Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Onvoldoende’ voor Bosz: ‘Zij zijn de volgende spelers die weg willen’

Laatste update:

Ajax is uitgeschakeld in de KNVB-Beker en lijkt na de remise tegen Excelsior ook het kampioenschap te moeten vergeten. De Telegraaf komt, ondanks dat Ajax nog wel actief is in de kwartfinale van de Europa League, dan ook tot de conclusie dat Peter Bosz op basis van zijn eerste seizoen in Amsterdamse dienst ‘een onvoldoende’ scoort.

De krant schrijft dat er een ‘pittige evaluatie’ gerechtvaardigd is als Ajax de titel misloopt, maar dat de directie Bosz waarschijnlijk zal steunen. “Maar hoe terecht is dat?”, voegt men eraan toe. De scribent stipt aan dat Ajax conditioneel niet in staat is om tegenstanders zijn wil op te leggen en dat een aantal beloftevolle spelers zijn vertrokken of staan te vertrekken. Bosz wordt in het artikel ‘gebrekkige communicatie’ verweten.

“Anwar El Ghazi botste op de training letterlijk met Bosz en ook Riechedly Bazoer zag voor zichzelf geen toekomst onder de rechtlijnige of halsstarrige coach. Kenny Tete, Jairo Riedewald en Vaclav Cerny zijn de volgenden die hun vertrekwens kenbaar hebben gemaakt”, valt er te lezen. De Telegraaf vraagt zich verder openlijk af of het spel onder Bosz nu wel zoveel aantrekkelijker is dan onder Frank de Boer.

Is 'De Telegraaf' hier te kritisch op Peter Bosz?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ga zo door Bosz, we moeten zeker 11 viergevertjes hebben op het veld middelmatige spelers die geen potentie hebben. great

20 maart 2017 om 07:43

Dan kun je beter Sinkgraven opstellen zeker. Not. Waarom wisselen als het tegen Kopenhagen zo goed stond. Waarom Sanchez eraf... want een angsthaas die Bosz. Rare vent donder aub op. Schuif Keizer maar door

20 maart 2017 om 08:29

Sanchez ging eraf omdat hij totaal niet uit de voeten kwam op dat bezopen plastic gras van Excelsior. Is normaal een zekerheidje.

20 maart 2017 om 08:46

Is al tijden geen zekerheidje meer. Staat toch geregeld verkeerd te dekken. Maar nog belangrijker, Excelsior was zo slim om de opbouw via Sanchez te laten lopen, en ja het kunstgras was niet goed, maar in het opbouwen blijft Sanchez middelmatig.

20 maart 2017 om 09:56

Hij heeft wel is eerder wen matig begin maar herpakt zich meestal prima

20 maart 2017 om 07:43

Tja, want Dolberg, de Ligt, Sanchez, Ziyech en Schone zijn ook 'Viergevertjes'....Sterker nog, wat waren we vorig seizoen allemaal lyrisch over v.d Hoorn... Nick Viergever heeft de laatste tijd goede wedstrijden gespeeld. Deze jongen heeft misschien minder talent dan Riedewald, maar wel een groot hart. Tegen Kopenhagen vocht hij tot de laatste adem. Dat waardeer ik enorm. Er is zeer zeker ook een vol glas, maar die moet men wel willen zien.

20 maart 2017 om 12:01

@007

Viergever is in mijn ogen een zeer gewaardeerde kracht, ook iemand met enige ervaring, erg belangrijk voor de balans in de selectie.

20 maart 2017 om 15:03

Viergever is misschien wel de meest constante speler bij Ajax dit seizoen

20 maart 2017 om 07:48

Wauw wat een zielige reactie kan je ook onderbouwen wat je zegt... iedereen kan zien dat sanchez, sinkgraven, donny van de beek, frenkie de jong, younes, dolberg, kluivert en de ligt allemaal enorme potentie hebben

Nou of het spel zoveel beter is daar kun je over discussiëren, maar Bazoer en Anwar zaten al onder de boer op de bank en het is nog maar de vraag of de boer Kenny had laten spelen als hij ook een Sanchez had. Ikzelf denk het namelijk niet. Ook frank was helemaal weg van Veltman en we kunnen allemaal ziet dat Sanchez een betere rcv is dan Veltman. Dan maar Veltman rb ipv tete. Riedewald had denk ik wel gespeeld onder de boer.

20 maart 2017 om 07:41

En dan had riedewald waarschijnlijk als cvm gespeeld, omdat frank de Boer geen controleur in schone zag.

20 maart 2017 om 07:47

Precies, nog zo een waardeloze beslissing van Bosz. Schone als controleur...De Deen is ook waardeloos...

Het is bijna lachwekkend hoe men Bosz probeert kapot te krijgen. De trainer maakt absoluut fouten, maar er is zeer zeker ook een vol glas.

20 maart 2017 om 08:11

Dit seizoen, net als de seizoenen ervoor zijn de meeste wedstrijden dramatisch slecht gespeeld door Ajax. Elke wedstrijd probeer ik te zien, telkens kom ik tot de conclusie dat het een frustrerende werking op me heeft. Dat heeft met name te maken door de matige aanval, Younes uit vorm, Dolberg vaak onzichtbaar en Traore gewoonweg slecht, veel meer smaakjes zijn er ook niet. Ook Ziyech is al tijden matig. Het is echt niet beter dan vorig jaar, maar wel €33,5mln geïnvesteerd en een dure huurling...hij maakt er nog weinig van, die Bosz

20 maart 2017 om 08:48

De Telegraaf had dit stukje waarschijnlijk al wekenlang klaarliggen, om het gelijk te kunnen te kunnen publiceren bij de eerste beste zeperd onder Bosz. Inderdaad lachwekkend deze beoordeling. Bosz ruimt dit seizoen de scherven op die De Boer achterliet en doet dat meer dan verdienstelijk.

Niets ten nadele van de persoonlijkheid en kundigheid van De Boer, maar hij had op zijn einde een verwende en welhaast levenloos basiselftal gecreeerd, dat nauwelijks meer vooruit te branden was en voetbalde volgens vaste en voorgeschreven straniemen. Fantasieloos en voorspelbaar.

Dat er naar vier jaar iets moet veranderen was duidelijk, zijn selectie zat op een dood spoor. Bosz heeft dr selectie weer nieuwe impulsen gegeven, het staat weer op de rails en er is weer creativiteit en initiatief op het veld.

20 maart 2017 om 09:26

Ben ik het niet mee eens, Ajax speelt aantrekkelijker en beter dan onder het laatste jaar van de Boer!

20 maart 2017 om 10:06

Bosz ruimt de scherven van de Boer op??? Ga snel je mond spoelen. Die scherven van Frank brachten nog de nodige centen op en dankzij die zogenaamde scherven van Frank is er onder Bosz 30 mil plus uitgegeven.

En het enige betere resultaat tot nu toe dan het slechtste seizoen tegenover de Boer is de kwartfinale EL. Kampioenschap is verder verwijderd dan uit. Alle spelers die net een stap verder waren dan alleen talent zijn zo goed als vertrokken, en dat betere voetbal is echt mondjes maat.

Er mag echt een hele stevige balans opgemaakt worden. Iedereen vergeet ff gemakshalve dat de Boer krediet kreeg na het behalen van resultaten en dat als Ajacied.
Bosz is geen Ajacied, geen bewezen topcoach die prijzen pakt, dus op basis waarvan verdient Bosz geduld en krediet. Op basis van helemaal niets. Wil jij de eigenwijze henkie uithangen moet je ook maar zorgen dat je direct resultaat haalt, zo niet krijg je ook de rekening.

20 maart 2017 om 10:26

Jah die 71 en 72 punt waarmee FdB kampioen werd gaat Bosz ook echt wel halen hoor alleen word je er dit jaar geen 1e of 2e mee, het hele verschil waarom mensen nu Bosz zitten af te reken maar ik hoop dat hij nog lang blijft en deze zomer echt zijn visie kan laten gelden want zoiets kost gewoon tijd....

20 maart 2017 om 11:03

Ninjakai, even verder lezen dan je neus lang is. Je trekt mijn post uit zijn verband door die opmerking uit de context te plaatsen.

Bosz ruimt de scherven op die De Boer in zijn laatste seizoen achterliet, een verwende basiself, dat initiatiefloos en fantasieloos voetbalde. Het was op het eind een ware crime om negentig minuten (plus de pauze, waarin ik mezelf vaak niet ten onrechte de vraag stelde, of ik niet beter de uitgang kon opzoeken, maar tegen beter weten in toch mezelf bleef kwellen door te blijven zitten) in de Arena te verblijven en het zieloze rondtikken te moeten aanschouwen. Met middenvelders gegoten uit beton als Gudelj en Bazoer als beoogde aanjagers, die geacht werden het spel verdelen.

Ik klaag niet over het werk wat de trainer De Boer verrichtte, zijn behaalde kampioenschappen, zijn passie voor de jeugd en de doorstroom van de jeugd, zijn goede werk ondanks de financiele beperkingen door de RvC opgedragen. De Boer is als coach in mijn ogen een topcoach.

Ik ben altijd en zal ook altijd fan blijven van zowel de voetballer als coach Frank de Boer en hem omwille van zijn prestaties en persoonlijkheid waarderen. Echter was helaas de houdbaarheidsdatum van zijn funtioneren verlopen, zoals hij zelf bij zijn aftreden in zijn verklaring ruitelijk bevestigde. Hij was toe aan iets nieuws, was verzadigd, dat had zich ook even daarvoor al gemanifesteerd in een elftal dat het niet meer in zich had. Daar was hij zelf terdege bewust van.

Voor zijn realistische ontboezeming hoefde hij zijn mond natuurlijk niet te spoelen. En ik in zijn spoor denk ik ook niet.

20 maart 2017 om 11:20

@ruudje74,
Ik kan alleen maar tot de conclusie komen dat je een negativist bent.
Ik zie ook wel dat bepaalde spelers iedereens voorkeur hebben. Met name Traore kan mij niet echt bekoren. Verder vind ik Tete en Veltman wel redelijk gelijkwaardig, Veltman heeft meer diepte, Tete is verdedigend op de rechtsback positie sterker, maar het zijn marginale verschillen. Viergever daarintegen laat eindelijk zien waarom Ajax hem ooit wilde halen, gaat voorop in de strijd, heeft ook Europees al een keer een beslissend doelpunt gemaakt op basis van inzet en laat iets zien wat Riedewald gewoon mist en dat is een "over mijn lijk"-mentaliteit. En laat mentaliteit nou net iets zijn wat bij Riedewald (en jongens als Bazoer) erg matig is, in tegenstelling tot jongens als Viergever, Sanchez en Schone.

We hebben momenteel waarschijnlijk al meer punten behaald dan vorig seizoen rond deze tijd met veel aantrekkelijker voetbal dan het beton-voetbal van Frank de Boer (tikkie breed, tikkie terug) en we zijn Europees weer eens daar gekomen waar we onder 5 jaar FdB nooit zijn gekomen.

Ja, dan is de telegraaf in deze echt veel te kritisch en zijn er hier een hoop die dat maar gewoon na kletsen, incusief jijzelf.

Als Feyenoord dit seizoen niet zo ongelooflijk goed gepresteerd had (ze dreigen op een gigantisch puntenaantal van rond de 87 punten in 1 seizoen af te gaan, wat gewoon echt erg goed is !), dan had Bosz nu fluitend bovenaan gestaan.

Dingen in het juiste perspectief bekijken is ook een kunst.

20 maart 2017 om 08:36

Niet alleen Bazoer en El Ghazi zaten onder de Boer al op de bank, dat gold ook voor Tete na zijn blessure, hij verloor zij rb positie toen al aan Veltman.

Tja ik vind het van de spelers ook simpel. Ik heb geen basisplaats dus ik ga maar weg. Word daar ook moe van.
Ja ik denk zelf ook dat niet alle keuzes van Bosz altijd even goed zijn en dat hij te veel vast houd aan bepaalde spelers.

Ajax wilde zijn speelstijl veranderd zien en dat gebeurd nu dat heeft tijd nodig.ajax moet gewoon doorselecteren en Bosz het vertrouwen geven. Ajax moet zorgen dat begin van de voorbereiding de selectie compleet is en je zal zien volgend jaar.

20 maart 2017 om 08:00

Nou, ik het geval Riedewald kan ik het wel begrijpen. Die staat inmiddels in de pikorde als 6e CV, 3e LB en op voor het middenveld komt hij ook niet in aanmerking. Dan maar elders je geluk beproeven. Tete heeft zo ook een loos jaar achter de rug, dan maar elders minuten maken.

20 maart 2017 om 08:49

Maar hoort dit niet bij de sport ? Je kunt maar 11 spelers opstellen, dus er zijn altijd spelers die wissel staan. Dit kan zijn omdat de ander beter is, of omdat de trainer het meer in de ander ziet zitten. Van een Riedewald kan ik het juist niet begrijpen. Want op zijn posities (misschien is dit ook wel zijn probleem want wat is nu zijn positie) doen Schone, Viergever en Sinkgraven het naar behoren.

20 maart 2017 om 09:16

Ik kan enigszins begrijpen dat Riedewald weinig minuten maakt. Maar Bosz lijkt weinig vertrouwen in hem te hebben. We hebben gezien dat De Ligt en Westermann is het centrum boven hem staan. Bosz kiest liever een middenvelder (die het naar behoren doet hoor) of een CV op de LB, dus ook daar ziet hij Riedewald niet zitten. En op het middenveld lijkt hij al helemaal niet op minuten te kunnen rekenen. Dan kun je beter ergens anders naartoe. of het nou een stap opzij of omlaag is. Zo'n verloren jaar is niet goed voor zijn ontwikkeling.

20 maart 2017 om 12:10

Technisch gezien is het beleid echt enorm goed. Het is nu gewoon zo dat de doorstroom goed op gang is gekomen, de Ligt, Kluivert, Onana, Dolberg, van de Beek, Nouri, de Jong, Cerny, Tete, Riedewald allemaal nog jong en uit de opleiding gekomen (geen eigen jeugd voor de duidelijkheid) en je weet dat Zeefuik en Eiting er alweer aankomen.

De aankopen zijn gericht maar ook erg goed dit seizoen, Sanchez, Ziyech en zelfs Traore zijn versterkingen. Die laatste kun je je vraagtekens over hebben, is ook te wisselvallig, maar wel een hele goede voetballer.

Het zou mooi zijn als Tete verlengt met 3 jaar, daar spreekt vanuit hem en Raiola vertrouwen uit, wat mij betreft zet je daar een clausule in dat als hij te weinig speelt (exclusief blessures) dat hij voor een lagere prijs weg mag. Veltman gaat denk ik een stap maken, maar liever mag hij ook van blijven. Ajax moet ervoor zorgen dat 1 van de 2 blijft.

Riedewald past het beste op LB en moet de concurrentie met Sinkgraven aangaan wat mij betreft.

20 maart 2017 om 15:31

Niet om te zeiken maar Onana is dit seizoen gehaald toch?

Beleid is volgens mij ook prima echter wil ajax doorpakken moeten ze echt gericht aankopen met ervaring gaan doen.

Dan laat ajax volgend seizoen minder punten liggen

Alsjeblieft zeg. De heilige boontjes van Frank de Boer die vreselijk afgingen in Rostov zijn nu de rede waarom Ajax geen kampioen gaat worden? Ik heb absoluut een probleem met Bosz wat betreft Traoré en Veltman, maar dezelfde coach heeft wel Dolberg en de Ligt een echte kans gegeven. Ook Kluivert jr, Nouri en Frenkie de Jong hebben hun debuut gemaakt. Sorry hoor, maar het is ook nooit goed bij sommige mensen. Nogmaals, Bosz maakt zeer zeker fouten, maar er is ook een vol glas hoor. Na 14 jaar weer eens de kwartfinale van de Europa League halen. Hoe durft Bosz zoiets te doen....

20 maart 2017 om 07:49

Bosz doet het prima in zijn eerste seizoen. Feyenoord is gewoon zeer constant dit seizoen en in de tijd onder de Boer veel minder constant. Bosz streeft af op een prima punten aantal en indd kwartfinale el en misschien meer. Als we dit team bij mekaar houden, dan wil ik het wel zien volgend seizoen.

20 maart 2017 om 09:18

Precies. Als feyenoord met 85+ punten eindigt dan kan ik er wel meeleven. Bedoel dan is het net een soort Ajax-twente strijd als in 2010. Toen won Ajax ook bijna alles, maar toen won twente ook elke week. Ja dan sta je aan het eind van de rit met een punt of 84, maar als je concurrent er dan 87 heeft dan kun je er van zeggen wat je wilt, maar dan heeft de concurrent een geweldig seizoen gedraait en moet je zo ongeveer het beste seizoen uit de geschiedenis draaien. Hoop dat we in de halve finale van de EL kunnen komen want dat is goed voor de naam Ajax.

20 maart 2017 om 08:05

Beetje hetzelfde wat men ook over Cocu roept. Twee landstitels en achtste finales CL ten spijt. Men verwacht elk jaar een titel en de waan van de dag overheerst. Bosz na dit seizoen al weer weg sturen zou niets helpen. Alsof De Boer het wel kon vinden met elke speler. Vraag maar aan Milik. Gewoon volgend seizoen laten doorbouwen aan zijn project.

Wat betreft de selectie: het eerste van Ajax is behoorlijk uit de kluiten gewassen. Het is logisch dat er spelers naast komen te staan, tenzij je heel veel gaat rouleren. Een beetje wat Mourinho bij United doet.

20 maart 2017 om 08:39

@007: Helemaal mee eens. Er werd van tevoren al gezegd dat dit als overgangsjaar gezien moet worden. Er moet door geselecteerd worden. En helaas vallen er dan ook spelers af die als grote talenten gezien werden, maar mentaal kennelijk niet sterk zijn.

Viergever en Schone doen het beter dan Riedewald. Moeten Riedewald dan toch een basisplek geven omdat hij een talent uit de jeugd is?
Cerny heeft amper éã©n fatsoenlijke wedstrijd gespeeld in Ajax 1, dus prima als hij vertrekt.
Tete is de enige van dat drietal die ik zou proberen te behouden. Hij doet het niet veel beter/slechter dan Veltman, maar ik zie Veltman ook wel vertrekken deze zomer (en ben nooit een fan van hem geweest).

Er zijn natuurlijk ook leerpunten voor Bosz:
- Vasthouden aan matig presterende spelers in de basis, wat irritatie wekt onder de spelers en supporters.
- Spelers geen rust geven in wedstrijden die minder spannend zijn in deze drukke weken.
- Communicatie/motiveren van bankspelers. Zou deels opgelost kunnen worden als het bovenste punt wordt aangepakt.

Hopelijk heeft Bosz veel geleerd van zijn eerste jaar bij een topclub. Ik heb genoeg aanknopingspunten gezien waardoor ik hoop houd dat het alleen maar beter zal gaan.

20 maart 2017 om 09:11

FcAjx, Bosz doet het inderdaad uitstekend. De verbeterpunten die jij noemt neem ik aan dat dat jouw mening is?

Vasthouden aan slecht presterende spelers? Ja dit vind ik ook ontzettend irritant, maar wie anders, ik begrijp zijn denkwijze om dit ajax nu niet 'afhankelijk' te maken van een Kluivert, er is nou eenmaal niet beter ingekocht
Spelers geen rust? Wat deed Viergever op de bank dan vandaag?
Motiveren van spelers dat zou naar mijn mening de verantwoordelijkheid zijn van de speler zelf, er is nou eenmaal een coach die keuzes maakt en wil je weten waarom dan kun je dat ook zelf vragen. Ben je het niet met die keuze eens dan heb je hem wel te respecteren want het is de coach..
Heel simpel, en belachelijk dat spelers nu in deze fase gaan zeggen dat ze weg willen. Ook zij, juist zij moeten zich vol storten op het binnenhalen van de titel!!

20 maart 2017 om 09:38

Hoezo afhankelijk maken van Kluivert? Slechter dan Traore kan hij het niet doen. Daarnaast blijft hij ook vasthouden aan Singraven, terwijl die bij elke dreiging weer laat zien geen verdediger te zijn.

Hij liet afgelopen wedstrijd een keertje viergever een keer zitten. Maar er waren duidelijk meer spelers die vervangen hadden kunnen worden. Twee weken geleden kon Ziyech tijdens een belangrijke wedstrijd niet meedoen omdat hij vermoeid was... Ajax heeft de sterkste bank van de ED, die moet Bosz leren benutten.

Uiteindelijk moet motivatie inderdaad uit de spelers zelf komen, maar de coach kan daar zeker bij helpen, helemaal bij een jonge selectie. Kijk naar coaches als Mourinho en Klopp etc, waar spelers voor door het vuur gaan. Iedereen moet het gevoel krijgen bij te dragen aan het geheel. En het leren benutten van de wisselspelers die hij tot zijn beschikking heeft kan daar goed bij helpen.

20 maart 2017 om 18:37

Heel leuk die kwartfinale, maar wat levert het ons op? Helemaal niks. Het geld dat de Uefa Cup opbrengt is te verwaarlozen, de reputatie, of ''reputatie'', die Ajax ermee verdient is te verwaarlozen. En qua puntentelling voor Europeesvoetbal, ja zeker mooi meegenomen, maar allemaal te laat.

Bosz is een enorm irritante, eigenwijze, slechtziende, slecht communicerende coach. Hij kost ons talenten. Een Kluivert, een De Ligt, een Dolberg, hadden onder elke trainer minuten gemaakt. Simpelweg omdat het Ajax haar filosofie is, en er in de selectie weinig spelers zijn die boven de rest uitsteken. De Ligt is een groot talent, en is nodig in de selectie om aan te vullen. Dolberg staat er omdat we geen andere spits hebben, Kluivert heeft veel talent, een potentieel uitstekende flankspeler. Maar zit nog steeds op de bank, nog steeds moeten wij verplicht Younes en Traore aanschouwen.

Bazoer gone, El Ghazi gone, Tete en Riedewald zijn we ook kwijt. En dan?
Veltman, die week in week uit faalt. Die ook nog eens ambitie heeft om over de grens te kijken.
Een aangekochte linksbuiten Sinkgraven die linksback word gezet én de voorkeur krijgt boven een multifunctioneel potentieel groot voetballer Riedewald.

Bosz geeft spelers keer op keer de kans, maar onze talenten keer op keer niet. Krijgen ze een kans, presteren ze wat minder, logisch, omdat zij wedstrijdritme missen én gewoon op niveau moeten spelen om zichzelf te ontwikkelen. En dan hoor je vervolgens mensen roepen dat Bosz gelijk heeft, hij zal het wel beter weten.

Ik ben die man helemaal zat. Niks bijzonders heeft hij gepresteerd, nouja, hij presteert het om onze talenten weg te jagen.

Als je zulke talenten niet aan het voetballen kan krijgen, dan mis je te veel aspecten van het trainerschap. Echt waar. Daarnaast is hij een drama qua communicatie.

Bosz heeft dit jaar keihard gefaald.

Ik vind het spel absoluut aantrekkelijker dan onder De Boer. In elk geval vaker dit seizoen een goed Ajax gezien dan in de 4-5 jaar onder De Boer. Qua resultaten ligt het volgens mij dicht bij vorig jaar. Stel Ajax wint alle laatste 7 duels dan eindigen ze op 84 punten, hetzelfde aantal waarmee PSV vorig jaar kampioen werd en waarmee Ajax in flink wat seizoenen sinds de eeuwwisseling kampioen had geworden. Dus qua resultaten en qua punten valt het eigenlijk nog hartstikke mee. Tel dan het spel erbij op en je kunt wel degelijk concluderen dat Ajax plat gezien eigenlijk best een prima seizoen draait. Enige twee minpunten tot nu toe is de beschamende uitschakeling in zowel de CL als de beker, waarin je beide keren met het schaamrood op de kaken van het veld ging.

Alleen doet Feyenoord het gewoon belachelijk geweldig dit jaar en is die ploeg een soort onverslaanbare machine. Stel zij winnen de laatste 7 duels allemaal komen ze op 90 punten uit, een puntenaantal dat dit in elk geval sinds de eeuwwisseling niet meer is voorgekomen...

Bosz doet het stukken beter dan De Boer. Dat een aantal spelers weg moeten bij een trainerswissel is logisch, zeker als het spelers zijn die onder De Boer duidelijk een grote oorzaak waren gaan het slechte spel (bazoer) of spelers die onder De Boer ook hun plek al kwijt waren (tete). Riedewald heeft gewoon geen plek kunnen afdwingen, terwijl hij wel als nummer 1 op de 6 positie aan het seizoen begon, die moet vooral naar zichzelf kijken.

Persoonlijk vind ik dat Ajax dit seizoen net zoveel aantrekkelijke wedstrijden heeft gespeeld als onder de Boer in 4 jaar. Niet dat ik het met al zijn beslissingen eens ben, maar dat kan ook niet, ik zie spelers niet hele week trainen. En Traore mag best vaker wissel staan.
Als je daarbij nog de wedstrijden thuis tegen Roda en uit bij Groningen bekijkt, Ajax speelde 2x niet goed, maar verliest punten door arbitrale blunders. Psv hadden ze ook gewoon moeten winnen, kansen zat gehad, maar Bosz kan die bal er niet inschieten. En in de EL doen ze het ook wel aardig.

20 maart 2017 om 08:13

Helemaal mee eens! Iedereen doet alsof het onder Bosz geweldig is het spel maar ook dat is bij vlagen bovendien heeft hij wel een Sanchez en Ziyech gekregen (spelers die Frank nooit heeft gekregen).

Verder is Bosz de meest slechte people manager ooit... Waarom niet vaker een Tete, Riedewald, Bazoer e.d. laatste half uur laten spelen?! Hij kan gewoon geen hele groep bij elkaar houden.

Cerny heeft ook nauwelijk kansen gehad terwijl Traore en Younes het eeuwige vertrouwen krijgen. Dat had een Cerny ook zeker wel kunnen doen...

Bos doet het hartstikke goed en haalt onwijs veel punten. Enige nadeel voor hun is dat Feyenoord dit seizoen nog meer punten haalt. Het spel van Ajax is er beter op geworden en met het nu behaalde aantal punten hadden ze in voorgaande jaren kampioen geworden dus hoezo zou de beste man ontslagen moeten worden of kritiek moeten krijgen..

20 maart 2017 om 08:15

Omdat hij de groep niet bij elkaar kan houden. Onder Frank was er vrijwel nooit onrust en nu heb je een half elftal wat weg wil/is gegaan aan talenten.

Omdat hij het eeuwige vertrouwen geeft aan spelers die het niet terug betalen...

Omdat hij achterlijke beslissingen neemt op de verkeerde momenten... Bekeruitschakeling tegen Jupiler League club... Gisteren Viergever die een prima seizoen draait ineens passeren? Speelde gewoon zelfs een wereldpot donderdag op linksback en nu op de bank voor een NEP linksback

20 maart 2017 om 08:25

Grootste budget/uitgaves en inkomsten dit seizoen. Geen prijs is dus een slecht seizoen. En dat kan niet als je beweerd de beste te zijn. Zie het volgend seizoen nog erger worden als er veel spelers vertrekken. Zeker als dat Sanchez, Klaasen en Ziyech zijn.

20 maart 2017 om 15:30

Onder de Boer geen onrust? Weet je hoeveel spelers zijn aangetrokken en hoeveel er onder de Boer ook weer vertrokken zijn?

Waan van de dag zouden ze moeten afschaffen

21 maart 2017 om 13:46

Als er meerdere teams om een kampioenschap strijden kan het wel eens voorkomen dat je niet in de prijzen valt. Dit hoeft echter niet te zeggen dat een seizoen per definitie mislukt is.
Daarnaast zijn er meer dan genoeg spelers die onder de Boer ook weg wilde, dit is iets wat je altijd bij welke trainer dan ook zal blijven houden.

de 5e colonne, aangevoerd door de Telegraaf, is weer actief. Jammer genoeg bleek in het verleden, dat het moeilijk vechten is tegen deze mensen

Bosz heeft nog een grote inhaalslag te maken op t punt van het managen van spelers.

Daarin is hij daadwerkelijk te kort geschoten en dat heeft mede te maken met het vertrouwen blijven houden in spelers die het al wedstrijden niet hebben laten zien. Als hij dat beter doet...........

20 maart 2017 om 09:21

Hij begon ook met een selectie waarin hij geen invloed heeft gehad op de samenstelling. Daar zitten een aantal spelers bij die hij minder ziet zitten dan zijn voorganger (ik geloof dat hij bijvoorbeeld niet zo'n van is van Bazoer als De Boer. Bij Vitesse heeft hij volgens mij nooit aanzienlijke problemen met het tevreden houden van selectiespelers gehad. Straks heeft hij een selectie met jongens waarin hij het helemaal ziet zitten, denk dat dan de huidige problemen minder aan de orde zijn.

20 maart 2017 om 10:15

Doe maar niet dan. Bosz ziet het ontzettend zitten in Traore nou nou, als we daar een selectie vol van hebben dan kunnen we het vergeten. En er zijn nog meer voorbeelden Sinkgraven die echt niet het niveau heeft wat je van een back mag verwachten. Ook helemaal fan van de ligt die echt nog geen twee goede wedstrijden in de week kan spelen.

Ja joh Bosz is een topcoach die al deze krediet verdient, not. De enige manier waarop hij het recht kan trekken is de EL winnen.

20 maart 2017 om 10:46

Troarã© is inderdaad drie keer niks, die zal wel iets van Bosz weten wat tussen hen moet blijven anders stel je kun je nog bijna beter met 10 man beginnen . Sinkgraven is een redelijke uitkomst wanneer je Dijks als meest logisch alternatief hebt. Dolberg en Schone zijn (ook) goede vindingen. De enige manier om dit seizoen nog te redden en kritische fans tevreden te houden is minstens de halve finale bereiken (afhankelijk van wie je daar treft). Vooral bij de Cruijff-adapten onder de Ajacieden heeft Bosz nog wel veel vertrouwen (i.t.t. jou, volgens mij).

20 maart 2017 om 12:13

Ik vind het juist uitstekend gemanaged, zoals het hoort in de top, gewoon de spelers die het beste zijn laten spelen en duidelijk zijn naar de rest. Bazoer, El Ghazi en Gudelj daar win je de oorlog niet mee, slappe hap, kunnen geen weerstand hebben of ze willen alweer weg, die mentaliteit moet er juist uit.

20 maart 2017 om 08:55

Wat is er precies aantrekkelijker onder het spel van Bosz als we kijken naar de uitwedstrijden tegen Excelsior, Vitesse, FC Groningen, Roda JC, FC Utrecht, FC Twente, AZ, Ado, Heerenveen en Feyenoord? De resultaten waren leuk, maar voor de rest was het spel niet zo heel overtuigend en had het kwartje in een flink aantal wedstrijden de andere kant op kunnen vallen.

Ook in de thuiswedstrijden is het spel vooral te typeren als moeizaam. Ajax neemt zelden voor rust echt afstand van de tegenstander. Telkens moet men in de tweede helft aan de bak om toch maar op voorsprong te komen, omdat het vaak voor rust niet lukt.

Moet overigens nog maar zien dat hij de 80 punten gaat halen. Ik vind dat Bosz qua spel en resultaat vergelijkbaar presteert als de Boer vorig seizoen. Aangezien dat spel gewoon heel matig was, kan ik het spel onder Bosz echt niet anders typeren.

20 maart 2017 om 15:31

Precies wat Master D zegt...wat lult iedereen elkaar toch verschrikkelijk na...

Het spel is echt niet zo aantrekkelijk als iedereen beweerd. Hoeveel wedstrijden hebben we nu met 3 goals of meer gewonnen?

Het is gewoon allemaal even moeizaam met Kopenhagen thuis als uitzondering... en dat het moeizaam gaat komt oa door de niet renderende vleugels waar hij nauwelijks wisselt en al heel het seizoen vertrouwen houdt in spelers die het niet terugbetalen...

Het is inderdaad niet aantrekkelijker dan onder de Boer. Qua doelpunten maak je er gemiddeld nog net 2 per wedstrijd. Zoveel hele grote kansen worden er doorgaans niet gecreeerd. Ja, we hebben wel veel meer afzwaaiers dankzij Ziyech met zijn 93 doelpogingen in de Eredivisie. Als Bosz straks 3e wordt is het qua eindrangschikking de slechtste in 8 jaar. In de beker ook nog eens troosteloos uitgeschakeld door Cambuur. Alleen de Europa League is dus goed.

Qua omgang met spelers jaagt hij een hoop spelers weg. Dat ligt voor een deel aan de betreffende spelers zelf, maar het lijstje wordt toch wel erg lang, waardoor je het niet alleen op de spelers kunt afschuiven. De trainer heeft ook een rol in het tevreden houden van spelers. Ook blijft hij te lang vasthouden aan dezelfde spelers. Een Traore had je allang eruit moeten halen, evenals een Younes. Sinkgraven is gewoon geen linksback. Tete is je beste rechtsback en waarom op 6 september Riedewald je enige optie voor de nummer 6 positie noemen, om hem na een goede bekerwedstrijd van Schone op 21 september daar nooit meer te laten spelen?

Bosz doet het toch gewoon prima?! Ja ze staan tweede, maar dat komt omdat er op Feyenoord dit seizoen geen maat staat. Als Ajax tweede wordt hebben ze gewoon een prima seizoen gedraaid, ver gekomen in Europa en volgend jaar voorronde Champions League. Ik snap dat gezeur allemaal niet zo, ze halen genoeg punten voor een titel in voorgaande seizoenen, daar moet je ook naar kijken. Pech dat Feyenoord zo draait, maar niet iets om meteen weer de club op de schop te gooien.

20 maart 2017 om 09:33

Ach dit stukje komt deels van onze nationale bommenlegger Valentijn Driessen dat mensen die man nog serieus nemen is mij een raadsel , Feyenoord laat heel weinig liggen en staat vanaf dag 1 bovenaan en blijft gewoon winnen , Ajax heeft volgens mij de titel al twee weken geleden verspeeld uit bij Groningen toen dacht ik nu is het gedaan en dan zijn de zogenaamde kenners er als de kippen bij om Bosz af te serveren terwijl er een heel jong team staat dat gewoon leuk voetbalt alleen geen kampioen wordt want er staat een ploeg boven die een alles blijft winnen en waar ook alles meezit en dan sta je terecht bovenaan , jammer volgend jaar beter want zes punten maken ze niet meer goed in mijn ogen . En je kunt je nog plaatsen voor de voorronde CL dus ik snap dat gezeur ook niet .

Bosz moet eens stoppen met het opstellen van Traore. Hiermee verliest hij ieder geloofwaardigheid. Traore heeft iedere week de laagste waardering van de beoordelaars. Of hij nu op rechts staat of in de spits het maakt niet uit, hij is enkel en alleen met zichzelf bezig, maar niet in het belang van het team.
Zelfs zijn opzichtige fopduik werd zondag beloond met een gele kaart. De huurling wordt iedere week opgesteld terwijl een speler die voor 12 miljoen gehaald is mag gaan spelen in jong Ajax onder het mom dat hij moet wennen. Bij iedere andere club wordt een speler direct ingepast. Kijk eens naar Feijenoord daar wordt een spits voor een paar centen aangetrokken en wordt direct topscoorder en hoefde niet te wennen. Traore is van af het begin van de competitie opgesteld, is echter tot op heden nog niet gewend. Waarom wordt er bij Ajax altijd zo moeilijk gedaan. De Cruyff filosofie wordt nu de nek omgedraaid, de eigen opgeleiden spelers willen omdat ze geen kans krijgen zo snel mogelijk weg. Een huurling krijgt bij Bosz voorrang, gaan we weer de verkeerde kant op?

20 maart 2017 om 13:43

Kan me nog herinneren dat Jari Litmanen gehaald werd door Ajax. Die kreeg een jaartje om te wennen aan Ajax en de Nederlandse cultuur. Een heel jaar zelfs. Moest genoegen nemen met af en toe een invalbeurtje. We weten allemaal hoe dat is afgelopen de seizoenen daarna.

Jij vergelijkt Neres met een ervaren Deense spits en een speler van Chelsea die daar zelfs al in het eerste heeft gespeeld. Neres heeft pas een paar wedstrijdjes op het hoogste niveau in Brazilie gespeeld. Lijkt me overbodig om te zeggen dat die vergelijking niet helemaal opgaat.

Vraag me wel af wanneer we de beelden krijgen van klaassen en Kluivert!

Nee man. Wat enorm "met de wind mee" berichtgeving is dit dan?
Laat ik voorop stellen dat ik geen Ajax fan ben. Integendeel. Maar enige seizoenen geleden zette Ajax met de Boer al een koers in waar ik wel wat jaloers op was. Een duidelijk beleid en een speelstijl die daarbij hoorde, waardoor ook jeugdspelers weer op de kaart kwamen. Ik vond zelf dat er ook een stuk realisme werd uitgestraald bij Ajax, in plaats van arrogantie, waar ze wat mij betreft erg goed in werde (of waren ) in Amsterdam. Ik kon op bepaald moment zelfs sympathie krijgen voor hoe Ajax zijn zaakjes regelde en ook de spelers die ze haalden waren in mijn ogen sympathieke gasten.

Toen de titels naar PSV gingen kwamen er achterban geluiden dat het Ajax voetbal wel heel saai was. Fans mogen dat zeggen, als niet ajax fan vond ik dat wel mee vallen. Maar nu zit Bosz daar. Die heeft echt een aanvallender Ajax neergezet. Heeft daarbij niet geschroomd om de gevestigde orde te passeren en ik heb dit jaar een aantal duels van Ajax zitten kijken en echt goed aanvallend voetbal gezien. Wat wil je nog meer dan? Als de titel echt het enige is wat telt, dan moet je ook niet moeilijk doen als dat evt gepaard zou gaan met saai voetbal of desnoods counterspel. We willen allemaal oorstrelend voetbal, maar we willen allemaal blijkbaar toch nog liever titels....

Tja, de bron is de Telegraaf, hoe kun je dan hier nog serieus op ingaan. Bij die fantasten en beroepsoverdrijvers kan Bosz sowieso al helemaal niets goed doen. Dus laat maar lekker waaien...

Gaan we weer lekker emotioneel reageren? Waan van de dag? Het is ook nooit goed! Allemaal Bosz bashers hier.




Laten we eens kijken wat de situatie is.



Kwartfinale europaleague hartstikke prima!




Nieuwe talenten die op de deur rammen.





Helaas een 2e plek, maar met de wetenschap dat dit een investeerjaar is onder een nieuwe coach, nieuwe speelwijze, nieuwe spelers.




Wij in Nederland kunnen geen Ancelotti, Pochettino of Guardiola halen. Wij moeten het doen met onze eigen trainers! En welke Nederlandse trainer die haalbaar is beter dan Bosz? Nou wie??! Ik vertel het alvast. NIEMAND.




Mensen die zeuren dat veltman en viergever spelen, hoe wil je spelen dan? Met tete-sanchez-de ligt-Riedewalt? Een gemiddelde leeftijd van 19? Met een 20 jarige keeper die geen nederlands praat?! Zelfmoord mannen. PURE ZELFMOORD.



Viergever en Veltman staan erin om hun ervaring. Viergever speelt al het hele seizoen, en goed ook. Dan kan je als coach tegen Excelsior Viergever best rust geven. Dat is de reden dat hij niet speelde. Zo simpel, beetje normaal nadenken mensen.




Verder ik hoor we willen dominant voetballen. Ajax stijl.. was de ajax stijl niet 3-4-3 in de gouden jaren? Hoe spelen we? Juist. 3-4-3 met sinkgraven op linksback, die doorschuift naar het middenveld. Dat gassie doet het naar behoren, nieuwe positie waar hij als aanvallende middenvelder nooit echt hoefde te verdedigen doet hij het super goed op die plek, en daar horen fouten bij.




Bosz moet gewoon blijven.



Over de talenten die op plan b zijn geraakt.. Die moeten zich terug vechten, als ze spelen in Jong of in Ajax1 zie je gewoon dat ze dit spellethe niet kunnen( in Riedewalts/Bazoers geval niet willen)spelen.




Trouwens, Westermann staat niet hoger in pikorde dan Riedewalt, dat baseren jullie op het passeren van Riedewalt afgelopen donderdag! Nogmaals logisch redeneren. Als je met 1-0 of 2-0 voorstaat. Dan ga je door! Ga je dan een ervaren man erin gooien die goed kan verdedigen in een 5 mans defensie. Of een Talent die boos is, zichzelf wilt bewijzen, en continue positionele fouten maakt? Ik had ook voor Westermann gekozen, en jullie ook.




Stop met het bashen op Bosz, laten we er met zijn alle achter staan, wie er ook spelen! En zoals het legioen van Feyenoord doet ajax naar de overwinning schreeuwen! Ik word heel moe van de zelfverklaarde voetbalkenners die betere coaches zijn dan FdB en PB en dan niet eens kunnen zien waarom de beslissingen worden genomen die worden genomen.

En toch is Bosz nog altijd op koers op Ajax haar op 1 na beste seizoen qua punten aantal af te leveren sinds de invoering van 3 punten bij winst. Hij mag zelf verliezen van Feyenoord en PSV en alsnog over de bewierookte Frank de Boer heen, met naar mijn mening aantrekkelijker voetbal.

Een bekende uitspraak is dat je als trainer zo goed bent als je materiaal, maar schijnbaar ben je als trainer omgekeerd zo goed als je concurrent.

20 maart 2017 om 12:00

Ik ben blij dat die luie nesten er allemaal uit zijn, op El Ghazi na. Allemaal omhoog gevallen talenten die niks lieten zien, maar wel een grote mond hadden, er is niemand binnen de Ajax selectie die een grote mond mag hebben, allemaal kunnen ze wel een niveau hoger spelen, Klaassen zit daar nog het dichtst bij. Uitstekend doorgeselecteerd, Riedewald en Tete zie ik liever blijven, maar als ze er niet voor willen vechten, aub weg.

20 maart 2017 om 14:58

Lees mijn vorige post eens.. Trouwens Bazoer, Gudelj, Dijks waren toch niks? Bazoer was een groot talent, maar kwam terecht terecht op de bank! Geen ballen om je terug te WILLEN knokken getuigt van een zwakke persoonlijkheid. Dan heb ik liever een nieuw toptalent.



Tete mag van mij blijven, echter heeft die jongen het al zo hoog in zijn bol dat hij in zijn debuutjaar zijn contract al niet wou verlengen. Wat heb je daar dan aan?


Riedewald heeft een slechte positionering, en je met een nieuwe jong keeper kan je iet met een verdediging van 19 jaar gemiddeld spelen. Dat hebben we gisteren maar weer eens kunnen zien.


20 maart 2017 om 15:39

Wat een gelul over mentaliteit... El Ghazi scheen zich op de training het snot voor de ogen te werken maar als er dan elke keer die lieveling van een Traore blijft staan die geen pepernoot raakt is de koek ook een keer op...

Wat te denken van de rest. Nauwelijks een keer een invalbeurt! Ze zeggen vaak dat de bank je kampioen maakt... maar als je die niet bij het team betrekt door invalbeurten e.d. ga je niks presteren! Dat deed Frank juist goed... af en toe rouleren en de talenten mooi laten invallen! Bosz faalt gewoon keihard...

20 maart 2017 om 15:52

Zucht... er word toch geroulleerd? Dat hierin verbeteringspunten zijn, dat is duidelijk. Ook ik vind dat Traore teveel krediet heeft.


Oh El Ghazi scheen zich rot te trainen? Dat zou normaal moeten zijn! Dat doet de rest van het elftal ook... en ja het heeft met mentaliteit te maken, als je.op.18/19/20 jarige leeftijd denkt dat je de man van Ajax bent, en een vadte basisplek hebt bij een topclub in NL. Dan heb je het te hoog in je bol.


Het zou je sieren.om.ook even op de rest in tegaan, want daar hoor ik je niet over.

Ik blijf bij mijn mening dat bosz ajax vermoord, we raken onze grootste talenten kwijt en de motivatie laat vaak tewensen over en dat gelul over de euroleage hadden gewoon kampioen moeten worden, denk maar eens terug aan het begin van het seizoen waar dr bosz alles fout deed, deze man brengt ons geen titels en volgens mij kan je weekelijks evalueren.
Geef mij maar Jonk een echte ajaxied denker in voetbal

20 maart 2017 om 14:53

En wat zijn Dolberg, Kluivert, Nouri, De Ligt en De jong dan?

20 maart 2017 om 15:41

Ja dit is echt een enorm goed argument... hoeveel minuten heeft Nouri gemaakt...hoeveel minuten heeft De Jong gemaakt? ... en De Light heeft ook 5 wedstrijden gespeeld. Je hebt gelijk we kunnen er niet om heen... Bosz geeft talenten zoveel tijd en ruimte............

Wat een onzin, Bosz communiceert juist heel duidelijk in mijn ogen, een verademing. Het probleem met die talenten was dat hun verwachtingen niet meer overeen kwamen met de realiteit, dat ze geen geduld hadden, zelfs niet als ze zelf in een dipje terrecht kwamen. De talenten die niet vechten, hebben ook niet de mentaliteit om Ajax kampioen te maken.

Bovendien is een van de hoofdoorzaken een enorme concurrentie, die vooral komt vanuit de opleiding, Bazoer, Ghazi en Gudelj werden/worden voorbij gestreefd door Kluivert, de Jong, Nouri, Eiting en van de Beek.. Riedewald door de de Ligt. Die Bosz veel de kans geeft

Cerny en een vertrekwens? Wat een onzin, hij is zwaar geblesseerd geweest... Waar halen ze dat vandaan? Riedewald en Tete doen er goed aan te blijven, zeker als Veltman vertrekt komt er ruimte en Riedewald moet de concurrentie met Sinkgraven aangaan

Bosz had wel degenlijk problemen met spelers bij vitesse, en wat een onzin het is niet zijn selectie, als je trainer wordt bij ajax weet je sat je veel met talenten moet werken, hin heeft zijn zin met troare gekregen en hebben gezien wat daar mee is gebeurt, nee laat hem maar geen spelers meer uit kiezen, ze moeten een lerby of een wouters type halen, ik snap nu wel waarom fdb vilheana van feyenoord graag erbij wilde hebben

Kritiek geven aan Bosz op het gebied van talentvolle spelers is wel heel krom, hoeveel talentvolle spelers hij wel niet de kans geeft..

Onana, Dolberg staan in de basis, de Ligt, Kluivert, de Jong, Nouri, Cerny geeft hij gewoon speeltijd en Sanchez is ook nog maar net 21 hoor.

20 maart 2017 om 15:42

Cerny speeltijd? hoeveel minuten heeft hij gemaakt dit seizoen?
idem voor Nouri.. en de Jong...

Jammer dat Tete ook wil/zal vertrekken. Riedewald is net als Cerny niet
doorgebroken en dat ligt voornamelijk aan de spelers zelf. Verkoop van
Bazoer, Fischer en Gudelj is niks mis mee. Kwestie van doorselecteren.
Wel moet Ajax deze zomer gaan voor b.v. Sneijder en Huntelaar. De
huidige selectie en de trainer hebben ervaring nodig, anders zakken ze
te vaak door de ondergrens, ook omdat er niemand opstaat die de jonge
knapen op hun falie geeft, daar waar nodig. In dat opzicht schiet de
filosoof acterende Bosz schromelijk te kort, evenals in de communicatie.
Dus voor Bosz geldt dan ook: volgend jaar presteren, maar Marc moet
hem dan ook eens het vereiste gereedschap geven. Een talentvolle
jongen voor 12/15 miljoen halen voor Jong Ajax slaat natuurlijk nergens
op, daar waar behoefte was aan directe versterking. Maar als zo vaak
in Amsterdam: als het kalf verdronken is, dempt men de put. Al vermoed
ik dat het handelshuis in Ajax de huidige gang van zaken prima vind....

20 maart 2017 om 15:02

Dat zei je een uur geleden ook, zou je onze posts eens willen lezen zodat je onze onderbouwde verklaringen kan zien?

Ik denk niet dat je dit gelijkspel volledig op het conto van Bosz kan schrijven. Tuurlijk maakt die man ook niet altijd de beste keuzes in mijn ogen maar zo heeft iedereen weer een andere mening over de opstelling en dergelijke.

Waar ik echter bijna niemand over hoor is over onze aanvoerder Klaassen. Allereerst wil ik zeggen dat hij natuurlijk een fantastische voetballer is met een enorme drive om te slagen in het profvoetbal. Afgelopen donderdag tegen Kopenhagen speelde Ajax echter zeer fris en fel voetbal zonder hem. Gisteren tegen Excelsior viel Ajax weer door de mand en ik ben van mening dat Klaassen hier een grote boosdoener in is. Zijn vechtlust zie ik bijna niet meer terug, lijkt wel of die jongen zich niet meer kan opladen voor zulke duels. Wanneer Ajax de bal gisteren kwijt raakte zag je dat (bijna) iedereen vol druk ging zetten op de tegenstander. Klaassen deed hier echter niet of nauwelijks aan mee. Constant staat die met zijn handen te zwaaien als er weer iets fout gaat ipv eerst proberen om die bal te heroveren. Hoe belangrijk hij ook geweest is de afgelopen weken (seizoenen) denk ik toch echt dat Ajax beter af is zonder Klaassen. Hij vertraagt het spel zo enorm en het balletje gaat altijd breed of een 'tikkie terug' in tegenstelling tot de wedstrijd met Kopenhagen. Waar Ziyech, van de Beek en Schone afgelopen donderdag tegen Kopenhagen constant de bal in de vrije ruimte speelden was het gisteren totaal weer niet creatief. Tegen Kopenhagen zag je ook hoe goed de aanval kan functioneren als er met steekballen wordt gespeeld en het middenveld constant in beweging is. Met Klaassen in de basis lijkt dit allemaal ineens niet meer mogelijk om wat voor rare manier dan ook.
Klaassen is een fantastische speler als je op de counter speelt met zijn overzicht en omschakeling maar in het Ajax spel is hij juist de schakel die je niet wil hebben op het middenveld. Aankomende zomer deze man verkopen voor 15 miljoen en dan Nouri/ van de Beek doorschuiven om zijn plek over te nemen. Ik ben echt van mening dat je dan fluitend kampioen gaat worden in deze competitie.

20 maart 2017 om 15:06

Leuk dat iemand het ook eens opmerkt, ik heb enige tijd geleden een reactie geschreven waar ik met de grond gelijk gemaakt werd.


Hierin schreef ik dat Klaassen belangrijk voor Ajax is, omdat hij zichzelf belangrijk maakt. ( op een verkeerde manier) Davy staat te diep, te vaak in de 16 on de oh zo belangrijke 1-0 of winnende.of gelijkmaker te maken. Waardoor er voor Dolberg gewoon geen ruimte meer is.

Ik ben ee fan van Davy begrijp me niet verkeerd, maar dit is wat in mijn ogen continue gebeurd, en volgend seizoen nog erger zal worden. Persoonlijk hoop ik op een verkoop van onze geliefde aanvoerder zodat er ruimte komt voor ons geliefde aanvalsspel

Ik vind het eigenlijk heel knap wat Bosz gedaan heeft. Hij moest vlak na z'n komst meteen aan de bak in de CL. Dat verloor hij van een ploeg waarvan gebleken is dat deze zeer lastig te verslaan is. Ook heeft hij natuurlijk te maken met de erfenis van zijn voorganger wat een goed begin lastig maakt. Desondanks heeft hij de kritiek na het verlies in de CL binnen 2 maanden doen verstommen. Mensen waren zelfs zeer positief en hij liet de ploeg aantrekkelijk voetballen.

Puur kijkend naar het aantal behaalde punten in de competitie liggen ze op koers om meer punten te halen dan De Boer in de afgelopen 5 seizoenen gelukt is. Tevens zijn ze voor het eerst in 13 jaar doorgedrongen tot de kwartfinale van een Europees toernooi. Als je hem daar een onvoldoende voor geeft ben je de realiteitszin totaal bijster.

Daarnaast stelt Bosz gewoon het team op dat het beste presteert. Als het aan de buitenwacht ligt dan stelt Bosz een team op met enkel jonkies. Schone eruit, Bazoer erin, Veldman eruit, Tete erin. Sorry, maar dat slaat nergens op. Volgens mij is het al lang bewezen dat enige routine en ervaring onmisbaar zijn in succesvolle teams. Bazoer, El Ghazi en die Serviã«r wilden zelf weg en niet op hun kans wachten. Daarnaast presteerden ze ook gewoon slecht. Maar Bosz had ze echt wel een kans gegeven op den duur. El Ghazi speelde nota bene al nadat hij kort geschorst was.

Die Valentijn Driessen is echt de slechtste sportjournalist die ik ken. Die zeikt om het zeiken.

Bosz doet het aardig voor het eerste seizoen. Beter dan cocu en van bronckhorst deden iig. Volgend jaar word sjax gewoon weer kampioen.

20 maart 2017 om 15:44

Niet met deze koekenbakker als coach... Hoop dat ze Frank weer terug vragen want die had het met deze selectie absoluut beter gedaan

Als coach van Ajax kan je de Champions League winnen en dan zijn er nog mensen die zeuren over dingen die je fout doet.
We hebben 4.5 jaar met een andere coach en een andere speel wijze gezeten en het heeft tijd gekost tot dat bij Ajax er nu ook in zat.
Het is makkelijk om nu met z'n allen te gaan inklappen op gister want het was een dramatische vertoning, maar was het niet 4 dagen geleden dat Ajax op een geweldige manier weer eens een Europese resultaat boekte?
Je gaat mij toch echt niet vertellen dat het voetbal niet beter is geworden. Het is vlotter, in een hoger tempo, de bal gaat veel vaker naar voren en komt veel vaker rond de 16.
Heb je het puntenaantal ook al gezien, Ajax kan een van de hoogste geklasseerde nr's2 worden in de geschiedenis van de Eredivisie en het heeft nog steeds geen een keer verloren in 2017 en maar 2 keer gelijkgespeeld.
In Europa hebben we bijna elke wedstrijd gedomineerd en zag het spel er vaak mooi uit, je kan mij behalve de magistrale thuis wedstrijd tegen Barcelona geen een wedstrijd onder de Boer laten zien die naar behoren was in Europa, zelfs bij de overwinningen op City en Milan was het spel niet speciaal.
Ajax is weer een beetje aan het voetballen zoals dat hoort bij Ajax.
Er zit ook eindelijk weer eens wat competitiviteit er bij. Leuk dat die jonge gozers weg willen, rot lekker op man, een van de redenen waarom onze talenten niet beter worden is omdat ze geen tegenslagen krijgen. Bepaalde jeugd spelers bleven onder de Boer kansen krijgen hoe slecht ze ook speelde.
Als je meerdere spelers hebt ouder en wat jongere talenten die vechten voor de zelfde positie dan breng je het algemene niveau van het team naar boven.
Kenny heeft net aangegeven zijn contract te verlengen en ik heb gewoon het vertrouwen dat hij een basis plaats kan afdwingen.
Verder kan iemand mij vertellen wie Sanchez en Viergever heeft durven opstellen of de Ligt, of onder wie Dolberg is door gebroken, wie Schone op de 6 heeft gebruikt? Onana? Denk je dat De Boer Onana zijn kans had gegeven?
De jeugd komt er wel die moeten hard vechten elke dag, dat een jongen als Riedewald elke week wilt spelen valt te begrijpen, maar hij komt handelingsnehleid tekort voor het spelletje van Ajax en is gewoon niet beter dan Viergever of Sanchez.
Ajax staat in de kwartfinale van de EL, onder de Boer wonnen we nooit de beker, staat 2de met hartstikke veel punten.
Om in het eerste seizoen neer te zetten wat Bosz heeft gedaan is knap. Hij kan vervelend over komen en is ook enorm koppig want de kansen die hij wel geeft bijvoorbeeld aan Younes en Traore zonder dat die voelen dat hun plaats in gevaar aan het komen is vind ik niet slim, maar hij heeft een hoop positief veranderd in Amsterdam en ik ben maar wat blij dat hij volgend jaar onze trainer ook is.

Dit alles is aan Bosz te wijten. Week in week uit met dezelfde opstelling spelen werkt niet. Spelers raken ongeã¯nspireerd. Maakt niet uit of je een bal 20 meter overschiet volgende week sta je er toch wel weer in. Dan komt er een midweekse wedstrijd en in het weekend speel je met vrijwel dezelfde opstelling op een paar geblesseerde na. Snapt hij niet dat zijn spelers vermoeid en ongeã¯nspireerd raken? En wat heeft hij te verliezen als hij Neres er in gooit? In het ergste geval maakt hij een eigendoelpunt en blesseert éã©n van zijn teamgenoten, maar veel slechter dan Younes of Traorã© kan je het niet doen. Fijne middag nog.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren