Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘PSV is onbeholpen en triest om te zien, Ajax is gewoon beter’

Laatste update:

Willem van Hanegem verwacht dat Ajax zondagmiddag de topper van PSV wint. De columnist van het Algemeen Dagblad hoopt op een overwinning van de Eindhovenaren, maar stelt dat de Amsterdammers ‘gewoon beter zijn dan PSV’.

/

Van Hanegem steekt niet onder stoelen of banken dat hij voor Feyenoord is. Een gelijkspel is in zijn ogen het mooiste, maar toch hoopt hij anders. “Ik hoop dat PSV wint, maar ik heb het gevoel dat het Ajax wordt. Ik vind Ajax, wanneer het met zijn sterkste opstelling speelt, gewoon beter dan PSV.”

Volgens Van Hanegem heeft Ajax voetballend meer te brengen dit seizoen dan de regerend landskampioen. “Ajax heeft dit seizoen veel meer voetballend vermogen. PSV is gewoon triest om te zien. Soms zie je zelfs dat passjes over vijf meter verkeerd worden gegeven. Zo onbeholpen.”

Wie denk jij dat er gaat winnen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hij zegt zelf al 1 heel belangrijk ding. In de sterkste opstelling. PSV mist het grootste gedeelte van het seizoen al meerdere basisspelers. Dit in tegenstelling tot Ajax en Feyenoord. Sterker nog, toen Feyenoord 2 middenvelders miste verloren ze gelijk van de onderste.

17 december 2016 om 16:02

Klopt, onze verdedigende middenvelders zijn heel belangrijk en hun vervangers Tapia en Veijnovic komen gewoon tekort.

17 december 2016 om 16:03

daarom gaat het niet alleen om de eerste elf spelers maar ook om de breedte van de bank. En daar heeft Ajax gewoon meer basiswaardige vervangers zitten dan dat PSV of Feyenoord dat heeft.

17 december 2016 om 16:08

Nou Ajax is echt wel een klasse minder als net als bij PSV 2 basismiddenvelder wegvallen hoor. En Traorã© doet het misschien niet top, maar je ziet nu toch ook wel dat het zonder hem ook een stuk minder gaat. PSV mist met Locadia ook gewoon al heel het seizoen de beoogde vaste linksbuiten.

17 december 2016 om 17:49

PSV heeft als breedte Ramselaar, Zinchenko, de Jong op het middenveld. Dat is beter dan Ajax heeft naar mijn mening. Je kunt moeilijk spelers van de kwaliteit van Guardado op de bank zetten.

17 december 2016 om 20:35

Ja echt magistraal wat van de Beek en Nouri tot nu toe in de eredivisie hebben laten zien.

18 december 2016 om 10:54

In ieder geval meer dan jullie geliefde Siem

17 december 2016 om 16:04

Feyenoord mist met Vermeer, Hahn en van Beek ook sinds het begin van het seizoen drie spelers die in de basis zouden staan. Verder hebben ze meerdere weken Kongolo en Berghuis moeten missen, dus het is niet zo dat Feyenoord geen blessures heeft gekend tot nog toe.

17 december 2016 om 16:08

Sinds wanneer spelen en Vermeer en Hahn samen in 1 elftal ? Daarnaast vraag ik me af in hoeverre je Vermeer gemist hebt. Los van de afgelopen weken speelt Jones bijzonder sterk en schijnen / lijken de centrale verdedigers ineens te kunnen verdedigen. Dit terwijl dezelfde verdedigers met Vermeer in de goal maar onrustige types waren.

17 december 2016 om 16:11

Vermeer en Hahn kunnen nooit tegelijk in de basis staan he, dus dat zijn 2 basisspelers. Hahn heeft volgens mij überhaupt nog nooit een wedstrijd voor Feyenoord gespeeld dus ik snap niet precies hoe je hem als basisspeler kunt zien. En van Beek heeft Feyenoord vorig jaar meer punten gekost dan opgeleverd volgens mij.

Maar inderdaad iedereen heeft last van blessures, bij PSV komen de blessures alleen ook net allemaal ongelukkig uit. Locadia is juist op het moment dat de Jong totaal uit vorm is geblesseerd en Hendrix en Guardado zijn tegelijk geblesseerd. Verder zijn ook Prã¶pper, Siem de Jong, Zinchenko, Zoet, Willems en Brenet al geblesseerd geweest. Dat is toch wel een hele waslijst, zeker qua middenvelders. En ook Brenet en Willems raakte weer net tegelijk geblesseerd.

17 december 2016 om 16:17

Het geeft wel aan dat je twee keepers moet missen. Het is niet zo dat de verdedigers opeens wel kunnen verdedigen. Het loopt nu eindelijk bij Feyenoord. Ook met Vermeer was Feyenoord na de 7 verlies partijen ongeslagen totdat Vermeer geblesseerd raakte.

17 december 2016 om 17:37

Janssen
Precies, en dan noem je van Beek nog geen eens.
Als die wedstrijdfit is, dan sta hij ook niet direct in de basis.

17 december 2016 om 19:18

Je begrijpt toch wel dat Hahn ipv Jones had gekeept? En dat je nu dus met een derde keus speelt? En je opmerking dat je je afvraagt in hoeverre Feyenoord Vermeer mist geeft juist aan dat Feyenoord goed het gemis van basisspelers kan opvangen.

18 december 2016 om 03:19

Je neemt dan alleen vermeer als voorbeeld en dat is wel de best bezette positie van de eredivisie bij feyenoord maar je zag wat er gebeurde bij de afwezigheid van El ahmadi en vilhena. Dus leuk dat je een argument heb maar heb je ook meer?

18 december 2016 om 12:23

Inderdaad kan er maar éã©n keeper spelen, maar als een jeugdspeler bij Ajax 2 geblesseerd is, staat dit ook altijd breed uitgemeten in de media met de mededeling dat Bosz geen beroep op hem kan doen.
Maar goed geblesseerd: Vermeer, Verbeek, Elia geopereerd aan schouder, Kongolo weken er uit, Berghuis ribben gekneusd.

Bedankt voor het optimisme Willem. Ben het ook vaak met Willem eens. Maar hij gaat nu voorbij aan de kwetsbare verdediging die Ajax heeft. Kijk hoe makkelijk er kansen weg werden gegeven tegen Groningen en Nec. Als Ajax morgen weer zoveel ruimte weg geeft, zie ik het somber in.
Verder moet iedereen bij de les zijn. Klaassen speelde vorige week als een krant. EL Ghazi stond de hele wedstrijd weer lekker af te wachten. Dolberg onzichtbaar en Younes bakte er niets van. Als het morgen weer zo gaat, verlies je morgen

17 december 2016 om 16:07

Vraag me af wie er dan moet scoren bij Psv

17 december 2016 om 16:13

Pereiro voelde zich vorig jaar prima thuis in de Arena . Het mooiste zou overigens natuurlijk zijn als Siem de Jong de winnende maakt haha.

17 december 2016 om 16:18

Vorig jaar scoorde PSV toch wel iets makkelijker dan dit seizoen...

17 december 2016 om 17:43

Ja toen liep het, alles lukte.
Wat Van Hanegem zeg in het artikel.
In mijn hart hoop ik dat PSV wint ,ik ook maar daar geloof ik,
niet nu in. Maar je weet nooit dit zijn altijd beladen wedstrijden.

17 december 2016 om 17:01

Nou alles wat je zegt over de spelers van Ajax kun je ook over PSV zeggen. Daar speelt ook niemand goed en ze zijn gewoon heel zwak bezig. En met Cocu als trainer gaat dat ook niet zomaar opeens veranderen.

Ik verwacht ook gewoon dat Ajax makkelijk gaat winnen mogen. Al ben ik een PSV fan ik zie het gewoon niet gebeuren dat PSV daar gaat winnen met het vorm wat ze nu hebben.

Als Ajacied denk ik ook dat Ajax momenteel de favoriet is om te winnen en ik hoop natuurlijk ook dat Ajax wint, maar het zal mij echt niets verbazen als PSV tegen Ajax (veel) beter speelt dan dat ze eigenlijk heel dit seizoen al hebben gedaan en daarom zet ik in op een gelijkspel.

Ondanks de nederlagen tegen FC Twente en Cambuur, is Ajax gewoon beter in vorm dan Psv. En ik denk dat Ajax toch over wat meer vertrouwen zal beschikken dan Psv. Ik verwacht ook dat Ajax tegen PSV in deze opstelling zal spelen (zie opstelling).

Als Daley Sinkgraven inderdaad niet fit genoeg blijkt om te spelen, dan zal (helaas) Mitchell Dijks wel weer starten. Vorig seizoen vond ik Dijks prima bij Ajax, maar in de wedstrijden die Dijks dit seizoen bij Ajax heeft gespeeld, vond ik 'm telkens erg matig.

Onana
Veltman
Sánchez
Riedewald
Sinkgraven
Klaassen
Schöne
Ziyech
el Ghazi
Dolberg
Younes
17 december 2016 om 16:15

Als Singraven niet speelt hoop ik dat Bosz Riedewald linksback laat spelen, Veltman naar het centrum haalt en Tete rechtsback. Dan is naar mening heel de verdediging al een stuk stabieler. Tete was tegen Cambuur niet geweldig maar de andere wedstrijden die hij speelde was hij een van de uitblinkers

17 december 2016 om 16:25

Welke wedstrijden was hij uitblinker? Ik vind Tete heel dit seizoen al matig hoor, het is echt niet zo moeilijk om een Veltman in deze vorm uit de basis te spelen maar toch lukt dat Tete niet.

17 december 2016 om 17:01

@ Drankorgelfc,

Dat is inderdaad een optie waar ik nog niet aan had gedacht. Zoals jij het opnoemt, zie ik het graag, mits Sinkgraven niet fit is. Maar aan de andere kant acht ik de kans klein dat dat gebeurd, want als Veltman en Sã¡nchez centraal in de verdediging staan, dan heb je twee rechtsbenige verdedigers centraal staan en dat doet Bosz volgens mij niet en heel Ajax al jaren niet meer volgens mij, want de Boer speelde ook altijd met een rechtsbenige verdediger rechts centraal in de verdediging en een linksbenige verdediger links centraal in de verdediging.

Maar desondanks dat ben ik het wel eens dat als Sinkgraven niet fit is, eigenlijk een verdediging met Tete, Veltman, Sã¡nchez en Riedewald het beste is.

17 december 2016 om 16:18

Aan Dijks in deze vorm heb je helemaal niks aan. Die speelt zo dramtisch dan liever Riedewald lb en de ligt naast Sanchez dan Dijks erin.

Dat heeft toch ook gewoon met vorm te maken. Met bijna precies dezelfde spelers werd PSV vorig jaar kampioen en gingen ze door in de CL. Ze missen alleen Bruma achterin, maar daar ligt het probleem niet. En ook zonder v Ginkel speelden ze gewoon goed de eerste seizoenshelft. En hij heeft het over de sterkste opstelling van Ajax, maar PSV heeft eigenlijk volgens mij nog überhaupt geen enkele keer met de sterkste opstelling kunnen spelen dit seizoen vanwege blessures. Wat dat betreft zit het ook niet mee.

" Van Hanegem steekt niet onder stoelen of banken dat hij voor Feyenoord is."
Goh, zou het? Ik denk dat ze in de context van deze wedstrijd PSV bedoelen, maar verder denk ik ook dat Ajax uiteindelijk aan het langste eind zal trekken of een gelijkspel. PSV gaat niet winnen in de Arena.

PSV heeft gewoon pech gehad dat er zoveel spelers afwezig zijn geweest. Locadia is er al het hele seizoen niet bij, dat is toch altijd een gevaarlijke aanvaller. Bovendien is het toch altijd wel opvallend dat ploegen tegen Ajax altijd veel naã¯ever spelen dan tegen Psv. Iedereen komt naar Eindhoven met een duidelijke strategie en daar houdt iedereen zich dan ook altijd aan. En daar kan PSV dan weer niet goed mee omgaan, dat ga ik zeker niet ontkennen. Maar ik vind het opvallend dat er vrij veel ploegen zijn die naar de Arena gaan zonder een idee te hebben. Het wordt PSV ook wel een stuk moeilijker gemaakt dan Ajax.

17 december 2016 om 16:54

Haha wat? Ploegen spelen naiever tegen Ajax? Seizoenenlang spelen minstens driekwart van de ploegen met 10 man voor de goal. En als ze eens niet naief spelen (zoals Utrecht), dan pakt het voor die ploegen vaak ook nog eens goed uit. Reinste onzin dat het PSV moeilijker wordt gemaakt dan Ajax.

17 december 2016 om 17:25

Eens met Arsen(e)al, dit is echt onzin.
Noem is 1 team waarvan de wedstrijd tegen PSV de wedstrijd van het seizoen is? Juist ja.
Ajax heeft zo meerdere tegenstanders. Denk aan Ado, Utrecht, Feyenoord. Allemaal wedstrijd van het jaar als zij thuis tegen Ajax spelen.
PSV doet het in uitwedstrijden niet voor niks vaak zo goed, dan kunnen ze hun geliefde spel spelen. Maar in het Philips Stadion zijn er weinig ploegen die vol op de aanval gaan spelen, logisch natuurlijk.

17 december 2016 om 17:33

Er zijn anders ook genoeg ploegen die tegen PSV een stapje meer zetten dan tegen Ajax, en andersom ook idd. Idd Utrecht, ADO en Feyenoord, maar denk dan voor PSV aan een Roda, een Willem II, toen ze nog Eredivisie speelden een NAC eveneens. Daarnaast heeft PSV het vaak veel moeilijker tegen Heerenveen dan Ajax het tegen Heerenveen heeft, maar daar is niet direct een logische verklaring voor te geven.

Vind dat voor alle ploegen is Ajax de wedstrijd van het jaar, ook al zeg je dat zelf nu niet, zelf een beetje onzinnig.

17 december 2016 om 17:44

Tja, Willem II wil ik misschien nog wel in dat rijtje scharen. Woon zelf in de omgeving van Tilburg en er zitten hier redelijk veel Ajax supporters in de buurt. De rest van je rijtje vind ik een beetje overdreven. Bij Roda hebben ze echt weinig tot geen rivaliteit met Psv. Het is de laatste jaren echter wel een angstgegner gebleken, maar dat is niet hetzelfde als een rivaal.

Je verhaal over Heerenveen klopt, maar je zegt het zelf al, niet echt een logische verklaring. Andersom is het precies hetzelfde met Vitesse. Ajax heeft het daar altijd veel moeilijker mee dan Psv.

Ik zeg niet dat het allemaal oneerlijk is, maar ik denk dat we het er wel over eens kunnen zijn dat Ajax normaal gesproken de 'felste' tegenstanders treft. En zonder arrogant te willen zijn; dit heeft natuurlijk te maken met de status in NL. Maar dat hoort er dus allemaal bij.

PSV is altijd de favoriet in de Amsterdam Arena. Daarbij zal Ajax meer ruimte weggeven dan de 16 andere Eredivisieclubs. PSV countert morgen naar de overwinning verwacht ik. De verdediging van Ajax is erg kwetsbaar.

17 december 2016 om 17:09

Precies zo zal het gaan. Zoals vorige 2 edities. Ajax wil en moet aanvallend spelen, PSV wil en moet counteren. Verdediging van Ajax geeft elke wedstrijd meerdere grote kansen weg, daar gaat psv zelfs in huidige vorm van profiteren.
De wens is de vader van de gedachte, dat wel natuurlijk😉

17 december 2016 om 18:02

PSV countert amper nog. Met De Jong, Zinchenko en Pereiro voorin is dat ook bijna onmogelijk.

17 december 2016 om 19:41

Als Cambuur t kan, dan kan PSV t ook :P

Ik zie PSV met 0-3 winnen bij Ajax. Op dezelfde speelwijze als Twente en Cambuur. Ajax heeft geen antwoord op ploegen die het initiatief bij ajax laten, ze komen vervolgens nauwelijks door de verdedigende linies heen. PSV wint dit, met genoeg lesstof uit de wedstrijden Twente en Cambuur.

We kunnen allemaal wel zeggen, Ajax B etc tegen Cambuur. Maar elke selectie van Ajax heeft meer individuele kwaliteit dan de selectie van Cambuur. Ze zijn Tactisch afgetroefd, en hadden geen antwoord op het spel van Cambuur. Dat is de kracht van Cambuur geweest. Niets meer niets minder. Gelukkig heeft Bosz dit ook beaamt.

Verder aan alle mensen die hebben geroepen; wat maakt de beker voor Ajax ook uit?!! Graag hoor ik van jullie in februari;
-Wanneer Ajax echt sterke Europese tegenstanders krijgt. en er dus ook uitvliegt. Allicht al tegen Legia.
-Wanneer toch blijkt dat Bosz geen plan B heeft, en je dus geen kampioen word.

Zul je zien dat zon Beker toch veel goed kan maken. Maar goed daar voelen de supporters zich op dit moment nog te goed voor. Wat was het ook alweer.... hoogmoed komt voor de val ?

Groeten uit Leeuwarden!

PS: en Petertje, bedankt he!
Peter is de mol van Leeuwarden!

17 december 2016 om 17:58

Leuk dat je eergisteren de leukste avond van het jaar beleefd hebt, maar nu overdrijf je nogal. Ajax had inderdaad ook met die opstelling moeten winnen van Cambuur. Die zijn er echter vol ingekletst, en bij Ajax ontbrak de overtuiging en wil om te winnen. Inderdaad ook dankzij Cambuur.

Over die Europese tegenstanders.. Nu zeg je 'wellicht al tegen Legia'. Mochten we Legia in Februari uitschakelen, zul je weer zeggen dat het niet zo'n zware tegenstander was.
Met de loting voor de Europa League riepen ook veel mensen dat we het moeilijk zouden krijgen met die gekke Belgen, en een Celta wat net daarvoor Barcelona nog voetballes gegeven had. Achteraf wordt er ook gepraat over weinig motivatie van Celta, en geluk tegen Standard.

Dat hele plan B is ook een beetje overdreven. Ik kan me niet herinneren dat het Ajax van de Boer een plan B had, en toen werd de schaal ook 4x omhoog getild.

Over de beker kunnen we kort en krachtig zijn. De meeste supporters hadden hem graag gewonnen, maar de competitie en Europa League zijn natuurlijk wel belangrijker. Dat heeft niks te maken met te goed voelen, dat is gewoon zo. Bosz stelt ook niet voor niks zoveel wisselspelers op. Dat had hij nooit gedaan als die beker zó belangrijk was.

Over de wedstrijd tegen Psv, snap ik wat je bedoelt. Maar beide ploegen kunnen hun gewenste spelletje spelen, zowel Ajax als Psv. Beide ploegen krijgen weinig goals tegen, maar Ajax scoort toch een heel stuk makkelijker dan Psv. Narsingh heeft Sinkgraven tegen, dus echt voordeel van z'n enigste wapen (snelheid) heeft ie ook niet. Sinkgraven is net zo snel.
Luuk de Jong staat tegenover Sanchez, die zal de meeste duels gaan verliezen. Verder staat Pereiro ook opgesteld, nou als er iemand hopeloos uit vorm is..

Nee ik wordt niet bang van dit Psv. In de vorm van vorig jaar had ik ze misschien wel als favoriet gezien, maar nu toch echt niet.

17 december 2016 om 19:18

Europees kan ik ook kort over zijn. Legia is geen makkelijke tegenstander. Het is inderdaad mogelijk dat ajax in het twee luik door gaat, wanneer ze de echte Europese Top treffen is het natuurlijk ook met ajax snel over.

Dan blijft dus alleen nog de competitie over. Als je 2-0 achterstaat tegen Cambuur. Kun je het hebben over de inzet van spelers. Alsof ze niet wouden winnen van Cambuur? Maar het is toch echt Bosz die ervoor kiest om 3 wissels in 1 x toe te passen en vervolgens niets aan een tactiek te doen die totaal niets uithaalt tegen de speelwijze van Cambuur. Spelers voeren immers uit wat Bosz van ze vraagt.....

En dat is wat ik bedoel met het plan B. Bosz kan maar op 1 manier zijn ploeg laten voetballen, als dat niet lukt is er geen plan B. Dit heb ik gezien tegen Twente maar ook tegen mijn clubje. Daar word je dus geen kampioen mee.

Vooral niet bang zijn voor Psv! Ze staan immers maar 3 punten onder jullie.... En dat voor een ploeg die niet eens in vorm is.... Zou wel toevallig zijn dat ze uitgerekend zondag ineens weer in vorm zijn. Verwacht het niet want het is voor psv ajax uit maar....

We gaan het meemaken Silverfron. maar ik voorspel een jaar zonder prijzen. Te danken aan jullie tactische oefenmeester.

Het maakt heel veel uit of Guardado en Hendrix er klaar voor staan morgen en eventueel ook goed spelen. Anders zal Ajax sowieso het middenveld domineren aangezien dat hun sterkste linie is.

Beide clubs moeten echt in de winterstop aanvallende versterkingen halen. Younes speelt het hele seizoen matig, El Ghazi is te wisselvallig (de ene wedstrijd een 9 de andere een 3), zelfde geld voor Traore en van Dolberg kun je niet verwachten dat hij elke wedstrijd presteert en Cerny laat het ook niet zien en ik twijfel of Cassiera beter is dan Zivkovic,

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren