Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax overklast dolend PEC Zwolle met drie assists van Ziyech

Laatste update:

Ajax is naar de tweede plaats gestegen in de Eredivisie. De Amsterdammers hadden het zaterdagavond voor rust niet makkelijk tegen PEC Zwolle, maar speelden de bezoekers na de onderbreking weg: 5-1. Hakim Ziyech bewees zijn waarde met drie assists en is nu in al zijn duels als Ajacied bij doelpunten betrokken geweest.

/

Ajax en Zwolle zochten vanaf het eerste fluitsignaal de aanval en dat leverde twee snelle doelpunten op: Wout Brama schoot vanaf de rand van de zestien raak in de korte hoek en Davinson Sánchez kopte na een hoekschop van Ziyech de gelijkmaker binnen. De 0-1 van Brama betekende overigens het snelste Eredivisiedoelpunt dat Ajax in een thuiswedstrijd om de oren heeft gekregen sinds januari 2008. De Amsterdammers herpakten zich met de treffer van Sánchez dus echter snel van die tegenvaller en sloegen na 38 minuten opnieuw toe.

Sánchez kopte de bal na een hoekschop van wederom Ziyech in de verre hoek en maakte voor het eerst in zijn professionele loopbaan twee treffers in één wedstrijd. Ajax zocht zodoende met een goed gevoel de kleedkamer op, al had Zwolle dat vóór de 2-1 al kunnen voorkomen. Ted van de Pavert, Anass Achahbar en Queensy Menig zorgden namelijk voor dreiging, maar slaagden er niet in om doelman André Onana te verschalken. Ron Jans greep in de rust in en verving Ryan Thomas door Kingsley Ehizibue.

/

De Blauwvingers gingen door die mutatie echter niet beter voetballen en incasseerden na tien minuten de 3-1: Kasper Dolberg werd na een counter weggestuurd door Ziyech en schoof de bal in de verre hoek. Ajax kreeg de smaak te pakken en nadat Bertrand Traoré al een aardige mogelijkheid had gemist, scoorde het team van Peter Bosz twee keer in een tijdsbestek van vijf minuten. Traoré schoot na een prachtige slalom in de verre hoek binnen en Dolberg knalde even later via de dwarsligger raak.

Ajax wist dat de zege niet meer in gevaar zou komen en gaf nog een paar minuten gas om er een zesde bij te prikken, maar Ziyech stuitte van dichtbij op Mickey van der Hart en de rebound aanvoerder Davy Klaassen werd geblokt. Bosz kon door de voor hem gunstige stand nog een paar spelers extra rust gunnen met het oog op de Europa League-wedstrijd van komende donderdag tegen Standard Luik. Dolberg stond zijn plaats af aan Mateo Cassierra, Lasse Schöne werd vervangen door Jairo Riedewald en Donny van de Beek verving Klaassen. Ajax kon het duel vervolgens eenvoudig uitspelen.

Een geflatteerde zege voor Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Avondje waarin de transfers zich toch wel bewezen hebben! Mooie wedstrijd!

24 september 2016 om 21:41

Lekkere wedstrijd gezien. Ajax begint nu veel meer te voetballen, al was het de eerste helft nog niet echt groots.
Moet wel weer een punt herhalen. Zoveel die voor Tete pleiten, maar Veltman speelt verdedigend ook gewoon ijzersterk op die positie, dus ik snap die roep niet zo. En dat zeg ik terwijl ik ook een grote van van Tete ben. Maar je moet wel objectief kunnen observeren. Aanvallend kan hij en moet hij nog meer brengen, maar dat is ook bij Tete het geval.

24 september 2016 om 21:50

Tegen de nummer laatst zo beginnen en zo eindigen. Dan is het getankte zelfvertrouwen het belangrijkst.

24 september 2016 om 22:00

Adutch, je moet wel objectief kunnen observeren? Ik weet niet wat je jezelf probeert wijs te maken, maar dat is natuurlijk kul! Objectiviteit is een term die schijnzekerheid brengt voor onzekere mensen;-)

24 september 2016 om 22:17

Nee, geen rechtspoten op LCV en bovendien, waarom zou je zit veranderen, Viergever doet het goed.

24 september 2016 om 22:23

ajaxglobal. Laat ik het dan niet objectief stellen, alhoewel dat altijd zo zal zijn natuurlijk, want de een ziet, of wil niet zien, wat de ander(en) wel zien.
Als iemand mij kan overtuigen dat Tete beter speelt op rechtsback dit seizoen dan Veltman, dan zou ik dat graag horen met goede ondersteuning. Want de wedstrijden die Tete dit jaar (behalve afgelopen woensdag dan) heeft Tete echt niet denderend verdedigd hoor. Veltman was meer solide. En dat was ook in de tijd dat Ajax niet lekker speelde. Woensdag en vandaag zijn wedstrijden waarin het automatisch makkelijker wordt voor een speler om een hoger niveau te halen. Dat is voor iedereen zo als het team lekker loopt.
En nogmaals, Tete en Veltman op rechtsachter zijn mij om het even hoor. Maar ik vindt het gewoon te kort door de bocht om te stellen dat Tete het beter doet dan Veltman.
Er is ook een reden dat Bosz Veltman opstelt ipv Tete. En ik neem aan dat dat wordt gedaan op basis van objectiviteit.

24 september 2016 om 22:26

Ach, een rechtspoot op lcv kan prima. Linksbenig is makkelijker maar allereerst verdedigend gewoon taken uitvoeren.

24 september 2016 om 22:37

Veltman durft minder vooruit te verdedigen en loopt dus regelmatig achteruit wat het voor een snelle vleugelspeler makkelijk maakt. Dit is ook de reden dat sanchez regelmatig iets teveel naar rechts staat om rugdekking te (moeten) verschaffen. Dus daarom vind ik tete verdedigend beter. En aanvallend hebben ze allebei weinig laten zien, maar heb ik iets meer vertrouwen in tete wanneer hij over traore heen kan komen. Dit hebben we nog nooit echt gezien omdat hij vrijwel altijd el ghazi voor zich had wat toch een totaal andere vleugelspeler is. Naar mijn mening heb je meer aan tete die over de rechtsbuiten gaat dan aan veltman omdat tete meer snelheid heeft.

24 september 2016 om 22:42

Will Grigg,

Dat is juist lastig als je met je verkeerde been verdedigd, te makkelijk om buitenom te gaan (dus over het linkerbeen van de Lcv), komt nog bij dat de meeste spitsen rechts zijn en dus dan voor hun goede been ligt.

24 september 2016 om 22:46

Nogmaals, ik vindt je opinie over Tete ook meer dan prima hoor. Maar het blijft wel zo dat toen Ajax minder goed draaide, vooral tijdens dat erg hoge druk zetten, dat Tete een paar keer door de mand viel, terwijl dat met Veltman eigenlijk niet is gebeurt. En ook toen speelde El Ghazi voor allebei, dus dat mag niet echt een reden zijn. Ik vindt het gewoon jammer, want ik vindt dat ze het allebei evenveel verdienen. Ik wordt ook helemaal wild van die prachtige slidings van Kenny. Dat is best wel intimiderend voor een tegenstander. Positioneel vindt ik Veltman echter sterker waardoor hij dat niet zo hoeft te doen.

24 september 2016 om 22:53

@adutchbrew, @afcasander

Veltman en Tete hebben beide specifieke kwaliteiten, Tete heeft een betere tackle en meer snelheid. Veltman is beter aan de bal, sterker in de lucht en positioneert zich beter bovendien heeft hij meer ervaring. Hij heeft al fouten gemaakt die Tete nog moet maken. Het is in mijn ogen maar net waar om gevraagd wordt, maar in principe snap ik de keus voor Veltman heel goed, de back lijkt degene te zijn die veel aan de bal komt dan is Veltman een goede keus.

Die verdedigde vandaag ook als een beest trouwens, zeer goed gedaan. Het is alleen maar mooi dat we twee opties hebben en spelers met verschillende kwaliteiten.

25 september 2016 om 08:48

Veltman is niet half de verdediger die Tete is, snelheid inzicht en verdedigend vermogen.

25 september 2016 om 09:35

Ook ik vind Tete de betere voetballer. Bij Veltman heb ik toch vaak het gevoel "als dat maar goed gaat" verdedigend, wat toch zijn eerste taak is. Bij Tete weet je dat zit verdedigend wel goed. Laat die jongens voor hem zoals Traoré het aanvallende maar meer voor hun rekening nemen.

24 september 2016 om 21:44

Maar owee je zegt dat overmars goed heeft ingekocht. Voor sommigen doet hij namelijk niks goed. Degelijk Ajax gezien, maar een o zo zwakke pec. Ziyech opnieuw betrokken bij 3 goals. Niet normaal meer.

24 september 2016 om 21:48

Helemaal mee eens. Dit PEC moet je gewoon van de mat tikken, wat ook gedaan is. Jammer van dat ene tegendoelpunt, gelukkig snel gelijk gemaakt zodat je niet 85 minuten lang tegen een muur staat te voetballen.

24 september 2016 om 21:51

Zonder Ziyech heeft Overmars inderdaad slecht ingekocht. Moet wel gezegd dat Sanchez sterk speelt!

24 september 2016 om 21:56

Inderdaad Waar zijn die nu dan? Helemaal nergens te bekennen die criticasters.

24 september 2016 om 21:57

Imponeria en is die Sanchez eigen jeugd?.....of toevallig ook slecht ingekocht door Overmars.

On topic. Ajax staat verdedigend nog niet goed. Maar heeft op het middenveld en in de aanval wel de meeste creativiteit van de top 3 ploegen.

24 september 2016 om 21:57

@imponeria

Toch lastig he, de complimenten geven als die Overmars toekomt.. Traore was ook goed, Dolberg heeft hij 2 jaar geleden gekocht, Onana idem kortom verklaar je nader?

24 september 2016 om 22:04

@Lauso. Overmars hoefde Ziyech niet. Is pas gehaald als paniekaankoop. Ikzelf en vele anderen zeiden al een jaar geleden dat Ajax Ziyech moest halen. Overmars heeft geluk gehad dat hij nog beschikbaar was.

24 september 2016 om 22:08

Ziyech blijft toch een paniek aankoop. Als overmars een goede td was geweest had hij hem aan het begin van de zomer gehaald. En dan hadden ze waarschijnlijk nu geen 5 punten achterstand.

24 september 2016 om 22:10

@sunmaster

Dat kan ook nog wel eens onderhandlingstactiek zijn geweest, dat weet je niet. Feit is, hij heeft 11 miljoen betaald voor Ziyech en hij speelt bij Ajax. Je moet ook rekening houden met de financien, denk dat de transfer van Cillessen de ruimte gaf, we hebben immers 0,7 miljoen verlies gedraaid dus kunnen ons niet veel veroorloven.

Verder heeft hij ook Sanchez gehaald, Dolberg en Onana 2 jaar geleden, Traore gehaald waren vandaag ook goed. Viergever was wederom goed, Sinkgraven laat nu wat zien en zo kunnen we nog wel even doorgaan.

24 september 2016 om 22:14

Nogmaals, aan het begin van het seizoen was hij onbetaalbaar voor Ajax. Pas op het laatst bleek 11 miljoen genoeg te zijn.

24 september 2016 om 22:29

Sunmaster,
Zou het ook kunnen zijn dat Overmars Ziyech heeft gehaald omdat Ajax na al die transferinkomsten opeens wel een grote transfer mochten bekostigen? En als Ajax Baily had kunnen halen van Standard, dan had Ziyech nog steeds niet bij Ajax gespeeld. Pas toen bleek dan Leon niet haalbaar was, zijn ze overgestapt op Ziyech. Dus ik vindt het persoonlijk iets te kort door de bocht om de term paniek te gebruiken. Ajax was eigenlijk meer op zoek naar een rechtsbuiten en kwam na Leon bij Hakim terecht. Dat Ajax nu met Hakim nu op 10 en Traore op rechtsbuiten beter loopt is pas daarna gekomen. Een leuke bijkomstigheid.

24 september 2016 om 22:33

Hoe is dit geen paniek? Eerst zegt overmars "we hoeven hem niet, we hebben al genoeg middenvelders". Vervolgens verliezen ze van rostov en hebben ze wel plek voor hem...

24 september 2016 om 22:39

dogoe,
Omdat Hakim in principe voor rechtsbuiten was gehaald. Zoals ik hierboven al schijf, was Leon Baily van Standard eerste keus. De puzzel valt echter gewoon beter in elkaar met Hakim op 10 en Bertrand op rechtsbuiten.
Dus Ziyech is niet een paniek middenveld aankoop geweest. Maar het is wel mooi meegenomen natuurlijk

24 september 2016 om 22:44

Genk bedoel je.

24 september 2016 om 22:45

@dogoe

Hij zei ook, we zoeken voorin nog wat en er kan nog vanalles gebeuren. Met Ziyech zijn er voorin ook meer mogelijkheden, zowel met Sinkgraven, Schone, Klaassen als Ziyech die daar kunnen spelen.

Daarna is ook Cillessen nog verkocht en bleek Bailey te duur.

24 september 2016 om 22:48

Oeps, Genk inderdaad.

24 september 2016 om 22:51

Je kan toch moeilijk zeggen dat het inkoopbeleid goed was omdat er gewonnen werd bij de nummer laatst in de eredivisie :' Ziyech is pretty much door de strot geduwd bij Overmars (wat natuurlijk een goede zet is).

24 september 2016 om 22:57

Overmars heeft vooral wel een goede linksback binnengehaald met Sinkgraven.

Sanchez is wel een voltreffer. Echt een hele goede verdediger. Van Ziyech wist iedereen wel dat hij een geweldige voetballer is. De fouten van Overmars liggen bij het feit dat hij maar 1 linksback, 1 linksbuiten en 20 middenvelders had verzameld aan het begin van de competitie. En daarnaast nogal onhandig in zijn communicatie mbt Milik en Ziyech natuurlijk.

24 september 2016 om 23:23

@xyzz

Riedewald en Viergever zijn ook linksbacks, Westermann is natuurlijk niet voor niets gehaald, die kan overal spelen in de verdediging en eventueel bv. dan op LCV uitkomen.

Verder is Cerny naast rechtsbuiten ook een linksbuiten en kan zowel Sinkgraven als Nouri daar ook uit de voeten. Met Schone en Ziyech heb je ook opties op RA net als Traore.

Komt misschien onhandig over, maar hij flikt het wel even om 32 miljoen voor Milik te krijgen daarmee, als hij het niet zo hard had gesteld was het misschien wel 5 miljoen minder. En Ziyech voor maar 11 te halen, die was eigenlijk wel meer waard in de huidige markt. Misschien is het wel een bewustie geweest.

25 september 2016 om 10:28

Voor ons is Ziyech gewoon een aankoop. Maar jullie willen blijkbaar elke x herhalen dat het een paniek aankoop is. Wat bereik je daarmee en wat voegt het toe?

Hij is er nu al langer dan een maand en hij speelt. Word het nu niet eens tijd om te praten over zijn aanwezigheid of gewoon over Ajax. Of hij nou een paniek aankoop is...dus wat wil je dan en waar wil je naar toe met dit?

25 september 2016 om 11:28

@imponeria,

Lol Traore dolt meer man uit op rechts dan welk andere vleugel in de ED dan ook.
Krul =is prima huuroptie. Dat weten we wel van tevoren. Kan niet wachten tot hij fit is.
Sanchez = een TOP aankoop! Beste verdediger in de ED. Gewoon ruimen die handel net als botteghin . Puur verdedigen!
Westerman = begon dramatisch, maar liet al vs Willem II zien dat hij gewoon prima kan verdedigen. Niet slecht voor op de bank en prima om erbij te hebben
Zelfs Sinkgraven bewijst zijn waarde nu evenals Viergever.
Zijn gewoon prima aankopen/gehuurde spelers!

@ De rest. Ja leuk dat Ziyech volgens jullie een paniekaankoop is. Wij zijn blij met zijn komst in Amsterdam.

24 september 2016 om 21:45

Idd, sinds jaren weer eens een enigszins naar voren ingesteld team gezien. Sanchez een verademing achterin, ziyech een verademing op 10 en dolberg en traore een verademing voorin!!!

24 september 2016 om 21:51

De transfers en de trainer. Dat wilde ik althans ook typen en hierbij Overmars complimenteren. Het is echter wel nog voorbarig.

24 september 2016 om 22:05

@ Toetertje,

Inderdaad, Davinson Sánchez uiterst belangrijk voor Ajax, zowel in aanvallend als verdedigend opzicht, Hakim Ziyech die een zeer goede wedstrijd op het middenveld speelde en Bertrand Traoré die prima aan de rechterkant speelden.

Vandaag vond ik Ajax goed spelen en dan vooral in de tweede helft. Eindelijk lijkt Bosz door te hebben dat Ziyech op het middenveld thuis hoort en hopelijk blijft Traoré ook aan de rechterkant staan, want hij passeert daar zeer makkelijk z'n tegenstander en er komt veel meer dreiging vanaf de flanken van Traoré af, dan dat hij centraal in de spits staat.

In mijn ogen was dit de perfecte opstelling van Ajax vandaag, op drie dingen/posities na: op doel natuurlijk Tim Krul zodra hij weer fit is, als rechtsback natuurlijk Kenny Tete, Joël Veltman dan weer centraal in de verdediging op de plek van Nick Viergever en Jaïro Riedewald op de plek van Lasse Schöne en voor de rest is alles prima.

Krul zal sowieso wel eerste doelman worden, zodra hij weer fit is, Tete hoort in mijn ogen gewoon de eerste keus van Ajax als rechtsback te zijn en Veltman zie ik liever centraal, ook al doet Viergever het niet eens zo slecht en Schöne speelt opzicht wel prima op het middenveld, maar Riedewald zorgt in mijn ogen voor een betere balans als controlerende/verdedigende middenvelder.

Ook Daley Sinkgraven speelt als linksback tot dusver gewoon prima. Hopelijk blijft hij dit vasthouden en ja, ik ben een fan van Mitchell Dijks, maar als Dijks zo blijft spelen zoals hij sinds het begin van dit seizoen speelt, mag Sinkgraven van mij als linksback blijven staan.

Mits iedereen fit is, verwacht ik dus Tim Krul op doel, Kenny Tete als rechtsback, Joël Veltman en Davinson Sánchez als centrale verdedigers, Daley Sinkgraven als linksback, Davy Klaassen rechts op het middenveld, Jaïro Riedewald centraal op het middenveld, Hakim Ziyech als linkermiddenvelder, Bertrand Traoré als rechtsbuiten, Kasper Dolberg (wat was dat trouwens een raket, zijn tweede doelpunt) als diepe spits en Amin Younes als linksbuiten.

Tussen Dolberg en Cassierra zou ik regelmatig gewoon gaan rouleren, want beide zullen ze niet meteen alles vanaf begin tot eind spelen en zo kunnen Dolberg en Cassierra elkaar mooi afwisselen als diepe spits. Traoré kan er ook spelen, maar die moet gewoon op rechts blijven staan.

Ook mooi en goed om te zien dat Ajax nu enorm veel wisselmogelijkheden heeft. Ik zat net gewoon te kijken, als je volgens de opstelling speelt die ik hier heb geplaatst, dan heb je deze mogelijkheden om te wisselen als iemand geblesseerd/geschorst is:

* als Sinkgraven geblesseerd/geschorst is, kan je Dijks, Riedewald of Viergever als linksback opstellen en anders kan je gewoon rouleren.
* als Veltman en/of Sánchez niet beschikbaar zijn, kan je de Ligt (die je op deze manier dus rustig kan brengen), Viergever, Riedewald of Westermann daar neerzetten en je kan dan ook wederom rouleren.
* als Tete niet beschikbaar is, kan je Veltman als rechtsback opstellen, maar niet een heel seizoen dan, dan voor een paar wedstrijden natuurlijk.
* als Klaassen, Ziyech en/of Riedewald niet beschikbaar zijn op het middenveld, kan je Riechedly Bazoer, Lasse Schöne, Nick Viergever (kan ook als controlerende middenvelder uit de voeten), Daley Sinkgraven, Frenkie de Jong, Abdel Nouri, Donny van de Beek (allen 3 idem dito als wat ik bij de Ligt heb geschreven) en Nemanja Gudelj daar opstellen als controlerende middenvelders (bijv. dus Bazoer, Schöne, Viergever, van de Beek en Gudelj) of aanvallende middenvelders (bijv. dus Schöne, Gudelj, Sinkgraven, de Jong en Nouri).
* als Traoré, Dolberg en/of Younes niet beschikbaar zijn, kan je el Ghazi, Sinkgraven (als vleugelaanvaller), Schöne (idem dito als Sinkgraven), Klaassen (als diepe spits), Václav Černý en Mateo Cassierra (kan ook rustig gebracht worden, zoals ik hierboven in m'n stukje al aangaf) in de aanval opstellen.

Mogelijkheden genoeg dus. Vele mensen, waaronder ikzelf, zijn de afgelopen jaren enorm kritisch geweest op Marc Overmars, wat betreft het aankopen van spelers. Toch denk ik dat dit de beste transferperiode van Ajax is geweest, sinds Overmars d'r zit. Nu moet Bosz de meeste spelers alleen nog op de juiste positie en manier gebruiken, maar dat lijkt Bosz nu eindelijk in te zien, dus ik heb wel weer aardig veel vertrouwen erin gekregen.

24 september 2016 om 23:02

Is dit jouw sollicitatie voor de positie van webredacteur van Voetbalzone?

Verder wel grotendeels met je eens. Alleen denk ik dat Bazoer uiteindelijk de voorkeur moet krijgen boven Klaassen. En Veltman/viergever moet vrezen voor De Ligt.

24 september 2016 om 23:06

He-le-maal met je eens Rochester, zelf zou ik echter wel op het moment wat met Younes rouleren, hij is uit vorm en probeert dit goed te maken door wanneer mogelijk op doel te schieten. Rouleren met Cerny, Cassierra of Sinkgraven. Misschien zelfs Nouri, als lijkt me dat niet gewenst. Younes blijft wel voorkeur want we hebben vorig seizoen allemaal gezien wat hij kan, ook is hij nog steeds erg gretig.

25 september 2016 om 09:43

Je bedoelt toch wel de transfers van Ajax? Heb je die van PEC gezien? v.d. Pavert, Verdonk en niet te vergeten die Rotterdamse kabouter Achabar! Misschien leuk om samen een keer een item van te maken met Boskamp, maar hopelijk niet al te lang meer bij Pec.... Maar ja, die geven zo'n miskleun dan ook nog een 3-jarig contract!!!!
Ajax, van genoten, zeker van Ziyech, maar ook van Dolberg. Geen Ajax-fan, maar zo moet Ajax wel spelen. Met complimenten aan de trainer ,,met ballen''.

Wat een goede wedstrijd van Ajax zeg.
Sánchez is echt een beest en nu al de beste verdediger die we hebben rondlopen. En Ziyech man, wat jammer dat ie niet voor het Nederlands elftal speelt. Die jongen is echt veruit de beste speler van de eredivisie. Sinkgraven op links is ook een verademing vergeleken met Dijks.

24 september 2016 om 21:42

Uhm, ajax goed? Dat viel ook wel weer mee. Als ze de eerste 2 goals niet uit een standaard situatie hadden gescoord, dan had ik het nog wel even moeten zien.

24 september 2016 om 21:45

Als Zwolle de eerste niet had gemaakt was er niks aan de hand. Zwolle is 45 minuten helemaal weggespeeld. Leuk en goed spel van Ajax.

24 september 2016 om 21:45

En als Ajax alle vijf doelpunten niet had gemaakt, had het verloren van PEC. Lekker relevant. Ajax eerste helft niet fantastisch, tweede helft echt geweldig.

24 september 2016 om 21:47

tja, als... zo kan je natuurlijk altijd wel denken, als Man united niet twee keer uit een corner scoort hadden ze vast een moeilijkere middag gehad.

24 september 2016 om 21:48

Ach bij de vorige wedstrijd in de beker werd nou precies hetzelfde gezegd. Feit is dus dat ze nu in 2 wedstrijden uitstekend gebruik maken van de standaard situaties.

Het gaat er tenslotte niet om hoe je scoort maar dat je scoort. Zie het eerder als een pluspunt dat ze gevaarlijk zijn in standaard situaties. Dat is namelijk wel eens heel anders geweest..

24 september 2016 om 21:49

Schei toch uit Rusty. Als, als, als. Ook al speelde Ajax de eerste helft nog niet heel overtuigend, was het wel gewoon sterker. En iemand die goede corners kan nemen is ook een kwaliteit in een elftal. Dat hebben we nu. Dat heeft niets met als te maken.
En Zwolle kan het gewoon niet meer bijbenen. zeker niet met Traore, Ziyech en zelfs Younes. Dat was veel te technisch voor ze. Younes moet alleen zorgen dat hij rendement haalt uit zijn spel, want anders gaat Bosz toch wel wat anders proberen (cerny, El Ghazi?).

24 september 2016 om 22:19

Ja precies, en als Onana rood had gekregen na 2 minuten en brama er 3 meer in had geschoten was het sowieso veel lastiger geworden voor ajax

24 september 2016 om 22:36

Ajax maakt gewoon onwijs veel goals uit standaard situaties. Afgelopen week was dat ook al het geval. Ze zullen toch ook meer voetballende doelpunten moeten maken.

24 september 2016 om 22:46

haha, waarom moet je meer voetballende doelpunten maken? Standaard situaties zijn toch gewoon onderdeel van het spel of niet dan? Dat is hetzelfde als zeggen: Ajax-spelers scoren alleen met rechts, ze zouden ook meer met links moeten scoren. Wat een onzin! Scoren uit standaard situaties is gewoon een kwaliteit en als je daar wedstrijden mee kunt winnen dan hoef je verder geen voetballende doelpunten te maken

25 september 2016 om 11:37

Het is juist een kunst om uit standaardsituaties te scoren.
Met Ziyech weet je dat nou eenmaal. Topaankoop!!

24 september 2016 om 21:45

Ja, ik was benieuwd hoe Sinkgraven het opnieuw zou doen en ook tegen de snelle Menig (1ste helft) was hij gewoon heel degelijk. Nu moeten we de volgende stap zien. Hoe doet hij het tegen een sterkere tegenstander. Ik was bezorgt dat Daley een risico zou zijn omdat hij nog wel eens balverlies veroorzaakt. Maar dat heeft hij in deze positie eigenlijk nog niet gedaan. Misschien omdat hij zich beseft dat hij niet teveel risico mag nemen op die positie.

24 september 2016 om 21:47

Jammer dat Dolberg geen Nederlander is!

24 september 2016 om 22:06

@cojw, daar moest ik vanavond ook aan denken. Wat een potentie heeft de Deen. Als hij zo doorgaat dan is hij binnen een jaartje of twee weg. Sterk, doelgericht en kan best leuk kaatsen. Kasper heeft de laatste maanden echt hele grote stappen gemaakt.

24 september 2016 om 21:43

Heel lekker vrij, 3 assists en goede passes, probeerde echt om een goal te maken maar helaas is dat niet gelukt.

24 september 2016 om 22:21

3 assisits ? Traore ging nog 3 man voorbij alvorens hij hem binnen schoot hoe is dat dan een assist ? Ook Dolberg liep nog 30 meter met de bal.

24 september 2016 om 23:05

De mythevorming rond het persoontje van Ziyech kent inderdaad weer geen grenzen. Ziyech had enkele leuke acties, maar liep zich ook weer vaak vast en had geregeld balverlies en foute passjes. Het hele elftal speelde gewoon goed en Ziyech draaide daar prima als radartje mee.

24 september 2016 om 23:15

Zolang Ziyech de pass geeft op Traore en Dolberg is het een assist. ..

25 september 2016 om 00:23

Tsja, dat balletje op Dolberg die zich zelf vrij liep kan elke middenvelder zien en in principe ook geven. Hij kreeg 'm ook niet eens perfect in de loop waardoor hij moet inhouden en twee verdedigers nog bij konden komen en de kans nog behoorlijk moeilijk werd. En Traoré kreeg een gewoon passje rechts en had nog een stuk of tien aanrakingen tijdens zijn slalom. Dat kun je assists noemen, maar de eigenlijke kansen werden door de twee zelf gecreëerd en afgedwongen. En een corner is een assist, maar blijft gewoon een corner die door de spelers in de zestien moet worden omgezet in een doelpunt.

25 september 2016 om 00:58

Iets teveel azijn in je comment naar mijn smaak. Ziyech was de regisseur op het middenveld, zeker met dat verhaal over dat diepteballetje op Dolberg sla je wat mij betreft de plank mis.

25 september 2016 om 08:55

Dan heeft de term assist echt zn waarde verloren.

25 september 2016 om 21:15

De term assists is wat mij betreft idd een relatief beperkte term. Je kunt tien keer een perfecte kans creëeren voor een ander, maar als die niet weet te scoren, dat is het niets, de assistgever is totaal afhankelijk van zijn teamgenoot.

25 september 2016 om 21:23

@chefvoetbal

Dat mag je vinden. Het is niet als azijn urineren bedoeld, maar slechts een kritische noot. De bal op Dolberg was prima gezien, maar laten we niet doen alsof het een wereldactie betrof. Dolberg moest er nog hard voor werken om de mogelijkheid tot kans om te zetten en eruit te scoren.

Als jij dat de plank misslaan vindt, ook goed. De bal was gewoon niet perfect in de loop gegeven. Ieder zijn kijk. En verder ben ik blij met de ontwilkeling van Ajax en Ziyech, maar laten we waken voor teveel euforie na twee verwachte overwinningen op laagvliegers.

Ik heb de in de Arena zaterdag 90 minuten op Ziyech gelet en hij was echt nog niet de regisseur waar alles om draaide.

24 september 2016 om 21:45

Viel mij niet bijster veel op, maar ik ben niet de meest oplettende persoon en hij had uiteindelijk toch 3 assists dus dat zegt wel wat. Zijn corners zijn iig goed. Voor het eerst sinds Eriksen zijn die weer echt gevaarlijk.

24 september 2016 om 22:18

Sinds Eriksen haha. 50% van de corners van Eriksen kwamen niet hoger dan kniehoogte. Eriksen heeft al jaren hetzelfde probleem. Als hij het op zijn heupen heeft, is hij fenomenaal. De meeste andere wedstrijden is hij een bron van ergernis. Ziyech in 2016 is minstens een klasse beter dan Eriksen ooit bij Ajax is geweest.

24 september 2016 om 22:22

Ik vond eriksen echt een geweldige speler bij Ajax destijds. Itt wat jij zegt vond ik hem altijd een ruime voldoende scoren.

24 september 2016 om 22:35

Daar zou Je nog best weleens gelijk in kunnen hebben want zeker qua cijfers overtreft zijech eriksen al

Heerlijke 2e helft gezien. Paar fantastische combinaties. Mag toch hopen dat bosz nu het licht heeft gezien. 1e helft was wel onder de maat.

24 september 2016 om 21:51

Met Traore op rechts en Dolberg in de spits is Ajax zoveel gevaarlijker en directer. Klaassen en Ziyech pp het middenveld werkt ook gewoon, ben blij dat Bosz het eindelijk ook ziet inderdaad

Dit is Ajax! Mijn god , wat heb ik genoten. De concurrentie heb ik zo nog niet zien spelen hoor. Wanneer Traoré en Ziyech er een beetje zin in hebben ben je als tegenstander de lul! En Sanchez is een beest. Mooie pot. Op naar Standard Luik!

24 september 2016 om 21:44

Nou zeg tegen de nummer laatst die nog niets gewonnen hebben.

24 september 2016 om 22:00

Jaloers, jongen?

24 september 2016 om 22:31

Nee hoor gewoon de waarheid of kijk jij nooit naar de ranglijst?

24 september 2016 om 23:11

Tegen de nummer laatst moet je het toch ook gewoon doen? Ik heb de laatste drie jaar niet zo genoten van Ajax als de tweede helft vandaag. En ik wil niet roepen dat Dolberg de nieuwe Gouden Bal-winnaar is, want dat kunnen we in Nederland nogal goed, maar wat speelde die jongen heerlijk. Ik ben fan. Eindelijk weer een talent die puur voor het spelletje gaat en die een hekel heeft aan de wereld eromheen, als ik zijn voorkomen mag geloven. Prachtig om te zien en ik hoop dat we hem nog lang kunnen binden.

24 september 2016 om 21:44

Ik heb ook genoten hoor. Maar wel ff in perspectief plaatsen hè. Thuis tegen de nummer laatst. En je wordt geen kampioen door thuis van Zwolle te winnen. Dit middenveld gaat het toch echt zwaar krijgen tegen een tegenstander met goede, lopende spelers.

24 september 2016 om 21:47

Ik denk ook niet dat dit middenveld tegen goede, lopende spelers wordt opgesteld. Deze wedstrijd was daarentegen een prima mogelijkheid hiervoor.

24 september 2016 om 23:13

En dat baart mij juist zorgen! Want hoe ga je tegen een Feyenoord of PSV spelen? Dan kun je niet met Schöne op cvm en Sinkgraven linksback.. Dan val je dus weer terug op een Gudelj en Dijks..

24 september 2016 om 22:23

Je bent wel snel tevreden, thuis vs de kwaliteitsarme nummer laatst moet dit gewoon heel normaal zijn. Standard Luik is pas een echte test samen met Celta en Feyenoord een paar weken later. Tuurlijk speleden ze aardig maar dit was toch wel echt 1 van de zwakste ploegen die dit seizoen naar de Arena gaan komen hoor.

Doet Bosz toch eindelijk wat iedereen wilde zien. Ziyech gewoon op het middenveld. Traore rechtsbuiten en Dolberg in de spits. In de tweede helft tegen Rostov zag je ook al dat Traore als rechtsbuiten veel beter speelt en Dolberg idem.

Ziyech, Ziyech, Ziyech en dan moet de absolute vorm nog komen!!

Speelde Ziyech op 10. Ik heb niet gekeken?

24 september 2016 om 21:43

Hij stond op het middenveld gepositioneerd maar echt een duidelijke positie was ver te zoeken soms, pakte best aardig uit denk ik zo.

24 september 2016 om 21:47

Hij was overal op het veld in een vrije rol.

Ik sta hier toch wel een beetje met trots hoor, haha! Davinson Sanchez, ik had het jullie voorspeld. Zijn nonchalance lijkt volledig uit zijn spel en scoren doet ie ook nog even 2 keer. Wat een monster! Zonder twijfel de grootste reden dat ik Ajax scores nu in de gaten hou

24 september 2016 om 21:46

Mooiste moment vond ik nog toen hij kramp kreeg en zich er nog voor gooide en een vrije trap verdiende, heerlijk. Ook die blik in zijn ogen bij de 3e corner waarin je zag dat hij er gewoon nog een wilde maken. Lekker laten staan die jongen, als hij dit nog lang doortrekt is hij in de Zomer al onhoudbaar. Enige punt van kritiek is zijn timing, soms lijkt hij heel raar in te stappen voor hij een duel ingaat waardoor hij niet altijd goed uitkomt.

24 september 2016 om 21:47

Onhoudbaar, nou voor 40-50 miljoen misschien maar ligt gewoon 5 jaar vast.

24 september 2016 om 22:17

Wat een beest is het toch he? En nog maar 20 jaartjes jong. Ben blij dat hij voor Ajax koos want in Nederland krijg je een hele goede begeleiding als toptalent. Een rasechte verdediger, snel en sterk en in potentie gewoon een topper.

24 september 2016 om 22:28

Ja onhoudbaar, als hij deze lijn doortrekt ga je meer geld voor hem vangen als voor Alderweireld en Vertonghen samen, dat is gewoon onhoudbaar voor Ajax dan. Zeker als hij uitgeleerd is hier ( wat hij is als hij een jaar zo presteert als afgelopen 4 wedstrijden ) toch zou een centraal duo van Sanchez-De Ligt geweldig zijn, haha.

24 september 2016 om 22:51

Maar dan hebben we de Ligt nog. Die wordt ook bijzonder goed!

24 september 2016 om 22:56

@wolterx

Voor de juiste prijs is alles te koop, maar ik denk dat hij nog zeker wel een jaar bij Ajax blijft, lijkt een verstandige jongen die de geleidelijke weg kiest. Zal ook eerst wel engels willen leren bijvoorbeeld en doet niet alles perfect, soms speelt hij bv. speler niet perfect in. Maar je moet goed kijken wil je die fouten ontdekken, knap voor iemand uit een ander land die de taal niet spreekt.

24 september 2016 om 23:57

Ik denk dat het ook helpt dat Gudelj, Onana en natuurlijk Cassierra gewoon met hem kunnen communiceren. Zeker Onana kan in het veld uithelpen. Tuurlijk is hij niet foutloos, zal hij ook nooit worden maar ik durf te betwijfelen of hij na een periode ( of dat nu een seizoen is of meer ) op verdedigend vlak nog iets kan leren hier. Hij kan met een hoge lijn spelen, dat is een enorm pluspunt omdat je dan sneller bij grotere clubs in beeld komt terwijl hij ook kan slopen. Voor zijn carrière zou ik zeggen laat hem net als Koulibaly naar een goed presterende ploeg in een topcompetitie gaan en als hij het daar ook laat zien dan kan hij overal aan de bak. Ik kijk vooral uit naar de duels tussen hem en de meer fysieke spitsen, daar gaan we pas echt het verschil met de voorgaande CV's zien denk ik.

24 september 2016 om 21:49

Ik kan me inderdaad herinneren dat jij het had voorspeld. Je was ook lyrisch over Cassiera, maar in mindere mate. Jij volgde de Zuid-Amerikaanse competities? Dat zei je toch?

On-Topic:
De aankoop van Ziyech lijkt nu een gouden investering te zijn. Dat leek het al, maar in het begin op de RB positie leek het niet goed te gaan met Ziyech bij Ajax. Ajax moet spelers vanaf het begin leren opstellen bij hun daadwerkelijke positie.

24 september 2016 om 22:15

Inderdaad. Ik volg alles daar. Maar van Cassierra moet je wel weten dat hij ook bij Deportivo Cali geen basisplaats had. Dat bedrag betaal je uiteindelijk voor de potentie die de speler heeft. Harold Preciado was waarschijnlijk te duur om te halen en Rafa Santos Borre was al weggekaapt door Atletico Madrid. Dat waren de eerste twee spitsen van Cali. Volg je de serie Narcos? Daar wordt even gezegd dat de Cali cartel controle had over America de Cali, aartsrivaal van Deportivo Cali. Stonden in 1996 zelfs na Juve tweede op de wereld club ranglijst. Ook wel even leuk om te vermelden. Nog veel kijkplezier met Davinson en hopelijk ook snel Cassierra!

24 september 2016 om 22:15

Ik vraag me ook weleens af waarom spelers niet op hun geliefde positie worden opgesteld, maar dan krijg je ook wel eens een verassing, zoals Sinkgraven nu opeens als linksback. Ik miste vdhoorn een beetje als stormram, maar Sanchez heeft ervoor gezorgd dat ik daar na vandaag afscheid van heb genomen

24 september 2016 om 22:17

Ik denk dat Bosz gewoon een paar wedstrijden de tijd heeft genomen om Gudelj uit het elftal te halen. Niet direct al het vertrouwen in hem opzeggen, want dan heb je er helemaal niks meer aan. Die wedstrijden dat Gudelj het dus echt moest laten zien heeft hij gefaald en Bosz het perfecte excuus gegeven hem ernaast te zetten.

24 september 2016 om 22:34

Bvp
Je kan gelijk hebben, maar ik geloof dat Ajax eerder meer baat heeft gekregen van Ziyech op 10, Traore op rechtsbuiten en Sinkgraven zelfs op linksachter. Er zit veel meer beweging in dit team waardoor spelers de bal veel makkelijker naar voren kunnen afgeven. Dat zou het voor Gudelj ook makkelijker maken. En ik vindt het balans tegen sterkere tegenstanders toch iets te aanvallend. Gudelj, Bazoer of Riedewald heb je dan als cvm toch meer aan. Waarbij ik tegen de echte grote teams toch het liefst Gudelj zou zien. Die is medogenlozer. De andere twee, Riedewald en Bazoer, kunnen dan tegen mindere goden zich verder ontwikkelen, want die hebben wel meer potentie.

24 september 2016 om 21:50

Bij de tegengoal staat Sanchez te kort bij de zijlijn rugdekking te verlenen. Hij had iets meer aafstand moeten houden dan had hij Brama op kunnen pakken.

24 september 2016 om 23:03

Hij maakt nog steeds zn foutjes maar dat is natuurlijk niets bij het feit dat hij sinds zijn debuut al erg sterk speelt en nu toch even het hachje van ajax redt. Toekomstige topper is dit

24 september 2016 om 23:13

Kijken hoe hij het doet tegen een serieuze tegenstander!

Wat is er met pec gebeurd zeg.

Dit seizoen nog niets gewonnen terwijl ze al seizoenen goed waren.

Mooi verhaal maar zo knap is de overwinning niet trouwens.

24 september 2016 om 21:44

PEC en Utrecht, allebei solide ploegen vorig jaar waar je niet zomaar even van kon winnen. Niks meer van over.

24 september 2016 om 21:53

Een stoere uitspraak, maar heb je de eerste helft gezien?

24 september 2016 om 21:54

Een helftje meeballen en vervolgens helemaal inzakken onderbouwt mijn uitspraak nog steeds. Als die tweede helft de prijs is die PEC betaalt voor een helft Ajax partij kunnen bieden, zijn ze niet in goede doen. Dat blijkt sowieso uit hun punten al.

25 september 2016 om 00:55

Het verval sloop er bij PEC er vorig seizoen al in. PEC was vorig seizoen ook heel wisselvallig en het lijkt dit seizoen dramatischer te worden dan men had gehoopt in Zwolle.

Ajax gaat draaien. Traore, Ziyech, Dolberg, Sanchez allemaal heerlijk vandaag. En nu op naar de volgende EL pot; neem die vorm mee!

Was weer genieten hoor! Dit maakt je gewoon toch blij man.. Dolberg, Ziyech, Traore, Sanchez waren echt fantastisch. Sinkgraven linksback wederom prima, hopelijk houdt die zich staande in grotere wedstrijden.

24 september 2016 om 21:55

Sinkgraven linksback?!?

24 september 2016 om 22:09

Ja Bosz heeft nog even in de geschiedenis boeken gekeken en zag hoe van gaal reiziger en bogarde ook omgeturnd heeft van middenvelder naar back en dacht dat kan ik ook met sinkralen. En dat heeft de laatste twee wedstrijden goed uitgepakt.

Heerlijke pot! Ziyech nu laten staan dat heeft Bosz nu ook wel door mag ik hopen. Traore rechts buiten laten spelen daar voelt ie zich uitstekend en kan ie heerlijk voetballen met zijn acties en snelheid. Dolberg wat een geweldige spits en Cassiera is een uitstekende vervanger dus die twee laten afwisselen. Middenveld prima, Sanchez is een beest. Sinkgraven prima, Veltman degelijk. Toch liever Tete tegen sterkere tegenstanders maar tegen een Zwolle kan het prima.

Op naar Standard Luik!

Oh de media is positief over Ziyech, dat was anderhalve week geleden wel anders. Nu zullen de meeste "supporters" wel volgen.
Al met al een leuke wedstrijd(2e helft vooral) om te zien, verdiende overwinning!

Die verdediging van ons was bagger.

De 1e 2 goals fouten van marcellis.
3e staat van de pavert te ver naar buiten, had veel centraler moeten staan.

Wat een beest die Sanchez!
De nieuwe Alex is born!
Heb ook weer genoten van Ziyech met de ene na de andere assist. Het is nu wel duidelijk hopelijk dat hij altijd op 10 moet spelen!
En die Dolberg is nog zo jong maar wat een prima spits is hij nu al!

Wat een contrast deze reacties in vergelijking met het live topic. Ik las de reacties in het live topic in de rust en toen waren de commentaren niet mals. Door de tweede helft is al het voorgaande weer vergeten

25 september 2016 om 09:46

Dat snap ik haha. Eerste kwrtier was verschrikkelijk om naar tenkijken. Pas na die gelijkmaker werd het beter.

Maar eerlijk is eerlijk Ziyech blijft de man en hij heeft zich bewezen bij Twente en nu bij Ajax zonder hem hadden ze de afgelopen wedstrijden niet gewonnen weer assist maar nu 3 x . Hij blijft de man bij Ajax.

Heerlijke wedstrijd! Hele hoop aanwinsten voor Ajax, weet niet eens waar ik moet beginnen, Ziyech met 4 assists en veel passes die echt zorgen voor snelheid in het spel. Sinkgraven was erg goed, liep de hele wedstrijd de hele flank af, heeft ook heel veel loopvermogen en brengt zoveel voetballende kwaliteiten van links. Sanchez wint alles, beest gewoon, heeft alles. Dolberg met 18 jaar zo goed, wat een goal, heerlijke techniek en loopt goed. Traore op RA is echt geweldig, pure kwaliteit aan de bal, eindelijk een goal voor hem heerlijk. Viergever weer foutloos, ook goed aan de bal en Veltman was ook gewoon uitstekend. Schone wederom erg goed. Klaassen speelt altijd wel goed, nu veel zonder bal, was wel goed in de duels, bewaakte daarmee de balans goed. Younes was een van de mindere maar blijft dreigend.

In principe moet je zowel Traore en Younes dubbel dekken, Dolberg kun je dus ook geen ruimte geven en Ziyech moet je ook druk op zetten. Dan loopt Klaassen nog over tussendoor, dat is wel een behoorlijk 5 tal hoor

Ik ben blij dat de bekerwedstrijd tegen Willem II Bosz de boel heeft doen omgooien. Ik was er stiekem al bang voor dat hij weer zou vasthouden aan zijn 'basiself'. Een verademing dit...

3 doelpunten uit spelsituaties, lekker! Wat neemt die Ziyech toch goede corners he, wat een verschil met Gudelj. Maar Zoyech kan nog veel beter, in zijn acties is hij nog veel te geforceerd bezig. Klaassen en Younes kunnen ook veel beter. Sanchez vliegt op een gouden wolkje rond. Tegen clubs uit het rechterrijtje lijkt dit de beste opstelling, maar het middenveld werd in de eerste helft toch wel een paar keer overlopen. Dolberg heeft zich na een matige eerste helft met prachtige doelpunten wel laten zien in de tweede helft. Schone was goed zonder echt zichtbaar te zijn. Tegen sterkere tegenstanders denk ik toch kiezen tussen Riedewald en Bazoer. Mooie goals, fijne avond.

24 september 2016 om 21:49

Gudelj is dan ook een prima optie, laten we het er op houden dat Bosz veel mogelijkheden heeft. Riedewald kan ook nog linksachterin.

24 september 2016 om 21:53

Bosz heeft zeker veel opties op het middenveld. Schone, Riedewald, Ziyech, Sinkgraven, Gudelj, Klaassen, Bazoer zijn sowieso duidelijke opties. Nouri, Frenkie de Jong en Van de Beek komen eraan. Serero is er ook nog. Kortom, luxe.

24 september 2016 om 21:57

ik heb gudelj niet gemist vanavond. bij de standaard situaties in het bijzonder, maar dat terzijde. het is een harde werker, maar het oogt zo geforceerd...

24 september 2016 om 22:04

@marcelc

Toch worden dat soort spelers te vaak bij Ajax onderschat, zullen nog wel momenten komen dat we hem keihard nodig hebben. Hij kan wel meer dan hard werken in mijn ogen, heeft ook al wat doelpunten achter zijn naam. Denk dat je hem in de toppers wel goed kan gebruiken, als je meer duels moet winnen.

Als Ziyech blijft spelen als deze week, ben ik heel erg tevreden. Het liep in de tweede helft weer lekker. Sanchez en Ziyech lijken directe versterkingen te zijn. Cassierra en Traore hebben hun kwaliteiten. Vanuit de jeugd komt veel door.. Het gaat interessant worden om Ajax dit seizoen te volgen.

24 september 2016 om 21:52

Hoe speelde onana eigenlijk? Ik ben benieuwd naar hem.

24 september 2016 om 21:55

Tsja.. Ik heb vooral de tweede helft opgelet. Daarin had hij een showduik en ik herinner me dat hij een keer de bal weg peerde.. Hij had het toen ook wel erg makkelijk. Moeilijk dus om hem te beoordelen.

24 september 2016 om 21:59

Dan speel je dus gewoon goed, het is lastig om dan net die twee momentjes scherp te zijn.

Ik hoop dat figuren hier zoals speedyafc, afcanats, jm87, buitenspelval en d-bergkamp nu wel overtuigd zijn dat Ziyech een meerwaarde is voor Ajax! Levert nu wekelijks assists af.
En zorgt er mede voor dat het voetbal aantrekkelijker wordt om naar te kijken en het aantal doelpunten dat Ajax maakt wordt met hem fors opgeschroefd.

24 september 2016 om 22:02

Ik snap hun kritiek wel, het is wel dringen nu, deels is dat ook te zien in het balverlies die hij toch nog regelmatig lijdt. Ziyech gaat er goed mee om en loopt bv. vandaag de meeste meters, zeer goed gedaan! Het ligt mijn inziens overigens niet alleen aan Ziyech, team speelt nu vooral goed en dat komt vooral op het bord van Bosz dan.

24 september 2016 om 22:17

Je ziet toch zelf dat sinds Ziyech staat waar die hoort te staan dat het opeens loopt? Dat kun je wel op het conto van Bosz schuiven, maar dat is te makkelijk. Ziyech laat het team gewoon draaien. Dat kun je niet ontkennen. Ik heb altijd gezegd dat de baan van Bosz in essentie gewoon een hele makkelijke is en dat het enige wat je hoeft te doen is de poppetjes op de juiste plek te zetten en laat dat nou net dat gene zijn wat Bosz tot voor Woensdag vreselijk heeft nagelaten. Dus credits voor Bosz vind ik wat ver gaan nu al.

24 september 2016 om 22:29

Daar ben ik het niet mee eens, Bosz moet Ziyech als dat beter is juist zien dat hij Ziyech rechts zet als dat beter is. Op RA zakte hij ook vaak in naar het middenveld. Ik ben groot voorstander van een dynamisch systeem met veel positiewisselingen.

Vandaag was de inspeelpas van achteruit goed, veel beweging in het elftal dat zijn dingen die Ziyech ook nodig heeft om zijn klasse te etaleren. Als Dolberg niet goed loopt op een pas van Ziyech en als die hem niet goed aangespeeld krijgt, kan hij ook niks. Kortom het is een team prestatie, uiteraard is Ziyech wel de spelmaker in mijn ogen dus vaak degene die de assist geeft.

24 september 2016 om 22:09

Haha gelukkig noem je mij niet.. Nou, ik zal gelijk maar zeggen dat ik wel altijd overtuigd was van zijn kwaliteiten, maar ook bekend ben met zijn gebreken. Vandaag vond ik hem weer hard werken, hij was niet echt vaak irritant egoïstisch en zijn balverlies viel mee. Die assists waren zeer netjes, dus ik ben tevreden. Het is alleen raar dat jij zegt dat hij het nu wekelijks laat zien, want hij doet dit nu net een weekje...

24 september 2016 om 22:14

Hij had ook een assist op Viergever tegen Vitesse.

24 september 2016 om 22:18

Balverlies moet je voor lief nemen, dat heb je met dit soort spelers die veel risico nemen. Jij wilt zeker een klaassen balletje breed of terug. Ik begrijp sowieso niet waarom je balverlies uberhaupt noemt. Hoort er gewoon bij bij dit soort spelers.

24 september 2016 om 22:31

Balverlies moet je niet voor lief nemen, allemaal leuk tegen Zwolle een Willem II, maar er zijn genoeg ploegen (psv, Rostov bv.) die je er finaal uitcounteren als je gevaarlijk balverlies lijdt. Ziyech verliest gewoon heel vaak de bal, tuurlijk hoort het er een beetje bij maar het is niet de bedoeling dat hij counters gaat inleiden, dus hij moet leren waar en wanneer hij balverlies mag leiden en vooral wanneer niet.

25 september 2016 om 00:37

Daar moeten zijn teamgenoten ook gewoon op anticiperen. Een creatieve speler kent zijn mindere kanten

24 september 2016 om 22:10

@ Stylogmang
Ziyech heeft al aardig wat assists gegeven en woensdag ook gescoord. De twijfels die men heeft, en ik ook, is of het middenveld van Ajax met Ziyech niet compleet overlopen word tegen sterkere tegenstanders, als Ziyech te nonchalant balverlies blijft lijden en niet meeverdedigd nadat hij de bal verloren heeft. Die vraag blijft ombeantwoord na de wedstrijden tegen Willem 2 en Pécs. Ziyech mag best de bal verliezen door en risicovolle dieptepass, maar niet door nonchalance. Dit was een heerlijke wedstrijd, op naar de volgende. Over een paar manden, na de wedstrijden tegen Psv, Feyenoord, AZ en andere sterke tenstanders weten we meer.

Eerst arsenal gezien en daarna Ajax. Ik weet wel dat Ziyech een lange weg te gaan heeft maar hij is wel de ozil van Ajax. Strooit met goeie passes, veel rust aan de bal en heel vaak aanvallend.

Het kan zo makkelijk zijn, spelers op de juiste positie zetten.
En Ajax kon ook wel wat creativiteit gebruiken. Mochten er nog
vragen zijn waarom Ziyech op het middenveld moet spelen, zijn
die bij deze beantwoord. Ook Traore vanaf rechts en Dolberg in
de spits, zo moeilijk is het toch niet? Natuurlijk is niet alles rozengeur
en maneschijn - verdedigend moet nog een en ander goed worden
afgestemd - maar het spel van de afgelopen twee wedstrijden geeft
de Ajax fan moed. Eindelijk weer eens smullen van mooie voetbalacties
en doelpunten. Dit seizoen bouwen en doorselecteren; er mag best
wat betonrot worden verwijderd...;-))

24 september 2016 om 22:06

Het kan ook zijn dat ze nu zo goed spelen juist omdat ze ergens anders hebben gespeeld en even hebben kunnen wennen. Ziyech was goed, maar kan nog beter en het blijft toch oppassen voor balverlies van hem. Ik vind niet dat alles vast moet staan, je moet ook juist kunnen verassen met Traore in de spits en Ziyech naar rechts bv.

Op dit moment zou ik deze opstelling wel willen zien in de volgende wedstrijd:

Onana
Tete Sanchez Riedewald Sinkgraven
Klaassen Ziyech Bazoer
Traore Dolberg El Ghazi

Sinkgraven heeft vriend en vijand verrast als linksback, Bazoer en Tete moeten weer terug in de basis en Riedewald terug naar de lcv positie. Younes zit momenteel in een dipje dus misschien kan El Ghazi, Cerny of Nouri nu zijn kans pakken als linksbuiten.

24 september 2016 om 22:13

@StyloMang: Alleen niet eens met El Ghazi. Zou Younes lekker laten staan. Misschien Cerny een kans geven. Verder mooie opstelling.

24 september 2016 om 22:19

De El Ghazi die op rechtsbuiten speelt hoort geen basis te staan maar misschien komt hij wel beter tot zijn recht als linksbuiten. Hij heeft wel een klik met Ziyech zag ik.

24 september 2016 om 22:20

Riedewald mag nooit meer op LCV. Hij heeft geen inzicht, gaat slap de duels in en kan niet koppen. Nee, Viergever is behalve opbouwend in alles beter. Ongelofelijk dat mensen zo snel die slappe wedstrijden vergeten van Riedewald, wellicht is zijn potentie beter maar daar koop je niets voor

24 september 2016 om 23:24

Ben je serieus? Riedewald is juist beter als cv, dat is ook zijn positie van orgine. Al heeft hij in de jeugd, ook gespeeld op het middenveld.

24 september 2016 om 23:50

Hij mist alleen op ieder front minder dan Viergever als het op verdedigen aan komt. Lijkt me niet de beste positie dan. Als dat zijn beste plaats is dan gaat hij niet ver komen. Als CVM doet hij het veel beter, komen zijn opbouwende kwaliteiten beter naar voren en daar hoef je minder strak te verdedigen.

24 september 2016 om 23:52

Hij mist op ieder front kwaliteit en is*

24 september 2016 om 23:12

uhm ziyech is de volgende wedstrijd geschorst en veltman zal nooit banken bij ajax hoewel ik liever westermann zien in de verdediging.

De meeste mensen noemen natuurlijk Dolberg, Ziyech, Traore en natuurlijk Sanchez als beste spelers deze wedstrijd, en terecht, maar laten we niet onze backs vergeten te complimenteren. Sinkgraven deed het heel goed, aanvallend natuurlijk heel sterk en snel in de combinatie. Verdedigend ben ik een beetje bang voor maar hij deed het gewoon prima, bravo. Ook Veltman verdiend wel eens wat lof, na alle haat die hij krijgt, speelde zowel aanvallend als verdedigend zeer sterk. Goeie wedstrijd en goede opstelling, doorgaan zo!

24 september 2016 om 22:26

Tegen de beste teams in de eredivisie zou ik toch voor Dijks gaan, maar ik ben benieuwd of Bosz nu Sinkgraven ook een kans geeft tegen Luik en Utrecht. Zo ja, en het lukt Daley om overeind te blijven dan zou Dijks echt lange weken op de bank kunnen blijven zitten. Wat betreft Veltman, geef eerlijk toe, hij is niet mijn favoriete Ajacied, maar hij speelde vandaag erg sterk.

24 september 2016 om 22:32

Ja maar Dijks is verdedigend ook niet zo heel goed. Hij is heel sterk, maar dat gebruikt hij zo slecht naar mijn mening, hij wordt zo snel gepasseerd. Sinkgraven daar in tegen moet het natuurlijk niet hebben van zijn kracht, en probeert slim te verdedigen en dat zie ik best nog wel eens werken voor hem.

Wat zonde van die tweede helft waarin je helemaal wordt overlast. Na een sterke eerste helft waarin je vertrouwen kan tanken voor de wedstrijd tegen ADO stort iedereen mentaal in na de 3-1. Ajax speelde leuk en vrij, maar Zwolle deed er vrij weinig aan om weerstand te bieden de tweede helft. Vooral Van de Pavert zakte de tweede helft door het ijs en Verdonk is misschien wel de slechtste speler die ik de afgelopen paar jaar in het shirt van Zwolle heb gezien. Tip aan Feyenoord, contact ontbinden, want zo'n jongen kost jullie alleen maar moeite en geld terwijl ik in hem geen potentiële basisklant voor Feyenoord zie. Wat Ajax in Menig ziet is mij ook een raadsel. Hij draait en kapt maar, maar heeft 0,0 rendement. Hopelijk weten wij deze deceptie weg te spoelen tegen ADO, want een overwinning is broodnodig.

25 september 2016 om 10:04

Idd, verdonk had alle moeite met traore. En ted speelde gewoon slecht net als marcellis die gewoon bij 2 tegengoals de fout ingaat.

Hopelijk zetten we vrijdag de verbetering in tegen ado.

25 september 2016 om 10:04

Idd, verdonk had alle moeite met traore. En ted speelde gewoon slecht net als marcellis die gewoon bij 2 tegengoals de fout ingaat.

Hopelijk zetten we vrijdag de verbetering in tegen ado.

25 september 2016 om 10:05

Dubbele post. Weet niet hoe dat kan maar goed. Ging via de app

Zeer onder de indruk van Sanchez en Veltman aan de rechterkant van de verdediging. Er kwam helemaal niets door aan die kant, en ook met uitverdedigen zeer sterk. Sanchez wat mij betreft Motm, ook omdat hij twee zeer belangrijke doelpunten scoort. Viergever niet opvallend maar wel solide, en Sinkgraven is een leuke optie voor de linksback bij dit soort wedstrijden. Sterk middenveld met veel meer creativiteit dankzij Ziyech en Schone, en Klaassen voor de balans en strijd. Tegen sterkere tegenstanders zou ik toch Schone vervangen door Bazoer of Riedewald. Voorin Dolberg zeer sterk als aanspeelpunt en doelpuntenmaker. Op de vleugels veel dreiging. Younes houdt altijd twee mannetjes bezig, alleen jammer dat er 0,0 rendement uitkomt. Traore veel gevaarlijker en minder voorspelbaar dan El Ghazi.

Al met al leuk voortgebouwd op het succes tegen Willem II. Wat mij betreft 4 namen onomstreden: Sanchez, Veltman, Klaassen en Ziyech. Daarnaast heel veel mogelijkheden om te rouleren in alle linies. Ik ben benieuwd of Ajax het zo een beetje vol kan houden.

24 september 2016 om 22:16

Tegen sterkere tegenstanders, afhankelijk van de tegenstander zou ik Riedewald LB zetten en Gudelj/bazoer op VM met Klaassen en Ziyech op het middenveld. Viergever is al weken gewoon ruim voldoende, zeer stabiele factor op dit moment en brengt ook wat ervaring (27 jaar) in de ploeg. Hoe Gudelj hier afgeschreven wordt vind ik niet terrecht, hij is wel het allerbeste in duels winnen op het middenveld en kan ook wel wat met de bal.

Younes scoort nu niet, maar hij heeft er toch ook aardig wat ingelegd dus dat komt wel als hij zo hard bljift werken. Wel eens hoor, hele dreigende vleugels, deze wedstrijd helpt het ook dat Sinkgraven telkens over Younes heen gaat, dan kun je zowel buitenom als binnendoor. Sinkgraven is namelijk ook een halve linksbuiten.

Heerlijke pot! Overmars heeft goed ingekocht dit jaar! Dat terwijl hij een dikke winst heeft gemaakt ook. Wordt een mooi seizoen zo! Ik zal alleen niet te vroeg juichen, als we donderdag hetzelfde kunnen doen dan pas denk ik dat we echt wat kunnen bereiken.

24 september 2016 om 22:21

Alleen ik denk dat de jonge selectie op den duur Ajax kan opbreken aan het einde van de rit. Het zou beter zijn om nog een ervaren spits te halen in de winterstop om Dolberg wat te ontlasten.

24 september 2016 om 23:58

Valt wel mee hoe jong het is dit jaar. Krul op doel, Veltman en Viergever in de defensie (of Westerman er nog achter), Schone, Klaassen, Gudelj en Ziyech op het middenveld als ervaren krachten en in de aanval ja die is jong, missen vooral alternatieve op de flanken. Er hoeft echt geen spits bij, dat is zonde je hebt Dolberg, Traore en Cassiera het is druk genoeg daar.

Het zijn maar twee wedstrijden, maar als het loopt dan loopt het ook goed zeg. Ajax laat nu hoe dan ook zien dat ze potentie hebben. Ja, het was 'maar' Zwolle, maar ach, het was 'maar' Roda en Willem ll die ook punten in de Arena pakten, niet? Rinus Israël zei in de rust dat Bosz na zeven wedstrijden al zijn beste elf had moeten kennen, maar is dat zo? Ajax heeft zo een brede selectie en wanneer je jonge spelers ook echt de ruimte geeft zal het langer duren tot dat een nieuwe trainer grip heeft op de situatie. Men praat hier en in de media graag over wie de 'beste selectie' heeft. Ach, het zal wel PSV zijn met hun ervaring. Serieus, als ik de laatste twee wedstrijden zie dan zullen ook de meest grootste Ajax haters moeten bekennen dat de club uit Amsterdam heel veel potentie heeft. Juist in Eindhoven weten ze hoe goed Alex was en moeten ze nu ook beseffen dat Sanchez een beest is. Nog erg jong amper wat maandjes buiten Colombia en zo spelen. Deze jongen gaat echt een topper worden. Potentie heeft hij zeker.

Maar goed, het zijn maar twee potjes en het seizoen is pas net begonnen. Donderdag zonder Hakim tegen Luik en zondag tegen onze angstgegner Utrecht. Daarna zijn we weer wijzer. Voor nu ben ik tevreden en voelt het absoluut goed.

24 september 2016 om 22:58

Maar ondertussen zal Ajax wel de beste selectie hebben. Want er is nu wel kwaliteit ingekocht. Ziyech en Sanchez lijken voltreffers. Traore en Krul zijn goede huurlingen. Ik heb een wedstrijd van Jong Ajax gezien met Cassierra die 4 x scoorde, dus die heeft ook potentie. Westermann blijkt ook niet zo slecht te zijn als de eerste indruk.

Ziyech zeg...die man gaat alleen maar beter worden.
Dolberg...wow..zo jong maar toch o zo volwassen en doelgericht..
Traore..lekker speels n flair aan de rechterkant en ook nog eens rendement.

Sanchez..pff..wat een baas..nu al..

Bazoer mag spelen naast klaassen. Riedewald naast sancez.

Sinkgraven tot dus ver geslaagd. Laat hem staan.

Nee maar ajax heeft wat mij betreft de selectie met de meeste potentie en sws de breedste.

Kom aan bosz..maak er wat van.
34e titel miss toch mogelijk. Ik was zeer sceptisch. Vooral door de keuze van bosz. Maar lijkt er op dat t kwartje begint te vallen.

24 september 2016 om 22:50

Ik vind het allemaal wat makkelijk om alvast de volgende opstelling te bepalen, het ligt er maar aan welke tegenstander je treft, waar de zwakheden liggen en waar je moet oppassen. Tegen Periero bv. dan kun je Sinkgraven beter niet opstellen dan zie ik liever Dijks of Riedewald.

Verder als je iemand moet laten staan is het Viergever wel, speelde wederom prima en wordt ook nu weer totaal niet gewaardeerd, ergelijk. Bazoer maar ook Gudelj zijn allemaal opties voor het middenveld, Bosz heeft mogelijkheden

24 september 2016 om 23:05

Je hebt gelijk over sinkgraven. Tegen sterke tegenstanders moet ik t idd nog wel zien. En viergever is degelijk hoor. Maar je wil toch t sterkste opstellen. In mijn optiek is dat toch echt middenveld klaassen ziyech bazoer. Riedewald te goed voor op de bank, schuift een linie terug. Jammer voor viergever, gelukkig voor hem ben ik geen hoofdtrainer van ajax, en waarschijnlijk ook gelukkig voor heel veel mede ajacieden. Zal t waarschijnlijk ook niet beter kunnen dan bosz. Lekker makkelijk commentaar leveren vanuit mn huiskamer op mn smartphone. Maar kom aan bosz...verwen ons

24 september 2016 om 23:28

Ik weet het zo nog niet, ik zag bv. dat Viergever op een gegeven moment gewoon de snelste speler van het veld was. Bovendien is dat wel iemand die van achteruit het team kan aansturen, heeft ook een behoorlijke leeftijd en wat ervaring met zijn 27 jaar. Een degelijke verdediger is gewoon goed in mijn ogen, dat is wat een verdediger moet zijn, daarnaast was hij voetballend vandaag ook weer prima, ging weer een paar keer goed mee bv.

Je kunt niet 11 Ziyechs in een team hebben, ik denk dat Viergever belangrijker is dan de meeste hier denken. Zoals de opstelling nu was had je wel een 27 jarige achterin, 30er op het middenveld (schone) met ook een aantal spelers van rond de 23-24 jaar (veltman, ziyech, Klaassen)

Zal wel aan mij liggen, maar voor zover ik weet is een assist een bal waaruit gelijk of vrijwel gelijk word afgemaakt.
Maar ik begrijp dat het ook een assist is als de afmaker nog 25 tot 30 meter met de bal aan de voet doorloopt en dan scoort ?

Ziyech word nu gewoon belangrijk gepraat, ze hadden bij fox net over een "voor assist" nou moet je toch ophouden hoor wat een onzin zeg.

1 assist had ie uit de corner, en de goals van Dolberg en Traore waren voledig op hun conto, prima acties mooie goals!

24 september 2016 om 22:47

Ik vind het ook wat overdreven, Ziyech zelf ook overigens maar een voorassist is wel degelijk belangrijk. De pas van Ziyech op Dolberg was gewoon uitstekend hoor.

25 september 2016 om 09:07

@lausho

Ik zeg ook niet dat het geen mooie pass was, maar dat vrijlopen, 2man afhouden en inschieten was toch de verdienste van Dolberg.
Net als dat het de verdienste was van Traore dat hij 3 man uitspeelde en binnenschoot.

Als onana de bal aan veltman geeft en die slalomt dus het hele veld over om hem vervolgens binnen te schieten is het een assist van Onana ?
Dat vind ik deus onzin.

24 september 2016 om 23:03

Vanmiddag Manchester United gezien tegen Leicester. Daar werd 3 x gescoord uit de fijne corners van Daley Blind. Bij Ajax moeten ze dus zorgen voor veel corners. Daarom ben ik zo blij met Hakim. Hij kan altijd zorgen voor grote kansen als er niet op normale wijze gescoord wordt. Het zal een heleboel gratis doelpuntjes opleveren. Was hij er maar bij geweest tegen de Graafschap!

24 september 2016 om 23:27

Albertino, wat heb je toch tegen Ziyech? Bijna ieder Ajax topic grijp je aan, om hem negatief te belichten. Deze jongen is de creatieve missende schakel, die we sinds Eriksen niet meer hadden.

25 september 2016 om 09:04

Helemaal niets, maar wel tegen de belachelijk media hype eromheen.

Straks roepen ze nog dat de reddingen die onana vericht "voorreddingen" van ziyech waren.
Nee hij kan gelukkig een goede corner nemen itt Guldelj, maar verder is het (nog) niet geweldig, maar blijkbaar wil niemand dat zien en worden hem zelfs de goals van Traore (die ik ook helemaal niet geweldig vond) en Dolberg die beide nog bijna een minuut met de bal liepen toegeschreven.

Dat vind ik belachelijk, net als hij tegen Willem 2 liet zien dat hij op 10 hoorde.
Nou op basis van die wedstrijd hadden schone en Bazoer de captain moeten bijvullen gister, die speelde namelijk erg goed.
Ziyech was op Ghazi na de minste die wedstrijd.

Dit heeft nogmaals dus niets met de voetballer te maken, maar meer met de blind verheerlijking die nergens op slaat.
Ik hoop dat hij slaagt en ajax kampioen maakt en dan over enkele jaren 100 miljoen oplevert (bijwijze van), maar dat is allemaal nog heel heel ver weg.

Overigens mag hij de veters van Eriksen (nog) niet strikken.

Waar zijn die mensen (o.a Hansje) die zeggen dat Overmars geen goede aankopen doet?
Sanchez, Ziyech, Traore en Cassiera zijn prima aankopen (incl huur).
Jaren daarvoor o.a Dolberg, Millik, Younes, Dijks.

Ik vind dat Ajax een prima elftal heeft staan en dat Overmars voor een goede mix heeft gezorgd van eigen jeugd en goede aankopen.

25 september 2016 om 00:18

Ben ik ook wel benieuwd na inderdaad. Onana ook nog en Viergever en Sinkgraven lijken nu ook nog te gaan renderen, Viergever voor 1,5 miljoen gehaald en Sinkgraven leek af te glijden maar pakt de draad weer op. Is ook pas net 21 jaar die jongen..

Westermann ook al keihard afgeschreven voor heel veel, maar speelde tegen WII gewoon een prima pot. En in de A1 loopt Antonucci en ook bv. Doekhi alweer, die hij heeft aangetrokken.

25 september 2016 om 20:24

Sinkgraven is een heel groot talent, is alleen net wat te vroeg gegaan. Hij had bij ons nog anderhalf seizoen kunnen doorgroeien, dan was de stap makkelijker geweest. Voetbaltechnisch en qua inzicht kan hij Ajax makkelijk aan, fysiek alleen een vedergewicht.
Wel bijzonder dat onze twee ex-toptalenten nu zij aan zij staan bij Ajax en wellicht op het middenveld de zaken uit kunnen gaan zetten.

26 september 2016 om 21:35

Ik weet het niet, ik denk dat hij later onhaalbaar was geweest en bovendien is Ajax een harde leerschool maar wel een goede. Fysiek kan hij zich bij Ajax prima ontwikkelen. Heerenveen heeft een uitstekende opleiding, ik zie St. Juste ook nog wel eens graag komen als we een RCV nodig hebben bv. Maar voorlopig hebben we zelf De Ligt.

Tegen de nummer laatst zo' n belabberde eerste helft spelen waarin je ook gewoon met 1-3 achter had kunnen staan! En dan lees je alleen maar hoe geweldig ze de 2e helft hebben gespeeld.
Ach, voorin doen ze het momenteel aardig, maar achterin worden nog steeds veel kansen weggeven die zeker nog voor het nodige puntverlies zal zorgen.

Die 20 minuten vanaf de 3-1 waren echt geweldig om te zien. Een aantal prachtige aanvallen gezien met veel beweging, combinaties en acties zoals je het graag ziet. Na de 5-1 kakte het een beetje in, maar dat is niet zo onlogisch gezien de voorsprong.

Ziyech 2 assisten, of noemen jullie die solo van Traore ook een assist?

Sinds wanneer is dat een assist ?!?

Had Bosz nog wat te janken over de inbreng van Ziyech of was dit wel goed genoeg?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren