Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Woedend Ajax-icoon belt commentator op en steekt tirade over arbiter af

Laatste update:

Dat Ajax-icoon Sjaak Swart nog altijd uitermate begaan is met zijn club is inmiddels wel duidelijk. Nadat De Graafschap ervoor zorgde dat Ajax de titel misliep liet Swart zich op kinderachtige wijze gaan over de Doetinchemse club, door te hopen op een degradatie voor de Superboeren. Tijdens de wedstrijd tegen sc Heerenveen (0-1) was het weer raak.

/

Ajax-aanvoerder Davy Klaassen kreeg een gele kaart omdat hij een schwalbe gemaakt zou hebben, maar daar was Swart het niet mee eens. Hij pakte de telefoon en belde Leo Driessen, de commentator van FOX Sports. In zijn column bij RTL beschrijft Driessen, die zijn telefoon op stil had staan, wat hij na afloop van de wedstrijd hoorde in zijn voicemail.

“Hé Leo, hee, ja je neemt niet op hé, zag je dat niet, hoe kom je er nou bij dat dat geen penalty was?”, briest Swart volgens Driessen. “En dan ook nog eens geel geven aan Davy voor een schwalbe! Laat me niet lachen! Die scheids, hoe heet ie eigenlijk, die kan er dus helemaal niks van. Die was al weer net zo anti-Ajax als alle andere scheidsrechters. Altijd fluiten ze tegen ons... Nou de groeten.”

Ajax moet Sjaak Swart in de hand houden

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
28 november 2016 om 08:28

Haha, de gebroeders van de kerkhof worden (terecht) debiel en gek verklaard als ze het over PSV hebben, maar deze man is dan een held.... Sjaak Swart is gekker dan gek. Helemaal de weg kwijt en praat als een kip zonder kop.

28 november 2016 om 08:38

Haha, geweldig die Sjakie, helemaal bezeten van het spelletje en zijn cluppie.
Het is niet slim van hem om zich zo te laten gaan.

@harrie: het verschil is, hij doet het in emotie, tijdens de wedstrijd (maakt het nog steeds niet slim). De broertjes vd Kerhof hebben de tijd om na te denken na een wedstrijd en kramen nog grote onzin uit. Maar het ontoloopt elkaar niet veel.

Overigens heeft Sjakie inhoudelijk dit keer gelijk. Dit was een 100 strafschop en zeker geen geel voor Klaassen. De zoveelste blunder van Makkelie.

28 november 2016 om 08:44

Huh? Hij gaf toch echt na de wedstrijd aan dat hij hoopte dat de Graafschap zou degraderen? Volgens mij zijn van de Kerkhof, van Hanegem (Willem iets minder) en Sjaak Swart allemaal niet goed bij hun hoofd hoor. Heeft niks met emotie te maken maar gewoon een gebrek aan realiteitszin.

28 november 2016 om 09:03

Praat het maar goed joh! Als er van Hanegem stond i.p.v. Zwart dan weten wij allemaal hoe jullie Ajax supporters zouden reageren...

28 november 2016 om 10:10

Daar is die weer. Bij gekomen van gisteren? Al heb je deze keer voor de verandering wel een x gelijk

28 november 2016 om 10:14

Dit is gewoon de zoveelste bejaarde kleuter welke zijn emoties niet onder controle kan houden. Elke club heeft er wel een paar en voor de Ajaxied is deze man misschien een held, voor de gemiddelde niet-Ajaxsupporter is dit gewoon sneu en kinderachtig.

28 november 2016 om 10:15

leopart,

Als je mijn berichten leest zie je dat ik altijd waardering opbreng voor de Kromme, Sjakie en de Kerkhofjes.

Het zijn namelijk echte clubmensen, dat zij zich niet altijd tactisch uitlaten moet je met de mantel der liefde bedekken.

Door Leo Driessen( laat ik zeggen "geen Ajax supporter" te laten becommentarieren haal je bij veel Ajacieden het bloed onder de nagels vandaan.

Te veel commentatoren zijn niet objectief meer, schrijnend voorbeeld vond ik Sierd de Vos( Atletico aanhanger) die bij een doelpunt van Atletico tegen PSV schandalig reageerde,

Weet niet hoe de Kerkhofjes toen reageerden, maar ik als Ajacied was behoorlijk boos op Sierd.

Was niet handig van Sjakie, maar wel weer onbeschaafd van Driessen om hem publiekelijk aan de schandpaal te nagelen.

28 november 2016 om 10:21

@harrie,

Het ging om deze voicemail tijdens de wedstrijd. Je kan van sjaak zeggen wat je wil en dat hij wellicht niet zo uit emotie zou moeten reageren, maar hij praat geen onzin. Het was gewoon een pingel, wanneer je dan geel geeft voor een swalbe moet je er wel heel zeker van zijn.

Persoonlijk vind ik dat je ze niet allemaal hetzelfde kunt verwijten.
Broertje van de kerkhof-- Ongelofelijk clubliefde, maar zeggen inhoudelijk zelden wat verstandigs
Swart -- Ongelofelijke clubliefde, komt vooral in het nieuws wanneer hij uit emotie reageert
van Hanegem -- Ongelofelijk clubliefde-- blijft teveel in het verleden hangen en slaat daardoor de plank vaak mis

28 november 2016 om 10:23

Ja want alle Ajax fans spreken uit 1 mond en zijn het altijd met elkaar eens....

28 november 2016 om 10:27

@ajaxglobal kom op, je bent "mister ajax" (toch?) en dan ga je een commentator tijdens een wedstrijd opbellen omdat je het niet eens bent met iets wat hij zegt? Kan Driessen er iets aan doen dan? Laten we nou niet doen alsof dit gedrag normaal is, en tegelijk de teksten van de broertjes van de kerkhof en meneer van hanegem veroordelen. Dit gedrag van meneer Swart is geen op zichzelf staande gebeurtenis he, na zijn ongelooflijk achterlijke uitspraken over de Graafschap. De beste man heeft ze gewoon niet allemaal op een rijtje. Ga het nou niet verdedigen, alleen omdat dat wat hij zegt misschien waar is. Dan kun je ook zeggen dat willy en rene gewoon gelijk hebben als ze zeggen dat PSV de champions league kon winnen dit jaar. Want ja, in theorie was die kans er.......

28 november 2016 om 12:14

@harrie1610

Je overdrijft lichtelijk. Sjaak Swart heeft de respectabele leeftijd van 78 jaar, in die jaren is Ajax zijn leven en na zijn pensioen is er niks anders dan Ajax voor hem. Hij leeft en ademd Ajax. Mag zo'n man dan, zeker op zijn leeftijd, Driessen bellen om hem te spreken over een meningsverschil over al dan niet een schwalbe van Klaassen?

Ja, natuurlijk is het een beetje eigenaardig om dat tijdens de wedstrijd te doen, maar zoals zoveel nukkige leeftijdsgenoten is Swart wat wereldvreemd. En uiteraard kun je dit soort rariteiten met cynisisme en joligheid opvatten, zeker door zijn blinde clubliefde. De beste man heeft het nummer van Driessen en besluit hem op te bellen tijdens de wedstrijd. Blijkbaar kent hij Driessen ook persoonlijk met het hebben van zijn nummer.

Natuurlijk is dat wat vreemd. Ook zijn supportergedrag na de Graafschap. Maar het klinkt niet zo raar voor een man van 78. Net zoals je soms ook wat vraagtekens kan zetten bij uitspraken van de Kromme, die spreekt over Clasie als de toekomst van Oranje of de tweeling over Psv, dat de CL kan winnen. Laten we zulke clubverblinde uitspraken van coryfeeen als zij gewoon met een korreltje zout nemen en er niet te serieus mee aan de haal gaan. Veel reacties erop zijn vaak ook met lichte spot.

Om Swart serieus achterlijk, gek of iemand met niet alles op een rijtje te noemen vind ik wel ver gaan. Je vindt dat hij niet verdedigd mag worden om zijn verder onschuldige uitingen, op mijn beurt vind ik het te ver gaan om de man daar zo op aan te vallen.

Spottende kritiek ala, hem serieus voor achterlijk of gek verklaren vind ik minder gepast. Net als Van Hanegem en De Kerkhoven verdient de man wat meer respect dan dat. Waarom ook Wily en Rene gek en debiel verklaren, dat getuigt van net zo weinig respect.

28 november 2016 om 12:43

@buitenspelval,

Misschien was mijn woordkeuze wat te heftig, maar ik kan me nogal storen aan die zogenaamde clubmensen die zonder realistisch na te denken maar van alles roepen. Juist als je zo'n man van de club bent moet je toch nadenken wat je zegt. Je hebt toch een voorbeeldfunctie, net als spelers dat tot op zekere hoogte hebben. Je moet er toch niet aan denken dat iedereen die het niet eens is met een beslissing de commentator op gaat bellen? Clubliefde is hartstikke mooi, maar je moet er niet in doorslaan. Bovendien zal een echt clubman nog enigszins proberen realistisch te zijn.

28 november 2016 om 13:13

@harrie1610

Ik begrijp de intentie van je betoog ook wel. Maar net als elke vorm van liefde, maakt ook clubliefde blind. Dat doet een mens soms doorslaan en irrationele dingen roepen. Echter zijn het toch enkel onschuldige verbale uitingen van de heren op leeftijd? Geen doorgeslagen hooliganisme of zo.

Of ze een voorbeeldfunctie hebben betwijfel ik. Ervaren clubmannen, die zich in gedachten nog op het veld wanen als jonge honden en puur uit emotie nog hetzelfde reageren op zaken die in hun ogen onterecht zijn. Als supporter ook. Realisme is voorbehouden aan de heren analytici in de studio's. Van supporters kun je niet altijd realisme verwachten.

28 november 2016 om 13:43

@buitenspelval,
Ik denk dat je de rol van deze clubmannen iets romantischer voorstelt dan het in werkelijkheid is. Dat ze zich zo betrokken voelen wil natuurlijk niet zeggen dat je alles wat ze doen en zeggen kunt scharen onder "clubliefde". Ze kramen, allemaal, elke week weer flink veel onzin uit, waarbij Willem van Hanegem af en toe nog wel iets zinnigs zegt wat hij onderbouwd.

Bovendien, ik ben zelf ook echt fanatiek supporter van Psv. En daarnaast heb ik ook op behoorlijk niveau gespeeld. Net als Willy en Rene kan mijn weekend goed verziekt zijn wanneer PSV verliest. Maar ik weet wel of PSV terecht verliest. Of wanneer iets wel of geen buitenspel is. Of dat ze wel of geen kans maken in de CL. Maar als een commentator zegt dat Ramselaar een waardeloze wedstrijd speelt, en er helemaal niks van kan, denk ik: zo, die man heeft er niet veel verstand van. Maar hetzelfde geldt als een commentator zegt dat Klaassen een schwalbe maakte. Dan denk ik: goh, dat ziet ie toch echt verkeerd. Maar ik haal het toch niet in m'n hoofd om de beste man een mail te sturen, laat staan dat ik zijn nummer ga opvragen om hem te bellen (!). (want ik ga er van uit dat Swart echt niet het nummer van Leo Driessen zal hebben in zijn telefoon...)

Ik vind dat dit soort figuren zich echt anders op moeten stellen in de media. Ze reageren louter op basis van onderbuikgevoelens. Wanneer je zo gaat redeneren en meningen gaat vormen (op basis van gevoel dus) dan krijg je dus van die randdebielen die vanuit "clubliefde" gevechten gaan organiseren. Clubliefde is niet zomaar van alles mogen roepen en doen. Clubliefde is te allen tijde achter je club staan, en tuurlijk hoort daar een enigszins gekleurde mening bij, maar wel altijd met respect. (dat respect was overigens bij mij ook ver te zoeken hoor in mijn eerdere reacties

28 november 2016 om 13:47

De personen die je noemt zijn inderdaad de plaatselijke gekken. Van Hanegem nog het minst, overigens.

28 november 2016 om 14:53

@harrie1610

Ik bedoel ook niet te zeggen, dat alles wat deze nukkige heren roepen of doen onder de mantel der clubliefde bedenkt kan of mag worden. Zo'n romanticus zit er ook weer niet in mij verscholen. Natuurlijk wordt er een hoop onzin uitgekraamd door de clubiconen op leeftijd, vaak ongenuceerd onder een laagje onvoorwaardelijke blinde clubliefde.

Uiteraard mag niet zomaar alles geroepen worden. Echter heel vaak druipt de gekleurdheid er dik genoeg vanaf voor het gros van de weldenkende lezer of toehoorder. De meesten nemen zulke tamelijk onschuldige opmerkingen toch gewoon met een glimlach en een korreltje zout. Ik zie daar de ernst niet zo van in bij dit soort, met alle respect, mannen op leeftijd. Wijsheid komt niet altijd met de jaren.

Ik kan me er persoonlijk in ieder geval niet aan storen aan zulke clubmensen, die zich gedragen als een supporter en idem het nodige ratio missen in hun gedachten en uitspraken. Ik kan me ook nauwelijks indenken dat zij de publieke opinie ernstig beinvloeden of bepalen. Het is meer de media, die deze personen feitelijk bewust misbruikt als middel van vermaak en dat is al spijtig genoeg te noemen. Alles in het belang van de lees- en kijkcijfers.

Zo'n prive ingesproken voicemail die door de column van Driessen op straat komt te liggen, is daar weer een ultieme voorbeeld van. Triest dat zoiets als vermaak over de rug van een man als Swart wordt opgetekend. Je mag je afvragen wie er daarnaast verantwoordelijk zijn voor het ongeremd laten oreren door eerder genoemde personen. Degene die deze mensen bewust een podium bieden terwijl ze weten dat clubliefde een gekleurde mening zal geven. De moderne hofnar wordt opgevoerd zogezegd. Daar stoor ik me meer aan.

Ik zeg overigens niet dat clubliefde synoniem is aan blindheid. Blind worden kan slechts een gevolg zijn. Ik ben Ajacied, maar probeer net als jij de nuance te bewaren als het gaat om een gekleurde of verduisterende bril. Zo hoort het ook, al zal dan ene procentje er altijd wel doorheen glippen. Ik ben ook niet Roomser dam de Paus.

28 november 2016 om 09:02

Zielig dat je dit mooi vindt! Dit had van Hanegem moeten zeggen. Dan was de wereld te klein geweest voor alle Ajacieden...

28 november 2016 om 09:16

@leopart

Eveneens zielig dat je met dat soort vooroordelen rondloopt. De wereld te klein voor 'alle Ajacieden' nog wel. Van Hanegem of de Kerkhofjes zijn net zulke impulsieve, clubgekleurde supporters van hun cluppie sls Swart dat is en waarschijnlijk zouden de reacties niet veel anders zijn geweest van supporters uit heel den landen.

28 november 2016 om 10:04

dat je zo iemand een held noemt. Hij slaat helemaal door, wat een kinderachtig figuur. Eerst met de graafschap en nu dit. Hij moet ajax maar lekker anoniem gaan volgen en niet zo kinderachtig doen, jammer dat het zo moet

28 november 2016 om 10:19

Held. Wat een wandelend vat frustratie die vent. Wat een gecalimero met dat gejank over de scheidsrechters in Nederland.

28 november 2016 om 12:32

Wij bellen niet (en ik weet zijn nummer ook niet :P ) maar we zeiden hier in de huiskamer het zelfde.

Emoties hebben kan maar is er niemand in zijn omgeving die Sjaakie in bescherming kan nemen wanneer het moet. Dit is niet eens zo erg hij heeft het recht om te bellen wie hij wilt. Het probleem is dat Sjaakie alleen klaagt als het Ajax niet uitkomt of hij nou gelijk heeft of niet... Het begint in iedee geval aardig te irriteren.

28 november 2016 om 08:48

Sjaak Swart is een supporter voor 't leven en reageert onverbloemd als een impulsieve puber. Ik zie daar altijd wel de lol van in, tenminste als het binnen de grenzen van het toelaatbare gaat is het onschuldig.

In principe doet hij er niemand kwaad mee. In het stadion hoor ik om me heen niets anders dan dit soort teksten na dubieuze arbitrale beslissingen. Is op zich grappig, dat Sjaak zich telefonisch beklaagt bij Leo Driessen.

Wat ik wel kwalijk neem, is dat zijn woorden, die hij persoonlijk aan Driessen 'toevertrouwt' door de commentator letterlijk terug te lezen zijn in de media.

Duidelijk dat Driessen het impulsieve belletje erg lollig vindt , en dat is het ook wel, maar naar mijn idee niet bepaald netjes en discreet om zo'n prive-voicemail woord voor woord te vertellen en hem zo als hofnar neer te zetten. Daarmee neemt hij hem verre van in bescherming.

Arme Sjaak, zo wanhopig dat de commentator zelfs wordt gebeld. Moet toch niet gekker worden.

Je kent ze wel: van die ooms die op zich best gezellig zijn, totdat één bepaald onderwerp ter sprake komt. Dan gaan ze los en weten ze de sfeer te verpesten.

Ome Sjakie.

Haha, mooi man die ouwe Sjakie.

Geloof er niet zoveel van, maar hoewel ik twijfel of ik er zelf een pingel voor had gegeven, hadden de meeste scheidsrechters op het middenveld er wel een vrije trap voor gegeven. Daarbij is het niet zo, dat wanneer je geen pingel geeft er wel direct geel voor een schwalbe moet volgen. Geen overtreding is niet altijd een schwalbe.

28 november 2016 om 08:40

Nou dat dus.
Als het op het middenveld een vrije bal is, dan is het hier een strafschop. Maar goed, die kun je dan niet geven. Maar geel voor Klaassen, no way.

28 november 2016 om 09:02

Klaassen kreeg geel voor de afsprong denk ik. Hij werd idd licht geraakt maar hij maakte een lachwekkende snoekduik, hij probeerde met alle macht het strafschopgebied in te duiken om een strafschop te versieren. Het was misschien geen 100% schwalbe maar het was ook zeker geen strafschop.

28 november 2016 om 12:32

Onzin Tornado en FR Torres. Kijk de beelden nog maar eens terug. Makkelie, maar ook jullie zijn klaarblijkelijk niet in staat echt te beoordelen wat er gebeurt. Hij wordt geraakt op z'n dijbeen. Dan ga je er echt vanaf als dat dwars op je looprichting gebeurt. Nogmaals het is een zuivere overtreding, daar kun je wel of niet voor fluiten. Maar geel is kinderachtig en onjuist.

Ik zit nog altijd op een talkshow met Swart, van Hanegem en de van de Kerkhofs te wachten. Dan gaat het pas los.

28 november 2016 om 08:44

En met als presentator harry mens

28 november 2016 om 09:48

Zou een geweldig format zijn. Direct pitchen bij omroep max.

28 november 2016 om 08:09

Ik snap niet dat niemand het heeft over dat het buiten de 16 was. Dus van een penalty was al helemaal geen sprake.

En Swart begint een hele, hele kinderachtige man te worden. Ik vind het nog wel komisch, maar het wordt langzamerhand erg kinderachtig

28 november 2016 om 08:32

Het was wel een overtreding, hij duikt daarna alleen wat fanatiek voorover. Dat is niet slim.
Maar een gele kaart voor Davy was echt niet noodzakelijk.

28 november 2016 om 08:34

sterk onderbouwd je punten.
punt 1 word klaase geraakt dus hoever hij naar voren duikt maakt niet uit het is een overtreding.
punt 2 waar uit blijkt dat? heb je daar enig bewijs voor of roep je lekker mee?misschien even naar de onderzoeken kijken welk club het meeste punten mee of tegen krijgt door foute van scheidrechters. na elk seizoen word dit op gemaakt
punt 3 noem de uitspraken dan ook."
Graafschap maar nog meerdere belachelijke uitspraken komen van hem" heel sterk beargumenteerd

28 november 2016 om 09:33

Dus om dat er een keer een bal over de lijn gaat word ajax altijd bevooroordeeld ahaha de club bestaat 110 jaar maar hebben altijd voordeel vanwegen 1 bal.omdat sjaak daar niks van zegt heeft ajax altijd voordeel?haha gebruik ff je hersens.

Hoe kan je weten dat hij meerdere belachelijke uitspraken heeft gedaan ....maar je kan er geen 1 herinnneren.

Ook zn ajaxcied....? fijn dat je lekker objectief bent. maar goed ik begrjp dat ik als ajax supporter dingen zie die ik wil zien puur omdat ik voor ajax ben.

28 november 2016 om 12:37

Ga je nou nog piepen over een strafschop van een half jaar terug? Volgens mij doet dat er niet toe. Het gaat om de reactie van Swart, die niet slim is maar wel begrijpelijk. Dit was geen geel.

De wedstrijd van psv gezien? Daar overkomt een psv'er precies hetzelfde, vrij weinig aan de hand een duel om de bal tussen twee spelers in. Alleen daar was het ineens wel een strafschop. Niet erg consistent.

Ach arme Sjaak.....
Het was natuurlijk geen strafschop wat een grappenmaker.
Sjaak heeft het liefst dat de wedstrijd begint met een 5 strafschoppen voor Ajax in plaats van met een aftrap. Sjaak is een Ajacied in hart en nieren maar het neemt echt alle realiteitszin bij hem weg. Sjaak wordt met de week ongeloofwaardiger en lachwekkender.
wie neemt deze ouwe man tegen zichzelf in bescherming?

2e keer geel voor Sinkgraven hoor je hem dan weer niet over, ik werd gister nogal moe van het gezeur over St Juste die Dolberg goed heeft aangepakt, volgens mij zijn dit wedstrijden waar iedere speler beter wordt, zowel de talenten van Ajax als die van Heerenveen

28 november 2016 om 08:22

Helemaal mee eens Fries! Ik ben Ajaxcied en gisteren werd er heerlijk strijd geleverd!! De ene keer floot de scheids voor Ajax de andere keer voor Heerenveen!! Ik hoop dat de scheidsrechters in NL juist meer door laten spelen. Dan worden de jochies vanzelf mannen en gaan we internationaal ook weer mee met de rest van Europa!!

28 november 2016 om 08:57

Waarom zou je geen 2x geel kunnen krijgen voor in totaal 2 overtredingen ? Je ziet dat vaak ook op het veld dat een speler zegt dat hij niet of nauwelijks een overtreding gemaakt heeft. Los van de eerste gele kaart was de 2de overtreding rijp voor geel.

28 november 2016 om 12:41

De eerste gele kaart was al helemaal niets, dus hoezo tweede?
Als je goed oplet is Sinkgraven eerder bij de bal en trapt zijn tegenstander tegen hem aan. Gestrekt been is flauwekul.

Nogmaals, wat Swart doet is niet slim, zo zit hij nu eenmaal in elkaar. Daar moeten we gewoon een beetje om lachen lijkt me.
Maar dat gepiep hier over alles wat Ajax tegen had moeten hebben i.c.m. het niet willen zien dat deze scheidsrechter Makkelie weer(..) heel zwak floot is ergerlijk.

Deze man is nog maffer dan Willem Willy en Rene, wie had dat gedacht

28 november 2016 om 08:34

Het is geen competitie der senielen hoor. Alledrie zo gek als een deur.

28 november 2016 om 08:38

Sjaak is duidelijk gekker dan de rest.
Zijn filmpje over De Graafschap was al te triest voor woorden, nu iemand op bellen in woede en een beetje zielig gaan doen dat iedereen tegen je is heb ik de andere 3 niet zien doen

28 november 2016 om 10:45

Ik heb Willy en René zien zeggen dat ze PSV de champions League zien winnen. Dat is wat mij betreft net ze geschift hoor. Maar goed, wat jij wil. Als jij daar gelukkig van wordt. Voor allemaal geldt dat ze eens wat minder aan gingen doen.

Maar het was natuurlijk ook gewoon een penal.

28 november 2016 om 08:23

Voor een overtreding buiten de 16? Knap. En al had de heer Swart gelijk, hij moet echt eens ophouden met deze sneue dingen. Het probleem is dat hij denkt dat hij het aanzien van 'El Salvador' heeft, dat terwijl hij eigenlijk to-taal niet serieus wordt genomen door anderen.

28 november 2016 om 08:57

Als het al een overtreding was wat het in mijn ogen niet was was dat duidelijk buiten het strafschopgebied, Klaassen neemt een duik als een volleerd schoonspringer dat maakt het niet ineens een strafschop uiteraard.

Haha,
Zelfde scheidsrechter die Ajax vorig jaar die belachelijke pingel tegen Utrecht gaf en Sinkgraven had er gisteren voor rust met zijn tweede geel vanaf gemoeten, maar werd opzichtig gespaard. Stel je niet zo aan, Sjaak.

28 november 2016 om 09:08

Haha,
Zelfde scheidsrechters die Ajax minstens net zo vaak heeft benadeeld en een penalty had kunnen (lees: niet "moeten" geven tegen Heerenveen. Wat is je punt?

28 november 2016 om 09:21

"die scheids, hoe heet ie eigenlijk, die kan er dus helemaal niks van. Die was al weer net zo anti-Ajax als alle andere scheidsrechters. Altijd fluiten ze tegen ons... Nou de groeten.”

Daar doel ik op. Deze scheidsrechter heeft Ajax ook wel eens bevoordeeld, dus Sjaak en vooruit jij ook, moeten niet zo janken.

Weet niet wat zieliger is,de uitspaken van sjaak of de mensen die boos op hem reageren.als ik naar sommige reacties hier boven kijk vraag ik me af wie er meer hulp nodig heeft.

Áls dit waar is, begint het steeds meer op een zielig oud mannetje te lijken.

Haha, ik vind het wel mooi. Deze man heeft zo'n passie voor Ajax alleen zou ik eerst gewoon even tot 10 tellen voordat je dit soort acties onderneemt. Ik vraag mij alleen af wat Sjaak hier mee denkt te bereiken. Het wordt nu niet ineens een penalty en Driessen kan daar ook weinig aan veranderen. Ik moet toegeven dat ik, als Ajacied, ook eerst dacht dat het een schwalbe was omdat het leek op typische fopduik. Dus ik kan mij voorstellen dat de scheidsrechter hetzelfde dacht. Ach ja, nog even en we hebben allemaal een videoref om dit soort momenten te beoordelen!

Mijn god Swart, wees volwassen. Ja, Driessen is een eerste klas l.l, maar zet dan gewoon het volume uit. Doe ik ook altijd. Verder had Makkelie ook Sinkgraven er uit kunnen sturen dus laten we alsjeblieft niet scheinheilig doen. We hebben gewonnen ook al irriteerde ik me vaak aan de slechte dag van de scheids. Maar nogmaals we hadden ook de wedstrijd met tien man kunnen eindigen.

28 november 2016 om 09:59

Off:

Wat is er precies mis met Driessen? Er lijkt vaker kritiek op hem te zijn en vraag me af waar dat vandaan komt.

De keren dat ik hem gehoord heb, heb ik hem nooit storend gevonden.

28 november 2016 om 14:26

Nouka waarschijnlijk heeft 007 net als ik een de indruk dat Leo Driessen een beetje heel erg pro-Feyenoord is en niet echt veel moeite doet om dat onder stoelen of banken te steken.

28 november 2016 om 16:03

Bedankt voor de toelichting. Is me niet eerder opgevallen, maar dat zal met name komen doordat ik hem vooral bij EL wedstrijden als commentator heb gehoord.

Poll: oneens.

Deze vorm vam komedie is te goed om te moeten missen.

28 november 2016 om 08:58

Het is niet als komedie bedoeld. Volgens mij is het dan gewoon zielig.

28 november 2016 om 09:21

Komedie hoeft niet als zodanig bedoeld te zijn om grappig te zijn. Kan er best om lachen dat een oude man domme dingen gaat roepen over de voicemail naar een commentator.

Dat zijn gedrag ronduit beschamend en belachelijk is, lijkt me logisch. Ik sta er dan ook niet achter, maar kan wel lachen om onnozelheid van z'n actie.

Tja, het zat ook niet tegen dat Sinkgraven niet met 2x geel werd weggestuurd. Maar dat heeft Sjakie zeker net gemist.

28 november 2016 om 11:08

Zo zijn er ook altijd mensen die Van Hanegem prijzen om zijn seniele uitspraken. Staar je niet blind op die paar die het mooi vinden, die heb je overal en in elke discussie. Altijd maar dat competitieve gezever. Laten we het nou eens over voetbal hebben en laat dat stelletje bejaarden toch lekker voor wat het is.

Oh doe dit nou niet Sjaak. Nog even zo door gaan en je wordt in 1 adem genoemd met de gebroeders van de Kerkhof. Het was moeizaam, maar Ajax heeft gewonnen. Je kan niet alles met sprankelend voetbal en 5-0 winnen.

28 november 2016 om 11:43

Natuurlijk! Gelijk aangepast, bedankt!

Zou Sjaak een beetje dement aan het worden zijn? Die man zorgt er het afgelopen jaar voor dat werkelijk niemand dit Ajax icoon meer serieus neemt

28 november 2016 om 09:39

Ik heb met dementerende mensen gewerkt en zijn gedrag doet daar erg aan denken als ze aan zijn clubje komen.

Ik heb een zwak voor Sjaak maar kan zijn uitspraken en uitspattingen net als bij Willem, Willy en Rene niet echt serieus nemen.

Nou sjaak nu voel je is wat ik als Willemller vaak voel voor als de topclubs weer een penalty voor niks krijgen... fijn gevoel hè. ..

Het heeft een hoog knuffelgehalte :-). Of het handig is weet ik niet, helpen zal het zeker niet. Ik vind het in ieder geval mooi om te zien hoe groot zijn Ajax hart is. Hij heeft wel gelijk, maar dit ga je niet krijgen door zo'n actie. Laten we zijn actie maar betitelen als "hart voor de zaak".

Toch mooi dat die mensen nog zo betrokken zijn bij hun club. Laat ze lekker hun gang gaan.
Een voetbalclub heeft trouwens niet de mogelijkheid om een fan die op persoonlijke titel een telefoontje of interview doet, te weerhouden!

28 november 2016 om 10:28

Maar een voetbalclub zou de beste man misschien wel een voorzichtig duwtje richting een geriater kunnen geven, op zijn leeftijd met dit gedrag kan je een hoop leed voorkomen door op tijd de signalen op te pikken. Je kan in ieder geval iemand een wat waardiger oude dag geven door de aftakeling niet aan heel Nederland uit te meten. Dit is toch treurig? Ooit een groot voetballer, en nu mogen we allemaal kijken hoe de beste Swart het mentaal allemaal aan het verliezen is. Ik word er droevig van eerlijk gezegd, zie er niets moois in.

Makkelie was de slechtste man op t veld en Driessen daarbuiten. Als die idioot commentator is kun je geluid beter uit zetten, daar komt een partij onzin uit. Dat je een clubvoorkeur hebt is 1, maar dan zo wanhopig je best doen om dat te verbloemen dat het lijkt of je die club haat.......kansloos, met een grote K.
Beide heren kunnen beter een andere hobby zoeken.
en Sjaak, betrokkenheid is leuk, maar je moet er ook niet in doorslaan. Dan kun je wekelijks wel een belletje naar Zeist doen, gezien de arbitrale blunders op de velden.

Op de manier hoe Klaasen zich liet vallen dacht ik ook aan een schwalbe en terechte gele kaart. Ook in de herhaling. Pas uit een ander camerabeeld zie je inderdaad dat Klaassen wordt geraakt door de knie van de Heerenveen verdediger.

Tegen Feyenoord kwam Klaassen goed weg met geel. Nu krijgt hij onterecht een gele kaart. De ene keer zit het mee, de andere keer zit het tegen.

Daarentegen is Klaassen goed op te vangen en zullen de meeste ajacieden niet zo rouwig om zijn. Zij vragen al langer om een vervanger van Klaassen, ondanks zijn vele belangrijke doelpunten.

Ach emoties. Ik denk dat Klaassen zich een beetje te mooi liet vallen en dat hij daardoor de gele kaart kreeg. Overigens wel onterecht, want er was kontakt. Maar het was volgens mij geen strafschop maar een vrije trap. Ik heb trouwens wel liever dat hij er tegen Groningen niet bij is dan tegen psv.

Zonde dat z'on clubicoon herinnerd zal worden als de dorpsidioot van Amsterdam in plaats van de mooie rechtsbuiten die hij ooit was.

28 november 2016 om 10:59

Voor mij blijft hij die rechtsbuiten en zal ik hem nooit als dorpsidioot herinneren. Wel als ouwe fanatiekeling die soms verblind is door zijn liefde voor Ajax. Daar heb ik respect voor. Niet voor idiote opmerkingen als die van jou. Praat jezelf maar een achterlijke herinnering aan Sjaak toe. Veel mensen zullen beter weten en gewoon de man herinneren die op deze hoge leeftijd nog steeds fanatiek in en buiten het veld met voetbal omgaat.

28 november 2016 om 11:20

Gabstra, ik vind het mooi dat jij Sjaak nog steeds zo kan blijven zien, en dat moet je ook vooral blijven doen, onthoud de goede dingen. Maar sluit ook niet je ogen voor de teloorgang van deze man, op jouw herinnering heeft het gelukkig geen effect, maar veel mensen zullen Swart nu toch zien als de man die het mentaal allemaal kwijt raakte en wiens mentale aftakeling door heel Nederland kon worden gevolgd. Er is een reden waarom prominenten dikwijls op latere leeftijd uit de openbaarheid verdwijnen, daarmee houd je de goede herinnering in stand. Deze man is te groot en belangrijk geweest voor Ajax om hem zo nog in de media te laten verschijnen.

28 november 2016 om 12:35

Baardgrasmus, raakt Swart het kwijt omdat hij geen gele kaart zag in Klaassen zijn actie? Nou dan ben ik het ook kwijt. Voor het lichte contact hoefde de scheids geen penalty te geven maar met geel was deze man voor mij de weg kwijt. Daarbij heeft Sjaak hier de media niet opgezocht maar heeft Leo Driessen een voicemail van Sjaak wereldkundig gemaakt. Maar ik begrijp wat je bedoelt, sjaak kan soms op een zielige wijze in de media komen en daar zou hij tegen beschermd moeten worden.

28 november 2016 om 13:14

Nee, over de actie gaat het hier niet eens. Stel je voor dat een vijfjarige de tv-commentator had opgebeld om te zeggen dat het wel een penalty was. Dan zou iedereen vertederd lachen, grappig dat dat jochie zoiets doet. Maar het is een volwassen man van 78, met ervaring in de voetballerij. Dat vind ik heel treurig, als ik dit lees word ik gewoon heel droevig, de man is een soort vanitas stilleven dat je confronteert met de sterfelijkheid en de aftakeling van de mens.

Leo Driesen 100% voor Ajax. Hij kan het in zijn verslagen niet altijd verhullen. Logisch dat Sjaak zijn 06 nummer heeft.
Leo kan zelfs uitweiden over zijn club bij wedstrijden die niets met Ajax te maken hebben.
Bij Ajax is elk mislukte actie goed geprobeerd, of de tegenstander zat er helaas net tussen. Een mislukte actie van de tegenpartij is zo slecht!

Een uitspatting van Sjaak???
Hij heeft gelijk.

Gek op zijn club dat is mooi, goede voetballer geweest ook dat is mooi, helaas totaal gefrustreerd dat er andere voerballers van zijn generatie beter waren en meer in de picture staan. Alles maar verdedigen wat jou club niet goed doet vind ik triest, als mijn club slecht speelt spelen ze slecht en ga ik het niet mooier maken dan het was.

Deze man is gewoon een zuurpruim geworden en kan alleen nog maar door een Ajax bril kijken, en blijft denken dat het de allerbeste club te wereld is, conclusie hij leeft in het verleden

Vond zo wie zo dat Makkelie maar weer eens o zo goed floot, als je zag hoe die van Heerenveen stampte enz en kregen ze er niks voor, ja na de 70 minuten, maar daarvoor een ramp gewoon, die laat zeer goed merken dat hij niet objectief is.

Sjakie had wel gelijk, maar om zo emotioneel te reageren, ook al snap ik dat wel, is het niet zo snugger om zo te reageren.

Klaassen werd gewoon neergelegd, al probeerde de verdediger zijn been wel weg te trekken, was dit te laat en had er een penalty gegeven kunnen/moeten worden

Begin Sjaak een beetje een zielige, seniele man te vinden. Met zijn "ze zijn allemaal tegen Ajax" gedoe.

Niet te veel woorden aan vuil maken, Wat maakt het uit. Gewoon de ene mister Ajax die de andere mister Ajax probeert te bellen.

Sjakie moet eens tegen zichzelf in bescherming genomen worden. Wat een vreselijke arrogante man is dit die zich zelf wederom volkomen belachelijk maakt.

Swart heeft wel een punt dat Ajax vaak de scheidsrechter tegen zich heeft.

Het is toch te gek voor worden dat zo'n ouwe seniele man meent een commentator van Fox te moeten bellen, zodat ie voor de tv zeker zou gaan roepen dat het geen schwalbe was. Buiten het feit dat het een schwalbe was en dat het ook nog eens buiten het strafschopgebied startte, is het verwerpelijk dat zo'n man dat doet. Hij zal wel teveel een bal tegen het hoofd hebben gehad, maar Swart kan zich maar moeilijk inhouden. Ajax zou zich tegen dit idiote gedrag van "seniele Sjaak" moeten verweren en vragen dit soort achterlijk gedrag voor zich te houden!

die man moet eens normaal doen jeetje de commentator bellen wat een maf

Sjaak heeft helemaal gelijk. Hoe kun je nou zeggen dat de gele kaart terecht is terwijl je in de zin daarvoor zeg "het is absoluut een overtreding maar de zweef (van Klaassen) was onnodig/te mooi". Het is een overtreding of het is er geen.
Alle moraalridders kunnen nu hun gal spugen, maar 3/4 kwart van ons zou graag 1x willen bellen met die Leo Driessen. Het is dat wij zijn telefoonnummer niet hebben. Wat een irritante commentator is dat zeg. Sjaak deed nu gewoon wat elke supporter zou willen doen. Het is jammer dat Driessen dit meteen aanpakt om een column over te schrijven, zielen winnen over de rug van Sjaak. Wij weten niet wat de context/toon van het bericht was en hoe de relatie tussen Sjaak en Leo is. Ik vindt dit makkelijk scoren wat Driessen doet.

Die Leo zegt altijd maar wat nooit serieus een ouwehoer verhaal steekt hij af. Had even geen tijd lekker aan de berenburg waarschijnlijk, toch Leo

Vind het eerlijk gezegd wel wat hebben, zo'n enorm overdreven reactie op een beslissing van de scheidsrechter in de afgelopen wedstrijd. Hij reageert in emotie en doet dit nog op een vrij beleefde toon.

Hij moet er alleen wel voor zorgen dat hij zich niet te druk maakt, hij is tenslotte ook al op leeftijd.

Tja. Wij hebben als PSV-supporters regelmatig plaatsvervangende schaamte als de gebroeders Van de Kerkhof hun monden weer eens open trekken. Maar die twee hebben tenminste nog een hoog "ach gossie"-gehalte. Dan vind ik een figuur als Sjaak Swart toch erger. Als je met 78 jaar levenservaring nog zo'n zure, giftige, afgunstige, onredelijke man bent, dan vind ik dat toch vooral heel sneu.

Sjakie Swart is toch wel de verpersoonlijking van de redenen waarom iedereen in Nederland Ajax haat. Kan der wel om lachen.

Tja, Swart zei toch ook dat Ajax dit gewoon met 6-1 had moeten winnen want Heerenveen was niks en was nergens. Niet al te serieus nemen deze vent.

Hij moet ondehad toch wel weten dat leo een echte psv er is

De man is gestoord, altijd maar weer de calimero uithangen. Dit doet hij niet welbespraakt maar door een compleet gestoorde tirade, keer op keer. En al de positieve reacties hierboven, zo zie je wel welke club in Nederland de meeste aanhangers heeft (niet supporters overigens, die heeft het maar weinig). Mocht een andere clubcoryfee zich keer op keer zo gestoord uitlaten als als Swart dan zouden de reacties heel anders zijn zoals: moet opgenomen worden, wat een zot, zet hem achter slot en grendel en geef die man zijn pillen.

Het mooie is nog dat hij nu weer over Makkelie zegt: "die was al weer net zo anti-Ajax als alle andere scheidsrechters. Altijd fluiten ze tegen ons... Nou de groeten.ã¢â‚¬â"

Dat terwijl de heer Makkelie Ajax vorig seizoen bijna hoogstpersoonlijk de landstitel heeft bezorgd, maar alle scheidsrechters zijn tegen Ajax en ze fluiten altijd tegen hem, wie is die vent ook alweer? Misschien herkende hij hem niet omdat er een keer niet duidelijk in het voordeel van Ajax gefloten werd.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren