Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Cocu verbaasd over keuze keeper: ‘Jeroen heeft gewoon voldaan’

Laatste update:

Jeroen Zoet moest tegen Wit-Rusland en Frankrijk genoegen nemen met een plek op de reservebank. De keeper van PSV had Jasper Cillessen uit het doel verdreven, maar door de komst van Maarten Stekelenburg vist Zoet toch weer achter het net. Trainer Phillip Cocu van PSV snapt er weinig van.

/

In gesprek met het Eindhovens Dagblad uit Cocu zijn verbazing over het negeren van Zoet als eerste keeper. Cocu laat zich niet uit over de manier waarop de keuze is gemaakt, maar hij vindt wel dat Zoet de voorbije maanden goed heeft gepresteerd bij zowel PSV als Oranje.

“Je maakt een keuze voor een keeper en er moet dan in mijn ogen wel een argument zijn om weer van die keuze af te stappen. Naar Jeroen toe is er geen reden, want die heeft gewoon voldaan”, oordeelt Cocu.

Jeroen Zoet had de voorkeur moeten krijgen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ag Cocu zet je dikke PSV bril eens af.. zoet was tegen zweden geen schim van de zoet van afgelopen seizoen. En is ook al weken niet in vorm.

11 oktober 2016 om 07:34

Het was een grote blunder van Maarten, dat tegendoelpunt. Maar verder was hij gewoon ijzersterk en vooral ook zo lekker rustig. De verdediging wist gewoon wat ze aan hem hadden. Dat tegendoelpunt veranderde daar ook niets aan. Bij een van de andere had dat misschien wel overgeslagen.
Dus Cocu mag natuurlijk gecharmeerd zijn van Zoet. De meeste zullen het echter niet met hem eens zijn ben ik bang.

11 oktober 2016 om 08:04

Gaan we nu doen als of de keuze voor Stekelenburg de goede is geweest? Hij heeft geblunderd en die blunder kost Oranje punten. Zo simpel is het toch gewoon, Blind heeft zonder echte rede Zoet gepasseerd en zijn vervanger blundert. Op zijn minst een ongelukkig keuze dus.

11 oktober 2016 om 08:14

Precies. Zoals vrijwel elke keuze van deze bondskneus verkeerd uitpakt. (karsdorp een schitterende uitzondering)
Er was geen reden (fouten/blunders) om Zoet te passeren, nu die er wel is voor Stekelenburg (blunder, kost ons de wedstrijd) moet het met de mantel der liefde worden bedekt? "ja, op de training pakt ie ze allemaal" Boeiend.

11 oktober 2016 om 08:18

Geblunderd? Ik noem dat geen blunder of fout. 90% van de keepers heeft zo'n bal niet en 80% raakt hem niet eens aan. Ik durf ook niet te stellen dat Zoet hem wel zou hebben, al is hij wel beter op de lijn dan Stekelenburg.

11 oktober 2016 om 08:19

Overigens, de reden om Zoet te passeren is omdat Stekelenburg momenteel beter is.

11 oktober 2016 om 08:45

Stekelenburg heeft weer eens 10 wedstrijden gespeeld en is meteen de beste keeper van NL? Hij heeft echt niet voor niks bij zijn laatste 4 clubs op de bank gezeten hoor. En nu heeft hij een basisplaats (mede doordat Koeman coach is), maar het is nu ook niet zo als of hij wekelijks uitblinkt. Had Zoet gewoon laten staan.

11 oktober 2016 om 08:45

Misschien kun je even uitleggen. Hoe jij als kenner aan die percentages bent gekomen. Of zit je hier onzin te verkopen. En een fout van stekelenburg goed te praten.

11 oktober 2016 om 08:51

Dus 1 fout en tis weer over voor een keeper? Steek is in alles beter dan zoet (misschien op de lijn gelijkwaardig), heet bovendien veel meer uitstraling/flair en een dosis rust. Laten staan die man aub

11 oktober 2016 om 09:01

Wat een onzin 90% van de keepers had die bal niet gepakt.ja amateurs misschien niet maar profs moeten die bal gewoon hebben.was op een perfecte hoogte en niet eens diep in de hoek was gewoon een fout simpelzat.zeker omdat die bal van ruim 30 meter werd geschoten hij has tijd genoeg om die bal aan te zien komen en in te schatten.

11 oktober 2016 om 09:06

Je hebt toch niet heel veel meer reden nodig ? De beste keeper speelt en dat is Stekelenburg gewoon. Misschien dat een fitte krul een concurrent kan zijn. Maar nee Zoet niet, leuke keeper voor de eredivisie maar verder nee. Totaal niet compleet straalt geen rust uit niks. Straalt zoiezo weinig uit.

11 oktober 2016 om 09:15

ja het is met afstand de beste, ook al maakt hij een fout na de zoveeldte megablunder van Bruma

11 oktober 2016 om 09:20

Op basis waarvan is Stekelenburg de beste keeper? Een WK van 5 jaar geleden? En je noemt Zoet een eredivisiekeeper, maar Stekelenburg heeft alleen nog maar op de bank gezeten sinds hij vertrokken is uit de eredivisie. Heeft nu voor het eerst echt een basisplaats.

11 oktober 2016 om 09:34

@nijogeth, meen je dit nou serieus?
Een amateur keeper had die bak gewoon kunnen hebben.
Ik zie dat je veel post op VZ maar misschien iets minder posten met meer kwaliteit.

Ik vind dat het team om Blind wel steeds beter speelt maar hij maakt nog steeds onbegrijpelijke keuzes qua spelers.
Dat zijn ook nog eens de spelers die de fout maken.

11 oktober 2016 om 09:43

Zoals welke keuzes..? Je bedoelt de keuzes om robben tegen IJsland geblesseerd te laten uitvallen, waarna Indi dom rood pakt? Of zoals de cruciale fouten in de vorige kwalificatie van De Vrij, Blind jr, Cillesen, Wijnaldum, Vd Wiel, Bruma, Van Dijk? En nu de fout van stekelenburg? Dat zijn spelers die nagenoeg iedereen zou hebben opgesteld in de betreffende duels. Blind heeft het geluk niet aan zijn zijde en de publieke opinie al helemaal niet. Gelukkig lijkt Nederland na de afgelopen 3 duels de haatbril wat af te zetten...

11 oktober 2016 om 10:48

Mooi. ...Hoe alle psvers nu vinden dat zoet had moeten spelen. Maar had zoet die andere ballen er met zeker ook uit gehouden. De zoet van vorig seizoen misschien wel. Maar zoet is echt niet zo fantastisch bezig dit seizoen. Vind ze minimaal gelijkwaardig, waarbij stekelenburg veel meer ervaring heeft en veel meer rust uitstraalt.

11 oktober 2016 om 11:24

Haha wat heeft Zoet dit seizoen verkeerd gedaan dan? PSV krijgt dit seizoen minder kansen en goals tegen, dus is het voor Zoet moeilijker om zich te onderscheiden. Dat je hem niet terug ziet in de samenvattingen, betekent niet dat hij geen goed seizoen speelt.

11 oktober 2016 om 11:43

Aan die goal gingen tal van fouten vooraf! Bruma speelde natuurlijk waardeloos en maakte hier de grootste fout met die foute inspeel pass. Vervolgens loopt iedereen achteruit ipv druk te zetten op de bal waardoor pogba gewoon kan doorlopen en uithalen. Als laatste maakt steek een fout door die zwabber bal niet goed in te schatten. Hij was ook erg hard geschoten moet ik zeggen hoor! Geen makkelijke bal met die zwabber maar hij had goed zicht op de bal: een fout dus, geen blunder.

11 oktober 2016 om 19:34

@nijogeth: Stekelenburg noemt het zelf zelfs een fout.

11 oktober 2016 om 20:08

vergeet vooral de fout van janmaat niet, daar begon het circus mee. ben het deels met je eens, al vraag ik me af wrm een siem de jong narsingh opgeroepen worden, willems gister rechtsmid, de vrij op de bank, helemaal handige keuzes maakt hij ook niet, dus is van beide kanten. Hij is gewoon niet lekker begonnen doordat hij assistent was van hiddink en hij zonder ervaring al bondscoach werd en daar komt men langzaamaan op terug, al gaat het afhangen van het eindresultaat en de selecties de komende periode.

11 oktober 2016 om 07:37

Ben het niet eens met Cocu, Zoet moeten we niet op doel willen hebben.
Heeft geen bal klem en geeft volop rebounds weg.
Daarbij vindt ik zijn trappen dramatisch.
Laat Stekelenburg maar staan ondanks alle haters die liever een keeper hebben staan die niets toevoegd.

11 oktober 2016 om 08:15

Er was geen reden (fouten/blunders) om Zoet te passeren, nu die er wel is voor Stekelenburg (blunder, kost ons de wedstrijd) moet het met de mantel der liefde worden bedekt? "ja, op de training pakt ie ze allemaal" Boeiend.

11 oktober 2016 om 09:17

Dus dan kunnen Bruma en Strootman ook gepasseerd worden? Gingen beide ook opzichting in de fout.

11 oktober 2016 om 09:39

Dat lijkt me nogal logisch om Bruma te passeren. Met De Vrij heb je een verdediger die dertig keer beter is dan Bruma.

11 oktober 2016 om 09:48

Het gaat er toch niet om of iemand iets fout doet...? De reden is simpel: stekelenburg heeft veel meer ervaring en uitstraling en is technisch even goed. M.a.w completer. Daarom wordt hij boven Zoet verkozen. Als een middenvelder het bij zijn club prima doet en geen fouten maakt, dan betekent dat niet dat hij de volgende wedstrijd ook speelt als er een betere speler rondloopt..

11 oktober 2016 om 11:22

Maar hoezo is Stekenlenburg beter?
Hij speelt voor het eerst in 4 jaar.
Casillas was op het WK 2010 de beste keeper van de wereld ja, maar nu niet meer.
Stekelenburg was 5 jaar geleden heel goed ja, maar het moet nog maar blijken hoe goed hij nu nog is.

Verder lijkt het me geen slecht idee om Bruma en Strootman te passeren. de Vrij hoort gewoon te spelen en ik vind het bij Strootman allemaal nog alles behalve overtuiging na zijn blessure. Is al verschillende keren in de fout gegaan.

11 oktober 2016 om 20:10

blijkbaar vind blind zoet beter, dan is dat een goede reden. stel dat robben de volgende keer weer fit is, dan zou je hem toch ook weer in de basis zetten ten koste van promes? Ook al maakte hij 2 goals tegen wit rusland.

11 oktober 2016 om 07:48

Niet zo serieus nemen... of denk jii dat hij over zijn keeper zal zeggen dat die al een paar maanden slecht speelt.

11 oktober 2016 om 07:53

Wat heeft hij tegen Zweden fout gedaan dan?

11 oktober 2016 om 08:02

Op basis waarvan concludeer je dat Zoet al weken niet in vorm is? PSV krijgt nauwelijks kansen en goals tegen, Zoet heeft nog weinig spectaculaire reddingen dit seizoen ja, maar er zijn ook nog niet echt mogelijkheden geweest waar hij zich kon onderscheiden.

11 oktober 2016 om 08:11

En welke bril heeft Stekelenburg in het doel geholpen dan?

11 oktober 2016 om 17:12

Geen bril maar kwaliteit, iets wat Zoet mist in mijn ogen.

11 oktober 2016 om 18:11

Die kwaliteit kostte ons gisteren drie punten.

11 oktober 2016 om 08:40

Zou het er iets mee te maken hebben dat ene meneer Fred Grim erbij is gekomen?

11 oktober 2016 om 12:01

Vast niet, toch? Hahaha, heel scherp Denbeste!

Wat is dit een huilie huilie en eveneens mega objectieve reactie van Cocu hier. Jeetje wat dom dit soort dingen. Ik weet dat het hem gevraagt word, maar Cocu kiest er voor om de vraag te beantwoorden en dan ook nog met een hoog wij van wc eend gehalte waar je u tegen zegt. Het had hem gesiert als hij had gezegd dat dit keuzes van de bondscoach zijn en dat we die hebben te accepteren. Of misschien nog beter had hij niet moeten reageren.

11 oktober 2016 om 08:08

Ja, echt heel dom he, die reactie van Cocu.

Je bedoelt subjectief, neem ik aan?

11 oktober 2016 om 12:30

Sarcasme? (tenminste dat was Scorp)

11 oktober 2016 om 08:20

Het is ook maar wat je wil zien natuurlijk. Jij ziet het als een kans om Cocu nog even lekker onderuit te halen terwijl je weet dat Cocu een rustige gast is die geen gekke dingen zegt, maar ook zijn mening geeft als hem dat gevraagd wordt. Nou nou, poeh poeh. Erg hoor.

Kijk dan eerder naar jezelf. Niemand heeft jou gevraagd te reageren, maar je doet het toch en dan ook nog heel goedkoop. Dom gaat misschien wat ver, maar omdat je dat zo makkelijk Cocu voor de voeten gooit zou het zomaar ook op jouw reactie kunnen slaan. Sneu.

11 oktober 2016 om 08:48

Zo jij bent gefrusteerd zeg! Ik ben niet aan een club gebonden als trainer dus is mijn mening meer objectief dan die van Cocu. Dit is gewoon preken voor eigen parochie. Wij van wc eend... Als iemand dit van Ajax over Cillisen had gezegd was je het waarschijnlijk wel met me eens geweest.

11 oktober 2016 om 09:44

Dat maakt de mening van Cocu dus subjectief, de mening waarover je het had

11 oktober 2016 om 09:56

Gewoon de waarheid die hij spreekt. Stekelenburg heeft 5 jaar lang op de bank gezeten en nu pas is hij een basisspeler. Zoet en zeker ook Cillessen hebben veel meer dan hem laten zien in de afgelopen jaren en verdienen het niet om 2e en 3e keeper te zijn. Ook als je kiest voor een keeperswissel moet je daar wel achter staan. Dit kan natuurlijk niet je geeft zo'n jongen het vertrouwen 1e doelman te worden dan moet er wel een reden zijn om hem te wisselen en die was er niet want Zoet keept nog steeds goed. Ik zou me kunnen voorstellen dat jongens als Cillessen en Zoet not amused zijn omdat ze zomaar opzij worden gezet voor een keeper die zowat al met pensioen was. Stekelenburg mag Koeman bedanken want anders was zijn carrière nu hoogstwaarschijnlijk afgelopen.

11 oktober 2016 om 10:14

Jij opent met "wat is dit een huilie huilie en eveneens mega objectieve reactie van Cocu hier. Jeetje wat dom dit soort dingen." en dan noem je iemand anders gefrustreerd? Hahahaha.

Nou ja.

Hoe dan ook, gefrustreerd ben ik niet, wel verbaasd over jouw negatieve insteek. Leek mij niet nodig. That's all.
Het lijkt soms wel of sommigen werkelijk alles aanpakken om iets negatiefs te kunnen zeggen.

11 oktober 2016 om 10:18

En wat is er eigenlijk mis met een subjectieve mening?

En wat meer filosofisch: is een echte objectieve mening wel mogelijk? Elke mening die iemand heeft is bijna per definitie subjectief/gekleurd.
Je bent het eens met iemand en dat neem je mee, je bent fan van iemand of je haat hem, je hebt je voorkeuren enz enz.

11 oktober 2016 om 10:51

Ik vind de reactie van Cocu niet nodig.thats all. En ja hij huilt om het feit dat zijn keeper niet speelt, dat is precies het zelfde als de directeur van wc eens huilt om het feit dat zijn secretaresse thuis Mr Muscle gebruikt. Slaat ook nergens op. Hou op zijn minst de schijn van objectiviteit hoog.

11 oktober 2016 om 11:26

Hij huilt niet om het feit dat zijn keeper niet speelt. Hij uit zijn verbazing over het feit dat Zoet zonder rede gepasseerd is.

11 oktober 2016 om 12:04

Hij huilt niet, hij geeft zijn mening.
Niet meningen die jou niet welgevallig zijn afdoen met huilie huilie. Zo sla je discussies dood.
Zeg dan gewoon dat je het niet eens bent met Cocu.

En zoals ik boven jouw reactie al zeg: is een objectieve mening wel mogelijk?

11 oktober 2016 om 20:14

cilessen zit op de bank bij barca, dan vind ik het te rechtvaardigen dat stekelenburg(basis bij everton) boven cilessen geplaatst word. zoet of stekelenburg is dan een keuze van blind, mocht blind stekelenburg veel beter vinden dan moet dat ook kunnen.

11 oktober 2016 om 08:55

De discussie is niet zozeer of Stekelenburg of Zoet beter is want daar kunnen we heel kort over zijn lijkt mij, alle Nederlandse keepers zijn (op dit moment) hoogstens subtoppers. Veel verschil zit er niet tussen al die jongens dus wie je ook kiest, er zal altijd wat aan te merken zijn. Maar waar Cocu wat mij betreft volledig gelijk in heeft, is dat wanneer je een keuze maakt, je daar ook gewoon achter moet blijven staan totdat er aanleiding is om te wijzigen. Een keeper heeft ook gewoon behoefte aan vertrouwen en het helpt niet als de ene keer de een speelt en de andere week de andere. Je mag van mij van Zoet en welke keeper dan ook vinden wat je wil maar we moeten het er toch wel over eens zijn dat er niet echt een aanleiding was om hem te wisselen? Hij heeft geen grove blunders gemaakt, is niet hopeloos uit vorm en Stekelenburg speelt misschien beter dan voorheen maar is ook niet onbetwist de beste keeper van de PL. Dus waarom deze onrust veroorzaken en dit signaal naar Zoet geven.

Of Cocu zich erin moet mengen is een tweede maar half Nederland geeft zijn mening over Oranje dus dat Cocu een keer een vraag over zijn eigen speler beantwoordt lijkt me ook geen drama

11 oktober 2016 om 09:06

Toch heeft hij een punt, hadden ze Cillessen ook zo makkelijk vervangen als Zoet wanneer hij niet naar Barcelona was gegaan? Omdat Zoet nog maar net erbij zit was dit een makkelijke keuze, maar als dan juist Stekelenburg in de fout gaat dan vind ik kritiek op de keuze terecht. Hoe simpel het ook is.

Objectiviteit is hier ook ver te zoeken... Ik ben het volledig met Cocu eens en dat zit hem vooral in het feit dat als je voor een keeper kiest je hem ook vertrouwen moet geven. Zoet heeft het zo goed gedaan dat hij een andere uitstekende keeper na een lange periode uit het doel heeft gekeept. En dan na 2(!) wedstrijden ga je deze vervangen voor een keeper die 4 jaar lang tweede keus was bij zijn club... Nu mag hij wat wedstrijden spelen omdat hij het geluk heeft dat er nu wel een trainer het in hem ziet zitten en sta je opeens voor Oranje te ballen. Welk credit heeft Zoet dan uberhaupt gehad?? Natuurlijk kan je mening zijn dat Stekelenburg beter is dat geldt voor elke keuze van de bondscoach, maar in dit geval is er absoluut niet chique gehandeld. En dat is niet de eerste keer bij Blind. Het oogt knullig en het bevestigd voor velen dat deze onervaren coach never nooit op de hoogste zetel mag/kan zitten.
In principe als van Breukelen nu Blind opzij schuift voor in zijn ogen betere coach heeft hij dus ook geen recht van spreken, zetten we er dan ook vraagtekens bij??

11 oktober 2016 om 08:02

Kwam meer omdat Cillessen naar Barca ging dan dat Zoet beter was.
Met Zoet zet je niemand op doel.

11 oktober 2016 om 08:07

Onzin volgens mij zat Cillessen nog bij Ajax de vorige interland periode, of was hij net weg. Cillessen begon gewoon slecht aan het seizoen bij Ajax met een aantal blunders en daarom werd hij gepasseerd.

11 oktober 2016 om 09:41

Cillesen heeft geen blunders gemaakt voor Ajax hoor. Maakt sowieso nooit blunders. Is al jaren de beste Nederlandse keeper. Onbegrijpelijk dat er een keepersdiscussie bestaat. Als er iemand al jaren goed keept is het cillesen wel. Zowel voor Ajax als NL elftal..

11 oktober 2016 om 10:19

Ik neem aan dat dit een sarcastische reactie is, anders voor mij totaal onbegrijpelijk. Cillessen heeft een aantal wedstrijden op rij werkelijk alles fout gedaan bij Ajax wat fout kon gaan.

11 oktober 2016 om 08:05

Zoet heeft het gewoon niet uitstekend gedaan en is geen zekerheid. Dat is hij bij Psv ook niet alleen zijn we met zijn allen blind door de cl wedstrijden die hij goed heeft gekeept. Zoet brengt gewoon geen rust. De ene keer wel klemmen dan weer kiezen voor het half wegwerken van de bal. Daarbij kan hij niet echt opbouwen en is hij niet altijd aanspeelbaar. En Stekelenburg is gewoon de beste keuze voor dit oranje. Dat het misschien niet chique lijkt nu tegenover Zoet oke maar elk weldenkend mens,zonder gekleurde bril, zal toch echt van mening zijn dat Zoet geen NL elftal waardig is

11 oktober 2016 om 08:10

Ik weet niet hoe vaak jij een wedstrijd van PSV kijkt, maar ik vind Zoet alles behalve een onrustige keeper hoor. Hij kan juist prima meevoetballen en blijft rustig bij terugspeelballen, verder heeft in zijn eerste seizoen een paar keer een bal los gelaten, maar de laastst seizoenen niet hoor. Zoet is gewoon een hele betrouwbare keeper:

11 oktober 2016 om 08:40

Maar ja Stekelenburg ook geen zekerheidje, maakt toch een dikke fout, dus nu moet de volgende er maar weer in als we Blind zijn lijn vast houden.

11 oktober 2016 om 08:15

Hij hoeft van mij niet objectief te zijn, dat is in mijn ogen toch maar een schijnzekerheid voor onzekere mensen. Persoonlijk vind ik Zoet de minste van de keepers die beschikbaar zijn. Persoonlijk vind ik Stekelenburg de sterkste, dan Krul dan Cilissen en dan pas Zoet. Het verschil is niet heel groot, maar heb niks zoet.

Ja de uitleg van blind is dan dat stekelenburg net iets beter was op de trainingen. In mijn ogen is dat dus geen argument want dat zou betekenen dat als bij de volgende interlands zoet weer net iets beter traint blind weer gaat wisselen. En als nou toevallig cillessen beter traint dan de andere gaat cillessen dan op doel?

Blijkt maar weer dat blind altijd goede keuzes maakt, bedankt wordt weer geen eindronde. Denk dat ze de trainer eens moeten wisselen ipv spelers. Je mag nu toch wel inzien dat hij echt niet geschrikt is. Nederland was vrij kansloos gister.

Ik ben ook niet zo'n fan van Zoet maar er was gewoon totaal geen reden om Zoet te passen. Het is leuk dat Stekelenburg meer rust brengt maar hij staat daar in eerste instantie toch echt om een bal tegen te houden. Die blunder van hem gisteren kost je gewoon een punt.

11 oktober 2016 om 17:21

Welke blunder?
Ben zelf ook keeper (uiteraard op een stuk lager niveau).
Maar dit was zeker geen blunder sterker nog vraag me af of Zoet en Cillessen hem wel zouden hebben. (Denk het niet)
Bal gaat hard eerst naar links en daarna naar rechts.(kijk beelden maar na van achter het doel)
Had hem kunnen hebben maar zeker geen blunder.

11 oktober 2016 om 18:20

Was gewoon een blunder. Denk dat zon beetje elke eredivisie keeper in Nederland hem zou hebben gehad.

Ach, alle Psv'ers willen Zoet op doel, de rest van Nederland liever Stekelenburg, Verrassend. Ik heb Zoet nooit echt heel betrouwbaar gevonden, hij heeft wel een paar wedstrijden gehad dat hij echt top was, maar dat hebben Stekelenburg en Cillessen ook gehad. Dan zou ik vervolgens kijken naar ervaring, leeftijd, rust in het doel, meevoetballende kwaliteiten, en dan is Stekelenburg een hele logische keuze voor dit vrij jeugdige Oranje. Gewoon laten staan. Als Zoet zometeen een transfer maakt naar een topcompetitie wordt het moeilijker, op dit moment hebben Cillessen (barca trekt hem niet voor niets aan, heeft het al laten zien bij Oranje in 2014) en Krul (ervaring in een topcompetitie met topspitsen) voor mij zelfs nog een streepje voor op Zoet.

11 oktober 2016 om 18:26

Ben geen psver. Maar er was gewoon 0 reden om Zoet te passeren omdat Stekelenburg toevallig een wedstrijdje of 8 een keer in de basis staat bij zijn club en waar die tegen Middlesbrough ook nog opzichtig blunderde.

12 oktober 2016 om 10:23

Als Blind vindt dat Stekelenburg een betere keeper is dan Zoet, vind ik dat wel een legitieme reden om Zoet op de bank te zetten. Zoals je kan zien in mijn verhaal waar je op reageerde, zie ik ook wel argumenten die dat ondersteunen.

wat een gezeur. ja Stekelenburg maakt een fout maar ondanks die fout is hij toch echt stukken beter als Zoet. Ook al heeft Stekelenburg net c.a 8 wedstrijden gekeept voor Everton hij is gewoon beter. Ook had stekelenburg tegen Frankrijk ook gewoon een paar goede reddingen. en de nederlaag wijten aan Stekelenburg? Kijk is wat voor fout Bruma maakt maakt man. De wetten van de topsport zijn hard er is geen liefdadigheid in het spel ook niet voor Zoet voor niemand niet!

Waar Cocu wel een punt heeft is is dat er niet echt een lijn te ontdekken valt. Op het moment dat Zoet de voorkeur kreeg boven Cillissen was deze nog keeper van Ajax en had hij in NL elftal altijd voldaan. De uitleg dat hij geen vaste keeper meer was werd later pas een valide argument en dan nog zou je kunnen stellen dat zolang hij voldoet hij de eerste keus blijft. Nu heeft Zoet geen superindruk gemaakt in zijn wedstrijden bij het NL elftal maar die garantie heb je ook niet met Stekelenburg die voor het eerst in jaren pas weer een serie wedstrijden basisspeler is bij zijn club.

Ik vind dat Cocu niet op deze manier hoeft te reageren, dat moet hij als coach ook wel weten.
Gewoon respect hebben bij de keuze van de bondscoach, al kan je zo nu en dan wel twijfelen over zijn keuzes uiteraard ;-) Zoet heeft in mijn ogen dit seizoen nog geen sterke indruk gemaakt. Vorig seizoen een paar uitstekende wedstrijden gekeept, maar heb bij hem nooit het idee dat hij dat niveau kan vasthouden. Hij is pas 25 geloof ik dus kan nog jaren mee en hoop ik nog wel groeien.
Aan de andere kant wijkt Blind wel weer door Zoet te passeren. Bruma had in ieder geval wel een plaats op de bank verdiend, maar goed dat is een ander verhaal.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren