisie, en daarmee dus ook Ajax, beter in de gaten houdt dan buitenlandse competities. Dit gegeven opzich vind ik al schandalig... Zo druk bestaan heeft de bondscoach toch niet naast de interlands?

Daarnaast speelde Klaassen en Blind ook, wat ik overigens terechte keuzes vind.

26 maart 2017 om 20:25

Daley speelt al jaren niet meer voor Ajax, Klaassen heb je gelijk in. Maar als we toch kinderachtig gaan doen, Karsdorp speelde ook en dat is volgends mij een feyenoorder. Nu is het makkelijk om op Blind te schieten want hij zit daar nu in een positie voor en ja sommige kritiek is terecht, maar eerst was er juist de kritiek dat er te weinig mensen uit de Eredivisie werden geselecteerd voor Nederland en nu is het ineens te veel, waarschijnlijk ligt het gewoon aan de hele sfeer in het team, er is geen vertrouwen en daardoor mis je gewoon kwaliteit maar het komt wel weer goed.

hij is nu de bus die louis van gaal zelf heeft gemaakt ingestapt-)?

co adriaanse zou ook geen slechte optie zijn lijkt mij.heeft ervaring,discipline,inzicht

26 maart 2017 om 17:56

Ik heb toen bij studio sport een opstelling van Adriaanse gezien voor het NL elftal en de tranen sprongen in mijn ogen zo slecht. De enige hoop van Nederland is Louis van Gaal.

Frank de boer lijkt mij een topkandidaat

Toch knap hoe deze man in zo'n korte tijd zijn hele carriere als trainer om zeep helpt.

Wat een respectlose reacties hier naar een trainer die zijn best probeert te doen. Die man is totaal niet arrogant. Waarom hoor ik niemand over de spelers. Voor Sneijder zijn jullie wel mild terwijl hij de slechtse man was in de 2e helft, raakte bijna elke bal verkeerd. Ook tegen Luxemburg was hij slecht. D. Blind staat zelf niet op het veld. Tuurlijk heeft hij fouten gemaakt maar de hoofdverantwoordelijke zijn betekend niet dat het allemaal aan jou ligt.

26 maart 2017 om 17:34

Tuurlijk wel. Deze selectie is minder dan Frankrijk maar sterker dan de rest in de poule. Misschien dat Zweden gelijkwaardig is maar dat betwijfel. Nederland staat nu vierde en dat komt volledig door het tactisch onbenul Danny Blind. En dan heb ik het niet eens over zijn selectiebeleid wat gebaseerd is op aannames en rancune.

Ik hoop dat de nieuwe bondscoach minder last heeft van blessures en zwak spelende zogenaamde sterspelers.

En dat de nieuwe bondscoach minder last heeft van een slecht imago.

En dat de nieuwe bondscoach minder last heeft van Johan Derksen.

En dat de nieuwe bondscoach minder last heeft van het falende Knvb bestuur.

O nee, eigenlijk hoop ik dat wel. Pas wanneer de Knvb opgeruimd gaat worden, kan er wat veranderen bij Oranje.

Ik ben het met vrijwel iedereen eens dat Danny Blind moet stoppen als bondscoach, maar ik vind het veel te ver gaan, ronduit schandalig dat hij grotendeels verantwoordelijk wordt gehouden voor de slechte resultaten. Tuurlijk, de coach is verantwoordelijk, maar de meeste mensen hier willen Danny nog de schuld gaan geven als de douches niet op de goede temperatuur zijn of als het licht uitvalt tijdens de wedstrijd. Als jouw vriendin het vanavond met je uitmaakt, krijgt Danny de schuld. Valt je stroom uit? Danny krijgt de schuld..

Danny had al een tijd geleden de eer aan zich moeten houden en moeten opstappen. Dat hij dit niet deed vind ik enerzijds dom maar anderzijds respectvol. Kijk naar ons spelersmateriaal! Robben, Cillessen, Stekelenburg, Sneijder, Huntelaar, Strootman en dan vergeet ik een hoop goede spelers nog . Al zet je pinokkio voor de groep, dan nog zouden ze moeten kunnen presteren.

Blind is veelal raar gaan doen met de opgeroepen spelers. De Ligt is een talent en had gister misschien moeten invallen maar Zeker niet spelen. Stekelenburg Cillessen of Zoet moet ook gewoon vast staan evenals de spits. Maar Blind kan er niks aan doen dat Zoet staat te grabbelen, dat de spitsen geen bal erin schieten en dat Sneijder het niet meer kan opbrengen.

Dit spelersmateriaal kan en moet beter. Een andere coach zou het vast anders en beter doen, maar het wordt tijd dat mensen ook gaan inzien dat we enorm veel mazzel met van Gaal hadden. Die vervang je niet zomaar!

Blind moet eruit, maar laat die man zelf in zn waarde. In dit geval zijn er meerdere schuldigen, niet slechts Blind. Overigens mag Guus Hiddink ook wel benoemd worden, want die zogenaamde topcoach heeft het ook niet laten zien. Hij was alleen slim genoeg om er op tijd mee te stoppen, in tegenstelling tot een jonge coach die zich probeert te bewijzen.

26 maart 2017 om 18:55

Geef je Hiddink nu echt de schuld omtrent het falen van Blind? Begrijp me goed, het mislopen van het EK, daar kan je Hiddink (mede) de schuld van geven, maar dat Oranje nu vierde in de poule staat, daar heeft Hiddink toch niets meer mee te maken? Geef je Guus wel de schuld als de stroom uitvalt of als je vriendin het uitmaakt?
En Hiddink stopte noodgedwongen, daar hij werd ontslagen. Met betere resultaten in kwalificatie wedstrijden met Oranje dan dat Blind tot nu toe heeft behaald.

26 maart 2017 om 18:55

Apart dat je Guus Hiddink erbij haalt terwijl we bezig zijn met een compleet nieuwe kwalificatie reeks.

Overigens vond ik het destijds schandalig dat Hiddink ontslagen werd vlak nadat we wonnen van Letland en alles nog mogelijk was.
Guus mocht het karwei niet afmaken, Blind zou zogenaamd voor een schokeffect zorgen, en nu zitten we hier zonder de herinneringen van een geweldig feest in Frankrijk en ook nog eens de reã«le mogelijkheid dat we er volgend jaar weer niet bij zijn.

Ik kijk gewoon elke tien minuten om te zien of er al een bericht is. Ik heb echt het idee dat de Knvb gestoord genoeg is om hem nog te kans te geven tot het einde van de kwalificatie reeks.
Dit was echt een heuse dreun voor het NL Elftal, dat zag je en zie je aan alles en iedereen.
Ook al doet de Knvb het niet dan zou Danny toch dan na die vriendschappelijke pot tegen Italiã« officieel afscheid moeten nemen.
Het is 1 voor 12, er moeten veranderingen komen en nu nog!

Dit zegt genoeg, het is genoeg geweest het einde van Danny Blind is in zicht

Gewoon een buitenlandse trainer.
Die heeft geen binding met de top 3 clubs.
Ben je van dat gezeik af

26 maart 2017 om 19:20

Helemaal mee eens.

Normaal heb ik medelijden met iemand maar is op den duur alleen maar milder naar Feyenoorders geworden om zijn eigen hachje te redden. Hoe je de topscoorder van Nederland kapot kan maken met een inval van 7 minuten is zijn 100ste interland is een van de redenen daarvoor.

Het is blinds zijn onkunde geweest. Tactisch heeft hij Nederland te kort geschoten. Wanneer een heel team niet functioneert kan je de gekozen tactiek eens goed tegen de lamp houden. Hij is zelf geen oranje materiaal.
Dit team had met betere strijdplannen er beter ervoor kunnen staan. Snap nog steeds niet dat van Persie 0 interlands onder zijn bewind heeft gespeeld. Je ziet dat een dost en Jansen niet verder zijn dan van Persie. Nu zie je dat Nederland voor de tweede keer een eind ronde mist ! Goed gedaan hoor. Slimme keuze 👍🏼

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren