Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Tévez rondt transfer naar China af en is bestbetaalde speler van de planeet

Laatste update:

Carlos Tévez is officieel speler van Shanghai Shenhua. Via de officiële kanalen maakt de Chinese club, getraind door Gustavo Poyet, melding van de Argentijn. Voor de bij Boca Juniors vertrokken Tévez is het een uitermate lucratieve overstap, want hij wordt de bestbetaalde speler van de planeet.

/

Hoewel Shanghai Shenhua geen meldingen doet over bedragen, doet in de media het bedrag van 722.000 euro per week de ronde. Daarmee troeft Tévez de andere grootverdieners op de planeet, spelers als Cristiano Ronaldo, Lionel Messi, Ezequiel Lavezzi en Oscar, ruimschoots af.

Bij Shanghai Shenhua wordt Tévez ploeggenoot van onder meer Fredy Guarín, Demba Ba en Obafemi Martins. “Hij maakt onze voorhoede veel sterker”, legt Shanghai Shenhua uit via de officiële kanalen. “Hij is de meest opwindende aanvaller in de historie van Argentinië. Met hem hopen we op meer fantastische wedstrijden voor onze fans.”


China maakt de voetballerij kapot

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

"Meest opwindende aanvaller in de historie van Argentinië".
Het mag duidelijk zijn dat er in China vooral geld wordt gesmeten en kennis van voetbal knap beperkt is.

29 december 2016 om 09:12

Feit, maar op vlak van talent moest hij wel niet onderdoen voor Messi en CR. Ongelooflijk wat die allemaal met een bal kon op jonge leeftijd. Het is er voor een deel uitgekomen maar nooit helemaal, best jammer.

29 december 2016 om 11:19

Is het een feit dat hij de meest opwindende aanvaller in de historie van Argentiniã« is?! Ik vond Kempes nog wel een stukje beter en Maradonna kwam ook nog weleens een mannetje voorbij. Owja.. en Messi zijn spel is op zich ook wel opwindend.

29 december 2016 om 12:30

je vergeet de Gabriel Batistuta van Fiorentina nog - meest spectaculaire spits van Argentiniã« ooit in mijn ogen

Niet normaal meer, wat een salaris. Nu stond Tevez altijd wel bekend om zijn honger naar nog meer geld, denkende aan zijn periode bij Manchester City waar hij om de paar maanden niet gelukkig was tot er weer een miljoen extra uit de bus kwam rollen voor hem, maar dit had ik niet meer verwacht. Ik had echt gehoopt dat hij woord zou houden en bij Boca zou blijven, maar ja, dit is zijn uiting van clubliefde.

29 december 2016 om 07:33

Nu je het zegt, hij was toch juist uit Europa vertrokken wegens heimwee naar zijn vaderland? En nu naar de andere kant van de wereld reizen naar het afgelegen China. Is totaal niet meer serieus te nemen op deze manier

29 december 2016 om 07:55

Voor dit salaris wil ik ook wel naar de andere kant van de wereld reizen haha.

29 december 2016 om 08:22

Klopt, hij zou zelfs stoppen met voetballen als hij niet meer in zijn vaderland kon gaan voetballen. Dit is er zwaar over, zowel het geld als Tevez als mens. (en dan doel ik vooral op zijn uitspraken van vroeger, zwijg dan gewoon!)

29 december 2016 om 08:29

Net of hij wist dat er nog een club zou komen na City die meer zou gaan betalen qua salaris. Normaal gesproken ga je dan veel minder verdienen. Wat denk je dan dat er gebeurd als je al weer in Argentinië hebt gevoetbald en er komt zo'n aanbod? We weten allemaal het antwoord.

29 december 2016 om 08:38

@robertotac Vanuit Argentinie is china niet eens verder dan Europa, dus wat hem betreft maakt het vrij weinig uit.

O.t: Tevez, ja hij gaf altijd alles was een goede speler, maar het merk Tevez is geen 7 ton per week waard. Ik begrijp niet waar al dat geld vandaan komt bij de Chinezen ik kan me niet voorstellen dat de overheid al deze salarissen dekt.

29 december 2016 om 10:34

Tenzij hij een prive jet ter beschikking krijgt is het weldegelijk verder. Qua pure kilometers misschien niet zo veel maar er zijn nauwelijks lijnvluchten van Azie naar Zuid-Amerika.

Sterker nog, directe vluchten Shanghai - Buenos Aires bestaan er niet. De kortste vluchten gaan dan met een tussenstop, je kan kiezen tussen Rome en Parijs...

31 december 2016 om 12:31

@ Jorisdijk,

Ook al zou het wel aan de andere kant van de wereld zijn, vanuit argentinie,
alsnog zou hij die stap echt wel maken.

29 december 2016 om 10:57

@padre

Er loopt nog iemand in Manchester rond die zoiets deed, namelijk Rooney.

Hij was natuurlijk een klasse spits maar zo abnormaal veel geld voor een bejaarde spits betalen. Helemaal van het padje af zeg. Wel een leuke versterking uiteraard voor dat team maar op deze manier wordt de grens wel helemaal opgerekt. In 2017 komt er gegarandeerd een speler die de 1mln per week gaat aantikken.

29 december 2016 om 08:57

Te bedenken dat in 2013 Eto'o de absolute grootverdiener was met 20 miljoen per jaar. Wat toen de absolute uitzondering was. Nu zijn de prijzen bijna verdubbeld en heb je met Oscar, Tevez, Lavezzi en noem maar op ettelijke spelers die extreem overbetaald zijn.

Tja China probeert nu te doen waar Rusland enkele jaren terug in gefaald is. Met geld een topcompetitie beginnen. Het lijkt ze wel aardig te gaan lukken als ze deze bedragen voor deze spelers kunnen betalen.

29 december 2016 om 10:16

Chinezen...
Schijnen toch met heel veel te zijn

29 december 2016 om 10:28

Tevez is nog lang geen bejaarde spits. Vergeet niet dat hij twee jaar geleden nog in de CL finale stond met een Europese grootmacht waar hij eigenlijk zelfs de sterspeler was. Hij is op de top van zijn kunnen terug gegaan naar zijn jeugdliefde, maar het echt nog niet verleerd.

Ik denk dat dit de ideale speler is die China kon halen, eentje die niets meer te bewijzen heeft maar eigenlijk nog steeds enorm goed. Daarnaast, onderschat niet hoe populair Tevez is in Zuid Amerika, ik denk na Leo wel de populairste Argentijn.

30 december 2016 om 12:07

Bejaard is misschien wat overdreven maar het gaat mij om het feit dat er nauwelijks restwaarde op zit en hij al erg op leeftijd is. Dit in combinatie met zijn absurde salaris doet mij werkelijk de wenkbrauwen fronsen.

Marketingtechnisch zal het wel een van de beste opties zijn geweest omdat de andere spelers van die bekendheid niet zo welwillend tegenover zo'n transfer staan.

Bovendien is het toch lachwekkend dat hij eerst zo'n broodje aap verhaal ophangt en vervolgens binnen korte tijd weer helemaal 180 'graden draait. Dat stoort mij nog het meeste. Glashard liegen tegenover de supporters, je familie en bovendien jezelf.

Wat een monstersalaris. Snap wel dat ie naar China gaat. Toch enigzins jammer, vond het juist zo mooi dat ie naar Boca ging en had gehoopt dat ie daar zijn carrière zou gaan afsluiten.

Ja het geld regeert zoals het al jaren doet, voor deze bedragen zie ik meer spelers straks liever in China voetballen omdat het uiteindelijk toch je werk is. In China is genoeg geld om de competitie aantrekkelijk te maken en ik zie China op den duur wel een grote competitie worden. Als ze het ook lukt om goede scheidsrechters en coaches aan te trekken en ze met zulke bedragen blijven strooien. Maarja we mogen niets zeggen want in Europa zijn we net zo erg met geld gooien voor spelers en de enige manier om daar mee te concurreren is meer geld gooien. De bedragen zijn al jaren te idioot voor woorden en het gaat alleen maar door.

29 december 2016 om 10:59

Coaches als Pellegrini en Felipe Scolari zitten al in China. De Chinese competitie wordt steeds interessanter. Het blijft wel raar om te zien hoe absolute topvoetballers bij een paar amateurtjes spelen.

Het is echt te ziek voor woorden om überhaupt zo'n salaris te geven en ook nog eens aan een speler die op zijn retour is.

29 december 2016 om 08:25

Robertotac

En ze betalen 84 miljoen aan Boca. Die doen daar nu dansje.

29 december 2016 om 09:44

Ze betalen 10 miljoen aan Boca, die 84 is foutieve informatie

29 december 2016 om 10:33

Dat klinkt inderdaad al realistischer, hoe komt men dan aan 84? Misschien zijn dat zijn totale verdiensten indien hij zijn volle contract uitdient in China.

1 januari 2017 om 17:25

84 is som van transferbedrag (16,4) plus totale loon (67,6)

Ik weet niet wat gekker is, zijn salaris of dat ze 84 miljoen voor 'm hebben betaald..

29 december 2016 om 09:44

Ze hebben 10 miljoen betaald, die 84 miljoen is foutieve informatie

Leuk, Juve gunt hem zijn transfer naar "zijn" club Boca zodat hij daar kon aflsuiten, want dat was wat hij wou, en nu gaat hij alsnog naar China.

Wat een geld zeg, voor een speler die hoogstens nog 2 seizoenen voetbal speelt. Was het niet Tevez die al een jaar of 5 aan het zeggen is dat hij liever stopt met voetballen? Eerst ging Juve zijn laatste club worden, dan de Boca Juniors en nu waarschijnlijk de Chinezen.

Een begrijpelijke keuze (al hoeft hij vast niet op een droog stukje brood te kauwen...) maar wel jammer. Ik had gehoopt dat hij zou afsluiten bij Boca, zoals hij in eerste instantie wilde.

Hopen dat deze belachelijke wereld snel klapt, wat een waanzin.

Pfffff bijna miljoen per week . Dit is ongelofelijk. China denkt dat ze zo alleen groter worden volgens mij zitten ze er zwaar naast. Je kan iedereen halen maar je kan ze denk ik niet behouden. Iedereen die na China gaat wil even snel cashen en dan weer na Europa of stoppen met voetbal. Ik zie geen voetballer van Europa die daar 10 jaar blijft bijvoorbeeld. als je op leeftijd ben dan kan ik wel zoiets begrijpen even snel cashen voor de komende generaties. Wauw dit is echt maar dan ook echt niet normaal. Tevez als hij vandaag bij wijze nul euro bezit hoeft hij alleen 6 maanden te voetballen dan is hij al binnen hahaha

29 december 2016 om 10:29

Het is wachten tot er een club 5 miljoen per week gaat bieden aan Ronaldo of Messi.

29 december 2016 om 21:41

Een club heb al 100 miljoen per jaar geboden aan Messi dus dan ben je al over de 5 per maand niet goed bij hun hoofd. Spelers als Messi en Ronaldo gaan never nooit na China omdat zei al gebakken zitten. Messi en Ronaldo halen jaarlijks 80 miljoen € per ja met voetbal en sponsors en dan zonder wat ze zelf nog bezitten bedrijven restaurants hotels enz.

Dus je gaat bijna een miljoen per week "verdienen" omdat je tegen een bal kan aanschoppen?

Dit kan gewoon niet joh echt niet !

Tjah, lekker bedrag natuurlijk voor Tevez. Vraag me alleen wel af wat de Chinese competitie nou eigenijk heeft aan het betalen van abnormale bedragen aan spelers. Is het zodat de Chinese competitie een topcompetitie wordt net als Spanje, Engeland etc? Want dat plan lijkt me hoogst onwaarschijnlijk. Voetballers gaan niet in Spanje of Engeland voetballen puur vanwege het geld, maar vanwege de competitie. Ik denk persoonlijk dat de enige reden om naar China te gaan die abnormale bedragen zijn. Zonder die bedragen zouden denk ik maar weinig voetballers in China gaan voetballen. Wat natuurlijk ook kan is dat China het plan heeft om de jeugd te stimuleren om te voetballen.

Tja geef hem helemaal gelijk. Als je in u nadagen nog zoveel geld kan verdienen. Kan je moeilijk weigeren. Hij heeft bij grote clubs gespeeld en wat prijzen gewonnen. Veel geluk in China man ✌🏾

Dit geeft aan dat de voetbalwereld steeds zieker wordt. Engelse clubs kopen gesteund door idiote tv-inkomsten, ongelijke verdeling van prijzengeld voor Europees voetbal en suikerooms talenten veel te snel weg uit landen als Nederland en Belgiã« waardoor Mickey Mouse competities ontstaan. Spaanse topclubs doen vrolijk mee omdat ze ongelimiteerd schulden kunnen maken en dan komen de Chinezen ook een potje meedoen door van een oude uitgerangeerde spits de bestbetaalde speler ter wereld te maken. Het wordt echt tijd dat er andere regels komen voor voetbalclubs. Niet meer dan 30 contractspelers per club waaronder tenminste 5 jeugdspelers. Invoeren van salarycaps zoals in de Nba. Echt invoeren van Financial Fair Play. En dat dan onder de vlag van de Fifa. Infantino en Van Basten willen het voetbal toch veranderen? Dit is hun kans!
Ik was tijdens de CL finale in Madrid en toen Real won waren de fans niet eens uitzinnig van vreugde. Het winnen van de CL wordt daar niet als iets bijzonders gezien doordat deze bijna ieder jaar door een Spaanse club wordt binnengehaald.

29 december 2016 om 10:09

Het probleem is dat teveel mensen de sport blijven zien volgens economische logica. 'ja maar er is gewoon vraag naar Real Madrid dus is dat bedrag volledig gerechtvaardigd'. Wie die logica gebruikt begrijpt niet dat sport geen economie is, maar sport. Sport gedijd bij competitie, niet bij monopolie. Door het huidige systeem wordt de ongelijkheid en daarmee de voorspelbaarheid alleen maar groter. Die voorspelbaarheid gaat op zijn beurt zorgen voor tanende belangstelling, want wees eerlijk, wie zit nog op het puntje van z'n stoel bi de Champions League? Het wordt pas weer spannend als de halve finales in zicht zijn. De rol van het Chinese geld zal dit effect mijns inziens alleen maar versterken.

Om de economische logica te doorbreken heb je een bond nodig die dit probleem inziet en daarnaar handelt door middel van de maatregelen die jij noemt en de ongelijkheid wil terugdringen. Alleen daar zit het probleem. We hebben een niet functionerende voetbalbond, zowel op Europese als op Wereldschaal, die dit probleem alleen maar vergroot in plaats van verkleint.

29 december 2016 om 10:27

Orgullo het voetbal is wat dat betreft al terminaal. Als de FIFA of UEFA nog met een plan komt om de invloed van geld uit het voetbal te beperken dan zullen clubs als Real, Barcelona, Man Utd, Bayern etc. zich afscheiden en een eigen competitie beginnen. Ik ben allang klaar met het internationale voetbal. Alleen Engeland heeft nog genoeg concurrentie, Spanje, Italië en Duitsland plus de CL zijn al jaren niet leuk meer. Zou me niet verbazen als in Europa profvoetbal steeds minder populair gaat worden.

29 december 2016 om 10:38

Wanneer gaan we dit in Nederland in de Eredivisie doen dan?
Vorig seizoen kreeg de Graafschap maar 18 procent van het bedrag dat Ajax aan tv gelden ontving. Onze eigen verdeling van tv gelden is topzwaar en dus compleet gericht op de topploegen in het klassement. Kleintjes worden klein gehouden en hebben nauwelijks kans zich fatsoenlijk te wapenen tegen de 3 grootmachten in Nederland. De Engelsen hebben daarin bijvoorbeeld een veel beter model, waarbij de nummer 20 alsnog 66 van het bedrag ontvangt dat de kampioen krijgt. Dat zou voor een club als de Graafschap betekent hebben dat ze de begroting met 34(!) procent omhoog hadden kunnen gooien over vorig seizoen.

We doen bijvoorbeeld lacherig over de Schotse competitie, die uit niets anders dan Celtic en Rangers zou bestaan. In de afgelopen 50 seizoenen hebben de Rangers en Celtic inderdaad 45x het kampioenschap gepakt.

In Nederland hebben Ajax, PSV en Feyenoord van de afgelopen 50 seizoenen 47x het kampioenschap gepakt. Daarvan waren er 41 voor Ajax en Psv.
Daarbij kan je nog meenemen dat de relatief recente onderbrekingen van AZ en Twente beiden voortkwamen dankzij externe factoren en ze beiden de tol achteraf de tol hebben moeten betalen.

We zeuren allemaal maar over het feit dat we als klein land niet meer meekunnen met de grote landen. Het is allemaal oneerlijk en er moet actie komen.

Waarom heeft iedereen de ogen dicht dat we zelf al jaren exact hetzelfde doen in eigen land?

Waarom is het in eigen land wel logisch dat de top 2-3 veel meer geld krijgen van de tv pot dan de ploegen die doorgaans in de staart van de competitie bivakkeren?

Waarom is het wel logisch dat een club als Ajax dit seizoen weer 10 spelers uit de jeugdopleiding van andere Nederlandse Bvo's 'steelt', maar schreeuwt men moord en brand als er in een jaar tijd 3-4 vanuit onze Nederlandse clubs de overstap naar een nog grotere club maken?

Men vindt dat soort dingen blijkbaar normaal, maar tegelijkertijd roepen we dat het voetbalwereldje oneerlijk is zodra blijkt dat we op Europese schaal juist die ploeg uit de middenmoot zijn en niet de ploeg uit die top 2-3 die het best bedeeld worden.

Zijn velen dan zo verschrikkelijk hypocriet of beseffen ze het gewoon niet?

29 december 2016 om 14:05

@sammerens: Eens! Hervormingen moeten worden doorgevoerd tot op het laagste profniveau. Ook in NL roven topclubs kleine clubs leeg. Nivellering is niet negatief.
@orgullo: Voetbal is ten dode opgeschreven. Niet voor niets zijn handbal- en volleybaldames afgelopen jaren zo populair geworden.

29 december 2016 om 15:03

@sammerens

Dat ben ik met je eens. Een beloning voor het behalen van een prijs, prima. Maar bij aanvang van de competitie de reedst rijkste club al belonen met vijf keer zoveel TV-geld als de nummer laatst dat is alsof je de tegenstand van Usain Bolt op blote voeten laat lopen en Usain Bolt zelf een brommer geeft om de 100 meter te lopen.

Dus in 2010 was hij het voetbal zat omdat het teveel om geld ging, nu trekt hij naar China voor geld om zijn carriere te verlengen.

Krijgt dat bedrag ook alleen maar omdat ie ooit in Manchester gespeeld heeft. In China staat dat gelijk aan de hemelpoort en hij is nu weer terug op aarde, bij hun cluppie. Zelfs Blind zou daar nog 10 miljoen per jaar krijgen, al is dat geen aanvaller...

De meest opwindende spits van Argentiniã«????? Hij is zeker een goede spits maar zeker niet de beste.

Chinezen willen zo snel mogelijk naar de Europese top. Maar de meeste mensen hier denken allemaal even dat ze kunnen cashen en lekker rustig aan kunnen doen. Zo werkt dat echt niet in China. Daar staat prestatie voorop en niet diegene die een zakkenvuller is. Ken je Seedorf nog? Die werd gewoon ontslagen, omdat hij het niet waar kon maken. Het is gewoon keiharde business daar. Als Tevez hun niet meteen kampioen kan maken,dan is het ook snel afgelopen met hem. Hoge salaris brengt meteen extra druk mee. Dus wat Tevez doet is zelfmoord, want als zijn club onmogelijk kampioen kan worden, dan kan het zo maar zijn dat het exit is halverwege het seizoen.

29 december 2016 om 12:15

Dan zullen ze toch alsnog zijn contract af moeten kopen. Tevez blijft dan toch alsnog de lachende derde?

Die man krijgt de gelegenheid om nog een grande financiele finale te hangen aan zijn carriere. Het is het einde van zijn carriere, dus op geen enkele wijze is dit als potentiele sportieve zelfmoord van zijn carriere te beschouwen.

29 december 2016 om 12:28

Sportief? Als hij geen prijzen pakt, op een lager niveau speelt, maar qua salaris de best betaalde speler ooit is. Dan ga je alleen op financieel gebied toch op vooruit. Dan is zijn sportieve carriere wel vermoord toch? Het niveau in Argentinie ligt zeker hoger, dus wat hij doet is eigenlijk naar de Jupiler gaan, in plaats bij de Eredivisie te blijven, maar wel qua salaris op vooruit gaan. Hij creã«ert extra hoge verwachting en moet het doen met spelers die ook nog minder zijn. Want ze halen hem wel als de verlosser gezien het bedrag wat ze bereid zijn te geven.

29 december 2016 om 12:54

Hij heeft eerder al bewust een stap terug gedaan van het sportieve aspect door terug te keren naar zijn jeugdliefde Boca. Die man voetbalt allang niet meer uit sportieve aspiraties.

Wat hij nu doet is gewoon als slotakkoord gigantisch veel geld harken nog en dan is hij er klaar mee. Als dit mislukt, dan heeft het geen enkele negatieve gevolgen voor zijn carriere in de toekomst, aangezien hij die dus al af aan het sluiten is.

"Meest opwindende aanvaller uit de historie van Argentinië" - Er liep toch zeker ene Diego Maradona rond of Mario Kempes. Gabriel Batistuta om nog maar een topper te noemen en dan vergeet ik bijna Messi! ON: Tevez was natuurlijk een topper in zijn Man Utd, City en Juve tijd, maar momenteel zo een salaris verdienen? Dat kunnen alleen de Chinezen verzinnen. Ben benieuwd of Real en Barcelona gaan reageren met salarisverhogingen voor Leo en Cristiano. Vaak willen ze toch uitstralen dat zij het meeste moeten verdienen, maar ik denk dat deze bedragen zelfs voor hen te ver gaan.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren