Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax maakt forse salarissen van topbestuurders wereldkundig

Laatste update:
/

De top van Ajax heeft in het seizoen 2015/16 moeten inleveren. Uit het jaarverslag van de club uit Amsterdam blijkt dat men vooral bonussen is misgelopen; de beloningen aan de leiding daalden immers van 1,6 naar één miljoen euro.

Directeur spelersbeleid Marc Overmars toucheerde vorig jaar een bedrag van 169.000 euro voor zijn bijdrage aan het zogenoemde talent development, maar deze bonus is afgeschaft. Het mislopen van de landstitel treft Overmars eveneens in zijn portemonnee: hij ging van 471.000 naar 347.000 euro op jaarbasis.

/

Overmars krijgt dit jaar een opslag van 25 duizend euro: zijn basisloon stijgt van 275.000 euro naar 300 duizend euro. Mocht hij aan alle doelstellingen voldoen, dan kan hij zijn inkomsten tot maximaal 625.000 euro zien groeien.

Financieel directeur Jeroen Slop staat voor 331.000 euro op de loonlijst van Ajax. Edwin van der Sar en Dolf Collee verdienden respectievelijk 179.000 en 144.000 euro, maar het tweetal werd medio november aangesteld als bestuurder. Van der Sar krijgt dit seizoen een salaris van 270.000 euro, exclusief bonussen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Bedragen vallen nog wel mee als je 't vergelijkt buiten de landsgrenzen hoor

26 september 2016 om 18:22

Inderdaad, en ze leveren goed werk af. Je krijgt wat je verdient zeggen ze wel eens

26 september 2016 om 18:27

Hoezo goed werk? Afgelopen twee jaar geen kampioen geworden. Dit jaar alweer uitgeschakeld in de voorronde CL en alweer 5 punten achter op de koploper in de eredivisie.

26 september 2016 om 18:27

Goed werk?? Voordat Ziyech werd aangetrokken werd er bijna gesmeekt om het hoofd van overmars...

26 september 2016 om 18:33

Maar hij heeft Ziyech aangetrokken. Dus, nu niet meer. Tel daar de verkoop van Milik bij op en je komt al een heel eind. Er is geen technisch directeur die alles goed doet. PSV heeft een beter, ervarener team wellicht maar wie daarvan kan voor 35 miljoen worden verkocht?

26 september 2016 om 18:38

Dus 1 actie maakt iemand goed in z'n werk.........??

26 september 2016 om 18:39

Man schei uit. Zet ff op een rijtje wat overmars Ajax heeft gebracht. Zelfs peperdure aankoop Sinkgraven laat het nu gewoon zien. Uiteraard maar 2 wedstrijden, maar je ziet dat hij meer in Bosz zijn manier van spelen past. Altijd als men het heeft over overmars zeurt men over duarte, vd hoorn, Sinkgraven en, zimling en Sana. Nou van alle spelers heeft alleen duarte echt gefaald. De boer wilde hem maar al te graag dus Tsja. Sana en zimling waren ook niks, maar kosten ook niet zo veel. Het valt allemaal reuze mee. Om maar eens te zwijgen over de verkopen van overmars.
En die sportieve prestaties kun je ook schuiven op de coach hoor....maar laat me raden, het is vast en zeker ook Overmars zijn schuld dat we 1-1 hebben gespeeld in Doetinchem.

26 september 2016 om 18:40

Wat kan het bestuur eraan doen dat de sepectie op de slotdag niet van een al gedegradeerd De Graafschap weet te winnen? Sorry hoor, maar dat PSV vorig seizoen kampioen werd, had niks met de directie te maken.

26 september 2016 om 19:06

Stylo, dat is in mijn opinie toch wat kortzichtig.
Met het spelersmateriaal dat Ajax nu heeft, ligt het toch echt aan de trainer als we geen kampioen worden. Ook al zou zelfs dat niet helemaal een schande zijn, want ook PSV en zelfs Feyenoord hebben goede teams dit jaar. Dat is eigenlijk alleen maar mooi, want dat voert de druk om te moeten presteren alleen maar op en worden ze allemaal maar beter door.
Je zou nog eventueel kunnen stellen dat de direktie Bosz heeft aangetrokken als coach en daardoor toch nog steeds verantwoordelijk is voor het sportieve succes. Maar het eerste jaar voor een nieuwe coach is niet altijd meteen succesvol. Tenzij hij er het hele seizoen met de pet naar zou gooien natuurlijk. Maar het lijkt erop dat Bosz toch steeds meer zijn stempel op het spel van Ajax begint te drukken en dan in positieve zin.
Financieel gezien ziet het er echt solide uit, dus daar maak ik me geen zorgen over. Ziyech, Sanchez, Dolberg, Klaassen, Bazoer. Zo een paar spelers die, als ze zo door gaan, elk, Ajax zo'n 1/3 van het jaarbudget kunnen opleveren. Maar hopelijk kunnen we ze nog minstens 2.5 jaar bij ons houden. We hoeven in iedergeval niet voor lage transferbedragen te zwichten en Marc en co weten wel hoe ze wat geld kunnen verdienen aan spelers. Waar de eerste paar jaar ze nog weleens goede spelers voor weinig verkochten vanwege de korte contractduure (eriksen, Verthongen, Aldeweireld bv) liggen onze (potentiele) toppers behalve Tete nog een tijdje vast.

26 september 2016 om 19:36

Normaal zou milik ook nooit zoveel waard zijn, het is dat de paniek blijkbaar toe sloeg in Italië. Kan tal van spitsen opnoemen die beter zijn dan milik en minder kosten.

26 september 2016 om 19:37

Lee112 je kortzichtigheid is vermoeiend. Waar moet ik beginnen?

Op een rijtje wat Overmars Ajax heeft gebracht: niet veel meer dan middelmaat. Waar ik blij mee ben: Milik, Younes, Ziyech, Poulsen, Schone. Traoré twijfel ik over omdat het een korte termijnoplossing is en Bazoer stond al op het punt voor Ajax te tekenen, dus niet op de conto van Overmars. Gudelj is een maybe, maar dreigt nu Riedewald en Bazoer in de weg te lopen.

De rest zijn géén versterkingen gebleken, terwijl de bedoeling was dat er alleen geld aan duidelijk aantoonbare versterkingen zou worden uitgegeven. Of de rest heeft gefaald of niet: het eerste elftal is van geen van de anderen sterker geworden. Daarnaast blinkt Overmars uit in vreemde beslissingen maken. Sinkgraven halen voor 7+ mil terwijl hij maar 1 seizoen heeft gespeeld, en Ziyech destijds veel meer gepresteerd had, en hierbij het advies vd scouting in de wind sloeg (die wilden Ziyech halen). Traoré voor 1 seizoen huren voor de spitspositie, terwijl er 1 een ervaren spits gehaald zou worden, en dat is hij niet, en 2 hij nooit echt een goalgetter was. Westerman halen op advies van Vd Vaart. Ziyech halen terwijl hij eerder aangaf genoeg middenvelders te hebben. Ik geloof dat de interesse in Schone en Bazoer BS was en Overmars zijn geloofwaardigheid wilde behouden. Heitinga waarvan de technische staf zich verbaasden over hoe langzaam hij was. Johnny was nooit snel, en is vanaf zijn periode bij Everton keihard achteruit gegaan. Met name in Duitsland speelde hij niet! En toch gewoon gehaald worden, lol.

En nogmaals: Sana, Duarte, Vd Hoorn, Sinkgraven, Zimling, Westerman, Heitinga zijn allemaal zeer snel bankmateriaal geworden. Oftewel, weggegooid geld. Het maakt niet uit hoeveel ze kostten, dat geld had beter besteed kunnen worden.

Nee, het armoedige spel van de afgelopen jaren is niet alleen de schuld van Overmars, de resultaten (positieve en negatieve) ook niet. Maar je kan gewoon niet ontkennen dat Marc middelmatig presteert bij Ajax. Hij zakt niet door de ondergrens, maar goed is het zeker ook niet.

26 september 2016 om 19:38

En kijk 's aan hoe Milik nu presteert. Die Milik is beter dan velen denken. Was gewoon de beste spits in de ED. Zelfs 20+ goals maken in een systeem dat niet eens voor hem is weggelegd.

26 september 2016 om 19:50

Dat is enkel jouw (en andere) opinie. Milik staat al een paar jaar in de lijst van grootste Europese talenten die er aankomen. Zelfs al voordat hij door Ajax was gehaald. En met zijn scoringsvermogen bij Ajax in een systeem dat niet eens optimaal was voor het soort speler dat hij is, hebben ze het voorlopig goed gezien bij Napoli. En met het geld dat er tegenwoordig rondgaat in de voetbalwereld, is 30M niet eens meer zo'n verassing. Het geluk is wel dat dat nu ook overslaat in Nederland. Hopelijk kunnen wij en andere Nederlandse clubs hier van gaan profiteren. Als dit soort spelers het goed gaan doen buiten onze grenzen. Dat maakt een transfer als die van Depay en Kishna bv, ruimschoots goed.

26 september 2016 om 20:09

Zo Psver4ever: het zit diep he? Heeft Overmars geluk gehad dat Milik als "paniek" werd gekocht door rijke Italianen of heeft Overmars het twee jaar geleden gewoon verdomd goed gezien en heeft hij Milik binnengehengeld met een prachtige huurconstructie met optie tot koop? Dat laatste is het geval. Milik is een geweldige investering gebleken en als je dat niet toe kan geven, verzwelg je wel heel diep in jaloezie en zelfmedelijden. Ajax hoefde namelijk niet te verkopen, dus dan is het logisch dat een Italiaanse grootmacht de absolute hoofdprijs dient te betalen.

De vraag of Depay die dikke 30miljoen wel waard is kan je beter stellen. Milik scoort 2x zoveel als Depay in een tijdsspanne dat 6x zo kort is.

26 september 2016 om 20:38

Traore doet het anders prima op rechts. Doordat er geen ervaren spits is gehaald staat dolberg wel leuk te vlammen. Ziyech is ipv als broekkie van Heerenveen gekocht als absolute ED sterspeler op 23 jarige leeftijd. Of moesten we hem halen als 19 jarig jochie net als Sinkgraven? Waarschijnlijk zal dan ook ziyech het zwaar hebben. Vergeet ook gelijk voor het gemak dat overmars er voor heeft gezorgd dat bijna de gehele selectie landurig vastligt. Kan me nog zeer goed herinneren hoe toptalenten voor nagenoeg noppes pleitte gingen. Om maar eens te zwijgen over het feit dat het toch echt de rvc was die overmars en Co blokkeerden om topaankopen te realiseren. Maar ook jij doet maar alsof het allemaal alleen maar aan Marc ligt. Lachwekkend.

26 september 2016 om 21:12

Jij verdient een compliment Lee112. Alles wat je zegt berust op feiten itt de vele onderbuikgevoelens van negatieve mede ajacieden.

26 september 2016 om 21:24

Als de gaston straks constant gaat presteren is hij zeker 35 miljoen waard

26 september 2016 om 22:20

@cdjanti

Zo lust ik er nog wel een paar. Vd Hoorn was tweede helft vorig seizoen opeens ontzettend belangrijk en stond er ook. Westerman is blijkbaar afgeschreven. Hij is voor de bank gehaald met zijn ervaring. Speelde een wedstrijd bagger, maar speelde ook twee wedstrijden goed.

Daarnaast vergeet je gewoon de aankoop van moisander die altijd in de basis stond. Doet Dolberg er niet toe en speelt Sanchez blijkbaar nooit.

Overmars doet niet alles goed, maar zeker ook niet alles slecht. Sterker nog de laatste twee seizoenen vind ik hem echt heel behoorlijk op dreef. Maar vooral blijven aankomen met Sana en Zimiling.

26 september 2016 om 22:56

@psver4ever.

Ja ze trekken zichzelf de haren uit het hoofd in Italië dat ze zo'n kneus hebben gehaald die vrijwel elke wedstrijd scoort, dat was toch niet wat ze verwacht hadden. Ik vind dan ook dat ze Overmars met excuses naar Napoli moeten sturen om minstens de helft van de transfersom terug te brengen. Het is toch niet te geloven dat een speler van Ajax het kennelijk erg goed doet na zijn transfer naar het buitenland.

26 september 2016 om 23:13

Haha, inderdaad. Al die PSV'ers die maar blijven zeuren over de prijs van Milik.. Lachwekkend en zielig tegelijk. Ze vergeten ook even dat ene depay het jaar ervoor voor 28 miljoen over de toonbank is gegaan, die naar nu blijkt ook voor zes keer de marktwaarde naar ManU is gegaan. Daar hoor je ze alleen niet over..

27 september 2016 om 00:18

Is dat niet het werk van de trainer of zie ik dat verkeerd? Tegen de graafschap gelijk spelen kunnen hun vrij weinig aan doen

26 september 2016 om 20:39

Ik schrok bij het lezen van deze suggestieve titel, want ik vreesde voor een enorme opslag van de mensen in de directie binnen Ajax, maar ik ben gerust gesteld. Zelfs binnen de landsgrenzen valt het mee. Qua basisloon verdient meer dan de helft van de Td's in de Eredivisie ongeveer net zoveel of meer dan Overmars, de heren Brands en van Geel verdienen bv fors meer.

Lekker belangrijk dit verhaal. Zie liever dat ze eerder voordat het nieuwe seizoen de selectie op orde hebben! En dat we een goede voorbereiding hebben!

26 september 2016 om 18:26

Waarom lees je en reageer je op dit verhaal dan?

Als Ajax dit seizoen voor de derde keer op rij geen kampioen wordt vind ik het tijd worden dat al deze duurbetaalde bestuurders vertrekken!
Drie jaar niet presteren zou de druppel moeten zijn bij een club als Ajax.

26 september 2016 om 18:31

Misschien gezien prestaties wel ja. Maar duurbetaald? Valt wel mee moet ik eerlijk zeggen, voor de voetbalwereld dan. Of denk je dat Brands en Gerbrands het voor 2 ton doen?

26 september 2016 om 18:55

Dat vind ik overdreven en totaal niet nodig. Ajax doet het sportief en financieel gewoon goed. De selectie had nog wel wat eerder op orde kunnen zijn (ziyech in een eerder stadium aantrekken), maar dat er ontzettend veel kwaliteit in de selectie zit dit jaar is wel duidelijk. Desalniettemin zit er bij PSV en Feyenoord ook veel kwaliteit en het behalen van de titel is dan ook geen eenvoudige klus. Daarnaast is het natuurlijk wel een beetje goedkoop om bij het mislopen van de titel alleen naar het bestuur te kijken en de trainer buiten schot te laten. Hoe dan ook zie ik geen enkele reden tot paniek, Ajax gaat steeds beter draaien en gaat echt wel mee doen om de titel.

26 september 2016 om 19:14

En waarom presteren ze niet? In de afgelopen 2 seizoen ben je 1 seizoen niet kampioen geworden omdat PSV veel beter was en afgelopen seizoen heeft Ajax het zelf op de slotdag laten liggen is dat de schuld van de directie?
Ze hebben voor dit seizoen een coach aangesteld en een prima elftal gerealiseerd en kunnen aan het einde van het seizoen hier pas op afgerekend worden. Ik denk dat de directie prima werk aflevert ze bewaren toch veel rust houden de koers aan die ze in zijn gegaan en doen het financieel voortreffelijk en halen toch veel titels binnen de laatste 5 jaar.

Gezien de omzet van Ajax en het aantal employees zitten de sslarissen van de CEO en CFO ver boven het gebruikelijke in Nederland.

26 september 2016 om 18:34

Het gebruikelijke in de voetbalwereld of bedoel je 'normale' bedrijven met soortgelijke omzet?

26 september 2016 om 20:06

Bron? Want volgens mij verzin je het waar je bij staat. Lijkt mij dat een bedrijf dat een omzet van 100 miljoen heeft hun bestuurders wel tonnen betaald hoor.

26 september 2016 om 18:29

Ik daar weer de helft van

Ik heb zo'n idee dat die Overmars en van de Sar het allemaal niet zoveel uitmaakt of ze nou 3,4,of 5 ton per jaar verdienen. Ik geloof dat zij miljoenen op hun rekening hebben staan met het werk wat zij eerder hebben gedaan...

26 september 2016 om 18:42

Met Marc netto weet je dat niet zeker

26 september 2016 om 18:58

Originele naam weer. Misschieb je er eerst eens in verdiepen dat het niet overmars die bepaalde hoeveel geld er gespendeerd mocht worden. Daat zat de rvc voor. Erg jammer dat mensen zonder kennis van zaken zon man alleen maar belachelijk maken.

26 september 2016 om 19:01

Toch wel, hij heet volgens mij een vastgoed portefeuille waar je u tegen zegt. Na zijn voetballoopbaan heeft hij leuk aan de weg getimmerd.

26 september 2016 om 19:12

Ja Stylo, jullie proberen de naam Marc Netto een negatieve intonatie te geven, maar als Marc zo doorgaat zal de term Marc Netto binnenkort de nieuwe bijnaam worden voor bedrijfsleiders die een solide bedrijf runnen met goede bedrijfsresultaten.
Elke keer als ik nu lees Marc Netto, dan denk ik in ieder geval: mooi zo Marc. Je bent goed bezig.

26 september 2016 om 20:08

Heel goed gezegd Adutchbrew, Overmars heeft uitstekend gehandeld met weinig middelen. Marc Netto is een bijnaam die eervoller is dan meeste denken.

26 september 2016 om 18:47

Je wilt natuurlijk wel betaalt krijgen naar de taken en verantwoordelijkheden die reëel is aan een functie in de desbetreffende markt.. Dus ik denk dat het wel mee speelt, ook al heb je miljoenen op de bank staan. Advocaat is daar een extreme voorbeeld van.

26 september 2016 om 21:48

Bergkamp heeft bijvoorbeeld een vermogen van 50 miljoen.... dat soort mensen doen het niet voor het geld, tenzij ze 10 miljoen per jaar kunnen verdienen...tja goed voor de komende 20 generaties nazaat.

Kan me niet voorstellen dat er geen betere directeuren zijn dan overmars en van der sar die het voor minder willen doen.

26 september 2016 om 18:56

Het zijn een soort merken.. Je betaald ook voor de naam.

26 september 2016 om 19:01

Die zullen er vast zijn, maar Overmars en Van der Sar zijn wel twee mensen met een rijk Ajax-verleden en ze snappen hoe de club in elkaar steekt en wat er speelt. Bovendien vind ik die bedragen niet onacceptabel en doen Overmars en Van der Sar het naar behoren. Je kon duidelijk zien dat ze beiden aan hun functies moesten wennen bij een club die zo groot is als Ajax, maar ik vind ze er wel steeds sterker in worden. Daarnaast heeft Ajax in het verleden genoeg directeuren uit het bedrijfsleven gehaald die geen enkele binding hadden met de club en zich totaal niet staande wisten te houden (wellicht zelfs onderschat?).

26 september 2016 om 19:21

Ja kerel, die zijn er genoeg. Maar ik kan er alleen maar blij van worden dat Ajax mensen in hun top hebben die als speler ook zoveel voor ons hebben betekend. En als deze lui nu ook, zoals ze nu doen, bedrijfsleidende kwaliteiten tonen, en heel belangrijk daarnaast, ook de Ajax voetbalcultuur uitademen, dan is dat juist prachtig. Jongens van je club waar wij van genoten toen ze voetballer waren.
Toch wel wat beter dan die tijd toen Ajax top bestond uit een stel zware jongens, die alleen maar voor elkaars financiele positie en elkaars imago uitkeken en zich weinig konden bekommeren om de steeds zwakker wordende sportieve en financiele positie van Ajax.
En ik denk dat het mooiste er nog aankomt. Maar dat is natuurlijk proberen in een glazenbol te kijken.

Aanpassing: we horen de laatste tijd ook maar weinig over stoorzender Jonk. En als Jonk nou wat geduld had gehad, dan had hij nu Ajax talenten door kunnen schuiven naar Bosz. Bosz lijkt nu echt op het type coach waar Jonk het Ajax spel naar wilde tillen. Misschien had hij nog geklaagd over een paar van de aankopen, maar die zijn nu allemaal toch heel goed gebleken. Alles na Zimling vindt ik gewoon goed tot erg goed. En het is nu gewoon ook rustig binnen Ajax.

Overmars heeft met zijn aan- en verkoopbeleid al een positief resultaat van 85 miljoen behaald en daar is de winst van dit jaar nog niet eens meegeteld. En dat terwijl hij nog niet de helft verdient van zijn voorganger terwijl ook Marcel Brands bij PSV meer dan het dubbele incasseert. De kritiek die er op dit punt op hem is, is derhalve volstrekt belachelijk. De RvC heeft hem natuurlijk ook niet voor niets een contractverlenging van vier jaar aangeboden.

26 september 2016 om 19:20

PSV heeft afgelopen jaar wel gepresteerd. Ajax niet echt toch? Dan is het wat mij betreft verdiend dat Brands meer verdient.

26 september 2016 om 19:31

hansje,
Scepticus zegt ook helemaal niet dat het niet verdient is dat Brands meer verdiende. Maar de lui die kritiek uiten op het inkomen van de directie van Ajax is dan eigenlijk een bewijs dat ze het juist goed doen. Minder verdienen als de club die kampioen is geworden. En dat is alleen gebasseerd op het sportieve aspekt. Ik heb het idee dat Ajax financieel, langdurig gezien, er op dit moment beter voor staat dan Psv, maar dat zal ik niet als een feit constateren omdat je niet 100% in de toekomst kan kijken.

26 september 2016 om 20:25

Als ik het goed heb, had Ajax buiten de transfers om toch verlies gemaakt? Correct me of I am wrong. Cijfers houd ik me niet zo mee bezig

26 september 2016 om 21:51

Ook transfers behoren tot het voetbalwereldje... want als je uitgaande transfers niet mag meetellen, dan hoef je binnenkomende transfers ook niet mee te tellen qua kosten.fischer(niet zeker), Milik & Cillessen zijn niet meegenomen met vorig jaar.
dat is ongeveer 55 miljoen wat er is binnengekomen.

27 september 2016 om 19:59

@hansje1969

Als je je ergens niet mee bezig houd, is het dwaas om er kritiek op uit te oefenen. En Brands heeft een basissalaris dat twee keer zo hoog is als dat van Overmars. Dat heeft dus helemaal niets met prestaties te maken. En Ajax kan alleen maar winst maken op transfers en deelname aan de CL. Het is me daarom een volslagen raadsel wat je met een vraag als "als ik het goed heb, had Ajax buiten de transfers om toch verlies gemaakt?" beoogt.

27 september 2016 om 22:43

Even eerst lezen scepticus voor je reageert. Ik heb nergens kritiek op het financiële beleid, maar concludeer alleen dat Ajax zonder transfers meegerekend verlies draait. Dan doe je blijkbaar iets niet goed.
Heb ook geen kritiek op de hoogte van het salaris van Overmars. Maar vind het vreemd wanneer je niet presteert de laatste twee jaar als Ajax (en Overmars) zijnde dat de technisch verantwoordelijke dan bijna 10% loonsverhoging krijgt.
Mij een raadsel waarom.

Als hij de doelstellingen haalt, wordt zijn salaris met meer dan 100% verdubbeld. Wat zijn die doelstellingen? Daar doet Ajax altijd erg vaag in.

27 september 2016 om 16:54

Dat positieve resultaat kwam puur voort uit het behalen van de CL. Nu ze het een jaar niet hebben draaien ze gelijk een verlies. Weet niet in hoeverre dit Overmars is aan te rekenen.

Fooi.
Een belletje en ze pakken tienvoudige elders.

Een stagiair die 179.000 krijgt.....
En Overmars krijgt opslag na een mislukt jaar. Ze regelen het weer mooi

26 september 2016 om 19:25

Hansje echt? Is dit je reactie? Blijkt gewoon dat iemand die + 80 miljoen heeft verdiend een erg bescheiden bedrag verdiend in zijn branche. En toch wil jij het weer anders doen klinken. De hele opbouw van deze salarissen is gebaseerd op een relatief laag basis loon met prestatiebonussen. Juist die prestatiebonussen ga je hard merken als je niet presteert op basis van sportief succes. Overmars heeft het prima gedaan sinds hij er zit maar is lastig voor sommige om hun azijn in de fles te laten.

26 september 2016 om 20:03

De flaters tegen Rostov en Rapid alweer vergeten? Ajax is onder zijn beleid sportief gezien steeds verder achteruit gegaan.
Ik denk dat de bodem bereikt is nu. In de breedte zijn we er voor het eerst sterker op geworden. Maar de selectie is tot op heden nog niet op orde. Zie de links back positie en de keeper en ervaring.
Verder vreemd beleid. Eerst is Ziyech niet nodig en vervolgens bezwijkt Overmars onder de publieke opinie.

Van der Sar vind ik de grootste flapdrol. Loopt toch nog steeds stage? Nou behoorlijk salaris voor een stagiair vind ik.

26 september 2016 om 20:55

Overmars kan er niks aan doen dat ajax beide wedstrijden weggeeft. Tegen rapid waren het simpelweg enkele stomme fouten en tegen rostov had ajax het al thuis moeten afmaken

26 september 2016 om 20:55

Nee ik vergeet geen flaters maar ben ook niet zo kortzichtig. Sinds Overmars gaat het bergafwaarts? Je bedoelt 3 kampioenschappen super veel talent voor alle jeugd elftallen. Enorm veel verdiend aan uitgaande transfers en vooral dit jaar enorm versterkt. Maar je moet wel het beleid begrijpen om in te zien waar ze mee bezig zijn en dat er risico's aan vast zit. Maar jij denkt dat met 3 goede ervaren spelers we weer Europa gaan veroveren. Dat kost de helft van ons geld en je krijgt er niets voor terug.

26 september 2016 om 20:55

Nee ik vergeet geen flaters maar ben ook niet zo kortzichtig. Sinds Overmars gaat het bergafwaarts? Je bedoelt 3 kampioenschappen super veel talent voor alle jeugd elftallen. Enorm veel verdiend aan uitgaande transfers en vooral dit jaar enorm versterkt. Maar je moet wel het beleid begrijpen om in te zien waar ze mee bezig zijn en dat er risico's aan vast zit. Maar jij denkt dat met 3 goede ervaren spelers we weer Europa gaan veroveren. Dat kost de helft van ons geld en je krijgt er niets voor terug.

26 september 2016 om 21:26

Ik denk met wat ervaren spelers erbij had je nooit in elkaar geklapt zoals 8 mei gebeurde tegen De Graafschap.
En denk je nou echt dat Rostov of Rapid nou meer kwaliteit hebben dan Ajax? Nee wel meer ervaring en dat gaf zwaar de doorslag zoals we zagen,

Mijn zin met een creatieve spelbepaler op het middenveld heb ik gekregen, Ajax is absoluut in de breedte gegroeid. Maar je hebt echt wat ervaring nodig.

26 september 2016 om 19:39

Je reaktie is nu wel erg kinderachtig hoor hansje. Termen zoals stagiair eruit stampen vindt ik van een ietwat laag niveau. Had meer van je verwacht.
Ja, ook ik denk weleens dat we, a la Bayern Munchen, door hadden kunnen pakken en ervoor hadden kunnen zorgen dat we zo ver voor waren komen te staan dat ook PSV ons nooit meer in had kunnen halen, maar we weten ook niet wat de beperkingen waren die Overmars waren opgelegd door de Rvc. En zelfs al was dat niet zo, dan kun je, mijn inziens, toch wel stellen dat ze ervan geleerd hebben en nu de punten die ze minder goed hebben uitgevoerd, zodanig aan het verbeteren zijn dat ook de sportieve kant van Ajax er weer veel beter uit begint te zien. Zoals ik hierboven al eerder stelde, is Zimling (of was het die gekke Arsenal spits) de laatste rare aanwinst geweest van de direktie. Allebei trouwens alleen salaris voor betaald.

26 september 2016 om 20:15

@adutchbrew
Wat ik hierboven zeg, is ook dat Ajax zeker in de breedte erop vooruit is gegaan. Twee jaar geleden hadden we nauwelijks een bank. Dat is nu echt beter.
Maar ze hebben zeker niet geleerd van eerdere fouten. Zie de ramp tegen Rostov. Weer geen ervaring voor het veld gehaald bijvoorbeeld. En het beleid rond Ziyech is toch ook vreemd? Ik ben enorm blij met hem. Ik wilde hem al twee jaar dus daar ben ik blij mee. Maar de manier waarop - eerst niet nodig daarna wel - was toch heel vreemd.

Tja en Van der Sar....die staat toch nog altijd niet op eigen benen?

26 september 2016 om 20:49

Ik geef je ook gelijk met Ziyech hoor. Die had er voor mij ook al eerder bij gemogen. Maar we weten niet precies wanneer Overmars precies toestemming heeft gekregen om zo'n bedrag uit te mogen geven voor Ziyech. En als het zo is dat hij dat eerder niet mocht uitgeven, dan vindt ik dat chique van hem dat hij niet naar buiten brengt met de volgende statement: ik wil hem wel, maar ik mag het niet van de Rvc.
Denk trouwens dat het meer toeval is dat we Ziyech hebben hoor. Denk dat hij meer gehaald is als tweede keuze voor rechtsbuiten (nadat Leon Baily niet haalbaar bleek) dan als extra middenvelder. Dat was enkel mooi meegenomen. En hoe zoals nu blijkt. Zeker omdat Traore ook niet de oplossing bleek voor de positie waarvoor hij in eerste instantie was gehaald. Dus een paar posities zijn nu toevallig beter bezet dan voorheen. Dus in dat opzicht zou je kritiek kunnen leveren op Overmars of op Bosz.
Maar het loopt nu (vooralsnog) goed en dus heeft hij het goed gedaan.

27 september 2016 om 22:52

Wat je zegt, ze wilde voor Baily gaan, dus het geld was er wel. Maar na de flater tegen Rostov zei Pa Baily de volgende dag Ajax gedag.
Ook het beleid van de keeper snap ik niet. Natuurlijk was ook ik ervoor om Cillessen te laten gaan. Maar waarom is hier niet op geanticipeerd? En sorry hoor, maar een geblesseerde keeper huren is toch het probleem een jaar verschuiven? Volgend jaar weet ik nu al hoe het gaat, Even eerst Onana uitproberen om dan te concluderen dat er toch een keeper met meer ervaring nodig is. Waarom is er niet gewoon een keeper gekocht? Ik vind dat echt kwakkel beleid. Hetzelfde geldt voor Westermann. Een Heitinga 2.0 zeg maar. Overmars leert te weinig van zijn eerdere fouten.

26 september 2016 om 20:05

Als het over geld hebt, zou het ook netjes zijn als je het over transferinkomsten hebt.

26 september 2016 om 20:20

Technisch hart heeft wat mij betreft als functie de selectie op orde hebben. Niet een hoge bankrekening beheren.
Daarbij zeg ik niets over de hoogte van het bedrag van Overmars. Snap alleen zijn loonsverhoging niet met de prestaties van afgelopen jaar

26 september 2016 om 20:21

Ja, geef ze maar de schuld van het missen van het kampioenschap op de laatste dag. Wat hadden ze moeten doen, zelf het veld in rennen? De Boer had een selectie waar hij kampioen mee had moeten worden, hij heeft gefaald en niet het bestuur. Verder hebben ze het financieel ook goed op orde, dus ik zie geen reden tot klagen.

27 september 2016 om 22:57

Met wat ervaring in het elftal was de zaak niet ingestort zoals gebeurde toen De Graafschap de 1-1 maakte. De koppies gingen omlaag, niemand wist wat er moest gebeuren en er kwam in ruim een half uur geen schot meer op het doel. 11 Matrozen zonder stuurman en kapitein gingen hopeloos ten onder. Net als tegen Rostov. En daar houd ik het technisch hart wel voor verantwoordelijk

27 september 2016 om 08:29

Je hiekd je toch niet bezig net cijfers? Nu ineens wel?

Opzich valt allemaal wel mee als je ziet wat dit soort lui in het buitenland verdienen maar aan de andere kant voetballen er ook zat jongens in de eredivisie voor minder geld, dus deze bestuurders mogen ook niet klagen.

Prima bedragen, bij prestaties krijgen ze dus wat meer, zowel financieel als sportief.

Zowel Sar als Overmars krijgen nu al opslag.....maar op basis van wat? 2 jaar niks gewonnen...europees een flater van jewelste geslagen...ajax is nu aardig bezig...europees al weer wat minder....maar het transferbeleid van afgelopen jaar is dus goed voor opslag geweest ...dan is het duidelijk dat het alleen maar om financieen gaat...gezien de resultaten. Zoals gezegd is het Europees al weer huilen geweest.....dus als Ajax geen kampioen wordt komend seizoen....dan zie ik het eigenlijk somber in.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren