Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Riedewald is reserverol onder Bosz beu en kiest voor zomers vertrek’

Laatste update:

Jaïro Riedewald is door trainer Peter Bosz niet opgenomen in de wedstrijdselectie voor het Europa League-duel met FC Kopenhagen en is volgens De Telegraaf de volgende jeugdspeler die wil vertrekken. In januari namen de Amsterdammers al afscheid van Anwar El Ghazi en Riechedly Bazoer.

Het contract van de verdediger annex verdedigende middenvelder loopt door tot de zomer van 2020, maar volgens de ochtendkrant zal hij die niet uitdienen. Onder Bosz krijgt hij amper speeltijd. Alleen toen Nick Viergever en Daley Sinkgraven onlangs geblesseerd waren deed Bosz een beroep op Riedewald. Donderdagavond zit hij niet eens bij de wedstrijdselectie, in tegenstelling tot Heiko Westermann.

Er is dit seizoen veel kritiek op Bosz, die niet genoeg spelers uit de eigen jeugdopleiding zou inpassen. Dit leidde al tot het vertrek van El Ghazi en Bazoer, en komende zomer naar alle waarschijnlijkheid ook tot een transfer van Riedewald.

Moet Peter Bosz meer spelers uit de jeugdopleiding opstellen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Jammer ben enorm fan van Riedewald. Sterk technisch. Alleen die slappe ballen moeten eruit. Hopelijk vertrekt Viergever en pakt Riedewald zijn kans deze zomer.

16 maart 2017 om 07:14

Dankjewel Bosz! Nu alleen Tete nog die ook het zat is. Riedewald was de enige die het sportief oppakte bij die vier. Nu dus niet meer.

16 maart 2017 om 07:22

Tete heeft het ook sportief opgepakt.

16 maart 2017 om 07:31

Ik vind het bizar dat hij ze ook nooit in laat vallen.. dat je ze niet in de basis zet, prima.. maar bosz wisselt zo vaak maar 2x. Als je 2-0 voorstaat en hebt 2x gewisseld.. dan kan je toch prima tete of riedewald een kwartiertje laten ballen?
Mede daardoor erger ik me al maanden aan bosz. Daarnaast roept ie nu al 8 weken dat het niet goed gaat, maar hij doet er weinig aan. En zondags roept ie weer dat het niet goed was.
Het gaat allemaal op hangen er wurgen, waardoor je nog maar 4 puntjes achter staat. Maar overtuigend is het allemaal niet

16 maart 2017 om 07:50

Wisselen om het wisselen. Het is geen kleuterschool meer...

16 maart 2017 om 08:21

Wisselen om het minuten maken.. niets mis mee

16 maart 2017 om 08:24

Klopt, maar ook het mentale aspect en de chemie binnen een team is belangrijk voor succes. Als je met invalbeurten er voor kan zorgen dat dit soort jongens geen stoorzender worden, waarom zou je dan daarvoor niet die derde wissel gebruiken?

16 maart 2017 om 08:39

Als je 5 wedstrijden kan opnoemen waar Ajax 2-0 voorstond en niet 3x wisselde, dan vind ik het knap. Jongens als Vd Beek, Nouri, Kluivert, De Jong, Cassierra en De Ligt hebben ook gewoon recht op hun minuten en zijn ook talenten. Jongens als Riedewald en Tete (maar ook Bazoer en El Ghazi) moeten dat maar accepteren. Die staan natuurlijkerwijs op als vervanger als de huidige basisspeler vertrekt of geblesseerd is. Zo werkt dat gewoon.

16 maart 2017 om 09:07

Daarbij als Riedewald mocht spelen was het al snel duidelijk waarom hij steeds op de bank zit.

16 maart 2017 om 11:22

@verpatopspits

Het is onzin wat je zegt. Spelers als Riedewald zijn het kapitaal van de club en daar moet je zuinig op zijn. Je wisselt niet om het wisselen, maar om ze speeltijd te gunnen. Die hebben talenten als Riedewald nodig om zich verder te kunnen ontwikkelen. Als ze alleen maar op de bank zitten, komt hun ontwikkeling tot stilstand en dat is niet goed voor de speler en niet goed voor de club. Ik geef Riedewald dan ook het grootste gelijk van de wereld dat hij zijn geluk ergens anders wil beproeven, want hij moet zich door kunnen ontwikkelen om een betere speler te worden omdat een voetbalcarriere maar kort van duur is. Daar zal Ajax niet blij mee zijn, want doordat hij voortdurend op de bank zit, zal zijn transferwaarde flink omlaag zijn gegaan en zal hij maar een beperkt transferbedrag opleveren, dat lager zal zijn dan dat van Bazoer. En dat was al behoorlijk laag voor speler met dat talent.

16 maart 2017 om 11:31

@993410

Je schrijft: "daarbij als Riedewald mocht spelen was het al snel duidelijk waarom hij steeds op de bank zit".

Dat is een domme en kortzichtige reactie. Hij zit op de bank omdat Viergever en Schone op dit moment een beter optie zijn. Als hij net zo goed of beter wil worden dan die twee zal hij aan spelen moeten toekomen en ervaring op moeten doen. Dat gaat op de bank niet lukken. Als de technische staf en directie net zo kortzichtig zijn als jij, doen ze er goed aan Riedewald van de zomer te verkopen, want als hij niet aan spelen toekomt, zal hij nooit beter worden dan zijn concurrenten en is hij feitelijk overbodig. En door hem nu te verkopen, verklein je de kans dat hij straks gratis of tegen een uitverkoopprijs de deur uitloopt. Bovendien kun je niet van speler verwachten dat hij op en top gemotiveerd blijft terwijl er nauwelijks uitzicht op speeltijd is. Dat is een onmogelijke opgave.

16 maart 2017 om 08:17

En dat is het gevolg van het te pas en te onpas opstellen van 17-18 jarigen van zijn voorganger De Boer. Nu het even wat minder gaat belanden ze op de bank en dat kunnen die verwende nesten niet hebben. Kijk hoe Bosz nu met Nouri omgaat, die komt er langzaam en heeft volgensmij geen enkele behoeft om nu al te vertrekken. Zo moet je met jeugd omgaan!

16 maart 2017 om 08:30

Wat een slechte vergelijking.. jongens als Nouri zitten in Jong Ajax en mogen af en toe mee doen met de hoofdmacht. Natuurlijk wilt nouri niet weg, types als bazoer en riedewald zijn anders. Dat waren afgelopen jaar basisspelers in de hoofmacht en nu zet je scharminkel Daley op de linksback die ontzettend veel fouten maakt.

16 maart 2017 om 08:41

Dat heeft niets met verwende nesten te maken. Wanneer je jong bent wil je spelen, dat moet ook voor je ontwikkeling. Maar wanneer een trainer je zelfs geen 20 minuten gunt bij een voorsprong heb je geen perspectief meer en is het logisch dat spelers weg willen. De bank warm houden voor 5 ton per jaar is leuk als je 33 bent, niet als je 20 bent.
Als Westermann wel bij de selectie zit is dat hetzelfde als " ga maar weg, ik zie niets in jou".

16 maart 2017 om 08:45

El Ghazi, Bazoer en Riedewald zijn zo opgehemeld door de media dat ze het zelfs tot international hebben geschopt.
Dit terwijl ze niet international waardig waren, maar puur door blessureleed en vriendjespolitiek.
En daar zijn die gasten in gaan geloven.

16 maart 2017 om 17:18

Hoezo geen perspectief meer, Kohaku? Volgens mij is hij heel duidelijk de 2e keus achter Viergever en Sinkgraven en is daar verder ook geen twijfel over en speelt hij altijd bij een blessure of schorsing van 1 van die 2. Dat is een duidelijk signaal dat je toch dicht tegen het eerste elftal aanzit, of niet? Dat Westermann nu bij de selectie zit en Riedewald niet heeft waarschijnlijk niets met Riedewald te maken, maar alles met de lengte van Westermann. Als Ajax de 1-0 weet te maken, dan kun je er op rekenen dat het ballen pompen wordt en in dat geval heb je meer aan Westermann. Westermann is echter niet de persoon die er in had gestaan als Viergever of Sinkgraven geblesseerd was geweest, dan had Riedewald in de basis gestaan.

16 maart 2017 om 15:36

Dat is de hoop, maar gaat Bosz dat veranderen? Viergever heeft nu ook geen reden tot vertrek.

16 maart 2017 om 07:12

Zou voor beide prima werken

16 maart 2017 om 07:22

Hahahhahaha en jij denk dat vitesse hem kan betalen en dat Riedewald daar zin in heeft? Ajax gaat hem echt niet voor 2,5 miljoen cadeau doen aan vitesse. Als je voor Bazoer 12 en voor El Ghazi 9 krijgt dan krijg je ook wel +-10 miljoen voor Jairo die nog tot 2020 vast ligt.

16 maart 2017 om 08:19

Not by far 10 mio. Mooi als Ajax 3 krijgt, stop er dan wel een terugkoop clausule in. Vitesse zou een hele goede move zijn voor Riedewald zelf. Zeker niet naar het buitenland gaan.

16 maart 2017 om 09:49

Mislukt bij Ajax en toch 10 miljoen? Hoe durf je

16 maart 2017 om 10:01

Mislukt? International, multi-inzetbaar, 20 jaar, minimaal 50 Eredivisie wedstrijden. Dit hadden Bazoer en El Ghazi ook en die leverde ook 10 miljoen op, dus waarom zou je dat voor Riedewald niet kunnen krijgen. Als Dijks en Van der Hoorn al 4 miljoen waard zijn....

16 maart 2017 om 10:56

@westend.. Dat is bij Bazoer to ook gelukt?

16 maart 2017 om 12:33

Een leenovereenkomst voor een seizoen zou niet verkeerd zijn trouwens. Een heel seizoen eredivisie zou gewoon goed zijn voor Riedewald. Het jaar daarna een basisplek bij Ajax.

16 maart 2017 om 16:19

Kan hij tot 2020 vastliggen, maar een bankzitter is echt geen 10 miljoen waard.
Heeft amper gespeeld dit seizoen, is kapitaalvernietiging.
Moet wel zeggen dat ik dit zonde vind, ik heb het altijd een prima speler gevonden, echt een enorm talent, multi inzetbaar ben ik het helemaal mee eens.
En international is bij Blind helaas niet zo moeilijk ;-)

Zou hem niet weg doen, denk dat hij best nog kan groeien bij Ajax.

Wat ''geweldige'' instelling hebben de spelers tegenwoordig. Zitten ze een jaartje op de bank dan willen ze weg. En dan......ze komen waarschijnlijk ergens bij een tweederangs club waar ze na verloop van tijd ook niet meer spelen. Het enige voordeel is dat ze meer verdienen. Spelers als deze kan je beter niet in je team hebben. Enkel spelers welke het teambelang laten gelden boven ik belang moeten tot de selectie behoren. Het is dan ook totaal nutteloos om in deze fase van de competitie zulke zaken te roepen/ventileren.
Daarnaast moet Bosz de spelers opzetten waarvan hij denkt dat we kampioen worden. Als we het niet worden mogen we zeuren als we kampioen worden dan vooral allemaal vieren en niet zeuren. Kampioenschap is het doel maakt niet uit hoe!

16 maart 2017 om 07:43

Wel heel kort door de bocht. Hij is nog niet weg. Het is de Telegraaf en tevens heeft Riedewald het tot op heden zeer volwassen opgepakt allemaal. Daarbij werd De Boer met deze jongens (Riedewald, Bazoer, Tete) net zo hoog dus die jongens hebben ook het gevoel minstens gelijkwaardig te zijn aan wat er nu staat. Ik vind het bijzonder waarom Tete, aangezien hij volgens velen aanvallend niks toevoegt en met de naar binnen komende buitenspelers, nooit linksback heeft gestaan. Vooralsnog pakt Sinkgraven prima uit natuurlijk, maar toch.

16 maart 2017 om 07:44

Werd = eindigde

16 maart 2017 om 08:42

De Telegraaf is (als het gaat over Ajax) bijna altijd wel goed ingelicht. Zo geloof ik dit stukje best, als riedewald ook ziet dat de Ligt ook hoger in de pikorde staat dan lijkt het mij een logische stap om verder te kijken. De Ligt en Sanchez lijken nog lang niet weg te gaan en voor Viergever lijkt me ook niet de grootste belangstelling. Lekker een stapje terug doen en wel spelen wat ongelooflijk belangrijk is op zijn leeftijd.

16 maart 2017 om 12:06

Nou, ik denk dat Sanchez eerder vertrekt dan menig Ajacied zou willen (en ik ook als neutrale man). Die is zo gigantisch aantrekkelijk voor buitenlandse clubs en juist omdat hij het nog niet meerdere seizoenen heeft laten zien is hij voor ook subtoppers als Everton haalbaar.

16 maart 2017 om 08:57

Ik lees hier altijd over hoe dom jonge spelers zijn wanneer ze vroeg een dikke transfer maken. Ze komen dan namelijk toch alleen op de bank en dat is slecht voor hun ontwikkeling. Maar als ze bij hun nederlandse club niet op de bank willen zitten zijn het slappelingen ..

16 maart 2017 om 09:37

Beetje dubbel inderdaad. Als je geregeld niet eens bij de wedstrijdselectie zit als jonge speler moet je ook gewoon verder kijken. For the sake of your carreer. Een definitieve breuk hoeft dan nog niet eens. Het lijkt me namelijk zeer aannemelijk dat er best wel eredivisieclubs zijn die hem op huurbasis een jaartje zouden willen overnemen. Daar zou ik zelf voor kiezen als ik hem was, want dan kan je na een jaar het opnieuw proberen bij de club waar je bent opgeleid.

16 maart 2017 om 14:01

Goede opmerking! Alhoewel ik het nog steeds een onverstandige stap vind om vroeg naar het buitenland te gaan, is bij Ajax (of feyenoord of Psv) blijven ook niet altijd een garantie op speeltijd en succes.

Zeker niet met een Bosz aan het roer die het gewoon heel slecht doet bij Ajax en ook nog eens weinig jeugd laat spelen en al helemaal geen enkele jeugdspeler beter maakt.

Bosz out! Roep het al sinds het begin van het seizoen. Maar als je nu toch eens kijkt waar Ajax staat na 3/4e moet je gewoon concluderen dat Bosz aan het afbreken en niet aan het opbouwen is.

16 maart 2017 om 09:33

We kunnen heel makkelijk naar de spelers wijzen die ontevreden zijn. Aan de andere kant is het ook de taak van de trainer om spelers tevreden te houden. Dat is Bosz niet gelukt bij Bazoer, Gudelj, Riedewald en Tete. Dat is natuurlijk geen toeval en als trainer is het de kunst om dit evenwicht goed te beheersen. Dat doet Peter niet.

Als hij geen kampioen wordt heeft ie niks bereikt en alleen maar eigen jeugd weggejaagd.

16 maart 2017 om 12:10

Precies dit!

Zo kijk ik al het hele seizoen tegen hem aan. Te lang vasthouden aan spelers die het ook niet laten zien (traore en Younes) en te weinig minuten geven aan de talenten die het vorig jaar wel hebben laten zien. Ik ben ook bang voor vanavond dat het weer gevalletje Rostov, Rapid Wien e.d. wordt. Denken dat het wel kan lukken en weer keihard afgestraft worden. Kampioenschap geloof ik dit jaar ook niet meer in...

16 maart 2017 om 14:04

Ik roep dan ook al het hele seizoen dat Bosz moet opstappen. Maar dan zeggen mensen dat Ajax veel beter voetbalt onder hem. Ik zal wel blind zijn, want dat is me nog niet opgevallen. Met spelers als Ziyech en Sanchez erbij, en verder een intact gebleven team (behalve Milik waar Bosz zelf superspits Traore voor terug wilde), doet hij het gewoon heel slecht. Ondertussen zijn grote talenten aan het verpieteren en wordt Feyenoord kampioen (door het bizarre begin van Bosz toen hij een soort complete blackout leek te hebben).

Bosz moet aardig titels winnen anders is die gewoon destructief voor Ajax, zeer groot talent die onder een coach met defensieve tactische vaardigheid nog flink stappen kan maken. Jammer en jammer.

16 maart 2017 om 07:28

Riedewald moet gewoon niet zeuren.
Degene die spelen zijn gewoon beter.
Met Riedewald hou je telkens je hart vast of het wel goed gaat.
Nee als hij denkt dat hij basis hoort kan hij beter vertrekken want dan mist hij behoorlijk wat zelfreflectie.

16 maart 2017 om 07:42

Hij heeft al in het verleden laten zien goed genoeg te zijn onder Frank, ajax is verdedigend zeer zwak en als jonkie lijdt die eronder. Hij zit er nu wel terecht naast, maar bv de CVM positie werd hij onterecht afgehaald.

16 maart 2017 om 08:09

Hoezo verdedigend zeer zwak? Zoveel tegen goals zijn er niet. En onder de Boer was het meer focus op dicht houden achterin en dan pas aan aanvallen denken en bij Bosz is het wat anders. En je kan niet zeggen dat de spelers die er nu staan op zijn plek slecht zijn.
Riedewald komt in aanmerking voor de 6 positie (alleen verspilt veel onnodige ballen op de plek) en voor de linker centrum verdediger. Maar op beide plekken staan spelers met meer ervaring en die gewoon prima spelen dus dan kom je niet aan de bak, dat lijkt me logisch. Jammer dat zulke jongens dan meteen weg willen had dit in de winterstop aangegeven om eventueel verhuurd te worden en volgend jaar weer je nieuwe kans aanpakken.

16 maart 2017 om 08:30

Vind het ook zo jammer dat dit soort jongens dan worden afgerekend op de speeltijd die ze dan wã©l krijgen. Dan zijn ze niet wedstrijdfit, geen vertrouwen, niet gewend op met bijv. een Sanchez te spelen.. Onder de boer was Riedewald gewoon een sterkhouder.
Trouwens.. alsof Ajax zomaar meewerkt in de winterstop aan een verhuur? erg makkelijk roepen van achter je toetsenbord maar ik denk dat Riedewald en Tete best open stonden voor een verhuur maar Ajax niet.

Snap volkomen dat hij weg wilt, evenals Tete die gewoon beter is dan z'n concurrent. Bosz kan gewoon niet opschieten met Amsterdamse straatjochies die een beetje weerwoord hebben..

16 maart 2017 om 08:45

Marranier, Ajax is geen liefdadigheidsinstelling. Tete en Riedewald zijn beiden niet beter dan de spelers op hun plek en spelen dus niet. Ze hebben echter wel de potentie om beter te worden dan die spelers en krijgen hun kans echt wel na de zomerstop als er bijvoorbeeld doorgeselecteerd wordt of spelers een transfer maken. Deze gasten zijn nog jong en moeten gewoon geduld hebben.

16 maart 2017 om 08:46

Niet mee eens. Die jongens willen niet meteen weg, die willen nu weg. Die zijn het een beetje zat en dat is begrijpelijk ook. Want we hebben het wel over beter, maar het is niet gigantisch veel beter. Het ligt er meer aan wat jij belangrijk vind welke speler beter past. Als zes is schone beter in balbezit en druk zetten doet hij aardig, maar als het allemaal fysieker wordt en krachtpatser voetbal dan verzuipt hij volledig. Op dat soort momenten heb je meer aan een Bazoer of een Riedewald. Die zijn dat voetballend minder, maar blijven fysiek veel meer overeind. Maar ja de eerste is al weg en de tweede staat zo goed als op vertrekken.

In Europa zie je dit heel goed, zodra de tegenstanders krachtvoetbal leveren wordt het middenveld van Ajax volledig overlopen.

Zelfde geldt bijvoorbeeld voor Sinkgraven, aan de bal aller aardigst, maar met een beetje een fatsoenlijke directe tegenstander is het meteen afgelopen. In dat soort wedstrijden heb je dan weer veel meer aan een viergever linksback die daar veel beter mee om kan gaan.

Wat betreft in de winterstop aangeven, dat heeft Riedewald gewoon gedaan he, maar hij mocht van Ajax niet weg want hij was zo belangrijk voor het elftal. Tja zo belangrijk dat hij inmiddels geen eens meer bij de wedstrijd selectie zit en dat terwijl de wedstrijden die hij er moest staan hij het naar behoren heeft gedaan.....

De puinhoop die Bosz er nu van maakt, mag hij volgend seizoen zelf oplossen, maar dan wel op het niveau van de Boer dus he, en niet voor 12 miljoen per stuk nog een paar spelers halen he want ik begin bij Bosz toch langzaam het jol gevoel te krijgen en nog maar een speler en nog maar een speler en nog maar een speler, maar gebruiken ho maar. En onze vriend jol hield het zoals je weet niet heel lang vol en vervolgens mocht er vier seizoenen lang puin geruimd worden......

16 maart 2017 om 12:39

Riedewald zeurt toch niet? Hij wil alleen minuten maken en geef hem eens ongelijk. Dat betekend juist dat hij wel zelfreflectie heeft, man man man altijd maar zeiken op spelers die weg willen.

16 maart 2017 om 13:22

Metibo, leuke redenering! Maar Riedewald mist vertrouwen, en had zich al eerder bewezen onder Frank. Gewoon een groot talent, die lijdt onder de lievelingetjes van Bosz.

16 maart 2017 om 13:26

Veltman had een sterke periode, maar is weer teruggevallen in ongeconcentreerd zijn en fouten maken! Beter dan Tete, ik vind van niet. Bosz houdt zijn lievelingetjes in bescherming.

16 maart 2017 om 11:04

Het is idd zonde en hij is idd talentvol, maar Viergever doet het nu gewoon beter. Ik had een jaar geleden niet durven denken dat ik dit nu zou zeggen, maar ik geef nu ook de voorkeur aan Viergever. Riedewald heeft inmiddels al aardig wat minuten gemaakt maar was nooit foutloos achterin.

Ik vrees dat deze jongen hetzelfde lot wacht als Emanuelsson, want hij is eigenlijk de ideale 12e man. Hij is verdedigend niet sterk genoeg om de onbetwiste nummer 4 te zijn en is niet creatief genog voor de nummer 6 positie (ajax heeft met De Jong en Eiting ook 2 prima talenten achter de hand). Maar hij is wel de ideale invaller voor zowel de CV plek als de LB en VM posities.

16 maart 2017 om 13:28

Hij krijgt niet eens de kans, om verdedigend sterker te worden! Hij krijgt geen speeltijd.

16 maart 2017 om 14:32

Ben ik niet helemaal met je eens. Alleen dit jaar al heeft hij 26 wedstrijden gespeeld en in totaal al 88 wedstrijden in Ajax 1. Daarin heeft hij nooit over een langere periode laten zien een stabiele verdediger te zijn.

Hij heeft talent en is veelzijdig, maar als je er niet in slaagt om het beter te doen dan Viergever. En als je (met alle respect, want hij doet het zeer aardig) Viergever er niet uit kan spelen moet je bij jezelf te raden gaan.

17 maart 2017 om 21:23

Geen volledige wedstijden, hoeveel heeft hij wel niet ingevallen? En het is natuurlijk extreem mogelijk, om aan te haken met spelers die wekelijks spelen. En daarbij is het nog een ontzettend jonge jongen, Veltman is ouder en heeft weer zijn gebruikelijke neerwaartse spiraal te pakken. Maar daar hoor ik maar weinig mensen over, en dat van Viergever had ik nooit verwacht. Maar hij is natuurlijk wel verder, ouder en heeft meer ervaring.

Viergever wil ik als linksback zien, Sinkgraven komt verdedigend vooralsnog tekort.

16 maart 2017 om 13:35

AjaxCunian, helemaal eens! De titel is vrij ver.

16 maart 2017 om 14:07

Die titel zou een mirakel zijn. Dan moet Feyenoord fouten maken zoals Ajax vorig seizoen. En dat zie ik nu nog niet gebeuren.

Die titel heeft Feyenoord natuurlijk afgedwongen, maar ik neem Bosz nog steeds dat bizar slechte begin van het seizoen kwalijk. Wat deed hij toen?? Dat was echt ongekend slecht.

17 maart 2017 om 21:16

Leidsehood

Ik zie het ook somber in, Feyenoord zie ik geen 4 punten verspelen tenzij er iets rigoreus gebeurd.

Dat begin neem ik hem ook deels kwalijk, maar het is natuurlijk nooit makkelijk voor een nieuwe Ajax coach.

Dat schoonzoon Traore altijd speelt, en dat hij de buitenspelers nooit omwisselt neem ik hem kwalijker.

Ook weer een speler zonder ruggengraat. Het zit tegen en dan ipv terugvechten opgeven. Zal de tijd wel zijn. Nou veel plezier bij een derderangs clubje.

16 maart 2017 om 08:45

Het zal ook de tijd wel zijn dat een speler die wil spelen een gebrek aan mentaliteit verweten wordt.
Typisch dat PSV verweten wordt dat ze de jeugd geen kans geven en dat als een jonge speler bij Ajax geen speeltijd krijgt moet die speler niet zeuren.

16 maart 2017 om 11:08

Het heeft idd wel enigszins met de tijd te maken maar imo niet zozeer met de mentaliteit. Tegenwoordig kunnen dit soort spelers 3x zoveel verdienen in het buitenland dan in NL. De enige goede reden om in NL te blijven is dus speeltijd. Als je dat dan ook nog niet krijgt, valt daarmee de enige reden om te blijven alsnog weg. Als je dan toch op de bank zit, dan maar met een salaris dat vele malen groter is.

PS: Mooie gebruikersnaam! Hij was echt een held die imo te weinig wordt genoemd in de rijtjes met grootste voetballers ooit. "quem corre nã£o pensa e quem pensa nã£o corre" (wie rent die denkt niet en wie denkt die rent niet).

Prima! Wegwezen. Iedereen kan zien dat het met Ajax de goede kant op gaat. Zowel beleidstechnisch als voetbaltechnisch. Bosz is de juiste man op de juiste plaats.
Vind je jezelf groter dan de club en wil je niet je kans afwachten (als 20-jarige knulletje), dan rot je maar op. Doe je de groetjes aan je vriendjes Bazoer, Ghazi en Kishna?

16 maart 2017 om 07:39

Kans is groot dat je dit jaar geen kampioen wordt, EL kan na vanavond over zijn, liggen al uit de beker.. lekker succesvol.
De taak van bosz was juist een stevige basis leggen om op verder te bouwen naar de toekomst, met jonge spelers.
Hij stelt nu zoveel mogelijk gehaalde spelers op, met als toppunt traore.

16 maart 2017 om 08:03

Je oordeelt wel erg vroeg. Ajax kan theoretisch nog de EL en de Eredivisie winnen. Dus om nu al te oordelen dat het niet succesvol is is kansloos van je.

Bosz doet het toch gewoon goed? Op de eerste maand van het seizoen na nauwelijks wedstrijden verloren. Augustus/begin september was gewoon niet best, en dat koste ons de voorronde CL en de achterstand op Feyenoord.

Als je niet ziet dat het spel van Ajax verbeterd is sinds de komst van Bosz, en dan voornamelijk vanaf medio september, dan ben je het zoontje van Vincent Bijlo.

16 maart 2017 om 08:57

Zo zeg wat een aannames in een verhaal en het klopt geen eens.

In theorie kun je de el nog winnen dat heb je in eigen hand, de titel daarentegen heb je niet in eigen hand. Al win je al je wedstrijden en feyenoord verliest alleen in de arena dan nog ben je geen kampioen.

Ligt dat aan die achterstand die je in augustus en september hebt opgebouwd. Echt totaal niet dat is een complete doelredenering. Het ligt net zo goed aan het feit dat je verliest van Twente vlak voor de winterstop en gelijk speelt tegen groningen op het moment dat je die achterstand kan wegpoetsen. Zo geweldig is het dus niet hoe Bosz het nu doet.

Je ligt uit de beker dat heeft ook niets te maken met de eerste weken van de competitie.

Dan het zogenaamd verbeterde spel van Ajax. pffft zoveel beter is het allemaal niet hoor. Zitten genoeg gezapige momenten tussen met te laag tempo voetbal en dom balverlies. Terwijl deze selectie de beste selectie is van de afgelopen vier a vijf jaar......

Dat blinde vertrouwen in Bosz begrijp ik totaal niet. Hij heeft nog niets laten zien, het is ook niet zo dat Ajax nu fantastisch voetbal op de mat legt (sterker nog het voetbal van feyenoord is eigenlijk gewoon beter, meer goals, minder tegen doelpunten en meer wedstrijden die echt overtuigend gewonnen worden en de tegenstander echt wordt weggevaagd).

16 maart 2017 om 09:17

@ninjakai,
Jij verwijt mij dat ik onjuistheden noem, terwijl je zelf met een kulverhaal aankomt.

1. Waar zie je mij zeggen dat ze het kampioenschap in eigen hand hebben? Ik zeg alleen dat ze theoretisch nog kampioen kunnen worden.
https://nl.wiktionary.org/wiki/theoretisch

2. Verreweg de meeste punten zijn in augustus en begin september verspeeld. Ja, daarna is er ook nog wel eens incidenteel gelijkgespeeld of verloren. Maar als je het procentueel per maand gaat bekijken dan is er in augustus en september meer verloren/gelijkgespeeld.

3. Beker is inderdaad zonde, maar dat heb ik nooit aangekaart. De beker wint ajax (helaas) al jaren niet meer.

4. Ajax speelt zeker niet altijd hele wedstrijden op top niveau. Toch zit ik persoonlijk met veel meer plezier in de Arena dan in de jaren hiervoor. Er gebeurd meer, er staat een leuker team en Ajax oogt 'zekerder'. Maar jij mag dit anders vinden, prima. Ik was het verdedigende voetbal van De Boer wel zat, al is De Boer een held dankzij zijn titels.

16 maart 2017 om 09:24

@rawinho. Klopt. Maar er hoeft maar een klein dingetje te gebeuren en Ajax is kampioen. Gat is zeer klein. En na vanavond kan Ajax ook gewoon bij de laatste 8 in de EL zitten. Glas is halfvol. Wat betreft Riedewald (en al zijn voorgangers zoals Bazoer en El Ghazi), ze moeten bewijzen het Ajax-shirt waardig te zijn. Niet andersom. Een speler met een beetje instelling knokt zich terug, zeker op die leeftijd. En als ze echt zo goed zijn als ze zelf denken, hoeven ze nergens bang voor te zijn. Slechte mentaliteit.

16 maart 2017 om 13:33

Vlugge, Bosz doet het goed? Aardig ja, op beslissende momenten dat we konden inlopen hebben we dat niet gedaan. En vooral zijn lievelingetjes erger ik me vreselijk aan, Traore hoe is het mogelijk dat hij nog speelt? Riedewald krijgt amper speeltijd, tegen sterke tegenstanders mag Sinkgraven blijven staan terwijl hij door de mand valt.

16 maart 2017 om 14:10

En wat dacht je val Veltman, Sulejmanii.

Maar met name voorin is het dit jaar gewoon echt ondermaats. Bosz zou ons aanvallend voetbal brengen. Het is gewoon same old same old, breien en hopen op Klaassen. Zonder Klaassen was Bosz al lang ontslagen. Die aanval presteert echt te weinig, ondanks dat ik Dolberg en ook wel Younes leuke voetballers vind.

16 maart 2017 om 17:54

Een carrière hangt aan een dun draadje, je hoeft maar even te wankelen en het kan zo over zijn. Er zij legio voorbeelden van voetballers die top zijn, maar niet lekker uit de verf komen bij hun club (misschien door het systeem of de trainer), die worden dan afgeschreven alsof ze er niets meer van kunnen. Op krediet uit het verleden vinden ze zo vaak wel weer een andere club die het met ze aandurft. Maar een speler die nog jong is en nog maar weinig heeft kunnen laten zien, kan al snel afgeschreven zijn.
Ik ben het met je eens dat er vechtlust moet zijn om terug te komen, maar een trainer die in alles laat merken je hooguit als back-up te zien, dat gaat op de la ge termijn gewoon niet werken.

16 maart 2017 om 07:47

Vlugge, man man man. Stoere taal hoor. Bazoer heeft inmiddels een basisplaats, denk dat hij daar graag de groetjes aan doet. Het zijn grote talenten. Kun je je wel zo groots opstellen maar het is gewoon zonde. Het ligt grotendeels aan het geduld van spelers maar in hoeverre kun je dat spelers van 19/20 kwalijk nemen als hun zaakwaarnemers flappen zien? Of beweren dat ze bij al die andere clubs wel zouden spelen? Dat gaat echt wel kriebelen hoor, zelfs als je bij jullie aller Ajax voetbalt. Verplaats je daar maar eens in.

16 maart 2017 om 08:01

Niemand is groter dan de club. Riedewald niet, en ook Bazoer niet. Leuk dat Bazoer inderdaad nu twee wedstrijden op rij in de basis staat. Knap. Een zaakwaarnemer mag nooit een excuus zijn: jij bepaalt toch waar je speelt? Ik betaal mijn huurbaas netjes elke maand, maar hij hoeft niet voor mij te bepalen dat ik het huis hiertegenover moet gaan bewonen zolang ik nog een huidig contract heb.

Natuurlijk zijn het grote talenten. Maar moet je dan als 20-jarige sowieso elke week bij Ajax1 spelen anders vertrek je? Een absurde eis. Viergever en onze Colombiaanse vriend doen het in het centrum gewoon beter. Gewoon je kans afwachten, jij en ik weten allebei dat die komt.

Het is hun goed recht om te vertrekken, maar het lijkt mij verstandiger om nog een jaar te blijven. Maar goed, wie ben ik.

16 maart 2017 om 08:47

Nog een jaar blijven? Zolang Bosz coach is krijgt hij geen kans. Bosz werkt met elf spelers en de rest hangt er bij. Jeugd moet spelen om zich te ontwikkelen, verhuur die jonge spelers dan. Wat heeft een 20 jarige er aan om een paar jaar op de bank te zitten?

16 maart 2017 om 09:19

Nog een jaar blijven ja, hij komt vanzelf weer in aanmerking als hij goed blijft spelen en (op trainingen) laat zien beter dan anderen te zijn. Of dat nou op de zes, centraal achterin of (eventueel) op de back is. Kansen komen er vanzelf. Je hebt namelijk ook te maken met bijvoorbeeld blessures en schorsingen.

16 maart 2017 om 10:22

Uiteraard is het beter om te blijven. Wat ik aan wil kaarten is dat het als jonge speler wellicht lastig te weigeren is. Je speelt nu niet, er wordt gezegd dat je bij die andere club wel gaat spelen. Je speelt in een grote competitie en strijkt meer salaris op. De verleiding is gewoon groot, zeker wanneer je langere tijd niet speelt. Riedewald heeft zich te allen tijde netjes en volwassen gedragen, wellicht moeten we dit dus ook met een korreltje zout nemen. Des te gekker vind ik dit bericht, zeker na wat een paar weken terug naar buiten kwam. Dat 'ie wilde vechten, etc.

Ik denk niet dat het allemaal zo makkelijk is als je het doet voorkomen met een huurhuis. Snap de vergelijking wel, maar dit staat natuurlijk in het niet bij de bedragen die in de voetballerij omgaan. De verleidingen zijn dan ook iets minder makkelijk te weerstaan, gok ik zo vanaf de buitenkant.

Hoezo slechte instelling ? Bazoer en riedewald hebben gewoon erg goed gespeeld onder de boer en worden zonder een echt goede reden op de bank gezet. Riedewald was de enige goede nummer 6 volgens bosz. Nu is hij slechter dan westerman? Ga toch weg. Ik begrijp die jongens volledig.

16 maart 2017 om 07:32

Bazoer en Riedewald hebben inderdaad prima gespeeld onder De Boer. Om die reden stonden ze ook in de basis begin dit seizoen. Ze zakte echter beide flink door de mand. Pas na de omzettingen ging het bij Ajax beter draaien... dan is het toch logisch dat Bosz dat niet weer gaat wijzigen? Die jongens dachten dat ze er al waren en alles op halve kracht konden doen... helaas... zo werkt het niet en terecht. Je opmerking dat hij nu dus slechter zou zijn dan Westerman is pure onzin... totaal verschillende posities.....

16 maart 2017 om 10:08

Bazoer speelde vorig seizoen de 2e helft van het seizoen heel slecht en heeft aan het begin dit seizoen basis gestaan, en speelde toen nog steeds heel matig

Zeggen dat er te veel spelers uit de jeugd vertrekken en dan Bazoer noemen 😂😂😂 die komt net zo veel uit de jeugd van Ajax als Ziyech

16 maart 2017 om 07:39

Bazoer heeft in de jeugd gespeeld bij Ajax ofniet.

16 maart 2017 om 10:27

@manufcd:

Bazoer heeft niet in de jeugd van Ajax gespeeld. Kwam van PSV en ging rechtstreeks naar Jong Ajax. Hij heeft geen enkele competitiewedstrijd in de jeugd van Ajax gespeeld.

16 maart 2017 om 08:27

Bazoer heeft in de jeugd van Ajax en Psv gespeeld. Net zoals El Ghazi in de jeugd van Sparta en Ajax. Ake in de jeugd van Ado en Feyenoord. Wijnaldum in de jeugd van Sparta en Feyenoord. Elia in de jeugd van Ado en Ajax. Dus ja, hij speelde in de jeugd van Ajax en is vertrokken. Je vergelijking met Ziyech is op zijn zachtst gezegd niet zo heel wijs.

Ik geef hem wel gelijk. Bijna heel jaar pak je het goed op dat je geen basisspeler bent. Uiteindelijk krijg je je kans, waar je verdienstelijk speelt en zeker niet slechter dan andere op die positie. En dan wordt je vervolgens zonder pardon uit selectie gezet voor spelers die duidelijk minder zijn. Daarbij optellend dat Bosz sowieso al weinig wijzigingen doet in zijn opstelling en een aantal spelers duidelijk de voorkeur krijgen, ook al spelen die tijden minder tot heel slecht. Daar zou ik ook moedeloos en boos, je krijgt amper kansen en mocht je er een krijgen en je speelt redelijk tot goed, wordt jij uiteindelijk wel geslachtofferd om wat voor reden dan ook. Ik persoonlijk zou ook liever weggaan en ergens anders gaan waar ik wel aan spelen toe kom.

De enige die ik heb zien terugvechten zijn Schöne en Viergever. De rest wilt na een half jaartje bankzitten al meteen weg.

Ik hoop dat hij blijft want zijn kans komt nog wel!

16 maart 2017 om 08:49

Zijn kans komt pas wanneer Bosz weg gaat bij Ajax, tot die tijd zijn het dezelfde elf spelers die spelen.

Peter jonge waar ben je mee bezig!! Eerst Bazoer weg als talent en nu Riedewald ook nog!! Riedewald hoort gewoon in de basis ipv Viergever. Nick is vaak te laat of doet helemaal niks bij een tegengoal.. Staat vaak te slapen achterin. Vaak is een tegengoal de schuld van Viergever. Verder speelt hij wel goed hoor. Maar vind Riedewald beter.. Onana, Tete, Sanchez, Riedewald, Sinkgraven, Klaassen, Schöne, Ziyech, Neres, Dolberg, Younes.

16 maart 2017 om 07:49

Ik vind Nick Viergever juist een van de belangrijkste bij Ajax. Hij coacht iedereen heel goed, daarnaast speelt hij ook nog eens heel constant.

16 maart 2017 om 08:03

Laatste weken erg slordig hoor met als dieptepunt Kopenhagen uit. Viel daar zwaar door de mand.

16 maart 2017 om 08:16

Tjah, elk seizoen heeft hoogtepunten en dieptepunten. Jij kiest nu de wedstrijd van Kopenhagen uit, maar de weken/maanden daarvoor was Viergever gewoon ijzersterk. Nee, ik denk niet dat Viergever de Engelse/spaanse top zal halen, maar hij is gewoon onwijs stabiel bij Ajax. Dat centrum Sanchez & Viergever bevalt mij wel.

16 maart 2017 om 08:21

Ik vind het wel meevallen met Viergever de laatste weken. Ik geef je gelijk in dat Viergever een slechte wedstrijd speelde tegen Kopenhagen, maar dat vind ik helemaal niet zo raar. Hij kwam net terug van een blessure en was er een paar wedstrijden uit geweest. Natuurlijk moet hij er dan weer inkomen. Over het algemeen is iedereen bij Ajax wat minder de laatste weken: Sanchez maakt steeds meer fouten, Veltman begint zo goed als elke wedstrijd met een foutje, Traore is hopeloos, Ziyech (op laatste wedstrijd na) was een stuk minder en Dolberg zat ook in een dip qua vorm.

16 maart 2017 om 15:33

Ik zou hem ook graag in plaats van Viergever zien! Hij is zeker niet minder dan hem. Zonde als dit weer lijd tot een vertrek.

Lekker makkelijk om die jongens vanaf de zijlijn af te branden, zogenaamd ongemotiveerd en slechte instelling.
Het is vrij logisch als je op dit punt in je carrière amper kansen krijgt, dat je je heil ergens anders gaat zoeken.
Daarnaast is dit ook weer tekenend dat de eigen kweek weinig tot geen kansen krijgt, wat haaks op de bedrijfsvoering van de club staat.

Wel typerend voor deze generatie spelers. Het zit tegen en komt op werken en karakter en vooral doorzettingsvermogen aan en ook hij haakt af.
Daarnaast zitten deze ' fantastische ' talenten volledig terecht op de bank. Zeker Riedewald die regelmatig verdedigend weer een cruciale fout maakt en als middenvelder een veel te trage handelingssnelheid heeft. En erger nog alleen maar defensief denkt. Ik begrijp dat hij onder Frank veel speelde maar toen speelde we vooral balletje breed tikkie terug voetbal op een tempo dat je in slaap werd gesust. Nu spelen we veel directer veel aanvallender op een hoger tempo en er zit veel meer voetbal in. Vorig jaar waren we rond deze tijd al klaar in Europa en voor het kampioenschap nagenoeg uitgeschakeld. Deze 'fantastische ' talenten hebben tegen FK Rostov nog bewezen hoe veel potentiël ze hebben toen het er echt om ging. Dus kortom je zit terecht op de bank dus niet zeuren want de vervangers doen het veel beter en Ajax is ook veel beter dan vorig seizoen.

16 maart 2017 om 08:07

Zo typerend is het niet... Het is op de werkvloer namelijk niet heel anders. Een kwestie van een generatie die alles snel wil en er het liefst niet te hard voor moet werken.....

16 maart 2017 om 08:43

Daar heb je gelijk in, PSVChamps had dat stukje misschien inderdaad anders moeten verwoorden. Want dit herken ik inderdaad ook op de werkvloer.

El Ghazi kon ik opzich nog wel begrijpen (afgezien van de dun bezaaide flanken).
Bazoer was al redelijk "verziekt" en had sowieso minder trek om te knokken.
Riedewald is wel enorm jammer (en soms ook onbegrijpelijk van Bosz).
Tete zal natuurlijk wel de volgende zijn want die ziet "zijn" hele groepje vertrekken.

En ik voel de volgende ook al weer aankomen: Nouri. Ajacied in hart en nieren maar die jongen zal echt niet nog een jaar in de Jupiler League willen spelen.

Ik snap gewoon niet waarom Tete niet speelt. Misschien wil Bosz vasthouden aan de selectie maar laat hem dan op z'n minst af en toe een wedstrijd spelen. Hetzelfde geld voor Riedewald. Riedewald kan als verdedigende middenvelder, centrale verdediger en eventueel als links back. Heeft Sinkgraven op linksback nou echt zo'n speciale kwaliteit die ik niet zie?

Heeft Riedewald een slappe instelling omdat ie na dit seizoen elders wilt kijken? Als voetballer snap ik hem juist wel want in deze situatie wordt hij echt niet beter.een speler van 19 a 20 jaar in de nederlandse competitie moet wekelijks spelen op het hoogste niveau.
Als dat onder deze trainer om wat voor redenen dan ook niet lukt moet je verder kijken. Heeft ook niks te maken met de hebzuchtigheid van n zaakwaarnemer.
De voetballerij gaat gewoon door en andere talenten dienen zich weer aan, er zijn (mogelijk)meerdere wegen die naar Rome leiden voor Riedewald desnoods met n omweg zeket op die leeftijd!!!

Ook Riedewald gooit meteen de handdoek in de ring. Serieus, denkt hij nu echt dat hij ergens anders meer minuten gaat maken? Zeker niet bij een club die beter is dan Ajax.

Wat betreft Bazoer die hier eerder werd genoemd. Die speelt omdat Andries Jonker daar nu de trainer is. Die zal zich dubbel moeten bewijzen.

16 maart 2017 om 08:43

Hij zegt toch ook nergens dat het een betere club als Ajax moet zijn? Ik snap op zich best wel dat je als 20 jarige meer speel minuten wil maken, al is het bij een mindere club als Ajax. Van op de bank zitten wordt je niet veel beter. En als je dan ook nog Westerman voor je moet dulden dan kan ik me voorstellen dat je verder wil kijken. Dat gezegd hebbende, ik ben niet bij de trainingen van Ajax, dus Bosz zal er een betere kijk op hebben dan ik vanaf de zijlijn

Het is toch allemaal heel logisch wat hier gebeurt. Je kunt maar 18 spelers meenemen daarom is Riedewald er niet bij.

Sinkgraven speelt omdat Riedewald op alle facetten te kort komt als linksback. Daarnaast heeft Sinkgraven tegen die Denen geen directe tegenstanders en dan is het wel lekker dat er iemand staat die een voorzet kan geven. Op de bank hebben we verder De Ligt die eventueel linkscentraal kan invallen en dit beter doet als Riedewald.

Veltman is gewoon voetballend veel beter als Tete daarom speelt ie en verdedigend maakt het niet eens zo heel veel uit. De mensen die altijd maar op Veltman blijven bashen moet eens goed naar een wedstrijd kijken.

Westermann zit bij de selectie om wanneer wij met 1 doelpunt verschil voorstaan de laatste minuten de voorspring over de lijn te trekken als we vol onder druk komen staan. Heiko kan niet verdedigen met ruimte in zijn rug maar met zijn rug tegen de muur is hij een uitstekende verdediger met veel ervaring die weet wat je moet doen om de laatste minuten door te komen onder druk. Dus hij zal er als extra verdediger bijkomen mocht dit nodig zijn (niet in plaats van).

Ook ik vind dat Ajax beter begon te draaien toen Kluivert erin kwam afgelopen zondag. Maar om hem nou een hele wedstrijd te laten spelen dat zou ik ook nog niet aandurven. Vandaar dat Traore nog start telkens. Maar mocht Neres, Kluivert en Cerny stabiel genoeg zijn zullen die echt wel zijn plaats overnemen. Aan de andere kan vind ik dat Younes het goed doet, komt veel dreiging uit en wordt altijd dubbel gedekt. Zijn rendement begint gelukkig ook weer wat op te lopen, dus geen reden op de te wisselen.

16 maart 2017 om 08:47

Ik vind het wel meevallen met die logica. Alleen Bazoer op de bank kon ik begrijpen, omdat het met Schone begon te lopen en Klaassen onomstreden is.
Jij zegt dat Riedewald alle aspecten voor een linksback mist, nou Sinkgraven ook. En qua aanvallende kwaliteiten doen ze in mijn ogen niet veel voor elkaar onder. Daarnaast profiteert Viergever nu van 'n heel goede verdediger als Sanchez naast zich, want zelf is het geen hoogvlieger. Riedewald had zich ook wel aan Sanchez opgetrokken.
Tete is als rechtsback gewoon echt beter dan Veltman. Veltman is gewoon een centrale man en weet niet wat ie moet doen aan de rechterkant. Ook verdedigend is ie minder dan Tete.
Voor het Nederlandse voetbal is het jammer als deze boys nu allemaal al naar het buitenland gaan, want dat kan hun ontwikkeling nogal in de war schoppen.
Jammer dat PSV ze niet kan betalen, want ik had Tete en Riedewald best in Eindhoven willen zien.

16 maart 2017 om 10:19

Precies dit dus. Sinkgraven krijgt zogenaamd lekker veel ruimte tegen die denen, maar vorige week was het niks en was hij zelfs medeschuldige aan de 2-1 (ja er wordt lekker veel naar de ligt gewezen want dat komt goed uit, maar als een tegenstander je als back zo makkelijk passeert en zo mag voorzetten dan gaat er toch iets niet goed).

Ik hoop voor peter dat ajax echt kampioen gaat worden dit jaar hij gaat het niet lang volhouden ben ik bang . Wij zijn een verwend publiek weinig geduld.

Jammer van sommige jongens.

Alhoewel ik het wel jammer vind, vind ik het niet heel erg. Het liefst zie ik hem blijven en volgend seizoen een grotere kans maken op een plek, maar ik snap ook wel dat hij weg wilt. De situatie ziet er ook gewoon aardig hopeloos uit voor hem. Vorig jaar zo goed als elke wedstrijd gespeeld die mogelijk was voor hem, dit seizoen begin je weer maar wordt er gezegd dat je niet goed genoeg bent als centrale verdediger. Dan zegt Bosz dat Riedewald zijn nummer een controleur is, maar na een paar wedstrijden wordt hij (in mijn ogen terecht) vervangen door Schone. Daarna speelt hij bijna nooit en krijgt hij amper invalbeurten/kansen om Bosz zijn gedachten te veranderen. Hetzelfde kan eigenlijk gezegd worden over Tete.

Ik ben blij met onze coach, want het voetbal is er op vooruit gegaan. Sommige mensen hier schreeuwen al dat hij slecht is voor onze jeugd, maar daar ben ik het niet mee eens. Dolberg speelt zo goed als alles en Nouri, Van de Beek, De Jong, De Ligt en Kluivert mogen zo nu en dan invallen. De reserve bank bestaat grotendeels uit jeugdspelers. Bosz zet wat minder snel de jeugd er in, maar dat vind ik niet raar aangezien we nu niet iemand rustig kunnen brengen m.b.t. het kampioenschap.

Aan de andere kant vind ik dat zijn wisselbeleid wat beter kan. Dat spelers zoals Riedewald en Tete op de bank zitten vind ik terecht, maar zij verdienen wel meer kansen om Bosz van gedachten te doen veranderen.

16 maart 2017 om 10:31

"ik ben blij met onze coach, want het voetbal is er op vooruit gegaan. Sommige mensen hier schreeuwen al dat hij slecht is voor onze jeugd, maar daar ben ik het niet mee eens. Dolberg speelt zo goed als alles en Nouri, Van de Beek, De Jong, De Ligt en Kluivert mogen zo nu en dan invallen. De reserve bank bestaat grotendeels uit jeugdspelers. Bosz zet wat minder snel de jeugd er in, maar dat vind ik niet raar aangezien we nu niet iemand rustig kunnen brengen m.b.t. het kampioenschap."

Dat zijn toch grove fouten en slecht voor jeugd. Dolberg speelt zo goed als alles en wordt er duels in tegenstelling wat Bosz in het begin van het seizoen zei, dik roofbouw op hem gepleegd terwijl dat niet nodig is. Die jongen was toe aan rust. Iedereen sprak over een dip, ja maar een dip in energie. Je ziet nu hij wat rust heeft gehad komt hij veel beter voor de dag.

De bank bestaat zo goed als alleen uit jeugdspelers, omdat Bosz geen keus heeft. De reserve spelers vertrekken onder je bewind ja dan blijft er niet veel anders over, zeker niet als in de winter nogmaals 12 miljoen wordt uitgegeven. En dan nog spelen ze nauwelijks terwijl de directe basisklanten (vooral in de voorhoede) echt verre van goed zijn. De beste moet spelen ongeacht leeftijd en bij Bosz heb ik daar toch echt sterk mijn twijfels over zeker als je kijkt naar bepaalde posities. Hij is nog erger dan de boer die zogenaamd teveel vertrouwen had in spelers.

Voetbal is er op vooruit gegaan. verre van zeg. We winnen wedstrijden met onnodig veel moeite en hebben nog altijd grote periodes in wedstrijden dat het verre van goed is. Daarnaast is het nog altijd vier keer bagger als Ajax door de directe tegenstander onder druk wordt gezet, terwijl Bosz juist zogenaamd keuzes maakt voor het voetbal. Beste voorbeeld Sinkgraven, een back die juist voetballend ontzettend veel zou moeten toevoegen, maar onder druk is het 9 van de 10 keer dom balverlies.

Ik ben met de week minder blij met de coach en begin het meer en meer een naar, pedant mannetje te vinden die doet alsof hij voetbal heeft uitgevonden. En ik begin zijn kijk op spelers echt meer en meer in twijfel te trekken. Vooral omdat als ik zogenaamde wisselspelers gedwongen zie invallen ik nauwelijks achteruit gang zie in het elftal en in sommige wedstrijden juist verbetering. Beste voorbeeld el ghazi, traore Afrika cup el ghazi moest het doen en verdomd ik zie opeens een vleugelsspeler weer diep gaan zonder bal, of een dolberg die aangeeft dat hij met Kluivert op de vleugels lekkerder speelt en een betere klik heeft. Wat is dan zogenaamd beter voor je elftal?

16 maart 2017 om 13:43

Ninakaj, helemaal met je eens. Vooral dat gedoe met Traore, neem ik hem erg schuldig.

Riedewald is goed maar hier wordt weer pijnlijk duidelijk van wat Ajax echt wil, talentjes opleiden en verkopen voor een paar mil om zo in een keer winst te maken. Tete zal ook wel de nodige miljoenen op gaan leveren en voor je het weet gebeurt ditzelfde met de talenten die nu doorbreken. De tijd zal ons leren of het slim is wat Ajax doet of dat ze hun eigen graf graven.

Ja weet je.. volkomen te begrijpen. Op die leeftijd wil je spelen en moet je spelen. Dus, mocht dit waar zijn.. snap ik t.
Anderzijds, die jongen zit nu op de bank. Als 20!!!! Jarige.. dan kan je niet altijd basis staan.. je kan een min der jaar hebben.. of de trainer heeft een andere voorkeur. We kunnen nooit weten wat er in zN hoofd omgaat.. en goe hij zich manifesteert tijdens trainingen. Maar.. ik zeg wel.. kop op.. een jaartje minder perspectief .. niet mokken en ewoon doorgaan. Kansen komen .. seizoen bijna voorbij..

Psv halen! Moreno gaat na dit seizoen weg en probeer het maar gewoon, miljoentje of 4 omdat hij daar toch op de bank zit

Die jongen moeten ze gewoon een jaar verhuren aan Vitesse, Heerenveen of AZ. Dan kun je kijken of het er in zit of kun je hem eventueel alsnog verkopen.

16 maart 2017 om 09:16

Lijkt me een goed idee, kan die ook zijn flinke salaris houden.

Tja, hoe kunnen wij nou beoordelen of hij wel of niet moet spelen. Laat dat lekker de trainer bepalen, die ziet die gasten dag in, dag uit.

Wat wel opvalt, onder FdB speelde Ajax zoooo'n treurig voetbal, ieder eigen initiatief werd uitgebannen, balbezit was heilig, tikkie breed tikkie terug het mantra. Dat Gudelj in dat systeem een sterkhouder is zegt eigenlijk alles al. Dat was niet des Ajax. En nu is er gelukkig weer een trainer die hier anders in zit en ja, dan moeten spelers of mee in die nieuwe filosofie of ze haken af. Blijkbaar zijn die zogenaamde toptalenten toch niet zo top want anders had Bazoer en Riedewald heus wel gespeeld.

16 maart 2017 om 09:18

Inderdaad, en de keren dat Riedewald mocht invallen was het zeker niet overtuigend.

Tsja dat krijg je als je bij Ajax jarenlang de talenten overmatig belangrijk maakt. Allemaal kleine verwende prinsjes. Als je niet speelt, ben je nog niet goed genoeg. Echte kerels gaan dan harder werken, maar die over het paard getilde mietjes willen meteen weg.

De beste moet spelen. Of dat nou eigen jeugd is of niet. Dat geldt overal zo, waarom moeten wij in nederland hier een uitzondering op maken. Je wil toch winnen, daar heeft iedereen het toch over. Dan moet je de beste optie op het veld zetten, simpel.

Waar hoopt ie op dat ze misschien bij feyenoord belanden volgend seizoen mag Dolberg zeker weg wat een rare vent die kale

Riedewald had er verstandig aan gedaan om na de vier wedstrijden die hij onlangs mocht spelen, niet onmiddellijk had gedroeftoeterd over het 'bankzitten'. In welke wedstrijd heeft Riedewald echt bewezen dat hij nr 1 is als linksback of links centrale verdediger? Nooit achterom slaan maar vooruit knokken!

Ik begrijp werkelijk niet dat het Ajax bestuur dit toestaat. Bazoer, Tete, El Ghazi en Riedewald. Alle 4 waren het aanstormende grote talenten die zich vorig seizoen tot international hebben opgewerkt. Het is toch wel bijzonder vreemd dat deze 4 spelers die vorig seizoen de hemel in werden geprezen en in het Nederlands elftal speelden, er nu plotseling niks meer van kunnen? Naast deze 4 jongens zou het zomaar kunnen dat het met Kluivert dezelfde kant uitgaat, die wordt ook gewoon als speelbal gebruikt

16 maart 2017 om 10:17

Uiteindelijk leveren deze reserves en zogenaamde talenten nog aardig wat miljoenen op.

En het is goed om een onderscheid te maken tussen talenten en supertalenten....

Is hij geen rechtsback ? Ik weet het niet zeker want volgens mij kan hij ook op het middenveld spelen en daar is het gewoon overvol. Kwaliteit en kwantiteit. That's football.

Verwende 'talenten' zijn het. In het eerste maakt het niet uit, je moet presteren, op de training en in de wedstrijden. Bosz is geen jeugdtrainer.

Bosz is nu de gebeten hond bij de criticasters. Lekker gemakkelijk scoren natuurlijk.

Maar laten we eerlijk zijn, Riedewald heeft dit seizoen niet echt kunnen overtuigen. Als aankomend zomer Viergever vertrekt zou hij een plaatsje kunnen opschuiven, maar ik verwacht dan dat De Ligt die plaats gaat opeisen dan.

Van de 4 kikkers hadden Bazoer en Riedewald het minste wat te eisen, zij vielen behoorlijk tegen.
Daarentegen zouden Tete en El Ghazi wel standaard in de basis horen, maar helaas maakt(e) Bosz andere keuzes...

Groot gelijk van deze jongen. Uitzichtloze toekomst bij Bosz en iedereen maar roepen 'hij gooit de handdoek in de ring'. Hij doet zeker niet onder van Viergever en Sinkgraven, en iedereen die loopt te roepen dat het altijd zo onzeker is bij hem en dat hij altijd de bal verspeelt; dit is misschien 2/3x gebeurd en sindsdien wordt het elke week geroepen.. Vergeet niet dat ie toen 18/19 was, een logische leeftijd om fouten te maken . Daarbij, laten we niet te trots doen met "Ja je moet trots zijn dat je bij Ajax speelt zo een grote club en blabla", laten we even kijken naar wat Ajax de laatste jaren voorsteld in Europa. Champions League overwintering sinds 2010? 0. Kwartfinales EL? 0. Een club als Ajax zou toch veel beter moeten? Naar mijn inzien heeft deze jongen groot gelijk

Als je kwaliteit na streeft kun je zowel viergever als ook riedewald en nog wel meer jongens zou je schoon schip maken

Ajax moet gewoon zeggen tegen zowel Tete als riedewald dat hun tijd nog komt! Je moet gewoon eerlijk zijn deze jongen is echt veel beter dan viergever maar heeft gewoon pech dat hij niet is vorm was. Tete precies hetzelfde het is gewoon triest dat ze geen kans krijgen want ik zie viergever en Veltman iedere week gewoon veel fouten maken. Alleen het word verbloemd door de waanzinnig goeie prestaties van (pablito) Davidson sanchzez!

Ik snap de frustratie van Riedewald wel, alleen zou hij wel even moeten kijken naar zijn vrienden Bazoer, El Gazi en Kishna en hoe zij bij hun nieuwe clubs gebruikt worden. Dan zou ik nog ff blijven wachten wat er met Viergever gebeurt aan het einde van het seizoen. Ik snap overigens niet waarom Bosz die Westermann wel bij de selectie haalt en Riedewald niet....

Gaat Peter Bosz zijn geloofwaardigheid verliezen? Een aantal talenten vanuit de opleiding zijn al vertrokken. De volgende staan al klaar om te vertrekken. Maar vriend Traore die de ontwikkeling van een volgend talent uit de opleiding in de weg staat wordt iedere week weer vrolijk opgesteld. Tete krijgt geen kans ondanks dat Veltman iedere wedstrijd begint met het strooien van verkeerde passes. Het stokpaardje van Bosz " We begonnen niet goed aan de wedstrijd" zijn beide spelers schuldige aan door het vele balverlies. En loopt men achter de feiten aan.

Ajax is een koopclub geworden onder Bosz. Waarbij de trainer van het bestuur het volste vertrouwen krijgt in het neerzetten van een selectie. Alleen de resultaten zijn er nog niet naar. Over 2 maanden is Traore gelukkig weer op weg naar Chelsea en heeft hij Ajax een huursom van 2 mln gekost en dan het salaris nog niet meegeteld. Heel wat geld voor een speler waar je in de toekomst niet op kan bouwen, die 90% van de tijd onderpresteert en ondanks alles altijd vanaf het begin zal mogen starten van Bosz. Daarnaast Veltman wil een transfer en Tete zal transfervrij vertrekken. Dat is iig een forse aderlating en lijkt me niet het beleid wat Ajax moet nastreven. Viergever heeft afgelopen weken laten zien toch niet zo betrouwbaar te zijn, enkel als hij naast onze zuid amerikaan staat kan hij presteren. Nu wil weer een jeugdspeler vertrekken waar Ajax veel jaren al heeft ingestoken en die het Ajax spelletje kent. Het is zeer zonde dat er steeds wordt geopperd dat deze spelers zelf niet zo snel moeten weglopen. Maar feit is dat Bosz iets tegen deze spelers lijkt te hebben. Bazoer Riedewald, Tete. Hij geeft ze nul komma nul kans. Staan ze 3-0 voor in de 60ste minuut. Dan nog vertikt hij het om deze spelers vaker wat langer op te stellen. Met Bosz holt Ajax achteruit.

Nog meer spelers uit de jeugdopleiding een kans geven?? Als er per seizoen 1 of 2 spelers regelmatig meedoen met het eerste dan is dat meer dan genoeg....
Dat was in de jaren tachtig en negentig ook het geval......alleen waren die jeugdspelers die meededen een paar klassen beter als wat er nu op de bank zit of is vertrokken.
We moeten nu niet doen of die jongens die hier lopen te klagen en zijn vertrokken van het niveau , Rijkaard, Van Basten of Davids zijn , om er maar een paar te noemen.....
Dit seizoen hebben er genoeg jeugdspelers zich mogen bewijzen op het hoogste niveau in verschillende competities.......

Riedewald komt gewoon (momenteel) tekort. Te slap, vertraagd altijd. Nee ik vond het een groot talent, maar het komt er niet uit. Daarbij heeft Viergever gewoon zijn kans gegrepen, en eerlijk is eerlijk hij doet het fantastisch dit seizoen. Dat had ik ook niet verwacht. Ik had Riedewald hoger zitten dan Viergever, maar Viergever heeft stappen gemaakt, die Riedewald (nog) niet maakt.

Daarintegen ben ik wel heel benieuwd wat de reden is om Veltman te verkiezen boven Tete. Ik vind Tete echt een verademing ten opzichte van Veltman. Zelfs aanvallend vond ik hem erg sterk spelen tegen Kopenhagen vorige week.

Ik ben geen fan van Riedewald, voetballend en opbouwend wel redelijk, maar ik vind hem verdedigend niet sterk. Volgend jaar Sanchez en de Ligt. Overigens vind ik Tete wel een stuk sterker dan veltman, inmiddels ook opbouwend.

In de pers, wordt er weer gezegd dat Bosz al de jeugdspelers wegstuurt. Maar als je niet goed genoeg ben is het toch duidelijk.

Volgend jaar gewoon weer een elftal met jeugdspelers:

De Ligt
Kluivert
van der Beek (opvolger klaassen)
Frenkie de Jong( zal steeds vaker de rol van Schone innemen)
Zeefuik zal doorschuiven als Tete weggaan( of Tete ind e basis al Veltman vertrekt)

Dan heb je nog Nouri en Eiting en Sierhuis die volgend jaar naar mijn inschatting vaker invallen of op de bank zitten.

Voor volgend jaar, zal je een Maxwell moeten binnenhalen en gaan scouten voor de opvolger van Sanchez( die denk ik nog 1 seizoen blijft)

Riedewald is gewoon (nog) niet goed genoeg voor Ajax 1.
Dat geldt niet voor Tete, die is 2 klassen beter dan juffrouw Veltman.
Dus logisch dat Tete wil vertrekken naar een ploeg waar hij op meer
speeltijd kan rekenen. Voor Riedewald lonkt de subtop.

Sorry, maar als Bosz niets wint met dit Ajax, dan mag hij wel eens gaan uitleggen waar de totale afbreuk van de eigen jeugd goed voor is!

Toch heel zonde dit, zijn al talenten vertrokken en Riedewald de volgende die wil gaan, krijg je er straks nog Tete bij. Altijd maar afwachten wat het wordt, maar allemaal werden ze als enorme talenten bestempeld en dan zo van de hand doen.
Tete is echt niet slechter dan Veltman en Riedewald kan zo op de plek van Viergever, die ik ook niet geweldig vind.

Het leven gaat gewoon door jongens. Volgende lichting komt er alweer aan. Elk jaar kloppen er nieuwe talenten aan de deur.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren