Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Feyenoord en PSV hebben hun huiswerk vóór het seizoen goed gedaan’

Laatste update:

Tijdens de winterse transferperiode werd in Nederland een record aantal spelers getransfereerd. 151 spelers veranderden afgelopen tijd van club, volgens de KNVB waren dat er nooit meer. Desondanks is oud-trainer Aad de Mos niet echt te spreken over de deals die de Nederlandse clubs hebben gesloten.

/

“Noodverbanden bij clubs die kennelijk geen of te weinig visie en beleid hebben. Ze laten zich ringeloren door zaakwaarnemers. Het is ruilhandel”, zegt De Mos tegen Trouw over de transfers tijdens de afgelopen transferwindow. “Er wordt in kwantiteit gedacht. Als ik de transferlijst doorkijk, zegt tachtig procent van de namen me niets. Je ziet het in België ook: clubs halen een speler of zeven, acht en denken het voor de media en de supporters goed te doen.”

Feyenoord en PSV trokken afgelopen winter niet de portemonnee om een speler te halen. De Eindhovenaren huurden alleen Marco van Ginkel van Chelsea, terwijl Ajax miljoenen op tafel legde om David Neres binnen te halen. “Feyenoord en PSV hebben hun huiswerk vóór het seizoen kennelijk goed gedaan”, stelt de Hagenaar. Roda JC was afgelopen periode echter het meest actief en haalde negen nieuwe spelers binnen. “Ik ga zondag bij Roda JC-Ajax op het puntje van mijn stoel zitten. Is Roda JC geen degradatiekandidaat meer, krijgt Ajax een tikkie? Ik geloof er niet in.”

Vind jij dat Aad de Mos gelijk heeft?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Aadje praat poep naar mijn mening. Ajax had de selectie ook prima op orde aan het begin van het seizoen. Er zijn gewoon aardig wat spelers weg gegaan die er geen zin meer in hadden of net iets te kort kwamen wat wel ten koste ging van de breedte van de selectie, dus Ajax moest wel. Bovendien heeft Ajax het geld ervoor dus dan kan dat gewoon lijkt me.

2 februari 2017 om 17:17

Had Ajax dan niet al voor het begin van het seizoen moeten bedenken dat bepaalde spelers toch niet goed genoeg waren? En daarnaast hadden zij toch ook hun poot stijf kunnen houden bij bijvoorbeeld de transfer van El Ghazi? Dan was 12 tot 15 miljoen voor Neres niet nodig geweest.

2 februari 2017 om 17:55

Kenny Tete2,

Ben het met je eens, bovendien denk ik dat Ajax er met Neres nog op vooruit zal gaan.

Het is voor Ajax flink doorselekteren geweest, de nieuwe aankoop en de aanstormende talenten zullen Ajax alleen maar nog beter maken.

Ook verwacht ik eind van dit seizoen dat er wellicht vier of vijf spelers naar een andere club zullen gaan.

Met die inkomsten kunnen dan weer de huidige lijstjes verder afgewerkt worden om nog waar nodig een of twee spelers te halen.

2 februari 2017 om 19:54

KennyTete2: heerlijk verwoord. Had het zelf niet beter kunnen zeggen!

2 februari 2017 om 21:28

Denk je serieus dat er subtopclubs uit het buitenland interesse hebben in een Viergever of een Veltman?

2 februari 2017 om 22:28

Waarom zouden die clubs geinteresseerd zijn in een viergever of een veltman? Kan het me niet voorstellen.

2 februari 2017 om 22:59

Exact, dit hadden we niet verwacht. En dus heeft Ajax hun huiswerk niet goed gedaan.

3 februari 2017 om 01:43

Drogredenatie supervoetbal.... je kan niet op alles anticiperen.

2 februari 2017 om 17:18

Behalve Ziyech dan, die werd pas noodzakelijk toen de resultaten eerste wedstrijden tegenvielen

2 februari 2017 om 17:26

Maar het gaat hier helemaal niet alleen om Ajax. Zie bijvoorbeeld Roda JC, dat getuigt toch van een compleet verkeerd beleid & visie?

2 februari 2017 om 19:43

Gaat ook niet om Ajax maar hij is veels te kort door de bocht. Je kunt je afvragen of bv PSV niet al iets had moeten doen. Als ze in de zomer 7 basisspelers moeten vervangen ben je kwetsbaar. Daarnaast als je kijkt naar de kleinere clubs krijgen die te maken met meer huurders van grotere clubs die ze hopelijk in de eredivisie houden. De kleinere clubs hebben het 1e half jaar gewogen en ziet het er bij sommige niet goed uit. Tuurlijk kun je Roda eruit halen maar die zit op nieuw ijs en dat veranderd de situatie. Aadje is goed in achteraf praten en clichés. Kan er niet zoveel mee.

2 februari 2017 om 20:08

Welk beleid had Roda JC dan moeten voeren, gezien de financiã«le situatie aan het begin van het seizoen???

2 februari 2017 om 17:33

Ajax had de selectie op orde? Die Duitse verdediger bijvoorbeeld speelt ook lekker vaak. Waarom is hij gehaald?

2 februari 2017 om 17:58

Heb je wel een beetje gelijk in, eigenlijk zou er nog een scout bij moeten die alleen maar naar 29 jaar en ouder gaat kijken wat er nog goed bruikbaar is voor Ajax.

Dan worden er minder fouten met spelers die niet goed genoeg meer zijn worden gemaakt.

2 februari 2017 om 22:29

Hij was inderdaad bruikbaar een aantal jaren geleden. Ik bedoel op het eind in Hamburg was het niet veel en in Spanje al helemaal niet.

2 februari 2017 om 18:46

Aadje praat duidelijke en logische taal.
Als in de winterstop voor miljoenen moet aantrekken is er bij aanvang van het seizoen iets niet goed gegaan.
Was het wel goed....dan haal je niet opeens voor miljoenen speler(s) .

2 februari 2017 om 19:39

Onzin, je kunt reageren op het vertrek van spelers. Dus als je veel geblesseerde spelers zou hebben mag je in de winterstop niks uitgeven omdat dat getuigt van een slechte aanvang.

2 februari 2017 om 17:23

Buiten de basiself heeft Feyenoord zeker spelers nodig voor op de bank. Tapia, Vejinovic, Bilal, Van Beek, het is allemaal niets. We hebben tot dusver geluk dat we nauwelijks last hebben gehad van blessures.

2 februari 2017 om 17:27

Nauwelijks? Vermeer, Hahn, Van Beek, Elia, Kongolo, El Ahmadi (Afrika Cup).

2 februari 2017 om 18:10

Vermeer en Hahn is goed opgevangen met Jones, Van Beek wordt totaal niet gemist en zou anders ook op de bank hebben gezeten. Elia misten we inderdaad wel een tijdje en daar hadden we last van, maar El Ahmadi was maar twee wedstrijden.

Het zou pas echt een deceptie zijn als we een Vilhena, El Ahmadi, Bottighin of Jorgensen wekenlang zouden moeten missen.

2 februari 2017 om 21:39

We hebben El Ahmadi vier wedstrijden moeten missen. Roda uit, Willem 2 thuis, Vitesse uit en NEC thuis. 3 overwinningen, dat hebben we aardig opgevangen.

3 februari 2017 om 09:42

@fstolo

United uit, Zorya uit, GAE uit ook

In algemene zin heeft Aad de Mos gelijk wat mij betreft. Zeker als je kijkt naar Roda, dat slaat echt nergens op.

Maar niet elke transfer betekent dat je je huiswerk niet goed hebt gedaan. Van Ginkel naar PSV is prima. En dat Ajax na drie verkopen een nieuwe speler koopt, is ook niet raar. Of het de juiste speler is, dat zal de tijd ons leren. Maar het is niet zo dat iedere aankoopt per definitie slecht is.

Die man is 70 ofzo (?) maar redeneert als een klein kind :/
'Die speler zegt mij niks dus zal wel slecht zijn'

Ziyech was een paniekaankoop en nu is die Neres dat ook, ik ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken. Echter ligt de strijd om de titel volledig open en alles kan nog gebeuren.

2 februari 2017 om 17:29

Ziyech ben ik het enigszins wel met je eens, maar Neres absoluut niet. Als je kijkt hoeveel Neres is gescout en dat er aan het begin van de transferperiode al geruchten over de transfer waren zegt meer dan genoeg. Ajax had hem echt al heel lang op hun lijstje staan, maar wachtte op het laatste woord van El Ghazi. Ik weet niet of het een goede aankoop is, want ik ken de speler niet, maar ik vind het wel goed gehandeld van Ajax.

2 februari 2017 om 19:48

@El Fenomeno, Jij vind Ziyech misschien een paniek aankoop maar wil niet zeggen dat het een paniekaakoop was. Dan moet je weten wat er binnenskamers is besproken. Kan te maken hebben gehad met transfersom, tactiek van onderhandelen, RVC etc. De wereld werkt niet zo makkelijk om het maar zelf te interpreteren. Nerves een paniek aankoop? Vertel eens waarom? Lijkt mij anticiperen op vertrek van El GHAZI en volgend jaar. Is toch heerlijk om een speler er nu alvast bij te hebben zodat deze begin nieuwe seizoen al gewend is. Is een luxe en geen paniek.

3 februari 2017 om 09:43

@thamike

Voor de buitenwereld lijkt Ziyech anders een paniekaankoop. Er werd geroepen dat Ziyech niet nodig was, vervolgens vielen de prestaties tegen en werd hij toch maar gecontracteerd.

Neres is geen paniekaankoop, hier zijn ze al weken mee bezig.

3 februari 2017 om 10:18

Waar baseer je dat op? Twee keer is al ruim van tevoren aangegeven dat Ajax versterkingen zoekt en twee keer is dat aan het einde van de transfermarkt gebeurd, gewoon omdat de transfermarkt zo werkt. Eigenlijk kun je wel stellen dat er over de hele linie (niet alleen bij Ajax) altijd en overal paniek is.

Ondertussen heeft Ajax van de zomer en nu al de nodige kwaliteitsinjecties gehad en staat onze transferbalans nog meer dan 30 miljoen in de plus.

Was het niet zo dat Roda aan het begin van de competitie nog geen cent te makken had maar er nu iemand is ingestapt met diepe zakken?

Aad de Mos vergeet de omstandigheden van de clubs.

Feyenoord had vroeg in het seizoen de selectie in orde en heeft geen noodzaak om spelers te halen want geen blessures en bovenaan.

PSV had meer noodzaak om spelers aan te trekken vanwege slechtere prestaties dan verwacht en het vertrek van spelers. PSV had graag nog een buitenspeler willen aantrekken maar dit is waarschijnlijk niet gelukt vanwege vraag en aanbod en dit wordt stil gehouden om zo Brands niet de schuld te geven voor het mislukken hiervan.

Bij Ajax is het verhaal bekend na het mislopen van de CL is er veel veranderd. De selectie is wel heel erg uitgedund nu de spelers die niet bij Bosz in aanmerking voor de basis bijna allemaal verkocht zijn. Was er noodzaak om spelers te halen en dan is 1 speler nog erg weinig. Want met spelers als Kluivert, Beek, Nouri en nog een paar talent wordt je geen kampioen.

Aad had beter kunt eerder zeggen dat Ajax al in het begin van het seizoen heeft gefaald door Hakim niet in juni te kopen en direct had doorgeselecteerd.

Tja als ik het specifiek betrek op Ajax dan heeft hij wel een punt, maar het is wel een beetje een open deur intrappen. Ajax had namelijk al lang aangegeven dat de selectie nog niet helemaal in balans was, ondanks dat er in de zomer goede versterkingen waren bijgekomen. Zo had Younes niet genoeg concurrentie en was het middenveld overbevolkt. Dat heeft mijn inziens echter niet zoveel te maken met je huiswerk niet goed doen, want er moesten eerst spelers verkocht worden voordat er spelers gekocht konden worden. Van de zomer was er waarschijnlijk niet genoeg belangstelling en als die er al was dan vond Ajax misschien dat niet de juiste prijs geboden werd. Als dat het geval is kan je beter wachten en aan de verkoopbedragen te zien heeft dat wel geloond. Nu is het zo dat er nog wel een spits en een links- en/of rechtsachter bij gekund had, maar ik verwacht dat dat in de volgende transferperiode opgelost gaat worden.

Ajax heeft redelijk wat geld en geeft dit uit aan een speler, omdat er toch wat speler's zijn vertrokken.
Roda JC heeft in de winterstop een financieel injectie gekregen, en zorgt ervoor dat ze een selectie hebben van 25 spelers (of het goede voetballers zijn terzijde), wat in mijn ogen vrij normaal is voor een voetbalclub.
PSV koopt niets terwijl ze volgens mij toch niet echt makkelijk scoren.
Feyenoord doet niets, aangezien ze het gewoon goed voor elkaar hebben.

ik denk dat de enige met een wanbeleid dan toch PSV is, maar ja wie ben ik

Het is ook niet vreemd dat Ajax misschien het huiswerk voorafgaand aan het seizoen wat minder had gedaan. Zij hebben nu eenmaal een nieuwe coach die toch een aantal keuzes heeft gemaakt die voor sommige spelers pijnlijk waren. Ik denk dat Gudelj er geen moment op had gerekend dat hij zijn basisplaats zou verliezen en dat geldt wellicht ook voor andere spelers die onder Bosz ineens veel minder belangrijk waren dan ze zelf dachten. Mijns inziens is het komende zomer wel zaak om de selectie snel rond te hebben, zeker als er in de voorronde CL moet worden gespeeld. Dan hoeft niet volgende winter opnieuw een leemte ik het team te worden opgevuld.

2 februari 2017 om 23:18

Precies. Daarbij werkte de dreun van de Graafschap ook nog door, waardoor er toch wat kritischer naar bepaalde spelers gekeken is. Uiteindelijk is dit dan de uitkomst.

Verder heeft Aad Kletspraat weer gemakkelijk praten. Als de resultaten van Feyenoord of PSV tegen zouden vallen is hij weer de eerste die roept dat zij hun huiswerk niet hebben gedaan. Het hangt er van af wie kampioen wordt, dat is degene die zijn huiswerk het best heeft gedaan.

Ajax heeft het huiswerk 5 seizoenen daarvoor al gedaan, door jarenlang, de financien, de scouting en sponsoring op orde te brengen en door de opleiding te verbeteren. Mede daardoor verkopen we voor 83 miljoen en kunnen we Ziyech en Neres aantrekken, maar vooral ook, hebben we daardoor heel veel kwaliteit vanuit de opleiding.

De vervangers van Cillessen en Milik (38 miljoen opgebracht) zijn Onana en Dolberg die wellicht samen 1 miljoen hebben gekost. En de vervanger van Klaassen wordt van de Beek. Bazoer en El ghazi gaan samen weg voor 21 miljoen en worden vervanger door de Jong/nouri/eiting en Kluivert Jr. En als Tete straks weg gaat staat daar Zeefuik alweer achter, dat is pas echt je huiswerk in orde hebben.

Nu weer Troganicic, Pasquali, twee hongaren en een pool erbij voor de toekomst.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren