Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van Hanegem: ‘Dolberg heeft meer voetballend vermogen dan Kieft’

Laatste update:

Kasper Dolberg kreeg zaterdagavond tegen PEC Zwolle weer eens een kans in de basis van Ajax en greep die kans met beide handen aan. De spits was goed voor twee doelpunten en vooral zijn tweede goal, een poeier die onderkant lat binnen viel, was van grote schoonheid. Willem van Hanegem is onder de indruk van het Deense talent van Ajax.

/

Volgens de Kromme heeft Dolberg iets speciaals. “Hij ziet het spel, dus hij maakt ook zijn medespelers beter”, begint Van Hanegem in zijn column in het Algemeen Dagblad. “Hij is een goede kopper en komt goed 'in de bal', als dat nodig is. Houdt 'm nooit te lang vast, kaatst en dan, boem, is-ie weg.”

Van Hanegem hoorde iemand zeggen dat Dolberg op Wim Kieft lijkt. “Omdat hij blond is en omdat hij naar de eerste paal komt zeker? Maar Dolberg heeft meer voetballend vermogen dan Kieft, hoor”, vindt Van Hanegem. Ajax speelt donderdag in de Europa League tegen Standard Luik en de vraag is of Dolberg dan opnieuw in de basis mag beginnen.

Kasper Dolberg is de beste spits voor Ajax

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het is wel bijzonder. Traore werd als eerste spits gehaald. Ik meen me te herinneren dat er toen gezegd werd laat Dolberg zo lang mogelijk staan dei jongen heeft talent en is in vorm.
Zijn tegenslag komt nog wel hoor en dan is het zaak er goed mee om te gaan en begeleid te worden.

Maar tot het moment van de tegenslag komt zou ik lekker flink gebruik van hem maken.

26 september 2016 om 10:12

Precies, goed genoeg is oud genoeg. Lekker meters laten maken zolang hij niet oververmoeid raakt. En eindelijk heeft Ajax een sterke bank, hoewel het op de flanken weer vanouds krap bezet is.

Het begint erop te lijken, als Bazoer meer kansen krijgt ben ik tevreden.

En overmars moet echt nu al gaan piekeren over een topkeeper voor volgend jaar. Ajax is al decennia lang leverancier van de oranjekeeper en dat moet zo blijven.

26 september 2016 om 11:23

Van mijn part staat er een Pakistaan in de goal, zolang hij maar goed is! Dat hoeft echt geen Nederlander te zijn toch?

26 september 2016 om 13:04

Wat mij verbaast is dat iedereen roept dat PSV de beste selectie bezit, maar welke club kan Tete, Bazoer, El G en Dolberg op de bank zetten?

27 september 2016 om 12:23

Wat ik het mooiste vindt aan de ontwikkeling van Dolberg, is dat hij tot een jaar geleden nog linksbuiten was in de jeugdelftallen zijn Deense club. Overmars zag een spits in die jongen en heeft hem overgehaald om naar A'dam te komen en zich op de spitspositie te richten en te ontwikkelen. Dat heeft onze Marc toch goed gezien.

Ik wist wel dat hij aardig talent had maar dit had ik zeker niet van hem verwacht, 2 uitstekend genomen goals en doet het in de spits beter dan de anderen. Groot talent, hoop dat we hem goed begeleiden.

26 september 2016 om 09:03

Ben zeer onder de indruk, terwijl Cassiera ook geen slechte is volgens mij. Ajax heeft aardig wat talent. Nu kijken hoe Bosz de wissels gaan managen. Dan met name jongens als Gudelj, Tete, Bazoer en El Ghazi.

26 september 2016 om 09:41

Gevaarlijkste is Bazoer, die vind zichzelf heel wat en gaat echt geen heel seizoen tweede viool willen spelen bij Ajax, El Ghazi heeft onder de Boer ook tegenslagen gekend maar die hoor je dan niet.

Gudelj zal zich ook wel beseffen dat hij weinig te eisen heeft en die Tete komt op mij altijd als een halve dooie over.

26 september 2016 om 11:40

Tegenslagen inderdaad wel. Nu is het echter zo dat anderen echt de voorkeur lijken te krijgen. Van den Brom zei gister wel dat het geen probleem was zolang je wint, maar dat is van korte duur. Nu is het nog te accepteren, tien wedstrijden verder krijg je echter een probleem.

Bazoer is trouwens ook vrij rustig. Er wordt in de media een beeld geschetst maar zelf heb ik hem nooit gehoord. Hij zou zogenaamd weg willen maar zelf zei hij in augustus totaal iets anders.

Het is voor iedereen duidelijk dat hij de vorm en het momentum mee heeft. Maar als het verleden ons iets leert is dat de mensen die hem toejuichen, net zo hard zijn als het minder gaat. Kijk naar een Victor of El Ghazi. Ik hoop dat het bij Dolberg anders gaat. Daarnaast vond ik traore vooral nadat Dolberg gescoord had heel egoïstisch in zijn acties worden. Als hij beter overzicht had gehad was het meer dan 5-1 geworden. Hij kan het wel, maar wilde het gewoon niet zien. Dan heb ik liever iemand die in mindere vorm is maar wel in het teambelang speelt, dan een huurling die alleen maar zijn eigen trucjes wilt laten zien. Maar goed, een winnende trainer heeft altijd gelijk niet waar?

Hij doet me ook veel denken aan Siem de jong in zijn tijd bij Ajax. De manier hoe hij loopt schiet ik zie dan echt Siem in hem terug.

26 september 2016 om 07:49

Siem de Jong mag zn veters nog niet strikken. Zit in de bloei van zn leven, nog een hele carriere voor zich, ongelooflijk veel rek in. Hij is gretig en is echte nummer 9.

Siem de Jong is egoistisch, geen echte 9 of 10, geen echte spits, heeft ook geen steekbal in huis, denkt dat hij "the man" is, zonder bal doet Siem de Jong niets, en zot absoluut geen rek in de jongen. Iedereen uit zn generatie bij Ajax was allang verkocht naar grote clubs, Suarez, Eriksen, Verthongen, Alderweireld, etc etc, maar kwam geen grote club naar hem. Uiteibdelijk toch voor minder gekozen, waar hij het niet heeft gered.
Als hij zou goed was, dan was hij in 2012 al verkocht aan een grote club.
Overschatte voetballer.

26 september 2016 om 07:53

Ik vergelijk hun kwaliteiten niet met elkaar. Ik zeg alleen hij heeft iets weg van Siem de jong

26 september 2016 om 09:55

@mvbfan; wow, lekker je voormalig aanvoerder afzeiken terwijl hij een boegbeeld was van de club in tijden dat de club succesvol was. Je zou toch moeten weten dat er meer bij voetbal komt kijken dan wel/geen steekbal in huis hebben, wel/niet afmaken, wel/niet meeverdedigen? Leiderschapskwaliteiten?
Hoe kun je nu zeggen dat de Jong de veters nog niet mag strikken van Dolberg? Wat heeft die gepresteerd dan? Behalve potentie heeft hij nog weinig (kunnen) laten zien. Aangezien jouw standaarden nogal hoog liggen (in het verleden gaf jij aan dat vpersie mislukt is bij Feyenoord), moet Dolberg de Ballon d' Or winnen in zn Ajax-tijd om succesvol te zijn.

26 september 2016 om 14:40

Sinds wanneer is Siem egiostisch? En zonder bal niets doen? Welke Siem de Jong heb jij het over? Siem stond juist bekend om zijn loopacties en vele sleur en trekwerk in de aanval van Ajax. Overschatte analist.

26 september 2016 om 07:50

Nou dacht het niet..volgens mij bn jii de enige die dat in hem ziet

26 september 2016 om 07:51

Als hij ergens op lijkt dan is het Stefan Petterson. Goed in meevoetballen, bal kaatsen én scorend vermogen.

26 september 2016 om 09:18

Echt alles behalve De Jong qua spel. Dolberg is veel sterker, beter schot en een dribbel. Siem had het nodig van zijn inzicht en in de combinatie sterk. Nee echt totaal andere spelers. Ik vind bijvoorbeeld Klaassen meer een type De Jong.

Wat een talent!
Dat Willimpie zelfs enthousiast is over een Ajacied, normaal gesproken brand hij half Feyenoord plat!

26 september 2016 om 07:30

Hij is nu iets nieuws aan het zoeken nu het goed gaat met feyenoord

26 september 2016 om 12:14

Dat is ook gewoon niet waar. Van Hanegem heeft zijn eigen cynische style ten op zichten van Ajax alleen spreekt hij vrijwel altijd respectvol, soms met enige verwondering en de andere keer weer onbegrip over Ajax. Feyenoord is natuurlijk zijn club maar na de dood van Cruijff is wel gebleken hoeveel respect hij heeft voor wat er in Amsterdam is neergezet, mede dankzij Johan.

Zaterdag was niet zijn beste wedstrijd, zeker de eerste helft was gewoon niet goed genoeg maar toch maakt hij 2 knappe goals en is ermee van waarde. De 2e goal deed hij iets dat hij tot aan dat moment nog niet had gedaan en wat een van zijn sterkste punten is namelijk zijn dribbel. Dolberg bezit aardig wat snelheid en heeft een passeeractie, dat hij dit dan nu deed koppelen aan een verwoestend schot is mooi. De manier waarop hij bij de aanname al richting doel draait en begint te dribbelen was mooi om te zien. Alleen nog zijn sprongkracht vaker benutten en een vrije trapje hier en daar erin schieten en hij heeft zijn sterke punten van in de A al laten zien.

Oo oo oo daar gaan we weer. Volgend jaar is hij overschat. Let maar op! Zo gaat het hier. Dan is hij opeens de nieuwe Fischer. Sommigen begrijpen niet dat tegenslagen bestaan in het leven. Hoort bij de ontwikkeling.

26 september 2016 om 09:26

Toch was het bij Fischer altijd zo dat hij werd gezien als groot talent, maar het nooit echt helemaal waar heeft gemaakt. Dolberg daarentegen laat het nu al echt zien met goals en acties die ik Fischer nooit heb zien maken (misschien incidenteel, maar Dolberg laat het nu al een paar keer achter elkaar zien). Natuurlijk zal het een keer minder gaan, maar denk dat hij er wel gaat komen. Jongen met Amsterdamse bravoure, zonder naast zijn schoenen te lopen.

26 september 2016 om 09:44

Klopt niet, Fischer heeft het ook over een langere periode laten zien voor zijn blessure, rolde toen in zijn eentje Feyenoord op bijvoorbeeld, was toen ook heel sterk week in week uit.

Die blessure heeft hem gewoon geknakt, het zit vooral tussen de oren bij hem denk ik maar je ziet vaak bij voetballers die een zware blessure oplopen dat ze daarna niet meer vrij in hun hoofd zijn, als je dat niet bent dan wordt het lastig voetballen.

Boerrigter heeft dat ook een tijd geleden aangegeven dat hij niet vrij was in zijn hoofd, lever je zoveel in.

Klopt helemaal !

Een geweldige onverstoorbare spits met een enorm potentie. Begonnen als vleugelspits maar omgeturnd tot een aanspeelpunt en goalgetter ! Die ook nog eens uitstekend vrije trappen kan nemen.

Het lijkt alsof velen het niet begrijpen. Voorbeeld: El Ghazi komt als een "nobody" het veld in en scoort de één na de andere. Bazoer komt als een "nobody" erin en maakt de gekste rushes. En zo kan je 5-10 namen (o.a. Fischer) de afgelopen jaren bij o.a. Ajax. Na 3-5 wedstrijden kent elke coach deze "talent" en zet er 1 a 2 mannetjes dedicated erop. Opeens kunnen die kids er niks meer van. Alleen de echte talenten (zie o.a. Eriksen, Ziyech) of als een team meerdere goede spelers (zie o.a. arsenal, bayern munchen of barcelona) heeft, dan blijven deze spelers het goed doen omdat de verdedigende partij of 1 op 1 moet verdedigen of gewoonweg de speler niet kan verdedigen. Ik denk dat dit de dip verklaart van elke talent bij Ajax, er is niemand om op terug te vallen.

26 september 2016 om 08:41

Nou dit seizoen is er bij Ajax een hele brede selectie. De eerste 20 doen kwalitatief niet veel van elkaar onder.

Als je dan ziet wat er afgelopen weekend op de bank zat; Bazoer-El Ghazi-Gudelj, Tete, Dijks, Riedewald, Van de Beek etc

26 september 2016 om 08:58

Nou nou van die bank word ik op dit moment nou niet echt warm of koud. Meer talent dan ervaring en dat talent komt er ook niet echt uit..

26 september 2016 om 09:26

Van de bank wordt je niet warm? Met afstand de beste bank in de Eredivisie. Dijks, Gudelj, Riedewald, Bazoer, Cassiera, Westermann, Tete en El Ghazi. 6 van de 8 international. En Dijks is dat dan niet omdat hij geblesseerd raakte toen hij zou worden opgeroepen. Krul die er ook nog aankomt waardoor er een klasbak op doel staat en een goed talent op de bank.

en hij had nu bij twente kunnen spelen, toenmalig twente-scout roy beukenkamp kwam met dolberg op de proppen alleen is daar nooit wat mee gedaan en ging hij vervolgens naar ajax

26 september 2016 om 09:15

Klopt, werd kort daarna niet de hele scouting van Twente stopgezet?
Op het moment dat Ajax liet merken wel echt heel serieus te zijn was hij geloof ik al in wolfsburg voor gesprekken. Die jongen had de clubs voor het uitkiezen.

26 september 2016 om 10:27

ja het scoutingsapparaat werd wegbezuinigd, we zijn hem nu echter wel weer aan het opbouwen

Waarom wordt ie vergeleken met Kieft? Wat is dat voor een onzin

26 september 2016 om 09:46

Puur op uiterlijk en positie ben ik bang.

26 september 2016 om 11:39

Uiterlijk, positie en de manier van lopen schijnt. Maar ja Kieft was voor mijn tijd dus ik kan er niet over oordelen.

Dolberg moet je in perspectief zien, Ajax voetbalt beter en daardoor excelleren spelers zoals hij, ook Traore kreeg de ruimte en kon zijn acties maken.

Het is eigenlijk helemaal niet goed dat deze jonge jongens direct zo de hemel in worden geprezen en het lijkt alsof ze al in de Europese top hadden moeten spelen. De terugval of blessure die er gaat komen is zo alleen maar moeilijker te overwinnen.

Ik kan me nog goed de reacties na het debuteren van Boilesen en Fischer herinneren : "komende 4/5 jaar geen linksback meer nodig, en met deze talenten erbij zou Denemarken een grote kans maken om Europees kampioen te worden."

Ik hoop dat hij vanaf nu gewoon in de basis mag blijven staan. Traoré komt het beste tot z'n recht vanaf rechts en Dolberg is verreweg de beste keus. Voor Younes valt er nog wel veel te verbeteren. Met Milik had hij een goede klik en gaf hij vaak assists maar dat kom ook omdat Milik meer een loerende spits is die z'n kansjes zoekt in de 16. Dolberg is meer een kaatsende spits die met z'n rug naar de goal speelt.

26 september 2016 om 08:35

Younes valt zeker wat tegen itt Dolberg en de acties van Traoré.

Daarom misschien El Ghazi eens een keer vanaf links laten beginnen ?

26 september 2016 om 11:41

Ik zou eigenlijk 442 willen zien, Ajax heeft een goed middenveld, goede spitsen maar zwakke vleugels. En anders Traore op links, anders loopt alles naar binnen en wordt het veld niet breed gehouden.

26 september 2016 om 09:50

Maar ben je niet bang dat die jongen helemaal opbrand door zoveel te spelen? Hij is nog jong en om nu een heel seizoen in de spits te staan, ik denk dan dat we er volgend jaar niks meer aan hebben omdat hij dan op is. Ik zou hem lekker laten rouleren met Casseirra, heeft ook genoeg potentie als goede spits. Blijven beide fit en niet te vermoeid. Traore hoeft van mij ook niet meer in de spits, doet het veel beter vanaf de buitenkant. Toen hij in de spits stond was er op belangrijke momenten niet en liep hij ergens anders voor een actie.

26 september 2016 om 10:36

Tuurlijk, op zijn leeftijd moet de belasting goed in de gaten worden gehouden. Maar voor dit Ajax is Dolberg de nr 1 spits. Dat wil niet zeggen dat hij iedere wedstrijd moet spelen.

Het is gewoon opvallend hoe compleet deze jongen is op jonge leeftijd. Hij is eigenlijk precies wat je van een Ajax spits verlangt. Kan goed meevoetballen. Wint duels. Maakt goals. Goed oog voor waar hij moet staan en lopen. Normaal gesproken hebben talenten enkele aspecten en moeten ze wat aspecten aanleren. Deze jongen heeft het gewoon allemaal al. Nu is het alleen nog zaak om om de kwaliteiten door te ontwikkelen.

Ik moet wel zeggen dat waar ik een beetje vrees voor heb is dat de meeste talenten een dip gaan krijgen. En ik vind het huidige Ajax niet goed in het begeleiden van talenten in een dip. Zag je bij Andersen, Boilesen, Fischer en ik begin het nu ook te zien bij El Ghazi en bij Bazoer. Het dipje wordt dan stilstand en achteruitgang.

26 september 2016 om 11:44

Ik heb het idee dat Bozs daar wel beter in is. Als je bij De Boer er naast stond was het klaar en alleen bij een blessure kon je weer spelen. Bij Bozs heb ik het idee dat hij ze er naast zet ook om uit de wind te houden. Er is niets mis mee om als jonge gast in een dip er even naast te staan en aan jezelf te werken. Alleen moet je daar weer beter uitkomen. Zoals je zegt bij spelers zoals Fischer leek dit niet het geval. Ieder talent heeft een dipje, daar moet hij kracht uit halen wanneer het weer beter gaat. Dat is essentieel voor de ontwikkeling.

Jammer dat er geen talent volle Nederlander rond loopt die zo goed is als Dolberg.

En dan ook nog op zo'n jonge leeftijd.

Daar gaan we weer. De zoveelste supertalent van ajax. Ik ben om eerlijk te zijn ook onder de indruk. Ik was ook een van de vele die zei dat ie gewoon in de spits moet en traore rb.
Maar laten we gewoon eerst genieten van die jongen zonder nu alweer van de daken schreuwen dat hij een superspits wordt. We zien wel waar dolberg ons brengt

Ik vind hem ook niet op Kieft lijken. Hij heeft meer weg van Bergkamp vind ik. Wel heeft hij nog een lange weg te gaan.

26 september 2016 om 09:22

Ik vind het echt een type Kluivert. Heeft een geweldig scorend vermogen. Loopt altijd op de goede plaats, maar is technisch ook prima. Heeft alles wat een spits bij Ajax moet hebben.

Het is natuurlijk niet te vergelijken. In de tijd dat Kieft bij Ajax doorbrak stelde de Nederlandse competitie nog echt iets voor in Europa en was het niveau een stuk beter dan tegenwoordig. Dolberg is een prima speler maar laat hem maar eerst een carriere als Kieft hebben dan kan je vergelijken daar is het nu veel te vroeg voor.

26 september 2016 om 22:56

Inderdaad. Kieft werd geloof op zijn 19e al Europees topscorer. Andere tijden. Maar een combinatie tussen Kieft en Petterson zou al geweldig zijn.

Ajax begint vorm te krijgen, maar ik ben bang dat daar ook meteen hun zwakte ligt.

Een el Ghazi en Gudelj zie ik niet hun mond houden als ze niet spelen, daar lijken het mij de types niet voor.

Maar Dolberg, daar riep ik en velen met mij, al na een of twee wedstrijden van dat je hem moet laten staan!

Nu nog Veltman slachtofferen, Sanchez is een beest, Riedewald ernaast, Tete en Dijks (bij gebrek aan beter) en die gewoon een paar weken laten staan.

Schone op zes is leuk binnen de NL'se competitie, maar in Europa wordt je overlopen en dan heb ik toch een voorkeur, ondanks zijn dipje, voor Bazoer op die plek.

Ajax komt er wel, maar er zou nog wel wat gesleuteld moeten worden door Bosz!

Dolberg scoort ze op het ogenblik heel makkelijk. Het ligt natuurlijk ook een beetje aan de tegenstanders waar hij tegen wordt opgesteld, maar ik ben toch wel onder de indruk. Ik ben benieuwd of hij zich kan ontwikkelen tot een spits die ook onder grotere weerstand veel kan scoren. Ik zou ook Cassiera wel weer eens in de basis willen zien al spits, want die maakt op mij ook een goede indruk. Leuk hoor, 2 jonge spitsen in de selectie, hopelijk halen ze bij elkaar het beste naar boven en ontwikkelen ze zich allebei tot een spits waar je ook in Europa wat aan hebt.

Voetbal is veranderd in de jaren! Dat die ouwe meuk van ex-spelers nog steeds alle nieuwe spelers willen vergelijken met Kieft, Van Hanegem en nog erger Sjaak Swart, begint toch wel kotsvervelend te worden. Die Kraay heeft daar in elke analyse ook een handje van. Deze speler heeft op z'n blonde lokken na helemaal niets van Kieft of wie dan ook. Prima speler die het vertrouwen moet krijgen om in de spits te spelen en beoordeeld moet worden op z'n doelpunten en overige opdrachten van de trainer. Hij zal ook nog wel trekjes krijgen van Charisteas, maar dan zal Bosz hem gewoon wisselen of passeren. Oh, sorry!

Wauw ik moet toch even knipperen met mijn ogen! Van Hanegem die positief is over een Ajax speler!
En dan heeft hij ook nog eens gezegd dat de club die Ziyech haalt kampioen gaat worden! Het moet niet veel gekker gaan worden met Willem!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren